Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Henry van repliek gediend: ‘Arsenal kan zeker titels met hem pakken’

Laatste update:

Arsenal-trainer Arsène Wenger kreeg van oud-aanvaller Thierry Henryhet advies om zich in de zomer op de transfermarkt te begeven en in ieder geval een nieuwe spits aan te trekken: Olivier Giroud heeft volgens Henry niet de kwaliteiten voor het niveau dat the Gunners nastreven.

/

Volgens de Franse clublegende zal Arsenal de voorhoede moeten versterken om volgend seizoen daadwerkelijk mee te doen om het kampioenschap in de Premier League; momenteel bedraagt de achterstand op koploper Chelsea liefst tien punten. Francis Coquelin is het echter niet met zijn landgenoot eens. Volgens de middenvelder heeft Giroud wel degelijk voldoende in zijn mars.

“Thierry Henry heeft het mis”, maakt Coquelin duidelijk in gesprek met RMC. “Giroud laat iedere week zien wat hij in huis heeft. Hij heeft aangetoond dat hij het niveau heeft om de spits van Arsenal te zijn, en we kunnen zeker titels met hem pakken”, meent de 23-jarige middenvelder, die in december vervroegd terugkeerde van een verhuurperiode bij Charlton Athletic. Giroud is dit seizoen met veertien competitietreffers samen met uitblinker Alexis Sánchez clubtopscorer van Arsenal.

Ben je het met Francis Coquelin eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tja je kunt als ploeggenoot moeilijk wat anders zeggen, maar dat giroud minder is dan de spits van man utd, man city, chelsea, bayern, barca, real, psg, juve lijkt me duidelijk

28 april 2015 om 10:10

Inderdaad net antwoord van le coq. Een topspits zou Arsenal zo 10 punten per seizoen extra op kunnen leveren.

28 april 2015 om 10:37

Om Aston Villa en Fc Porto niet te vergeten

28 april 2015 om 10:38

Net als Lyon en Atletico

28 april 2015 om 11:23

Jackson is gewilde topper. Zie hem zelf alleen nooit spelen.

28 april 2015 om 11:25

En die van FC Utrecht. Deze Fransoos haalt de dubbele cijfers in een half seizoen.

Giroud heeft een beter gemiddelde dan oa Costa, Coq doet pas een half jaar mee en brengt ontzettend veel balans, Paulista moet nog wennen aan de PL en kan dan Per vervangen, Arsenal staat tweede op verliespunten. Het komt allemaal best goed.

Ik ben het echt helemaal niet eens met Henry z'n laatste paar statements, ondanks dat ik ontzettend veel respect voor de voetballer Henry had en heb is hij een pundit van twijfelachtig niveau.

28 april 2015 om 10:27

Beter gemiddelde? Costa heeft het beste gemiddelde in de PL van spelers die 15 hebben gescoord in een seizoen wat betreft minuten per gescoord doelpunt, dat stond althans bij de verkiezingen van speler van het jaar. (19 goals in 24 wedstrijden, waarin hij vaak eerder werd gewisseld of zelf als wissel binnen kwam, incl bijvoorbeeld die 10 minuten van laatst)
Hij heeft bovendien de beste schoten/doelpunten verhoudingen en het beste gemiddelde wat betreft het afmaken van grote kans (68 procent).
Alle statistieken noemen hem als de beste PL spits, beetje jammer dat jij je mening als hier als een feit neerzet...

28 april 2015 om 10:36

Kijk het maar na.. Giroud 0,625 goal per game tegen 0,613 van Costa. Costa heeft er 19 in 31 (28-3) en zijn ratings zijn ook lager dan die van Giroud. Het scheelt niet veel, maar om te zeggen dat Giroud veel minder presteert?

Allemaal op whoscored te vinden.

28 april 2015 om 11:08

Costa staat 9e qua rating, Giroud 15e. Dus nee, Giroud doet het niet beter

28 april 2015 om 11:18

Hoe kan Costa 31 wedstrijden hebben gespeeld ?

28 april 2015 om 11:23

Misschien handig als jij ook je bron erbij vermeldt, Ajacxied.

28 april 2015 om 11:26

Hoe? Ik denk door op het veld te staan..?

28 april 2015 om 16:29

Maar als je pas 24x op het veld hebt gestaan, hoe kan je dan al 31 wedstrijden gespeeld hebben?

28 april 2015 om 16:59

Het is echt geen hogere wiskunde, maar misschien moet je even opzoeken hoe ik aan mijn gegevens kom...

28 april 2015 om 11:10

Zowel Henry als Cocquelin hebben gelijk. Natuurlijk kan Arsenal met Giroud de titel winnen. Alleen moet er dan meer gebracht worden door de rest van het team. In vergelijking met andere teams in de top die Arsenal nastreeft komt hij tekort. Costa van Chelsea, Aguero bij City en Rooney bij United zijn stuk voor stuk veel beter en zouden Arsenal dit jaar kampioen hebben gemaakt. Ook internationaal hebben concurrenten als Bayern, Real, PSG, Juventus en Barcelona allemaal betere spitsen. Als je dan serieus een kans op de CL wil maken kom je met een speler als Giroud tekort. Uitstekende speler voor de subtop en top, maar zal in de top nooit het verschil maken.

28 april 2015 om 16:31

Kleine correctie: Rooney, Costa en Aguëro zouden Arsenal kampioen kunnen maken. Je kan nooit met zekerheid zeggen dat één van die drie een garantie is voor een kampioenschap.

Haal gewoon die spits van Lyon op en zet Giroud als back up of eventueel er naast, maar kom op die man is mentaal te zwak om ons naar titels te schieten. Het is mooi dat hij ze erin schiet tegen clubs als Newcastle en Hull city maar in de toppers komt hij kwalitatief. Ook mentaal komt hij te kort en is hij vaak de schlemiel.

28 april 2015 om 10:09

Inderdaad ik zie een Lacazette of Griezmann veel meer brengen.

28 april 2015 om 10:13

Gescoord tegen Liverpool, Utd en City ...

Giroud deed bij Montpellier zoals die spits van Lyon nu bezig is in Frankijk, weet je dat zelf ook wel?

28 april 2015 om 10:16

Giroud mist toch die snelheid die Lacazette en Griezmanm hebben voor de counters. Giroud komt soms te kort.

28 april 2015 om 10:22

Ik zie Lacazette nooit spelen, maar ik kan je vertellen dat Griezmann geen geschikte man is voor Arsenal in de rol die Giroud vervult.

28 april 2015 om 10:26

Tegen Liverpool scoorde hij de 4-1 dus een onbelankrijke goal. In de verloren wedstrijd tegen united scoorde hij de 1-2 mooie goal maar een ere treffer. De goal tegen city was de meest belangrijke dat was de 0-2 en stelde de winst veilig. Dat is imo te weinig om de titel te pakken simpel als dat hij is op een leeftijd dat hij niet beter wordt en mentaal zie ik weinig vooruit gang te weinig om de titel te pakken.

28 april 2015 om 10:26

En Lacazette mist de lengte, kracht en combinatiekracht van Giroud. Snelheid is niet alles.

28 april 2015 om 10:33

@future

en toch is het wel wat Arsenal het meeste mist. Een spits met diepgang een spits die zijn verdedigers met snelheid en techniek aftroeft.

Een Ozil houd van zulke voetballers.

28 april 2015 om 11:26

Mrancelotti, volgensmij hert zo'n iemand Danny welbeck. Alleen Danny wordt nooit meer spits gezet, en de vertrouwen is weg bij die jongen. Als hij de vertrouwen krijgt van Wenger, dan zal hij het wel weer goed doen

28 april 2015 om 23:31

Inderdaad, past perfect bij Welbz. Alleen had hij de pech dat hij er direct moest staan, en de ploeg echt niet draaide ook. Maar als hij zijn eerste kans in een Arsenalshirt had binnengetrapt (die lob tegen Man City op de paal) ben ik er van overtuigd dat hij direct ontploft was. Jammer, maar op dit moment is Giroud toch enkele klasses beter.

28 april 2015 om 10:31

Samcro heeft een punt.

Belhenda en Giroud deden wat Lacazette en Fekir nu doen. Giroud word wekelijks afgekraakt en Belhenda speelt in Oekranie.

Lacazette scoort makkelijk ja maar dat deed Giroud dus ook, niet te vroeg dinges gaan roepen het kan het zelfde lopen met Lacazette.

Als Arsenal 1 spits moet halen is dat Jackson Martinez. Een spits die zonder pardon elke bal naast de doelman legt

28 april 2015 om 10:40

En die vind ik juist zijn prijskaartje niet waard, leeftijd restwaarde etc etc. Is ook geen aankoop die Wenger snel zal doen. Onze spits hoeft niet per se die diepgang en snelheid te hebben, als de vleugels die maar hebben. Pedro, dat zou echt op dit moment een goede toevoeging zijn en ook een typische aankoop zoals de laatste twee jaar. Op een zijspoor bij de absolute top en opbloeien bij Arsenal onder Wenger.

28 april 2015 om 14:12

Leuk zo'n Pedro, maar waar ga je die neerzetten?

28 april 2015 om 16:33

Lijkt me dat Pedro op de vleugel zou moeten komen. Sanchez aan de ene zijde en Pedro aan de andere kant zou dan het geval zijn. Of het iets op zou leveren is maar de vraag, ik vind Pedro namelijk al een tijd niet meer zo bijzonder.

28 april 2015 om 17:02

Echter wel van een hoger niveau dan Walcott. Met zijn runs en scorend vermogen (en vertrouwen) kan hij zomaar zeer belangrijk worden voor Arsenal. Sánchez, Pedro, Ox en Walcott voor de vleugels, in mijn ogen een meer dan goede bezetting. Dan heb je daarachter nog jeugd om te laten proeven aan het echte werk.

Giroud is niet het type dat 25 keer scoort per seizoen, maar ik vind dat hij toch vaak tekort wordt gedaan. Ik denk dat er weinig spitsen rondlopen die zo goed een aanval mee kunnen opzetten. Ik ben altijd kritisch geweest op hem, maar vaak zie je hem toch prachtige hakballen geven of feilloos kaatsen in één tijd. Voor het spel van Arsenal, waarbij de talloze vinnige spelers vaak opzoek gaan naar een aanspeelpunt om de tegenstanderr te ontregelen vind ik Giroud toch wel een geschikte speler. Het is toch ook niet zo dat hij er helemaal niks van kan, want 14 doelpunten in de PL is toch gewoon keurig.

Edit: En anders kan je altijd Bentekkers gaan halen natuurlijk. Ik denk dat The Beast het wel goed zou doen id top van de Prem.

28 april 2015 om 10:47

Giroud was een lompe speler toen hij net aankwam bij Arsenal. Maar Wenger heeft hem flink verbeterd. Daarom geloof ik nog heilig in Welbeck als onze ultieme droomspits. Hij bezit meer technische kwaliteiten dan Giroud in zijn eerste seizoen bij Arsenal. Is sneller en durft meer risico in zijn spel te leggen omdat hij de bal sneller kan terug pakken.

Maar ik zou ook niet ontevreden zijn als we Dybala kunnen kopen.

28 april 2015 om 11:28

Ik denk dat Dybala voor Juventus zal gaan kiezen. Zo niet, dan Napoli. Arsenal wordt (jammer genoeg) niet heel vaak genoemd als écht concreet.

28 april 2015 om 14:02

Helemaal met jou eens. Kijk bijvoorbeeld naar Benzema, precies hetzelfde verhaal eigenlijk. Zolang hij het team beter laat spelen en ook anderen kan laten scoren, is hij toch ook enorm belangrijk?

Lacazette of Griezmann zijn goede zetten voor Arsenal, maar ook een Icardi. Een extra spits lijkt me wel noodzakelijk voor the Gunners.

28 april 2015 om 11:00

Griezmann is meer een spits voor een 2-spitsen systeem. Die valt dus af. Lacazette ken ik niet goed genoeg om iets over te zeggen, net als Icardi. Maar mij lijkt Jackson toch wel de beste optie, die man kan alles.

28 april 2015 om 11:14

Jackson is te duur voor zijn kwaliteiten en is bovendien al 28 jaar, niet iets wat Arsenal zou kopen. Heeft het ook nog nooit laten zien in een topcompetitie en teert misschien te veel op zijn kracht, waardoor hij in Engeland door de mand zou kunnen vallen.

28 april 2015 om 23:34

Maar niet vergeten dat er ook nog ene Chuba Akpom is ook. Die barst van het talent en hij kan zomaar worden wat we van Wekbeck verwachtten: de nieuwe Henry: snel, sterk en doelgericht. laat hem een aantal jaren rijpen achter Jackson en we zitten goed volgens mij.

Giroud is wel geschikt voor het spel dat Arsenal wil spelen. Goed aanspeelpunt, redelijk balvast, en scoort genoeg. Dit jaar is hij het best, ik denk dat hij nog beter gaat worden. Tegen Chelsea had hij het moeilijk, maar hij is niet de enige spits, Ibra, Cavani, bijvoorbeeld, konden ook geen potten breken, en dat zijn ook niet de minste.

28 april 2015 om 11:28

Giroud is zeker geschikt, alleen is het net wat moelijker om met hem prijzen te pakken dan een topspits. Had Arsenal Monaco wel verslagen in de heenwedstrijd als er een echte topspits had gestaan, wie weet?

28 april 2015 om 13:16

Nee, want het lag toen niet aan de spitsen, maar aan het hele team. Het was een collectieve wanprestatie.

ben het eens met Henry. Giroud is een goede spits, maar te weinig om kampioen mee te worden. zeker voor het voetbal dat Arsenal speelt. ze hebben hebben een lange spits nodig die sterk is in de lucht aangezien hij de enige is voorin in de aanval. een spits die met de kop iets kan als het even niet meezit. daarnaast moet hij goed kunnen kaatsen als het door de lucht niet wil werken, omdat er genoeg technische spelers rondlopen die klein en snel zijn. nogmaals Giroud is een goede speler, maar komt op deze vlakken gewoon te kort. Henry heeft gewoon gelijk. zeker gezien het type speler die hij was. en dan hebben we het nog nieteens over zijn niveau van toen...

28 april 2015 om 12:40

Je noemt precies de kwaliteiten van Giroud op nu. Hij mist de kwaliteit om zelf een kans te creëeren en het ontbreekt hem aan snelheid.

28 april 2015 om 14:03

Is dit serieus? Jij hebt dus geen idee wie Giroud is volgens mij.

Wat jij op noemt zijn net zijn enorm sterke punten, zeker het kaatsen.

Ik vind wel dat Giroud goed genoeg is mits hij blijft spelen zoals hij dit seizoen doet. Probleem is alleen dat iedereen in het team in de combinatie voetbalt en de bal aan de voet wil hebben. Zie liever Welbeck meer kansen krijgen..

Giroud is een geweldige spits die gewoon goed genoeg is. Het is (nog) geen doelpuntenmachine, maar hij maakt er evengoed genoeg. Daarnaast voegt hij enorm veel toe aan het spel. Er zijn weinig spitsen die zo kunnen kaatsen en spelen bij Arsenal zoals hem.

Je hoeft als spits niet 25x te scoren. 15 is ook goed als je dan anderen laat scoren en het hele team beter laat voetballen. Een Sanchez, Walcott, Ozil, Ramsey etc kunnen toch ook scoren? Het enige minpunt bij Giroud is dat hij dan net iets te vaak een kans mist, al is dat sinds 2015 niet meer echt geweest op Monaco na.

Buiten het feit dat ik echt een gruwelijke hekel aan Giroud heb, moet ik wel erkennen dat hij toch echt wel kan scoren. In mijn ogen doet hij dat echter te weinig en is hij vaak bezig met andere dingen. Als hij zijn gekke bekken, overdreven 'ik mis net een wereldkans-act' en gedoe met de tegenstander eens wat zou minderen zou dat een hoop schelen. Hij is geen Costa die 3 man kan provoceren en er toch nog 2 inschiet, dat moet hij inzien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren