Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho gaat vrolijk door: ‘Misschien staan er dan geen doelen meer’

Laatste update:

José Mourinho haalde zich zondag de woede van de supporters van Arsenal op de hals. De fans van de Londense club zongen tijdens de derby tegen Chelsea (0-0) boring, boring Chelsea. Na afloop reageerde de manager gevat: ‘Tien jaar zonder landstitel, dat is pas saai.” Daags na de doelpuntloze derby was Mourinho tijdens een persconferentie wederom op dreef.

/

Mourinho sloot niet uit dat er in de toekomst alleen ‘een prachtig groen grasveld zónder doelen’ zal zijn. “Op die mat wint de ploeg met het meeste balbezit de wedstrijd”, zei de oefenmeester van Chelsea op cynische wijze. “Ik zeg dat omdat iedereen telkens zegt dat hun ploeg fantastisch speelt omdat 'we veel meer balbezit hadden'. Oh, wat bouwden we goed op. Goed. Het lijkt alsof de doelen er niet staan.”

Mourinho heeft het helemaal gehad met de vergelijkingen. “Je komt tot de conclusie dat een team dat even vaak scoort net zo saai is als ons, maar niet dat een team met zeventig procent balbezit saai is", zo stelde de flamboyante Portugees. "Als ik later grootvader ben en kleinkinderen heb, dan staan er in het voetbal misschien geen doelen meer en genieten we alleen hoe spelers de bal naar elkaar toe spelen.”

Mourinho vraagt zich af of scoren dan niet meer het doel is, net als het voorkomen van een tegendoelpunt. “Voetbal ontstond een paar eeuwen geleden en er was maar één doel. Ik ben zeer duidelijk in mijn analyse. In het voetbal draait het om de bal in het net van de tegenstander te leggen en het uit je eigen net te houden.”

José Mourinho heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zucht Mourinho... Hou toch op kerel! We snappen dat je blij bent met de naderende titel maar laat de andere ploegen nou gewoon met rust. Focus je op jezelf en probeer niet iedereen te kleineren. Vreselijke kerel

27 april 2015 om 17:52

Het steekt bij hem dat hij zo weinig erkenning krijgt, in zijn ogen, ondanks alle prijzen en successen. Er valt iets voor te zeggen. Was ook al zo in 2005, toen hij enkele journalisten off-the-record bij zich riep om daar naar te informeren.
Mja,, je moet niet zoals Barcelona spelen maar Chelsea is een beetje het ander extreem

27 april 2015 om 19:11

Mooi gezegd belgunner.

Mourinho heeft zoals wel vaker gelijk. De amusementswaarde van een wedstrijd is een recente criteria waar men vroeger amper belang aan hechtte. Winnen is uiteindelijk waar het om draait. Sommige managers stappen van die ouderwetse gedachtengang af en proberen met leuk voetbal prijzen te winnen. het Barcelona van Guardiola is het perfect voorbeeld van dat laatste. Arsenal probeert het ook maar Wenger heeft niet de klasse die een Guardiola wel heeft.

27 april 2015 om 17:39

En Wenger heeft geen Messi natuurlijk. Nogal een wezenlijk verschil ook imo

27 april 2015 om 17:44

nee , wenger die denkt alles beter te weten, hij haalt een speler van 14 op in frankrijk. met de hoofd dat hij op zn 18 e de nieuwe messi of ronaldo word. maar zo werkt het natuurlijk niet.

als je prijzen wil winnen moet je je elftal op een paar plaatsen versterken waar het nodig is.

chelsea had een goeie team maar met de komst van fabregas en costa hebben ze de titel binnen, arsenal heeft een speler als pepe en een middenvelder als rossi nodig om de titel binnen te halen een spits als cavani en je word zo kampioen

27 april 2015 om 17:41

Wenger weet niet hoe je een team moet smeden. Hij koopt vaak de verkeerde spelers.

27 april 2015 om 19:11

En toch staat die weer 2e. (Arsenal wint de inhaalwedstrijd)

27 april 2015 om 19:57

Het gaat om de kampioenschap.

Wat een zielepiet zeg zit al heel de tijd t3 janken omdat Arsenal fans boring boring Chelsea riepen. Wat gewoon een referentie is naar de oude bijnaam van Arsenal die boeing Arsenal werden genoemd. Het is niet zo dat Mourinho een pedofiel werd genoemd zoals sommige

27 april 2015 om 17:38

de fans van arsenal zijn juist zielig, boring roepen terwijl je niks aan kan doen dat chelsea zo goed verdedigd , er staat een titel op het spel , dan maar saai voetbal dat wel prijzen oplevert

27 april 2015 om 17:45

Oké maar dan moet hij niet doen alsof het niet waar is dat hij negatief speelde. En dat we allemaal achterljjk zijn omdat we zijn negatieve speelstijl niet waarderen.

27 april 2015 om 17:47

Ramosreal
Durf jij te beweren dat je nooit boring of iets dergelijks naar Atleti hebt geslingerd?
Neen, anders ben je een leugenaar.
En voor diegenen die het verschil niet snappen: Atleti doet het met mannen als Godin van 70.000 euro. Chelsea heeft lekker Cuadrado van 35.000.000 op de bank.

Voetbal is een hobby, het moet ons vermaken. Maar de grote wedstrijden van Chelsea..

27 april 2015 om 17:55

Atletico doet het met mannen van 70.000?

Is Godin dat geld waard? Of is hij minstens evenveel waard als Cuadrado?

Voor jou is het een hobby, voor de spelers, coaches (staf) is het een baan/cariere.

27 april 2015 om 18:03

als je geen spelers van 100 mil kan kopen gebruik je hersens dan maar.
scouten enzo zo zit messi ook bij barca.

voor mij kan iedere club een voorbeeld nemen aan real, genoeg geld en toch ook schulden, die perez heeft iets van 100.000 mensen in dienst die voor een bedrijf voor hem werken, hij kan zo miljarden in real pompen, dat doet hij ook maar op een slimme manier via andere mensen terwijl ze genoeg zelf hebben

27 april 2015 om 18:04

ik geloof dat falcao iets voor 40 miljoen naar atletico kwam dat is duurder van benzema, terwijl nu falcao nu niet meer top is.

27 april 2015 om 18:06

Van een ploeg met Hazard, Cuadrado en co. verwacht je toch wel iets aanvallender voetbal...

Ben eens benieuwd wat Hazard over Mourinho zal,zeggen als hij bij Real zit. Want die transfer komt er. Nu durft hij niet, maar ik betwijfel of hij erg graag in dit systeem speelt.

27 april 2015 om 18:12

Hazard is een rasvoetballer,een liefhebber van het spelletje.als real barca of bayern komt is die gewoon weg hoor.

27 april 2015 om 18:14

ze hebben toch meer geschoord dan arsenal ?wie is hier de aanvallender ploeg?

nee jullie hebben helemaal gelijk met spelers als ozil sanchez cazorla moeten jullie niet aanvallend spelen

hazard is trouwens speler van het jaar. dat komt omdat hij zeer verdedigend speelt

chelsea heeft paar meer geschoord en minder tegen gekregen.

sommige arsenal supporters hebben poep in hun ogen

27 april 2015 om 18:19

Ramosreal
Poep in m'n ogen? Ben je 8? Discussieer toch eens normaal.
Het is simpel, Chelsea heeft meer kwaliteit en scorend vermogen. Of is er een 1.0 correlatie tussen aantal gemaakte goals en aanvallend spel? Verlicht me, aub.

27 april 2015 om 18:57

leg eens uit waarom chelsea meer heeft gescoord en minder tegen gekregen?

27 april 2015 om 19:20

Chelsea heeft meer gescoord ja. Twee doelpunten meer. Terwijl ze inmiddels een straatlengte voorstaan en duidelijk beter zijn dan Arsenal.

De laatste 11 wedstrijden van Chelsea:
1-1 vs Man City
2-1 vs Aston Villa
1-0 vs Everton
1-1 vs Burnley
1-0 vs West Ham
1-1 vs Southampton
3-2 vs Hull City
2-1 vs Stoke City
1-0 vs QPR
1-0 vs Man United
0-0 vs Arsenal

Dat zijn 4 gelijke spelen en 7 overwinning met 1 goal verschil. En dat is dan de kampioen van Engeland.

Chelsea heeft Hazard, Diego Costa en Fabregas. Logisch dat ze doelpunten maken. Dat zijn gewoon hele goede spelers. Die kunnen een wedstrijd waarin Chelsea verdedigend speelt beslissen. En laten we eerlijk zijn, uit een counter scoren is makkelijker dan door een muur van verdedigers proberen te komen. En dat zijn dan ook nog eens topverdedigers.

Dat een ploeg als West Ham zich ingraaft uit bij Chelsea is te begrijpen. Maar Chelsea is de beste ploeg van Engeland. Dat het dan 28% balbezit heeft in eigen huis tegen United zegt dan toch wat over de speelstijl? Doet er niet toe hoeveel goals ze hebben gemaakt, maar de manier waarop. Overigens grappig dat Mourinho dan klaagt over West Ham en het zelf keer op keer doet. Chelsea heeft, door al dat geld, een beter team dan United en Arsenal maar kiest ervoor om te spelen alsof ze een tweedeklasser zijn.

27 april 2015 om 17:41

Supporter Wenger noemen. Moeten we dan allemaal onder de indruk zijn van zijnn negnegatieve speelstijl en risicoloze tactieken met een miljoenen ploeg. De kritiek is gewoon terecht tegen city, united, Arsenal, psg werf er gewoon gewacht op een fout zonder zelf wat te ondernemen.

volkomen gelijk, mooi voetbal is leuk voor de neutrale kijker. maar een fan/supporter wil prijzen zien. en dat brengt mourinho nou wel.

maar vind een zielige persoon is mijn mening zoals mourinho er zoveel heeft

en aub wanneer kappen jullie met die berichten komt allemaal door de suikeroompjes enzo, terwijl de meeste top clubs gewoon geld te besteden hebben maar dit niet willen doen

Hij probeert gewoon zijn verdedigende style goed te praten. Hij mag zijn team laten spelen zoals hij het wil, maar liefhebbers kijken liever nasr Bayern, Real en Barca. Zij verdedigen goed en spelen aanvallend dominant spel.

Voetbal is een entertainmentsport. Als je aanvallende juwelen als Cuadrado, Willian, Hazard en Cesc tot je beschikking hebt, zou je mogen verwachten dat je met mooi, aanvallend, voetbal ook een wedstrijd zou moeten kunnen winnen.

27 april 2015 om 17:39

Vind ik ook, je kijkt voetbal omdat je het leuk vind en graag vermaakt wil worden. Het is jammer dat hij er kampioen mee wordt want zolang hij presteerde zal hij altijd vinden dat hij gelijk heeft.

27 april 2015 om 18:55

Je kijkt voetbal om je team te zien winnen. Als je vermaakt wilt worden zet je een comedy film op. Voetbal is een business. Er gaan miljarden om in het voetbal. Hoe meer je wint, des te meer je winst! Onzin als voetbal is vermaak geldt voor een eeuw geleden.

27 april 2015 om 19:25

Voetbal is geen vermaak?

Ik kijk voetbal omdat ik vermaakt wil worden. En duizenden mensen in het stadion met mij. Als het puur business was zouden ze ook gewoon elke keer onderling een uitslag kunnen afspreken, dan hoeft de wedstrijd niet gespeeld te worden. Maar ja wat boeit het dan nog?

27 april 2015 om 19:32

Jezus dit moet wel de domste reactie van het jaar zijn.

27 april 2015 om 21:39

Voetbal is een business, ja dat klopt maar wel een entertainmentbusiness.

Ja je kan er weinig van zeggen. Zoals hij het brengt klopt het inderdaad. Hij behaalt ook resultaten en dat is denk ik de enige reden waarom ze heg niet erg vinden bij Chelsea. Als hij de punten niet zou halen dan zouden de supporters echt wel anders reageren. Maar zolang hij resultaat behaalt blijft de het oude gezegde " een winnende coach heeft altijd gelijk" van toepassing

Eens. Zo simpel uitgelegd, wat wil je meer? That's football

Ik kan zelf ook genieten van een verdedigende speelstijl. Het Barcelona van een aantal jaren geleden met 60/70% balbezit, dat was pas saai om naar te kijken...

Uiteindelijk telt er maar 1 statistiek en dat is de uitslag, klopt. Maar deze cynische reactie is weer zo typisch, laat het gaan, Jose. En uiteindelijk herinneren mensen zich weinig van titels van 10 jaar geleden, behalve de kampioen. Bij Mourinho zal men echter altijd aan z'n bus denken, en dat steekt. Arme Jose.

Dat Chelsea vaker scoort heb ik hier ook wel al vaak gelezen als argument. Dat zegt niets over de instelling en speelwijze van de ploeg, Chelsea heeft simpelweg meer kwaliteit voorin.

27 april 2015 om 17:54

Laat het gaan toch....

Alsof Wenger of Arsenal fans ook maar een gelegenheid laten gaan als het om kritiek op Chelsea of Mourinho gaat. Zodra er iets terug gezegd wordt is Mourinho degene die zielig is.

27 april 2015 om 18:02

Arsenal fans interesseren me niet, Mourinho is trainer bij een van de grootste clubs van de PL en heeft een voorbeeldfunctie. Maar hij moet altijd sneren.

Wenger is ook een kind, maar minder erg. Soms laat hij iets gaan, zoals "voyeur" of "specialist in failure". Mourinho bemoeit zich met alles, ongelofelijke vent.

Neen, hij is inderdaad niet de zielige, het is toeval dat ook gans Spanje hem veracht na z'n tijd bij Real... -_-

27 april 2015 om 18:09

Nou Wenger was juist degene die met een sneer kwam en Mourinho snoerde hem de mond met specialist in failure. Ja Mourinho kan kinderachtig zijn, maar Wenger is zeker niet minder kinderachtig.

En ja Real fans.... Fans die hun eigen clubiconen en een speler als Ronaldo uitfluiten na een mindere wedstrijd.

27 april 2015 om 18:15

Kinderachtig, maar echt wel minder. Steekt Wenger ogen uit o.i.d.?
Neenee, gans Spanje. Zo populair is hij.

Ach, nu ben ik bezig met een welles-nietes spel, laten we het hierbij houden.

Mensen die het niet eens zijn met Mourinho kunnen altijd freestyle football gaan begluren. Da's even plezant. Maar na 10 minuten heb ik het wel gehad.

27 april 2015 om 18:05

Waarom? Mensen verwachten veel meer als ze een kaartje kopen. De 4e beste selectie moet toch ook prijzen kunnen winnen met aanvallend voetbal.

27 april 2015 om 20:08

dat heeft een deel van de rest van de wereld met meneer's speelstijl. Na 10 minuten heb ik het wel gehad. Voetbal is voorop entertainment. Kwestie van tijd voordat mensen zullen afhaken als winnend voetbal zo gespeeld moet worden.

De populariteit van Bayern en Barcelona, Fiorentina, PEC Zwolle etc etc etc toont aan dat winnen niet het belangrijkste is. Hooguit voor een groepje volgelingen.

You go girl! You tell 'em,

Ik ben het zeker met hem eens. Sommige Gooners willen liever 3e worden met veel balbezit dan 1ste met weinig balbezit (in topwedstrijden).

Verder moet Mourinho zich niet laten opfokken. Hij moet blij zijn dat coaches verschillende systemen hanteren,want anders zou hij veel minder hebben gewonnen.
Hij moet blij zijn dat hij dingen ziet die anderen nooit zullen zien .

27 april 2015 om 17:48

Ja want er zijn zeker maar twee manieren om kampioen Ye worden zeker... En het gaat niet om balbezit maar om speelstijl en durven te voetballen. En dat liet Chelsea in veel wedstrijden niet zien met psg als diepte pint tegen 10 man...

27 april 2015 om 18:02

Nee, diepte punt was toch echt de 1-3 tegen de nummer 3 van Frankrijk. We zagen allemaal wat er gebeurde toen Arsenal "durfde" te voetballen.

Feit blijft dat Mourinho meer wedstrijden heeft gewonnen met die tactiek dan dat hij heeft verloren.

27 april 2015 om 18:10

Die 1-3 was een accident de parcours en dat weet je zelf ook. Al 16 van de laatste 19 wedstrijden wonnen we. Monaco was een blamage, kan gebeuren.

Verloor Chelsea niet 2-4 van een ploeg uit derde klasse? Ook een accident de parcours.

En door die tactiek verpestte hij het vorig jaar tegen Atleti en nu thuis tegen Psg. Hij leert ook niet echt uit z'n fouten.

27 april 2015 om 18:20

Helemaal niet.. Mourinho verloor met 2-4 juist omdat hij niet (!) verdedigend ging spelen.. En ook tegen Tottenham omdat Cfc vol op de aanval ging spelen.. (57 procent balbezit over de hele wedstrijd).

Tegen Atletico vorig seizoen ook? Neen, Cfc werd weg gecounterd (speelden niet behoudend). Na de eerste goal pas ging ze verdedigen want ze hadden genoeg aan een 1-0.. maar de 1-1 viel al snel omdat Hazard zijn mannetje liet lopen. Daarna werd Cfc dus weg gecounterd.

Tegen PSG pakte het slecht uit ja, klopt..
Maar je moet beseffen dat er genoeg top teams zijn, met genoeg kwaliteit, die van Cfc kunnen winnen, of ze nou voor een behoudend of aanvallend tactiek kiezen. Iedereen is te kloppen.feit blijft dat Mourinho meestal zijn gelijk haalt (zie zijn prijzenkast).

Mourinho gaat ook liever onderuit tegen de kampioen van Spanje/semi finalist van 2014.. dan van de nummer 3 van Frankrijk..

27 april 2015 om 18:23

De ass whooping op SB was ook omdat Arsenal als kip zonder kop ging aanvallen.

27 april 2015 om 19:09

Ok. Voor de eerste maal sinds 9 jaar of zo haalt Mourinho eens geen halve finale en dan kom je aan met dat voorbeeld.

Ik was ook teleurgesteld, maar ben persoonlijk tevreden over het spel. Het is niet zo flamboyant als een Barca of Bayern maar dat hoeft ook niet. Wat ik volstrekt belachelijk vind is dat mensen zeggen bv. dat Manu en Arsenal de voorbije duels beter waren. Dat is gewoon zever. Ja ze speelden de bal mooi van links naar rechts, maar thats it. De voorbije wedstrijden hebben spelers als Terry en Azpilicueta kunnen uitblinken en ik heb genoten van hen.

27 april 2015 om 23:35

Blink
Tegen Atlei bedoelde ik de 0-0, waar hij slechts 2 aanvallende spelers opstelde. Je moet daar gewoon voor die uitgoap gaan, dan ben je door.

Ach, Monaco is een lastige ploeg, kijk maar hoe lastig Juve het had. Ze zijn door dankzij scheidsrechterlijke dwalingen.

27 april 2015 om 17:50

Sereus blink, jij bent zo een die alles goed vind wat mourinho zegt en jij gaat hem altijdverdedigen.

Is het toevallig dat iedereen wat tegen mourinho heeft of heeft hij zelf daarvoor gezorgd?

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hem gelijk geven.als je de 4e beste selectie van de wereld hebt in mijn ogen dan moet je prijzen ook kunnen winnen met aanvallend voetbal. En aub mensen komt niet met dat chelsea aanvallend speelt , want dat doen ze 2 of 3 keer per seizoen en dat tegen een hekkensluiter.

27 april 2015 om 18:03

Mourinho heeft miljoenen volgers. Hoe kom jij aan die "iedereen"?

27 april 2015 om 18:08

Maak jij mij wijs dat er dan meer fans van mourinho zijn dan mensen die hem niet mogen? De enige supporters die hem mogen zijn die van chelsea en inter.

27 april 2015 om 18:22

Klopt en Real en Porto en overal waar hij gewerkt heeft.

Wenger willen ze niet eens in London.

27 april 2015 om 18:04

Nee nee Arsenal fans doen alsof ze liever 3e worden met aanvallend voetbal dan kampioen met verdedigend voetbal. De meeste zouden hun rechter arm afstaan voor een kampioenschap ook al is het met lelijk voetbal.

27 april 2015 om 18:07

ze zouden kampioen worden met aanvallend voetbal als ze evenveel uitgegeven hadden als chelsea de laatste jaren.

27 april 2015 om 18:11

Ze hebben zelfs meer te besteden dan Chelsea. Dat ze elke x voor b garnituur gaan is niet de schuld van Chelsea

27 april 2015 om 18:13

Kijk eens de uitgaven van chelsea de afgelopen jaren en die van arsenal.je gaat ervan schrikken.

27 april 2015 om 18:17

Nogmaals als Arsenal haar geld liever niet uitgeeft is datbhet schuld van Chelsea?

27 april 2015 om 18:21

Arsenal had geen geld.... Zegt het Emirates Stadium je iets?

27 april 2015 om 18:21

Arsenal geeft haar geld wijs uit. Of heb je liever dat een club in de financiële problemen moet komen?

27 april 2015 om 18:22

Arsenal had het geld niet!!!! Of moesten ze net als barcelona of real madrid lenen van de bank? En ze hebben geen man uit rusland die even 200 miljoen per transferperiods erin pompt!

Je bent een trainer van een topclub Mourinho. Echter niemand zal je herinneren als iemand die het voetbal kleur heeft gegeven. Jouw kleinkinderen zullen terugdenken aan Barca van Pep, en Real van Ancelloti maar het anti voetbal van Inter daar zal niemand met weemoed aan terug denken.

27 april 2015 om 18:02

Wat een onzin in die tijd van Inter waren er veel betere clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester United dan is het logisch dat die zo speelt en vind het mooi om te zien als je zo verdedigd en toch alles pakt. Inter is een verdedigende ploeg, hij had aanvallend alleen Sneijder, Eto'o en Milito want als je op de aanval gaat spelen dan verlies je het met Inter tegen Real en Barca enz.

die comments over het systeem van mourinho beginnen te vervelen ....

chelsea speelt het systeem met de snelle omschakeling zowel in balbezit als in balverlies .... dicht bijeen spelende linies om de tegenstander geen ruimtes te geven , dan krijgt de tegenstander wel meer balbezit maar volkomen steriel en na bal recuperatie zo snel mogelijk in 2 of 3 passen in de 16 m van de tegenstander te komen en voor gevaar te zorgen ....het is echt een kunst om gewoon het juiste moment af te wachtten en dan de ruimtes te gebruiken ....

je houdt ervan of niet , de keuze is vrij maar het lijkt wel of mourinho alleen zo speelt en dat is helemaal niet zo;
everton gisteren tegen united ,
simeoni met atletico (ook vorig seizoen),
juventus vorige week nog op monaco,
italië met coach prandelli op het EK in ukraine en op het WK in brasil ,
vrijwel alle modale teams tegen toppers in de PL ....
en laten we vooral louis van gaal niet vergeten met oranje op het voorbije WK ... die noemde het spelen vanuit de snelle reactie maar het systeem komt op hetzelfde neer .... met één groot verschil .... van gaal liet oranje met 5 man op de achterste lijn spelen in bal verlies .... dat doet mourinho zelfs niet , simeoni ook niet en prandelli met Italië ook niet .....

VAN Gaal had succes met zijn tactisch concept maar toen hoorden we zulke commentaren niet , dat op zich is al hypochriet , ook geen commentaren over atletico dat een ongelooflijk goed seizoen speelde vorig seizoen met een titel en een CL finale en ook niet over prandelli hoe hij de finale van het EK haalde tegen spanje ......

uiteindelijk is heel die discussie over het behaalde balbezit niet relevant, je krijgt geen punten voor het meeste balbezit .... , het enigste dat wel belangrijk is..... , is hoeveel kansen je nu echt hebt kunnen realiseren met dat balbezit, hoeveel maal heb je nu echt tussen die palen kunnen trappen, hoeveel maal heeft de doelman een gamaakt doelpunt kunnen verhinderen ....
en dat je zeker één doelpunt meer hebt kunnen scoren dan je tegenstander en al de rest zijn gewoon excuses zoeken voor de eigen onmacht en het eigen falen !

uiteindelijk maakt chelsea in de PL meer doelpunten dan het super aanvallend arsenal , en dat was vorig seizoen ook zo .....

27 april 2015 om 19:04

Ik heb nog geen betere reactie kunnen vinden dan deze!

27 april 2015 om 19:53

Dat andere trainers ook verdedigend spelen weten we. Ten eerste is dat niet relevant, want het gaat nu over Mourinho. Ten tweede is er ook kritiek op andere trainers omdat ze verdedigend spelen. Ten derde is het zo dat Chelsea de beste ploeg is van Engeland. Daar mag je toch wel van verwachten dat ze beter spel op de mat leggen dan een pak hem beet West Ham, dat veel minder kwaliteit heeft dan Chelsea en dus keihard op die manier moet knokken voor een puntje. Toen dat lukte was het Mourinho zelf die erover klaagde.

Wat jij en vele anderen niet schijnen te kunnen begrijpen is dat er een onderscheid is tussen resultaat behalen en de gunfactor hebben. Als een team heel lelijk speelt en wint is dat leuk voor de supporters, maar als ik als neutrale toeschouwer de wedstrijd bekijk zie ik een team met Hazard, Fabregas, Willian, Oscar, Cuadrado etc. dat ervoor kiest om zo te spelen dat ik alleen nog het hoofd van John Terry in beeld zie die voor de zoveelste keer een bal weg heeft gemaaid. Snap je nou niet dat dat het minder leuk maakt? Voetbal is entertainment. Arsenal - Chelsea zou een fantastisch voetbalgevecht zijn als we beide teams aanvallend zien spelen. Dan is het toch jammer dat het 0-0 wordt en er nauwelijks kansen zijn?

Het argument dat Chelsea vaker heeft gescoord dan Arsenal is werkelijk lachwekkend. Chelsea is beter, dan is het toch logisch dat ze vaker scoren. Ze hebben twee (!) doelpunten meer gemaakt. Juist, twee. Terwijl ze al het hele seizoen de duidelijke favoriet zijn voor de titel, duidelijk beter zijn dan Arsenal en betere aanvallers hebben. Maar toch heeft de kampioen van Engeland in laatste elf wedstrijden Zeven keer met een enkel doelpunt verschil gewonnen. De andere vier wedstrijden waren gelijke spelen. Ze zijn de beste ploeg van de Premier League en hebben Thuis tegen (dit seizoen) subtopper Man United 28 balbezit. Hazard beslist dan de wedstrijd met ongeveer de enige kans die ze hadden. Dat is kwaliteit ja. Maar dan mag men het nog wel lelijk spel vinden?

Chelsea fans en Mourinho fans proberen het spel dat er gespeeld wordt te verdedigen door een ontzettend ongenuanceerd beeld te geven van voetbal. Voetbal wordt door miljoenen mensen gekeken omdat men het Leuk vindt. Als er vervolgens op dusdanige wijze wordt gespeeld dat een op papier prachtige wedstrijd als Arsenal - Chelsea op een saaie 0-0 uitloopt is het logisch dat men er wat van zegt. Hartstikke mooi voor Mourinho dat 'ie weer een prijs pakt, maar het was niet om aan te zien. En niet omdat Chelsea zo Moet spelen. Nee, het feit dat er honderden miljoenen uit worden gegeven aan fantastische aanvallende spelers maakt dan niet uit. Gewoon alleen maar verdedigen.

Arsenal heeft minder gescoord omdat het minder goed is dan Chelsea. Zo simpel is het. Maar over de intenties zegt het niets. Het niet kunnen scoren tegen een muur van verdedigers is toch wat anders dan er doelbewust voor kiezen om de wedstrijd dood te maken. De kwaliteit is er, maar het gebruiken van die kwaliteit om mooi voetbal te laten zien, ho maar. Het is geen Sunderland of Burnley in degradatienood, nee het is de Kampioen van Engeland, die zich ingraaft tegen ploegen die minder zijn.

Dat jouw oma niet klaagde over het feit dat Van Gaal een Nederlands elftal met De Vrij, Vlaar en Martins Indi verdedigend liet spelen is niet relevant. Ga eens kijken naar meneer Mourinho, die vindt dat West Ham het niet mag doen maar zijn eigen Chelsea wel. Honderden miljoenen uitgegeven en 28 balbezit in eigen huis.

Mourinho heeft gelijk, er is 1 doel en dat is scoren. Mooi voetbal is leuk, maar voor mij niet waar het om gaat. De kunst om een goed spelend team verdedigend af te stoppen is minimaal net zo mooi.

27 april 2015 om 18:19

Snap dat je dat zegt, je wil dat je club ook prijzen pakt ipv mooi voetbal spelen en dan toch geen resultaten halen. Maar waarom laten coaches als Ancelotti en Guardiola zien dat je met mooi voetbal ook prijzen kan pakken? Sorry maar ik vind het echt niet speciaal wat Mourinho doet. Een miljardenteam met zoveel sterren zo'n lelijk voetbal laten spelen, dat is geen kunst. Verdedigen hoort ook bij voetbal, maar aanvallen net zo goed. Kijk eens hoe Lucho Barcelona laat spelen, daar kan je alleen maar van genieten. Als Mourinho nu de coach was van Barcelona, zou je alleen maar lelijk voetbal daar zien. Dat wil je als fan toch niet? Alleen bij Chelsea(van de topclubs) accepteren ze dat.

27 april 2015 om 18:23

Chelsea fans zijn ook gloryfans. Ik ben ook fan geworden door Arsenal hun glorie maar vooral door het voetbal die ze spelen. Ze pakten prijzen met enorm goed voetbal en hadden geweldige spelers. Bij Chelsea heb je geweldige spelers maar geen geweldige voetbal tenzij het clubs buiten de top 5 zijn of iets dergelijks.

27 april 2015 om 19:35

Ben het helemaal eens met je !

27 april 2015 om 18:22

We kunnen het heel lang hier over hebben maar feit is dat Chelsea kampioen wordt en na City de meeste doelpunten heeft gescoord.

En wat betreft Man U die flink wat ponden heeft uitgegeven afgelopen jaren en vaak met lelijk slap voetbal hoor je weinig over.

En als we in de toekomst alleen maar trainers hebben die redeneren zoals Mourinho dan stop ik met het kijken van voetbal. Ik vind Mourinho enorm achterlijk als trainer en veel Real fans kunnen dat beamen.

27 april 2015 om 18:29

Nou met real heeft hij wel barca van de troon gestoten dat op dat moment als het beste barca ooit werd gezien.

Met datzelfde real heeft hij een record aan punten ooit behaald in de la liga. Daarnaast ook nog meeste doelpunten ooit gescoord in de la liga.

Dus zo verdedigens speelde hij niet bij Real.

27 april 2015 om 20:08

Het beste Barcelona van de troon gestoten? En toen zelf niet op de troon gaan zitten? Want het Real van Mourinho heeft de CL niet gewonnen. Barcelona heeft in de tijd van Mourinho bij Real meer prijzen gewonnen. Real werd tussendoor even een keer kampioen en pakte een bekertje en een Supercup.

Elk tijdperk komt tot een eind. Je doet nu net alsof dat elftal van Barcelona voor altijd het beste elftal zou zijn geweest. Bayern is nu gewoon beter. Duitsland is nu beter dan Spanje. Dat hebben we kunnen zien op het afgelopen WK. De lichting Duitse spelers van Bayern is sterker dan het team met Iniesta, Xavi en Dani Alves. Logisch dat spelers na hun dertigste niet meer zo goed zijn als eerst.

Mourinho is natuurlijk een meester in het binnen halen van prijzen met zijn verdedigende voetbal , persoonlijk vind ik er niks aan en denk ik dat hij ook nooit die erkenning zal krijgen als andere top coaches. Chelsea heeft al jaren gewoon een top verdediging en daar leunt ie lekker op , doe daar een paar toppers voorin bij en je sleept vaak een overwinning eruit ! ik hoop dat volgend jaar Van Gaal hem gaat afstraffen met knap voetbal of Arsenal maja daar heb ik geen vertrouwen in.

Mourinho speelt ook niet om te scoren, hij speelt om 1 doelpunt minder binnen te krijgen dan de tegenstander.

Bayern en Barcelona spelen om (minstens) 1 doelpunt meer te scoren.

Een nuance die uitlegt waarom velen de clubs van Mourinho zo saai vinden.

Mourinho heeft gewoon gelijk, maar deze sneren zijn zeer onnodig. Persoonlijk vind ik het ook saai om naar de bussen van Chelsea en Atletico te kijken, maar als je bijna kampioen bent dan snap ik dat je alles wilt doen voor die titel. Balbezit is inderdaad slechts een aspect van de statistieken en je wint er geen prijzen mee: Barcelona in Guardiola's laatste jaar dat perfect liet zien: dat team sneuvelde toen in de CL ook door Di Matteo's formatie. Als je de kleine wedstrijden maar blijft winnen en tegen de grote teams ervoor zorgt dat ze geen punten van je afpakken, word je kampioen. Easy.

ach deze man gaat niet de geschiedenis in vanwege de waardering die hij oogstte. Hooguit dat hij een aantal keren kampioen werd met de rijkste clubs van de competitie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren