Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax wrijft handen: Dijks geniet interesse Feyenoord

Laatste update:
/

Mitchell Dijks speelt komend seizoen hoogstwaarschijnlijk niet in het tenue van Willem II. Volgens De Telegraaf hebben AZ en Feyenoord meer dan gemiddelde belangstelling voor de 22-jarige linkerverdediger. Het dagblad schrijft vrijdag dat AZ zich officieel bij de club uit Tilburg heeft gemeld en dat ook Feyenoord snel wil handelen.

De rij met geïnteresseerde clubs in Dijks wordt steeds langer, zo verzekert De Telegraaf. AZ heeft afgelopen week al met Willem II onderhandeld over een transfersom om het nog een jaar doorlopende contract af te kopen. Celtic meldde zich bij zaakwaarnemer Dick van Burik om zich te informeren over de transfervoorwaarden. Alle geïnteresseerde clubs kregen te horen dat er pas aan het einde van het seizoen zaken kan worden gedaan, omdat Dijks zich nu op het Eredivisie-slot wil focussen.

Directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax ziet de aanzwellende belangstelling voor Dijks handenwrijvend aan. De sportbestuurder bedong bij Willem II een doorverkooppercentage van vijftig procent. De voormalig jeugdinternational kwam in Amsterdam niet verder dan negen duels in de hoofdmacht. Na een seizoen op uitleenbasis bij sc Heerenveen kreeg hij vorig jaar zomer van Frank de Boer te horen dat hij geen toekomst bij Ajax meer had. In het tenue van Willem II ontpopte Dijks zich dit seizoen echter tot een van de beste linksbacks van de Eredivisie.

... is de beste club voor Mitchell Dijks

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan te bedenken dat we zelf ook problemen hebben om de linksback positie goed bezet te krijgen.....

15 mei 2015 om 08:49

Inderdaad... Zit je dan, met Boilesen als 1 van de slechtste linksbacks van de eredivisie. Erg zonde voor Ajax.

15 mei 2015 om 09:08

Wat ik nog het ergste vindt is dat we een fysiek sterke verdediger laten gaan juist diegene die we nodig zijn bij Ajax.

15 mei 2015 om 09:21

Dijks is niet de oplossing. De ene matige back omruilen voor een andere lost niks op.

15 mei 2015 om 10:01

Ben ik de enige die Dijks niet goed vindt en gewoon overrated? Sorry hoor maar die jongen maakt continu overtredingen en is gewoon niet goed.

15 mei 2015 om 10:06

Dijks is in ieder geval een klasse beter dan Boilessen.

15 mei 2015 om 10:14

Dat was vorig seizoen! Waarschijnlijk heb je dit seizoen je bril niet opgehad dan

15 mei 2015 om 11:48

Ik vind Dijks net zoals Botteghin bijvoorbeeld. Steken er wel bovenuit bij hun club maar zal denk ik tegenvallen bij een topclub. Er worden dan toch andere dingen van je verwacht.

15 mei 2015 om 14:04

@malafronte9
Ik denk echt dat Boilesen, door een gebrek aan concurrentie, in deze waardeloze vormdip terecht gekomen is. Er is geen enkele speler die hem direct zou kunnen vervangen. Viergever en Riedewald zijn beide geen echte backs en wat daarachter pas als linksback in de pikorde komt is Dankerlui. Al gaat hij komend seizoen zijn minuten gaan maken in Jong Ajax en daar gaan concurreren met het broertje van Gudelj. Bas Kuipers (die nu verhuurt is aan Excelsior)nheeft geen toekomst meer bij Ajax.
De enige optie is dus een aankoop voor die positie. Ajax heeft weliswaar zijn interesse al getoont in Kingsley Madu van Trencin, dus als Ajacied dan maar hopen dat hij goed kan concurreren met Boilesen (mocht hij daadwerkelijk komen).

16 mei 2015 om 02:41

Boilesen was dramatisch in vorm dit seizoen en is heel fragiel... Maar nog steeds een van de talentvollere wingbacks van Nederland. Beste is Willems natuurlijk, maar ik geloof nog wel dat boilesen ook een hoog niveau gaat halen...

15 mei 2015 om 09:24

Ik vind dat Dijks zich goed heeft ontwikkeld. Ook vooral opbouwend. Laatste had ik ook nooit verwacht. Ik vind hem ook beter in vrijwel alle opzichten dan Boilesen.
Maar wie weet wrijft Overmars wel in zijn handjes dat AZ hem wil hebben....dat zou betekenen dat Poulsen daar niet verlengd?

15 mei 2015 om 11:03

Poulsen zou ook met PSV de champions League in kunnen als Willems vertrekt.

Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat poulsen naar Ajax komt.

16 mei 2015 om 10:18

Je hebt gelijk

15 mei 2015 om 09:58

Gewoon hopen dat Frank de Boer volgend seizoen Riedewald gaat opstellen. Kan zich nog gaan ontwikkelen en het is inderdaad beter dan Boilesen. Ik vind het echt nog geen slechte optie, is ook nog jong en als hij veel vertrouwen krijgt kan hij nog belangrijk gaan worden als hij dan zijn draai in het elftal weet te vinden.

15 mei 2015 om 10:11

@poeheeej!
Frank de Boer heeft al aangegeven dat Riedewald zich moet gaan focussen op de LCV positie. Dus er zal naar allee waarschijnlijkheid een aankoop komen, of een jeugdspeler wat vaker de kans krijgen het komende seizoen.
Dat Riedewald op LB zijn minuten gemaakt heeft, was meer uit nood. Aangezien Boilesen geen directe concurrent heeft op deze positie. Viergever kan (mocht het nodig zijn) ook nog hier uit de voeten, maar ook dat is geen echte LB.

15 mei 2015 om 11:34

Lijkt me waarschijnlijker dat er dan een linksback gekocht gaat worden. Om nou weer een jeugdspeler daar neer te zetten lijkt me (nog) geen goed plan. Ik heb liever een speler die de fijne kneepjes van het vak kent en de boel kan aansturen.

Blijf het jammer vinden dat Ajax Dijks heeft laten gaan. Heeft toch alles in zich om een goede linksback te worden ondanks zijn lengte.

15 mei 2015 om 12:56

@thuntelaar
Eens!
Op dit moment hebben we ook niet echt een jeugdspeler die direct met Boilesen zou kunnen concurreren. Juist die positie hebben we inderdaad echt versterking nodig. Dankerlui heeft deze week zijn contract verlengt, maar die gaat komend seizoen zijn minuten bij Jong Ajax maken. Dan is het jongere broertje van Gudelj erbij gekomen om te concurreren met Dankerlui, maar beiden zijn nog lang niet klaar voor Eredivisie voetbal.

De Boer kan echt niet nog een seizoen Viergever en Riedewald als vervangers voor die positie gebruiken. Moisander vertrekt nu en op die positie zal Riedewald zijn kansen krijgen en concurreren met Viergever en eventueel nog een aankoop.

Dus op de LCV en LB positie zijn zeker nog aankopen nodig imo.

15 mei 2015 om 11:06

Als hij echt zo goed is oan ajax hem terug kopen voor de helft van geld toch...

Hij zei ooit in een interview dat hij nooit naar Feyenoord zal gaan. Benieuwd of hij zich daar aan houdt v

15 mei 2015 om 06:54

Hij heeft juist gezegt dat als die kans er is. Juist wel zou gaan

15 mei 2015 om 06:56

'Ik heb met Ajax in De Kuip gespeeld. Man, ik wist niet wat ik meemaakte, zo fanatiek als het publiek daar is. En niet op één vak, hè. Waar je ook ingooit, overal gaan ze tekeer. Geloof me, daar krijg je extra kracht van als voetballer. Zelfs al zijn ze tegen je. Natuurlijk ben ik nog steeds Ajacied, maar dat gevoel heeft wel een knauw gekregen door alles wat gebeurd is. Dus ja: als Feyenoord me vraagt, zou ik geen nee zeggen

15 mei 2015 om 08:47

Heb je ook een bron? Kan het amper geloven namelijk ...

15 mei 2015 om 09:17

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=229424

Beetje type Janmaat. Zie hem in ieder geval liever dan Nelon.

15 mei 2015 om 08:44

Ben ook blij dat feyenoord een nieuwe linksback wil halen. Nelom heeft dit jaar laten zien dat hij echt tekort komt.

15 mei 2015 om 09:03

We hebben ook een hele goede op de bank...zie ik veel potentie in.

15 mei 2015 om 10:27

Woudenberg bedoel je? Op basis waarvan? Als hij echt zo getalenteerd was dan had hij Nelom wel uit de basis gespeeld. Woudenberg als back-up houden, Nelom misschien in de deal betrekken met Willem II, dan hoef je ook minder aan Ajax af te dragen ;-)

15 mei 2015 om 10:42

Pcies, lekker Nelom ruilen voor Dijks en dan Woudenberg komend jaar in die rol laten groeien want kennelijk heeft hij dit seizoen Nelom nog niet uit de basis gekregen, al kan dat natuurlijk te maken hebben met Rutten die het hele seizoen al vast probeert te houden aan een vaste 11...

15 mei 2015 om 11:38

Probleem is dat Nelom er dan wel mee in moet stemmen om naar Willem II te gaan. Waarschijnlijk tegen een stuk lager salaris, omdat Willem II niet meer kan bieden, bij een lager aangeschreven club, terwijl hij gewoon basisspeler bij Feyenoord was dit seizoen. Lijkt me totaal niet realistisch dat Nelom daar mee akkoord zou gaan.

15 mei 2015 om 09:22

Juist geen type Janmaat. Janmaat is veel bewerkelijker en Dijks erg stijf. Doe mij liever Poulsen van AZ, die lijkt wel wat meer op Janmaat

Dijks had aangegeven Ajacied te zijn maar zegt niet direct nee tegen Feyenoord. Ik vind het doodzonde dat Dijks niet bij Ajax bleef en stiekem hoop ik dat Dijks toch nog terug wordt gehaald door Ajax. Veel betere linksbacks zijn er niet in de eredivisie en Dijks kan makkelijk de concurrentie aan met Boilesen (vaak geblesseerd), Viergever (meer CV) en Riedewald (grillig talent).

15 mei 2015 om 07:21

Ja, en aangezien 50% van de transfersom naar Ajax gaat, kunnen ze hem voor half geld ophalen :-). Of geldt dat niet als Ajax hem koopt?

15 mei 2015 om 08:45

Nou het is vrij simpel. Stel nou, feyenoord wil 4 miljoen geven. Willem 2 krijft daar dus maar 2 miljoen van. Als ajax dan 3 miljoen biedt, krijgt Willem 2 ook de volle 3 miljoen dus is het voor ajax makkelijk handelen

15 mei 2015 om 14:06

Hij is als het ware ook nog voor de helft eigendom van Ajax. Ajax betaalt dus eigenlijk alleen voor de andere 50% terwijl andere clubs de volle 100% moeten betalen.

15 mei 2015 om 07:24

Zelf ben ik ook altijd fan geweest van Dijks, maar je moet je afvragen of hij zich bij Ajax ook zo had ontwikkeld. Bij Heerenveen was hij ook niet zo geweldig... Typisch geval van een stap achteruit, om er vervolgens 2 vooruit te kunnen doen.

15 mei 2015 om 09:31

Helaas Dijks zelf wel niet meer terug naar Ajax. Na wat er allemaal gebeurd is.

Echt te gek voor woorden dat deze jongen niet in Ajax 1 speelt, zeker als je Boilesen iedere week ziet lopen prutsen. Beste Lb van de eredivisie.

15 mei 2015 om 07:56

Willems?

15 mei 2015 om 08:00

Nou..... Willems is wel een klasse beter hoor

15 mei 2015 om 08:48

Willems bakt er verdedigend niks van. Aanvallend erg sterk.

15 mei 2015 om 08:51

Maar nog steeds beter dan deze Dijks.

15 mei 2015 om 10:46

Willems bakt er aanvallend 1000x meer van en verdedigend ook 10x klassen beter. Je zegt van hij bakt er niks van maar je kan je waarschijnlijk de laatste maanden niet een fatale fout herinneren

18 mei 2015 om 21:30

Ofenomenor9, wat dacht je van NL elftal? Daar viel hij vreselijk door de mand.

Op het moment dat Dijks mocht vertrekken was Boilesen gewoon beter klaar. Dat Boilesen dit jaar zo'n drama jaar doormaakt en Dijks een goed jaar doet daar niets aan af. Vind nog steeds dat Dijks te kort komt voor de top.

15 mei 2015 om 07:39

Ja dat mag jij vinden maar dat komt Boilessen ook en niet zo'n beetje , want ik heb Dijks heel vaak in de jeugd gezien en hij is veel en veel beter als Boilessen al is daar niet zo veel nodig hoor ik zie bij alle ploegen bijna een betere linksback alleen Frank de Boer wil maar doorgaan met deze man .

15 mei 2015 om 08:40

Boilesen* beter dan*... Misschien even vaker spellings check doen? Ik zie je wel vaker irritante fouten maken... On: ben het wel met je eens. Boilesen is in deze vorm niet beter. Maar een Boilesen in vorm is in mijn ogen beter dan peen Dijks in vorm, vooral voetballend

15 mei 2015 om 08:51

Dude, tjill, als je je stoord aan textfouden op voetbalzoon, dan hep je egt een swaar lefen man.

On: Boilesen is idd echt door het ijs gezakt, maar twee jaar geleden deed hij het wel goed. Het is voor clubs natuurlijk altijd lastig om te voorspellen hoe spelers zich ontwikkelen. Morata heeft Real uit de CL gekickt. Als ze dat van tevoren hadden geweten, dan hadden ze hem ook niet verkocht.

15 mei 2015 om 09:04

Wat kan mij dat nu schelen snotneus je begrijpt toch wat ik bedoel , en reageer anders niet .

15 mei 2015 om 09:16

Iedereen klaagt altijd over hoe slecht boilesen is. Hij speelt dit seizoen ook niet best, maar ik hoor echt letterljk niemand over van rhijn. Die maakt me toch een verschrikkelijk dramatisch seizoen door. Slechter dan boilesen nog naar mijn mening. Gelukkig klopt tete nadrukkelijk op de deur

15 mei 2015 om 09:34

Misschien heeft hij wel een automatisch woordenboek.

15 mei 2015 om 10:33

over spellingscontrole en fouten in teksten gesproken...........check jezelf even vriend !!

Het is spelling check of spellingscheck wijsneus ! De pot verwijt de ketel............we zitten hier toch niet voor de jury van het nationaal dictee ? Reageer gewoon op de inhoud alleen en niet op andermans tekortkomingen !

15 mei 2015 om 12:00

Ik verbaas me ook over sommige taalfouten of namen van spelers die structureel worden vertaalkracht. Is echter geen reden om je leven door te laten bepalen, al snap ik je frustratie wel.

15 mei 2015 om 13:08

Begrijp ik ook niet! Ben het helemaal met je eens, Van Rhijn is zoveel jaren bij het eerste en nog altijd onbetrouwbaar. Lekker laten vertrekken..

Als je met 100 miljoen op de bank al in je handen wrijft voor een paar ton...........als Excelsior of Nac dat doen ok, maar dit zal wel weer overdreven zijn. Je kunt beter overwegen hem terug te halen, die wint tenminste nog eens een duel, al is het voetballend dan misschien iets minder, maar Nico is helemaal niks dit seizoen.

15 mei 2015 om 08:03

Ach dat ze zogenaamd in hun handen wrijven is een perceptie van VZ en/of De Telegraaf, er is geen enkele aanwijzing waarom Ajax dat zou doen. Kortom, stukje suggestieve 'journalistiek'

Ot:
Blijf het zonde vinden dat Mitchel niet is doorgebroken bij Ajax. Was in de A1 toen echt een beul. Is soms daardoor ook wat onbesuisd. Gek genoeg had Ajax dat dit seizoen soms goed kunnen gebruiken.

Ik vind het geen slechte verdediger maar wij hebben ook nog Woudenberg. Ik zie liever onze 'witte Keniaan' met bijvoorbeeld Gronsveld als back up. Ik zou eerder in een centrale verdediger investeren of in een middenvelder.

15 mei 2015 om 09:47

Centraal hebben we al Van Beek en Kongolo.
Hoewel Kongolo zich niet zo heeft ontwikkeld dit jaar vind ik hem wel talentvol.

Ik hou het maar op het "rutten" effect dat hij niet beter geworden is dit jaar.

Op het middenveld zou ik volgend jaar met El Ahmadi, Karsdorp en Toornstra gaan spelen.

15 mei 2015 om 09:54

@ Copr

Alleen met het vertrek van Boulahrouz en Mathijsen komen we sowieso 1 back-up te kort. Volgens mij hebben wij dan alleen nog Dammers. Denk dat het voor Verdonk nog te vroeg is.

15 mei 2015 om 10:18

Denk dat Mathijsen nog een jaartje bijtekent.
Die ligt best goed in de groep.

15 mei 2015 om 09:10

ik vind van anholt persoonlijk ook beter, terwijl dat van origine een rechts back is..

verder heeft Dijks zich goed ontwikkelt, hij is er echt op vooruit gegaan tov van vorig jaar bij Heerenveen. Hij is ook een stuk minder onbesuisd.

Wat overdreven zeg! ajax wrijft in handen.. Het is een leuk extratje meer niet. Want wat brengt zo een jongen nou op.. dat zijn geen miljoenen

15 mei 2015 om 12:04

Maar Ajax houdt van geld, en het liefst op de bank. Ik denk dat Overmars dus zelfs om een paar tientjes al in zijn handen wrijft. En als hij geld moet uitgeven dan gaat hij zweten en trillen.

Beste linksback van Nederland? Heb ik iets gemist? Deze jongen werd verguisd bij Heerenveen en ook bij Ajax kon hij geen potten breken. Is hij nu ineens zoveel beter geworden?

15 mei 2015 om 09:51

Precies wat ik dus ook dacht.
Mensen reageren nu heel kortzichtig. Toen Dijks vertrok zag iedereen zowat dat hij geen kans zou krijgen bij Ajax. Niemand kon voorzien dat Boilesen zo dramatisch zou presteren.
Aan de andere kant, was het misschien wel beter geweest voor de concurrentie. Aangezien Boilesen niet echt een directe concurrent heeft/had voor de linksback positie.
Koppers was ook vertrokken, daar hoor je ook niemand over.
Had hij zich goed ontwikkeld bij Twente, dan was het een soortgelijk verhaal geweest.

Eerlijk is eerlijk, Dijks heeft zich goed ontwikkeld. Al kan niemand met zekerheid zeggen of hij daadwerkelijk de top van de eredivisie aankan.

16 mei 2015 om 14:08

De top kon hij niet aan, de subtop (heerenveen) ook niet. Nu gaat hij via W2 opnieuw een gooi doen naar de subtop (oa Feyenoord). Ben benieuwd. Lijkt me een gevalletje Schilder, prima voor een kleine ploeg maar niet goed genoeg voor een team dan moet winnen.

Celtic denkt zeker dat een "Dijks" altijd een versterking is. Zou zeker geen slechte stap zijn, alhoewel ik niet snap waarom hij niet gewoon bij Ajax 1 aansluit. Hij heeft een goed seizoen gedraaid, dan moet je die jongen terughalen voor het eerste.

15 mei 2015 om 10:24

Hij is verkocht, dus terughalen is niet zo makkelijk.

15 mei 2015 om 12:06

Als je dat niet weet, kun je het ook niet snappen. Ajax moet gewoon een andere linksback kopen, in het buitenland lopen vast wel betere, van het type Willems. Moet gewoon goed scouten. Misschien een keer in Denemarken proberen?

Dan zal het wel AZ worden en zal Heymans als onderdeel van de deal in Tilburg blijven zodat Dijks' vervanger gelijk binnen is.

15 mei 2015 om 11:22

Of Feyenoord met een jaar huren van Woudenberg of ruilen met nelom?

15 mei 2015 om 12:01

Het zijn geen Pokemon kaarten, die je kunt ruilen!

Snapte al niet waarom hij verkocht werd, want achter Boilesen hebben we geen echte linksback. Riedewald en Viergever zijn allebei cv's. Daarnaast geeft Dijks altijd alles en ik denk dat Ajax moet accepteren dat ze een fout hebben gemaakt en terughalen. Zeker omdat Boilesen misschien ook weg gaat.

Goed gedaan Frank! En dit zelfde scenario gaat ook met Ligeon gebeuren, want hij is in potentie 1 van de beste rechtsbacks van nederland. Frank heeft totaal geen kijk op spelers.

15 mei 2015 om 09:51

Ligeon? Gaat alles goed met je? Is een leuke speler voor de eredivisie hoor maar veels te klein en zal internationaal zeker ten onder gaan. Dijks had wel body en lengte maar weer geen snelheid wat de Boer graag wil. Vind persoonlijk dat Dijks alleen verhuurd had moeten worden want als Ajax dan ooit de Boer zover krigt om eindeljike des Ajax met een 10 en 4 te gaan spelen worden backs weer echte backs en is Dijks stukken beter dan Boilesen. Maar gelukkig hebben we Riedewald die volgens mij de beste voor de linksback positie is. Maar Dijks als LCV is volgens mij stukken beter dan Viergever, vd Hoorn.

15 mei 2015 om 11:44

Dijks geen snelheid? Ik zag hem tegen PSV toch het meerendeel van de sprints winnen van Luciano Narsingh.. Waarvan 1 over een meter of 40.. Deze man is fysiek sterk En snel, vergis je niet.

15 mei 2015 om 11:23

Haha, Ligeon heeft echt niet het niveau van Ajax 1. Aanvallend is hij wel ok, snel en een aardige voorzet, maar verdedigend veel slechter dan v. Rhijn en Tete.
Bij Nac zit hij op zijn plek, maar misschien kan hij nog een niveau hoger.

15 mei 2015 om 13:12

Analist, onzin! Ligeon is niet goed genoeg voor Ajax.

Kom naar AZ held. Bij ons krijg je genoeg speelminuten.

Forza AZ!

Rochet

Mattias-Gouweleeuw-Dijks-Haps
Henriksen-Ortiz-Haye
Berghuis-Johansson-Dos Santos

15 mei 2015 om 09:57

Centraal in de verdediging is al geen optie.
Dijks wilde bij Ajax al niet centraal spelen en deed dat bij Heerenveen en Willem ll ook niet om een zeer simpele reden. Je zou het niet verwachten van iemand met zijn lengte, maar deze jongen kan niet koppen..

15 mei 2015 om 11:19

Een oud ajax speler, zeg je dat nou zelf?

Ik denk dat het een leuke speler is voor Willem II en AZ maar voor de top komt hij te kort.

Wat een opportunistische mensen hier.
Bij Heerenveen deed hij het helemaal niet geweldig en dus was het logisch dat ajax afscheid nam.
Maar nu ineens wist iedereen al dat hij beter was dan Boilesen en is het belachelijk dat hij weg is.

Dijks had met zijn lengte een top lcv moeten zijn, maar onder het vorige (volgens vele hier betere) beleid is deze jongen nooit geleerd te koppen!
Komt dus ook veel tekort.

15 mei 2015 om 10:05

Je hebt kleine voetballers die uitstekend kunnen koppen en je hebt lange voetballers, die slecht kunnen koppen. Al moet ik toegeven dat ik nog nooit heb meegemaakt dat ik een speler heb gezien, die totaal niet kan koppen.
Dijks heeft immers het postuur en de lengte om makkelijk een luchtduel te kunnen winnen van welke speler dan ook. Dus wat dat betreft snap ik ook niet hoe dit mogelijk is.
Ik denk eigenlijk dat daar wat meer achter zit, aangezien hij zelfs weigerde centraal achterin te spelen toen de Boer dit opperde in de voorbereiding 2 seizoenen geleden.

15 mei 2015 om 10:15

Hij heeft zelf gezegt dat er met hem nooit is gewerkt aan ze koppen.
Volgens mij heeft dat ook hier nog gestaan.
Ik ben het in ieder geval nooit vergeten.

15 mei 2015 om 10:21

Mocht dat echt zo zijn, dan is dat wel zeer opmerkelijk te noemen.
Ik kan me wel nog een interview herinneren dat de Boer aangaf dat Dijks liever niet centraal achterin wilde staan en zich daar door te ontwikkelen.
Had hij dit wel gedaan, dan was er ook gegarandeerd meer tijd aan besteed.
Hoe dan ook, toch opvallend dat dit niet gebeurd is.

15 mei 2015 om 13:13

Er stond inderdaad ooit een artikel, waarin hij aangeeft dat hij niet kan koppen. Best schandalig vond ik dat.

Zou een prima aankoop zijn voor Feyenoord. Denk eigenlijk dat hij als centrale verdediger beter uit de voeten kan. Daar heeft hij echt alles voor. Ik denk ook niet dat hij als basisspeler op linksback zal komen te staan, aangezien Woudenberg een prima talent is.

Maar alles beter dan Nelom.

15 mei 2015 om 10:07

Zoals boven al een aantal keer vermeld. Dijks is geen centrale verdediger. Daar komt hij immers veel te kort voor, aangezien hij het belangrijkste mist. Deze jongen kan niet koppen. Ook heeft hij al meermaals bij Ajax geweigerd om op die positie te willen spelen en zich door te ontwikkelen.

15 mei 2015 om 17:53

Dat laatste wist ik niet. Dat hij niet kan koppen is natuurlijk onzin. Koppen is geen kunst. Elke debiel kan koppen, dat leer je zo.

Als hij daar echt niet wilt spelen, vind ik dat een zeer domme keuze. Ondanks dat hij dus (nog) geen beste kopper is, heeft hij snelheid, kracht en het is ook nog een linkspoot. Aangezien Nederlanders vaak geil zijn op een centrum bestaande uit een links -en rechtspoot. Met zijn lengte moet het geen probleem zijn om in een week goed te leren koppen. Kwestie van niet nadenken, springen en je pan tegen die bal zetten.

Dijks speelde bij Heerenveen prima en nu bij Willem II ook weer.
Ik had als ik Ajax was hem als concurrent van Boilesen gehaald, want die heeft echt een heel slecht seizoen gedraaid. Ik vind Dijks op dit moment veel beter spelen dan Boilesen.
Zowel voor AZ als Feyenoord een versterking.
Nelom komt echt te kort en dat bewijst hij iedere week ook, lijkt alleen maar slechter te gaan spelen.
Dan heb je nog Woudenberg, maar die is nog jong, dus Dijks zou er wel passen.
Maar geen idee wat die doet aangezien zijn Ajax verleden.

Hoezo wordt mijn reactie verwijderd als ik zeg dat feyenoord beste jeugopleiding heeft volgens velen( al aantal jaren achter elkaar) maar dat ze toch steeds meer spelers van ajax willen halen? Vermeer, dijks en volgens mij was er ook belangstelling voor kishna? Hoezo wordt dit gezien als ' provoceren' ?

15 mei 2015 om 10:59

Wellicht omdat je overdrijft. Het gerucht voor Kishna heb ik nog nooit gelezen en is pure speculatie. Het zal vast een keer in de wandelgangen gestaan hebben, maar ach, als dat waar was dan had half voetballend Nederland al bij United gespeeld.

Vermeer was inderdaad een buitenkansje. 1 mil voor een van de beste doelmannen van Nederland.

Dijks is dan nu het 1e serieuze gerucht sinds Vermeer, maar ik zie hem liever niet komen. Niet eens omdat die van Ajax is maar vooral omdat ik denk dat we een betere jeugd speler vanaf Varkenoord (die beroemde jeugdopleiding ) hebben die het deze zomer kan gaan maken.

Het verbaast me nog steeds dat Woudenberg dit seizoen geen enkele kans van Rutten heeft gehad, hopen dat Gio hem die kansen wel gaat geven.

15 mei 2015 om 11:57

Als Woudenberg zoveel beter was als Nelom had Gio hem wel aangedragen bij Rutten. Blijkbaar heeft hij gewoon het gewenste niveau niet meer na zijn lange blessure.

15 mei 2015 om 12:19

@xxx_afca ik heb geen idee, klinkt in mijn oren ook niet als legitieme reden om de reactie te verwijderen. Maar VZ en ik komen niet overeen met wat legitiem is en wat niet. Je kunt een bericht sturen en vragen om uitleg.

Leuke voetballer maar niet de oplossing voor ajax, we hebben weliswaar een matige lb (Boilessen) maar volgens mij heeft frank de boer al eerder gezegd dat hij Riedewald er wil zetten en dat vindt ik een goede keuze maar ik zou graag nog een verdediger erbij willen met ballen

15 mei 2015 om 11:30

Frank heeft juist gezegd dat hij Riedewald daar liever niet wilt zien. Jairo moet zich focussen op de LCV positie. Wat ik hoop, is dat Maxwell voor 1 a 2 jaar wilt terugkeren naar Amsterdam. Ben er bang voor, maar je kan altijd hopen!

15 mei 2015 om 13:17

Arcadis, Maxwell komt niet! Vz heeft meerdere malen vermeld, dat hij verlengd heeft bij Psg.

Laat maar zitten, niet een enorm toegevoegde waarde volgens mij.

Ik zie meer in Woudenberg, die jongen is er echt klaar voor en kan Nelom makkelijk uit de basis spelen. Waarom die nog geen kans heeft gekregen van Rutten is mij een raadsel maar ik verwacht dat die kans in de zomer wel komt.

15 mei 2015 om 13:14

Nee, dat heeft hij niet.

In de competitie heeft die 2 duels gespeeld waarvan 1 als invaller. De keer dat hij in de basis stond werd die ook nog gewisseld.

Heeft zich heel sterk ontwikkeld bij Willem II. Fysiek zeer sterk en ook aanvallend kan hij een mannetje passeren. In zijn Ajax en Heerenveen tijd vond ik hem altijd wat onstuimig, maar hij lijkt de controle gevonden te hebben. Zie hem graag komen als vervanger van Nelom.

Tja Dijks, vond hem tegen ons erg goed vorige maand. Verder hem niet erg kunnen volgen, denk wel dat die beter is dan Nelom. Dat is echter niet zo lastig

Ondanks zijn Ajax verleden denk ik dat Dijks een speler is die goed past bij Feyenoord. Het is een knokker, goede techniek en aanvallend ook sterker dan Nelom. Eigenlijk is onbegrijpelijk dat Ajax voor Boilesen heeft gekozen op zijn positie. Die gast bakt er echt niets van

Ik zou wel blij zijn als hij naar Feyenoord komt. Alles beter dan Nelom, die zich al jaren niet meer ontwikkeld. Dijks viel mij de laatste weken positief op door zijn rushes naar voren en zijn fysieke kracht. Denk dat hij niet zou misstaan.

Zie dit helaas niet zo snel gebeuren. Die idioten in het Maasgebouw hebben Nelom een contract tot 2018 gegeven en we hebben nog Woudenberg die tot 2017 vast ligt. Als we Dijks om kunnen ruilen met Nelom doen we in ieder geval erg goede zaken. Verdedigend moet er sowieso wat gebeuren.

Van Beek, Kongolo en Woudenberg (potentieel) zijn wel goed genoeg.
Wilkshere kan maximaal nog 1 jaar mee maar ik zie hem liever nu al vertrekken.
Lopes Cabral heeft nog niets kunnen spelen door zijn blessure en is dus maar afwachten.
Karsdorp is gewoon een middenvelder.
Nelom is sowieso te zwak.
Verder hebben we alleen nog Dammers maar dat is moeilijk inschatten hoe ver hij is.

Ik denk dat Dijks gewoon in Nederland moet blijven. Hij is nog niet goed genoeg voor Feyenoord en daarom vind ik dat hij naar AZ moet gaan. Daar de concurrentie aangaan met Haps, als ik het goed heb.

Zijn snelheid en fysiek was ik altijd wel van gecharmeerd, maar die jongen had gewoon niet de rust in zijn hoofd en de spelintelligentie die vereist is bij Ajax. Echter had ik hem niet direct verkocht na Heerenveen, maar hem nog een jaar uitgeleend.

Dat hij het nu goed doet bij Willem 2 had niemand kunnen raden, dus ook mijn reactie is een beetje mosterd na de maaltijd. Echter had ik deze mening direct na Heerenveen ook al.

Wat nou als Ajax hem koopt, krijgt Ajax dan 50% korting ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren