Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Guardiola lyrisch: ‘Hij is de beste aller tijden, ik vergelijk hem met Pelé’

Laatste update:

Teleurstelling en bewondering vechten om voorrang bij Josep Guardiola. De trainer van Bayern München werd dinsdagavond met zijn uitgeschakeld in de halve finale van de Champions League: er werd weliswaar gewonnen van Barcelona, maar het was niet genoeg om de eindstrijd te bereiken.

/

De Catalanen versloegen Bayern een week geleden aan de hand van een ontketende Lionel Messi met 3-0 en konden zich daardoor tijdens de return een 3-2 nederlaag permitteren. Guardiola baalt daar uiteraard van, maar geeft tegelijk aan hoeveel respect hij heeft voor zijn voormalig pupil Messi. In München was het dinsdag Neymar die tweemaal scoorde, toch wijst Pep op Messi.

“Hij is de beste speler aller tijden, ik vergelijk hem met Pelé”, doelt Guardiola in gesprek met BBC Sport op de legendarische Braziliaan, die tussen 1958 en 1970 drie keer wereldkampioen wordt. De Spaanse coach gunt zijn ex-club het beste, nu hij zelf uitgeschakeld is. “Ik hoop dat Barcelona de vijfde Champions League-finale wint.” Guardiola is ervan overtuigd dat Messi daarbij een grote rol kan spelen. “Hij is terug op het niveau dat hij had toen ik nog het voorrecht had om hem te mogen trainen.”

Ben je het met Josep Guardiola eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd dat geslijm van hem naar FC Messi... tuurlijk is hij de beste.van de afgelopen 20 / 30 jaar. Maar voetbal is veranderd. In mentaliteit / taktiek / trainingsmethode / commercieler. Als je Messi in die tijd naast Pele had staan vraag ik me af wie de betere was.

13 mei 2015 om 08:47

Tja, dat zullen we nooit weten. Kansloze vergelijking dus. Qua statistieken echter de beste speler aller tijden, voor wat dat waard is.

13 mei 2015 om 09:12

Welke statistieken? Zijn doelpunten bij Barca? Die zijn wel ongekend maar voor Argentinië heeft hij anders heel wat mindere prestaties.

13 mei 2015 om 09:17

Hij speelde zelfs "uitvorm" nog wel redelijk goed ip het WK hoor.

13 mei 2015 om 09:24

Precies. Slechts 47 doelpunten in 93 wedstrijden, waarvan 86 basisplaatsen. Tel daar nog de assists bij en je hebt hele mooie stats.

Meeste doelpunten in een kalenderjaar en CL e.d. records.

13 mei 2015 om 09:26

In de poulefase was hij behoorlijk goed daarna liet hij nauwelijks meer wat zien. Afgelopen Wk was nog wel zijn beste toenooi want op het Wk van 2006 en 2010 was Messi werkelijk dramatisch. Hij zal toch voor Argentinië ook meer moeten laten zien wil hij bij de aller beste horen.

13 mei 2015 om 09:31

@fcd1. Jij hebt Argetinië absoluut niet gevolgd op het WK 2010. Messi was toen hartstikke goed. Hij had alleen 5dubbele mandekking en zelfs als hij eruit kwam stond destijds Enyama bij Nigeria op doel die alles eruit hield. Messi zijn aanwezigheid zorgde ervoor dat Tevez, Higuain en Aguero als invaller vaak heel veel ruimte kregen omdat alle tegenstanders bezig waren met Messi. Kom niet praten met je "dramatisch" als je de wdstrijden op dat WK van Argetinië niet gevolgd hebt.

13 mei 2015 om 09:43

fcdc1

Ga geen onzin vertellen.
Het WK 2006 was Messi echt een baas. Heel Argentinië haat Pekerman en is volgens mij nog steeds doelwit nummer 1: hoe kan je Cruz erin brengen i.p.v. Messi?

13 mei 2015 om 10:01

@timmatavz, Qua statistieken ? Op 17 jarige leeftijd 6 goals maken in 4 WK duels. Waaronder 1 in de finale. Daarnaast voor Santos 638 wedstrijden en 619 goals... Ter vergelijking; Messi heeft de helft van het aantal wedstrijden en loopt ook geen 1 op 1.

Ga dus aub niet interessant lopen doen met je statistieken...

Edit: Pele 11 kampioenschappen 3 wereldbekers; Messi 6 kampioenschappen (worden er 7) 3 CL titels 0 wereldbekers.

Dan geef mij maar de prijzen van Pele.

13 mei 2015 om 10:39

@timmatavz7

Je zegt zelf kansloze vergelijking, maar vervolgens ga je ze meteen met elkaar vergelijken!?
Ik heb het vaker gezegd, de beste aller tijden benoemen is gewoon een kwestie van voorkeur. je kan het nooit weten omdat het totaal verschillende voetbaltijden zijn. Messi moet met Cristiano uitvechten wie de beste van hun generatie is op basis van statistieken en dus gewoon feitelijk. Statistieken kan je bewijzen.

13 mei 2015 om 11:07

Als hij met Argentinië het WK wint, is hij dan wel de allerbeste aller tijden?

13 mei 2015 om 11:32

Een redelijk wk ja, Pele won t Wk 3x ! Dus welke statistieken. ..?

13 mei 2015 om 12:01

@onfire

Ik heb alle Wk's kunnen volgens vanaf 86 in Mexico en in 2010 was Messi alles behalve dan goed. 5 wedstrijden met geen enkel doelpunt en 4 assist om vervolgens af te worden gedroogd door Duitsland. Nergens nam hij Argentinië echt bij de hand.

@xaviola

In 2006 was Messi ook geen baas dat Zidane die nadat hij was terug gekeerd met zijn 33 jaar Frankrijk op sleeptouw nam en naar de finale leidde.

13 mei 2015 om 13:18

@fcdc1

Jij zei dat Messi dramatisch was op het WK van 2006. En wat verwacht je van een 18/19-jarige jonkie dat hij zijn ploeg op sleeptouw zal nemen en naar de finale leiden? Messi was zeer goed op dat WK, was toen het grootste talent in de wereld. Die vergelijking met Zidane slaat ook nergens op.

13 mei 2015 om 13:51

Als hij 6 goals maakt voor ARG is hij topscorer aller tijden wat loop je nou te lullen man

13 mei 2015 om 14:20

Geef mij maar la ligas en cls ipv braziliaans kampioenschappen!

13 mei 2015 om 14:46

Pele heeft 1 gewonnen wk helemaal niet gespeeld vanwege een blessure. 1 wk speelde hij twee, drie wedstrijden. Dus ja lekker statistieken.

13 mei 2015 om 15:11

@deanwinchester,

Op die leeftijd kan je dat zeker nog niet verwachten , en ik schrijf ook nergens dat je op die leeftijd een team naar de finale kan leiden. (hij was in 2006 ook nog niet eens basis speler)
De vergelijking met Zidane slaat natuurlijk wel ergens op want hij kon een team volledig naar zijn hand zetten ongeacht de kwaliteiten , en dat is Messi tot op dusver met Argentinië nog niet gelukt.
Messi is een extraatje in een geweldig draaiend Barca, maar als de spelers rond hem heen wat minder zijn heeft hij daar enorm veel moeite mee.

@st1992

Messi staat 9 doelpunten achter op Batistuta en zal hem zeker wel inhalen wat doelpunten betreft.
Messi is dus ook al topscoorder aller tijden voor Argentinië in de vriendschappelijke wedstrijden (24x) maar daar draait het niet om, uiteindelijk zijn de eindrondes toch echt het belangrijkste.
En daarin wist Messi maar 7x te scoren, 5x op een WK tegen Servie , Iran, Nigeria 2x en Bosnie.
En 2keer in de Copa America tegen Mexico (geweldige goal overigens) en Peru.
Al met al is dat in 26 wedstrijden natuurlijk niks bijzonders in vergelijking met andere aanvallers zoals bv Pele , Ronaldo, Maradona,
Messi heeft dus ook nooit een doelpunt weten te maken in een knock-out fase van een Wk.
Ik hoop wel dat Messi dat ooit zal gaan doen en dat hij Argentinië echt op een onvergetelijke wijze zal gaan helpen , want hij is natuurlijk wel de beste van de afgelopen jaren.

13 mei 2015 om 12:12

Tijden zijn zeer veranderd. Nu kun je zelfs groeihormonen gebruiken en in die tijd niet. Messi heeft ook veel betere training gehad, Pele moest alles in zijn eentje doen...

13 mei 2015 om 13:07

Messi natuurlijk, die laat nu nog steeds topverdedigers lijken op amateurs en de ruimte die hij heeft is beperkt maar weet er altijd wat van te maken.

Als hij in de tijd van Pele zou spelen, dan zou Pele een modale voetballer zijn en Messi 3000 doelpunten maken in zijn carriere met zeeen van ruimte.

Draai t is ff om? Zou Pele in deze tijd 1000 doelpunten maken in zijn carriere? Nee ik denk t niet, hij zou een Rooney niveau halen meer niet!!!

Guardiola is einde oefening en gaat naar City... Vind m erg veranderd sinds hij bij Bayern zit. Lijkt niet zo goed te zitten tussen zn oren.

Guardiola is hard bezig zijn eigen ruiten in te gooien. Natuurlijk mag je je bewondering uitspreken over een speler, maar dit vinden de hoge heren van FC Hollywood niet leuk. Net zoals ze het niet leuk vinden dat hij geen langdurig contract aangaat, terwijl hij ook daarin volledig in zijn recht staat. Benieuwd hoe lang Pep nog bij Bayern aanblijft.

13 mei 2015 om 09:58

Wat een onzin speculaties. Praat alsjeblieft niet alsof je precies weet hoe het er daar aan toe gaat. Waarschijnlijk boeit dit ze namelijk helemaal niets bij bayern.

13 mei 2015 om 11:44

Inderdaad, helemaal mee eens. Het wordt weer ns tojd voor Guardiola dat hij zich focust op zijn eigen team BAYERN !!! En niet constant oreren baar Barca en Messi. Wordt er doodmoe van. Je hebt in je eigen team ook aardig wat klabakken lopen meneer Pep!!!

13 mei 2015 om 11:46

tijd
naar
klasbakken

....sorry....

Alleen gaat Messi waarschijnlijk geen 3 wereldkampioenschappen meer winnen. Toch jammer.

13 mei 2015 om 08:44

Hij gaat er geen een winnen, hoe ze vorige keer de finale hebben gehaald was een wonder.

13 mei 2015 om 09:03

Valt weinig over te zeggen, hij heeft nog even de tijd.

13 mei 2015 om 09:06

Een wonder alleen te danken aan de beslissende goals van Messi, die misschien niet zichtbaar was maar wel zijn team het hele toernooi op sleeptouw nam.

13 mei 2015 om 09:22

Messi scoorde al zijn Wk doelpunten allemaal in de poulefase zijn team op sleeptouw nemen is dus ook zwaar overdreven. Want tegen Belgie , Nederland en Duitsland was hij hoofdzakelijk onzichtbaar.

13 mei 2015 om 09:02

Nee maar dat is natuurlijk ook wel erg uitzonderlijk, hij nog denk ik twee keer de kans om er 1 te winnen maar daar komt natuurlijk wel bij dat je moet afwachten welke spelers hij om zich heen krijgt deze twee toernooien.

Vind het erg lastig om Messi en Pele te vergelijken. Pele met al zijn wk titels in een hele andere tijd dan nu. Messi daar in tegen heeft het in europa bewezen wat Pele in zijn tijd nooit heeft gedaan. Is bijna onmogelijk om ze te vergelijken.

13 mei 2015 om 14:06

@ajaxlwd

In Pele zijn tijd was Zuid-Amerika het sterkste voetbalcontinent. In oefenwedstrijden tegen Europese topploegen als Real, Inter, Nottingham, Nantes, Benfica etc, won Santos vrijwel altijd aan de hand van Pele.

Ook Uruguay met Penarol en Nacional en Argentinië met Boca en River waren sterker of vrijwel even sterk als de sterkste competitie in Europa.

13 mei 2015 om 11:12

de WK finale verliezen in de 113e minuut, als Argentinië had gewonnen was dit hele argument inmiddels grotendeels ook van tafel en als hij hem persoonlijk had gemaakt misschien zelfs helemaal... Ik vind hem desondanks de beste aller tijden, niet alleen omdat ik die anderen niet live heb zien voetballen, maar als ik daar beelden van terug kijk ik hem indrukwekkender vind.

Je schijnt het niet te mogen zeggen, maar alleen die tattoo. Zo jammer in mijn ogen. Maar ja, het zal er wel bij horen.

13 mei 2015 om 08:56

Vind ik ook. Iedereen kan een tattoo zetten natuurlijk, maar je hebt ook mensen waar het helemaal niet bij past, zoals bij Messi het geval is. De tattoo an sich vind ik niet eens lelijk ofzo, het past alleen totaal niet bij hem.

13 mei 2015 om 09:05

wel lekker goedkoop, veel inkt zal het niet geweest zijn op dat kleine armpje...

13 mei 2015 om 09:15

Normaal gesproken betaal je voor de tijd dat ze bezig zijn, niet de inkt. Misschien had de artiest wel moeite met de details op dat kleine armpje en duurde het een uur langer. Kost Messi toch weer 15 minuten salaris.

13 mei 2015 om 09:29

Het schijnt wat met de Sagrada Familia te maken te hebben. Wel doordacht dus blijkbaar met een diepere betekenis voor hem. Alleen waarom moet het dan direct zo groot en opzichtig vraag ik me dan af. Van afstand zie je alleen een zwarte arm met fel gekleurde tinten op een hele bleke huid. Kan het gewoon niet mooi vinden.

13 mei 2015 om 09:37

Tja, het is een keuze die ieder voor zich moet maken. Ik vind het alleen niet bij Messi passen door het imago dat hij heeft.

Tattoos moet je over het algemeen ook van dichtbij bekijken om echt te kunnen zien hoe mooi (of lelijk) ze zijn.

Nederlanders zijn over het algemeen azijnzeikers, zoals nu in de bovenstaande reacties ook weer duidelijk wordt. Het is gewoon de waarheid wat hij zegt. Dezelfde mensen die nu niet van het ophemelen van Messi houden zijn dezelfde mensen die lyrisch over hem zijn als hij gestopt is. Hypocrieten dus. Geniet maar van de generatie Messi/Ronald want als zij stoppen gaan we weer normaal voetbal zien. Hazard, Neymar, Pogba zijn bijvoorbeeld stuk stuk fantastische talenten maar ik verwacht niet dat zij hetzelfde niveau zullen halen.

Och lijkt wel alsof Pep voor Barca speelt. Jammer dat de directeuren in de kont van Pep zitten.

Een paar dagen terug zei hij nog dat hij alleen pele de beste aller tijden vond...

sinds wanneer zit die Messi onder de plak plaatjes... of heb ik gewoon de afgelopen weken niet goed opgelet....

wat mij opvalt hier bij VZ is dat de team dat niet wint hoe goed ze ook spelen altijd lage cijfers krijgen... of lijkt dat maar zo, dat zag ik laats bij Real ook all bij de 2-2..

13 mei 2015 om 09:34

Ik stond inderdaad ook versteld! Is me onder de wedstrijd niet opgevallen. Zie het nu pas op deze foto. Past in mijn ogen totaal niet bij Messi! Maar ja, misschien voelt hij zich van binnen wel een stuk stoerder/ruiger dan zijn brave uiterlijk doet vermoeden.

Woow Pep doet wel erg zijn best om de fans van Bayern te provoceren. Ben je net uitgeschakeld door Barcelona sta je paar tellen later diezelfde Barca op te hemelen. Ik begin echt te denken dat hij met opzet van Barca heeft verloren omdat dat zijn grote liefde is.

En ik weet niet waarom mensen roepen dat Messi de beste is. Ik heb het hier vaker gezegd, mensen kijken echt niet verder dan hun neus lang is. Er loopt toevallig een Portugese speler bij de concurrent van Barca rond die stukken beter is dan deze getatoeerde Argentijn.

13 mei 2015 om 09:30

Coentrao heeft niet eens een basisplek bij Madrid, dan vind ik Marcelo beter!

13 mei 2015 om 09:40

Grapjas, hij bedoelt natuurlijk Pepe.

13 mei 2015 om 09:32

"stukken beter" toch domineert Messi in statistieken.

13 mei 2015 om 09:36

Die eeuwige discussie, echt zo ontzettend vermoeiend... Zoals jij totaal overdreven de kant van Ronaldo kiest zijn er ook genoeg die volledig voor Messi gaan.

Pas als er geen spelers meer zijn die dubbel zoveel doelpunten maken als de gemiddelde topscorer in een competitie en er niet wekelijks records verbroken worden, zullen we waarderen hoe goed beide spelers eigenlijk waren. Pas dan zullen beide spelers evenveel erkenning krijgen, al denk ik dat de kinderen van nu zich ook dan als kinderen zullen gedragen door nog steeds deze discussie te voeren. Wat een saai en eendimensionaal leven heb je dan, als je alleen maar discussieert om je gelijk te krijgen en niet soms toe kunt geven dat je fout zit.

Gelukkig weet ik dat we de komende decennia niet snel meer zulke fenomenen te zien zullen krijgen en de records die zij zetten nog heel lang zullen blijven staan. Het is logisch dat je een voorkeur hebt voor 1 van beiden, maar probeer ook eens te genieten van de ander. Geloof me, je zult er misschien nog wel een leuker leven door krijgen als je niet continu op die grapefruit zit te kauwen.

13 mei 2015 om 09:41

En waarom moet je dat laatste vermelden? Ieder zijn mening.

Die tattoo van Messi is wel echt lelijk haha wat dacht hij?

13 mei 2015 om 09:48

Zinedin,

Jij bent net als Pep in jouw beredenering: waarom loop jij onnodig te provoceren met je laatste zin? Stukken beter in wat? Zelfs in koppen begin ik de laatste tijd de denken dat Messi niets onder doet voor C.ronaldo. Wat een sprongkracht en dat voor een mannetje van 1.68m. Vrije trappen kun je ook al wegstrepen.

Dribbels, inzicht, overzicht, passing, techniek, balbehandeling en ja zelfs in afwerken is Messi beter dan Ronaldo als je alle stats erbij pakt. Het enige waarin C.ronaldo echt beter is zijn het nemen van strafschoppen. Alhoewel.. zit ook daar misschien nu een dalende trend in?

13 mei 2015 om 10:33

Ja als Barca fan ben je natuurlijk niet heel objectief. Ik en samen met mij miljoenen anderen zijn van mening dat Cr7 beter is. Hij scoort, geeft assists, kopt beter, zijn voetbalskills zijn beter, zet vaak een man vrij en is een plaag aan de linkerkant.

Als je Messi beter vindt is dat je goed recht, maar kom niet doen alsof dat een feit is. Messi is zeer zeker goed, maar naar mijn mening moet hij momenteel voorrang verlenen aan Ronaldo.

13 mei 2015 om 10:52

Wauw..
Zelden iemand gezien die zoveel onzin uitspreekt. En dan nog zeggen momenteel voorrang verlenen aan Ronaldo..
Ik weet genoeg bedankt voor je visie die ik respecteer, maar op jou hoef dus niet meer te reageren.

Ik denk en weet trouwens zeker dat de meerderheid Messi beter vind. Genoeg oude legendes, journalisten etc. die dit al zo vaak gezegd hebben.

13 mei 2015 om 11:11

Nee jij onwijs bedankt voor je objectieve kijk op het geheel. Wat zijn Barca fans toch een verrijking voor het voetbal...niet. Net zo irritant als hun club.

Waarom denk en weet jij het dan zeker meneer Xaviola? Omdat Cruyf dat zegt of omdat een of andere dwaas dat beweert. Laatste keer dat er gestemd mocht worden won CR7 de prijs van beste voetballer. Dus waar jij die wijsheid vandaan haalt is mij een raadsel.

13 mei 2015 om 11:32

Ik kan een hele lijst noemen met oud-spelers, journalisten etc. die Messi de beste voetballer aller tijden vinden. Dat C.ronaldo de afgelopen 2 x de Gouden Bal won had meer met Messi te maken. Als jij niet kan toegeven dat C.ronaldo niet kan tippen aan de huidige Messi, is de discussie wat mij betreft al klaar. Ik kan het ook pijnlijker voor je maken door die hele waslijst met namen neer te zetten hier die Messi overduidelijk beter vinden, maar ik bespaar je die pijn. Kies maar?

Als je het toch zo wil spelen: 4-3 in het voordeel van Messi wat betreft Gouden Ballen. Nummer 5 is onderweg..

Scoort en geeft assists... Dat doet Messi ook.. zelfs beter.
Wat versta je onder voetbalskills? Leg het concreet uit dan kunnen we in discussie gaan. Maar ik ben bang dat ik je dan compleet buitenspel zet. Zet vaak een man vrij? Hou op met liegen. Hij wordt continu vrij gezet voor het goal hahaha

13 mei 2015 om 12:08

Zinedin jou opmerking worden geleid door simpele haat naar de barca en de barca fans. Vandaar jou opmerking net zo irritant als de club. Daaruit blijkt gewoon dat niemand je inderdaad serieus kan nemen en jij nooit zal toegeven dat barca beter is dan real.

13 mei 2015 om 12:16

Iemand die denkt dat Messi bijna even goed kan koppen als de beste kopper in Europa heeft teveel gedronken gisteravond of heeft een grote plaat voor zijn kop.

13 mei 2015 om 12:22

Nou kom maar op met je lijst,. En kom a.u.b. niet aan met Stoitchkov, Cruyf, Henry, Maradona en Guardiola. Ik kan ook Eusibio, Zidane en SAF noemen die CR7 allemaal beter vinden. Enige waar ik van stond te kijken is toen Raul dat zei. Maar goed zo heeft iedereen recht op zijn mening.

Haha waarom kan je gewoon niet toegeven dat Cr7 Messi heeft afgetroefd als beste speler van de wereld. Juist messi kan niet tippen aan cr7 beste xaviola. Als je dat niet kan toegeven dan heb je wel een heel aparte kijk op voetbal.

Nummer 5 zegt tie, ik zie het eerder 4-4 worden.

Nogmaals dat is jouw persoonlijke mening dat Messi beter is, gelukkig niet die van miljoenen anderen.
Je somt doodleuk een paar dingen op waarin Messi volgens jou beter in is. Ik durf te beweren dat alles wat jij opsomt Cr7 beter kan. Leg mij dan eens uit waarom jij Messi daarin beter vindt? Kijk alleen naar het aantal goals 2014-2015, de passeerbewegingen, positionering, kopkracht, pannas. Houd gewoon op met je messi ophemelen.

De beste aller tijden is trouwens Maradonna. Daar kan geen Messi en geen Cr7 aan tippen.

13 mei 2015 om 13:05

Hoe kan je Ronaldo nou echt beter vinden dan Messi, ik snap dat oprecht niet. Het is hetzelfde als zeggen dat Roddick beter is dan Federer omdat hij harder kan serveren.

Er is toch ook geen uitgeschreven argument voor nodig. Kijk gewoon naar beiden voetballers en het is voor mij echt overduidelijk wie er de beste is.

13 mei 2015 om 13:22

"messi or Ronaldo best player in the world? In the world, I would say Ronaldo. Messi is from another planet." - Arda Turan

"messi is class. There is him, and then there is the rest. What he does is extraordinary." - Franck Ribery

I have played against Platini, Maradona, Cruyff and played with George Best — a lot of big names, but none of them has been able to do what Messi does. Two years ago I said that the best player I played against was Maradona and the best player I have played with was Bestie. But I can now say I have never seen a player as good as Messi. He’s in a league of his own." - Former Tottenham star - Gerry Armstrong

"who is the Best Player in the World? Leo Messi. Who is the Best Player Ever? Leo Messi." - Arsene Wenger

"messi does not need his right foot. He only uses the left and he’s still the best in the world. Imagine if he also used his right foot, Then we would have serious problems." - Zlatan Ibrahimovic

"fella’s a genius. Best ever by a distance in my life time. Never really saw Pele… Souness, Gullit, Venables and now Rooney agree Messi is the best they have seen. He plays a game with which we are not familiar." - Gary Lineker

"who’s better, Messi or Cristiano Ronaldo? Messi. Ronaldo is good, but Messi is 10 times better." - Dutch star Klaas-Jan Huntelaar

"lionel Messi is quite clearly the best player ever. It’s a pleasure to pit myself against him and when I finish my career it’s something I can look back on and know I’ve tested myself against the very best." - John Terry

"in my entire life I have never seen a player of such quality and personality at such a young age, particularly wearing the ‘heavy’ shirt of one of the world’s great clubs." - Fabio Capello

"messi is better than Maradona; he is more complete, more consistent, more spectacular. He is reinventing the game – a mix of the real and the virtual." - Tostão

"i am not crazy enough to compare myself with Messi because he is the best there ever was and the best there will ever be." - Mario Gomez

"i was a big fan of Maradona growing up and of the current crop Ronaldo is good but Messi is the best I’ve ever seen. I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them." - Roy Keane

"messi is the best player ever. And this is said by someone who has seen Maradona and Pele play." - AC Milan chief Adriano Galliani

"i wear the number 10 Jersey for the US National Team in honour of the Greatest athlete I have ever seen: Messi." - Kobe Bryant

I can’t believe anyone can have played the game of football as well as Messi." - Michael Owen

"is Messi a real player or a Playstation character?" - Radamel Falcao

"messi or Cristiano? Cristiano Ronaldo is very good, but I prefer Messi. He’s incredible." - Gheorghe Hagi

Wayne Rooney (manunited) – “messi is a Joke, for me the Best Ever!”

Rafael van der Vaart (tottenham) - “best football player I played against? I think Messi. He killed us.”

Ivan Helguera (ex-Real Madrid) - “for me, Messi is the best player in history”

Cassano (AC Milan) – “messi is the best player in the history of football, and that’s why I prefer Barça over Real Madrid.”

Vicente Del Bosque (coach, Spain) - “messi or Ronaldo? I prefer Messi because he is more of a street player.”

Jorde Valdano (Ex Real Madrid) - “I believe that we have the first genius of the 21st century, Leo Messi.”

Ronaldo (brazil) – “there is no doubt that Messi is the best player in the world.”

Thiago Silva (brazil) - “messi is a special player, certainly the best attacker I’ve played against to date, but I think comparing players from different generations is difficult. All I know is that he’s spectacular and already is definitely among the best ever.”

Michel Platini (president, Uefa) - “messi is the great player of this generation, like there were great players in other generations.”

Luis Figo (Ex Inter) - “player I would like to sign for Internazionale? It’s easy, the strongest in Europe at the moment is Lionel Messi, so I would say him. Messi has amazing qualities, he is the best of all, number one. That is
unquestiionable.”

Massimo Moratti (president, Inter Milan) - “messi is the only player for whom I would go crazy.”

Nemanja Vidic (manchester United) -”I think Messi is the best forward in the world. It is very difficult to play against him. But he is not only a forward, he is moving everywhere. He is a very good player.”

Andy Cole (Ex Manchester United) – “regular readers will know I’m a fan of (cristiano) Ronaldo, and an even bigger fan of the man who’s assumed his mantle with quite astonishing success, Wayne Rooney. But Messi is on a higher plain than even that pair.”

Usain Bolt (sprinter) - ”messi or Cristiano – Speed? Cristiano. Shot? Cristiano. Dribbling? Messi. Intelligence? Messi. Talent? Messi. Winner is Messi!”

Buffon (juvetus) – “messi is a once in a generation player. It’s unlikely that any human being will repeat his numbers.”

Vitor Baia (ex-Porto) – “messi is marking a decade. He’s on his way to become one of the best in history, maybe best ever.”

Ruud van Nistelrooy (Ex Real Madrid) – “messi is on a different level. The fact he is doing what he is year after year says that he is the best of all time.”

Gary Neville (Ex Man.united) - “this Guy (messi) is the Best Player in the World, no doubt about that. I think we’re always nervous about calling people who are currently playing, who are young at 23, to say he’s the Best Player ever. But we shouldn’t be. We should admit what we are seeing in front of our eyes. This is a special talent, who may be is the Best Player ever been seen.”

Vincent Kompany (manchester City) - “lionel Messi has to win tonight’s Ballon d’or. He’s simply the Best. Decision should be unanimous.”

Eric Cantona (Ex Man.united) - “messi, he’s exceptional. When you watch him, you feel there’s a child inside him and he is making some childhood dream come true. He’s a Great Player, not only for today but also tomorrow.”

Jürgen Klopp (coach, Dortmund) - “messi is the Best. There must be life out there somewhere, on some other planet. Because he is too good and we are just too bad for him.”

Lebron James (basketball player, Miami Heats) – “messi is the best player in the world. If he’s not already, he’ll be the best footballer of all time.”

Zelfs andere topsporters als Bolt, Bryant en Lebron James hahaha..
Ex-spelers van C.ronaldo bij United en landgenoten van Portugal zeggen dit.

I'm out Bless !

13 mei 2015 om 14:13

Daarnaast spreken complete statistieken ook waanzinnig in het voordeel van Messi. Complete statistieken nemen ook dribbels, keypasses etc. mee. Het verschil tussen Messi en Ronaldo is grofweg net zo groot als het verschil tussen Ronaldo en Robben.

13 mei 2015 om 14:21

Mourinho: there will not be a player like him again, and compared the 29-year-old CR7 to Zinedine Zidane. He is the best.

Sir Alex Ferguson: Cristiano Ronaldo is better than Lionel Messi-he could score a hat-rick for Millwall

Marcelino, coach van Villareal: 'ronaldo is natuurlijk een stuk completer dan Messi'

Casillas: 'ronaldo beter dan Messi'

Mesut Ozil: From my experiences in training sessions with him, I know he is truly a genius.

Steven Gerrard: Cr7 stepped my game up to 'another level'.

Deschamps: In one against one, he manages to make a difference. This is a player who has a very high efficiency.

Volgende namen hebben allemaal gestemd op Ronaldo: Dzeko, Rosicky, Agger, Lloris, Lewandwoski, Keane, Ivanovic, del Bosque, Deschamps. Zijn ook niet de minste namen he? Dus wat wil je nu zeggen?

13 mei 2015 om 14:35

Kijk dat pietlullig lijstje van je hahahah..
Daarnaast zie ik Mourinho, Saf, Casillas en Ozil ertussen die zijn objectief? Ik liet mensen met een Barca/argentinië gekleurde bril express achterwege en vele anderen ook. Anders zou dat lijstje nog wat langer zijn.

In jouw quotes zie ik veelal uitspraken over bewondering en iemand als C.ronaldo moet je ook bewonderen. Maar in mijn quotes zie je dingen als: de beste ooit, zal nooit betere komen, beter dan Ronaldo.

Roy Keane, Gary Neville en Wayne Rooney speelde allemaal bij united en zeggen dit zelfs. Luis Figo, Vitor Baia Portugezen..

Zelfs topsporters van andere sporten.

Dat die namen gestemd hebben op C.ronaldo is toch gebaseerd op afgelopen seizoen en daarin was C.ronaldo toch ook beter? Mede door de vele teamprijzen die Real won. Ik heb het over beide spelers wat ze tot nu toe hun hele carriere hebben laten zien en dat wanneer ze beide in topvorm zijn er 1 gewoon bovenuit steekt.

13 mei 2015 om 15:01

Xaviola zijn lijstje is 10x langer.en het mooie aan dat lijstje is dat er geen Barcelona spelers in staan of vrienden van Messi.

13 mei 2015 om 15:08

Een pietluttige lijst haha met hele grote namen als Saf, Mourinho, Deschamps, Gerrard, Ozil, Deschamps. Al deze mensen vinden CR7 beter en dan komt meneer Xaviola effe beweren dat hij vindt dat Messi beter is.

Cristiano was afgelopen seizoen beter en het seizoen ervoor ook. Als hij er vandaag weer een paar maakt en de finale bereikt zal hij sowieso weer de prijs van beste voetballer in januari in ontvangst nemen. Kijk jij maar goed Real hater.

Huidige stand is volgens messsivsronaldo site:
All Competitions - (excluding country)
Ronaldo:
54 goals
21assists
51apps

Messi:
53 goals
27 assists
53 apps

13 mei 2015 om 15:13

Zinedin,

Ik zag je als een leeuw deze discussie starten maar je begint met de reactie te veranderen naar een poes.

Hele grote namen en in mijn lijstje dat 10x langer is zitten zeker allemaal nietszeggende namen? Je wilde een lijstje ik heb je hard met je neus op de feiten gedrukt en bent gewoon te kijk gezet. Accepteer maar dat je deze discussie bij voorbaat al had verloren, nu is het alleen officieel. Real hater ? Omdat ik C.ronaldo vergeleken met Messi gewoon nep vind? Is mijn mening en het is een F E I T dat vele mensen (gerenommeerde namen zoals hierboven) het met me eens zijn. Man, Modric is degene die het spel bepaald bij Real. C.ronaldo is een eindstation niets meer niets minder. Messi is beide. Case closed.

Jij kijkt naar doelpunten haha.. ik kijk naar het totale plaatje. C.ronaldo kan niet eens de lijnen uitzetten en het spel dicteren en bepalen. 1 goal verschil wauw.. hoeveel pingels waren dat? Hoeveel intikkers in de 16? Haha kijk verder dan je neus lang is.. oh wacht die is gedrukt net die is niet meer zolang.

Hou jezelf voor de gek..
Steeds als ik denk dat er geen grotere grappemakers/trollers op voetbalzone meer zijn.. weten er een paar me altijd weer te verbazen. Of is het stiekem dezelfde persoon die een nieuw account aanmaakt? hmmm

Jokerrr

13 mei 2015 om 15:45

Jij bent echt een kneus xaviola, je doet echt keihard je best om aan te tonen dat wat jij beweert een feit is maar dat is je nog niet gelukt. Accepteer gewoon dat het jouw mening is dat jij Messi beter vindt. Al die namen op je lijst heb ik op een paar na zeker respect voor en die geven hun mening over wie zij beter vinden. De namen op mijn lijst als je die respecteert geven ook aan wie zij beter vinden. Dat zijn geen feiten maar meningen. Weliswaar van grote namen, maar ook zij hebben een voorkeur.

Je zegt dat je naar het totale plaatje kijkt. Ik heb je net zomaar wat statistieken gegeven en die spreken in wiens voordeel? Jawel Cr7.
Haha Ronaldo kan niet eens lijnen uitzetten hahaha serieus gast hou op met voetbal kijken. Die man is een plaag aan de linkerkant. Zijn acties zijn een lust voor het oog en hij schakelt bijvoorbeeld in zijn eentje Sevilla uit, zijn positionering, zijn schot, zijn acties. Als je dat niet ziet ben je verblind of kijk je met een Barca bril.

Man Xavi en Iniesta zijn degene die het spel dicteren/dicteerden bij Barcelona. Dankzij hen heeft Messi datgene bereikt waar hij nu is. Maar lieden als jij die slapen met een Barcelona dekbed en een messi pyama van de intertoys negeren dat. Ga ergens anders trollen, dit is een serieuze voetbalsite. Ha straks horen we nog dat Barcelona meer bereikt heeft dan Real Madrid.

13 mei 2015 om 15:57

De meeste mensen hebben een voorkeur voor Lionel Messi als je dat niet opgevallen is door de jaren heen. Kom jij met een lijstje met zulke grote namen dat minstens even lang is dan praten we verder ai? Als verreweg de meeste mensen Messi beter vinden dan kan je toch concluderen wie alom gezien wordt als de betere van de 2? Misschien doet dat pijn bij jou maar het zij zo. Met je miljoenen mensen die voorkeur hebben voor C.ronaldo. Kom met bewijs niet zomaar dingen roepen.

Ronaldo heeft 1 goal meer gescoord en Messi 6 assists meer? Ben je echt zo achterlijk geboren dat je niet in ziet dat zulke cijfers juist in het voordeel van Messi spreken? Acties? Die 5000 dubbele scharen en eindstand tikt hij hem terug? Als je dat een lust voor het oog vind jouw mening, weet ik meteen ook dat je smaak behoorlijk cru is. Messi schakelt Bayern in zijn eentje uit in Camp Nou door op te staan en hoe? Je hebt het zelf gezien. Wie is nu verblind ?

Laatste alinea van je: geweldig dat je dit zegt!
Xavi speelt amper dit seizoen en Iniesta is beduidend minder geworden. Wie doet het alsnog? Lionel Messi ! Ik zit nu echt te twijfelen of je maar wat roept of dat je je eigen onzin echt gelooft?

Real heeft meer dan een miljard uitgegeven de afgelopen jaren en wat heeft het opgeleverd? 1 Liga in 7 jaar en 1 CL in 13 jaar prachtig man.

Nee, ik ben wel zo slim om te beseffen dat Real Madrid de grootste en meest succesvolle club van allemaal is. Voor Mourinho vond ik het echt pracht club, ondanks dat het nu beter is vind ik Real minder bijzonder dan vroeger.

13 mei 2015 om 17:38

Wie zijn de meeste mensen. Heb je alle voetballiefhebbers, trainers en ssportjournalisten om hun mening gevraagd en samengebundeld? Je praat over meningen en je brengt het als feiten. Ben je nou echt zo debiel dat je het verschil tussen feiten en meningen niet ziet. Ik beweer dat Ronaldo beter is en dat durf ik te stellen aan de hand van zijn vertoonde spel en aan de mening van grote namen als SAF en Mourinho. Als jij het anders ziet prima maar doe niet of dat een feit is ai?
Cr7 heeft Barca meerdere keren uitgeschakeld. Kopbal copa finale vergeten?

Haha kijk je sinds gisteren pas voetbal. Messi heeft alle voorafgaande seizoenen van Xavi en Iniesta geprofiteerd. Dat jij durft te beweren dat Modric het spel dicteert is nog lachwekkender omdat Messi dat ook heeft met Iniesta momenteel.
Haha kerel geef gewoon toe dat je jaloers bent op real met hun dertigtal ligas en la decima. Iets waar jouw separatisten club niet aan kan tippen.

Real is de beste club ter wereld dat is een feit. En cr7 is de beste speler dat js een mening. Gelukkig delen vele miljoenen sportliefhebbers die mening ook.

Ga straks maar kijken naar de koninklijken en dromen dat je club ooit de beste wordt.

Hala Madrid droeftoeter.

13 mei 2015 om 20:41

Wauw ik kan gewoon niet geloven wat ik net heb gelezen.
Je kan niet een een argument geven waarom Ronaldo beter is dan Messi.
Xaviola maakt een hele lijst met mensen die zeggen dat Messi beter en jij
komt met een lijst van 7 mensen geen van die mensen zegt dat Ronaldo de best voetballer allertijden is ,want ze weten dat Messi dat is.
Je zegt dat Ronaldo alles kan wat Messi kan maar dan beter? haha
Dribbelen, passen, mannetjes passeren dat zijn al 3 dingen wat Messi 10x beter kan.

13 mei 2015 om 09:56

Komt de subjectieve madrid fan cristiano vergelijken met messi. Wat een lef zeg.

13 mei 2015 om 10:21

Daarom. Laat die Portugees eerst maar de belangrijkste speler van Real worden

Waar de beste speler en niet Pele, deze speelde alleen in Brazilië en USA en voor de rest scoorde veel doelpunten maar nooit in Europa gespeeld. Dit is sowieso niet vergelijkbaar meer maar toch even laten weten

@zidan,

Jij verwijst naar de miljoenen anderen die Ronaldo als beste zien. Je denkt dat er maar een mannetje of honderd ofzo Messi kiezen?? Miljoenen zullen uiteraard ook Messi als beste beschouwen. Verder verwijs je naar het seizoen 2014-2015. Wellicht dat je van beide al hun seizoenen naast elkaar kan leggen zodat je tot een beter vergelijk kunt komen. Tevens zul je vast wel die afbeelding (football before messi ...football after messi) gezien hebben als je toch al alleen naar 1 seizoen kijkt naar de goals van ronaldo. Ik vind Ronaldo echt een beest en heb diep respect voor zijn voetbalskills maar vindt hem niet beter dan messi. Maarja jij schuilt je achter die miljoenen die Ronaldo de beste vinden, dan schaar ik me wel achter de miljoenen die messi beter vinden....

Het enige wat deze discussie echt in 'lachwekkendheid' overtreft is de nieuwe look van Messi. Een regelrechte belediging voor alles wat een tattoo voor staat. Het is net als een mening hebben, iedereen mage er een hebben helaas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren