Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Zou er gek van worden als ik met Depay in één elftal zou moeten spelen’

Laatste update:

Memphis Depay is een van de belangrijkste spelers van PSV. De aanvaller had ook zaterdag een belangrijk aandeel in de overwinning van het team van Phillip Cocu op Excelsior. Hij maakte uit een vrije trap de 2-2 en assisteerde Jürgen Locadia bij de 2-3, de winnende goal.

/

Depay speelde echter geen beste eerste helft. De aanvaller leed veel balverlies, tot ergenis van Jan van Halst. “Je kan natuurlijk zo'n wedstrijd spelen met het idee van: 'wat maakt het me allemaal uit'. Maar je bent het toch verplicht, door de kwaliteiten die je hebt, en naar je medespelers toe. Hij heeft zo vaak balverlies en is zo verschrikkelijk nonchalant als hij de bal heeft”, vertelde de analyticus op FOX Sports.

Van Halst nam het woord ‘gegoochel’ in de mond. “Dertien keer leed hij voor rust balverlies. Dat mag met zijn kwaliteiten toch niet tegen Excelsior? Ik zou er gek van worden als ik met Depay in één elftal zou moeten spelen.” Het lijkt erop dat Depay aan zijn laatste weken in het tenue van PSV bezig is. Liverpool en Manchester United hebben meer dan gemiddelde interesse in de aanvaller, die een contract tot medio 2018 heeft.

Memphis Depay is de beste voetballer van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft die zeer zeker een punt

26 april 2015 om 10:17

Populistisch gezwam. Wat een onzin brabbelt die van Halst.
Hij speelt natuurlijk liever met spelers van zijn niveau...

26 april 2015 om 10:18

Heb je de wedstrijd gezien? Het was echt een ramp hoe vaak hij het verprutste.

26 april 2015 om 12:17

En dat doet hij al maanden. Maar de heren analisten zeiden ook: welk team wil er niet een speler die zelfs als hij dramatisch speelt de wedstrijd beslist met een goal en een assist? Zodra Depay bij een beter team komt en iemand hem de huid volscheldt bij dit soort gedrag wordt hij weer een beetje nederiger en beter, hoop ik.

26 april 2015 om 14:30

Dus omdat hij deze wedstrijd het niet super deed, zou je gek worden om met hem samen te spelen?
Ook al speelt hij het hele seizoen onder zijn kunnen, hij speelt beter dan van Halst ooit heeft gedaan en is belangrijker geweest voor zijn team, dan van Halst ooit is gewwest voor zijn teams.

Uiteindelijk is hij doorslaggevend geweest voor de winst en dus is het geen ramp om met hem samen te spelen. Het wordt alleen maar beter.

Toch weer een goal en assist, hij speelt vaak niet bijzonder maar dit is gewoon echt typisch Ronaldo maar dan op een lager niveau. Hoeft helemaal niet goed of bijzonder te spelen maar elke week zeer belangrijk voor het team met een goal of assists, het is dan maar net wat je wil.

26 april 2015 om 08:43

Klopt, zolang hij belangrijk blijft voor het team met goals en assists dan is er niks aan de hand.

Kijk Kramer van Ado die krijgt vaak kritiek van Fraser maar schiet Ado vaak naar 3 pnt.

26 april 2015 om 09:42

Ronaldo loopt zichzelf nooit zo idioot vast en heeft ook echt meer oog voor medespelers, kijk maar naar die assist op Hernandez. We mogen blij zijn als hij weg is, want ik denk niet dat de positieve teamverhouding dit nog lang volhoud volgend seizoen.

26 april 2015 om 10:02

Heeft Depay geen oog voor medespelers dan? Heeft toch ook wel een aantal assists, zie de goal van Locadia. Zo kan ik het ook.

26 april 2015 om 11:32

Hij heeft dit seizoen maar 4/5 assist volgens mij.

26 april 2015 om 11:48

als hij echt absoluut niet meer anders kan geeft hij wel af. het is toch typerend dat de Jong, nota bene een spits, meer assists heeft dan een vleugelaanvaller.

26 april 2015 om 14:31

Het is ook typerend dat een vleugelspeler meer scoort dan de spits?

26 april 2015 om 14:51

dat is een trend van de laatste jaren, maar anders dan Depay doen die vleugelspelers ook hun teamgenoten een kans gunnen.

Ik ben ook van mening dat PSV er helemaal niet zo veel op achteruit hoeft te gaan als hij vertrekt. Met corona, berghuis of Larsson heb he jongens die meer teamspelers zijn. In dit PSV hadden deze jongens er allemaal ook 15 gemaakt. Depay maakt goals, dat is zeker belangrijk, maar hij doet ook zo ontzettend veel domme dingen. Hij toont bij PSV een beetje vedette gedrag en daarom moet hij zeker lekker vertrekken.

26 april 2015 om 09:17

mee eens,

psv zal als depay vertrekt vermoedelijk alleen maar sterker worden als ze goed investeren

depay is enorm arrogant en alleen maar bezig met zichzelf, ik zou me als ploeggenoot ook groen en geel ergeren aan zon kwal

als psv een fatsoenlijke linksbuiten haalt, of evt 442 gaat spelen met locadia/aankoop en de jong voorin, zal psv naast een speler die voor het team speelt ipv dat hij wilt dat het team voor hem speelt, ook nog genoeg geld over om de zwakke verdediging aan te pakken en zo als team veel sterker te worden

ook zal de sfeer in de groep wss een stuk beter zijn zonder depay

26 april 2015 om 09:52

Psv beter zonder depay? Depay is ongeveer bij 30 doelpunten betrokken terwijl hij niet elke wedstrijd gespeelt heeft (blessure). Dat gaat geen een aankoop voor elkaar krijgen hoor! Nee psv verliest veel met depay.

26 april 2015 om 10:11

depay gaat zon 25-30 mln opleveren, voor dat bedrag moet psv toch wel een vervanger van depay en een andere aanwinst kunnen halen lijkt me

en depay scoort zeker zeer regelmatig, maar depay doet ook de hele wedstrijd waar hij zelf zin in heeft, waardoor het voor teamgenoten veel lastiger voetballen wordt, ook leid depay per wedstrijd zeer vaak onnodig balverlies

verder geeft depay eigenlijk geen voorzetten, dus als je bv een linksbuiten haalt die 10 goals maakt en 10-15 assist geeft, wat met de jong als spits zeker mogelijk is, ben je qua statistieken al gelijk met een depay, maar psv zal dan nog genoeg geld overhouden om een goede verdediger aan te trekken, daarom denk ik dat psv als team zeker sterker wordt als er goed geinvesteerd wordt

26 april 2015 om 10:08

Niet mee eens. Depay creëert zelf kansen. Hij is altijd dreigend en dat zijn die andere vleugels in mindere mate. Berghuis en corona spelen liever op rechts dus ik kan me niet voorstellen dat ze een soortgelijke niveau halen op links. Daarnaast heeft depay al 6 vrije trappen erin geknald en kan hij zomaar scoren vanaf 25 meter. Ik ken geen enkele vleugel in de ED met zijn kwaliteiten. Natuurlijk is hij gierig, maar alsnog beslist hij veel wedstrijden en dat op jonge leeftijd. Dat balverlies komt omdat hij veel risico neemt. Gaat 9 vd 10 x voor de actie ipv de bal terug.

26 april 2015 om 10:17

depay gaat idd altijd voorde actie, ook als zn teamgenoten er beter voor staan

en een ronaldo scoort ook regelmatig uit een vrije trap, majah als je elke vrije trap neemt en er rond de 4% van inschiet loopt dat over een heelseizoen wel op, maar een echte specialist zou een veel hoger percentage ballen inschieten, of voor een voorzet kiezen waaruit gescoord kan worden

ook denk ik depay met zijn manier van spelen zeer vaak een medespeler ''over het hoofd ziet'' als deze er beter voor staat, wat dus in theorie ook gewoon goals kost

depay heeft erg veel potentie, maar zal veel professioneler moeten worden en veel meer in het teambelang moeten leren spelen, anders zal hij bij een grotere club wss weinig mogen spelen

maar ik blijf van mening dat het vertrek van depay makkelijk opgevangen moet kunnen worden door psv met het geld dat binnenkomt

26 april 2015 om 10:23

zoveel kansen creëert hij niet zelf hoor. Het is geen type dat 2/3 man voorbij loopt. Daar is Narsingh nog beter in. 1 op 1 met de keeper is Depay gewoon heel erg matig. Berghuis en Larsson zijn 1 op 1 veel rustiger. Hij schiet vrijwel alles blind op de keeper ipv rustig te blijven en een hoek uit te kiezen. 2/3 wedstrijden terug mistte Depay nog 5 opgelegde kansen in 1 wedstrijd.

Depay maakt goals die anderen niet zouden maken (schoten van 25 meter, vrije trappen etc) maar hij mist ook heel veel kansen die anderen, met meer rust en overzicht, wel zouden maken. Hij verprutst gewoon heel erg veel kansen en gevaarlijke momenten waaruit kansen voort kunnen komen. Met Larsson en Berghuis heb je meer teamspelers die veel meer oog hebben voor medespelers... En waardoor die ook meer kunnen scoren.

Depay is een momentenvoetballer die alles vanuit intuitie doet. Als hij na moet gaan denken (1 op 1 met de keeper en wat tijd) gaat dit vrijwel altijd mis. Verder vind ik zijn basistechniek te matig voor de Europese top. Zijn balaanname is heel matig (vaak schiet de bal 3 meter van zijn voet), hij kaatst slecht en kan moeilijk functioneel schieten. Met dat laatste doel ik vooral op afvallende ballen met een stuit of wat effect. Die gaan allemaal het stadion uit.

Natuurlijk is zijn kracht, wil om te scoren en snelheid ijzersterke wapens. Maar bij de top wordt er meer verwacht. 2/3 matige wedstrijden en je staat er naast.

26 april 2015 om 11:33

Tuurlijk heeft hij minpunten zoals zijn basistechniek, maar dat kun je gewoon verbeteren, vooral op trainingen bij een Europese topclub. Ibi zei ook dat de trainingen bij bijvoorbeeld Barca hem echt hadden geholpen om zijn basistechniek te verbeteren. Sneller handelen. Ballen perfect aannemen. Dat hoeft bijvoorbeeld echt niet hiero in de Ed.

Jullie vergeten misschien dat dit pas zijn tweede basisseizoen is. Hoeveel ED vleugelspelers presteren wat Depay heeft gedaan?

Die Larsson doet me denken aan Andersen. Technische speler met een leuke dribbel. Leuk voor een met alle respect Heerenveen, maar hogerop wordt meer gevraagd. Zo iemand helpt PSV denk ik echt niet verder. Ook fysiek is hij matig. Ik zie PSV zich ook totaal niet melden in Friesland voor die jongen.

Berghuis speelt als rechtervleugel, ook hem zie ik niet naar PSV gaan. Ook hij heeft niet de kwaliteiten van depay. Wel een betere traptechniek. Als vervanger van Narsingh lijkt hij me wel geschikt.

Maar goed je weet wat ze zeggen. You never know what you have until it's gone! Zonder depay lever je al 30 goals per seizoen (alle competities) in! Vang dat maar ff op met zogenaamde betere teamspelers. Daarnaast wint Depay meer dan genoeg 1 op 1 duels. Daarvoor meer dan 10 x duels verloren, maar hij weet dat zijn moment 1 keer komt. Zo ook die actie van hem bij de winnende. Prima pass van Schaars, Depay neemt de bal goed mee en wint dat fysiek duel van zijn directe tegenstander. Dat er een assist uitkomt is voor mij bijzaak, want ik denk dat hij voor een schot op doel ging. Wel won hij dat duel en daar gaat het uiteindelijk om. Uiteraard is de kans aanwezig dat hij in de top allang is gewisseld na zo vaak balverlies, maar ik typ ook nergens dat ik hem van Europees topniveau vind. Wel heeft hij meer dan voldoende potentie. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat er een vleugel in de ED Depay zal kunnen vervangen.

Ach ieder zijn/haar eigen mening.

26 april 2015 om 11:54

Er werd gisteren nog gemeld dat Memphis uit 29 vrije trappen 6 keer heeft gescoord. Dus ga nou niet de betweter uithangen met je 4% terwijl je totaal geen idee hebt waar je over praat. Ik weet ook niet wie jou heeft aangeluld dat Memphis een totale egoïst is en dat hij zich niet kan gedragen want daar klopt natuurlijk ook geen hout van. Ja, gister veel balverlies omdat hij gewoon een zaadpot speelt maar dat staat daar los van. Normaal is Memphis gewoon een teamspeler met overzicht, het enige moment wanneer het nog wel is fout gaat is dat hij in de actie balcontrole verliest en dan kan je moeilijk nog een fatsoenlijke pass geven. Bij het kampioensfeest werd Memphis ook aan alle kanten benaderd voor handtekeningen, foto's etc. maar hij nam gewoon rustig de tijd voor idereen. Ook in het stadion was hij het meest betrokken met de fans tijdens de viering. Maarja die zogenaamde kenners op TV hebben hem wel eens afgeschilderd als badboy en iedereen zonder mening praat dat nog steeds blind na.

Hij is zeker niet de beste speler van de Eredivisie, dat is voor mij Guardado. Depay is denk ik ook nog niet klaar voor een grote buitenlandse competitie, maar moet wel een strakke begeleiding hebben en ik denk dat Louis van Gaal daar wel de ideale man is. Dus ondanks dat hij er eigenlijk nog niet klaar voor is, is Man United de beste optie lijkt me.

26 april 2015 om 09:05

Het probleem is dat United een paar maatjes te groot zal zijn voor Depay. Louis zal hem in het begin wel opstellen, een nieuwe moet je altijd een kans geven, maar daarna verdwijnt ie naar de bank.

Depay moet vertrekken bij Psv, ik denk wel dat ie uitgeleerd is van wedstrijdjes tegen Dordrecht. Maar zou m.i. beter naar een leuke middenmoter of subtopper trekken. Een Southampton of Everton of zo.

Daar gaat ie meer speelkansen krijgen, waardoor ie zich beter en sneller zal ontwikkelen.

26 april 2015 om 09:20

ik denk dat een depay in duitsland heel veel zou kunnen leren op het gebied van professionalisme de engelse top is wss nog te hoog gegrepen en bij een wat kleinere club wilt hij zelf niet an de gang en zouhij wss zich nog steeds zo idioot gedragen

in duitsland wordt qua dat betreft , zeker ook vanuit de spelersgroep, veel minder idioot gedrag gepikt dan in engeland,daarom zou een leuke subtopper in duitsland voor depay perfect zijn, hij zal zich daar gewoon normaal moeten gedragen en hij kan veelminuten maken, wat hij beiden nodig heeft om door te kunnen groeien, maar het allerbelangrijkst is zijn idiote gedrag

26 april 2015 om 10:00

Iedereen komt, ik weet niet hoevaak jij depay in actie hebt gezien maar hij gaat het wel redden hoor! Blind is van een beduidend lager niveau en die red het al, daarbij wordt depays concurrent young, dat wint depay wel hoor.

26 april 2015 om 10:13

Echter haalde Blind als beste speler van de ED een constant hoog niveau daar waar Depay duidelijk een stuk grilliger is. Enkel talent zegt niet zoveel over je slagingskansen. Daley heeft een geweldig debuutseizoen gedraaid, laten we afwachten hoe Depay het doet voordat je zo hoog van de torens blaast.

26 april 2015 om 10:20

klopt, depay heeft eigenlijk zn lot volledig zelf in handen, het talent is er, maar gaat hij dat ten volle benutten is de vraag

de kans is aanwezig dat als hij bij een nieuwe grotere club binnenkomt hij direct doorheeft dat hij daar het nieuwe jongetje is dat zich moet bewijzen voor hij met de mannen mee mag praten, of dat hij zich blijft gdragen zoals nu en op die manier zn eigen ruiten ingooit

het zal zowieso vermakelijk worden om te kijken waar depay heen gaat en hoe hij zich daar gedraagt en evt speelt

26 april 2015 om 11:14

@ JK Ajax

Wil je jezelf niet belachelijk maken door Daley Blind de meest overschatte voetballer hier op te hemelen.
Deze beperkte voetballer hoort niet op dat niveau thuis. Duidelijk niet gezien hoeveel beter Man U is gaan voetballen toen hij van de controlerende positie weggehaald is. Heb jij hem afgelopen wedstrijd tegen Chelsea gemist op de linksback positie? Antwoord is nee

26 april 2015 om 11:46

Blind overschat noemen, terwijl die gewoon bijna alles speelt bij manu!? depay wordt zwaar overschat, die jonge prikt er in de ED een stuk of 20 in, maar buiten dat presteerd hij bijzonder weinig! Kennen jullie vleminkx nog? Die schoot er een stuk meer in, bij NEC nog wel! ! Nee, depay is nog lang niet op het niveau van blind, dat mag bij volgend jaar gaan proberen te halen! Maar ik ben er bang voor dat hij het niet redt met 20 eredivisie goals en verder niets toevoegde aan je team in de eredivisie!

28 april 2015 om 12:18

@ Bram

ja Blind is een overschatte speler.
Die speelt alleen bij Man U omdat van Gaal daar trainer is.
Iemand met een andere achtergrond dan Blind had nooit zoveel kansen bij Ajax gekregen als dat Blind kreeg. Hij mocht eindeloos falen zonder dat dit consequenties heeft. Blind mist alles wat je op een hoger niveau nodig hebt.
Snelheid, Kracht, positioneel en handelingssnelheid.

is nog een jonge gozer, moet dus nog veel leren. Is wel duidelijk dat hij de teugels laat vieren en zich focust op de transferperiode.

De beste speler van de eredivisie is Wijnaldum. De meest constante speler van allemaal

26 april 2015 om 10:14

Constante speler zeker. De beste echter nooit.

Zijn stats zijn natuurlijk indrukwekkend, ondanks slecht spel is hij bijna elke wedstrijd beslissend. Daarom ook dat ik denk dat hij straks in de top wel gaat slagen. Maar als teamspeler kan hij nog veel leren. Ik denk dat PSV er per saldo misschien wel vooruit op kan gaan. Met dertig miljoen kan je heel veel als PSV zijnde, daar kan je wel drie of vier versterkingen voor halen. Hopelijk scout men een aantal echte team spelers die tevreden zijn dat ze bij PSV spelen. Afgelopen zomer kwamen Isimat, Guardado en de Jong, spelers die een positieve bijdrage hadden aan het team. Zulke spelers zijn er nodig.

Ik heb me gisteren ontzettend geërgerd aan zijn spel maar wat misschien wel erger is is het feit dat het word getolereerd, hij is niet één keer gecorrigeerd. Zijn aankomende vertrek komt voor PSV op het juiste moment

Zodra je een krant openslaat of een voetbal gerelateerde website bezoekt zie je dat Depay nadrukkelijk met Manchester United en vooral Louis van Gaal in verband wordt gebracht, een connectie die ik totaal niet begrijpen kan.

De kracht van Man U op dit moment is het team, balbezit is heilig en iedereen cijfert zichzelf weg om het hoogst haalbare te bereiken. Het is een team waar zelfs een balkunstenaar als Di Maria genoegen moet nemen met een plaats op de bank ondanks zijn hoeveelheid assists. Mijn punt is dat Memphis Depay niet in zo een elftal past zijn zwakke punten worden hier met de mantel der liefde bedekt omdat zijn sterke punten dominant zijn.

In een sterkere competitie betwijfel ik het ten zeerste of hij ook zo doeltreffend kan zijn, vooral als hij bij een ploeg komt te spelen die veel op de helft van de tegenstander is te vinden. Een speler als Depay moet beseffen dat het soms slimmer is om simpelweg een bal aan te nemen en te spelen naar een ploeggenoot.

Ik weet trouwens niet of deze statistieken ergens te vinden zijn maar ik ben ervan overtuigd dat Depay de aanvaller met het meeste balverlies is in de eredivisie. Hij geeft weinig assists en is dus totaal afhankelijk van goals en de geschiedenis heeft uitgewezen dat die in een sterkere competitie een stuk moeilijker te maken zijn, om te slagen bij de clubs met wie hij in verband word gebracht zal hij veel meer aan zijn spel moeten toevoegen.

26 april 2015 om 09:46

weet je wat ik voor depay hoop? dat hij een neymar scenario krijgt, waarin gedacht wordt dat hij alleen een egoist kan zijn, maar uiteindelijk schikt hij zich in een dienende rol om van daaruit stappen te maken

Voor Memphis was het een oefenpot, hij speelt met zichzelf, met zijn kracht en snelheid en in de laatste minuut weet hij de bal exact voor Locadia neer te leggen en dat is geen geluk. Zijn goal gaat deze week weer door de bestuurkamers van veel topclubs. Hij mag pingelen, hij mag alle vrije trappen nemen hij mag alles want anders was hij verleden seizoen al vertrokken. Een man met een PSV hart en pas 21.

26 april 2015 om 10:47

Als dit voor Depay een oefenpot is, dan had ik hem als coach niet eens opgesteld. Dan heb je gewoon geen juiste mentaliteit.

26 april 2015 om 11:10

Zijn mentaliteit is dat hij ondanks veel hogere aanbiedingen van andere clubs toch bij PSV is gebleven om kampioen en topscoorder te worden. Bij Cocu mag ook alleen Memphis dit doen.

Ik vindt het altijd bijzonder om te kijken naar de cijfers die er gegeven worden aan spelers. Ik heb niets tegen op Stijn Schaars maar dat die voor amper 4 minuten spelen een 8,5 krijgt omdat er 1 goede pass aankomt begrijp ik echt niet, maar ja ik ben dan ook geen voetbalprofessor.

Maar Jan van Halst is in mijn ogen ook de meest irritante analytisie die er is. Hij laat zo duidelijk merken dat hij voor Ajax is. Ik zou niet met hem aan een tafel willen staan. (Sorry als er spelfouten instaan)

Eindelijk iemand die het ziet,depay denkt allemaal dat ie het mannetje omdat ie bij psv wat heeft laten zien...Zijn genoeg voorbeelden van zulke gasten die floppen bij een topclub in het buitenland,meest overschatte speler van de eredivisie meneer die denkt dat ronaldo is!

Ik snap niet dat Depay in 1 adem wordt genoemd met Ronaldo. Ze zijn misschien alleen te vergelijken op het gebied van snelheid, explosiviteit en scoringsvermogen. De Ronaldo van 18 was veel beter als Depay van nu. Ronaldo was toen al 2 benig, snel, behendig, creatief , technisch en had scoringsvermogen. Ik heb Depay zien spelen en ik vind dat hij veelste veel balverlies lijdt. Mensen zeggen wel dat ie veel risico in zn spel heeft, maar als je echt zo goed bent dan verlies je die bal niet zo vaak. En in ED nog wel pfff

26 april 2015 om 16:31

Ronaldo verloord bij man utd ook vaak de bal en scoorde toen helemaal nog niet zoveel dus wat betreft ben je gewoon onzin aan t verkondigen. Ronaldo maakt op zijn 20e en 21e 5 en 8 goals in een seizoen depay maakt er nu meer dan 20 op zijn 21e... ja in de ed maar Ronaldo was toen echt nog niet zooo veel beter als jij doet vermoeden was toen helemaal een momenten voetballer. Hij zal vast wle wat verder in zijn ontwikkeling zijn geweest toen maar we hebben t dan ook over de beste speler ter wereld. Echter het verschil die jij ons wil doen laten geloven is er gewoon niet. Ronaldo speelde een leuk ek en depay nu een leuk wk dus ook dat kan je tegen elkaar wegstrepen.

Jan van Halst is dat die kale man met een computer die zelf nog nooit fatsoenlijk een bal heeft geraakt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren