Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho hoeft geen erehaag van Liverpool: ‘Ik houd er niet van’

Laatste update:

Chelsea kan zondag tegen Crystal Palace kampioen worden en een week later spelen de Londenaren tegen Liverpool. In Engeland is het gebruikelijk dat de kampioen een erehaag krijgt van de eerstvolgende tegenstander, maar in sommige gevallen wordt dat als vernederend gezien voor de ploeg die de erehaag moet vormen. Manager José Mourinho van Chelsea vindt het dan ook geen probleem als er geen erehaag wordt gevormd.

/

“Ik houd er niet van”, laat Mourinho optekenen in de Engelse media. “Ik geloof dat het in Spanje ook gebeurde toen ik kampioen werd met Real Madrid. Als het traditie is, vind ik het geen probleem. Er zijn echter meer manieren om respect te tonen aan een kampioen.”

Volgens Mourinho is een erehaag vaak een geforceerd gebeuren. “Sommige spelers hebben er misschien helemaal geen zin in om een erehaag te vormen. Dan staan ze er omdat iemand zegt dat ze er moeten staan. Dan is het gespeeld”, vindt Mourinho.

Hoe denk jij over een erehaag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

is ook maar een rare traditie net zoals mou zegt staan de spelers er omdat het moet

Afschaffen die onzin! Een beetje geforceerd als een stel pupillen je tegenstander op een voetstuk plaatsen. Hoe verzin je het?

3 mei 2015 om 13:09

Het is toch een traditie? Waarom zou je die dan afschaffen?

3 mei 2015 om 13:12

Omdat het belachelijke onzin is, vernederend voor de tegenstander die als stel kleine kinderen er moeten gaan staan....

Zie je Balotelli dit al doen?
Dan geef ik die jongen voor het eerst gelijk als hij een rotstreek uithaalt.

Tradities mogen wat mij betreft verbroken worden als ze onzin zijn

3 mei 2015 om 13:13

Alsof tradities niet afgeschaft kunnen worden?! Dat vrouwen niet konden stemmen was ook traditie.

3 mei 2015 om 13:16

helemaal geen traditie, dit is iets van de laatste jaren.
grote onzin, dat is het.

3 mei 2015 om 13:53

Jouw hele opmerking slaat nergens op. Ten eerste zijn Zwarte Pieten een deel van onze cultuur. Ten tweede zijn tradities iets moois en horen die juist in stand te worden gehouden.

3 mei 2015 om 14:16

@modrisco. Probeer je nu iets uit te lokken? Sommige tradities kunnen verbroken worden maar om hier de zwarte pieten discussie bij te halen slaat werkelijk nergens op. Het gaat de Nederlanders er gewoon om dat je van een kinderfeest af moet blijven.

On: Ik snap best dat de tegenstander het maar niets vind om een erehaag te doen. Is toch een beetje vernederend.

3 mei 2015 om 14:16

Ik ken zat landen met tradities in de cultuur waarvan we met zovelen willen dat ze die afschaffen (en dus niet zo mooi vinden), Wel of geen zwarte piet maakt mij geen reet uit verder hoor maar zo lang is het echt nog geen onderdeel van onze cultuur, op de vele eeuwen dat ons landje bestaat (in wisselde samenstelling) is het slechts een stipje.

3 mei 2015 om 15:16

Ajaxxxlove, sommige tradities zijn mooi. Sinterklaas bijvoorbeeld, of de nieuwjaarsduil, maar dit? Drama. Totaal overbodig. Ze hebben toch al een groot kampioensfeest gekregen?

3 mei 2015 om 15:20

Vond het eigenlijk wel een goeie vergelijking. Hier kiest mourinho ervoor om begrip te tonen en zegt dat het niet hoeft. Waarom kan dat niet in nl gebeuren met een kinderfeestje waarbij tig mensen zich beledigd voelen.

3 mei 2015 om 15:57

Het slaat nergens op dat je de zwarte pieten discussie aanhaalt want dat is nog niet bijna te vergelijken.. mourinho heeft hier wel een punt, nutteloos die erehaag

3 mei 2015 om 20:01

"tradities zijn er om verbroken te worden"

Goed doordacht dit. Kerstmis, Sinterklaas, de vrijdagmiddagborrel. Kappen ermee.

Waarschijnlijk verwacht ie dat Liverpool dat toch niet van plan was, omdat iedereen tegen Chelsea is volgens hem. Daarom is probeert hij nu al te doen alsof het hem toch niets uitmaakt

3 mei 2015 om 13:10

Iedereen wordt moe van jou Bricktamland

3 mei 2015 om 13:13

Maar als jouw anti-Mourinho theorie klopt zou hij toch juist moeten zeggen dat het belangrijk is? Des te beter kan hij Liverpool dan afdoen als disrespectvol?

Ontopic:
Ik zelf vind het wel een mooi gebeuren, natuurlijk zal het deels gespeeld zijn maar het heeft iets respectvols.

3 mei 2015 om 13:24

Nee, want dat zou Liverpool doorhebben. Nu is het zo, wanneer Liverpool het wel doet, dan zegt Mourinho, bedankt voor de moeite, maar het hoeft allemaal niet. Op die manier zwakt hij een mooi gebaar af. Als hij zei dat het fantastisch was, dan zouden de Liverpool spelers heel sympathiek overkomen. Ondanks dat iedereen het voetbal van Chelsea niet mooi vond in de tweede seizoenshelft onder Mourinho, gaan ze toch voor hem een erehaag maken. Dus op de manier waarop hij het nu doet, komt de aandacht altijd op hem. Mocht Liverpool geen erehaag maken, dan krijgen ze waarschijnlijk de publieke opinie tegen, omdat het wordt gezien als een "traditie".

3 mei 2015 om 13:44

Als hij een mooi gebaar afzwakt zal iedereen juist Mourinho afvallen. Totale onzin wat je hier schrijft, Mourinho speelt niet altijd toneel. Gewoon een eerlijke mening van hem.

3 mei 2015 om 13:48

Hij zwakt nu toch een mooi gebaar af? en blijkbaar valt niet iedereen hem af

Voor mij hoeven dit soort dingen eigenlijk alleen maar als er een buitengewone prestatie word geleverd, zoals bijv ongeslagen kampioen worden of iets dergelijks.

Door dit altijd te doen, maak je het gebaar ook alleen maar "zwakker" imo.
Dan gebeurt er een keer iets bijzonders wat echt een erehaag verdient en dan is het maar gewoon een van de vele keren dat men een erehaag vormt..

Ik ben dol op traditie, maar niet overdrijven.
Zou me trouwens niks verbazen als de televisiewereld dit allemaal graag zou willen om de uitzending wat interessanter te maken..

Persoonlijk vind ik het wel mooi.
Je werkt een seizoen hard om kampioen en dan zijn dit soort dingetjes leuk en een kleine extra beloning.
Ook geloof ik niet dat het vernederend voor de tegenstander is. kunt het beter ondraaien en eervol voor de kampioen noemen.

En als spelers van Liverpool er geen zin in hebben hebben ze pech. Ik moet ook wel eens iets doen op jet werk wat ik liever niet wil. Zo'n raar McDonalds petje is ook vernederend maar dat hoort er gewoon bij als je daar werkt.

3 mei 2015 om 13:34

Wat lees ik hier nou weer

3 mei 2015 om 13:36

Nu mag en kan je natuurlijk alles vergelijken, maar het dragen van bedrijfskleding met een erehaag zou ik niet bedacht hebben. Meer zo van het personeel van mc Donalds dat een erehaag voor het personeel van de Burger King omdat ze dat jaar de beste / meeste hamburgers verkochten.

3 mei 2015 om 13:47

Ja, er zitten ook geen 40.000 man toe te kijken als je die erehaag bij de Burger King maakt, maar ik snap je punt. Denk dat de sportwereld echter uniek is in dit soort dingen. Vind het wel mooi, het draait uiteindelijk allemaal om respect toch?

3 mei 2015 om 15:18

Is een erehaag respect of juist vernedering? Ik vraag het me af.

3 mei 2015 om 13:51

Haha geniaal de vergelijking maken met een Mcdonalds petje!

Maar goed eerst nog maar eens kampioen worden, Crystal Palace weet wel vaker boven zichzelf uit te stijgen tegen topploegen.

Het kan zijn dat Mourinho het maar niks vind. Maar het geeft wel goed de essentie weer van voetbal, dat er respect is en dat dit ook uitgedragen dient te worden. Aan het einde van het jaar is er gewoon een kampioen. Dat team is de rest gewoon te slim af geweest of was duidelijk de beste. Met zo een erehaag straal je ook een heel positief beeld uit, iets dat voetbal deze dagen wel nodig heeft. Het hoort helemaal niks uit te maken wat de spelers eigenlijk vinden,ze dienen dit soort dingen gewoon te doen

Liever geen respect, dan gespeeld respect. Ik denk ook dat de meeste spelers daar staan, alleen omdat het traditie is en omdat het moet.

Sinds wanneer zijn zwarte Pieten een deel van de nl cultuur??! Het hele idee van sinterklaas is/was om de armen te geven NIET dat de zwarten Pieten(de slaven) het gezicht werden ! Jou opmerking slaat nergens op.. jij snapt de hele punt van het feest niet maar gaat blind mee met wat media ervan heeft gemaakt!

On topic: ik geloof in minimaal 2 titels als de selectie fris

3 mei 2015 om 16:57

Voor de duidelijkheid: mijn on topic bericht gaat over volgend seizoen. En tradities horen natuurlijk een doel te hebben en geen negativiteit te brengen

Ik vind het overbodig, maar je toont wel respect als je doet. Van mij hoeft dit niet meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren