Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Gudelj ontbreekt op training en wordt gekeurd bij Ajax'

Laatste update:

Alle betrokken partijen blijven het nieuws ontkennen, maar De Telegraaf blijft er op rekenen dat Nemanja Gudelj in de komende seizoenen Ajacied zal zijn. De middenvelder schijnt een akkoord te hebben bereikt met Ajax over een vijfjarig contract en in deze verbintenis zitten enkele bijzondere secundaire arbeidsvoorwaarden, claimt de ochtendkrant.

/

Gudelj schijnt ervoor te hebben gezorgd dat Ajax ook zijn vader Nebojsa (46) en broertje Dragi (17) in zal lijven. Laatstgenoemde is een talentvolle verdediger, die dit seizoen nog bij Jong NAC speelt. Hij zou de kans krijgen om een plek in de selectie van Jong Ajax te bemachtigen. Dit team zit momenteel niet ruim in de linksbacks.

Nebojsa Gudelj zou een rol moeten krijgen binnen de scouting van Ajax. De oud-speler en oud-trainer van NAC woont en werkt al sinds 1997 in Nederland en kent de Eredivisie daardoor erg goed, maar hij heeft ook een uitstekend netwerk in de Balkan en met name Servië, waar Ajax van zou kunnen profiteren.

Volgens De Telegraaf wil Ajax de 23-jarige Nemanja Gudelj zo snel mogelijk presenteren en zou dat nog deze week kunnen gebeuren. De middenvelder zal aankomende zondag niet in actie komen voor AZ, omdat hij geschorst is tegen zijn oude club NAC. Ajax betaalt zo'n zes miljoen euro aan AZ voor Gudelj, die twee jaar in Alkmaar speelde.

Update 6 mei 13.41 uur - 'Gudelj ontbreekt op training AZ en wordt gekeurd bij Ajax'
Volgens RTV Noord-Holland ontbrak Nemanja Gudelj woensdagochtend op de training van zijn club AZ. Dat zou te maken hebben met zijn naderende overstap naar Ajax, die mogelijk in de middaguren al bekendgemaakt zal worden. Gudelj deed niet mee tijdens de oefensessie in Alkmaar en zou medisch gekeurd worden in Amsterdam.

Denk je dat Nemanja Gudelj een aanwinst kan zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 mei 2015 om 07:12

Ik als NACCER ben van mening dat alleen Nemanja aanvulling is voor Ajax. Dragi kan bij NAC niet eens het verschil maken in de jeugd. Nebosja scouten heeft geleid dat NAC selectie moest aanpassen met 7 spelers om rechtstreekse degradatie te voorkomen.

6 mei 2015 om 08:35

Je weet toch wel wie wij (ajax) als linksback hebben he?

6 mei 2015 om 08:43

@ajaxmind ja...maar die is niet zo slecht als de back in het eerste van nac...dus die in de jeugd is nog minder.

6 mei 2015 om 10:05

Zijn broertje kost waarschijnlijk niets of slechts een kleine opleidingsvergoeding. Mogelijk kan hij met andere begeleiding bij Ajax wel het verschil maken, maar zo niet dan is dat nog geen ramp.

6 mei 2015 om 10:25

Ajax wil Gudelj senior niet als technisch directeur he. Ze willen hem alleen als talent-scout in de Balkan. Daar kan hij weinig kwaads doen. Hoogstens slechte talentjes aanwijzen die dan voor weinig geld worden overgenomen. Mij lijkt een scout die gespecialiseerd is op een bepaald gebied met een goed netwerk in die regio wel een heel goed idee.

6 mei 2015 om 12:37

@clark dat lag niet alleen aan pa Gudelj. Rutjes heeft niet slagvaardig gehandeld. Toen hij uiteindelijk spelers wilde halen, waren die al bezet, tja toen had Gudelj nog een lijstje met C-keus. Helaas bleven die over.

Nemanja is zeker een versterking

6 mei 2015 om 14:39

't maakt me niet uit wat jullie zeggen wat mij betreft is Gudelj een absolute aanwinst, heeft gif, pit en kracht drie dingen die bij ons op het middenveld nogal ontbreken.

Hierbij denk ik dan toch meteen aan die goeie ouwe Mounir El Hamdaoui. Die kwam ook met allemaal van die eisen die nergens over gingen. Leuk dat hij zijn vader en broertje, als dit klopt tenminste, een helpende hand toe wil steken, maar Ajax is geen liefdadigheidsinstelling.

6 mei 2015 om 07:17

Het ligt in dit geval wel iets genuanceerder. Vader Gudelj komt als scout en daar kunnen we wel enige versterking gebruiken, want van de huidige scouting zien we weinig, buiten Steen Olsen. En Dragi us een talentvolle verdediger / linksback. Ook daar zijn we niet ruim van voorzien. Overigens vind ik Gudelj van AZ geen topprio, maar met deze packagedeal wel handig !

6 mei 2015 om 07:26

Ik vind het te makkelijk om ff een kans te krijgen bij jong Ajax. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Ajax zijn broertje wilde hebben, omdat ze overtuigd zijn van z'n kwaliteiten. Ajax is een professionele opleidingsinstituut. Zo ga je dan niet te werk? Maar ach ik laat me graag verassen hoor daar niet van. Wat betreft scouting, kan never kwaad iemand extra.

6 mei 2015 om 07:27

In dat geval: waar kan ik mijn sollicitatie achterlaten...ik wil ook wel scout worden.

Kortom: dat er versterking nodig kan ik je in vinden, maar dan neemt niet weg dat je hier niet goed over wilt nadenken voor die positie....vader Gudelj heeft hier totaal geen ervaring in...en al zijn aankopen bij NAC waren waardeloos.

6 mei 2015 om 08:16

Indien die jongen echt een meerwaarde is voor Ajax, dan hadden ze hem allang ingelijfd. Dit is gewoon paaien van een nieuwe speler, door de hele familie maar meteen in dienst te nemen.

Maar goed, als het werkt, dan werkt het.

6 mei 2015 om 09:47

Dus een trainer is verantwoordelijk voor de aankoop van spelers een TD niet..... ?

6 mei 2015 om 09:52

Je weet waar de 'scouting' van Nebosja toe geleid heeft bij Nac?
De namen die de beste man heeft binnen gehaald: Matic, Perica, Boateng, Damvevski( of zo iets) ssewakambo. En hoeveel spelen er nu nog bij Nac? Alleen matic valt sporadisch nog in de rest is allemaal via de achterdeur verdwenen omdat ze er weinig van konden.
Alleen perica kon wel aardig ballen maar totaal geen NAC spits dus ook weer slechte scouting. Daarnaast is pappie samen met dragi boos bij NAC omdat dragi niet goed genoeg is voor Jong NAC terwijl zij dat wel vinden.
De hele Gudelj familie zijn echte Nac'ers en hebben veel betekend voor NAC maar laat ze maar lekker gaan, het enige wat ze nu nog kunnen betekenen voor NAC is de kassa laten rinkelen.

6 mei 2015 om 09:54

@johnboy
De geweldige TD Rutjes had zelf geen netwerk en Nebosja wist nog wel een paar toppers, dus Nebosja heeft de toppers binnen gehaald en de TD heeft de geweldige contracten afgesloten. (spelers die vrijwillig gratis de deur uit konden lopen op elke moment ze maar wilden)

6 mei 2015 om 14:43

Wist je nog wat de eisen waren toendertijd van el hamdaoui verdiep je daar eens in, dit is niks namelijk, gaat alleen om de naamsbekendheid, is allemaal makkelijk op te vangen bij AJAX, zie hier soms reacties dan denk ik hoop dat niet 1 van diegene bij AJAX in het beleid zit dramatisch maar goed

6 mei 2015 om 15:36

Ik zeg toch alleen dat dit artikel me aan die hele heisa toendertijd doet denken? Over z'n sportzaak in Rotterdam bijvoorbeeld. Ja, dat is iets anders dan dit, maar ze delen dat Ajax er geen moer mee te maken heeft.

Ik snap niet waarom ze nu Gudelj én Van der Vaart willen hebben, met het oog op de spelers die er al zijn. Klaassen zal indien fit altijd spelen, dus zullen spelers als Bazoer, Sinkgraven en Serero vaak op de bank belanden. Lijkt mij een slechte zaak

6 mei 2015 om 07:15

Klaassen zal altijd spelen? Ik denk dat frank nu middenvelders uit vorm makkelijker kan laten banken hoor. Als Bazoer goed speelt, dan zie ik hem gewoon spelen (als Klaassen minder speelt). Anders gewoon vaak genoeg invallen en dan maakt hij alsnog minuten. Sinkgraven idem.

6 mei 2015 om 07:20

Serero is niet het niveau wat je moet nastreven. Alleen als CVM is hij sterk. Aankoop Sinkgraven was sowieso pure kapitaalvernietiging met Andersen en Nouri achter de hand.

6 mei 2015 om 08:06

Sinkgraven is een stuk verder dan Andersen (andersen komt tekort imo) en Nouri is een A junior.

Wat me het meest irriteert aan dit soort reacties is echter dat veel mensen denken dat Ajax maar 11 spelers nodig heeft. Je moet alle posities sowieso dubbel bezet hebben en sommige zelfs meer dan dat.

6 mei 2015 om 08:27

Fubar

Precies, helemaal mee eens! Wat een waanzin..

6 mei 2015 om 10:42

Inderdaad Fubar. En buiten dat zijn talenten als Sinkgraven, Nouri en Bazoer etc. nog zo jong dat ze niet constant genoeg zijn om een heel jaar Ajax op sleeptouw te nemen. Dat heeft dit seizoen toch wel uitgewezen?

6 mei 2015 om 14:34

Weet je wat waanzin is? Voor sinkgraven ongeveer net zoveel betalen als je voor Eriksen krijgt, dat is pas waanzin! Dat is je Porsche inruilen voor een Volkswagen. Dat jullie constateren dat Sinkgraven verder is dan Andersen is hardstikke mooi, maar hoeveel wedstrijden hebben jullie hem in de jeugd zien ballen. 1? 0? Die Andersen heeft zo ontzettend veel talent. Elke week in de jeugd en bij het tweede was hij de uitblinker. Dat het er het in het eerste niet uitkomt is jammer, maar dan komt hij meteen te kort?! Dát noem ik nou waanzin. Die jongen is al 20. Eriksen speelde toen al een jaar of 1-2 in de basis bij Ajax 1. Andersen verdient dit vertrouwen ook. Vlak voor de winterstop had hij een enorm goede fase. Viel toen bij Ajax Vitesse (4-0) in en was de enige die iets klaar speelde. 3 assists tegen Willem 2. En dat is scorebordjournalistiek. Die jongen stond ook gewoon vreselijk goed te ballen. Nu teert hij weg op de bank en als hij speelt, gaat dat juist weer ten koste van Kishna. Andersen zou het vertrouwen moeten krijgen dat Eriksen kreeg. Nouri kun je dan als back-up gebruiken. We zijn toch de weg ingeslagen dat dit soort exceptionele talenten de kans krijgen? Dan moet je niet na 1 minder jaar meteen een heel nieuw middenveld halen (sinkgraven, gudelj vd vaart) want weet je wat dat is: waanzin.

7 mei 2015 om 00:42

Andersen voegt helemaal niks toe, en moet verhuurd worden. In het eerste elftal laat hij niks zien, en heeft het fysiek van een meisje.

Kom op zeg!

6 mei 2015 om 07:39

Serero laat me niet lachen en die Sinkgraven die heeft nog wel krediet. Maar moet het ook veel vaker laten zien dan een lamme steek paas.

6 mei 2015 om 08:10

Ik verwacht toch een verkoop van andersen (ook al heeft ie bijgetekend) en serero. Ik denk dat Ajax een middenveld a la Juve in gedachten heeft. Alleen daar moeten ze wel 2 topverdedigers voor hebben en heel energieke backs, vandaar dat ze het nog zien zitten met Van Rhijn en Boilesen, die natuurlijk al te lang stil staan. Maar met twee sterke centralen en lopende mannen op de back (lichtsteiner is ook zo'n speler zeg maar) krijg je Van der Vaart in de Pirlo rol met Gudelj en Klaassen als Pogba en Vidal die qua manier van spelen wel vergelijkbaar zijn (ik zeg niet qua niveau he )

6 mei 2015 om 14:19

Bedoel je dan ook met vier middenvelders zoals gister tegen Real? Want dat had ik namelijk wel in gedachten, ookal gaat De Boer dit nooit doen. Cillessen, Van Rhijn - Veltman - Viergever/Riedewald - Boilesen/Riedewald, Gudelj (6) - Klaassen (r) - Bazoer (l) - Sinkgraven (10), El Ghazi - Milik. En dan kun je Van der Vaart inpassen door Klaassen op 10 te zetten, Sinkgraven eruit voor Gudelj en dan VD Vaart op 6. Dat zou denk ik echt kunnen werken aangezien je drie middenvelders dan hebt met gigantisch veel loopvermogen en power. En voorin heb je een dribbelaar die goed is als spits, en een pure afmaker met snelheid. Perfect dus. Maar ach dit zal natuurlijk nooit gebeuren onder De Boer.

7 mei 2015 om 01:16

Klinkt erg goed! De Boer moet wat avontuurlijker worden..

6 mei 2015 om 08:45

Van der Vaart komt toch niet naar Ajax. Daarnaast zal hij net als Zimling op de bank belanden.

6 mei 2015 om 09:10

Spelers als serero horen helemaal niet bij Ajax te spelen man

6 mei 2015 om 09:16

Ajax heeft inderdaad belachelijk veel middenvelders. Al zal Van der Vaart waarschijnlijk wel in de spits komen te spelen.

6 mei 2015 om 09:45

Ik denk dat Ajax met een 10 wilt gaan spelen en als van der Vaart komt hij of Klaassen achter de spitsen gaat spelen.
En Gudelj voor meer balans centraal op het middenveld.

6 mei 2015 om 11:43

Zou Ajax wellicht gaan voor een 4-4-2 systeem? Lijkt mij een verklaring voor het bizarre aantal middenvelders en hopelijk een oplossing voor het dramatische spel. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen idee achter zit bij ieder van deze aankopen. Iemand?

6 mei 2015 om 10:00

Vd vaart wordt de ervaren spits dan

6 mei 2015 om 10:20

Lijkt me niet, als je kan doorselecteren moet je dat doen. Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen fit blijft, dat elk talent blijft groeien en dat iedereen in vorm blijft. Je moet gewoon een selectie van 24 man hebben die allemaal in de basis zouden kunnen spelen. Nou Douglas nog of een sterke, lange, harde andere linker centrale verdediger naast Veltman.

Cilissen
van Rhijn
Veltman
Douglas
Riedewald
Bazoer
Klaassen
Gudelj
El Ghazi
Milik
vd Vaart
6 mei 2015 om 14:09

Douglas zou inderdaad een sterke lange harde verdediger zijn, alleen kan hij echt voor geen ene meter voetballen, net als Viergever. ik zou dan eerder voor een ervaren speler als Ricardo Carvalho gaan, maar dat salaris zou niet te betalen zijn. verder zou ik Raffie zeker niet linksbuiten zetten, want daar zou hij totaal door de mand vallen.

ik zou even langsgaan bij Twente en Ziyech en Corona ophalen nu ze toch redelijke koopjes zijn vergeleken met wat ze eigenlijk op zouden moeten leveren. ik denk dat er redelijk over de prijs te onderhandelen valt. Sinkgraven en Andersen moet je gewoon samen een positie laten afwisselen. allebei creatief met sterke aanvallende punten, waar Sinkgraven geweldig het spel kan verdelen en Andersen op zijn beurt de beste techniek van de eredivisie bezit. Bazoer en Gudelj de positie cvm laten invullen en Klaassen op 8. Ziyech zou ik eens proberen vanaf rechts, om af en toe El Ghazi af te lossen en af en toe als schaduwspits gebruiken als Milik er niet is. Kishna gewoon houden, is in potentie een topspeler voor de internationale top.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Riedewald
Boilesen
Klaass/ziyec
Bazoer/Gudel
Sinkgr/ander
El Ghazi
Milik
Kishna/Coron
6 mei 2015 om 14:43

Ik denk niet dat ajax ziyech én Gudelj haalt, ik verwacht dat Gudelj, Bazoer, Klaassen en Sinkgraven gewoon gaan rouleren op het middenveld en dat ieder wel aan 25-30 wedstrijden komt. Andersen zal wel verhuurd gaan worden en Serero zal vertrekken. Ziyech op de vleugel kan misschien wel maar hij wilde al niet naar feyenoord omdat hij daar op de vleugel zou gaan spelen, misschien is hij door de situatie bij Twente van gedachten veranderd maar ik betwijfel het. Als cv zou ik proberen Oscar Duarte te halen van club brugge. Ik weet niet of het nog wel een stap vooruit is, maar je kan het altijd proberen en die jongen kan verdedigen. Was nog verkozen in het dream team van de el groepsfase, maar schijnbaar wilt Palermo hem, dus zo kansloos is ajax niet, al speelt hij wss cl bij club brugge volgend jaar. Die Douglas van Dnipro kan misschien een alternatief zijn, heel onprettige situatie daar in Oekraïne en die ene wedstrijd die ik van hem zag vond ik het echt een beest, kan niet voetballen maar daarvoor hebben we Veltman of Riedewald al. Corona vind ik een goede speler, maar ik denk dat ajax kan proberen om een betere speler te krijgen, Pione Sisto vind ik echt een klasse speler, Sisto op rechts en El Ghazi en Fischer gewoon laten vechten om de plek op linksbuiten. Of als hij nog haalbaar is zou Moses Simon echt een geweldige versterking zijn maar het is maar de vraag of die ooit nog naar ajax wil na afgetest te zijn, Kishna zal wel vertrekken vrees ik. Spits gaat denk ik VdV worden, Oulare gaat brugge echt niet verkopen en hetzelfde voor Cardozo bij trabzon. Rafael zal vast nog wel meekunnen in de eredivisie als spits. Voor de linksback weet ik het eigenlijk niet, maar er zal voor rond de 3 miljoen vast ergens in zuid of midden amerika een mooie linksback rondlopen. Dus het lijstje is:

Sisto 5,0 miljoen of Moses Simon 7,5 miljoen
Oscar Duarte of Douglas 5,0 miljoen (die van Dnipro)
Van der Vaart transfervrij
Gudelj 6,0 miljoen
Linksback 3,5 miljoen

Is wel een flink bedrag maar dan heb je ook wat vind ik. Als feyenoord ook eens een goede spits haalt en Clasie goed weet te vervangen en als psv die Januzaj en Lozano weet te strikken kan het nog wel eens een mooi seizoen worden.

Cillesen
Tete
Veltman
O. Duarte
aankoop
Klaassen
Bazoer
Gudelj
Sisto
v/d Vaart
El Ghazi
6 mei 2015 om 15:34

Ja en ik zie net dat Douglas helemaal niet links is inderdaad. Zat net eens op transfermarkt te kijken, zijn niet zoveel linker centrale verdedigers met een linkerbeen die lang zijn en ook nog eens goed en betaalbaar. Wordt nog een hele opgave.

Ze hadden in de winter Sinkgraven beter in Heerenveen kunnen laten, want het wordt wel druk op het middenveld. Gudelj lijkt mij echter wel een prima aanwinst voor Ajax. Werkt hard, goed schot en ik denk dat hij met zijn passie ook andere spelers met meer strijd laat voetballen. Er zit nu toch redelijk wat slappe hap tussen.

6 mei 2015 om 14:57

Helemaal niet, Sinkgraven is creatief, dat is sinds Eriksen weg is helemaal weg bij Ajax. Gaat Ajax nog veel plezier aan beleven.

Topaankoop voor Ajax. Deze jongen is beter dan velen denken. Een echte winnaar met fysieke kracht en voetbal intellect.

Slim van Ajax zeker als dat zijn broertje een goede LB zich ontpopt als goede Lb.
Maar een middenveld met Klaassen Sinkgraven en Gudelj is erg aanvallend dus zal er toch echt een sterke CV er bij moeten komen.

Als zij broertje een meerwaarde blijkt, is het natuurlijk prima. Een scout erbij lijkt me ook goed voor Ajax. Denk dat naar spelers in Oost-Europa gaat kijken.

Ik ben wel benieuwd naar zijn vader, is dat een goede scout ? Heeft die al bekende namen gescout?

6 mei 2015 om 17:38

Hij is geen echte scout, was trainer van NAC en heeft daar een paar transfervrije nietsnutten binnengehaald via Lemic.

Mag van mij ook wel bij de jeugd aan het werk. Nebojsa heeft van Nemanja het beest gemaakt wat hij nu is, en wat Dragi eventueel kan worden. Misschien op het oog geen supertalenten maar wel beschikkend over enorm veel doorzettingsvermogen en kracht. Zulke jongens zijn onmisbaar voor elk team en met zijn trainingservaring zou hij best eens een goede aanvulling kunnen zijn op wat Ajax bij de jeugd als trainers heeft rondlopen.

Dragi komt bij de Nac jeugd nieteens mee. Hij speelt niet met Jong Nac maar met de A Jeugd.

Heerlijk, Gudelj in, Serero out.. nog meer voor mannen ;-))

Dan heb je Sinkgraven, Gudelj, Klaassen, Bazoer en wellicht Andersen nog voor het middenveld al zal ik hem verhuren en dan jeugd(nouri en vd Beek) vervolgens doorschuiven. Op die manier zorg je ervoor dat broekies als Bazoer en Sinkgraven en eigenlijk ook Klaassen geen 60 wedstrijden hoeven te spelen en kan je talenten rustig brengen, ook bij blessures.

Dan wil ik graag meer mannelijke verdedigers! Van Rhijn mag van mij de bank warmhouden en daar iemand op 2a3 meter dekken.. Tete in, die geeft zijn mannetje niet zoveel ruimte en ook al zou hij aanvallend minder zijn dan van Rhijn wat ik betwijfel want geen enkele voorzet van van Rhijn komt aan:s
Dan nog een LCV en een Lvv, als Maxwell niet haalbaar is denk ik aan de goedkope Simon Poulsen, blijft maar gaan op die flank maar is verdedigend niet super.. toch is hij beter dan de spelers die nu rondlopen voor die positie. Anders Emanuelson al is hij verdedigend ook zwak. Zelf heb ik liever een speler die tevens goed kan verdedigen maar ik weet even geen haalbare opties.

Ik ben fan van Riedewald op LCV maar hij is nog niet klaar voor 60 wedstrijden basis, daarom zou ik graag een (kop)sterke LCV zien komen. Wat mij betreft geef je hiervoor geld uit, een erg belangrijke positie. Zou mooi zijn als deze man ook in kan schuiven waardoor je een man meer situatie creeert, gebeurde dit seizoen eigenlijk niet wat erg zonde is.

Dan de aanval.. ook hier zou ik minimaal 1 versterking zien komen. vd Vaart heb ik echt mijn twijfels over maar misschien vult hij de spitspositie beter in dan Zivko, Milik(waar ik nog steeds niet weg van ben, vind het geen ajax spits en kan niet met de rug naar de goal spelen).. over Sigi hoef ik het niet te hebben. De eerste echte ajax spits uit de jeugd zal denk ik Malen zijn, ik hoop van harte dat hij bijtekend! Rechtsbuiten is goed bezet, vond el Ghazi in zijn eerste jaar redelijk tot goed, zit nog veel rek in, hierachter flink wat talent(muric/cerny/nunnely)! Linksbuiten was slecht, maar Fischer komt terug en Kishna zie ik ook potentie in maar mentaal is hij zwak. Wel komt er veel talent aan voor op de flank dus daar moeten we rekening mee houden.

Ik ben benieuwd waar we staan ten tijde van de CL kwalificatiewedstrijden... hoop dat alle spelers dan al binnen zijn.

Sterke speler, hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken. Met 3 a 4 ervaren versterkingen moet ajax mee kunnen doen voor de titel.

-------------------------Cilessen
----Van Rhijn Veltman Agger Boilesen
------------Gudelj Bazoer Klaassen
----------------------Vd.Vaart
----------------El Ghazi---Milik

6 mei 2015 om 12:41

Waarom denkt iedereen toch dat Agger kan komen? Rosicky verdient zonder twijfel meer dan het salarisplafond van Ajax en ik weet niet of je Raffie zo graag zou willen hebben.

6 mei 2015 om 12:52

Waarom zou agger niet nog een nieuwe uitdaging willen aangaan? Vd.vaart moet nog wel 60 minuten per wedstrijd in de eredivisie aankunnen.

6 mei 2015 om 13:13

Omdat Agger vorig jaar bewust voor Brondby heeft gekozen om terug naar huis te gaan en daarvoor clubs als Werder Bremen, Wolfsburg, Everton en Lazio heeft afgewezen. Denk niet dat ie dan naar Ajax wilt

@ Voetbalzone,

Ik lees net op Ajaxshowtime dat Nemanja Gudelj, samen met z'n broertje en vader, vandaag wordt gepresenteerd bij Ajax.

In beginsel vind ik dit altijd tamelijk wanhopige acties. Echter, wanneer zijn broer getalenteerd is en uit hetzelfde hout gesneden als Nemanja, is dat best een gokje waard! Zijn pa heeft inderdaad een redelijke naam en een redelijk netwerk, dus dat is ook geen enorm risico. Het is ergens zelfs een voordeel!

Wordt AZ het niet eens zat dat Ajax vaak heel belangrijke spelers van hun koopt?

6 mei 2015 om 14:16

Als je ziet wat er doorgaans van komt denk ik dat AZ er misschien wel om kan lachen. Laatst noemde iemand op tv een mooi rijtje spelers dat bij AZ goed was en bij ajax vet tegenviel. Al blijft het lullig als je je toppers kwijt raakt.

6 mei 2015 om 14:42

Gezien het geld dat ze zo'n beetje elk jaar van Ajax ontvangen denk ik dat dat wel meevalt...

6 mei 2015 om 15:37

Bij ons worden ook elke keer de beste spelers weggekocht door clubs met geld, en dat ben ik ook zat, natuurlijk. Maar financieel is het de beste optie om te verkopen als er een goed bedrag wordt geboden, zie Sinkgraven. Dat heb je met clubs als Heerenveen, AZ, Groningen enzo. Als ze het geld hadden zouden ze die spelers niet laten vertrekken (naar andere clubs in NL).

Please ga toch weg met je Gudelj. Ajax heeft genoeg middenvelders en Gudelj wordt toch wel weer op de bank gezet omdat ie de ontwikkeling van de jeugd niet in de weg mag staan. Weg met Frank, weg met Marc, weg met Gudelj.

6 mei 2015 om 14:04

Wie staat hij in de weg?voorlopig gaat vd.beek bij jong ajax spelen. Het jaar daarop kan klaassen worden verkocht en vd.beek zijn rol overnemen.

6 mei 2015 om 23:56

Wauw, gozer. Je zegt het alsof je al zeker weet dat dit allemaal gaat gebeuren. Je moet geen trainer worden zo. De kans dat dit gebeurt is 0,001%.
Wie hij in de weg staat weet ik niet. Het gaat erom dat we tien middenvelders ofzo hebben en dat Frankie zich zo autistisch maar aan dat beleid houdt. Hij zegt dat aankopen ontwikkeling van jeugdspelers niet in de weg mogen staan. Zo maakt hij ook altijd de opstellingen. Jeugdspelers erin, betere aankopen op de bank. Resultaat: we spelen verschrikkelijk slecht en we worden op een hele domme manier uitgeschakeld tegen Dnepr ofzo. Nu Gudelj er is durft ik te wedden om een miljard euro dat die achterlijke Frank wel weer jeugdspelers de voorkeur geeft boven Gudelj. Dat betekent een middenveld met o.a. Klaassen en Andersen en 12,5 miljoen aan middenvelders op de bank. Natuurlijk zal het niet precies zo gaan maar Gudelj gaat natuurlijk niet de meeste wedstrijden spelen onder de Boers beleid. Sinkgraven komt misschien wel op de bank te zitten voornamelijk volgend seizoen.

6 mei 2015 om 14:07

Het lijkt mij een goede aanwinst. Brede bezetting op het middenveld is niet verkeerd en laat de spelers maar uitvechten wie het beste is en dus wie moet spelen. Ik ben in ieder geval blij dat ik die beslissing niet hoef te nemen, want dat is lastig.

6 mei 2015 om 23:57

Hier ben ik het volledig mee eens.

Is een vraag of het een echte aanwinst zal blijken. Ze zijn psv wel voor maar oke kijk maar naar viergever die heeft er niks van gebakken

6 mei 2015 om 14:07

Dat is altijd de vraag met een aankoop weten ze bij Psv alles van met Maher en Narsingh

6 mei 2015 om 14:14

Alsof je die 2 spelers met elkaar kan vergelijken? Plus ze spelen allebei op een andere positie. Gudelj is absoluut een aanwinst voor ajax. Voor elke Nederlandse topclub zou hij een aanwinst zijn

Ben erg benieuwd wat hij gaat brengen. Qua fysiek zie ik het wel zitten. Schöne kan nu speeltijd wel op zijn buik schrijven. Die hoeft nu ook niet meer voor vrije trappen ingebracht worden. Vind ik wel jammer. Met El Ghazi heb je een fantastisch RV dus zal hij achter hem komen in de pikorde.

Nu nog een top spits die samen met Milik gaat spelen voor de basis.

Gaan ze nu ook nog de verdediging aanpakken? Voor elke plaats mag wel een concurrent gehaald worden of staat er al jongens klaar in de jeugd die zo mee kunnen met het niveau (wat momenteel niet erg moeilijk is;-))

6 mei 2015 om 14:29

Je hebt Tete die nu rechtsback mag invullen en die op den duur centraal zal gaan spelen. Zelfde geldt voor Riedewald die centraal afwisselt met back en middenveld. Echter, achter Veltman heb je al Van der Hoorn, terwijl je achter Boilesen niemand hebt behalve Riedewald (aangezien Viergever al basisspeler is). Dus met een nieuwe linksback of linker cv heeft Ajax op elke positie een jonge concurrent. Meer verdedigers erbij zou de jeugd in de weg staan, dus dan zou Ajax Boilesen verkopen als er meer dan een verdediger bij komt, denk ik.

6 mei 2015 om 15:15

Tete zijn contract loopt in juni toch af? Volgens mij gaat hij (gezien zijn zakenwaarnemer) niet verlengen toch?

Eindelijk werd tijd, vdv en gudelj de eerste 2 aanwinsten vn het seizoen '15/'16

6 mei 2015 om 14:21

En Antonucci. Toptalent van anderlecht. Zal eerst in de jeugdopleiding spelen.

6 mei 2015 om 14:39

Oh ja klopt was die effe vergeten stom stom nummertje drie

6 mei 2015 om 15:43

Vdvaart is nog niks zeker

Welkom welkom!!! Lijkt mij een versterking voor Ajax. Brengt voetballend en fysiek aardig wat mee.

Nu v.d. Vaart nog en het liefst een linksback en een linker centrale verdediger. (moisander vertrekt, Viergever een drama, Boilesen is wisselvallig en blessuregevoelig en Veltman kan de kar nog niet trekken)

6 mei 2015 om 14:26

Volgens verweij van de telegraaf wilt ajax gudelj, vd.vaart, een ervaren linker centrale verdediger en een linksbuiten als vervanger voor de vertrekkende kishna. Met boilesen hebben ze een afspraak gemaakt voor verlenging. Mocht boilesen niet willen bijtekenen zal er ook een nieuwe linksback moeten komen.

6 mei 2015 om 14:31

Hopen dat hij niet wil verlengen dus

6 mei 2015 om 14:35

Inderdaad haha. Maar op zich hebben de meeste spelers de intentie om langer bij elkaar te blijven. Scheelt ook weer dat er dan niet teveel nieuwe spelers zijn die zich eerst moeten aanpassen aan het ajaxspelletje.

6 mei 2015 om 14:41

Hoe kom je daarbij haha. Is namelijk helemaal niet waar. Ze gaan een jonge rcv halen voor achter veltman en vd hoorn. Een lcv is totaal niet waar. Viergever wordt eerste keus en riedewald tweede. Beter checken voor je dingen de wereld inslingert

6 mei 2015 om 15:37

Die LCV is harder nodig dan een derde Rcv. Vind dat we met Veltman en vd Hoorn best wel redelijke kwaliteit hebben. Maar Riedewald is te klein om naast Veltman te staan, Viergever te klein, te langzaam en te slecht. Vind Riedewald meer een linksback en dus moet die LCV toch echt wel komen. Met lengte en kracht ajb

ik denk dat gudelj qua verdedigen de concurrentie strijd verliest van Sinkgraven!

Heerlijk een echte man eindelijk, ben die dames wel een beetje zat nu. Goede 1ste aankoop, nu doorpakken!

Ze zijn flink aan het inkopen daar in Amsterdam. Misschien rare vraag, maar staan deze spelers de eigen jeugd niet in de weg ?? Om maar even de termen te gebruiken die ze bij Ajax erg graag in de mond nemen.

En als ik de berichtgeving zo mag geloven dan komen er nog wel wat spelers van buitenaf bij. Staat dat niet tegendraads tov de filosofie van Johan?
Heb ook vaak voorbij zien komen dat de A lichting zo gigantisch goed is of valt dit dan ook lichtelijk tegen?

6 mei 2015 om 15:23

Hahaha wat een post vol afgunst en jaloezie zeg. Provoceurtje. Lachwekkend kereltje

6 mei 2015 om 16:41

Want?? Afgunst? Jaloezie? Waarom?

Ik constateer iets.
Maar gezien je reactie raak ik wel je gevoelige snaar o.i.d. terwijl dat niet eens mij bedoeling was, dus noem me geen provoceurtje.

En als je dat dan toch wil doen prima maar bewijs dan iig mijn ongelijk. Als je mij reactie goed had begrepen was de meerderheid in vraagvorm.

Ik constateer iets en daar verbind ik een vraag aan aangezien ik Ajax niet zo erg volg.
Dus voordat je mij beticht van allerlei zaken ga eens inhoudelijk in op de zaken, zielig mannetje!

6 mei 2015 om 15:42

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar als je even logisch erover nadenkt, kom je uit op 6 spelers voor 3 posities op het middenveld, wat een gezonde bezetting is. En als Serero vertrekt, heb je er 5 voor 3, maar dat is eigenlijk niet zo erg omdat Klaassen toch vrijwel altijd speelt en je dan 4 voor 2 hebt.

In de spits lijkt het me dat De Boer vind dat Milik en Zivkovic zich aan iemand moeten kunnen optrekken. Hetzelfde geldt voor Riedewald op Lcv. Op linksvoor zit het denk ik gewoon dun bezaaid als Kishna vertrekt met alleen Fischer en misschien Becker.

Ajax begint weer een koopclub te worden. Hele filosofie wordt overboord geknikkerd met de miljoenenaankopem van Sinkgraven en Gudelj en wat er nog meer gaat komen. Prima hoor. Alleen niet meer zeiken op andere clubs als ze spelers aantrekken. Verder een prima spelertje. Benieuwd hoe hij het bij Ajax gaat doen.

6 mei 2015 om 15:14

z'n beetje het zelfde wat PSV doet in de jaren!

6 mei 2015 om 15:35

Inderdaad. Maar ik beweer toch nergens het tegendeel. Ajax is niet beter of slechter dan andere clubs maar koopt ook gewoon spelers weg bij de subtop in Nederland. Net als Psv.

6 mei 2015 om 15:21

Wat een onzin. Ajax koopt en paar spelers om het elftal aan te vullen en het is meteen een koopclub? Je kunt niet alleen bouwen op de jeugd. Wel voor een groot deel als je het goed doet, maar niet alleen. Dat kan en doet geen enkele club. Ook Ajax niet. Chelsea, Real, PSG en City zijn koopclubs. Of Vitesse, Twente en PSV op nationaal niveau.

6 mei 2015 om 15:27

Iedereen mag kopen behalve Ajax want dan krijg je gelijk commentaar en moet je zien van wie. Van een Psver notabene... gewoon lachwekkend dit!

6 mei 2015 om 15:40

Ajax mag van mij gewoon kopen hoor. Maar wil je dan niet meer zeuren over het feit dat PSV ruimte zou moeten geven aan de jeugd als ze een speler aantrekken.

6 mei 2015 om 15:31

Er is vanaf het begin gezegd na de Cruijff revolutie dat er eerst naar de jeugd wordt gekeken en als die er niet klaar voor is dat er dan aankopen gedaan morgen worden. Indien die aankopen verantwoord zijn en voor de basis. Zowel Sinkgraven als Gudelj voldoen aan die eisen.

Maar om nou te zeggen dat het aankopen van twee spelers je een koop club maakt is natuurlijk nogal kinderlijk. Dat zou betekenen dat Feyenoord bijvoorbeeld ook een koop club is aangezien zij Kazim en Bilal bijvoorbeeld hebben gekocht. Nu weten we allemaal dat dit niet zo is. Een koopclub is een club die vooral leunt op aankopen en waar er geen tot weinig spelers vanuit de jeugd komen. Zie bijvoorbeeld PSV tot voor kort, totaal geen beleid qua jeugd en pas als er echt een groot talent à la Affely door kwam dan werd die nog wel gebracht maar meer ook niet.

Overigens krijgt Ajax indien Van der Vaart komt echt een goed elftal. Wellicht nog een linksback er bij om de blessures van Boilissen op te vangen maar dat kan Viergever ook gewoon uitstekend. Kijk maar eens naar het bijgevoegde elftal, Met als bank: Boer/van der Hart, Tete, Viergever, Bazoer (maar het middenveld zal veel rouleren), Serero, Schöne, Kishna/muric, Zivko.

Cillisen
Van Rhijn
Veltman
VD Hoorn
Boil/viergev
Klaas/bazoer
Gudel/bazoer
Sink/VDV
Elghazi
Milik/VDV
Fischer/VDV
6 mei 2015 om 15:34

Joh, als psv mijoenen uitgeeft is het prima, omdat ze routine nodig hebben en geen jeugdspelers die er kunnen spelen. Maar als Ajax met allemaal jonge gasten speelt mogen ze geen routine halen of type speler wat ze zelf niet in de jeugd hebben?

6 mei 2015 om 15:50

pluto,

En wat is er dan mis mee met een koopclub? Jij bent zelf fan van een koopclub?

6 mei 2015 om 17:46



Ajax mag van mij gewoon kopen hoor. Maar wil je dan niet meer zeuren over het feit dat PSV ruimte zou moeten geven aan de jeugd als ze een speler aantrekken.

6 mei 2015 om 19:36

Sorry, ik wist niet dat je meteen beledigd voelde.

Maar wat is nou een koopclub? Weet jij dat? Laten we jouw club PSV nou eens vergelijken met die van Ajax. Wat heeft PSV voortgebracht aan jeugd en wat heeft Ajax voortgebracht aan jeugd? Welke spelers staan bij Ajax en PSV op het veld die eerst een aantal jaren in de jeugd hebben gespeeld?

Ook kijk ik nu kritisch naar Ajax, want hun beleid was zo min mogelijk kopen en jeugdspelers voorrang geven. En waar staat Ajax nu? Denk jij dat Ajax dan op dezelfde voet verder moet gaan of denk jij dat het nuttig is om aankopen te doen?

Juist, aankopen. Dan kun jij wel Ajacieden gaan bekritiseren over van wat zij zeggen over Psv, maar mij lijkt het handig als je eerst je ogen opent voordat je hier wat gaat zeggen.

Edit: En dan nog iets. Jij hebt het over het beleid van Ajax dat zij overboord knikkeren, maar luister even terug naar de uitspraken van Brands van bijna 5 jaar geleden. Hij wilde hetzelfde doen als bij Ajax. De jeugd kansen geven. Maar in al die tijd heeft Brands tig miljoenen euro's meer uitgegeven aan nieuwe spelers dan Ajax.

Sorry hoor, maar Ajax was meteen begonnen met het beleid van Cruijff en kreeg van elk gekochte speler kritiek van supporters zoals jij, terwijl PSV nu pas gaat beginnen met hun jeugd.

Ik vind het wel vreemd dat dit al gebeurt terwijl het seizoen voor AZ nog niet voorbij is. Er zijn nog 2 competitiewedstrijden te spelen, en daarna nog de playoffs om Europa. Gudelj zijn gedachten liggen vanaf nu meer bij Ajax dan AZ heb ik het idee.

6 mei 2015 om 15:50

Ajax wil snel handelen voordat iemand anders hem oppikt. Ze hadden ook wel kunnen wachten met de keuring en zo, maar ik denk niet dat dat voor Gudelj veel verschil zou uitmaken. Als hij er gevoelig voor is, dan zat hij in dat geval ook wel met zijn hoofd bij Ajax.

Gudelj lijkt me een keurige aanwinst voor Ajax, al weet ik niet of hij de ervaren kracht is die ze zoeken.
Wel vreemd dat zijn vader en broertje meekomen. Zulke eisen zie je niet vaak bij een speler die van de ene naar de andere club gaat.

6 mei 2015 om 15:48

Babangida, Oliseh en Arveladze kan ik mij nog herinneren. Het komt vaker voor, maar mondjesmaat.

Dit is wel mooi.
En als ons Frankie slim is speelt hij volgend seaizoen met een aanvallende 10 en daarachter 2 meer defensief ingestelde middenveldelders die wel het lef hebben om bij te sluiten.

Als ik alles moet gelovem hier zie ik Van der Vaart op 10, Klaassen op rechts, en Gudelje op links.

Back ups Sinkgraven en Bazoer. Beiden jong en goed genoeg en komen echt wel aan spelen toe. Sterk middenveld en sterke bank.

Aanvallend altijd 4 man voor de goal. Geen enkele spits kan het alleen. Aansluiting moet er zijn en dat was dit seizoen niet het geval.

Ook druk zetten is iets eenvoudiger als je weet dat de middenvelders achter je goed genoeg zijn

Laat de man alsjeblieft per direct vertrekken want hij voegt de laatste maanden toch niets meer toe behalve ergernis. Nu al zo bezig zijn met volgend jaar terwijl je club nog 6 finales moet spelen, te bizar voor woorden.

Dus we mogen in de toekomst meer Servische talenten verwachten bij ajax nu ook zijn vader gaat scouten voor ajax in Servië.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren