Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax beëindigt bedroevend seizoen in stijl met nederlaag bij Dordrecht

Laatste update:

Bij Ajax zal men blij zijn dat het seizoen voorbij is. De ploeg van Frank de Boer is eigenlijk al maandenlang niet in vorm en snakte dan ook al een tijdje naar de laatste competitiewedstrijd. Die werd zondagmiddag gespeeld tegen degradant FC Dordrecht en eindigde 'in stijl', met een teleurstellende en verrassende nederlaag (2-1). Ricky van Haaren schoot in blessuretijd het winnende doelpunt binnen. De spelers van Ajax mogen nu gaan genieten van de vakantie, voordat de voorbereiding op de voorrondes in de Champions League van start gaat.

/

De Boer hoopt maar dat zijn ploeg zich tegen die tijd wat beter kan presenteren. De coach had vrijdag op zijn persconferentie al aangegeven dat hij vaker met een 'nummer 10' wilde gaan spelen en uit bij Dordrecht koos hij voor Lasse Schöne achter de spitsen. Verder waren er basisplaatsen voor Diederik Boer, Jairo Riedewald en Mike van der Hoorn en Ajax begon nog wel goed aan het treffen bij de hekkensluiter van de ranglijst. Anwar El Ghazi kreeg al vroeg in het duel een goede kopkans, maar mikte net naast, en kort hierna kwam Filip Kurto eerder bij de bal dan Ricardo Kishna. Ajax leek er op bezoek bij Dordrecht dus wel wat van te willen gaan maken.

Na de twee gevaarlijke momenten voor het doel van Kurto werd de eerste helft echter erg saai. Ajax speelde weer in een traag tempo en wist lange tijd niet meer tot kansen te komen; pas acht minuten voor rust was er weer wat opwinding, maar Van der Hoorn kopte uit een hoekschop net naast. De verdediging van Dordrecht gaf verder niet veel weg, maar aanvallend wist de thuisploeg nauwelijks iets te creëren in de eerste helft. De defensie van Ajax stond goed opgesteld en Boer, die mocht keepen omdat Jasper Cillessen wat pijntjes had, werd niet op de proef gesteld.

/

Kort in de tweede helft kwam Dordrecht er zowaar een keer gevaarlijk uit. Robert Gosens werd met een steekpass de diepte in gestuurd, maar de Duitser werd onder druk gezet door Nicolai Boilesen, waardoor een serieus schot uitbleef. Aan de overkant kwam het eerste wapenfeit van de tweede helft op naam van Kishna, wiens schot echter eenvoudig gepakt kon worden door Kurto, maar kort hierna kwam Ajax alsnog op voorsprong. Kishna en Fischer scoorden in eerste instantie niet, maar Schöne zette goed door, bracht de bal terug bij Fischer en zag hem de 0-1 binnen krullen.

Voor Fischer betekende dit zijn derde doelpunt in de laatste twee wedstrijden, nadat hij vorige week nog twee keer trefzeker was geweest tegen SC Cambuur. De Deen werd even hierna naar de kant gehaald ten faveure van Arek Milik, die terug was van een hamstringblessure. Dordrecht ging in de achtervolging en Joris van Overeem kwam al dicht bij een goal (redding Boer), voordat Giovanni Korte pech had en de paal raakte. Dordrecht drong aan en kwam twintig minuten voor tijd op 1-1, toen Sean Klaiber de bal in de korte hoek ramde. Aan de andere kant van het veld raakte Van der Hoorn met een kopbal nog de lat en dus leek het in 1-1 te gaan eindigen, maar kort voor tijd schoot Van Haaren toch nog de 2-1 binnen.

FC Dordrecht heeft verdiend gewonnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dit Ajax slecht. Hoe is het mogelijk dat ze tweede zijn geworden met dit soort voetbal? Feyenoord is de laatste maanden ook compleet ingestort dus die dreiging was snel weg, Vitesse kwam van heel ver en dan heb je AZ dat het wel redelijk deed maar nooit echt in de buurt kwam.

Er moet echt wat veranderen, misschien is het het beste dat De Boer gewoon vertrekt. Vorig jaar speelde Ajax ook al zo slecht in de laatste x wedstrijden terwijl ze kampioen gingen worden maar toen leek het alsof ze er geen zin in hadden want Feyenoord kwam toen gevaarlijk dichtbij. En dan denk je dat ze na een zomer rust ze een frisse start gaan maken maar het was net zo dramatisch. Je kunt niet genieten van dit voetbal, er is gewoon niks leuks aan.

17 mei 2015 om 16:25

@medelin
Kan FdB Overmars dan ook meenemen?

17 mei 2015 om 16:46

De Boer moet het doen met die zogenaamde talenten van de Toekomst en heeft het er het beste uitgehaald. Wordt tijd dat ze de Cruijff filosofie overboord zetten en eens kwaliteit in gaan kopen. Helemaal niks met de Boer te maken

17 mei 2015 om 16:50

Idd de spelers van Dordrecht, Cambuur en Zwolle zijn veel beter dan die van Ajax. Laat mij niet lachen.

17 mei 2015 om 16:54

@pukkiedukkie
Maar FDB moet een keer met zijn vuist op tafel slaan en zorgen dat er wel goede spelers komen.
Ik ben het helemaal met je eens hoor dat dat de oorzaak is van het falen. Maar als de boer maar week in blijft roepen dat we gedomineerd hebben en de ploeg een 6.5 geeft dan gaat hij wat mij betreft echt niet vrij uit in deze

17 mei 2015 om 17:06

De Boer wil zelf ook liever jeugd dan kwaliteitsaankopen. Die man zet ze vervolgens op verkeerde posities en weet na 4 jaar nog steeds niet een team het veld in te sturen dat kan voetballen. Als je 4 jaar lang hetzelfde speelt en dat oh zo zo trage tempo er maar in blijft houden dan mag je de boer daar ook op aankijken! Als Ajax ellendig speelt vind hij het wel goed genoeg, zet spelers op verkeerde posities en de instelling is te beschamend voor woorden. Spelers uit vorm wekenlang laten schutteren enz enz..... Frank mag van mij een leuke club in het buitenland zoeken. Ik ben dit voetbal zat!!!

17 mei 2015 om 16:29

Dit Ajax is werkelijk zo schandalig, hebben jullie gezien hoe Van der Hoorn en Boilesen verdedigen? Vraag echt serieus af hoe die twee ooit prof hebben kunnen worden en voor degene die nog steeds denken dat Van der Hoorn een prima speler is kijk de wedstrijd maar eens even terug

Zou het idd niet eens erg vinden als de boer vertrekt, heb altijd volle vertrouwen in de boer gehad maar als je zelf van Dordrecht begint te verliezen dan begin je toch wel aan die de boer te twijfellen.

17 mei 2015 om 16:33

Daarom speelt hij ook bij ajax

17 mei 2015 om 16:34

Het heeft niks te maken met de Boer Ajax heeft gewoon prut spelrs zoals je zegt van der hoorn boilessen als je niet beter hebt zou ik maar snel die transfermakt op gaan om betere te kopen want zo word je volgend jaar ook nie kampioen

17 mei 2015 om 17:16

Heeft wel degelijk te maken met de boer. Kijk eens hoevaak spelers op verkeerde posities staan. Viergever heeft al 3 posities gehad. Riedewald al 3 posities. Schone moet zo langzamerhand gek worden van dat gewisseld met hem op posities en schone rechtsbuiten???? WTF de boer!!! Stond vandaag eindelijk eens op een fatsoenlijke positie voor hem. Heeft lang geduurd. Andersen er maar in blijven gooien terwijl je weet dat je dan met 10 man speelt. Hij heeft zelf ook meerdere malen aangegeven liever in de eigen jeugd te gaan kijken dan weer kopen. Nou dikke doei. Die zijn (nog) niet goed genoeg. Half jong Ajax in het eerste is ook niet de bedoeling. Het is dat het publiek zo loopt te morren om aankopen anders gingen Frank en z'n vriendjes gewoon zo door hoor. Supporters beginnen nu echt te laten merken dat ze het zat zijn. Dat komt nu eindelijk aan daar.

17 mei 2015 om 16:34

Ik vond het ook flink tegenvallen dit jaar, maar wat verwacht je wanneer Ajax jongens als Zimling haalt? Een keer mort er geinvesteerd worden. Ik ben blij dat Ajax dat nu steeds meer inziet. Sinkgraven en Gudelj zijn al goede investeringen. Milik is aangekocht. Met Van der Vaart wordt onderhandeld. Ik heb er wel vertrouwen in voor komend seizoen. Riedewald, El Ghazi, Bazoer, Tete en Kishna hebben zich meer en meer laten zien. Fischer is terug. Eigenlijk staat het team er zeer goed voor, qua spelers. Hier moet gewoon iets, voor Eredivisiebegrippen, zeer moois van te maken zijn. Spelers als Moisander, Sigi, Schone, Duarte, Zimling, Boilesen moeten dan ook vertrekken. Zonde dat Ajax Poulsen niet heel aangetrokken. Qua speelstijl en ervaring had het een goede aanwinst kunnen zijn.

17 mei 2015 om 16:51

Sorry hoor maar Sigi, Zimling, Duarte, en Moisander deden vandaag niet mee.
Riedewald, El Ghazi, Bazoer, Tete en Kishna wel. Hoe kan je toch zo van de daken af roepen dat je er vertrouwen in hebt. Het feit dat heel NL voor Ajax is gaat jullie opbreken, niemand zegt iets negatiefs over Cruijff en de Toekomst...kijk maar eens aan hoe geweldig dat het allemaal is.....en nu heeft de Boer het gedaan. Stelletje successupporters

17 mei 2015 om 17:05

Ajax staat er helemaal niet zo goed op , en dat komt omdat de zogenaamde toptalenten helemaal geen toptalenten zijn. Alleen Bazoer zou in aanmerking kunnen komen voor het predikaat toptalent, de rest is talentvol maar niet buitensporig. Ook Kisnha en El Gahzi niet !!

17 mei 2015 om 17:08

De Boer heeft het bij mij niet gedaan. Ik sta voor de volle 100% achter hem. En deze spelers zijn getalenteerd. Andersen, Boilesen, Schone.. Dat soort spelers moeten plaats maken.

17 mei 2015 om 17:09

Nah zo slecht zijn die talenten denk ik niet alleen op cruciale posities voor het spel wat ajax wilt spelen is het gwn veels te matig. Ajax wilt dominant spelen zoals barca dat doet en daarvoor moet eigenlijk gwn de gehele verdediging eruit. Sws boilessen viergever en vd hoorn eruit gooien. Van rhijn laten concureren met iemand. Qua middenveld zitten we wel goed voor volgend seizoen (gudelj, klaassen, bazoer, sinkgraven,nouri en van beek) en in de aanval ook wel( kishna, fischer, zivkovic, milik, el ghazi en miss nog een talent) alleen in de verdeding moet flink versterkt worden. Verder vind ik ook dat ajax eens moet ophouden over de cl als ze nog geen eens ver komen in de el, eerst maar eens hoge ogen gooien in de el voordat we over de cl gaan praten vind ik dnipro kan het basel kan het dan moet ajax fey en psv het ook kunnen. Vd vaart moeten ze gwn 100% niet aan gaan trekken als basiskracht of spits want dan loopt hij al het talent en de aangekochte spelers in de weg.

17 mei 2015 om 17:18

Haha, de enige die hier echt praat als een successupporter ben jij.

17 mei 2015 om 17:37

Duimpje van mij Mixp, dat je nog hahaha durft te schrijven na vandaag is een duimpje waard. Groetjes

17 mei 2015 om 16:35

Iedereen kan nu na elke wedstrijd weer hetzelfde zeggen en lopen zeilen, maar wat denk je nou. Dat na een waardeloos en vormloos seizoen, waarin ze allang tweede zijn, de laatste paar wedstrijden van het seizoen de pannen van het dak spelen? Ajax zit al lang en breed bij volgend seizoen. Het was niet best dit seizoen maar er is genoeg hoop sta het volgend seizoen een stuk beter zal zijn.

17 mei 2015 om 16:44

Wat een klets. Je kon aan de gezichten en lichaamshouding van de spelers zien dat ze serieus met de wedstrijd bezig waren.

17 mei 2015 om 16:45

@jamy

Zoals ik al zei, Ajax speelde vorig seizoen de laatste paar wedstrijden net zo slecht en slap als ze dit seizoen hebben gespeeld. Er loopt gewoon iets fout.

17 mei 2015 om 16:51

@ajaxia

Haha dan weet je duidelijk niet hoe het werkt in de sport. Serieus aan de wedstrijd zal best, maar iedereen begrijp dat je als speler van Ajax na een kut seizoen waarin je al 2e bent geworden geen zin meer in nog een wedstrijd hebt. Dan wil je gewoon naar volgend seizoen. En dan kan je.. in deze vorm en deze competitie gewoon verliezen van Dordrecht ja.

17 mei 2015 om 16:59

Ze hebben meermaals aangegeven dat ze keihard aan het trainen zijn om de laatste wedstrijden in het seizoen een paar goede wedstrijden neer te kunnen zetten. Geloof jij dat Frank het ook accepteert dat je de kantjes eraf loopt, vooral na die rage van hem op de training van enkele weken terug.

17 mei 2015 om 17:17

Ja wat moet je dan zeggen tegen de achterban? We kappen ermee 6 wedstridjdn voor het einde? Jullie hoeven dit seizoen niet meer te komen. Tuurlijk niet, je zegt dat je ervoor gaat maar als je een beetje logisch nadenkt weet je dat ze er klaar mee zijn.

17 mei 2015 om 17:40

@ Medellin,

Ik zal je wel een lijstje geven met wat er allemaal fout is:

- Geen echte leider
- Veel jeugd
- Soms foute basisspelers
- Verkeerde positie voor sommige spelers
- Matige inzet bij bepaalde spelers

Mis ik hier nog iets aan dit lijstje?

17 mei 2015 om 17:12

Maar ik als Ajacied vraag me dan wanhopig af: waarom kopen we niet gewoon een keer in godsnaam een Ajax-waardige spits? Een doelpuntenmachine waarvoor je naar het stadion komt en Ajax naar een hoger niveau tilt. Het budget wordt op dit moment niet gebruikt? Het is geen ING- of Rabobank die het geld op de bank hoort te houden. Er moet aantrekkelijk voetbal ontstaan voor de supporters van Ajax en niet "het geld op de bank houden en wachten totdat er een nieuwe Eriksen doorbreekt, verkopen en weer opnieuw beginnen"

17 mei 2015 om 17:15

Het heeft helemaal niks met de Boer te maken, hij roeit met de riemen die hij heeft. Het enige wat je Frank kan verwijten is de start van de tweede seizoenshelft beginnen met overtrainde spelers. Hij was toen pissig op wat de selectie had laten zien, en terecht, alleen om ze vervolgens te hard te laten trainen, was niet slim. Dit had alleen maar een averechts effect.

In tactisch opzicht is de Boer het beste wat Ajax kan overkomen, nu moeten er alleen nog de speler worden gehaald die het beste in het plaatje van de Boer passen.

Daarnaast is huilen over de visie van Ajax onzinnig. Zie alsjeblieft eens in dat een focus leggen op de jeugdopleiding prima hand in hand (no pun intented) moet kunnen samengaan met het aantrekken van kwaliteit voor het eerste elftal.

Ten tweede is het gewoon nog even wachten tot de processen die gaande zijn op de Toekomst tot uiting komen. We hadden vier jaar geleden toch niet echt verwacht dat er over 3 jaar ineens ieder jaar mega grote talenten zouden doorstromen, ofwel soms? Dat is gewoon naïef en kortzichtig. Over een paar jaar zullen we pas echt de vruchten gaan zien van het systeem, maar ook dan zullen gerichte aankopen nodig zijn.

Wel vind ik dat Ajax oprecht moet gaan werken aan haar scoutingsactiviteiten. We halen talent voor het eerste bijna alleen maar weg uit Nederland (duarte, Sinkgraven, Gudelj, Van der Hoorn, Schone, Viergever, Moisander) of lagere elftallen in Europa (zimling, Milik) en anders Denemarken. Dat lijkt me niet voldoende, laten we eens niet tevreden zijn met afdankertjes of goede talenten uit de Eredivsie, laten we eens de eersten zijn die uit vijver vissen..

17 mei 2015 om 18:24

Mega talenten?? Alsjeblieft zeg. Gebruik de term alleen bij een depay of andere speler van diens orde. Maar niet om jeugdspelers te duiden die doorbreken in het eerste. Hetgeen niet meer is dan een logisch proces.

17 mei 2015 om 20:20

Ik gebruik het toch ook als superlatief?? Alsjeblieft zeg.

De bezem door deze selectie. Zelfs te weinig kwaliteit om niet van Dordrecht te verliezen. Het is echt ongehoord. Blij dat dit klote seizoen voorbij is

17 mei 2015 om 16:35

Niet te weinig kwaliteit, maar die worden niet in het veld gezet. Schone en Boilesen moeten sowieso vertrekken..

17 mei 2015 om 17:00

Is juist wel te weinig kwaliteit man. FF serieus Moisander en Sig gaan gelukkig al, maar Boilesen, Duarte, Schone (lijkt last te krijgen van zijn leeftijd) en vd Hoorn zijn er gewoon nog steeds.

Veel spelers met potentie, Andersen, Kishna, Sinkgraven, Milik noem ze maar op, maar amper spelers waarvan je wekelijks goed spel mag verwachten.
Als Ajax zijnde hoort dat gewoon niet.
Maar zo een waardeloos seizoen ff ertussendoor lijkt me prima. Hopelijk volgend seizoen een veel beter Ajax.

17 mei 2015 om 17:11

Duarte mag weg en Schone mag in tegenstelling tot vorig seizoen wss op de bank plaatsnemen, leuke invaller meer is het nu niet nee. Boilesen zou ik ook op de bank zetten.

17 mei 2015 om 16:35

Het was weer heel matig en er moeten idd spelers vertrekken. Sigi, moisander, boilessen, andersen en serero zijn gewoon te slecht. Schone kun je er bij houden als twaalfde man.. Er moet sws een Cv, Lb en een aanvaller bij en het liefst ook nog vd vaart.

17 mei 2015 om 16:45

Serero te slecht? Hij is nu wat minder in vorm maar een paar maanden hiervoor de beste speler bij Ajax..

17 mei 2015 om 16:49

Serero is idd veel te slecht. Werkelijk waar lachwekkend! Maar dat kan wel van meer ajacieden gezegd worden helaaas

17 mei 2015 om 16:53

Serero is na Cillessen en Klaassen denk ik de enige die een redelijk constant niveau heeft gehaald. Hij zou een paar jaar geleden idd nooit basis hebben gestaan, maar hij was dit seizoen écht niet één van de slechtere zoals jij nu beweert.

17 mei 2015 om 16:59

Nou ik ben het met Ndorder en apson92 eens. Echt vreselijk spelers van dit niveau in de basis. Serero is gewoon niet beter dan Enoh bijvoorbeeld.

17 mei 2015 om 17:20

Als je het verschil tussen enoh en serero niet ziet..... Zeg dan niks.

17 mei 2015 om 17:50

Enoh was nou ook weer niet bepaald een belachelijk goede speler bij Ajax, heeft ook wel is soms niet het gewenste niveau gehaald... Serero, Ach ja wat kan ik daarvan zeggen; speelde niet slecht een hele tijd geleden en was zeker een van de sterkhouders bij Ajax in de meeste wedstrijden maar de laatste tijd viel die inderdaad zwaar door de mand net als de meeste spelers van Ajax. Het wordt denk ik maar eens tijd voor een echte leider op het veld en wat betere spelers voor volgend seizoen anders gaat PSV ook dan fluitend kampioen worden of boven Ajax eindigen en dat zelfde geldt voor ploegen als Feyenoord, AZ, Vitesse bij die tweede of misschien wel eerste optie die ik net hierboven had genoemd.

17 mei 2015 om 19:36

@patrick_db
Ik zie vooral overeenkomsten tussen Serero en Enoh
- Allebei veel bal verlies
- Allebei kunnen ze geen paas geven over meer dan 4 meter
- Beide 0.0 rendement
- Vind het beide wel aardige kereltjes.
- Beide geen schot
- Beide niet creatief
- Beide maken af en toe domme overtredingen
- Beide klein
- Beide zetten nooit een speler vrij voor de goal met een mooie steekbal

Kortom beide hebben niets te zoeken in Ajax 1

17 mei 2015 om 16:43

Ik hoop niet dat je serieus meent dat er ook maar 1 speler van Dordrecht beter is dan die van Ajax.

Op Boilesen en VD Hoorn na misschien dan :P

17 mei 2015 om 17:54

Ajax moet keuzes gaan maken en zich gaan beseffen het voetbal wat ze spelen niet zo anders is dan dat van andere clubs. Dat eeuwige gedoe om dat Ajax-systeem is grote onzin, kwaliteit geeft de doorslag. Er vanuit gaande dat er 4-3-3 gespeeld wordt met vleugelspelers die voorzetten leveren, heb je Gudelj, Bazoer, Sinkgraven, Klaassen en Serero voor 3 posities, dat is prima. Als backup kun je Schone er nog een jaar bij houden maar dan echt alleen voor het middenveld en niet als verkapte rechtsbuiten. Voor de flanken vertrouwen op El Ghazi, Fischer en Kishna met daarbij nog een aankoop die er direct staat. Wat betreft de spits kiezen voor Milik en Zivkovic of een eerste spits kopen, niet weer een speler waar op gewacht moet worden. Defensief voldoen eigenlijk alleen van Rhijn en Veltman. Viergever en Riedewald moeten je derde en vierde man voor het centrum zijn. Een centrale verdediger en een linksback erbij dus. Zonde voor Ajax dat Poulsen naar PSV gaat, dat is na Willems de beste linksback van de eredivisie dit seizoen. Van vd Hoorn, Duarte, Sightorsson en Zimling moet je zsm afscheid nemen. Haal alleen al Granqvist en van Aanholt en je staat er al een stuk beter op.

Het is Dordrecht gegund het seizoen afsluiten met een winstpartij..

Wat was het weer tragisch om te zien, en apatisch maar vooral niveauloos. Ben zo blij dat het waardeloze seizoen erop zit, geen kampioen worden is geen eens erg. Maar als het spel zo slecht is, vreet dat het met helemaal op.

Maar we gaan gelukkig met mijn Ajax held het nieuwe seizoen in, ik kijk er ook uit naar uit dat we weer met een 10 gaan spelen..

17 mei 2015 om 16:27

@sulejmani
Ik ben ook blij dat dit rampen seizoen voorbij is. Vreselijk wat heb ik me geërgerd. Op naar het volgende seizoen. Er moet echt heel veel gebeuren. Deze selectie moet op de schop

17 mei 2015 om 17:54

Hansje1969

Jup, het is duidelijk dat er goed doorgeselecteerd moet worden. Ik hoop op een ervaren spits, en vooral een ervaren linker centrale verdediger.

17 mei 2015 om 19:26

Misschien komt sulejmani wel terug:-)
Ik denk ook aan een links back erbij

17 mei 2015 om 19:43

@sulejmani
Ik ga trouwens nog steeds voor dezelfde speler voor wie ik vorig jaar in de zomer ook ging en dat is Zyech. Mee eens?

17 mei 2015 om 16:29

Ik vrees echt dat jij van een koude kermis thuis gaat komen man.

Als je vd Vaart bedoelt dan.
Let maar op, die Frank zet hem gewoon in de spits.

17 mei 2015 om 18:03

Hans

Ik hoop dat Van der Vaart komt ja, ik ben overtuigd dat hij nog veel kan toevoegen in de Nederlandse competitie. Ik loop niet iedereen na te praten, maar wat betreft wat kan ik van een koude kermis thuis komen..?

En ik ben geen fan van spelers op de verkeerde positie opstellen, maar als een 9,5/valse spits zou hij prima kunnen functioneren.

17 mei 2015 om 18:20


Omdat je in je tekst aangaf dat je ernaar uit keek om met een 10 te gaan spelen.

Begrijp me niet verkeerd he?
Ik sta niet echt te springen om vd Vaart persoonlijk, maar als hij komt, zie ik hem ook het liefst op 10.

Ben alleen bang dat Frankie het weer anders gaat doen..

17 mei 2015 om 17:52

Wat een drama seizoen inderdaad. Ongekend. Heb zo vaak met zo veel ergernis zitten kijken. Nul beleving, nul klasse, nul intelligentie, nul tactiek, alles was gewoon slecht. Overmars, De boer, de selectie, allemaal gefaald. Tweede worden is niet eens het probleem. Het probleem is dat zaadvoetbal wat we week in week uit voorgeschoteld krijgen. Volgend seizoen zie ik wel weer positief tegemoet. het middenveld lijkt erg sterk te worden. Er moeten nu nog verdedigers worden gehaald, er moet een aanvaller bij, en dan kunnen we er volgen seizoen weer staan.

17 mei 2015 om 18:07

Leidsehood

Het middenveld is inderdaad helemaal klaar, het is van essentieel belang om een ervaren linker centrale verdediger naast Veltman te zetten. En een ervaren spits, persoonlijk ben ik nog niet helemaal kapot van Milik.

En ik kan me serieus niet meer herinneren, waneer ik me zo erg heb geërgerd over Ajax.

18 mei 2015 om 14:25

Ja. Dat vind ik dus ook. Verdediger is duidelijk. Milik was natuurlijk al een gok, viel eerst mee en nu toch weer tegen. Dus inderdaad, een spits erbij. Zivkovic is dan wel een beetje de pineut, maar die moet eerst maar eens wat professioneler worden (en maakte bij zijn invalbeurten in Ajax 1 ook geen geweldige indruk.

Maar welke verdediger(s) moeten we halen?? Botteghin? Iemand uit het buitenland? Hopelijk toveren ze iets moois uit de hoge hoed.

Leuk voor Dordrecht. Dramatisch van Ajax.

De titel van dit artikel zegt genoeg.

Dord kan ooit de CL winnen, daar zal Overmars het ook duidelijk mee eens zijn na vanmiddag!

Dit is het slechtste Ajax in jaren ben blij dat dit seizoen erop zit en hopelijk komen er nog zeker 2 spelers by 1 aanvaller en 1 verdediger..

17 mei 2015 om 18:04

Met je eens. Slechtste Ajax in jaren. Twee verdedigers zeker nodig en misschien een aanvaller. Liefst een spits, maar eigenlijk hebben we al genoeg spitsen met Milik en Zivkovic. Maar goed, we zijn geen filantropische instelling. Als ze niet presteren moeten ze plaats maken. Milik overtuigt mij niet, maar heeft wel wat. Zivkovic heeft talent maar matige mentaliteit zo lijkt het.

Verdiende zege voor Dordrecht. Wel weer erg dubieuze arbitrage de laatste twee wedstrijden.

Scorend vermogen is zo slecht bij Ajax. Nota bene iemand die een jaar geblesseerd was maakt de goals.

Natuurlijk staat er niets op het spel, maar come on. Vooral een goede spelverdeler ontbreekt. Stiekem hoop ik op Ziyech voor Sinkgraven. Zal vast niet, maar ja.

17 mei 2015 om 16:34

Prioriteit 1 lijkt mij ook een (top)spits.

17 mei 2015 om 16:42

Frank wilt vd Vaart als spits, dus gewoon weer een middenvelder ff voorin. Ik zie Ajax sowieso geen spits aantrekken van niveau. Jammer.

17 mei 2015 om 17:17

@lee112
Ik ben ook nog steeds voorstander van Zyech na de gemiste kans van vorig jaar. Een speler die Ajax nodig heeft

17 mei 2015 om 19:06

Helaas komt hij niet. Parel van een voetballer. Technisch zo verfijnd. Doelgericht (al sinds Heerenveen), goeie passing. Visie is hoog. Eigenlijk vind ik hem j in alles verder dan Sinkgraven.
Sinkgraven vind ik meer wat voor de toekomst, maar niet voor @ the moment.

Ik denk dat het tijd is voor Frank om ajax te verlaten. Alles is zo voorspelbaar, slecht en het lijkt zelfs ongemotiveerd. Alleen 3 topspelers zullen de balans beter maken voor volgend seizoen, anders zie ik het weer somber in

Zou het slechte seizoen zit er op. Wel knap dat we met dit spel 2de zijn geworden.

17 mei 2015 om 17:54

Dat is inderdaad een wereldprestatie. Ik vraag me af wat AZ, Feyenoord en Vitesse dit jaar hebben gedaan dat ze ons niet ingehaald hebben. Maar ja, met ons budget zijn we verplicht om minimaal tweede te worden.

Feyenoord en Ajax mogen zich beide schamen voor dit seizoen. Af en toe lijkt het alsof ze niet beseffen dat ze eigenlijk elk team de baas zouden moeten zijn in de eredivisie als top 3 club. Elke club heeft gewoon een kans tegen fey of Ajax dit seizoen en dat is vandaag weer gebleken. Hoop dat t volg end seizoen helemaal anders is voor Feyenoord

Ajax was gewoon FC Pannekoek dit jaar met opper pannekoek de Boer als trainer. Wie zet nu de slechtste speler van de Eredivisie in de basisopstelling. Laat staan dat je hem aanvoerder maakt. Andersen, Viergever, Boilesen, Sigthorson, Serero. De ene nog erger dan de ander. Overmars die denkt met een soort Moneyball spel het publiek tevreden te houden.

17 mei 2015 om 16:37

Wedstrijd ging nergens meer om, zoveel waarde hoef je er nou ook weer niet aan te hechten. Leerzaam was het wel, bv. dat er een linksback bij moet. Overmars doet het prima, technische beleid is goed alleen spelers moeten gaan presteren, anders doorselecteren!

17 mei 2015 om 16:51

Ja heb t alleen niet alleen over deze wedstrijd. Overmars neemt juist het publiek niet serieus. Hij probeert ons af te poeieren met spelers als Hoesen, Duarte, Viergever, van der Hoorn, Zimling. Hij haalt vervolgens spelers die er nog niet klaar voor zijn met Zivkovic, Milik, Sinkgraven.

En hoe kan het technisch beleid nu prima zijn als de spelers niet presteren. Dat slaat werkelijk waar echt helemaal nergens op. Als de spelers niet presteren, Ajax nu al 2 jaar afschuwelijk laf klotevoetbal speelt en er nauwelijks wat valt te genieten in de Arena dan pakken ze dus heel veel zaken verkeerd aan.

Ik zeg toch ook niet Boilesen is een hele goede speler maar ja dan moet hij wel goed spelen?

17 mei 2015 om 17:10

En die spelers zijn al duur genoeg, veel meer kunnen we ons niet veroorloven en met Gudelj is het toch wel even anders. Overmars en Co (hij is niet enige die beslist) leren ook van hun fouten die ze zeker maken.

Fischer was er ook nog niet klaar voor, duurt even maar is nu een zeer goedkope en prima speler.

Is Cruijff nou al eens langs gekomen in Amsterdam?

Wat ben ik blij dat het erop zit!

Beschamend. Helaas zie ik het bestuur met de Boer nog zo doorgaan. Gudelj heeft getekend en misschien komt er nog een v.d Vaart bij, maar meer gaat er niks bij komen. Wat hebben die vier titels op rij ons ontzettend veel zand in de ogen gegooid. Gelukkig komt 'onze redder' komende weekend op bezoek van uit Barcelona....

Dit seizoen hebben we echt tig stappen achteruit gedaan. Ik vraag me echt af of Overmars zijn woorden over de 'beste selectie ooit' nog terug wil nemen. Tweede worden mag, maar niet zo. Wat een bedroevend niveau.

17 mei 2015 om 16:31

Een linksback nog en dan zijn we ook wel klaar. Misschien Serero nog doorselecteren, maar dan staat er een prima selectie.

17 mei 2015 om 16:42

Weet niet of je sarcastisch of serieus bent. Spelers als Viergever, v.d Hoorn, Boilesen, Sightorsson, Serero, Zimling en Andersen (misschien verhuren) kunnen meteen weg. van Rhijn was dit seizoen ook erg matig.

Ergens denk ik dat El Ghazi, Sinkgraven, Bazoer, Klaassen, Milik en misschien Kishna als hij wil veel beter kunnen, maar ik vind het als Ajacied echt niet kunnen dat we niet eens de grens van 70 doelpunten hebben bereikt.

Ik verwacht geen wonderen want een bestuur dat ondanks de vier schalen op rij al lang had moeten zien dat het steeds slechter werd. Serieus, Jol en het vorige bestuur moesten weg, kregen tonnen stront over hun heen. En nu? is het nu beter? Men praat in het openbaar over het halen van een Cl!?! Nogmaals, je kan niet elk seizoen kampioen worden, de puzzle klopte in Eindhoven volledig, maar wat er in Amsterdam is gebeurt is beschamend. Zelfs toen er voor niks meer was te spelen lieten de spelers echt niks zien. Als toetje vandaag 2-1 onderuit gaan in Dordrecht...

De fluwelen revolutie was voor een ding goed: Voor de bankrekening van Ajax....

17 mei 2015 om 16:49

Serero en Viergever zijn prima spelers om volgend seizoen nog op de bank te houden. Waardige bankspelers kosten ook een hoop geld.

Het probleem ligt overigens niet bij de selectie maar bij de trainer. Frank kan het niet meer.

17 mei 2015 om 17:05

Viergever afschrijven vind ik echt ongelovelijk stom! Hij speelt pas een aantal wedstrijden op zijn natuurlijke positie (lcv), die wedstrijden deed hij het prima een van de oorzaken dat Ajax achterin goed stond ondanks het vele knullige balverlies.

Sigi, Zimling, Moisander gaan weg. Boilesen, van der Hoorn, Serero, Andersen zijn prima bankzitters niet basiswaardig. Het seizoen is slecht maar met Gudelj en van der Vaart plus een goede LB wordt er goed doorgeselecteerd.

17 mei 2015 om 17:00

Het middenveld en de aanval zijn dan ook compleet. Linksvoor; Kishna en Fischer, mogelijk Menig. Spits; Van der Vaart en Milik, mogelijk Zivkovic. Rechtsvoor: El Ghazi en Schone, mogelijk Muric. Middenveld; Sinkgraven, Klaassen, Gudelj, Bazoer, Serero, Andersen en mogelijk al Nouri of Van de Beek. Dat is allemaal best compleet, zelfs vol.. Daar hoeft niks meer bij. Verdedigend moet er zeker nog wat bij. Boilesen moet vervangen worden, zonde dat Poulsen niet komt. Linkscentraal moet er ook zeker nog wat bij. Eigenlijk is alleen de rechtsback positie daar redelijk bezet.

17 mei 2015 om 17:08

Ik vind dat Riedewald een kans verdiend en dat Viergever het goed doet op Lcv, ook de nodige ervaring en beide passen goed in het spelletje dat Ajax wilt spelen. Ik ga niet mee in de schreeuw om een sloper, met Gudelj is dat goed opgelost en Riedewald is fysiek ook sterk.

RB: Van Rhijn, Tete, Sanniez
Rcv: Veltman, van der Hoorn, van Bruggen
Lcv: Viergever, Riedewald, Mirani
LB: Aankoop, Boilesen, Savastano

Jeugd doorschuiven en een goede linksback halen, Poulsen was inderdaad een kandidaat maar daar kan een streep door.

17 mei 2015 om 18:00

Beschamend zeker. Ben wel minder negatief dan jij. Ik zie de opstelling voor volgend jaar al vorm krijgen. Met Cillessen op goal, achterin Van Rhijn, Veltman en twee aanwinsten, een middenveld met Gudelj, Sinkgraven en Klaassen en een aanval met Fischer, Milik en El Ghazi. Dan heb je een aardig team, met wisselspelers Tete, Van der Hoorn, Viergever, Bazoer, Kishna, Schone, Zivkovic. Dat betekent dat er met name verdedigend nog wat bij moet. Moisander, Serero, Zimling, Sigtorsson, Andersen weg. Boilesen toilet juffrouw maken. Dan zie ik de toekomst zonnig in!

Leerzame wedstrijd, van der Hoorn staat alweer 2-0 achter in de strijdt met Veltman, hij begon goed maar wat een slap verdedigen bij de 2-1 en daarvoor geeft hij de bal ook al weg. Leuk als kopsterke back up maar meer echt niet op dit moment. Riedewald ook niet echt geweldig. En Boilesen blijft een beetje hetzelfde verhaal, geen hele slechte wedstrijd, maar doet ook weinig goed vooruit meer wat hij eerst wel goed kon.

Tete daarentegen, zeer goed, scherp en fel in de duels en ook aan de bal goed. Van Rhijn gaat het nog lastig krijgen. Bazoer ook goed, Schone aardig, Sinkgraven goed, El Ghazi goed, Fischer goed en Kishna voldoende maar weer niks bijzonders, krijgt ook weinig ballen van Boilesen natuurlijk.

Andersen ook weer onzichtbaar, Milik was ok en ik miste Menig als invaller, een frisse aanvaller met lef, is tenminste leuk om naar te kijken. En met oog op volgend seizoen met een mogelijk vertrek van Kishna is het goed om ook te kijken naar andere spelers.

En iedereen maar hopen dat het volgend seizoen beter wordt. Dus niet, de helft van de spelers is ajax -onwaardig. Een Gudelj en een vd Vaart veranderen daar niks aan. We hebben met de Boer een hopeloze trainer in huis. Volgend seizoen zullen we naar het zelfde rotzooi moeten kijken.

17 mei 2015 om 16:33

Ik weet niet maar, Cillessen, van Rhijn, Viergever, Klaassen deden niet mee en Sinkgraven, Milik en Fischer waren nog niet 100 % fit, plus Gudelj, van der Vaart evt. komen er nog bij..

Scheelt wel een slok op een borrel.

17 mei 2015 om 16:36

Slap excuus want dan nog moet je dik van Dordrecht winnen.

Het is gewoon te slecht voor woorden dit elftal incl. de trainer.

Maar goed ik vindt het niet erg hoor.

17 mei 2015 om 16:39

Ik ook niet echt, wedstrijd gaat nergens meer om, slecht maar leerzaam. Ik denk dat bovenstaande spelers bepalende spelers zijn in mijn optiek.

Sinkgraven, Milik, Klaassen en Fischer brengen veel en dan Gudelj er nog bij en hopelijk rafael van der Vaart. Nu nog een goede linksback en het ziet er goed uit.

17 mei 2015 om 16:42

Als je van de degradant verliest mag je de ogen uit je kop schamen, geen excuus telt. Zelfs met een b-team moet je dit winnen. En 'achteruitlopende' 'niet ingrijpende' van Rhijn en matige Viergever voegen niks toe.

Passend einde weer van een waardeloos Ajax! Er moet echt een hoop gebeuren tijdens de transfer window want anders is het volgend seizoen weer drama . Dit Ajax mist kwaliteit en het aller ergste mentaliteit waarmee het zijn beperkingen kan camoufleren. Zelfs de laaste wedstrijd bij degradant Dordrecht met alle respect kunnen ze het niet eens opbrengen om de knokken voor een acceptabel resultaat.

Tja, dit zag je al aankomen.
Ajax zet geen pressie, wint geen duels en heeft nul stootkracht. Gooi maar weg dit seizoen. Uithuilen, investeren en opnieuw beginnen.

17 mei 2015 om 16:48

Het erge is nog dat die broodnodige versterkingen er waarschijnlijk niet zullen komen als je naar de woorden van de Boer en Overmars luistert.

Wat mij zo opvalt, is dat spelers in het begin nog leuk en frivool spelen, maar na een aantal weken/maanden onder De Boer wordt het alsmaar minder. Ik geloof echt dat de manier van trainen en leiding geven de spelers afstompt tot de tamme slappe inspiratieloze jochies die het daardoor lijken. Al het talent gaat verloren en ik neem dat de staf kwalijk!

Mijn god wat ben ik blij dat die ellende voorbij is. Ga je schamen Ajax. Diep en diep triest. Heb nog alle vertrouwen in Frank. Maar de instelling moet echt veranderen. Dat getik de hele tijd, geen verrassing helemaal niks. Slechtste Ajax sinds jaren MENEER VAN DER SAR EN MARC OVERMARS!

Overmars en De Boer moeten maar is op de blaren gaan zitten en zich bedenken waar ze nou mee bezig zijn! Boilesen, VD Hoorn, Sigthorsson, Andersen, Viergever en Serero een snelle handdruk geven en de deur uit gooien. Eerste prioriteit: nieuwe directeur van voetbalzaken zoeken!

17 mei 2015 om 16:34

Viergever? Heeft niet eens gespeeld man! Houden die man doet het prima, van der hoorn en Boilesen zijn leuk voor op de bank net als Andersen, geen basispelers nee.

En Overmars houden we ook.

Overigens snap ik niet dat van der Hoorn achterin gezet wordt. Als verdediger dramatisch maar als aanvaller zou het de gevaarlijkste man zijn bij Ajax.

17 mei 2015 om 16:33

van den hoorn speelde niet de beste wedstrijd, maar dramatisch ook niet. Had mooie kansen om een goal te maken bij de hoekschoppen, wou er alleen niet er in.

17 mei 2015 om 16:38

Als je ziet hoe Van Haaren bij Van der Hoorn wegdraait en de 2-1 binnen schiet dan kun je hem alleen maar als dramatisch classificeren.

17 mei 2015 om 19:02

ja, dat is zeker een dramatische fout, maar een wedstrijd duurt 93 minuten en hij deed het niet altijd slecht.

Proficiat Dordrecht, jullie hebben verdiend gewonnen, jullie waren de ploeg die wou voetballen.
Wat een braggelaren, ajax moet echt na gaan denken hoe dit mogelijk is, om te verliezen tegen de degradant. Het is goed dat jullie op het 2de al stonden en dat dat niet meer veranderd kon worden.
Hopelijk komen ze sterker terug van de vakantie en oefen tijd.

Yes wat ben ik blij dat dit Klote seizoen erop zit. Eindelijk, ik ben bijna, net als theo Reitsma, in slaap gevallen tijdens de wedstrijd. Ik dacht dat de Boer en zijn jongens nog wel een keer het tegendeel wilden bewijzen... Er moet heel wat veranderen deze zomer, maar dit gaat toch niet gebeuren.

Het gekke is dat met zulke slechte spelers en zulk slecht voetbal gewoon 2e kunt worden, ongelooflijk.

17 mei 2015 om 16:39

Tja, dat is de algemene staat van het Nederlandse voetbal. Veelal is het voor veel spelers teveel om gewoon een normale inzet aan de dag te leggen. Veel spelers in Nederland hebben echt een ontzettende harde schop onder hun kont nodig.

Overmars heeft alweer gefaald door sinkgraven te halen ipv ziyech. Ziyech heeft veel meer scorend vermogen en is ook de man van de steekpassjes.

17 mei 2015 om 16:39

Jij kraamt echt alleen maar onzin uit he. Omdat een speler een keer een wedstrijdje uitblinkt is het ineens een topper en als een speler twee wedstrijden wat slechter speelt is het een miskoop.

17 mei 2015 om 16:39

Sinkgraven doet het prima, is ook nog jonger dan Ziyech en ik vind hem zeker niet minder.

17 mei 2015 om 16:45

Hoeveel goals heeft sinkgraven al gemaakt voor ajax? Ziyech heeft meer scorend vermogen dan sinkgraven.

17 mei 2015 om 17:02

Weinig, is er ook pas net, hoe goed doet Twente het met sterspeler Ziyech?

17 mei 2015 om 17:06

13 doelpunten en 16 assist bij een middelmatig Twente.

17 mei 2015 om 17:12

Leuk, maar hij is een van de redenen dat het middelmatig is, misschien eens aan zijn verdedigende taken gaan werken. Hoe dan ook Sinkgraven kan dat ook.

17 mei 2015 om 17:13

Prachtig moyenne! En sinkgraven zijn stats bij ajax?

17 mei 2015 om 17:17

Zeker, is net begonnen en speelt in een matig team. Voetbal goed. 4 assists in 5 hele wedstrijden, 3 keer invaller en 1 keer gewisseld. Dat in de magere tweede seizoenshelft waar we nauwelijks scoren (15x)! En heel veel key passes maar dat telt niet plus dat hij meestal de meeste KM aflegt.

Opvallend is ook dat in de wedstrijden dat Ajax echt een goede wedstrijd speelde, Twente thuis en Heerenveen uit, hij bepalend was en 90 min speelde. Met sinkgraven speelden we veel beter, zeker toen Milik ook nog speelde.

Ik ben benieuwd naar de analyse en de reden straks van FdB en MO. Denk dat ze blij zijn dat de voorronde van CL en een ticket EL binnen is. de Groepsfase van de EL overleven en daarna hopen op een subtopper uit moldavie Frankie

Ajax is het woord "beschamend" al lang voorbij gezeild, er moeten echt meer versterkingen bij komen, maar wanneer Ajax erin slaagt om van der Vaart te halen is de ploeg volgens de Boer wel klaar voor volgend seizoen.

Dus na alle waarschijnlijkheid komt bijvoorbeeld die ervaren ijzervreter centraal achterin die we al zolang nodig hebben er niet. Daarnaast moet Ajax verdomme nu eens echt wat doen aan die slappe topsport mentaliteit die de bakvissen pretenderen te hebben. Als het al teveel gevraagd is om met een fatsoenlijk wedstrijd instelling het veld op te komen zou iemand zijn contract ontbonden kunnen worden, het is verdomme bijna werkweigering.

Edit:

Geniet van deze drie punten Dordrecht, zeer en zeer verdiend.

HEERLIJK !!! En verdiend, dat is t nog t mooiste. Om zo afscheid te nemen is fantastisch. Bewijst ook maar weer waarom Dordt beter is dan Barcelona, want Dordt wint van Ajax , Ajax van Barca

De spelers maken de naam Ajax en het shirt Ajax te schande met een uitslag als deze.

Fijne vakantie.

Mooie titel: Ajax eindigt in stijl :-P

On: dit Ajax moet echt flink op de schop. Niet alleen Frank de Boer heeft schuld, maar vooral Marc Overmars.

Gwn schandalig dit(voor Ajax). Dit moet je zelfs met een v-team kunnen winnen. En dan nog zeggen dat je volgend jaar weer de titel pakt. Dan moeten ze eigenlijk nu al met de voorbereiding starten.

Zeventien ( 17 !!! ) punten achter psv.
Slechts 71 punten gehaald. Opnieuw, voor de vijfde maal, een bedroevend aantal weinig punten.
Titels of geen titels. Niet boven de 76 punten halen is gewoon superrr slecht. Dat is Ajax' maximale aantal puntjes onder FDB en het geniale Th.

En er is geen journalist die FDB eens flink doorzaagt. Niemand durft FDB voor de camera eens flink aan te pakken. Iedereen pikt de slappe kletsverhalen van Fdb.

Ik heb zelfs een beetje spijt mijn seizoenkaart verlengd te hebben.

17 mei 2015 om 16:44

Derksen verdedigt hem zelfs.

17 mei 2015 om 16:49

Ja Derksen ..... die verdedigt mensen die hij moet aanpakken en maakt mensen finaal af, die hij eigenlijk zou moeten verdedigen.

Maar Derksen is verbaal zo sterk, hij laveert en glibbert als een gladde paling door alles heen. Zet een verbaal sterke persoonlijkheid naast hem aan tafel en hij bindt altijd vrij rap in.
Gebeurt alleen zo weinig.

Hele enge man die Derksen

17 mei 2015 om 17:08

Probleem is echter ook nog dat Derksen extreem invloedrijk is he. Jol is indirect door hem afgetreden volgens mij omdat Derksen hem helemaal afmaakte bij VI. Zo ook Wiljan Vloet, Rik van den Boog en anderen.

17 mei 2015 om 17:27

Derksen verdedigt hem alleen maar omdat Cruijff er bij betrokken is.

17 mei 2015 om 17:32

Hij is helemaal niet invloedrijk. Hij denkt hetzelfde als een supporter. Als de supporters tegen een trainer zijn dan kan hij beter meteen zijn spullen pakken.
Derksen die beoordeelt gewoon wat hij ziet hij kijkt niet naar omstandigheden ofzoiets.

17 mei 2015 om 16:47

En 4 titels, PSV is kampioen van de armoede dat is zeker, want Ajax is dit seizoen gewoon een hele matige concurrent net als de rest van de eredivisie.

Frank doet het prima, met beperkt materiaal en een club die structurele veranderingen inzet.

17 mei 2015 om 16:57

Ajax is 4x kampioen geworden met resp 73, 76, 76, 71 punten. Nu halen ze weer een schamele 71 punten.
In Nederland noemen we tegenwoordig wel erg makkelijk een kampioen de "kampieon van de armoede". Maar dat was ajax weldegelijk de afgelopen vier jaren. PSv nu niet, die volledig terecht kampioen geworden.
In 2002 werd ajax kampioen met 73 puntjes, en 2007 + 2008 psv met 75 resp 72 puntjes. Dat en de 4 keer Ajax zijn deze eeuw de kampioenen van armoede.

De andere kampioenen behaalden meer dan 80 punten en presteerden Psv en Twente. Ajax deze eeuw geen 1 maal (lees: kampioen worden met meer dan 80 punten).

Doe je huiswerk en lees eens iets anders dan de donald duck

17 mei 2015 om 16:59

Ow en structurele veranderingen, prima! Maar een structurele verandering in het aankoopbeleid zou ons Ajacieden heel gelukkig maken.

Voor de rest boeren we alleen maar achteruit

17 mei 2015 om 17:01

aangezien dat de laatste 4 jaar zo genoemd is, zetten we de trend maar door of niet? PSV nu ook, de concurrent is zwak en zo kun je altijd wel een prestatie naar beneden praten.

In mijn ogen bestaat de kampioen van de armoede niet, maar als Ajax dat was, dan is PSV het dit seizoen.

17 mei 2015 om 17:04

@afcanats:

Ik denk dat jij de betekenis van de uitdrukking "kampioen van de armoede" niet begrijpt. Je bent kampioen van de armoede als je zelf ook heel slecht was, maar toch kampioen bent geworden omdat de rest simpelweg nòg slechter was. Bij gebrek aan beter, dus.

PSV is kampioen geworden met 17 punten voorsprong en het hoogste aantal punten uit de clubgeschiedenis. Dan ben je met overmacht kampioen. Geen kampioen van de armoede.

17 mei 2015 om 17:08

Als je in 5 seizoenen:
71, 76, 76, 73, 71 punten behaalt met heel weinig gescoorde goals, doe je het gewoon slecht!
In de 4 kampioensjaren hadden onze concurrenten dus NOG minder punten dan ons. DAN ben je de kampioen van de armoede.
Psv heeft dit jaar een record aantal punten behaalt, dan ben je de volledig terechte kampioen.

Klaar. En dat jij dat verdedigt zegt alles over het niveau dat JIJ blijkbaar gewend bent.

17 mei 2015 om 17:14

@cabinesscence

Dat kun je op verschillende manier uitleggen, het staat niet in de dikke van dalen hoor! Als je kampioen wordt in een competitie met weinig tegenstand is het net zo armoedig. De rest is armoedig en PSV is daarvan de beste, bij gebrek aan beter, je zegt het zelf.

Ik gedraag mij even net zo kinderachtig als iedereen de afgelopen 4 jaar deed, ik ga even mee met de trend. What goes around, comes around zeggen ze wel eens.

17 mei 2015 om 17:15

Ik, als ras-Ajacied, moet je hartelijk danken. Sommige Ajacieden zeiken de kampioen af. Ik niet.

Ik kijk naar het falen van onze eigen club. Walgelijk slecht beleid.

Als Martin Jol ( of een andere trainer, niet Ajacied) 5 jaren zo weinig punten zou hebben behaald, zou die worden geslacht. Tevens de directie.,

maar nee nu de holmaatjes van Johan er zitten, trekt niemand van de pers serieus zijn mond open. Niemand zaagt FDB en Overmars een flink door.

Om over Edje Sar maar te zwijgen. Die gaat echt nooit algemeen directeur worden. Kan ie helemaal niet.

17 mei 2015 om 17:34

@afcanats:

Je kunt wel net doen alsof PSV alleen met 17 punten voorsprong kampioen is geworden omdat de rest er totaal niets van heeft gebakken, maar mag ik je er even aan herinneren dat Ajax dit seizoen exact evenveel punten heeft gehaald als vorig seizoen? PSV heeft het gewoon heel goed gedaan. Jammer dat je het niet over je hart kunt verkrijgen om dat toe te geven.

17 mei 2015 om 17:40

@cabinesscence

Ajax is ook vaak met ruime voorsprong kampioen geworden, met een gemiddelde hogere tegenstand (ado, Utrecht, Feyenoord) 110 % tegen Ajax waaruit ook vaak nog bleek dat we de scheids overal tegen hadden. Ook toen waren wij kampioen van de armoede volgens velen.

Dan is PSV op zijn beurt ook nu ook kampioen van de armoede omdat de rest zo slecht is. Ik kan het over mijn hart verkrijgen, maar zoals gezegd, what goes around, comes around.

17 mei 2015 om 17:47

Even wat feiten over PSV dit seizoen op een rijtje:

- Hoogste aantal punten in de clubgeschiedenis (meer nog dus dan in al die seizoenen met Romario, Ronaldo, Gullit, Nilis, Van Nistelrooij, Gomes, Alex, etc.).
- Hoogste aantal overwinningen in de clubgeschiedenis (twee meer dan het vorige record).
- Hoogste aantal punten van alle Nederlandse clubs sinds 1998.
- Evenaring van het grootste puntenverschil tussen nummer één en twee ooit.
- Voor het eerst in 48 jaar twee spelers van dezelfde club één en twee op de topscorerslijst.
- Jongste topscorer in 20 jaar.
- 17 Punten meer dan Ajax, 29 meer dan Feyenoord.

Als jij dat een kampioen van de armoede wil noemen, tja...

17 mei 2015 om 17:54

@cabinesscence

Een punt vergeet je nog, dat deed PSV in een zeer matige competitie en daarom kampioen van de armoede, mede omdat Ajax dat ook was de laatste jaren in een al even zwakke competitie. Juist dat ze zoveel punten voorstaan toont dat aan.

17 mei 2015 om 22:58

@afcanats,

cabinessence geeft feiten... Jij geeft een mening. Totaal niet vergelijkbaar. Jij mag best je mening hebben, maar niemand neemt je serieus. En schijnbaar is de competitie niet zo slecht als de nummer laatst van de nummer 2 kan winnen

17 mei 2015 om 23:08

@waterkonyn

Zijn feitelijke onderbouwing, onderbouwt juist mijn mening. Plus dat de term op verschillende manier te interpreteren is.

Dat ze mij niet serieus nemen is ook maar een mening, geen feit, dus wat kun je er mee.

Ook jij haalt juist zijn punt onderuit, met een beetje tegenstand zou dat niet kunnen dat de nummer laatst van de nummer 2 wint.

Helaas zijn Overmars en De Boer te koppig om toe te geven dat dit het slechste Ajax ooit is. Telkens houdt Frank het hand boven het hoofd van spelers als Van Rhijn, Serero, Sigthorsson, Moisander, Andersen, Schone en Boilesen terwijl dit juist de spelers zijn die het totaal niet waard zijn om te spelen voor Ajax. En dan zie je dat Fischer, Riedewald, Milik en Sinkgraven om het minste geringste door De Boer er uit worden gehaald of er naasr gezet worden om dat rijtje Ajax-onwaardige spelers te laten staan, terwijl dit juist de spelers zijn met gif, creativiteit en bovendien kwaliteit. Laat ze maar eens een elftal bouwen rondom deze spelers en Gudelj. Alleen dan komt het goed. Gewoon de portomonnee trekken, Marc, en eens logische opstellingen hanteren, Frank. Laat mensen op hun eigen positie spelen en dus niet Schone als rechtsbuiten hanteren of Boilesen uberhaupt een positie geven. Speel met een echte nummer tien als Sinkgraven, Klaassen of Van der Vaart en laat je spits eens staan, dan scoort Milik er wel twintig. Zet een ervaren kracht naast Veltman en Riedewald linksback. Dan gaat het al heel wat beter dan dit jaar.

Wij supporters zijn dit jaar in de zeik genomen door het tokotje van Overmars en De Boer.

17 mei 2015 om 16:51

Dat Fischer, Milik en Sinkgraven eruit worden gehaald is goed en logisch dan hebben we er meer aan volgend seizoen. Zijn meteen ook de spelers die wel dreiging brengen samen met El Ghazi en Klaassen. Met Gudelj er nog bij staat er een leuk elftal en liefst ook van der Vaart nog.

Van Rhijn deed niet mee hoor, krijgt nu flinke concurrentie van Tete die het goed doet. Schone, Kishna, Moisander, Sigi, Zimling, Boilesen zijn de grootste dissonanten dit seizoen, niet geheel toevallig de 'ervaren' spelers en spelers die een *** zaakwaarnemer hebben. Die worden echter doorgeselecteerd en ik hoop dat er een goede concurrent voor de LB komt, dat is wel nodig.

Milik was geblesseerd dus Frank had geen keuze, Ajax speelde vandaag met een 10 en Schone liet weinig zien.

En oh ja. Die Overmars maar raaskallen dat ie Ajax de C.l. nog eens ziet winnen.

Ongelofelijk

17 mei 2015 om 16:52

Uiteraard want een slecht seizoen zegt weinig over toekomstige ambities.

17 mei 2015 om 17:02

1 slecht seizoen???

En het zegt wel wat voor toekomstige seizoenen. Namelijk dat er een enorme achterstand is tussen een club met een selectie die al vijf seizoenen ( !!! ) niet meer dan 76 punten heeft kunnen behalen met superslecht voetbal.
En aldus een enorme achterstand heeft.

Je hebt poep in je ogen en je bent verblindt. Haal je hoofd uit het zand.

Matig Ajax, maar duidelijk was dat deze wedstrijd voornamelijk voor de Boer was bedoeld om de balans op te maken. Kishna heeft overduidelijk de concurrentiestrijd verloren en ook de strijd met Sinkgraven heeft Bazoer voorlopig in zijn voordeel beslist. Van Rhijn heeft duidelijk een hijgende Tete in zijn nek en Boilesen is weer heel hard door het ijs gezakt.met een linksback en eventueel een extra linker centrale verdediger staat er gewoon een prima elftal.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Viergever
Aankoop
Bazoer
Klaassen
Gudelj
el Ghazi
Milik
Fischer
17 mei 2015 om 16:56

Juist! Zo zie ik het ook. Ik had graag Menig ook gezien zodat Kishna eens wakker wordt, je kunt hem echter niet aanrekenen dat hij zo weinig ballen krijgt vanaf LB komt niks.

Ik denk dat LCV met Riedewald en Viergever wel staat, voor LB moet duidelijk een speler komen. Ook van der Hoorn viel weer ver door de mand, begon goed, maar daarna twee dramatische acties.

Cillessen - Van Rhijn/tete - Veltman - Viergever - Aankoop

Klaassen - Sinkgraven/bazoer - Gudelj (punt naar voren of naar achteren)

El Ghazi - Milik - Fischer

17 mei 2015 om 17:20

Helemaal waar, Menig is gewoon ver genoeg en heeft het scorend vermogen om als backup te gaan fungeren volgend jaar. Daarnaast verwacht ik dat Muric en Cerny ook in de loop van het seizoen wel ver genoeg zijn om zo af en toe minuutjes mee te pikken. Hoofdprioriteit is in ieder geval een vervanger voor Boilesen.

17 mei 2015 om 17:30

Juist! Ook leuk om naar te kijken die jongens, gewoon een actie maken, Kishna mag van mij even banken, laat niet heel veel zien en moet maar eens duidelijkheid hgeven. Voor hem twee anderen.

Inderdaad dat is vandaag wel weer pijnlijk duidelijk geworden.

Erger me kapot aan de mentaliteit. Het lijkt gewoon dat ze willen verliezen hoe ze d'r bij lopen.

17 mei 2015 om 16:53

@ sulejmani24

Precies, dat is echt al tien jaar (zo niet langer) een probleem, maar dit seizoen heeft het wel erg extreme vormen aangenomen. Persoonlijk pleit ik er al langer voor dat Ajax, maar ook andere Nederlandse clubs echt eens meer van die goed betaalde zogenaamde pseudo professionals gaat eisen. Dit is echt 1 van de structurele problemen van het Nederlandse voetbal.

Whahahahaha en dan roept F de boer gisteren nog we hadden in de Europa league finale moeten zitten hahaha en dan had Dordrecht de cl moeten winnen van Barcelona hahahah F de boer laat Ajax aub met rust en neem ontslag anders word je toch begin volgend seizoen ontslagen

Misschien moet Frankie effe de directeur bellen!!!!

Godallemachtig.. Wat een drama. Dit is daadwerkelijk het slechtste Ajax dat ik ooit heb gezien. De Boer mag dan 4x kampioen geworden zijn, ik hoop echt dat hij vandaag vertrekt. Dit kan gewoon niet meer, ben er sprakeloos van.

Dit ligt echt niet (alleen) aan Frank de Boer. Hij kreeg de laatste jaren steeds spelers erbij die zeer zelden echt iets toevoegde. Zimling, Bojan, Cuenca, Duarte, Sana, Sigi.. Het was nooit echt top. Schone, Poulsen, Moisander waren bruikbaar. Alleen Babel en Cillessen waren duidelijke top versterkingen en dat over een tijdsbestek van zo'n 3 jaar. Wat verwacht je dan? Dat het voetbal geweldig is? Heel Ajax, van Overmars tot Bergkamp en van Jonk tot Cruijff. Ze waren allemaal betrokken bij het beleid dat Ajax de afgelopen jaren gevoerd heeft. Ze hebben nu het licht gezien. Er wordt nu wel geïnvesteerd; Gudelj, Sinkgraven, Milik en mogelijk Van der Vaart en ik ga ervan uit dat er verdedigend ook wat bij komt. Het hele beleid is ietsje veranderd, omdat de beleidsbepalers inzagen dat het anders moet. We kunnen hier niet alleen De Boer op aanspreken. Als we hier ophef over gaan maken, dan moet iedereen weg; Bergkamp, Cruijff, De Boer, Jonk, Overmars, Van Duijvenbode.... En om zoveel clubmensen af te serveren die in het verre en recente verleden zoveel goeds gedaan hebben met en voor onze club gaat mij veel te ver, zeker omdat ze ook in lijken te zien dat het anders moet.

17 mei 2015 om 17:00

Juist! En dat kan ook, het is ook een lerende organisatie, soms worden er fouten gemaakt, nu er van leren. Overigens moeten we wel vooral op de opleiding blijven leunen, maar ook kwaliteit halen. Met Gudelj ipv. een Duarte of Zimling hebben ze in ieder geval een goede start gemaakt.

Sana, Duarte, Zimling, Hoesen en die andere koopjes waren toch net niks. Financieel kunnen we nu natuurlijk wel wat meer.

Verder iedereen houden en volgend jaar fris starten met een goede LB en van der Vaart erbij. En dissonanten Moisander en Sigi weg, Boilesen/kishna op de bank en Viergever op zijn natuurlijke positie. Komt goed!

17 mei 2015 om 17:03

Boilesen, Sigi en Schone moeten eigenlijk vertrekken. Zelfde geldt ook voor Duarte. Zimling en Moisander gaan gelukkig al weg. Jongens als Viergever, Van der Hoorn, Andersen en Serero kunnen af en toe leuk mee doen of bruikbaar zijn, maar zij moeten niet te veel spelen.. Dat zijn goede wisselspelers.

Ajax in 2013-2014: 71 punten, doelsaldo 69-28, landskampioen
Ajax in 2014-2015: 71 punten, doelsaldo 69-29, 17 punten achter de landskampioen

Dat is toch wel vrij bizar...

17 mei 2015 om 17:03

Ik als Ajacied kan dat beamen. Droevig gewoon.

Maar een hele hoop mede-Ajacieden hebben hun kop in het zand en laten zich verblinden door 4 titels.

Ziyech halen en vd.vaart voor de spits. Sinkgraven is ook niet de gewenste aankoop. Is te lief, fysiek zwak en heeft geen scorend vermogen zoals ziyech. Lekkere miskoop weer voor 8 miljoen die sinkgraven.

----------Cilessen
Tete Veltman Agger Riedewald
Gudelj Klaassen Ziyech
----------Vd.Vaart
-----El Ghazi----Milik

Goed dat Ajax nog even extra is ingewreven hoe slecht het ervoor staat. Hopelijk overtuigt dit Overmars en De Boer om goede aankopen te doen en flink door te selecteren.

En dan zijn er nog mensen die denken dat alles volgend jaar beter gaat lopen, geloof er niks van.
Frankie moet de eer aan zichzelf houden en opstappen, dit kan zo echt niet langer, het gaat al te lang te slecht.

Zou het kunnen zijn, dat ..... de spelers FDB beu zijn???

Oeps, olifant in de kamer....

Dit is een lijstje met spelers die gewoon weg moeten bij Ajax want hebben het niveau gewoon niet:

1. Sigthorson. Heeft er nog nooit geen ene klap van gekund
2. Schone: Die is gewoon te traag en te sloom. Heeft het niveau niet
3. Serero: Echt 1 van de lachtertjes van de Ajax-selectie. Dit kan ook echt niet.
4. Boilesen: De grootste schande van Ajax. 1 van de allerslechtste spelers van de Eredivisie en de Boer weet t nog voor elkaar te krijgen om hem aanvoerder te maken.
5. Viergever: Heeft het niveau niet en zal het nooit halen. Heeft een uitstraling van een 16jarige pukkelige pizzabezorger
6. Van der Hoorn: Heeft het niveau niet en iedereen hoopt dat hij het niveau zal halen maar dat gaat ook niet gebeuren. Ging ook weer een paar keer opzichtig in de fout vandaag.
7. Andersen: Dit is gewoon geen betaald voetballer. Geen prof. Die speelt alsof ie op een trapveldje achteraf beetje achter een bal zit te hobbelen. Heeft de mentaliteit ook niet.
8. Van Rhijn: Speelt al maanden abominabel. Is voorbij gestreefd door Tete.

Dan houden we deze spelers over:

goal: Cillissen, Boer (zal wel toch 2e keep)
verdediging: Veltman (wat eigenlijk ook geen Ajax niveau heeft), Tete, Riedewald.
middenveld: Sinkgraven, Bazoer, Gudelj, Klaassen
aanval: El Ghazi, Kishna, Fischer, Milik, Zivkovic

Dan moet er dus een linksback gehaald worden, linker centrale verdediger en een spits plus wat eigen jeugd zoals Nouri en van Beek. Dat zal altijd wel gebeuren maar Ajax moet echt al die spelers zien te lozen want die lopen echt alleen maar in de weg. Misschien dat je van Rhijn en Viergever erbij kan houden voor de breedte.

17 mei 2015 om 17:33

1. Eens
2. Wissel houden, wel een goede vrijetrap en corner, leuk als je nog wat moet forceren allicht. Zeker niet basiswaardig ook iemand met een beetje ervaring (28 jaar), mag ook wel.
3. Twijfel, hoogstens bankzitter maar misschien wel doorselecteren.
4. Wissel want wat is het alternatief? Dijks? Ook niet goed genoeg! Hopelijk herpakt hij zijn oude vorm en talent.
5. Doet het prima nu hij eindelijk op LCV speelt, wat mij betreft hem of Riedewald basis. Ook wat ervaring, linkspoot, again noem de alternatieven die haalbaar zijn!
6. Leuke wissel met kopkracht, meer ook niet.
7. Laat weinig zien, misschien verhuren. Misschien zet hij de stap anders alsnog verkopen.
8. Zoals je zegt houden als wissel, heeft wel kwaliteit maar laat het te weinig zien.

Mensen zeggen te makkelijk die weg, die weg maar noemen zelden een alternatief.

17 mei 2015 om 18:06

Boilesen wil zelf weg. Botteghin halen en Riedewald linksback. Schone moet niets meer zijn dan een wisselspeler want hij brengt gewoon te weinig. En met Sinkgraven, Gudelj, Bazoer, Klaassen en jeugdspelers Nouri en van der Beek (vbeek of whatever) heb je 6 middenvelders.

17 mei 2015 om 20:17

Als dat zo is, strik erom en wegwezen. Man hij mag blij zijn met uberhaupt een kans. Botteghin, heel leuk maar we hebben van der Hoorn al, ook een rechtspoot en kopsterk, we hebben vooral een linkspoot nodig en die zijn schaars.

Ik zag Dordrecht vandaag op een gegeven moment op een tempo speler waar Ajax nog wat van kan leren. 1 keer raken en tik tik tik naar voren. Bij Ajax is het al 4 jaar bal aannemen lopen met de bal om je heen kijken nog wat lopen omdraaien en de bal terugpassen, aannemen blijven staan om je heen kijken nou ja balletje maar weer opzij dan.... Enz enz enz. Slaapverwekkend!!

De Boer had beter de A1 kunnen laten aantreden. Die hadden zeker wel de motivatie gehad om te gaan voetballen, want wat ik vandaag zag waren gewoon een stel luie voetballers die het liefst slapend hun geld willen verdienen. Echt, wat een drama mentaliteit stond daar op het veld. Een schande voor de prof-sporters.

Ajax volgend seizoen mogelijk een subtoppertje

17 mei 2015 om 18:15

En waar baseer jij dat op? Op je glazen bol?

Ziehier het eind resultaat van onze landelijke Micky Mouse competitie !!! en voor de dagdromers die nog steeds denken dat Ajax nog weleens de Europa finale kan halen koop maar een seizoenkaart voor de Efeteling , want daar hebben ze nog een sprookjes bos !!!!!

Leuk zeg, voor Fc Dordrecht! Ook al ging het seizoen niet zo goed, toch staat er voor altijd in de geschiedenisboeken dat ze op 17 mei 2015 van Ajax gewonnen hebben.

Ajax heeft inmiddels 6 angstgegners.
Frank de Boer heeft geen goed plan tegen deze 6 clubs waarvan een gelijkspel het hoogsthaalbare resultaat is.
Als Frank nog een seizoen blijft dan val je buiten de top 3 omdat ze tegen deze clubs gewoon teveel punten laten liggen.
Waarom niet Frank de Boer nu alvast bedanken voor de 4 titels en naar huis sturen?
Dan maken we met een nieuwe coach tenminste nog kans het komende seizoen.
Anders verspeel je gelijk weer een seizoen.
Je ziet het van kilometers ver aankomen en niemand zegt er wat over.
Beetje jammer.
Frank moet weg als je komend seizoen kans wil maken. (haal Jansen van Pec)
....

Ik zou niet teveel stil staan bij deze wedstrijd, want het ging nergens meer over. Dan kan men wel zeggen dat je voor de eer strijd en ook voor het imago van de club, maar dat zijn allemaal van die niemandalletjes.en Ajax kan dit soort wedstrijden nou eenmaal niet goed spelen.

We mogen blij zijn dat we ondanks het slaapverwekkende en welhaast irritante spel niveau nog 2e zijn geworden, dat is eigenlijk al een wonder.

Ajax heeft gewoon een shit seizoen achter de rug en ik heb al meer dan 30 jaar een seizoenkaart van Ajax, maar ik denk dat dit het minste Ajax is wat ik ooit heb gezien heb. Het punt is dat we op dit moment geen speler hebben die er bovenuit steekt of die het verschil maakt.

In voorgaande jaren waren er altijd wel 1 of 2 absolute uitblinkers die ook een wedstrijd konden beslissen en nu zijn die toppers er even niet..
Laatste die exceptioneel goed was is Suarez, maar elk jaar hadden we wel een buitencategorie speler. Ik denk aan een Huntelaar, Zlatan, Sneijder, van Basten en noem het hele rijtje maar op. Nu zijn het allemaal ideale schoonzonen en teveel eenheidsworsten.

Toch kan het gebeuren dat er eens zo'n seizoen tussen zit en nu is iedereen bij Ajax weer helemaal wakker en Ajax weet ook wel wat er moet gebeuren en dat gaat ook gebeuren.

1 ding weet je als Ajacied altijd zeker, Ajax komt altijd ijzersterk weer terug en daar zou ik echt niet ongerust over zijn. Bij Ajax telt maar 1 plek en dat is eerste worden en ook met het mooiste voetbal.

Al die azijnpissers die klagen over Ajax lopen volgend jaar weer te dwepen met Ajax, want zo gaat dat al jaren. Het zit blijkbaar diep bij mensen als Ajax een keer teleur stelt en dat geeft alleen maar aan hoe belangrijk en groot Ajax eigenlijk is.

Gelukkig is er altijd nog Feyenoord, want net als je je denkt dat het echt niet meer slechter kan bij Ajax weten zij het altijd weer te overtreffen in kneuterigheid, treurigheid, knulligheid en triestheid.

Dan komt daar het Calimero gepraat vanzelf weer op gang, want zij vinden Ajax groot en zelf zijn ze klein en dat is niet eerlijk, maar Ajax is nu eenmaal Ajax en wij zijn de beste.
Volgend jaar weer met die houding het veld op en als de rest van Nederland zich daar weer lekker aan irriteert weet je dat we weer op de weg terug zijn.

Borst vooruit, een vleugje bluf, een tikkeltje arrogantie en beetje brutaal, Dat is Ajax en uiteindelijk zijn we er al 34 keer kampioen mee geworden.

Het is niet zo erg als het lijkt, dit jaar wissen we van onze geestelijke harddisk en volgend jaar staat er een fris en fruitig en ambitieus team.
Ik weet waar Ajax achter de schermen mee bezig is en geloof mij maar dat er spectaculaire dingen aankomen.

Fijne zomerpauze gewenst !
We

Wij zijn gewoon Ajax en wij zijn de beste, laten we

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren