Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Financieel is het prachtig, maar het gat met de echte top is groot’

Laatste update:

PSV bereikte tien jaar geleden nog de halve finale van de Champions League en werd daarin uiteindelijk uitgeschakeld door AC Milan. De club uit Eindhoven keert als kampioen van Nederland volgend seizoen terug in het kampioenenbal en kijkt volgens technisch manager Marcel Brands ‘met realisme’ tegen dat Europese avontuur aan.

/

“Financieel is het prachtig, voor de spelers is het de mooiste uitdaging die er is en de ambiance is fantastisch. Maar je moet ook realistisch zijn. Het gat met de absolute top is heel groot”, aldus Brands in een interview met De Telegraaf. “Een club als Juventus heeft ook al een budget van boven de 300 miljoen euro. Wij zitten op 65 miljoen euro en met Champions League-voetbal iets extra’s, dus dat gat is ongelofelijk groot.”

“Ik ben er wel van overtuigd dat je door goed opleiden, het hebben van goede coaches en een echt team zijn wel eens voor een verrassing kunt zorgen. Die verrassing zou zijn dat je een keer de eerste ronde overleeft. Dat is het hoogst haalbare”, aldus Brands. Collega Marc Overmars is overigens een andere mening toegedaan; hij zei donderdag in de VI te geloven in een toekomstige eindzege van Ajax in de Champions League.

Denk jij dat een Nederlandse club binnen vijf jaar de halve finale van de Champions League haalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stuk realistischer dan Overmars....
En alles wat je boven deze ambities pakt is gewoon dikke bonus...

17 mei 2015 om 12:10

Beetje makkelijk gezegd natuurlijk... Jarenlang werden Nederlandse clubs verweten niet ambitieus genoeg te zijn. Als je dapper genoeg bent om het uit te spreken en het lukt dan niet (enkele keren door wat pech), is het natuurlijk goedkoop scoren door de ambities af te branden.

17 mei 2015 om 12:23

Dit is niet ambitieus..dat is om de kwartfinale te halen ofzo. Maar winnen?

17 mei 2015 om 12:42

Ambitieus zou zijn, de kwartfinale halen. Geloven in het winnen van de Cl.. tjah dan is er enkel een steekje los. De tijden dat spelers als Robben en Sneijder allemaal tot hun 25e bij de club blijven is allang voorbij.

17 mei 2015 om 13:38

De doelstelling was ieder jaar overwinteren in de CL. Dat je de ambitie hebt om de CL te winnen lijkt mij niet meer dan logisch. Dat is beter dan alleen maar blij zijn met deelname. Zolang Ajax niet de doelstelling heeft om de cl te winnen heb ik er geen problemen de overtuiging te hebben om dit op termijn te realiseren.

17 mei 2015 om 13:45

robben ging op zijn 20e weg bij psv, sneijder was net 23. niet echt een sterk argument zo.

17 mei 2015 om 12:12

Ja ik pis weer bijna in mijn broek van het lachen als ik weer denk aan de onzin die Overmars van de week uitkraamde dat Ajax wel de CL kan winnen in de komende jaren

17 mei 2015 om 12:33

@hansje1969, als ik jouw comments lees vraag ik me oprecht af waar jij, als fan van Ajax, je voldoening vandaan haalt. Je bent zeer sceptisch t.a.v. zo ongeveer alle facetten van de club: de spelers, het vertoonde spel, de behaalde resultaten, de beleidsmakers, etc. Ik kan het waarderen als mensen kritisch zijn op de club die ze aanhangen, maar bij jou is het zo extreem dat ik me dus afvraag waar jij nog voldoening vandaan haalt, en of je nog wel fan bent..?

On.:
Tuurlijk is het gat met de rest groot. Toch liggen er wel degelijk kansen. PSV kan per definitie niet zwaarder loten dan Ajax de afgelopen jaren deed. Daarnaast denk ik dat het systeem van PSV meer kansen biedt om verder te komen.
Brans mag daarom best wat meer ambitie uitspreken. Dat kan overigens prima samengaan met realisme.

17 mei 2015 om 12:48

@djoAMS ik ken de eerdere comments van Hansje niet, maar ik denk dat 'we' als Ajax supporters heel kritisch mogen, misschien wel moeten, kijken naar afgelopen seizoen. En misschien ondanks de titels ook wel naar die jaren ervoor. Ondanks de tweede plaats was dit seizoen echt heel slecht. De enige en laatste echt goede wedstrijd die Ajax dit seizoen heeft gespeeld was de thuis wedstrijd tegen Apoel. Er moet deze zomer een hoop gebeuren/veranderen wil Ajax komend seizoen serieus mee doen om de titel.

On: ik vind niet dat Brands te weinig ambitie uitspreekt, de ambitie van Ajax was afgelopen seizoenen ook steeds overleven in de groepsfase. Overmars ging deze week veel te ver door te stellen dat Ajax (op korte termijn) de CL kan winnen. De Europa League wordt al lastig genoeg, hoewel dat alweer een stuk realistischer is

17 mei 2015 om 12:57

Met wat geluk in de loting moet een Nederlandse club in de EL inderdaad ver kunnen komen. De CL is al mooi als je de knock out fase bereikt.

17 mei 2015 om 13:23

@ Djo Ams

De kansen van Ajax of PSV in de Champions League zijn gelijk als ze een fatsoenlijke ploeg op de been weten te brengen. De speelstijl maakt hierin weinig verschil, Ajax had elke keer serieus zicht op de tweede ronde waarbij het meestal 1 doelpunt of een punt tekort kwam, het is echt niets meer dan speculatie dat de speelstijl van PSV meer kansen bied. Dat hun speelwijze zogenaamd kansrijker zou zijn was in de Europa League niets van te merken.

Daarnaast moeten we nog maar afwachten met wat voor selectie Cocu volgend seizoen moet werken. Depay is al weg en de de Jong, Willemse en Wijnaldum staan ook allen open voor een vertrek en ook al weet men iedereen te vervangen is het nog maar de vraag of die ploeg echt op elkaar zijn ingespeeld. Persoonlijk snap ik echt niet waarom mensen denken dat PSV meer kansen heeft in de Champions League omdat de verschillen tussen Ajax en PSV minimaal zijn.

Overmars heeft wel vaker idiote maar vermakelijke uitspraken gedaan, wanneer er een hoop fout zit bij de club moet je dat gewoon gezegd kunnen worden. Zolang Ajax doof lijkt te zijn voor de kritiek moet je kritisch blijven, ik snap dan ook niet dat jij "hansje1969" zijn reactie als "extreem" bestempeld want daar is niets extreem aan, ik vind het pas extreem dat de meeste supporters tot voor kort nog alles goed vonden wat Ajax deed. Ook deze heren doen net zoals voorgaande besturen/technische staffen alles behalve van wat er oorspronkelijk was afgesproken.

17 mei 2015 om 14:21

@bobbelman, zoals ik aangaf is het prima om kritisch te zijn op je eigen club. Heel goed zelfs. Ik heb me de afgelopen seizoenen vaak kapot zitten ergeren in de Arena. Mijn houvast is het beleid voor de lange termijn. De A1 is om van te smullen. Daar lopen geweldige talenten rond, en is het Ajax spel weer te herkennen: Dominant combinatievoetbal, in een hoog tempo, op de helft van de tegenpartij.
Ik ken de andere comments van Hansje wel, en vraag me daarom 'oprecht'! af, wat zijn houvast nog is als je zelfs het beleid en de beleidsmakers niet ziet zitten.

Voor wat betreft Brands, hij kan nog wat van de ambities van overmars leren. Omgekeerd kan overmars van zijn realisme leren. Ik vind het wat pessimistisch om te stellen dat overwintering het hoogst haalbare is. Je kunt ook zeggen dat dit het doel is, en dan per wedstrijd gekeken moet worden en alles meegenomen is.

17 mei 2015 om 16:43

@djo Ams
Ik heb me vorig jaar na het vertrek van Eriksen alleen maar geërgerd in de Arena. Vorig jaar was het toch ook meer dan verschrikkelijk. We hadden alleen geluk dat PSV een dip had in november 2013 waardoor de in januari 2914 op 14 punten kwamen en PSV was afgevallen.
Maar al vorig jaar heb ik veel kritiek geuit. Als je tegen de zeventien tegenstanders in de eredivisie tegen 14 daarvan 2 of meer punten verspeelt, het voetbal er toen ook al niet uitzag, je slechts 15 keer meer scoort dan degradant Nec, je met 5-1 vernederd wordt in de bekerfinale en je de week er op met een salon remise kampioen wordt dan moet je toch concluderen dat het vreselijk mis is in je selectie. In de zomerstop gaat dan ook nog eens je dragende speler weg waar door het beleid totaal niet op geanticipeerd was terwijl de kans hierop groot was. Dan mag je toch wel zeggen dat deze beleidsmakers met meer dan 100miljoen op de bank falen? En tot ergernis van mij krijgt Overmars dan ook in de zomer een bonus van 381.000 euro (na zijn twee miskopen vd hoorn en Duarte).
En dan aan het einde van het seizoen durven ze dan ook nog de seizoen kaarten flink te verhogen.

Nee ik kom nu ruim 35 jaar bij Ajax maar heb het zelden zo slecht gezien

17 mei 2015 om 16:50

Mooi gesproken Afca_leeds

Offtopic
Ongelofelijk wat we vanmiddag weer zagen. Ben blij dat dit rampen seizoen er op zit. Het gekke is dat ik me nu al verheug op het nieuwe, maar er moet heel heel heel veel gebeuren willen we volgend jaar een rol van betekenis spelen

17 mei 2015 om 12:24

Ajax is helemaal de weg kwijt. Leven echt in een andere wereld.

17 mei 2015 om 13:36

Zo is het. Je moet reëel zijn.

17 mei 2015 om 13:42

Het financiële gat is groot. Maar als je al zonder ambitie en dito strijdplan meedoet, dan zal je nooit die cup kunnen winnen.
Het gat is altijd al onzettend groot geweest en toch hebben we al 10 europese cups gewonnen. Waarvan 6 de hoogste prijs vertegenwoordigen.

Kwestie van een filosofie aanhangen en perfectioneren. Dan maak je een kans. We leiden nog steeds toppers op en wie weet krijgen we een lichting die het verschil kan maken.

17 mei 2015 om 16:38

Inderdaad zeer realistisch, maar met zulke woorden schiet je geen zak op.
Ik hoor toch liever de woorden van Overmars, ondanks dat de kans groter is dat Ajax de cup met de grote oren helemaal niet binnenhaalt..

Maar staan er mensen stil bij wat dit betekend voor PSV? Je hebt net Depay verkocht en wil jongens als Guardado, Willems en de Jong binnenboord houden.. Ambitieuze jongens. Datzelfde geld voor de vervanger van Depay die je wilt gaan binnenhalen..
Wat ik wil zeggen is; hier word je toch niet blij van als je binnengehaald word met de belofte dat je CL gaat spelen? Wat hij hier zegt is we gaan 6 wedstrijdjes spelen en dan weer lekker naar huis.. Ik heb dan ook het idee dat de jongens die binnengehaald zullen worden, weinig bijzonders zijn. Allemaal uit NL die Psv als een stapje omhoog zien a la berghuis..

brands is realistisch, overmars maakt zich totaal belachelijk. Als je ziet wat een club als basel bereikt dan moeten de nederlandse clubs ook wel wat meer kunnen maar de cl winnen is absoluut onmogelijk, finale el moet met het nodige geluk een keer kunnen zoals djnpro dat deed.

17 mei 2015 om 12:17

Ajax moet ervoor zorgen dat het niveau in de jeugdopleiding heel hoog komt te liggen. En hopen dat er een uitzonderlijke goede lichting uit komt. Wat dat dan uiteindelijk tot resultaat brengt zien we dan wel weer.

17 mei 2015 om 12:28

Steekt er 1 topper in de jeugd in nl er bovenuit, dan is ie weg. Een goede lichting krijg je gewoon niet meer. Je kan met goeie jeugd niet volwassen sparren met de messi,s robbens en ronaldo,s....

17 mei 2015 om 12:31

En depay dan?

17 mei 2015 om 12:38

Een hoog niveau jeugd alleen is niet goed genoeg. Stel er is een enorm sterke lichting dan zijn het in Europa nog steeds jongens tegen mannen. Mannen die fysiek de beuk erin gooien als het minder loopt en meer ervaring hebben.
En om kwalitatief goede ervaren spelers te kopen die de goede jeugd kunnen begeleiden is voor een Nederlandse club erg moeilijk. PSV heeft geluk dat guadrado wil blijven en Feyenoord had geluk met de terugkeer van el ahmadi en de komst van kuijt.
De ervaren spelers voor Ajax: zimling, schone, moisander laten niet zien dat ze de jeugd goed kunnen begeleiden en ondersteunen als ze doorbreken

17 mei 2015 om 12:40

Nou ajax heeft laatst heel veel talenten lang aan zich weten te binden. En is er de ambitie bij de spelers om langer bij elkaar te blijven. Clubs moeten de absolute hoofdprijs betalen willen ze een talent van ajax overnemen.

17 mei 2015 om 12:49

Tegenwoordig zijn voor Engelse clubs de absolute hoofdprijs niet heel hoog meer.

En wat gaat Ajax met dat geld doen? Want goede spelers willen toch niet naar Nederland komen. Met uitzondering nagelaten

17 mei 2015 om 12:52

Klopt, eigenlijk zou ajax nu gebaat zijn bij maxwell, sneijder, nigel de jong en huntelaar alleen zijn ze helaas pas haalbaar als ze al versleten zijn. Dat is het trieste lot van de top Eredivisie clubs.

17 mei 2015 om 13:07

Ajax zou er voor kunnen kiezen om spelers pas te verkopen als ze nog twee jaar contract over hebben. Omdat ajax het geld toch niet nodig heeft. Ze zouden ervoor kunnen kiezen om niet te verkopen zodat de spelers zo'n 3 jaar bij elkaar blijven. Met uitzondering dat alleen absurde bedragen je niet moet laten lopen.

O.a.de tv inkomsten zouden eerlijker verdeeld moeten worden in Europa. Nu hebben degradatieclubs in Engeland nog een hoger budget dan onze topploegen. Dat zou niet zo mogen zijn.
Nu wordt het ook steeds voorspelbaarder dat we telkens dezelfde topploegen ver zien komen in de Cl. Verrassingen zie je niet meer zo vaak. Vroeger won steau boekarest nog wel eens de Europa cup 1.

17 mei 2015 om 12:11

Ik vind juventus in de cl finale een verassing. Had eerder mits fit real, barca, bayern verwachtn

Dnipro in europa leage finale een grote verassing. Het kan dus nog steeds

17 mei 2015 om 12:13

Juventus heeft ook gewoon topmateriaal. Plus een speelstijl dat veel tegenstanders niet ligt.

17 mei 2015 om 13:20

Maar Juve en Atletico hebben spelers als Koke, Vidal, Pogba, (toen) Courtois, Costa. Ajax, Anderlecht, Celtic enz. krijgen echt niet zulke spelers. Of in ieder geval niet zoveel.

17 mei 2015 om 13:38

Dat is natuurlijk wel zo,

17 mei 2015 om 12:47

Natuurlijk mogen degredatieclubs in Engeland wel meer verdienen dan clubs uit de Eredivisie. Dat heeft niets met oneerlijkheid te maken, maar alles met populariteit. Dat onze topclubs het minder doen dan een club als FC Basel dat zegt eigenlijk alles al.

Wil je meer geld halen naar Nederland, dan moeten de clubs presteren in Europa.

Ik begrijp dat de kans groot is dat PSV in pot 1 komt (als Champions League-winnaar ook kampioen is in eigen land). Dan heb je dus iets meer kans om de groepsfase te overleven. Sat zou al heel mooi zijn.

17 mei 2015 om 13:01

psv in pot 1? Staan ze er zo goed op dan? Zou wel mooi zijn en dan is de kans idd groter dat je een keer de poule doorkomt, gladbach komt alleen waarschijnlijk in pot 4 en daar heb je een zware kluif aaan.

17 mei 2015 om 13:17

Ik heb begrepen dat pot 1 komend seizoen bestaat uit de Champions League-winnaar en de 7 kampioenen van de 'grote' competitie. Als de CL-winnaar ook kampioen is (en die kans is dus groot), stroomt PSV als kampioen van de land nummer 8 door naar pot 1.

17 mei 2015 om 15:32

Klopt, aangezien Barca of Juve de CL gaat winnen, en Juventus al kampioen is, en Barca dat ook gaat worden. PSV gaat die plaats in pot 1 dan overnemen als 8e land van de lijst van vorig seizoen dacht ik? De nieuwe lijst stond Nederland in ieder geval lager maar het werd gedaan met een verouderde waar Nederland 8e stond.

17 mei 2015 om 15:45

klinkt heel interessant maar dan komen er dus ook grote vissen in pot 3? Dan zou het dus weinig uitmaken.

ik denk dat je als nederlandse ploeg in de CL blij moet zijn als je de groepsfase doorkomt en misschien nog door kan stoten naar de kwartfinales.. halve finales misschien met een gouden lichting, maar verder is op het hoogste niveau in europa, nederland kansloos..

ik geloof wel dat nederlandse clubs in de EL veel beter kunnen presteren. en dat met een psv of ajax daar in de nabije toekomst wel een eindzege in het verschiet ligt..

Enigste manier om de cl te winnen is dat onze topclubs ook door een rijke eigenaar worden overgenomen en dat die topspelers halen die echt wat toevoegen. Maar volgens mij wilt geen 1 van onze topclubs in zee gaan met een rijke eigenaar.

17 mei 2015 om 12:30

En jij ziet wereldtoppers al in de eredivisie spelen tegen Excelsior, NAC Breda en FC Utrecht? Neymar die de Klassieker beslist en Courtois die uitgeroepen word tot beste keeper van de Eredivisie? Onmogelijk..

17 mei 2015 om 12:35

In die categorie moet je niet zoeken, maar bijvoorbeeld topspelers kopen bij topclubs die op de bank zitten. Dan kan je ook shoppen in landen als Duitsland en Frankrijk bijvoorbeeld omdat je dan meer salaris kan bieden. Sneijder en Drogba gingen ook naar Turkije en die spelen ook tegen niet aansprekelijke clubs.

17 mei 2015 om 13:25

Die spelen toch ook tegen Hull City en Rayo Vallecano.

Mits een gunstig loting heb je wel een kans om bij de eerste twee te eindigen. Als je Barcelona, Real of Bayern treft en dan nog een Psg, Atletico, Chelsea dan ben je kansloos. Maar er enkele jaren geleden trof Ajax Lyon en Zagreb in één poule of Milan en Celtic. Dan heb je een goede kans om door te gaan.

Bovendien denk ik dat de Nederlandse topclubs nog betere selecties kunnen samen stellen dan ze nu doen. Bij PSv missen ze achterin een echte top verdediger bijvoorbeeld, of een punten pakker op doel. En voorin kwam alle creativiteit van Memphis dit seizoen, daar zou je ook nog winst kunnen halen. Ik hoop vooral dat PSV (en misschien ook Ajax) straks in de CL in ieder geval met een leuke ploeg aan de aftrap staan.

Als je Ajax dit seizoen met op Cillessen en Klaassen allemaal middelmaat. Dan is dat een stuk minder als enkele jaren geleden als toen met jongens als van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Eriksen en Suarez.

Ik ben blij met deze woorden van Brands. Dit is namelijk gewoon de realiteit. Ik zie hier op de site en in de media (oud profs en trainers) dat PSV bij de aankopen rekening moet houden met de CL. Ik zie mensen er echt ervan overtuigd zijn dat PSV een kans maakt om te overwinteren in de CL. Seriously? Met wat zwakke broeders in de poule en alle geluk van de wereld kan dat een keer lukken maar dit moet echt niet de verwachting zijn. Als PSV niet compleet weg gespeeld word en 3de kan worden is dat een prima prestatie.

Verder herinner ik mij nog de CL wedstrijden van PSV toen ze een paar jaar achter elkaar kampioen werden. Ik herinner nog wedstrijden tegen Cska Moskou met Jo en Vagner Love, wedstrijden tegen Olympique Marseille en tegen Liverpool met een B elftal. Dat PSV was sterker, ouder en meer ervaren als dit PSV maar het lukte ze niet om te overwinteren. Ze werden zelfs meerdere malen weg gespeeld. Ik blijf dus zeggen dat zodra PSV niet het lachtertje van de CL word en 3de eindigt in de poule, ik een tevreden mens ben. Alles meer dan dat is een grote bonus en zou een wereldprestatie zijn.

17 mei 2015 om 12:54

Ik denk dat PSV, met wat aankopen op de vleugels wat waarschijnlijk gaat gebeuren, het sterkste Nederlandse team heeft van de afgelopen 6/7 jaar. Dus een beetje vergelijkbaar met het Ajax van 2010 qua niveau. Aangezien dat team vooral door pech niet doorging en dat het er toen echt wel in zat, heb ik het idee dat PSV echt wel een kans maakt van 1 op 2. Ook vanwege het feit dat ze in pot 1 zitten.

17 mei 2015 om 12:54

Er is een verschil tussen realiteit en negativiteit. Als je naar de CL gaat met als doel niet weggespeeld te worden kun je beter thuisblijven en je ticket geven aan een club met ambitie.

Derde plaats is inderdaad de standaard voor een Nederlandse club maar eens in de 3 of 4 jaar zou je gewoon moeten kunnen overwinteren in de CL.

Champions League winnen gaat een heel lastig verhaal worden, maar als alles meezit dan zie ik PSV of Ajax nog wel een keer een halve finale halen

17 mei 2015 om 13:27

gewoon nee, een kwartfinale is de max. barca madrid atletico bayern wolfsburg city chelsea juventus psg daar gaan ajax en psv het nooit van winnen.

17 mei 2015 om 20:07

Najaa valt prima te redden het ligt gewoon af van je loting. Nederland had opzich met Costa Rica en Mexico ook een vrij gunstige loting. En als bijvoorbeeld kijkt naar FC Porto die hadden ook veel geluk met de loting tot en met de kwartfinale, maar als ze dan AS Monaco hadden getroffen ipv Bayern Munchen dan hadden ze gewoon halve finale gespeeld. Schalke 04 heeft 3 jaar geleden ook halve finale gespeeld door een gunstige loting... Dit moet dus eens in de 15/20 jaar mogelijk zijn

Voetbal speel je 11 tegen 11

Als je technisch minder bent, kan je het tactisch of fysiek compenseren.

Nederlandse trainers zijn tactisch de beste, technisch redelijk en op fysiek word slecht gescout.

Denk dat Nederlandse clubs op de 3de plaats in de poule horen te eindigen, 4de zou slecht zijn en 2de zou goed zijn maar beide niet ondenkbaar.

Toch denk ik dat als je een keer 2de eindigt dat het in de volgende ronde niet gedaan hoeft te zijn. Combinatie van een gunstige loting, goede lichting en een beetje geluk kan een Nederlands team zomaar richting de halve finale gaan. Dat dit daadwerkelijk gebeurd zal eens in de 10 jaar zijn maarbij voorbaat de handdoek in de ring gooien daarvan zijn wij als voetballand te groot.

Dat elftal met Gomes, Alex, Farfan, Van Bommel, Bouma, Lee, Park, Vennegoor en de rest was ook even een team toen zeg. Die haalde de halve finale. Maar dat was een topelftal en die hadden de nodige mazzel. In de halve finale de nodige pech tegen Milan. Maar dit lijkt nu heel ver weg te zijn. Realistische teksten van Brands. Beter dan die Overmars met zijn populistische gewauwel. Het is wel belangrijk dat de selectie in de breedte sterker wordt. Je kan geen 50-60 wedstrijden in dezelfde opstelling spelen. Dan krijg je in de competitie geheid gedonder met blessures.

17 mei 2015 om 13:29

het verschil met de rest was toen ook kleiner, het geld regeerde in die periode minder. Het was wel een echt topteam

Ze moeten in Nederland jeugdspelers meer gaan betalen , zodat ze langer blijven of anders meer opleveren. Met gerichte aankopen zoals Guardado of Bojan , kan een Nederlands team heus wel hoge ogen gooien. Bojan is een voorbeeld van een grote naam die wel kwam. Zo zullen er meer zijn.

Natuurlijk kan een Nederlands team zeker wel geluk hebben volgend jaar. PSV moet gewoon de selectie blijen versterken zoals het afgelopen zomer ook gedaan heeft. Willems behouden en hopelijk toch ook Wijnaldum nog en je hebt nog steeds een heel erg goed elftal als je er nog een spelers als Berghuis en Larsson bij zou halen. Misschien ook nog een speler als Pröpper voor het middenveld en je bent ijzersterk. We moeten in Nederland ook weer eens geld uit durven geven. Het kapitaal moet op het veld staan, dat is waar Ajax vorig jaar ook de fout heeft gemaakt.

En volgens mij word dat gat ook steeds groter want de nederlandse clubs gaan er echt niet op vooruit

PSV heeft er niets te zoeken.
Geen schijn van kans tegen de echte grote clubs met het grote kapitaal.

Ik ben Ajacied maar ik vind het realisme bij Ajax ook ver te zoeken. Ze oreren nu al ca 5 jaren over hun kansen richting de Europese top. Maar met aankopen als moisander vdhoorn viergever schone duarte serero zimling sigthorsson sana komen/kwamen ze geen steek verder.

Brands is reeler. Psv is reeler. en bovendien is Psv's aankoopbeleid nogal een tikkie beter, verstandiger.

Ik denk en verwacht iets meer van Psv in de CL dan wat we van Ajax hebben gezien de afgelopen vier jaren.

Als Ajax deze zomer geen stappen zet, is Psv de-te-kloppen club de komende jaren.

weer een technische directeur die denkt dat je met opleiden hoge ogen kan gooien in de C.l. dat gaan we niet doen, ook heb jet een lichting met alleen maar de boers/bergkamps/gullits etc de prijzen win je tegenwoordig door gericht aankopen te doen, en niet door jonge getalenteerde voetballertjes, die dienen namelijk enkel om de club kas te spekken. wat heb je aan talent als die op hun 18/19 weggekaapt worden door de grote clubs. wil je doorstoten in de C.l. dan moet je spelers aantrekken, jeugdopleiding dient enkel te dienen om talenten te kweken en voor veel geld te verkopen, we worden niet voor niets een opleidingsland genoemd.

Het realisme van Brands is gewoon de realiteit. Iedereen heeft ambitie, ook de PSV technisch manager droomt van een mooie scenario in de CL, maar realisme in het huidige CL klimaat is op z'n plek. Wel zeg ik dat PSV en ook Ajax best een keer de Europa League kunnen winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren