Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse maakt strijd om derde plek weer spannend

Laatste update:

Met nog een speelronde te gaan ligt de strijd om de derde plaats, die aan het einde van de rit recht geeft op deelname aan Europees voetbal, weer helemaal open. Feyenoord had zich maandagavond kunnen verzekeren van de plek achter Ajax en PSV, maar verloor in eigen huis van een sterk Vitesse (1-4). Feyenoord heeft nu net zo veel punten als AZ, maar wel een veel beter doelsaldo, en nog maar twee punten meer dan Vitesse, dat nu dus ook nog mag hopen.

/

Peter Bosz zal trots zijn op zijn ploeg en zag maandag een wedstrijd die van begin tot eind boeide. Na een indrukwekkende minuut stilte vanwege het overlijden van de vrouw van Patrick Lodewijks begon Vitesse sterk en Valeri Qazaishvili kreeg al in de vierde minuut een grote kans om de bezoekers op voorsprong te zetten. Zijn puntertje werd gepakt door Kenneth Vermeer, maar de keeper werd bij de tweede poging van Qazaishvili wél geklopt. De Georgiër werd niet aangepakt en krulde de bal prachtig over Vermeer, die alleen maar naar het leder keek en geen actie ondernam.

Karim El Ahmadi maakte een minuut na de openingstreffer al bijna de gelijkmaker, maar zijn schot kon eenvoudig gepakt worden door Eloy Room. Het publiek ging achter de thuisploeg staan, maar Vitesse kreeg controle over de wedstrijd en liep een kwartier voor rust uit naar 0-2. Jean-Paul Boëtius en Sven van Beek klungelden bij het uitverdedigen, waardoor Jan-Arie van der Heijden alleen voor Vermeer kwam te staan en de Arnhemse marge verdubbelde. Dit doelpunt had afgekeurd moeten worden, omdat Van der Heijden buitenspel stond op het moment dat Kevin Diks de bal naar voren kopte, maar de vlag bleef omlaag.

/

Feyenoord moest in de achtervolging en Lex Immers kreeg al een goede kans, voordat Jens Toornstra de spanning terug bracht in de wedstrijd, met de fraaie aansluitingstreffer. Vitesse ging echter toch met een voorsprong van twee doelpunten rusten, want kort voor rust bokste Vermeer een vrije trap van Zakaria Labyad in de voeten van Rochdi Achenteh. Hij haalde verwoestend uit in de korte hoek; Vermeer leek dit schot te moeten kunnen pakken, maar kwam er niet bij en werd voor de derde keer gepasseerd. Het was de tweede keer in de geschiedenis dat Vitesse drie keer wist te scoren in een eerste helft in De Kuip; op 4 december 1994 (0-3) slaagden de Arnhemmers hier ook in.

In de tweede helft werd pas in blessuretijd weer gescoord, maar ook nu was het direct na het eerste fluitsignaal leuk om naar te kijken. De eerste kans was voor Labyad, die Vermeer knap zag redden, en aan de overkant werd een geplaatste poging van Boëtius geblokt. Bertrand Traoré schoot met een fraaie volley van afstand net naast, voordat Feyenoord de druk opvoerde. Fred Rutten bracht met Elvis Manu en Anass Achahbar twee verse aanvallers in de ploeg en laatstgenoemde kwam een kwartier voor tijd nog erg dicht bij een goal, maar zijn volley ging rakelings naast. Feyenoord had vervolgens nog een strafschop moeten krijgen, na hands van Marvelous Nakamba, maar Björn Kuipers weigerde de bal op de stip te leggen. Vijf minuten voor rust keurde de scheidsrechter ook een goal van Colin Kazim-Richards af vanwege een duwfout en omdat Toornstra hierna nog via Room de paal raakte, werd het niet spannend meer. In blessuretijd maakte Labyad er uiteindelijk 1-4 van.

Feyenoord speelt zondag uit tegen PEC Zwolle, AZ uit tegen Excelsior en Vitesse thuis tegen FC Utrecht. Wie eindigt er als derde en wie gaat de play-offs in?

Denk je dat Feyenoord nog als derde gaat eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijke pot voetbal voor de neutrale kijker zeg! Vooral de eerste helft was echt genieten, heerlijke goals. Zeker die eerste vloog wel goed binnen zeg. Feyenoord had in de tweede helft wel een penalty kunnen krijgen, had voor de wedstrijd nog beter geweest. Achteraf gezien wel een goede beslissing van de scheidsrechter, was niet opzettelijk hands.

Die Davy Pröpper is wel echt goed zeg.... Zie hem veel liever bij Ajax kan Van der Vaart of Gudelj! Heerlijke balbehandeling en techniek a la Eriksen in zijn beste tijd bij Ajax. Analisten beginnen hem dan af te zeiken op zijn verdigend vermogen. Tja, hij speelt niet in de achterhoede. Ik zag Brands al op tribune zitten, waarom was je daar niet Overmars?

Leuk nu voor de strijd om de derde plek, kijk al uit naar zondag. Ajax speelt nergens meer voor, dus dat word lekker schakelkanaal

Zo nu tijd voor VI. Iemand die weet hoelaat de herhaling online komt meestal?

11 mei 2015 om 21:55

Voor de neutrale kijker wel ja
Vitesse goed gevoetbald tegen dit slappe Feyenoord.
Ik hoop dat we die 2 dweilen Immers en Nelom volgend seizoen niet meer terug zien, iedergeval niet in de basis.

Maar dan wat anders, zogenaamd (vorig jaar) beste scheidsrechter ter wereld. Buitenspel bij de 2e goal van Vitesse, zuivere goal van Kazim en niet gefloten voor hands in de 16 van Vitesse. Daarbij ook steeds veel te snel fluiten waardoor
Feyenoord steeds niet van voordeel kon profiteren.

Allemaal leuk en aardig dat Kuyt komt volgend jaar, maar zeker zonder Clasie wordt dit volgend jaar gewoon vechten voor de 5e plek, lekker weer hoor!

11 mei 2015 om 22:14

@blindevogel: als je de regels er even op na slaat zie je dat de 0-2 volledig terecht goedgekeurd werd. Van der Heijden nam geen deel aan het spel totdat Van Beek de bal probeerde weg te komen om te voorkomen dat die bij Traore zou komen. Daarna was het een terugspeelbal en mocht Van der Heijden dus gewoon mee doen.

De goal van Kazim werd ook terecht afgekeurd, omdat hij Van der Heijden wegduwt op het moment dat hij wil sprongen om de bal te koppen. Hierdoor kan hij het kopduel met Kazim niet aan. Ook een terechte beslissing van Kuipers dus.

Die handsbal van Nakamba was ook géén overtreding, want om strafbaar hands te zijn moet het (voorwaardelijke) opzet zijn, dat was hier absoluut geen sprake van.

Alleen de vrije trap waaruit uiteindelijk de 1-3 kwam had niet gegeven moeten worden, voor de rest zat Kuipers bij alle wel/geen goal momenten volledig juist.

11 mei 2015 om 22:26

Je zit bijna goed in je spelregels. Nog even een kleine aanvulling.

De handsbal van Nakamba is wel strafbaar. De armen waren niet in een natuurlijke positie of strak langs het lichaam. Door te springen (bewuste actie) gaan de armen deels mee. Daarmee raakt hij de bal en beïnvloed die het spel. Dit was een 100% strafschop.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de duw van Kazim op de beelden gewoon niet goed kan zien. Ja, ik zie Van der Heijden vallen maar op de camera beelden kon ik geen contact zien. De hoek van de camera's was daar niet goed genoeg voor.

11 mei 2015 om 22:26

Scheidsrechter was zeker niet al te best, maar Feyenoord verdiende ook niet echt een goal. Vitesse was op alle vlakken beter en troefde Feyenoord steeds af. Enkel in de luchtduels was met name Immers veel beter.

11 mei 2015 om 22:29

Dit is afschuiven blinde vogel !! Samen uit samen thuis gewoon labiel van Feyenoord en dit is niet de eerste keer Ajax 2x , PSV uit, as roma thuis en dan nog de potjes Heerenveen Heracles etc etc allemaal onnodige verliespunten! Kijk voetbal blijft een sport en staat niet altijd vast wat de uitkomst is maar zeker 75% van alle verliespunten komt voort uit deze labiele instelling! Tis schandalig dat we nog niet zeker zijn van de 3e plaats in deze prutcompetitie waarvan je eigenlijk moet afvragen moet je wel eens trots zijn om 3e te worden! Als ze her niet halen is het hun/ onze eigen schuld

12 mei 2015 om 02:44

Feyenoord heeft vandaag gewoon van een sterker team verloren. Als je de ranglijst er naast legt heeft PSV dan ook alleen maar punt verlies geleden door een labiele instelling. Ajax heeft dan ook onnodig punt verlies geleden en Dordrecht had dan eigenlijk alles moeten verliezen.
Je zelf wel op de borst slaan na winst, maar na een nederlaag niet de tegenstander waarderen.

11 mei 2015 om 21:56

Gwn op de app kijken of rtl gemist

11 mei 2015 om 22:03

RTL Gemist kan je ook terugkijken, maar weet niet of dat nu al kan

Wat een schandalig slecht Feyenoord was dit zeg. Niet te geloven. Volledig terecht dat we hier verloren hebben vandaag en ik heb een hard hoofd in volgende week. Op kunstgras presteren we niet goed en normaal tegen PEC ook niet. Dat kan zomaar dag dag Europees voetbal worden.

Ondanks dat het verlies terecht was wil ik het toch ook nog even over de arbitrage hebben. Na de wedstrijd in Eindhoven tegen PSV waar kuipers en assistenten Feyenoord al duidelijk benadeelden gebeurt dat hier nu weer.

- De 0-2 is goed gezien, dit was geen buitenspel van Vitesse.
- De 1-3 was een tackle vol op de bal en dus geen vrije trap waar Vitesse uiteindelijk uit scoort.
- Handsbal van Nakamba?? in het eigen strafschop gebied. 100 penalty natuurlijk
- Afgekeurde goal van Kazim. Daar was echt niks aan de hand.

Dit zijn voor zo’n top scheidsrechter teveel momenten waar hij direct invloed heeft op de wedstrijd.

Ohja, nog 1 ding. Vermeer. Wat zak je door de ondergrens de afgelopen weken zeg. Heel erg teleurgesteld in heel Feyenoord.

11 mei 2015 om 21:55

Jammer dat je het weer op de scheids gooit. Alleen de afgekeurde goal van Kazim was discutabel. De rest gewoon goed beoordeeld. Feyenoord heeft dit aan zichzelf te danken!

11 mei 2015 om 21:58

Arwinos dat zegt hij ook

11 mei 2015 om 22:00

Ik gooi het helemaal niet op de scheids, daarvoor zeg ik notabene 2x dat het verlies gewoon terecht is. Ik ben zelf scheidsrechter en de tackle van Immers was puur op de bal en geen vrije trap. (1-3)

Daarnaast is een handsbal in het strafschopgebied als de arm niet strak langs het lichaam hangt gewoon een strafschop. Maakt niks uit of het bewust is of niet.

11 mei 2015 om 22:12

Klopt je zegt idd dat feyenoord hier terecht verliest. Wat klopt. Maar dan daarna met zo'n ondertoon dat de scheids wel heeft bijgedragen aan een verlies, wat gewoon niet helemaal zo is. Afgekeurde goal van kazim was onterecht, dat had een goal moeten zijn. Maar de rest was gewoon redelijk beoordeeld.

11 mei 2015 om 22:14

De rest was totaal niet redelijk beoordeeld. De vrije trap niet, de penalty niet. Het was geen buitenspel bij de 0-2 inderdaad, maar er zijn wel te veel andere fouten gemaakt.

11 mei 2015 om 22:21

@m1ch43ll: je lezing over wanneer iets wel of niet strafbaar hands is zeer onjuist. Het is pas strafbaar hands als er voorwaardelijke opzet of opzet in het spel is (staat nadrukkelijk in de spelregels!). Breed maken met de handen mag dus niet, maar dat deed Nakamba ook niet. Hij sprong om te koppen en gebruikte de handen alleen voor zijn sprong. Op geen enkel moment probeert hij zich er mee breed te maken of bewust de bal te raken. Daarmee is er dus geen voorwaardelijke opzet en is het dus geen strafbaar hands. Zo zijn de regels omtrent wel of geen hands (door een veldspeler althans).

In een eerder bericht zeg je ook dat de afgekeurde goal van Kazim niet afgekeurd had mogen worden, maar die is terecht afgekeurd. Op het moment van Van der Heijden wil springen om het kopduel met Kazim aan te gaan geeft Kazim een klein duwtje en brengt hem uit evenwicht (juist op dat moment is daar een klein duwtje al genoeg voor). Dat mag niet en dus wordt er terecht voor gefloten.

Je hebt wel volledig gelijk dat de vrije trap voorafgaan aan de 1-3 nooit gegeven had moeten worden, dat was een keurige sliding op de bal.

11 mei 2015 om 22:32

Voor de volledigheid zal ik even een andere reactie hier kopiëren:

Je zit bijna goed in je spelregels. Nog even een kleine aanvulling.

De handsbal van Nakamba is wel strafbaar. De armen waren niet in een natuurlijke positie of strak langs het lichaam. Door te springen (bewuste actie) gaan de armen deels mee. Daarmee raakt hij de bal en beïnvloed die het spel. Dit was een 100% strafschop.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de duw van Kazim op de beelden gewoon niet goed kan zien. Ja, ik zie Van der Heijden vallen maar op de camera beelden kon ik geen contact zien. De hoek van de camera's was daar niet goed genoeg voor.

-- om er verder op in te gaan, dit is gewoon hands, jij interpreteert de spelregels op een net iets andere manier zoals ikzelf eerst ook deed.

De redenatie zoals die aangeleerd wordt aan Knvb scheidsrechters (ja, ik heb de cursus en alle opfris bijeenkomsten gehad), is de volgende:

De voorwaardelijke opzet zit hem in de bewuste actie van Nakamba om te springen naar de bal. Door te springen gaan zijn armen in een natuurlijke beweging mee naast zijn lichaam en daarmee neemt hij het bewuste risico dat die hands maakt als die mis kopt. Ik weet het, scheve regel. Vond ik ook maar dit is zoals de uitleg van de bond is.

12 mei 2015 om 15:14

m1ch43ll

Je hoeft helemaal geen cursus te hebben gevolgd om te zien en te kunnen weten dat het hands is. Je hebt het hem heel goed uitgelegd in je posten waarom het wel hands is!

maar stukje benede raad hij het mij ook aan om een scheidsrechters cursus te gaat volgen.. echter heb ik dat nog nooit gedaan en heb ik aan de hand daarvan even wat regels opgezocht en deze in een post geplaatst. Precies dezelfde argumenten als die jij al opnoemde met jouw kennis.

best grappig dus dat iemand die nog nooit een cursus heeft gehad ofzo dan iemand die dat wel allemaal heeft gehad nog eens moet gaan vertellen waarom die fout zit! whaha te grappig

Welke cursus/opleiding heb jij gevolgd? Misschien kan Superghost die ook nog even volgen! haha

11 mei 2015 om 21:56

Je vergeet de geweldige prestatie van Rutten.
Boetius was op dat moment de enige aanvaller die goed speelde. Kazim en Immers mogen er best een keer uit. Een aanval met Boetius - Achahbar- Manu en Toornstra op 10 is veeeeeeel gevaarlijker.

11 mei 2015 om 22:01

Dat ziet iedereen, behalve Rutten en de Immers-Ultras... Rutten is het slechtste wat Feyenoord is overkomen de laatste jaren.

11 mei 2015 om 22:02

Met Rutten ben ik al een tijdje klaar, daar wil ik geen energie meer aan verspelen.

Hij krijgt het niet voor elkaar om jongens als Vilhena, Boetius, Bilal & Achabar te laten presteren. Alle talenten blijven maar stil staan en hij maakt niemand beter.

Dit seizoen enkel Karsdorp & van Beek denk ik, de rest van de selectie is gewoon stil blijven staan of zelfs achteruit gegaan. Dat is zijn "verdienste"

12 mei 2015 om 01:32

Jup, voor het gemak word het Europees succes onder de bank geschoven. Wat dankbaarheid is wel op de plaats zeg, tuurlijk is niet alles perfect maar er is geen garantie dat Gio het beter zal doen!

12 mei 2015 om 09:02

Ach schei toch uit. Misschien moet je dat zeggen tegen de Ajax supporters die de Boer weg willen hebben na vier kampioenschappen....

Rutten deed het het eerste half jaar prima ja, maar het tweede half jaar heeft hij net zo goed zelf helemaal verpest. Je doet alsof de tweede helft niet op zijn rekening staat, nou dus wel.

12 mei 2015 om 10:03

toornstra op 10 zou heel goed zijn, maar tjonge, wat is die Boetius slecht geworden. Alles, letterlijk alles deed hij weer verkeerd vandaag. Hij is niet scherp, staat soms gewoon te slapen, komt geen man voorbij maar zoekt wel continu de duels op, zijn passing is zwak en hij legt ook nog de basis voor een tegengoal. Geen schaduw meer van wat hij was. En Manu vond ik ook weer vrij zwak spelen. als het volgend jaar voorin van hun moet komen ziet het er niet best uit voor Feyenoord.

12 mei 2015 om 10:14

@david32
Boetius is niet slecht. Hij heeft gewoon niemand om hem heen die kan voetbalen. Daarnaast loopt hij de hele wedstrjid met het gevoel dat hij gewisseld gaat worden. Rutten moet een keer tegen hem zeggen: geen zorgen, jij speelt de hele pot.

Je kan voetballen niet verleren. je kan wel vertrouwen kwijtraken. Als ik die beweging tegen PSV zag (assist op Achahbar) dan weet ik genoeg. Rutten geeft echter de voorkeur aan lompe voetballers als Manu, Kazim en immers. Daar is geen snelle combinatie mee aan te gaan. Achterin moet je schoppers hebben, maar voorin mogen best wat technische voetballers staan. Die hebben we nu niet. Geen goals, geen assists. De technische voetballers die er wel zijn zitten op de bank. Slaat gewoon nergens op.

11 mei 2015 om 22:02

Deed hij bij ajax ook

11 mei 2015 om 22:06

M1ch

Gelukkig ben ik niet de enige die inziet dat WEER kuipers voor Feyenoord schandalig in nadeel fluit! Alleen al de wedstrijd tegen psv en nu weet beslissend in 3 !!! Doelpunten!!! Ondanks dat vittese het betere van het spel had vandaag en meet de overwinning verdiend... Maar als kuipers goed had gefloten was het minimaal een gelijk spel geweest!! KNVB zou nooit meer kuipers moeten aanstellen voor een wedstrijd van Feyenoord

11 mei 2015 om 22:11

Het is gewoon opvallend dat Kuipers dit seizoen een stuk is teruggevallen in zijn presteren. Vorig seizoen deed hij alles goed, dit seizoen al vaker beslissende fouten. Deze wedstrijd maar ook eerder bijvoorbeeld bij Chelsea-PSG & PSV-Feyenoord.

11 mei 2015 om 22:23

Soccer4u, ik stel voor dat je de scheidsrechterscursus eens gaat volgen. Na de spelregeltoets zul je inzien dat Kuipers alleen bij de 1-3 fout zijn, maar bij alle andere bepalende momenten volledig gelijk had.

12 mei 2015 om 14:33

Superghost
Ik heb ff wat regeltjes opgezocht voor je wat betreft handsballen en dit is het resultaat:

Maar wanneer is de handsbal nu strafbaar? Dat is het geval wanneer de handsbal naar het oordeel van de scheidsrechter opzettelijk plaatsvindt. Voordeel is hierbij spelregeltechnisch gezien geen criterium. Het kan in feite voorkomen dat een aanvaller met de hand scoort of dat een verdediger op de doellijn met de hand een doelpunt voorkomt zonder dat sprake is van opzet en dus zonder dat deze handsbal bestraft moet worden.
Waar kijkt een scheidsrechter dan naar bij het bepalen van de opzet? Daarvoor hanteert hij drie uitgangspunten.

1. Het eerste uitgangspunt is of de bal naar de hand gaat of dat de hand naar de bal gaat. Wanneer de hand richting de bal gaat, dan is er sprake van opzet. (De arm ging richting de bal omdat hij wou koppen als die naast zich had gehouden had zijn arm niet richting de bal gegaan en dus zijn arm niet aangeraakt)

En voor je met de smoes komt van hij hielt zijn arm wel stil dus is het niet opzettelijke....

2. Wanneer de arm echter stil blijft en de bal naar de arm beweegt, dan kan de speler er over het algemeen niet veel aan doen.
Toch zijn er ook situaties dat een handsbal wel strafbaar is wanneer de arm stil wordt gehouden. Dat is het geval wanneer een speler een Onnatuurlijke houding aanneemt, dus situaties waarin hij zich langer of breder maakt dan hij eigenlijk is. Een speler die met de armen wijd gaat staan en daar vervolgens een bal tegenaan geschoten krijgt, wordt bestraft wegens opzettelijk hands. (dit is precies het geval, hij springt laat zijn armen waaieren in een onnatuurlijke houding, aldus hands)

3. Een derde criterium voor de scheidsrechter is de afstand vanwaar de bal gespeeld wordt en de vraag of de speler de handsbal kan voorkomen. Een bal die veertig meter onderweg is en op een arm terecht komt van een speler die gewoon blijft staan en niet beweegt, kan ook als opzettelijk worden beoordeeld wanneer de scheidsrechter van mening is dat de speler de handsbal had kunnen voorkomen. Een bal die daarentegen van dichtbij tegen een hand of arm aangeschoten wordt, zal zelden als opzettelijk hands worden bestraft.

En dan kom je tegen mij zeggen dat ik maar een scheidsrechtscursus had moeten volgen? Whahahaha volgens mij kan je het zelf beter doen want kan me niet voorstellen dat jij dan geslaagd zou zijn... en zowel dan verklaart het gelijk waarom de scheidsrechters in nl van zon slecht niveau zijn... Haha

volgens jouw was alleen de 1-3 onterecht omdat het geen vrije trap was..

Dus dan had het 1-2 gestaan. En had feyenoord een penalty verdiend. + de goal van Kazim was natuurlijk gewoon een doelpunt. Niks aan de hand dat die knulletje (van der Heyden als het goed is) zomaar makkelijk gaat liggen. vind je het gek dat iedereen het een mickey mouse competitie noemt!! Het had dus 3-2 gestaan als Kuipers gewoon eens eerlijk floot en niet steeds Feyenoord benadeeld. Kuipers was net als de wedstrijd tegen PSV de meest beslissende man van het veld!! Ondanks dat ik als Feyenoord fan moet toegeven dat Vitesse beter speelde en de overwinning verdiende!

Maar weer bedankt Kuipers! En superghost... Heeel Veel succes met schiedsrechtercursussen. je zal ze nodig hebben blijkbaar haha

11 mei 2015 om 22:16

Met de andere punten ben ik het met je eens. Behalve die handsbal.
Het was een handsbal maar hij kon er niet veel aandoen. Plus het was geen voordelige situatie. Dus een schot van Feijenoord op doel die tegen zijn arm komt of een voorzet die hij met zijn arm tegenhoudt/die tegen zijn arm komt.

11 mei 2015 om 22:22

Dus als ik een bal die in de 16 rolt gewoon oppak mag dat? Is het ook geen voordelige situatie. Nee, dat was een 100 procent penalty. Hij kopt naast de bal en had daar gewoon voor moeten boeten.

11 mei 2015 om 22:26

Voor strafbaar hands moet er voorwaardelijke opzet in het spel zijn, oftewel: hij moet zich bewust breed maken (deed hij niet) of hij moet bewust de bal proberen te beroeren (deed hij ook niet). Conclusie: geen strafbaar hands dus. Scheidsrechter had volledig gelijk.

Mensen moeten gewoon eens leren dat niet elke bal op de arm ook direct strafbaar hands is.

11 mei 2015 om 22:28

Nee dat is dan een penalty natuurlijk, omdat het een bewussie is.

12 mei 2015 om 02:24

0-2 heeft v/d heyden duidelijk profijt van zijn buitenspel positie....

Feyenoord is echt al weken drama. Na psv thuis geen goede wedstrijd meer gezien.
Van Geel moet drastische maatregelen gaan nemen.
Uit:
clasie, immers, vilhena, vermeer, te vrede, mathijsen. Dit levert minimaal 25 miljoen op. En een hoop vrijgekomen salaris
In: van anholt, vejinovic, kalou, kurto, otigba, zyech en tapia halen. Dit zal ook ongeveer 25 miljoen kosten.

Hahn kurto
Van anholt karsdorp wilkshire
Van beek otigba
Kongolo jeugd
Woudenberg nelom
El ahmadi tapia
Toornstra zyech
Vejinovic jeugd
Boeitius bilal achabar
Kuijt kazim
Kalou manu.

Dit aangevuld met jeugd zoals verdonk en dammers.
Zo ben je overal goed dubbel bezet.

Ik weet dat het op fifa lijkt maar ik 6 uit en 7 in, is zo gek nog niet.

11 mei 2015 om 21:57

Vergeet dit maar, als Feyenoord 25 mil in krijgt, kunnen ze die nooit allemaal uitgeven. Onmogelijk!

11 mei 2015 om 21:57

Feyenoord gaat nooit 25 miljoen betalen. Zijn veeel te veel aankopen. Is totaal niet nodig. Dit is heel onrealistisch

11 mei 2015 om 22:01

heb je de laatste wedstrijden gezien? mij lijkt het wel nodig. als 6 spelers uitgaan zijn 7 vervangers toch ook weer niet zo gek?

Er moeten wat risico's worden genomen want anders zie ik het niet al te positief. Kleine risico's natuurlijk

11 mei 2015 om 22:42

we hebben genoeg goede wedstrijden gespeeld dus ze kunnen het wel.
Alleen laat Rutten weer zien dat het einde van het seizoen bij hem altijd waardeloos is.
Ik ben echt blij dat die prutser weg gaat.

11 mei 2015 om 22:02

Je bent hier wel de waarde van je team aan het overschatten en de kosten van de transfers (incl salaris) aan het onderschatten, vooral de grap om Ziyech te halen, zodat hij kan banken. Prima opstelling, maar mist wel een stukje realiteit.

11 mei 2015 om 22:42

Daarbij heeft Van den Belt vandaag aangegeven Ziyech en Tapia allebei kost wat het koste te willen behouden.

11 mei 2015 om 22:47

Dat geloof ik niet zo zeer. Wellicht is dat een reactie om duidelijk te maken dat spelers niet voor een schijntje weg gaan, maar als jij met 3/4 marktconforme transfers uit de rode cijfers kunt komen, dan zou ieder weldenkende club dat wel doen.

11 mei 2015 om 22:09

Sorry, maar denk je echt dat je voor die spelers 25 miljoen krijgt? Clasie zal 10-12 miljoen opleveren, maar de rest amper iets. Daarnaast heeft Vermeer, op de laatste weken na, zeer goed gekeept.

En voor 25 miljoen haal je die spelers bij lange na niet.

Komt nog bij dat Feyenoord niet alles kan investeren. Kortom, te veel Fifa gespeeld.

11 mei 2015 om 22:14

clasie schat ik op 10 miljoen pond, dus 14 miljoen euro. immers 3 miljoen. vilhena 4 miljoen. tevrede 0.5 miljoen. vermeer 4 miljoen.

van anholt 3.5
vejinovic 4
kalou 3/4
kurto 0.5
otigba 2
zyech en tapia bij elkaar 10 miljoen.

grootverdieners als mathijsen, clasie, immers en vermeer gaan weg. de voorwaarde is natuurlijk wel dat ze niet belachelijke salarissen kunnen vragen.

Vermeer gaat juist weg omdat ze er nu nog wat aan kunnen verdienen. Op de laatste weken na ben ik uiterst tevreden over het seizoen van vermeer.

ik vind dat feyenoord wel alles zou moeten investeren om de selectie op peil te houden. maar idd ze kunnen niet alles uitgeven

11 mei 2015 om 22:27

Nee, dit zie je echt verkeerd. Dit is een onmogelijke lijst van transfers die je hier schetst. De spelers die vertrekken zie ik bovengenoemde bedragen nog wel in het laatje brengen. Maar daarvan zal dan 'slechts' een miljoen of 15 uitgegeven kunnen worden denk ik zo. Dan is die lijst sowieso al onmogelijk.

11 mei 2015 om 22:30

Sorry maar voor Vilhena gaan ze echt geen 4 miljoen krijgen. Denk eerder aan 2. Heeft dit seizoen werkelijk niks laten zien. Clasie gaat voor 10 miljoen weg en niet voor 14 miljoen. Is een sterke constante speler maar heeft niks speciaals.

11 mei 2015 om 22:44

vilhena blijft nog een jaar als die maar 2 waard zou zijn. southampton had al 14 miljoen over voor clasie. clasie gaat voor het zelfde bedrag als wijnaldum ongeveer weg. clasie is dudielijk de betere van de twee, zie de onderlinge duels

11 mei 2015 om 22:48

voor 15 miljoen zou ik alleen van anholt otigba kalou vejinovic en een tweede keeper halen. 5 aankopen voor in totaal 15 miljoen is toc niet zo gek?

11 mei 2015 om 22:24

Je wilt kurto bij Feyenoord? Ben je onder invloed aan het typen ofzo? Als er 1 keeper is in de eredivisie die nòg slechter is dan Jelle ten Rouwelaar dan is hij het wel...

11 mei 2015 om 22:46

niet per se kurto, maar ik noemde hem omdat hij gedegradeerd is en daardoor niet al te duur

11 mei 2015 om 22:35

Feyenoord is echt compleet in elkaar gestort de laatste x weken/maanden, erg om te zien. De hele tijd roepen dat ze nog 2de kunnen en willen worden maar ze lieten het elke keer na om bij Ajax te blijven of om het gat te dichten wanneer Ajax punten verspeelde.

Het is nog altijd knap wat Rutten heeft gedaan en bereikt met deze selectie maar er zat veel meer in.

11 mei 2015 om 22:45

het is juist ontzettend slecht wat Rutten met deze selectie presteert.
Als je ziet hoe goed ze kunnen voetballen is het onvoorstelbaar dat Rutten het bij elke ploeg weer voor elkaar krijgt om de laatste maanden steeds slechter te gaan presteren.
Weg wezen met die prutser, laat hem maar lekker naar Twente gaan.

12 mei 2015 om 00:17

Ik kan me die 'we kunnen nog 2e worden' praatjes goed herinneren. Ze waren er heilig van overtuigd dat ze Ajax zouden inhalen. Het verschil is 12 punten.

11 mei 2015 om 23:33

Duidelijk gevalletje teveel fifa gespeeld

11 mei 2015 om 23:53

Heb jij Kongolo vandaag en de voorbije weken zien spelen? Ik zou daar wel een betere concurrent voor willen zien dan een willekeurige jeugdspeler.

Zoals Kongolo nu speelt, zie ik liever Mathijsen volgende week. Seizoen duurt duidelijk te lang voor hem. Dat is geen schande, hji is nog jong.

Ouch, vernederd in de eigen Kuip dat is wel heel zuur. Vitesse dik verdiend gewonnen. Domineerden de hele wedstrijd.

Wat een slechte wedstrijd van de verdediging van feyenoord, zet volgend jaar hahn er een paar wedstrijden erin en kijk of het beter gaat.

11 mei 2015 om 22:04

Een slechte wedstrijd van de verdediging en dan alleen Hahn wisselen. Ik dacht dat vermeer de beste keeper van Nl was. Beetje flauw om dat erbij te halen, maar als de verdediging faalt, man de keeper de scherven rapen.

11 mei 2015 om 22:14

De verdediging stond in principe wel redelijk dit seizoen. Nelom moet vervangen worden door Woudenberg (jeugdspeler) maar dat is het wel. Ja, Vermeer was niet al te sterk de laatste weken en heeft toch wel wat foutjes gemaakt. Als er een acceptabel bod komt dan kan die ook verkocht worden.

Op de manier waarop Hahn nu bij PEC keept is die niet zoveel minder. Groeipotentie heeft die echter nog veel meer.

Het probleem zit hem bij Feyenoord vooral voorin, daar staan er 3 die eigenlijk niet presteren en hun vervangers ook nooit.

12 mei 2015 om 00:29

Het heeft natuurlijk met elkaar te maken. Toen de verdediging goed stond aan het begin van dit seizoen vielen ze zwakke punten niet echt op. Nu die meer te doen krijgt om er gaten in de verdediging vallen zie je duidelijk de redenen waarom hij bij Ajax geen zekerheidje was. Hahn keept op dit moment duidelijk beter, al is het wel afwachten of hij dat ook ik een volle Kuip kan waarmaken..

Ik heb Feyenoord zelden zo matig zien voetballen, maar aan de andere kant voetbalde Vitesse ook met vlagen erg goed vandaag hoor. Die steekpass van Propper in het begin, wat een schoonheid

Hoe vreemd enkele beslissingen van Kuipers ook waren, Feyenoord heeft dit aan zichzelf te danken. Niemand haalde zijn niveau en een groot aantal zakten zelfs door de ondergrens. Benieuwd of Kuyt al spijt heeft, die zou toch spontaan met pensioen gaan als hij dit had gezien.

Lekkere wedstrijd zeg! Vitesse speelde een dijk van een wedstrijd, ongelofelijk dat ze het in het begin van het seizoen zo hebben laten afweten met die selectie.

Wat speelde Feyenoord weer inspiratieloos. Het mag duidelijk zijn dat dit seizoen te lang heeft geduurd voor Rutten.
Maar deze verliesparty is ook voor 40procent aan te schrijven op Kuipers. MAN MAN MAN wat slecht! Buitenspel doelpunt, Immers vrije trap tegen wat geen overtreding was, een niet gegeven penalty aan Feyenoord en een onterechte afgekeurde doelpunt van Kazim.
Nee.. Kuipers heeft voorlopig zijn krediet verspeeld en als je het mij vraagt is het seizoen voot Kuipers ook voorbij! Schandalig..

11 mei 2015 om 22:01

Kom op, gewoon volledig weggetikt. Tegenover al jou punten stond ook de vallende ziekte van Boetius waar hij een vrije trap voor kreeg. Dat er dan waardeloos met die onterechte vrije trap wordt omgegaan daar kan Kuipers niks aan doen.

11 mei 2015 om 22:01

Die goal was niet buitenspel, Van Beek kopte hem terug naar Van Der Heijden.

11 mei 2015 om 22:13

Doelpunt Kazim volkomen terecht afgekeurd.. Was een duwfout..
Penalty?? Nee voor zoiets kun je geen penalty geven dame..
Enige discutabele moment is de vrije trap waaruit de 1-3 ontstaat..
Al met al wel een verdiende overwinning voor Vitesse die de gehele wedstrijd domineerden

11 mei 2015 om 22:17

Een hands in de 16 meter is 100% penalty, dus ja, dat is een discutabel moment. Net zoals het onterecht afgekeurde doelpunt.

Kuipers was betrokken bij 1 doelpunt van Vitesse (1-3) en maakte 2 fouten waardoor het gewoon 3-3 had kunnen staan.

Alsnog is het verlies gewoon 100% terecht, maar de fouten van Kuipers kunnen niet vergeten worden.

11 mei 2015 om 22:18

De laatste twee gele kaarten voor Feyenoord hadden ook rode kaarten kunnen of moeten zijn. Natrappen en inkomen met gestrekt been hoog inkomen.

11 mei 2015 om 22:37

Volgens mij ben je gewoon een jongen, maar dat terzijde. Het is gewoon de schuld van Feijenoord zelf. Ze konden niet omgaan met de druk van Vitesse. Pas na de 0-1 gingen ze wat beter voetballen, maar tevergeefs. Ook wel jammer dat ze niet alles of niets gaven in de tweede helft, want Vitesse was - ondanks de vele kansen op de 1-4 - niet echt goed.

Heb zo'n gevoel dat Feyenoord de laatste wedstrijd ook gaat verliezen. Man, man, man... Wat spelen ze dramatisch laatste tijd.

Zeer verdient!
Vitesse was overal scherper in!
Off: wie is toch die griezel op de bank bij Feyenoord!
Altijd een Nicholson zonnebril op.
Wat is zijn inbreng? Vandaag ook weer gemistl

11 mei 2015 om 22:31

Dat is volgens mij de clubarts, Dr. Casper van Eijck.

Hele slechte wedstrijd van Feyenoord, de zoveelste al sinds de winterstop. De enige die een voldoende zou halen was Karsdorp. Vitesse terecht gewonnen, maar Kuipers was ook niet best.. penal ontnomen, onterecht de goal van kazim afgekeurd, vrije trap bij 3e goal vond ik onterecht. De "buitenspelgoal" van Vitesse vond ik gewoon geldig, door kopbal van van Beek was het geen buitenspel meer. Nu hopen dat we volgende week winnen. En ben blij als we van Rutten af zijn

11 mei 2015 om 22:13

Ja en dan gaan we volgend seizoen weer dramatisch beginnen als we weer alle transfers op het laatste moeten gaan regelen.

Rutten out, en met de bezem door de selectie. Waarom krijgt Woudenberg niet de kans?

Best mogelijke resultaat voor de competitie. Nu Gaat de laatste speelronde nog ergens over. 3 ploegen kunnen het laatste directe ticket voor europees voetbal nog grijpen. Twee leuke wedstrijdjes: PEC-Feyenoord en Excelsior-AZ! Als beide teams Fey AZ lopen te schutteren kan Vitesse ook nog 3e worden. Heerlijk toch. Ik ga vanavond met een tevreden gevoel slapen.

Vitesse heeft Feyenoord op alle fronten afgetroefd. De score had nog veel hoger uit kunnen vallen. Een dikverdiende overwinning.

Kan iemand mij uitleggen waarom Excelsior kans maakt op Europees voetbal? Staat zo op fb-pagina van Vz..

11 mei 2015 om 22:02

Fair Play klassement; NL mag waarschijnlijk 1 club afvaardigen en Excelsior staat hoog

11 mei 2015 om 22:09

Oh dat zou volgende week ook nog wel eens voordelig kunnen zijn voor AZ als Excelsior niet te veel kaarten wil pakken. Aan de andere kant heeft PEC een feyenoord huurling op doel staan. Allemaal pikante feitjes voor de laatste speelronde haha. We gaan het zien. Heb er wel zin in.

11 mei 2015 om 22:32

Niet meer, Excelsior is dit weekend 2 plaatsen gezakt op die lijst (staat nu 7e), terwijl Go Ahead Eagles (dat 6e stond met evenveel punten als Excelsior) naar de 2e plaats was gestegen. Op dit moment is het dus Go Ahead Eagles die dat ticket mag opeisen.

Tel daarbij op dat GAE nergens meer om speelt komend weekend, dus die kunnen vol voor dat ticket gaan. Wordt dan wel erg lastig voor Excelsior om weer in beeld te komen.

11 mei 2015 om 22:02

Fair Play klassement

Heerlijke pot gezien! Wel maar vanuit 1 kant; Vitesse. Wat speelde Vitesse een goede wedstrijd. Jammer dat Labyad de kansen niet afmaakte. En mensen die serieus Kuipers de schuld geven van deze nederlaag, ik hoop dat jullie een geintje maken.

Wat een sneue figuren die niet tegen hun verlies kunnen. Ga lekker douchen en neem je verlies.

Stel iedereen eindigt op 60, wordt dan degene met het beste doelsaldo 3de?

11 mei 2015 om 22:04

Ja, en dat zou Vitesse dan zijn.

11 mei 2015 om 22:08

Ja.

Doelsaldo op dit moment:
Feyenoord +20
Az + 4
Vitesse +23

Als het op doelsaldo aankomt zal Vitesse dus 3e worden.

11 mei 2015 om 22:09

Uiteraard

11 mei 2015 om 22:09

Ja. Maar het wordt Az 3e, Vitesse 4e Feyenoord 5e.

11 mei 2015 om 22:11

Ik zie het nog gebeuren ook. AZ 62 (winst), Vitesse 60 (winst) en Feyenoord 60 (gelijkspel).

11 mei 2015 om 22:35

Dat denk ik ook. Als Feyenoord zo speelt als de laatste weken (en dus ook zoals vandaag), dan zie ik ze niet winnen bij Pec.

Vitesse is in bloedvorm en gezien het verleden tegen FC Utrecht zou een Arnhemse zege dus wel te verwachten zijn (vitesse wint bijna altijd thuis tegen Utrecht).

Excelsior-AZ lijkt dan haast wel het sleutelduel te gaan worden.

Al weet je het natuurlijk nooit in het voetbal: (cliché-alarm!) het balletje kan raar rollen.

11 mei 2015 om 22:47

Feyenoord gaat volgende week gewoon winnen bij Zwolle omdat Zwolle zich al spaart voor de play-offs.

12 mei 2015 om 13:04

Zwolle spaart zich helemaal nergens voor. Wij willen gewoon 6e worden. Bovendien hebben we de week voor de bekerfinale getoond dat we niet inhouden de week voor een belangrijke wedstrijd, Ajax had toen weinig te vertellen

11 mei 2015 om 22:11

Ja.

11 mei 2015 om 22:13

Ja, dus dan is Vitesse derde.

Huilie huilie over Kuipers,voor de meeste beslissingen was gewoon wat te zeggen...maar oh wee als ajacieden eens een keer wat zeggen. Ook weer dat vechten in de tunnel dat agressieve gedoen op het veld, lekkere rolmodellen zijn het weer. Triest.

Terechte overwinning maar Kuipertje Kuipertje toch...

Az wordt derde, feyenoord gaat gelijk spelen en vitesse wint! Nú wel winnen van excelsior!

11 mei 2015 om 22:00

NU*

Ik weet zeker dat het opstootje te maken heeft met Kazim, die was echt al de hele wedstrijd bezig, misschien wel tegen Kuipers?

Heerlijke eerste helft gezien en mijn geluk kon niet op. Neutrale kijker moet ook genoten hebben. 2e helft viel het wat stil na 60 minuten en laatste 20 minuten was Feyenoord nog aan het aandringen. Vitesse wel verdiend gewonnen

Ik zie Feyenoord de play-offs nu wel ingaan. Niet alleen omdat ze nu AZ onder zich moeten houden, maar ook nog Vitesse. Vitesse zal thuis tegen FC Utrecht (wat nergens om speelt en ook weinig imponeert) normaal gesproken wel winnen. Het doelsaldo van Feyenoord is slechter, dus aan een punt hebben ze waarschijnlijk niet genoeg. Ook AZ zie ik zijn laatste competitie wedstrijd wel winnen tegen het al uitgespeelde Excelsior. Die moeten voor het fairplay klassement vooral niet teveel kaarten en overtredingen tegen krijgen.

Tel daarbij op dat PEC uit voor iedere club lastig is en Feyenoord er de afgelopen twee jaar al verloor. Nee, ik denk dat Feyenoord zal moeten vrezen voor de play-offs waar het nog lang geen uitgemaakte zaak is dat ze zich plaatsen.

Overigens de redding van de Eredivisie dat Feyenoord nog instort en de 3de plek op het spel zet. Dit was met afstand de saaiste jaargang van de Eredivisie sinds jaren. De vorige jaren was er vaak een lange titelrace met diverse clubs, die zodra die eindigde direct doorging in een strijd om plek voorronde CL. Degradatie en nacompetitie werden veelal op het einde pas beslist. Waar het niveau al jaren dalende is (ook dit jaar weer treffend) viel dit keer het sterke element van de Eredivisie weg : de spanning. Gelukkig hebben we dankzij Vitesse vandaag toch nog een soort troost, een laatste speelronde die tenminste voor drie clubs nog ergens over gaat.

11 mei 2015 om 22:21

Ja dit seizoen was er vrij veel al vroeg beslist. De kampioen, de 2e plek, de clubs die playoffs gaan spelen en de degradant waren opvallend ruim voor het einde bekend. Afgelopen speelronde was AZ-NAC en Utrecht-Excelsior nog wel leuk om gelijktijdig te volgen (vooral omdat NAC lang voorstond). Maar voor de rest ging het eigenlijk nergens meer om.

Wat dat betreft hoopte ik al dat de strijd om plek 3 dan tenminste tot het einde spannend zou blijven. En gelukkig is dat zo. Het toetje dat Playoffs heet vind ik op zich ook altijd wel leuk. Helemaal als AZ alsnog 3e weet te worden en dus niet mee hoeft te doen

Vitesse was een sterkere ploeg, maar Kuijpers was wel erg ongelukkig met zijn beslissingen...

Feyenoord heeft ook geen recht op die 3e plek! Heeft Feyenoord dit seizoen wel een keer echt gevoetbald? Het zijn echt prutsers als team. Met dit spelers materiaal kun je toch niks? Ik hoop dat zij klop krijgen van Zwolle en dat Heerenveen de play-offs wint. Laat Feyenoord maar eens met echte voetballers spelen. Hoe kun je als trainer een voetballer als Immers, Nelom, Kazim en Toornstra opstellen? Toornstra kan nog wel maar dan op het middenveld! Altijd dat anti voetbal van Feyenoord. Zo verlies van altijd van de kleintjes. Onderling tegen de kleintjes vind ik Feyenoord zelfs de mindere ploeg. Tegen Ajax en PSV xiet het er leuk uit omdat alles tegengehouden wordt. Het is te hopen dat van Bronckhorst minder defensief wilt spelen en een keer voetballers gaat opstellen waardoor er een keer niet tegen gehouden en hard gewerkt moet worden. Die tijd is voorbij dat Feyenoord met dat voetbal van iedereen won. Voetballen!

11 mei 2015 om 22:18

Zeg je dat vanwege je emotie? Kijk je uberhaupt wel naar feyenoord. Ja, ze zakken door de ondergrens, al enkele weken, maar ze hebben dit seizoen heel mooi voetbal gespeelt, niks verdedigend, aanvallend met veel kansen. Met de thuiswedstrijd tegen ajax als toppunt van aanvallend voetbal met veel druk waarbij je de tegenstander met de rug tegen de muur zet, en de wedstrijd tegen Sevilla als toppunt vanwege het resultaat. Feyenoord heeft dit seizoen een aantal mooie dingen gedaan, maar het is vanwege de overwinnningen europees dat dit geen totaal rampseizoen wordt, met dat (waarschijnlijk) verspelen van de derde plek. Er is zeker een achteruitgang ten opzichte van vorig jaar, vooral als je ziet hoe onstabiel ze zijn over de wedstrijden. Maar aanvallend spelen ze wel hoor.

Mooie wedstrijd, goed voetbal en een mooie ranglijst nu!
De strijd om plek 3 wordt nu pas in de laatste speelronde beslist.
Voor Vitesse lijkt mee dat nog net tekort, dan zouden Feyenoord én AZ punten moeten morsen terwijl het zelf wint.
Ik denk dat Feyenoord zich wel eens goed mag gaan herpakken want anders gaat AZ er overheen en kunnen ze play-offs gaan spelen.

Vermeer zag er lekker uit bij die doelpunten zeg. Complete chaos, seizoen duurt kennelijk iets te lang voor Feyenoord.

11 mei 2015 om 22:10

Trots op mijn cluppie. Eindelijk gewonnen als het er om gaat!

Vitesse heeft een goed team. Feyenoord blijft een subtopper. Management heeft wederom gefaald. Rutten begint wederom met een verkeerde opstelling. Immers is typerend voor de club. Hard werken maar verder geen idee wat ie doet. Kazim is bezig met zijn privé show. Boetius mag het krachthonk in. Men moet afstappen van het geen woorden maar daden gelul. Haal eens goede degelijke technische spelers. Kazim is een schande. Immers is een schande. Dan weer dat geforceerde gedoe met die minuut stilte en een zwarte band. Doe dat intern, prima. Niet zo... Verder is de leiding ook slecht hoor. Buitenspel doelpunt. Geen strafschop. Afgekeurde goal. Onterechte vrije trap waar een doelpunt uit komt. En ohohoh Vermeer. Hoe dan ook... Het is over en uit dit seizoen.

Een buitenspelgoal? Een penalty? Hahahahaha kijk nou eens keer naar een wedstrijd jongens,dit is zo pathetisch.

Genoten van Vitesse, gefeliciteerd! Echt een bekroning van hun sterke spel dit seizoen. Wij waren dramatisch, net als de afgelopen wedstrijden leek het helemaal nergens op. Plek 3 geven we volgende week wel uit handen. Eerlijk is eerlijk, dat misschien maar beter ook. Dit Feyenoord breekt geen potten Europees.

Pffff, het leven van een Feyenoord supporter is ook 1 lange martelgang zeg

11 mei 2015 om 22:22

Dat hangt ervan af hoe zwaar je het geluk van je eigen leven laat afhangen van de sportieve prestaties van Feyenoord. Maar goed, in Rotterdam schijnen ze het stiekem wel leuk te vinden om te doen alsof de supporters een soort lijdensweg begaan met het support zijn. Veel ellende wordt gecreëerd door onrealistische verwachtingen, waarna men vervolgens het zogenaamde lijden cultiveert.

Echt lijden is als je club je ontnomen wordt , zoals FC Wimbledon of Austria Salzburg. Of als je club failliet gaat zoals RBC of Veendam. Maar dit is het verhaal van ups en downs wat standaard bij clubs hoort.

Immers weer de slechtste speler van het veld. Doodmoe van die gozer al jaren.

11 mei 2015 om 22:18

Nelom kan er anders ook wat van...wat een armoede.

11 mei 2015 om 23:12

Je zegt het goed; al jaren. Ik vond hoe Koeman het vorig jaar deed, echt geweldig. Hij maakte steeds maar één fout: Immers opstellen. Bij de komst dacht ik al: wat moet Feyenoord met deze arrogante, slechte speler. En volgens mij is Rutte gewoon of te blind of te schijterig om deze nietsnut buiten het elftal te laten. Hij kan het gewoon niet.

Jongens wat een slecht Feyenoord en een terechte winst voor Vitesse.
Die immers moet zich toch samen dat hij elke keer een shirt aantrekt en Rutten dat hij hem opstelt. Deze man ken er werkelijk helemaal niks van! Geen bal aanname geen een goede bal naar een mede collega. Kazim ook z'n droevig geval als het om voetbal gaat. Jean-Pau speelt ook niet best. En Karim miet zich ook schamen hoe hij speelt de laatste weken. Vermeer keept ook niet best. Rutten doet zijn naam weer eer aan. Door goed te beginnen maar zeer slecht te eindigen! Als je dit Feyenoord vergelijkt met het Feyenoord dit jaar tegen Sevilla of PSV uit. Hoe is het mogelijk dat je niks creëert voorin. Dan tegen Zwolle maar winnen om alsnog 3e te worden.

Dat wordt dus geen Europees voetbal voor Feyenoord. Ze hebben ook een hele matige selectie. Zou eens een goede TD gaan zoeken. Rutte zal wel op non actief worden gezet door die gladjanus, zelf komt hij overal mee weg. Maar hij is toch degene die deze zeer matige selectie heeft samengesteld.

11 mei 2015 om 22:51

we hebben een goede selectie maar een waardeloze trainert.

Haha, straks gaat Excelsior Europa in en Feyenoord niet, wie had dat ooit gedacht? Misschien kan Feyenoord Excelsior een 'aanmoedigingspremie' geven om de laatste wedstrijd van AZ te winnen, dat wil bij Excelsior wel eens voor wonderen zorgen geloof ik (zie 2008) haahahaha! Maar ja, dan moet dit kwaliteitsarme Feyenoord zelf eerst maar zien te winnen in Zwolle. Als er geen serieuze versterkingen bij komen na dit seizoen, zeg ik: arme Gio (en Dirk Kuyt).

11 mei 2015 om 22:48

Zou ik jullie van harte gunnen dat Europees voetbal. Gefeliciteerd dat jullie je zeer terecht veilig hebben gespeeld. Hadden jullie wel al veel eerder verdiend.

12 mei 2015 om 10:13

Ik betwijfel of dat wel in het budget van Feyenoord past.

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik vind het diep, diep triest dat Kuipers hier en op Facebook de volle laag krijgt. Hij zal best een (of meerdere) foutje(s) hebben gemaakt, maar dat kan niet de rede zijn dat Feyenoord heeft verloren. Hij had toen de finale van de Champions League toch prima gefloten, als of dat niets is!
En daarbij is het Feyenoordpubliek ook triest zeg, het is echt Altijd een penalty! En ik las hier een argument wat helemaal nergens op sloeg; springen is een bewuste actie dus als daarbij de bal tegen je arm komt is het een penalty. Nou, ik weet hoe de mensen hier springen, maar bij mij blijven mijn armen dan niet strak langs m'n lichaam.
En wat ik ook best triest vind (heeft niets met deze wedstrijd te maken) is dat degene van het uitteam die in de Kuip rood krijgt keihard door iedereen wordt uitgelachen, dat is gewoon zo onsportief. En dan zal ik nog niets zeggen over de Europa League. Feyenoord heeft met van Beek, Clasie en Achabar (en nog wel wat meer spelers) best een leuke ploeg alleen moeten ze daar echt eens ophouden met te zeggen dat 'de twaalfde man' zo belangrijk en goed is voor de club. Daar kan ik zo ontzettend ziek van worden.

11 mei 2015 om 23:11

Feyenoord heeft dit seizoen echt meer dan genoeg penalties niet gehad hoor. Beetje treurig omdat altijd maar aan te halen omdat die ook weleens mee zit.

11 mei 2015 om 23:17

Het gaat mij er meer om dat bij het minste of geringste heel de Kuip om een penalty roept.

13 mei 2015 om 11:55

Zouden andere clubs ook eens moeten doen. Misschien helpt het, een beetje beleving in het stadion!

Off topic;
Ik hoor net dat kazim labyrat een stoot heft gegeven omdat hij de dtand zei ?! Bron: 433

12 mei 2015 om 00:50

Ja in de catacomben. Alle spelers vlogen ineens naar binnen, we zullen het nog wel horen.

Vitesse volledig terecht gewonnen. Pleur die Rutten er lekker uit, die gozer heeft geen idee meer wat die aan het doen is. Het team loopt er bij als een bierteam op toernooi, is echt helemaal niks meer. Volgende week er af te gen PEC en dan nacompetitie, iedereen weet wat er dan gebeurt.

Ongelooflijk! Het is toch ook wel weer typisch Feyenoord. Al jaren gun ik ze wel een succesje, maar het is net of ze het niet willen soms! Ik hoopte op een tweede plaats voor ze dit seizoen, Ajax inhalen, maar telkens als Frank de Boer en de zijnen punten verspeelden deed Feyenoord het ook. Terwijl ik vind dat ze op papier nauwelijks onder hoeven te doen. Spelers als Vermeer, Van Beek, Kongolo, Clasie, Toornstra en El Ahmadi zouden bij PSV of Ajax ook in de basis staan of hier tenminste een serieuze kans op maakten. Probleem voor de lange adem is echter dat Feyenoord zichzelf ook met een hoop stumperds opscheept. Zoals eerder al Mathijsen is de veronderstelde meerwaarde van Boulahrouz overschat, terwijl Nelom een dertien-uit-een-dozijn-voetballer als elke andere is. Kazim Kazim mag dan een cultheldfiguur zijn, maar zijn middelmaat kost je ook punten, terwijl Lex Immers misschien wel het meest het ongeluk van Feyenoord belichaamd.

Ik vind het jammer dat Feyenoord Kazim heeft aangetrokken. Had gehoopt dat na Kuyt Guidetti de echte versterking zou brengen. Hopelijk kan Feyenoord van het geld van Clasie een paar slimme aankopen doen en als Immers werkelijk zou vertrekken komend zomer zou dat de weg vrijmaken. Spelers als Felip Guitierrez en Tjarron Chery zouden perfecte opvolgers zijn...

11 mei 2015 om 23:14

Feyenoord heeft gewoon te weinig centen joh. Begroting die maar een paar miljoen hoger is dan AZ en als de club dan via een stadionbouwproject de begroting fors op wil krikken komt een groep hoolies in opstand. Wat dat betreft zit Feyenoord nu echt in een spagaat. Goede jeugd, groot stadion, grote achterban maar een begroting die maar iets hoger is dan Vitesse, Twente of AZ.

Terechte overwinning, maar dat gezever over de niet gegeven penalty...

De desbetreffende speler maakt door zijn eigen onkunde hands.

Ja dat is niet bewust, maar wel onkunde...

Dus zuiver penalty.

Tja Vitesse heeft gewoon betere spelers dan kan je dus hard op je bek gaan. Echt genoten in de kuip van het middenveld van Vitesse, zelfs zonder Vejinovic! Propper naar PSV worden ze zelfs sterker van dan met Wijnaldum.

Heerlijk man. Ik was in het stadion en we hebben ze vooral de eerste helft helemaal weggespeeld, ze wisten het gewoon niet meer. En dat legioen he.. ik heb ze niet gehoord. Voor het eindsignaal waren al overal lege plekken. Zo zie je maar dat dat fenomeen overal voorkomt.

Zo nu PEC nog ff knallen tegen Feyenoord en minimaal een punt halen dan zetten we ze weer op 14 punten achterstand. Als AZ en Vitesse winnen worden ze 5de, kan niet zeggen dat het onterrecht zou zijn.

Wat een verschrikkelijke vertoning zeg. De sfeer in het stadion was mooi, het publiek heeft de ploeg 85 minuten lang gesteund. Pas na de (onterecht) afgekeurde goal van Kazim konden enkele supporters het niet aanzien.

Hieronder even hoe ik de spelers vanuit het stadion ( zonder tv beelden) heb beoordeeld.

Vermeer 5: Niet de Vermeer die we kennen helaas, wisselde enkele briljante reddingen af met rare beslissingen. (Te ver voor zijn doel, bal niet naar de zijkant boksen, etc)

Nelom 3: Werkelijk niks goeds gezien van hem deze wedstrijd op enkele inworpen na. Stapelde fout op fout achterin om over zijn balverlies te zwijgen. Verdiend eigenlijk geen basis plaats op dit niveau.

Kongolo 4: Een hele matige wedstrijd waarin hij helemaal zoek gespeeld werd door het snelle positie spel van Vitesse. Oogde daarnaast ook erg traag. Goede leerwedstrijd voor hem.

Van Beek 4: Zeer matig en overklast door Traore. Was continu achter hem aan het lopen en dan ook nog eens een te korte terugspeelbal met het hoofd. Enkele crosspasses bezorgen hem de 4 ipv een 3.

Karsdorp 7: Als Feyenoord vandaag gewonnen had, was zijn cijfer waarschijnlijk hoger uitgevallen. Bij far de beste man op het veld van Feyenoord kant vandaag. Was 3x attent met cruciale slidings die doelpunten voorkwamen en ook voortdurend op de helft van Vitesse te vinden. Eerder dit seizoen was ik erg kritisch over de omscholing vanaf het middenveld maar deze wedstrijd heeft hij in mijn ogen laten zien een back met potentie te zijn.

Karim El Ahmadi 2: In mijn ogen de slechtste man op het veld vandaag. Zoveel onnodig balverlies, won geen duel en dan ook nog die oliedomme gele kaart waardoor hij het duel met Zwolle mist volgende week. Hij krijgt een punt voor het aantrekken voor zijn linker schoen en een voor het aantrekken van zijn rechter. Verder verdiende hij niks deze wedstrijd.

Clasie 6: Wat moet Clasie er klaar mee zijn zeg. Ongelofelijk hoeveel hij moest herstellen vandaag. De enige Feyenoorder naast Karsdorp die zijn duels won, echter door het zwakke optreden van zijn ploeggenoten kon hij niet uitblinken vandaag.

Immers 4: Immers begon niet slecht aan de wedstrijd, jaagde gevaarlijk door op Room en was in de eerste helft nog regelmatig gevaarlijk op het terrein van Vitesse. Waar de eerste helft misschien net voldoende was zakte hij in de tweede helft door de ondergrens. Waar Lex goed in is, het jagen en spelen met passie was op in de tweede helft. Hij lijkt ook slachtoffer te worden van de trainingsaanpak van Rutten?

Boetius 5: Hoewel hij niet beslissend was vandaag vond ik Boetius beter spelen dan de afgelopen weken. Zonde dat door de angstige wissel van Rutten juist hij geruimd werd. Was in de eerste helft nog regelmatig gevaarlijk. Echter is het zo zonde dat er geen goede voorzet met links uit lijkt te komen bij hem.

Kazim 3: Ook Colin Kazim was machteloos vandaag, won bijzonder weinig duels, creëerde geen kansen en stond ongelofelijk vaak meters buitenspel. Ook was zijn balvastheid deze wedstrijd bedroevend. Mooi dat hij na afloop passie laat zien in de catacomben maar wij als supporters zien dat liever op het veld...

Toornstra 5: Jens moest vandaag weer beginnen vanaf rechts. Echter speelde hij veel vanuit de as wat weliswaar gevaar opleverde maar ook moeilijkheden voor de jonge Karsdorp die als enige afspeelmogelijkheid diende. Creëerde als een van de weinige Feyenoorders kansen maar was bij hoekschoppen en vrije trappen bedroevend.

Manu 4: Het is bijna niet eerlijk om Manu te beoordelen op een invalbeurt in een team wat zo'n beroerde wedstrijd speelde. Echter kwam hij niet in het stuk voor, kon geen bal vast houden en heeft geen succesvolle actie gemaakt. Moest voor zijn doen te veel van rechts komen waar hij gevaarlijker is vanaf links.

Achahbar 5: Leed te vaak onnodig balverlies met mislukte acties voor een voldoende maar was wel dreigend met schoten en een perfecte voorzet bij de afgekeurde goal van Kazim. Was een hele verbetering ten opzichte van Nelom en in mijn ogen de beste wissel van vandaag.

Vilhena ?: Speelde tekort om echt beoordeeld te worden. Vilhena toonde strijd en was met een goede sliding opvallend maar verder onzichtbaar.

De slechte cijfers van Feyenoord zijn tegelijk een compliment aan Vitesse dat bij vlagen briljant was. Zeker de acties van Propper waren een lust voor het oog. Gefeliciteerd Vitesse supporters!

12 mei 2015 om 14:04

Het vitesse-publiek heeft ze de hele tijd gesteund ja. Vanuit het uitvak kon je de feyenoorders nauwelijks horen, behalve na het doelpunt. Weet niet of dit aan de bouw van het stadion ligt, of dat het stil was, maar dat legioen is net zoals in elk stadion: soms zingen soms niet

Wat was dit Feyenoord slecht zeg. Had totaal niet het idee dat we vochten voor plek 3. En kom nou niet mee dat de spelers niet over de teleurstelling heen hebben kunnen stappen dat we geen kampioen zijn geworden wat dat heeft er nooit echt in gezeten....

Ik heb het niet gezien, maar 1-4!!!!!!!!!!!!???? Niet normaal. Zo slecht! Wel jammer. Goed voor AZ.

Wat mij opvalt aan de scheids waren zijn interpretaties ten opzichte van de overtredingen.
Bij PSV-Feyenoord werd Kongolo door de Jong onderuit getrokken, en het onterechte doelpunt goedgekeurd. Bij het doelpunt van Kazim gaat van de Heyden zonder duidelijke oorzaak liggen, en wordt dit afgekeurd wegens een duwfout ..... Was dit goedgekeurd, dan had ik Feyenoord nog wel langszij zien komen. Zelfde geldt voor de handsbal.....

Bij het 2de doelpunt van Vitesse staat de doelpuntenmaker in 1ste instantie buitenspel, waardoor er meteen gevlagd had moeten worden, waarna het doelpunt afgekeurd had moeten worden.

Bij het 3de doelpunt van Vitesse wordt een correcte sliding op de bal als overtreding gezien ....
Terwijl verderop in de wedstrijd een tackle van achter op een Feyenoorder onbestraft werd.

Het verlies ligt dan wel niet helemaal aan de scheidsrechter, maar je ontkomt er niet aan dat Feyenoord tegengewerkt werd met sommige cruciale foutieve beslissingen.

Wat een dramatische vertoning van Feyenoord zeg bah! Doet niets af aan Vitesse, alle complimenten, want ze waren op alle vlakken veel sterker! De uitslag had zelfs nog veel groter kunnen uitvallen.
Feyenoord was zeer ongemotiveerd en echt niks lukte...
En Rutten was ook alweer niet best bezig. Eindelijk speelde Boetius weer is een keer redelijk, zeker in vergelijking met de rest op het veld, gaat die hem wisselen voor een andere aanvaller!
Hij had meteen al Nelom moeten wisselen en de aanval laten staan.

Wat een wisselvallig seizoen was dit zeg, slechte start, redelijk tussenstuk en erg slecht einde van het seizoen. Rutten heeft niks gebracht eigenlijk, op een paar goede wedstrijden van Feyenoord na.
Enige pluspunt is het overwinteren in Europa. Misschien is de spelersgroep dan toch te beperkt? Al heb ik ook erg goede wedstrijden gezien dus ze kunnen het wel degelijk. Heb gewoon het idee dat het alleen maar erger is geworden toen Rutten aangaf weg te gaan. Had beter meteen weg kunnen gaan, werkt niet altijd maar dit al helemaal niet. Dan maar van Bronckhorst vast laten wennen.

Wil positief blijven, zeker voor Feyenoord, maar de 3e plek kan je zomaar eens kwijt raken komend weekend. Feyenoord zie ik niet zomaar bij PEC winnen en AZ wel bij Excelsior, want die zijn toch al veilig.

Als Vitesse dit had volgehouden hadden ze makkelijk 3e of zelfs 2e kunnen worden. Hebben met heel gied voetbal toch te veel punten laten liggen. Mochten ze geen 3e worden zie ik ze de playoffs nog wel winnen,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren