Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

V/d Sar hoopvol: ‘Ajax won van Dnipro, Feyenoord van Sevilla’

Laatste update:

De finale van de Europa League gaat dit seizoen tussen Dnipro Dnipropetrovsk en Sevilla. Zij waren in de halve finales te machtig voor Napoli en Fiorentina en zullen over anderhalve week uitmaken, wie de beker wint. Edwin van der Sar kijkt met gemengde gevoelens naar de finale.

/

“Mij bekruipt het gevoel dat we met een iets meer uitgebalanceerde selectie ook een mooi jaar in de Europa League konden hebben”, geeft de marketingdirecteur van Ajax zaterdagochtend aan in De Telegraaf. “Ajax won dit jaar van Dnipro, Feyenoord won van Sevilla. Het verschil is dus ook weer niet zo heel groot”, aldus de oud-keeper.

Ajax moest Dnipro op uitdoelpunten voorrang verlenen richting de kwartfinale: de uitwedstrijd eindigde in 1-0 en in Amsterdam werd het 2-1 voor Ajax, maar dat was dus niet voldoende. Feyenoord verloor in september uit in Spanje met 2-0 van Sevilla en baarde in de return opzien: toen wonnen de Rotterdammers in een kolkende Kuip met 2-0.

Ajax en Feyenoord zijn dit seizoen te vroeg gestrand in Europa

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 mei 2015 om 12:54

Voornamelijk Feyenoord is onterecht te vroeg gestrand.
Ajax, was gewoon niet goed genoeg.
PSV daarnaast ook te vroeg gestrand, gedeeltelijk de schuld van de scheids in de heenwedstrijd in Zenit. Onterecht goal afgekeurd van De Jong, anders nog een kans om door te gaan!

16 mei 2015 om 12:58

Eens, al was Zenit ook wel gewoon beter dan PSV, helaas.

16 mei 2015 om 13:07

Feyenoord ging eruit tegen een betere tegenstander, PSV had geen schijn van kans in St. Petersburg en Ajax was absoluut niet de mindere van Dnipro. Ik zie het dus precies omgekeerd van hoe jij het zag haha.

16 mei 2015 om 13:39

Ja, zo kan het gaan als je het achteraf bekijkt.

16 mei 2015 om 14:10

@mollema1 Ajax speelde Dnepre beide wedstrijden grotendeels van de mat. Maar verloren dom. Voor de Europa league zijn de Nederlandse topclubs gewoon de goede middenmoot met kans om uit te schieten na boven als alles even meezit.

16 mei 2015 om 14:17

Verloren dom en helemaal van de mat gespeeld zijn smoesjes die ik al jaren hoor...(en dat Ajax Dnipro van de mat speelde vond ik ook wel meevallen)

Ik herinner me geen mooie wedstrijd van Dnipro tegen welke tegenstander dan ook dit jaar, maar toch weten ze elke keer weer door te gaan. Hoe zou dat nou komen...?

16 mei 2015 om 14:26

Ja en Ajax speelde gelijk tegen Nac en Willem 2 en verloor van AZ. Wordt tijd dat die Europa league gaan spelen ..... Zelden zo'n domme beredeneringen gezien. Is dat nou om een verloren seizoen goed te praten?
Gaat werkelijk helemaal nergens over.

16 mei 2015 om 17:07

Ajax niet goed genoeg hoe kun je dat nou zeggen. Op uitdoelpunten uitgeschakeld door de latere finalist. Feyenoord maakte geen schijn van kans tegen Roma de tweede wedstrijD. Een Roma dat dik op de broek kreeg van Fiorentina dat weer dik op de broek kreeg van Sevilla. Zo nu is de cirkel rond. Als er een ploeg niet goed genoeg was voor de EL als we moeten gaan kiezen tussen Feyenoord, Psv en Ajax is het Feyenoord.

16 mei 2015 om 18:29

Haha grapjas, Feyenoord won en speelde gelijk tegen sterkte tegenstanders. Kijk van wie Ajax verloor en kijk Feyenoord. Ajax heeft het van de drie het minst gedaan. PSV en Feyenoord moesten tegen CL waardige elftallen en Ajax tegen een Dinipro

16 mei 2015 om 18:30

En Feyenoord werd 1e in de poule met een team wat 2 keer achter elkaar de cup wist te winnen en nu in de finale staat

16 mei 2015 om 19:09

Een Dnipro dat in de finale staat inderdaad door onderweg Olympiakos, Brugge en Napolo uit te schakelen. Oke, in iedere ronde, Ajax inclusief kwam er wat geluk bij kijken maar ze staan er wel. Kunnen we van Roma of Zenit niet zeggen...

16 mei 2015 om 19:11

Sevilla speelde de groepsfase met een B elftal en zette pas in de laatste wedstrijd tegen Rijeka het beste elftal er in omdat ze toen moesten, bedenk dat ook even.

16 mei 2015 om 21:25

De enige indrukwekkende tegenstander die Dinipro had onderweg was Napoli! De rest zijn minder dan de Nederlandse clubs. Leuk dat zij een finale halen, maar met zulke tegenstanders onderweg is het niet zo moeilijk. Feyenoord en PSV hadden echte tegenstanders

16 mei 2015 om 21:30

4 wissel spelers in sommige wedstrijden noem ik geen b elftal

17 mei 2015 om 02:04

Van vd grootsten in europa nu hopen op europa league... ajax waar blijft jullie mentaliteit? ???

Het was mooi geweest als hij dat aan het begin van het seizoen achter was gekomen

Ik ben hoopvol in dat Ajax de Groepsfase CL haalt. Ajax heeft namelijk een geplaatste status in 3de voorronde Champions League en een geplaatste status in play-off ronde Champions League (als Napoli geen 3de wordt in Serie A)
Ajax ontloopt dan in play-off ronde Champions League: Valencia CF, Man United, Shakhtar Donetsk en Bayer 04 Leverkusen

16 mei 2015 om 13:15

Ik hoop het ook! Wie kunnen ze waarschijnlijk loten in deze rondes, weet je dat ook?

16 mei 2015 om 14:14

besiktas.. cska moskou..

16 mei 2015 om 21:13

Nou .. dat zijn ook al geen zekerheidjes.

16 mei 2015 om 14:10

ok ben er bang voor dat Napoli nog derde wordt het programma van de twee clubs uit Rome is zwaar

16 mei 2015 om 15:15

Napoli heeft wel ff een mentale tik gehad hoor. De Europa League is behalve een prijs ook directe plaatsing voor CL-voetbal. En dan uitgeschakeld worden tegen Dinipro dat hadden niet veel mensen verwacht. Higuain Al helemaal niet. Die stopt er nu mee

Die Van der Sar zal niet lang een topfunctie vervullen bij Ajax. Het feit dat hij nu alweer langer aan het handje genomen moet worden, wordt voor mij ook wel duidelijk met dit soort onzin. In topfuncties speelt de vraag van ,,als...''; ,,dan...'', ,,misschien...''; ,,had gekund....'' niet. Bovendien heeft deze man een uitstraling als een oorwurm, bij elkaar opgeteld de conclusie.... ,,als je een topspeler bent, ben je nog lang geen topmanager....''.

16 mei 2015 om 12:48

Directeur van een miljoenenbedrijf ben je niet in 5 jaar. Ik vind het heel slim om nog wat langer begeleid te worden. Zelfoverschattende figuren zijn er al genoeg in de voetballerij

16 mei 2015 om 16:06

Nou, kijk maar eens naar Henk Timmer. Kon goed keepen, maar kon overduidelijk niet kletsen als een minister. Werd ook van de ene op de andere dag directeur van Agovv. Hoe is het met de club afgelopen? Juist ja, ging het jaar na zijn aantreden bankroet. Bij het horen van die naam dacht ik destijds dat er wel meer hondjes Fikkie heetten, maar toen bleek het om dezelfde Henk Timmer te gaan. Ik verwachtte niet dat je in die voetbalwereld zo snel een hoge functie toegespeeld kon krijgen.

16 mei 2015 om 13:12

Als een Dnipro de finale haalt dan kan Ajax dat ook. VDS is heel bekend over de wereld en komt overal makkelijker binnen dan bijvoorbeeld een Brands dus hoezo uitstraling als een oorwurm.

16 mei 2015 om 19:24

Brands is een topmanager met veel ervaring opgedaan bij Rkc, AZ en nu Psv. Daar wil je Van der Sar met z'n Johan Cruijff Management Diploma toch niet mee vergelijken! Leuk wat Cruijff allemaal loopt te zwammen dat ex-spelers ,,een club'' moeten runnen. Onzin. Manager zijn is een ervaringsvak met een gedegen opleiding, en om een topmanager teworden moet je ook nog management-talent hebben. Het vergelijk van die twee gaat niet op. Brands, ervaren topmanager in het voetbal; Van der Sar, mister nodoby in het managersvak. En eh.... met besteedbare budgetten gaan alle duren open, zelfs voor nobody's.

16 mei 2015 om 13:18

"aan het handje genomen moet worden" ja, als je dat denkt snap jij het niet of wil je het niet snappen. Feit is, hij heeft zijn sterke kanten, connecties en visie. En in zijn mindere kanten wordt hij bijgestaan door adviseurs, iedere manager van een miljoenenbedrijf met een beetje zelfkennis zou zoiets overwegen (en daarnaast willen de aandeelhouders dit als risicopreventie).

Daarnaast zeg jij 'uitstraling van een oorwurm', dan oordeel je kennelijk alleen op het uiterlijk. Hij heeft een geweldige reputatie, is intelligent en komt zeker niet over als een lulletje rozenwater.

16 mei 2015 om 13:41

Helemaal mee eens maar hij zit daar en jij niet.

16 mei 2015 om 13:50

@peinke

Wellicht heeft ajax ook helemaal geen behoefte aan een top manager maar meer aan een geweldige vertegenwoordiger van de club.

Kijk maar eens naar de clubs, inclusief Ajax voor de revolutie, met een geweldige topmanager uit het bedrijfsleven en kijk hoe het hen financieel is vergaan. Vergelijk dat eens met de oud voetballers bij Ajax die in enkele jaren meer dan 100 miljoen op de bank hebben gezet!

Wat een uitspraak weer. Soms vraag ik me echt af in wat voor wereldje Van de Sar en Overmars leven dat ze denken dat ze zulke uitspraken kunnen maken.

Misschien even ook nog eens vertellen dat je ooit van Barcelona hebt gewonnen en die staan nu in de CL finale. Het niveauverschil is klein.

16 mei 2015 om 12:47

Feyenoord en Ajax hebben PSV ook verslagen en staan toch op respectabele achterstand aan het eind van het seizoen. Incidenteel beter zijn betekent niet dat je minstens even goed bent. Maar incidenteel kun je de verschillen wel klein maken als 'mindere'ploeg. Plus wat geluk met een loting (als die eerlijk gaat) en dan kun je mss a la Groningen eens een Europa League Cup winnen. Maar de CL is definitief passé voor Nederlandse clubs, daar zorgt de nieuwe voetbal-elite wel voor.

Maar zo goed zijn Feyenoord en Ajax natuurlijk niet geweest dit seizoen;
Natuurlijk was Sevilla niet tot het uiterste aan het gaan tegen Feyenoord en denkt straks ook Sevila dat Dnjepr verslagen had moeten worden. Maar volgend seizoen maken beide clubs (mits Feyenoord zich weet te plaatsen) echt wel weer kans op een kwartfinale in de El.

PSV gaat dat niet lukken denk ik, die zullen komend seizoen veel moeite hebben om zowel in de CL als de ED goed mee te draaien. Ik verwacht dat PSV pas de tweede seizoenshelft (na uitschakeling in de CL) weer goed gaat draaien en alsnog mee gaat doen om de titel. Een beetje a la Ajax de afgelopen seizoenen. Moeten bouwen na het verlies van veel spelers en dat kost tijd.

16 mei 2015 om 16:05

Als Ajax deze kern een jaar of 3 a 4 kan behouden, dan kom je gewoon tot kwartfinale of halve finale CL. 1 of 2 spelers bepalen soms of je een geweldig elftal hebt of een middelmatige. Zie Basel met Salah.

16 mei 2015 om 13:42

Dat zijn over het paard getilde ex-spelers die een bepaalde enge manier van denken hebben.

Wij moeten in Nederland met veel meer bravoure gaan spelen, veel meer geloof in eigen kunnen hebben. Johan Derksen en co hebben de competitie een minderwaardigheidscomplex aangepraat.

16 mei 2015 om 12:40

Jij denkt serieus dat Narsingh zijn man niet voorbij komt door Johan Derksen? Of dat Zimling wel de pannen van het dak zou spelen, als vd Gijp geen grapjes over hem maakt? Of dat Immers een verfijnde techniek liet zien als Mulder dat maar vaak genoeg zou roepen? Het niveau is nou eenmaal enorm gedaald de laatste 15 jaar….

16 mei 2015 om 12:53

Nee maar ze trekken wel veel uit context, bedoel Ramos speelde uit bij Juve als een krant! En Ozil speelde vorig jaar ook als een krant, zijn dat nu ook klote competities?? Nee toch?

16 mei 2015 om 12:55

Helemaal mee eens hanguh. Ajax en PSV zijn gelijkwaardig aan dnipro. Beetje meer bravoure is zeer welkom.

16 mei 2015 om 13:42

yes

Hmmm… eerst de Boer en nu van der Sar. Hebben ze beiden een cursus: hoe hou ik mezelf en de supporters voor de gek gevolgd? Dordrecht won de eerste wedstrijd ook uit bij Heerenveen? En??? Het zijn competities en geen wedstrijden op zich...

16 mei 2015 om 12:59

Je zegt het zelf al , slimmerik. Dat is competitie, europa league is knock out! Dus kun je met een incidentele winst wel rondes verder komen.

16 mei 2015 om 13:50

Feyenoord won in de groepsfase van Sevilla, dat is toch een soort competitie. Kun je hem wel slimmerik noemen, maar tot aan de winter is de CL en de EL ook een korte competitie

16 mei 2015 om 14:20

O sorry, wel-edele heer. Als je dus eerst een poulefase hebt en daarna vier keer een thuis en uitduel moet doorkomen, heet dat geen competitie…. Mijn nederige excuses….

Tja en komend seizoen hoor je weer precies hetzelfde als alle Nederlandse ploegen zo vroeg worden uitgeschakeld. Helaas moeten we reëel zijn en concluderen dat er weldegelijk een verschil in niveau is.

16 mei 2015 om 12:44

Wat voor wereld van verschil dan? Hij zegt toch niks raars. Als je sporadisch van een team wint omdat die normaal altijd zal winnen kan je spreken van wedstrijd op zich die verder niet veel zeggend is. In dit geval vind ik dat van der Sar gewoon gelijk heeft wat betreft Ajax. Ajax zou Dnipro in de meeste gevallen gewoon op gelijke hoogte houden of winnen. Ajax heeft dit volledig aan zichzelf te danken. In het geval van Feyenoord is het misschien iets anders maar het is ook niet zo alsof Sevilla nou tig beter is dan Feyenoord.
Hij geeft in ieder geval gewoon aan dat het zonde is omdat de Nederlandse clubs het best voor elkaar kunnen krijgen om ver in de Europa League te komen. Men moet nou niet gaan doen alsof de Nederlandse clubs helemaal niks voorstellen want dat is complete onzin. Kijk eens wat voor clubs er doorgaan.

Van der Looi en Jans hoopvol: 'we wonnen onder andere van Ajax'

Wat eem logica zeg, Vitesse won ook van Feyenoord, en Ajax maar verloor van Ado en lierse sk. Echt de groots mogelijke onzin die ik gehoord heb, en dat van een man die we allemaal hoog hebben zitten. Ajax werd zelf 2x weggespeeld door Feyenoord en 3x door Vitesse, en dan nog zulke dingen roepen,na een jaar waarin het echt Ajax onwaardig was. Voetballend zo vaak de mindere, iets wat je niet verwacht van Ajax.

16 mei 2015 om 13:03

Ajax was tegen Dnipro niet de mindere. Won ook gewoon thuis, Club Brugge draait niet lekker meer en gaat de titel vergeven aan Gent. Kortom Ajax had met een beetje geluk ook voorbij Napoli kunnen gaan en in de finale kunnen zitten. Is dat zo vergezocht?

16 mei 2015 om 13:44

neen

16 mei 2015 om 19:36

Ja, want kijk eens goed naar hoe Dnjepr zo ver gekomen is: door een zeer solide verdediging, een hecht team en het nodige geluk. Alleen die wedstrijd in de Arena stond de verdediging van Dnjepr te prutsen, iedereen heeft wel eens een slechte dag.

Dat zijn kwaliteiten die Ajax niet heeft. De verdediging van Ajax is een lachertje, het is geen echt team dat ergens voor gaat, maar is eerder een ideeëloze bende dat maar de bal blijft rondspelen op eigen helft om iets te kunnen bedenken.

Ajax was gigantisch af gegaan tegen Napoli, maar was al niet eens langs Brugge gekomen (dat op dat moment nog wel in vorm was, die vorm verloren ze pas nadat in België de playoffs aangebroken waren en ze allang uitgeschakeld waren door Dnjepr). Overigens weet je niet eens of Ajax dezelfde loting had gehad dan (als je had gewonnen was het verleden al veranderd, dus zou ook de loting anders kunnen zijn), dus had Ajax wellicht ook tegen Zenith, Sevilla, Napoli of Fiorentina kunnen loten in plaats van Brugge. Ploegen die allen veel beter zijn dan Ajax.

Kortom, Ajax-Feyenoord was de finale geweest? Hou toch op man. Kan mij niet vertellen dat Ajax Napoli van de mat had gespeeld.

Vitesse won van Ajax met 0-4 (beker), verloor 4-1 en 1-0 winst in competitie. Ajax won van Dnipro. Vitesse ---> Dnipro

Vitesse won van Feyenoord, Feyenoord won van Sevilla. Vitesse --> Sevilla.

Go Ahead won van Feyenoord, Feyenoord won van Sevilla. Go Ahead --> Sevilla -.-'

16 mei 2015 om 12:42

Feit is wel, ajax won van Dnjepr en Feyenoord van Sevilla. Ook napoli was te kloppen, underdog ja, maar kansloos? Nee! Wegspelen, nee, maar een ronde verder kan wel.

16 mei 2015 om 13:25

Napoli had een slechte dag, die hadden normaal Dnipro ook van de mat moeten tikken. Ajax heeft dat ook gedaan en Napoli is echt niet slechter dan Ajax.

16 mei 2015 om 15:39

Het is ook een feit dat Dnipro en Sevilla wel in de finale staan en niet achteraf hoeven te praten met "als als als".

16 mei 2015 om 17:28

Feit is dat ik als niet gebruik in mijn zin.

16 mei 2015 om 15:54

Op een goede dag, scheidsrechtertje mee, kan Go Ahead best van Sevilla winnen. Alles is mogelijk in het voetbal.

Goede conclusie, ik geloofde er wel in, de selectie niet plus dat we ook kwalitatief een goede LB en een sterke VM misten. Ajax en PSV kunnen zeker potten breken in europa, EL winst is haalbaar.

denk het niet. je geluk hebben met slechte loting dat je verder kan komen maar opgeven moment kom je toch bij de goede teams in de sub-top van Europa en dan heb je over 2 wedstrijden weinig kans. waarom? omdat we het niet aan kunnen. waarom? omdat het niveau hier, bar en bar slecht is en als we in europa komen we in een shock staan....

Nederlandse clubs hebben niets te zoeken in Europa!

16 mei 2015 om 13:43

Dat is flauwekul...de manier waarop ze zijn uitgeschakeld zegt alles.

16 mei 2015 om 19:41

Inderdaad, dat zegt alles: Feyenoord verloor van een totaal uit vorm zijnde AS Roma, dat de ronde erop kansloos werd uitgeschakeld.

Ajax verloor van een Dnjepr dat toen zelfs nog een slechte dag had (de andere wedstrijden was Dnjepr sterker en was hun verdediging was solide) en dat Dnjepr had verder nog het geluk van een makkelijke loting (club Brugge) én ontzettend veel geluk tegen Napoli (buitenspelgoal in Napels en een goal uit een overtreding in Kiev) dat veel beter was.

16 mei 2015 om 21:19

En psv was nog het meest kansloos tegen Zenit, om nog maar te zwijgen over Twente tegen Quaraloempia.

16 mei 2015 om 16:53

Naïef

En Roda JC won van Psv, dus Roda had met een iets meer uitgebalanceerde selectie ook landskampioen kunnen worden (ware het niet dat ze een niveautje lager spelen).
Het niveauverschil is juist behoorlijk groot. Daarbij heb ik niet het idee dat iedere club de Europa League even serieus neemt. Als je in de finale of halve finale staat dan wil je hem ook winnen, maar in die rondes ervoor neemt niet iedereen het even serieus.

ajax heeft in 90 minuten 1 keer verloren met 1-0 van dnepr en 1 keer gelijk gespeeld meneer van der sar dus absoluut geen recht om door te gaan.

16 mei 2015 om 12:53

Thuis 2-1 gewonnen op de valreep.

Van der sar heeft gewoon gelijk. In de knock-out fase kun je ook best winnen van teams die week-in week-uit een hoger niveau moeten aantikken in hun eigen competities. Het ontbreekt hiervoor echter te vaak aan een gezond portie zelfverzekerdheid en bravoure. Az liet dat onder Adriaanse wel zien tegen Shakhtar en villarreal en later met van gaal ook tegen ploegen als Sevilla, Fenerbahçe, Newcastle en Udinese. En we hemelen buitenlandse ploegen veel te veel op. Zo'n Wolfsburg werd bijvoorbeeld al naar de titel gepraat, maar ging er gewoon keihard af tegen napoli.

Hier koop je helemaal niks voor.
Twente speelde in de CL thuis gelijk tegen Inter wat titel verdediger was en verloor uit met 1-0. Twente schakelde na de winter Zenit uit in de EL. Zenit was de winnaar van 2009.

Ajax is uitgeschakeld door Dnipro dus hoeze hebje dan gewonnen?

16 mei 2015 om 13:08

We hebben ze thuis verslagen met 2 - 1.

16 mei 2015 om 13:15

Het gaat toch echt over 2 wedstrijden

Grappig als je zegt, Ajax was niet goed genoeg, maar bij PSV was het de scheids? PSV was net als Ajax, gewoon niet goed genoeg. Simpel zat!

Van der Sar was een uitstekende keeper. En daar had hij het volgens mij ook bij moeten laten. Op basis van wat heeft hij die functie gekregen? Er zijn wel meer oud topvoetballers te vinden die volgens mij meer zinnigers te melden hebben dan deze jongen.

Misschien Seedorf een kans bieden? Die heeft in ieder geval meer uitstraling en is ook een grotere naam. Ook zou het goed zijn om iemand met een andere achtergrond in de top van Ajax een kans te bieden. Het zou een betere mix bieden dan nu. En ook dat soort jongens hebben mede Ajax groot gemaakt. Dus het zou mooi zijn als iemand die jongens ook vertegenwoordigd in de top. Ik vind echt dat Ajax hier een keer goed naar moet kijken. Zij hebben nu geen juiste afspiegeling in hun top van de mensen die Ajax groot hebben gemaakt (wanneer je toch oud voetballers een kans biedt) en van de huidige maatschappij in NL.

Van der Sar zal zelf toch ook wel beseffen dat wat hij nu beweert een beetje dom is. Misschien is een leuke functie op de achtergrond beter geschikt voor hem.

Ik word een beetje moe van de uitspraken van Van der Sar, De Boer en Overmars. Ze willen ons geforceerd proberen te geloven dat Ajax nog steeds een Europese topclub is, terwijl de realiteit is dat jet sportief gezien ieder jaar minder wordt.

16 mei 2015 om 13:54

Dat zegt hij toch helemaal niet, hij zegt dat de verschillen van de huidige EL finalisten in hun wedstrijden tegen de Nederlandse ploegen niet zo groot waren. EL is geen Europese top, EL is Europese subtop

Sterker nog, hij geeft zelf aan dat de selectie van Ajax niet uit gebalanceerd was voor EL succes. Dus Ajax was in zijn ogen niet goed genoeg voor de Europese subtop en moet dus meer uit gebalanceerd worden voordat Ajax kan aanhaken bij de Europese subtop.

Gewoon een waarheid als een koe, helemaal niks raars aan die uitspraken.

Feyenoord zien . Ik als Ajax fan zegt dat. Ajax was ook redelijk maar niet zo goed . Maar eerlijk Ajax hoort in de Champions legeau niet in de Europa legeau . Feyenoord is ook groot club met geschiedenis dat hoort minimaal Europa legeau te spellen .

Wat ik ook niet snapte was dat Feyenoord een geplaatste status had voor de loting en dan krijg je een club uit de CL voor je.. dan krijg je het indd moeilijk.

16 mei 2015 om 13:55

De geplaatste status geldt alleen voor de indeling van de groepsfase. De prestaties van de groepsfase bepalen of je tegen een CL uitvaller moet of tegen een andere EL deelnemer van de groepsfase.

16 mei 2015 om 19:44

Niet helemaal Speedy, zowel de groepswinnaar als de nummer 2 uit de groep kunnen loten tegen een afvaller uit de Cl.

De loting voor de eerste knock-outronde is namelijk als volgt:
geplaatste status: groepswinnaars EL + 4 beste nummers 3 uit de Cl
ongeplaatste status: nummers 2 EL + 4 minste nummers 3 uit de CL

Achteraf praten heeft niet zo veel zin maar als je zo naar de resultaten kijkt, hadden Ajax en Feyenoord toch verder kunnen komen. Wat Djepenotrovsk op de mat legt, is niet bijzonder en Sevilla heeft ook geen wereldploeg.

16 mei 2015 om 19:47

Dat Sevilla geen wereldploeg heeft zeg je op basis van de nederlaag in Rotterdam? Ik hoop dat je toch wel door hebt dat Sevilla in de groepsfase het toernooi nog niet serieus nam en dus ook niet voluit speelde?

De ploegen uit de grote landen nemen de EL pas serieus nadat de finale lonkt (want CL-ticket). Daarvoor doen ze daar niet hun best en gooien alles nog op de nationale competitie om daar CL te kunnen halen.

Zal ajax een kans maken in de voorrondes van de CL? Of komen ze in de laatste voorronde waarschijnlijk een grote club tegen?

Veel te veel negatief gelul altijd in de media over Nederlandse ploegen in Europa. Als we winnen komt het weer doordat de ander zo slecht was. Zoals ajax tegen apoel, feyenoord tegen sevilla, az tegen anzhi vorig jaar etc.
Echt onzin, we moeten meer positief zijn over het Nederlandse voetbal. Ik zie het juist weer beter worden.

16 mei 2015 om 14:26

Maar ja, als je de rankings van de uefa de laatste jaren bekijkt (enige objectieve 'meetmethode`, dan zie je dat Nederland toch echt steeds verder wegzakt, helaas!

16 mei 2015 om 14:38

Feyenoord stijgt volgens mij minimaal 30 plekken.

16 mei 2015 om 17:56

Komt omdat we met weinig ploegen spelen in de groepsfases, daardoor pak je gewoon weinig punten, Met die fairplay ga je echt veel verliezen. Totale punten delen door 6 pff

16 mei 2015 om 19:51

@hangover96: het ligt wél aan de topclubs. In het verleden heeft Nederland altijd al teams gehad die er vroeg uit lagen. Het waren toen echter altijd de topclubs die nog ver kwamen (er werd bijv. bijna altijd wel overwinterd in de Cl). Tegenwoordig komen die topclubs al niet meer ver en worden ze regelmatig zelfs al in de groepsronde van de EL uitgeschakeld. Juist die topclubs sprokkelen minder punten bij elkaar. De niet-topclubs sprokkelden de laatste jaren juist méér punten bij elkaar, doordat AZ vaak ver kwam.

16 mei 2015 om 17:04

Mee eens. Nederlandse clubs hebben vaak een beetje pech, of net die onervarenheid (van der hoorn tegen balotelli) waardoor ze eruit vliegen in Europa. Zo slecht zijn we niet. Maar ja. Geen woorden maar daden zeggen jullie toch? Het Nederlands voetbal moet dat ook maar eens gaan doen, al dat talent omzetten in prestaties in plaats van complimenten voor het spel.

Het is net even te veel zoeken naar excuses bij deze mannen de laatste tijd. Te veel als, misschien, met een beetje meer geluk, we zijn goed bezig etc. etc. Hij vergelijkt nu appels met peren en klampt zich vast aan een soort van scorebord benadering, onzin natuurlijk en een directeur onwaardig. De realiteit is dat Ajax met veruit de grootste begroting van Nederland structureel qua spel een dramatisch seizoen heeft gespeeld. Een seizoen waar tegen het einde de tribunes steeds leger werden, waarin men met de tweede plek z'n handen mag dichtknijpen en zeker geen recht op meer heeft gehad.

Elk jaar weer hetzelfde liedje met Ajax. Telkens worden ze vroegtijdig uitgeschakeld door een ploeg waarvan ze later zeggen dat ze eigenlijk wel beter zijn dan hun. Gaat het niet over Dnipro, dan is het wel een club als Steaua Boekarest, Red Bull Salzburg of Spartak Moskou.

16 mei 2015 om 14:52

Tja... Of je leest het artikel en komt tot de conclusie dat van der Sar het eigenlijk niet op die manier bedoelt.... (al kun je deze conclusie ook al trekken na het lezen van enkel de titel maar goed, blijkbaar is dat niet voor iedereen weggelegd)
Hij geeft enkel aan dat het verschil met de finalisten van de Europa League niet zo groot is... Voor zowel Ajax als Feyenoord...
Dat in tegenstelling tot velen die het niveau van de eredivisie etc. maar al te graag omlaag lullen.

16 mei 2015 om 15:18

“mij bekruipt het gevoel dat we met een iets meer uitgebalanceerde selectie ook een mooi jaar in de Europa League konden hebben”
Met andere woorden, Vd Sar vindt net als De Boer dat Ajax in de finale had kunnen / moeten staan.

16 mei 2015 om 17:05

Dat had toch ook gekund? Of vind je Napoli, Dnjepr, Sevilla, etcetera van een buitenaards niveau waar Ajax of Feyenoord niet eens bij in de buurt komen? In dat geval ben ik het namelijk met je oneens.

16 mei 2015 om 17:06

Nee... Hij zegt dat onder een bepaalde voorwaarde (met meer uitgebalanceerde selectie) dat doel wellicht behaald had kunnen worden...
Echter... Aan die voorwaarde is dus niet voldaan in dit geval (het is immers een 'als' kwestie) en dus is de conclusie die je trekt totaal verkeerd...

Getafe heeft ook van sevilla gewonnen en Lechia Gdansk heeft ook van Dnipro gewonnen.
Incidenten aanhalen om te bewijzen dat het niveauverschil niet groot is, is belachelijk.
Eerst Overmars met zijn opmerking dat Ajax de CL kan winnen en nu van der Sar weer met hun belachelijke meningen.
Ajax had in 1994 een goede lichting en ze hadden ongelooflijk veel geluk dat de CL alleen maar bestond uit landskampioenen. De tegenstanders van Ajax in 1994 Ac Milan en Bayern Munchen eindigden dat jaar in hun eigen competitie respectievelijk 4e en 6e. Dat waren niet de beste teams van Europa waar Ajax tegen speelde. Zelfs het Real Madrid van 1995 eindigde 6e in de competitie dat jaar.
Toen was het makkelijker om de CL te winnen. Tegenwoordig spelen echt de beste teams in de CL omdat de eerste 4, 3, of 2 van de competities meedoen waardoor er gegarandeerd het beste team aan de CL meedoet. Kortom mission impossible.

16 mei 2015 om 17:03

Wat een onzin, geluk dat de CL alleen uit kampioenen bestond. Is dit niet de bedoeling van de CL, Champions League? Het heeft de naam niet voor niets. Dat het ooit tot een commerciëel gedrocht is gemaakt waardoor de verschillen in het topvoetbal steeds groter worden is in het nadeel van het hele voetbal. De Europa League is minder waard geworden, de Supercup is minder waard geworden en het voetbal is voorspelbaar geworden

Ja, 6 maanden geleden won Feyenoord van Sevilla. Nu ligt Feyenoord er uit en gaat Sevilla de finale spelen. Zo´n wedstrijd zegt niet heel veel. Ajax won vorig seizoen van Barca, is het verschil tussen die twee ook klein?

Klopt , wat van der sar zegt. de finale in de CL had eigenlijk ook Barcelona tegen Olympiakos moeten zijn . Met afellay .ik bedoel in de poule fase won Olympiakos met 1-0 en verloor uit met 3-2 van juve.... Op basis van uit doelpunten zou Olympiakos de beter me moeten zijn. Olympiakos is ook niks minder dan real eigenlijk.....

Maar het is toch altijd weer hetzelfde liedje bij Nederlandse clubs in Europa. Altijd gaat het mis op een stukje scherpte tijdens een beslissende fase in de wedstrijd. Feyenoord had tegen Roma natuurlijk pech met die onnodige rode kaart, maar toen de ploeg zich een goede uitgangspositie verschafte door die goal van Manu, was er geen scherpte meer om die uitgangspositie te behouden. Binnen een paar minuten scoorde Gervinho aan de andere kant, en was Feyenoord uitgeschakeld.
Ajax had de uitschakeling vooral aan zichzelf te danken. Ook zij kregen een cruciale goal tegen op een beslissend moment. In de verlenging zelfs. En natuurlijk kan je zeggen dat je onmogelijk 90 of 120 minuten lang de deur achterin op slot kan houden, maar als je op gelijke hoogte staat moet je in ieder geval achterin de zaak op orde hebben, om sowieso niet te verliezen. En als je daarbij nog kan aanvallen is dat perfect.
PSV is niet echt op een gebrek aan scherpte uitgeschakeld, maar had in de thuiswedstrijd tegen Zenit heel veel kansen, en door een individuele fout van Hiljemark verloren ze ook nog. Daarnaast ging het 2 keer mis in de laatste minuten tegen Dinamo Moskou.
Maar ik heb goede hoop op een goed seizoen volgend jaar. Alle teams zijn een jaartje rijper, spelers als Maher, Veltman, van Rhijn, Cillessen, Klaassen, Narsingh, Arias, Willems, Bruma, Rekik en Zoet zijn allemaal gewend aan Europees voetbal. Allemaal weten ze nu dat elk foutje kan worden afgeschaft.

Als Ajax en Feyenoord winnen van deze clubs, kan PSV dat zeker ook.
Dus wie er ook wint en naar de CL gaat, graag in een poule bij Psv.

Wanneer gaan ze bij ajax eens stoppen met die loze praatjes? De term geen woorden maar daden zouden ze bij ajax ook maar eens een keer goed in hun hoofd moeten prenten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren