Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Twente en Swansea City schieten op met gesprekken’

Laatste update:

Luc Castaignos mag in de zomer vertrekken bij FC Twente, waar hij bezig is aan zijn derde seizoen. Zijn vierjarige contract loopt volgend jaar ten einde en de club wil spelers met een kortlopende verbintenis graag verkopen. Swansea City, dat in het verleden al interesse had, zou de onderhandelingen met FC Twente al hebben geopend. Het schiet zelfs al op met de vorderingen die de clubs boeken, weet Voetbal International.

/

Castaignos werd in de zomer van 2012 voor zo’n vijf miljoen euro overgenomen van Internazionale, waar hij toen maar een jaar had gespeeld. Achteraf gaf Joop Munsterman toe dat de club zich daarbij eigenlijk vergaloppeerde en nooit zo veel voor de spits had moeten neertellen. Castaignos werd echter voor vier jaar vastgelegd met een riant salaris van een miljoen euro per seizoen. Hij drukt nu zwaar op de begroting van FC Twente.

Swansea City is geïnteresseerd en doet zijn best, een goede deal te maken. Op dit moment zou FC Twente circa drie miljoen euro verlangen voor Castaignos, die in 93 wedstrijden 37 doelpunten maakte in het shirt van de Tukkers. Eerder was hij bij Feyenoord al goed voor 15 goals in 37 competitiewedstrijden. De 22-jarige Castaignos haalde in al zijn seizoenen in de Eredivisie de dubbele cijfers, maar kreeg desondanks al regelmatig te maken met kritiek.

Zie jij Luc Castaignos slagen in de Premier League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer, dat zoveel is uitgelekt bij FC Twente qua schulden etc....
Nu weten andere teams namelijk dat ze spelers voor een prikkie kunnen halen.

13 mei 2015 om 16:27

Inderdaad voor de verkoop van spelers heel ongunstig. Maar als de problemen zo groot zijn dat ee puntenaftrek plaatsvind dan is het natuurlijk niet stil te houden.

13 mei 2015 om 16:37

Uitgelekt of niet, Twente is een BV dus de cijfers waren sowieso wel in te zien..., ik denk dat voetbalclubs elkaars jaarcijfers ook wel checken...

13 mei 2015 om 16:45

eigen schud dikke bult...

als twetne de afgelopen jaren niet meer geld had uitgegeven dan er binnenkwam had dit probleem nooit gespeeld...

13 mei 2015 om 22:03

En zo keken 75 % van alle ere en eerste divisieclubs de afgelopen jaren in dezelfde spiegel..............met als grote voorbeeld Feijenoord en Psv.

13 mei 2015 om 22:57

klopt

13 mei 2015 om 16:46

Ca. 3 miljoen voor een spits die weinig presteert is nou niet bepaald een koopje...

93 wedstrijden 37 doelpunten in een ploeg die tot dit seizoen bij de (sub) top van Nederland behoorde...

Gewoon een matige spits, die ook nog eens mentaal niet sterk overkomt en veel loopt te mekkeren in het veld. Nog maar een contract heeft voor een jaar en waarschijnlijk een flink salaris heeft.

Ik zou zeggen strik eromheen, en met DHL enkeltje de plas over.

13 mei 2015 om 16:58

DHL is nou ook niet de goedkoopste en we moeten natuurlijk ook op de kleintjes letten. Er zijn talloze supporters die hem graag achterop de fiets of zelfs op de rug willen wegbrengen.

13 mei 2015 om 17:21

Wie is DHL wel ooit?

13 mei 2015 om 17:45

Vroeg ik me eigenlijk ook af

13 mei 2015 om 18:00

DHL is een internationale dochteronderneming van Deutsche Post Dhl. Oorspronkelijk was DHL vooral actief als koeriersbedrijf voor de verzending van pakketten en brieven, later kwam daar contractlogistiek bij.

Voor meer informatie verwijs ik naar Wikipedia.

13 mei 2015 om 18:00

Die pakketservicedienst met geel rood kleuren

13 mei 2015 om 17:20

Ik denk dat het wel mee zal vallen met een prikkie.

13 mei 2015 om 17:42

Twente heeft geld nodig en zit niet in de positie om veel aanbiedingen te weigeren. Andere clubs zullen hier zeker gebruik van maken.

13 mei 2015 om 19:00

Waarde, vraagprijs, biedingen, enz. worden slechts in beperkte mate bepaald door de financiële positie van de eigenaar! Al die onzin die supporters van andere clubs op basis van journalisten, die geen enkele inside-informatie hebben, zijn leuke reacties, maar nergens op gebaseerd. Twente heeft geld nodig, maar het komende seizoen echt niet zo veel als sommigen hier uitkramen. De salariskosten moeten terug van €16 naar €10milj en dit wordt het grootste deel al gedekt door de verkopen van Bengtsson (is al weg), Castaignos en Bjelland, aflopende contracten van o.a Breukers, Engelaar, Rendla, Myachi, Koppers en enkele trainers o.a Youri Mulder, v Wonderen, Snelders, de trainer van Jong Twente, enz.
Verder zijn er geen of nauwelijks exploitatietekorten en zijn er al afspraken gemaakt voor de tragere aflossing van (hypotheek-) schulden. Ook de verkoop van seizoenkaarten loopt nauwelijks terug volgens de eerste 'peilingen' en het wegvallen van de shirtsponsoring van Xximo wordt volgend seizoen volledig ondervangen door 2 regionale sponsoren. Dus concurrentie reken je niet te vroeg rijk. Spelers bij Twente kunnen vertrekken, maar voor normale prijzen en zeker geen superkoopjes.

13 mei 2015 om 19:45

Je bent veel te kort door de bocht, voor zover bekend zijn er nog helemaal geen afspraken gemaakt over vertraagde terugbetaling van de hypotheek. De gemeente heeft dit voorgesteld echter als voorwaarde gesteld dat ook de andere schuldeisers akkoord gaan. Geen enkele bank heeft nog gereageerd.

De salariskosten terugbrengen is bij lange na niet voldoende. door de matige prestaties lopen ook de inkomsten behoorlijk terug. O.a. de tv gelden worden jaarlijks minder, alleen dit jaar al vier ton geloof ik. En dat proces blijft zich voortzetten de komende jaren.

Daarnaast leuk dat er acht spelers weggaan, maar wat voor gevolgen heeft dit op de prestaties? Je valt terug op de ranglijst, hoe je het went of keert. Dat gaat je dus jaarlijks meer geld kosten. Hetzelfde voor je toeschouwers aantallen, hoeveel jaar accepteren die dat je een goede middenmoter geworden bent maar je jaarlijks betaald alsof je in de top drie zit?

En waarom zou de concurrentie zich rijk rekenen? Je rechtstreekse concurrenten kunnen geeneens de salarissen betalen die Twente aan haar spelers betaald. De spelers die Twente wil verkopen zullen naar het buitenland moeten, voor de top in Nederland komen ze sowieso te kort.

13 mei 2015 om 23:11

het spelersbudget moest van 16 naar 10 miljoen teruggebracht worden, dus de trainers, koffiejuf en scouts die volgend jaar niet meer bij twente werkzaam zijn hebben daar niks mee te maken

ook doe jij hier nu net alsof castisgnos en bjelland al verkocht zijn voor een hele grote zak geld, terwijl ze op dit moment gewoon bij twente onder contract staan en hun salaris via twetne betaald krijgen, terwijl twente het geld niet heeft en daarom van der laan dat maar betaald

verder zijn engelaar rendla myahci en koppers niet goed voor een salaris van een paar miljoen per persoon, dus ook daar doe je weer veeeeeeel te positief

twetne heeft op dit moment weer enorme liquiditeitsproblemen en al hun aflossingen zijn beraamd op hun veel e posistieve winsten uit de 2 jaar dat de club bovenin meedeed, dus het gaat heel zwaar worden die lasten te dragen als je club maar achteruit blijft holle qua prestaties selectie etc

ook zou twetne gewoon europa in gegaan zijn als het allemaal wel mee zou vallen zoals jij zegt, maar twetne gaat niet voor niets europa niet in...

ook zijn van veel spelers de transferrechten maar deels in handen van twente, dat gecombineerd met de extreem hoge salarissen die twetne betaald zorgt er voor dat je zelfs als je club financieel en qua prestaties niet op zn gat zou liggen de kans klein is dat er ff een berg miljoenen door twente binnengehaald wordt

en als ik het goed heb heeft twetne bepaalde inkomsten uit komend seizoen ook al doorverkocht waardoor ze andere rekeningen in een eerdere periode konden betalen, dus ook qua inkomsten zal er komend seizoen erg weinig binnenkomen ben ik bang, terwijl twente heel veel wat rekeningen al moeten betalen

13 mei 2015 om 17:37

Alsof je voor Castaignos zoveel meer had kunnen krijgen. Zeer matige spits die op dit moment niet veel meer waard is dan 2-2,5 miljoen gezien zijn contractduur.

Heeft overdreven veel kritiek gekregen deze jongen, Denk dat hij het niveau Swansea zonder al te veel problemen moet aankunnen en dat hij de meeste kenners nog wel kan verrassen in de PL. Zeker voor maar 3 miljoen kan zo'n club makkelijk het gokje wagen.

13 mei 2015 om 16:32

Idd voor maar 3 miljoen. Die lachen zich de ballen uit de broek voor een speler met toch redelijk veel ervaring op het hoogste niveau bij clubs als Feyenoord, Inter en Twente. Heeft Europese en Jong Oranje ervaring is echt geen groentje meer.

Eigenlijk is het bedrag ondanks zijn niet overweldigende kwaliteit veel te laag in de heden door waanzin gedreven voetballerij!

13 mei 2015 om 16:50

Te laag? Waarom denk je dat een speler die het bij Twente nauwelijks redt ineens goed gaat spelen in de PL?

Ter vergelijking, Pelle scoort in de Premier League (10 goals dit jaar) minder dan de helft van zijn aantal goals in de Eredivisie (27/23 goals) . In de eredivisie legt Castagnios er jaarlijks maar 13/14/10 in.

Denk dat er maar weinig supporters van Swansea om kunnen lachen als hij na een jaar spelen er vijf gescoord heeft. Denk eerlijk gezegd dat hij in no-time op de bank beland en daarna voor een prikkie mag vertrekken.

13 mei 2015 om 17:01

In de BPL wordt vrij veel ruimte weggegeven doordat de intensiteit zo hoog ligt. Perfect voor Castaignos. Hij is geen geweldenaar, maar voor een Swansea superbruikbaar. Een Henry was bijvoorbeeld perfect voor Engeland, maar in Italie mislukt..

13 mei 2015 om 17:14

Dat klopt, maar in nl wordt er al helemaal veel ruimte weg gegeven. De eredivisie is een competitie waarin zelfs de degradatiekandidaten aanvallend willen voetballen. Het is niet voor niks dat er in de ed jaarlijks zo veel wordt gescoord in vergelijking met andere competities. Tuurlijk ligt het bij een spits als hem veel aan de aanvoer en kan zijn vorm minder zijn, echter vergeten mensen dat hij bij Feyenoord ook altijd al veel kritiek kreeg en een groot gedeelte van zijn goals toen penalty's waren.

13 mei 2015 om 17:16

Alleen doet hij het in Nederland tegen Bruma en Rekik al niet eens, hoe moet hij het dan tegen Terry en Cahill doen?

13 mei 2015 om 17:38

Dat aantal ligt niet alleen aan het niveau van de Eredivisie maar ook het niveau van de club. Feyenoord is hier een topclub terwijl Southampton blij mag zijn als ze in het linker rijtje eindigen.

Tevens heb ik een stuk meer vertrouwen in Castaignos dan in Pelle in de PL. Pelle is de betere kopper en was doordat hij hij groot en sterk was onverslaanbaar in de eredivisie maar tegenover de PL verdedigers heeft hij dit niet. Castaignos heeft een goede basistechniek, is sneller, doelgerichter en vooral dynamischer.

Nogmaals hij zal niet de stap naar een topclub maar voor 3 miljoen vind je geen andere spits met zijn kwaliteiten

13 mei 2015 om 23:15

als hij zn carriere serieus had genomen had hij op zn 17e een nieuw contract bij feyenoord getekend, hijbegon namelijk na een beroerd 1e halfjaar een beetje in te komen en heeft constant het vertrouwen gehad, als hij toen nog 1-2 jaar bij feyenoord was gebleven had het team op hem afgestemd geweest en zou hij perfect door kunnen ontwikkelen om vervolgens een stap naar het buitenland te maken en daar als serieuse voetballer binnengekomen, ipv het zoveelste jonge ventje dat voor weinig opgepikt wordt als een soort loterijricket, als je er maar genoeg koopt zitten er vast een paar tussen die prijs hebben en de andere tickets gooi je gewoon weg en steek je geen energie in

Deze jongen kan bij FC Twente in de Eredivisie al geen potten breken, wat moet die jongen dan in godsnaam bij een club zoals Swansea City in de Premier League doen?

13 mei 2015 om 16:31

Voor counterspel is Castaignos zeker geen verkeerde. Twente heeft echter een ploeg die graag veel balbezit heeft, en daar komt Castaignos totaal niet uit de verf.
Zet in een counterende ploeg iemand met een goede dieptepass erachter, en dan zie ik Castaignos wel weer opbloeien.

13 mei 2015 om 16:39

Waarom denk je dat hij juist beter zou renderen in een counterploeg?
Als je als team op de counter speelt heb je juist een spits nodig die weinig kansen nodig heeft om te kunnen scoren.
Castaignos is juist een spits die zich zeer goed positioneerd, maar teveel kansen nodig heeft om een goaltje te kunnen maken.
Daarnaast is hij niet zo balvast en heeft hij geen sterke basistechniek.
In de lucht is hij daarentegen wel redelijk sterk, maar ook niet vaan zeer hoogstaand niveau.
Bij Swansea speel je automatisch tegen sterkere tegenstanders, dus een hoger niveau en dus ook sterkere verdedigers.
Hij zal wat dat betreft slimmer moeten handelen en meer aan zijn afwerking moeten werken. Aan zijn positionering zal het niet liggen, dus mocht hij zijn afwerking verbeteren, dan is er misschien nog hoop voor hem.

13 mei 2015 om 16:53

Grotendeels eens, maar hij is juist niet kopsterk. Ik kan me tenminste geen doelpunt van hem heugen waar hij met zijn hoofd scoorde.

Ik vind hem juist wel een slimme speler met goed inzicht en geweldige loopacties. Dit maakt hem m.i. een goede counterspits. Daarnaast is het geen luie bal-afwachter en werkt hij hard.
Castaignos zie je met name stuntelen in een druk en onoverzichtelijk doelgebied. Hij lijkt daarbij te veel te moeten nadenken terwijl dit als spits normaal je tweede natuur zou moeten zijn. Bij counterploegen kom je dit echter veel minder tegen. 1-op-1 situaties is hij vaak wel de baas.

13 mei 2015 om 16:54

Ik weet het niet hoor Jansen. Zijn afronding is niet optimaal, en heeft vaak veel kansen nodig voor een goal. In een counterploeg heb je een efficiënte spits nodig, en Luc is dat niet in mijn ogen.

13 mei 2015 om 17:14

Castaignos voor counterspel, sorry maar dat is echt belachelijk. Ik denk dat Van Beukering (ja kennen we hem nog?!) hem nog helemaal stront loopt op de honderd meter.

13 mei 2015 om 17:22

C
astaignos is een goede speler voor een degradaieclub of een club als Eindhoven.

13 mei 2015 om 19:15

Zekers kennen we Johny Van Beukering (burgerking) nog. Ik denk toch dat Castaignos sneller is. Castaignos is ook wel snel maar hij heeft fysiek niks te zoeken in de PL. Daarbij is Castaignos ook niet echt een afmaker. Ik denk ook niet dat hij Gomis uit de basis kan spelen. Gomis vind ik overigens een goeie spits.

13 mei 2015 om 23:17

toen zijn trainer hem op links wilde zetten zodat hij meer ruimte en tijd zou krijgen en wellicht wat meer voordeel uitzn snelheid zou kunnen halen en niet constant zou falen in het meevoetballen, wlde meneer daar niks van weten en moest en zou hij in de spitsspelen...

arrogant mannetje zonder zelfreflectie...

13 mei 2015 om 17:54

Hij heeft anders aardige statistieken bij Twente, +10 goals per jaar voor een jonge speler is niet slecht. Bovendien kost hij ook niet zo veel, wie niet waagt wie niet wint.

13 mei 2015 om 18:19

Dat zijn juist belabberde statistieken. Tussen de 10 en de 15 goals per jaar, gemiddeld 13 in vier seizoenen. Dat beloofd weinig goeds in Engeland. Ter vergelijking, Pelle zat op 20-25 per jaar, nu op 10 in de PL. Bony zat op 31 per jaar, nu op 17.

Finbogason, 30+ in de Eredivise, pas 2 in Spanje.

De topscoorder in Nederland zit altijd ergens tussen de 24-35 per jaar, gemiddeld rond de 29. Dat is al tientallen jaren zo. Deze jongen is nog nooit ook maar in die buurt gekomen. En dat is vier hele seizoenen eredivisie.

Overigens is hij allang niet jong meer, hij wordt komende zomer alweer 24 jaar.

Goeie speler voor clubs als Toulouse Fc Köln En Fc basel maar meer niet. Niet voor een PL club geschikt deze Castaignos.

13 mei 2015 om 16:27

Fc koln.

13 mei 2015 om 16:39

Noem je nou echt FC basel? die hebben toch aardig wat gepresteerd in de CL. Die kunnen echt wel beter dan Castaignos

13 mei 2015 om 16:43

Nou ik wou eigenlijk rb Salzburg en Fc Kopenhagen zeggen maar moest effe snel een reactie plaatsen dus daarom. Sorry dat ik Basel zij . Nee maar die Spits van Fc Basel is echt goed volgensmij Embolo ofzo iets. Maar hij is iets van 17 of 18 dus mega talent dus van Basel.

13 mei 2015 om 16:46

Haha ja, ik zie Basel ook niet op hetzelfde niveau als Köln, Toulouse etc.

13 mei 2015 om 17:30

Hahah het is je vergeven die jongen gaat het overigens wel maken ja. Goed talent

Dan hoop ik voor FC Twente dat ze Swansea boter bij de vis laten doen, want die club is voor geen cent te vertrouwen verder.

13 mei 2015 om 17:53

Jawel, maar niet als je rare constructies afspreekt. Dus geen doorverkooppercentage enzo. ADO heeft daar trouwens ook wel een handje van, vraag maar aan Emmen bij de transfer van Chery.

Toch apart dat Swansea interesse heeft in een spits die het moeilijk heeft in de Eredivisie. Castaignos zou best bij de speelstijl van Swansea passen, maar het niveau heeft hij niet.

13 mei 2015 om 16:37

Voor 3 miljoen kun je wel een gokje nemen.

13 mei 2015 om 16:53

@ Hangover96: dat is mede omdat de spitsen die in Nederland veel scoren in de regel na een of twee seizoenen de eredivisie alweer verlaten. Bony, Finbogasson etc. die vergelijk gaat dus niet op.

Het is een matige spits, die met zijn ervaring meer had moeten brengen dan de spelers die jij noemt. Voor 3 miljoen is Kramer van Ado wellicht een betere optie voor Swansea.

13 mei 2015 om 19:00

Hangover Boetius Locadia en Achabar zijn jonger en zijn net zo ver in hun ontwikkeling. Castaignos is niet goed genoeg voor de PL. Een club als FC Kopenhagen Elche SC Freiburg Guinamp Norwich City (als ze niet promoveren) Aberdeen dat is misschien leuk voor Castaignos.

13 mei 2015 om 19:02

Castaignos is al bijna 24 dus daar zit 2 jaar tussen Hangover. Kramer is misschien leuk voor FC Groningen maar niet voor Swansea City.

Snel verkopen die handel. Is geen echte topper, ook niet voor fc twente-begrippen. Ik vind 'm verder qua uitstraling altijd een beetje negatief overkomen.

Een wijze les voor Twente: Als een BPL club interesse heeft in een speler van je altijd meer vragen dan het bedrag dat je er zelf voor betaald hebt. Ook al heeft Twente problemen, ze betalen het toch wel. Ze stikken van het geld ook bij Swansea, 3 Miljoen dat is echt niets in de Bpl.

13 mei 2015 om 16:38

Inderdaad. Het valt me op dat er in de Premier League veel en veel meer betaald wordt voor spelers. Een speler die in bijvoorbeeld de Serie A 10 waard is, zou zo naar de Premier League gaan voor 20-25 miljoen. Helaas vertrekken hierdoor ook de meeste talenten (te vroeg) naar Engeland en verpieteren ze daar op de tribune.

Wat gaat hij daar doen? Flessen water vullen???

13 mei 2015 om 19:03

Hahahaha ik denk niet eens dat hij dat mag doen.

13 mei 2015 om 19:32

Deze jongen staat al een hele lange tijd stil in zijn ontwikkeling. Nee ik denk niet dat hij het niveau van de BPL aankan... Komt eigenlijk al tekort voor FC Twente

Weer een club om te verzuipen voor Castaignos. Succes knul je hebt nu pas 4 jaar stil gestaan in je ontwikkeling.

Zou in Engeland op de counter zeer nuttig kunnen zijn. Is toch snel en redelijk sterk. Wat Castaignos wel heel goed kan is zijn loopacties timen. Veel kritiek altijd gehad vooral om zijn arrogantie.

13 mei 2015 om 16:46

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Qua positie kiezen voor de goal is hij zeer sterk. Al weet hij vaak genoeg niet welke keuze hij moet maken als hij voor de goal staat.
Hij mist simpelweg het "torinstinct" die je moet hebben als counterspits.
Bij Swansea moet je het sowieso doen met vrij weinig kansen per wedstrijd. Als je bekijkt hoeveel kansen hij bij Twente al om zeep helpt, door de verkeerde keuzes of juist door een slecht getimed schot, dan vraag ik me ten zeerste af of hij daadwerkelijk iets kan bewerkstelligen en kan functioneren als spits bij Swansea.

3 miljoen waarvan Twente zo'n 50% krijgt. 1,5 miljoen krijg je dus en 1,2 miljoen minder salaris. Bovendien absoluut vervangbaar. Prima deal, alleen jammer dat hij afgelopen zomer niet werd verkocht, want er scheen destijds een akkoord met Swansea te zijn voor 8 miljoen. Maar als, als.

13 mei 2015 om 16:44

Doylen heeft 15 % geen 50.....

13 mei 2015 om 16:55

+ 5% opleidingsvergoeding naar o.a. F'nrd

13 mei 2015 om 17:19

Nee, F'noord krijgt lang niet alles. Zelfs Inter krijgt daar nog wat van. Daar heeft hij ook een deel van zijn "opleiding" genoten. De club waar hij speelde voordat hij 16 was krijgt 2.5 procent, en dan per jaar nadat hij 16 was en onder de 21 krijgt iedere club 0.5 procent per jaar dat hij er heeft gezeten. Dus Feyenoord krijgt iets van 3.5 tot 4 procent, Inter 0.5, Twente 0.5 tot 1 procent van de opleidingsvergoeding.

Swansea heeft juist 3 M geboden, maar twente wil 5. Toch gaan ze er uitkomen (4M) heb ik begrepen oa dmv een doorverkoop %.

13 mei 2015 om 19:26

Doorverkoop percentage met Swansea, laat Twente dat maar achterwege, Utrecht heeft nog steeds een arbitrage zaak bij de Ftfa, in verband met Vorm. Gevaarlijke club om zaken mee te doen.

De nieuwe Bony???? ahaha

Ik zou in ieder geval geen dooverkoopclausule afspreken met die Engelsen. Voor je het weet wordt hij geruild met de koffiejuf van zijn volgende club.
Ik denk overigens niet dat deze jongen hier wel gaat slagen, beetje type van Wolfswinkel ; iets te groot voor het servet, veels te klein voor het tafellaken.

13 mei 2015 om 23:25

maar zelfs voor een eredivisieservet vind ik hem niet groot genoeg hoor,
wellicht dat hij luxemburg oid te groot als servet is, maar in nederland heeft hij nog geen seizoen laten zien boven het niveau van de eredivisie uit te stijgen, of uberhaubt een degelijke subtopspits te zijn...

Eerst zien dan geloven. Hij is de slechtste eerste spits die ik ooit bij Twente heb gezien.

Deze speler bewijst iedere zondag dat het een matige spits is.
Zelfs voor Twente is hij te slecht.
Wat moet die gaan zoeken in Engeland?.
Swansea kan beter de ogen bete open doen en een andere speler aantrekken.
Komt hij toch in Engeland dan maakt hij een paar goals.
Voor Twente is de verkoop een goede zaak want er komt de broodnodige poen binnen.

Hij moet Bony doen vergeten. Lol ff serieus wat een matige voetballer is dat.

Als Twente hem verliest aan Swansea mogen ze de handen dicht knijpen. Wat ze met hem moeten is voor mij een raadsel. Dat is toch geen spits...... Althans niet voor middenmoot Premier League, eerder voor Telstar of Den Bosch. Castaignos zou nog een penalty missen als er geen keeper in de goal zou staan

3 miljoen voor iemand die blijkbaar enorm op de begroting drukt met zijn loon en dus weg moet is ondanks het afstaan van enkele percentages ook nog steeds een leuk bedrag. Toch denk ik dat Twente gaat proberen nog iets meer te krijgen en dat is hun goed recht.

Niveau Jupilairleage, alhoewel er spitsen zijn die met spelers als Corona om zich heen meer doelpunten zouden maken.

Pfffff nog even en de vlag kan hier uit. Luc Castaignos is de grootste miskoop uit de FC Twente historie. Groot deel van het het matige presteren is op zijn conto te schrijven. Zeer beperkt in zijn techniek, kan niet koppen en is ook geen kille afmaker. Enige wapen zijn zijn loopacties.

13 mei 2015 om 20:27

Grootste miskoop absoluut niet. Denk maar aan een Javadov ofzo

13 mei 2015 om 22:32

Een javadov kostte nog geen 15% van wat Castaignos heeft gekost. Appels met peren.

Het lijkt me wel interessant dat hij terugkomt naar Feyenoord.

Luc gaat slagen in de PL maar niet voor de echte to en is dat nou zo erg? Natuurlijk niet!

Met een vierjarig contract zou nu 3/4 van zijn transfersom zijn moeten afgeschreven. Dus in totaal 3.75 miljoen. Alles boven de 1.25 miljoen aan transferinkomsten wordt gezien als positief resultaat vergoedingssommen. Zou dus betekenen dat dit het verlies met 1.75 miljoen verlicht. En natuurlijk een besparing op salarissen oplevert voor komend seizoen.

13 mei 2015 om 23:30

als al het geld dit seizoen bij twente binnen zou komen wel ja,

maar de transferrechten zijn deels verkocht en over het algemeen heeft een doyen bv ook afpsraken dat het door hun geinvesteerde bedrag minimaal terugbetaald moet worden door de club

maar dat is logisch, anders zouden spelers van wie de transferrechten bij derden liggen gewoon niet verkocht worden, maar geruild of desnoods transfervrij laten vertrekken als ze waarde voor de ploeg hebben

Castagnios mist noodzakelijke voetbalkwaliteiten. Kan geen bal aannemen en of vasthouden.mist teveel kansen (de meeste van vorig jaar) en kan niet koppen. Dus snel verkopen. Het enigste dat ik hem kan nageven is dat hij hard werkt Trouwens volgens mij heb ik vorig jaar ook al gelezen dat Swansea en Twente er zowat uitwaren dus moet t eerst allemaal nog zien

Hoeveel % gaat er naar Doyen? Of is dat niet van toepassing bij Castagnios?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren