Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'Als ik scheidsrechter was, had ik het ook zo gedaan'

Laatste update:

Daniel de Ridder zorgde zondag voor een opmerkelijk moment in de wedstrijd tussen Ajax en SC Cambuur. De aanvaller van de Friezen had al geel op zak, toen hij een hoge pass onmogelijk kon controleren. De Ridder stak zijn hand uit om de bal tegen te houden en had volgens de regels een tweede gele kaart moeten krijgen, maar Jochem Kamphuis hield deze prent op zak.

/

Frank de Boer gaf de arbiter daar complimenten voor: "Als ik scheidsrechter was, had ik het ook zo gedaan. Ik vond het een heel goede actie", zei de coach tegen Ajax TV. De Boer zag diverse spelers van zijn ploeg protesteren bij Kamphuis; zij vonden dat De Ridder zijn tweede gele kaart had moeten krijgen, zodat Ajax met een man meer verder kon gaan.

"Ik was niet blij met de reactie van mijn spelers", maakte De Boer duidelijk. "Ik begrijp best dat het volgens de reglementen een gele kaart is, maar hij haalt er geen counter uit of iets dergelijks. Dit was zoals je op de amateurvelden een bal tegenhoudt omdat je bang bent dat de bal in de sloot gaat belanden. Het was een impulsieve actie en ik kon zeker leven met een vermaning."

Jochem Kamphuis had een tweede gele kaart moeten trekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er staat verder ook niets op het spel en Ajax heeft een prima resultaat behaald. Achteraf wellicht makkelijk praten. Neemt niet weg dat ik dit soort gedrag toejuich. Prima reactie van de Boer en van de scheids. Normaal gedrag zien we nog maar weinig op het veld.

12 mei 2015 om 14:11

Uitstekende reactie van De Boer inderdaad. En hij zegt het ook goed, dit was een impuls en voorkwam verder geen balbezit voor Ajax. De bal ging over hem heen en zou uit gaan. In een reflex wil hij die bal binnenhouden. Uitstekend gefloten.

Heerlijke vent die Frank!

Achteraf is dit natuurlijk makkelijk praten met een 3-0 zegen, maar als het 0-2 voor Cambuur was geworden dan piepte de Boer wel anders!

12 mei 2015 om 11:30

Onzin. Als er iemand is die altijd realistisch blijft, ook bij een nederlaag, is het Frank de Boer wel. Ik weet zeker dat hij deze actie niet anders geanalyseerd zou hebben als Ajax wel punten had laten liggen tegen Cambuur..

12 mei 2015 om 11:30

Als als als. Hoe weet jij dat nou? Hij zegt niets verkeerds en toch moet je nog een even sneer uitdelen. Kinderachtig

12 mei 2015 om 11:49

claro2, omdat dat zo is, er zijn maar weinige die eerlijk proberen te blijven, hij tiert wel, maar is met zijn uitspraken oprecht. Een leugen van bestwil doen we allemaal wel.
Dit is nu wat de boer siert, hij is niet blij met zijn spelers en neem maar aan dat ze dat ook te horen hebben gekregen. Ik hou er ook niet van als men een kaart wilt aansmeren.
Wel is het feit, dat er een regel bestaat en niet voor niets, maar is een gedurfde beslissing van de scheids, ook al tierde ik ook op de bank. Ik heb je reactie weer gelezen, zag het eerst anders claro2, dus excuses

12 mei 2015 om 12:00

Ben met je eens dat FdB een redelijk nuchtere vent is, echter altijd realistisch na een nederlaad neu... ook FdB preekt voor eigen parochie, heb hem vaak genoeg onzin horen verkopen na een nederlaag.

12 mei 2015 om 12:17

Is toch gewoon een nette reactie van de Boer, hoe kan je nou weten hoe hij zou reageren als hij had verloren. De Boer staat er nou niet om bekend een slechte verliezer te zijn.

Volgens de reglementen was het een tweede gele kaart, maar het zou wel een hele lullige rode kaart zijn geweest. Misschien had ik er anders over geoordeeld als het een Ajax-speler betrof, maar ik vond het geen rare beslissing van de scheidsrechter. Om voor zoiets kleins de hele wedstrijd te verpesten..

Overigens ben ik blij de FdB de reactie van zijn spelers afkeurt. Het zegt natuurlijk veel over de armoe/de huidige vorm van de spelers dat je in een thuiswedstrijd een speler van Cambuur een tweede kaart probeert aan te naaien.

12 mei 2015 om 11:36

ben ik niet met je eens, een kaart aannaaien is wat ze bij willems hadden gedaan. doorrollen na stevig inkomen terwijl je niet bent geraakt! deze domme handsbal van de ridder is daadwerkelijk gebeurd dus een tweede kaart proberen aan te naaien is niet de juiste benaming.

12 mei 2015 om 11:46

Jawel dat probeerden ze wel..en wat betreft willems,alleen al door hoe hij inkwam was het toen rood..dus lul niet

12 mei 2015 om 11:47

hoe wil jij het gedrag van de ajax spelers omschrijven die als een stel mafkezen op de scheids af renden om te brullen dat ie rood moest geven...

12 mei 2015 om 11:51

als een stel mafkezen ? bij de top ploegen gebeurd niet anders barca real allemaal mafkezen zeker? nee , er werd hands gemaakt en dan mag je best vragen stellen.. gelukkig koos de scheidrechter ervoor om niks te geven.. maar de ajax spelers staan gewoon in hun recht

12 mei 2015 om 13:27

In het verleden gaven ze daar nog weleens een gele kaart voor. Als een speler om een gele kaart vroeg met zo'n welbekend gebaartje.

12 mei 2015 om 13:35

Het is gewoon een overtreding waar volgens de regels geel voor staat. Net als dat als de bal 1 cm over de doellijn is dan is het ook een doelpunt. Ook als sta je met 10-0 voor, als je op professioneel niveau speelt ga je dat doelpunt dan ook niet afkeuren omdat het zielig is voor de tegenstander of wat dan ook. Regel is regel dus hanteren. Ze zijn er niet voor niks.

13 mei 2015 om 11:28

Leuk dat het volgens de regels is, maar de wedstrijd was daar niet na! Prima beslissing geen kaart te geven.

Spelers zouden dit juist veel vaker moeten doen. Met ze alle een scheids (proberen) te beïnvloeden. Alle topploegen doen dit en vind het niet meer dan normaal. Zo kom je als 1 blok over en straal je uit dat je 1 team bent. Of het sportief is, is een tweede..

12 mei 2015 om 11:37

Ik hoop dat je dit niet meent hè? Scheids gaan beïnvloeden? Alsjeblieft zeg, nog minder effectieve speeltijd met dat theater van tegenwoordig..

12 mei 2015 om 12:02

Minder? die hele 10 sec? Nu moet je niet overdrijven, want uiteraard moet je niet elke beslissing aanvechten, maar zo af en toe, de belangrijke beslissingen die wedstrijden op hun kop kunnen gooien wel. Een tweede gele kaart of een swalbe in de 16. Dat zijn zulke belangrijke beslissingen. Wedstrijden worden hierdoor bepaald

12 mei 2015 om 12:26

Onzin, dat geschreeuw naar de scheidsrechter wordt je niet beter van. Dat topclubs het doen betekend niet dat ze daardoor beter zijn, waarschijnlijk zelfs slechter. Het is altijd beter je te focussen op je eigen spel en je niet af te laten lijden door externe factoren.

En die 10 seconden hebben ze nodig om zich allemaal om de scheidsrechter te verzamelen, dan begint het pas. Het zou een standaard moeten zijn dat de aanvoerder een gele kaart krijgt als het team zich zo misdraagt. Dan is het direct afgelopen en gaat het spel snel weer door.

Dat collectieve geklaag moet aangepakt worden, een schande voor de sport!

12 mei 2015 om 11:38

Ik vind dat altijd zo gênant. Was blij dat Vidal in de halve finale Champions League geel kreeg voor zijn gevraag om een kaart.

12 mei 2015 om 11:59

Als je nou vanavond in de halve finale van de CL zou staan dan moet je zoiets wel doen. Want dan moet je er alles aan doen om te winnen en het beinvloeden van de scheids hoort daar ook bij. Maar in een Eredivisie duel waar niets meer op t spel staat is dit helemaal nergens voor nodig. Je zou jezelf er alleen maar mee benadelen omdat Cambuur een leuke aanvallende ploeg is die een wedstrijd probeert te maken. Maar als ze met 10 man staan dan zullen ze ongetwijfeld inzakken en krijg je een zaadpartij. Terwijl dit de wedstrijden zijn waar het publiek nog enigzins vermaakt kan worden.

12 mei 2015 om 12:07

Snap volledig wat je bedoelt, en je hebt ergens ook echt een punt, maar als wij de grens overgaan en we moeten bijvoorbeeld tegen Italianen of tegen Grieken dan noemen wij ze uitgekookt en hebben wij daar geen kaas van gegeten. Dan zegt iedereen weer: dat moeten wij ook doen. Dit hoort nou eenmaal bij topsport.

Fluiten in de aard van de wedstrijd noem je dat. Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Of er nu wel of niet wat op het spel staat, het is gewoon een overtreding.
Dom, maar wel een gele kaart.

In de tweede helft zette de scheids zichzelf wel helemaal voor lul door eerst naar de kaart te grijpen en dan ineens zich bedenken als hij ziet dat het een speler was die al geel had.
Dat is gewoon marchanderen met de regels.
Geen idee of er voor de komende tegenstander van Cambuur nog iets op het spel staat, maar zelfs daar had het dus door gewerkt.

12 mei 2015 om 11:31

Helemaal met je eens dat had dus duidelijk de 2e gele en dus ook rood voor El Makrini moeten zijn en dit was overigens geen impulsieve actie maar gewoon een smerige overtreding.

12 mei 2015 om 11:31

El makrini is toch al geschorst dus in zijn geval maakt het weinig uit

12 mei 2015 om 11:35

Ik ben het met je eens. Op deze manier kan je net zo goed zonder scheidsrechter spelen. Bij de handsbal van Ridder valt nog te zeggen dat hij er niemand kwaad mee doet maar El Makrini deelt bewust een rotschop uit.

Eindelijk weer eens een scheidsrechter met ballen. Iedere andere scheids had verontschuldigend de schouders opgehaald en gezegd "ïk kan niet anders" . Hij beet de Ajax spelers ook echt venijnig toe dat ze hun kop moesten houden. Top.

Top van de scheids en van Frank. Is weer eens wat anders dan dat aannaaien wat je iedere week tig keer zit.

El Makrini is sowieso geschorst voor de aankomende wedstrijd. Of hij nou een tweede geel had gehad of niet, dat had voor de vervolg wedstrijd niks uitgemaakt.

Begrijp wel je reactie, maar naar mijn mening voelde de scheids de wedstrijd goed aan. Het was al gespeeld en voor beide ploegen stond er nog maar weinig op het spel.

Hij had hem wel degelijk kunnen geven maar ben blij dat die het niet deed. Wel treurig dat die ajax spelers zo liepen te zeuren in eigen huis en in hun ogen tegen maar Cambuur

12 mei 2015 om 11:41

Dat is niet treurig, als die scheids gewoon de regels hanteert is er niks aan de hand. En nu staat er niks op het spel, maar ik zie genoeg wedstrijden waarin een of andere arbiter zelf weer denkt de regels te moeten bedenken en maar geen geel geeft omdat een speler al geel heeft of dat soort dingen.

12 mei 2015 om 11:55

Het is ook wel erg lastig als scheids hoor. Als ze precies fluiten volgens het boekje dan zeuren een heleboel mensen dat de scheids de wedstrijd niet aanvoelt en als hij fluit aan de hand van de wedstrijd dan krijgt hij de andere groep op zijn dak dat hij niet zelf de regels moet maken maar deze gewoon moet hanteren.

Ikzelf ben meer van de eerste. Ik hou er niet van als er een beetje stevige pot wordt gespeeld dat de wedstrijd dood wordt gefloten door de scheids omdat die de regeltjes moet volgen. Zolang het de wedstrijd niet in het voordeel van een team beïnvloed dan mag je best wat vrijer zijn. Maar dat is dus altijd lastig te bepalen. Geen leuke baan hoor waar zo ongeveer alle voetballiefhebbers over je rug mee kijken en beoordelen terwijl die dertig herhalingen uit verschillende hoeken kunnen bekijken en jij binnen een seconde moet beslissen.

12 mei 2015 om 12:30

Zeuren bij de scheidsrechter is altijd treurig! Zeker als je daarvoor ook nog je positie verlaat. Zoveel sporten waarbij dit beter geregeld is en spelers wel respect hebben voor een scheids.

12 mei 2015 om 11:46

Dat is toch gewoon een normale reactie van een topsporter die wil winnen? Ik vind het eerder treurig dat Cambuur een wedstrijdje waarin niets op het spel staat met 9 man had moeten eindigen. Wat een frustratie vooral bij El Makrini, had wat mij betreft direct rood mogen zijn.

12 mei 2015 om 12:04

capotoiti,

ik denk dat het tijd wordt dat je bij de ggz langs gaat,

als het volgens jou een normale reactie is om als een idioot p de scheids af te rennen om een collega een rode kaart met bijbehorende schorsing en boete aan te smeren, terwijl er helemaal geen vuile overtreding was, maar gewoon een onhandige reflex waardoor hij de bal met zn hand raakt

het gaat niet om iemand die geprobeerd heeft iemand zn enkel in 4 stukken te schoppen oid

en topsporter die wilt winnen, moet zich lekker op zn eigen prestaties richten en hoort zich helemaal niet met een scheidsrechter bezig te houden of zijn collegas een oor aan te naaien...

12 mei 2015 om 14:22

@reeel

Wat een rare reactie.. vanwege zijn mening moet Capototti naar de Ggz?

Ik ben helemaal geen fan van spelers die om kaarten vragen, het enige positieve wat ik hier uit haal is dat sommige spelers blijkbaar toch alles doen om te willen winnen. Aan het spel is dat seizoen niet te zien geweest.

De 2e gele kaart van de Ridder hoefde inderdaad niet gegeven te worden, maar de tweede gele kaart van El Makrini had gewoon gegeven moeten worden. Een lompe tackle, puur vanuit frustratie. Omdat het beter is om de wedstrijd 11 tegen 11 te laten eindigen wordt deze kaart niet gegeven, maar ik vind dat overtredingen op spelers altijd gepast bestraft moeten worden. Dus als het geel is, moet El Makrini er gewoon met rood vanaf. Hij kiest ervoor om die overtreding te maken in een wedstrijd waar weinig op het spel staat

12 mei 2015 om 17:14

@reeel,

Verschil met bv F de Boer en de spelers is dat hij over de situatie kan nadenken, aan de zijkant staat. Spelers in het veld hebben adrenaline en normale sport spanning en zijn gefocust op wat er in het veld gebeurt. In eerste instantie dus een normale reactie van spelers die iets zien wat niet klopt en 100% duidelijk is.

In het stadion had ik ook iets van waarom geeft die scheids niets, ziet hij het dan niet. Later kun je het beter relativeren en snap ik zeker zijn redenatie maar die heb je als speler niet ala minuut als je in het veld staat.

Maar het is altijd zo moeilijk voor mensen om zich in situaties te verplaatsen en te oordelen.

12 mei 2015 om 11:59

ik vind het persoonlijk behoorlijk triest dat zon beetje elke keer als de scheids op zn fluit blaast er wel 1 a 2 spelers op hem af rennen om met schuim op hun bek te brullen dat hij het volgens hun verkeerd gezien heeft

en dan praat ik over alle voetbalwedstrijden, niet specifiek deze wedstrijd

ik zou daarom ook graag zien dat vanuit de bonden de regels aangepast worden, zodat dat gedrag met geel bestraft gaat worden

voetbal is de enige sport die ik ken,waarbij spelers zo respectloos met de arbitrage om mogen gaan en de scheidsrechter blijkbaar als team mogen intimideren

want de opstootjes op het voetbalveld waarbij ze als een stel uitgebroken gekken met schuim op hun bek opaf rennen en gaan schreeuwen en duwen vind ik best intimiderend voor de leidsman

ook in het amateurvoetbal zie je idiote dingen gebeuren richting scheidsrechters, maar de regels daarop aanpassen ho maar, de knvb maakt liever een aanvoerdersbandje met respect, om vervolgens al hun scheidsrechters respectloos te laten behandelen, want de bond bepaald de richtlijnen, de scheids voert ze alleen maar uit

en buiten het feit dat het respectloos en redelijk idioot is om op de scheids af te rennen en tegen hem te gaan schelden, schiet jeer ook helemaal niks mee op, want ik heb nog nooit een scheidsrechter een kaart in zien trekken oid omdat er een paar schreeuwende mafkezen om hem heen staan

sterker nog, mi vestig je alleen maar negatieve aandacht op jezelf met dit gedrag waardoor je eerder een kaart krijgt wegens wangedrag

12 mei 2015 om 12:04

Ja het is treurig, ze beginnen op Barcelona en Real te lijken, die dit continu doen. Helaas alleen in dit opzicht.

Je kunt je misschien beter afvragen waarom zo'n speler zijn hand uitsteekt naar de bal.

De beste man had gewoon geel moeten geven, hij bepaalt niet wat de regels zijn. Leuk en romantisch dat De Boer het eens was met zijn beslissing, maar ik vond en vind het een schande.

12 mei 2015 om 12:26

dan had hij ook vier ajax spelers een kaart moeten geven voor het vragen van een kaart want dat is ook gewoon geel

12 mei 2015 om 13:04

Onzin natuurlijk, maar leuk bedacht. Als de beste man de regels had gevolgd en geel had gegeven dan had geen 1 speler van Ajax bij de scheids staan klagen.

12 mei 2015 om 13:54

Nee dan staan ze als brave koorknaapjes voor de scheids te klappen....bah! Weet niet wat erger is....

12 mei 2015 om 17:35

helemaal geen onzin dus, want hij gaf geen rood aan de ridder en ook geen geel aan de ajaxspelers en vragen om een kaart is er zelf een krijgen staat ook in de regels

12 mei 2015 om 18:40

We kunnen best een welles nietes spelletje doen, maar als jij mijn punt niet begrijpt dan is dat volkomen zinloos.

12 mei 2015 om 13:12

Bij El Makrini had hij zeker geel moeten geven, want die overtreding zat al tegen het rode aan en de scheids wilde aanvankelijk zelfs een kaart geven. Maar bij De Ridder vond ik het niet meer dan logisch. Als iemand een rode kaart verdient bij een oefenwedstrijd op de amateurvelden dan wordt die speler gewisseld omdat de scheids liever geen rood geeft. Dat is zonde voor de wedstrijd. Natuurlijk is dit niet geheel vergelijkbaar aangezien dit op topniveau voor de competitie is, maar ik probeer aan te geven dat de scheids alleen maar keek naar de attractiviteit van de wedstrijd. 11 tegen 11 kon het een open wedstrijd worden, iets wat Ajax graag wilde. Dan is het slimmer om niet gelijk rood te geven als je daarmee de wedstrijd verpest. Je speelt toch meer nergens om.

12 mei 2015 om 13:37

@martijnr12
Ik snap heus wel waarom ie het doet, en kan er ook wel einig begrip voor opbrengen.
Maar het is gewoon niet aan hem om de regels aan te passen.

Wat mij nu pas weer te binnen schiet was het gedrag van De Ridder nadat ie goed wegkwam. Gaat ie klagen bij de scheids na een vermeende overtrading dat ie moet ingrijpen... Dan begrijp je het echt niet zo goed denk ik dan.

Regels zijn regels is er voor mensen die te dom zijn om een regel als richtlijn te hanteren en een gebeurtenis in de juiste context te plaatsen.

Top van Frank de Boer dat hij zijn spelers terecht wijst. Hier moet je natuurlijk nooit rood voor geven, bal gaat over de zijlijn. Top gefloten ook, zouden meer scheidsrechters moeten doen. Anders krijg je van die belachelijke rode kaarten zoals Moisander tegen AZ en die van Kum vorig jaar, toen Van Basten zo uit zijn dak ging voor de camera.

Keurige reactie van de Boer!ðŸ‘ÂðŸÂ¼

Ik ben het over het algemeen ontzettend eens met de werkwijzes van de Boer, maar nu is ie zelf niet consequent in zijn acties. Eerst geeft ie de spelers vorige week een donderspeech voor het oog van alle camera's dat ze met passie moeten spelen en strijden.. Zulke reacties geven aan dat zelfs wanneer de wedstrijd nergens meer om gaat - de spelers gemotiveerd zijn om te Winnen. En nu is meneer weer niet blij met zijn spelers omdat ze niet sportief genoeg zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de beslissing van de scheids ook een goede. Maar de Boer moet hier even op zen plek gezet worden en zijn mond houden.

12 mei 2015 om 12:22

wvisser18,

met passie spelen en strijden is toch heel wat anders klagen bij de scheids na zoiets? Vind het totaal los van elkaar staan. Ze moeten hun voeten laten spreken en niet met hun monden.

13 mei 2015 om 08:02

Als je zelf voetbalt, begrijp je misschien wat ik bedoel... Wanneer je met strijd en passie speelt, doe je alles wat je kan om de wedstrijd te winnen. Als je daarbij om een gele kaart voor je tegenstander vraagt na een lullig incidentje - prima. Nogmaals - ik vind het alleen hypocriet van de Boer dat ie hier nu wat over zegt na dat overtrokken toneelstukje van 2 weken geleden.

13 mei 2015 om 11:36

Wvisser, zoals Sjoerd al zei dat is toch totaal geen vergelijking! Jij hebt het over twee verschillende zaken.

Kan wel zo zijn maar het is natuurlijk volstrekte onzin. Het is een officieel duel en een scheidsrechter kan dan niet de regels aan de laars gaan lappen.

12 mei 2015 om 12:32

Hou toch op. Deze scheidsrechter voelde aan dat het totaal onnodig was om De Ridder hiervoor weg te moeten sturen. Wellicht had hij hem wel gegeven als De Ridder nog geen geel had.

12 mei 2015 om 14:24

Dat vind ik een kul redenering. Als hij nog geen geel had gehad, had hij hem wel gegeven?
Dan vind ik ook dat je hem dan niet moet geven..
Een tweede gele kaart hoort even 'zwaar' te zijn als de eerste.

12 mei 2015 om 19:33

@ znathan

Dat zou inderdaad zo moeten zijn, maar Kamphuis wil natuurlijk niet de pietluttige arbiter zijn die iemand voor zoiets weg stuurt.

13 mei 2015 om 11:38

Stefan, helemaal mee eens! Wat een gezever van sommige Ajacieden, juiste beslissing!

Eindelijk eens een scheidsrechter die niet direct volgens het boekje werkt. Dat moet veel vaker gebeuren. Prima actie van de ref

Blij dat ze toch weer iets hebben kunnen vinden over Frank de Boer vandaag!

Natuurlijk ging dit nergens over maar toch had die scheidsrechter gewoon rood moeten geven. Hij staat er toch om de spelregels te hanteren? Als Cambuur bijvoorbeeld nog playoffs had moeten spelen dan werd de tegenstander nu benadeeld. Waar ga je dan de grens leggen...

Volgens mij deed Emanuelson dit een aantal jaar geleden ook in de Arena, die kreeg ook geen kaart. Volkomen terecht overigens, dit is toch geen spelbederf?

Kon Ajax bijv. kampioen worden dan had de Boer waarschijnlijk de 4e man belaagd!
Omdat er in deze wedstrijd niks meer op het spel stond was het wel netjes om geen geel te geven, zodat kamphuis voorkwam dat er helemaal niks meer aan de wedstrijd was met 10 tegen 11, maar was natuurlijk gewoon 2e geel voor de Ridder.
Ik begrijp deze reaktie van de Boer wel in belang van deze wedstrijd.

12 mei 2015 om 14:25

Als er meer op het spel had gestaan had de scheids waarschijnlijk strakker gefloten, omdat deze wedstrijd 'nergens' om ging heeft hij waarschijnlijk de beslissing genomen om geen 2e gele kaart te geven.

In deze wedstrijd is het inderdaad misschien wat soepeler omgaan met de regels, maar gedurende de competitie, wanneer deze nog niet gespeeld is bedoel ik dan, moet je hier gewoon geel voor trekken.

De reactie van spelers snap ik. Die willen winnen en zijn wat dat betreft soms nazi-achtig onsportief. Alleen van voetballiefhebbers snap ik het verontwaardigde niet, dat er rood moet komen. Wat ben je dan voor een nare regel-purist? Ajax was al beter, je wilt toch geen totaal kapotte wedstrijd. Ja het zijn de regels, maar mijns inziens bestaan die regels om het amusement in goede banen te leiden. Niet om het amusement te onthoofden.

13 mei 2015 om 11:40

Bassie, je verwoord het vrij extremistisch. Maar ik ben het helemaal met je eens, juiste beslissing was dat.

De scheidsrechter is er om de spelregels te handhaven. Het is gewoon geel. Altijd die onzin van in de geest van de wedstrijd fluiten.

Ik vind het nog steeds een hele amateuristische beslissing van de scheids. Het is toch geen pupillen voetbal? Gewoon spelregels hanteren. Net zoals diegene die in de 2e helft El Ghazi (of was t Tete?) omver schoffelde met al geel op zak. Je ziet hem naar zn kaarten grijpen en dan oh nee hij heeft al geel. Dan is t zieluugg.

Nee die de Ridder maakt gewoon een hele domme fout waar gewoon geel voor staat. Moet ie maar niet zo dom zijn. Zelfde voor die ander situatie. Hij schoffelt m neer. Oh als je al geel hebt dan mag t wel?

Een scheidsrechter moet met overduidelijke gele kaarten gewoon geel geven.

12 mei 2015 om 17:39

helemaal mee eens met je verhaal
je vergeet alleen dat vragen om kaarten ook een kaart is die niet is gegeven

12 mei 2015 om 19:13

Ja dan had hij zich helemaal belachelijk gemaakt.

Zou je dat ook vinden tegen ploegen in de CL of in Nederland tegen concurrenten Frankie?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren