Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer ziet ‘blamage’: ‘Op zo’n manier afscheid nemen is heel saai’

Laatste update:

Frank de Boer zei zondagmiddag voor de wedstrijd tegen FC Dordrecht dat hij de naam van Ajax niet ‘te grabbel’ wilde gooien tegen ‘een degradant’, maar dat gebeurde wel. De Amsterdammers verloren aan de Krommedijk met 2-1 en de trainer sprak voor de camera van FOX Sports van een ‘blamage’.

/

“Natuurlijk gun je het Dordrecht om zo afscheid te nemen van de Eredivisie, maar Ajax zijnde wil je het seizoen waardig afsluiten. Dat hebben we niet gedaan”, aldus De Boer. “Zo afscheid nemen van het seizoen, zonder prijs, helemaal niets. Dat is heel saai.” De selectie sluit het voetbaljaar zondagavond af met een etentje en De Boer weet al wat hij zijn spelers dan gaat vertellen.

“Je moet elke dag beseffen dat winnen en prijzen pakken het mooiste is, dat is een geweldig gevoel als speler en als team. Dat is ons vier jaar gelukt en nu niet en dan weet je weer hoe mooi het is om te winnen. Dat moeten we met z’n allen echt gaan beseffen.’”

'Ajax verdiende ten minste een punt bij FC Dordrecht'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit ligt echt niet (alleen) aan Frank de Boer. Hij kreeg de laatste jaren steeds spelers erbij die zeer zelden echt iets toevoegde. Zimling, Bojan, Cuenca, Duarte, Sana, Sigi.. Het was nooit echt top. Schone, Poulsen, Moisander waren bruikbaar. Alleen Babel en Cillessen waren duidelijke top versterkingen en dat over een tijdsbestek van zo'n 3 jaar. Wat verwacht je dan? Dat het voetbal geweldig is? Heel Ajax, van Overmars tot Bergkamp en van Jonk tot Cruijff. Ze waren allemaal betrokken bij het beleid dat Ajax de afgelopen jaren gevoerd heeft. Ze hebben nu het licht gezien. Er wordt nu wel geïnvesteerd; Gudelj, Sinkgraven, Milik en mogelijk Van der Vaart en ik ga ervan uit dat er verdedigend ook wat bij komt. Het hele beleid is ietsje veranderd, omdat de beleidsbepalers inzagen dat het anders moet. We kunnen hier niet alleen De Boer op aanspreken. Als we hier ophef over gaan maken, dan moet iedereen weg; Bergkamp, Cruijff, De Boer, Jonk, Overmars, Van Duijvenbode.... En om zoveel clubmensen af te serveren die in het verre en recente verleden zoveel goeds gedaan hebben met en voor onze club gaat mij veel te ver, zeker omdat ze ook in lijken te zien dat het anders moet.

17 mei 2015 om 18:08

@De toekomst.... Mensen moeten niet gaan denken dat de boer alles op z'n bordje krijgt en het er maar mee moet doen. Hij heeft er zelf ook een stem in wie er komt. Dat beslissen ze met elkaar. Veel mensen zeiken overmars ook af omdat ze denken dat hij in z'n eentje alles regelt qua transfers. Dat doet ie dus niet. Het is een team van mensen die daar over overleggen en beslissen en Frank hoort daar ook bij.

17 mei 2015 om 18:12

Het is de taak van de TD om ervoor te zorgen dat er goede spelers gehaald kunnen worden. Overmars heeft gewoon geen goed netwerk. Hij koopt alleen spelers die wij zelf ook allemaal elke week op TV zien. Dat is echt een zwakte. Daarnaaast zou een goede TD nooit Duarte Zimling Sana Van den Hoorn etc. halen.

Ze moeten gewoon doorgaan met hun beleid. Frank doet eigenlijk alleen het eerste. Er moet gewoon een TD naast staan die wat toevoegd ipv het team structureel verzwakt.

17 mei 2015 om 18:18

@ Patrick, ik zeg toch juist dat we hier niet een persoon moeten aanpakken, omdat er een groep mensen gezamenlijk voor verantwoordelijk is?

17 mei 2015 om 18:22

Als je een TD haalt met kwaliteit komt het vanzelf wel goed. Je moet F de Boer niet over de aankopen laten gaan. Dat is gewoon een trainer. Je moet F de Boer van goede spelers voorzien. Het enige wat Ajax echt beter zou kunnen doen is het aankoopbeleid. Dan moet je daar ander personeel voor aantrekken. Beginnend bij de baas. TD Gekke marcie..

Toch weer genoten van hoe vd Hoorn daar bij die 2-1 in de fout ging. Hij maakt eigenlijk elke wedstrijd wel zo'n fout.. Krijg elke week weer nieuw bewijs van Marcies wanbeleid.

17 mei 2015 om 18:35

Overmars is gewoon een goede technisch directeur. Hij heeft zich echter keurig gehouden aan het uitgestippelde beleid; hand op de knip. Het gekozen beleid, waar alle belangrijke mannen binnen Ajax het met elkaar over eens waren, blijkt nu te leiden tot een tijdelijke of structurele mindere periode. Gelukkig zien de beleidsbepalers dat zelf ook in en passen zij het beleid aan. De portemonnee wordt getrokken wanneer dat nodig is om de selectie weer op niveau te krijgen. Nogmaals, die keuze wordt niet gemaakt door alleen Overmars, De Boer of Cruijff; deze beleidswijziging wordt ook breed gedragen.

17 mei 2015 om 18:50

het gaat me niet om het beleid. Het gaat mij om de uitvoering van het beleid, en dan in het speciaal de aankopen...

Het maakt in feite uit weinig uit wat voor beleid je voert. Als je niet in staat bent goede spelers aan te trekken dan red je het gewoon niet. Ajax is een doorverkoop club. Daar doe je niets aan. De enige manier om beter te worden is door een goed aankoopbeleid naast je overige beleid te hebben. Als al je aankopen zwak zijn, kan je het wel vergeten.

Nogmaals: Over het beleid hoeft niet gedebatteerd te worden. Daar is iedereen het mee eens.

Het gaat nou juist om de aankopen. Die deugen echt voor geen meter. Ik vind niet dat Overmars te zuinig is geweest. Ik vind juist dat hij het geld heeft lopen verkwansen. Als je miljoenen gaat betalen voor een speler, kan je beter n goede speler aantrekken voor wat meer geld, dan dat je een halve gare koopt voor 3/4 miljoen. En dat is nu juist wat Marc doet.. 10 kutaankopen zijn zowel op korte, en vooral op de lange termijn, zoals je vandaag kan zien na 3 jaar overmars, funest voor de club. Kan je beter een keer per jaar één duurdere speler halen. Dan geef je over 3 jaar nog minder uit.

Let wel.. Het is pas sinds Marc dar te aankopen zo belachelijk zijn. Je kan van 9 op de 10 aankopen zeggen dat die bij voorbaat zullen mislukken. Marc verdient 7 ton als TD. Hij is verantwoordlijk. Frank maakt alleen keuzes op basis van de alterantieven die marc voorlegd. Hij kan moeilijk zeggen. Marc, ga jij nou maar weg.. Datmoeten wij doen.

17 mei 2015 om 19:16

Het probleem is dat Ajax geen echte TD heeft, maar een 'technisch hart'. Hierdoor is niet één persoon verantwoordelijk, maar een hele groep, die ook nog eens allemaal vriendjes zijn. En dan zijn alle personen die in dat technisch hart zitten ook nog eens onervaren in voetbalbestuurlijke zaken. Kortom, je krijgt bij elke technische beslissing een discussie tussen meerdere gelijkwaardige personen en niemand met een duidelijke visie die de knoop doorhakt. Zoals Cruyff zelf zegt: meer dan één kapitein op een schip werkt niet.
Van Gaal had die man moeten zijn 4 jaar geleden, maar hij is met pek en veren de Arena uit gejaagd, want Cruyff zou wel even laten zien hoe het moest. Niet dus, hij komt amper in de Arena, en verantwoordelijkheid nemen doet hij helemaal niet. Hierdoor ontbreekt er eigenlijk een echte kapitein en blijft Ajax over met matrozen in het technisch hart.

17 mei 2015 om 20:14

Allemaal vriendjes? Volgens mij is Jonk het duidelijk niet eens met Overmars.. En het is juist goed dat er met een kleine groep beslist wordt.

17 mei 2015 om 18:10

Dus gewoon even serieus, jij hebt je bericht in een minuut getikt, inclusief het bericht zelf helemaal gelezen?

17 mei 2015 om 18:15

Nope, had het getypt voor Ajaxshowtime, maar daar lukte het niet om de reactie te plaatsen. Dus even geknipt en hier geplakt

17 mei 2015 om 18:12

Aankoopbeleid van Ajax is altijd matig geweest. Daar is niks aan veranderd de laatste jaren. De laatste keer dat meerdere aankopen van buitenaf echt wat toevoegden was in het team met Chivu Maxwell et cetera. Sindsdien weinig goede aankopen met uitzondering van inkoppertjes als Suarez en Huntelaar. Ben het met je eens dat dit slechte seizoen dus niet (alleen) de schuld van De Boer is. In de zomer zag ik de bui al hangen toen we met Milik, Viergever en Zimling op de proppen kwamen (en Blind en Vermeer weg gingen), terwijl PSV daar Guardado en De Jong tegenover stelde en haar beste spelers behield. Zo bezien maakt Ajax volgend jaar weer een goede kans, als Depay, Wijnaldum en Willems weg gaan.

17 mei 2015 om 18:15

Onder het technisch beleid van Blind zijn wel Eriksen en Fischer gehaald bijvoorbeeld. Best goede aankopen.. Ook dat ene jaar dat Frank er al zat maar Overmars nog niet hebben ze nog aardige versterkingen gehaald. Die pakten uiteindelijk niet geweldig uit, maar voegden destijds wel wat toe aan het team: Schone, Janssen, Boerigter, Siggie (die laatste vond ik in het begin wel goed, maar is helaas het voetballen verleerd)

17 mei 2015 om 18:23

Onder aankopen van buitenaf vallen ook Bazoer, Cerny, El Ghazi, Muric.. Qua jeugdtransferbeleid zitten er geregeld wel pareltjes tussen en daar verdient Overmars ook de credits voor.

17 mei 2015 om 18:32

Tja dat is allemaal speculeren.. Met bazoer gaat ajax t nog niet redden nu. En Cerny El Ghazi Muric moeten zich eerst maar bewijzen.. Vind el Ghazi trouwens wel over-rated.. Die kan alleen maar rennen. Zie m niet beter worden.

Voordat Overmars er was kwamen er trouwens ook al genoeg talenten door: Veronghen, Siem, Alderweireld, Eriksen, Anita, Vd Wiel, Van Rhijn, Blind etc etc.

Leuke aankopen van Marc (die je net noemt) - zie ook Meleg die al weer lijkt af te haken ...

maar wat belangrijker is voor een TD, is dat die een omgeving creëert waarin talenten kunnen opbloeien. En dat doe je door kwaliteit te halen. Spelers die direct wat aan het team kunnen toevoegen. En dan vervolgens de talenten omhoog trekken.. En juist daar heeft Overmars zwaar gefaald.

Dat argument dat Overmars op de centjes let is ook dikke onzin. Hij heeft al minstens 40 miljoen uitgegeven. Geld dat hij kon uitgeven omdat zijn voorgangers een goede selectie hadden opgebouwd die hiij ieder jaar verkocht.. En dan nog te denken aan al die stumperts die nu op de loonlijst staan.

Daarnaast geeft hij nu zo ff 13 miljoen uit aan twee Cm's terwijl we met Klaassen en Bazoer juist die twee posities wel redelijk bezet hebben. Had eerder een VM, LCV en een goede aanvaller (spits of reschtsvoor) gehaald.

Zivko ook een rare aankoop.

Als je goed oplet, zie je dat de meeste aankopen van Marc op de bank of tribiune terrecht komen.. Dat is slim.... Had net zo goed helemaal niets uit kunnen geven en nu het stokje (incl 40 miljoen) aan iemand anders kunnen overdragen: een TD met voetbalverstand bv.

17 mei 2015 om 18:39

Recoba, je overdrijft echt. Jij noemt nu talenten als Siem de Jong, Blind, Anita.. Sorry hoor, maar die waren op de leeftijden van Klaassen, Bazoer en bijvoorbeeld Riedewald minder ver.

17 mei 2015 om 19:08

Ja ik noemde er meer dan alleen hun. Slim uitgeknipt. Het was ook alleen om te laten zien dat er wel vrij wat talenten door zijn gekomen in die tijd. Vond Eriksen destijds ook een stuk verder dan Klaassen zelfs hehe. Die was nog maar 18
Anita maakte trouwens al zijn debuut op zijn 16e.

Ik hoop dat de nieuwe talenten beter worden. Maar gezien dit beleid raad ik ze dan wel aan snel te vertrekken. Van dit team wordt niemand beter.

17 mei 2015 om 19:18

@ Recoba,

Qua talenten vastleggen, kopen en zelfs het binnenhouden doet hij uitstekend. Financieel gezien doet hij het meer dan goed. Om aankopen te doen die niet te veel kosten maar voor de nodige ervaring of breedte moeten zorgen heeft hij het niet goed gedaan. Moet ik wel zeggen dat dat ook de moeilijkste aankopen zijn om te doen maar goed dat mag je hem zeker aanrekenen.

Zivko is helemaal niet zo n rare aankoop. Wij hebben geen echte jonge talentvolle spits in eigen jeugd rondlopen dus er een kopen die ook al eredivisie ervaring heeft is helemaal niet gek.

Als je kijkt dat hij niet veel geld heeft uitgegeven aan nieuwe spelers is het risico enorm groot maar daar was iedereen bij de club van op de hoogte. Achteraf praten is dan ook enorm makkelijk. Kijk naar v Bommel bij PSV die niets heeft toegevoegd daar waar onze Mexicaanse vriend dat wel doet. Poulsen heeft zijn waarde wel gehad en was net zo groot risico als Zimling.

18 mei 2015 om 14:18

@De toekomst: jeugdtransfers zijn inderdaad aardig. Maar ik denk dat de tranfers voor het eerste een stuk beter kunnen. Alhoewel ik dus Gudelj en Sinkgraven allebei goed vindt, dat soort aankopen geeft mij hoop.

17 mei 2015 om 18:13

Waarom zouden andere/betere spelers volgend jaar Ajax beter gaan maken? Frank de Boer zei laatst nog in een interview dat de eerste en tweede fase prima verlopen, dus de eindpass is niet goed genoeg. Frank kiest er dus voor om dit trage tempo te spelen, vooral om zo min mogelijk balverlies te leiden.

Het combinatie- en pressiespel wat een zwaar ondermaatse selectie van Dordrecht al op de mat kan brengen gaan we dus nooit zien onder Frank de Boer. Dat is namelijk een bewuste keuze.

17 mei 2015 om 18:21

Deels juist, deels onjuist. De Boer heeft kortgeleden aangegeven anders te willen gaan spelen. Meer pressie, sneller naar voren. Het invoeren van een klassieke nummer 10 is hier een voorbeeld van. De controleur op het middenveld wordt vervangen voor een soort schaduwspits. De Boer ziet ook in dat het anders moet en wil dingen gaan veranderen.

17 mei 2015 om 18:30

Als hij dit seizoen al zo gespeeld had was Ajax een stuk dichterbij PSV geeindigd.

17 mei 2015 om 18:42

Frank de Boer heeft juist gezegd ervoor te kiezen om in te gaan zakken zodat Ajax in de omschakeling kan toeslaan (tegen een team van het kaliber van PEC notabene ). Niet voor niets is het druk zetten in de afgelopen maand Helemaal verdwenen.

Heb je een quote waar die zegt dat hij sneller naar voren wil gaan spelen? Kan ik nergens vinden van de afgelopen maand. Hij wilt met een 10 spelen zodat die speler in de 16 komt met voorzetten vanaf de zijkant, alsof een halfspeler dit niet kan met de punt naar achter?

17 mei 2015 om 18:45

Klopt, maar De Boer verandert niet zomaar iets. Zijn vertrouwen in spelers, tactiek, spelopvatting. Ik vind het juist een voordeel dat hij zo standvastig is, maar tegelijkertijd niet zo koppig is om nooit te veranderen. Het maakt De Boer een stabiele trainer en zijn team maakt het ook stabiel. Het enige nadeel was dit jaar dat die stabiliteit dit jaar weinig positiefs bracht, maar De Boer heeft de afgelopen jaren voldoende credits opgebouwd om dat door de vingers te zien.

18 mei 2015 om 05:02

" Hij wilt met een 10 spelen zodat die speler in de 16 komt met voorzetten vanaf de zijkant, alsof een halfspeler dit niet kan met de punt naar achter? "

Precies...

Het gaat er niet zozeer hoe je het neer wil zetten maar meer om het materiaal dat je hebt. Met de punt naar voren of achter zal niet veel veranderen. Alleen als er ook andere spelers worden neergezet.

17 mei 2015 om 19:11

Ik wil voetbal zien! Een potje schaken doe je maar ergens anders.
Allemaal slap geouwehoer hier. De Boer laat Ajax zo spelen zoals ze nu doen. Hij is verantwoordelijk voor het getoonde spel!
Gepruts, Ajax in 40 jaar niet zo slecht zien spelen

Als je minimaal een punt verdient, dan moet je gewoon winnen. Slappe hap, bah !!

Ajax heeft dit jaar heel veel pech gehad. Ze hadden het verdiend om weer kampioen te worden. Ook de blessures speelden hierbij mee.

17 mei 2015 om 18:01

Onzin, ze hebben niets verdiend.
Blessures oke.
Volgens mij was PSV een klasse beter.

17 mei 2015 om 18:07

PSV heeft gewoon het geluk dat ze Depay hadden en hebben van hem geprofiteerd.

17 mei 2015 om 18:13

En dat Ajax en Feyenoord na de winterstop helemaal ingestort zijn. Als Ajax kampioen wordt ligt dat ook al 4 jaar aan de concurrentie die faalt. Kunnen we nu ook gaan roepen....

17 mei 2015 om 18:18

PSV gewoon mazzel dat Ajax overmars heeft.. Met hem is Ajax gedegradeerd van een potentiële aanhaker in de subtop van Europa naar een definitieve afhaker voor alles wat met voetbal te maken heeft

17 mei 2015 om 18:18

PSV heeft 17 punten meer! En dan heeft Ajax pech... PSV heeft gewoon goed ingekocht met Guardado en De Jong. Ajax haalt Zimling en Zivkovic. Zegt genoeg. Als PSV Ziyech en Pröper haalt met daarbij nog een goede linksbuiten kunnen ze met een gerust hart afscheid nemen van Depay en Wijnaldum. Hebben ze weer een kampioensploeg. Met alleen Gudelj en evt Van der Vaart heeft Ajax nog steeds een zeer matige selectie.

17 mei 2015 om 18:25

@bloomfield

Ja je hebt gelijk. PSV heeft een stuk beter aankoopbeleid. Ajax maar al die middenvelders halen. Ze hebben nu 8 voor 2 posities. De VM is onderbezet.

Ajax aankoopbeleid is net zo goed op orde als een gem. huiskamer van een werkeloze. PSV koopt gewoon een vervanger haha.

Als je dit als trainer Saai noemt is dit nog eufemistisch uitgedrukt.
Het is schandalig.
Je geeft aan dat je absoluut niet kunt voetballen..
Dit is schoffering van de supporters die iedere zondag in de beurs kunnen om die dik betaalde profs aan het werk te zien.
Morgen gewoon een stevige straftraining.
Maar De Boer legt de lat niet zo hoog.
Was vroeger ook een luie voetballer.

17 mei 2015 om 18:08

Hij vindt t seizoen afsluiten zonder prijs saai, niet deze wedstrijd

17 mei 2015 om 18:10

Als supporters zoveel betalen om voetbal te zien waarom krijgen clubs dan steeds boetes voor supporters die zich misdragen. Waar ligt de lat. Lijkt mij meer op dat ze nog te weinig betalen.

17 mei 2015 om 18:10

Straftrainingen hebben tot nu toe nog niet zo goed uitgepakt voor Ajax, neem de te zware trainingen in Qatar bijvoorbeeld.

Ik vind het wel bijzonder dat je zegt dat de Boer de lat niet hoog genoeg legt. Hoe komt je hier precies bij?

Wat mij betreft verwacht hij juist vaak te veel van zijn (matige) spelers. Het enige moment waar de Boer de laat niet hoog legt is wanneer hij het team becijfert na de wedstrijd.

17 mei 2015 om 19:04

Als De Boer de lat hoog legt, verwacht ik ook prestaties van de AJAX-spelers.

17 mei 2015 om 20:21

Dus als de Ajax spelers niet presteren, legt de Boer de lat niet hoog genoeg. Zoek anders even op wat een drogreden is

-Edit- spelfout

17 mei 2015 om 18:14

Pas op he we mogen geen kritiek hebben op de boer. Die is heilig en doet niks verkeerds.....

Wanneer breekt er weer eens een echte revolutie uit in Amsterdam? In het verleden werd dit voetbal niet geaccepteerd en waren het Cruijff en De Telegraaf die het vuurtje aanwakkerden. Echter nu zit Ajax in een spagaat. De vriendenclub presteert ondermaats en niemand die hen terug fluit.

17 mei 2015 om 18:15

Een revolutie aan het einde van een seizoen is een beetje onzinnig. Nu is het belangrijk om goed voor te bereiden op volgend seizoen. Dat betekent: Cillessen en Klaassen houden, Gudelj halen (wat dus gedaan is), aanvaller erbij, verdedigers erbij, en een lekkere voorbereiding draaien waarin de nadruk moet liggen op plezier in het spelletje en vertrouwen in eigen kunnen.

17 mei 2015 om 18:19

een goede voorbereiding betekent Overmars weg doen.. Dan komt het wel goed.

17 mei 2015 om 18:48

Overmars is een goede td. Zijn jeugdtransferbeleid is top en wat het eerste betreft voerde hij gewoon het vastgestelde beleid uit; hand op de knip. We kunnen hem niet persoonlijk aanspreken op dit mindere seizoen.

17 mei 2015 om 18:58

nogmaals: het gaat niet om het beleid. Maar om de uitvoering.

- Weinig geld uitgeven Okay.. Kutspelers halen, niet okay...
- Goede speler wegdoen, slechte speler halen -- team slechter worden

- Hand op de knip, Okay.. maar toch 40 miljoen uitgeven in 3 jaar? -- huh?

- hand op de knip, Okay... Maar toch 40 miljoen uitgeven aan bankzitters en stadionfiguraten --- whaaat???

- 700.000 euro aan een TD uitgeven, Okay -- Maar aan een TD die alleen maar kutaankopen doet die elke week op NOS te zien zijn? -- huh?

Hand op de knip,,, Okay --- maar toch 13 miljoen uitgeven aan twee Cm's terwijl je al Bazoer en Klaassen hebt? -- huh?

Misschien zo iets duidelijker?

Het valt me nog mee dat ajax 2de is geworden... jeetje zeg.. eredivisie niveau maarja.

Ajax is ook op 17!! punten van de kampioen geeindigd.
Dat spreekt natuurlijk ook een verhaal apart.

Een jaar zonder prijzen kan gebeuren, want zeg nou eerlijk, voor een club in Nederland zijn of kampioen worden of de beker winnen de enigste prijzen die er te halen vallen.

Streep daarbij de bekerwinst maar weg, want die wordt in Amsterdam nooit gezien als prijs (tenzij ze hem winnen) en je houd alleen het kampioenschap over.

Ajax is met veel mazzel 4x op rij kampioen geworden, want bijna alle seizoenen hebben de clubs die in de winter ver voor stonden het weggegeven.

Wat is dit nu weer voor een verhaal.. 'beseffen dat winnen en prijzen pakken het mooiste is'. Misschien moet dhr. de Boer eens hand in eigen boezem steken ipv altijd alles bij de spelers te leggen.

De boer moet echt gaan oppassen. Als hij het in het begin van het nieuwe seizoen nog steeds zo slecht blijft doen dan zal er al gauw om zijn ontslag worden geroepen. De fans zullen niet nog zo'n dramatisch seizoen accepteren.

Tijd voor Overmars en de scouting om eens een (deeltje) van de gelden aan te boren voor een paar gerichte directe versterkingen.

Zoals gebruikelijk was de Boer weer mild over het schandalige (which is an understatement) presteren van die pseudo professionals van ons. Ajax moet echt door selecteren, alleen weet ik bijna nu al zeker dat dit niet gaat gebeuren. Spelers zoals van Rhijn zijn verlengt; en de Boer heeft zijn volle vertrouwen voor volgend seizoen in Veltman, van Rhijn, Viergever en van den Hoorn alweer uitgesproken.

Het liefst zie ik dat Overmars oprot maar dat zal helaas niet gebeuren. Laten we hopen dat Overmars en de gebroeders de Boer (die hebben qua transfers een dikke vinger in de pap) er nu verdomme eens voor zorgen dat er volwassen kwaliteit bij komt. Mannen die deze tiener dames een grote schop onder hun reet geven wanneer ze vooraf weer eens blerren dat ze:

- Dat ze scherp zijn.

- Dat ze willen.

- Dat ze iets recht te zetten hebben.

- Dat ze goed en hard getraind hebben; maar op match day verveeld een wandelingetje maken over het veld.

Tot slotte moet Ajax eens onderzoeken of het zo vaak ongemotiveerd aantreden als werkweigering opgevat kan worden. Het is niet te filmen hoe vaak men niet in staat is om met een fatsoenlijke wedstrijd instelling aan een wedstrijd te beginnen. Wat mij betreft legt de club financiële sancties op wanneer spelers duidelijk de kantjes ervan aflopen. Technisch, tactisch, fysiek en mentaal is het gewoon prof sport onwaardig, tenslotte hoop ik nu echt alle Ajacieden wakker zijn geworden.

17 mei 2015 om 18:37

Bij ajax zeggen ze nu eenmaal het ene maar doen ze het andere. Leuke praatjes om de fans tevreden te houden maar geen daden op het veld waar het moet. De fans worden hard genaaid en moeten nog fors meer voor hun seizoenkaarten gaan betalen ook. Met de troost dat ze het nog niet direct hoeven te betalen.

17 mei 2015 om 18:50

@ difference09

Je haalt me de woorden uit de mond, net zoals voorgaande besturen is het op een of andere manier zo moeilijk om gewoon te doen wat afgesproken was.

17 mei 2015 om 18:45

ja denk dat die spelers er niet veel aan kunnen doen.

Zonder kwaliteit en ervaring wordt het gewoon niets. Er zitten best wat aaridge spelers tussen nu, maar we hebben een paar sterkhouders nodig. Dat is de taak van Overmars. Daar is waar het fout gaat.

Als je elk jaar de drie beste verkoopt en er drie van den hoorns zimlings duartes sana's en zivko's voor terug haalt. Dan kom je er niet.

Want.. al je aankopen zijn in feite gewoon slechter dan het materiaal dat je al had. Dat begrijpt zelfs iemand met het syndroom van down. Alleen gekke Marcie ziet het niet.. En de gekke supporters accepteren gewoon dat hij daar een dikke 7 ton per jaar voor verdiend.. En dan moedigen ze tegen dordrecht ook nog eens Mikey aan alsof t een held is..

Heb echt genoten van die 2-1.. Typisch vd Hoorn.

17 mei 2015 om 19:18

@ Recoba88

Persoonlijk vind ik wel dat je de spelers het een en ander kan en moet verwijten, motivatie of scherpte moet echt voornamelijk uit jezelf komen. Hoe vaak we wel niet achteraf moeten horen dat ze weer eens niet scherp aan een wedstrijd begonnen word je toch gek ? Al die cliche uitspraken van ze zoals:

- Leer momenten.

- Harder moeten werken.

- Dat ze beseffen dat het sneller en agressiever moet.

En ga zo maar verder zijn gewoon teksten voor de bühne, dat kun je een paar zeggen, maar niet met de frequentie waarbij we dit bij Ajax horen. Na drie keer verlies je in mijn ogen op die manier al je geloofwaardigheid als speler/trainer.

Uiteraard ben ik het met je eens dat probleem dieper is dan alleen de belabberde topsport mentaliteit van de spelers. Het is ook een de Boer die weigert om echt eens zelf kritisch in de spiegel te kijken.

Een Overmars die een directeur voetbalzaken van lik me vestje is, onze koopjes jager heeft er ook alweer meer dan twintig miljoen door de plee gespoeld. Gezorgd dat er voor de tweede keer in vijf jaar tijd een scout zelf ontslag heeft genomen, uit onvrede hoe Ajax haar scouting negeert. En de scouts duidelijk maakt dat ze alleen naar goedkope en/of jonge spelers mogen kijken. Die onvrede is onder hem alleen nog maar groter geworden, terwijl het 1 van de harde verbeterpunten was van het plan Coronel en de revolutie dat die onvrede bij de scouting nu eens eindelijk zou worden weg genomen.

Hij heeft inderdaad hopeloos gefaald in het uitvoeren van zijn voornaamste taak; het faciliteren van de trainer van het eerste elftal zodat die altijd over een kwalitatief goede maar vooral uitgebalanceerde (techniek, fysiek en jong oud) beschikt. Iets wat ook 1 van de harde verbeterpunten was uit het plan Coronel/revolutie. Persoonlijk klaag ik al bijna twee jaar steen en been over het functioneren van Overmars, maar op een of andere reden kwam hij tot voor kort echt overal mee weg. Als klap op de vuurpijl schijnt hij het ook nog eens in zijn broek te doen voor Kinsbergen en die wezel van een Slop (die ook allang het veld had moeten ruimen), eigenlijk vind ik dit nog het ergste van allemaal.

Wat betreft het weigeren om degelijke spelers terug te halen wanneer sterktehouders vertrekken heb je ook volkomen gelijk. Ondank dat ook dit weer 1 van die harde verbeterpunten was waar niks van terecht is gekomen. Het is zelfs zo erg dat een paar maanden geleden zowel de Boer als Overmars toegaven dat er helemaal geen lijstjes waren en Ajax nooit serieus had gezocht naar degelijke ervaring. Dan hebben we nog de vele tegenstrijdigheden, paniek aankopen en vele andere lul verhalen van Overmars en Co.

Waar die cult status van Mike van den Hoorn vandaan komt snap ik ook niet helemaal, wellicht komt die voort uit die paar keer dat hij Ajax redde door als pinchhitter ingebracht te worden (iets wat echt pure armoede is in mijn ogen). Overal gezien komt die jongen zwaar tekort voor het niveau wat Ajax nastreeft, wanneer het tempo omhoog gaat kan hij het lichamelijk maar ook mentaal niet meer bijhouden, en ook vandaag zagen we weer dat zelfs wanneer Ajax op een slakke tempo spelt hij de grootste moeite heeft om verdedigend overeind te blijven. Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar ik houd het er maar hierbij voordat de lap tekst echt ui de hand loopt.

17 mei 2015 om 19:05

Dat probeert Ajax nu toch ook? Gudelj is vastgelegd. Van der Vaart is benadert. Trouwens, zonde dat Ajax Poulsen niet gehaald heeft. Hij had perfect in het plaatje gepast; ervaren en hij past in het voetbal dat De Boer wil spelen.. Dom dat ze hem niet hebben aangetrokken..

17 mei 2015 om 19:11

Sorry maar ik heb gewoon een te grote hekel aan Overmars ;-)

Succes komend seizoen. Ik ga nog ff proberen de slechte smaak weg te spoelen met wat Premier League en La Liga vanavond

17 mei 2015 om 19:53

@ De Toekomst

Onder grote druk ja, maar aanvankelijk vonden ze het niet nodig, dat bleek ook wel een paar maanden gelden toen de Boer en Overmars toegaven nooit echt naar degelijke ervaring gekeken te hebben. Persoonlijk kan ik er met mijn pet niet bij dat na het niet uitvoeren van het rapport Coronel en de revolutie deze mensen net zoals voorgaande besturen/technische mensen weer zoveel zijn afgeweken van hetgeen wat oorspronkelijk be(af)sproken was.

Gudelje brengt inderdaad power met zich mee, maar ik had toch liever gezien dat het een speler wat met degelijk internationale ervaring. Spelers die voornamelijk of alleen maar Eredivisie ervaring hebben we al meer dan genoeg, de laatste jaren is wel gebleken dat het halen van spelers bij Nederlandse clubs niet een groot succes is geweest. Uiteraard krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel, maar ik durf niet te zeggen dat hij al een aanwinst is voor Ajax.

Ook over van der Vaart heb ik gemengde gevoelens. Zover ik weet kan hij al jaren geen volledige wedstrijd meer spelen, onze broekie hebben juist behoefte aan continue begeleiding. Wanneer van der Vaart komt heeft de Boer al aangegeven dat wat hem betreft Ajax wel klaar is en over genoeg ervaring beschikt. Iets waar ik het pertinent mee oneens ben, we hebben op zijn minst nog een degelijke ervaren ijzervreter nodig centraal achterin. Ook twijfel ik aan zijn leider capaciteiten die ik bij Oranje nooit gezien heb, wellicht zit ik er naast omdat ik hem bij Real Madrid, Tottenham Hotspur en HSV niet tot amper gevolgd hebt. Daarnaast kan ik hem niet zien als een "voorbeeld prof", mocht Ajax alsnog een degelijke ervaren verdediger erbij halen heb ik minder problemen met van der Vaart zijn komst omdat die speler hopelijk wel een voorbeeld prof is.

Ik ben het roerend met jou eens dat ze Poulsen nooit hadden moeten laten gaan, maar ook dat is helaas weer typisch Ajax. Wanneer we dan wel degelijke ervaring hadden die iets toevoegde; jaagde Ajax ze ook weer zelf weg door te melden dat ze rekening moesten houden met nog minder speeltijd. Gabri, Pantelic en Poulsen wilde allen blijven, vroegen volgens mij ook geen idiote salarissen maar hadden alleen geen trek in nog minder speeltijd.

Nu besef ik mij dat je het in eerste instantie waarschijnlijk over Poulsen van AZ had die nu bij PSV getekend heeft. Ook voor hem geld hetzelfde als bij Gudelje, wellicht ben ik te veel eisend, maar Poulsen is toch ook niet het type brok fysieke ervaring wat we nodig hebben. Volgens mij werd er met ervaring tijdens het rapport Coronel en de revolutie bedoeld; spelers die een degelijke carrière achter de rug hadden in een of meerdere top competities en/of een goede interland carrière hebben/hadden. Als ik eerlijk ben; ben ik de afgelopen jaren behoorlijk afgeknapt op het weg halen van toppers bij Nederlandse subtoppers.

Alleen Cillessen, Perez en Schone zijn/waren van toegevoegde waarde, nu weet ik allemaal wel dat het niet makkelijk is maar ik kan Overmars niet betrappen op een goed internationaal netwerk of op enige creativiteit. Als Basel en Salzburg er wel in slagen om zulke spelers te vinden moet Ajax dat toch ook kunnen, want volgens mij betalen zij niet veel meer dan Ajax.

Het is soms gewoon zo dat een coach bij een club na een aantal jaren (bij Ajax 4 jaar) niet meer werkt en geen invloed meer op de spelers kan hebben en dan is het gewoon tijd voor iemand anders, de Boer is een goede coach maar blijkbaar niet meer voor Ajax.

Ach het is t hele seizoen al slecht geweest en ik snap niet wrm boilesen altijd aanvoerder is altijd geblesseerd en kan totaal niet verdedigen veel balverlies hopen op een paar goede versterkingen van der vaart mogen ze van mij houden niet goed genoeg voor ajax ook al heeft hij ervaring haal mooi emanuelson terug in ruil voor boilesen is gratis op te halen !

Gewoon de bezem er door. De Boertjes + Overmars + scouting bedankt voor de 3 fijne jaren, maar nu gaan we Ajax echt beter maken. Dus defensie vertrekken, niet weer middenvelders (spitsen!) halen, en 1 linksbuiten (larsson, Heerenveen!) en topspits (echte) gaan halen, Dan kan er weer gelachen worden...

17 mei 2015 om 20:21

En wat wou jij dan halen, met wie als beleidsmakers? Als hun weggaan, komende reken op 7 magere jaren dat weet ik wel. Dat wordt weer zon paniekaankoop, halve vedetten en financieel wanbeleid bobo die dat gaat aansturen.

Het technische hart is het beste wat ajax is overkomen en ronald is er btw al niet meer. Je wilt een linksbuiten halen terwijl je Fischer en Kishna hebt, plus Cerny, Dekker, Menig en Muric uit de jeugd. Vette overkill en dan kun je de opleiding opdoeken. Als we iets niet nodig hebben is het wel een buitenspeler.

Topspits suggesties graag en wie wil je in de verdediging zetten, kom maar eens met namen.

17 mei 2015 om 21:10

Lijkt mij dat men na de aanschaf van Milik eerder voor een ervaren gast erbij gaat, een soort Pantelic. En niet voor iemand van "wereldklasse" die miljoenen gaat pakken.

Achterin is natuurlijk lastig. Ze zullen wel zoeken naar een linkspoot, liefst met ervaring. Een soort Agger is ideaal. Als je dan de echt goede categorie wilt moet je fors salaris betalen en dat wil men in Amsterdam liever niet. Vandaar dat ze toch steeds bij spelers uit de subtop komen, de Gouweleeuw's van deze wereld. Die jongens willen wel.

Maar eigenlijk mag je er toch vanuit gaan dat een club met de begroting die Ajax heeft vanuit de scouting goede spelers op de radar heeft. Spelers die toe zijn aan een volgende stap en passen in het profiel dat Ajax voor spelers heeft. Zoals men ooit Zlatan, Chivu, Trabelsi bij elkaar scoutte. Dat zou men eigenlijk vaker moeten kunnen. Clubs als Salzburg en Basel kunnen dat toch ook?

17 mei 2015 om 22:50

Ze willen van der Vaart, prima zeker met halve spitsen; El Ghazi, Fischer en Klaassen om hem heen, dat is levensgevaarlijk. Milik is een kopsterk en fysiek sterk type en een echte spits en Zivkovic is snel en doelgericht, opzich allerlei types.

Een LCV hoeft helemaal niet, Viergever en Riedewald is prima. Viergever wordt onterrecht neergesabeld, doet het goed en Riedewald moet de kans krijgen. We hebben vooral een LB nodig. Maar zoals verwacht geen verbetering ten opzichte van wat er is, die zijn niet haalbaar.

Milik bijvoorbeeld, Fischer, El Ghazi is prima bij elkaar gescout. En Ajax leunt gemiddeld wat zwaarder op de opleiding dan Salzburg en Basel. Maar voor een LB moeten we maar eens goed zoeken.

18 mei 2015 om 17:17

Ben jij iemand die graag truien wil breien? Dan mooi doorgaan op deze weg: verkeerde spelers op verkeerde posities (schöne, Klaassen), spelers die eenvoudigweg te kort komen (van Rhijn, van der Hoorn, Veltman, Viergever, Boilesen - dus de hele laatste linie), en verkeerde spelopvatting (breien - het tegenovergestelde van Ajax voetbal). Wie halen? Daar is de scouting voor, maar niet de huidige. Spelers die ik voor de buis scout kan iedereen. Tegenovergestelde voorbeelden: Basel, Salzburg, Porto. Het kan dus anders. Wat ik wel constateer is dat er in de diverse buitenlandse competities veel betere verdedigers (meedogenloos) rondlopen. En dan heb ik het over het gros, dus daar kun je naar willekeur uitkiezen - mits financieel haalbaar. Spits? Ja, maar niet van der Vaart. Zou b.v. een Dost niet willen? Of zoals Piet de Visser terecht constateert: er zit nog ze veel (niet gescout) talent in Zuid Amerika. Laat niet alles over aan John Steen Olsen. Maar gelukkig is er een technisch hart aanwezig bij Ajax die het oorspronkelijke Ajax voetbal met dodelijke precisie uit het elftal snijdt. Ga volgend seizoen maar weer lekker genieten van balletje breed;-))

Niet alleen heel saai maar vooral ook heel slecht

Het is een aantal seizoenen prima gegaan, maar het verschil was wel dat we toen betere spelers hadden.

Eriksen, Alderweireld, Vertonghen, Blind, noem maar op. Zijn toch spelers die destijds ook al bij hun nationale elftal speelden. Dit Ajax heeft teveel jonge spelers en mist gewoon ervaring. Dan haal je het niet. Je ziet nu hoe belangrijk ervaring is (ook bij Feyenoord).

Bij PSV maken een Guardado en in mindere mate De Jong het verschil. Daardoor kunnen andere spelers vrijuit spelen.

Ajax heeft gegokt op de jeugd, maar blijkbaar is de jeugd niet goed genoeg. Van Rhijn kon het verschil niet maken, dat geldt ook voor Moisander. Boilesen heeft een waardeloos seizoen gespeeld en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Veltman neem ik niets kwalijk, dit is pas zijn 2e volle seizoen.

De beste Ajacied dit seizoen was Cilessen, daarna komen we uit bij El Ghazi. Dat zegt genoeg over de rest. Seizoen vergeten en nu snel voorbereiden op de voorronde CL.

Spelers die sowieso mogen oprotten zijn: Van Rhijn, Boilissen, Viergever, v.d. Hoorn. Godsamme klote verdedigers kunnen als het ware alles behalve verdedigen.

Serero, Andersen, Duarte .. Te min voor een middenveld daar win je geen oorlog mee. Geen kracht, geen body, bovenal geen uitstraling om op het middenveld een duel te winnen.

Sigi, en als kishna zo doorgaat met zijn zaakwaarnemer mag hij ook opdonderen. Sigi, moet ik daar nog wat over zeggen?

Wat Ajax vooral moet halen is zeker twee verdedigers en dan bedoel ik niet 18-19-20 jarige maar twee met ervaring die ook echt kunnen verdedigen. Die weten wat het is om een tegenstander op te kunnen vreten. Middenveld met klaassen, gudelj en als hij wilt komen v.d vaart zie ik wel zitten met aanvulling talenten. En dan nog een spits en zeker een linksbuiten. Nou hoop ik dan ook dat de scouting team allang waren begonnen met Scouten en niet 2 dagen voor de transfer markt sluit met kut violen spelers aan komt waaien. Want aan geld zal het niet liggen.

17 mei 2015 om 21:19

Tegenstanders op kunnen vreten en weergaloos aan de bal is een combinatie die je maar zeer zeer zelden ziet in het voetbal. Bij Ajax gaat men dan toch liever voor degene die zeer vaardig met de bal is.

17 mei 2015 om 22:50

En dan? Wie wou je dan halen?

Frank wij zijn er al aan gewend geraakt
Hoe jij Ajax laat spelen laat jij waarschijnlijk nog heel veel punten liggen het komend seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren