Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘We werken graag mee aan Ajax City, dat is in het belang van Amsterdam’

Laatste update:

Het is goed mogelijk dat Ajax een nieuw jeugdcomplex krijgt dat naast het eigen stadion komt te liggen. De Amsterdamse talenten voetballen momenteel op De Toekomst, maar die accommodatie maakt naar alle waarschijnlijkheid plaats voor nieuwbouw. Er zou nu een ‘Ajax City’ moeten komen.

/

Dat is de naam van het moderne onderkomen voor de jeugd dat de clubleiding in gedachten heeft. Daarbij wordt Ciutat Esportiva Joan Gamper, waar de jeugd van Barcelona voetbalt, als voorbeeld genomen. Voormalig Ajax-middenvelder Gabri werkt bij de Catalanen als assistent-trainer bij de beloften en juicht de ontwikkelingen toe. “Ciutat Esportiva is fantastisch. Een wereld van verschil met De Toekomst”, vertelt de Spanjaard aan Het Parool.

Wethouder Eric van der Burg geeft aan dat de plannen een serieuze optie zijn. “De gemeente Amsterdam heeft met Ajax contact gehad over herlocatie. We verkennen de financiële en ruimtelijke haalbaarheid”, maakt de bestuurder duidelijk. “We willen in principe graag meewerken aan woningbouw en aan Ajax City. Dat is in het belang van Amsterdam”, benadrukt Van der Burg.

Denk je dat er een Ajax City gaat komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax is de grootste club van Nederland dat jullie het even weten.

Bedankt voor jullie tijd !!

9 mei 2015 om 13:59

Wat is dit nou voor domme en rare opmerking,heeft niks met het artikel te maken en is totaal niet relevant.
OT: Vind de naam City niet echt passend, bij de toekomst weet iedereen meteen dat het Ajax betreft

9 mei 2015 om 14:02

Zou slecht zijn als het niet zo was! Jullie zitten namelijk in de hoofdstad!
Ajax: Amsterdam: 800.000 inwoners: aantal fans: 50 000
Psv: Eindhoven: 220.000 inwoners: aantal fans: 210.000

9 mei 2015 om 14:11

haha, maar natuurlijk...

9 mei 2015 om 14:12

Dat zijn mooie cijfers die je uit je duim gezogen hebt

9 mei 2015 om 14:13

Ga je mond spoelen met je 50.000fans, ajax heeft alleen al 50.000 fans in Eindhoven

9 mei 2015 om 14:17

Nog steeds dronken van jullie kampioensfeestje

9 mei 2015 om 14:22

Ha ha humor maar zoveel passen er niet in de grote beek. Google de grote beek maar

9 mei 2015 om 14:22

Ik wet niet waar je die cijfers vandaan haalt... maar sinds wanneer heeft Ajax net zoveel fans als dat er in het stadion zitten, en PSV net zoveel fans als dat de stad telt?

Overigens zegt de grootte van een stad weinig over de club, Utrecht en Den Haag zijn ook een paar van de grotere steden...hoeveel fans hebben die?

Het is gewoon succes, ook bij Psv, ook bij Ajax, ook bij Feyenoord en ga zo maar door.

9 mei 2015 om 14:27

En heereveen is een groot uitgevallen dorp en heeft toch een aardige fanbase

9 mei 2015 om 14:31

Heerenveen is geen 'groot' uitgevallen dorp, het is een dorp.
Er wonen iets van 30.000(?) mensen.
Het is gewoon dat een groot deel van Friesland voor SCH is.
En als neutraal persoon, denk dat de meeste mensen Heerenveen wel een leuke club vinden.

(niks mis met een dorp natuurlijk)

9 mei 2015 om 14:33

Dat komt omdat er in de rest van Friesland helemaal niets te beleven is!

9 mei 2015 om 15:16

Hahahahaha!
16 miljoen inwoners, 4 miljoen Ajax fans.. 1 op de 4 mensen is voor Ajax

9 mei 2015 om 15:17

@ND je hebt steden van 30.000 inwoners, sterker Weesp heeft volgens mij maar 10.000 inwoners en is al een stad. Dus een groot uitgevallen dorp zou je het wel mogen noemen hoor.. Ik twijfel zelfs of Heerenveen geen stadsrechten heeft.

9 mei 2015 om 15:27

Idd ook in eindhoven is ajax een grote club hoor

9 mei 2015 om 16:10

@Sleebos

Hahaha ja dat zal wel helpen ja

9 mei 2015 om 16:50

ajax heeft volgens verschillende bronnen wereldwijd zo'n 7,6 miljoen fans.... dus zegt al weer genoeg

9 mei 2015 om 17:36

Heerenveen, heeft net als 'steden' als Apeldoorn geen stadsrechten. Hangt er ook vanaf welke definitie je hanteert, aangezien volgens de klassieke definitie (stadsrechten toegekend; stadsmuren, markt, waag etc) den haag ook geen stad zou zijn. Men zou dus kunnen betogen dat Heerenveen door de grootte een stad is al is het ook weer niet zo groot. Bovendien zijn er talloze stadjes in Nederland die de rechten toegekend hebben gekregen die veel kleiner zijn. Na de 17e eeuw zijn stadsrechten komen te vervallen en sinds 1848 is er geen verschil meer tussen steden en dorpen maar kijkt men bestuurlijk naar gemeenten.

9 mei 2015 om 17:52

Wke Emmen 540 inwoners - 51.000 fans

9 mei 2015 om 19:10

Nee dat snap ik, maar mensen letten niet op dat feit van stadsrechten.
Ik zelf kom oorspronkelijk uit Beverwijk, feitelijk gezien ook een stad(ergens in 1297 stadsrechten gekregen).
Het is niet echt een dorp qua uiterlijk, maar ook geen stad zoals het 6 kilometer zuidelijker gelegen Haarlem, en al helemaal niet qua inwoners(45.000).

Maar veel mensen hebben die kennis niet over andere plaatsen, en dat is niet zo heel vreemd natuurlijk, dat is lang geleden en het van iedere plaats weten is vrij lastig.

Maar tegenwoordig is het meer vanaf een bepaald aantal inwoners, bevolkingsdichtheid etc wat voor andere bepaald of iets een stad of dorp is.

9 mei 2015 om 18:20

Helemaal mee eens

Klinkt goed (het investeren in een nieuw complex).
Ajax city ligt ook lekker in de mond, spreekt mensen internationaal ook meer aan.

Maar ook toch wel jammer ergens, want ik vind "de Toekomst" ook echt een mooie naam voor een jeugdcomplex.

9 mei 2015 om 13:57

Omdat het Engels is klinkt het mooi aan. Wat een onzin weer. De Toekomst staat symbool voor Ajax, en het is een mooie, toepasselijke Hollandse naam.

9 mei 2015 om 14:06

Citta di Ajax klinkt veel leuker nog.

9 mei 2015 om 14:07

Misschien moet ik me even toelichten.
"klinkt goed" was hier bedoeld voor de investering en het bouwen van het complex.

Niet voor "ajax city" als naam (hoewel dat ook niet zo slecht klinkt).
Wat ik zeg over "ajax City" is dat het lekker in de mond ligt en internationaal een sterker merknaam is.

Dat jij in je angst voor verandering dat niet leuk vind, is jouw goed recht, maar ik ben geen sletje van de Engelse taal ofzo en abosluut niet iemand die alles in het Engels beter vind klinken.

9 mei 2015 om 20:37

Helemaal gelijk Hans. De meeste zijn bang voor veranderingen. Maar het idee is prima en de naam zal vast door goede marketing en brand managers onderzocht zijn. Het is gewoon goed om te horen dat Ajax blijft nadenken over innovatie en vernieuwing.

Natuurlijk de omgekeerde wereld dat Ajax afkijkt van Barcelona. Ajax staat er om bekend zelf voorop te lopen en zou zelf hun eigen plan moeten trekken.

9 mei 2015 om 14:34

Pluspunten meenemen vanuit Barcelona en de minpunten daar zelf anders doen.

9 mei 2015 om 14:54

Onzin natuurlijk. Als je bij Barcelona iets ziet dat je bevalt, kun je dat prima introduceren bij Ajax. Alleen een idioot schiet goed beleid af met het argument dat het niet door henzelf verzonnen is.

9 mei 2015 om 15:47

Een wijze romein zei ooit: het is goed om te leren, zelfs van de vijand. Nu mag je vijand hier natuurlijk vervangen door concurrent, maar de kern blijft hetzelfde. Daarbij, de laatste jaren is het juist Barcelona (en Bayern in mijn optiek) dat voorop loopt.

Persoonlijk vind ik Ajax Academie/academy ook wel lekker bekken.

9 mei 2015 om 16:55

Ik weet niet of het bij jouw bekend is, maar Barca heeft al zo'n City. Dus vandaar dat nu omgekeerd is.

9 mei 2015 om 17:30

Te kort door de bocht. Ajax is echt niet het beste in alles. Door goed naar andere te (af)kijken kan je verder komen.
Overigens staat hele artikel in het Parool. Daar worden veel meer andere (voor mij) intressante dingen verteld. Zoals bijvoorbeeld de gemeente uitkopen in de arena. Zodoende geen miljoenen per jaar huur meer!

de toekomst vind ik toch een betere naam voor ene jeugdopleiding. het is identiek voor ajax.
'...' city kan elke club gebruiken voor haar jeugdopleiding.

Ik dacht dat Amsterdam al Ajax City was, nu lijkt het alsof Ajax een Madurodam-versie wilt hebben.

Even serieus: Ik zou er Cruijff City Courts van maken of Cruijff Canaveral, dat is al net zo origineel bedacht als Ajax City.

De Toekomst moet plaatsmaken voor nieuwbouw?? De voegen zijn pas net goed opgedroogd. Wat een kapitaalvernietiging.

Het voordeel is wel dat het geheel dan wat dichter bij elkaar ligt.

9 mei 2015 om 14:20

Nou dat valt wel mee toch ? ik heb er nog gevoetbald en dat is zeker 20 jaar geleden

Goede zaak, je moet wel mee met de nieuwe ontwikkelingen in het voetbal. Anders ga je het niet redden. Nu nog sleutelen aan de speelstijl van ajax. Altijd maar dat 4-3-3 zonder plan b of c, tijd voor andere systemen waarin ajax nieuwe successen kan behalen.

9 mei 2015 om 14:10

433 is ajax en ajax is 433. de kunst is juist om 433 net iets anders te spelen dan normaal. als je dat onder de knie hebt, wordt je weer succesvol. een ander systeem aanleren zal langer duren en succes is niet gegarandeerd. nederland/nederlandse clubs speelt al decennia 433. Het zit in ons DNA en is er moeilijk uit te krijgen.

9 mei 2015 om 14:18

Klopt, ik vind het ook een beetje achterhaald, alle clubs passen zich aan, hebben meerdere strijdplannen...en wij blijven altijd hetzelfde spelen.
433 is prima, maar probeer er eens in te variëren.

Respect dat men vast houd aan principes en tradities, maar wil je verder komen moet je toch echt slimmer worden.

9 mei 2015 om 14:54

4-3-3 is achterhaald? Hoe spelene de topclubs dan? Het gaat om kwaliteit, niet op de formatie...

9 mei 2015 om 15:37

Die topclubs hebben een gigantisch budget en kunnen de beste spelers ter wereld kopen.

9 mei 2015 om 19:14

Onzin, er zijn ook kleinere clubs met mindere spelers die winnen van grotere clubs met betere spelers.

Als jij de mindere ploeg ben, moet jij je aanpassen.
Zo simpel is het.

Tactiek en formatie gaan hand in hand, als je daar een goede combi in kan vinden kan je het veel ploegen lastig maken.

In die zin is 433 spelen achterhaald vind ik.

Ik snap niet waarom dit soort van staatssteun nu ineens wel geoorloofd is. Waarom mag de gemeente aan dit soort dingen meefinancieren?

9 mei 2015 om 14:16

De gemeente moet sowieso betalen aangezien ze de grond van de toekomst van Ajax kopen.
Tevens word er waarschijnlijk gewoon marktconform betaald, dit in tegenstelling tot wat er bij PSV is gebeurd(voor het geval dat je daar aan wilt refereren).

9 mei 2015 om 14:34

Ja want een enorm stuk grond in het midden van het centrum is natuurlijk maar een paar 10tjes waard!

9 mei 2015 om 14:40

Ja, grond kopen dat je niet kunt gebruiken vind ik zelfs nog geen tientje waard.

9 mei 2015 om 14:45

Sleebos....blijkbaar ben je volkomen onbekend met dit onderwerp.
Bestemmingsgrond is aardig wat waard zolang er wat mee gedaan kan worden.
De toekomst is veelal gras, dat gebouw haal je zo weg.
De grond is dus nagenoeg bouwklaar.

Bij het geval van PSV kan dit dus niet...snap je, er komen nog gigantisch veel sloopkosten, en kosten voor het bouwklaar maken van de grond bij.

Dus in die zin heb ik gewoon gelijk.

Overigens heb ik er ook niet zoveel kennis van, maar dit kan een ieder weten die af en toe wat leest over bouwplannen in de regio etc.

9 mei 2015 om 16:52

Sleebos,

Bouwgrond is wel iets meer dan een paar 10tjes waard. Dus als je voor zulke dingen geen verstand van hebt, dan kun je beter niets zeggen.

De Bieroloog,

Jouw antwoord staat gewoon in de tekst hoor. In het belang van Amsterdam. Dus bedoelen ze o.a. werkgelegenheid?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren