Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Excelsior is het gewend, voor NAC Breda zou het een ramp zijn’

Laatste update:
/

Met nog twee speelronden te gaan in de reguliere competitie is het onderin nog spannend. FC Dordrecht kan niet meer wegkomen en is gedegradeerd, maar daarboven gaat het nog tussen drie clubs: Go Ahead Eagles, NAC Breda en Excelsior. De Eagles staan er het slechtst voor (26 punten) en daarboven proberen NAC (28 punten) en Excelsior (31 punten) weg te komen. De belangen zijn groot in de laatste weken van de Eredivisie.

Dat Excelsior nog moet vrezen voor de nacompetitie, heeft vooral te maken met de belabberde reeks van de laatste twee maanden. Van de laatste tien wedstrijden werd er slechts één gewonnen, thuis tegen sc Heerenveen. Zes duels gingen verloren en drie eindigden er gelijk. Simon Kistemaker zegt in het Algemeen Dagblad dat Excelsior gek genoeg nog wel gewoon goed voetbal laat zien: de kwaliteit is aanwezig.

/

“Dat ze het de laatste weken weggeven in de slotfase, heeft voor een deel met pech te maken. Maar dat is ook ervaring”, weet Kistemaker, die als trainer regelmatig promoveerde en degradeerde met zijn clubs. Volgens hem zijn de spelers van Excelsior het niet gewend om flink onder druk te staan en gaat de ploeg daardoor geregeld kopje onder in de laatste minuten. De druk is voelbaar aanwezig en dat leidt tot fouten.

Toch wordt er vanuit Rotterdam-Kralingen niet geroepen dat het snel anders of beter moet: men blijft rustig en weet dat het komend weekend goed kan komen. Bij NAC is de paniek wat groter, maar dat vindt Kistemaker niet zo vreemd. “Excelsior is het gewend om in de Jupiler League te spelen, voor NAC zou dat een ramp zijn”, weet de oud-trainer. Hij zegt dat de kwaliteit belangrijk zal zijn in de play-offs, maar dat het uiteindelijk aan zal komen op mentaliteit. “De vechtmachines zullen het uiteindelijk gaan winnen.”

Wie belanden er in de play-offs?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat NAC en Excelsior de play offs moeten spelen. Ik denk dat NAC nog wel 1 wedstrijd verliest tegen AZ en ik denk dat Excelsior van Utrecht en AZ verliest. Als de Eagles hun laatste 2 wedstrijden winnen in deze situatie dan zijn ze veilig. Thuis tegen Heerenveen die zich al geplaatst hebben voor de play offs zie ik Eagles wel winnen en uit tegen een uitgespeeld Heracles moet winst voor Eagles ook mogelijk zijn.

28 april 2015 om 11:00

Heerenveen kan zich ook gewoon met een gunstige plek plaatsen voor de play offs. Dus zomaar laten lopen zullen ze niet doen. Ik zie GAE dan ook niet winnen van Heerenveen.

28 april 2015 om 11:00

Eagles gaan het echt niet redden om de play offs te ontwijken hoe jammer ik het ook voor ze vind

28 april 2015 om 11:36

Vind Eagles een leuke club maar missen denk ik dit jaar de kwaliteit om zich veilig te spelen. Oogt toch regelmatig wankel en verliezen nog wel eens punten waarin ze de betere ploeg waren (mss vanwege ervaring?).. Zie ze daarom niet van Heerenveen winnen en dan zijn ze klaar.

28 april 2015 om 22:44

Ik zie ze ook niet tegen Heracles winnen. Het Heracles publiek is dit seizoen thuis al niet verwend met geweldig voetbal, dus ze hebben in de laatste wedstrijd nog wat goed te maken. Go Ahead zal (want ik zie ze ook niet tegen Heerenveen winnen) de laatste wedstrijd zich opmaken voor de NC. Er zullen belangrijke spelers met eventueel pijntjes gespaard worden en ze zullen niet volgas gaan, want als ze naar Almelo komen is NC voor hen al een feit. Ergo Heracles gaat er een mooie show van maken, zijn ze aan het trouwe thuispubliek verschuldig. Heracles zal het seizoen 'in stijl" moeten afsluiten, dat om de kater van de eerste 7 wedstrijden van dit seizoen te kunnen wegspoelen.

Dat puntje dat ze nu missen tegen PSV kan Excelsior zomaar opbreken al zie ik NAC niet meer 4 punten pakken. Zeer spannende weken komen eraan voor de 3 clubs. GAE is gewoon sowieso veroordeeld tot nacompetitie. Excelsior komt er net mee weg schat ik in.

Zou voor Roda natuurlijk beter zijn om tegen Excelsior te spelen in de nacompetitie.. Heb er zin in!

28 april 2015 om 11:17

Ik denk het niet. Als je naar het spel kijk van zowel NAC en Excelsior, dan zou ik liever NAC treffen hoor. Excelsior laat toch bij vlagen prachtig voetbal zien. Hebben het veel goede ploegen al lastig gemaakt.

28 april 2015 om 13:19

Aangezien Roda 3e of 4e gaat worden... als alles logisch verloopt, moeten ze tegen de nummer 17 (mits die wint van de lager geklasseerde Jupiler ploeg)... momenteel de Eagles. Dus jouw theorie kan wel eens heel lastig gaan worden. Overigens zie ik Roda over twee wedstrijden ook niet zo makkelijk langs bijvoorbeeld Volendam of Emmen gaan...

28 april 2015 om 14:04

Mocht Roda de eerste ronde doorkomen dan moeten ze tegen de nr.16 niet de nr.17
Zou oneerlijk zijn als een hoger geplaatst team (eindhoven) tegen de nr 16 moet in plaats van het lager geplaatste team.
Roda moet dus hoogstwaarschijnlijk tegen NAC.
Wordt nog een hele lastige wedstrijd voor roda maar ik hoop dat NAC door de druk bezwijkt en roda promoveert

28 april 2015 om 16:31

Klopt, de nummer 2 van de Juup, Eindhoven, komt in hetzelfde schema als de nr. 17 van de Eredivisie(waarschijnlijk Eagles). en de nummer 3 van de Juup, waarschijnlijk Roda, komt in hetzelfde schema als de nummer 16 van de Eredivisie(waarschijnlijk Nac). Als Eindhoven de finale haalt zie ik die Eagles er wel uitknikkeren. Eindhoven is i.m.o. ook de enige ploeg waarvan ik echt puur op voetballende gronden denk dat die een Eredivisieclub kunnen verslaan. De andere kandidaten moeten het meer hebben van boven zichzelf uitstijgen, mazzel en een tegenstander die z'n dag niet heeft.

28 april 2015 om 19:12

@keizer,

Precies, en daarom hoop ik dat Eindhoven het een keer mag laten zien in de Eredivisie. Voetballend, op NEC na natuurlijk, het beste van de Jupiler L.

28 april 2015 om 20:04

' Voetballend, op NEC na natuurlijk, het beste van de Jupiler L'

Sterker nog over het gehele seizoen genomen doet Eindhoven puur voetballend gezien, en dan heb ik het over aantrekkelijk positiespel, amper onder voor Nec, zijn misschien zelfs iets beter. Echter heeft NEC dan weer hogere pieken en een stuk lagere dalen, meer scorend en individueel vermogen en meer ervaring, hetgeen ook logisch is als je naar de begroting kijkt. Maar Eindhoven doet het echt fantastisch, staan met een heel beperkt budget gewoon dik 2e. Die zouden puur op die gronden wel een kans in de Eredivisie verdienen, want het is niet zo dat ze zomaar zijn komen aanwaaien. Vorig jaar ook al 6e(?) met een beperkt(er) budget.

Ik vrees voor NAC dat ze het niet gaan redden meer. Ze hadden afgelope week moeten winnen dan zouden ze het wel halen.

En vrees dat de gevolgen erg groot kunnen zijn voor NAC als ze ook echt degraderen. Hebben het financieel al heel zwaar en dan dit er over heen. Je gunt het zo ook niet zo'n mooie club en aanhang.

Maar helaas door falen van het bestuural jaren slechter en slechter.

NAC gaat de play-offs niet meer ontlopen. Van Groningen gaan ze niet winnen. Ik hoop wel dat ze erin blijven, NAC voegt meer toe dan een Eindhoven, of zels een Excelsior. Grotere club, groter stadion, geeft de Eredivisie toch meer uistraling.

28 april 2015 om 13:48

Ik hoop inderdaad ook echt dat fc eindhoven niet gaat promoveren. Vind niks aan die club. hoop dat go ahead en nac zich handhaven.

28 april 2015 om 14:01

ik mag zwaar hopen dat zowel goahead alsook nac er uit vliegen . goahead omdat ze niks toevoegen en nac alleen al voor de puinzooi en mismanagement de afgelopen jaren .

28 april 2015 om 14:42

Haha doeeeiiiii. NAC is qua aanhang te mooi om te degraderen. Daarnaast is de puinzooi zoals jij het noemt opgeruimd. Je weet niet waar je over praat.

28 april 2015 om 15:06

dat waren de supporters van roda en nec ook . het is nog altijd een zooi bij nac , ook al zijn jullie overgenomen . als die het goed vinden geweest , kiepen jullie acuut om .

Haha toch wel mooi dat mijn geplande scenario uitkomt. Ik denk dat Eagles en NAC nacompetitie gaan spelen. Ik denk dat Eagles degradeert en NAC het red. Toch wel mooi dat die Maaskant krijgt wat hij verdient. Ben het trouwens geheel eens met Kistemaker, de echte vechtmachines winnen de nacompetitie, kijk maar naar Dordrecht vorig jaar en kijk hoe Sparta NEC aftroefde.

28 april 2015 om 14:33

Maaskant krijgt wat ie verdiend?

Hoezo? Wat een zielige post zeg.

28 april 2015 om 15:03

Voor het feit dat hij zich nog steeds opstelt als iemand met grootheidswaanzin. Hij vindt dat hij een van de beste coaches van de eredivisie is en dat zijn ploeg bijna altijd de betere is. Daarnaast keur ik het slopen van dug outs af, jij niet blijkbaar?

Als je in de laatste weken maar een puntje tegen je directe concurenten pakt dan weet je dat het heel zwaar wordt.. Het ziet er een beetje sober uit voor Nac. Wellicht, met een beetje geluk, een puntje pakken uit bij AZ en dan alles op alles zetten in de laatste thuiswedstrijd tegen Grunn. Ik zie niet gebeuren dat NAC nacompetitie ontloopt, maar er is nog een kansje..

Helaas gaat NAC de play-offs niet meer ontlopen. Ik denk echter dat zij in de nacompetitie gewoon te sterk zijn voor de jupiler league ploegen. Ik kijk veel naar die wedstrijden en denk dat alleen Eindhoven of Roda op een goede dag het Nac moeilijk kunnen maken. De rest is kwalitatief echt een stuk minder.

Eagles daarentegen gaat het denk ik niet redden in de nacompetitie, alhoewel dat wel jammer zou zijn.

28 april 2015 om 12:08

Diezelfde goede dag als tegen excelsior in de beker zeker?

28 april 2015 om 13:17

Onder een steen geleefd pimmatador?

Nac is niet meer zo slecht als in die periode en er zijn een heleboel nieuwe spelers bijgekomen, denk aan ligeon, de zeeuw, naah enz. Maak aub niet van die domme opmerkingen.

Het is gewoon ongelofelijk wat er de laatste weken, of eigenlijk maanden al, gebeurt bij Excelsior. Ze hadden allang veilig kunnen en moeten zijn. Ik vrees nog steeds dat ze (samen met Go Ahead) nacompetitie moeten gaan spelen, en dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Maar ja, misschien inderdaad toch een gebrek aan ervaring, hoewel ik vaak genoeg ook momenten hebben gezien van spelers waar ik als trainer werkelijk furieus om zou zijn, zoiets als totaal onnodig een ingooi verprutsen.

Van mij mag NAC ook wel even een jaartje terug.
Net als bij Roda voel je het gewoon een X aankomen.

Als AZ'er ben ik best wel 'bang' voor de komende 2 wedstrijden. Op papier het makkelijkste programma, maar beide ploegen (Nac en Excelsior, zeker aan Excelsior slechte herinneringen...) moeten en gaan nog strijden om nacompetitie te voorkomen. De derde plek is zeker mogelijk (als Feyenoord natuurlijk ook punten laat liggen), maar we moeten het nog zien.

AZ heeft toch wel een belangrijke rol bij de degradatie dit seizoen. Laaste 2 wedstrijd NAC & Excelsior :D

Denk dat nac wel gaat degragderen jelle is zo uit vorm dat ze elke wedstrijd nu kunnen verliezen. De jpl ploegen hebben niks te verliezen. En zitten ook beter in hun vel door vaak te winnen nac doet het nu wel goed maar verliezen wel veel.

28 april 2015 om 17:31

Zou voor NAC goed zijn als ze degraderen dan kunnen ze gaan werken aan de problemen die er zijn en de puinhoop opruimen. Van daaruit gezond verder bouwen. Als ze erin blijven nemen ze toch weer risico's die ze eigenlijk niet zouden moeten nemen !

Mijn sympathie gaat uit naar Go Ahead. Echte ouderwetse club... Ondanks dat zou ik het dik verdiend vinden als ze 17e blijven... Tijdens de transferperiodes hebben ze de handtekening al onder nacompetitie gezet.

Als je ziet dat ze bij alle concurrenten mega snelle buitenspelers hebben. Willem 2 heeft er zelfs 3 (andrade, Ondaan en Vicento).. Excelsior heeft Botaka, Nac Tigadouini en Heracles Linssen en Bel Hassani... En Ado heeft geluk met Kramer dit jaar. Het middenveld en achterhoede van Go Ahead doet echt niet onder voor bovengenoemde clubs.

Echter haalt Go Ahead 2 dikke buitenspelers... waarvan 1 wel snel is maar alleen maar geblesseerd (de Sa) en de ander is gewoon te traag om countervoetbal te spelen. Reimerink kan best leuk spelen maar komt over een heel seizoen gewoon te kort.

Overigens vind ik het wel heel opvallend dat alle concurrenten op kunstgras spelen en de 2 die momenteel de lul zijn gewoon gras hebben. Ik wil het niet hebben over competitievervalsing maar in onderlinge duels verloor Go Ahead uit alles... 1-1 tegen den Haag en van Dordt werd zelfs verloren... Oke, bij Zwolle werd dan wel gewonnen... en NAC verloor met 6-0 bij Excelsior en 6-1 bij Heracles.

Aangezien alle overige ploegen in de Play offs ook op kunstgras spelen kan de eredivisie wel eens een 'kunstgrascompetitie' worden mochten NAC en GAE het daar niet redden. In mijn ogen is het dan ook klaar om spelers als Guardado naar Nederland te halen m.u.v. een enkeling natuurlijk.

Je raad het al, ik ben inderdaad anti-kunstgras in het profvoetbal. Onbegrijpelijk dat een club het niet voor elkaar krijgt voor 17 wedstrijden een veld in het jaar, maak er met beker en europees voor sommige 22 van... maar ik vind het echt dieptriest.

Voor het amateurvoetbal is het een fantastische uitkomst aangezien hier soms wel 6 wedstrijden per weekend op 1 veld gespeeld moeten worden.

Mensen die zeggen dat NAC het eigenlijk weleens verdient om te degraderen, heb ik toch wel veel moeite mee. Financieel zijn ze juist dit jaar gezond aan het worden.

De club met gemiddeld 18.000 man op de tribune hoort gewoon altijd in de Ere. Qua supportersaantallen de 6e club van Nederland. Met al 5 jaar slecht voetbal en overleven. Deze club verdient degraderen dan toch niet? Hebben wij ons portie niet al gehad. Profvoetbal speel je toch voor publiek? NAC heeft nota bene meer supporters dan FC Dordrecht, Heracles, Gae en Excelsior bij elkaar. Wat zijn dat voor mensen die zeggen dat zo'n club moet degraderen. Die moeten wel echt een hekel aan NAC hebben. En waarom eigenlijk? Uit Tilburg? Of ze zullen wel jaloers zijn op NAC en haar publiek. Anders kan ik het niet bedenken.. Moet FC Twente dan nu ook degraderen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

28 april 2015 om 18:25

Veel publiek trekken vind ik niet echt een reden om in de Eredivisie thuis te horen. Het gaat i.m.o. gewoon puur om wat je op het veld laat zien, en dat is bij NAC gewoon niet best de laatste jaren. Bungelen net als vorig jaar rond die nacompetitieplek. Je zult mij niet snel horen zeggen dat een club degradatie verdient, maar ik vind het eigenlijk raar om te stellen dat een club vanwege het publiek geen degradatie verdient. Is een drogreden.

Het publiek verdient de degradatie bij NAC misschien niet, maar de verantwoordelijken(inclusief spelers) die er een tijdje een rotzooi van maken/hebben gemaakt misschien wel. Want zo raar zou het niet zijn dat NAC net als Roda en NEC uiteindelijk de rekening krijgt gepresenteerd voor wanbeleid, waarmee ik niet meteen zeg dat er op dit moment wanbeleid wordt gevoerd, maar dat er wanbeleid bij NAC is gevoerd lijkt me duidelijk. En als je dus pech hebt krijg je daarvoor de rekening op je bordje.

En zeggen dat mensen een hekel aan je club hebben omdat dingen niet in je straatje passen vind ik persoonlijk altijd een beetje zielig. Dan suggereer je namelijk dat de kritiek alleen maar voortkomt uit afgunst, terwijl sommige mensen er gewoon andere criteria op na houden als het gaat om het beoordelen of een club wel of niet in de Eredivisie thuishoort.

28 april 2015 om 18:30

Ben het helemaal met Keizerstad1994. Als supporter verdienen jullie het zeker niet. Maar dat was ook zo voor de supporters van NEC en Roda (waaronder ikzelf). We hebben allemaal jaren wanbeleid mee gemaakt, bij Roda komt daar ook nog eens een hele soap om een fusie bij kijken. De club NAC verdient het om de rekening gepresenteerd te krijgen. Je schrijft zelf dat je al 5 jaar moet overleven met slecht voetbal en de 6e club qua supportersaantallen. Dan gaat er toch echt iets mis.

Ik ben benieuwd wie het gaan worden. Als Roda supporter maakt het me weinig uit of het nou Excelsior of NAC Breda is. Als je van hen niet kan winnen, kan je je afvragen of je in de eredivisie thuis hoort. Ten slotte gaat het om meer dan alleen historie/supporters aanhang/stadion. Andersom natuurlijk ook voor NAC en excelsior. Daarbij, ik ben meer bang voor de JL ploegen. Roda heeft al veel te vaak bewezen goed te kunnen voetballen tegen tegenstanders die beter of zelfs superieur worden geacht (dit jaar nog PSV en Heereveen, vroeger clubs als Bordeaux of AC Milan) of vervolgens kei en keihard onderuit te gaan tegen onze provinciegenoten, Sparta... of de beker tegen de Baronie.

@keizerstad, misschien een cursus begrijpend lezen volgen en dan je eigen teksten teruglezen. Mensen geven hier wel degelijk af op NAC en dat mag maar de redenatie is achterhaald. NAC is niet meer financieel ongezond etc. Juist daar ik de afgelopen 5 jaar keihard voor geknokt en als gevolg daarvan heeft NAC 5 jaar moeten overleden.

Verder ga ik niet in op je onzin. Je kan het zielig vinden dat ik vind dat NAC in de ERE hoort. Maar iedereen die echt weet wat voor club NAC is, kan hier alleen maar in beamen! NAC is geen Nec, Heracles, Roda of Willem2 he qua supporters aantallen .. Bij ons zit gewoon 18.000 man op de tribune! Daar kunnen die andere clubs alleen maar van dromen..

28 april 2015 om 19:57

Vooruit, ik zal die cursus begrijpend lezen doen. Echter zal dan jij een cursus 'gewoon' lezen moeten doen, want dan heb je dus totaal niet gedaan.

' NAC is niet meer financieel ongezond etc. Juist daar ik de afgelopen 5 jaar keihard voor geknokt en als gevolg daarvan heeft NAC 5 jaar moeten overleden. '

Dan nog kan je bepaalde gevolgen voor wanbeleid, hoe lang geleden dat ook was, nog steeds gepresenteerd krijgen, het is nu moeilijk om te zeggen of de gifbeker helemaal leeg is. Ik zeg nog nadrukkelijk dat het nier per se zo is dat er nu wanbeleid gevoerd wordt(al was het aankoopbeleid in de zomer niet best), maar gevolgen hoeven zich niet meteen te ontvouwen. NEC en volgens mij ook Roda(al durf ik daar mijn hand niet voor in het vuur te steken) kwamen vorig seizoen in een mindere situatie door eerder gevoerd wanbeleid, en zijn daar uiteindelijk ook nog eens slecht mee omgegaan. Dat kan bij NAC ook zomaar gebeuren, dat ze nu degraderen als gevolg van het wanbeleid van een x-aantal jaar terug. Die gevolgen hoeven overigens niet meteen degradatie te zijn, net als dat het kan dat voor NAC net als een Vitesse de gevolgen bespaard blijven tot wat jaartjes puur overleven. Andere clubs zoals Sparta, Vvv, Graafschap, Roda en NEC waren (helaas) niet zo gelukkig.

' Verder ga ik niet in op je onzin'

Dat jij niet ingaat op mijn 'onzin' zegt veel over jou, je hebt er waarschijnlijk niet veel tegenin te brengen, want als het echt onzin was zou je het wel makkelijk kunnen ontkrachten.

' Je kan het zielig vinden dat ik vind dat NAC in de ERE hoort'

Iets met (begrijpend) lezen. Ik zeg niet dat ik het zielig vind dat jij vindt dat NAC thuishoort in de Eredivisie. Denk dat iedere supporter dat wel van zijn club vindt. Nee, ik zeg dat ik het zielig vind dat jij mensen die kritiek op NAC hebben wegzet als mensen die een hekel aan NAC hebben. Persoonlijk vind ik NAC een sympathieke volksclub die van mij zeker in de Eredivisie mag blijven. Sterker nog ik merk de laatste tijd dat ik het op de een of andere manier zelfs een beetje hoop dat NAC het redt, maar objectief gezien moeten ze het gewoon sportief laten zien. Zo simpel is het wat mij betreft. Als je eruit vliegt tegen de nummer 3 of 4(of erger) van de Jupiler League heb je i.m.o. op sportief gebied niet veel te zoeken in de Eredivisie. Nogmaals of een club in de Eredivisie hoort is voor mij niet alleen een kwestie van supportersaantallen en/of historie. Sportieve prestaties zijn simpelweg leidend in deze als je het mij vraagt.

' Bij ons zit gewoon 18.000 man op de tribune! '

Moet je nagaan, een club met dermate veel potentie is door verantwoordelijken in de positie gebracht dat het nu moet overleven, eigenlijk toont dat het wanbeleid dat ooit gevoerd is perfect aan. Ik hoop voor NAC dat ze eruit kunnen komen, maar zoiets gaat niet van de een op de andere dag.

@rickv,

Ik snap wat jij zegt. En ga hier ook deels in mee. Zelf ben ik sponsor bij NAC en zit vrij dichtbij het vuur;
Als je weet wat er allemaal is gebeurd om eindelijk richting financieel gezond te gaan dan en dan roepen er een paar van die "no go's" lekker degraderen, die club verdiend geen Eredivisie.. Dan frustreert mij dat zo erg dat ik er zelfs dan tegen beter weten in, tegen in ga. Een vriend van mij is ook erg voor Roda en ik ken ook jullie verhaal. Wel mooi dat hij dan ook tegen mij zegt dat NAC wel wat groter is dan Roda.. als hij met mij mee gaat naar Nac.... Overigens vind ik ook dat Roda, Twente en dat soort clubs in de ERE horen; Grote provincieclubs heb je toch veel liever in de ERE dan Excelsior, Rkc, etc?

@rickv, heeft NAC die rekening al niet gekregen door 5 jaar rechterrijtje ERE te spelen? Hebben jullie enig idee hoeveel schuld er de afgelopen 5 jaar is afgelost?

@rickv, Overigens begrijp ik dat Roda echt een probleem heeft qua negatief eigen vermogen? Verdienen jullie het dan om naar de topklasse te gaan?

En Nec? Omdat die een suikeroom hebben, die bij springt, verdienen zij daarom wel ERE divisieschap? En Vitesse, verdienen die dan Europees Voetbal omdat die een lijntje met London hebben? En dat als dat lijntje ooit wordt doorgeknipt ze rijp voor de eerste divisie zijn?

Echt financieel gezond zit m.i in hele andere punten;

De quote van Kistemaker geeft maar weer aan hoe wereldvreemd sommige clubbesturen regeren. Het feit dat voor NAC degradatie een drama zou zijn onderschrijf ik wel. Ik betwijfel of er een scenario ligt voor het geval de club zou degraderen.

Maar ook handhaving is een probleem voor Nac. Veel spelers zijn in de winterstop aangetrokken en die lopen straks allemaal weer weg. Gevolg is dat er voor de lange termijn geen eredivisiewaardige selectie bestaat.

@keizerstad, Wat je in je laatste post zegt kan ik mij geheel in vinden.

Waar mijn frustratie zat/zit is dat mensen (jij niet) dusdanig simpel zeggen dat NAC het bijna verdient af te dalen. Ze beseffen niet dat de trouwe supporters al dusdanig zijn gestraft (zie nu bijvoorbeeld ook wat er bij Twente gebeurt, die fasen zijn wij al doorlopen bij Nac); En dat juist deze supporters het verdienen om na al die jaren van wanbeleid toch massaal blijven komen, eindelijk eens goede jaren te krijgen.

NB: De bestuurders die bij NAC wanbeleid hebben gemaakt zijn overigens al jaren weg. Dit zijn mensen die niet alleen te veel risico namen maar ook nog eens enorm getroffen werd door de fin. crisis. Mede door het faillissement van een aantal grote sponsoren in de crisis, werd het bijna catastrofaal. Zo werd de schuld dusdanig groot dat de schuld groter was dan de omzet; Dit is nu gelukkig geheel weg.

@ferryn;

Nou dat valt wel mee. Als NAC er nu in blijft dan gaat het spelersbudget weer naar hoogte van de omzet; Deze lag de afgelopen 5 jaren steeds stukken lager doordat NAC kampte met schulden en ook stukken van het spelersbudget naar de schuld ging. Als NAC er dus in blijft, dan ontstaat er ruimte om goede doelbewuste spelers aan NAC te binden. NAC heeft gelukkig nog altijd een aantrekkingskracht op spelers vanwege het publiek.

Heel langzaam bouwen en geen gekke dingen doen. Liever 11 worden dan gokken op Europees Voetbal. Lekker back to basics.

NAC moet 1 dingen doen; Nooit meer het spelersbudget overstijgen! Dat is iets wat NAC hopelijk geleerd moet hebben. Je mag bijvoorbeeld maar max. 50% van de omzet uitgeven aan spelersbudget, ga je daar (structureel) overheen of ga je je rijker rekenen dan je bent, ben je aan het gokken/speculeren en dat moet er geheel uit bij profclubs; En daarvoor is het Financial Fair Play zo belangrijk;

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren