Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola afgebrand: ‘Spelers geloofden er nog wel in, maar de trainer niet’

Laatste update:

De kans dat Bayern München de finale van de Champions League nog zou halen was weliswaar klein, maar onmogelijk was het niet. De trainer van de Duitsers, Josep Guardiola, heeft er volgens Bert van Marwijk en Youri Mulder echter niet alles aan gedaan om Barcelona alsnog uit te schakelen.

/

“Het leek wel of Bayern, of althans de coach, meer ging voor een overwinning dan voor de finale”, gaf voormalig Oranje-bondscoach Van Marwijk als analyticus aan bij de NOS. “Hij had nog een kwartier de tijd en de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Je moet een signaal afgeven.” Aanvallende middenvelder Mario Götze kwam pas in de slotfase binnen de lijnen en spits Claudio Pizarro werd helemaal niet ingebracht. Bayern verloor het eerste duel in stadion Camp Nou met 3-0 en had in München dus een ruime zege nodig.

“De kans is klein dat het gaat lukken, maar daar ga je wel voor”, was de mening van oud-aanvaller Mulder, thans assistent-trainer van FC Twente. “Thomas Müller haal je er toch niet uit? Die kan scoren. De spelers geloofden er nog wel in, maar de trainer niet. Je zag Müller de boel in blessuretijd nog aansporen, achter Guardiola.” Mulder voorspelt een vertrek van de coach. “Hij geeft de jongens een tikje op de kont, neemt soort van afscheid van de jongens, wil in een goed blaadje blijven bij de spelers.”

Denk je dat Josep Guardiola bij Bayern München blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap ook niet dat hij pas in de 86e minuut götze wisselde voor ik dacht Müller? Als hij dat eerder had gedaan was er nog wel wat geloof, hoewel je wel ziet dat ze Robben en Ribéry misde, Zonde

13 mei 2015 om 10:42

Müller moet je niet wisselen in dit geval. Hij is op en top Duitser, die blijft doorgaan tot minuut 100 en daar voorbij. Schweinsteiger, Müller, neuer.. dat zijn jongens die Bayern nodig heeft.. ik hoop zo dar guardiola zijn biezen pakt, en dat er weer Duitse trainer wordt aangesteld. Kampfen bis ende, dat mis ik echt bij dit Bayern, hoe goed ze ook zijn.

13 mei 2015 om 11:05

Vergeet Lewandowski niet. Lewa, Muller, Schweini en Neuer gaven pas op wanneer de scheids floot. De rest had al rond minuut 40 opgegeven. Met nadedruk op die spanjaarden die waren opeens nergens meer te zien

13 mei 2015 om 11:07

Ja idd, kan echt geen toeval zijn dat we er de zelfde kijk op nahouden. Lewandowski was wel geweldig gisteren moet ik zeggen. Dat Kroos weg is, begrijp ik nog steeds niet. Alles bij elkaar, heeft guardiola ons niet verder gebracht.

13 mei 2015 om 11:12

Indd eerste jaar had ie ons alleen in de competitie verder gebracht. Maar ik gok erop dat het volgend seizoen anders is en dat Bayern het moeilijk krijgt. Kijk naar Bayer Leverkusen dat is pas Duits voetbal. Dortmund, BMG, Wolfsburg en Augsburg zelfs spelen geweldig voetbal

13 mei 2015 om 11:25

van mij mag Pep gaan. Ik heb echt het idee dat er veel niet klopt bij hem. Dit is al het tweede jaar op rij dat er aan het einde van het seizoen een half kreupel team rondloopt. Zijn wissels begrijp ik vaak niet en op al die Spanjaarden zit ik al helemaal niet te wachten. Javi Martinez deed het goed maar de rest was onnodig, net zoals t vertrek van Kroos...

13 mei 2015 om 11:26

Ja, het zou me niet verbazen als er volgend seizoen ook naast de titel gegrepen wordt. Leverkusen heb ik ook erg hoog zitten. Hoewel ik denk dat wolfsburg de grootste uitdager wordt. Ik ben ook benieuwd hoe BMG dit succes gaat uitbouwen, ze hebben in ieder geval erg veel mogelijkheden.

13 mei 2015 om 11:57

Guardiola begon sowieso in een opstelling die niet aanvallend genoeg was. Ik had Lewandowski, Müller én Götze laten spelen. Zeer vreemd dat zelfs op het einde hij dit niet aandurfde.

Achterin Javi Martinez er bij die voortdurend op Messi stond want hij kan prima mee het middenveld op.

Lahm dekt Neymar, Boateng laatste man, Javi dekt Messi, Bentatia dekt Suarez, Müller kan wel achter Alba aan en Bernat dekt Alves, Thiago tegenover Iniesta en Schweinsteiger tegenover Rakitic, Götze op Busquets en Lewadowski op de centrale verdedigers.

De formatie lijkt 3 / 4 / 3 maar is eigenlijk 3,5 / 4 / 2,5

Neuer
Boateng
Javi Mart.
Bentatia
Lahm
Thiago
Schweinst.
Bernat
Müller
Lewandowski
Götze
13 mei 2015 om 12:43

Martinez die 8 maanden niet gespeeld heeft tegen de beste aanval van dit moment zetten, dat is helemaal zelfmoord!

13 mei 2015 om 19:30

Hij is de enige die zowel centraal achterin als op het middenveld kan spelen, en dat heb je nodig tegen een valse 9.

Achja, hij was realistisch en wou niet weer afgaan.

13 mei 2015 om 10:21

Ach dat is onzin. Als Liverpool realistich was geweest waren ze de kleedkamer niet meer uitgekomen nadat ze in de CL Finale in de rust met 3-0 achterstonden tegen AC Milan. Als Griekenland realistisch was geweest hadden ze niet eens meegedaan aan het EK van 2004. Zolang er een kleine kans is moet je daar gewoon voor gaan, anders kun je net zo goed stoppen.

13 mei 2015 om 10:52

Wat is dat nou weer voor logica? Hij was realistisch..ik denk dat bayern fans 10x liever hadden gezien dat ze vol op de aanval gingen spelen en dan misschien alsnog verliezen als het niet eens te proberen.maarja pep is een barca man in hart en nieren.zal me niks verbazen als hij stiekem wel blij is met de uitkomst.

13 mei 2015 om 11:23

Weet je wel zeker dat je op de juiste persoon hebt gereageerd?...

13 mei 2015 om 12:26

Echter doe je dit Barcelona zwaar tekort als je het vergelijkt met de tegenstanders van Griekenland op het WK en het Ac Milan van tegen Liverpool.

Barcelona was totaal over Bayern heen gelopen als Bayern echt vol op de aanval zou zijn gegaan. Pep is gewoon een realistisch man, na een mega uitslag tegen Barca had hij waarschijnlijk vandaag zijn ontslag gekregen

13 mei 2015 om 12:32

@detinho, wat?.....

Liverpool die maar 45 minuten hadden om een achterstand van 3-0 goed te maken tegen een formidabel AC Milan stonden echt wel voor een grotere challenge dan Bayern hoor. Heb je wel door dat dat het Milan van Kaka, Seedorf, Pirlo, Shevchenko, Maldini en Nesta was?

En ik zal maar niet beginnen over Griekenland die 0 topvoetballers hadden en het moesten opnemen tegen Figo en co.

13 mei 2015 om 14:18

Tristan. Bayern had 15 minuten voor 3 goals, liverpool destijds 45. Welke challenge is er nu ook alweer groter? Dit is het Barcelona van Messi, de allerbeste voetballer die geboren is. Door de ruststand van gister had Bayern 45 minuten om 5 goals te maken. En zeg nou zelf. Barcelona speelde de 2e helft op 50%

13 mei 2015 om 15:19

Volgens mij stond Bayern na 29 minuten al achter met 2-1. Toen had Guardiola al een extra aanvaller moeten inbrengen. Hoe kom jij erbij dat ze maar 15 minuten hadden om die goals te maken?

13 mei 2015 om 19:08

Guardiola was gewoon bang om af te gaan. De vorige 3 halve finale wedstrijden waren al behoorlijk kansloos verloren gegaan, in 2 daarvan werd Bayern gewoon ronduit vernederd. Had Guardiola gister echt nog wat willen forceren dan was Gotze/pizarro veel eerder gebracht, tijdens de rust al. Na de 1-1 is het niet meer het doel geweest om door te gaan maar enkel een degelijk resultaat te boeken.

13 mei 2015 om 12:23

Precies @eigenweg, ik ben geen Barcelona supporter maar als Bayern vol in de aanval was gegaan, waren ze zwaar overlopen door MSN dat lijkt mij duidelijk. Voor ons het publiek was dat geweldig geweest, waarschijnlijk was het rond de 3-9 geworden!

Pep heeft eieren voor zijn geld gekozen en ging voor het resultaat

Dat je Muller in minuut 87 eruit haalt boeit echt niet meer. Dan scoor je geen 3 keer meer.

Hij had idd na de 3-2 wel gotze en pizarro moeten brengen en gewoon alles of niets. Boeiuh als je daardoor 3-4 verliest...dan probeer je het tenminste

13 mei 2015 om 10:15

Ik vond het gister ook raar dat Guardiola niet voluit ging en de voorsprong koesterde. Ik zat te denken he.... Hoeveel levert een overwinning in de halve finale van de CL op?? Per overwinning krijg je sowieso een bepaald bedrag maar maakt het stadium van het toernooi nog wat uit behalve als je t toernooi wint uiteraard?? Ik zou anders geen andere rede kunnen bedenken om de 3-2 vast te houden. Dan had ik dat laatste kwartier alles naar voren gestuurd.

13 mei 2015 om 10:24

als 1 ding geen probleem is bij bayern dan is het geld wel.

13 mei 2015 om 10:39

Naja ik wil maar zeggen... De kans dat je eruit vliegt is 99 procent. Als je die 3-2 vasthoudt, kan je (noem eens wat) 8 miljoen bijschrijven. Dan had ik nog wel ff twee keer nagedacht als trainer. Ik ga misschien wat ver maar t is een hoop geld.

13 mei 2015 om 10:49

een poule overwinning levert 1,5 miljoen euro op.
plaatsing voor de finale levert 10,5 miljoen euro op.

Ik weet niet of een overwinning in de halve finale iets oplevert als je toch uitgeschakeld wordt, maar meer dan 1,5 zal het niet zijn.

13 mei 2015 om 10:56

Muller moet je er nooit uithalen die wil door blijven gaan. Wat heeft het voor zin om hem in die laatste minuten hem er alsnog uit te halen, dat creeërt alleen maar wrijving.

13 mei 2015 om 11:42

Als hij dat gedaan had en als of verloren, krijgt Pep commentaar dat hij veel de aanvallend wisselt en beter verdedigend had kunnen wisselen zodat ze in elk geval de wedstrijd nog hadden gewonnen. Het is ook nooit goed.

13 mei 2015 om 12:07

Met jouw ingesteldheid boeit het inderdaad echt niet. Maar je kan vanaf de 87ste minuut wel nog 3 goals maken. Er moet maar 1 goal vallen in de 87ste minuut en de twijfels bij barca kunnen komen en het geloof bij bayern. Ik heb genoeg voorbeelden van wedstrijden waarbij dit is gebeurd.

Zo een topcoach is het dus toch niet....

13 mei 2015 om 10:13

Het is geen topcoach voor Bayern maar wel een topcoach. Hij had een club als Arsenal of Dortmund moeten coachen waar ze snel en mooi aanvallend combinatievoetbal spelen

13 mei 2015 om 10:16

Arsenal en Dortmund kan je echt niet vergelijken qua speelstijl. Klopp versus Wenger, da's dag en nacht verschil.

13 mei 2015 om 10:19

Voetbalde Bayern dan slecht verdedigend counter voetbal?! Gua heeft zelf de mooie spel van Bayern er uit gehaald voor dat eindeloze voor mij dus anti-voetbal van hem.

13 mei 2015 om 10:29

@belggunner maar vind je dan niet dat die ploegen iets van elkaar hebben? Dit jaar heb ik Dortmund minder gevolgd, heel de BL zelfs niet echt, alleen topwedstrijden. Maar Dortmund speelt toch ook goed combinatievoetbal op de helft van de tegenstander net als Arsenal het mooiste voetbal van Engeland speelt op zo een manier?

13 mei 2015 om 10:36

Dit jaar lijkt het misschien al iets meer op elkaar, omdat Wenger in de topmatchen iets behoudender speelt, of toch sinds Coquelin er zit, rond de jaarwisseling denk ik.
Maar Dortmund speelt nog veel meer reactievoetbal dan Arsenal. Arsenal is dominanter, inderdaad.

13 mei 2015 om 10:38

Dortmund speelt mijns inziens veel meer op snelheid en omschakeling dan dat Arsenal dat doet, vind ik.

13 mei 2015 om 12:59

Hij heeft gewoon nog heel veel te leren, potentie is er wel.

tja, ik denk dat niemand ( misschien een paar spelers) het idee had dat Bayern überhaupt nog door kon gaan. na de 1-2 wist je het ook wel zeker dat ze niet meer doorgingen, zou barca nog even hebben aangezet, dan had Barca ook wel kunnen winnen

Muller moet je er sowieso nooit uithalen in dit soort wedstrijden. Pep's naiviteit heeft hem weer de kop gekost. Met zo een hoge lijn spelen zowel in Barcelona als Munchen tegen de beste en beweegelijkste aanval ter wereld is gewoon amateuristisch, zeker met Boateng en Benatia achterin.

13 mei 2015 om 10:42

En als je de boel gaat dichttimmeren dan krijg je weer de kritiek dat je anti-voetbal speelt. Zo kun je het nooit goed doen. En dan geef ik Guardiola gelijk. Liever met mooi of in ieder geval aanvallend voetbal uitgeschakeld worden dan zoals Mourinho alles dichttimmeren en nog eruit vliegen tegen een team wat minder is.

13 mei 2015 om 10:49

Probeer maar eens een keer drie keer te scoren tegen Barcelona, of ze vol gas geven of niet, dat lukt maar weinig ploegen. Los van het feit dat Bayern Robbery mist is er sowieso een scheve balans in de selectie. Aan het begin van het seizoen werden er nog twee opstellingen bestaande uit 22 verschillende Bayern spelers gepost door VBZ die beiden topclub waardig waren. Probleem was echter dat bijna alle spelers het liefst of in de as spelen of daarnaartoe trekken. Bayern moet de selectie met visie en beleid gaan omturnen anders lopen ze volgend seizoen weer vast in bepalende wedstrijden.

13 mei 2015 om 10:57

Je pakt nu 2 extremen, er zit nog een groot grijs gebied in het midden. Je moet Barca o.a. pakken in de omschakeling en met hoge ballen vanaf de zijkant. Dat hoeft niet te gebeuren met 20 procent balbezit. Kijk alleen al naar de Clasico's van dit jaar.

Verder heeft Guardiola veruit de beste selectie ter wereld. Met een fitte Robben, Ribery en Alaba hebben ze een bank die een klasse beter is dan die van Barca en Real. Hij heeft van Jupp's all conquering machine een mindere versie van Barca gemaakt. Niet Barca 2.0, maar Barca 0.5.

Maar goed op het moment dat je de beste linksback en de beste rechtsback van de wereld (alaba en Lahm) op het middenveld gaat posteren (terwijl je al enorm goede middenvelders hebt) omdat je om een of andere reden Bernat en Rafinha op de backs wil hebben dan heb je het wat mij betreft sowieso niet goed gezien hoor.

13 mei 2015 om 11:00

Je weet dat er iets tussen in zit he? Dat je je verdedigers niet op de middenlijn zet wil niet zeggen dat je de bus parkeert en gaat counteren. Je kunt het voor je verdedigers echt wel makkelijker maken door ze iets meer te laten zakken, dat wil niet zeggen dat je hele team moet stoppen met afjagen en drukken.

13 mei 2015 om 11:21

Klopt maar in feite moet je juist hoog druk zetten. je ziet wel dat Barcelona het in de competitie heel moeilijk heeft met clubs die dit doen. Celta deed dit bijv. en dat heeft Barca toen verloren.

13 mei 2015 om 11:31

Chi7 slaat de spijker op zijn kop. Hoevaak je nu niet Bayern spelers van die onzinnige passes ziet geven die hun spel vertragen net zoals Barca dat in de laatste dagen van Guardiola deed, onvoorstelbaar. Het is geen Barca 2.0 maar inderdaad de mindere versie. Met dit Bayern moet je Blitzkrieg voetbal spelen, powervoetbal, maar dat kan en wil Guardiola niet. Klopp bij dit Bayern zou geweldig zijn.

Gotze pas in de 87e minuut brengen is gewoon een schande, die man heeft Duitsland persoonlijk wereldkampioen gemaakt. Guardiola was gisteren een apathische lafbek, hij leek het allemaal wel prima te vinden. Duidelijk dat hij vertrekt.

13 mei 2015 om 10:21

Maar heeft daarna bij Bayern geen pepernoot geraakt dus wat is je punt? Je loopt nu gewoon Snoeks na te praten die maar deed alsof Gotze de verlosser is en de hele wedstrijd op zijn kop zou zetten, want dat heeft ie dit jaar al zo lekker vaak gedaan voor Bayern. Oh nee toch niet!

13 mei 2015 om 10:30

Ik kijk juist vanwege Snoeks naar Sport1 dus maak je geen zorgen. Los van zijn prestaties verdient Gotze wat meer respect, hij werd nu gewoon vernederd. En zo laat wisselen slaat nergens op als je nog 3 goals nodig hebt.

Ik vind dit maar sensatie zoeken... Na de 1-2 was het eigenlijk gewoon klaar, dat heeft niks met instelling of erin blijven geloven te maken. Dat je vervolgens een kwartier voor tijd op 3-2 komt (en er dan nog 3 moeten maken!) is leuk, maar je zag ook Barca nog steeds niet onder de indruk zijn...

Als voetballer voel je perfect of er in zo'n wedstrijd wat te halen valt, dat gevoel ging bij de 1-1 de prullenbak in en bij de 1-2 helemaal! Ja ze hadden als gekken aan kunnen gaan vallen maar zij weten dondergoed dat dat keihard afgestraft zou worden omdat Barca dat in de 1e helft al 2x had gedaan. Dan voel je als speler echt wel dat het er niet inzit. Iedereen doet nu alsof Gotze de verlosser zou zijn, wat heeft die het hele jaar laten zien dan om echt het verschil te maken?

13 mei 2015 om 10:34

Precies. Kortzichtige mensen allemaal, geef deze man een groen randje aub.
Als Barca wou, wonnen ze hier 2-4 ofzo. Ze dachten gewoon al aan de topper tegen Atleti.

13 mei 2015 om 11:08

Zo iets noem je mentaliteit. Duitsers blijven vechten ook al zouden ze 6-0 moeten wegpoetsen ze zouden blijven rennen en hopen

13 mei 2015 om 11:19

Da's geen mentaliteit. Da's Pep die een 3-2 met redelijk aanvallend spel verkoos boven een 2-4 door blind naar voren te stormen met Götze, Pizarro en co.

Dat ze een uitstekende mentaliteit hebben, klopt wel. Man, wat zou ik een echte oer-Duitser als Muller bij Arsenal willen zien, in de spits dan wel.

13 mei 2015 om 11:31

Jij wil die mentaliteit zien bij Arsenal maar je snapt de beslissingen van Guardiola... Dat is precies het tegenovergestelde van elkaar. Jij gaat er van uit dat je met aanvallende wissels sowieso 2-4 de boot was in gegaan, maar dat hoeft helemaal niet. Barcelona kun je net zoals elke andere ploeg best wel overrompelen met een sturmoffensief. Kijk maar naar de wedstrijd tegen Sevilla, daar werden ze evengoed verrast door hun felheid en hoge druk zetten en intensiviteit. En Bayern kan dat een stuk beter dan Sevilla, met alle respect. Als je Muller erin laat staan, en dan Pizarro en Gotze (eventueel nog Weiser) brengt, dan kun je ballen de 16 inpompen (zwakkere punt van Barca) en heb je meer scorend vermogen. In dat kwartiertje kun je Barca bij alles prima opjagen want conditioneel is dat een kwartier nog wel vol te houden, zeker voor spelers als Muller.

13 mei 2015 om 11:48

Da's niet precies het tegenovergestelde van elkaar. Guardiola wil z'n eigen vel redden. Nu is de kritiek niet enorm omdat ze winnen, ook al is het slechts 3-2. Bij een 2-4 of 1-4 had het wel even anders geweest.

Ik wil die vechtersmentaliteit van Muller zien, die winnaarsmentaliteit. Geen naïef aanvallend spel, dat heeft Wenger al genoeg getoond.

Nee, dit Barcelona countert elke ploeg ter wereld helemaal kapot. Op Sevilla verslapten ze omdat ze dachten dat de overwinning wel binnen was. In de halve finale van een CL kan je niemand verrassen, iedereen blijft dan gefocust. Als je hoog druk zet voetballen ze gewoon hun weg er uit, er kan geen enkele ploeg dat als Barcelona. Zagen we wel in de heenmatch.

Je zag ook dat Bayern na de 1-0 met een snelle 2-0 en 3-0 in Nou Camp het deksel op de neus kreeg omdat ze aanvallender gingen spelen, net zoals na de 1-0 gisteren. Barcelona is dodelijk op de counter.

13 mei 2015 om 13:49

Dat klopt, ik verwoordde mij niet helemaal goed. Ik bedoel meer: wat heb je aan die Duitse mentaliteit als je er geen gebruik van maakt? Pep haalt al die Duitse mentaliteit juist uit zijn elftal door zijn wissels. Bovendien kan je het Barcelona zeker wel lastig maken door veel druk te zetten. Op die manier won Bayern toen ook over 2 wedstrijden met 7-0. Het kan wel; maar niet een hele wedstrijd lang. Daarom zou het in het laatste kwartier prima kunnen. Bovendien spelen de spelers niet voor Guardiola FC maar voor Bayern FC, dus zou je als Pep zijnde helemaal niet mogen kijken naar de overwinning zodat zo zijn eigen 'status' overeind blijft. Hieronder zei iemand het ook heel mooi: bij een 6-1 voorsprong tegen Porto staat Pep te schreeuwen en te doen, en bij een 1-2 achterstand (of bij de 2-2/3-2) staat hij met de armen over elkaar moedeloos aan de zijkant. Dan geef je ook het verkeerde signaal naar je spelers...

13 mei 2015 om 14:08

Mja gisteren hadden ze na de 1-1 en 1-2 gewoon geen schijn van kans meer, dan is het niet echt zo'n probleem of je gebruikt maakt van de Duitse mentaliteit.
Als je ze dan nog blijft gebruiken, doe je dat vooral voor de fans.

Ik zag hem gisteren wel veel coachen hoor, misschien toonden ze hem vlak na de 1-2 ofzo.

Die 7-0 was wel compleet anders . Geen Messi, geen Busquets, geen neymar, geen Suarez en ga zo maar door.

13 mei 2015 om 17:25

Ik vond hem vrij timide en kalm over de gehele wedstrijd gezien. En ze waren inderdaad kansloos, maar er bestond zeker kans om zelf meer te scoren. Barcelona kan net zo goed bezwijken onder druk (ja zelfs dit Barcelona met MSN, bovendien stond alleen MN nog op het veld). Het gaat er gewoon meer om dat die winst voor Guardiola blijkbaar zo veel betekent dat hij dat koste wat kost wil behalen en daarbij dus puur uit eigen belang kijkt. Wedden dat Muller, Schweinsteiger en Lewandowski het gevoel zullen hebben dat er meer goals in zaten voor hen? En wat je zegt dat die 7-0 compleet anders was, Bayern mist idem Robben, Ribery, Alaba en in mindere mate Badstuber. Beiden speelden dus tegen een gehavend elftal. (Tevens de fout van Guardiola door geen wingers te halen en met 6 middenvelders willen spelen, maar dat is weer een ander verhaal ). Het gaat er gewoon om dat je als Bayern zijnde meer had kunnen geven, zowel uit en thuis, maar dat je coach dat niet wil/toelaat.

13 mei 2015 om 11:26

Nou dan vraag ik mij af welke voetballers jij bedoelt, aangezien spelers als Muller Schweinsteiger Lewandowski en Neuer er nog voor de volle 200 % voor gingen. En nee, Gotze is inderdaad niet de verlosser, maar het gaat erom of je verdedigend of aanvallend wisselt. Nu wisselt Pep met Rode en Javi Martinez (87e minuut zelfs) 2x verdedigend en dan nog Gotze erbij voor de fun of iets dergelijks.. Als je Pizarro, Gotze en wat mij betreft Weiser er in zet vanaf de 75e minuut dan kun je nog vol gas gaan. Barcelona heeft het net zo goed moeilijk als ze overrompeld worden door de tegenstander (zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Sevilla), dus Bayern kon ze zeker nog het vuur aan de schenen leggen.

13 mei 2015 om 11:42

Ja dan noem je er 4 op van de 11, dat zijn er dus 7 te weinig! Je zag het na de 1-2, dat was zo'n klap dat ze toen echt wel tot het besef kwamen dat het een mission impossible was. Barca gaf de laatste 5 min nog 2x gas en kwamen makkelijk voor de goal, normaal maakt Neymar die bal gewoon zelf maar hij wilde onzelfzuchtig zijn. Nee Bayern had het nooit gered, wat ze ook geprobeerd hadden.

Gotye bij Bayern werkt op dit moment gewoon niet, bewijst gewoon dat ze weinig vertrouwen in hem hebben in mijn ogen. Maar de wedstrijd was natuurlijk al lang gespeeld aangezien Barca niet heel veel meer deed en waarschijnlijk zouden ze ook gecounterd worden als ze zo aanvallend zouden gaan spelen. Terechte winnaar ben benieuwd naar de wedstrijd van vanavond !!

Vreemd is ook dat Guardioala bij een 6-1 voorsprong tegen porto als een imbiciel aan het coachen is, maar bij deze achterstand blijft ie rustig zitten.

13 mei 2015 om 11:14

Indd dat is heel erg raar en kijk naar de vorige wedstrijd hij maakte een wegwerp gebaar richting zijn spelers toe. De dag wanneer een Neuer, Muller of Alaba vertrekt vanwege hem kan ie ook zijn koffers pakken

13 mei 2015 om 14:01

Was het een wegwerp gebaar richting zijn spelers of een wegwerp gebaar omdat men de wedstrijd te makkelijk weg heeft gegeven. Ik denk toch eerder het tweede.

Die gebaren zie je iedere week door verschillende trainers gemaakt worden.

13 mei 2015 om 14:05

Het gaat erom hij loopt 70 minuten lang te schreeuwen wat ik niet erg vind, daarna maakt ie een wegwerp gebaar. Aan het eind zegt ie dan "ik ben trots op me spelers". Het maakt de spelers opgefokt

13 mei 2015 om 14:23

@ Bellamyll

Kom op man.

Die wegwerp gebaren worden elke week gemaakt. Niet alleen door de trainer, maar ook door de spelers naar elkaar toe. Ik zie daar niemand echt opgefokt van worden.

Je speelt 70 minuten gewoon goed en dan krijg je op een domme wijze de 1-0 tegen die je absoluut niet wil. Natuurlijk maak je dan een gebaar van "we hebben het weggegeven".. Dat hebben ze toch ook letterlijk gedaan.

Iets achter die gebaren zoeken die veelvoorkomend en normaal zijn in het voetbal. Dat gaat toch echt te ver.

13 mei 2015 om 11:51

Inderdaad heel merkwaardig. Veel sommigen mensen noemen het onrealistisch. Maar 3 goals in 15 minuten plus extra tijd is mogelijk. De Duitsers wisten dat maar al te goed. Je zag hier en daar Barcelona op het einde wankelen. Ik zou Guardiola echt persoonlijk vragen waarom hij Martinez en Götze in de 87 minuut inbrengt. Wat een belediging en kansloze zet. En je hoeft echt geen professionele coach te zijn om te zien dat Guardiola behoorlijke fouten aan het maken is. Rafinha rechtsachter, Lahm en een oude Xabi Alonso die het niet meer aankan op het middenveld. Wat Rode toevoegde in plaats van aanvallend wisselen bleef voor mij ook een raadsel. Maar inderdaad zoals je zegt, bij een 6-1 nog als een malloot coachen maar 3-2 kalm blijven. Ik heb me zwaar in deze Guardiola vergist. Het is beter als Barca voortaan een Duitse coach neemt. Dat hele Spaanse gedoe is helemaal niet goed voor Bayern. Notabene de Duitse voetballers die gisteren karakter toonden.

Guardiola out!

Youri vind ik vaak onzin lullen maar dit zei hij precies goed. Spelers geloven, maar trainer niet.

- Je moet nooit Muller wisselen, die kan gaan tot het eind.
- Lahm op de back is 10x beter dan Bernat of Rafinha en kun je goed gebruiken met goede voorzetten op het eind.
- Pizarro werd vroeger vaak ingebracht en scoorde donders vaak
- Guardiola houd tot de laatste minuut vast aan zijn systeem, terwijl pompen of verzuipen vaak genoeg doelpunten oplevert en helemaal met spitsen zoals Lewandowski, Pizarro en Muller.
- Alonso had geen goede wedstrijd en had gewisseld moeten worden in plaats van Schweini. Maarja, spaans hé...
- Te laat wisselen en te pussy over het algemeen.

Götze heeft het verkeerd aangepakt, want hij had moeten ass kissen zoals Robben heeft gedaan. Nu kiest hij voor zijn oogappel en vind die Thiago beduidend minder.

13 mei 2015 om 11:57

Ik ben met alles eens behalve met Gotze. Gotze heeft dit seizoen niet veel laten zien vergeleken met Robben die wel top presteert. Ik denk dat die ass kissing niet zoveel uitmaakt.

13 mei 2015 om 11:59

Die Thiago was de beste aan Bayern kant.

Tijd voor hier en daar een afscheid voor wat Bayern spelers en met het spel wat guardiola wil spelen heb je toch echt andere spelers nodig.

Met een Lahm, Lewandowski, schweinsteiger, muller kun je toch geen tiki taka spelen veel te stijf allemaal.

Die gasten bij de NOS toch..

Zo'n belachelijk gelul en dat makkelijk willen scoren met hun onzinnig commentaar.

Als ik dingen lees zoals, "hij geeft zijn spelers een tik op de kont.... zo van ik ben weg". Een tik op de kont, iets wat wekelijks wel gebeurd in het voetbal en door verschillende trainers wordt gedaan is opeens een teken van "de trainer gaat vertrekken".

Wat een onzin. En het ergste is dat die mensen daar ook nog eens voor worden betaald om die onzin uit te kramen.

De spelers begonnen er ook best laat in te geloven. Bij de 1-0 stand geloofde iedereen, toen gaf men 2 goals makkelijk weg en je weet dat je dan nog 5x moet scoren. Kijk al die kansen die in de eerste helft gemist werden. Als je zoveel kansen mist dan gaat het geloof ook langzaam richting de prullenbak. Men komt dan terug naar op 3-2 en toen begon men pas weer erin te geloven maar dat is gewoon te laat..

Muller kan altijd scoren ja, dat klop. Die man kan het zomaar uit het niets doen. Maar hij wordt eruit gehaald in de 87 minuut. Hij zou never nooit nog 3 goals maken. Gotze had hij misschien wel eerder kunnen brengen. Maar waarom zou hij het ook zwaar forceren en risico lopen om afgestraft te worden door Barca.

Bayern had zeker goede kansen, als die benut werden wie weet? Maar op een gegeven moment was het duidelijk dat het onhaalbaar is. Toen heeft men gestreden om de wedstrijd te winnen, want dat was men het publiek ook schuldig. Ze hebben gewonnen het had misschien nog wel 4-2 kunnen worden. Maar een plek in de finale zat er gewoon niet meer in.

Zonder Ribery en Robben mist de ploeg heel veel creatief vermogen. Had Gotze laten spelen ipv Alonso. De tweede helft Pizarro erin voor een verdediger

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren