Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Lazio-directeur overweegt hereniging Clasie en De Vrij'

Laatste update:

Lazio betaalde afgelopen zomer circa 8,5 miljoen euro voor Stefan de Vrij en de Italiaanse topclub overweegt zich mogelijk weer te melden bij Feyenoord. Dit keer gaat het om Jordy Clasie, die gezien wordt als belangrijkste kandidaat om Lucas Biglia op te volgen. Sportief directeur Igli Tare van Lazio is volgens de krant Il Messaggero een groot bewonderaar van Clasie.

/

Of Lazio daadwerkelijk een bod gaat doen op Clasie, valt nog te bezien. Volgens het dagblad heeft Lazio de natuurlijke opvolger van Biglia al in huis: Danilo Cataldi. De twintigjarige Romein moet bij Lazio worden wat Claudio Marchisio is voor Andrea Pirlo bij Juventus: de ideale stand-in en zo mogelijk opvolger.

De 23-jarige Clasie wordt omgeschreven als ‘uitstekende, maar dure optie’ om Biglia op te volgen. Feyenoord vraagt circa 12,5 miljoen euro voor Clasie, die hoe dan ook bezig lijkt aan zijn laatste weken in Rotterdam. Eerder werd de international al in verband gebracht met clubs als Fiorentina, Zenit Sint-Petersburg, Newcastle United en Southampton.

Lazio zou een goede club zijn voor Jordy Clasie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat hij naar een PL club gaat, dan blijft hij toch meer in beeld vind ik, aangezien meer mensen daar naar kijken dan de Seria A

3 mei 2015 om 11:17

Lazio speelt ook CL volgend jaar. Clasie blijft echt wel in beeld. Sowieso voor de bondscoach en voor de internationale scouts.

3 mei 2015 om 12:23

Dat is altijd maar vraag als je speelt in italie. Helemaal als lazio de opvolger al in huis heeft. Bank zitters in Italië kom vaak niet in beeld bij de bondscoaches.

3 mei 2015 om 12:30

Kom op, de Serie a is dan niet meer zo goed als vroeger, maar er wordt hier gedaan of het een of andere 2e rangs competitie is. Fiorentina en Lazio zijn prima opties en als je daar basis speelt wordt je gewoon voor oranje opgeroepen. Als je bij Southampton op de banj zit wordt je ook niet opgeroepen .

3 mei 2015 om 13:59

Sorry maar de serie A is wel degelijk een tweederangs competitie. Al jaren spelen ze geen enkele rol van betekenis meer in de Europa. Ja dit jaar met Juvuntus dat is ook meer geluk dan wijsheid.

3 mei 2015 om 14:12

Nou napoli en fiorentina in de el dan?praat gwn geen bullshit je bent zelf bullshit

3 mei 2015 om 14:14

Kwam vooral omdat ze de Europa league niet serieus namen, nu ze dat wel doen komen ze gelijk ver. Ik schat clubs als Napoli en Lazio echt nog wel hoger in dan Southampton en Newcastle hoor.

3 mei 2015 om 14:15

Clasie gaat daar niet bankzitten. waarschijnlijk zetten ze hun naast elkaar op CVM. En Lazio is zo slecht nog niet.

3 mei 2015 om 14:33

meer in beeld van wat?

PL is mooier natuurlijk,maar vindt Southampton en Newcastle nu geen echt aansprekende clubs voor een Clasie...die kan hogerop

Clasie moet niet naar de Serie A. Ik verwonder mij er al over dat De Vrij het daar zo goed doet. PL lijkt me het beste voor hem. Gewoon een club waar je zeker weet dat je basis staat. Southampton dus...

3 mei 2015 om 11:23

Ik denk dat een type Clasie misschien juist wel goed in de Serie A zou passen. Wordt daar vaak meer 'momenten' voetbal gespeeld, waarbij het middenveld de opbouw mag verzorgen en vaak veel vrijheid krijgt. Clasie speelt bij Feyenoord nu eigenlijk al in een soort rol die Pirlo bij Juventus heeft.

In Engeland is het over het algemeen toch meer 'ren en vlieg' voetbal, waarbij ik Clasie eerder zie ondersneeuwen.

3 mei 2015 om 11:52

Denk ik ook. Italiaans voetbal past goed bij hem. En voor fysieke in de pl is hij vind simpelweg te iel

3 mei 2015 om 11:57

Classie is ook een balafpakker hoor. Hij domineert vaak het middenveld. Dat heeft hij bij ieder topwedstrijd gedaan.

3 mei 2015 om 12:06

In Nederland toch een tikkeltje anders dan in Engeland

3 mei 2015 om 13:12

@fct321
Valt reuze mee, iedereen roept altijd maar wat. In de praktijk blijkt gewoon dat vrijwel alle topspelers uit de Eredivisie die kiezen voor een transfer naar de PL daar ook vaak slagen.
Denk aan: Eriksen, Suarez, Vlaar, Chadli, Pelle, Janmaat, Fer, enzovoorts.

Clasie zou daar waarschijnlijk ook mee kunnen draaien, hij is gewoon 1 van de beste spelers van de Eredivisie.

3 mei 2015 om 13:35

Maar dat zijn allemaal heel andere types. Ik zou clasie het liefst in spanje zien. Dat spel past hem het best denk ik.

3 mei 2015 om 11:25

Zeker in de basis? Op basis waarvan zeg je dat? Wanyama kan namelijk ook heel aardig ballen op die positie en Schneiderlin is nog niet weg. Die is een klasse beter.

3 mei 2015 om 11:32

Koeman haalt Clasie toch niet binnen om hem op de bank te zetten? Het zijn geruchten en het lijkt me dan ook meer dan logisch dat Clasie niet wordt aangetrokken als Schneiderlin blijft.

3 mei 2015 om 11:51

Schneiderlin gaat voor 100% weg hoor, als je dat nog niet duidelijk was.

Ä°K hoop juist op een herenigin Koeman-Clasie.
Wat zou die het goed doen daar

3 mei 2015 om 12:07

Nooit naar een gehypthe club gaan. Het gaat er daar heus niet beter op worden. Wat was het ooit een leuke club dat southampton.

3 mei 2015 om 12:12

Vorig jaar werd Southampton ook al flink gehyped en dit jaar is het tot nu toe toch nog echt beter hoor

3 mei 2015 om 12:27

Ja, maar op de lange termijn kan het niet. Maar in Nederland denken wij van wel omdat er een Nederlandse coach zit, hahaha.

3 mei 2015 om 12:32

Vorig jaar zijn alle toppers al zo'n beetje weggegaan en is er een nieuw team ontstaat wat het meer dan uitstekend doet dit seizoen, misschien gaan schneiderlin wanyama en alderweireld weg, daar moeten vervangers voor te vinden zijn met het bedrag dat je daarmee ophaalt. Andere posities kan je misschien ook nog beter bezetten en je hebt een team dat misschien nog een of twee plaatsjes hoger kan eindigen, dit plus een hele goede jeugdopleiding moet te doen zijn.

3 mei 2015 om 12:52

Als je middelmaat als Elia gaat halen, zie ik dat als weinig hoopvol voor de toekomst. En ik hoop oprecht dat gasten als Davis en Ward-Prowse het stokje kunnen gaan overnemen.

3 mei 2015 om 14:35

nou ze zakken al aardig weg hoor, zelfs Europees voetbal halen is zeer twijfelachtig

12,5 miljoen vind ik voor Clasie, met alle respect, niet duur. Het is weliswaar ook geen koopje. Maar mij lijkt het een marktconform bedrag. Lijkt me dat Lazio dat wel kan betalen toch? Helemaal als die Felipe Anderson verkocht word.

3 mei 2015 om 12:28

Lazio heeft niet de financiële slagkracht als bijvoorbeeld Juventus, Napoli en Roma. Lazio is toch een wat minder grote club

Zou een mooie club voor hem zijn. En past ook wel bij het spel dat Lazio speelt. Constant druk zetten. Iets waar hij goed in is. Vraag me alleen af of Biglia wel weg gaat. Die speelt hij echt niet uit de basis.

3 mei 2015 om 11:40

in de tekst staat dat clasie wordt gezien als een opvolger van biglia. clasie komt dus niet als biglia blijft

Echt een laag bedrag voor clasie. Zo wordt het nooit wat met de Nederlandse clubs als we onze beste spelers voor te lage bedragen laten gaan. En dan moet feyenoord ook nog de investeerders betalen. Hoeveel procent gaat er eigenlijk naar de investeerders?

3 mei 2015 om 12:09

Is geen vast percentage of zo. De eerste prioriteit is dat Feyenoord sportief gezien kan doen wat het moet of wil doen. Daarna kijkt men wat men af kan dragen om de aandelen terug te kopen.

3 mei 2015 om 13:09

De aandelen worden pas teruggekocht als Feyenoord een eigen vermogen heeft van 10 miljoen of meer.

3 mei 2015 om 13:23

Ik dacht dat feyenoord voor spelers uit de talentpools zo'n 25% van de transfersom moet afdragen.

3 mei 2015 om 13:58

18,33% dacht ik. Ben blij als we van dat talentenpools af zijn.

3 mei 2015 om 14:28

Zou wel erg weinig zijn als feyenoord uiteindelijk maar 9 a 10 miljoen overhoudt aan clasie. Toch de beste speler van feyenoord.

3 mei 2015 om 14:37

een beste speler van een top 5 ploeg uit Nederland is niet veel meer waard hoor...

heeft geen basisplaats in Oranje dus denk dat ze met een bedrag tussen de 7 en 9 hun handen mogen dichtknijpen

3 mei 2015 om 14:51

Maar heeft nog wel een contract tot 2018.

Denk dat 12 mil een reëel bedrag is.

3 mei 2015 om 14:16

Het is kansloos. Zeker bij Feyenoord. Heeft hij nog een contract voor meerdere seizoenen? Dacht t wel. Indien dat zo is gewoon 20 miljoen vragen en anders aan contract houden. Simpel.

3 mei 2015 om 14:39

Feyenoord wil geld verdienen en gaat een Clasie niet aan zijn contract houden dan raakt ie ongemotiveerd, hij kan vorig jaar al weg en toen is ie gebleven, hij is nu toe aan een volgende stap anders blijft ie sportief stil staan in de Nederlandse Mickey Mouse competitie

Lazio Roma zou denk ik niet eens zo'n verkeerde stap zijn. Dat zie je ook bij Stefan de Vrij. In de Serie A zijn ze toch allemaal wat slimmer/professioneler. Zou een uitstekende leerschool voor Clasie zijn en ze spelen volgend jaar waarschijnlijk in de CL.

3 mei 2015 om 12:29

Dat denk ik ook. Ik was sceptisch over de keuze van De Vrij, maar is nu een van de sterkhouders van Lazio. Ik zou het serieus overwegen als ik Clasie was. Buiten het voetbal wat Lazio speelt, speelt het ook CL. In Rome vertoeven is ook geen straf!

3 mei 2015 om 12:46

Klopt, prima club! Zijn momenteel zelfs de beste van Roma en hebben een mooie mix van talent en ervaring. Bovendien fanatieke supporters, daar houdt hij wel van. Mooie stad, lekker weer en net onder de top, waar Clasie denk ik het beste tot zijn recht gaat komen. Ik hoop wel dat Feyenoord meer dan 12.5 gaat vragen. De beste jongen is aanvoerder bij Feyenoord, heeft een contract tot 2018. Ik zat eerder te denken aan 15 miljoen.

@difference09 Hoe veel heb Blind gekost 18 of 20 miljoen.
Dan gaat Clasie voor een vrienden prijs weg .
Ik zelf vind Lazio geen verkeerde keus als Clasie daar naar toe gaat.

3 mei 2015 om 11:58

18 miljoen ja maar dat kwam voornamelijk door zijn verdienstelijke WK.

3 mei 2015 om 12:32

Blind was aanvoerder van de kampioen, had CL gespeeld, kan op meerdere posities spelen en had een basisplek bij het Nederlands Elftal.

Clasie is aanvoerder van een team waarmee hij nog niet in de CL heeft gespeeld, hij heeft geen basisplek in Oranje en hij kan eigenlijk alleen op het middenveld spelen.

Dat is het verschil

3 mei 2015 om 13:14

Nu jullie dit een reactie weer geven kan ik dit enigszins wel begrijpen.
Blind Heb een beter c.v als Clasie natuurlijk.

3 mei 2015 om 14:40

Wim, ja Cv is veelzeggend. Daarom zou het ook geweldig zijn voor jullie club, om weer CL te halen.

3 mei 2015 om 15:24

Ja het is te hopen voor de club dat ze dat ooit nog eens halen C.l,
Daarom is het ook niet verkeerd dat Clasie hoger op gaat spelen.
Je zie het met Blind ze worden alleen maar sterker .
Neem De Vrij nu eens wat een verschil is dat met,
toen hij nog bij Feyenoord speelde, en nu bij Lazio speelt prima toch.

En hier bij degenen die op mijn reactie antwoorden,
hartelijk dank, daar steek ik noch eens wat van op.

3 mei 2015 om 14:42

Blind speelde bij de kampioen en had veel CL ervaring en was basispeler in Oranje

Clasie speelde voor de plaatsen 3-4 en geen basisplaats in Oranje en geen CL ervaring

3 mei 2015 om 15:41

Sinds clasie gedebuteerd is zijn ze tweede, gedeeld tweede, tweede en dan nu 3e Wrs. Dus dat is niet 3-4 maar plek 2-3. Dat is toch wel weer ff wat anders dan 3-4.

eerst naar Lazio over 2 jaar naar de Pl.
Dan krijgt feyenoord 2x een bedrag.

Zou toornstra de rol van clasie kunnen overnemen? Dan kan feyenoord ziyech halen voor de 10 positie.

3 mei 2015 om 13:12

Ik denk dat Toornstra dat zeker kan. Ik zou alleen Achahbar op 10 zetten in plaats van Ziyech halen. Ik vind dat Ziyech weinig heeft laten zien bij Twente en vorig jaar wilde hij al bijna garanties op speeltijd op 10, zal nu niet anders zijn.

Vermeer
Karsdorp
Van Beek
Kongolo
Woudenberg
Toornstra
El Ahmadi
Boetius
Achahbar
Manu
Kuyt
3 mei 2015 om 14:43

niemand bij Twente heeft wat laten zien, dat betekent niet dat die voetballers er opeens niets van kunnen

Immers is toch nog bij Feyenoord en al voor 3e jaar op rij veruit de best scorende middenvelder?

3 mei 2015 om 15:23

Ik wil ook niet zeggen dat ze er niets van kunnen. Feyenoord zal echter verstandig met de beschikbare middelen om moeten gaan. Daarnaast ben ik voorstander van doorstroming vanuit de jeugd. Ik ga er vanuit dat Immers vertrekt. Met Achahbar, Sleegers, Toornstra en eventueel nog Vilhena (als hij zou blijven) heb je dan genoeg opties voor de 10 en zie ik geen reden om Ziyech erbij te halen. Een goede linksback, een back-up voor Van Beek en Kongolo en eventueel een defensieve middenvelder en rechtsback hebben wat mij betreft prioriteit.

Mooie club toch, wil volgend jaar voor de landstitel meestrijden en spelen CL! Kan je goede ervaring opdoen!

Lijkt Me een uitstekend vervolg voor clasie

Ik denk dat Clasie toch voor Southampton kiest, puur omwille van Koeman. Voor een speler zoals Clasie geeft zoiets direct rust en vertrouwen waardoor hij zich makkelijker kan aanpassen en verbeteren.

3 mei 2015 om 12:31

Hangt er denk ik vanaf of Southampton zich kan plaatsen voor europees voetbal.

12,5 miljoen vind ik erg weinig. Moet toch minstens 17 miljoen kosten vind ik zelf. Beter dan wijnaldum of klaassen.

12,5 miljoen vind ik erg weinig. Moet toch minstens 17 miljoen kosten vind ik zelf. Beter dan wijnaldum of klaassen.

3 mei 2015 om 13:09

Wijnaldum en Klaassen kun je met elkaar vergelijken, maar niet met Clasie.
Totaal andere type voetballers

Dan zou ik bij Utrecht gaan melden voor ayoub.

Moet bij Feyenoord blijven .. Pl , serie a is te hoog gegrepen voor hem

3 mei 2015 om 13:08

Ik geloof dat er knap weerstand werd geboden tegen toch wel AS Roma.
Deze jongen kan gewoon in een topcompetitie mee

Clasie kan het beste naar Italië, Portugal (benfica/porto/sporting) of Rusland gaan. Voor Engeland, Frankrijk en Duitsland is waarschijnlijk te klein hij niet fysiek genoeg om als VM te spelen. Voor een aanvallende positie op het middenveld scoort hij simpelweg te weinig. Voor de Primera division is hij niet technisch genoeg.

Als hij kan samen met De Vrij in een elftal kan spelen kan hij denk ik het snelste aanpikken bij het hogere niveau. Vooral op defensief vlak.

Snap niet dat Feyenoord zo weinig vraagt. Clasie is beter als een Wijnaldum. Zou minimaal 20 miljoen vragen!

Die vraagprijs van 12,5 mljn is wat magertjes. Hij ligt nog 3 jaar vast. Ik zou gewoon inzetten op 16 op zijn minst. Dat lijkt me nog steeds een redelijk bedrag en dan hou je wat onderhandelingsruimte over.

Lazio lijkt me overigens een prima club voor Clasie. De serie A lijkt me wel wat voor hem. Sportief en financieel een goede, maar haalbare stap omhoog en waarschijnlijk nog CL voetbal ook volgend seizoen.

12,5 is wel heel vrijgevig van Feyenoord. Clubs gaan altijd onderhandelen en de prijs omlaag proberen te trekken. Begin gewoon met 16-17 miljoen en zak als het moet terug tot minimaal 14 miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren