Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Gudelj trekt voor zes miljoen euro van AZ naar Ajax

Laatste update:

De kogel is door de kerk: Nemanja Gudelj verruilt AZ in de zomer voor Ajax. De onttroond kampioen van Nederland laat woensdagmiddag via de officiële kanalen weten dat de 23-jarige middenvelder voor vijf seizoenen is vastgelegd. Hij maakt de competitie af bij AZ en verhuist dan naar Ajax, waar hij zal gaan strijden om een basisplaats op het middenveld. Zijn jongere broertje Dragisa Gudelj verhuist eveneens naar Ajax en tekent voor drie jaar.

/

Hoeveel geld er met de deal tussen AZ en Ajax gemoeid is, laat Ajax zoals gebruikelijk niet weten. Naar verluidt gaat het om zes miljoen euro, het bedrag dat als gelimiteerde transfersom is opgenomen in Gudeljs contract bij AZ. Hij is nu bezig aan zijn vijfde seizoen in de Eredivisie: de eerste drie daarvan bracht hij door bij NAC Breda en de laatste twee bij AZ. Hij ontpopte zich dit seizoen al snel tot de gevaarlijkste man en de aanjager bij het team van John van den Brom.

Bijna een maand geleden, op 7 april, bracht De Telegraaf naar buiten dat Ajax de hand van de knip zou halen en een miljoenenbedrag op tafel wilde leggen voor de middenvelder uit Alkmaar. In de weken die volgden werd bij de beide clubs en door Gudelj zelf tegengesproken dat er een transfer aan zat te komen, maar nu heeft Ajax zelf officieel bevestigd dat het zich met de Servisch international versterkt.

Wordt Nemanja Gudelj een succes bij Ajax, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet dat dit ook maar ergens verbazing wekt.

6 mei 2015 om 16:25

Geen verbazing, maar ik vind het toch wel enigzins gek hoe lang het duurde voordat het uiteindelijk rond is gekomen. Ik dacht persoonlijk dat Gudelj misschien wel zat te wachten op een attractievere aanbieding uit het buitenland.

6 mei 2015 om 16:26

Of Gudelj wou wachten tot het seizoen meer tot het einde was. Snap niet echt waarom niet wachten tot na de play offs. Als het seizoen echt voorbij is.

6 mei 2015 om 16:30

@ Darreant

Ajax zal wel bedongen hebben dat ze vanaf het begin van de voorbereiding gelijk met Gudelj willen spelen en dat hij voldoende vakantie krijgt. Ik betwijfel of Gudelj mee zal doen bij AZ met de play offs. Tenslotte speelt hij dan nog zo een wedstrijd of 4 waar in er van alles kan gebeuren.

Er zullen vast wel regelingen getroffen zijn omtrent het een en ander.

6 mei 2015 om 16:36

Dat lijkt me niet.
AZ heeft hem nodig voor de Play Offs, als ze die moeten spelen.
Zonder Gudelj geen Europees voetbal voor AZ.

6 mei 2015 om 16:40

Kan me niet voorstellen dat ajax dat bedongen heeft, en alleen de gelimiteerde tranfsersom heeft betaald.

6 mei 2015 om 16:42

Heeft allemaal met de aandelen te maken. Ajax kan niet luk raak een grote transfer melden.

6 mei 2015 om 16:43

Denk je nou dat Ajax dat kan bepalen? Zo gek is AZ niet hoor. Ja, die afkoopsom is erg dom.. Maar zonder Gudelj in die play-offs spelen wij geen Europees voetbal. Van mij hoeft hij in ieder geval geen aanvoerder meer te zijn aankomende wedstrijden.

6 mei 2015 om 16:44

@jeron: dat is echter geen reden om het een maand stil te houden.

6 mei 2015 om 16:53

Van de uefa mag je dat toch niet bedwingen? Hij is nog speler van AZ dus als AZ een beroep op hem doet mag ajax dat niet stoppen.

Kijk naar courtois en athlico tegen chelsea vorig jaar in de CL.

Maar de uitleg van de aandelen markt kan ik dan idd nog snappen.

6 mei 2015 om 17:15

@ Darreant

Ik gaf een voorbeeld van wat er mogelijk is. Aandelen zijn ook een mogeljk oorzaak. Of Ajax heeft iets geregeld zodat ze de supporters tot kalmte kunnen manen. Er zijn verschillende mogelijkheden.

6 mei 2015 om 17:32

Mag hij van jou nog wel aanvoerder zijn als hij naar psv zou zijn gegaan? De alkmaarse frustratie richting Ajax kennende zou je dat niet uitmaken.

6 mei 2015 om 17:44

Zou dit betekenen dat Ajax verder niet meer gaat proberen om Raffie terug te halen? Want dan zou er nog een middenvelder komen. Dat zou echt iets teveel van het goede zijn. Raffie zou door de Boer ook als spits gezien worden heb ik wel eens gelezen. Dat zou misschien een optie zijn, maar als we een ervaren speller nodig hebben, dan lijkt het me niet echt een goed idee dat dit de speller is, die in principe het verst vooruit spelt in het elftal.
Toch hebben we volgens mij juist in de aanval ook versterking nodig. Iedereen loopt wel over de verdediging te klagen, terwijl we juist problemen hebben met scoren.

6 mei 2015 om 18:05

Heeft met de eisen van Gudelj om zijn vader en broertje ook naar Ajax te halen. Zegt wel wat als blijkt dat het daadwerkelijk zo is dat Ajax ook die 2 een contract heeft geboden.

6 mei 2015 om 20:26

Ik ben benieuwd of de Boer hem bij Ajax 1 houdt is in principe geen typische 'ajax speler' .

Ontopic: prima aanwinst natuurlijk voor Ajax. De op 1 na beste middenvelder van de eredivisie! Ben benieuwd hoe ze hem gaan gebruiken, en of ze Klaassen dan eindelijk weer op zijn eigen plek zetten i.p.v. Op 6.

Werkelijk fantastisch. Deze jongen brengt zo ongelofelijk veel karakter en power in het team. Hij gaat de nieuwe leider worden van Ajax. Nemanja Gudelj bij Ajax, echt geweldig nieuws dit. Een middenveld met Gudelj op 6, en daarvoor Sink en Klaas is uitmuntend. Ik kijk nu al uit naar volgend seizoen. Proficiat Marc Overmars!

6 mei 2015 om 16:26

Fantastische aankoop na al die matige aankopen eindelijk een topper. Dit gaat een groot succes worden middenveld met Klaassen, Gudelj en Bazoer/Sinkgraven inderdaad gelijk met afstand het beste middenveld van Nederland.

6 mei 2015 om 16:39

Klaassen heeft Ajax ook nog. Nu heeft De Boer de keus uit Gudelj Bazoer Sinkgraven Klaassen Serero Andersen en Schone. Dat is wel een luxe. Iedereen zegt nu wel geweldige aankooo maar hij moet zich eerst nog bewijzen. Ik denk overgens wel dat Gudelj een succes bij Ajax word.

6 mei 2015 om 16:39

Grote kans, als er spelers weggaan, bij de concurrentie, maar die kunnen ook inkopen.
Iig een goed middenveld.

6 mei 2015 om 17:01

Als Gudelj zich in de basis speelt en die kans is groot.
En met zo'n luxe middenveld wie moet er dan op de bank.
Zal Sinkgraven toch niet de dupe zijn of eerder Schone,
of zal die vertrekken die kans zit er ook in .
Overgens denk ik ook dat Gudelj zal slagen prima aankoop.

6 mei 2015 om 17:02

Ik vind het middenveld van Psv zelfs bij vertrek van Wijnaldum nog altijd beter. Alleen Guardado is al 2-3 klasse beter dan alle middenvelders in de Eredvisie op zijn positie. Maher laat dit seizoen en zeker de laatste paar wedstrijden zien gewoon enorm talentvol te zijn en als derde zullen ze denk ik of Propper of Veijnovic halen, beide in mijn ogen beter dan een Bazoer en zeker Sinkgraven.

6 mei 2015 om 17:20

Helemaal mee eens. Hendrix vind ik ook beter dan Bazoer en Sinkgraven. 6,5 miljoen voor Sinkgraven en 6 miljoen voor Gudelj. De verhoudingen kloppen niet helemaal.

6 mei 2015 om 17:29

Haha ja en de aanval van PSV is zonder Depay ook beter dan die van Barca en Bayern. Neehoor ik vind Bazoer en Sinkgraven beide beter dan Hendrikx. Ik vind Klaassen 2klasse beter dan Guardado en ja Gudelj met Maher dat is geen vergelijking.

6 mei 2015 om 17:38

Hahaha Hendriks beter dan bazoer? Het kampioenschap is weer iets te ver in het bolletje gestegen zoals altijd. Haha wat een grap

6 mei 2015 om 17:46

Wat een reactie. Ik vraag me echt af of jij verstand van voetbal hebt.
Bazoer is in vele opzichten al verder ontwikkeld dan Hendriks.
Daarnaast snap ik je redenatie niet omtrent de prijzen van de transfers. Jonge spelers die als een groot talen worden gezien, worden nu eenmaal voor een hogere prijs verkocht. Daarnaast had Gudelj schijnbaar een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract staan van 6 miljoen.

6 mei 2015 om 18:02

Hahaha daar komen de psvboys. Jullie gunnen ons niks dat is bekend maar zet je zelf en je club niet voor schut met zulke uitspraken. Hendrix en Maher dude serieus?? En guardado leuke speler hor maar ga niet doen alsof dat een xavi is aub.

6 mei 2015 om 18:50

Klaassen en Guardado zijn toch ook niet echt te vergelijken? Klaassen lijkt me een stuk aanvallender, maar dat kan aan mij liggen.

6 mei 2015 om 19:30

Guardado is zeker beter dan Klaassen. Gudelj is wel beter dan Maher dat moet ik gewoon toegeven en Hendrix is echt wel beter dan Sinkgraven.

6 mei 2015 om 19:35

Met afstand het beste middenveld ga toch weg man, in de breedte hebben ze wellicht het beste middenveld, maar de tandem clasie el ahmadi hebben elk middenveld overklast in topwedstrijden, ajax uit en thuis, psv en gudelj met az kwam er ook totaal niet aan te pas! Ik denk als clasie blijft feyenoord het beste "basis" middenveld heeft...

7 mei 2015 om 01:33

Haha grapjas, dat Guardado beter is dan Klaassen vinden ze alleen in Eindhoven hoor. Wat een overhypte middenvelder is dat zeg, hij was niet eens goed genoeg om op de bank te zitten bij Leverkusen en Valrncia. Leuke speler om erbij te hebben maar hoort natuurlijk niet bij de beste van de Eredivisie, waar Klaassen natuurlijk wel bij hoort.

6 mei 2015 om 16:26

Maar waar laat je bazoer dan?
Vind het ook een goeie aankoop maar het perfecte middenveld in mij ogen is op 6 bazoer en daarvoor klaassen met gudelj

6 mei 2015 om 16:29

Gudelj is geen 6, dat heeft hij zelf al meermalen gezegd. Dus ik zou met Bazoer op 6 Klaassen/sinkgraven Gudelj/klaassen en serero als reserve voor 6

6 mei 2015 om 16:30

Het is de afgelopen jaren al duidelijk gebleken dat Frank vaak kiest voor het rouleren van spelers en iedereen op basis van z'n gespeelde wedstrijden op tijd rust gunt. Daarom is het altijd belangrijk om een brede selectie te hebben.
Ik hoop dat Ajax af gaat stappen van het systeem met de punt naar achteren. Het spelen met een 10 is in mijn ogen voor Ajax veel geschikter.

6 mei 2015 om 16:30

Bazoer zou ik wel als libero willen zien. Kan wel een Verthongen 2.0 worden. Mist voor mij toch het inzicht en dito balbehandeling voor een halfspeler.

6 mei 2015 om 16:33

Hopelijk spelen we zo:

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Viergever
Boilesen
Bazoer
Gudelj
El Ghazi
Klaassen
Fischer
Milik
6 mei 2015 om 16:43

die opstelling zie ik niet zitten, dan ga ik voor

boilessen kan echt niet meer, en bazoer doorschuiven bij blessures oid op het middenveld

kishna mag van mij vertrekken wanneer hij bezig blijft met raiola, vind het sowieso maar een momentenvoetballer, soms een 9, meestal een 6

nu hoeft vd vaart van mij niet meer te komen in ieder geval, zou mooi zijn als ze heitinga en emanuelson kunnen halen

cilissen
van rhijn
veltman
bazoer
riedewald
klaassen
gudelj
sinkgraven
el ghazi
milik
fisher
6 mei 2015 om 16:58

@tinuske Gudelj is geen 6, ik snap niet waarom iedereen hem daar neer blijft zetten.

6 mei 2015 om 16:58

dubbel kan weg

6 mei 2015 om 17:35

Dit is wat ik zou doen.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Viergever
Boilesen
Sinkgraven
Klaassen
Gudelj
El Ghazi
Milik
Fischer
6 mei 2015 om 18:12

@ Mentalist

Heb jij Bazoer het afgelopen half jaar zien spelen? Ik geloof er helemaal niets van. Alle kenners zijn lyrisch en jij komt met deze conclusie. Zeer opmerkelijk, laten we het daar maar op houden.
Bazoer is een geweldig talent die perfect op de 6 kan spelen in zowel het systeem met de punt naar voren als naar achteren.

6 mei 2015 om 18:33

@polop

Hij heeft in de jeugd natuurlijk wel veel op CV gespeeld. Maar ach, ik zie in hem ook een grotere potentie op de rechtshalf positie, dan wel op 6.

6 mei 2015 om 19:32

Waarom zetten jullie Viergever allemaal cv? Zo goed is hij niet. Met Veltman en Viergever achterin heb je 2 klungellaaren die goed kunnen meevoetballen. Er moet een echte verdediger kom zoals Botthegin. En met Fisher is nog afwachten of dat hij zijn vorm voor zijn blessure weer terug vind.

7 mei 2015 om 01:32

Polop. Natuurlijk is het opmerkelijk. Maar als we de hype even buiten beschouwing laten is het vooral rennen, vliegen en veel enthousiasme. Ik mis de finesse in de laatste 20 meter.

7 mei 2015 om 09:00

Vreemde conclusie. Bazoer is juist het tegenovergestelde van wat jij noemt. Hij is uitermate rustig in zijn spel en voetbalt helemaal niet als een jonge hond die overal op af vliegt en rent. Ik denk dat je een behoorlijk fout beeld hebt van de speler Bazoer.

6 mei 2015 om 17:01

Inderdaad, nu van der Vaart er nog bij als ervaren speler en dan heb je Bazoer en Serero nog op de bank en met Nouri en van de Beek twee grote aanstromende talenten van 17 jaar.

VM: Gudelj(23), Serero (24), El Mahmoudi (18)
AM: Klaassen (22), Bazoer (18), van de Beek (17)
AM: van der Vaart (32), Sinkgraven (19), Nouri (17)

Ook goed naar de toekomst toe. Serero moet volgend jaar verkocht worden wil je nog wat aan hem verdienen en van der Vaart houdt het nog 1 of 2 jaar vol. Dat betekend dat talenten Bazoer, Sinkgraven, van de Beek en Nouri de komende twee jaar genoeg aan het spelen toekomen.

Als het volwaardige ajax 1 spelers zullen Klaassen en Gudelj wel een keer onhoudbaar zijn, waar we dan lekker aan kunnen verdienen. El mahmoudi en andere talenten zoals Eiting (16) moeten er dan weer staan.

7 mei 2015 om 02:22

VM Links Gudelj en Sink
VM rechts Klaassen en Bazoer
AM VD Vaart en Klaassen.

DUS met een 10 en de punt naar voren.

6 mei 2015 om 17:04

Proficiat Marc Overmars??? Wanneer een club genoeg geld heeft om spelers te halen en de speler Gudelj die al min of meer bekend heeft gemaakt te willen vertrekken bij AZ, dan lijkt me dat geen verdienste van Marc Overmars. Hij die bij de supporters onder druk staat en de speler Gudelj hoog op de lijst staat bij de supporters, is voor mij een logische aankoop. Géén chapeau Overmars.

6 mei 2015 om 17:23

Tja ondanks het wanstaltige aankoopbeleid - ik hoef de namen niet te noemen hehe, maar kan het niet laten Zimling te schreeuwen - mag marcie lekker blijven zitten. Hij heeft ondertussen toch al behoorlijk wat uitgegeven, en het heeft het team alleen maar slechter gemaakt door de jaren heen.

Toch een rare gang van zaken dit. Eerst haal je Sinkgraven voor 6/7 miljoen. En nu Gudelj voor 6.5 die volgens mij toch echt op dezelfde positie wil spelen als sinkgraven. Volgens mij heb je met Bazoer en Klaassen al de ideale spelers voor de twee CM posities. Het enige wat we echt misten op het middenveld dit seizoen is een goede VM. Hadden van die 13 miljoen toch zeker wel een goede VM kunnen kopen toch?

Nu zullen van Sinkgraven Bazoer Klaassen En Gudelj toch twee op de bank moeten gaan zitten. Of een van hun moet op de VM. Maar ik zou het echt zonde vinden om Klaassen op de CM te zetten.

Denk overigens dat Gudelj toch iets overschat is. Bij AZ speelt ie in een 4-4-2 systeem met aanzienlijk meer vrijheid. Bij Ajax zal er veel meer van hem gevraagd worden..

Ik hoop dat gekke Marcie deze zomer gewoon op vakantie gaat en iemand van het kaliber Adriaanse de aankopen laat doen.

6 mei 2015 om 17:33

Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Hoe Gudelj het gaat doen bij Ajax, je moet tenslotte toch even wennen aan het Ajax spelletje. En hoe andere (aangetrokken) talenten reageren, als zij plaats op de bank moeten nemen voor Gudelj. Mij lijkt bij Gudelj een paniekaankoop, eveneens bij Sinkgraven.

7 mei 2015 om 02:23

Marc staat niet onder druk hoor. Heeft het prima gedaan.
Eerst de balans opschonen en dan uitgeven.
Wel chapeau voor Overmars

6 mei 2015 om 23:32

Neeeee....een middenveld met Vaart op 10 en Gudelj en Klaassen daar iets achter. Veel beter voor welke spits dan ook omdat de 10 veel dichter bij hem kan spelen en de spits uit zijn isolement haalt.

7 mei 2015 om 11:43

Ik dacht dat Bazoer de nieuwe leider zou worden ? Wordt dit de doodsteek voor zijn ontwikkeling of van Sinkgraven. In dit geval is hij na Zivkovic de 2de geldvernietiging in de afgelopen 2 jaar.

Ik mijn twijfels over deze speler. Hij was voor AZ zeker belangrijk, maar speelde vooral goed tegen slechtere teams. Tegen de topteams speelde hij vaak geforceerd en veel minder.

Van de andere kant heeft Ajax dit jaar onterecht veel punten tegen de topploegen (vooral Feyenoord) gepakt en veel punten laten liggen tegen de mindere teams.

Maar ik vraag me nog steeds af, waarom wéér een middenvelder ?

6 mei 2015 om 16:23

misschien omdat er erg veel ontbrak dit jaar op het middenveld?

6 mei 2015 om 16:32

Valt mee toch? Eerder voorin en achterin.

6 mei 2015 om 16:42

Juist op het middenveld werd Ajax continue overlopen waardoor de verdediging ook in de problemen kwam. Ik ben blij met de komst van Gudelj. Eindelijk een fysiek sterke middenvelder. Beschikt daarnaast ook over veel loopvermogen, goede traptechniek, power, en agressie.

Nu nog een ervaren spits en verdediger erbij.

6 mei 2015 om 16:55

Met name voorin ontbrak er iets; scorend vermogen. Vergelijk onze spits(en) en onze linksbuiten met die van PSV en kijk naar het aantal goals en assists, dan troeft PSV ons keihard af.

Maar met Wijnaldum hadden ze ook een beter scorende middenvelder dan welke van ons dan ook.

Maar goed, wat ik wil zeggen is dat ik liever een linksbuiten en (mn) spits zie, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen, gezien het lijstje, dat het laatste langer duurt dan een Gudelj die om de hoek zit en makkelijker op te pikken is.

Toch vind ik op eerste gezicht ons middenveld wel erg vol worden zo.

Ga maar na;

Serero, Sinkgraven, Bazoer, Klaassen, Gudelj, Andersen, Schone en ook nog misschien ...vdv ...

6 mei 2015 om 18:32

Volgens mij valt dat eigenlijk reuze mee. Ajax heeft veel meer wisselingen in de basis gehad waardoor het allemaal wat verdeeld is.
Milik heeft in 20 wedstrijden 11 keer gescoord tegenover de Jong 19 uit 29. Milik is van die 20 keer ook nog een aantal keer bank begonnen. Omgerekend naar het aantal minuten ontloopt het elkaar nauwelijks.
Depay steekt er bovenuit. Maar zowel El Ghazi als Schöne hebben meer gescoord dan Narsingh in beduidend minder minuten. Als je de prestaties van de aanval El Ghazi, Milik, Schöne doorrekent naar de minuten van Narsingh, de Jong en Depay is er minder verschil dan je verwacht.

Ik hoef verder geen linksbuiten te zien. Met El Ghazi, Fischer en Kishna heeft Ajax eindelijk weer eens meerdere vleugelspelers die meerwaarde hebben en de potentie om de eredivisie te ontstijgen. Schöne heeft zijn waarde al bewezen op de flanken en Muric klopt ook op de deur.

Wat Ajax echt kan gebruiken is een sterke speler voor de posities van LCV en LV. Al zou ik niet weten wie. Een spits die de plek van Sightorsson over kan nemen in de selectie. Hopelijk een speler met kwaliteit en ervaring die sturing kan geven.

7 mei 2015 om 11:45

Het middenveld wordt overlopen omdat je met de spitsen Kishna, Milik en El Gazhi veel aanvallend talent hebt, maar geen teamspelers.
Bij PSV verzet de Jong natuurlijk veel werk, maar ook een Narsingh doet tegenwoordig voor het team veel vuil werk. Hierin is PSV veel verder dan Ajax.

6 mei 2015 om 16:24

Geen vertrouwen in de andere middenvelders dus

6 mei 2015 om 16:25

Serero vertrekt waarschijnlijk. Zimling gaat ook weg. Dan blijven over Bazoer, sinkgraven klaassen en andersen. Dus zo raar is het niet.

6 mei 2015 om 16:27

@ Davecappana

Op het moment heb je:

Lam: Andersen + sinkgraven
Ram: Bazoer + Klaassen
Cvm: Serero + Gudelj

Oftewel met Gudelj haal je middenvelder nummer 6 binnen voor 3 posities. Een logische aankoop dus om de selectie te versterken en alles dubbel bezet te houden. zeker als je bedenkt dat het contract van serero (medio 2016) niet verlengd is en niet verlengd zal worden. Dan is de komst van Rafael vd Vaart ook nog logisch.

Lam: Sinkgraven + Vd Vaart
Ram: Andersen + Klaassen
Cvm: Gudelj + Bazoer

Op elke positie 1 ervaring speler en 1 talent. Met 60 wedstrijden voor de boeg een goed middenveld, dubbel bezet en diverse kwaliteiten.

6 mei 2015 om 16:31

Daar heb je zeker gelijk in

6 mei 2015 om 16:31

Serero gaa overigens weg. Maar die komt met deze spelers en talenten niet meer toe in het spel.

6 mei 2015 om 16:35

60 wedstrijden, waar ga je die vandaan halen dan? Dat haalt een eredivisie club niet. Of ga je er vanuit dat ze de beker en se champions league winnen?
Trouwens ook leuk om alle Ajacieden te horen toepen om ervaren krachten nu ze geen kampioen zijn, en om talenten als het een paar jaar wel loopt. Lekker in de waan van de dag blijven en dat beleid lekker aanpassen elke keer

6 mei 2015 om 16:36

@ahjacied

Dat beschrijf ik toch ook? Ik geef de huidige opstelling met Gudelj er bij en de opstelling zoals die er uit komt te zien na het vertrek van Serero en de komst van VD Vaart.

6 mei 2015 om 16:38

Klopt, ik hoop dat Ajax Andersen gaat verhuren aan een club als Heerenveen, Groningen of AZ. Zie nog steeds veel potentie in hem maar hij moet gewoon 30 wedstrijden in een seizoen gaan spelen en dan zal ie vanzelf beter gaan spelen.

6 mei 2015 om 16:38

Maar Nouri en van de Beek komen er ook aan.

6 mei 2015 om 16:39

@ De Broervantheo

Ajax heeft dit seizoen 56 wedstrijden gespeeld waarvan er 7 oefenwedstrijden zijn. Als je bedenkt dat Ajax normaliter nog verder wilt bekeren dan nu. En ze willen verder komen in de Cl/el is het spelen van 55 tot 60 duels absoluut geen gek aantal. En ik roep niet om ervaren krachten of talenten. Ik roep om beiden en wel specifiek. We misten dit seizoen gewoon een goede nummer 6 en daardoor moest Klaassen dat klusje op knappen en mistte je stootkracht voor in.

Al met al gaat het om een goede mix van beiden.

6 mei 2015 om 16:42

@ Afcavosje

Met een +/- 60 wedstrijden voor de boeg komend seizoen en een concurrent minder (serero) zie ik voldoende wedstrijden voor Andersen in het verschiet. Dit seizoen gewoon in 35 wedstrijden meegedaan maar mede door blessure leed en ziekte niet verder gekomen. Oftewel gewoon lekker er bij houden en volgend jaar meer kansen geven. Tenslotte heb je 2 AM posities en met Andersen erbij slechts 4 spelers voor die posities. Oftewel je hebt hem hard nodig.

Aan het einde van het seizoen zagen we gewoon dat mensen zoals Klassen die alles speelde kapot was. De selectie moet dubbel bezet zijn om te zorgen dat je tot het einde aan toe fit bent.

6 mei 2015 om 16:45

Ik weet niet of het wel wat gaat worden met Andersen. Vind hem mentaal heel erg zwak en speelt al maanden beroerd om het subtiel uit te drukken. Ik zie liever dat van de Beek naar het eerste wordt gehaald.

6 mei 2015 om 16:48

Dat klopt, maar ik heb het er ook over wanneer vd Vaart terug komt. Dan zie ik geen plek meer voor Andersen weg gelegd. Helemaal omdat vd Beek en Nouri komend seizoen hun debuut ook zullen maken.
Daarnaast vind ik dat Andersen niet stabiel genoeg is en zn ontwikkeling is zeer traag. Ik denk dat het voor zijn ontwikkeling beter is als hij een jaartje bij een subtopper gaat spelen.

6 mei 2015 om 16:56

Zoals gezegd ik zou Serero houden voor VM, van der Vaart halen en Andersen verhuren. Anders lopen we over in de creatieve spelers. Verder liggen we op een lijn. Serero heeft volgens mij een contract tot 2017.

6 mei 2015 om 17:08

@thuntelaar

En dat hij in de eerste 10 wedstrijden een van de weinige lichtpuntjes was is iedereen snel vergeten. Vervolgens een basis plaats kwijtgeraakt mede door ziekte en blessure. Dat Bazoer zich zo manifesteerd is eigenlijk bizar. Persoonlijk houd ik nog even vertrouwen in Andersen. Die jongen kan echt fenomenaal voetballen en ook de laatste 2 wedstrijden zie je dat hij eigenlijk de enige is die leven in de brouwerij brengt. Een bepaalde durf die anderen niet hebben.

Ja het gaat met enige regelmaat nog mis. Maar het zien van de mogelijkheden, het proberen en het doen is iets dat ik alleen bij hem bespeur in de selectie. Er zijn weinig mensen die proberen alles vooruit te voetballen en dat zie ik bij hem wel. Daarom wil ik hem graag nog een kans geven.

En vd Beek + Nouri, die zijn goed. Maar om die als vaste selectiespeler er bij te halen is ook vrij bizar.

6 mei 2015 om 17:10

@ Afcavosje

Andersen is een rechtspoot en daarom zie ik juist wel ruimt evoor hem. HIj is voornamelijk misbruikt op de linkerflank. Op het middenveld speelde hij al veel beter en ik wil hem graag op de rechterkant van het middenveld zien. Wanneer Vd Vaart terug komt zal deze voornamelijk voor linksmidden zijn aangeizen hij stijf links is. Dus dan kan Andersen concurrent van Klaassen worden.

Nouri en VD Beek moet je komend jaar nog niet op rekenen. Die gaan hun debuut maken maar zijn geen volwaardig selectie speler. En je moet alle posities dubbel bezet hebben en houden. Ervan uitaande dat Serero vertrekt en de komst van Vd Vaart houd je Sinkgraven, Vd Vaart (lam), Klaassen, Andersen (ram), Gudelj en Bazoer (cvm). Een goed dubbel bezet middenveld.

6 mei 2015 om 17:12

@ Afcanats

Klaassen is een werker, Bazoer is een werker en Gudelj is een werker.
Vd Vaart, Sinkgraven en Andersen zijn creatievelingen.

Vd Vaart, en in minder mate Klaassen + Gudelj zijn ervaring.
Sinkgraven, Bazoer en Andersen zijn de talenten.

Met die 6 spelers heb je een middenveld met ervaring, talent, loopvermogen, creativiteit en verschillende opties om te kunnen spelen. Alles dubbel bezet.

6 mei 2015 om 17:18

@D-Bergkamp

Klopt maar je moet ook twee middenvelders hebben met loopvermogen (werkers), Serero heeft dat ook. Andersen niet. We komen dan een middenvelder met loopvermogen tekort. Andersen verhuren en dan Serero houden of Serero verkopen en Tapia erbij halen.

VM: Gudelj, Tapia, El Mahmoudi
AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek
AM: Van der Vaart, Sinkgraven, Nouri

6 mei 2015 om 18:50

Bazoer, Sinkgraven, Gudelj en Klaassen hebben allemaal loopvermogen en duelkracht. Daar heb je Tapia helemaal niet voor nodig. Bovendien zou Riedewald ook nog op het middenveld aan kunnen sluiten
Als van der Vaart komt zou er voor Serero of Andersen te weinig ruimte overblijven voor speelminuten. Het zou mooi zijn als Andersen dan een jaar verhuurd kan worden. Dan mogen van der Vaart, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj en Klaassen uitmaken wie er basis komt en kan Serero als backup gelden. Lijkt me een compleet middenveld qua techniek, loopvermogen, duelkracht met voldoende ervaring (van der Vaart en in mindere mate Klaassen en Gudelj) en toch zat ruimte voor speelminuten voor grote talenten als Bazoer en Sinkgraven.

Als Ajax dan nog een Lcv/lv weet te vinden die de achterhoede versterkt staat er een kwalitatief uitstekend elftal.

6 mei 2015 om 18:54

Serero heeft een kortlopend contract, kunnen we verkopen. Als dat gebeur zouden we Tapia kunnen halen, kun je wel langer mee vooruit. Andersen zou ik verhuren inderdaad.

Ik had dus hetzelfde plan maar dan Tapia voor Serero inruilen. Ziet er dan goed uit, met Serero of Tapia maakt niet uit.

6 mei 2015 om 23:36

Laatste stukje ben ik helemaal met je eens. Mbt Beek en Nouri is bij velen de wens de vader van de gedachte. Beiden zijn te jong. Rustig brengen over een jaartje of 1 a 2

6 mei 2015 om 16:34

Omdat daar het hele scorendvermogen mist. Je hebt amper iemand die kan scoren. Gudelj heeft alles om een topper te worden voor het middenveld.

6 mei 2015 om 16:39

Nou wellicht omdat er in de vorige zomer 3 middenvelders vertrokken (De Jong, Poulsen en Blind) zonder dat daar adequate vervanging voor kwam. Nu heb je eindelijk 4 goede middenvelders (klaassen, Bazoer, Sinkgraven en Gudelj), maar allemaal vrij jong dus zul je ze alle 4 veel gebruiken.

6 mei 2015 om 20:10

Er komen nog wel wat aanvallers bij hoor. Er gaan ook weer spelers weg.

Prima speler natuurlijk , maakt alleen de eerdere komst van Sinkgraven nog onbegrijpelijker . Jammer dat die andere 2 schijnbaar ook in de deal betrokken moesten worden.

6 mei 2015 om 16:24

sinkgraven, klaassen, gudelj, bazoer voor 3 posities...dat valt toch wel mee

serrero gaat de stap niet zetten
andersen...tja...gaat wel heel langzaam

6 mei 2015 om 16:27

Precies, Bazoer is nog zo jong. Gudelj op 6 en dan Sinkgraven en Klaassen daarvoor, prachtig middenveld. Serrero is een prima stand-in maar komt gewoon fysiek te kort vind ik . Andersen zie ik ook nog niet snel een basisplaats veroveren.

6 mei 2015 om 16:46

Sinkgraven, Klaassen, Gudelj, Bazoer, Serero (is nog niet weg), Schone (volgens mij ook nog niet) Nouri, Van Beek, andersen. Lijkt me niet dat Van der Vaart dan nog hoeft te komen. Zeker niet als je voor hem ook nog eens een dik salaris af moet tikken.

6 mei 2015 om 16:53

Schone speelt al twee jaar rechtsbuiten.. Volgend jaar ook. Dan is het nog vol maar ik zou Andersen verhuren en van der Vaart laten komen. Ajax kan zijn salaris betalen, het financiele beleid gaat zich langzaam wel uitbetalen hoor. Ook zonder CL.

6 mei 2015 om 16:51

Nee hoor. Duarte ging weg, Sinkgraven kwam. Nu gaat Zimling weg en Gudelj komt.

Ik hoop dat van der Vaart nog komt en Andersen wordt verhuurd dan staat het middenveld goed.

Gudelj, Serero, Bazoer, Klaassen, van der Vaart en Sinkgraven met daarachter talenten El Mahmoudi, van de Beek en Nouri. Perfecte samenstelling, de beste blijven, er wordt ervaring aangetrokken en doorgeselecteerd (duarte, Zimling out)

Mooi voor Ajax , goeie aanwinst!

Een speler die Ajax echt miste! Prima aankoop, 6miljoen is geen cent teveel. Met 5-jarig contract kan je 't risico wel lopen en heb je een erg grote kans dat hij over een jaar of 3 op een mooie leeftijd voor een hoofdprijs naar Engeland oid gaat.

Grappig was trouwens dat heeren analytici nog afgelopen winter zeiden dat een Gudelj, maar ook de toppers van Vitesse, onhaalbaar waren geworden voor de topclubs in NL. Volgens mij gaat de komende periode het absolute tegendeel bewijzen. Wat goed is voor de Eredivisie natuurlijk!

6 mei 2015 om 16:44

Zolang er betaald wordt verkopen zeker clubs als AZ, Groningen en Heerenveen hun toppers nog binnenlands. Bij Vitesse ligt het aan de eigenaar en evt Chelsea (zie Van Ginkel) en dus toch een stuk gecompliceerder.

6 mei 2015 om 16:52

Het ligt bij Vitesse ondertussen ook niet meer gecompliceerd. Als Ajax Propper wil hebben dan kunnen ze hem sowieso oppikken.

Het was destijds een sportieve afweging. Vitesse wilde zich tussen de top 3 nestelen en dan behoort geen weldenkende club de beste speler aan 1 van die concurrenten te verkopen.

Ondertussen is die ambitie terecht afgezwakt en zijn dergelijke transfers echt wel bespreekbaar.

6 mei 2015 om 16:46

Hoezo grappig? Het is ook gewoon de waarheid. De reden dat Ajax zo een Gudelj kan binnenhalen komt omdat hij een vaste afkoopsom in zijn contract had van 6 miljoen euro. Je denkt toch niet dat AZ hem anders voor 6 miljoen zou laten gaan. Dus wat dat betreft veranderd er niks aan de situatie.

6 mei 2015 om 16:53

Drogredenering Gnst.

Een speler kan zelf niet naar Ajax willen omdat Ajax een te laag salarisplafond zou hebben, daarom zou Ajax dergelijke spelers niet meer kunnen halen aangezien ook clubs uit het buitenland slechts 6 miljoen hoeven te betalen. Maar nu wordt bewezen dat het onzin is. Spelers snappen zelf wel dat ze de druk willen voelen van een echte topclub alvorens ze naar het buitenland gaan. En Ajax gaat gezien het 5-jarige contract echt wel 3/4voudige weer terugkrijgen voor Gudelj.

Trouwens: volgens mij heeft Ajax weleens 16miljoen betaalt voor een speler van een dergelijke subtopclub als AZ. Volgens mij heeft Ajax nu véél meer geld dan destijds. Het is niet dat Ajax het niet kan, het is dat Ajax het niet meer wil.

6 mei 2015 om 17:01

Ik heb de hele discussie gevolgd omtrent deze''analytici'' en het ging dus helemaal niet om salaris, maar om transfergeld. Het salaris bij provincieclubs en andere clubs buiten de traditionele top 3 (misschien Vitesse uitgezonderd) kan Ajax ook zeer makkelijk overtreffen. Een club als Utrecht heeft bijvoorbeeld ''maar'' een salarisplafond van 2,5 ton.

Het ging om transfergeld, en daar hebben zij gewoon gelijk ik. Een Gudelj zonder afkoop kan makkelijk voor minstens 10 miljoen verkocht worden door AZ. Volgens mij was er voor dat bedrag al interesse.

En wat niet 16 miljoen betreft klopt. Toen was ook alles beter, en betaalde ajax dat soort bedragen, met de huidige filosofie niet. Niet alleen ajax overigens, ik kan me AZ nog herinneren dat op het punt stond om bijna 20 miljoen voor Alfonso Alves te betalen.

6 mei 2015 om 17:14

Wat een onzin.

Die limiet staat al in Gudelj zijn contract sinds dat hij die getekend heeft in Alkmaar. Dan is het dus onzin dat hij van de winter nog onhaalbaar was voor Ajax en nu ineens niet meer.

Gudelj vindt dus dat hij er voor het moment genoeg qua salaris er op vooruit gaat en dat Ajax hem kansen gaat bieden om bij een topclub te mogen spelen. Dat vindt hij blijkbaar belangrijker dan de buitenlandse clubs die vooralsnog hebben liggen slapen wanneer blijkt dat Gudelj na Ajax weer een gigantische transfer kan maken..

Zo zei Dick Advocaat het volgende nog afgelopen winter (kunnen we in deze als analytici aanschouwen):

“toen Gudelj nog bij NAC Breda speelde, hebben we nog overwogen hem naar PSV te halen, maar we dachten dat hij nog een tussenstap nodig had”, vertelt Advocaat, voormalig trainer van PSV en het nationale elftal van Servië, in De Telegraaf. “dat heeft voor hemzelf goed uitgepakt, maar ik denk dat hij komende zomer voor clubs als PSV en Ajax niet meer haalbaar is.”

“Ik verwacht dat hij direct de stap naar een grote competitie maakt.” Gudelj, 23 jaar, was in het tenue van AZ tot dusver goed voor 51 duels en 13 doelpunten. Het contract van de ex-speler van NAC Breda met de Noord-Hollanders loopt medio 2017 af.

6 mei 2015 om 17:21

Nogmaals, het salaris is ook geen issue, alles buiten de traditionele top 3 verdiend nou ook niet denderend voor voetbal begrippen, dus een overstap naar de traditionele top 3 is financieel sowieso een vooruitgang, zo ook voor Gudelj.

Die limiet staat er helemaal niet vanaf het begin, ik meen me te herinneren dat vorig jaar de afkoopsom op 10 miljoen stond en dit jaar verlaagd naar 6 miljoen. Vandaar dat het ook haalbaar was voor Ajax, zonder die limiet zou Gudelj niet haalbaar zijn, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Verder geeft het stuk van Advocaat precies aan wat nu relevant is. Advocaat zegt dat hij niet haalbaar was omdat toen zijn afkoopsom veel hoger was dan nu.

6 mei 2015 om 18:16

Het gaat er om dat hij onhaalbaar wordt als een buitenlandse (top)club komt met een salaris van 2 miljoen ofzo en hij er op ingaat..dat is niet gebeurd omdat Ajax snel handelde en hij bijvoorbeeld de stap naar Ajax een betere vindt.

6 of 10miljoen is niet onhaalbaar. Het gaat helemaal niet om wat hij buiten de top3 kan verdienen, het gaat er om wat hij in het buitenland kan verdienen. En daar was die "onhaalbare" lading aan op gehangen. Niets anders.

Welkom Nemanja, heb hier een heel goed over

In mijn ogen had Ajax hem beter in de winterstop kunnen oppikken voor 6 miljoen en Sinkgraven niet hoeven halen. Kan de aankoop van Sinkgraven op dit moment dan ook niet begrijpen. Is er een verkoop van Klaassen of een andere middenvelder aanstaande? Dan is deze aankoop beter te begrijpen.

6 mei 2015 om 16:25

klaassen, sinkgraven, bazoer en gudelj voor 3 posities...prima toch.

de rest laat het nog niet echt zien

6 mei 2015 om 16:27

Sinkgraven is goed, tegen dnipro de beste op t veld

6 mei 2015 om 16:32

In de winterstop kostte hij nog geen 6 miljoen, toen moest hij meer opleveren. Naar mijn weten was het zo dat die 6 miljoen alleen aan het einde van het seizoen was.

6 mei 2015 om 16:33

We kwamen nog een middenvelder tekort. En in de winterstop 2. Bovendien Duarte en Zimling zijn weg he, nu Sinkgraven en Gudelj erbij. Gewoon een flinke versterking voor de selectie.

6 mei 2015 om 16:38

Misschien dat Serero vertrekt, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Ondanks dat het allemaal leuk klonk zit Ajax niet heel breed in de goeie middenvelders. Klaassen is gewoon basis, Bazoer is eigenlijk nog steeds een jonkie maar doet het buiten gewoon goed. Sinkgraven is een jong talent. Serero komt gewoon tekort. Naar mijn idee zal het middenveld Klaassen - Bazoer - Gudelj moeten worden waarbij Bazoer in de punt naar achter speelt.

De breedte bij Ajax op het middenveld is eigenlijk alleen maar toekomst met bijvoorbeeld Sinkgraven, en nog een stuk jonger Nouri.

6 mei 2015 om 16:48

Ik denk ik toch meer aan: Klaassen - Gudelj - Sinkgraven/van der Vaart

Bazoer vind ik nog niet geschikt als VM, moet je wel wat meer ervaring voor hebben en bovendien moet daar iemand staan met een goede lange bal, Gudelj past dan geweldig. Kun je veel sneller omschakelen. Er zullen ook wedstrijden zijn dat je liever kiest voor bv.

Klaassen - Gudelj - Bazoer

6 mei 2015 om 17:08

Misschien wordt Sinkgraven wel de nieuwe Zivkovic?

6 mei 2015 om 17:15

Misschien wel niet. Zivkovic is ook pas 18 trouwens, rustig maar, komt nog wel.

Jammer had hem graag bij Psv gezien .. Ajax gaat plezier aan Nemanja beleven vooral bij vrije trappen hahah.

6 mei 2015 om 16:27

Daar heb je toch Schone voor? Vind Schone klasse beter in vrije trappen!

Ik snap nog steeds niet waarom AZ hem toen niet voor 10 miljoen aan Porto verkocht. Alsof je met hem kampioen zou worden. Of kon Porto geen bankgarantie ofzo tonen? Stewart is een heikneuter

6 mei 2015 om 16:33

Je geeft het antwoord zelf al: Porto wilde geen bankgarantie afgeven. Dus logisch en verstandig van AZ dat ze dat niet hebben gedaan. En nu een goede stap voor Gudelj, kan doorgroeien bij Ajax.

6 mei 2015 om 16:33

Porto kon inderdaad geen bankgarantie geven en AZ doet dat niet meer want in het verleden is dat nog nooit goed gegaan. Volgens mij krijgt AZ nog steeds geld voor Medunjanin en Pellè.

6 mei 2015 om 17:17

Niet meer van Pelle, dat is nu binnen.

Echt ik kan er niet bij komen. Van AZ naar Ajax.. Alles wat je voor AZ gedaan hebt valt gewoon weg voor mij nu. Ajacieden denken misschien dat deze overstap niet gevoelig is, nou dat is het dus wel.. Ga dan naar Psv, dat past ook veel beter bij hem. En waarom koopt Ajax in vredesnaam weer een middenvelder?

6 mei 2015 om 16:27

Serero gaat vermoedelijk weg en zimling gaat terug

6 mei 2015 om 16:29

Dit type middenvelder is wat Ajax nodig heeft en al jaaaaaaaaaaaaren mist(laatste was Galasek). Feyenoord had hier haar kans moeten benutten. Goed voor Ajax en nu nog een ervaren verdediger en misschien een spits

6 mei 2015 om 16:31

Wat is er precies anders aan Gudelj? Hij is geen cvm he, dat weet je? Ik snap er niets van, behalve dan dat ie gif brengt en goed is.
Ik hoef Gudelj niet meer te zien.

6 mei 2015 om 18:00

Van AZ naar Feyenoord is niet echt een redelijke vooruitgang.. Naar PSV of Ajax waren de enige binnenlandse opties.

6 mei 2015 om 16:30

Kan me voorstellen dat als AZ supporter moe wordt van Ajax. De Zeeuw, el hamdaoui, lindenbergh, moisander, de lijst in eindeloos.
Maar ja, dezelfde provincie en een stapje vooruit. En Ajax vult jullie kas wel moet je maar denken....

6 mei 2015 om 16:34

Aan de andere kant kun je stellen dat Ajax er goed aan doet om het geld in de Eredivisie te houden en daarnaast is het geld goed gebruikt om het DSB debacle te boven te komen. Daarnaast hebben Ajax en AZ altijd goede zakelijke contacten gehad, want ook Ajax spelers maken wel eens de overstap naar AZ hoor.

6 mei 2015 om 16:37

Haha, moet ik nu blij zijn, dat Ajax de kas van AZ vult? Nee. Ik walg ervan. Maar goed, het is logisch van Ajax, want die willen ook volgend jaar kampioen worden.
Ik kan me niet zo snel een speler voor de geest halen, die de stap andersom maakte? Behalve Djavan Anderson vorig jaar, maarja die kan er dan ook echt niets van.

6 mei 2015 om 16:57

Dat komt omdat Ajax een stap omhoog is. Overigens kwam Arveladze wel via Schotland van Ajax naar AZ.

6 mei 2015 om 17:01

Arveladze ging niet rechtstreeks van Ajax naar AZ dus is dat een stuk minder gevoelig. Buiten dat is de stap Ajax-AZ minder gevoelig als andersom.

6 mei 2015 om 17:03

Tjah, en wij Ajacieden balen er ook van dat al onze sterspelers vervolgens weer weggekocht worden door andere Europese clubs. Leer er maar mee te leven, want zo is onze Eredivisie nou eenmaal.

Want blijkbaar had je het geen probleem gevonden als Gudelj naar PSV was gegaan. Dat is meer een persoonlijk probleem van jou lijkt me, dan dat het echt iets met jouw clubliefde te maken heeft.

6 mei 2015 om 17:18

Jij vindt dat minder gevoelig. Je mening is geen feit. Supporters van clubs als Ado, Utrecht en nu blijkbaar ook AZ overschatten zichzelf een beetje qua concurrentiepositie met Ajax door te doen alsof een speler absoluut die stap niet kan maken. Uitwisseling tussen Ajax, Feyenoord en Psv..dát is gevoelig. Transfer van AZ naar Ajax, dát is een stap zetten.

"Ga dan naar Psv"..een uitspraak waar ik me kapot aan kan ergeren. Niet omdat ik PSV vervelend vindt, maar omdat blijkbaar jouw jaloezie en haat naar Ajax groter is dan de liefde voor je eigen club. Als er een speler onhoudbaar is geworden, wat boeit het dan voor jou of hij naar PSV of Ajax gaat..beide de top van Nederland?

6 mei 2015 om 17:35

Ik heb geen haat aan Ajax, vind het een prachtige club. Maar een transfer van AZ naar Ajax kan je niet maken. Ik overschat me club niet, ik snap dat het een stap omhoog is. Maar het ligt toch wel gevoelig. Maar dat wil je niet begrijpen blijkbaar.

6 mei 2015 om 18:07

Myvision je moest eens weten in eind jaren 70 en 80 haat tussen Ajax en AZ. Dat jij dat niet weet als jong kereltje kan ik inkomen, maar ik kan je zeggen in NH ligt een transfer naar AZ naar Ajax altijd gevoelig.
Voor de meeste is de een reden een seizoenskaart voor volgend jaar niet te verlengen, want de meeste zijn klaar met belachelijk beleid in Alkmaar.

Dat woordje nu blijkbaar zegt alles over niet weten wat er in voetbal afspeelt. Ik zou zeggen ga er eens over lezen!

6 mei 2015 om 18:21

Popopos, bedankt voor je compliment. Ik voel me nog erg jong ook

Vanaf 2005 gingen er in dus 10 seizoenen 8x een speler van AZ naar Ajax (!!!) Dan zou ik zeggen, leg je er bij neer. De afgelopen jaren gingen onze spelers ook naar de Engelse (sub)top die wij in de jaren '70 (maar trouwens ook de afgelopen Europese edities) veelal de baas waren. Het is niet echt zo dat ik het die spelers dan niet gun of dat ik mijn seizoenskaart ga opzeggen.

Overigens ben ik een trouwe Ajaxsupporter en zou het mij een reet roesten wat er in Alkmaar, maar ook in Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam gebeurd. Kijk gewoon eens naar je eigen club en accepteer het wanneer je spelers een stapje omhoog gaan.

6 mei 2015 om 16:30

Om zimling weggaat en een type Gudelj missen.

6 mei 2015 om 16:31

Voetballers denken niet als fans. Welke gevoeligheid omdat er een paar hysterisch worden? Wat een kansloos gedoe. Ik heb me ook zo gedragen tegen Kenneth Vermeer. Maar wat boeit het? Als hij wilt gaan na die club gaat ie lekker. Fans houden de club in stand niet een speler. Die gaan toch weg met de wind.

6 mei 2015 om 16:39

Als je als aanvoerder geen clubliefde kent, hoef je van mij geen aanvoerder te zijn. Ik snap dat het niks helpt om agressief te reageren of iets dergelijks.. Maar ik snap het gewoon niet. Als je kan kiezen tussen Ajax en PSV (notabene de kampioen), dan ga je toch naar Psv? Past ook veel beter bij hem.

Maargoed, ik weet zijn salaris enz. ook niet, dus oordelen daarover wordt ook moeilijk.

6 mei 2015 om 16:43

Alleen heeft PSV al Guardado, Schaars en Hendrickx voor die plek. Zal Gudelj zeker hebben meegenomen in zn beslissing.

6 mei 2015 om 16:44

Nee, want die spelen op de cvm positie, en Gudelj niet. Was perfecte vervanger geweest van de vertrekkende Wijnaldum.

6 mei 2015 om 16:31

Omdat Gudelj iets toevoegt aan het middenveld van Ajax: kracht gekoppeld aan voetballend vermogen. Zo'n type hebben ze nog niet. Bovendien heeft hij een goede vrije trap en redelijk scorend vermogen. Logische aankoop dus.

6 mei 2015 om 16:46

Dat hebben we gezien tegen Feyenoord indd toen hij drinken werd gespeeld door ons middenveld! I I G succes ermee

6 mei 2015 om 17:04

@santiago76,

Ene Lukoki zette ook ooit een Tim de Cler finaal voor schut. Is Lukoki nu ook super goed?

Misschien moet je leren om niet op basis van 1 wedstrijd conclusie's te trekken. Ronaldo stelde gisteravond ook geen hol voor...

Pfff...hoeveelste speler is dit wel niet die Ajax van AZ koopt.
Nja goede aankoop van Ajax

en veel succes Neno

Hoppa! Koopje voor maar 6 miljoen opgepikt en exact wat we nodig hebben, iemand met een lange pas, afstandschot en ook gif en duelkracht. Goed werk Overmars en Technisch hart, we moeten de selectie snel rond hebben.

Nu is eindelijk het middenveld weer goed bezet. Zimling weg, Gudelj in, we gaan er zwaar op vooruit en hiervoor is er al doorgeslecteerd met Sinkgraven voor Duarte. Nu van der Vaart, Cardozo en Emanuelson nog. Andersen verhuren, Kishna en Sigi verkopen.

VM: Gudelj, Serero, El mahmoudi
AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek
AM: Sinkgraven, van der Vaart, Nouri
RA: El Ghazi, Schone, Muric
SP: Cardozo, Milik, Zivkovic
LA: Fischer, Menig, Cerny

Sterke selectie dacht ik zo.

6 mei 2015 om 16:33

@ Afcanats

Ik dacht meer zo:
VM: Gudelj + Bazoer + Mahdioudi
Lam: Vd Vaart + Sinkgraven + Vd Beek
Ram: Klaassen + Andersen + Nouri

Serero vertrekken en Andersen behouden.

6 mei 2015 om 16:45

Zoals hieronder ook al gezegd, ik vind Klaassen en Bazoer meer hetzelfde type met loopvermogen. Andersen net als Sinkgraven en van der Vaart meer creatieve spelers. Serero vind ik wel een speler met specifieke kwaliteiten, zoals kort draaien, lijkt mij beter om Serero te houden en Andersen te verhuren.

We zitten anders te ruim in de creatieve aanvallende middenvelders.

6 mei 2015 om 16:48

Hoezo sterk? En waar tover jij cardozo vandaan? Laat ze eerst maar ballen dan zien hoe sterk jullie zijn

6 mei 2015 om 17:04

Prachtig team hoor Cardozo is aangeboden bij Ajax en Ajax heeft interesse. Zo zou het op papier echt een geweldig elftal zijn.

6 mei 2015 om 17:23

Cardozo vangt 2 miljoen euro per jaar in Porto, dat gaat Ajax niet betalen.

6 mei 2015 om 17:27

@bootsjungen

Speelt in Trabzon ten eerste maar Ajax kan dat wel betalen, zeker als hij qua transferbedrag niet veel moet kosten. We hebben niet voor niets aan de financiele kant zitten sleutelen de afgelopen jaren.

Goede sponsor binnen, recettes gaan omhoog

6 mei 2015 om 17:42

@afcanats Gast, wat denk je zelf? Ook al zou je als Ajax zijnde 2 miljoen kunnen betalen aan salaris, dan zal je dat toch nooit doen. Wat voor signaal geef je dan af aan de rest van je selectie? Als je plafond op circa 1 mlj ligt ga je niet een afgeschreven spits puur op naam 2 mlj betalen. Dat is geen beleid.

6 mei 2015 om 17:47

@vinkel

Dan geven we hem toch 1-2 miljoen tekengeld en 1 miljoen salaris. Krijgt hij ook 4 miljoen over twee jaar. Bovendien, ik denk dat het plafond al omhoog is.

Jullie vragen je af waarom Ajax zo zuinig is geweest? De concurrentie zal het nu gaan merken. We kunnen al vroegtijdig spelers van 6 miljoen contracteren en ook een van der Vaart of Cardozo behoren tot de mogelijkheden.

Cardozo is een ervaren en geslepen spits, Pizarro zou ik overigens ook een goede vinden. Top team

Zou dit dan een streep zetten door de komst van van der Vaart? Nu hebben ze op het midenveld volgend seizoen (ervanuitgaande dat Klaassen nog blijft) Klaassen, Sinkgraven, Bazoer, Gudelj, Serero, en volgens mij vergeet ik nu nog iemand, misschien een jeugdspeler die dicht tegen het eerste aanzit. Van der Vaart lijkt me dan een erg dure kracht die dit talentvolle middenveld in de weg zal staan.

Overigens wel een uitstekende aankoop van Ajax. Een van de weinige, misschien de enige Eredivisiespeler op moment waarvan je van tevoren weet dat hij voor alle drie de topclubs in Nederland een versterking is.

6 mei 2015 om 16:41

VM: Gudelj, Serero, El mahmoudi
AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek
AM: Sinkgraven, van der Vaart, Nouri

Andersen zou ik verhuren. Drie talenten die eraan zitten te komen en wat minuten kunnen pakken op deze manier.

Goede aankoop, maar ik begin me steeds meer af te vragen waarom er dan zo veel in Sinkgraven is geïnvesteerd. Die gaat toch wel vaker achter het net vissen met een aankoop als deze. Zelfde geldt voor Andersen, hoewel ik die sowieso vanaf nu tot september het krachthonk in zou moeten.

6 mei 2015 om 16:32

Prima aankoop die Sinkgraven. Was hard nodig in de winter een middenvelder. Tegen Feyenoord met Bazoer, Riedewald en Sinkgraven aan moeten treden, er zat niks achter op de bank.

6 mei 2015 om 16:58

Ik vind Sinkgraven wat betreft zijn talent ook op zich een prima aankoop, maar de hoeveelheid geld die ermee gemoeid is gegaan vind ik dan toch wat overdreven naar verhouding. Dat bedrag suggereert toch een beetje dat het een speler is die Ajax meteen op sleeptouw kan nemen en dat is hij gewoon nóg niet. Van der Vaart zou ik nou overigens absoluut overbodig vinden, anders komen jongens als Nouri en Van de Beek ohelemaal niet aan bod. Eventueel voor de spitspositie, maar daar moet Zivkovic wel een kans gaan krijgen achter Milik, mits zijn gedrag verbetert. Met Gudelj, Bazoer, Klaassen, Sinkgraven, Andersen, Nouri en Van de Beek heb je toch behoorlijk wat opties. Groeibriljanten als Bazoer en Nouri moeten gewoon genoeg perspectief houden.

6 mei 2015 om 17:07

Nee hoor. Blind voor 18 miljoen weg en dan je eerste aankoop van dat boekjaar doen voor 7,5 miljoen. Hij is het waard in mijn ogen.

Ajax speelt ook nog voorronde CL, zeker weten dat Nouri en van de Beek wel minuten gaan maken als ze zo doorgaan, jongens zijn pas eerste jaars A junior he, 17 jaar.

Ik zou Andersen verhuren en van der Vaart halen, dan hebben we ook nog ervaring er bij. De talenten kunnen zich aan hem optrekken en hij zal niet alles kunnen spelen.

6 mei 2015 om 16:35

@23vdvd23

Wat dacht je van het volgende

Cvm: Gudelj + Bazoer
Ram: Klaassen + Andersen
Lam: Vd Vaart + Sinkgraven

Serero zal waarschijnlijk vertrekken...

6 mei 2015 om 16:43

Vind Bazoer toch meer een type Klaassen, iemand met loopvermogen. Andersen meer een speler op de positie waar Sinkgraven en eventueel van der Vaart goed uit de voeten kunnen in de rol van creatieve speler.

Ik zou daarom Serero erbij houden voor op VM, waar hij het wel ok doet en Andersen verhuren.

Zo zonde. Hier kon az nog wel wat meer voor vragen, jammer :/ wel veel succes gewenst bij ajax

6 mei 2015 om 16:34

Gelimiteerde transfersom. Dan kan AZ 0,00 euro meer vragen.

6 mei 2015 om 17:36

Kunnen ze altijd vragen natuurlijk, krijgen ze alleen niet....

Geen verrassing, maar gewoon een prima aankoop! Voor het spelbeeld e.d. hoop ik dat Ajax echt wat beter wordt, ze hebben met een Boilesen, Serero, Veltman, Viergever, Kishna, Sighthorsson etc. teveel net niet spelers. Komt bij dat Milik en El Ghazi ook nog niet voor de volle 100% overtuigen en een Bazoer er met zijn jeugdigheid ook nog niet is.

'Ik maak het seizoen af met AZ en beslis daarna over mijn toekomst, alleen AZ telt nu' :Gudelj paar weken geleden.

Ik gun hem de stap, maar waarom nu bekend maken? De belangrijkste wedstrijden van het seizoen komen eraan en meneer gudelj speelt al als een natte krant wanneer het erom gaat en nu hij met zn kop al in amsterdam zit zie ik het al helemaal niet zitten. Van mij mag hij de selectie alvast uit, geschorst voor nac, excelsior gaat waarsch nergens om en in de belangrijke play offs heb je er toch niks aan, net zoals tegen Feyenoord, twente in de beker of Heerenveen.

Zo nu nog een goeie verdediger. en links back.

6 mei 2015 om 17:02

Die back hebben ze tegelijk met Nemanja binnengehaald, namelijk zijn broertje Dragisa.

Ajax doet dit slim 6 miljoen is een mooie prijs en hoewel het een vriendendienst lijkt van zijn vader kan dat ook nog heel anders uit pakken als je ook nog via hem een goede speler scout.

Waarom doet Ajax dit goed alleen al zodat Psv en Feyenoord hun middenveld niet kunnen completeren en omdat naast al die technische voetballers Ajax nu een speler heeft met power die hebben ze niet zoveel namelijk. Altijd als je ajax zie begin je je bij windkracht 3 zorgen te maken over bepaalde spelers net zoals je dat bij Feyenoord heb met Boetuis. (En die wilt dan naar de premier leage )

Jammer dat Feyenoord hem niet had gehaald met een spits een degelijke rechtsback, spits en alle spelers op hun eigen positie was Feyenoord namelijk titel kandidaat nummer 1 geweest in mijn ogen zelfs als Clasie vertrekt.

Lijkt een beetje op een fm team maar als Clasie, Vilhena, Immers, Kazim, Boetuis, Graafland, Mulder, Mathijsen, Boulahrouz en zo echt vertrekken moet dit heel erg mogelijk zijn geweest. maar helaas Ajax heeft snel gehandeld.

6 mei 2015 om 16:39

Er lopen nog een paar goede jongens bij Vitesse rond, dus Feyenoord kan dit nog wel regelen lijkt me..

6 mei 2015 om 16:46

Gudelj was in mijn ogen de topkandidaat niet alleen omdat hij bij de betere spelers van de eredivisie hoorden maar ook omdat je hem gewoon steeds beter zag worden die propper word ik niet echt vrolijk van en die Veijnovich heeft wel wat maar is ook een klasse minder dan Gudelj.(ander soort middenvelders maar toch)

Prima aankoop, al wordt het inderdaad druk op het middenveld, zeker als vd vaart ook nog gaat komen. Serero zal nu toch wel verkocht worden en Andersen waarschijnlijk verhuurd. Dan heb je voor 3 posities de volgende spelers: Bazoer, Schone, Klaassen, vd Vaart, Sinkgraven en Gudelj. Daarnaast zullen Nouri en vd Beek er regelmatig bij zitten.
Het zal veel rouleren worden voor de Boer om iedereen gelukkig te houden, of Klaassen en/of Schone worden misschien toch nog verkocht.

Weer een middenvelder erbij, na Sinkgraven komt ook Gudelj erbij.
Dan gaat Gudelj op 6 spelen, en Klaassen en Sinkgraven centraal op het middenveld.

Dan zal Serero, Andersen vertrekken.

Misschien kan Bazoer centraal acterin spelen, heeft hij bij PSV ook gespeeld.
Hateboer ophalen en we doen weer mee voor het kampioenschap

Dan kom ik uit op deze opstelling:
Cillessen - Hateboer - Veltman - Bazoer - Riedewald - Gudelj - Klaassen - Sinkgraven - El Ghazi - Milik - Fischer


6 mei 2015 om 16:41

Bijna met je eens, ik zou alleen Tete een kans geven op RB en Riedewald in het centrum met Veltman zetten. Moet je alleen nog een degelijke LB zien te halen.

6 mei 2015 om 16:46

Twee dwergen centraal achterin? Niet echt handig in Europees verband

6 mei 2015 om 16:56

Beide 1,82. Valt wel mee toch? Viergever is even groot en Bazoer 1,84. Wil je echt een beer daar moet je verder rond kijken.

6 mei 2015 om 17:22

Veel te krap in de middenvelders, plus dat Bazoer een rechtspoot is, die zet je dus niet op Lcv.

Wie heb je op de bank in hemelsnaam voor het middenveld? Niemand volgens mij... Bazoer, Serero houden voor middenveld, van der Vaart erbij en Andersen verhuren.

Van Rhijn gewoon houden en vooral een linksback halen.

Zo, deze transfer heeft volgens mij helemaal niemand in de voetbalwereld aan zien komen. Chapeau voor de wijze waarop wij allemaal om de tuin geleid zijn.

Natuurlijk gewoon een hele goede aankoop van Ajax waar ze waarschijnlijk een heleboel plezier aan zullen gaan beleven. Maar waar is die poppenkast van de afgelopen weken nou toch goed voor geweest? Alsof de de voetbalvolgers wereklijk gek zijn.

Linksback halen en van der Vaart lekker naar de zandbak laten gaan. Goeie aankoop!

6 mei 2015 om 17:04

Linksback is binnen, namelijk het jongere broertje Dragisa Gudelj.

Leuk volgend seizoen Ajax bewonderen met een geheel nieuwe formatie het zogeheten. 1-1-9-1 systeem !

6 mei 2015 om 20:09

Tellen de gebroeders Gudelj voor 1 tegenwoordig of speelt Ajax vaker met 12 man?

Een van de betere aanwinsten van afgelopen jaren voor Ajax.
Werd tijd dat er eens iemand met body en fysiek het middenveld kwam versterken.. toch blijf ik het jammer vinden dat Feyenoord nooit interesse heeft getoond in Gudelj. Vind dit type spelers altijd uitstekend bij Feyenoord passen, maarja het is niet anders.

Goed gedaan van Marcske!

Waarom plaatst bijna iedereen die hier reageert gudelj op de cvm positie terwijl hij geen cvm is?

Nog niet heel enthousiast over deze aankoop. Wordt hij als verdedigende middenvelder gehaald, dan snap ik het al helemaal niet. Dan heb je het probleem daar nog steeds niet opgelost en krijg je steeds maar weer spelers daar te spelen die nu op hun ideale positie spelen. Als ik dan ook lees wat voor De Boer zijn kwaliteiten te zijn, dan raak ik nog minder overtuigd. 'heeft een bepaalde energie, deelt wel eens een tikkie uit, fysiek en uitstraling.' Ja allemaal leuk en aardig, maar dat betekent nog niet dat het een meerwaarde gaat zijn voor Ajax. Met die kwaliteiten ga je het spel ook niet verbeteren, hoogstens verzwakken. Ajax heeft niet per se zo'n behoefte aan gif, mentaliteit en fysiek, maar aan durf en lef. Genoeg gasten die heus wel een balletje kunnen trappen daar op het middenveld, maar er is niemand die eens iets verrassend doet met de bal. Dat gaat met een Gudelj heus niet beter worden.

M.i. doet AZ er zeer goed aan hem te verkopen. Krijgen er toch een goede som geld voor die hij m.i. niet waard is. Valt op door zijn zeer professionele en winnaarsmentaliteit. Maar valt mij tegen qua voetballende kwaliteiten, doet het goed tegen de "kleinere" clubs maar gaat Ajax niet helpen overwinteren in de CL. Ik denk dat Gudelj beter had kunnen wachten op een europese subtopclub.

Mooi, nu nog Tapia voor de breedte halen voor 3 miljoen en Serrero verkopen. Vd.vaart transfervrij overnemen van Hsv.

Bank:

Boer
Tete, vd.hoorn, Riedewald, Viergever
Vd.beek, Tapia, Andersen
Sinkgraven
Schone, Fischer

Cilessen
Van Rhijn
Veltman
Agger
Boilesen
Gudelj
Bazoer
Klaassen
Vd.Vaart
El Ghazi
Milik
6 mei 2015 om 16:58

VD Vaart moeten ze nooit aan beginnen die kan echt niet meer mee. Kunnen ze beter Nouri wat speelminuten gunnen. Schone hoort ook niet in dit elftal thuis net als Andersen. Die zijn beide echt een stuk minder dan de rest van het middenveld en elftal. En je wilt alleen Agger halen voor de verdediging? Het is toch wel duidelijk geworden dat Ajax vooral achterin een probleem heeft. Zeker de backs zijn gewoon dramatisch.

6 mei 2015 om 17:14

Tapia halen is inderdaad geen slecht idee. Maar dan moet Serero wel weg.

Voor mij zou het dan ideaal zijn:

VM: Gudelj, Tapia, El Mahmoudi
AM: Klaassen, Bazoer, van de Beek
AM: van der Vaart, Sinkgraven, Nouri

Barst van zowel kwaliteit als talent.

6 mei 2015 om 17:23

Inderdaad, Tapia binnen halen voor slechts 3,5 miljoen en Serrero verkopen voor 5-6 miljoen. Ideale deal.

Lijkt mij een prima aankoop. Zo'n soort speler heeft Ajax dit seizoen enorm gemist. En dan bedoel ik niet eens zozeer zijn voetballende kwaliteiten. Technisch gezien zullen er namelijk best talentvollere spelers binnen de selectie zitten, maar qua mannelijkheid en mentaliteit is dat een ander verhaal.

Als je op het middenveld kunt kiezen uit spelers als Gudelj, Bazoer, Klaassen, Sinkgraven en eventueel Schone is dat voor Nederlandse begrippen gewoon heel behoorlijk. Ik neem alleen aan dat Serero nu zal vertrekken. Leuke voetballer hoor, maar nooit beslissend.

Nu de andere linies nog versterken, want Ajax heeft nog steeds op te veel posities pure middelmaat rondlopen.

Geweldige aanwinst voor Ajax ben er van overtuigd dat die zeker zal slagen.

Is deze opstelling niet wat voor Ajax?

Cillessen
?
Veltman
?
Gudelj
Sinkgraven
Bazoer
Klaassen
El Ghazi
Milik
Fischer

Voor Ajax natuurlijk een topaankoop, voor Az weer een stap terug. Als PSV nu nog Propper en Vejinovic haalt dan blijft er van de concurrentie helemaal niets meer over (als het al concurrentie was). Alleen Feyenoord blijft nog een beetje bij maar als daar Clasie, Immers en Vilhena vertrekken kun je daar ook een streep doorheen zetten tenzij er echt goede aankopen gedaan worden. Tapia, Ziyech, Guiterrez, Trezeguet, Chery, Rusnak, Tibbling. Thern?

Ik begrijp hier weinig van. Ajax heeft op het middenveld Klaassen (één van de beste spelers van de eredivisie), Bazoer (één van de grootste talenten van Nederland) en Sinkgraven (dure nieuwe aankoop) al, en daar komt nu nog een dure aankoop bij? Wie van die vier wil je dan op de bank gaan zetten? En wat als Van der Vaart er ook nog eens bij gaat komen?

Als ik Ajax was, dan zou ik me eerst maar eens gaan richten op die aanval die er na 32 wedstrijden 22 minder in heeft liggen dan de aanval van Psv... En die in geval van nood zelfs nog hulp moet krijgen van Mike van der Hoorn, een verdediger van middenmoot-niveau als pinchhitter...

6 mei 2015 om 17:11

Ajax gaat zo een enorm sterk middenveld hebben. Als van der Vaart er ook nog bij komt is het middenveld echt ijzersterk en compleet.

Ik verwacht dat van der Vaart niet alles zal spelen, Sinkgraven komt genoeg aan bod. Gudelj/klaassen kunnen dat ook niet en we hebben een brede selectie nodig, dit jaar kwamen we echt middenvelders tekort. Je hebt gewoon 6 spelers nodig voor 3 posities met Gudelj, Serero, Bazoer, Klaassen, van der Vaart en Sinkgraven hebben we dat.

Zimling en Duarte zijn weg, er wordt nu flink doorgeselecteerd en versterkt. Bovendien Sinkgraven kan ook nog op LA spelen en van der Vaart in de spits.

6 mei 2015 om 17:28

Kom op hé, Van der Vaart in de spits; dat moet je toch niet willen als je Milik al rond hebt lopen? Van der Vaart is versleten en vangt een gigantisch hoog salaris terwijl Milik nog jong is en zich nog kan ontwikkelen.

6 mei 2015 om 17:36

Natuurlijk heb je voor elke positie twee spelers nodig, maar je koopt Sinkgraven (7 miljoen) of Gudelj (6 miljoen) toch niet voor de bank? Basisspelers kun je kopen, maar de backups moet je in principe zelf opleiden.

6 mei 2015 om 17:43

@bootjungen

Soms wil je een ander type hebben. Sterker nog ik zie ook Cardozo nog graag komen. Van der Vaart voegt ervaring toe, zal niet alles kunnen spelen en dat geeft ruimte voor de talenten onder andere Milik.

6 mei 2015 om 17:45

@cabinesscence

Nee er zal er wel een spelen. Je hoeft je niet blind te staren op hun transferbedrag. Als we het doen zoals hierboven zijn Bazoer, Serero (ajax Ct), van der Vaart en Klaassen bij Ajax opgeleid, meer dan de helft.

We hebben goed gespaard de laatste jaren, een paar goede sponsordeals rondgemaakt en we gaan nu de vruchten plukken. Ajax kan een speler van 7,5 miljoen gewoon op de bank zetten.

Heel goed, heel goed. Middenveld is bijna af zo.

Iemand enig idee wat Kishna zal gaan doen?

Middenveld wordt wel druk volgend jaar op deze manier. Bazoer, Klaassen, Sinkgraven en Gudelj. 1 zal er teleurgrsteld worden. Wat gebeurt er met de overige middenvelders. Buiten dat om een goede aankopp van 020. Deze aankoop doet de aankoop can Sinkgraven wel nog vreemder aan dan hij al was. Zou Klaassen dan vertrekken??

6 mei 2015 om 17:01

Sinkgraven gaat op de bank, hij is nog niet constant genoeg.

6 mei 2015 om 17:18

Van zowel Bazoer als Sinkgraven mag je niet verwachten dat ze op hun leeftijd al een heel seizoen alle wedstrijden goed spelen. Daarnaast krijg je ook nog te maken met schorsingen en blessures.

Eindelijk halen ze iets fatsoenlijks. Ik ben zeer kritisch op Ajax geweest, maar de toekomst is rooskleurig met Gudelj en de jonge talenten. Nog 1-2 zulke aankopen en CL overleven wordt een feit.

Een koopje voor Ajax. Ik ben benieuwd hoe het middenveld van Ajax er komend seizoen uit gaat zien. Bazoer, Klaassen, Serero en Sinkgraven zijn ook geen verkeerde spelers. Daar moet toch een mooi middenveld mee te vormen zijn voor De Boer.
Klaassen, Sinkgraven en Gudelj lijkt mij het ideale middenveld voor Ajax. Gudelj meer verdedigend. Sinkgraven aanvallend en Klaassen als loper.

Ik zie dat zijn broertje ook naar Ajax gaat , Iemand die weet of hij een groot talent is of iets dergelijks?

Weer een geweldige Az speler die ook geweldig gaat presteren bij Ajax net als de andere ex Az spelers die bij Ajax spelen.
(Sarcasme)
Hij zal het niveau Eredivisie aankunnen maar meer niet geen speciale speler.
Ben blij dat mijn club met minder geld veel betere spelers kan halen dan Ajax lang leven Zuid-Amerika.

Gefeliciteerd Ajax met het binnenhalen van de familie Gudelj

Mama Gudelj vanaf de winterstop als koffie juffrouw ?

On: Ajax heeft een goede speler aangetrokken. Ben benieuwd wie Ajax nog meer gaat aantrekken om de selectie een kwaliteitsinjectie te geven.

leuk voor ajax dit, hopelijk kunnen ze door de voorronde cl komen.
middenveld ziet er prima uit zo:

bazoer, gudelj, klaassen, sinkgraven, andersen en misschien v.d.vaart.
v.d.beek en nouri kan je rustig proberen te brengen/eventueel verhuren of seizoentje jong ajax.
daarbij zimling, serero en duarte weg laten gaan.
en schone met menig en muric als back-up voor fischer en el ghazi houden.

Ajax: Klaassen, Gudelj, Sinkgraven, Bazoer, Andersen, VD Beek, Nouri
Psv: Guardado, Maher, Propper, Ritzmaier, Hiljemark, Hendrix

Zo hebben Ajax en PSV beide een erg sterk middenveld al kan PSV beter nog een versterking halen (buiten Propper) anders gaan ze die slag niet winnen van Ajax. Ga er even vanuit dat Wijnaldum vertrekt en dat dit ook echt de selecties gaan worden (serrero, Schaars enz. zijn gewoon uitgespeeld).

Het middenveld van Feyenoord is nog weinig van te zeggen. Tot nu toe bestaat de selectie voor volgend seizoen gewoon uit Clasie, EL Ahmadi, Toornstra, Vilhena, Immers, Schuurman. DIt seizoen was dit middenveld nog goed genoeg om in de topwedstrijden de slag op het middenveld te winnen maar na dit seizoen gaat dat niet meer lukken zonder versterkingen. Zeker als er ook nog wat spelers vertrekken.

6 mei 2015 om 17:24

Graag van der Vaart halen en Serero houden of Tapia als zijn vervanger halen. Andersen verhuren.

Ajax: Klaassen, Gudelj, Sinkgraven, van der Vaart, Bazoer, Tapia, van de Beek, Nouri ook naar de toekomst toe geweldig.

6 mei 2015 om 17:30

Ik zie in VD vaart echt geen meerwaarde voor dit Ajax. Die jongen heeft echt zijn beste tijd gehad en staat spelers als Klaassen, Sinkgraven en Nouri alleen maar in de weg. Verder vind ik Serrero gewoon niet goed genoeg. Met Gudelj, Bazoer en VD Beek heb je ook genoeg verdedigende kwaliteiten in het elftal, Tapia is in mijn ogen niet nodig dan. Andersen kun je inderdaad verhuren maar dan wordt het weer erg dun op het middenveld. Als wissel is hij goed genoeg.

6 mei 2015 om 17:51

Ik wel: Ervaring en dat ook nog in de internationale top. Aan de bal is hij ook nog erg goed en van der Vaart als valse spits zou een nieuw wapen van Ajax worden, zet daar een Klaassen, El Ghazi en Fischer omheen, allemaal spelers die het gat in kunnen duiken. Geeft Ajax gewoon nog meer mogelijkheden, plus, ik denk dat de talenten enorm veel opsteken van Raffie.

Gefeliciteerd Neno! Succes in Amsterdam. Jammer dat Draghi ook meegaat. Had hem graag bij NAC 1 zien debuteren in de eredivisie. Ben benieuwd of hij het bij Ajax gaat redden. Zijn grote broer in ieder geval wel!

Ik verwacht niet dat Ajax hier veel wijzer van wordt. Ajax moet ervaren spelers halen die het klappen van de zweep kennen. Houdt het scoutingapparaat op bij Alkmaar of zo?

En er zijn meer ervaren spelers dan Van der Vaart. Daaraan moet je je als Ajax nooit meer aan wagen.

Dit is wel een speler die Ajax dit seizoen heeft gemist. Prima gerichte aankoop dat he misdenveld van Ajax zeker versterkt (itt Sinkgraven).

Heerlijke aankoop! Nu nog kijken of die het ook waar kan maken. Eerste nodige aankoop is in ieder geval alvast binnen!

Hoop echt dat Feyenoord nog wat kan versterken, van PSV weet ik dat het gaat gebeuren.
Dan als deze 3 versterkt zijn kunnen we maybe wat betekenen in respectievelijk de CL en El.

Hoop op volgende 5 rotatiemiddenvelders per team:
Psv: Maher, Guardado, Ziyech, Schaars, Propper. Wijnaldum vertrekt waarschijnlijk.
Ajax: Sinkgraven, Gudelj, Bazoer, Klaassen en V.d.vaart.
Feyenoord: El Ahmadi, Toornstra, Vilhena(mits ze zijn contract gaan verlengen,tapia en Vejinovic.

Dit is zomaar een suggestie, het kan altijd anders.

Hij heeft zijn vader en broertje een nieuwe werkgever gegeven maar had hij ook niet even Vejinovic in zijn contract kunnen opnemen. Dan hebben echt een perfect middenveld. Met Gudelj, Klaassen en Vejinovic. Maar wat niet is kan nog komen. Ik ben in ieder geval blij dat we Gudelj definititief voor 5 jaar binnen hebben.

Nu nog maar afwachten of hij het kan waarmaken natuurlijk. Voorbeelden genoeg van spelers die het leuk doen in de subtop maar het vervolgens laten afweten een niveautje hoger...

Misschien kunnen ze in Amsterdam de scouts van AZ inhuren.. blijkbaar doen ze het in Alkmaar stukken beter.

Waar zijn nou die psv supporters die riepen dat hij wachtte tot wijnaldum verkocht zou worden??

Aardige leegloop daar bij AZ. Esteban, transfervrij
Hoedt, transfervrij
Gudelj, 6 miljoen.
Totaal 3 spelers kwijt voor 6 miljoen. Die heb je niet zomaar vervangen voor dat bedrag.

Ajax heeft nu een overvloed aan middenvelders. Klaassen, Serero, Bazour, Andersen, Schone, Sinkgraven, Gudelj, en dan hebben ze ook nog Nouri en vdbeek. Ik ben benieuwd wie er allemaal gaan afvallen.

Van der Vaart er nog bij. Wordt druk daar op het middenveld.

Weer mismanagement van Overmars, Gudelj had namelijk in de winterstop moeten worden gehaald i.p.v. Sinkgraven. Wanneer je een bedrag van 6 miljoen uitgeeft moet het een directe versterking zijn en dat is hij niet gebleken. Gudelj heeft laten zien dat hij NAC en AZ beter laat spelen dus is Ajax een logisch stap. Verwacht dat hij op de nummer 6 positie gaat spelen.Ajax zal afscheid moeten nemen van Anderson en Serero die hebben in 2 jaar geen vooruitgang laten zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren