Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ronaldo is egoïstischer dan Messi en Bale is nogal overschat'

Laatste update:

Een Clásico in de Champions League-finale is nog steeds mogelijk, maar daar moet nog wel wat voor gebeuren. Barcelona moet dinsdagavond niet de fout maken dat het Bayern München na een 3-0 overwinning in Spanje onderschat, terwijl Real Madrid woensdag een 2-1 achterstand moet zien goed te maken tegen Juventus. Lukt dat, dan is het Barcelona-Real in de eindstrijd in Berlijn.

/

In Spanje wordt er veel gesproken over de voorhoedes van de Spaanse grootmachten; MSN (Messi, Suárez, Neymar) bij Barcelona en BBC (Bale, Benzema, Cristiano Ronaldo) bij Real Madrid. Spanje-kenner en journalist Edwin Winkels oordeelt in gesprek met Helden dat de aanval van Barcelona beter is en dat Lionel Messi, Luis Suárez en Neymar elkaar duidelijk wat gunnen. Dat is volgens Winkels het verschil met de voorhoede van Real.

"Die spelen minder goed samen", oordeelt Winkels. "Ronaldo is egoïstischer dan Messi, Benzema scoort minder vaak dan Suárez en de kwaliteiten van Bale zijn nogal overschat door dat enorme bedrag dat er voor hem is betaald. Ik vind dat hij dat bedrag nooit heeft waargemaakt." Toch ziet Winkels Real de finale nog wel halen: "Doordat ze in Turijn een doelpunt hebben gemaakt, zie ik ze nog wel doorgaan."

Welke voorhoede vind jij sterker?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

MSN is zeker weten beter dan Bbc. Kijk maar naar de cijfers van de voorhoede in vergelijking met BBC

12 mei 2015 om 11:44

Hoeveel heeft BBC samen gespeeld dit seizoen? Iedere x ontbreekt er wel 1. Begin vh seizoen was Real Madrid niet te stoppen. Vind het nogal makkelijk gezocht nu het in Barcelona zo goed loopt en in Madrid het tegenovergestelde.

12 mei 2015 om 11:47

heb je wel een punt.
Wat is er trouwens met benzema aan de hand?

12 mei 2015 om 11:48

Hoelang heeft Suarez niet gespeeld? Let daar maar is op.

12 mei 2015 om 11:48

Inderdaad. Vorig jaar was de BBC de beste voorhoede ter wereld maar met name de vorm en de blessures hebben de voorhoede van RM dit jaar geen goed gedaan. Wanneer zowel de BBC als de MSN in vorm zijn schat ik deze van gelijke waarde. Het zijn beide natuurlijk goede voorhoedes met andere kwaliteiten.

12 mei 2015 om 11:50

En Suarez heeft 3 maanden gemist.

12 mei 2015 om 11:52

@fcda;
Het draait zo goed in Barcelona door de superieure voorhoede. Het draait slecht bij madrid om het falen van de voorhoede en de slechte aanlevering als er weer iemand geblesseerd is op het middenveld.

Dit seizoen is Barcelona op elk vlak beter dan real, daar mag toch geen twijfel over zijn.
Toch denk ik dat in een finale real wel eens aan het langste eind kan trekken.

We gaan het zien!

12 mei 2015 om 11:53

Ook daarin heb je een punt. Met andere woorden, weinig te vergelijking. Daarnaast is de aanvoer van andere ook wel belangrijk. Bij Real Madrid is James in doelpunten ook niet iemand die je over het hoofd kan zien.

12 mei 2015 om 11:59

Fcda

Beide op hun best. Heeft barca alsnog een betere voorhoede. Zowel op papier als in de werkelijkheid.

12 mei 2015 om 12:01

Nee, suarez was er de eerste 3 - 4 maanden wel bij toch. En wat betreft neymar, hij heeft ook vaak genoeg wissel gestaan. Dus ga geen argumenten beginnen waarom BBC beter zou moeten zijn dan Msn.

Meneer 'i'm A Madrista', je naam zegt genoeg.

12 mei 2015 om 12:16

Onzin. De competitie start eind augustus in Spanje en eind oktober was Suarez al terug tijdens de Clasico. Hij heeft twee maanden gemist, waarin er ook nog eens een interlandbreak was van twee weken. Dus eigenlijk heeft ie maar 6 weken competitie moeten missen.

12 mei 2015 om 12:17

Die winkels ofzo moet gewoon normaal doen.
BBC heeft dit seizoen 90 goals gemaakt zoveel maken de meeste teams geen eens.
Dat Msn beter draait momenteel betekent niet dat het zo blijft.
Volgende seizoen kan het weer andersom zijn.
Het zijn beide top aanvallen.

12 mei 2015 om 12:19

Als we dan toch van namen uitgaan dan kunnen we hetzelfde over jou zeggen.

12 mei 2015 om 12:30

Ja en vergeet maar dat Suarez sinds November speelt

12 mei 2015 om 13:10

MSN is sowieso beter dan BBC, individueel en in combinatie. Real had vorig jaar de beste voorhoede, maar sinds Suarez bij Barca speelt, komt BBC niet meer in de buurt. Ik vind Real alleen op het middenveld duidelijk beter dan Barca, mits iedereen fit is.

12 mei 2015 om 14:17

Iedereen met voetbalverstand ziet dat de MSN trio 3 klassen beter is

12 mei 2015 om 11:46

Zozo dat heb je goed gezien

12 mei 2015 om 13:39

Msn is in 2015 duidelijk de betere ja maar vorig jaar was bbc weer de beste het verandert per keer joh

12 mei 2015 om 14:33

Ja dat is makkelijk. Vorig jaar was er nog geen MSN

12 mei 2015 om 16:29

Volgens mij was het vorig jaar ook MSN, toen stond die S alleen niet voor Suarez maar voor Sanchez

12 mei 2015 om 17:58

niet alleen beter
maar kijk hoe ze juichen als ze scoren
en dan zie je ronaldo die miljoenen per seconde verdient balen als een teamgenoot scoort.
Alleen het feit dat ze elkaar gunnen wat eigenlijk normaal zou moeten zijn maakt MSN 10 x beter dan BBC

Real haalt de finale gewoon..

13 mei 2015 om 11:36

Ik hoop het ook. Ik denk dat Real Barca kan verslaan maar dan moeten MSN een mindere dag hebben en dan moeten Bale en Ronaldo in goede vorm zijn. Een finale tussen deze 2 grootmachten bied zeker veel spektakel.

13 mei 2015 om 12:40

Ook al heeft MSN een goede dag, Real is gewoon dodelijk in een counter. Beste counterploeg.

Onderschat, niet overschat.

12 mei 2015 om 11:57

Nee overschat, hij is echt niet zo goed als de prijs zou doen denken

12 mei 2015 om 12:21

Maar daar kan hij ook niks aan doen. Dat ze 100 miljoen betalen voor een 'renpaard' oke, maar de verwachtingen zijn daardoor gewoon te hoog gelegd. Dat maakt hem toch kapot. Ik vind dat Bale beter weg kan gaan en lekker bij Manchsters United moet gaan voetballen.

12 mei 2015 om 13:07

Nee klopt maar hij is wel overschat, in ieder geval door real aangezien zij hem 100 miljoen waard vonden.

MSN is stukken beter dan Bbc. MSN is een echte drie-eenheid, terwijl BBC toch vooral in dienst speelt/moet spelen van Ronaldo. Benzema is een goede spits, zeer nuttig, maar hij voetbalt toch echt in dienst voor Ronaldo heb ik het idee. Bale is gewoon een prutser, en dat voor 100 miljoen. Kan hard rennen en heeft een goed schot, maar zijn techniek is gewoon bijzonder slecht voor dit niveau, net als zijn zwakke been waar hij nauwelijks een voorzet mee kan geven. Verder valt zijn aanname ook op, in negatieve zin. Ik snap niet dat Real 100 miljoen voor hem heeft betaald, goed onderhandeld van The Spurs, maar hij is dat bedrag nooit waard.

12 mei 2015 om 11:58

Lekker kortzichtig, startte prima en scoorde erop los. Er moet meer achter zitten, je gaat niet van ster bij de Spurs en gewild bij vele topclubs naar de speler die die nu is. Het zit er nog in maar het komt er bij real gewoon niet uit. Misschien toch op de linkerkant staan maja CR7 zet je ook niet ergens anders dan die plek, gewoon een domme nutteloze aankoop van Real, ik had lekker Di Maria gehouden. En 100 miljoen - 75 mil van Di Maria= 25 miljoen voor Bale dus voor Real is het niet heel erg veel. Hoewel ze hem nooit voor 100 weer weg kunnen doen dat wordt lastig voor ze.

United moet Bale kopen, en op links zetten, een Young/depay op rechts en een Rooney als spits en Di Maria op 10 dan heb je echt een heerlijke aanval.

12 mei 2015 om 12:19

Als rechtsbuiten is Bale gewoon vrij matig. Ik had hem nog eerder linksback neergezet, Ronaldo trekt regelmatig naar binnen en hij kan er met zijn snelheid overheen komen. Maar op rechtsbuiten wordt hij gewoon misbruikt. Het is ook geen typische buitenspeler, vooral niet aan de rechterkant.

12 mei 2015 om 13:17

Je haalt me de woorden uit de mond wat best wel raar is want jij bent patrick (just joking)

12 mei 2015 om 11:59

Ben ik niet met je eens wat Bale betreft. Zijn techniek is dik in orde. En met buitenkantje links geeft hij fantastische voorzetten dus maakt die zwakke rechter niet uit.

Bale en Benzema moeten niet in dienst spelen van Ronaldo. Eigenlijk zie ik Ronaldo graag vertrekken voor een flinke zak geld. Ben het niet eens met alles wat deze journalist in het artikel zegt maar wel dat Ronaldo te egoïstisch is.

12 mei 2015 om 12:20

U bent voor Real Madrid, wellicht bent u niet geheel objectief.

Hoe vaak springt een bal wel niet van de voet bij Bale? Veel te vaak op dat niveau. Gebeurt toch paar keer per wedstrijd, dat vind ik bijzonder matig. En verder is een voorzet met de buitenkant altijd minder dan met de binnenkant/wreef. Bale komt op links meer tot zijn recht, op rechts is hij vrij matig en hij speelt puur omdat hij zoveel heeft gekost.

12 mei 2015 om 12:24

Geert Vs

Nee. Wanneer heeft hij laatste keer met die linker een assists gegeven? Die ballen vliegen allemaal te hoog of te ver, met die buitenkant geeft hij nooit op gevoel gaat allemaal puur op kracht. James bijvoorbeeld die geeft alles puur op techniek puur op gevoel.

12 mei 2015 om 13:05

Geloof laatst nog tegen Valencia, de assist op Ronaldo die z'n 3e doelpunt scoorde.

12 mei 2015 om 13:48

Zo vaak springt de bal niet van de voet van Bale. Hij krijgt het juist vaak voor elkaar om een moeilijk bal toch bij zich te houden.

Zijn techniek is uitstekend want hij slaagt er regelmatig in om een (aantal) man(netjes) uit te spelen met schijnbewegingen, ook als hij niet op snelheid ligt.

Behalve zijn 13 goals heeft hij 9 assists gegeven in 30 wedstrijden in La Liga. In alle competities: 17 goals en 12 assists in 46 wedstrijden.

12 mei 2015 om 16:59

Nou, elke keer als ik een hele wedstrijd van Real bekijk (meeste CL-wedstrijden en de toppers in Spanje) gebeurt het hem toch vrij regelmatig. Ik vind dat gewoon slecht op dat niveau, voor 100 miljoen mag je toch wel een speler verwachten met een goede aanname.

Techniek valt ook nog wel tegen, heeft niet echt een actie, maar ik had het meer om de functionele techniek zoals zijn aanname bijvoorbeeld.

Nee, ik had gewoon meer van hem verwacht en ik denk dat hij gewoon niet zo heel goed is en dat hij ook compleet misbruikt wordt aan de rechterkant.

12 mei 2015 om 17:28

Hmm dan concludeer ik dat jij niet helemaal objectief bent.

Bij Match of the Day zeiden ze trouwens nog dat Man Utd er goed aan zou doen om De Gea te ruilen voor Bale. Zo goed is hij.

Bale had trouwens een uitstekend debuutseizoen. Nu iets minder maar nog steeds prima. Hij heeft de stats ook aan zijn zijde. En tegen Valencia speelde hij goed vond ik. Hij oogt ook steeds gretiger.

13 mei 2015 om 00:25

Menssn zullsn Bale nooit eerlijk boordelen. Zou er niet eens op in gaan.

Klinkt leuk zo'n "objectieve" Edwin Winkels dat woonachtig is in Barcelona en meerdere boeken heeft geschreven over Barcelona/ FC Barcelona/cruijff.

12 mei 2015 om 11:54

Het is toch ook gewoon een feit dat het trio van Barca elkaar meer gunt en beter samenspeelt dan het trio van Real Madrid? Ik ben daarin gewoon neutraal, maar dat valt me echt wel op.

12 mei 2015 om 11:55

Dus? Hij heeft geen gelijk?

Is toch gewoon pure waarheid wat hij zegt. Cristiano is een egoïst en zelfs een grote narcist die zijn teamgenoten heel weinig gunt en boos word wanneer hij de bal zelf er niet in kan knallen. Bale die snapt er helemaal niets van en rommelt maar wat aan. Benzema is de enige speler die heel goed kan voetballen van de drie. MSN is verder toch gewoon beter dan Bbc? Dat zie je aan alles. Samenspel, de sfeer en de goals!

12 mei 2015 om 12:02

Egoistische Ronaldo heeft bijna net zoveel assists als gunner Messi.
Overschatte Bale heeft ook veel assists en doelpunten en ook Benzema heeft redelijke statistieken die verder zeker de minste is van alle 6 de aanvallers.
Overigens hebben Ronaldo, Benzema en Bale meer assists dan de 3 van Barcelona.

Vind alleen wel makkelijk scoren van een overduidelijke Barcelona aanhanger nu het zo goed gaat bij Barcelona en de aanvoer van Real Madrid al een tijdje minder is mede door de blessure leed. Daarnaast kan ik mij niet heugen wanneer Real met Ronaldo, Benzema en Bale voor het laatst samen heeft gespeeld.

12 mei 2015 om 12:06

In onderlinge resultaat staat de BBC wel voor met 3-2.
3-1 in Madrid met goals van Benzema en Ronaldo en Neymar.
En 2-1 in Barcelona met goals van Suarez en Ronaldo.
Dus 3-2 voor BBC.

12 mei 2015 om 12:11

Doe je bril af man.. Wat een ziekte. Je vergeet even voor het gemak dat Cristiano zijn teamgenoten afzeikt. Arbeloa en Bale o.a zijn al slachtoffer geweest van zijn narcisme. Ik hoor je daar niet over, opvallend...

Je ontkent ook nog eens indirect dat Bale een koekenbakker is, die man kan er toch helemaal niks van? Vind je hem zo goed spelen dan? Iedere wedstrijd is hij bijna onzichtbaar, op een paar schoten van afstand na. Voor de rest is hij A-technisch en kan hij gewoon niet voetballen.

Haal je cijfers eens erbij van Ronaldo's assists en zet eens even neer hoeveel daarvan breedtepassen waren van hem.

12 mei 2015 om 12:20

Dus wat Messi doet moet Ronaldo ook doen? Wanneer gaan jullie het begrijpen dat zij verschillende voetballers zijn? Messi heeft het inzicht, Ronaldo niet. Maar Ronaldo kan wel assists geven en Messi ook. Mijn punt is er zijn talloze dinges wat Messi niet kan en Ronaldo wel.

12 mei 2015 om 12:20

Groot gelijk, in het begin van het seizoen was Barca nergens en nu lopen Barca supporters trots rond hoe goed ze zijn terwijl we van tevoren niks van hun hoorden. De waan van de dag.

12 mei 2015 om 12:22

Gunner Messi, nooit verwacht om dat te lezen. Speelt hij al lang bij Arsenal

Maar Ronaldo is wel vrij egoistisch te noemen hoor, dat heeft hem ook zover gebracht, maar het zorgt er soms ook voor dat hij voor eigen succes gaat terwijl een ander er beter voorstaat. Om van zijn mislukte vrije trappen maar niet te spreken. Ik vind MSN ook beter dan Bbc, maar dat komt vooral door de andere twee, tussen Messi en Ronaldo is het veel lastiger kiezen.

12 mei 2015 om 12:27

Hij zegt er niets over omdat het niets met dit artikel te maken heeft, dat jij zo nodig erover moet beginnen vind ik eerder een ziekte, jij kan niets goeds zien in zijn post.

Ik vind dat hele bbc vs msn nergens over gaan, die bbc is bijna nooit compleet en toen ze top speelden was het ook geen bbc. Nee, ook wat hij zegt over het gunnen, ze hebben elkaar zoveel assist gegeven net zoals msn dat doen, dat ze dat bij barca misschien meer doen dat is niet het probleem van Real en ook niet eerlijk omdat bbc 70% van het seizoen niet compleet is en bij msn is suarez de eerste paar maanden niet aanwezig geweest.

Dit kan je pas naast elkaar zetten als ze een heel seizoen allemaal spelen.

Verder slaat het nergens op wat hij zegt, in het begin liep het niet met msn en hadden ze bij real alleen benzema en ronaldo die wel heel veel scoorden dus dit zegt hij nu ook alleen omdat het goed gaat bij Barca.

12 mei 2015 om 13:11

Fcda,

Wat is bijna net zoveel assists? Hij heeft 6 assists minder en 5 penalties meer genomen..
Nu zeg ik niet dat Messi deze als assist moet krijgen. Maar hij heeft dit seizoen bijvoorbeeld al 2 strafschoppen aan Neymar gegund.
Zie ik Ronaldo niet doen.

Ik vind Ronaldo een heerlijke voetballer, en buiten het voetbal is hij ook echt een zeer goed persoon wat mensen hier nog wel eens vergeten. Maar feit is dat hij op het veld gewoon egoïstischer is dan Messi. Is ook niet erg want niemand is hetzelfde. Is toch alleen maar leuk?

12 mei 2015 om 13:12

Bale een koekenbakker? Was dat niet de man die in zijn 1tje de beker finale tegen Barcelona bezorgde? Remember tegen Bartra? Was Bale niet de man die de belangrijke 2-1 scoorde in de Cl finale tegen Atletico. Een speler die in 55 wedstrijden 28 doelpunten heeft gemaakt en 21 assists heeft afgegeven een koekenbakker noemen vind ik dan ook erg ver gaan. Tuurlijk kan het beter en heeft hij niet zijn beste periode, maar waarom ligt dat er zo dik op bij Bale en bijvoorbeeld niet bij Neymar? Waarom heeft iedereen het alleen over Bale wanneer het slecht gaat. Waarom hoor je niemand over Marcelo dat een dramatisch seizoen heeft?

Ronaldo en Messi zijn niet te vergelijken en dat ga ik dan ook niet doen. Dat Ronaldo dingen moet aanpassen is ook naar mijn mening ook nodig, maar het maakt Ronaldo wel de persoon die hij is en is dat iets wat je moet willen veranderen?

12 mei 2015 om 13:15

En vorig seizoen had madrid 2x verloren en 1x gewonnen van barca. Dus volgens jou redenatie was barca vorig seizoen beter dan real?

12 mei 2015 om 12:10

Links: Ronaldo is beter dan Neymar
Centraal: Benzema is iets minder dan Suarez
Rechts: Bale is veel minder dan Messi

Zo zie ik het althans. Ronaldo is duidelijk beter dan Neymar. Benzema en Suarez maakt elkaar niet veel, al zet Suarez betere statistieken neer. Messi is vele malen beter dan Bale. Wanneer je kijkt naar het collectief dan valt op dat Barca's aanval beter draait. De conclusie dat MSN beter is dan BBC vind ik dan zelf ook geen rare conclusie.

Deze man is de grootste Barca fan. Net zoals de hele media in Nederland, ik neem hem daarom niet serieus. Daarnaast trapt hij alleen maar open deuren in.

12 mei 2015 om 11:51

Ja idd maar natuurlijk is ronaldo egoïstischer maar maakt hem dat minder goed? Nee

12 mei 2015 om 12:03

Dat hij egoïstischer is maakt hem misschien niet slechter maar de voetballende kwaliteiten wel

Natuurlijk is msn beter. Maar dat komt alleen door messi. Als je er Messi, Bale en Benzema van maak zijn die het beste. Het gaat om teamgeest en dat heeft Messie heel sterk en Ronaldo totaal niet. Wat niet wil zeggen dat Ronaldo niks is. Ik vind hem behoorlijk in de buurt komen van Messi.

12 mei 2015 om 12:03

2 seizoenen geleden speelde Messi ook Bij Barca maar Ronaldo was toch 2 keer de betere en de aanval van Real Madrid ook hoe verklaar je dat dan?

12 mei 2015 om 12:38

Vind jij. Prima hoor. Ik vind van niet.

12 mei 2015 om 12:50

Dat vond de hele wereld ook aangezien Ronaldo de Ballond'or 2 x achter elkaar had gewonnen.
Je moet Ronaldo wel heel erg haten om dan te zeggen dat je Messi beter vond.

12 mei 2015 om 13:02

Ik hoor niet bij de eikels die de een of de ander haten. ik vind Ronaldo echt geweldig. Ik geniet tot in het diepst van mijn ziel als ik hem weer eens bezig zie. Bovendien lijkt het me een fantastische vent. Maar ik vind Messi gewoon een nog betere voetballer. En daar doet 2x ballon dór niks aan af. Als we over 10 jaar terugblikken dan heeft Ronaldo misschien 5x de ballon gewonnen en Messi 9x. Beide dus geweldige spelers maar Messi dus wel duidelijk de beste. Als je dus ballonnetjes gaat tellen moeten we even wachten tot de heren klaar zijn. Of jij moet denken dat Ronaldo er uiteindelijk meer gaat halen dan Messi, maar dat denk ik dus niet. Maar geen enkele haat van deze kant dus niet iedere criticus over een kam scheren a.u.b.

12 mei 2015 om 13:18

Och och porto man, dat jij niet wilt zien dat messi de betere voetballer is verbaasd me heel erg aangezien het nu wel erg duidelijk begint te worden.

Ronaldo moet de blessures en vormdip van messi erg dankbaar zijn aangezien dat de reden was waarom ronaldo het 2x kon winnen. Als ze beiden in vorm waren was het alleen maar messi messi messi. Zoals die 4 ballon dors achter elkaar. Dit jaar is de vijfde binnen. Heerlijk

12 mei 2015 om 12:21

De eerste zinnen kon ik je totaal volgen, tot je zegt dat Ronaldo in de buurt komt van Messi. Toen verloor je me.
Messi staat niet alleen eenzaam aan de top hij is nummer 2, nummer 3 en nummer 4 van de wereld voordat er iemand anders komt.

12 mei 2015 om 12:26

Doe gewoon lekker normaal joh.
Ronaldo doet echt niet onder voor Messi.

12 mei 2015 om 12:48

Behoorlijk IN DE Buurt Komen wil dus zeggen dat Messi er wel degelijk boven staat. Dus zijn we het eens. Ik denk altijd Messi kan 4 man passeren op 2 vierkante meter. Ronaldo kan ook 4 man passeren maar dan wel op 5 vierkante meter. Bovendien is van Ronaldo alles getraind en ingestudeerd terwijl Messi gaat dribbelen en doet wat in hem opkomt. In mijn ogen geen enkele vergelijking. Messi is het beste wat ooit op een voetbalveld heeft rondgelopen. Daarna komen Pele Cruyff Zidane Maradona en dan ergens Ronaldo.

12 mei 2015 om 12:48

Dat mag jij vinden Q7-Porto. Zoals ik al vaker tegen je hebt gezegd.
Om mij echter te vertellen dat ik even normaal moet doen is weer typisch een reactie die ik van jou zou verwachten.
Heb je nou echt niet door dat je jezelf voor schut zet met die denigrerende en inhoudsloze reacties? Het enige wat ik je de hele dag zie schrijven is dat Ronaldo de beste is en dat niemand zo goed is als een fit real.
Je maakt me daarmee zo ontzettend moe. Een moeimakert ben je.

12 mei 2015 om 12:48

Haha, ga toch weg man. Messi in vorm en een Ronaldo in vorm dan is Messi gewoon de aboslute nummer 1 en dan komt Ronaldo pas. Als je dit niet ziet dan ben je gewoon niet neutraal en zo te zien klopt dat ook als ik naar je naam kijk.

Messi is voetbal, die loopt zo 4 man voorbij en lopt hem over de keeper. Dat is bijna magie. Een Ronaldo is enkel sleuren versnellen en knallen. Ook goed en prima maar Messi is qua voetbal assist etc. ook beter.

12 mei 2015 om 14:25

Fron010

Ik ben het totaal niet met Q7-Porto eens hoor, maar moet wel even op jou reageren omdat je echt een domme opmerking maakt.

"als je dit niet ziet dan ben je gewoon niet neutraal en zo te zien klopt dat ook als ik naar je naam kijk."

Je weet dat Q7 voor Ricardo Quaresma staat? En niet voor Qonaldo ofzo?

12 mei 2015 om 15:20

@isco24

Er is natuurlijk nooit een studie over gemaakt haha, maar feit is wel dat Quaresma fanboys ook fan zijn van Ronaldo of andersom. Heeft het te maken met het oorbelletje, het witsokje/tape en witte schoentjes? Gladde haren en zonnebank bruin haar?

Hmmmm.

Helaas is dit wel het geval. Je ziet ronaldo vaak zelf voor glorie gaan en dat geldt ook voor bale oksat ronaldo hem niets gunt. Benzema is eentje die vaak kiest voor een ander, vind ik een goede teamspeler en als hij bij barca zou spelen. Dan zou hij evenals suarez zo productief zijn.
Persoonlijk vind ik het zo jammer dat.ronaldo meer bezig is met zn eigen statistieken dan met het belang van het team.

Barcelona haalt uit bovenste uit hun aanvallers, dat wat Real Madrid niet doet. Maar de aanval van beide teams zijn gelijkwaardig. Bij Barcelona staan ze op hun favoriete positie, bij Real absoluut niet en zijn de loopacties vaak ook slecht. Ronaldo die naar binnen trekt en de ruimte daarmee dicht loopt en Bale die daar aan de rechterkant is neergezet waar die niks is van de Bale aan de linkerkant. Maar de klasse van dit soort spelers zie je toch altijd terug in topwedstrijden. Ronaldo en Bale zijn topspelers die op staan in een Champions League finale en ik denk ook dat die finale wordt beslist door deze spelers, mochten ze in de finale staan.

12 mei 2015 om 11:56

Het is natuurlijk maar net wat je definieert als gelijkwaardig.
Er zit een karrenvracht aan goals en assists tussen deze 2 aanvallen.
Individueel doen de aanvallers misschien niet veel aan elkaar onder (op Bale na, die is me een partij overschat!) maar, het is en blijft een feit dat de voorhoede van Barcelona veel meer samenspeelt. Ze gunnen elkaar de goals en denken in het belang van de club.
Kun jij in alle eerlijkheid zeggen dat het trio Benzema, Bale en Ronaldo dat ook doen?
Of is het misschien zo dat Ronaldo net iets meer bezig is met het winnen van individuele prijzen?

Vertel eens iets nieuws.....ja dat weten we nu wel dat ronaldo egoïstischer is dan messi en dat klopt ook maar is dat zo erg?

Braziliaanse Ronaldo in prime vernietigd trio MSN & trio BBC in 1! no sweat el fenomeno

12 mei 2015 om 11:53

@Kaal-KaliR9: en toen werd je wakker.
El fenomeno was geweldig, daarom ook zijn bijnaam.
Maar alleen Messi is al een betere speler en afmaker dan Ronaldo ooit was.
Om dan dus te zeggen dat hij beide trios vernietigd gaat mij wel erg ver dromenland in.

12 mei 2015 om 12:10

Ronaldo R9 was beter dan Ronaldinho. een Ronaldinho in prime heeft geen kind aan MSN & BBC met gemak vernietigt R10 hen ook

Bale 100 mil nooit waargemaakt? Vind zelf ook dat bale in een mindere periode zit. Maar voor die copa beslissing en de bevrijdende 2 1 in de cl finale vond ik zelfs dat bale 150 mil mocht zijn.

12 mei 2015 om 12:53

Bale staat niet op zijn plek. Bovendien is er een hetze tegen hem aan de gang. Ronaldo was beledigd door de verkoop van Özul en heeft Bale nooit serieus genomen. Bale moet het bij real helemaal alleen doen. Wacht maar als Bale de man wordt zullen we zijn echte kwaliteiten zien.

12 mei 2015 om 12:57

Klopt. En toch vind ik dat bale af en toe alsnog zijn kwaliteiten al laat zien. Komt vast wel goed met hem.

Messi en vooral Neymar die zijn pas overschat.

12 mei 2015 om 12:08

wat schattig

12 mei 2015 om 12:12

Yeah right!! Ik ben een Juventus supporter en dus 100% neutraal.
Messi is gewoon de aller beste speler waarvan er maar om de zoveel jaren één zal zijn.
Dat neemt niet weg dat Ronaldo ook een goede speler is natuurlijk, maar bij Ronaldo draait het allemaal om spektakel en om hemzelf. Messi is veel efficiënter (dribbels) en een teamplayer.
Ik zeg het niet graag maar het is gewoon zo, Barca is momenteel de beste ploeg en wint normaal gezien probleemloos deze CL.

12 mei 2015 om 12:34

Wat een bullshit. Efficiënter door dribbels? Dus jij wil nu zeggen dat Isco en Ronaldo bij man u super efficiënt zijn/waren?

Ronaldo is efficiënter dan Messi sinds hij naar Madrid is gekomen (heeft er meer inliggen), neemt niet weg dat Ronaldo ouder is (en dus op zijn hoogtepunt speelt).

Ik ben het totaal niet mee eens dat Messi overschat is. Is een zeer goede speler. Maar ik vind dat je fout beredeneert. Ik snap wel wat je bedoelt, Messi is veel meer betrokken bij het voetbal, is zowat het centrale punt van Barca. Maar Messi is ook een heel andere speler dan Ronaldo.

Iedereen heeft een andere taak en Messi en Ronaldo vervullen die op een ongeëvenaarde wijze.

12 mei 2015 om 15:26

@i166

Je moet je facts wel juist hebben. Messi is efficiënter dan Ronaldo sinds hij naar Madrid is gekomen.

Messi :

Wedstrijden : 316
Goals : 327
Assists : 120

Ronaldo

Wedstrijden : 297
Goals : 306
Assists : 83

bron : www.messivsronaldo.net

12 mei 2015 om 12:16

Verklaar je nader dat Messi overschat is. Ik ben wel benieuwd naar je argumenten.

Dat zegt hij nu maar BBC had vorge seizoen wel de Champions League gewonnen.
En dit seizoen kampen ze met veel blessures en Bale die uitvorm is.
Msn draait nu wel goed misschien volgende seizoen niet dan kan Bbc weer beter zijn.
Zijn beide top aanvallen die allebij boven de 80 goals hebben gescoord zoveel scoren de meeste teams geen eens Haha.

Leuk dat Ronaldo een egoïst is maar zonder zijn egoïsme stond Real Madrid misschien niet waar men nu staat. Real Madrid is te afhankelijk van Ronaldo's doelpunten. Ja Isco en James maken er vaak de laatste tijd, Benzema pikt er ook soms een of twee mee. Maar Bale is sinds dit seizoen dramatisch en scoort zelden.

BBC heeft zich al bewezen is dit seizoen wat minder maar ik geloof dat ze volgend jaar sterker worden indien de selectie en de aanval het zelfde blijft.

MSN vind ik niet zo spectaculair eerlijk gezegd behalve Messi natuurlijk. Dat ze elkaar makkelijk vinden is zo overschat soms zie je Suarez schreeuwen richting Neymar van waarom gaf je de bal niet of Suarez die al weken elke bal bijna verpruts omdat hij niet weet wat te doen. Barcelona is goed dit seizoen maar het was te danken aan de blessures van Real Madrid dat ze meedoen aan 3 prijzen. Als Real Madrid de competitie niet zo makkelijk weg gaf stond Real Madrid 1e in de competitie en hadden we zonder problemen in Turijn de wedstrijd afgemaakt maar nu lopen we achter de feiten aan. Maar ik geloof er nog in.

12 mei 2015 om 12:35

Mr. Ancelotti, ALS ik een moderator was, had ik een aantal Real fans een ban gegeven! Als idd

12 mei 2015 om 15:13

MrAncelotti, als ik nu 10 miljoen had dan zat ik nu niet in Nederland maar was ik lekker aan het genieten van mijn levenslange vakantie.. Doe toch normaal joh. Als, als, als... Nee, het gaat om de feiten. Feiten zijn dat Barcelona voor 99% kampioen is, dat Barcelona in de Copa finale staat en dat ze met anderhalve been in de finale staat en Real niet.

Wat een onzin 😂

Ik hoop dat Bale weggaat bij Real. Ben sinds zijn transfer van The Saints naar Spurs groot fan van hem en vind het zonde hoe hij ondersneeuwt bij Real. Jemie wat heb ik van hem genoten dat hij bij Spurs zat en ook bij Real (toen Ronaldo geblesseerd was). Ik hoop dat hij terug naar de BPL komt. Niet omdat zogenaamd het spel daar beter bij hem past, maar het is een goede jongen die niet kan opboksen tegen het geweld van Real. In de BPL is hij zeker één van de beste, misschien wel de beste.

Bale is gewoon een miskoop geweest. Overschat omdat hij het in de Premier League uitstekend deed, terwijl hij technisch heel beperkt is. Snel en een goed schot, maar daar stop het al bijna. In Spanje werkt dat niet en in Europa evenmin. Om het nog erger te maken, staat die jongen niet op zijn beste plaats op het veld. Dat hij zoveel gekost heeft, dat hij op de verkeerde plaats staat en dat de Spaanse competitie hem niet ligt, kan je hem moeilijk verwijten. Hij moet gewoon terug naar Engeland. Daar hoort hij tot de toppers.
Het bestuur van Real heeft er daarentegen wel schuld aan. Wie haalt er nu een speler van honderd miljoen voor een positie waar je scoringsmachine al loopt? Dat is die typische galacticos mentaliteit. We halen iedereen die een hype is en zetten ze wel ergens neer. Bale moet daarom op rechts.
Het verhaal van Illara is zo mogelijk nog triester. In de belangrijkste periode van het jaar mag hij verwelken op de bank, terwijl een van de centrale verdedigers er een zootje van maakt op het middenveld. Dat begrijp je toch niet? Mocht hij honderd miljoen gekost hebben zoals Bale, hadden ze wel een plaatsje voor Illara gevonden op het veld.
Ik ga het bestuur van Barcelona niet goedpraten, maar dan vind ik spelers als Rakitic en Mathieu, die in aankoop niet belachelijk duur waren, veel nuttiger voor de ploeg en het evenwicht. Goed, ze hebben ook een soort van Galactico gekocht met Suarez, maar daarvoor hebben ze Sanchez laten gaan.

12 mei 2015 om 13:06

Bale een miskoop? Schiet Real naar de CL-winst... Heeft daarmee alleen al ruim zijn transfersom goed gemaakt.

12 mei 2015 om 13:22

Juist ja, zo kan je natuurlijk alles goed praten. De belangrijkste goal was toch duidelijk die van Ramos tijdens de CL-finale...

12 mei 2015 om 13:22

En niet te vergeten die heerlijke goal van Bale in de finale tegen Barcelona.
En zo weer een prijs voor Real binnengehaald.
En Barcelona is net zo erg met die rare aankopen.
25 miljoen betalen aan een geblesseerde speler zegt ook genoeg was geen eens basis speler bij Arsenal.

12 mei 2015 om 14:10

En welke geblesseerde speler kostte 25 miljoen? Volgens mij goochel je een beetje met de transfersom, maar goed, dat was niet de beste koop voorlopig. Ik weet niet welke medische staf daar in de fout gaat... Zelfs al gaat het om de helft van het bedrag wat jij vermeldt.

Je snapt duidelijk niet wat ik zeg over Bale, anders zou je dat hele fiasco niet goedpraten met die ene goal in de finale van de Copa.

12 mei 2015 om 14:54

Nou ja 'die ene goal' zeg je. Er worden nu dus al twee finales aangegeven waarin Bale een belangrijk doelpunt maakt. Bale kan je simpelweg niet bestempelen als een miskoop.

Ondanks dat hij niet op zijn positie speelt, heeft hij nog altijd een grote meerwaarde voor de ploeg op de belangrijke momenten. Vorig seizoen 22 goals, 19 assists, dit seizoen 17 goals 12 assists. Dan kun je niet spreken van een miskoop.

Hij is niet van het niveau Ronaldo en/of Messi maar een miskoop is het allerminst.

Messironaldo
Suarezbenzema
Neymarbale

Edwin Winkels, is een Spanje kenner en volgens mij geen voetbal kenner. Aangezien hij ook nog woont in Barcelona, vraag ik me ook ten zeerste af wat we aan zijn mening hebben. Op dit moment is Barca met MSN idd beter, maar begin van het seizoen speelde Real erg sterk. Ik hoop ook op een eventuele El Classico in de Champions League finale, maar dan wel graag met Modric erbij zodat we beide teams in best de mogelijk formaties tegen elkaar kunnen zien..

En meneer winkeltje zou dit ook hebbe gezegd als real in vorm was aangezien die gwn voor barca is, net zoals al die andere nls media (totaal sprake van subjectieve sportjournalistiek) helaas

Vanwaar al die haat op cr7. In het veld afentoe egoïstisch ja maar buiten het veld niet hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren