Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax hoort kassa al rinkelen en hoopt op transfer van opgebloeide back

Laatste update:

Mitchell Dijks werd niet goed genoeg bevonden door Ajax, maar komt via een omweg mogelijk alsnog in de top terecht. De vleugelverdediger is bezig aan een uitstekend seizoen bij Willem II en nadat enkele clubs uit de Eredivisie al voorzichtig interesse toonden, wordt Dijks nu ook in verband gebracht met het Schotse Celtic. In Tilburg zit men echter helemaal niet te wachten op een transfer.

/

Dijks heeft nog een contract voor een jaar, maar Willem II heeft niet veel belang bij een mooie transfer voor de back. Een groot deel van de transfersom gaat namelijk naar Ajax, weet het Brabants Dagblad. De Amsterdammers lieten de 22-jarige Dijks in de zomer transfervrij gaan, hoewel de verdediger nog een doorlopend contract had. Ajax wilde dan wel een doorverkoopclausule in het contract laten opnemen.

Het is niet bekend hoeveel procent Ajax bij een eventuele transfer zou krijgen, maar voor Willem II zou er bij een transfer hoogstwaarschijnlijk geen vervanger van hetzelfde kaliber kunnen worden aangetrokken. De kans is daarom groot dat Willem II Dijks aan zijn contract houdt, ook al betekent dit dat de back volgend jaar transfervrij de deur uitwandelt.

Mitchell Dijks is toe aan een stap hogerop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

alleen daarom hoop ik dat bij willem II blijft want anders gaat marc er toch alleen maar op zitten

1 mei 2015 om 14:55

Hoop dat ajax jou ook weg kan geven. Wat bij jij ongelooflijk dom dat je dit Overmars verwijt terwijl hij het beleid van de club alleen maar uitvoert, helaas want dat zie ik liever ook licht aangepast worden.
Erg jammer hoe triest sommige mensen over oud-spelers zonder enige kennis van zaken... zucht
On: Mooi als Ajax nog een bedrag hiervoor kan vangen. Ajax staat er misschien " gezond" voor maar kan het geld nog steeds goed gebruiken. Er zijn natuurlijk wat geruchten over de plannen met dit geld dus alle extra's zijn mooi meegenomen. Helemaal als je toch nog wat miljoenen wilt besteden deze transferperiode aankomende zomer.

1 mei 2015 om 15:38

Vind dat er voor Singraven toch aardig ruim betaald is en mocht Ajax Gudelj ook overnemen zal daar ook behoorlijk wat voor op tafel moeten komen. Ook mist Ajax dan nog steeds een linksback en is het met het halen van Gudelj nog steeds niet klaar op de transfermarkt, dus de bedragen lopen best aardig op zo. Of ze moeten een transfervrije linksback kunnen aantrekken.. Dat hele gezanik van dat er niks wordt uitgegeven slaat werkelijk nergens op, dat is allang weer achterhaald.

1 mei 2015 om 16:02

Nelom mag voor weinig weg hoor
. Ervaren LB

1 mei 2015 om 16:08

En jullie zoeken nog steeds een spits. Ruilen voor Siggi? Wel nog wat bijbetalen vanuit Rotterdam natuurlijk..

1 mei 2015 om 17:42

Van mij mag Fey nog wel een Vermeertje doen met Siggi hoor. Denk dat hij er makkelijk 25 maakt in een seizoen.

En hij heeft nog altijd een betere eerste aanname dan Kazim. Haha

1 mei 2015 om 17:53

Jij kijkt duidelijk nooit ajax of feyenoord. Waar kazim wel de bal vast hoid doet siggi dat niet. Al waagt hij een poging schiet de bal zo'n 15 meter van zn voet en gaat hij er maar weer achteraan rennen..

1 mei 2015 om 15:18

Helemaal mee eens, want toen Ajax wel dure aankopen deed, ging het veel beter zoals met Sulejmani en Luque.

Met het huidige beleid hebben ze én vier kampioenschappen gewonnen én geld verdiend. Met het geld over de balk smijten daarvoor zijn ze vijf jaar geen kampioen geworden. Ajax heeft simpelweg het geld niet om kampioenschappen en CLs te 'kopen' zoals Real Madrid, Psg, Chelsea, Man City etc, de spelers die naar Ajax willen komen, hebben over het algemeen het niveau niet en daarom vind ik de kritiek op Overmars niet terecht. Er zijn vast fouten gemaakt, maar ik denk dat Ajax het redelijk doet in de huidige voetbalwereld. Hopelijk worden de verschillen in inkomen in de verschillende landen ooit nog iets kleiner en kunnen ze ook weer wat uitrichten in Europa, maar ik zie dat voorlopig nog niet gebeuren.

1 mei 2015 om 15:27

Juist! Overmars doet prima werk. Milik is bv. een uitstekende deal, geen risico, maar nu wel een talentvolle spits voor weinig van Bayer Leverkusen gehaald.

Viergever is eigenlijk ook een koopje, weinig linksbenige CVs met voetballende kwaliteiten zoals Nick.

1 mei 2015 om 15:40

Toch zie ik viergever veel fouten maken, het is geen ajax speler na mijn mening.
En Overmars had Gudelj ook al bij NAC kunnen ophalen voor weinig geld. Dat heeft hij overigens nu wel goed gedaan met Sinkgraven.

1 mei 2015 om 15:50

Gudelj was bij NAC nog niet zo ver als nu, dus dat Ajax 2 jr geleden niet toehapte (met oa Siem en Klaassen in de gelederen) was wel logisch imo.. Overigens vind ik Gudelj nu nog steeds niet nodig, zéker niet voor 6 milj, maar dat is een ander verhaal.

1 mei 2015 om 16:20

Ja n Barcelona had Suarez ook moeten kopen toen hij bij Ajax speelde. Wat makkelijk om dat achteraf te beoordelen, wie zegt dat Gudelj dezelfde ontwikkeling had gemaakt als hij direct naar Ajax was gegaan zonder tussenstap? Dat is moeilijk te zeggen. Maar mooi als Dijks verkocht wordt dat Ajax nog geld krijgt is altijd mooi meegenomen alleen Willem2 verliest er wel een goede speler door.

1 mei 2015 om 16:30

Nee maar toch , dat had je hem zelf kunnen opleiden/klaarstomen voor het 1ste . Hij moet nu eerst weer wennen en dan moet het goed uit pakken. Mee eens 6miljoen vind ik nog al wel veel. Maar een ervaren speler op het middenveld is wel nodig bij ajax

1 mei 2015 om 16:42

@trodat4030, wie vind je dan wel nodig bij Ajax? Ze missen in zowat elke linie ervaring. Ervaring word sowieso aardig onderschat in de Eredivisie. Is Brouwers niet gratis binnen te halen van Bmgladbach (Al zie ik die liever naar PSV komen)? Ze hebben gewoon ervaring nodig. N.de Jong proberen, desnoods de buidel flink opengooien. Janko voorin als pinchhitter. Al is het wel een jaar geleden dat ik die heb zien spelen.

1 mei 2015 om 16:47

Misschien wel, al zie ik die ervaring liever achterin, liefst op linksback zodat je zowel ervaring binnenhaalt als een onderbezette positie beter bezet. Gudelj vind ik overigens nou niet echt ervaren met z'n 4(?) jaar Nac, 2 jaar AZ en 23 jaar.. Ik noem iemand pas ervaren als hij meer dan 200 wedstrijden achter z'n naam heeft staan en minimaal 26-27 jaar is. Daarnaast maak ik ook onderscheid tussen ervaring in de eredivisie en ervaring in grote competities als Engeland, Spanje, Duitsland, Italië of Frankrijk. Ik vind Gudelj een beetje tussen talent en ervaren in zitten.. Een gevestigde speler, maar niet ervaren.

1 mei 2015 om 17:06

Dan was er vast weer geroepen dat er ervaring moet worden gehaald.
Het is simpelweg nooit goed bij het Ajax publiek (grotendeels)

1 mei 2015 om 17:54

@ alavez, iig géén middenvelder. Niet zolang er naast Zimling niemand vertrekt. Zoals ik tegen psg75 reeds zeg, zie ik graag een linksback erbij omdat die plek onderbezet is, dan kun je weer voor een jong(er) talent gaan, maar ook voor ervaring. Ook in de spits kan idd wat ervaring bij, een Janko vind ik op zich helemaal geen gekke optie, maar ik heb hem zelfs al langer niet meer zien spelen als jij, dus of hij het niveau nog heeft om een toegevoegde waarde te zijn, weet ik niet. Voor linksback heb ik Michal Kadlec in m'n hoofd, een 30 jarige Tjechische international die bijna 300 wedstrijden heeft gespeeld (oa Bundesliga en zo'n 50 Europese wedstrijden) die bij Fenerbahçe weinig tot niet speelt.

1 mei 2015 om 18:54

gtpp,ajax heeft simpelweg het geld niet om kampioenschappen en CLs te 'kopen' heb jij eonder een steen geleefd? ajax kan zeker wel een kamioenselftal kopen
ajax heeft afgelopen 4 jaar gewoon heelmatig elftal gehad waar ze kampioen mee geworden zijn met het geluk dat psv en feyenoord ook drama waren
voor ajax begrip staat er laatste jaren echt een onwaardig elftal

1 mei 2015 om 18:59

Gudelj is idd bij az wel stap verder dan bij nac alleen vind ik dat hij bij az vaak nog te weinig laat zien wisselt te vaak goeie wedstrijd met weer een slechte wedsrtijd

3 mei 2015 om 15:15

Als Ajax een kampioenselftal kan kopen, waarom is er dan in de vijf jaar voor 2010 geen enkel kampioenschap gepakt? Toen werd er constant diep in de buidel getast voor de zogenaamde 'grote namen'. Tuurlijk, als er een groot talent a la Suarez of Huntelaar die heeft laten zien dat hij het niveau aankan en haalbaar is, mag er best diep in de buidel getast worden. Maar als dat niet het geval is, moet je niet met geld gaan smijten.

Het is niet zo lang geleden dat ook Ajax financieel in een vrij penibele situatie zat. En kijk naar Twente, vijf jaar geleden het toonbeeld van hoe je financiën er uit moeten zien en toen wilden ze per se in de top blijven en begonnen met geld te smijten voor spelers die dat vervolgens niet waar maakten (uitzonderingen als Tadic daargelaten). In een mum van tijd is het dus veranderd van voorbeeldclub naar club dat moet vrezen voor zijn licentie.

Overmars' prioriteit nummer 1 is het voortbestaan van Ajax veilig stellen, prioriteit nummer 2 is het pakken van prijzen.

Dit is de steen waaronder ik geleefd heb.

De helft ging naar Ajax, maar ze wilden nu 1,2 miljoen pond voor hem neerleggen? Dat is ongeveer 1,5 miljoen euro, kan willem twee toch prima een vervanger aantrekken?

Misschien dat Ajax dan een deal kan sluiten met Vojvodina, die hebben achterin twee grote talenten lopen op de linkerkant (nastic en Babic).

Groot sterk en technisch vaardig.

1 mei 2015 om 15:53

Denk je dat Vojvodina nog de telefoon opneemt als er wordt gebeld door een 020 nummer na de soap met Meleg? Ik vrees van niet..

1 mei 2015 om 16:15

Als ik het goed heb, had Vojvodina geen problemen met Ajax maar met een ander bedrijf wat ook nog rechten op Meleg had.

2 mei 2015 om 12:34

Inderdaad, het was juist de zaakwaarnemer van Meleg (of iig het bedrijf daarvan). Die had hem een wurgcontract laten ondertekenen.

Dus ik denk dat dat wel meevalt.

Ongelovelijk zonde, dat zo een grote sterke kerel niet kan koppen. En van wat ik gezien heb bij Ajax, komt hij net als Boilesen tekort voor het niveau waar Ajax naar streeft. Ik zou lekker naar Schotland gaan als ik hem was..

1 mei 2015 om 14:54

Hij zal ongetwijfeld willen, maar mag niet weg van Willem 2 volgens dit artikel.

1 mei 2015 om 15:04

Ja hij zal best te kort komen voor de top maar is zeker niet minder dan Boilessen misschien wel beter , ik heb nooit begrepen waarom deze jongen nooit een kans heeft gehad , terwijl Boilessen het hele seizoen mag falen .

1 mei 2015 om 15:59

Boilesen ging pas falen toen Dijks al pleite was. Dat was niet echt te voorzien. Bij Ajax én Heerenveen liet Dijks niet zien wat hij dít seizoen liet zien, dus achteraf klagen is puur een koe in z'n aars loeren.. Misschien ff rekening houden met de momenten waarop bepaalde beslissingen genomen werden en wanneer welke gebeurtenissen plaatsvonden..

1 mei 2015 om 16:12

Ik klaag niet maar constateer een feit , maar ik heb Dijks in de jeugd gezien toen was hij al een van de betere verdedigers maar hij zal wel weer niet in het pulletje van de Boer gepast hebben, hij heeft gewoon nooit ene kans gehad en dat is bij meerdere spelers , ik weet ook wel dat je niet alles kan houden , maar deze jongen heeft wel een stevig postuur en zou ook zomaar als centrum verdediger uit de voeten kunnen.

1 mei 2015 om 16:38

Niet klagen? Jij wist in augustus al dat Dijks een prima seizoen zou draaien en Boilesen niet? Das knap! Ik zou de beurs op gaan met die voorspellende gave die jij blijkbaar bezit. Je zal op z'n hoogst gezegd hebben dat je Dijks wilde behouden omdat Boilesen blessuregevoelig is, niet omdat hij een slecht seizoen zou gaan draaien, daar geloof ik geen donder van.

Daarnaast was in diezelfde jeugd allang duidelijk dat Dijks voor geen moer kan koppen, dat heb je, net als ik, zelf kunnen zien. En die wil jij centraal zetten? Je bent niet wijs! Dan had hij allang centraal gestaan, ofwel dat hadden ze bij Ajax al gedaan, danwel bij Heerenveen of Wii..

1 mei 2015 om 16:46

@sloep, je benadrukt wel een belangrijk feit wat in mijn ogen best een groot gevaar is voor het huidige Ajax. Het lijkt of Frank de Boer veel spelers wilt hebben die makkelijk zijn af te richten (ik bedoel het niet oneerbiedig). Daardoor mis je in een team juist spelers met een beetje gif. Het zou niet verkeerd zijn om een frisse wind door het team te laten waaien en een nieuwe coach aan te stellen. Je kan dezelfde filosofie hebben, maar daar toch een eigen draai aan geven.

1 mei 2015 om 17:42

Gedeeltelijk eens, we hebben alleen maar van die wijven. Daarom ben ik zo blij met Gudelj, een echte aanjager en kerel vind ik dat.

Wat betreft een nieuwe coach ben ik niet mee eens, wat zou dat oplossen?? En bovendien vind ik Frank een Ajax icoon, die net zoveel van Ajax houdt als de supporters.

Wat heb je aan geld als je er weinig nuttigs mee doet?

1 mei 2015 om 15:59

Wow

Dijks gaat daar nu nog niet naar toe. Zal wel bij Willem II blijven

1 mei 2015 om 15:00

dat geloof ik niet, die zal zijn kans willen grijpen en 1,5 miljoen is veel geld voor willem II, anders loopt hij volgend seizoen gewoon gratis weg

1 mei 2015 om 15:15

Een groot deel gaat naar Ajax. Dus in principe hebben ze er niks aan. Weet niet wat ze over houden.

1 mei 2015 om 15:57

zal toch nooit meer dan 50% zijn? en 3 miljoen zullen ze toch wel betalen willen ze hem graag hebben...denk ook wel dat hij daar goed tot zijn recht komt

1 mei 2015 om 17:40

tinuske80 Celtic heeft ook last van de financiele malaise in het Schotse voetbal. Daarom richten ze ook op een Dijks met een marktwaarde van anderhalf miljoen.

Hun totale bedrag qua aankopen dit seizoen was iets meer dan 5 miljoen (een stuk minder dan de top van de Eredivisie). Ze richten zich vooral op het huren van spelers zoals Denayer, Wakaso en Guidetti.

2 mei 2015 om 12:03

Ajax gaat zo'n 75 a 80 krijgen ook Mitchell zelf krijgt nog een deel aangezien hij fors in heeft moeten leveren. De rest, wat er nog van over is gaat naar externe financiers om die af te lossen. Dus willem wordt hier alleen slechter van.

Kan je niet maken als Willem II zijnde om zo'n transfer voor een jongen weg te gooien.. Ik denk trouwens niet dat hij daar zal slagen hoor maar daar gaat het nu ook niet om.

1 mei 2015 om 14:59

vandaar dat Heerenveen moest betalen als ze hem wouden houden en hij later gratis naar willem 2 mocht.

1 mei 2015 om 15:00

@bolle

Wouden zijn bossen.

Jammer dat hij vertrokken is bij Ajax. Is toch wel stukken beter dan een Boilesen, ook al hoef je daar niet heel goed voor te zijn natuurlijk.

1 mei 2015 om 15:17

Door dat Dijks niet echt een kans heeft gehad weet je niet of hij bij Ajax een succes was geworden. Weet niet of hij bij Ajax mee zou kunnen. Dat hij het nu leuk doet bij Willem II wil niet zeggen dat het bij Ajax ook zou lukken.

1 mei 2015 om 15:53

In de wedstrijden dat hij mee deed vond ik 'm op z'n minst degelijk, en dat terwijl hij zoals je zelf al zegt niet echt een kans heeft gekregen. Ben natuurlijk vooral gecharmeerd van hem omdat Ajax momenteel een tragische linksback heeft die in z'n hoofd al in een topcompetitie zit.

1 mei 2015 om 16:12

Mwuah, hij doet het dit seizoen zeker beter dan Boilesen, maar voor dit seizoen speelden zowel Mitchel minder en Boilesen juist beter, dus of Dijks daadwerkelijk beter ís weet ik niet. Hij dóet het dit seizoen beter, zoveel is wel duidelijk..

1 mei 2015 om 16:23

Je hebt gelijk dat het allemaal momentopnames zijn. Verder valt er idd weinig met zekerheid te zeggen. Vind Dijks wel een sympathieke speler, hoop dat hij vanuit Willem II een mooie transfer kan gaan maken.

Lol, dacht even dat het over boilesen ging...

Lekker creatief van die Schotten Ze Googlen gewoon op iets met "dijk" want dat is goed genoeg voor ze blijkbaar

1 mei 2015 om 15:29

Hahaha die is goed

Van Dijk in het centrum, Dijks linksback. Nu Diks van Vitesse nog als rechtsback kopen en die gekke Schotten weten niet meer wie wie is.

1 mei 2015 om 15:30

Hahahaha

1 mei 2015 om 16:32

Misschien dat ze Gregoor van Dijk ook nog wel een interessante optie vinden.

Als Willem 2 daadwerkelijk 1 miljoen gaat weigeren omdat de helft naar Ajax moet lijkt me dat de laatste keer dat Ajax ze een speler helemaal voor niets geeft. Wat Willem 2 nu lijkt te flikken is vergelijkbaar met wat Swansea Utrecht flikte

1 mei 2015 om 16:33

Dat is niet helemaal zo. Ajax heeft al geruime tijd geen salaris te hoeven betalen voor Dijks. Dat is ook een ggroot verschil.

1 mei 2015 om 17:15

Celtic kent contract dus die denken willem II verkoopt wel voor miljoen maar als dijks bv bij vitesse had gevoetbald had er ook meer dan miljoen gevraagd geweest!!!!

Is die Viergever nou echt een betere LB dan Dijks ? Ik waag het te betwijfelen.

Willem II moet gewoon 3 miljoen vragen om er ook beter van te worden. .....3miljoen moet lukken voor bale word 136 miljoen betaald en das ook gewoon een voetballer lol

Tsja had hem gehouden en boilessen verhuurd aan Willem II. Weer het niet kunnen herkennen van een goede verdediger. Zegt toch wel veel over het beleid van Ajax.

Rare berichtgeving, als het over Dijks gaat, dan gaat alsnog naar de top. Gaat het over van Dijk, dan speelt hij niet bij de top. Zal wel iets zijn voorkeur op deze site en de achtergrond van de betreffende spelers..

1 mei 2015 om 22:07

Misschien iets voor feyenoord??
Ben Nelom een beetje zat

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren