Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax denkt aan voormalig scherpschutter van Benfica

Laatste update:

Ajax wil in de aankomende transferperiode afscheid nemen van Kolbeinn Sigthórsson, die nog een contract voor ruim een jaar heeft, en is op zoek naar een opvolger voor de IJslander. Frank de Boer hoopt op de komst van een spits met de nodige ervaring en er is een opvallende kandidaat in beeld bij de Nederlandse recordkampioen: Óscar Cardozo van Trabzonspor.

/

De 31-jarige Cardozo speelde tussen 2007 en 2014 voor Benfica en maakte in 175 competitieduels 112 doelpunten voor de club. Lange tijd leek het erop dat zijn toekomst bij een topclub zou liggen, maar de gewenste droomtransfer bleef uit. In de afgelopen zomer vertrok Cardozo naar Trabzonspor en in Turkije staat de teller na 24 competitiewedstrijden op 15 doelpunten.

Cardozo, 49-voudig international van Paraguay, is nu in beeld bij Ajax. Datzelfde geldt voor Obbi Oulare, die in tegenstelling tot Cardozo nog helemaal niet ervaren is: de aanvaller van Club Brugge is pas negentien jaar oud. Hij zit in zijn eerste seizoen in de hoofdmacht van Club en maakte in vijftien competitiewedstrijden, waarvan vijf als basisspeler, drie doelpunten. Oulare werd ook al in verband gebracht met Manchester United, Borussia Dortmund en Swansea City.

/

Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij Ajax, kon de interesse in het duo wel bevestigen: "Zij staan net als een aantal andere spitsen op de lijst", vertelde de sportbestuurder aan De Telegraaf. De nieuwe spits moet de concurrentie aangaan met Arek Milik en Richairo Zivkovic; zondag speelde Viktor Fischer tegen PEC Zwolle in de punt van de aanval, maar het is de bedoeling dat de Deen straks weer uitwijkt naar de linkerkant van de aanval.

In Zwolle maakte Sigthórsson de gelijkmaker voor Ajax (1-1) en zijn broer en zaakwaarnemer Andri laat weten dat 'een aantal clubs' heeft geïnformeerd naar de aanvaller. De 25-jarige Sigthórsson is bezig aan zijn vierde seizoen bij Ajax en staat na 79 competitiewedstrijden op 31 doelpunten. In januari werd hij nog genoemd bij Queens Park Rangers, maar tot een transfer kwam het toen niet.

Denk je dat Óscar Cardozo haalbaar is voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom haalt Ajax dan Milik en Zivkovic?

Ik snap dat ''aankoop beleid'' van Overmars afentoe echt niet.

Dat Ajax een aantal ervaren versterkingen nodig heeft dat is duidelijk maar als je deze speler gaat halen dan heeft de aankoop van Zivkovic of Milik dus totaal geen zin gehad.

Ik denk dat Overmars zich meer moet focussen op een ervaren CV, LV en een CM.

27 april 2015 om 07:49

A. Meer ervaring
B. Het is vrij normaal drie spitsen in je team te willen
C. Milik is pas twintig en Zivkovic achttien, daar doe je geen heel seizoen mee. Je moet ze ook de tijd gunnen

27 april 2015 om 07:57

A. meer ervaring kan je ook binnen halen op plekken die minder goed bezet zijn. B. Klopt maar dat hoeft niet ten koste te gaan van 2 grote talenten. Nogmaals er zijn posities die minder goed bezet zijn qua talent. C. Wat een onzin, weet je hoe oud Memphis Depay bijvoorbeeld is?

27 april 2015 om 08:40

Ajax heeft toch altijd 3 spitsen? Is niet nieuw hoor. Omdat toevallig 2 jonge spitsen bij Ajax spelen moet die derde maar ff wegvallen? Daarnaast is Ajax opzoek naar een fysiek sterkere spits. Iemand die duels wint en een balletje voorin kan vasthouden.

27 april 2015 om 09:15

Hoezo ten koste gaan? Ajax speelt genoeg wedstrijden dat die andere 2 gewoon hun minuten kunnen maken.

27 april 2015 om 09:27

Zoals Zivkovic dit seizoen amper een wedstrijd in het eerste heeft gespeeld en nota bene een Schöne en een Fischer in de punt van de aanval staan?

Een Cardozo was altijd een superspits, volg hem in Turkije iets minder maar kan bij Ajax zeker belangrijk zijn. Denk alleen dat De Boer hem weer dusdanig weet in te zetten (of het team eromheen), zodat hij totaal niet rendeert (zie Bojan).

27 april 2015 om 09:52

@Jump
Dat is begin van het seizoen al met m besproken. Hij wist dus waar hij aan toe was en zelf voor gekozen.

27 april 2015 om 10:17

@panerai
Verschil is dat Depay speelt met Guardado en Luuk de Jong, 2 ervaren spelers.

27 april 2015 om 10:21

Ajax zou dan geen ervaren spits hebben rondlopen. Er van uit gaan dat Sigthorsson vertrekt dan hou je dus inderdaad Milik en Zivkovic over. Ik hoop ook dat er in elke linie een ervaren speler bij komt want ook achterin heb je er 1 nodig.

27 april 2015 om 10:44

Hoezo genoeg wedstrijden? Kans is heel groot dat Ajax de voorronde van de CL niet doorkomt. Competitie is 'maar' 34 wedstrijden. Tel daarbij nog - 8 bekerwedstrijden bij en je komt op de helft aantal wedstrijden uit wat bijvoorbeeld een Real Madrid of Chelsea speelt...

27 april 2015 om 10:45

Bojan rendeert nergens.

Maar je moet niet alles geloven wat in de media komt. Hele elftallen aan spelers komen voorbij waar Ajax dan zogenaamd interesse in heeft.

27 april 2015 om 10:53

Als cl niet haalt heb je nog el, ajax zou eventueel gunstig kunnen loten ivm beschermde status34+9+10 hou je toch genoeg wedstrijden over lijkt me

27 april 2015 om 10:59

Als ze cl voorronde niet doorkomen dan is de kans alsnog groot dat ze wel in de Europa leauge komen toch?

27 april 2015 om 12:10

Wie is de 3e spits van PSV op het moment? Een 3e spits hoeft toch geen waardevolle speler te zijn, net zo min als je 3e keeper. Dit is vaker een jongen die er nog niet klaar voor is, maar alvast aan het team mag ruiken. Ajax heeft zichzelf in een lastige positie gezet, want ik ben het er mee eens dat Zivkovic nog weinig heeft laten zien - maar dit is de schuld van dat hele Zivkovic op de tribune beleid, hij had genoeg kansen moeten krijgen om te beoordelen of hij er komend jaar aan toe was. Indien je Cardozo haalt kan je Zivkovic weer afserveren als 3e (tribuneklant) spits.

27 april 2015 om 13:31

Twee grote talenten? Milik is een groot talent ja. Zivkovich is bezig zijn eigen carrière te verkrachten

27 april 2015 om 13:55

Milik heeft bewezen niet blessure vrij een heel seizoen door te maken. Cardozo zou een topspits zijn voor Ajax en een voorbeeld voor milik en zivcovic. Zivcovic is nog te jong en onvolwassen. Laat hem nog maar een jaartje bij Ajax 2 voetballen. Denk overigens niet dat cardozo komt. Ze zullen vast het plafond iets laten vieren voor hem maar alsnog zal hij niet veel verdienen. Misschien dat champions league hem wel aanlokkelijk lijkt want daar heeft hij nog niet vaak gespeeld.

27 april 2015 om 20:09

@ Panerai,
Het spijt me om mee te delen dat Zivkovic en Milik niet zulke talenten zijn als Depay. En hij heeft niet spelers als El Ghazi (19), Klaassen (22) en Bazoer (18), maar de Jong (24), Guardado (28) en Wijnaldum (24) om zich heen. Dat is ook de fout van Ajax en niet van Zivkovic en Milik...

27 april 2015 om 07:50

Drie spitsen is heel normaal bij een topclub. Cardozo is een spits waar de andere twee goed van kunnen leren, meer dan van sigi.

Ik zou zeggen doen, qua salaris zou die echt minder verdienen dan een eto'o die ze wilden halen

27 april 2015 om 07:58

Ervaring kan nooit geen kwaad, zeker niet bij dit Ajax. Echter denk ik dat met name Milik goed genoeg is voor het niveau van Ajax, hij is 20 jaar en heeft potentie. Volgens mij is de spits niet het grootste probeem van Ajax. Ervaring op het middenveld en de verdediging is denk ik belangrijker.

27 april 2015 om 10:11

Hij verdient 2,3 miljoen netto. Dit was destijds vermeld door Trabzonspor voir de beurs.

27 april 2015 om 11:03

Dat is wel iets te gortig voor Ajax. Ervaren spits a la pantelic zou Ajax goed kunnen gebruiken.

27 april 2015 om 11:09

Spelers van een redelijk niveau hebben een redelijk salaris. Niks mis mee toch? Gooi het salarisplafond maar wat omhoog.

27 april 2015 om 11:41

Is Cardozo niet wat te oud om eerst een 1 jaartje het Ajax systeem te leren bij jong Ajax? Als dit gerucht waar is, dan vind ik het een klap in het gezicht van vooral Zivkovic.

27 april 2015 om 12:46

Liever halen ze Lima, net zo goed maar goedkoper.

28 april 2015 om 13:12

Wat is er gortig? Leeftijd? Daarom is hij juist haalbaar...geen restwaarde dus minder clubs willen hem. Ik zeg doen, is een held in de 16.

27 april 2015 om 08:01

Een Cardozo gaat in NL gewoon 20 keer scoren hoor, is nog maar 31 jaar wat voor een spits nog best te doen is en je haalt natuurlijk een gevestigde naam binnen waar een aantal jonkies van Ajax best tegen op zullen kijken.

Aan de andere kant zou ik toch meer vertrouwen geven aan Milik met Zivkovic als 2e spits er achter want dit zijn beide toch wel grote talenten.

27 april 2015 om 08:06

Begrijp me niet verkeerd, het zou een aanwinst zijn maar Milik en Zivkovic zijn grote talenten, met name Milik is echt wel goed genoeg voor een basis plaats. Ajax kan zich beter focussen op de vervangers van Boilessen, Moisander en een ervaren middenvelder die naast Andersen kan spelen.

27 april 2015 om 08:22

Klopt ben ik met je eens ik zou die spelers die jij opnoemt ook vervangen en een spits moet ook niet de eerste versterking zijn, laat Ajax eerst maar eens achterin beginnen en de juiste spelers scouten want dat is ook een groot probleem vind ik.

Gudlj en Corona staan in ieder geval op mijn wensenlijstje.

27 april 2015 om 09:12

Maar als Milik (in het ergste geval) zwaar geblesseerd raakt, moet je het hele seizoen met Zivkovic of een 'nepspits' spelen.

27 april 2015 om 11:01

Volgens mij scoort klaassen redelijk vaak hoor

27 april 2015 om 12:19

Hij scoort jammer genoeg niet zo veel als een Sneijder bijvoorbeeld

27 april 2015 om 12:40

Ze scoren niet omdat ze waardeloos voetballen. dat ligt niet aan de sputsen.

27 april 2015 om 12:40

Spitsen*

27 april 2015 om 09:04

Omdat hij ervaring wil hebben in de voorste linie en omdat zowel Milik als Zivkovic op de buitenposities ook prima uit de voeten kunnen.

27 april 2015 om 09:08

Omdat Zivkovice nooit zich kan gedragen en op hem moet je niet rekenen volgend jaar.

27 april 2015 om 10:07

Is het dan niet beter om vroegtijdig afscheid te nemen? Ajax heeft blijkbaar het vertrouwen niet en Zivkovic raakt alleen maar gefrustreerder.

27 april 2015 om 10:19

Hij wist toen hij tekende dat hij in principe niet zou spelen in 1.
Dus dat zou hij niet moeten zijn.

27 april 2015 om 10:59

Zivkovic wist het inderdaad maar als je vervolgens ziet dat als Ajax 1 zonder spitsen zit en je dan nog geen kans krijgt dan kan ik me voorstellen dat ie gefrustreerd raakt.

27 april 2015 om 11:16

Je hebt hem misschien een paar keer zien invallen dit seizoen ?
Dat was niet best, dus misschien is hij er wel helemaal niet klaar voor.

27 april 2015 om 11:19

Dat eerste jaar wist ie inderdaad, al had hij vast wel eens een invalbeurd verwacht (met Sigthorsson voor hem). Een 2de jaar bij de beloften in de JL lijkt me als toptalent echt een kwelling.

27 april 2015 om 11:51

Hj heeft toch een paar inval beurten gehad?
En wie zegt dat hij volgend jaar niet bij 1 zit dan ?
Dus beetje voorbarige post.

Dit is zn eerste jaar he......

27 april 2015 om 16:52

Momenteel zitten er nog 2 voor hem omdat Sigthorsson er nog steeds loopt. Als dan ook Cardozo nog komt is die kans op minuten bijzonder klein.

27 april 2015 om 19:20

Hij mag laten zien dat hij en niet milik de eerste spits moet zijn, of de tweede indien Cardozo echt komt.
Er is afgesproken dat hij zn eerste jaar bij Jong zou spelen en zn tweede mag laten zien eerste spits te zijn.
Daar is tot nog toe niet van afgeweken, dus je commentaar is voorbarig.

27 april 2015 om 10:26

Die Cardozo die neemt ook niet genoegen met een normale loonstrookje. Die wil wel 4/5/6 miljoen per jaar verdienen

27 april 2015 om 11:04

Hij pakt nu 2,5 miljoen per jaar, zou raar zijn als hij meer gaat vragen terwijl hij alweer een jaar ouder is.

27 april 2015 om 11:23

@ajaxiwd
Netto.

27 april 2015 om 13:27

@diegopeladona

Nee, niet netto. Bruto. En volgens mij is het exacte bedrag €2.3 miljoen.

27 april 2015 om 15:06

@ajaxlwd

Het is juist logisch als ie meer vraagt, hij hoef niet weg. We behouden hem graag. En als hij dus zelf ook tevreden is. Waarom zou ie weggaan voor minder?

27 april 2015 om 18:14

Wat ik gelezen heb is dat bruto

27 april 2015 om 18:16

Voor minder hoeft ook niet, maar voor meer lijkt me niet. Ajax zak echter wel over de salarycap moeten gaan om hem te halen en dat lijkt me niet de bedoeling. Als Ajax zich aan het beleid houden halen ze hem niet.

28 april 2015 om 14:07

@efsane en ajaxiwd
Thanks. En hoe is de belasting in Turkije over zo een bedrag? Maakt dit veel uit met Nederland?

27 april 2015 om 13:02

ik denk dat Cardozo wel de nodige ervaring mee kan brengen en over kan brengen, voor wat nodig is voor Europa bijvoorbeeld. En dan hebben Milik en Zivkovic een soort voorbeeld om naar toe te werken

27 april 2015 om 13:21

Je kunt altijd pas achteraf concluderen of een aankoop zin heeft gehad of niet. Ik ben het wel met je eens dat deze positie niet de hoogste prioriteit geniet. Maar als we Europees dit jaar eens niet uitgeschakeld willen worden door clubs uit Roemenië, Oostenrijk of Oekraïne zal er wel een ontwikkeling moeten plaats vinden in de selectie. Zivkovic is absoluut goed genoeg om in de Eredivisie te strijden met Milik om de spitspositie, maar internationaal komt hij nog tekort. Daarnaast schiet deze jongen telkens zichzelf in de voet met zijn gedrag, wat ook vandaag weer te lezen valt.

Het is overigens slechts 1 van de namen op het lijstje, dus laten we vooral niet te voorbarig zijn met reacties.

27 april 2015 om 13:31

Dit moet je even serieus nemen als Eto'o naar Ajax.

27 april 2015 om 13:59

Haha Inderdaad echt een Top beleid daar in Amsterdam..

Cardozo verdient waarschijnlijk een goed salaris en ligt wellicht nog een tijd vast bij Trabzon. Hij speelt er immers pas een jaar. Duur geintje dus, als hij al geinteresseerd is.

Vorig jaar was het Eto'o , waar ze mee bezig waren en die uiteraard niet kwam. En nu hebben ze het volgens de geruchten dus over Cardozo, een tot 3 jaar geleden fantastische spits. Op zich wel goed nieuws voor Joris Mathijsen, eindelijk een spits die hij op snelheid kan hebben.

27 april 2015 om 08:05

Gelukkig wordt Mathijssen zn contract niet verlengt!

27 april 2015 om 08:54

Bij Ajax kicken ze altijd op namen. Als er maar een bekende naam op het veld staat, want dan kun je tenminste voor de dag komen...

Maar kan me niet voorstellen dat Cardozo in het salarishuis van Ajax past en dat hij goedkoop zal zijn qua transfersom

27 april 2015 om 09:04

Goh noem die bekende namen dan op die in het veld staan? Weer zo een bladerdeeg verhaal. Ajax focust 9vd10 x juist op onbekende spelers.

27 april 2015 om 12:49

Daarom gingen ze vorig jaar voor Eto'o? Jaar daarvoor Bojan? En ook in andere jaren probeerden ze grote namen te halen om mee in de CL te spelen. Ik zeg niet dat het negatief is, ik zeg alleen dat het lijkt alsof Ajax denkt dat je perse een grote naam in de ploeg moet hebben als je CL speelt (als het komend seizoen zover komt)

27 april 2015 om 19:54

Uiteindelijk is alleen Bojan gekomen voor de rest niemand.
Jij hebt het over bekende namen die in het veld staan. Ik zie ze niet,

Daarnaast realiseert Ajax zich waarschijnlijk dat velen van de ED spelers vaak tekort komen voor Ajax.

27 april 2015 om 13:33

Volgend jaar proberen ze Berbatov.

Oulare zou ik op dit moment nooit halen als ik ajax was. Hij heeft wel talent. Hij is groot, sterk maar toch is hij fysiek niet 100 hij kan nog geen volledige wedstrijd spelen zonder neer te vallen van de krampen. Dus hij lijkt me een te groot risico

27 april 2015 om 08:22

Dat is allemaal waar. Maar...als ie vast in de basis staat en zijn wedstrijden kan uitspelen, dan is ie niet meer haalbaar voor Ajax.

27 april 2015 om 08:44

Dat klopt, maar ik heb er mijn twijfels toch bij. Het hangt er natuurlijk wel vanaf voor hoeveel dat ge hem kunt kopen. Enig idee hoeveel brugge voor hem vraagt?

27 april 2015 om 08:58

brechttvb,

Ik denk dat dit gewoon geen issue is. Die zijn geen vragende partij.

Hij komt net piepen, moet echt nog beter worden en zich vast in de basis spelen.

Mochten ze het toch doen, dan zullen ze wel een miljoen of 3 a 4 verwachten. Op dit moment eh. Dat kan volgend seizoen al een veelvoud zijn.

27 april 2015 om 09:04

10 miljoen......maar als Ajax zou komen wordt dit bedrag zeker 20 miljoen.
Dit bedrag kan toch goed van die hoge berg van 100 miljoen afglijden.

27 april 2015 om 10:49

Ze moge ligeon erbij hebben bij de 4 mil

27 april 2015 om 11:48

brechttvb
Club laat hem niet gaan. Ben ik van overtuigd. Denk ook niet dat hij weg wil, de papa wil ook dat hij eerst een basisplaats afdwingt.

Dan zal er wel een topschutterstitel volgen en een transfer naar de PL voor 13 mljoen.

28 april 2015 om 16:39

Lichte overschatting wel. Oulare zal serieus aan zijn mankementen mogen werken om zo veel geld waard te worden.
Ik ben benieuwd of hij er echt in slaagt gedurende een seizoen een basisplaats af te dwingen en de aanval te dragen.

Op dit moment zijn er niet echt interessante spitsen voor Ajax in België. Eventueel Ezekiel maar dat is niet echt het type dat ze zoeken denk ik.

27 april 2015 om 09:09

brechttvb,

Als je dan toch een spits uit België wil, ga dan voor Depoitre. Ik zie hem echt niet graag vertrekken, maar da's een kanjer.

Da's een werker, een slimme vent, eentje die een bal kan vasthouden, zelf makkelijk scoort maar toch vooral een teamplayer is. Zal wel een miljoen of 5 a 6 moeten kosten.

Cardozo is haalbaar, uiteraard. Maar de totaalprijs is niet mis, zal toch inclusief, ik herhaal inclusief salaris zo'n 15 miljoen moeten kosten voor zo'n twee seizoenen, de vraag is of hij dat waard is maar het zou wel een absolute versterking zijn mits hij zijn trabzonspor en Benfica niveau haalt.

27 april 2015 om 08:31

Haalbaar is niet alleen financieel. Heeft deze man nog trek in de eredivisie van het koude Nederland? Of heeft hij het naar zijn zin in Turkije? Wil Trabzon na een jaar al weer verkopen?

27 april 2015 om 08:44

Ja dat ook, maar champions league is hier wel reeëler dan met trabzonspor, plus Amsterdam is een wereldstad, trabzon is dat ook maar wel minder vind ik, ben er geweest drie jaar geleden.

27 april 2015 om 08:48

Hij is geen toerist. Hij kan ook niet dag en nacht de stad in. Veel Zuid Amerikaanse spelers willen zoveel mogelijk knaken verdienen en daarna lekker terug naar huis.

27 april 2015 om 11:41

Typische broodvoetballer uit Zuid Amerika, al moet hij naar Ijsland waar betaald voetbalt hij.

27 april 2015 om 13:32

Wat ik heb opgemaakt van Cardozo en zijn gegeven interviews, is dat hij een natuurliefhebber is (hetgeen ten overvloede aanwezig is in Trabzon), enorm van de stad en de passie voor het voetbal van de mensen houdt en dat hij zeer tevreden is. Onze voorzitter heeft aangegeven hem niet kwijt te willen (en in de winter al aanbiedingen heeft afgeslagen) dus dat verhaal van een broodvoetballer die alleen maar voor het geld naar IJsland zou gaan, lijkt me heel stug! Alhoewel, in de voetballerij kan alles, dat weten we dan ook weer.

Cardozo, zou die voor 1 miljoen hier willen spelen? Vraag het me af.
En die Oulare, die is 19, das nou niet een ervaren speler.
Maar goed, ze staan op een lijstje, zoals waarschijnlijk nog heel veel meer spelers

27 april 2015 om 11:55

Oulare is zeker niet ervaren, maar staat al op het lijstje van Utd e.d. Enorm talent. Zie dit artikel.

Damien Comolli is een bekende naam in het voetbal. Hij was werkzaam bij Tottenham, Liverpool en Saint-Etienne. In de Franse pers geeft hij zijn mening over wat PSG moet doen op de transfermarkt. Hij raadt de club van Zlatan Ibrahimovic aan om te denken aan een speler van Club Brugge.

"psg moet inderdaad kijken naar volgend seizoen, maar ook naar de drie volgende jaren. Daarom denk ik aan de 19-jarige Obbi Oulare. Hij speelt in België en is echt een zeer groot talent. Ze moeten hem zeker in de gaten houden", aldus de voormalige sportief directeur van Liverpool.

27 april 2015 om 13:18

Ik zal niet ontkennen dat het een talent is, maar als je Milik en Zivko al hebt ben je beter met een ervaren speler.

Komt niet en is niet haalbaar , Ajax is compleet de weg kwijt.

27 april 2015 om 09:45

Kijk jij bent echt een optimist, niet geschoten is altijd mis toch?

27 april 2015 om 10:10

Je bedoeld een pessimist, neem ik aan?

27 april 2015 om 10:32

Klopt, was sarcastisch bedoeld

27 april 2015 om 10:37

Sarcasme denk ik.

27 april 2015 om 10:38

Sorry reactie niet gezien verwijder bericht.

Cardozo is wel een speler die gif voorin kan brengen. Kan ook zelf een goal creëren.
Zivkovic een jaar verhuren aan subtop van NL. FC Groningen, Heerenveen en FC Twente zullen blij met hem zijn.

27 april 2015 om 12:31

nee, we hoeven hier niet zo'n arrogante mooiboy die overal te laat komt

Name dropping is begonnen... Wat kansloos allemaal... Wat een paniek !

We gaan ineens weer omslaan in dom koopgedag. Frank moet zijn spelsysteem aanpassen, een stijl met diepgang, snelheid, lef en bravoure. Ga door met het beleid om jonge topvoetballers op te leiden. Twee aankopen is voldoende voor dit Ajax, een linksback en een linksbuiten en wellicht Heitinga voor alround backup en het zogenaamde kleedkamergevoel.

27 april 2015 om 10:35

En dan volgend jaar weer als 2e of 3e eindigen door een gebrek aan ervaring? Je ziet toch hoe belangrijk het voor PSV was om een Guardado aan te trekken. Als er 1 ding duidelijk geworden is dat het bij Ajax schort aan ervaring in de ploeg. Een speler als Cardozo, die talloze prijzen heeft gewonnen en nog steeds van een hoog niveau is, zou juist geweldig zijn om er bij te hebben. Milik is ook een prima spits, maar dat is dan je enige.

27 april 2015 om 11:01

Kom op zeg....

Nu is ervaring ineens het modewoord. Cillissen, Veltman en Klaassen zijn inmiddels ook niet onervaren meer. En Europees kan een Nlse club toch niet meer aanhaken. Guardado is een prima voetballer, maar ook mislukt in Spanje en in de Bundesliga. Zoals Guardado bij PSV speelt kan hij toch niet bij Ajax spelen, dus laten we vooral dat niet kopiëren.
PSv had jaren terug ook met Van Bommel ook ervaring terug gehaald. Maar dat werd ook niets.

Laat Ajax vooral volgens het aloude Ajax-systeem voetballen, dus met vleugels en een 10 gaan spelen. En zorg dat het plezier weer terugkeert. Laat dat maar de basis zijn !

27 april 2015 om 11:18

Van Bommel was destijds ouder en al duidelijk over zijn top heen. Laatste kunststukje voor hem was het WK. Ja ervaring is belangrijk. Je staat bij Ajax met een paar broekies te voetballen. Natuurlijk is Veltman wel wat meer ervaren, maar waarom maakt hij dan nog zoveel fouten? Je hebt het over 3 spelers die nog geen 25 zijn en je verteld dat ze ervaren zijn. Ga toch weg. Spelers zijn op hun top als ze de 26 zijn gepasseerd. Waarom speelt Ajax dan alleen met kleine kinderen?

Guardado is zeer zeker niet mislukt in Spanje. Heeft bij Depor gewoon zijn basisplaats gehad. Bij Valencia op het begin ook. En ik zeg ook niet dat Ajax een type Guardado moet halen. Ik zeg dat een aantal spelers in de leeftijdscategorie 25-32 heel belangrijk kunnen zijn. Als Ajax straks in de voorronde CL uitkomt, denk jij dat ze het gaan halen met een middenveld Bazoer-Klaassen-Sinkgraven? Of de rest van dat grut wat er rondloopt?

En het is wel leuk dat je over een Ajax-systeem loopt te ouwehoeren. Maar voetbal evolueert nou eenmaal. Allemaal Cruijf-gelul is dat. Wil je aansluiting hebben bij de top? Zorg er dan voor dat er echte mannen op het veld staan. En niet die talentjes jaar in, jaar uit. Daarom heb je spelers van het niveau Guardado/cardozo nodig. Ik zie PSV eerder de groepsfase van de CL overleven dan het Ajax van de afgelopen jaren. En ja, dat zal misschien wel van de aanwezigheid van Guardado afhangen.

Feit is, dat vroeger het voetbal veel meer van talent afhankelijk was dan nu het geval is. Jongetjes van 19/20 kunnen toch niet op tegen de mannen die elke dag investeren in hun lichaam in het krachthonk? Cruijf was vroeger een mager scharminkel. Maar tegenwoordig zie je zelfs aan Messi dat hij in het krachthonk hangt.

De topclubs in Europa spelen voornamelijk met spelers tussen de 26 en 32 jaar oud. En wij komen ieder jaar met een team aanzetten waar de gemiddelde leeftijd 22 is. Zo goed zijn de resultaten niet toch?

27 april 2015 om 11:33

Zoveel goede spelers in de leeftijdsklasse van 26-32 willen niet naar Ajax of Eredivisie komen.
Of je moet met spelers als Zimling aankomen....

Maar als we jou moeten geloven, dan moeten we van de Ajax identiteit af. Gewoon nog meer spelers halen, hierdoor meer ouderen in het elftal. Ook maar geen vleugelspel meer (want dat is ook uit de tijd). Zullen we dan ook maar de rode baan van het shirt halen, want alles verandert tenslotte....

27 april 2015 om 11:50

Ehm de Ajax-identiteit? Je wilt toch aansluiting vinden bij de top van Europa? Tot nu toe zie ik dat op deze manier niet gebeuren. Je hebt het over opleiden van topspelers, de enige speler uit dit Ajax die de top kan halen is Klaassen. Eventueel Cillesen, Bazoer en Milik als alles, maar dan ook alles, meezit.

Ik zeg niet dat veel spelers in die leeftijdscategorie open staan voor Ajax. Maar als je dan een Cardozo kan aantrekken, loopt dan niet te zeuren over de jeugdopleiding. Die hele Ajax-filosofie slaat nergens op. En het aantrekken van Zimling is natuurlijk totaal niet waar ik het over heb. De persoon die hem heeft gestrikt mag van mij zijn baan verliezen.

27 april 2015 om 12:17

Aansluiting bij de Top van Europa ?? Dat is het grote einddoel, maar of dat haalbaar is ??? Laten we ons vooral concentreren op een aantal tussendoelen.

* meer plezier, dat straalt er nu niet vanaf. Bij de selectie niet als ook de technische staf. Het is een gespannen sfeertje. Oké dankzij de resultaten, maar daarvoor was het ook. Plezier hoort de basis te zijn, zonder een café elftal te worden.
* aanvallend voetbal. We zijn daar groot mee geworden en is de stijl van Ajax. Heeft ons altijd veel gebracht. En gelukkig zien we internationaal dat aanvallend voetbal weer loont. Gelukkig maar.
* overheersend te zijn in NL. De club heeft het financieel goed voor elkaar, een prima selectie, een goede trainersstaf, de betere jeugd. Dan moet je kunnen overheersen (wil niet zeggen dat je altijd kampioen moet worden) maar wel vaak of anders behoorlijk concurrerend kunnen zijn.

Daarna mogen we pas aan Europa denken.

Cardozo is een hele goede spits geweest bij Benfica. Technisch perfect en een prima aanspeelpunt. Alleen niet snel, geen trainingsbeest, zoals De Boer dat graag wil zien. En is hij financieel haalbaar ? Zet je daarmee Milik maar gewoon weer op de bank ?

27 april 2015 om 12:32

Plezier? Je hebt het hier wel over betaald voetbal hoor. Het is fijn als spelers ook plezier hebben in hun werk, maar resultaten boeken is ieder jaar weer het belangrijkste.

Aanvallend voetbal? Cardozo heeft jarenlang laten zien dat hij bij Benfica in een zeer aanvallende ploeg kan spelen.

Overheersend? PSV was dit jaar overheersend voornamelijk omdat Guardado op het middenveld heerste. Prima selectie? De verdediging is matig. Middenveld redelijk. De aanval ook matig. Waar heb jij het over?

Europa? Natuurlijk moet je daar aan denken. Clubs hebben toch ambitie... '' Plezier hoort de basis te zijn, zonder een café elftal te worden.'' Als jij het voor het zeggen had bij Ajax was het overduidelijk nu een cafe-elftal geweest. Nogmaals, we hebben het hier wel over betaald voetbal met miljoenen-contracten.

De Boer wil snelle trainingsbeesten? Zowel Milik, Sigthorsson als Zivkovic zijn dat allemaal niet. Zivkovic is net disciplinair geschorst en 3 spelers uit de jeugdopleiding mishandelen een vrouw op straat... Lekker blijven doorgaan met je jeugd opleiden. Er komt nauwelijks meer iets echts door vanuit de jeugd. De enige speler die het de afgelopen 5 jaar echt op topniveau laat zien na een overstap, is Eriksen. De rest maakt het niet of nauwelijks waar nadat ze zijn overgestapt.

27 april 2015 om 13:35

Ook in het betaalde voetbal is plezier een belangrijke drijfveer !

Aanvallend voetbal; ik heb het over de punten die nu al ter verbetering doorgevoerd moeten worden Dus met dit Ajax moet je aanvallender spelen dan er nu gebeurt. Dus Cardozo staat daar sowieso al buiten.

Met deze selectie kun je zeker ook overheersen. Alleen moet je spelers wel op de juiste plaats zetten. Klaassen op 6, Bazoer aanvallend, een middenvelder op de flanken, backs die de voorzetten moeten geven, dan valt alles in duigen !

Natuurlijk moet iedereen ambitie hebben. Laat Ajax dan eerst eens beginnen met de eerder genoemde punten 1, 2 en 3. Daarna kun je aan Europa gaan denken.

Nergens bedoel ik snelle trainingsbeesten.... Maar De Boer houdt wel van brave trainingsbeesten. En Sigthorsson is daar een typisch voorbeeld. Kishna en Zivkovic zijn dat bijvoorbeeld niet en geen wonder dat ze uit de gratie geraakt zijn.

Maar goed, ieder zijn zienswijze. Jij ziet liever flink wat aankopen + ervaring naar Ajax komen. Prima, jouw visie. Ik deel dat zeker niet.
Fijne dag nog !

27 april 2015 om 19:26

Klaassen heeft juist diepgang als zijn sterkste wapen. Als hij op 6 speelt, benut je dat niet. Bazoer aanvallend? ja dat kan, maar die jongen is gewoon nog te jong voor de basis. Daarnaast staat Bazoer vooral bekend om wat hij verdedigend brengt. Leen hem eerst 2 jaar uit aan andere clubs en dan is hij er misschien klaar voor.
Ajax moet eerst met jou 1,2,3 punten beginnen voordat ze aan Europa moeten denken? Het is toch 1 van de afgevaardigden die ons daar vertegenwoordigen? Ze zullen er nu al aan moeten denken, omdat ze daar zo goed als elk jaar spelen. Kan wel zijn dat ze niet aan jouw stappenplan voldoen, maar de realiteit is dat ze gewoon elk jaar Europees voetbal spelen. Je zou toch denken na 4 jaar op rij CL, dat ze er een keer ''aan gaan denken''.
Inderdaad ieder zijn eigen mening, maar ik vind echt dat je hier een partij onzin probeert te verkopen. dan op het eind Fijne Dag! roepen is je er goedkoop vanaf brengen. Ik heb je op heel veel punten aangegeven waardoor ik die mening heb, en je hebt maar de helft ontkracht. Maar jij je zin, we gaan komend seizoen naar Ajax in de voorronde CL kijken, die ze met heel veel mazzel kunnen overleven, en dan vervolgens uitgeschakeld worden in de groepsfase tegen clubs die wel allemaal spelers van 25 in de basis hebben staan. De beste talentjes van Nederland aantrekken (cillesen, Bazoer, Sinkgraven, Zivkovic enz) en dan ff kampioen worden. En het ergste is nog dat een Zivkovic, Sinkgraven, Van der Hoorn het gewoon geweldig deden bij de club waar ze voor Ajax speelden. Die jongens waren zich keihard aan het ontwikkelen, en die waren al veel verder geweest als Ajax ze niet had aangetrokken om ze in de jeugd te stallen. Sinkragraven krijgt de kans, maar is duidelijk nog niet klaar voor de basis van Ajax. Misschien opvallend dat nu Bazoer en Sinkgraven de plaats van Schone en Serrero vaak innemen Ajax slechter draait. Maar als ze dan echt iets voor ons land moeten betekenen, dan staan we weer voor gek. ik ben blij dat PSV dit jaar de kans krijgt.

27 april 2015 om 19:41

Basis van Ajax.. tuurlijk je hebt ook nog Schone en Serrero, maar dit lijkt op dit moment de voorkeur van De Boer. Misschien nu Fischer fit is, dat hij er ipv Kishna zou staan. Maarja beide 20, dus maakt niets uit. Kijk eens naar het elftal en vertel mij wie er een duel van Pepe of Terry gaat winnen? En als Bazoer op zijn 21e dat straks kan, wordt hij weggekocht en vervangen door een talentje ergens uit Nederland.
Weet je wie er misschien een duel zou kunnen winnen van topverdedigers? Een bekende 31-jarige spits die zich jarenlang bij Benfica heeft bewezen. Maar we kunnen ook doorselecteren.. Misschien dat Veltman over een jaar Messi aanpakt of dat Tete over Ribery heen knalt en Alaba vervolgens keer op keer overklast. Misschien dat Cillesen een penalty van Aguero pakt. Aanvallend voetbal is wat ons succes brengt. Als jij in het buitenland aan iemand verteld dat Ajax op dit moment aanvallend voetbal speelt, en dat ze welgeteld 1 speler hebben die de dubbele cijfers heeft gehaald xD

Cillesen26
Van Rhijn23
Veltman23
Viergever25
Boilesen23
Bazoer18
Klaassen22
Sinkgraven19
El Ghazi19
Milik21
Kishna20
27 april 2015 om 11:13

Ik zou eerder een middenvelder halen dan een linksbuiten.ajax kan in elke linie wel een versterking gebruiken. Geld is het probleem niet....

27 april 2015 om 11:25

Ik verwacht namelijk dat Kishna vertrekt (helaas).
En een échte linksbuiten hebben we niet, met Fischer, Schöne, Andersen blijft het behelpen. Cerny is nog te jong, dus vandaar een nieuwe linksbuiten !

In eerste instantie heb ik zoiets van " Aja kan hem niet kopen" maar als een gare club als Trabzonspor dat kan, kan Ajax dat ook.

27 april 2015 om 11:09

Alleen denk ik dat een 'gare' club als Trabzonspor geen salarisplafond van 1 gaar miljoentje heeft.

27 april 2015 om 11:22

Die gare club is wel bereid om geld neer te leggen, terwijl Ajax dit niet wil doen.

Hij krijgt bij ons een netto salaris van iets meer dan 2 miljoen Euro, wat al een miljoen hoger ligt dan het salarisplafond van Ajax.

En die gare club, speelt al jaren Europees en weet meestal ook in Europa te overwinteren.

27 april 2015 om 12:32

Alleen de E.L. zul he bedoelen want C.L. redden ze ook niet.

27 april 2015 om 13:32

We hebben in 2011/2012 ook CL gespeeld en wisten van Inter uit te winnen

Maar ja, sindsdien inderdaad EL gespeeld, maar door zulke aankopen te doen richt TS weer alle pijlen naar de CL. Niet dit jaar, maar volgend jaar dan, wanneer ook onze nieuwe stadion klaar is voor gebruik.

27 april 2015 om 14:44

Ja en Ajax wist in 2012/13 te winnen van Man city en in 2013/14 van Barcelona. Wat is je punt daarmee ?

Nee geen Cardozo, hij is van ons!!!!! En overigens denk ik niet dat Ajax dat salaris van hem wil betalen aangezien hij veeeel meer dan 1 miljoen verdient.

27 april 2015 om 08:45

Ja dat kan Ajax prima neerleggen, alles wat trabzon hem kan bieden kan Ajax ook, daar ben ik van overtuigd alleen of Ajax dat wil ..

27 april 2015 om 08:49

Ajax gaat een broodvoetballer op leeftijd 2.5 miljoen per jaar betalen?

27 april 2015 om 13:21

Ik zeg toch ook of Ajax dat wilt?

27 april 2015 om 19:14

Ik zeg toch ook niet dat ze dat niet kunnen, ik zeg dat ze dat waarschijnlijk niet willen, je hoeft niet gelijk in te gaan op wat trabzon kan bieden kan ajax ook, we weten ook wel dat Ajax dat kan

Salaris bij Trabzon is 2,6 miljoen Dollar volgens celebritiesmoney.com. Dat salaris zie ik Ajax niet betalen. Afkoopsom erbij. Tekengeld. En restwaarde is nul.

27 april 2015 om 10:06

En ook al biedt Ajax zo'n salaris, dan nog zal Cardozo minder overhouden, omdat hij veel meer belasting in Nederland moet betalen dan in Turkije. Dus dat betekent dat Ajax een veel beter contract moet aanbieden, zodat die man evenveel of meer overhoudt als zijn huidige salaris. En zal Ajax dat doen? Lijkt me niet.

27 april 2015 om 10:25

Het zal Netto zijn neem ik aan......

27 april 2015 om 11:12

Dan doet hij toch net als die rijschoolhouder, geen belasting betalen

Wat ik eigenlijk een van de belangrijkste dingen vind naast dat een ervaren speler uiteraard kwaliteit heeft, is dat er eindelijk iemand in het elftal staat waarvan mensen denken: O ja! Die! nu zijn er allemaal half anonieme voetballers. Ik denk dat als je Europees speelt dat zoiets al helpt in de manier waarop een tegenstander naar een wedstrijd kijkt.

Ik denk dat je miss nog wel meer hebt aan pizzaro van bayern of zie ik dat verkeerd ? Hahaha

Wrm halen ze geen chamakh van crystal palce, goeie spits opzich

27 april 2015 om 11:16

Die is inderdaad goed , maar vind zelf cardozo beter , al zou chamakh denk ik wel een hoog salaris eisen

Ajax dat was voor mij altijd een club die nederlandse spitsen voortbracht...
Bosman kieft van basten kluivert, dat soort gasten. Maar ook op andere posities stonden er altijd weer talenten klaar, seedorf de boer rijkaard, enz. Ajax is voor mij al een tijdje Ajax niet meer. Sinds Sneijder en van de Vaart hun debuut maakten is het maar matig wat er doorbreekt. Nu zijn ze al een tijdje hetzelfde aan het worden als andere clubs in europa.. De boel bij elkaar kopen. Of dat nou op 17 jarige leeftijd gebeurd of ouder. Ajax heeft de flair en het gezicht van de eigen jeugd allang niet meer. Als je vooral koopt leg je het altijd af tov de andere europese clubs, die kunnen namelijk de top kopen en dat zal Ajax nooit kunnen daar is gewoonweg te weinig geld voor beschikbaar. Volgens mij is er bij Ajax nog nooit zoveel geld in de jeugd gestopt al nu. Niet eerder was de jeugd zo professioneel voorzien in accomodatie, dure begeleiding met oa een bergkamp en jonk... Nog niet eerder voetbalde Ajax zo onherkenbaar en moest het zoveel spelers van buiten de club halen.
Erg jammet dat Ajax zijn gezicht kwijt is.

Oulare is een sterke en snelle spits, maar is maar 1 jaar ouder dan Zivkovic, dus weet ik niet of dat slim is.

Oulare is een groot talent, maar waarom zou hij Club Brugge in ruilen voor Ajax? Ik zie niet echt de enorme positieverbetering hier.
En ik denk dat er in Belgie ook nog andere spitsen spelen die interessanter voor Ajax zijn. Bijvoorbeeld een Mitrovic.

27 april 2015 om 09:11

Mitro is een beperkte spits die echt niet zou passen bij Ajax. Bovendien is ie véél te duur voor Ajax.

Die gaan echt geen 15 a 20 miljoen meer voor een speler betalen. Dat hebben ze al eens eerder gedaan. Dat werkte niet.

27 april 2015 om 09:28

Maar een Cardozo, Oulare, Milik, Zivkovic en Sigthorsson zijn ook niet gratis. Dan heb je straks alsnog die 20 Mio geinvesteerd...

27 april 2015 om 09:55

Ferryn,

Zeker niet. Maar een spits van 20 miljoen is ook geen garantie dat het gaat lukken.

Met eentje van 4 miljoen, krijg je meestal nog ongeveer je geld terug. Minimaal.

Elke club heeft zijn grenzen. Ook Ajax.

27 april 2015 om 09:39

Daarbij komt nog dat Oulare in de Engelse pers liet uitschijnen dat hij geboekt staat bij United.
Als men van die kant intresse vertoont dan valt de naam Ajax gewoon weg.

27 april 2015 om 11:58

Oulare is veel completer dan Mitro en wordt sowieso beter, ook al is Mitro nu wel beter. United en co. kwamen tijdens Club Brugge-Anderlecht Mitrovic scouten en zijn meer onder de indruk van Oulare.

"damien Comolli is een bekende naam in het voetbal. Hij was werkzaam bij Tottenham, Liverpool en Saint-Etienne. In de Franse pers geeft hij zijn mening over wat PSG moet doen op de transfermarkt. Hij raadt de club van Zlatan Ibrahimovic aan om te denken aan een speler van Club Brugge.

"psg moet inderdaad kijken naar volgend seizoen, maar ook naar de drie volgende jaren. Daarom denk ik aan de 19-jarige Obbi Oulare. Hij speelt in België en is echt een zeer groot talent. Ze moeten hem zeker in de gaten houden", aldus de voormalige sportief directeur van Liverpool."

28 april 2015 om 20:48

Oulare completer dan Mitrovic? Ik denk het niet. Technisch een pak minder dan Mitrovic, trager en ook minder efficiënt voor doel. Een mindere versie van Lukaku.

Oulare en Mitrovic zijn beiden van 1996. Ik vraag mij af op basis van wat Oulare volgens jou beter zal worden dan Mitrovic.

Mitrovic zit dit seizoen in alle competities samen al aan 25 doelpunten waaronder ook goals in de CL. Hij staat nu al veel verder in zijn carrière op dezelfde leeftijd en wordt internationaal ook hoger aangeschreven dan Oulare, die nu vooral door de Vlaamse pers opgehemeld wordt.

Mitrovic wordt door o.a. Gazzetta dello Sport, 101greatgoals, Tuttosport, ... bij de grootste talenten ter wereld gerekend, terwijl Oulare nergens in die internationaal gerenommeerde lijstjes voorkomt.

Tot vorig jaar had niemand van Oulare gehoord, terwijl Mitrovic enkele jaren geleden al furore maakte bij de Servische U19: Europees kampioen en verkozen tot beste speler van dat toernooi.

28 april 2015 om 23:57

Technisch minder en trager, wat een grap.
Minder efficiënt klopt wel. Lees je geen kranten? De analisten zeiden ook dat hij een pak completer is dan Lukaku. Daarom niet beter, maar niet te vergelijken.

Oke, Mitrovic draait al langer mee, leuk. Lewandowski is misschien de beste spits ter wereld en die speelde ook tot z'n 22e in Polen, als nobele onbekende. Zegt dus weinig over hun potentieel.

Toch wel opvallend dat Ajax nog steeds geen goede spits heeft opgeleid.

Denk dat dit weer een gevalletje Eto'o word.
Even namedroppen en dan komt het weer niet rond.

Zou een goede transfer zijn denk ik. Ben benieuwd of hij snel kan wennen aan het Ajax systeem

Cardozo is een goeie spits voor Ajax hoor maar ik zou ook willen weten wie die andere spitsen zijn die op de wensenlijst staan. Misschien zit er nog wel een betere spits tussen een jongere spits van 25 of 26 jaar die gaat ook nog is langer mee en daarbij is het scorendvermogen ook wat minder 15 goals uit 23 wedstrijden voor Cardozo. Hij is misschien echt onmogelijk maar het liefste zou ik Huntelaar terug zien bij Ajax. Maar dat zal voorlopig nog wel uit blijven. Aangezien hij het nog steeds geweldig doet bij Schalke 04 en ook in de CL kan nog prima mee tegen de grote clubs. En zou Jonathan Soriano ook op de lijst staan en zijn Braziliaanse ex-collega bij Salzburg Alan die zouden ook niet misstaan bij Ajax hoor. Maar die Alan verdiend nu veel geld in China dus die zal ook gauw naar Ajax komen. Soriano zou wel kunnen kan bij Ajax denk ik wel meer verdienen dan nu bij Salzburg. Maar ze mogen van mij ook wel Embolo halen van Basel die kan dan straks dan met Zivkovic een duo vormen. Die jongen is 18 jaar en heeft heel veel potentie. Haal gewoon een ervaren spits voor 2 jaar en dan zullen Milik, Zivkovic en die Embolo het over kunnen nemen. Mooi scenario toch? Maar kan Ajax ook niet even aan de fundering van het huis werken want daar achterin moet je toch beginnen met aanvallen. Ik weet niet hoor maar Botteghin valt toch steeds meer op bij Groningen zou het wat zijn voor ons? En Denayer huren van City met optie tot koop. En voor het middenveld Gudelj en Chery halen?

27 april 2015 om 23:10

Haha, Embolo en Zivkovic, jij hebt wat veel fifa gespeeld. Alleen zou het raar zijn om Embolo te halen want die scoort niet meer dan zivkovic en die zou dan ook nog moeten wennen aan het Ajax systeem, en dat gaat hij toch niet doen, want hij is basisspeler bij Basel.

Hoop van niet. Je hebt Milik. Statistisch gezien de meest efficiënte en trefzekere spits van de Eredivisie. Laat die vent volgend seizoen alle 34 duels spelen - mits fit - en hij maakt er minstens 20.

Dat je een ervaren beuker erbij wil hebben kan ik snappen. Maar kies dan niet voor Cardozo die veel te veel verdiend en geen genoegen zal nemen met een plek op de bank.

O wat zal het mooi zijn als Ajax zomaar Cardozo en een goede CV binnen halen.. Moet je daarna al deze reacties lezen.

Ik vind Cardozo altijd een zwaar onder gewaardeerde spits. Zo veel passie,inzet en kracht DE Gewenste toevoeging in de spits!

27 april 2015 om 09:27

Zo ondergewaardeerd dat Trabzon hem 2,5 miljoen per jaar betaald. Transfersom, tekengeld. Je hebt alleen CL nodig om Cardozo te financieren.

27 april 2015 om 09:42

Cardozo prachtige speler. Snap niet waarom Benfica hem vorig jaar in de EL-finale niet veel eerder bracht. Dat was nu net zo'n wedstrijd voor een topspits in zijn nadagen geweest, net als van hooijdonk dat bij Feyenoord had.

Dus cardozo moet dan de concurrentie aan gaan met bv zivcovic? Grappig. Maar dat gelooft zivcovic zelf toch ook niet.

Vrees dat dat qua salaris toch niet gaat lukken...

als je toch een ervaren kracht koopt, koop dan een ervaren verdediger of middenvelder die iedereen zegt wat ie moet doen, als spits zijnde ben je toch druk bezig met je goals dan anderen leiding geven, de enige waar je je druk om maakt zijn de pasen die jij krijgt om te scoren.

Vorig jaar Etoo nu Cardozo. Voor je het weet heeft Overmars over Benzema of Lewandowski.

Cardozo is een prima spits.

Ik denk dat die ook wel haalbaar is, al zal Ajax dan wel wat betreft salaris diep in de buidel moeten tasten. Enige punt van aandacht is echter wel zijn mentaliteit, daar heeft hij bij Benfica ook problemen mee gehad. En overigens is Cardozo, moeten we niet vergeten, wel minder goed dan een aantal jaar terug.

27 april 2015 om 13:38

Ik heb niets van zijn mentaliteitsproblemen gemerkt dit seizoen, in tegenstelling zelfs!

Buiten dat is die niet zo haalbaar als je denkt, onze voorzitter had het over aanbiedingen van €9,- miljoen die zijn afgeslagen in de winterstop. Veel succes dus.

27 april 2015 om 16:11

@ Efsane61

Volgens mij was dat de reden dat Cardozo weg moest bij Benfica.
Ik denk overigens ook niet dat Cardozo haalbaar is voor Ajax, misschien wel wat betreft transfersom maar qua salaris wordt het zeker een probleem.

27 april 2015 om 20:50

@ hen_nie

Dat kan kloppen, maar volgens mij werden die deels veroorzaakt omdat die niet zo lekker meer met Jorge Jesus om kon gaan. Hij stond er namelijk vaak naast, terwijl die wel enorm belangrijk was voor de ploeg.

Bij Trabzon vertoond die zich als op en top prof en is hij mij in positief opzicht opgevallen.

Ik denk dat Ajax en zijn salaris en zijn transfersom wel kan betalen, maar dat niet zal willen betalen. Sowieso is Ajax niet van de grote salarissen en zijn transfersom zal ook nog best prijzig zijn (zoals ik in mijn eerdere comment aangaf) en ik denk persoonlijk niet dat Ajax dat bedrag zal neerleggen voor een 31 jarige. Dat is positief beleid, maar tegelijkertijd ook de reden waarom ik zeg: veel succes.

Op zich een aardig goede aanwinst. Zivkovic is het zichzelf knap lastig aan het maken, die zou ik een jaartje verhuren.

Het gaat erom dat de balans bij Ajax compleet is verdwenen! Cardoza komt even met een pak ervaring binnen. 114 goals geloof ik voor Benfica, iets van 100 interlands voor Paraguay, finales gespeeld.. Denk je dat Milik en Zivkovic opkijken tegen die snuiter van Club Brugge? Zelfde verhaal met Gudelj, vind ik persoonlijk een geweldige speler, maar gaat die de lijnen uitzetten? Kijken bazoer en Klaassen daarvan op? 100 wedstrijdjes in de eredivisie.. Poeh poeh. Ajax moet zich richten op een Vidic, Samuel, Cambiasso of een Cardozo idd. Maar of die in de eredivisie willen spelen...

Hahah hetzelfde als Eto'o zeker hij is nooit haalbaar voor ajax.

Mensen .. aub . Ligt het nu aan mij of ..

Ervaring ? Je bent toch gewoon goed genoeg voor een niveau of niet ? Je kunt nog zo goed 20 'ervaren' of jonge gasten halen. Je bent goed genoeg of je bent niet goed genoeg. Of je nu 16 of 33 bent. Kijk naar van Bommel wat terug werd gehaald. Als je niet goed genoeg meer bent , heb je geen ene drol aan je ervaring. Dan loopt de jeugd je aan alle kanten met je ervaring eruit.

Cardozo begrijp ik nog wel, zo een (ex-) topspits voegt altijd wel wat toe aan een club als Ajax. Ze missen in het huidige team sowieso een zwaargewicht. Maar dat een 19 jarig talent dan ook op de lijst staat snap ik totaal niet. Je hebt toch Zivkovic al als jong talent? Of is die nu, naar een jaar, afgeschreven?

En als je het over versterkingen hebt denk ik; is die verdediging niet meer een zorgenkindje? Leuk hoor, een derde spits erbij, maar ik zie liever een goede linksback, of een echte concurrent voor Van Rhijn.

Cardozo vind ik een hele goede spits, maar ben bang dat Ajax hem niet kan halen nu ze weinig perspectief hebben op CL voetbal. Daarnaast zal hij bij Trabzon meer verdienen dan hij bij Ajax kan doen.

Altijd maar dat negatieve gedoe. Als ze een zeer ervaren spits halen is het nog niet goed. Ze kunnen zivkovic ook verhuren en er zijn nog genoeg wedstrijden waar ze hun minuten kunnen maken.

Het zou echr geweldig zijn als cardozo zou komen!

Die gaat echt niet voor een miljoen voetballen...
Die verkiest liever denk ik Rusland/turkijke/oekrainie of een Qatar achtig iets boven Nederland

Gewoon Milik en Zivkovic als eerste 2 spitsen en dan Fischer en VD Hoorn achter de hand.

VD Hoorn zie ik wel serieus ook als optie om eens een keer als spits te beginnen. Is groot, sterk, kan een bal vasthouden en heeft een goed schot. Voetballend zal hij niet veel brengen maar als hij daar 90 minuten lang oorlog kan maken en je zet er pure voetballers omheen zou het best kinnen werken.

Waarom zou je een nieuwe spits kopen als je Milik en Zifkovic hebt,
Sorry voor de spellingsfouten

Trabzonspor heeft zelf vijf miljoen voor Cardozo betaald, hij ligt na dit seizoen nog twee jaar vast en ik neem aan dat ze echt niet van hem af willen. Dan mag je een beste transfersom ophoesten lijkt me zo.

27 april 2015 om 14:20

Eindelijk iemand die het ook daadwerkelijk lijkt te snappen. Inderdaad we hebben een aardige smak geld voor hem neergelegd en we willen hem ook absoluut niet kwijt. De trainer is erg weg van hem, de supporters vinden hem super en de voorzitter geeft aan dat hij aanbiedingen van 9 miljoen euro heeft afgeslagen in de winter. Waarom iedereen verwacht dat hij gratis weg kan bij ons, is me dan ook een raadsel. Waarom mensen hem aan Ajax linken die dat geld absoluut niet neer gaat tellen, is me nog een groter raadsel.

Jongens dit wordt gewoon Gebruikt om de Fans tevreden te houden.
Die gaat toch nooit komen net zoals het verhaal met Eto'o.

Overmars lijkt wakker te worden, ik zeg niet dat Cardozo naar Ajax komt of moet komen, maar er moet wel naar spelers van dat kaliber worden gezocht, spelers die door hun komst Ajax direct sterker maken en met een spelers als Cardozo, wordt Ajax direct sterker.
Milik is op zich niet slecht, maar Ajax is ook niet beter geworden door zijn komst, hij heeft wel de potentie om ooit het niveau van Cardozo te halen, maar daar kan Ajax niet op wachten.
Met andere woorden een ervaren klasbak als Cardozo moet Milik nog minimaal een jaar uit de wind houden, want Milik is nog te jong om nu al de aanvalsleider van Ajax te zijn.
Met de competitie, beker en europees voetbal komt hij alsnog aan voldoende speelminuten en wedstrijden, maar voor de grote matchen kan Ajax nog niet op Milik steunen, dat hebben we afgelopen jaar ook gezien, afgezien van de dubbelde ontmoeting tegen Legia, was Milik onzichtbaar tegen de betere tegenstanders.
Met Cardozo zou Ajax Dneper hebben gekild, weet ik zeker!!

Cardozo zou natuurlijk een geweldige aankoop zijn. Hij zou heel veel ervaring meebrengen, daarnaast is het een speler waar andere spelers zich aan op zouden kunnen trekken. Ik ben er ook van overtuigd dat hij er in Nederland 30 zou inschieten. Wanneer hij haalbaar blijkt, halen die gozer!

Zou wel een lekker team zijn, maar ik heb geen idee of Ruben Duarte haalbaar is en of Man City Denayer wil verkopen of verhuren met optie tot koop (of alleen maar wilt verhuren, maar dan houdt het op). Ik kwam op Duarte omdat er pas scouts van ajax waren bij een wedstrijd van Espanyol en Duarte een twintigjarige bijna transfervrije linksback is, die een goede indruk lijkt te maken. Cardozo is denk ik onhaalbaar maar Duvan Zapata zal een goed alternatief zijn denk ik, of Raul Jimenez. Jimenez is weliswaar in de zomer voor 10,5 miljoen naar Atletico gegaan, maar hij valt daar tegen en misschien willen ze hem verhuren met optie tot koop of direct verkopen voor 7-7,5 miljoen om een deel van de investering terug te zien, hij is wel een echt goede speler, maar ook hij is denk ik onhaalbaar.

Cillesen
Tete
Veltman
Denayer
Ruben Duarte
Klaassen
Bazoer
Gudelj
Sisto
Cardozo
Ghazi/Fische

Cardozo was in zijn laatste jaar bij benfica niet meer vooruit te branden. Hij zit nu in zijn nadagen te cashen bij trabzon. Wat moet ajax met zo'n uitgebluste spits? Net als eto'o zal ook cardozo niet komen. Puur voor de bühne deze interesse.

Feyenoord haalt Kuyt, Ajax wil Cardozo.
Cardozo gaat natuurlijk nooit komen, hij is 31 en wil nog een paar jaar zijn zakken goed vullen, dat gaat niet bij Ajax. Althans niet naar de normen die men tegenwoordig hanteert.
Dat wordt dus Qatar of in Turkije blijven (mss Fennerbahce). Maar de eigen supporters, die al extra moeten bloeden, moet natuurlijk wel een doekje geboden worden, naast een piletje tegen de oogpijn die ze al tijden krijgen. Als Ajax een extra spits wilt, dan raad ik Necid aan van Pec. Die is al wat gewend in Nederland en is ook al wat meer Nederlands voetbal gewend. Hij zou de aanval van Ajax dramatisch goed versterken en zal Ajax ook niet afslaan.

Wat moet Ajax met Cardozo? Deze speler is oud en over de top. Ik snap het scoutingsbeleid van Ajax niet meer. Haal eens kwaliteit. En als je toch voor oude spelers kiest haal dan Ibrahimovic terug. Roep de naam Johan Cruijf en Ibrahimovic staat te popelen om Ajax. Als ze met spelers als Cardizo komen wordt komend seizoen weer een rampjaar en helemaal mrt Frank de Boer aan het roer. Schijtziek wordt ik van deze drama berichten!!

27 april 2015 om 13:21

Haha ibrahimovic. Hoeveel verdient hij? 12 miljoen per jaar
?

Cardozo als extra spits en ervaring lijkt mij wel een leuke toevoeging. Als hij dan 33-34 is dan kunnen Milik en Zivkovic het overnemen. Laat maar komen hoor.

Ajax hanteert een smerige tactiek richting de fans toe. Zo van kijk ons is bezig zijn met grote namen. En uiteindelijk blijken ze niet haalbaar en wordt overschakeld naar optie 2. Een speler die niemand kent. De fans worden keer op keer belazert door de beleidsbepalers maar eens zal die luchtballon klappen. Hopelijk zo snel mogelijk.

Oulare moet je nooit doen. Die kan nog niet eens fatsoenlijk een bal aannemen. Cardozo meteen halen als hij haalbaar is. Goed voor 25+ goals in de eredivisie

Het verbaasd me dat dit niet in de wandelgangen staat, dit is precies hetzelfde als Eto'o: onhaalbaar qua salaris

Weg met overmars en de boer! Dat aankoopbeleid lijkt nergens op. Tijd om de club stevig te vernieuwen. Tijd voor een nieuwe revolutie.

Ajax denkt ook aan Messi en Ronaldo, maar ik denk persoonlijk dat ze niet haalbaar zijn... Jullie?

27 april 2015 om 20:19

Ja Jullie, is dat niet die Colombiaan die eerst nog bij River Plate speelde? geintje..
Hahaha, tis weer pruimentijd voor de Ajax-supporters. Dan krijgen ze weer allerlei namen te horen van goede bronnen binnen Ajax, die voornamelijk bedoeld zijn om dat landelijke blaadje te kopen, (je weet wel, dat blaadje wat ook hele goede rapportages biedt over het prive-leven van onze tv-sterren). Cardozo was een tijdje een prima spits voor Benfica, maar het is geen Kuyt, hij komt echt niet voor de clubliefde naar het Amsterdamse, dan moeten ze toch wel heel veel pegels betalen. (bedragen die we gelukkig in Nederland voorbehouden aan onze nationale trots: de bankiers en bestuurders van ietwat grotere bedrijven)

Doe gelijk de slechtste aanvaller van Ajax dan ook de deur uit, Schöne, dat die nog niet op de tribune zit verbaast mij echt

Kom maar met Cardozo, zo'n speler moet Ajax idd halen. Niet weer een talentje of een speler die enkel ervaring toevoegt.

ik geloof het verhaal van cardozo niet. Hij is al jaren een garantie op doelpunten gebleken in competities die niet echt uitblinken met een aanvallende stijl. Dat spreekt alleen maar meer in het voordeel voor een spits als cardozo. Hij is pas 31 dus veel te jong in mijn ogen voor de ned competitie. Dan lijkt me oulare die ik niet ken meer logisch al zitten daar niet de minste clubs al achteraan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren