Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dreigend drama in Rotterdam: 'Maar wijzen naar elkaar heeft geen zin'

Laatste update:

Een misstap in Zwolle en Feyenoord loopt het grote risico dat het seizoen met een paar weken moet worden verlengd. Puntverlies betekent namelijk dat zowel AZ als Vitesse de Rotterdammers voorbij kunnen streven, waardoor het elftal van Fred Rutten moet deelnemen aan de play-offs. Jordy Clasie moet er niet aan denken: hij spreekt van een dreigend drama.

/

Feyenoord heeft nog wel alles in eigen hand. Bij winst eindigt het minimaal gelijk met AZ, dat echter een veel minder doelsaldo heeft. "We moeten daar in Zwolle scherp zijn en winnen, want deelname aan de play-offs om Europees voetbal zou een drama zijn voor Feyenoord", zegt de aanvoerder van Feyenoord in Voetbal International. Het duel met Vitesse van afgelopen maandag (1-4) doet echter vrezen.

"Maar de realiteit is dat we nog steeds derde staan en alles in eigen hand hebben. Gaan lopen wijzen naar elkaar heeft geen zin", aldus Clasie. Feyenoord wist de laatste vier duels niet meer te winnen: er werd verloren van Go Ahead Eagles en Vitesse, terwijl Willem II en FC Groningen het elftal van Rutten op een remise hielden.

Feyenoord eist de derde plek op

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ze zo spelen als de laatste tijd niet.

15 mei 2015 om 10:24

Wie bedoel je?

15 mei 2015 om 10:44

Als Feyenoord speelt zoals ze de laatste tijd doen eisen ze de derde plek niet op.

Wist niet dat de wedstrijd tegen Vitesse zolang geduurd heeft. Lijkt me toch een tekstuele fout want een paar maanden voor een voetbalwedstrijd lijkt me wat overdreven. Dat haal je normaal zelfs met verlenging niet. Of je moet een hele lange penaltyserie hebben maar dat gaat voor de competitie ook niet op.
Er zal wel maandag in plaats van maanden moeten staan.

15 mei 2015 om 10:32

Dat duel schijnt telkens na 1 minuut te zijn gestaakt, waardoor ze er 95 dagen (incl. blessuretijd) over hebben gedaan om het uit te kunnen spelen.

ON: Ik zie Feyenoord de play-offs in gaan. En het is dan maar zeer de vraag of ze dat gaan redden, gezien de vorm van Vitesse.

15 mei 2015 om 10:53

Ik denk dat als de playoffs worden gehaald Feyenoord inderdaad een probleem heeft, en dan vooral moet hopen dat AZ het ook verpest heeft en Vitesse 3e is geëindigd..

15 mei 2015 om 16:46

ik denk dat ze dit moeten zien als een EL kwart finale alles achterin dicht gooien en druk moeten zetten op het midenveld van Excelsior.

Dan daarna het gewoon uitspelen AZ kan dit namelijk gewoon heel goed dus ik hoop ook dat ze dit gewoon zo gaan doen!

Tuurlijk wordt Feyenoord geen 3e. De ploeg heeft geen vertrouwen en de spelers willen liever niet de bal en gaan zich verstoppen. Ik verwacht een grote overwinning voor Zwolle en dat daarna Gio het overneemt.

15 mei 2015 om 11:01

Beetje jammer dat je verklapt dat Feyenoord geen derde wordt. Maakt het voetbal zondag volgen wat minder spannend. Kan je ook vertellen wie er wel 3e wordt?

15 mei 2015 om 11:19

Cambuur

15 mei 2015 om 11:44

Dordrecht.

Feyenoord wordt wel 3e. Niet met mooi voetbal. PEC zal niet 100% geven,ook al geven ze aan van wel. De druk is er, maar ik verwacht een makkelijkere wedstrijd dan tegen Vitesse.

15 mei 2015 om 11:04

Waarom geen 100%? Wij treffen liever Feyenoord dan Az of vitesse in de nacompetitie.

15 mei 2015 om 11:10

Want winnen in de Kuip tegen Feyenoord is makkelijker dan winnen bij az of bij Vitesse?

15 mei 2015 om 11:31

Wel als ze net zo spelen als tegen Vitesse

15 mei 2015 om 11:32

Nee maar thuis winnen van feyenoord sowieso wel

15 mei 2015 om 12:13

@ramon89

Op "papier" maken jullie alleen kans tegen Vitesse uitgaande van de competitie uitslagen van dit seizoen.
Tegen vitesse werd het 2-1 en 1-2
Tegen AZ 1-1- en 01
en tegen Feyenoord voorlopig 0-2.

Met deze uitslagen had je iig obv stafschoppen door kunnen gaan tegen Vitesse.

Voor het Nederlandse voetbal lijkt het me beter als Feyenoord gewoon derde wordt. Vitesse heeft aan het begin van het seizoen een hele nieuwe selectie en AZ raakt met Gudelj en Hoedt haar beste spelers kwijt. De kans op succes in Europa is voor Feyenoord daarom veel groter dan bij Vitesse en AZ na mijn mening. Verwacht niet heel veel veranderingen bij Feyenoord in de zomerstop.

15 mei 2015 om 10:47

Ach ja Az en Vitesse mistaan ook niet in Europa. Az heeft laten zien ver te kunnen komen en Vitesse zou dat ook kunnen.

15 mei 2015 om 10:55

Maar qua club statuur, status, fans en history horen PSV Ajax en Feyenoord elk jaar in Europa te spelen. Als kazim niet geblesseerd was uitgevallen hadden ze Wrs in de Kuip gewonnen en was Feyenoord door geweest tegen roma.

15 mei 2015 om 11:07

Sterker nog. Laatste decennia heeft AZ 9x europees voetbal afgedwongen waarvan AZ 1x in de CL deelnam. In de Europa leauge heeft AZ van de 8x keer dat ze deelnamen 4x de kwartfinale gehaald met als uitschieter in 2005 waarin ze de halve finale bereikte. Laatste kwartfinale dateert vanvorig seizoen waarin Benfica een maatje te groot was voor AZ.

15 mei 2015 om 11:07

Ik word een beetje moe van dat gezeur. Andere clubs horen net zo goed in Europa als ze het gehaald hebben.

15 mei 2015 om 11:58

Zeker waar Jollie18, maar hun kijken al naar volgend seizoen Vitesse en AZ worden weer helemaal leeggekocht.

15 mei 2015 om 12:04

Wanneer je teruggrijpt naar status, fans en historie weet je zelf waarschijnlijk ook wel dat je op kwaliteit geen enkel streepje meer voor hebt.

15 mei 2015 om 12:19

@piet verdriet

als elke club in de eredivisie volledig in vorm zou zijn. Heeft feyenoord op psv en ajax na de beste selectie. dus dan zou de 3e plek verdiend zijn toch?

15 mei 2015 om 12:41

als als als

Niemand is een heel seizoen in topvorm en in voetbal wint niet altijd de beste selectie. Non-discussie dus.
Europees voetbal dwing je niet af op basis van een half seizoen of top seizoenen 30 jaar geleden...

15 mei 2015 om 20:02

Ik denk dat Vitesse beter materiaal hebt dan Feyenoord.
Ze hebben de beste middenveld van de ED met Psv.
28 goals heb de middenveld van Vitesse geproduceerd.
Dan nog de ruim de helft aan assist.
De middenveld van Vitesse tikte vrijwel elke tegenstanders zoek.

15 mei 2015 om 11:00

Ik weet het niet. Zeker AZ heeft de afgelopen jaren toch echt veel meer gepresteerd in Europa dan Feyenoord. Alleen daarom al gun ik het AZ om een EL ticket te bemachtigen. Of Feyenoord of Vitesse de andere ticket krijgt maakt mij niet zo veel uit al verdient Rutten het zeker niet. In ieder geval liever 1 van die 2 dan PEC of Heerenveen.

De spelers van Feyenoord zijn conditioneel helemaal op. Al een paar wedstrijden.

De schuld van Rutten.

15 mei 2015 om 10:35

Klopt en dan weigert Rutten ook nog eens te wisselen.

Nelom speelt al maanden dramatisch terwijl Woudenberg fit en gretig is.
Manu is al een maand dramatisch terwijl Achahbar, net als bij zijn wissel tegen Vitesse, erg gretig oogt. Boëtius speelde in de tweede helft beter, was volgens mij op dat moment één van de betere maar werd toch weer gewisseld. Uiteindelijk moest Manu volgens mij voor het eerst in zijn leven als rechtsbuiten spelen en raakte geen pepernoot. Waarom niet Boëtius op rechts?

15 mei 2015 om 10:37

Kwaliteitskwestie, en de laatste club waar spelers moe mogen zijn is Feyenoord. Vroeg uit de beker, eerste knockoutfase EL al d'r uit en de ploeg heeft geen vaste basis, er wordt continue geprobeerd en gewisseld. Lekker makkelijk he, Rutten de schuld geven. Jullie kunnen 3e worden met de 3e begroting van Nederland, niets mis mee.

15 mei 2015 om 10:40

Het gaat niet alleen om de aantal wedstrijden, maar ook om hoe je traint. Voordat Rutten na Feyenoord kwam, geloofde ik niet Verheijen. Maar onder Rutten zakt Feyenoord helemaal weg terwijl wij onder Koeman op het eind gigantisch sterk waren. Natuurlijk hadden wij toen geen Europees voetbal, maar goed. Ik vind het verhaal van Verheijen geen toeval meer.

En geen vaste basis? Ik zou graag willen dat hij eens wat zou wisselen. Nelom is al maanden dramatisch maar staat telkens in de basis.

15 mei 2015 om 10:52

@ofenomenor9:
ER word juist niet gewisseld alleen in de aanval waar alleen Kazim zeker is maar de rest niet. Verder staat de verdediging en mid al heel het jaar zo. Aalleen de RB is veranderd door blesures maar dat is het.

Tevens heeft Feyenoord de 5de begroting van Nederland en niet de 3de. Dus is het ook al knap dat ze 3de staan en wat ze de afgelopen jaren bereikten. Maar dit is wel de schuld van de trainer, die is uit eindelijk eindverantwoordelijke.

Hij weet de spelers niet te motiveren. Zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, maar is wel zijn functie.

Feyenoord Wist met zoveel kracht en druk te spelen aan het begin van het jaar. En dat je die motivatie niet hebt tegen de Eagles en Willem II zou kunnen. Maar zelfs tegen Vitesse was er 0 inzet en wil, iets wat toch wel echt schandalig is!

kop op en er voor gaan en vermeer moet opletten dat die niet te ver uit het doel gaat staan, want dat hebben jullie ook genekt bij vitesse

Wauw de druk word groter en groter op de Feyenoord spelers. Ik ben benieuwd hoe ze daar zondag mee omgaan. Persoonlijk denk ik dat mocht het zondag mis lopen dat ze dan helemaal geen Europees voetbal gaan halen, wat echt een ramp zou zijn want Feyenoord hoort gewoon Europa in te gaan.

Ik vraag me af of PEC het ziet zitten om te winnen van Feyenoord om ze daarna wellicht in de play-offs weer een keer tegen te komen.

15 mei 2015 om 11:05

Ja. Wij hebben nog nooit van Az gewonnen en vitesse ligt ons ook niet.

15 mei 2015 om 12:19

Nog slechter dan tegen Feyenoord?

van de laatste 10 wedstrijden verloor PEC er 8.
tegen AZ verloren jullie 6 vd 12 wedstrijden en tegen Vitesse 7 vd 10.

volgens de statistieken ligt AZ jullie het beste.

15 mei 2015 om 13:55

Copr:
Van Feyenoord wist Pec nog te winnen, tegen AZ wist Pec alleen gelijkt te spelen. Volgens statistieken ligt Feyenoord Pec dan weer beter

15 mei 2015 om 14:59

Hoewel het al even gelden is maar van de laatste 5 thuiswedstrijden tegen AZ wist PEC 2x te winnen dus dit klopt niet helemaal.

Ik zie Feyenoord wel winnen in Zwolle. Ook al is het niet goed de laatste weken bij Feyenoord. Zwolle is ook niet best de laatste weken.

15 mei 2015 om 11:51

Zwolle heeft tegen Ajax uitstekend gespeeld en zonder een scheidsrechterlijke dwaling hadden ze gewonnen. De druk ligt bij Feyenoord en Zwolle wil uiteraard nog een keer lekker vlammen voor eigen publiek

Feyenoord zal moeten winnen op welke manier dan ook wat in deze vorm winnen ze de play offs absoluut niet ! toch wel typisch dat men in Rotterdam telkens weer door het ijs zakt als het ergens om gaat overigens ? de selectie schijnt maar niet met druk om te kunnen gaan zo lijkt het ?

15 mei 2015 om 10:56

Na de overwinningen tegen PSV en AZ was er geen druk, dat heeft Feyenoord zelf gecreëerd. Zondag gaan we het zien of we er goed tegen kunnen.

Het aparte vind ik is dat onze ervaren spelers het laten afweten. Vermeer is afgelopen maand erg onstabiel. Sinds Rutten bekend heeft gemaakt dat hij vertrekt, presteert El Ahmadi minder. Clasie laat het ook afweten. Kazim raakt geen bal en is meer met andere zaken bezig. Laatste 6 wedstrijden maar 1 doelpunt en Immers is heel het seizoen al slecht.

15 mei 2015 om 11:03

tja ze hebben Vermeer niet voor niks geloosd bij Ajax? Man ik heb me jaren lang geerergerd aan die clown ! Kost simpelweg te veel punten over een heel seizoen genomen ! Verschrikkelijk hoe die gozer de mooiste reddingen kan afwisselen met de meest belachelijke fouten en blunders? Kazim is in mijn ogen nooit wat geweest en zal het ook nooit worden ? Wat betreft Clasie en EL Ahmadi betreft deel ikk je mening , onverklaarbaar hoe zulke klasbakken het gewoonweg niet meer op kunnen brengen zo lijkt het wel ?

15 mei 2015 om 11:08

Klopt, maar zoals jij al aangeeft: soms de mooiste reddingen en afwisselen met de meest belachelijke fouten. Ik vind het opmerkelijk dat hij juist nu staat te blunderen.

Heel het seizoen heb ik momentjes gehad, was die bal houdbaar? En er gingen dan weer berichten via Twitter. Foutjes van Vermeer stapelden zich op. Ik zou daarom Vermeer lekker proberen te verkopen en Hahn het vertrouwen geven. Hij is in potentie vele malen beter en op dit moment is hij niet minder dan Vermeer.

Kazim, tja, ik vind het een slechte speler maar hij had een fase waarin hij belangrijk was. Stek aanspeelpunt en liet andere spelers daardoor beter voetballen. Laatste weken is hij niet eens een fatsoenlijk aanspeelpunt meer, laat staan een scorende spits.

En eigenlijk ben ik wel blij dat El Ahmadi is geschorst want daardoor komt hopelijk Vilhena in de basis. Ik hoop dat hij gewoon zijn wedstrijdje zal spelen en niet bang zal zijn om fouten te maken want dan gaan mensen zien hoe creatief hij is en dat onze vleugelspelers dat nodig hebben.

15 mei 2015 om 20:28

Dan kan Feyenoord Vitesse de hand schudden.

Ligt vooral aan Rutten. Als hij wederom blijft vasthouden aan El Ahmadi, Immers en Toornstra op rechts gaat het moeilijk worden. El Ahamadi lijkt de laatste wedstrijden uit vorm en ook Immers is een stuk minder.
Toornstra op rechts werkt al maanden niet meer. Zou zeggen: Vilhena ipv El Ahmadi. Toornstra naar 10 en Boetius op rechts.

15 mei 2015 om 10:57

El Ahmadi is geschorst dus ik ben heel benieuwd. Normaal gesproken speelt Vilhena dan maar op één of andere manier krijg ik het gevoel dat wij opeens met Immers én Toornstra op het middenveld gaan spelen.

15 mei 2015 om 11:23

Volgens mij heeft Rutten er maling aan of Feyenoord volgend jaar Europees speelt of niet. Hij zit er dan toch niet meer.

15 mei 2015 om 11:37

Al weken oogt het ongeïnteresseerd. Dat was bij Koeman ook zo, tot Koeman besloot om te wisselen. Spelers werden daardoor wakker en scherper. Rutten wisselt alleen zijn standaard wissels maar voor de rest is iedereen verzekerd van zijn basisplek. Onbegrijpelijk dat zo'n ervaren trainer zulke keuzes maakt. Ik ben echt blij als zijn laatste dag voorbij is.

Zwolle heeft dit jaar twee thuiswedtrijden verloren, tegen Twente en Gae, beide soort van derby's of met wat speciaals op het programma. Verder 10 overwinningen waaronder tegen PSV en Vitesse en 5 gelijke spelen waaronder tegen Ajax en AZ. Statistisch gezien moeilijk dus voor Feyenoord maar sinds Zwolle zich al geplaatst heeft voor de play-offs en Jans Feyenoord symphatiseert omdat hij er ooit nog wilt werken, denk ik dat hij wel wat wissels zal doorvoeren waardoor Feyenoord gaat winnen en plek drie bemachtigd.

15 mei 2015 om 11:25

Als Jans ooit bij Feyenoord wilt werken dan moet hij Feyenoord gewoon verslaan en laten zien wat hij kan.

15 mei 2015 om 11:48

Of Jans wel of niet bij Feyenoord wil werken doet in het geheel niet ter zake. Niet hij, maar de spelers moeten het doen. Die willen zo'n potje in eigen huis echt wel winnen.

Gewoon spelen met Achabar en Kazim!

3 man daarachter in een 4-1-3-2 Immers op 10, links Vilhena en rechts Toornstra.

Clasie op 6 en Woudenberg ipv Nelom!

Stoicijns, lelijk, wat je het noemen wil, maar "gewoon" vies winnen en alles is vergeten!

Feyenoord zit in de hoek waar de klappen vallen, dus...met zijn allen wijzen naar Kazim is een optie.

Zonder sarcasme...
De club kan EL voetbal wel gebruiken. Misschien niet financieel, maar zeker voor doorgroei en ervaring

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren