Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik denk dat Roel niet zou misstaan bij een Nederlandse topclub’

Laatste update:

Roel Brouwers plaatste zich zaterdag met Borussia Mönchengladbach voor de groepsfase van de Champions League. De 33-jarige verdediger verlengde onlangs ook zijn contract bij die Fohlen en kan daardoor volgend seizoen zijn debuut maken in het miljoenenbal. Huub Stevens heeft altijd in Brouwers geloofd.

/

De trainer van VfB Stuttgart zegt in gesprek met Voetbal International dat het Duitse voetbal de in Heerlen geboren Brouwers op het lijf geschreven is. “Ik weet ook zeker dat Roel in Nederland nooit zo’n aansprekende loopbaan zou hebben gehad als nu in Duitsland (...) De laatste seizoenen bleef hij ook in de Europa League met Borussia overeind.”

“Persoonlijk denk ik dat Roel niet zou misstaan bij een Nederlandse topclub; ze kunnen wel wat balveroveraars gebruiken”, aldus Stevens in het weekblad. Brouwers verliet de Eredivisie in de zomer van 2005, na vier seizoenen bij Roda JC. Hij ging aan de slag bij SC Paderborn en verkaste twee jaar later naar Gladbach.

'Roel Brouwers zou bij een Nederlandse topclub niet misstaan'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede voetballer, jamner dat hij altijd "vergeten" wordt door veel mensen. Zou zelfs in Oranje niet misstaan. In my opinion: beter dan Veltman, Bruma, Van Beek, etc. Zou bij elke Nederlandse topclub een aanwinst zijn!

17 mei 2015 om 10:32

Ben je daar echt zeker van?

Want Paul Verhaegh speelt ook al jaren in Duitsland en is gewoonweg niet goed genoeg voor Oranje, wat viel die jongen door de mand.

17 mei 2015 om 10:43

Sowieso beter dan Veltman en Bruma, maar dat is ook niet zo lastig. Brouwers zou beter functioneren in de verdediging van Psv/ajax dan die clowns die er nu staan. In de Eredivisie vallen de defensieve gebreken van bovengenoemden nog niet erg op, maar in Europa vallen ze keer op keer door de mand. Het wordt tijd dat Brands en Overmars dit ook eens realiseren en spelers als Brouwers of Botteghin aantrekken. Dan ben je niet eens zo gek veel geld kwijt, maar de verdediging staat een stuk stabieler.

Voetbal begint van achteruit!

17 mei 2015 om 11:05

Inderdaad, voetbal begint van achteruit! En dat is waarom een Brouwers het nooit zou redden in de Nederlandse top omdat hij simpelweg niet kan voetballen. Marcelo van PSV doet het nu ook alleraardigst in de Bundesliga maar kwam voetballend voor PSV ruim tekort.

Als je dan toch een verdediger moet opstellen die niet kan voetballen moet je ook een daadwerkelijke topper hebben als bijvoorbeeld Alex destijds bij PSV anders krijg je alleen maar kritiek in Nederland en dat is in mijn ogen terecht.

Verder blijf ik me verbazen hoe we in Nederland Veltman onderschatten. Hij heeft het in Nederland laten zien in de CL en in de EL vrijwel foutloos geweest en een echte meerwaarde. Kan goed Voetballen en laat tegen Pelle en Zlatan zien dat hij zijn gebrek aan kracht met slimheid kan compenseren.

17 mei 2015 om 11:32

ach hou op, moeten alle 4 verdedigers en de keeper kunnen voetballen? Doe normaal zeg.. 1 breker en 1 voetballer als centrum is toch ideaal?

17 mei 2015 om 11:46

Ben het eigenlijk met je eens maar als je een breker daar hebt staan moet hij wat mij betreft ook echt van uitzonderlijke klasse zijn anders red je het in Nederland gewoonweg niet. En ik vind Brouwers of de eerder genoemde Marcelo gewoon niet van goed genoeg daarin om het gebrek aan voetbal te compenseren. Het nadeel hiervan is ook dat je dan een goed voetballende nummer 6 als Clasie of destijds met Alex Cocu nodig hebt om toch goed te kunnen opbouwen als de voetballende verdediger wordt vastgezet door de spits.

17 mei 2015 om 11:47

Veltman onderschatten? Deze jongen wordt eerder overschat. Hij kan voetballen en daar heb je het ook mee gezegd. Zijn mindere punten zijn positioneren, voor zijn man komen en een goede tackel inzetten (timing). Positieve punten zijn opbouw (goed) en koppen (redelijk).

17 mei 2015 om 12:35

Hij heeft juist een ontzettend goede timing, weet exact wanneer hij druk moet zetten of een spits ruimte moet geven en positie kiezen zie ik ook juist als 1 van zijn sterke punten. Daarbij is hij niet alleen Ajaxs beste verdediger maar laat hij de andere middelmatige verdedigers ook beter voetballen.

Mooi voorbeeld is dat bij zijn afwezigheid na de winterstop volledig werd weggespeeld door meerdere teams met als dieptepunt Feyenoord en Vitesse. Bij zijn terugkeer durfde Ajax weer vooruit te verdedigen en spelen ze weer op balbezit.

Dat is op dit moment ook niet om aan te gluren maar dat is voer voor andere topics.

17 mei 2015 om 15:57

Mensen als Steef71 hebben Veltman simpelweg alleen in CL en NL elftal gezien, anders kun je nooit zeggen dat Veltman overschat is, of je hebt er gewoon geen verstand van. ScummyMan vertelt precies hoe Veltman is.

Als je gewoon in de basis staat bij Gladbach, dan kun je echt goed voetballen. Lijkt me eigenlijk gewoon Oranje waardig materiaal..

17 mei 2015 om 10:36

Hij staat er nu, omdat Stranzl geblesseerd is. Normaal is Brouwers reserve.

17 mei 2015 om 10:47

Roel is wat ze zeggen een rotatiespeler. Hij zal altijd zijn wedstrijden spelen, maar geen onbetwist titularis.

Jammer dat je in Nederland als verdediger moet voetballen, want Roel kan geweldig verdedigen, en verdient zeker een kans in NL. Voor BMG is het de ideale reserve. Heeft kwaliteit, ervaring en klaagt niet over zijn rol.

17 mei 2015 om 11:10

Het is niet jammer in mijn ogen. Voetballende verdedigers is wat ons als land onderscheidt. Houthakkers opleiden kan en doet iedereen en dat is in mijn ogen ook de reden dat Nederland als relatief klein land toch beter presteert op eindtoernooien als grotere landen.

17 mei 2015 om 11:13

Klopt, maar als je een mindere lichting hebt, moet je ook wat ervaring hebben die weten wat echt verdedigen is.

17 mei 2015 om 11:36

Daar hadden we op het WK Ron Vlaar voor.
Verder hebben we me De Vrij en BMI nu 2 redelijk goede voetballers die in verdedigingswalhallas Italie en Portugal ook het nodige hak en zaagwerk zullen leren dus daar maak ik me ook voor de toekomst geen zorgen.

Dat hij al zovele jaren titularis is bij een grote club als BMG zegt veel over zijn kwaliteiten. Hij is een ouderwetste mandekker die niet opvalt. En Nederlandse spelers vielen vroeger vooral op, als we spreken van Blind, De Boer, Rijkaard, Stam. Dat waren kanjers.
Voor een Heitinga of Ooijer moet hij helemaal niets onderdoen maar die gasten speelden wel het WK en gewoon omdat ze bekend zijn van bij Psv of Ajax.

Blijf het jammer vinden dat we deze man nooit in oranje hebben gezien. Hij is voor ons de ideale back up. Klaagt niet over z'n rol en staat er als hij er moet staan. Ik hoop dat hij het nog paar jaar volhoud bij ons!

Niet alleen Roel Brouwers maar Paul Verhaegh zou niet misstaan bij een NL topclub. Ik zou ze beide graag zien komen naar mijn cluppie. Zijn toch twee ervaren jongens die we echt nodig hebben.

17 mei 2015 om 11:23

Dus van Rhijn en Tete aan de kant schuiven voor Verhaegh? Nou nou..

17 mei 2015 om 11:33

Nou Van Rhijn kan 'ie makkelijk hebben, wat een klojo is dat zeg. En Tete moet het eerst ook maar laten zien, kan mooi aan de hand van zo'n ervaren en no nonsense verdediger als Verhaegh

17 mei 2015 om 11:36

Van Rhijn heeft al jaren een basisplaats, maar ontwikkelt zich maar niet. Wat mij betreft moet hij zich nu echt gaan verbeteren of vervangen worden. Ajax kan niet op hem blijven wachten. Zelf heb ik veel vertrouwen in Tete, maar Verhaegh erbij halen zou altijd mogen.

17 mei 2015 om 13:17

Van Rhijn wel ja. Je wilt toch niet zeggen dat je van Rhijn goed vind of wel? Verhaegh en Tete zijn prima voor Ajax. Verhaegh is beter dan van Rhijn hoor. En Tete die zou een prima back-up zijn. En Brouwers zou Veltman nog veel kunnen leren.

Als Brouwers volgende week een contract kreeg bij PSV, dan is een gevalletje Guardado, eigenlijk een buitenkansje. Zelf op 33-jarige leeftijd schat ik hem hoger in dan Bruma en Rekik .. Voor Oranje is het al te laat. Hij had wel een kans verdient vind ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren