Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Hull City schorst Livermore voorlopig om cocaïnegebruik

Laatste update:

Jake Livermore moet vrezen voor een flinke schorsing en het verliezen van zijn baan. De middenvelder is een vaste basisspeler bij Hull City, maar is bij een dopingtest betrapt op het gebruik van cocaïne, zo melden verschillende Engelse media. Livermore zal in de laatste wedstrijden van dit seizoen, tegen Tottenham Hotspur en Manchester United, sowieso niet meer in actie komen.

/

De 25-jarige middenvelder werd op 25 april, na een 0-2 overwinning bij Crystal Palace, getest op het gebruik van verboden middelen. Livermore deed in dit duel negentig minuten mee en kwam hierna ook nog in actie tegen Liverpool, Arsenal en Burnley. In de slotfase van het seizoen kan Livermore zijn ploeg nu niet helpen in de strijd tegen degradatie.

Livermore is afkomstig uit de jeugdopleiding van Tottenham Hotspur en zit in zijn tweede seizoen bij Hull. Hij deed dit seizoen in 35 van de 36 competitiewedstrijden mee en scoorde in november nog tegen zijn oude club Tottenham. Livermore heeft een interland voor de Engelse ploeg achter zijn naam staan. Hull heeft aangekondigd dat het later deze vrijdag nog een statement zal uitbrengen.

Livermore is niet de eerste speler in de Premier League die wordt betrapt op het gebruik van cocaïne: in 2004 kreeg Adrian Mutu nog een schorsing van zeven maanden van de FA, omdat hij de verboden drug had gebruikt. Chelsea verscheurde destijds ook het contract van de aanvaller.

Update 15 mei 21.21 uur - Hull City schorst Livermore voorlopig om cocaïnegebruik
Hull City heeft Jake Livermore voorlopig geschorst omdat een dopingstest van de Engelse voetbalbond (FA) heeft uitgewezen dat hij cocaïne heeft gebruikt, zo meldt de Premier League-club vrijdag in een communiqué. Aan de hand van een nader onderzoek van de FA en een eigen, intern, onderzoek zal Hull City in een later stadium bepalen wat er gaat gebeuren. Tot dat moment zal de club geen uitspraken doen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoveel geluk om van je hobby, je werk te kunnen maken, en hem dan op zo'n manier vergooien, mocht het waar zijn tenminste

15 mei 2015 om 16:40

Hypocriet natuurlijk. Rook/drink jij toevallig? Heb je zoveel geluk om gezond te zijn. Een mens leeft nu eenmaal naar zijn stand. Aard van het beest.

15 mei 2015 om 16:47

Niets hypocriet aan. Veel mensen dromen er alleen maar van om van hun hobby hun baan te maken en voetballers hebben dat geluk en verdienen daar in 10 jaar tijd zelfs hun pensioen mee. Dat je dan jezelf niet onder controle kan houden door van die rotzooi af te blijven is gewoon dom. De vergelijking die jij maakt met roken/drinken slaat nergens op als jij niet weet wat voor baan, contract en verantwoordelijkheden gekkie127 heeft.

15 mei 2015 om 16:51

Brainfart. Het is in die zin hypocriet dat men hier bepaalt dat livermore dom is. Terwijl wanneer jullie levens onder de loep liggen er genoeg stommiteiten kunnen worden aangewezen. Maar nee VZ leden hebben de wijsheid zoals gewoonlijk weer in pacht, en zijn soeverein perfecte verschijningen... Iedereen maakt fouten, dat is menselijk. Ik maak me persoonlijk drukker om zijn rehabilitatie. Dat lijkt me het belangrijkste nu.

15 mei 2015 om 16:59

Dus al het drugsgebruik is goed te praten met het aard van het beestje? Wat een onzin, het zijn keuzes die je maakt en als die keuzes te dom voor woorden zijn dan mag dat best gezegd worden.

15 mei 2015 om 17:02

Nee ik heb het over fouten. Drugsgebruik keur ik af, maar het is gewoon ontzettend kortzichtig om iemand er op af te schieten. Iedereen maakt namelijk fouten, de een groter dan de ander. Hoop dat ie van die zooi kan afkomen.

15 mei 2015 om 17:02

Miljoenen mensen, zouden profvoetballer willen worden. Hij heeft het geluk het talent daarvoor te hebben. Hij heeft het geluk dat hij met zijn hobby miljoenen verdiend. Dan vind ik het'dom' als hij'wetende dat het illegaal is' aan de drugs zit. En hiermee niet alleen zijn leven op het spel zet, en zijn voetbal carrière.

15 mei 2015 om 17:07

Miljoenen mensen hebben honger, maar wij gooien jaarlijks tonnen voedsel weg. Leef je eens even in in zon man. De voetballerij wordt vanzelfsprekend, zijn carriere ook. Net zoals eten en een frisse douche voor jou. Moraalridderen heeft weinig zin.

15 mei 2015 om 17:13

Als ik door mijn baas betrapt wordt op het gebruik van cocaïne, lig ik er ook uit. Heeft niks met roken en drinken te maken.

15 mei 2015 om 17:14

Ja maar dan mag dat toch gezegd worden? Hoe kun je nou iemand hypocriet gedrag verwijten omdat hij terecht benoemd dat de desbetreffende speler iets erg doms doet, zeker omdat verslavingen eerder te begrijpen zijn bij mensen die in ellende leven als bij een voetballer die miljoenen verdient. Natuurlijk hoop ik dat hij af kan kicken (als hij al verslaafd is) en natuurlijk hoop ik dat het goed komt maar dat neemt niet weg dat hij er door de leden van vz op aangekeken kan en mag worden. Heeft niks met de wijsheid in pacht te maken of al die andere dingen die je zegt.

15 mei 2015 om 17:19

Mentalist, wat zit jij een hoop onzin te roepen in dit topic. Er is niks hypocriets aan het veroordelen van een harddrugs gebruikende profvoetballer.

15 mei 2015 om 17:28

de enige die aan het moraalridderen is ben jij, klinkt bijna alsof jij de keuze van livermore aan het goed praten bent

15 mei 2015 om 17:35

Als je denkt dat ik het goedpraat moet je mijn posts nog maar eens nalezen. Ik keur drugsgebruik af, maar livermore als domme loser neerzetten gaat mij een brug te ver.

15 mei 2015 om 17:43

Waar wordt dat gezegd dan? Het is gewoon ongelofelijk dom want nu is hij zijn baan kwijt? Waarom mag dat niet gezegd worden? Moeten volgens jou moordenaars ook met rust gelaten worden en mag niemand ze veroordelen? is ook een fout, dat zit in de aard van het beestje toch? Klinklare onzin wat je allemaal verkondigd..

15 mei 2015 om 17:52

Het is ook een domme fout, maar ik vind het wel extreem als hij voetballer af is. Heel veel beroemdheden gebruiken weleens coke, door feestjes of stress. Dat zelfde geld voor voetballers. En daar naast moeten mensen zich ook realiseren dat ze gewoon mensen zijn. Het is natuurlijk dom om je carrière hiermee onzeker te maken. En ik keur coke sowieso af, of ze nou voetballers zijn of niet. Daarnaast vind ik dat een voetballer best af en toe mag roken of drinken, zolang ze op het gras maar 200% geven en de prestaties niet verminderen. Anders kan je net zo goed de voetballers op alles afkeuren. Komt een voetballer bij de Mac. 10.000 boete. Mac is ongezond. Zijn spelers voor 12 uur nog niet naar bed. Boete. Geef livermore gewoon een hele flinke boete en een grote waarschuwing.

15 mei 2015 om 18:12

Mentalist ik snap jou punt wel hoor! Mensen zijn gelijk op hun tenen getrapt hier.. Boos omdat men het niet heeft gehaald en livermore wel.. Stelletje haters.. Typische NL denkwijze

15 mei 2015 om 18:22

In alle lagen van de bevolking komt dit voor! En ja het is dom maar het is zo.. Niemand is perfect en iedereen maakt fouten. Maar sommige mensen leren ee van maar lang niet allemaal! Iedereen mag een mening hebben maar als je die uit, moet je zelf wel weten dat ie zelf ook niet foutloos bent!!!

15 mei 2015 om 18:22

Ligt het er niet aan op welk niveau je voetbalt? of geldt het ook voor spelers die bij FC Volendam spelen?

15 mei 2015 om 18:31

Onzin als jij profsporter bent dan weet je dat je dit niet moet doen. Dus onvoorstelbaar dom en je vergooit inderdaad je mooie leven wat je hebt als profvoetballer. Je weet toch als je professioneel sporter bent dat drugs het domste is wat je doen kan.

15 mei 2015 om 18:32

@ mentalist, ben het wel met je eens. Bovendien worden er ook andere erge dingen gedaan. Overspel, met drank op achter het stuur klimmen, mishandeling, gokken etc. Allemaal niet slim maar onze levens liggen inderdaad niet onder een vergrootglas en als dat wel zo zou zijn piep je vast wel anders. Alle bovengenoemde dingen blijven natuurlijk dom.

15 mei 2015 om 18:41

@mentalist Wat loop jij hier toch een geweldige onzin te praten zeg... Profvoetballers mogen zich dood schamen als ze, met hun baan en salaris, zich aan de drugs vergrijpen. Dit is totaal niet te vergelijken met de voorbeelden die jij aansnijdt. Je raakt werkelijk kant noch wal.

15 mei 2015 om 18:44

Als ik door mijn baas betrapt wordt op het gebruik van cocaïne, bied ik hem ook een lijntje aan. En daarna feesten we vrolijk verder :-)!

15 mei 2015 om 18:45

Reactie op Floyd A

15 mei 2015 om 19:00

Mentalist ik vind jouw maar een vage gozer die denkt alles beter te weten dan de rest

15 mei 2015 om 19:09

Eens. Waarschijnlijk net als Yuri van Gelder recreatief gebruik wat nog gedetecteerd wordt in een test

15 mei 2015 om 19:58

Brainfart....probeer het eens. Dat weet je wat het is....het is gewoon te lekker. Dus als ie het eens een keer in een gekke bui heeft geprobeerd, dan is het nu misschien te moeilijk om met zijn reukorgaan van het spul af te blijven...... So what. Shit happens. We maken allemaal wel eens een uitglijder. 60% van de mensen gaan vreemd, op dat moment denken ze ook niet aan "het contract" wat ze met moeders en de kids hadden afgesproken. Ook een heel gezin naar de klote....dus kom hier aub niet het heilig boontje uithangen, Welcome in the real world.

15 mei 2015 om 20:13

60% van de mensen gaan vreemd en 90% van de statistieken worden uit de duim gezogen.

15 mei 2015 om 20:40

@ mentalist
Jij doet ook alsof je de wijsheid in pacht heb met je rehabilitatie.... hij is betrapt op cocaine, wil niet zeggen dat hoj gelijk verslaafd is. Daarnaast is deze man absoluut dom bezig geweest: je weet dat het op de dopinglijst staat vermeld en dat t zelfs wettelijk verboden is. Als je de gave hebt om te voetballen en miljoenen krijgt, mag je best nadenken over wat je doet en wat dan niet mag. Absoluut dom!!!! Doping test worden gewoon gehouden dus hoe dan ook wordy je betrapt. Dom! Heeft niks met onder de vergrootglas staan, gezien je als topsporter beter hoort te weten!

15 mei 2015 om 20:56

Brainfart wie zegt dat het zn hobby is? Iedereen heeft rond zijn leeftijd wel eens met drugs geëxperimenteerd dus het is wel degelijk hypocriet.

15 mei 2015 om 21:05

Oh iedereen? Dan moet ik opschieten. Ik ben 25 jaar en heb nog nooit (hard)drugs gebruikt.

16 mei 2015 om 11:28

Ik rook niet, drink af en toe. Maar ik word geen duizenden ponden betaald om niet te drinken.
Livermore wordt betaald om gezond te blijven en zeker geen drugs te gebruiken. Andere stiuatie.

15 mei 2015 om 16:44

Heel zonde want ik vind Jack Livermore een prima speler die altijd veel inzet toont.

15 mei 2015 om 19:01

Hey magicmike coole naam trouwens. Nouja aangezien dit middel al jaren in de omloop is en niet alleen gebruikers maar ook verkopers en alles erom heen treft. Ja dan denk ik wel dat heel veel mensen eraan sterven/zijn gestorven. Misschien overdrijf ik een beetje maar miljoenen levens vind ik ook veel jij niet?

15 mei 2015 om 19:19

Devo58
Als je opmerking cynisch bedoeld is: ik was eerder als de film. Zo niet, dank je wel!
Cocaine is geen heroïne. Heroïne maakt idd levens kapot, cocaïne kan invloed hebben op het dagelijks functioneren van sommige gebruikers. Maar de meerderheid van cocaïnegebruikers functioneert "gewoon" in de maatschappij.
Mensen die doodgaan aan het gebruik van cocaïne is een zeldzaam iets. Het s namelijk een partydrug, een overdosis vind zelden plaats. Wel kan men iets oplopen/doodgaan als er sprake is van vervuilde cocaïne. Maar dan is dat de reden, niet de cocaïne zelf.

Overigens denk ik dat het idd ook de verkopers "treft", maar dan niet op de manier zoals jij bedoelt. Eerder op een, voor hun, positieve manier.

Als je, zoals jij aanhaalt, kijkt naar het aantal mensen die door het gebruik van cocaine door de decennia heen zouden zijn overleden ( iets waar ik het niet mee eens ben, de grote meerderheid van cocaïnegebruikers gaan daar namelijk absoluut niet aan/van dood) dan vallen die miljoenen nog hartstikke mee. Als dat waar zou zijn. Maar dat is het dus niet..

15 mei 2015 om 19:29

Oke mike duidelijk voor de verheldering, ik zat gewoon onzin te praten dus. Ik heb wat bijgeleerd!

15 mei 2015 om 19:56

Devo je zat helemaal geen onzin te praten, magicmike doet alsof hij een of andere coke expert is maar er zijn met gemak miljoenen levens door die drugs verwoest. Magicmike denkt dat alle cokedealers happy dealers zijn die hele nette klanten hebben en echt absoluut nooit door een concurrerende dealer of een gebruiker zijn vermoord om de drugs. Magicmike je lult onzin.

15 mei 2015 om 21:30

Willem, dan ga je dus nog steeds niet dood aan die drug. Dan ga je dood door mensen. Iets wat regelmatig gebeurt. En ook iets wat een behoorlijk verschil is.

15 mei 2015 om 22:10

Willem1977
"je lult onzin"..
Nou, nou, nou, kennen wij elkaar?? Doe maar even rustig aan internetheld..
Misschien ook een idee om in die periode dat je het even rustig aan doet jezelf ook even te verdiepen in deze materie. Misschien dat je dan wel een degelijke analyse en een normale reactie kan geven..

15 mei 2015 om 19:35

mee eens

15 mei 2015 om 22:59

Hard bestraffen dan juist! Men moet leren van zijn fouten, zo ook hij. Stel hij was in zijn auto, maar werd aangehouden door de politie en die betrapten hem op gebruik, dan had hij nu gewoon in de gevangenis gezeten. Hij heeft sowieso al veel geluk, maar dom dat hij zich met zulke onzin bezig is. Ook zonder ontdekking had het zijn carrière negatief kunnen beïnvloeden. Hard aanpakken.

15 mei 2015 om 16:40

Er zijn genoeg voetbalbonden waar coke niet als doping wordt aangemerkt, en dus niet wordt bestrafd. En terecht want het is niet prestatiebevorderend. Het is in dat opzicht meer een club/speler probleem.

15 mei 2015 om 16:48

Heeft niks te maken met bevorderen van prestaties. Coke is illegaal. Ik snap dat er verleidingen zijn, zoals voor ieder mens. Maar om je carriere zo om zeep te helpen vind ik ronduit achterlijk. Slechts mijn simpele mening uiteraard.

15 mei 2015 om 16:49

Niet prestatie-bevorderend is niet helemaal waar hoor, dat verschilt van persoon tot persoon. Een aardig deel van de mensen wordt actief, voelt extra energie, voelt extra zelfvertrouwen etc etc. Het nadeel is alleen dat het vrij snel uitgewerkt raakt.

Toen ik in de A1 speelde hadden we ook een mannetje die voor de wedstrijd en in de rust een lijntje pakte. Die gast was 90 minuten lang niet te stoppen. Zelden een amateurspeler zoveel meters zien maken.

15 mei 2015 om 16:49

- In deze zin wees ik op een taalfout. Dit mag niet -

Ben het met je eens, maar als je weet dat het niet mag, is het natuurlijk wel heel dom en onverstandig. Dus terecht dat hij hiervoor ook flink wordt aangepakt, naast dat hij als profvoetballer een voorbeeldrol heeft, heeft hij tevens de regels overtreden die in Engeland gelden.

15 mei 2015 om 16:52

@mentalist terecht? Vind het een terechte regel van de bond. Het is namelijk een verboden middel, niet alleen in de sport, maar ook volgens het rechtssysteem. Waarom zou de bond het rechtssysteem moeten ondermijnen en zeggen dat de clubs het met de speler zelf moeten uitzoeken.als bond sluit je je aan bij de wetten van de staat.
Ik.vind het een logisch gevolg voor een domme actie. Complimenten voor de bond dat ze deze acties ook vervolgen.regels zijn regels.

15 mei 2015 om 16:55

Het is dom omdat het illegaal is. Maar vaak zit een verslaafde er zo diep in dat ie nergens meer om geeft. Ik vind het meer typisch engels, zoals de FA is roomser dan de paus. Begon allemaal al een paar honderd jaar terug toen de koning wilde scheiden, maar dat niet mocht van het geloof en toen maar een eigen kerk oprichtte...

15 mei 2015 om 16:58

fabianstoffelen, dat je als voetbalbond ergens geen strafmaat opzet betekent natuurlijk niet dat je het stimuleert. Coke is bij wet verboden drugs, maar de politie en openbaar ministerie zijn belast met de handhaving van de openbare orde en niet de Engelse voetbalbond. Die moeten controleren naar een zuivere spelersequipe bij de clubs, in de zin van pure prestatieverhogende middelen.

15 mei 2015 om 17:02

@mentalist: Nu neem je aan dat deze jongen verslaafd is. Er is eem verschil tussen elke dag snuiven of af en toe een lijntje tijdens het stappen. Echter, het is beiden illegaal en zeker als bevoorrecht voetballer gewoon doodzonde.

15 mei 2015 om 17:03

Jij maakt er meteen van dat die verslaafd is. Als hij met uitgaan nou een x coke heeft gebruikt? Maak je maar geen zorgen om z'n rehabilitatie.. Zo "verslaafd" zal die niet zijn. Gewoon dom geweest. Balen!

15 mei 2015 om 17:03

Gulio, het is niet prestatiebevorderend in de zin van spierversterkend of zuurstofverhogend. Je krijgt enorme doses endorfine maar je lichamelijke capaciteiten worden niet verbeterd natuurlijk.

15 mei 2015 om 17:06

Misschien niet spierversterkend of zuurstofverhogend, maar mentaal geeft het zeker wel een enorme boost. Geeft net dat beetje extra motivatie om dat extra metertje te pakken, geeft net dat beetje vertrouwen om die tackle te maken

15 mei 2015 om 17:08

Ja of je speelt net een wedstrijd in de inzinking. Dan ga je die dag niet uitblinken

15 mei 2015 om 17:50

Mentalist ben je nou echt zo dom? Je haalt de meest niet relevante argumenten aan om hier de wijsneus uit te hangen, en om je eigen redenering recht te trekken. Het feit dat anderen van jou niet mogen zeggen dat het een loser is, zegt al genoeg. Als jij dat vindt prima, maar ga je dan niet in 8 comments verdedigen opdat jij de waarheid in handen hebt.

15 mei 2015 om 17:53

Ik ben zelf loodgieter, denk dat ik maandagochtend eens 3 gram ga opsnuiven en er 1,5 km meer koper mee ga verwerken. Wat zal mijn baas blij zijn!

15 mei 2015 om 18:04

Catenakkio dat mag jij vinden natuurlijk net zoals ik het mijne. Er wordt gewoon gereageerd op basis van onderbuikgevoelens en zeer basale ethische normen. Ik mag men toch oproepen tot een stapje terug en het verhaal even nuanceren? Daar krijg je een veel sterker verhaal van. De grootste schoft in dit verhaal vind ik de FA. Nu is het coke in privegebruik maar de volgende keer slaapt iemand te laat en krijgt een straf.

15 mei 2015 om 18:25

Onzin, te laat op je werk komen is niet strafbaar. Coke snuiven wel. Bovendien beïnvloed je het spel, en er gaan aardig wat miljoenen rond. Gewoon terecht. Als ie nou even geduld heeft, vanaf z'n 35e kan ie snuiven wat ie wil.

15 mei 2015 om 18:33

Met genot lees ik de reacties van mentalist. Hij is de enige die met empathische en goed onderbouwde argumenten komt.
Ieder mens vervalt af en toe in inadequaat/destructief gedrag en het is van de zotten om te claimen dat voetballers dit gedrag niet mogen vertonen omdat ze zogenaamd bevoorrecht zijn miljoenen te verdienen..

15 mei 2015 om 18:47

Dus jij vindt het niet van ondankbaarheid en kortzichtigheid spreken dat een profvoetballer die in vergelijking met veel leeftijdsgenoten miljoenen meer verdient, zich aan de drugs vergrijpt? Sorry, maar dat kan ik echt niet serieus nemen.

15 mei 2015 om 19:21

Nee want geld en bijbehorend gedrag is blijkbaar de maatstaf voor dankbaarheid en ruimdenkenheid? Nee, hem afschilderen en honen omdat hij toevallig miljoenen verdient is lekker ruim denken. Man man man.

15 mei 2015 om 19:48

@ lfcwarrior, mooi verwoord en ben het helemaal met je eens.

15 mei 2015 om 21:39

Mentalist, ik snap precies wat je bedoelt. Al deze mensen hebben als enige argument 'dat coke verboden is'. Dat is verboden door de wet, dus de overheid moet dit handhaven. De FA moet prestatieverhogende middelen verbieden. Als we voor het gemak even coke zien als niet prestatieverhogend middel, omdat dit enkel een versterkend mentaal effect heeft wat elk persoon ook zonder deze drug kan oproepen, dan zou de FA dit dus niet moeten verbieden. Het heeft immers geen invloed op fysieke prestaties. De FA verbiedt iets wat door de wet verboden is. Dan zou de FA ook hardrijden moeten bestraffen. Of zonder licht fietsen. Allebei even relevant voor de sport en allebei even verboden. Aangezien de FA dit niet doet zou de FA coke dus ook niet moeten verbieden. Tenzij de FA mentaal stimulerende middelen ook verbiedt. Zeg dan maar dag tegen yoga voor de wedstrijd! Hypocriete FA.

15 mei 2015 om 22:15

Juistem Franck, jij verwoordt exact wat ik bedoel. Maar zoals ik eerder aangaf is de FA roomser dan de paus. Ook al met "negro" wat suarez zei is gewoon een algemene benaming in het Spaans, al was dat nog binnen het veld en dus binnen jurisdictie van de FA. Hypocriete inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van spelers aan de hand van straffen op het veld vind ik te ver gaan. Kan me ook indenken dat een rechter dat zou vinden.

15 mei 2015 om 23:22

@mentalist, de bond heeft wel degelijk een plicht bij het handhaven van de regels die door de wet zijn opgesteld.
Als de bond het zou hanteren zoals jij het formuleerd is er geen structuur.

Om een voorbeeld te geven: Chiellini word gebeten door Suarez. Dus de bond mag dan volgens jou Suarez niet bestraffen omdat dit onder de noemer mishandeling valt. Dus een politiezaak/ clubzaak. Je snapt vast waar ik heen wil.

De bond heeft ook bepaalde verplichtingen. Zodra de bond dit toelaat , geeft het toe aan acceptatie van drugs.
Ik begrijp jou punt wel, maar ben het er niet mee eens :-)

15 mei 2015 om 23:27

@Franck, helaas controleerd de bond niet op hardrijden en fietsen zonder licht. ( al snap ik de toegevoegde waarde er niet van).Maar wel op verboden middelen, die invloed kunnen hebben op een wedstrijd.

Oliedom natuurlijk, maar niet geheel onbegrijpelijk. Jonge jonge, in de schijnwerpers, heel veel geld en veel druk, dat kan natuurlijk een keer fout gaan.

We moeten hem niet gaan afbranden, doe dat maar bij de wielrenners die zich al jaaaaaaren lang helemaal volstoppen met doping en andere rotzooi.

15 mei 2015 om 17:19

Helemaal gelijk. Ik zou een schorsing logisch vinden, maar ik hoop niet dat ze zo erg gaan overdrijven zoals met Mutu toentertijd.

15 mei 2015 om 18:28

Dat hoop ik ook niet voor die gast, ik denk dat een schorsing wel voldoende is. Tegenwoordig heb je ook nog social media, waar je compleet afgebrand wordt als je een misstap begaat. Dat lijkt me wel straf genoeg.

Het probleem is alleen dat Hull verleden jaar 7.000.000 miljoen voor hem heeft neergelegd, dus ik zou er niet heel raar van opkijken wanneer Hull moeilijk gaat doen. Het zal niet zo groot worden als bij Mutu denk ik, want daar was het transferbedrag dat Chelsea had betaald ruim 3x zo hoog!

16 mei 2015 om 11:29

Maar Mutu had toch wel andere problemen behalve die drugs, dacht ik.

wowww zonde man een goede speler tjaa als je op zo 'n manier je carriere wilt verpesten is het tog doodzonde vraag me af of het echt zo is

waarom zou dit verboden zijn ? alsof het je prestaties verbeterd...

15 mei 2015 om 16:42

Lijkt me ook niet dat hij dit voor een wedstrijd heeft gedaan. Grote kans dat hij zijn neus gepoederd heeft na een avondje stappen. Incidenteel gebruik is nog 2-5 dagen na het gebruik op te sporen in de urine.

15 mei 2015 om 16:47

ja dus waarom is het dan verboden als hij dat wil doen.. je gaat er zowiezo niet beter door spelen ?? hij zal mischien niet veel slechter spelen op langere termijn mischien maar het is iedergeval niet prestatie bevorderend dus wat is het probleem

15 mei 2015 om 16:50

Het gaat niet alleen om prestatie-bevordering. Het gaat ook (of vooral) om het feit dat hij de wet overtreden heeft. Bezit en gebruik van de harddrug cocaïne is nog altijd verboden bij wet.

15 mei 2015 om 16:53

als dat de reden is waarom doen we dan niet bij elk beroep een doping controle? bijvoorbeeld op kantoor , winkelmedewerkers supermarkten? etc

15 mei 2015 om 16:57

Ja en wie gaat dat allemaal betalen? Denk je echt dat de gemiddelde werkgever er mee zit dat een werknemer af en toe in het weekend een lijntje pakt? Als hij zijn werk goed doet, dan maakt niemand er een issue van.

Je wilt in Nederland niet van die Amerikaanse praktijken hoor! Daar smijten ze mensen zonder pardon op straat wanneer er bijvoorbeeld sporen cannabis in de urine wordt aangetroffen. Drugstesten is bij heel veel bedrijven daar normaal.

15 mei 2015 om 17:00

ja nu wijk je af en denk je dat de trainer van hull city er mee zit als die zijn werk goed doet . want volgens jou had het geen invloed op zijn prestaties?

15 mei 2015 om 17:01

Ik bedoel de werkgevers in Nederland hé! Jij begint namelijk over kantoor en supermarkt medewerkers etc.

15 mei 2015 om 16:48

ja omdat die een geweldenaar is niet omdat die wat drugs binnenkreeg..

15 mei 2015 om 17:34

Voetballers hebben natuurlijk ook een voorbeeldfunctie voor de jeugd. Als het gebruik van drugs getolereerd wordt geeft dit natuurlijk een slecht signaal af. Daarnaast is drugsgebruik natuurlijk niet de gezondste activiteit ter wereld... Spelers horen zich gewoon in dienst van de club op te stellen.

16 mei 2015 om 11:30

Omdat het illegaal is. En het zou prestaties kunnen verbeteren. Wielrenners gebruiken het ook. Als je bent, heb je minder last van pijn bvb en dat kan helpen. Maar hoe het ook zei, het is verboden dus hij mocht het niet gebruiken.

Vind er toch wel een groot verschil tussen zitten of je dit gebruikt voor de wedstrijd, of dat jet het gebruikt tijdens je vrije tijd.( ik betwijfel overigens ook of coke je voetbalprestaties positief beïnvloeden).

Normaal dat hij gestraft word, Coke is illegaal zo ja dan is het normaal dat je op de blaren moet zitten. Als ik op mijn werk betrapt word op het gebruik van drugs word ik toch ook onmiddellijk ontslagen...

15 mei 2015 om 17:13

Dit is waarschijnlijk niet tijdens werkzaamheden bij de club maar tijdens een weekend gebeurd.

15 mei 2015 om 17:38

Als voetballer ben je naar mijn mening 24/7 aan het werk, hoe cru het ook is. Je moet altijd de club die je salaris betaalt uitdragen en je voorbeeldfunctie vervullen. Ik vind dat dit aspecten zijn van het profvoetballerschap waarvoor ze behoorlijk gecompenseerd worden

Blijft lastig natuurlijk, is waarschijnlijk buiten het voetbal om gebruikt, tijdens het stappen ofzo. Niet bevorderend voor de prestaties dus.

Voetballers hebben natuurlijk een voorbeeldfunctie en hij benadeeld hierbij het imago van zijn werkgever. Als hij schilder was geweest en de baas kwam erachter was hij wellicht ook z'n baan kwijt geweest. Echter denk ik dat de FA hierbij in minder harde maten moet optreden, want wat schiet je met een schorsing van 7 maanden op? Denk liever in oplossingen en kijk hoe je hem hierbij kan helpen.

Ik denk dat er nog veel meer gevallen zijn, maar die gewoon niet gecontroleerd worden. Er zijn maar weinig controles in de voetballerij, cocaine blijft best kort in je lichaam dus de kans dat je betrapt wordt is maar vrij klein.

15 mei 2015 om 17:04

Coke blijft 2-5 dagen vindbaar in urine! In Engeland worden ook aardig wat wedstrijden doordeweeks afgewerkt, dus zo klein lijkt mij de kans om gepakt te worden niet. Maar ja, je geeft het zelf al aan, weinig controles hé.

15 mei 2015 om 18:02

Er worden per wedstrijd 1 of 2 spelers eruit gepikt, dus de kans is al vrij klein dat je eruit wordt gehaald, en als je af en toe gebruikt is de kans ook aanwezig dat de controle plaatsvindt op het moment dat je 'clean' bent.

16 mei 2015 om 11:32

En dan? De kans dat je wordt betrapt op pakweg rijden zonder rijbewijs is ook niet groot, betekent niet dat je het moet doen. Cocaine is een verboden illegale substantie, kortom hij had dat niet mogen gebruiken ongeacht de pakkans.

16 mei 2015 om 12:39

Dat zeg ik ook niet, ik spreek het ook nergens goed. Ik geef alleen aan dat er nog veel meer gevallen zijn die niet worden opgemerkt. Voor elke betrapte speler heb je zo 10 spelers die niet betrapt worden, als het al niet meer is. Zelfde als met rijden onder invloed, voor elke automobilist die gepakt wordt, heb je er 100 die niet worden gepakt.

Zo dom om een "prachtige" carrière te vergooien, aanraking geweest met verkeerde vrienden of de niet juiste feestjes.

15 mei 2015 om 17:42

Overdrijven is ook een vak hoor. Het is niet zo dat hij week in week uit in een of ander heroïnehol zit. Nee, hij heeft een keertj cocaïne gebruikt. Vergis je niet, dat is veel 'normaler' dan je denkt bij mensen met geld als water

Wat een lul zeg! Heb je het geluk om met voetballen een zwaar dikke boterham te kunnen verdienen kan die niet van die troep afblijven.
Ik zou m 2 jaar schorsen minimaal! Dat soort dingen hoort niet in professioneel voetbal

15 mei 2015 om 18:55

Ik zie voetballers als werknemers van een bedrijf en vandaag kwam in het nieuws dat bij Shell ook verschillende medewerkers positief waren na een drugstest. Deze personen zijn ook niet ontslagen of geschorst. Ze mochten alleen op dit moment hun werk niet voortzetten. Wat in zijn vrije tijd gebeurt moet hij toch helemaal zelf weten? Ik snap niet waarom hier zoveel ophef over is. In het dagelijks leven wordt er genoeg drugs gebruikt en werknemers verliezen daar ook hun baan niet. Het is niet handig wat hij doet, want hij heeft een voorbeeldfunctie en dergelijk, maar om hem nou gelijk zijn baan te laten afnemen vind ik wel heel ver gaan.

Weet nog wel dat item van Harry Vermeegen op RTL7, dat ie bij al die internationals langsging. Toen was die bij Van der Vaart was in London, kwam die Livermore al met zo'n dikke Bentley aanrijden als een vedette. Niet dat dit verboden is natuurlijk, maar dat hij het meer voor het geld, aanzien en het leven eromheen deed dan voor de sport, was toen al duidelijk.

Hoe is het toendertijd eigenlijk met Mutu afgelopen?
Moest hij ook al die miljoenen betalen aan Chelsea?

15 mei 2015 om 22:11

Die zaak liep tot een paar maanden nog steeds (!)

Volgens mij heeft Mutu achteraf niets betaald, maar hij heeft er nog jaren last van gehad (imago ed).

16 mei 2015 om 09:38

Ok, loopt nog steeds?
Hij heeft daar idd veel last van gehad maar Chelsea sportief ook.. Wat een fenomeen was hij bij Parma!

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat de FA te maken heeft met dit soort zaken. Als hij drugs wil gebruiken in zijn vrije tijd moet hij dat toch zelf weten? Dat zou toch iets tussen hem en z'n club moeten zijn?

Een schorsing van een paar maanden zit er zeker in voor hem. En dan mag hij nog blij zijn. Sigaretten, alcohol, wiet kan ik nog begrijpen, maar als je cocaïne/heroïne gaat gebruiken verdien je een dikke straf.

15 mei 2015 om 19:34

Dat je cocaïne en heroïne naast elkaar zet zegt al genoeg, alcohol is zelfs schadelijker dan cocaine...

15 mei 2015 om 19:53

@ clutch, dit vind ik helemaal krom. Waarom dan sigaretten/wiet wel en coke niet. De mensen die dit allemaal veroordelen kan ik nog wel begrijpen al ben ik het niet met ze eens. Maar waarom het 1 wel en het ander niet?

Stomme daad maar iedere voetballer/mens haalt wel eens stomme streken uit.
Het leven gaat gewoon door.

Iedereen mag er van denken wat hij/zij wil, maar om coca een niet-prestatieverhogend middel te noemen getuigt van weinig kennis over dit goedje. Dacht je dat maradona het nam omdat hij er zulke mooie ogen van kreeg? Terecht dat het op de verboden-middelen lijst staat. Tegen een team cokesnuivers leg je het altijd af, simpelweg omdat je ze niet bij kan houden...

16 mei 2015 om 11:34

Klopt inderdaad. Het is niet prestatie bevorderend zoals EPO of steroïden dat zijn maar dat betekent niet dat het niet kan helpen. Wielrenners als Pantani en Frank Vandenbroecke gebruikten dat toch ook niet omdat ze er rustig van werden.

@mentalist: je lichamelijke capaciteiten worden dus door cokegebruik wel degelijk verbeterd. En niet zo'n klein beetje ook!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren