Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik blijf geloven dat Ajax de Champions League kan winnen'

Laatste update:

Ajax speelt zondag nog uit tegen FC Dordrecht en wil het seizoen vervolgens zo snel mogelijk vergeten. Er werd in de afgelopen maanden erg teleurstellend gevoetbald door de Amsterdammers, die hierdoor naast alle prijzen grepen en in de competitie als tweede eindigden. Ajax lijkt mijlenver van de Europese top verwijderd te zijn, maar Marc Overmars blijft optimistisch.

/

De directeur voetbalzaken denkt nog steeds dat Ajax in de nabije toekomst weer eens de Champions League kan winnen. "Ik geloof in cyclussen in het voetbal", zegt Overmars in de 1995-special van Voetbal International. Hij wijst erop dat er tussen de laatste Europa Cup van Ajax in 1973 en Champions League-winst van 1995 22 jaar zat. Nu is Ajax inmiddels weer twintig jaar verder.

"Ergens in de komende seizoenen moet het kunnen lukken die lat weer een keer aan te tikken", gelooft Overmars. "Daarna kunnen we weer opnieuw beginnen, want dan wordt de hele ploeg leeg gekocht, maar ik blijf geloven dat het mogelijk is. Dat zit in mijn kop en dat krijgt niemand eruit." Onder Frank de Boer bereikte Ajax nog geen enkele keer de knock-outfase van de Champions League.

Denk je dat Ajax in de aankomende jaren weer eens de Champions League kan winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijven dromen vriend. Met de huidige financiële verschillen is dit gewoon onmogelijk.

14 mei 2015 om 07:18

En met het aankoopbeleid van deze beste man ook. Na 4 jaar miskoop na miskoop te hebben binnengehaald heeft hij dit seizoen voor het eerst een echte versterking binnen genaamd Gudelj, maar zelfs met dat soort spelers ga je de championsleague niet winnen laat staan een kwartfinale bereiken.

14 mei 2015 om 07:40

Wel als ie nog 2/3 van dit soort aankopen kan doen. Waaronder een goede ervaren kracht. Samen met een superlichting uit de jeugd. Dan zal hij wel moeten stoppen met van der Hoorns, Sana's en Zimlings aan te kopen.

Ik zie echter die superlichting (nog) niet...

14 mei 2015 om 07:53

Begrijp me niet verkeerd Ajax kan best wel eens een prestatie leveren in de Championsleague. Als men kwaliteit spelers koopt naast de jeugdtoppers, maar zelfs dan geloof ik niet dat een finale plek haalbaar is laat staan een finale winst.

edit:correctie zinsopbouw

14 mei 2015 om 08:33

Panerai, volgens mij snap jij de uitdrukking 'laat staan' niet helemaal. Je zegt elke keer eerst de overtreffende trap en dan een stap lager.

Het moet zijn: ik zie ze de kwartfinale niet halen

14 mei 2015 om 08:33

Laat staan de finale ipv andersom

14 mei 2015 om 08:53

@ gimmert. Ik snap die uitdrukking wel maar ik ben blijkbaar niet helemaal wakker. bedankt dat je me het even laat weten. Ik ga het aanpassen

14 mei 2015 om 10:10

Sorry hoor maar Sana liet best mooie dingen zien voor hij na Ajax kwam ook in zijn eerste wedstrijden deed hij best mooie dingen. Helaas pakte dit niet door maar hij had een Neymar achtige stijl. Voor hetzelfde geld was Neymar ook wel geflopt het enige wat scheelt is dat hij in een elftal kwam met allemaal sublieme spelers

14 mei 2015 om 12:12

Sla-dan; als jij beweert dat Sana vergelijkbaar is met Neymar heb je helemaal geen bal.... Maar dan ook totaal geen bal verstand van voetbal.

In de eerste CL wedstrijd waarin hij mee deed tegen Dortmund werd hij gewoon compleet onder de voet gelopen. Die kon zelfs het nivo van de eredivisie niet aan...

14 mei 2015 om 12:26

Grap van de dag, Sana vergelijken met Neymar.....

15 mei 2015 om 00:13

@panerai: Je weet nog helemaal niet of Gudelj een versterking gaat worden, hij heeft nog geen minuut gespeeld. Het werd gezegd van alle aankopen die Ajax bij AZ deed, stuk voor stuk zijn ze mislukt.

14 mei 2015 om 08:17

Dit is de eerste zinnige opmerking van Marc die ik (als pv-supporter) heb gehoord als . Als je het geloof kwijt bent, er niet meer in geloofd, moet je er mee ophouden. Of het realistisch is, is iets anders, maar je moet er altijd in geloven.

14 mei 2015 om 08:33

Wat een gelul.

Je moet realistisch zijn en een juiste inschatting maken over wat je capaciteiten zijn. In sprookjes geloven heeft niemand iets aan.

Hij kan beter zeggen dat Ajax de eufa cup nog een keer kan winnen, dat is ook al behoorlijk ambitieus en 10x relaistischer dan de champions league.

Die league waar ze al 4 seizoenen op rij niet eens door de groepsfase heen komen maar volgens overmars binnen afzienbare tijd weer kunnen winnen.

Ik weet niet waar hij op baseert dat dit binnen ''afzienbare'' tijd gaat gebeuren maar op basis van de kwaliteit van de huidige selectie en zijn aankoopbeleid van de afgelopen jaren zal dat in iedergeval niet zijn.

14 mei 2015 om 11:11

Dat ze er niet doorkomen heeft ook te maken met domme pech.
Desalniettemin zie ik Ajax de CL ook niet winnen, nooit meer. Tenzij al die zogenaamde grote clubs en de zogenaamde grote competities financieel flink inleveren. Of als ze bij de UEFA eerlijker handelen. In een Kampioenen Competitie hebben nummers 2 (ook uit de zogenaamde grote competities) niks te zoeken, laat staan de nummers 3 en 4.

14 mei 2015 om 16:47

Weet je wat pas dom zou zijn. Als je eigenlijk wel een kans maakt omdat de verschillen op het hoogste niveau helemaal niet zo groot zijn als iedereen denkt, maar dat je dan 'realistisch' bent en maar meegaat met de hivemind en je koppie laat hangen, en dat als technisch directeur van één van de grootste clubs in de historie van het voetbal.

14 mei 2015 om 08:50

Precies. Vroeger waren de topspelers verdeeld over meerdere clubs, maar nu zijn er een paar clubs in Europa die al het geld naar zich toeharken en alle goede spelers opkopen.

Ook worden jeugdspelers eerder weggekocht.

Pas als het geld weer eerlijk verdeeld wordt, kan er wat veranderen. Al zullen de kleine clubs altijd in het nadeel blijven.

14 mei 2015 om 08:56

Haha ja barca en real die dik in de schulden staan of ajax 100+ mil op de bank

14 mei 2015 om 09:24

Real is hard bezig om schuldenvrij te worden, Barca geeft nog steeds meer uit dan er binnen komt. Staat op elsevier een mooi stuk over. Barca zou wel eens goed in de problemen kunnen komen helemaal met de ffp waar je volgend seizoen nog maar een beperkt negatief eigen vermogen mag hebben.

14 mei 2015 om 10:01

Als er 1 club is die niet in de ffp problemen komt is het Barça ...verdiep je eerst eens ergens serieus in voor je dit soort onzin uitkraamt.

14 mei 2015 om 19:19

Had me er juist in verdiept,meerdere stukken over gelezen. Maar ik begrijp dat het ander is, zou het leuk vinden als je dan ook verteld hoe het zit ipv alleen maar te roepen dat ik onzin roep.

14 mei 2015 om 10:25

Ajax heeft de financiële middelen juist wel om mee te doen (richting halve finale te gaan) als je kijkt wie de afgelopen 3 jaar zijn vetrokken is dat vooral iets wat Ajax de das om doet. Als je spelers van Vertonghen, Alderweireld, Eriksen en de Jong langer kan binden en salarissen van 2 miljoen per jaar kan geven en dan eerder spelers terug kan halen als D Jong en Sneijder. Daar omheen je grootste talenten dan kan je zomaar ver komen (zie Dortmund, Porto afgelopen jaren) dit lijkt heel onmogelijk en is het misschien ook maar met geloof en juiste investeringen zou het moeten lukken!

14 mei 2015 om 17:17

Onder welke steen slaapt Overmars dan?

Marcie heeft een klap van de molenwiek gehad. Ik snap echt niet waarom je dit soort dingen zou melden in de media. Je eigen supporters geloven het niet, je wordt er op afgerekend als het niet lukt en iedereen lacht je uit.

En met de spelers die Marc binnen heeft gehaald ga je het absoluut nooit halen, ook niet met heel veel geluk.

14 mei 2015 om 07:11

Geloof ook wel dat dit een beetje uit z'n verband gerukt is. Zal wel gevraagd zijn nav de CL winst van 20 jaar geleden.

14 mei 2015 om 07:20

Ja natuurlijk dat denk ik ook wel. Maar het is nogal grappig om te lezen en het komt behoorlijk naïef over, vooral na zo'n zwak seizoen.

14 mei 2015 om 09:12

Volgens mij gelooft Marc ook nog in sinterklaas. Waarom zou je dit soort uitsprane doen? Vorig jaar ook al met: de beste selectie in tijden. Hij wordt hier uiteindelijk op afgerekend door de media en supporters.

14 mei 2015 om 11:11

Tja misschien is het dat. Sinds de komst van Sana ben ik al alle vertrouwen kwijt in Overmars en vind ik hem niet kapabel voor zijn functie.
Maar als ik dit lees, denk ik inderdaad ook van zou hij nog in Sinterklaas geloven onze klungelsmurf?
Wat een onzin dit weer. Ga eens aan het werk Overmars en ga spelers halen. We moeten ons eerst nog plaatsen voor De CL en dat lukt echt niet et deze selectie. En ook volgend jaar mis je CL als je nu niet investeert.

14 mei 2015 om 12:12

Inderdaad, heel dom om te zeggen. Uiteindelijk pakken ze je altijd terug met dat soort uitspraken.

Hahaha...lekker blijven dromen Markie!

14 mei 2015 om 09:42

Hahahahaha echt he, dit is hetzelfde als excelsior zou zeggen ik denk dat we kampioen kunnen worden.

Hahaha, wat een heerlijk begin van deze dag!

Laten we reëel blijven Overmars, daar hebben we het team niet meer voor, wel als ze overal verspreid zijn maar niet bij ajax spelende.

Aldus de man die Tobias Sana, Danny Hoesen, Ilian Boccara, Mike van der Hoorn, Lerin Duarte, Chenkuai Wang, Sam Hendriks, Stanislav Lobotka, Nick Viergever, Dejan Meleg, Ottar Magnus Karlsson, Marvin Honer, Markus Bay en Niki Zimling een contract voorschotelde.....goed bezig Marc , die CL is een kwestie van tijd.

14 mei 2015 om 07:22

Hahaha echt he. Allemaal toppers waar je binnen afzienbare tijd de championsleague mee gaat winnen!!!!!

14 mei 2015 om 09:11

En waar Marc niet in z'n eentje voor verantwoordelijk is!!

14 mei 2015 om 11:22

Kijk dat hij af en toe een gok waagt met een jonge speler als Meleg bijvoorbeeld, vind ik priema. Maar waarom spelers als Duarte, Zimling, Viergever en Sana haalt om een gat in het eerste op te vullen, vind ik echt totaal mesjokke. Dat straalt echt geen ambitie uit om ook maar kampioen te worden. Laat staan de CL. En hiervoor streek hij vorig jaar 381.000 euro op als extra bonus voor zijn goede werk. En wij mogen dit betalen met een duurdere scc. Echt ongehoord

14 mei 2015 om 11:24

Tsss ja wat n dramatische lijst van mislukte spelers zeg..

14 mei 2015 om 11:48

Het bereiken van de finale, laat staan het winnen ervan is een utopie, toch vind ik wel dat je ambitieus moet zijn en het uitspreken hiervan is in mijn ogen dan ook niet verkeerd. Dat je die ambitie wellicht nooit bereikt is duidelijk, maar het zorgt er wel voor dat je niet zomaar tevreden bent en altijd het hoogst mogelijke nastreeft. Dat je ergens daar onder uitkomt is prima, maar het is maar de vraag of je dat bereikt had als je een lager doel had vastgesteld.

Daarnaast denk ik dat Ajax in de (nabije) toekomst wel weer eens hoge ogen kan gooien. Dat kan alleen als ze een paar goede gerichte aankopen weten te doen (zoals Gudelj en nog een goede centrale verdediger), een paar goede oud spelers weten terug te halen (zoals Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar etc.) en dat weten te combineren met de goede lichting jeugd die er aankomt (zoals Nouri, Cerny, Muric, Van de Beek, Tete etc.). Als ze al die speler weten in te passen in één elftal, wil ik nog wel eens zien wat er mogelijk is. Ik laat me graag verassen!

14 mei 2015 om 12:40

Sana, Hoessen, Boccara en Meleg waren prima aankopen. Of grote talenten of de gok wel waard voor hoeveel het was. De rest is inderdaad erg triest, met Zimling toch wel als dieptepunt.

Vd Hoorn vind ik trouwens ook niet slecht, maar die gaat onder de Boer nooit basis staan. Viergever is gehaald met het idee hem op de bank/tribune te zetten de komende jaren hoop ik.

14 mei 2015 om 20:38

baradona,

Leuk al die namen, maar je vergeet dat Jong Ajax ook betaald voetbal speelt en velen zijn gehaald voor de Jupiler League.

15 mei 2015 om 00:06

Jaaa dus ?? dan blijft het toch gewoon matig tot slecht? Dus omdat Jong Ajax Jupiller League speelt , heb je een vrij brief om rommel op te halen?

15 mei 2015 om 18:20

Je snapt het niet. Veel spelers zijn van een Jupiler League niveau en niet goed genoeg voor de Eredivisie.

Had bijvoorbeeld een Telstar of een Sparta Hoesen, Duarte of een Meleg gehaald dan had je niemand over een miskoop horen praten.

Het probleem is dat elk speler die gehaald wordt geassocieerd wordt met Ajax 1, terwijl er ook een Jong Ajax is. Ook zijn sommige spelers gehaald voor de toekomst, zoals Lobotha, Meleg, Höner en Karlsson die eerst in de jeugd spelen.

De enige miskopen tot nu toe zijn gewoon Van der Hoorn, Viergever en Zimling. De rest zijn alleen voor Jong Ajax en voor de toekomst. Sana daarentegen was zeer goedkoop en een buitenkans, aangezien er meerdere clubs op hem aan het azen waren. Een miskoop was hij niet, want hij voldeed gewoon aan zijn geringe transfersom.

Dit is tenminste een instelling. Wanneer je topsport bedrijft, moet je voor het hoogst haalbare gaan. Als je iets wil bereiken moet je de lat hoog leggen. Van Gaal werd ook uitgelachen met het materiaal wat ie had op het afgelopen wk, maar met wat meer geluk hadden ze ook in de finale gestaan.

14 mei 2015 om 07:25

Goede instelling alleen is daar werkelijk niets van terug te zien aan zijn werk cq aankoopbeleid. Kijk even naar het lijstje van Baradona hierboven, zegt genoeg lijkt me.

Met dat soort spelers kom je amper door de groepsfase van de europaleauge laat staan de groepsfase van de championsleague

Ambitie is goed maar realistisch blijven is ook belangrijk. Dit Ajax gaat in het huidige moderne voetbal dat alleen nog maar om geld draait in geen 100 jaar de championsleague meer winnen.

14 mei 2015 om 08:31

Marc heeft het over jaren verder. Alsof men weet hoe Ajax er over 10 jaar of zo uit ziet. Voor hetzelfde geldt is barca dan gewoon een middenmoot ploeg weten wij veel. Die aankopen uit het verleden zeggen noppes over de toekomst hoor. Is Marc zijn goed recht om erin te geloven.

14 mei 2015 om 12:31

Daarnaast heeft Ajax met de aankooen die het heeft gedaan niet alleen geprobeerd om goedkoop de selectiebte versterken, maar ook om de financiele huishouding op orde te krijgen.
Ajax draaide strak verlies voordat Marc kwam.
Om goedkoop de selectie te versterken is niet helemaal gelukt, maar het finaciele plaatje is wel rond.
Er wordt geen verlies meer geboekt zonder CL Voetbal.
Marc heeft verder netjes geld gespaard en veel geinvesteerd in de jeugdopleiding.
Ik geloof wel in cyclussen en vind ook dat Marc mag dromen.
Hij volgt zijn plan en is verstandig. Ik droom met hem mee.

14 mei 2015 om 14:06

Dat de financiën op orde zijn is een goede zaak. Echter de consequenties zie je er gelijk van terug. Ajax moet het doen met mindere aankopen wat dus structureel minder goed voetbal oplevert.

14 mei 2015 om 07:26

Ben je nog aan het dromen of ben je serieus?
Marc moet reeel blijven

14 mei 2015 om 07:30

Inderdaad. Zo is het maar net. Voor hetzelfde geld had porto dit jaar ook gewoon de halve finales gehaald. En Juventus werd vorig jaar uitgeschakeld door Galatasaray na een fiks aantal jaren ook weinig uitgericht te hebben. Als je in een flow komt zoals PSV in 2005 kun je zomaar een eind komen. Meer power en ervaring is dan wel noodzakelijk. Maar geld is in elk geval voor Ajax niet meer het allergrootste probleem. Dat heeft men de laatste jaren toch mooi bereikt.

14 mei 2015 om 07:40

Leuk Falcao maar Ajax is geen Juventus en zelfs geen Galatasaray. Deze clubs hebben veel meer geld en hebben dus betere spelers onder contract staan.

De laatste keer dat Ajax de championsleague won was met voornamelijk eigen jeugd en die keer daar voor was 20 jaar eerder.

In 95/96 had Ajax een fantastische lichting met voornamelijk spelers uit de opleiding. tegenwoordig worden dat soort spelers al ver voor dat ze op dat niveau zitten weggekocht dus zelfs dat scenaro zal zich niet meer voor doen.

Al die keren dat Ajax daar voor deze prijs heeft binnengesleept was heel het voetbalwereldje totaal anders dan nu en niet zo op geld gefocussed als nu.

Ik geloof er niks van dat een Nederlandse club nog ooit een Championsleague wint. Europa club is het hoogt haalbare in mijn ogen.

14 mei 2015 om 07:44

Dat weet ik Panerai. En ook dat de financiële verhoudingen nog verder uit elkaar zijn komen te liggen alsmede dat het Bosman-arrest en het vrije verkeer van werknemers binnen de eu de positie van de kleine landen nog verder verslechterd hebben. Maar het hoofd in de schoot werpen vind ik onzin. Het team van pakweg Dortmund viel ook als een puzzel in elkaar en bestond uit koopjes en jeugd. Incidenteel blijft het best mogelijk.

14 mei 2015 om 08:28

Dortmund had toen spelers als Reus, Gündogan, Hummels en Lewandowski.
Met het huidige transferbeleid van Overmars, zal er nooit maar dan ook nooit een team komen met spelers van zulke kwaliteit. Niet dat dat erg is, want zulke spelers zijn onhaalbaar. Maar ik had Overmars toch wel slimmer ingeschat. Als je al niet eens de halve finale van de Europa League kan halen, en je doelstelling is de Champions League winnen, moet je je toch even achter de oren krabben.

14 mei 2015 om 08:31

Gündogan, hummels en lewandowski waren allesbehalve gevestigde namen en dus relatief goedkoop. Götze idem dito. Alleen voor reus moest fors in de buidel getast worden.

14 mei 2015 om 08:46

Dat kan wel zijn, maar het zijn / waren wel toptalenten die Ajax niet heeft? Wat is de reden daarvoor?

14 mei 2015 om 07:31

De mensen vinden de woorden van Marc juist grappig omdat zijn aankoopbeleid totaal niet overeenkomt met de dingen die hij hier zegt. Je kunt toch niet zeggen dat Marc voor het hoogst haalbare is gegaan? Een hoop geld op de bank maar pure middelmaat op het veld. Sorry maar dat zie ik niet als de lat hoog leggen..

14 mei 2015 om 07:47

Presteren in de championsleague is niet onmogelijk nee. Hem winnen acht ik wel zeer kansloos. Er is altijd kans in het voetbal maar we moeten wel realistisch blijven.

14 mei 2015 om 16:49

Huh, wat heb jij gedronken? "zeer kansloos" is net als "met zonder jas naar buiten". Vervolgens zeg jij "er is altijd kans".

Wat wil jij nou hier zeggen?

15 mei 2015 om 02:23

Hootch, als je niet begrijpt wat ik wil zeggen dan ben je blijkbaar niet in staat om ''out of the box'' te denken.

Als je alles zo letterlijk neemt in het leven en helemaal de mist in gaat betreft het interpeteren van andermans woorden door een elkel woord dan wens ik je veel succes.

Lijkt me duidelijk dat ik probeer te zeggen dat ik het een utopie vind dat Ajax nog ooit de Championsleague gaat winnen maar dat je theoretisch gezien nooit iets kan uitsluiten.

Mijn excuses dat ik het misschien niet helemaal juist verwoord, ik woon al jaren in het buitenland en ik schrijf en spreek nauwelijks meer Nederlands, dat kan afentoe fout gaan maar je hoeft niet zo bijdehand te gaan doen want je weet best wat ik bedoel.

15 mei 2015 om 18:24

Hé leuk, ik woon ook al jaren in het buitenland. Echter zeg jij eerst dat het onmogelijk is en vervolgens zeg jij dat er altijd een kans is. Zelfs in Duitsland snapt men zoiets niet.

Dus sorry, dat ik jouw niet begreep.

Wat een stelletje dromers daar in Amsterdam. Steeds meer blijkt dat het navolgen van de visie van oom Johan uitloopt op een farce en niets dan interne ruzies oplevert, laat staan echte talenten die men wegkoopt bij oa PSV (bazoer) en ADO ( el ghazi).
Men blijft maar zwalken en zal deze zomer gewoon als iedere andere club (behalve feijenoord, die wel uitblinken in opleiden), de portemonnee gaan trekken. Het zijn de spelers die gekocht zijn die dit seizoen de kar trokken, dus wil iemand overmars knijpen, een Nederlandse club in de CL finale zal nooit meer gebeuren mits de FIFA regelementen op gebied van financial FairPlay wijzigen. Jan melden zei laatst " het hebben van de beste opleidingen zal alleen de allergrootste clubs helpen want die kopen de echte pareltjes toch weg op hun 16e en geven ze een salaris waar de gemiddelde ere divisie speler de hik van krijgt.
Het blijft me verbazen hoe ex wereldtoppers als overmars en de boer en stam en co zo naïef blijven.
Nu maar hopen dat de nieuwe aankopen snel leren op de Ajax manier te voetballen, zifkovic schijnt het bijna onder de knie te hebben......pffff lachwekkend!

14 mei 2015 om 07:32

Oud spelers een pak gegeven en laat het ze maar uitzoeken.
Wat een afgang..

14 mei 2015 om 07:38

Sterk argument.. jeugd weg kopen bij PSV en ADO en El Ghazi komt nog altijd van Sparta over en Kishna van ADO... een beetje inlezen zou voortaan niet verkeerd zijn.

Maar zo gaat het toch bij veel clubs? Jeugd wegkopen bij andere prof clubs dat gebeurd in elke competitie bijv. Sterling komt van QPR bij ons... so what?! Zie het probleem niet zo. Zo gaat dat nu eenmaal.
Verder zie ik Ajax met een hoop geluk ooit nog weleens de CL winnen.. niets is onmogelijk.

14 mei 2015 om 07:42

Bazoer van PSV

14 mei 2015 om 09:07

Ik blijf het bijzonder vinden dat er hier een heel aantal nietsnutten op voetbalgebied constant de meningen en visie's van mensen als Cruijff, de Boer enz in twijfel trekken.
Ik weet wel dat de grotendeel hier hoopt dat het zo uitloopt als jou eerste zin....

14 mei 2015 om 09:18

blijkbaar zijn de meningen van cruijff en de boer een beetje achterhaald of zie jij dan verbetering in de afgelopen 2 jaar ?

14 mei 2015 om 11:07

Ja, ik zie verbetering.
Ik ben dan ook objectief, en weet dat Rome en Parijs ook niet op 1 dag zijn gebouwd.
Je kan niet een giga verandering aanbrengen, en binnen twee jaar alles op rol hebben.

De kern ( Cillisen, Veltman, Klaasen, Bazoer, Singraven, Gudlj Milik, Fisher en Ghazi, riedewald) ligt langdurig vast, en met o.a. Cerny, vdbeek Nouri komen er absolute toptalenten aan.
Er staat ook nog erg veel geld op de bank.

Als jij dat niet als verbetering ziet zegt dat genoeg.

14 mei 2015 om 12:37

De duidelijkste verbetering is dat Ajax niet meer afhankelijk is van CL voetbal of het verkopen van spelers om break even te draaien in het financiele plaatje.
Zogezegd...de fundering is gebouwd. Het huis staat. Nu nog de steunpilaren en leuke details aanbrengen.

14 mei 2015 om 15:10

@albertino,

Die kern die jij opnoemt daar is eind volgend jaar de helft van vertrokken. Tevens zijn dat best leuke voetballers voor de Nederlandse competitie maar het merendeel zeker geen Europese toppers waar je topclubs als Bayern of subtop als Dortmund nerveus mee gaat maken. En die zogenaamde toptalenten... Tja dat die er massaal aankomen dat wordt al vele jaren geroepen, al lang voordat de zogenaamde revolutie van de laatste vier jaar op gang kwam. Maar ik kan nu al voorspellen dat slechts een derde het eerste gaat halen en van internationale meerwaarde blijkt te zijn. De rest blijkt achteraf toch net niet goed genoeg, valt voor het geld of valt wegens andere redenen af. Overigens, volgens Overmars is de huidige selectie al de beste sinds jaren dus waarom zou het met deze selectie niet kunnen?

Het is de 'morgen wordt alles beter' illusie die men momenteel en de laatste jaren in Amsterdam verkoopt. En als je dat maar jaar in jaar uit blijft roepen dan hoef je van jezelf dus nooit kritisch naar het heden te kijken. Want dat zou immers kritiek op eigen beleid betekenen. Het is een soort van slager die z'n eigen vlees keurt en om de zoveel tijd roept hoe goed hij wel niet bezig is.

14 mei 2015 om 19:01

Nee je maakt er niemand bang, mee net als Eriksen zon middelmaatje was tot dat hij in PL zichzelf bewijst ineens is hij dan wel goed.

Jij weet nooit waar spelers als Bazoer, Klaasen, cillesen enz over 2 jaar staan.
Net als dat jij net weet wie er al zijn vertrokken volgen jaar.
En al helemaal niet wat er aankomt.

Je kan bewust alles in het negatieve zien, ik kies daar niet voor.
Ik zie wel verbetering, mischien krijg ik ongelijk.

Oh en wat betreft deze selectie, die is misschien wel in potentie de beste sinds jaren, want dat is namelijk wat hij zei.
Niet wat jij leest, mar wel wat hij zei.

(Sarcasme)
En ik blijf geloven dat Heracles landskampioen kan worden...
Ze zijn het in 1927 en 1941 ook geweest en ik geloof in cyclussen in het voetbal.

14 mei 2015 om 07:46

Heracles zal eerder kampioen worden dan dat ajax de CL zal pakken

14 mei 2015 om 07:58

Wel eens gehoord van de uitdrukking "die vergelijking slaat als een tang op een varken"?

14 mei 2015 om 07:49

Hahahaha

14 mei 2015 om 08:04

Ik snap ook wel dat het moeilijk zoniet onmogelijk wordt, maar toen ajax de cl won had het ook de laagste begroting ook toen al ,maar nu is dat verschil gewoon veel te groot en mogen clubs met honderden miljoenen schuld gewoon blijven kopen dus van enige fair play is geen sprake meer ,en zo lang de uefa dat niet aanpakt zal er nooit een nederlandse club meer een cup winnen , maar je mag toch wel je ambitie uitspreken zonder belachelijk gemaakt te worden .

14 mei 2015 om 08:31

Tussen ambitie en realisme zit een groot verschil. Overmars moet eens realistisch naar zichzelf gaan kijken, en tot de conclusie komen dat hij zijn ambitie niet najaagt. Hij koopt keer op keer spelers die niet goed genoeg zijn / miskopen. Dan ben je toch niet serieus te nemen als je zegt dat je de Champions League wilt winnen? Het lukt ze als niet eens de kwartfinale van de Europa League door te komen.

14 mei 2015 om 15:41

Die laatste 2 zinnen slaan nergens op, Azrsenal, zie het volgende staatje maar eens:

Ajax
81/82 1 ronde EC 2
82/83 1 ronde EC 1
83/84 1 ronde EC 1
84/85 2 rondes uefa cup
85/86 1 ronde EC 1
86/87 EC 2 winnaar(!!)
87/88 EC 2 finalist
88/89 1 ronde uefa cup
89/90 1 ronde uefa cup
90/91 géén Europees voetbal(!!)
91/92 uefa cup winnaar(!!!!!) (oftewel vanuit het niets!)
92/93 kwartfinale uefa cup
93/94 kwartfinale EC 2
94/95 CL winnaar(!!)

Kortom de aanloop in de jaren vóór een Europees succes hoeft niet per se een halve finale of finale te zijn, integendeel.. Juve staat nu in de CL finale terwijl ze vorig jaar in de groepsfase werden uitgeschakeld.. Atletico stond vorig jaar ook in de CL finale, kon het jaar ervoor ook niet de 2e ronde (1e knock out ronde) in de EL doorkomen..

Als je Vertonghen en Eriksen nog 2 jaar langer kunt houden en een paar routiniers erbij hebt zoals Rijkaard en Blind in 95, dan zie ik ze best nog een keer een eind komen. Maar dan zal de spelopvatting ook zo moeten zijn als in 95, niet zoals nu dat 80 procent breed en terug gaat.

14 mei 2015 om 11:32

Dat is juist het probleem, wat overigens elk team in Nederland heeft.
Voordat je kunt bouwen aan een sterk elftal zijn je beste spelers alweer weg gekocht.
Je kan dan wel een hoge bankreiening hebben, maar daar win je nog steeds geen wedstrijden mee en je supporters hebben daar niets mee te maken, want die willen voetbal zien, wany van dat geld zien ze toch niets.

Klopt. Het probleem zal alleen zijn Blind en Rijkaard te vinden...

14 mei 2015 om 12:39

Welnee Blind is assistent van Oranje en Rijkaard zit in een oliestaat.
Denk alleen niet dat ze nu nog wat toevoegen......

En dat zegt de man die dit seizoen ook de beste selectie van Ajax sinds mensenheugnis zag. Overmars bevestigt wat velen al zeggen, die man heeft er geen kijk op.

Als je iets wil bereiken moet je er eerst in geloven. Ajax timmert aan de weg omhoog en die weg zit vol tegenslagen. Ja, de aankopen van Marc in de afgelopen jaren waren zelden voltreffers. Wat det betreft is het goed dat ze nu voor kwaliteit gaan i.p.v. kwantiteit. Als Ajax een aankoop doet moet het volgens de visie van Cruyf een aantoonbare betere speler zijn dan we al in huis hebben. Met Sinkgraven en nu Gudelj worden de aankopen beter. Financieel kunnen ze het nu ook beter hebben natuurlijk.

Het ziet er nu absoluut niet naar uit dat Ajax de cl gaat winnen. Laten ze komen seizoen zich eerst maar eens kwalificeren voor de cl en praten we weer verder.

14 mei 2015 om 09:08

Echt niet om te zeuren he maar welke verbetering zien jullie dan? Aan welke weg omhoog wordt er getimmerd? Sorry maar ik zie dat dus absoluut niet. Ik hoor veel mensen zeggen dat het jaar van Ajax als een tussenstap wordt gezien op weg naar nieuw succes. Maar er is dit jaar werkelijk 0 vooruitgang geboekt en ik kan nou ook niet zeggen dat er een duidelijk team is neergezet. Ik vind Ajax eerder achteruitgaan dan dat ik zie dat er iets moois wordt opgebouwd.

14 mei 2015 om 10:06

Dit jaar heeft Ajax nauwelijks sportieve vooruitgang geboekt, daarin heb je helemaal gelijk. Echter moet je als voetbalclub je niet alleen op het veld ontwikkelen. Juist de organisatie naast het veld is op lange termijn veel belangrijker dan wat er nu op het veld gebeurt. Er is weer financiële zekerheid gekomen met de sponsor met Ziggo en Abn Amro. Er is een financiële buffer opgebouwd waardoor Ajax een stootje kan hebben. Ajax heeft een zeer talentvolle selectie die nog niet volledig in balans is maar absoluut tot mooie prestaties in staat is.

voor steeds meer belangrijke posities heeft Ajax de opvolgers al in huis. Wat cruciaal is om op lange termijn de visie te kunnen uitbouwen en te kunnen consolideren.

Ik ben ervan overtuigt dat Ajax op niet al te lange termijn ook sportief gezien succes zal gaan boeken. De cl winnen klinkt heel ver weg maar als alles klopt kan het zomaar heel dichtbij komen. De revolutie moet zijn vruchten nog gaan opleveren. Het heeft gewoon tijd nodig.

14 mei 2015 om 09:14

Mensen moeten eens kappen met Marc de schuld te geven van bepaalde aankopen. Daar zijn meerdere mensen voor verantwoordelijk alleen Marc voert het uiteindelijk ook uit. Er zijn meer mensen die beslissen welke speler er aangetrokken wordt. Niet Marc alleen.

Met geluk bereiken ze een keer de kwartfinale. Met heel veel geluk. Maar als clubs als Apoel, RB Salzburg en Dnjepr het Ajax al bijzonder lastig kunnen maken en zelfs uitschakelen, dan moet er eerst minimaal 100 miljoen geinvesteerd worden wil je het Barcelona lastig maken. Dan heb ik het alleen over lastig maken.

En zo'n lichting als ze onder van Gaal hadden, gaat natuurlijk nooit meer gebeuren. Als er ooit nog zo extreem veel talent in een lichting gaat zitten, dan gaan die in de B1 naar Manchester City of Real Madrid.

Tijden veranderen.

14 mei 2015 om 09:38

Dat laatste is maar voor een klein deel waar, ajax kan goed hun talenten weghouden van de top, ajax is de top als het gaat om opleiden van talent.

14 mei 2015 om 10:16

Ajax is zeker top als het gaat om opleiden van talent. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van talenten zoals die Van Velsen (dacht dat zijn naam zo was), naar Manchester United en laatst die jongen naar Real Madrid. De namen zou ik moeten opzoeken, maar ze zijn er wel degelijk.

Dus als Ajax al zo'n lichting als in '95 zou hebben, wat ze niet hebben, dan nog zou niet alles zo mooi in elkaar passen dat ze de Champions League pakken. En vooral wat er de laatste tijd vanuit de jeugd doorstroomt is zeer matig.

14 mei 2015 om 10:24

Een handjevol, maar er zijn nu ook voorbeelden van een onana van barca naar ajax. Baxoer is weer prima hoor.

14 mei 2015 om 11:01

@fifa_2010
Dat was inderdaad Gyliano van Velzen. Gyliano is ook ver afgezakt. Is nu bankzitter bij FC Utrecht. Wederom een goed voorbeeld van talenten die te vroeg naar het buitenland vertrekken. De Ajax jeugdspeler die naar Real Madrid vertrok is trouwens Mink Peeters. Timothy Fosu Mensah is vorig seizoen ook al vertrokken naar de Man U.

Zoals je al zelf al aangeeft, er zijn meer dan genoeg spelers die van de Ajax jeugd de stap maken naar een buitenlandse topclub, om daar hun geluk te beproeven. De meeste van die spelers falen jammerlijk, ook daar zijn genoeg voorbeelden van.

Daarom hoop ik ook dat de jeugd hier in (met name) Nederland een betere begeleiding krijgen wat betreft de juiste keuzes maken dmv een stappenplan oid. In ieder geval waken voor de valkuilen in deze sport.

Ajax staat wel degelijk bekend als club die talenten goed opleid. jonge talenten waardeerd en eerder de kansen gunt in het eerste om zo door te ontwikkelen. Er zullen altijd spelers zijn die te vroeg zullen vertrekken uit onze jeugdelftallen hier in Nederland. Daar ontkom je gewoon niet aan. Ajax mag dan misschien wel behoren tot 's werelds beste jeugdopleidingen, maar als een Real Madrid, Barcelona of Manchester United ineens op de stoep staat, dan zal het altijd lastig zijn om zo'n speler over te halen om te blijven. Dan moet je toch zeer sterk in je schoenen staan om zo'n aanbod te weigeren.

De enige kans voor Ajax (wat betreft het winnen van de CL) is als de Uefa clubs met schulden harder gaat aanpakken. Al zie ik dat niet gebeuren, daar komt immers teveel bij kijken.
Dus Ajax moet hopen dat er een gouden lichting opstaat die niet alleen op het veld goed presteerd, maar ook mentaal stevig in hun schoenen staan.
Dan nog hebben ze het nodige geluk nodig om ver te kunnen komen in de CL imo.

22% procent van de stemmen hebben geen verstand van voetbal! Kapitaal is macht. Zolang deze er niet is, kun je alleen maar blijven dromen.

In Amsterdam hebben ze tenminste nog Europese ambities, de rest van de Nederlandse clubs zijn al tevreden wanneer ze een keer van Ajax winnen.
Net alsof niet iedereen een keer een wens heeft, die hoogstwaarschijnlijk niet zal uitkomen.
Blijf in jezelf geloven, dan is de kans groter dat je wat presteert, dan dat je bij voorbaat al de moed opgeef

14 mei 2015 om 08:56

Aanvulling op alinea 2:
Maar zeg nooit nooit. De bal is rond !

Wat moet je hier nou op zeggen? Overmars is blijkbaar achter de schermen met hele grote dingen bezig. Maar voorlopig zou ik me eerst maar eens concentreren op de kwalificatie voor de Cl.

Die man zit met zijn hoofd in de wolken hij dat kan met zijn 1,50 is ten eerste al een raadsel.
Mogen ze eerst wel eens durven uitgeven en grootte spelers halen en dan ook het salaris plafond maar even verhogen.
Het is de 21e eeuw. Met de uitgavingspatroon van uberhaubt Nederlandse clubs (of wat ze uit kunnen geven) moet je al blij zijn met kwartfinale CL te halen, heel blij.

Zolang Frank spelers op verkeerde posities blijft misbruiken, spelers uit vorm wekenlang laat staan en de spelopvatting niet veranderd gaat er nooit wat gebeuren.

Je mag geloven maar ook realistisch zijn. Ik denk dat je zulke uitspraken moet doen als je al heel ver bent in de champions ligue zit. Daarbij vind ik ajax een super instituut voor jongeren. Maar voor de champions ligue moet je al ambiëren om zo ver mogelijk te geraken endan zien. Als je al van dinipro verliest in de Europa ligue dan weet il het niet

Ajax is niet mijn club, maar ik krijg haast medelijden met de supporters daar. Je zal zo voor de gek gehouden worden...

14 mei 2015 om 09:32

Ik ook met mensen die het onderscheid tussen doelstelling en ambitie niet kunnen maken....

Goede ambitie, financieel moeten we dan wel meer slagkracht krijgen, dan kunnen we onze toppers langer behouden ook moeten er betere ervaren spelers komen. Sakarisplafobd moet dan gewoon verantwoord omhoog. Opleiding moet ook nog beter.

14 mei 2015 om 09:38

Goede ambitie, maar onrealistisch natuurlijk. Je gaat het financieel nooit winnen van de grootmachten. Je zal heus wel eens stunten zoals tegen FC Barcelona, maar zodra een van die clubs écht moet winnen dan zijn ze natuurlijk kansloos. Is ook niet erg hoor.

Ik denk dat de EL winnen ook een mooie ambitie is en een stuk realistischer!

14 mei 2015 om 10:06

Ajax zou eigenlijk volgend jaar de EL moeten winnen, of in ieder geval heel ver moeten komen. Dan kan je daarna misschien wat oud-spelers (lees: Maxwell en De Jong of Sneijder) terughalen en dan denk ik dat je een goede kans hebt om wat te bereiken in de CL als iedereen bij elkaar blijft. Enige probleem: het EK zit daar dan nog tussen dus alle internationals gaan weg...nee, ik zie het niet gebeuren binnen tien jaar.

14 mei 2015 om 10:21

Voor Feyenoord misschien, voor Ajax niet. Als we onze begroting verdubbelen geef ik ons best kans.

14 mei 2015 om 11:09

@afcanats

Kan Ajax hun begroting wel verdubbelen, maar zelfs dan zie ik het niet gebeuren. Je kan als Nederlandse club simpelweg niet opboksen tegen de financiële slagkracht van een Bayern, Real, Barcelona etcetera.

@martijnr12

Met spelers als Maxwell, de Jong en Sneijder zou je misschien wat uit kunnen richten in de CL, maar winnen zie ik niet gebeuren. Ik zou het al een goede prestatie vinden om eerst eens te overwinteren in de CL, als dat is gelukt verder kijken!

14 mei 2015 om 11:13

En als Heracles haar begroting verdubbelt speelt het elk jaar mee om het kampioenschap. Waarom je zulke dingen echter nooit ziet? Omdat het heel erg moeilijk is een begroting te verhogen, laat staan te verdubbelen.

14 mei 2015 om 12:11

Moeilijk, maar niet onmogelijk. Ajax zet goede stappen op dat gebied, gaat om een paar miljoen meer per jaar maar er zit een stijgende lijn in. Ik hoop dat we 5-10 miljoen voor de stadionnaam krijgen dan gaat we structureel al richting de 80 miljoen.

14 mei 2015 om 16:27

@afcanats

Ja, dan zit je op 80 miljoen. Dan kom je niet eens een klein beetje in de buurt van clubs als Bayern, Real, Barcelona etc etc.

14 mei 2015 om 09:48

En dat is nou net het probleem. Toppers langer vast houden. Vertonghen en Eriksen waren zo weg. Zulke spelers moet je gewoon langer zien vast te houden en moet het salaris plafond dus omhoog. Als Ajax wat wil moeten ze een enorme sponsorendeal maken.

14 mei 2015 om 10:23

Juist, opzich hebben we nu een prima deal. Als we nog eens een paar miljoen met de stadion naam krijgen gaat het er leuk uitzien. Maar ook dan zijn we er nog lang niet.

Met de financiële verschillen tussen de clubs acht ik de kans niet groot dat Ajax de CL kan winnen.

Wie weet dat het in de toekomst nog gaat gebeuren, maar ik verwacht het niet om eerlijk te zijn.

Ik denk wel dat Ajax in staat zou kunnen zijn om de EL te winnen.


Nou, met dit beleid zal het nooit lukken. Overwinteren in CL is afgelopen vier jaar ook niet gelukt. Lat hoger leggen gaat ook niet. Helaas, Marc, het lukt je niet.

Dat jullie deze topic doen natuurlijk gebeurt dat niet om nu tegenwoordig mee te doen met kampioenen ban europa heb je arabisch geld nodig

Zolang je spelers als Viergever, v.d. Hoorn, Duarte, Zimmling en meer van die 13 in een dozijn spelers blijft kopen ga je nog niet eens de EL een keer winnen de komende jaren.en het ophemelen van je eigen jeugd dat ze zo veel potentie hebben, maakt ze o0k nog geen toppers. Misschien alleen in Amsterdam.

Komt Vangaal dan terug..... met dit beleid en met deze staf zal het zeker niet lukken.

De financiële verschillen zijn inmiddels zo groot dat dit totaal onrealistisch is. Een speler die er bovenuit steekt wordt direct weggekocht, kijk alleen al naar het salaris dat Depay in Manchester gaat verdienen. Ik snap niet dat een technisch verantwoordelijke van een topclub in Nederland zo'n uitspraak kan doen, dan ben je het gevoel met de realiteit een beetje kwijt.

Tenzij er een sjeik komt uiteraard, maar zelfs dan wordt het lastig. Niet elke topspeler wil voor 10 miljoenen jaar voornamelijk tegen Nec, Zwolle en Groningen lopen ballen.

De komende seizoenen nog wel... Want vroeger... Dit soort statement's vat het hele Ajax probleem in een keer samen. Men is met van alles bezig en droomt al over het winnen van de CL terwijl men gewoon weigert in te zien dat het eerste daar verder van verwijderd is dan vier jaar geleden. Meer en meer begint pijnlijk duidelijk te worden dat de aangestelde oud voetballers niet de vereiste capaciteiten hebben om deze club te leiden. Waar zijn dit soort waanideeën in hemelsnaam op gebaseerd? Op 35 minuten leuk mee voetballen tegen ongemotiveerde grote clubs in de poulefase? Of omdat ome Johan het zegt? Of wordt dit gezegd om de aandacht van het tranentrekkende spel van het huidige eerste af te leiden? Ga gewoon eens een tijdje aan het werk ipv constant dit soort onzin de wereld in te slingeren.

Beste Marc, 'vroeger' heeft in topsport geen waarde. Dat is oude mannenpraat en voer voor nostalgie aan de kantinetafel. Alleen het heden telt. Een leuke uitschieter in de EL? Ja dat zou best een keer kunnen, overwinteren in CL ja bij een gunstige loting misschien ook nog wel. Maar vanaf daar begint de CL voor de grote clubs pas echt, en daar horen Nederlandse clubs al lang niet meer bij.

Deze uitspraak geeft aan dat Overmars totaal niet geschikt is voor zijn functie. Het verschil met de Europese top wordt alleen maar groter (met name financieel) en talenten vertrekken steeds eerder naar topcompetities. Lachwekkend deze uitspraak.

14 mei 2015 om 12:20

Juist niet, past exact bij Ajax! Talenten komen juist naar Ajax, kijk naar Onana en Muric een ging van Barca naar Ajax en de ander verkoos Ajax boven oa. Real Madrid. Uiteraard er zijn altijd een paar domkoppen die alsnog vertrekken, maar dat vult Ajax met een antonucci van Anderlecht goed op.

Ajax heeft wat goede stappen gemaakt financieel, uiteraard is het verschil groot en zal dat zo blijven. Maar als ajax voldoende financien krijgt om spelers als Blind een jaartje langer te houden en bv. Vermealen, Sneijder, Nigel de Jong en Huntelaar bv. aan te trekken dan heb je een heel leuk elftal. Het salarisplafond moet dan wat omhoog. Maar ik gok dat je de begroting met 10-20 miljoen moet opkrikken, richting structureel zon 90 miljoen met CL kan dat dan uitkomen op 110-120 miljoen.

14 mei 2015 om 13:55

Ik geloof er niet in. Ze kunnen het met termen als toptalent en supertalent mooi verkopen in Amsterdam maar de realiteit is dat de talenten die naar Ajax gaan voornamelijk B garnituur zijn en het maar zeer de vraag is hoeveel er daarvan überhaupt het eerste gaan halen, laat staan van exceptionele kwaliteit zijn. Hoeveel van de door Ajax opgeleide talenten spelen er bij de clubs die nu de laatste 8 van de CL of zelfs EL halen?

De opleiding van Ajax is helemaal niet zo uitzonderlijk meer vandaag de dag. Ajax pompt per jaar zo'n 10 miljoen in die opleiding dus me dunkt dat ze in Nederland er boven uitsteekt. Maar met zelfs een kwart van dat budget zitten clubs als AZ ze op de hielen. Ik heb meer het idee dat die 10 miljoen per jaar ze in staat stelt om voor Nederlandse begrippen de beste talenten aan zich te binden ipv dat die opleiding nou zoveel beter is dan bij clubs als AZ, Utrecht, Sparta of Vitesse.

Spelers als Huntelaar en de Jong komen een enkeling uitgezonderd nooit meer naar Ajax terug tenzij ze achter in de dertig zijn. Het idee dat je daar de gevestigde Europese orde nog zenuwachtig mee ga maken vind ik niet reëel.

Het opkrikken van het salarisplafond heeft geen zin want je zult dan salarissen moeten verdriedubbelen om mee te kunnen. Daarvoor gaat de club de financiën nooit krijgen. Daarnaast willen de echte talenten en goede spelers op een gegeven moment spelen tegen clubs als United, Bayern of City ipv NAC of Zwolle.

De huidige koers is dapper en sympathiek en met een goede lichting incidenteel succes in bijv. EL zou best eens kunnen maar Ajax is inmiddels een kleine club in Europa geworden die meer dan z'n handen vol heeft aan clubs als Redbull of Djnepper en ik zie dat gewoon niet veranderen. Het afglijdende spel van het eerste tov vier jaar geleden vormt daar helaas het harde bewijs voor.

14 mei 2015 om 15:38

Klopt het niveau van de opleiding moet omhoog, daar zijn ze dan ook hard mee bezig op de toekomst. De revolutie is niets voor niets ingezet. Nu zijn er een paar bij de laatste 8 van de CL, van der Wiel, Vermealen (geblesseerd) en Ibrahimovic, Maxwell en Suarez hebben een verleden bij Ajax.

In mijn optiek leiden ze zelf prima op en kunnen we daarnaast nog extra talent aantrekken. Ook een onderdeel van het opleiden, concurrentie beter wat ook goed is voor spelers uit de eigen opleiding.

Ik wel, ik geloof erin en ik heb net als ajax ambitie, als we een hoger salarisplafond krijgen geloof ik erin dat we binnenkort Verthongen, Alderweirld, Anita, Siem de Jong, Blind, van der Wiel, Eriksen, Suarez etc. binnen kunnen halen. Die zijn ook heel anders weggegaan, Ajax werkt over het algemeen mee ik denk ook met het oog op de toekomst.

Daarom zeg ik ook, begroting moet verantwoord omhoog, maar dan kunnen we meer gaan betalen. 2-3 miljoen is inderdaad een mooie streven waarmee je de nodige spelers kan aantrekken.

Dnjepr staat gewoon in de halve finale en Red bull versloeg toen ook Bayern dik. Ajax doet het naar behoren in de europa.

Met heel veel geld kan je de beste spelers kopen maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ook het beste elftal hebt. Gisteravond zag ik zag ik Real dat op papier de "beste" en de duurste spelers had verliezen tegen Juventus. Het kan dus, dat het Ajax of andere NL clubs ooit zal lukken is niet realistisch maar hopen mag want anders kan je beter stoppen met voetballen.

Zolang spelers clubs als Borussia Munchengladbach en Tottenham als een stap vooruit blijven zien, gaat dat met geen enkele club in Nederland ooit gebeuren.

Geloof ik ook maar niet deze en volgende eeuw hahahaha

Dan had dat dit seizoen moeten gebeuren, want dit seizoen heeft Overmars de beste selectie sinds jaren. Maar in plaats van een keertje overwinteren in Europa werd Ajax zelfs geen kampioen meer van Nederland.

Logisch, die pakken we gewoon weer een keer. Zal in de huidige omstandigheden wel lang duren maar je hebt een visionair als coach nodig of een supertalent die het team naar zijn hand kan zetten.
Buiten Cruijff als speler en van Gaal als coach is dat helaas niet vaker geburd maar toch, ooit komt de dag. Misschien zijn Nouri en Seedorf de redders wel...

Doe dat maar Marc. Doe dat maar. Helemaal niemand neemt je serieus met je flutaankopen en je poen op de bank, maar klets vooral over de Champions League winnen met Boilesen op linksback en Viergever in je centrum.

Van mij part mag hij geloven dat hij god zelf is, maar hij zal wel iets moeten gaan doen om meer kwaliteit aan de ploeg toe te voegen. Op deze manier winnen we niet eens de Europa League...serieus, hoe kan Overmars (of Cruijff) nou dit verkondigen? Zien ze niet dat je eerst heel wat meer poen moet hebben om ver in de CL te komen? Het enigste denkbare scenario zou kunnen zijn dat Ajax echt uit het niets binnen een jaar de CL wint. Dit team zal dan zo veel kwaliteit (en het nodige geluk) moeten hebben dat we compleet onder de radar vliegen. In deze tijd is dat onmogelijk. Het netwerk van de rijkste clubs in Europa weten ook welke talenten er op de toekomst lopen...

Sorry voor Overmars dat ik een heel realistisch persoon ben. Misschien te. Ik kan best dromen over een EL finale, maar geen vijfde cup met de grote oren. Niet op deze manier met aankopen als Zimling...ik zie het niet gebeuren hoor, maar wie ben ik?

Natuurlijk moet dat het doel zijn. Zonder doel kom je nergens. Toch geloof ik dat er meer in zit dan er nu uit komt. Maar voor ze een CL zullen winnen zullen ze eerst een EL moeten winnen. Laat ze zich daar maar op richten.
Natuurlijk zal het heel langzaamaan verbeteren. We zitten nu in een dipje, omdat er nog geen routiniers terugkomen. Van der Vaart heel misschien, maar dat moeten we nog afwachten. Daarbij moet Ajax zich meer profileren als de club waar grote spelers worden opgeleid. Daardoor zullen meer talenten komen. Het nadeel is wel dat ze snel worden weggekaapt, maar nu lijkt het er op dat ze geleidelijkaan langer zullen en willen blijven.
Iedereen zegt dat het verschil groter is geworden, maar het verschil is vooral groter geworden tussen de absolute top en de subtop. Een Asroma komt ook geen steek verder om maar een club te noemen. Zo zijn er wel meer.
Als eenmaal een EL gewonnen is kan er pas aan het winnen van de CL worden gedacht. Dat was trouwens ook het geval in 1995. Enkele jaren daarvoor was er een Europa Cup III gewonnen. Dat was de basis. In dit proces verloren we Bergkamp en Jonk, maar er bleef toch een sterk elftal over. In die jaren haalde Ajax regelmatig de kwartfinale. Er moet gewoon een basis komen die blijft.
Verder moet Ajax meer proberen een merk te worden, net zoals Barca en Real zijn. Profileer je als de club die Ibrahimovic en Suarez heeft opgeleid ( misschien komen er nog wel meer grote namen). Voor Feyenoorders die hun opleiding beter vinden: opleiden gebeurt volgens de Uefa tussen 17 en 23.

10 jaar geleden werd je in Duitsland voor gek verklaard als je dit over Dortmund had gezegd. Geld? Met het tempo waar het vermogen mee groeit behoor je over enkele jaren tot de subtop van Europa. We kunnen niet de grootste spelers halen maar met het niveau net daaronder kun je ook goede resultaten halen. Dortmund, Atletico en eigenlijk ook Juventus zijn daarin goede voorbeelden. Niks is onmogelijk in het voetbal dus een beetje hoop mogen we best blijven houden.

Europa league is mogelijk (kleine kans). Maar CL, ja als je zimling gaat halen en daarna zeggen dat je de CL kan winnen, nee dat is lekker geloofwaardig.

14 mei 2015 om 14:35

Dan lezen mensen een stukje over de ambities van Overmars mbt Ajax en CL en vinden ze hem ongeloofwaardig maar dan lees ik de reacties zoals hierboven en dan vraag ik me af wie het überhaupt snapt. Wat Overmars zegt staat compleet los van de afgelopen aankopen. Ik lees nergens dat Overmars de CL denkt te winnen met Zimling.

Ajax is een compleet nieuwe koers ingegaan om: financiële huishouding op orde te krijgen, stadion in eigen beheer te krijgen, jeugdopleiding nieuwe kwaliteit impulsen te geven, eens in de 2 haar kampioen te worden en ooit weer mee te doen om de CL. Nu kan iedereen cynisch doen maar volgens mij is hij uitstekend op weg.

Dat hij een droom heeft om ooit weer de CL te winnen is alleen maar prima en zou zo eens kunnen gebeuren. Als de jeugd zich zal ontwikkelen en er weer een lichting uitkomt zoals in '95 dan is niets onmogelijk. Dat hij die richting zoekt zie je terug in al die lange jeugdcontracten en de staf die daar rondloopt. Ik geloof en hoop in dezelfde droom.

14 mei 2015 om 15:27

Laat ze eerst maar eens de voorronde halen. Dat zal al moeilijk genoeg worden. Ajax heeft niet het kapitaal om een rol van betekenis te spelen in de champions league. Het team van '95 was uniek. Koester dat, dan zal ik het kampioenschap van mijn club in 2010 doen.

14 mei 2015 om 22:11

Ajax hoeft niet het kapitaal te hebben om structureel mee te doen om de CL maar een uitstekende jeugdlichting zoals in 95 zou zo maar weer eens kunnen gebeuren en is waarschijnlijk je beste en enige optie.

15 mei 2015 om 00:06

Thamike, kapitaal heb je nodig om mee te kunnen doen in de Champions League. Die geweldige lichting uit 95 krijg je niet meer terug door een gebrek aan financiële middelen. In 95 was er nog geen sprake van het Bosman Arrest en was het verschil tussen de Top en Sub Top niet zo groot als vandaag de dag. Overmars lult compleet uit zijn nek en heeft last van het Cruyff Virus. Onze Johan hield geen rekening met de wisselingen op de markt en ging er vanuit dat de jeugdopleiding Ajax weer structureel op de internationale markt zou zetten.

17 mei 2015 om 15:47

Ben ik het niet met je eens. Cruijff zijn visie is dat als je als Nederlandse club ooit weer eens een keer wil meedoen in de CL kan dat alleen door je jeugdopleiding goed op orde te hebben. En ik denk dat hij daarin gelijk heeft. Juist omdat je nooit de financiële middelen hebt om de grootste toppers te kopen moet je deze zelf opleiden. Mocht het een keer allemaal bij elkaar vallen dat je een super goede lichting hebt en de de spelers niet al verkocht zijn voordat ze goed en wel aangepast zijn aan het eerste elftal dan zou het zomaar eens kunnen.

Ook in '95 waren het voornamelijk de eigen jongens die uit een extreem goede lichting kwamen die het zo goed gedaan hebben.

Ik zeg niet dat het zo gaat lukken maar is wel je enige kans om het ooit weer te kunnen doen en lukt het niet dan vang je nog steeds veel geld voor je eigen opgeleide spelers.

Ligt de Efeteling voortaan in A'dam ??? Het is al 20 jaar niets meer en het zal nooit en te nimmer iets worden en het niveau halen waar Ajax vroeger zo trots op was dat kan naar de fabeltjes krant , om de heel eenvoudige reden is het geld , en daar hoef je niet zielig over te doen want dat is er niet . Al het geld dat je hebt kan je hooguit een speler voor kopen , en er lopen teams bij die kopen voor 400 euro een paar spelers , of er moet een of andere rijke Olie Sheik komen dan word het iets anders maar anders kan dit sprookje over Ajax gewoon naar Efteling verhuizen !!!!!! geen kampioen , in de beker eruit geknikkerd probeer dan eerst maar eens door de voorrondes heen tekomen . Daarbij komt ook nog als er werkelijk een topper doorbreekt hij echt niet wil voetballen tegen Exselsior of N.e.c.met alle respect,
We moeten die Mickey Mouse competitie maar koesteren want meer zit er toch niet in !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren