Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Arme Schreuder is slachtoffer, hij krijgt nu de rekening gepresenteerd’

Laatste update:

Voormalig voorzitter Joop Munsterman wordt door velen gezien als de grootste verantwoordelijke voor de malaise waarin FC Twente zich momenteel bevindt, maar na het vertrek van de preses richt de woede van een deel van supporters zich op trainer Alfred Schreuder, zo ook zondag.

/

Na de 0-2 nederlaag tegen AZ verzamelden fans zich bij de hoofdingang van het stadion en was de coach de gebeten hond. Maar dat is niet terecht, liet Arno Vermeulen weten bij Studio Voetbal. “Schreuder is nu het slachtoffer van de daden van Munsterman. Sinds Munsterman is weggegaan, richt de woede zich op de trainer”, gaf hij aan.

“Maar Munsterman heeft Twente op de rand van de afgrond gebracht en die arme Schreuder krijgt nu de rekening gepresenteerd.” Oud-bondscoach Bert van Marwijk was het daarmee eens. “Ik vind dat het bestuur de plicht heeft trouw te blijven aan de coach die Twente zo graag wilde houden en een fors salaris aanbood, waar hij niets aan kan doen. Nu moeten ze ook kerels zijn en zeggen: we verbinden ons lot aan de coach.”

Ben je het met Arno Vermeulen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo arm is die schreuder niet...

27 april 2015 om 09:09

Precies... hij speelt afbraakvoetbal. Zeer verdedigend en met dit materiaal moet je fris rn aanvallend voetbal kunnen spelen en minimaal bij de eerste 6 kunnen eindigen.

27 april 2015 om 10:30

Inderdaad. Kleurloze trainer die zijn ploeg ook zo laat spelen. Lachwekkend dat deze man nog in het zadel wordt gehouden. Vermeulen praat zoals gebruikelijk weer eens onzin.

Kan me niet voorstellen dat een beginnend coach gelijk 1 van de best betaalde coaches is zonder dat hij dat eiste.

Ja want Schreuder presteerde goed voordat de hele financiële situatie aan het licht kwam. Ik word er een beetje van dat deze man in de slachtoffer rol geschoven wordt terwijl hij helemaal niet presteert.

27 april 2015 om 09:05

Vorig seizoen derde. Maar da's niet goed genoeg voor Twente?

27 april 2015 om 09:09

Vorig seizoen was niet Schreuder de trainer..

27 april 2015 om 09:14

Tuurlijk was hij dat wel, alleen op papier niet. Dat weet inmiddels heen Nederland.

27 april 2015 om 09:15

twente4ever,

Toch wel en dit al vanaf 26 februari 2013.

Alleen was Michel Jansen op papier het baasje omdat Schreuder zijn diploma nog niet had. Maar Schreuder was wel degelijk de hoofdtrainer.

Dus vorig seizoen derde. Maar da's niet goed genoeg voor Twente?

27 april 2015 om 09:17

Vorig seizoen speelden ze even slecht als nu maar toen hadden ze Tadic en promes die wedstrijden beslisten. Nu niet meer dus nu 12de. Evenals vorig jaar zit er totaal geen idee achter het spel. Dus voordat je conclusies gaat trekken waar ze in Twente wel of niet tevreden mee zijn, zou ik voortaan mss een wedstrijdje meepikken op tv. Anders praat je gewoon onzin en praat je gewoon andere mensen na.

27 april 2015 om 09:17

Het voetbal zag er toen ook niet uit. Twente heeft toen ook heel veel onnodig punten verlies geleden. Spelers worden niet beter met deze staf. Alfred is bang, heel bang! Want hij durft niet aanvallend te wisselen wanneer je met een man meer op het veld staat. Bang om een tegen doelpunt te krijgen net als McClaren.

27 april 2015 om 09:21

Sleenx,

Zal wel. Boeit niet.

Wat wel boeiend is, is dat jullie vorig jaar niet op straat kwamen.

27 april 2015 om 09:22

Er zit toch wel degelijk verschil in.

Vorig jaar was Schreuder, eigenlijk, assistent, waardoor hijzelf het in alle rust kon doen, Jansen deed de interviews etc.

Dit jaar is het alleen Schreuder, die alles op z'n dak krijgt, terwijl hij vorig jaar precies hetzelfde deed. Alleen omdat hij nu wel het papiertje heeft.

27 april 2015 om 09:28

@iedereen komt,

Vorig jaar hebben Tadic en Promes ons team op sleeptouw genomen. Die spelers zijn nu weg. Dit seizoen is het wachten op een geniale, individuele ingeving van Ziyech of Corona. Er is geen lijn in het spel te bekennen en nu de resultaten ook weg blijven worden de tekortkomingen van zijn trainerschap pijnlijk duidelijk. Spelers worden niet beter, noch het veldspel. Ik had het idee dat dit wel helder was inmiddels, maar bij deze dus nog 1 maal voor je uitgelegd. Geen dank.

27 april 2015 om 09:31

Ook McClaren speelde top3 en werd ontslagen (en Schreuder stond daarbij voorop). Twente wil aantrekkelijk spel zien en spelers die vechten. Ook vorig jaar hebben we daar genoeg op zitten mopperen.

27 april 2015 om 09:34

Wouter4,

En hoeveel keer moeten ze aan jou uitleggen, dat wanneer de randvoorwaarden niet vervult zijn, wanneer mensen worden ontslagen, wanneer de toekomst van de club op het spel staat, wanneer de eigen toekomst onzeker is, dat je dan niet tot grootse prestaties in staat bent?

Denk jij nu echt dat JIJ keihard zou werken met veel lol en inzet wanneer jij in die situatie zou zitten? Echt wel niet. Dan loop je er als een geslagen hond bij, bang voor wat komen gaat.

27 april 2015 om 09:41

Jansen Joenite,

Mcclaren werd ontslagen?

Steve Mcclaren is per direct opgestapt als trainer van FC Twente. De 51-jarige Engelsman heeft op eigen initiatief zijn contract dat nog tot 2014 liep ingeleverd, meldt de club uit Enschede vanochtend.

Bron:
nrc.nl/nieuws/2013/02/26/
trainer-steve-mcclaren-
vertrekt-bij-fc-twente/

27 april 2015 om 09:52

Geloof nou niet alles wat er in de media word gezegd. McClaren kreeg uit mijn hoofd 2,5 miljoen mee. Ja hij is ontslagen en hij is niet zelf opgestapt.

27 april 2015 om 09:57

Sleenx,

Hij is dus niet ontslagen, noch heeft ie zelf zijn ontslag gegeven, maar hij is vertrokken in een onderling akkoord.

27 april 2015 om 11:15

Misschien gaat Wouter het beter begrijpen als Twente na dit wangedrag van zgn supporters iedere keer nog eens 3 pnt in mindering krijgt.

27 april 2015 om 11:31

Jan Boskamp waar heb jij het nou weer over? Twente heeft nog geen 1 punt in mindering gekregen wegens het gedrag van de supporters. Ik heb telkens het idee dat jij dingen roept terwijl je geen flauw idee hebt waar het over gaat. Teleurstellend.

27 april 2015 om 12:08

@iedereen komt

Nee Mclaren en Adriaanse zijn weggewerkt bij Twente. Bij beide 'ontslagen' (technisch gezien geen ontslag, contract voor bepaalde tijd kan normaal alleen via de rechter ontbonden worden) heeft Schreuder een dikke vinger in de pap gehad. Vervolgens werd er een financiële regeling getroffen waarbij termen vallen als 'in onderling overleg is besloten'. In beide gevallen bleef assistent Schreuder gewoon aan en nam het daarna via een stroman over. Uiteindelijk haalde hij zijn diploma en werd ie hoofd trainer.

27 april 2015 om 15:37

Maar ook met voetbal dat op zijn "gijp's" niet om aan te gluren was.

Schreuder is een tactisch onbenul. Dat liet hij gisteren ook weer zien. 0-2, AZ met 11 eigenlijk al niet eens dreigend, rode kaart AZ 70ste minuut. Wat doe je dan als trainer. Verdediger doorschuiven of wisselen. Achterin met 3 verdedigers, 1 cvm,, 2 cam, rb, lb en 2 sp en dan vol gaan voor de aansluitingstreffer. En ja, als je pech hebt wordt het uit een counter 0-3 maar dat is net zo goed verloren als 0-2.

Wat doet Schreuder? Bjelland mee naar voren, maar ondertussen speelt Tapia naast Martina in de defensie????? 4 verd, 2 cvm, 1 cam, rb, lb, sp tegen 10 man!!!!!! Dan wil je niet een wedstrijd omdraaien, lijkt me! Toen ze tegen NAC uit tegen 10 man kwamen gebeurde er precies hetzelfde. Het blijft continu hetzelfde risicoloze voetbal.
Ik zie liever aanvallend voetbal waarmee FCT 17 keer wint en 17 keer de boot inga (dan heb je trouwens gewoon 51 punten). Maar ik denk dat met een team dat Twente heeft echt niet 17 keer de boot ingaat als je zo speelt. Wij willen gewoon dat Twente in de Nederlandse competitie leuk attractief voetbal speelt net zoals AZ, PEC Zwolle, Cambuur enz. Cambuur is het mooiste voorbeeld, die doen leuk mee terwijl ze als ze geen risico's zouden nemen misschien wel hadden moeten vechten tegen degradatie.

Dus Schreuder, als je werkelijk hart hebt voor de club dan ga je weg, want er zijn nu al een aantal supporters die hun SCC niet verlengen doordat jij er zit en als je nog een gedeelte van komend seizoen blijft dan worden dat er nog veel meer. Er zitten er minimaal 20000 per week in het stadion die het niet zien zitten in jou. Dan is het jammer maar helaas tijd om te gaan!!!!! Voetbal wordt nog altijd gespeeld voor het volk en niet voor die nepanalisten op tv en als het volk de duimen omlaag doet dan is het exit!

28 april 2015 om 14:44

Dat weet ik ook wel, maar het is een persoonlijke suggestie van mijn kant. Ik vind de acties van de supporters zo bezopen dat hiervoor wat mij betreft punten in mindering worden gebracht om het gezond verstand weer terug te brengen. Overigens weet ik meer dan je denkt. Alfred zal niet opstappen.

Deels met Arno eens. Tuurlijk presteerde Schreuder niet goed, maar ze komen meer in opstand vanwege zijn hoge salaris. Sportief en financieel is het voor Twente een ramp.

27 april 2015 om 09:29

Uiteindelijk ben ik geirriteerd door het slechte spel (deze acties stond ik zeker niet achter). De fans hopen dat de gehele TS opstapt en het liefst ook het bestuur zodat de sponsoren en eventuele geldschieters instappen (bijv. Wessels).

27 april 2015 om 11:26

Arno Vermeulen is een voetbalverslaggever. Heeft maar bij één club ingang: AZ Alkmaar. Daar heeft hij dus ook achtergrondinformatie. Voor de rest leest hij alleen de krant. De meeste landelijke kranten kopiëren alleen de koppen van de regionale kranten.dus daar ontbreekt de échte info, net als bij Arno.
Als ik naar hem zit te luisteren, betrap ik hem zo op een aantal pertinente onwaarheden.
De westerse media zijn zich pas voor Twente gaan interesseren na de eerste 3 punten aftrek. Ze hebben daarmee het idee dat de supporters dat ook zo doen, maar die interesseren zich al tientallen jaren voor de club. Die hebben het voetbal van Twente al sinds het aantreden van Schreuder af zien glijden.vorig jaar waren er ook al heel veel negatieve geluiden over het spel en de stijl van Schreuder.
Het opportunisme dat de supporters nu wordt verweten is opportunisme van de westerse media, die vorig jaar niet door de camouflage van Tadic en Promes heen hebben kunnen kijken. Wij, supporters van Twente wel. Een derde plaats met beroerd voetbal is echt niet waar een supporter warm voor loopt. En dat is overal zo. Bij Ajax werd vorig jaar (kampioenschap) en dit jaar (tweede) ook steen en been geklaagd door de voetballiefhebbers. Dat heeft nik met zielig of opportunisme te maken. Publiek ofwel betalende klanten willen vermaakt worden.

Eindelijk wijze woorden. Ik hoop dat het bestuur de poot stijf houdt en Alfred laat zitten. Niet uit nood maar omdat het gewoon een prima trainer is die hier weinig aan kan doen. Niet zwichten voor de hersenlozen daar!

27 april 2015 om 09:24

Wat is er prima aan Schreuder als coach? Ik zie het niet...

27 april 2015 om 09:30

Goed onderbouwt hoor monsieur boskamp.

27 april 2015 om 10:56

Wat een rare reactie....als jij niet weet, en helaas velen met je want de media is heilig, hou dan je mond!

De supporters komen in opstand omdat het voetbal al 2 jaar niet om aan te gluren is...geen strijd, geen passie, geen plezier...verliezen is niet erg zolang er maar sprake is geweest van pure passie.

Schreuder en co heeft i.m.o. een selectie waarmee je mee kunt doen met de top 5 en waar staan ze nu? Ik kan geen enkele speler noemen, Corona daargelaten, die echt beter is geworden...niemand! Is daar de RvC verantwoordelijk voor? Ik dacht niet!

Natuurlijk spelen nu de randvoorwaarden ook mee, het zijn mensen. Maar betekent dit dan dat je op het veld de kop moet laten hangen? Juist dan dubbel zo hard knokken voor club en regio....maar ook dat gebeurt niet.

Schreuder mag best het seizoen afmaken maar geef als club s duidelijkheid en geef toe dat hij niet de trainer is voor deze selectie en act on it!!

27 april 2015 om 11:17

Heb je wat met de ogen? Het is niet om aan te zien, en zelfs resultaat word er met dit afbraak voetbal niet behaald! Hij heeft versterkingen gekregen, Ziyech voor Promes en Kusk voor Tadic (hij beweerde zelf ook dat Kusk beter kon worden dan..), Het vertrek van Rosales kon hij intern oplossen. Engelaar, zou en moest komen voor de "rust" (tevens ook zijn vakantie vriend). Hij heeft dit elftal zo samengesteld en hij is verantwoordelijk voor de slechte resultaten, baggere spel! Dan kun je met alle beloftes die je maakt (top 5, beker, play-offs, het word beter, tijdelijk, na de winterstop) niet meer de schuld afschuiven op de onrust op financiële gebied! Hij is verantwoordelijk, en nu blijft hij aan het roer omdat hij zijn dikke contract niet wil opgeven/recht op een afkoopsom.

Arno praat echt onzin. De onvrede over het vertoonde spel is er al heel lang en al vòòr de financiële malaise aan het licht kwam. Tegen Willem II voor de winterstop werd door die 2 goals in de blessuretijd een crisis afgewend, een crisis die later alsnog kwam.

27 april 2015 om 09:15

Inderdaad!

27 april 2015 om 09:23

Je hebt helemaal gelijk. Iedereen roept hier maar wat zonder dat ze zich hebben verdiept in de situatie. De onvrede speelt al veel langer.

Ik snap die supporters niet. Neen, echt niet. Hallo? Die club is nog steeds aan het flirten met een faillissement.

Gaan ze even zeuren dat het vertoonde spel ze niet bevalt.

Ja, jongens, als je weet dat morgenvroeg de deurwaarder komt, dan zal je vrouw de nacht ervoor ook niet tevreden zijn over je vertoonde spel in de slaapkamer. Alleen mag ik hopen dat je vrouw dan het nodige tact, fatsoen, empathie en intelligentie heeft om heur ongenoegen niet te uiten.

#erzijnbelangrijkerezakenopditmoment

27 april 2015 om 09:25

Voor deze financiële puinhoop zag het spel er al niet uit net als vorig seizoen. Als het spel al 2 seizoenen op misschien een paar wedstrijdjes na niet om aan te zien was, dan mag er toch wel geklaagd worden?

27 april 2015 om 09:28

Als je weet dat morgen de deurwaarder kan komen, dan is dat eigenlijk niet erg gepast.

Enne er waren vorig seizoen al meer dan ernstige indicaties. De jaarrekening werd ingetrokken, de club zat in categorie 1, etc. Alleen werd dat weg gelachen en geminimaliseerd. Het was allemaal niet waar. Echt. Ja, dat hebben we gezien dus.

27 april 2015 om 09:38

Ik ben het met jou eens dat het niet gepast is. Joop beweerde altijd dat het inderdaad niet waar was of mee viel. Persoonlijk mocht ik Joop al niet zo. Maar wat er nu gebeurd is gewoon een opeenstapeling. Financiële puinzooi, slecht voetbal, onnodig punten verlies als ik naar het elftal zelf kijk.

27 april 2015 om 09:50

Sleenx,

Die spelers en trainers zijn ook maar meegezogen in Munsterman zijn verhalen.

De supporters, de meeste toch, geloofden hem ook. Maar de spelers en trainers zouden dat niet mogen?

Zij zijn ook maar het slachtoffer van de megalomanie van één man. En zij moeten een veel hogere prijs voor de gevolgen van gaan betalen dan de supporters.

De supporters zitten gewoon met ergernis. Maar hun hypotheek komt echt niet in gevaar omdat Twente het minder goed doet.

27 april 2015 om 09:58

Natuurlijk zijn de spelers en wellicht de trainers ook meegezogen. Het is niet alleen Munsterman, onze vriend Aldo van der Laan weet echt wel overal van af.

Tuurlijk geloof je iemand, je gaat er vanuit dat iemand de waarheid zegt. De spelers en de trainers doen dat ook. Maar ik zeg niet dat zij dat niet mogen.

27 april 2015 om 10:17

Sleenx,

Dat geloof ik ook wel. Niet alleen die Munsterman is verantwoordelijk. Er zijn er nog. Het kan gewoon niet anders.

Maar als trainer en speler ben je ook maar een speelbal van wat er boven hun gebeurd.

Gent heeft dit ook meegemaakt. Wij hadden ooit ook eens megalomane voorzitter. Dure spelers, dito lonen. De bomen groeiden tot in de hemel. En ook bij ons was er eerst ontkenning. Dan viel er niks meer te ontkennen en gingen de prestaties bergafwaarts.

Maar goed, we hebben het overleefd. Zal Twente vast ook wel lukken.

27 april 2015 om 09:27

Ik ken het contract niet (als die er al is), jij wel? Wanneer er een ontslagmogelijkheid is bij zijn jaarevaluatie bij zwaar ondermaats presteren, lijkt me dit wel het moment. Anders id het uiteraard niet slim omdat er idd belangrijker dingrn zijn.

27 april 2015 om 09:31

Hij heeft een langlopend contract. Ze mogen zoveel evalueren als ze willen, hem ontslaan zal aardig wat geld kosten. En laat het nu net gebeuren dat Twente er daar niet te veel van heeft.

Gewoon roeien met de riemen die je hebt. Achter de trainer en ploeg gaan staan. Dat heeft meer effect dan ze uitfluiten en uitjoelen. Echt waar.

27 april 2015 om 09:34

Dus jij kent zijn contract?

27 april 2015 om 09:36

Jansen Joenite,

Zeker niet. Maar als je de media zou volgen, dan zou je weten dat ie een langlopend contract heeft. Of die liegen weer zeker? lol

En dan is er nog de wetgeving die beschrijft wat het gaat kosten om die trainer te lozen. Om je te verlossen: véél geld.

27 april 2015 om 09:41

Ik heb geen idee hoe zijn contract in elkaar zit. Laat staan of het door iedereen wel is goedgekeurd bij de RvC. Dat is afwachten aan het einde van het seizoen.

@Iedereen komt,
Ontslaan kan wellicht veel geld kosten, maar er zijn mensen bereid geweest te zijn wat ik heb vernomen om het contract af te kopen.

27 april 2015 om 09:44

Leuk dat de media dat zegt, maar niemand kent de opgenomen clausules. Wanneer contracten zo zwart-wit waren, zou dat duizenden juristen schelen. Ik zeg ook niet dat er mogelijkheden zijn hoor, maar het zou kunnen..

27 april 2015 om 09:45

Jansen Joenite,

Hoeveel het precies gaat kosten, dat moeten inderdaad die advocaten onderling maar gaan regelen.

Maar een langlopend contract opzeggen, da's altijd een dure zaak.

27 april 2015 om 10:11

Ben er ook bang voor..

27 april 2015 om 11:37

Als je de media zou volgen? Welke dan? AD en Telegraaf schrijven alleen de koppen van de regionale pers over. Die weten niet eens waar Enschede ligt joh.
Ik ben bang dat jij de media wel volgt en denkt dat die 100% waarheidsgetrouwe informatie verstrekken. Ze hebben geen benul wat er zich hier werkelijk afspeelt.
En daarmee ontken ik niet de chaos en crisis die er bij Twente is, die is inmiddels overal wel breed uitgemeten. Alleen wel pas vanaf december. De supporters kunnen dat prima scheiden. Die beoordelen gewoon datgene waarvoor ze betalen.
Als ik naar een restaurant ga en het eten is slecht dan beoordeel ik dat zo. Dat de eigenaar een financieel probleem heeft zal mij een zorg zijn. Misschien dat de kok er ook mee zit, maar daardoor is hij zijn vak toch niet verleerd? Hij laat me gewoon het volle pond voor betalen dus wil ik ook gewoon lekker eten.
Wat is daar anders aan dan bij een voetbalclub?

27 april 2015 om 12:11

@iedereen komt

Dat is afwachten aangezien er geen schriftelijke contract verlenging ligt, er schijnt een mondelinge toezegging van de voormalige voorzitter te zijn maar wat die nou precies heeft toegezegd en wat de details van die toezegging zijn, dat is onbekend. De huidige RvC leden weten in ieder geval van niets,

27 april 2015 om 12:12

@iedereen komt

Dat is afwachten aangezien er geen schriftelijke contract verlenging ligt, er schijnt een mondelinge toezegging van de voormalige voorzitter te zijn maar wat die nou precies heeft toegezegd en wat de details van die toezegging zijn, dat is onbekend. De huidige RvC leden weten in ieder geval van niets.

27 april 2015 om 12:32

twente-watcher,

Volgens de media heeft Twente zelf erkend dat er een langdurig contract is, maar stellen ze de rechtsgeldigheid in vraag door te poneren dat dit a) mondeling was b) niet was kortgesloten met de Rvc.

M.i. zijn dat geen argumenten om de rechtsgeldigheid in vraag te stellen. Bovendien begeven ze zich al op glad ijs door te erkennen dat er een langdurig contract is.

Als de kok al tal van collega's heeft zien verdwijnen en ongerust is over zijn eigen aanblijven, dan gaat ie ook minder beginnen presteren. Da's bij voetballers en trainers niet zoveel anders. Hey, het zijn geen robotten, het zijn mensen. Mensen met emoties en gevoelens.

Die voetballers hebben het voetballen ook niet verleerd. Zet ze in een betere omgeving, met meer rust en zekerheid en ze presteren vanzelf beter.

27 april 2015 om 09:29

Denk je dat wij dat niet weten. Dat Twente in leven word gehouden door dezelfden die deze crisis hebben veroorzaakt. Maar mogen wij onze mening dan niet geven. Moeten we alles maar klakkeloos accepteren.

27 april 2015 om 09:44

Sas32,

Neen en ja. Tuurlijk mag je je genoegen en ongenoegen laten blijken.

Maar voor je dat doet, moet je altijd eerst eens bekijken wat de oorzaken zijn en wie daar verantwoordelijk voor is.

Als de arbeiders in een bijna-failliete fabriek plots niet meer hard werken, dan moet je niet boos zijn op hen. Wel op degene die verantwoordelijk zijn voor dat bijna-faillissement.

27 april 2015 om 09:58

Pff, bijna failliete fabriek, werknemers die niet meer hard werken, deurwaarder, slecht presteren in bed omdat de deurwaarder morgen langs komt... Wat een verhalen komen hier weer voorbij, en je daarnaast voordoen als de ultieme specialist alsmede het geweten van het voetbal. Stop alsjeblieft met die onzin iedereen komt.

27 april 2015 om 10:11

arnautovic,

U kan me ook negeren. Doe ik meestal met uw reacties wanneer ze geen toegevoegde waarde hebben ook.

Voor één keer maak ik eens een uitzondering zie.

Er staat zoveel kwaliteit op het veld. Ik heb nooit een hoge pet van Schreuder gehad. Denk dat dit te hoog gegrepen is voor hem.

Niemand hoeft medelijden te hebben met arme schreuder want hij heeft er voor gezorgd dat Adriaanse weg moest en heeft er zelf voot gezorgd dat we al twee en een half jaar naar kut voetbal kijken

27 april 2015 om 09:32

Onder Adriaanse moest Schreuder het meeste werk opknappen omdat Co niet eens de namen van de spelers kon onthouden. Vraag maar eens een ingewijde naar de prestaties can Adriaanse. Die man was de weg volledig kwijt.

27 april 2015 om 09:45

Adriaanse deed het prima, ik begreep juist dat de TS niet overweg kon met Adriaanse. En dat daarom Adriaanse weg moest. Maar dat kan ik mis hebben, ik heb dat verder niet gevolgd, dus corrigeer mij maar als ik het fout heb.

Vermeulen die neem ik al jaren niet serieus. Voormalig bondscoach van marwijk die kan met zijn advies GAE niet eens redden. We zijn gewoon van mening dat schreuder niet de man is voor dit Twente. Spelers die uitblinken bij hun vorige clubs stellen teleur bij ons. Corona die speelt pas na druk van media en supporters. Working on a dream 2.0 kan pas beginnen als er een nieuwe trainer is. Rutten of Verbeek.

27 april 2015 om 09:28

En jij hebt wel jaren professionele ervaring ?

27 april 2015 om 09:31

Zeg ik dat, ben gewoon van mening dat hij niet de trainer is voor dit twente.

Hij is degene die verantwoordelijk is voor t spel wat er gespeeld wordt!! Afbraakvoetbal 0% inzet passie strijd

Ik zou zeggen: ga voor het huis van Ziyech, Castaignos en alle andere sterspelers staan schreeuwen totdat ze hun contract inleveren. Die schoppen nl geen deuk in een pakje boter. Maar die spelen natuurlijk niet goed omdat ze de druk van het publiek voelen, de stakkers. De trainer daarentegen mag wel op de strontkar omdat hij overal verantwoordelijk voor gehouden mag worden. Door dit opportunisme is de club verzeild in de huidige situatie. Maar de tokkies van P zien dat niet

27 april 2015 om 09:34

Haha man man man. Meneer heeft kennelijk de afgelopen 2-3 jaar ongeveer 0 tot 1 wedstrijd van twente gezien. Roept ook maar wat over de "tokkies van P". Ik zit regelmatig in vak P en de tijd dat het daar vol zat met tokkies is lang geleden. Hou je commentaar alsjeblieft voor je als je geen idee hebt waar je over praat.

27 april 2015 om 09:45

Je bent een tokkie als je je club zo in diskrediet brengt.

27 april 2015 om 09:47

Ga even bitterballen eten joh. De supporters staan nog steeds achter Twente. Alleen niet achter Schreuder de technische staf

Ik heb me echt verschrikkelijk lopen ergeren aan die mensen aan dat tafeltje. De onvrede gaat niet over de financiele problemen maar over de sportieve wanprestatie. We zijn het wel zat om elke keer naar enschede te moeten waar we dan weer naar een elftal individualisten moeten kijken zonder enige samenhang. Deze wanprestatie ligt niet aan joop, maar aan de trainers en spelers. Sterker nog, als de vaak heel behoorlijke selectie gewoon zn werk had gedaan en ieder jaar de groepsfase van de europa league had gehaald zaten we nu ook niet zo krap bij kas. Schreuder is niet zielig, hij is juist verantwoordelijk.

27 april 2015 om 09:49

Voetballend is het een behoorlijke selectie zoals je zegt, maar mentaal is het een en al drama. Er moeten spelers in lopen zoals Brama, Theo Janssen, Heubach. Altijd 100% passie en als het moet meer dan 100% geven. In dit elftal is er niemand met deze eigenschappen. Iets waar ook het bestuur verantwoordelijk voor is, aangezien zij spelers aantrekken.

Ik zou me als bestuur zeker de les niet laten lezen door een stelletje nitwits die
er voor zorgen dat bij Twente de spelers nog maar een vraag hebben:
HOE KOM IK WEG BIJ Zo'n Stelletje Idioten.
Supporters die de dienst uitmaken:walgelijk!!

27 april 2015 om 11:44

Supporters zijn betalende klanten. Natuurlijk hebben die recht op zich over de kwaliteit te beklagen. Dat doe jij toch ook als je in de winkel iets koopt waar je niet tevreden over bent?

Sponsors zijn ook supporters. Supporters die via hun bedrijf een groot bedrag schenken. Want denk nou niet dat dat zakelijk is, want dat is het niet. Dat gebeurt van uit supporterschap. En ook die supporters/sponsors beklagen zich. Maar die brengen wel het geld binnen. En dus mogen ze volgens jou dan niet hun ongenoegen uitspreken?

27 april 2015 om 13:04

Supporters zijn inderdaad betalende klanten, maar niet alle betalende klanten zijn supporters.
Dat laatste geldt kennelijk ook voor jou.

27 april 2015 om 16:29

Ach als je al meer dan 20 jaar een jaarkaart hebt. Hoe oud ben jij?

27 april 2015 om 22:40

Net zo oud als jij, als de gegevens die je hebt opgegeven kloppen.

Het aantal jaren dat je een seizoenskaart hebt zegt minder of je supporterschap dan het feit dat je het je club, die het toch al moeilijk heeft, nog veel moeilijker maakt.

28 april 2015 om 09:34

Ik heb alle slechte periodes van Twente meegemaakt. Dat lag vaak aan de kwaliteit van de selectie.heb slechts zelden zo'n slechte trainer meegemaakt. Als die er al waren, dan hadden ze geen contract voor 4,5 jaar. Dat is nu het perspectief: een trainer die er tot 2019 zit en alles wat er aan spelersmateriaal binnenkomt om zeep helpt. Lijstje:
Mokotjo, een lachertje geworden, verkeerde opdrachten
Lachman, durft niet vooruit te voetballen
Corona, jaar lang op de tribune gehouden, ipv zo'n Midden Amerikaanse jongen te steunen.
Ebicilio, energieke voetballer, kapot gemaakt, is niet meer te inspireren door deze trainer.
Eghan, speler met drive, maar dat mag niet, dus buiten de ploeg
En ondertussen nono´s als Martina belangrijk maken.
Er is geen concept. Wat hij probeert is Frank de Boer imiteren met z´n eindeloze balbezit en geschuif achterin. De nieuwe Hollandse school. Maar hij heeft juist de spelers om opportunistisch te spelen. Dat zie je ook op de momenten dat ze dat per ongeluk wel doen, Dan komt elke tegenstander onder druk en in de problemen en is het spel van Twente ook beter.
Ondertussen roepen dat hij ook niet snapt waarom de spelers terugzakken, maar hij heeft niet in de gaten dat zijn signalen van controle in de hoofden van de spelers gaan zitten. Ook al roept ie wat anders, de spelers voelen ragfijn aan dat dat niet klopt en geven hem wat hij eigenlijk uitstraalt: beheersing en controle.
En als je zo´n zwakke defensie hebt moet je de tegenstander juist van je eigen helft afhouden. Terwijl Schreuder een systeem van achterin afwachten en tegenstander uitlokken kiest. Door dat ze geen spelconcept hebben komen ze continue in de duels en winnen daar geen één van.
Dat was vorig jaar zo, dit jaar met andere spelers hetzelfde en in de toekomst met nieuwe spelers hoogstwaarschijnlijk weer. En op een gegeven moment kun je als liefhebber er niet meer naar kijken. Ik was er zondag tegen AZ en dan zie ik daar 11 mannen in het rood heen en weer lopen, die volgens mij geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Ze spelen 2 x 45 minuten vol en dat is het.
En daar zit ik nu al twee jaar naar te kijken. En als Schreuder blijft zit ik er nog dik 2 jaar aan vast. Ik ga ook niet elke keer naar hetzelfde restaurant als elke keer het eten slecht is.

Om eerlijk te zijn, ik vraag me de laatste dagen/weken ook af waarom alles op Schreuder wordt geschoven. Ik ben het eens met het feit dat vorig jaar en dit jaar het voetbal niet om aan te zien was. Daarnaast was er ook 0% passie en inzet te zien en op basis hiervan moet Schreuder ook gewoon "oprotten". Alleen ik snap niet waarom hij nu wegmoet en niet na de laatste wedstrijd, Twente kan niks meer bereiken en je bereikt ook niks met het feit dat je hem nu ontslaat (of zelf opstapt).

De grote veroorzaker van de grote problemen bij Twente is Munsterman en het bestuur. Paar jaar geleden hebben ze van Halst eruit gewerkt, omdat hij geen asskisser was. Vervolgens had het bestuur (lees: Munsterman) vrij spel om te doen wat hij wou. Toen heeft hij Schreuder aangesteld en hem een dik contract gegeven. Iets waar Schreuder alleen maar "ja" op kan zeggen met een glimlach.

Dit neemt niet weg dat hij in mijn ogen zelf een stap terug moet doen, en niet nog een dikke ontslag vergoeding moet krijgen (iets waar hij wel recht op heeft). Hij is mede verantwoordelijk voor het slechte spel van Twente, maar in mijn ogen is het vooral het bestuur/munsterman die verantwoordelijk zijn voor de hele situatie.

Als Twente supporter moet je als eerste heel erg boos zijn op het bestuur/munsterman voor het bijna faillisement, vervolgens op Schreuder voor het laffe spel en als laatste op de spelers. De spelers zijn namelijk ook deels verantwoordelijk. Hun moeten het laten zien in het veld en je kan mij niet vertellen dat hun dit seizoen elke wedstrijd met 100% passie en inzet hebben gespeeld.

Vervolgens moeten we als supporters ons richten op de toekomst. Een goed bestuur, waarin zoiets nooit meer kan voorkomen. Een trainer (verbeek) die de spelers aanpakt en eens laat zien wat werken is. Supporters die weer 100% achter de club staan en Twente door deze moeilijke tijd heen helpen.

27 april 2015 om 11:53

Er waren, voor gisteren, nog maar twee mogelijkheden waarop de supporters (en dus klanten) massaal hun onvrede kenbaar kunnen maken. Vol stadion, thuis.
Natuurlijk heeft het geen zin dat ze nu opstappen, maar het moet het bestuur duidelijk zijn dat ze het nieuwe seizoen 30.000 ontevreden klanten en betalers hebben als ze doorgaan.
En erger, van die 30.000 zal er een substantieel deel niet meer komen.
Ik zelf heb al 20 jaar bijna geen wedstrijd overgeslagen, maar heb nu mijn jaarkaart opgezegd.
Zit al ruim twee seizoenen naar een elftal te kijken die een parodie op voetbal maakt. Vorig jaar werden ze nog derde, maar dat zegt me niks. Ook toen was het meestal baggervoetbal, alleen maakten Tadic en Promes nog het verschil. Maar als elftal was het toen ook al ideeloos.
Als echte supporter in hart en nieren van Twente vind ik het pijnlijk om nu de jaarkaart op te zeggen, maar zo lang deze staf er zit haak ik af.
Op het moment dat er een nieuwe technische staf komt met een goede, bewezen voetbalvisie (bij voorkeur Gertjan Verbeek) koop ik direct weer een jaarkaart.

27 april 2015 om 15:44

Ik geef je geen ongelijk, zie ook mijn reactie een paar berichten hieronder.

Grote probleem is, 21 april moest je beslissen of je gaat verlengen of niet. Als Twente slim was, hadden ze die termijn verlengd tot een week na de laatste speeldag en dan hadden ze afscheid genomen van Schreuder en de andere "probleemmakers" . Zodat je nog vertrouwen kunt houden in een een goede nieuwe start.

En wat je zegt Verbeek moet komen. Verbeek trainer. van Halst financieel directeur weer. En dan Rutte technisch directeur.

Alle contracten met spelers en trainersstaf zijn met het volle verstand gemaakt. Dus, daar kun je niet zoveel mee mits je veel geld voor afkopen hebt liggen. Ik heb vorige week via Rtvoost gelezen wat er in de ,,eisen'' van die supportersclubjes staat. Daar stond: ,,wij eisen.... met ingang van direct.... blablablabla''. Niet 1 zo'n supportersclubje, maar een stuk of tien van die ,,dorpspartijtjes'' met babbels. Ergerlijk, als er ook nog dreigementen worden geuit m.b.t. ,,harde akties'' (tjonge, wat waren die hard), bij de wedstrijd tegen AZ jegens Schreuder en de staf, dan moeten die gasten zich kapot schamen.
Daar help je je club niet mee, wordt het voetbal niet beter van. Het is niet aan Schreuder die een aanbod van de club (net als spelers overigens) hebben geaccepteerd. Dat Schreuder misschien ietwat is overschat, dat geloof ik toch ook wel. Maar nu ,,dreigende taal'' uiten aan zijn adres is walgelijk. Die gasten die gisteren weer opgepakt zijn voor het stadion nooit meer toelaten binnen een straal van 10 km van het stadion. En al die supportersclubjes die zich menen te gedragen als ,,vernietigers van de club'' alleen nog met de kont aankijken en niet meer erkennen. Die maken meer kapot dan je lief is. Ik heb goede hoop dat Twente er weer bovenop komt, maar dat zal tijd nodig hebben. Steun voor v.d. Belt en co is daarbij nodig.

27 april 2015 om 10:04

Met het haast helemaal met je eens. Het enigste is en daar hebben de supporters zeker een punt. Je betaald dik voor een jaarkaart of een kaartje voor Twente (inmiddels al dik 30 euro). Supporters reizen tientallen kilometers elke wedstrijd om erbij te zijn, en als je dan al twee seizoenen dit voetbal en deze passie te zien krijgt, dan hebben ze zeker het recht om te spreken. Maar niet op de manier zoals ze nu soms doen.

27 april 2015 om 10:29

steunen bestaat niet alléén uit blind vertrouwen in datgene wat er door vd Belt naar buiten wordt gebracht (hey klinkt bekent dat blinde vertrouwen in één man)

Precies, supporters hebben recht van spreken als je laat zien dat je als ,,bolwerk'' achter je club staat. Wanneer je eisen gaat stellen m.b.t. beleid, trainers en spelers dan gaat dat te ver. Al helemaal als je dat op deze wijze doet. Dit heeft een te negatieve invloed op alles, maar het ergste nog op sponsoren en geldschieters. Lopen die weg, dan gaat je kaartje waarschijnlijk 50 euro kosten en erger nog je club failliet. Volgens mij is die ernst nog lang niet doorgedrongen tot sommige eencellige leeghoofden. Hoe jammer is dat.

Die arme Schreuder is een grote smiecht. Laat Vermeulen eens aan Adriaanse vragen wie hem een hak heeft gezet bij Twente. Daarbij maakt ook Vermeulen de fout te denken dat de financiële situatie te maken heeft met de onvrede aangaande Schreuder. Schreuder laat het team al 1,5 jaar verschrikkelijk slecht voetballen, het doet pijn aan je ogen.

alleen account aangemaakt om hier nu toch eens op te reageren, het blijkt dat de meesten van jullie totaal niet weten wat er in Twente(als ze al weten waar het ligt )onder de supporters speelt HET gaat niet alleen om dit seizoen, het voetbal is al drie lees 3 seizoenen niet om aan te gluren en aangezien Schreuder al bijna tweeënhalf seizoen voor de groep staat (ja ook vorig seizoen !!) en hij de boel niet "gangs" krijgt en een uiterst behouden, slaap verwekkende en mss wel laffe manier van spelen hanteert is voor velen de maat vol omdat we een ander soort voetbal willen zien. Dat "we" vorig jaar derde zijn geworden Heeft ER Niets MEE TE Maken het voetbal is gewoon niet om aan te zien, dus in plaats van alléén te reageren op datgene wat er in de zogenaamde onafhankelijke media wordt gezegd ga zelf, heel eenvoudig tegenwoordig, op onderzoek uit (blijkbaar te veel werk voor de ware "onafhankelijke journalist / analist".
de meesten worden liever 4e 5e of 6e met Gewoon voetbal dan 3e of 2e met datgene wat we nu voor geschoteld krijgen. dat de financiële janboel nu (toevallig dit jaar)ook speelt staat totaal buiten de kritiek op het spelbeeld van de afgelopen jaren

27 april 2015 om 13:32

Prima.
Als de helft van jullie auto's gaat wassen op zaterdag en de andere helft gaat die dag vakken vullen bij de Lidl, hebben jullie aan het eind van volgend seizoen misschien genoeg geld om Schreuder uit te kopen.
FC Twente heeft dat geld in elk geval niet.

Het enige wat jullie nu bereiken is dat potentiële sponsors worden afgeschrikt en de club nog meer in de problemen komt.

Ik heb het gisteren gezien. Ze zitten zelf al maanden te zeuren en te klagen dat het vertoonde spel niet om aan te kijken is en nu de supporters duidelijk en georganiseerd hun onvrede over dat spel laten blijken is het weer niet goed.

Frappant trouwens dat de heren aan tafel nog geen tien minuten later het met elkaar eens waren dat de Ajax supporters recht hadden om te klagen over het vertoonde spel van hun favorieten. Luisteren die heren niet naar hun eigen woorden??

Dat de spelopvatting gewoon belabberd is komt toch op het conto van de trainer en de rest van de technische staf.

Ik vind dat je de 2 zaken los van elkaar moet zien. Alfred wordt niet aangekeken voor de financiele toestand bij Twente . Daar is hij niet verantwoordelijk voor.
Wel voor het slechte voetbal dat nu al 3 jaar in de Veste te zien is .En ik vind dat je als supporter daar best wat van mag zeggen . Je betaald ten slotte een hoop geld voor een jaar kaart en wat te drinken bij een wedstrijd.
Er is geen enkele lijn te ontdekken in t spel van twente en t wordt alleen maar erger.tja dan wordt er om t hoofd van de trainer geschreeuwd.en de plaats op de ranglijst is niet eens zo belangerijk. Als er maar strijd en passie is .tegen Vitesse bijvoorbeeld werdt er verloren maar liet Twente die strijd en passie wel zien .toen kregen ze na de wedstrijd wel de waardering van t publiek.
Ik keur trouwens de vecht partijen ed die gisteren bij de Veste zijn geweest wel af

27 april 2015 om 12:07

Natuurlijk wordt het alleen maar erger. Spelers die weten dat ze weg moeten, spelers die niet weten waar ze aan toe zijn, spelers die met andere verwachtingen voor Twente hebben gekozen, spelers die uitgejouwd worden door het eigen publiek...
Ga er maar aan staan als trainer. Op dit moment zou geen enkele trainer de spelers voldoende kunnen motiveren om 'strijd en passie' op het veld te krijgen.

Hoe graag de supporters Schreuder ook weg willen hebben dat kan momenteel gewoon niet. Schreuder verdiend ruim een half miljoen en heeft nog een verbintenis voor 3 jaar. Twente kan die 1,5 a 2 miljoen op dit moment simpelweg niet opbrengen gezien de huidige situatie. Daarnaast zal er een andere trainer moeten komen welke ook een salaris zal willen. Al met al gaat het Twente al gauw richting de 3 miljoen kosten om Schreuder er uit te gooien.
Simpel gezegd zal Twente een extra speler moeten verkopen om Schreuder er uit te gooien. Denk niet dat de Twente supporters zich dit realiseren.
Daarnaast zolang van der Laan en de RVC zonder pardon mag blijven kan ik de actie tegen Schreuder ook niet echt serieus nemen. Erg kortzichtig allemaal.

Jammer dat Schreuder nu alles op z'n dak krijgt (en sommige spandoeken konden echt niet), maar ik ben het voetbal gewoon zat. Ik snap dat alle commotie zijn invloed heeft op het spel dit seizoen, echt waar, maar ons spel is al 5 (!) jaar niet meer om aan te gluren. Preud'homme was de laatste die ons mooie avonden verzorgde.

Mcclaren viel weer terug op zijn dodelijk saaie voetbal (waar de kritiek ook op was), maar had dit keer geen Ruiz om hem te redden, en onder Adriaanse was het al helemaal onverzorgd hotseknots voetbal. Middenveldje van Wout Brama en maar alle ballen naar voren pompen.

Als je dan een paar jaar verder terug gaat, met mannen als Denneboom en Huysegems op de flanken en Hersi op tien. Zelfs toen werd er mooi gevoetbald. Moet je nagaan! Absoluut geen toppers, verre van, maar daar keek ik liever naar dan het huidige gepruts. Zelfs met Tadic en Promes was er geen touw aan vast te knopen.

Natuurlijk is de club nu gebaat bij rust, absoluut, en ik verwacht ook geen wonderen met een nieuwe trainer die ons ineens sprankelend voetbal laat spelen, maar de club is ook gebaat bij een toekomstvisie. Met Schreuder aan het roer zal het alleen maar slechter gaan. Ik heb altijd vertrouwen in Schreuder gehouden, maar als je zijn laconieke commentaar soms hoort op het moment... manmanman. Doen alsof alles vorig seizoen nog hossanna was. Nee Schreuder, dat was het niet.

Beter kun je het niet verwoorden. Wij tukkers worden mooi voor lul gezet door dat stel hersenlozen daar in Enschede.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren