Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Het lijkt wel een heksenjacht, wie zeurde er vorig seizoen op hem?!’

Laatste update:

Gareth Bale is dit seizoen een paar bekritiseerd door de analytici en de pers in Spanje. The Welsh Wizard zou niet datgene brengen wat er van hem verwacht wordt en niet zo presteren, als zijn prijskaartje doet vermoeden. Mark Lawrenson, oud-verdediger van Liverpool en het Ierse nationale team, vindt het vreemd dat Bale zo wordt aangepakt.

/

“Als Carlo Ancelotti van mening was dat Bale niets bijdraagt aan het team, dan zou hij hem toch zeker niet opstellen?”, zegt Lawrenson tegen de BBC. “Vorig jaar hoorde ik niemand op hem zeuren, hoor, toen hij in de Champions League-finale scoorde tegen Atlético Madrid. Ik vind dit heel, heel vreemd… het lijkt wel een heksenjacht”, zegt Lawrenson licht geïrriteerd tegen de Britse omroep.

“Als Bale nu ineens beschikbaar zou zijn voor een transfer, dan zou de Engelse top vier om hem staan te dringen, hoor. Sterker nog, de meeste topclubs in Europa zouden hem wel willen hebben”, meent de oud-prof. Ook Ramón Calderón, ex-voorzitter van Real Madrid, denkt dat Bale gewoon nog steeds een topspeler is. Een paar slechte wedstrijden in een seizoen veranderen daar in de ogen van Calderón niets aan.

“Ik denk dat hij gewoon bij Real Madrid moet blijven voor het nieuwe seizoen. Het lijkt erop dat hij gelukkig is bij de club. Het enige probleem, dat heb ik al eerder gezegd, is dat hij duurder was dan Cristiano Ronaldo. Maar goed, los daarvan voelt hij zich volgens mij wel oké en ik heb geen reden om aan te nemen, dat hij straks weggaat. Bale is een heel goede voetballer, die erg betrokken is bij het team”, aldus Calderón aan Radio Wales Sport.

De kritiek op Gareth Bale is overdreven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij is zeker goed, alleen bakt hij er nu werkelijk waar niks van. Dus kritiek is niet overdreven. Bij topclubs hoort dat erbij. Je moet presteren.
Ik denk trouwens niet dat Perez hem verkoopt op basis van 1 seizoen.

7 mei 2015 om 11:33

Zou anders wel typisch Perez zijn, dus ik zou er totaal niet vreemd van opkijken als die volgend seizoen weer in Engeland speelt. Zowel City als United willen verversen en hebben het geld ervoor.

7 mei 2015 om 11:48

City niet zo 1,2,3 hoor. Die lopen nog altijd niet break-even dus ze zullen moeten verkopen om de ffp niet op hun dak te krijgen. En dat team van ze zit gemiddeld al aardig op leeftijd dus dat wordt nog best lastig.

7 mei 2015 om 11:58

Misschien iets voor Bayern als opvolger van Robben of Ribery. Bayern kan makkelijk de vraagprijs betalen.

7 mei 2015 om 12:10

Pep Guardiola heeft niks met spelers zoals Bale, lijkt me dus onwaarschijnlijk (tenzij Guardiola weg is bij Bayern na dit seizoen)

Tsjaa, als zelfs ronaldo na paar slechte wedstrijden kritiek krijgt, dan verbaasd t mij niet dat een bale die hele seizoen al bagger speelt die krijgt. Als je op zo een hoge niveau speelt en zo een hoge transfersom hebt, word er gewoon heel veel van je verwacht. Op dit moment kan hij die verwachtingen niet waarmaken, terwijl een isco die wel constant goed speelt moet banken voor hem.

7 mei 2015 om 15:02

Dezelfde Isco die er als een f'je speelde tegen Juventus? Wat was die man slecht man.

7 mei 2015 om 15:21

Isco was veel beter dan zijn teamgenoten, vooral bale. Je vond dat isco een slechte wedstrijd speelde, maar toch gaf hij een belangrijk assist. Echte topvoetballers kunnen ook in hun slechte wedstrijden een match beslissen, kan ik van bale niet zeggen laatste tijd...

Dat krijg je met een prijskaartje van 100m. Overigens was ik vorig jaar al niet blij met deze aankoop. Dat er zoveel geld wordt betaald voor een non-voetballer, Bale voegt werkelijk waar niks toe aan het spel van Real. Belachelijk dat er zo'n one trick pony op de flanken staat bij Real.

7 mei 2015 om 11:40

Hij voegt niks toe? Dit seizoen niet zo veel maar vorig seizoen was hij goed hoor. Laten we niet vergeten dat Bale op rechts speelt en eigenlijk op links hoort.

7 mei 2015 om 11:46

Waarom is Bale beter op links? Hij kan toch naar binnen trekken en gevaar stichten zoals Robben of Hazard op links.

7 mei 2015 om 11:54

Ja hij had vorig seizoen leuke statistieken, maar daar gaat het mij niet om. Ik zie liever een verfijnde voetballer op de plek van Bale, niet deze vent die klaarblijkelijk alleen maar hard kan rennen en een goed schot heeft. Bale is een speler voor de Bpl. Real zou elke club de wil kunnen opleggen met hun kwaliteiten, maar ipv daarvan staan er 2 non-voetballers op de flanken die weliswaar goede statistieken hebben, maar weinig toevoegen aan het spel.

7 mei 2015 om 11:54

Wedstrijden van de Spurs gezien toen Bale op links stond?

7 mei 2015 om 11:58

Dat is toch niet iedereen z'n specialiteit? Als je zag hoe Bale bij de Spurs speelde vanaf links zou je het denk ik begrijpen.

7 mei 2015 om 13:04

In 2012/2013 stond hij niet eens op links. Hij zwerfde overal.

Zo gaat dat. Er wordt veel te veel gekeken naar het moment en niet naar een langere tijd. De waan van de dag noemen we dat. Ook de reden waarom er zoveel hypes ontstaan.

Helemaal mee eens. Waarom praat men over Bale en niet over Marcelo of Carvajal dat dit seizoen ook zelden een hoog niveau heeft gehaald. Wanneer Bale een slecht duel speelt hoor je iedereen er over, maar wanneer Marcelo voor de zoveelste wedstrijd slecht speelt, hoor je niemand daar over.

Met Bale komt het wel goed en moet Real gewoon vertrouwen in houden. Zijn statistieken zijn nog niet eens zo heel slecht dit seizoen, terwijl hij toch veel eruit is geweest.

7 mei 2015 om 11:37

Wellicht omdat Carvajal of Marcelo geen 100m hebben gekost? Snap overigens niet waarom je zoveel vertrouwen hebt in Bale, die vind ik echt niet bij Real passen. Op zijn plek hoort een speler met finesse te staan zoals een Reus, niet deze ontzettend beperkte voetballer.

7 mei 2015 om 11:47

Maakt een marktwaarde dan veel uit voor die speler? Hij heeft toch niet gevraagd zoveel te kosten?
Iemand die transfervrij is of weinig heeft gekost mag dus slecht presteren en iemand die veel heeft gekost niet?

7 mei 2015 om 11:52

Jij vraagt je af waarom men alleen over Bale praat, ik geef antwoord. Zijn prijskaartje zorgt voor de kritiek van de buitenwereld. Marcelo heeft niet zoveel gekost dus daar heeft men het niet over.

7 mei 2015 om 11:38

Precies! Man man man, als Marcelo tegen Valencia en Juventus in de basis zit dan begin ik weer vanaf minuut 1 met billen knijpen. Die jongen heeft na al die jaren nog steeds niet geleerd hoe je hoort te verdedigen. Aan het begin van het seizoen ging het nog best, maar nu we veel minder dominant spelen zonder Modric wordt Marcelo wel helemaal weggespeeld.

7 mei 2015 om 11:54

Marcelo kost je gewoon punten en zeker doelpunten tegen. Het aanvallende is mooi mee genomen wanneer het verdedigende goed aanwezig is en niet andersom hopen dat hij aanvallend een bijdrage kan leveren en af en toe iets goed verdedigend. Geef mij maar Coentrao of volgend seizoen een andere linksback. Helemaal gehad met Marcelo.

7 mei 2015 om 12:38

In mijn optiek loopt de perfecte linksback voor Real rond bij Chelsea: Azpilicueta.
Spaans, jong, defensief sterk en aanvallend prima. Hij kan in geval van nood ook nog rechtsback spelen aangezien hij van origine rechtsback/benig is.

7 mei 2015 om 13:45

Precies. Het enige waar ik me wel aan erger als Coentrao speelt, is dat hij heel vaak dezelfde actie naar binnen heeft als hij is opgekomen. Hij probeert vaak de bal door de benen te spelen van zijn tegenstander en dat gaat ook niet altijd best. Daarin is Marcelo toch een stuk beter met zijn creativiteit. Maar daar staat natuurlijk wel een veel betere verdedigende verdediger tegenover.

7 mei 2015 om 13:47

Ik kan niet goed oordelen over hem, aangezien ik weinig naar Chelsea kijk. Maar ik denk dat iedere linksback bij een topclub beter is dan Marcelo in z'n huidige doen. Tel erbij op dat hij Spaans is en je hebt een prima aankoop.

“als Carlo Ancelotti van mening was dat Bale niets bijdraagt aan het team, dan zou hij hem toch zeker niet opstellen?"

Tja...ik neem aan dat Ancelotti ook van mening is dat hij wel betere vrije trap specialisten heeft dan Ronaldo en toch mag die ze maar blijven nemen.

Volgens mij was er vorig seizoen ook genoeg kritiek op bale, totdat hij scoorde in de finale van de beker en van de Cl.. dat helpt natuurlijk wel

Wie gaat 100 miljoen voor hem betalen ik denk niemand Real Madrid heeft gewoon teveel voor hem betaald. Vind hem ook niet passen bij Real Madrid is een goede speler maar hij moet echt op zijn plek spelen.

Wat ontzettend naïef van Lawrenson om te denken dat kwaliteit het enige is waar op geselecteerd wordt bij madrid. Deze vent heeft 100 miljoen gekost. Hoe ga je dat terugverdienen als hij steeds op de bank plaats moet nemen? Gaan mensen shirtjes kopen van een bankzitter? Ik dacht het niet.

Imago is alles en dus moet hij wel spelen. Voor de financien dient real hem op te stellen, in vorm of uit vorm.
Iedereen met een beetje voetbalverstand ziet dat Bale niets meer is dan een renpaard dat aardig kan schieten. Vraag hem echter niet om iets anders te doen, laat hem bijvoorbeeld nooit in een andere opstelling spelen dan hij gewend is, want hij heeft zo een half seizoen nodig om zich aan te passen.

De Bale-hype is gelukkig voorbij, wat mij betreft kan het einde van Bale op de Spaanse velden mij niet snel genoeg komen.

7 mei 2015 om 11:40

Van Gaal heeft er schijt aan. Kijk maar naar Di Maria. Maakt hem geen reet uit hoeveel je hebt gekost. Dus waarom zou Ancelotti dat niet kunnen doen.

7 mei 2015 om 11:55

Kaka koste ook een fortuin. Zat ook vaker op de bank dan basis om je verhaal in 2 zinnen tot onzin te bestempelen.

Bale heeft ook gewoon een goede voorzet, passeerbeweging en een ontzettend goed schot. Wel meer dan alleen hard rennen.

Nou, ik ben er niet meer zo zeker van dat Ancelotti hem niet zou opstellen als hij niet presteerde. Nadat Ramos een hele wedstrijd mocht prutsen geloof ik niet meer zo in Ancelotti.

Zijn jullie ook zo benieuwd wat Janie Redknapp er van vindt? Mark Lawrenson.... was een échte hoogvlieger... Waar is de nieuwswaarde van dit soort artikelen?

Even off; waarom krijg ik bij elk reactie die ik wil zetten van vanochtend, dit document is te oud om een reactie te zetten? Ik begin er wel aan te ergeren.

Gewoon weg ermee heb je niet veel aan als Madrid. Real speelt vaak tegen muren op omdat ander teams gaat verdedigen dan heb je meer aan een Isco als Bale. Bale vond ik vorig seizoen ook niet zo goed heb toch liever Isco

Hij is niet zo slecht, maar omdat hij een prijskaartje heeft, denkt iedereen dat hij het slecht doet, als hij 10 miljoen was vond en vindt iedereen hem goed.

Het probleem is in de voetbal wereld is alleen het heden dat telt. Kijk bv bayern ze maken porto kapot iedereen vol lof opdat moment match over. Ze verliezen van barca en ineens is pep een naïve. Ergste van boateng hij heeft heel goed gespeeld. Hij werd 1x in de kijk gezet en hij word voor schut gezet gaf percies over dat hij een ongelukkige match speelde. Voetbal klinkt als positief je moet blijven winnen en presteren want elke misstap erna word uitgroot

Als Bale nou eens gewoon consequent op word gesteld op de positie(s) waar hij bij de Spurs excelleerde en een transfer voor kreeg naar Madrid...
Begint erop te lijken dat de komst van Bale enkel is gekomen om de ego vd voorzitter van Madrid te strelen.
Bale doet het helemaal niet zo verkeerd op de posities waar hij steeds word neergezet. De een past zich gewoon beter aan dan de ander op 'verkeerde' posities. Cavani bij PSG doet het naar omstandigheden ook prima. Toch gaat dit ten koste van de chte kwaliteiten van deze spelers.
Wanneer Bale moet blijven acteren op de valse posities zou hij toch goed aan doen om over een vertrek na te denken.

Wie zeurde op hem vorig seizoen?? Ook iedereen. Alleen toen maakte hij 2 belangrijke doelpunten. 2 op een heel seizoen. Ronaldo maakt 50 doelpunten op 1 seizoen waarvan zeker 15 belangrijke. Elk seizoen. Bale komt gewoon te kort voor een team als Real, al denkt hijzelf dat hij evengoed is als Ronaldo en Messi. (Als je hem ziet spelen toch). Hij is het bewijs dat de Engelse compititie toch niet zo goed meer is als de Spaanse!!! Verkopen die handel en Hazard halen!!!!

Niet zo verwonderlijk dat hij minder is gaan spelen aangezien hij altijd aan de rechterkant moet spelen. Natuurlijk passeer je Ronaldo niet, maar wat meer postionele wisselingen zodat Bale ook grote delen van de wedstrijd aan de linkerkant uitkomt zou goed zijn voor zijn vorm. Daarnaast maakt het Real onvoorspelbaarder. Je zag het gisteren ook goed bij Barcelona, de aanvallers zwerven over het veld en zorgen alle 3 telkens voor een optimale bezetting. Van Bale weet je dat hij naar zijn linker gaat daaien en van Ronaldo weet je dat hij in de 16-meter op zal duiken als 2e spits. En 9 van de 10 keer komt hij vanaf links, waar hij de bal ophaalt bij Marcelo.

Het is voorspelbaar en dus makkelijker te verdedigen, plus dat Bale dus telkens op zijn verkeerde been uitkomt.

7 mei 2015 om 12:41

Alsof Real Madrid vorig jaar anders speelde.. Het huidige vorm van Bale ligt niet aan het systeem van Real Madrid of aan Ancelotti of Ronaldo maar puur aan Bale. Bale was vorig jaar fantastisch, was fit, wou zich bewijzen, was gemotiveerd. Dit seizoen loopt hij als een kip zonder kop, geen idee wat hij wilt en doet.

"Zegt lawrenson tegen de BBC" , toeval?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren