Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arbeloa verklaart gebaar van Ronaldo: ‘Hij wil Messi per se voor blijven’

Laatste update:

Álvaro Arbeloa maakte woensdagavond tegen Almería (3-0 winst) zijn derde doelpunt in 167 competitiewedstrijden voor Real Madrid. Cristiano Ronaldo oogde niet bijzonder blij met het zeldzame doelpunt van zijn ploeggenoot. Arbeloa stond op de juiste plaats om de pass van Javier Hernández af te ronden. Ronaldo, die er een halve meter achter stond, schoot het leer vervolgens ogenschijnlijk gefrustreerd nog een keer tegen de touwen. De beelden gingen de hele wereld over.

/

Arbeloa werd na afloop van de wedstrijd gevraagd naar het opmerkelijke moment rond de Portugees, die in de voorbije zeven officiële duels maar drie keer scoorde. “Ik heb het gezien en ik vind het niet erg”, zo verzekerde de verdediger. “En als ik het niet erg vind, zou niemand het erg moeten vinden. Ik zie het meer als de ambitie om doelpunten te maken. Hij wil winnen én scoren, omdat hij Lionel Messi per se voor wil blijven. Hij wil topscorer worden.” Ronaldo staat momenteel op 39 competitiedoelpunten, één meer dan zijn eeuwige rivaal Messi.

“Wij willen Ronaldo helpen”, benadrukte Arbeloa. “Het is zijn ambitie die ervoor zorgt dat hij de absolute nummer één is en wij zijn blij dat hij dat is.” De verdediger verzekert dat Real Madrid zich focust op de Champions League én de landstitel en niet, zoals afgelopen seizoen, alleen op de Champions League. “Ik weet niet of het voldoende zal zijn om de landstitel te winnen. Barcelona is heel erg sterk, maar het was ons doel om alle wedstrijden na de nederlaag in Barcelona te winnen. Als we daarin slagen en toch niet kampioen worden, dan kunnen we niet anders dan de terechte kampioen feliciteren.”

Uitstekende pass van Javier Hernández ? Zeldzaam doelpunt van Álvaro Arbeloa ? Cristiano Ronaldo pissed off dat Arbeloa scoorde ?

Posted by voetbalzone on woensdag 29 april 2015

Cristiano Ronaldo is de beste voetballer ter wereld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De woorden zien helemaal verdraaid. Als je het artikel leest dan zie je dat hij iets anders zegt.

On: Het is een goede ambitie maat toch vond ik het egoïstisch.

30 april 2015 om 04:12

Wat bedoel je nou precies? Alle woorden zijn verdraaid of je moet het hele artikel lezen om de context en de strekking van het verhaal te begrijpen? On: Ronaldo moet die bal gewoon gunnen, net als dat zijn teamgenoten hem de bal gunnen.

30 april 2015 om 08:53

Het verschil is dat Messi niet perse de goals moet scoren. Dus Ronaldo wordt al sterk geholpen. Neymar en Suarez hoeven de bal niet af te geven aan Messi voor een open goal. DAT is het wezenlijke verschil. Messi scoort gewoon met zijn eigen spel heel veel.

30 april 2015 om 09:41

Onzin naamloosheid.
Waarom gaf Messi dan onlangs een penalty aan Neymar als het zoveel zou betekenen?

Tuurlijk zal Messi het leuk vinden om topscoorder te zijn, maar het heeft bij hem duidelijk minder prioriteit.

30 april 2015 om 10:49

naamloosheid, wat een onzin..
Geen vedette te bedenken die zo enthousiast reageert zoals Messi wanneer een teamgenoot scoort. Christiano daarentegen, daar straalt vaak het chagrijn vanaf, bijvoorbeeld als Bale een keer scoort,
Geweldige voetballer, maar zal altijd met de pech moeten leven dat hij van dezelfde generatie als Messi is.
En Lionel?
Decennia van vandaag zullen ze over hem praten, wat een geweldenaar is dat.

30 april 2015 om 11:14

Maar geef dan eens antwoord op de vraag waarom Messie die pingel dan aan Neymar gaf?

30 april 2015 om 11:50

https://www.youtube.com/watch?v=5Y78-P_t1Ic

I rest my case.

30 april 2015 om 13:41

Nee weetje wat onzin is. Altijd maar Ronaldo's mindere kanten verdedigen en messinerbij betrekken. Tuurlijk willen ze beide topscorer worden. Alleen ronaldo iets meer geobsedeerd dan messi. Valt me op dat zodra er kritiek op ronaldo wordt geleverd, alle fanboys

30 april 2015 om 13:42

Staan te springen om messi te bekritiseren. Andersom vaak ook. Kinderachtig. Nobodys perfect en je mag best mindere kanten benoemen van iemand. Niet gelijk huilen.

30 april 2015 om 23:32

Geloof je dit zelf ? De ploeggenoten waaronder dani alves had een paar seizoenen terug nog gezegd het landstitel die heeft real madrid maar we gaan ervoor zorgen dat messi topscorer wordt dus wie helpt nou wie ? Bij real heb je meer spelers die voor eigen succes gaan dan bij Barcelona. Dus of dat ronaldo geholpen door zijn ploeggenoten daar heb ik mijn twijfels over

30 april 2015 om 07:32

Het is ook egoïstisch... Alles draait in de wereld van Ronaldo, alleen om Ronaldo. Was Arbeloa zegt is natuurlijk ook onzin, dat dit aantoont hoe gedreven hij is. Gedreven op persoonlijk succes misschien. Maar voetbal is nog altijd een teamsport dus zou gedrevenheid zich moeten uiten in zoveel mogelijk succes voor het team. Samen haal je titels en bekers binnen. En of nou Ronaldo die goal maakt, of Arbeloa, al maakt Cassillas hem, dat zou geen moer uit moeten maken.

30 april 2015 om 08:02

Zegt die Arbeloa nou serieus dat ze vorig jaar niet vol voor de landstitel gingen, maar alleen vol voor de CL? Holy crap! Over Ronaldo; door dit soort acties verliesd deze egoist simpelweg mijn sympathie.

30 april 2015 om 10:03

Paar maanden terug weet ik nog dat Suarez de keeper al voorbij was en in plaats van zelf erin schieten gaf hij hem breed op Messi. Dus ze zijn wel degelijk bezig met Messi aan goals helpen. Net als het seizoen waar Messi 50 x scoorde toen was het helemaal bizar. Toen zochten ze hem constant op. Dus die mensen die zeggen dat Messi daar niet mee bezig is. Moeten een x die barca bril af doen.

30 april 2015 om 10:34

Je zegt het zelf al: de spelers om Messi heen zijn bezig om hem te laten scoren
Wil niet zeggen dat hij er zelf ook continue mee bezig is ,zal er heus wel eens mee bezig zijn,maar gunt zijn teamgenoten ook hun goals en dan krijg je dat terug.
Van de 25 assists in alle competities ,zijn er zeker 8 die hij zelf makkelijk kon scoren maar die hij teruglegde om een ander te laten scoren.
(ja heb alle wedstrijden gezien)

mensen zullen dit wel weer goed vinden ofzo, dat die ronaldo zo gedreven is.
ik vind het eerder triestig, je ploeggenoot geen doelpunt gunnen.

30 april 2015 om 00:37

Los van het feit dat het een vreemde actie was. Waar maak jij uit dat hij geen doelpunt gunt aan Arbeloa? Dat hij zo reageert zegt nog helemaal niks daarover, dus dat kan je niet weten.

Maar los van dat, vind ik het ook vervelend zijn trekjes en ook dit ja. Aan de andere kant is het wel mooi om te zien hoe hij altijd gedreven en gemotiveerd is. Dat zie ik bij weinig spelers.

30 april 2015 om 01:17

"Dat zie ik bij weinig spelers"
Wat een onzin. Bijna alle profs zijn gedreven anders kom je er echt niet hoor.

30 april 2015 om 01:40

'dus dat kan je niet weten'

Het is niet voor het eerst dit seizoen dat hij zich zo gedraagt na een goal van z'n ploeggenoot, dus onderhand durven we wel een gokje te wagen.

30 april 2015 om 09:04

sorry sociofan1
maar in een wedstrijd waar de overwinning lang op zich moest wachten, kan je toch verwachten dat iedereen blij is met een verlossende goal? Madrid is nog geen kampioen, dus meneer kan gewoon een keer blij zijn dat iemand anders dan hijzelf een keer belangrijk is.

ik heb veel sympathie voor Real, vind ze echt een geweldig team hebben. en dit komt niet omdat ze iemand hebben zoals ronaldo. ik geniet van elke speler op moment die daar spelen, maar ronaldo ziet er altijd uit alsof hij niet teverden is. jij noemt het gedreven en gemotiveerd, maar kan hij als persooon überhaupt genieten van zijn eigen acties en goals als hij Konstant bezig is met de volgende...? staat hij ooit stil om te reflecteren op hoe goed hij het doet?

ik kan me voorstellen dat ronaldo na het winnen van de CL de dag erop al het nieuwe seizoen aan het plannen was van ´waar kan ik het meest scoren´

30 april 2015 om 08:35

Haha stel je niet aan, het oogt wel wat kinderachtig maar die jongen wil zo graag scoren en schijnwerpers opzich.

30 april 2015 om 09:08

@oreely

Als het Zlatan was geweest, dan was het zeker super geweest? Iedereen vraagt elke keer weer aan Ronaldo of hij beter is dan Messi, en dan nog die discussies onderling steeds. 'messi is beter, nee Ronaldo is beter.' Die gozer kan gewoon niet minder presteren, alleen al omdat zijn gun factor 10x lager is. Hij moet alles beduidend beter doen dan Messi om dezelfde erkenning te krijgen. Ronaldo is de beste voetbalmachine die ik ooit heb meegemaakt, fenomenaal.
Ik vind het eigenlijk wel triest worden dat iedereen Cristiano Ronaldo even moet bashen, en die kleine Argentijn de lucht in prijzen.

Iedereen legt een hele hoop druk op zijn schouders, en dan doe je wel eens iets vreemds.

30 april 2015 om 10:21

Tuurlijk lult iedereen elkaar maar weer blind achterna. Je ziet zo vaak een speler de bal nog even in de touwen schieten wanneer er gescoord is. De media probeert Ronaldo met elk klein dingetje zwart te maken. Maar ja de meesten zijn toch van die Messi/barca kontelikkers, met name die Jeroen Grueter.

Maar goed de punten zijn weer binnen en daar gaat het tenslotte om.

30 april 2015 om 11:13

Het gaat niet alleen om de bal in het net schieten, maar ook de geergerde blik en het hoofd schudden erna. Ronaldo kan het beste terug naar Engeland, of misschien naar PSG.

30 april 2015 om 11:24

En waarom dan wel? Ronaldo doet het nog altijd uitstekend bij Real en hij maakt daar ook de meeste kans op de grote prijzen.

30 april 2015 om 15:34

Leuk om te zien hoe erg je het ontkent. Net alsof hij the perfect human is. Kan geen fouten maken he?

30 april 2015 om 17:58

Jij verdraait de boel al helemaal door gelijk weer helemaal het tegenovergestelde te beweren. Bij deze hoef ik je ook niet meer serieus te nemen, draaikont.

Wat een obsessie ook... aan een kant kan ik het wel waarderen als je ziet hoeveel motivatie hij daar uit haalt maar om dan teleurgesteld te gaan reageren omdat een teamgenoot in plaats van jezelf scoorde gaat me wat te ver.

30 april 2015 om 00:59

Inderdaad. Ik kan me best voorstellen dat je even boos bent als je een hele goede kans mist of wanneer je teamgenoot mist terwijl je in een betere positie staat. Maar als je teamgenoot scoort dan doe je dit niet. Niet de eerste keer dat dit bij Ronaldo gebeurt, hij moet toch wel van zijn fouten leren.

Trouwens ik vind het alles behalve slim dat Arbeloa dit zegt...

Wat Arbeloa eigenlijk zegt: ''we zitten allen onder de plak van Ronaldo''.

30 april 2015 om 13:58

Haha deze uitspraak ook: 'wij proberen hem te helpen'.

Volgens mij hoort ronaldo zijn team te helpen net als ieder ander. Niet andersom.

30 april 2015 om 14:05

Mick026, mijn ouwe Ronaldo-Messi discussies compagnon. Lang niet gezien. Je hebt gelijk. Scherp!

Hij denkt meer aan persoonlijke glorie dan zijn team. Volgens mij is hij tevreden als Barcelona de titel pakt en hij topscoorder wordt.

30 april 2015 om 00:39

Ik denk dat jij het hier niethelemaal juist hebt, het is niet zo dat hij liever scoort dan wint, maar hij neemt niet genoegen met 1 van de twee, hij wil namelijk alles, hij is pas tevreden als alles is gelukt. De ambitie om perfect te presteren. Tja aan gedrevenheid geen gebrek, maar het kan natuurlijk ook een nadeel zijn, want hij moet hier natuurlijk wel gewoon blij zijn voor zijn team.

30 april 2015 om 09:15

@serieuzs ja hij mag balen als hij kansen mist, maar je kunt toch niet balen als je ploeggenoot scoort.

Dat hij baalt dat hij halverwege de 2e helft die bal de derde ring inschiet terwijl chicha helemaal vrij loopt is logisch.

2 mei 2015 om 14:08

ik zeg ook zeker niet dat het raar is dat hij op dat moment niet juicht voor zijn team, want dat hoort hij ook zeker te doen, maar wat ik zeg was meer een reactie op Childish.

30 april 2015 om 00:39

Volgens mij is het eerder dat hij weet dat ze de titel mislopen dus pakt hij wat hij nog pakken kan: Ititel om de topscoorder.

30 april 2015 om 00:46

Kharika, 75% van de goals die Neymar heeft gemaakt, zijn aan Messi te danken. Ontelbare assists aan zowel Neymar als Suarez etc. Dus kom aub niet met die paar penalties!

30 april 2015 om 00:48

^
Moet je eens een paar wedstrijden terugkijken wanneer hij Neymar aanbiedt de penalty te nemen, en dan nog vriendelijk lacht naar hem wanneer Neymar deze mist.

30 april 2015 om 01:44

'de helft'

Lul alsjeblieft niet zo uit je nek. Kijk even hoe vaak Ronaldo de vrije trappen opeist, en hoeveel hij er daadwerkelijk inschiet, dan praten we verder.

30 april 2015 om 02:29

Hoi Kharika, de penalty die Messi gister benutte, was zijn 60ste treffer (van de 75 pogingen).

30 april 2015 om 06:48

En Ronaldo eist alle vrije trappen op. Zelfs die op 40 meter. Dan nog op goal schieten en zijn teamgenoten die hem niet eens verrot schelden.
Bij real draait het alleen om de Ronaldo-show, bij Barcelona draait het om Barcelona.
Daar zit het wezenlijke verschil!
Dat maakt van Messi een grotere voetballer dan Ronaldo!
Ronaldo heeft kinderachtige trekjes en zou het liefst gaan huilen als hij zijn zin niet krijgt.
Geniale voetballer wel maar, in mijn ogen, de nr 2 van de wereld. Voetbal doe je als team en dus niet individueel.

30 april 2015 om 15:44

@NECBEMMEL je haalt me de woorden uit de mond! Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Ronaldo weinig plezier heeft in het teambelang en alleen helemaal happy is als hij zelf scoort. Zou een stuk leuker zijn om naar real Madrid te kijken als hij meer voldoening haalt uit de prestaties van het gehele team

30 april 2015 om 00:48

@babel15,

Wie zegt dat het zo zou moeten zijn?
Ronaldo is een hele andere persoon dan Messi en daar mag ook weleens rekening mee worden gehouden. Ronaldo is in tegenstelling tot Messi een ware perfectionist. Het hoofd gebogen, schouders naar voren, wandelen over het veld (zoals Messi vorig jaar), dat zul je Ronaldo nooit zien doen! Ronaldo wil alles uit zichzelf halen en is bereid om daar ver in te gaan. In de VS wordt dit soort spelers op handen gedragen, in Europa wil men vooral nederigheid en bescheidenheid zien.

Vergeet daarbij ook even niet dat Ronaldo ongelooflijk veel assists heeft dit seizoen, wat ook aangeeft dat hij anderen wil laten scoren.
Ronaldo ís een teamplayer, maar als hij niet tevreden is over zijn eigen prestatie, zet hij geen masker op.

30 april 2015 om 00:56

Gelukkig is de VS ook het boegbeeld voor hoe het moet lol.

Nee, je zal Ronaldo inderdaad niet ingetogen zien worden wanneer het niet meezit, die gaat andere spelers slaan namelijk! Toegegeven, de jongen zat niet in een beste periode door z'n breuk met Irina maar hetzelfde gold voor Messi die geteisterd werd door een rechtzaak.

30 april 2015 om 01:07

@origami,

Ik vind Europa net zo min een voorbeeld, maar daar gaat het helemaal niet om.
Ik geef alleen aan dat er ook met andere ogen gekeken kan worden naar de acties van Ronaldo. Men is sowieso sterk geneigd om met een eendimensionale blik te kijken.

Als Ronaldo gefrustreerd is, kan hij rare dingen uithalen die niet goed te praten zijn, zoals het attaqueren van een speler. Dat zal Messi niet snel doen, al denk ik dat de tijdbom die naast Messi speelt, nog wel een veel schandaliger strafblad heeft en pas echt een freak wordt als hij frustratie voelt.

30 april 2015 om 01:11

Ja, de VS staat alom voor humaniteit en compassie. Laten we inderdaad maar een voorbeeld nemen aan die denktrant en ideologie. Nee, dat er in Europa nederigheid zou primeren zou gekoesterd moeten worden.

Maar je hebt gelijk: Ronaldo past inderdaad meer in de glamourwereld van de VS. Onzelfzuchtigheid in een teamsport ... je moet er toch niet aan denken.

Met welke multidimensionale blik kijk jij naar hem?

30 april 2015 om 01:45

Gutihaz, je kopieert de tekst van de persoon boven je, die een duidelijk statement maakt, maar je draait hem exact om. Weet je überhaupt wel wat alles betekent wat je zeg?

30 april 2015 om 01:54

Ik heb geen idee waar je het over hebt en waarom dat überhaupt relevant zou moeten zijn.

30 april 2015 om 01:55

Veel aanvallers zijn op momenten zelfzuchtig. Het is niet dat alleen Ronaldo dat heeft. Daarnaast laat het aantal assists zien dat hij ook vaak de bal afspeelt.

Welke meerdimensionale blik? Daar kan ik je wel een antwoord op geven.
Als ik let op Ronaldo's gedrag, zie ik heel soms acties waar ik me niet in kan vinden en die ik zelf nooit zou doen in zijn positie. In plaats van het direct te veroordelen, kijk ik liever naar de laag daaronder. Hij wordt gedreven door een ongekende hang naar perfectie. Voor hem is er geen 50%, zelfs geen 90%. Hij geeft altijd het maximale. Hij is een winnaar zoals je ze zelden ziet.

Als ik naar mijn eigen persoonlijkheid kijk, dan concludeer ik dat ik veel bescheidener ben en meer introvert dan Ronaldo. Dat betekent echter niet dat ik wil, of zelfs eis, dat anderen ook mijn persoonskenmerken hebben. Als je goed bent en je weet dat, en je bent daarnaast continu bezig om jezelf te verbeteren, dan zie ik dat als kwaliteit.

Uit eerdere reacties van jou kan ik opmaken dat jij absoluut geen fan bent van Ronaldo. Dat kan en mag.
Ik zou jou wel graag een vraag willen stellen. Ben jij Cristiano dankbaar voor wat hij Real gebracht heeft in zijn periode? Ben jij hem dankbaar dat zijn wil om te winnen en de beste te zijn, positief heeft uitgepakt voor de club Real Madrid? Of is jouw afkeer daarvoor te groot?

30 april 2015 om 02:48

Het is maar hoe je 'winnaar' wilt definiëren. Ik zou hem absoluut geen winnaar noemen. Dat predicaat schenk ik liever aan mensen die zich er bewust van zijn dat het niet om winnen draait. Mensen die de humaniteit doen primeren ten faveure van anderen. En laat voetbal nou net een teamsport zijn.

Een voetballer die zo ver in zijn narcisme doordraait dat hij de definitie van teamsport haast volledig uit zijn systeem heeft gewist, zou ik in de verste verte geen winnaar durven noemen. Maar goed, wie of wat je in welke wijze definieert is afhankelijk van je persoonlijke referentiekader. Jij vindt hem wel een winnaar, prima. Het moet geen semantische discussie worden.

Ja, ik kijk ook wel naar de laag eronder. De laag eronder is juist hetgeen ik veroordeel. Ik begrijp waarom hij zich gedraagt zoals hij zich gedraagt. Dat is absoluut niet de crux. Het antwoord is namelijk voor de hand liggend: narcisme. Ik ben het dus niet met je eens dat hij gedreven wordt door een ongekende drang naar perfectie.

Ik zie het eerder als een ongekende drang naar aandacht en bevestiging. Constant maar weer het stadion willen sussen, constant maar weer de hele wereld willen laten zien hoe geweldig hij wel niet is. Oftewel, een minderwaardigheidscomplex.

Wat wel problematisch is, is dat hij een teamsport beoefent. Daarin is het van essentieel belang dat er naar samenhorigheid wordt gestreefd opdat de prestaties geoptimaliseerd kunnen worden. Is dat niet het geval, dan zul je logischerwijs geen optimale prestaties kunnen verwezenlijken. Ik denk dan ook dat Real Madrid er meer baat bij gehad zou hebben mochten ze in 2009 iemand anders hebben gehaald.

Niet alleen is het essentieel voor de prestaties van het team, maar tevens voor de humaniteit. Dan doel ik op het mentale aspect van zowel de mensen om hem heen als de mensen die hem aanschouwen. Het lijkt mij namelijk logisch dat zijn collega's zijn gedrag niet ten zeerste appreciëren. Ik ga ervan uit dat hij dat echter wel wilt.

Daarnaast dus de kijkers. Miljoenen kinderen bekijken het schouwspel dat voetbal heet. Ronaldo dient logischerwijs als een voorbeeld voor die miljoenen kinderen. Kinderen leren mede middels kopieergedrag. Nou, één plus één is twee. Ik vind dat je als 30-jarige - gezonde - mens wel het inzicht zou moeten hebben je niet infantiel te gedragen wetende dat je miljoenen kinderen als sympathisanten hebt. Maar goed, zoals gezegd ligt dat aan je persoonlijke referentiekader. Ik schrijf duidelijk andere waarden toe aan bepaalde zaken dan jij en dat is gelukkig eigen aan het mens zijn.

Ik ben hem dankbaar voor de lach die hij op mijn gezicht tovert wanneer hij lachwekkend slecht voetbalt.

Overigens: "dan concludeer ik dat ik veel bescheidener ben". Niet exact bescheiden dit. ; )

30 april 2015 om 07:04

Wel knap als je wandelend kan doen wat Messi jaar achter jaar doet. Lees records na records verbreekt. Doe jij hem na??? Of welke andere speler dan ook???

30 april 2015 om 09:21

Dit ging in eerste instantie over Ronaldo. Daarna wordt Messi erbij gehaald(toegegeven niet door jou). En nu Suarez? Zal ik dan maar over Pepe gaan beginnen?

30 april 2015 om 10:54

@FR4evah, Ronaldo wandelt nooit? Ik zal je geheugen even opfrissen.. Atleti - Real 4-0 dit jaar. Ronaldo deed helemaal niks meer en liep alleen maar wegwerp gebaren te maken. Ronaldo is elke wedstrijd alleeen bezig met scoren en zn kapsel. Mja jij kijkt ook door een real bril dus ik snap het wel.

30 april 2015 om 11:07

@Gutihaz Belachelijk wat je schrijft. Ronaldo geen winnaar? Het is duidelijk dat het woord winnaar voor jou iets anders betekent dan voor mij. Ronaldo 4 jaar lang in de schijnwerpers van Messi gestaan. Je ziet hoe die reageert op het verliezen van de Ballond'or. Je ziet hoe die het seizoen daarna er weer is 50+ inschiet. Hij wil zo graag de beste zijn, zou jij dat niet willen? En Voetbal is inderdaad een teamsport. Hij heeft al 15 assists en 39 goals. Vorige jaar heeft hij zowat voor Real Madrid de Champions League gewonnen. 17 goals, verweg het meeste ooit. Vorige jaar met 35 goals in de liga. Hij wil dit verbeteren en verbeteren, kan je dat niet zo zien?
Ik zou ook mn grootste concurrent voor willen blijven en niet meer 4 jaar 2e worden. De druk die door ons allemaal op zijn schouders wordt gelegd wil hij nastreven.
Hij is waarschijnlijk echt wel blij voor Arbeloa, maar is het nou nodig om uitbundig te juichen bij de 2-0 tegen UD Almeria?
Tuurlijk het is niet netjes van hem, maar zo als hij nu is en was, is hij wel gewoon 3 keer de beste voetballer van het jaar geweesd.

30 april 2015 om 11:11

@gutihaz,

Interessant wat je hier zegt. Je valt wel een paar keer in herhaling, maar ik waardeer jouw visie op het geheel. Echter verpest je jouw hele verhaal met deze zin: "ik ben hem dankbaar voor de lach die hij op mijn gezicht tovert wanneer hij lachwekkend slecht voetbalt."

Dat illustreert in mijn ogen de haat die jij bij Ronaldo voelt.

Dat narcisme-verhaal is leuk en je zou daarmee goed scoren bij een of ander Catalaans medium, maar het is natuurlijk ongegrond. We hebben het hier over een diagnose op as 2 (persoonlijkheidsstoornissen). Volgens mij ben jij niet bevoegd om een dergelijke diagnose te stellen. Mocht ik daarin geen gelijk hebben, dan heb jij zeker niet genoeg informatie over Ronaldo om die stempel erop te drukken.
We leven sowieso al in een tijd waarin het normaal schijnt te zijn om mensen die in onze ogen abnormaal gedrag vertonen, een stoornis toe te schrijven.
Dit zijn loze kreten die niet door jou te onderbouwen zijn.

En ja, ik heb jouw pogingen tot onderbouwing in eerdere berichten op vz gelezen, maar feit blijft dat jij hem alleen on the pitch ziet. Niet genoeg informatie en dus een goedkope uitspraak.

Overigens, nu we het over humaniteit hebben, is het algemeen bekend dat Ronaldo veel geld aan goede doelen doneert. Buiten het veld, daar is waar humaniteit pas echt telt. Op het veld speelt men een wedstrijd, met als doel om te winnen van de tegenstander.

Jouw stuk over Ronaldo als voorbeeldfunctie vind ik ook niet heel sterk. Ronaldo is in mijn ogen een voorbeeldprof en een goed voorbeeld voor kinderen dat hard werken loont. Hij heeft zeker momenten dat hij zijn controle verliest, maar hij is daarin natuurlijk niet de enige.
Het stuk over de sociale leertheorie klopt, maar het is te kort door de bocht. Kinderen worden geconfronteerd met het goede en slechte in deze wereld, maar het is aan hun ouders, school en sociale omgeving om daarin als filter te fungeren. Gedrag kan aangeleerd worden (onder andere dus door imitatie), maar het kan ook veroordeeld worden en dus afgeleerd. Dat is niet Ronaldo's verantwoordelijkheid.
Daarbij vind ik ook niet dat Ronaldo een slechte invloed heeft op kinderen, maar daar zul jij het waarschijnlijk niet mee eens zijn. In het voetbal lopen grote smeerlappen rond en ik zie geen reden om Ronaldo daar bij te scharen.

Ik vind, maar dat is slechts mijn mening natuurlijk, dat Madridistas dankbaarheid zouden moeten tonen voor hetgeen hij voor onze club betekend heeft. Hij heeft vorig jaar zeventien goals in de CL gescoord en heeft daarmee een direct aandeel in de langverwachte Decima. Ben je hem dáár zelfs niet dankbaar voor!?

30 april 2015 om 11:18

@robben_grun,

Geweldig, je hebt een voorbeeld kunnen vinden. Die wedstrijd hadden alle spelers niet de juiste instelling. Het liep niet, en als zelfs de strijder Ronaldo dan de handdoek in de ring gooit, weet je wel hoe laat het is.

Ik benoem een patroon bij Messi dat vrijwel het gehele seizoen 2013/14 te zien was. Jij noemt één wedstrijd waarin Ronaldo het hoofd liet hangen bij een collectieve off-day. Tja...

30 april 2015 om 12:29

Ik verpest een epistel door op het einde een klein grapje te maken? Interessant.

Het is niet ongegrond als er jaren en jaren van observeerbaar materiaal is. Het valt dus wel te onderbouwen. Het sleutelwoord in dezen is 'structureel'. Iedereen doet weleens iets dat zedelijk gezien niet door de bocht kan. Je moet echter rekening houden met de context. Als iemand het een aantal keren doet, is er niets aan de hand. Als iemand op structurele wijze dat gedrag vertoond, dan is er sprake van innige verbondenheid.

Ik en iedereen met mij oordelen hem dan ook op de mens die hij is op het veld. Hoe hij zich buiten het veld gedraagt kan mij een worst wezen. Als ik hem een narcist noem, dan doel ik op zijn gedrag op het veld. Hoe hij zich in zijn privésfeer gedraagt heb ik geen weet van, dus daar kan en zal ik niet over oordelen. Maar dat neemt absoluut niets weg van zijn vertoonde gedrag als sportman.

Of ik bevoegd ben of hem te diagnosticeren? Ik denk het niet. Wel mag elk mens ieder ander mens beoordelen en dat doet iedereen bewust dan wel onbewust. Zeker op een website als deze. Dat kun je zien als een vorm van diagnosticeren.

Geld doneren? Je bedoelt al zijn PR-campagnes? Wanneer hij zich laat filmen voor geld als hij een kind 'blij' maakt? Bedoel je dat soort humaniteit?

Hij is wel een voorbeeldprof dat hard werken loont, maar geen voorbeeldprof dat gewelddadig, spelbedervend, onsympathiek gedrag niet goed is? Iets met selectief.

Waarom is dat in hemelsnaam niet Ronaldo's verantwoordelijkheid? Zoals je zelf zegt is het aan de omgeving om als filter te fungeren. Ronaldo maakt deel uit van de - indirecte - omgeving. Jij vindt het fatsoenlijk dat hij met miljoenen kinderen als volgers zich narcistisch gedraagt met alles wat daarmee komt? Het is een morele plicht om jezelf op te offeren voor de kinderen die de toekomst uitmaken.

Maar goed, ik verplicht hem niets en als onfatsoenlijk zijn hem gelukkig maakt, dan doet hij maar. Het werkt alleen in niemands voordeel.

30 april 2015 om 13:05

Dit seizoen sjokte Ronaldo nog over het veld toen het slecht ging en wilde hij de bal niet eens hebben.

30 april 2015 om 19:07

@gutihaz,

En wederom negeer je mijn vraag.

Jij doet het af als grapje, maar het is wel de strekking waarmee je doorgaans over Ronaldo praat.

Een kenmerk van een kwalitatief sterke diagnose, is de onderbouwing van gedrag in meerdere settingen. Als hij zich alleen op het veld schuldig maakt aan "narcistisch gedrag" (ik zet dit tussen aanhalingstekens, omdat ik het geenszins met je eens ben in deze), kan dat gewoon een uiting zijn van zijn fanatisme en, hier komt het weer, zijn drang naar perfectie.
Hoe vaak hoor je niet dat meest rustige en meest sociale mensen in hun werk ander gedrag vertonen? Zeker in de sport komt dat heel vaak voor.
Dát is die winnaarsmentaliteit!

Het is natuurlijk geen morele plicht om jezelf op te offeren (en wat bedoel je trouwens met opofferen?) voor kinderen, zeker niet als buitenstaander. Je hebt de plicht om voor je kind te zorgen, maar dat is dus niet de taak van Ronaldo. Althans niet voor al die kinderen die niet van hem zijn.

Als ik naar de gemiddelde uitwedstrijd van Real Madrid kijk, zie ik veel schandaligere dingen dan het gedrag van Ronaldo. Volwassen mannen die massaal Cristiano voor alles en nog wat uitmaken. Meestal krijgt hij die mensen binnen no-time stil als hij zijn voeten laat spreken, maar desalniettemin blijft het triest.

30 april 2015 om 20:15

Ik bedoelde het als grap, maar het is weldegelijk waar, ja. Ik vind hem een lachwekkend slechte voetballer en daarom moet ik weleens om hem lachen. Wat is daar mis mee? Dat is slechts een verschil in de wijze waarop wij voetbal benaderen. Zo lacht iemand anders weer om een andere voetballer. Ga je mij nu mijn voorkeuren verwijten?

Nogmaals: Hoe hij zich in zijn privésfeer of elders gedraagt is irrelevant. Daarop beoordeelt niemand hem dan ook. Het gaat om zijn gedrag als sportman. Ik stel dan ook geen diagnose, maar boordeel hetgeen ik kan waarnemen. Daaruit concludeer ik dat ik hem narcistisch vind. Hij voldoet ruim en ruimschoots aan alle symptomen en dat op structurele wijze door de jaren heen. Je hebt vast mijn andere relaas hieromtrent gelezen? Daar licht ik het toe.

Eigenlijk is dit onzinnig, want het is een semantische discussie. De crux is niet welk woord het meest geschikt is. Ik noem hem een narcist, want ik vind dat dat begrip en zijn gedrag volledig overeenstemmen. De essentie is zijn gedrag, niet het woord waarmee je dat wilt beschrijven.

Wel ironisch dat je mij verwijt niet genoeg fundering te hebben voor mijn overtuiging, maar jij doodleuk hetgeen doet je mij verwijt (hem perfectionist noemen). Iets met een pot en een ketel.

Het is geen morele plicht om jezelf op te offeren voor kinderen, maar enkel voor die van jezelf? Lekker egoïstisch. Laten we allemaal inderdaad maar aan onszelf denken en niet streven naar saamhorigheid opdat de huidige leefwereld wellicht geciviliseerd wordt. Dat is exact de denktrant die de mensheid de das om heeft gedaan. Egoïsme.

Met jezelf opofferen doel ik op het jezelf schikken naar je status. Als je een voorbeeld (ouder, broer of zus, bekend persoon) bent voor kinderen, dan zou je je moeten schikken naar een dienende rol. Jezelf aanpassen, dus opofferen, opdat kinderen in de optimale leefomgeving kunnen opgroeien met de juiste normen en waarden. Met compassie, empathie, sympathie en saamhorigheid. Het tegenovergestelde van alles waar Ronaldo voor staat.

Onfatsoenlijk gedrag van supporters in het stadion keur ik ook ten alle tijden af. Daar heb ik mij ook vaak genoeg over geuit. Het uitfluiten bijvoorbeeld vind ik triest.

30 april 2015 om 22:17

@gutihaz,

Ronaldo een lachwekkend slechte voetballer?? Nee, dit kan ik echt niet serieus nemen.
Ik weet dat je het waarschijnlijk niet kunt, maar ik ga jou toch vragen om een onderbouwing voor deze kreet.

Jouw vorige zwakke en bovenal zeer gekleurde relaas heb ik inderdaad gelezen. Ik kon er wel om lachen, maar serieus nemen, nee dat absoluut niet!

Het woord is wel degelijk van belang, aangezien we het hier over een persoonlijkheidsstoornis hebben. Jij hebt zelfs aan de hand van een lijst met symptomen getracht te bewijzen dat Ronaldo daaraan voldoet.
En dan voor jou even het verschil; voor een diagnose bij een asstoornis heb je meer informatie nodig dan jij hebt. Hem een perfectionist in zijn sport noemen is daarentegen een stuk makkelijker te bewijzen. Dat is ook geen stoornis, maar een kenmerk. Nogal een verschil.

Wederom laat je zien dat jij een zeer binaire gedachtegang hebt. Het is zwart-wit bij jou, blind voor wat daar tussen ligt, zo lijkt het.
Tot op zekere hoogte is het belangrijk dat je beseft dat je een voorbeeldfunctie hebt en jezelf daaraan kunt aanpassen, maar het moet niet ten koste gaan van jezelf als persoon. Jij streeft naar een utopia, een niet-realistische wereld. Vergeet niet dat wij mensen zijn en emoties hebben, soms doen we dingen waar we achteraf spijt van krijgen. Soms doen we dingen omdat emotie nu eenmaal sterker is dan ratio.

Ik vind dat jij alles heel mooi op kunt schrijven en dat is een mooie kwaliteit. Je schrijfstijl is overtuigend. Over de inhoud ben ik echter een stuk minder te spreken. Veel herhaling, veel loze kreten en een behoorlijk gekleurde kijk op de voetballer en persoon Ronaldo.
Ik ben geneigd om jouw eventuele volgende reactie (en ik weet dat die gaat komen, ik vermoed dat jij het laatste woord wil hebben) niet te lezen. Ik vermoed dat je in iets andere woorden weer hetzelfde gaat zeggen. Ik ben niet gecharmeerd van jouw rigide denkwijze. Het lezen daarvan en het reageren daarop lijkt mij dan ook verspilde tijd en moeite.

''geen man is groter dan het team'': een van de oudste uitspraken en zelfs regels in het voetbal. Gaat deze uitspraak echter nog op, wanneer schijnbaar alle spelers wel van mening zijn dat het individu Ronaldo groter is dan het team? Arbeloa scoort een doelpunt en hij moet toelichten dat hij niet boos is op Ronaldo, omdat deze boos is dat hij hem zelf niet gescoord heeft (en probeer het alsjeblieft niet goed te praten, want iedereen weet stiekem dat dit het geval is). Waar is de teamgeest dan nog in het spel? Speel je nog wel met zijn elven en als er 1 zijn eigen prestatie belangrijker vindt dan de prestatie van het collectief?
Voetbal is een teamsport en dat betekent dat je er met zijn elven staat en Ronaldo moet, ongeacht zijn persoonlijke ambities, dat niet vergeten.

30 april 2015 om 00:44

Ben een Barca supporter dus speel even advocaat van de duivel:
Grootste schuld ligt toch wel bij de media die de rivaliteit zo opblaast.

30 april 2015 om 09:13

waarom dan?? messi heeft er totaal geen last van en heeft geen moeite als iemand anders scoort of als hij een assist geeft ipv zelf voor de goal te gaan.

Waarom moet ronaldo dan wel last van de media hebben

30 april 2015 om 09:50

Omdat door de media niemand meer om de Messi vs Ronaldo strijd heen kan. Iedereen is er zich van bewust en daardoor gaan investeerders en de club er ook waarde aan hechten. Voor het imago als club is het natuurlijk geweldig om te kunnen zeggen dat je de beste speler momenteel of ooit in huis hebt.

Uiteindelijk creëert het meer macht voor spelers zoals Ronaldo en Messi, en moeten de medespelers maar toegeven bij elke fout die ze maken voordat hun de boosdoener lijken.

Heeft Arbeloa echt Lionel Messi genoemd in z'n antwoord? Oei..die wordt morgen op het matje geroepen bij de leiding.

Ik vind het nog steeds heel zonde dat Real het kampioenschap in 2015 heeft weggegeven,want daar begint het toch op te lijken nu. In 2014 was Real echt fenomenaal en werd iedere ploeg opgerold. De blessures van Modric, Ramos en James hebben ertoe bijgedragen dat er onnodig punten werden verspeeld na de winterstop.

Ik heb nog steeds het gevoel dat een compleet Real sterker is dan Barcelona. Barcelona is goed in vorm nu, dat is zo, maar Real in vorm vond ik toch net een klasse beter.
Ook in de onderlinge duels is Barca twee keer overklast (ze wonnen de laatste wel natuurlijk).
Mijn hoop is gevestigd op Atletico, al zullen zij niet mee willen werken aan een eventueel kampioenschap van de eeuwige rivaal. Sad but true.

30 april 2015 om 02:32

Haha 2x overklast.. In de afgelopen wedstrijd was Real in de eerste helft beter, maar in de tweede helft was Barca heer en meester en liet het na om uit te lopen naar 4-1 of 5-1.

30 april 2015 om 19:19

@babel15,

Barcelona was zeker niet heer en meester de tweede helft. Al met al verdiende Real meer dan het uiteindelijk kreeg. Bij rust had het ook die stand kunnen zijn, maar dan in Real's voordeel.

30 april 2015 om 02:42

Toen je typte dat Barcelona 2x overklast werd, volgens jou, stopte ik met lezen. Sorry maar dat is misschien een soort natte droom van je, maar verder niet meer dan dat.

30 april 2015 om 03:03

@ Rutgerrr

Eigenlijk wou ik net hetzelfde zeggen zoals u, maar vond het de moeite niet waard.

Dan nog maar zwijgen van dat stuk dat Real het kampioenschap heeft weggegeven. Dus Barca heeft gewoon geluk.....

30 april 2015 om 09:55

"barca heeft geluk"

Lol!!!!

Dus telkens wanneer een team het kampioenschap wint is het niet door het eigen opgebouwde puntentotaal maar door het geluk dat de tegenstander er niet meer heeft kunnen behalen?

30 april 2015 om 12:35

@ Origami

Was sarcasme voor de mensen die telkens zeggen dat Real het heeft weggegeven.

30 april 2015 om 15:03

Was me ontgaan. Excuus.

Dat is wel het verschil dit jaar wat echt duidelijk is.. Messi is echt bezig om Barcelona aan alle collectieve prijzen te winnen en Ronaldo wil echt alle doelpuntenrecords verbreken.. Prachtig die ambitie.. Bij Messi niet raar natuurlijk omdat hij vorig jaar overal naast greep, Ronaldo omdat hij nog steeds als de nr 2 wordt gezien door velen.. Als Messi niet zoveel aan Suarez en Neymar had gegund was hij dit seizoen gewoon boven de 50 goals geeindigd denk ik, echt zieke aantallen.

Hoop dat dit nog een aantal jaar doorgaat want ze halen het beste bij elkaar naar boven.

30 april 2015 om 08:49

Volgens mij helpt Ronaldo Madrid ook nog in de CL en het kampioenschap (collectieve prijzen).
Ik weet niet wat er met Ronaldo is gebeurd de afgelopen maanden, maar voor de winterstop speelde hij enorm sterk en zag het er ook naar uit dat hij dik boven de 50 goals zou uitkomen dit seizoen.

Ik ben een Ronaldo fan, ik vond het het een idiote gedrag van Ronaldo. Ik keur af hoe hij bij de goal doet en niet eens Arbeloa feliciteert.

Omdat Messi op dit moment zijn enige concurrent is voor de topscorers titel, is het logisch dat hij zegt:"hij wilt Messi voor blijven." Dat er hierboven het een Messi obsessie gaan noemen vind ik dan grappig.

30 april 2015 om 00:47

Ik respecteer zijn gedrevenheid en passie, maar wat hij deed vond ik niet kunnen groetjes van een Ronaldo fan..

30 april 2015 om 09:11

@reallover...hij mag op zoek zijn naar goals....balen van gemiste kansen en schoten op de paal..maar je gaat toch niet balen als een ploeggenoot scoort..en helemaal niet zo opzichtig.
Wat denk je dat dat met het teamgebeuren doet.....

Het doel van teamsport is nog altijd teamprijzen winnen..... dingen als topscoorderstitels zijn leuke bijkomstigheden maar boeien verder niet.

Heb bij ronaldo het idee dat hij liever de gouden bal wint en topscoorder wordt dan dat ze de landstitel winnen en of de CL.

Ronaldo vind zijn eigen prestaties belangrijker dan de prestaties van het team. Anders zou hij zijn teamgenoot het wel gegund hebben.

Ik ben een groot real fan en zeg dan bij deze ook gewoon dat na al die ontelbare wanvertoningen van ronaldo en de manier hoe hij zich uit tegen medespelers is het wat mij betreft tijd om te gaan..
Hij is ronaldo en 1 van de vele sterren die madrid heeft gehad of heeft...maar niemand is groter dan de club.. Zidane of dikke ronaldo heb ik dit nooit zien doen..en persoonlijk schat ik die twee hoger in dan ronaldo..

Persoonlijk toen ronaldo er niet bij was speelde ze het beste spel in tijden.. Gewoon bale op links en isco rechts..

Hij lijkt vooral in strijd met zichzelf, terwijl hij zich in positieve zin moet laten gelden op het veld..

Zie je maar weer hoe hypocriet deze vent is. Teambelang zou op de eerste plaats moeten staan..

Ronaldo is een weergaloze voetballer. De persoon is echter een knuppel eerste klas. Kinderlijke afgunst dit. En het dan ook nog gek vinden dat wereldwijd meer mensen sympathie hebben voor Messi dan voor hem

https://www.youtube.com/watch?v=t8qhqdxk8hu

Kijk vooral hoe meneer na zijn uiteindelijke felicitatie aan Arbeloa terugloopt nr eigen helft

Typisch weer. Waar die man zich mee bezig houdt, meer goals maken dan Messi, terwijl Messi het geen bal interesseerd of Ronaldo er 1 meer of 20 meer heeft dan hem. Typerend en veelzeggend. Spotlight egoïst, die ronaldo!

Dat is het mooiste hij is alleen maar bezig met messi terwijl messi volgens mij gewoon schijt heeft aan hem en zijn eigen daar niet druk om maakt. Om die reden vind ik messi al beter en dan is ie voetballend zowiezo al beter als Ronaldo.
Als ie nou iets minder kwallerig zou zijn zou die in elk geval meer sympathie krijgen en een hogere gunfactor maar helaas...

39 competitie doelpunten.. Niet normaal meer, en Messi ook 38. Wat moeten we blij zijn dat we zulke geweldenaren mee mogen maken!

Tja, ik begrijp hem wel. Hij weet als geen ander dat het enige aanknopingspunt met Messi, het aantal doelpunten is. Hij weet als geen ander dat het aantal doelpunten de reden is dat hij met Messi wordt vergeleken. Hij weet als geen ander dat wanneer hij minder doelpunten scoort er weinig overblijft, het veldspel is vaak niet om aan te zien, en wat veldspel betreft komt hij niet in de buurt van Messi, niet in de buurt bij meerdere voetballers. Het is een doelpuntenmachine, afhankelijk van de aanvoer.

Lekker sportief van Ronaldo weer.....not!!!

Eigenlijk is het schandalig gedrag naar je medespelers toe.

Het is zo jammer dat deze geweldige voetballer zo een triest mens is. Doe is een keer normaal

echt te sneu voor woorden. Prima dat ie baalt van een schot op de paal of een gemiste kans omdat hij zo veel mogelijk wil scoren.
Maar voetbal is een teamsport en het team resultaat stata voorop. Daarnaast is het ook leuk voor verdedigers die niet zo vaak scoren als ze een doelpunt mee pakken, dat kun je ze toch gunnen.

Gelukkig is t in barcelona geen issue wie er het meeste scoort en geven ze bijna net zo lief een assist als dat ze zelf scoren.

Zo lang real prijzen pakt en ronaldo veel scoort slikt iedereen het nog, maar kan me niet voorstellen dat medespelers er niet wat van gaan zeggen als het wat minder gaat.

Net dat het ongelooflijk is dat er geen coach iets van zn vrije trappen durft te zeggen. Real heeft specialisten genoeg die vaker scoren dan 1 van de 50. Daar ben je toch coach voor.

Mensen zeggen, ja het is begrijpelijk, hij wilt gewoon de beste zijn. Maar intikkers scoren maakt je niet de beste, ook niet ontiegelijk veel intikkers scoren. Ronaldo heeft geluk dat Messi er niet mee zo mee bezig is, als Messi ook zo een scoringsdrift zou hebben dan zou hij Ronaldo ver achter zich laten.

30 april 2015 om 09:21

Indd, ik zeg het vaak doelpunten maken je niet de beste speler.
Anders hadden spelers als Ronldinho of Figo nooit de goudenbal gewonnen, maar Eto'o en Van Nistelrooj.
Messi is minder bezig met goals, hij speelt veel verder van de goal dan een paar kaar terug.
Terwijl Ronaldo bij elke voorzet of aanval voor de goal staat op de bal te wqchten.
Dan scoor je natuurlijk veel, zeker bij Real die vaak aan scoringskansen komt.

Eigenlijk wel sneu dat je liever individueel beter wil zijn ipv in teamverband. Individuele prijzen zijn leuk om te pakken, maar het gaat om het team.

Ik ben een Ronaldo fan... maar dit is wel heel erg sneu. Kom op man, Arbeloa scoort nooit... gun hem dat doelpuntje.

Een groot verschil tussen messi en ronaldo is messi is bijna elke wedstrijd belangerijk en scoort er dan een of geeft een assist maar ronaldo die is soms belangerijk maar dan scoort ie er wel gelijk drie of meer

Hij is dus alleen bezig met zichzelf en niet met het team. Voetbal is een teamsport dacht ik. Als hij alleen maar dat aan zijn hoofd heeft en alleen met zichzelf bezig is, kan hij beter een andere sport zoeken.

Maak je goals maar Ronaldo....6e seizoen en maar 1x keer kampioen....iemand anders doet het blijkbaar nog beter.
Maar goed, teamprijzen tellen blijkbaar niet mee voor deze narcist, alleen individuele prijzen.....succes ermee

ben fan van Ronaldo als voetballer en misschien nog grotere fan van hem buiten het veld als je kijkt naar wat hij allemaal voor maatschappelijke doelen ondersteund. Maar zijn obsessie met messi begint wel problematisch te worden als hij het op medespelers gaat afreageren.

Barça heeft wel een makkelijkere programma, dus denk wel dat Messi christiano Nog gaat inhalen. Weet iemand wie kampioen word als ze gelijk eindigen. Weet dat onderling resultaat telt maar aangezien ze allebei hebben gewonnen waar word er dan naar gekeken?

30 april 2015 om 10:39

Real Madrid heeft het voordeel in de onderlinge resultaten, want zij hebben een doelpunt meer.

30 april 2015 om 11:10

Ok thanks, dus aan een gelijkspel tegen atletico niet genoeg mocht real alles winnen, belooft nog een spannende slot te worden.

Triest ventje hoor, een teamgenoot geen goal gunnen omdat je voor een minder relevante statistiek strijdt. Anderzijds heb je Messi die daar geen ruk om geeft en met plezier loopt te ballen en in 1 op 1 situatites te bal gewoon afgeeft.

Ronaldo blijft natuurlijk een geweldenaar, het is een bijna onmenselijke machine, die haast zijn gelijke niet kent.
Ik heb zeer veel respect voor zijn totale toewijding aan de sport en hij schijnt tijdens het lopende seizoen zowat iedere minuut van zijn vrije tijd in training te steken om zo topfit te blijven, daarvoor niets dan respect.
Maar...
Hoe is het toch mogelijk dat een jongeman als Ronaldo, rijk, succesvol en super goed, toch altijd zo'n onzeker jochie is gebleven!
Want dat is het, pure onzekerheid, hij is als de dood dat een ander het beter doet dan hij, dat hij dan niet meer alle erkenning krijgt.
Messi is al jaren de ultieme obsessie voor Ronaldo, daar hij diep van binnen uiteraard ook wel aanvoelt dat Messi in aanleg de betere voetballer is, hij heeft meer puur talent.
Messi is dan ook de reden dat Ronaldo zichzelf ieder jaar weer pusht tot een nog hoger niveau en met succes!
Ronaldo moet eens begrijpen dat voetbal een teamsport is, het gaat erom dat hij beslissend is voor zijn eigen team, dat hij zijn eigen team aan grote prijzen helpt, dan krijgt hij vanzelf alle eer en glorie waar hij zo naar smacht.
Maar hij blijft zich maar kapot ergeren aan het feit, dat hij die kleine Argentijn, nooit meer van zich af kan schudden, dat die kleine Argentijn minstens zo veel wordt bewonderd en geëerd.
Dat heeft niks met, zoals sommigen beweren; narcisme te maken, het is dat kleine bange onzekere jongetje in hem. Van Gaal heeft namelijk precies hetzelfde probleem, die blijft ook maar tegen iedereen die in de buurt is, opnoemen hoeveel hij heeft gewonnen.
Die hunkering naar erkenning is ergens best zielig.
Types als Maradona, Pele en Ibrahimovic, hebben daar geen last van, die geloven werkelijk dat ze de ware zoon van God zijn, of nog beter, God zelf.
Dat zijn de echte narcisten.

Bah. Wat walg ik hiervan. Het is toch ongelofelijk triest dat je je ploeggenoot geen doelpunt gunt. En niet eens ´niet gunnen´, gewoon boos zijn dat je hem zelf niet maakt. Dat had hij eerder al bij Bale. Verschrikkelijk, hoe je je ploeggenoten zo kan afvallen zeg.. Hij speelt alleen maar voor zichzelf en zijn eigen prestaties, volgens mij kan de rest hem niks schelen. Bah.
Ik vind het een geweldige voetballer van buitengewoon niveau, maar dit soort streken vind ik walgelijk.

Het grootste verschil is dat ronaldo zijn emoties niet in bedwang kan houden het frustreert hem als het niet lukt. Messi hetzelfde verhaal hij is vele rustiger eigenlijk kan je amper zijn emoties lezen maar geloof ze willen alle 2 hetzelfde prijzen winnen maar vooral elkaar overtreffen. Trouwens wat ronaldo doe is menselijk hij is gwn een winnaar

6 jaren in La Liga, maar pakt maar een titel zegt genoeg. Is meer geintereseerd in persoonlijke glorie dan prijzen pakken met het team.

Cristiano Ronaldo is geen egoist, op het veld zelf als die de kans krijgt om te scoren wel, maar dat is tegenwoordig bijna elke aanvaller, je leest heel veel dat spelers van Real Madrid en het Portugese elftal zeggen dat Ronaldo hun erg helpt op de trainingen e.d. Ik vind het best mooi dat een speler als Ronaldo die al zo extreem veel gepresteerd heeft alsnog zo gedreven is om te scoren en om te winnen! Overigens vind ik wel dat als een speler van zijn team scoort dat hij ook blij hoort te zijn, dat is die altijd geweest ook toen met die goal van James, pas sinds dit seizoen heeft die soms die mindere momenten..

Ach ach ach, kuddegedrag.
Hij wordt wel heel erg gezocht zeg.
Zijn reactie is niet netjes maar om hem nu weer voor van alles en nog wat uit te maken.
Ego, denkt niet in teambelang, feliciteert niet enthousiast genoeg andere doelpuntenmakers enz.

Laat ik eens een andere insteek nemen die je meestal niet in de media ziet; hij heeft dit seizoen de meeste assists gegeven in zijn gehele loopbaan en toch denkt hij alleen aan zichzelf en niet aan anderen. Typisch...........

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren