Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vijfde club bezig met Clasie: ‘We volgen hem al langer’

Laatste update:

Het begint erop te lijken dat Jordy Clasie niet meer te behouden is voor Feyenoord. De 23-jarige middenvelder en aanvoerder van de Rotterdammers is bezig aan zijn vierde jaar als basisspeler in De Kuip. Hij ontwikkelt zich steeds beter en wordt door velen gerekend tot de beste spelers van de Eredivisie. In het buitenland valt Clasie ook meer en meer op en bij Schalke 04 geeft men nu toe dat men Clasie een interessante speler vindt.

/

BILD bericht dinsdag dat de Duitse topclub, die op dit moment vijfde staat in de Bundesliga, de komst van Clasie in gedachten heeft. Nummer één op de wensenlijst van die Knappen is echter Sami Khedira van Real Madrid. Als zijn transfervrije komst naar Gelsenkirchen niet haalbaar blijkt, verlegt men mogelijk de aandacht naar Clasie. “Hij is een interessante speler, die wij al lange tijd volgen”, geeft manager Horst Heldt toe.

Schalke 04 kan inmiddels als vijfde geïnteresseerde club worden opgeschreven. Southampton geldt al langere tijd als club met serieuze belangstelling. Ronald Koeman is trainer bij the Saints en zou erg graag weer met zijn ex-pupil willen samenwerken. Ook werd vorige maand duidelijk dat Zenit Sint-Petersburg de elfvoudig international van Oranje als een interessante pion ziet voor de toekomst.

Henk van Stee gaf toen aan dat niet alleen Clasie, maar ook Georginio Wijnaldum en Luuk de Jong van PSV haalbare kaarten zijn voor de Russen. Behalve Southampton en Zenit zijn ook Lazio en FC Porto genoemd. Bij Lazio zou men Clasie willen herenigen met landgenoot Stefan de Vrij, die vorig jaar zomer de overstap maakte van Feyenoord naar Rome. FC Porto was vorig seizoen al geïnteresseerd in Clasie, maar viste achter het net: de middenvelder koos ervoor bij Feyenoord te blijven en bij te tekenen.

Zou Schalke 04 een goede nieuwe club zijn voor Jordy Clasie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En nu lekker de prijs opvoeren. Gewoon 20 voor vragen en voor 18 verkopen.

5 mei 2015 om 11:11

Haha dat is hij nooi waard. Meer dan 10 krijgen jullie niet

5 mei 2015 om 11:15

Doe niet zo dom, jij weet zelf ook dat spelers voor veel meer geld worden verkocht t.o.v hun eigenlijke waarde. Voor 10 miljoen koop je tegenwoordig niet eens een talent uit de jeugd van Sao Paulo of Flamengo.

5 mei 2015 om 11:16

Oja, dus Blind was bijna 2x zo goed als Clasie?

5 mei 2015 om 11:19

Weer lekker ongenuanceerd gereageerd je heb het in mijn ogen over een van de beste middenvelders in de eredivisie daar moet gewoon flink voor betaald worden , ik weet niet hoeveel ze voor zo'n speler overhebben maar dat zal niet weinig zijn als je ziet hoeveel ze voor spelers betalen die ik minder vind dan hij .

5 mei 2015 om 11:19

In dat geval moet je van Geel direct met pek en veren het stadion uit jagen. Zelfs een kleuter kan meer dan 10 miljoen vangen voor Clasie met al de interesse die er is. Met een beetje een capabele bondscoach had Clasie inmiddels ook basiskracht in Oranje geweest.

5 mei 2015 om 11:22

@mokhtar

Als 'jullie' 10 miljoen krijgen voor iemand die 1 seizoen wat had laten zien (promes), denk je dan echt dat Clasie, een international die al jaren een hoog niveau laat zien, evenveel waard is?

Het is heel simpel: hoe meer geïnteresseerde clubs, hoe hoger de prijs.

5 mei 2015 om 11:22

International, ervaring, heeft halve finale en wedstrijd om derde plaats op wk gespeeld. Hij is jong maar wel heel ervaren, captain en een hele goede voetballer.

5 mei 2015 om 11:39

Je kunt wel zeggen ; hoe meer geïnteresseerde clubs, hoe hoger de prijs maar alleen een club uit Rusland/oekraïne zou meer dan 10 miljoen neerleggen. Er zijn heus spelers van hetzelfde kaliber die iets goedkoper zijn.

Als Feyenoord voor Clasie 10 miljoen kan krijgen dan heb je het goed gedaan. Ik vind van alle clubs Schalke 04 het meest bij hem passen. Daar kan hij zich mooi verder ontwikkelen en wellicht later nog een stap omhoog.

5 mei 2015 om 11:56

Ik denk niet dat shalke de juiste club is ik denk dat hij naar valencia of een andere spaanse subtopper moet gaan. Omdat het ik vind dat hij daar het beste past qua speelstijl

5 mei 2015 om 12:02

@ Leonov

Foutief, des te meer geinteresseerd clubs des te hoger de vraagprijs. Maar hoe graag Feyenoord (en elke andere NL club) zou willen. Het is de kopende partij die de prijs bepaalt. Een aloud gezegde, wie betaald die bepaald. Je kan als Feyenoord zijnde gerust een vraagprijs van 20 miljoen de markt in slingeren. Maar als er 2 clubs slechts 12 miljoen bieden dan ga je nooit op de 18 miljoen uit komen. Oftewel, het is maar net wat de gek er voor geeft.

En daar in zijn de genoemde clubs niet erg gunstig voor Feyenoord.

- Schalke let heel goed op welke spelers ze kopen en voor welke bedragen. Hebben sinds het jaar 2000 slechts 1x meer dan 10 miljoen betaald en dat was voor Huntelaar.

- Lazio heeft een goede ervaring met de Vrij maar zitten ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang. hernanes en Zarate zijn de enige 2 spelers in de afgelopen 10 jaar die 10 mil of meer kosten.

- Southampton is ook geen club die klakkeloos 15 miljoen neerlegt. Sterker nog, die weten door Koeman juist heel goed dat ze niet teveel heoven te bieden.

- FC Porto is het grootst ehandelhuis in voetbal. Hebben alleen aan Hulk en Danilo meer besteed dan 10 miljoen euro.

Oftewel, Feyenoord moet de hoop hebben dat Zenith uit de bocht schiet en dat Clasie daar heen zou willen. Maar als je de transferhistories bekijkt van de geinteresseerde clubs zijn het allemaal clubs die graag relatief jong talent voor een spotprijs op willen halen. Als ze 10 miljoen + besteden voor Huntelaar/tadic/hulk/zarate. Dan gaan ze echt geen 15 miljoen besteden aan (met alle respect) Jordy clasie die relatief niets bewezen heeft.

5 mei 2015 om 12:19

@D-Bergkamp, heel mooi betoog maar je vergeet 1 ding.
Feyenoord hoeft niet te verkopen!
Dus je kan hele verhaal weg gooien.

5 mei 2015 om 12:23

Mensen onderschatten clasie inclusief jij en vind ook dat de clubs die zich tot nu toe hebben gemeld te matig zijn voor jordy. Hij hoort eígenlijk voor 20 miljoen naar Liverpool, Spurs, Arsenal of atletico te gaan. Zit nog veel rek ook in jordy is nog een jonkie die steeds meer praatjes begint te krijgen en zich steeds meer tot de absolute leider op het veld ontwikkeld. Wat mij betreft is het de Xavi / verrati in wording en zie hem straks nog wel bij de absolute top terechtkomen.

5 mei 2015 om 12:29

@leonov

Ze kregen er zelfs 14 voor maar voorhoede spelers zijn altijd duurder omdat ze veel meer gehyped worden

5 mei 2015 om 12:40

En jij overschat Clasie. Clubs gaan echt geen 20 miljoen voor een middenvelder betalen die nooit beslissend is. Een middenvelder bij Feyenoord in de mickeymouse competitie zou 8 goals en tien assist moeten geven. Daarom zou ik ook altijd eerder voor Klaassen of Wijnaldum kiezen.

5 mei 2015 om 12:43

Dus je wilt hiermee ook meteen zeggen dat David Luiz 2x zo goed is als bijvoorbeeld Fabregas?

5 mei 2015 om 12:45

Blind had al wel 4 seizoen in de champions league gevoetbald en 4 maal kampioen. Clasie 2 keer tweede.

5 mei 2015 om 12:53

Oh wat zou het vreselijk zijn als Clasie blijft bij Feyenoord! Hier zullen veel supporters boos om worden bij Feyenoord dat van Geel hem niet laat gaan voor 10 miljoen.

Vergeet jiet dat Feyenoord hem niet kwijt wilt en als het moet dan maar voor een hoog bedrag en als zij dat bedrag niet krijgen is Feyenoord juist de winnaar. Dus hoe dan ook wint Feyenoord. Of Clasie blijft wat voor Feyenoord sportief gezien winst is of Clasie vertrekt voor 20 miljoen en dat is financieel grote winst

5 mei 2015 om 12:54

He Mokhtar, alleen als ze naar jouw Real clubbie gaan, zijn ze meer dan 10 waard of niet

5 mei 2015 om 12:55

Ik ben zelf Feyenoord supporter en geniet van Jordy Clasie, maar je kunt ook overdrijven. Xavie is een wereld speler en ik denk niet dat Clasie een wereld speler gaat worden. De absolute top zie ik hem nog niet zo snel halen, maar hij kan zeker een prachtige carrière halen en veel interlands spelen

5 mei 2015 om 12:57

Clasie is een controlerende verdedigende middenvelder. Hij zet aanvallen op, geeft wel vaak een voor assist en pakt veel ballen af. Kom aub met relevante statistieken.

5 mei 2015 om 12:58

Haha grapjas. Klaassen en Wijnaldum zijn offensieve middenvelders en Clasie is juist defensief. Gek he, dat Klaassen en Wijnaldum meer scoren. Vind je het ook raar dat een spits meer scoort dan een middenvelder? En scoren zegt niks over kwaliteiten. Immers scoort ook meer dan Klaassen, maar wie van de twee is beter? Dus jij zou ook eerder voor Immers kiezen?

5 mei 2015 om 12:59

Dus de hele selectie van PSV zou nu ook eerder een transfer krijgen dan de selectie van Feyenoord?

5 mei 2015 om 13:17

@BarcIniesta hoezo ga je Real hier bij betrekken dan? Voor jouw club geld dat net zo goed vriend

5 mei 2015 om 13:42

Tuurlijk niet clasie heeft een andere rol a la Xavi en verratti en hoéft helemaal niet beslissend te zijn. Hij komt in een eerder stadium aan bod en is verantwoordelijk voor de opbouw.

5 mei 2015 om 13:58

Noem er maar een paar dan..

5 mei 2015 om 14:30

@ wehave

Gooi jij jouw post maar weg dan, jij schijnt namelijk te vergeten dat je ook te maken hebt met de wil van de speler. Feyenoord kan Clasie kosten wat kost willen behouden, maar het zou mij niks verbazen dat ze min of meer al overeen gekomen zijn dat ze Clasie een mooie stap gaan gunnen. Ik zie Feyenoord niet tot het einde bluffen om er 20 miljoen uit te krijgen, alles boven de 15 is mooi meegenomen, maar ik vraag me serieus af of ze uberhaupt 15 miljoen gaan krijgen. Verdedigend ingestelde spelers leveren meestal geen vetpot op en daarbij heeft Clasie geen prijzen op zijn conto staan en relatief weinig Europese ervaring, daar kijken dit soort clubs ook graag naar.

5 mei 2015 om 14:41

@ Wehave

Ach, ik haal tenminste een paar realistische feiten er bij. Clasie heeft vorig jaar verlengd om Feyenoord een transfersom te gunnen. Jij gelooft echt dat Feyenoord hem tegen gaat houden als Schalke op de stoep staat? Dan heeft een club weinig te vertellen en kan Clasie zelfs een rechtzaak bij het CAS aanspannen die hij gegarandeerd zal winnen. Tenslotte kan je wel degelijk spreken van een positie verbetering.

5 mei 2015 om 14:45

@ Pieterpost

Dus alle grofweg 25 topclubs en hun duurbetaalde scouts zien het allemaal verkeerd? Die laten allemaal de nieuwe Xavi lopen en durven geen gokje van 10-12 miljoen te wagen met Jordy Clasie? de afgelopen jaren hebben City, United, Barcelona, Real, Bayern met miljarden gestrooid. Maar 10 miljoen voor Clasie durven ze niet aan. Als je denkt dat het de nieuwe Xavi/verrati in wording is dan ben je niet goed bij je paasei. Met alle respect.

Clasie word in Nederland gigantisch overschat. Met alle respect het is een bijna 24 jarige jongen met vrijwel geen ervaring op een hoger niveau dan de eredivisie. Vrijwel geen champions league's en vrijwel geen interlands. Geen kampioen geworden, geen speler van het jaar, geen beker gepakt en elke keer met flinke afstand achter de kampioen ge-eindigd.

Als je ziet dat mensen zoals Eriksen, Mertens, Strootman, Vertonghen die allemaal een stap verder waren bij respectievelijk Tottenham, Napoli, As Roma en weer Tottenham terecht komen is het rijtje clubs dat interesse heeft getoond zeer logisch. Clasie is namelijk niet goed genoeg voor Arsenal of Atletico. Of denk je dat hij net zo goed is als bijvoorbeeld Koke? Hou toch op.

5 mei 2015 om 15:19

Vind 25 miljoen realistisch. Helaas zitten er prutsers aan tafel bij Feyenoord. Blij met 10/12 miljoen, let maar op. Vervolgens koopt een grotere club hem een jaar later voor het dubbele net als bij de Vrij kan gaan gebeuren. Gewoon niet minder dan 20 miljoen. Kunnen veel clubs best betalen.

5 mei 2015 om 17:16

Nou D-Bergkamp. Het zit je wel hoog he? Bij elk artikel over Clasie komt er weer een epistel van jewelste over waarom hij niet goed genoeg is. Hij kan prima een laatbloeier zijn. Daar zijn er wel meer van geweest. Overigens is 23 nog een prima leeftijd om de stap te maken. Hij heeft zich rustig en stabiel ontwikkeld en dat betaalt zich uit. Hij zit vast bij de selectie van Oranje en presteerde daar tot nu toe in al zijn wedstrijden prima. Hij zakt bijna nooit door de ondergrens in de Eredivisie, speelt vrijwel altijd een 7.

Je vergelijkt Clasie met mensen die al wel op hoger niveau een heel seizoen hebben gespeeld. Je kunt die vergelijking pas trekken als Clasie er een tijdje op heeft zitten in 1 van de grote competities. Hij kan niet vergeleken worden met Koke, want Koke speelt heel andere wedstrijden.

Als je een voorzichtige indicatie kunt nemen uit de interlands en wedstrijden op Europees niveau, zie je dat Clasie zich prima staande weet te houden. Hij maakte zijn eerste minuten op het WK in de halve finale tegen Argentinie en heeft daar geholpen de voorhoede van Argentinie met succes lam te leggen. Hij stond regelmatig direct tegenover Messi, maar het deerde hem niet. Daarnaast heeft hij tegen Roma en Sevilla ook prima gevoetbald. Tegen Ajax was hij twee wedstrijden de absolute heerser op het middenveld.

Het is altijd bijzonder makkelijk om spelers die nog geen kans hebben gekregen zich op het hoogste niveau te laten zien af te schrijven. Je weet niet hoe hij zich daar ontwikkelt, dus daar kun je nog geen uitspraken over doen. Wel kun je zien dat hij bij de beste middenvelders van de Eredivisie hoort en het niveau is ontstegen. Je zou met een gerust hart 20 miljoen voor m kunnen vragen en een eurootje of 15 miljoen verwachten. Maar aangezien jij je objectiviteit al helemaal verloren bent, gaat de strekking van mijn tekst waarschijnlijk aan je voorbij..

5 mei 2015 om 17:40

Feye88

Leuk zo'n betoog, maar bedenk jezelf eens waarom Clasie die kans nog niet gehad heeft, misschien omdat anderen ook denken dat ie niet goed genoeg is. Waarom wordt van Persie wel vroeg weggehaald en Clasie niet?

Altijd zo makkelijk om te roepen dat men geen kans krijgt, volgens jouw visie moet ook Tighadouini naar Arsenal. Hij kan daar immers slagen, want hij heeft nog geen kans gehad. Ik zeg niet dat ik het totaal met je oneens ben hoor, er staan zeker goede punten in je betoog, maar dat is hetzelfde bij Bergkamps betoog. Jij bekijkt het net zo goed veel te makkelijk. Jij bent ook een Feyenoorder, dan is het logisch dat jeje spelers steunt. Zo deden Ajacieden dat ook toen heel Nederland riep dat Blind het nooit zou gaan maken, dat hoort een beetje bij supportersgroepen die elkaar wat stangen.

5 mei 2015 om 20:06

Ik denk dat ze het allemaal verkeerd zien ja hèhè paasei. Maar we gaan het zien vanaf volgend seizoen als hij aan het buitenlandse avontuur begint ben heel benieuwd.

En trouwens vind dat clasie wel degelijk vergelijkbaar is met Mertens', Eriksen, Strootman als je puur kijkt naar hoe hij zijn rol als cvm vervult. Blinkt wekelijks gewoon uit net als zij dat deden!

7 mei 2015 om 10:16

@dortmund1988. Volgens die logica is Sigthorsson ook beter dan Pelle.

Mooi dat hij zoveel keuze heeft. Schalke, Lazio, Southampton vind ik de beste en meest logische clubs voor hem. Daar kan hij zich ontwikkelen alla Strootman (voor zijn blessure uiteraard) en uitgroeien tot een grote speler.

5 mei 2015 om 11:25

@ T Alavez

Persoonlijk vind ik de keuze eigenlijk wel heel erg passend bij Clasie. Men deed hier graag alsof hij de absolute topspeler was en dat hij naar een topclub kon. Maar daar is Clasie simpelweg niet goed genoeg voor en dat blijkt ook uit de clubs met interesse.

Schalke is de grootste club natuurlijk en in een mooie competitie. Maar zoals gezegd zien die in hem meer een back up voor als andere transferplannen niet slagen. Desondanks een mooie optie voor Clasie en die zou zeker nummer 1 zijn.

Southampton begon de competitie leuk maar staan nu weer gewoon waar ze een beetje thuishoren. Nameljk in de middenmoot. Een leuke club met een bekend trainer in een mooie competitie. Lazio Roma is normaliter ook een subtopper. Zenith ga je heen voor het geld en is internationaal ook niet bijzonder interessant.

5 mei 2015 om 12:20

Zenit speelt wel Champions League. Dus zeker nog interessant.

5 mei 2015 om 12:22

@D-Bergkamp, als een veel mindere speler als Blind naar Man U kan dan kan Clasie ook naar een veel betere club natuurlijk.

5 mei 2015 om 12:28

Kan je nagaan hoe dom Schalke is dat ze hem als Back-up zien. Veel liever clasie dan de uitgerangeerde khedira.

5 mei 2015 om 12:41

Wat een onzin. Khedira is natuurlijk veel beter als Clasie. Hoe kom je daar nu weer bij.

5 mei 2015 om 12:45

Mwoah, Khedira is Duits international en transfervrij. Dat is gewoon interessant voor de Duitse (sub)top.

Daarnaast kan die jongen ook gewoon goed voetballen, geen niveau Real maar dat is Schalke dan ook niet.

5 mei 2015 om 12:58

D-Bergkamp, ik bedoelde ook te zeggen dat ik deze clubs vind passen bij Clasie en zijn talent. Mocht hij het goed doen dan kan hij altijd na twee seizoenen de stap hogerop maken.

5 mei 2015 om 13:02

wehave, in wat is Daley Blind precies minder?

Clasie mist twee essentiele zaken die Blind wel heeft, namelijk rust aan de bal en het vermogen om te anticiperen. Clasie zijn acties zien er behoorlijk spectaculair uit in vergelijking tot Blind, alleen komt dit omdat Blind gewoon veel beter gepositioneerd staat en Clasie zich daarop moet corrigeren.

5 mei 2015 om 13:07

Het valt mij dat de spelers van Feyenoord volgens jou nooit wat kunnen en de spelers met een Ajax achtergrond de nieuwe Messi en Ronaldo zijn.
Als Blind goed genoeg is voor een topclub dan Clasie zeker ook. Blind kreeg alleen interesse van United en toevallig staat daar een trainer die hem persoonlijk kent. Strootman was beter dan Blind en ging ook naar een middenmoter. Het is gewoon een logische stap vanuit de eredivisie, maar de Feyenoord spelers zullen allemaal falen volgens jou. Ik kan mij nog herinneren dat de Vrij volgens jou ook niks was en nu is hij een van de belangrijkste spelers bij lazio wat gedeeltelijk 2e staat en in de finale van de beker staat.
En de interesse van Porto, Schalke en Zenit zijn echt geen slechte clubs. Spelen altijd CL en komen ook vaak de poule door. Wat een straf om daar te spelen

5 mei 2015 om 13:09

En blind mist twee belangrijke punten op zijn positie die Clasie wel heeft. En dat is altijd vooruit kunnen dpelen en ballen afpakken

5 mei 2015 om 13:15

Altijd vooruit kunnen spelen is iets wat Clasie juist veel te geforceerd doet. Hij grossiert daarmee in balverlies, in tegenstelling tot Blind. Ja, er zit wel eens een geweldige steekpass tussen, maar daar tegenover staat weer veel balverlies. En over het bal afpakken? Hou toch op, daarin is Blind echt niet de mindere.

Maar goed, we gaan het wel merken dan. Het is niet voor niets dat Louis voor Daley Blind heeft gekozen, in plaats van Clasie. Maar als Clasie voor meer dan 18 miljoen naar een grotere club dan United vertrekt, zal ik de eerste zijn die toegeeft dat ik fout zat.

5 mei 2015 om 13:21

Ach laat toch lullen joh, Clasie is op dit moment een de beste middenvelders zo niet de beste in de eredivisie die gaat het bij elke club gewoon erg goed doen , sterker bij iedere bondscoach had hij een basisplaats gehad in het Nederlands elftal maar helaas bij Hiddink niet onbegrijpelijk .

5 mei 2015 om 14:38

@ Sloep01

En bij Van Gaal ook al niet. Toch wel gek dat de 2 meest gelouterde coaches van Nederland beiden Daley Blind prefereren boven Jordy Clasie. Snappen hun er dan niets vanaf of is Clasie gewoon weg niet zo goed? Louis van Gaal heeft met beiden gewerkt bij Oranje en hij kon rustig kiezen tussen welke van de 2 hij wilde kopen. En hij koos voor Daley Blind. Dus dat betekent vast dat Blind er geen zak van kan of kon. Get a life

5 mei 2015 om 14:50

@ Neverbackdown

Begrijp me niet verkeerd, Clasie is een prima speler. Maar laten we alsjeblieft niet doen of hij goed genoeg is voor de top 20 a 25 qua clubs. Met alle respect, clubs als Tottenham/arsenal/atletico zitten echt niet te wachten op Jordy Clasie. Laat staan clubs als Real/barca/bayern etc. Simpelweg omdat Clasie gewoon weg niet goed genoeg is voor dat soort clubs. Als ze dachten dat hij het niveau aan kon had er al lang een topclub met 10 miljoen gestaan en had Clasie weg geweest. Realiteit is dat hij er nog steeds is en niemand bereid is geweest om 10 mil of meer te betalen. Trek je eigen conclusies.

En over De Vrij heb je mij nooit horen beweren dat hij slecht was. Ik vond het bizar dat hij zogezegd de beste verdediger van het WK was terwijl hij alleen tegen Spanje al 2 gigantische fouten maakte. Het is Ron Vlaar die ons tegen Argentinië en Spanje in de wedstrijd heeft gehouden, en niet Stefan de Vrij.

Wat je inderdaad zegt, De Vrij speelt goed bij Lazio. Een perfecte stap voor hem om veel beter te leren verdedigen. Want voetballen kan die wel. Maar had hem bij een Tottenham neergezet en hij had aan alle kanten voorbij gelopen/gebeukt geweest.

5 mei 2015 om 15:15

Welke 2 gigantische fouten?

5 mei 2015 om 15:30

''en bij Van Gaal ook al niet. Toch wel gek dat de 2 meest gelouterde coaches van Nederland beiden Daley Blind prefereren boven Jordy Clasie. ''

Haha.

En als van Marwijk, van Gaal en Hiddink (in eerste instantie) voor van Persie kiezen als spits in plaats van Huntelaar zitten zij er naast volgens jou. Volgens jou is van Persie niet eens een spits... Maar als ze Blind boven Clasie verkiezen, zijn het geweldige coaches die het perfect zien. Makes sense.

5 mei 2015 om 15:30

D-Bergkamp
Ik verbaas mij ook een beetje over de kritiek op Hiddink op dit punt. Zoals jij terecht aangeeft was het onder Van Gaal precies hetzelfde met Clasie; hij kwam pas in aanmerking wanneer er meerdere spelers geblesseerd waren. Over De Vrij zijn de mensen hier ook een beetje de weg kwijt aan het raken want dat is natuurlijk ook geen geweldenaar. Hij doet hij bij Lazio kennelijk aardig maar voor de top is hij simpelweg te traag en niet wendbaar genoeg.

5 mei 2015 om 21:04

Zelfs dan niet. van Gaal stelde ook liever een geblesseerde de Jong op ipv een fitte Clasie

Prima club. Feyenoord krijgt met Clasie , Vilhena , Boetius en Immers zon 20 miljoen.
Wat Johan Derksen ook zegt Rutten zal spijt krijgen wnt volgend seizoen staat er gewoon een leuk elftal die kan meedoen om de bovenste drie plaatsten.

Vermeer
Karsdorp , v Beek , Kongolo , Woudenberg
El Ahmadi , Toornstra , Vejinovic
Kuijt , Kazim , Manu


Hahn ipv Mulder
Woudenberg ipv Nelom
Botteghin ipv Boulahrouz
Vejinovic ipv Clasie
Toornstra ipv Immers
Kuijt ipv Te Vrede

5 mei 2015 om 11:14

Nou dat team is anders minder dan wat er nu staat... En Botteghin gaat echt niet bij een Feyenoord op de bank zitten natuurlijk.

5 mei 2015 om 11:37

Vind het inderdaad ook geen geweldig team die opstelling van je.
Met Kazim en Manu in de aanval wordt je sowieso geen kampioen

5 mei 2015 om 11:17

Kuijt gaat geen rechtsbuiten spelen hoor haha. Kazim gaat gewoon banken of ze moeten met 2 spitsen gaan spelen

5 mei 2015 om 11:39

En Vejinovic kan beter nog een jaar blijven en dan echt een stap omhoog maken. Qua voetbal en salaris is Feyenoord niet echt een vooruitgang (qua historie, stadion, fans wel uiteraard).

5 mei 2015 om 11:58

Botteghin gaat nu echt niet meer naar Feyenoord toe. Het lijkt me dat hij in ieder geval dan nog een jaar wil blijven om Europees te spelen, of te vertrekken naar het buitenland. Hij heeft meerdere malen aangegeven dat je in Nederland als verdediger nauwelijks waardering krijgt. Het publiek kijkt vooral naar wat je niet kunt, in plaats van waar hij goed in is (al is hier bij Feyenoord wel het minste sprake van als je over de traditionele top 3 spreekt).

Ik ben ook wel zo realistisch dat het Europees voetbal ons volgend seizoen waarschijnlijk de kop gaat kosten in de het linkerrijtje. Hopelijk verlengd Botteghin dus nog een jaartje en kunnen we hem dan na volgend seizoen alsnog die transfer naar Feyenoord gunnen. (Al zou ik hem bij Aston Villa ophalen als de opvolger van Ron Vlaar!)

5 mei 2015 om 15:25

Zou 40 miljoen moeten zijn. Waarom toch altijd dat kruidenieren in Rotterdam. Ik zou als supporter helemaal gek worden van dat gestuntel aan de onderhandelingstafel. Spits van anderlecht gaat ook voor 20 miljoen weg. . Nooit van die gast gehoord. Clasie gewoon minimaal 20 miljoen.

Zes clubs, en de transferperiode is nog niet eens geopend. Feyenoord moet hoog inzetten. 25 miljoen vragen.

5 mei 2015 om 12:11

Zodat ze alle zes gelijk afhaken?

5 mei 2015 om 13:11

En wat zou daar mis mee zijn als zij afhaken? Of Feyenoord krijgt 20 miljoen of Clasie blijft. Beide situaties is lekker voor Feyenoord

5 mei 2015 om 14:27

@ neverbackdown

Lekker makkelijk ben jij, jij bent zeker supporter van Feyenoord? Clasie wilt zelf inmiddels echt wel een keer een mooie stap gaan maken, dus hoe lekker is dat precies voor Feyenoord als je volgend jaar met een zwaar teleurgestelde en ontevreden captain zit? Dat supporters altijd de beste spelers willen behouden is logisch, maar niet realistisch. Bovendien is het wel vaker zo dat de Nederlandse clubs hun spelers op een gegeven moment wat gunnen en niet meer zo ontzettend hoog in de boom gaan zitten. Die kans zit er bij Clasie ook wel in, als je ziet wat Clasie voor Feyenoord heeft betekent. Echter heeft iedereen het idee dat Feyenoord volgend jaar op de Coolsingel mag staan en gebruiken ze dat als schijnargument waarom Clasie zou moeten blijven. Dirkie suggereerde ook al zoiets. Hopen mag natuurlijk altijd, maar ik denk niet dat je 20 miljoen te zien krijgt. Met alles boven de 15 miljoen euro mag Feyenoord heel erg tevreden zijn.

Ik zie je hierboven een vergelijking maken met Blind, waarin jij aangeeft Clasie minimaal even goed te vinden. Dit is een argument wat vaak gehoord wordt en Blind schijnt nooit iets goed te kunnen doen bij mensen die niet voor Ajax zijn. Toch is het zo dat Blind door 2 topcoaches al boven Clasie is geplaatst, zal wel zijn omdat ze meer van Ajax dan van Feyenoord zijn he? Bovendien heeft Blind meerdere jaren CL ervaring en meerdere Kampioenschappen op zijn naam staan, dat soort dingen tellen in het buitenland wel. Wat kan Clasie vertellen wanneer ie komt solliciteren bij United? Hallo ik ben Jordy ik stond op mijn 6e op de foto met van Persie en heb een keer heel erg feest mogen vieren omdat we 2e waren. Snap je mijn punt? Feyenoord moet zeer tevreden zijn als Clasie voor hetzelfde bedrag als Blind gaat vertrekken, maar ik heb er een hard hoofd in. De enige speler in Nederland die ik zie vertrekken voor meer dan 20 miljoen, dat is Depay. Voor aanvallers wordt sowieso sneller geld neergelegd.

5 mei 2015 om 15:26

Waarom men Blind er constant bij haalt is mij een raadsel. Totaal verschillende spelers met eigen kwaliteiten.

Dat zijn niet de minste clubs in Europa, geen top, maar wel mooie subtop ploegen. Als van Geel dit slim speelt kan er echt een hele mooie transfersom voor hem worden ontvangen.

Zijn mooie clubs voor hem, mooie tussenstap.

Schalke en Lazio vind ik hele mooie clubs voor Clasie. Ik ben ervan overtuigd dat hij het niveau aankan. Southampton vind ik een stuk minder. Leven nu een beetje boven hun stand en dan halen ze zelfs maar net Europa League, die gaan nooit Champions League spelen. Schalke doet dat structureel wel met uitzondering van dit jaar en Lazio gaat zeer waarschijnlijk wel Champions League spelen volgend jaar.

Ik hoop echt dat hij zich niet laat ompraten door Koeman om naar Southampton te gaan, zou dat echt zonde vinden.

Schalke zou een prima club zijn. Wellicht ook een club als Werder Bremen oid. Geen top, maar wel bovenzijde Bundesliga. Kan hij daarna altijd nog een stap maken als hij er bovenuit steekt.

5 mei 2015 om 11:40

Bremen is laatste jaren wel wat afgezakt een club als Leverkusen of Wolfsburg lijkt me ook passend.

5 mei 2015 om 12:09

Clasie is 3 klassen beter dan Guilavogui. Zou prima passen naast luiz gustavo op het middenveld.

Feyenoord vraagt 12,5 miljoen voor clasie daar moet nog 25 procent van de talentpool af, dan houdt feyenoord zo'n 9 miljoen over aan clasie. Daarmee kan feyenoord Ziyech wel mee kopen.( Transfersom plus salaris.)

5 mei 2015 om 11:36

Ik denk dat Ziyech binnen Nederland alleen naar Ajax of PSV zou gaan, bovendien haal je voor 9 miljoen denk ik niet Ziyech binnen als je alle onkosten(zaakwaarnemer, tekenbonus/hoger salaris) binnen. Ook zullen de buitenlandse clubs in termijnen willen betalen neem ik aan, terwijl Twente nu geld wilt zien.

5 mei 2015 om 11:42

Juist omdat twente geld nodig heeft zullen ze niet meer dan 5-6 miljoen voor ziyech vragen.

5 mei 2015 om 12:45

Daarnaast lijkt me Ziyech ipv Clasie niet bepaald een slimme en noodzakelijke aankoop. Zijn 2 totaal andere spelers, die op een totaal andere plek op het middenveld spelen.

5 mei 2015 om 14:21

ik denk dat ze zeker meer dan 5-6 miljoen gaan vragen. Ziyech is op dit moment hun cashcow. Heeft een langlopend contract en doet het heel erg goed. Van wat ik tot nu toe in de media meekrijg lijkt het erop dat ze wat andere spelers hebben die ze van de hand doen om zo geld te krijgen en nog een enigszins schappelijk elftal op te stellen volgens jaar(dus Corona, Castaignos, Bengtsson, Engelaar etc weg).

5 mei 2015 om 12:00

12.5 miljoen moeten ze zeker kunnen krijgen voor Clasie. Een jongen als Blind ging voor 18-20 miljoen ofzo, dus als ik Feyenoord was zou ik daar ook op inzetten. Southampton is vooral een leuke club vanwege Pelle, Tadic en de gebroeders Koeman. Daar kun je als Clasie zijnde echt wel iets neerzetten en je zit letterlijk en figuurlijk dichter bij de Engelse top.

5 mei 2015 om 12:04

Vergeet niet dat blind een zeer sterk wk speelde he. Clasie is geen eens basisspeler bij oranje. En speelt ook niet bij de kampioen of in de Champions League.

5 mei 2015 om 12:17

Een jongen als Blind had interesse van United en ging laat in de transferperiode.
Clasie heeft 5 clubs, die alle 5 niet bij de top horen, (ik weet niet wie de 6de is namelijk) die interesse tonen, waarvan er 4 sowieso niet bekend om staan grote bedragen uit te geven. Afgezien van Zenit is er door die andere ploegen bij elkaar misschien 10 keer meer dan 10 miljoen uitgegeven.

Dus je kan inzetten op wat je wil als Feyenoord zijnde, maar als deze 5 clubs niet hoger bieden dan 10, dan maakt het niet zoveel uit.

5 mei 2015 om 12:20

@ Ypuh

Het verschil is alleen dat de clubs die interesse tonen in Clasie allemaal bijna nooit meer dan 10 miljoen per speler uitgeven met Zenith als uitzondering. Porto,schalke,lazio hebben in de afgelopen 10 jaar allemaal maar 1 of 2 keer meer dan 10 miljoen uitgegeven aan een speler. Southampton de afgelopen 2 jaar iets vaker maar die weten dondersgoed dat ze geen 15 miljoen hoeven te bieden. En anders verteld Koeman dat wel.

5 mei 2015 om 12:52

Ik zie Koeman wel 15 miljoen betalen, zeker als een Schneiderlin voor 25-30 vertrekt naar de Engelse top.

Zenit wil Clasie zelf niet naartoe volgens mij, dat heeft zijn zaakwaarnemer gezegd als ik het me goed herinner.

Lazio kan/wil het denk ik niet betalen, die deden afgelopen zomer al heel moeilijk met de Vrij.

Porto zie ik om een of andere reden gewoon niet gebeuren, te weinig groei/doorverkoop potentie denk ik dan.

Southampton heeft de beste papieren maar die zullen wel eerst zelf willen verkopen, als Schalke (of een Spaanse sub topper) snel zijn dan kunnen ze Clasie binnen halen.

5 mei 2015 om 13:28

Lazio stevent af op de 2e plek(hopelijk 3e) en daarmee kwalificeren ze zich voor CL voetbal. Dat spekt de kas beter dan de EL van vorig seizoen.

5 mei 2015 om 14:52

M1ch43ll

Koeman weet vrij goed wat de mogelijkheden zijn. Die kocht Tadic voor slechts 12 miljoen die naar mijn idee de beste speler van Nederland was. En voor de dubbele topscoorder werd ook geen 10 miljoen uitgetrokken. Het ligt totaal niet in de aard van Southampton om veel geld te spenderen.

Vorig jaar was er een megaleegloop bij Southampton met heel veel binnen komende gelden. Maar er werden allemaal relatief onbekende spelers gehaald tussen de 8 en 14 miljoen euro.

5 mei 2015 om 15:28

12 miljoen? Met clubs als Zenit en Schalke? Wat denk je van 20/25 miljoen. Behoord tot beste spelers van de eredivisie. Kijkend naar laatste 3 seizoenen de beste. 12 miljoen is lachwekkend

@ feyenoorder21 matig elftal met dat team eindig je niet hoger dan derde als je dat al haalt het geld moet je nuttig besteden. Boetius moet je ten koste van alles proberen te houden die hebben we gewoon nodig. Verder zou ik nog een Spits erbij halen Van Wolfswinkel lijk me persoonlijk een goede optie Gudelj zou ik ook halen. Acheterin is Botteghin inderdaad een goede optie voor op de bank als hij dat zou willen. Chery en Van Anholt e erbij en je bent klaar voor het nieuwe seizoen dan kan je echt meedoen.

Vermeer
Van Anholt, v Beek , Kongolo , Poulsen
El Ahmadi , Toornstra , Gudelj
Boetius , Van Wolfswinkel , Kuyt

Bank
Chery
Manu
Botteghin
Karsdorp
Hahn
Nelom
Sleegers

Met dit team kun je kampioen worden.

5 mei 2015 om 11:30

Gudelj is al voor 99 procent zeker rond met ajax. Maar met ziyech, tapia, ayoub en vejinovic zijn er nog genoeg andere mogelijkheden voor feyenoord.

5 mei 2015 om 11:40

Whaha difference, waar haal je het idee vandaan dat Feyenoord opeens spelers kan of gaat halen die meer dan 5-6 miljoen kosten?

5 mei 2015 om 11:49

Ik bedoel 1 van die spelers kunnen ze kopen als ze 9 miljoen overhouden aan de verkoop van clasie.

5 mei 2015 om 11:53

Jij denkt dat ze 9 miljoen gaan investeren in één speler als ze dat krijgen voor clasie?

5 mei 2015 om 11:57

Ze zijn toch weer financieel gezond?

5 mei 2015 om 12:03

Ja, door de transfers van Bmi, de Vrij, Janmaat, etc etc. Die transfersommen worden ook grotendeels gebruikt om de begroting sluitend te maken en salarissen voor nieuwe spelers te reserveren. Als er 9 miljoen binnen komt, kunnen ze een speler kopen van 3.5 miljoen (die ook 2-3 miljoen salaris kost in 2-4 jaar). Dan blijft er 2 miljoen 'over' om nog iets leuks mee te doen of om gaten op te vullen.

5 mei 2015 om 12:06

Ja, en het lijkt mij dat ze dat ook willen blijven?

5 mei 2015 om 12:22

Wie heeft jou verteld, dat Gudelj naar Ajax gaat?

5 mei 2015 om 13:26

Als je de voetballerij al wat langer volgt lijkt Gudelj naar Ajax evident. Is een soort publiek geheim. Zal ongetwijfeld bevestigd worden na de laatste speeldag.

5 mei 2015 om 11:39

En waar gaat Feyenoord in godsnaam het geld vandaan halen om de transfersommen/salarissen/tekengelden te betalen van: Van anholt, Poulsen, Gudelj, Van Wolfswinkel, Chery en Botteghin. Daarnaast gaan Botteghin en Chery nooit akkoord met een plek op de bank.

5 mei 2015 om 12:05

Botteghin en Chery zouden vanwege hun ervaring ook bij Feyenoord 2 van de beste spelers zijn en dus nooit op de bank belanden. Ik denk echter dat ze elk wel 2-3 miljoen moeten kosten, dus als ze die 2 halen is er verder niets meer mogelijk (naast Kuyt en Kazim).

Alle 6 de clubs erg interessant voor Jordy Clasie. Van deze situatie moet Feyenoord echt gebruik maken en het maximale eruit halen. Ze bevinden zich een sterke onderhandelingspositie.

hoe zit het met 't financiele gesteldheid van feijnoord? want als ze ni krap bij kas zitten, dan zou het een schande zijn als ze classie voor minder dan 20 mil laten gaan.

Lazio is denk ik het beste voor Clasie. Het tempo ligt in Ä°talie ook wat lager, ik denk dat hij daar echt een een enorme uitblinker kan gaan worden. Samen met zijn vriend De Vrij in de Cl spelen volgend jaar, Lazio moet nog een goede spits kopen en ze kunnen zomaar de groepsfase doorkomen. Felipe Anderson moer natuurlijk behouden worden, anders moet Clasie die stap ook niet maken.

Lijkt me een prachtige club voor Clasie en lijkt me ook een goede aankoop van Schalke. De stap is te overbruggen en je speelt vrijwel elk jaar CL. De Bundesliga is mijn favoriete competitie en Schalke is verder een geweldige club met een mooi stadion en trouwe fans. Als Khedira niet haalbaar is moeten ze vol voor Clasie gaan!

Nee, nee, nee. Wat moeten we met Clasie. Wanneer we eindelijk eens een rol van betekenis willen spelen moeten we de lat veel hoger leggen. Clasie is een prima speler voor de eredivisie maar voor de Bundesliga speelt hij in een veel te laag tempo. Bovendien zal hij in de man tegen man gevechten die er in het Duitse voetbal worden geleverd ten onder gaan. In Nederland red hij dat nog wel maar in Duitsland komt hij qua fysiek en loopvermogen spelers tegen waar hij niet tegen opgewassen is. Clasie past met zijn spel prima in Spanje of Italië. Lazio lijkt me dan ook een prachtige optie voor hem maar bitte, bitte niet naar Schalke.

5 mei 2015 om 13:51

Jij snapt er niks van. Clasie is sowieso goed genoeg voor elke club in de Bundesliga op Bayern na.

Denk dat Schalke de mooiste en grootste club voor hem tot nu toe is.
Samen met Southampton in de mooiste competitie maar Schalke natuurlijk een grotere club.

5 mei 2015 om 12:11

Schalke speelt in de voor mij mooiste competitie. Waar ook de nummer laatst elke wedstrijd 110% inzet toont en waar je veel minder vedettes en geldwolven hebt zoals in Engeland bij een QPR ofzo. Ook de fans van vrijwel alle clubs zijn daar geweldig fanatiek maar wel sportief, waar er in Engeland alleen maar gescholden wordt. Er wordt in Duitsland meer 'gevoetbald' dan in Engeland en dat is Clasie op het lijft geschreven. Laatst ben ik een keer bij Newcastle geweest, maar de middenvelders komen daar gewoon de hele wedstrijd niet aan de bal (en met alle respect, helemaal niet als je maar een klein mannetje bent).

5 mei 2015 om 12:50

Persoonlijk zou ik ook voor de BL kiezen maar omdat dat voor iedereen verschillend is noemde ik ze maar beide. Wel lijkt het me duidelijk dat deze biven Italie, Rusland en Portugal staan.
In het voordeel van de PL is dan wel weer dat je de komende 4 jaar gewoon 4 cmverschillende kampioenen kunt hebben terwijl in de BL wordt het 3 keer Bayern en misschien 1 keer een club die in vorm is al Bayern het laat afweten.

Mijn persoonlijke mening hoor. Maar ik zie bedragen van rond de 20 miljoen langs komen. Dat gaat Clasie toch nooit opbrengen. Alleen als die naar Rusland trekt zal er zoiets betaald kunnen worden. Clasie zal, naar mijn idee, tussen de 10 en 15 opleveren, en dan zet ik met 15 zelfs hoog in.
Schalke, Southampton, Lazio en Porto gaan niet meer dan 15 betalen, want dan doen ze op een uitzonder of 2 na nooit. Dus dan zou het Zenit worden. Wat is de 6de club?

5 mei 2015 om 12:58

Iedereen gaat ook uit van een bedrag van rond de 12,5 miljoen. Wil je dat bereiken dan zal je eerst 15 moeten vragen, afdingen gaan ze sowieso natuurlijk

Ik kan me wel iets voorstellen dat je met deze groeiende belangstelling iets hoger in de boom gaat zitten, dan vraag je 20 maar ik kan het me ook niet voorstellen dat clubs dat gaan betalen.

Anderzijds, er wordt ook 18 voor Blind betaald, 15 voor Babel en Pelle vertrok ook voor meer dan 10 mil...

5 mei 2015 om 13:07

Het bedrag van Blind was absurd in mijn optiek. Dat moet ook geen graadmeter voor feyenoord zijn. Babel ging 8 jaar geleden voor 15 miljoen en die ging naar een grote club toe op dat moment. Pelle is een aanvaller, waar sowieso meer voor betaald wordt.
Pelle had ook een grotere marktwaarde op moment van verkoop dan Clasie nu heeft.

Je moet rekening houden met de clubs die interesse hebben. Als united komt, kan je meer vragen dan als Shalke komt. Het moment van verkopen telt ook nog mee, die is ook voor de prijs erg bepalend.

Ik denk dat Feyenoord heel blij mag zijn met 12 miljoen van die 4 clubs en Zenit zou eventueel nog meer betalen. Maar Clasie wordt groter gemaakt dan hij is.. dat blijkt ook wel uit de clubs die interesse tonen als je het aan mij vraagt.

Ik begrijp natuurlijk dat je 15 vraag als je 12 wil hebben. Maar als je dan 20 vraagt, dan gaan ze allemaal gewoon weer naar huis.

5 mei 2015 om 13:18

Het moet ook nog maar blijken hoe serieus alle interesse is natuurlijk, leuk dat ze zicht oriënteren en een keer een scout sturen maar dat doen ze bij 50 spelers terwijl ze er 3 halen...

Daarnaast zal zowel Lazio (biglia), Southampton (schneiderlin), Schalke (khedira) & Porto (casimiro) eerst afwachten wat er met hun huidige spelers/1e keus gebeurd. Datzelfde geld wellicht voor Zenit met Witsel maar daar weet ik het fijne niet van.

Schalke lijkt mij een uitstekende club voor Clasie. Men moet verder niet gaan denken dat ze daar een groot bedrag voor hem over zullen hebben. Schalke is geen club dat grote transfersommen betaald. En in tegenstelling tot andere hier ben ik van mening dat Feyenoord absoluut niet teveel moet gaan vragen. Sommige roepen 20 miljoen maar dat zal clubs meteen afschrikken. Hij is nooit kampioen geworden, heeft geen basisplaats in Oranje en heeft nooit CL gespeeld. Dat soort dingen wegen ook mee. En ook daarom werd er 20 miljoen voor Blind betaald. Dus mocht Feyenoord 12 miljoen euro kunnen krijgen voor Clasie dan moeten ze het echt meteen doen. Dat zou een meer dan uitstekend bedrag voor hem zijn.

5 mei 2015 om 12:13

Ik zou inzetten op het bedrag wat voor Blind is betaald. Hopelijk kom je dan uit op een bedrag van 12-14 miljoen die Clasie dubbel en dwars gaat terug betalen. Schalke zou echt een mooie club voor hem zijn en ook een ideale stap. Ik zie het al helemaal zitten, al moet Schalke in eerste instantie wel voor Khedira gaan die ook nog maar 26/27 is.

Ik vind 10 miljoen ook te weinig

Goede voetballer, jong, ervaring, leiderscapaciteiten

Waar vind je dat in Europa voor 10 miljoen?

Inzetten op 16 miljoen en 13 vangen, dat lijkt me een redelijk bedrag

Van de geïnteresseerde clubs hoop ik dat Clasie naar Lazio Roma vertrekt. Hij komt dan met De Vrij een bekend gezicht tegen. Lazio Roma speelt volgend seizoen waarschijnlijk in de CL en ik denk dat Italiaans of Spaans voetbal het beste bij hem past.

Duits en Engels voetbal is toch iets fysieker. Hij komt dan lengte en kracht te kort. Bij Lazio Roma zal hij veel slimmer worden en dat zou een uitstekende leerschool voor hem zijn. Voor De Vrij is het ook goed geweest.

5 mei 2015 om 12:49

Hij is pas interessant voor Lazio wanneer Biglia zal vertrekken. Tot die tijd zullen ze weinig aan Clasie hebben aangezien hij Biglia er niet uit gaat spelen. Persoonlijk lijkt Lazio mij ook een hele leuke club voor Clasie.

5 mei 2015 om 12:53

Klopt en daarom zal Lazio Roma pas voor Clasie gaan als Biglia vertrekt.

Schalke04 zou een geweldige club zijn voor Clasie. Ik weet even niet wie daar momenteel op zijn positie speelt, maar ook Schalke04 heeft vaker te maken met vertrekkende spelers die graag nog net dat stapje hogerop zouden willen.

Schalke is geen absolute topclub, maar toch zeker een ontzettend grote club in Duitsland met een geweldig stadion, fantastische sfeer en een schitterend fanatieke aanhang! Samen met Huntelaar in één elftal, zou een prachtige stap zijn voor Clasie.

Onbegrijpelijk dat ik lees dat een speler als Wijnaldum dit soort clubs kan afwijzen.. bij clubs die meer kwaliteit hebben zitten dat soort spelers alleen maar op de bank.

5 mei 2015 om 15:11

Bij een club als Schalke ben je ook niet verzekert van een basisplaats en ik denk dat ik liever 1 van de 3 wedstrijden met United meespeel, dan 3 van de 3 met Tottenham als je bijvoorbeeld ziet wat voor stap Eriksen heeft gemaakt. Niet dat hij het daar niet goed doet, maar die club is zo'n rommeltje en vaart elk jaar weer een andere koers. Het is best lastig om de juiste club te kiezen lijkt me.

5 mei 2015 om 16:22

Ontzettend lastig om de juiste club te kiezen, maar dat komt vaak ook omdat spelers geen zelfkennis hebben. Spelers als Clasie en Wijnaldum moeten zich in de handen wrijven dat een club als Schalke04 interesse in hun heeft.

Want zoals je zegt, het is nog lang niet zeker dat beide spelers daar structureel in de basis zullen staan. Dan zullen ze inderdaad weer stappen moeten maken, maar dat zullen ze ook moeten willen ze invaller zijn bij United.
In mijn optiek moet je altijd kiezen voor een club waar je de meeste kans hebt om zoveel mogelijk minuten te maken en die kans is bij Schalke toch echt wat groter dan bij een club als United of City.

5 mei 2015 om 16:31

Daar heb je gelijk in, veel spelers zijn van die omhooggevallen knaapjes die menen dat ze gelijk naar de top moeten vertrekken. Ik vind Clasie een goede speler hoor, maar niet meer dan dat. Hij heeft niet die flair en dat extreme talent dat van der Vaart en Sneijder bijvoorbeeld hadden toen ze vertrokken, maar Clasie is daarentegen wel wat constanter. Ik denk persoonlijk dat Clasie nooit de wereldtop zal halen, ondanks de lobby die dit jaar enorm op gang gekomen is via de media en alles wat Feyenoord ademt. Ik denk dat ie gewoon te kort komt. Vind het ook vreemd dat er in Nederland het idee heerste dat Clasie de messias van het Nederlands elftal moest zijn. Nogmaals goede speler hoor, vooral nuttig, maar hij is toch geen dragende speler voor het Nederlands elftal?

Spelers als Clasie en inderdaad ook Wijnaldum zijn inmiddels op een leeftijd dat je gewoon een mooie stap moet gaan maken en niet teveel eisen stellen. Direct in de top aan de slag kunnen ze niet, als ze dat ooit al kunnen. Lekker tot je 26e verder doorrijpen in de CL en een grotere competitie en dan hopen dat er tegen die tijd een plekje vrijkomt in de top en je wel aan kunt pikken. Ach maar sinds Blind naar United is gegaan bestaat er een beetje het idee dat elke speler ineens maar naar een topclub moet, terwijl Blind al veel meer heeft bewezen dan bijvoorbeeld Clasie. Ik snap de subjectiviteitbij Feyenoorders wel, maar we slaan in Nederland echt wel door met het oppoetsen van Clasie's blazoen.

Bij Schalke belandt hij op de bank, er zijn daar veel betere middenvelders.

Clasie had van de zomer al weg moeten gaan. Respect voor hem dat hij bij trouw aan Feyenoord is gebleven, maar hij had al verder in zijn ontwikkeling kunnen zijn. Hij steekt er duidelijk bovenuit in de eredivisie. Het verbaast me dat er hier nog veel mensen zijn die hem onderschatten.

Clasie verdient het om een stap hogerop te gaan, week na week weer een van de beste in de Eredivisie. Feyenoord moet lekker rond de 18m gaan hangen en dan valt er misschien wel 14/15m te krijgen, mits de ploegen die interesse tonen hem echt willen.
Met een deel van dit geld proberen Boetius en Vilhena te verlegen, blijven prima talenten.
Immers verkopen voor ongeveer 2-4m.
Dan middenveld roteren met Elahmadi, Tonny, Jens en aankopen als Vejinovic en Tapia.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren