Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Schandalig hoe Munsterman nu overal wordt afgemaakt, schan-da-lig!’

Laatste update:

Joop Munsterman is met pek en veren ingesmeerd weggegaan bij FC Twente. De ex-preses wordt gezien als ‘luchtfietser’: door het beleid van Munsterman scheert de club uit Enschede langs de rand van de financiële afgrond. Frans van Seumeren, grootaandeelhouder van FC Utrecht, kan de kritiek op Munsterman niet meer horen.

/

“Schandalig hoe hij nu overal wordt afgemaakt. Schan-da-lig! Ik baal daar oprecht van. Hij heeft de club gered, heeft geprobeerd om een nieuwe topclub ervan te maken, maar heeft alleen verder proberen te springen dan zijn polsstok lang is”, laat Van Seumeren optekenen in Voetbal International.

Van Seumeren praat het beleid van Munsterman niet goed, maar hij noemt het ‘makkelijk’ dat mensen die Munsterman jarenlang steunden nu vooraan staan om diens ‘kop eraf te trekken’. Van Seumeren wijst op het feit dat Munsterman jarenlang op een voetstuk is geplaatst, ook door Voetbal International. “Hoeveel lovende verhalen ik niet heb gelezen, en nu het misgaat komen ze uit alle hoeken en gaten.”

Is het terecht dat Joop Munsterman nu wordt afgemaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou schandalig vind ik het niet. Hij heeft ze inderdaad heel erg goed geholpen aan de landstitel maar helaas ook diep in de schulden. Hij is medeverantwoordelijk van wat er nu gaande is

22 april 2015 om 15:56

Dat zeg je precies goed, Medeverantwoordelijk.
Wat hij gedaan heeft is niet goed. maar niemand binnen de club heeft hem ook maar proberen te stoppen. En nu zegt niemand wat.

22 april 2015 om 15:59

Enige grote fouten zijn:
Aankoop van Castaignos voor 6 miljoen euro!
En met dat salaris van 9 ton voor 5 seizoenen voor de coach.

Deze 2 dingen vind ik echt een hele groot fout van Munsterman.
De rest is speculeren en dat kan of goed of héél slecht uitpakken.

22 april 2015 om 16:05

Medeverantwoordelijk? Met sommige dingen hoefde hij slechts verantwoordelijkheid af te leggen aan....zichzelf. Dat geeft aan wat voor dictatuur het eigenlijk was bij Twente. Hij is niet medeverantwoordelijk maar hoofdverantwoordelijk.

22 april 2015 om 16:21

aankoop zyech terwijl je je pva nie na kan komen.

22 april 2015 om 16:24

Nee, dat geeft aan dat de bedrijfsvoering, en daarmee het gehele bestuur faalt...

22 april 2015 om 16:36

Ooit van een raad van toezichthouders gehoord?

22 april 2015 om 17:49

Klok en klepel?

Twente had een Rvc, maar daar was Munsterman ook de voorzitter. Net als bij de Rvb. In corporate governance land is dat wel een doodzonde. De Knvb heeft aangestuurd op een ander model. Dat is dit jaar ingevoerd, en toen kwam de ellende naar buiten.

22 april 2015 om 18:27

Ja hoor hou elkaar de hand maar boven het hoofd.

22 april 2015 om 20:24

Dan nog hebben de andere bestuursleden van Twente toegestaan dat Munsterman de macht naar zich toe trok....

22 april 2015 om 22:48

Nee hoor, een aantal stond dat niet toe maar die werden snel buiten gewerkt. Tijdje geleden wilde Jan van Halst nog openheid van zaken geven bij Studio Voetbal maar toen greep Jan Mulder in. Hij was bang dat Munsterman wraak zou nemen op Youri. Zo ver reikte de arm van Munsterman.

Jarenlang heeft de angst geregeerd bij Twente, pas nu komt alles naar buiten.

Tja, die lovende verhalen waren ook gebaseerd op luchtkastelen. Het was heel knap wat Twente allemaal deed, maar uiteindelijk blijkt dat het allemaal niet mogelijk was. Dan krijg je eerst alle lof, maar nu krijgt hij gewoon de hoon van het hele land over zich heen, wat ik eigenlijk gewoon terecht vind.

Hij heeft het goed gedaan tot aan het kampioenschap, daarna rekende hij zich rijk en nam hij onverantwoorde risico's. Voor de eerste periode (tot aan het kampioenschap) verdient hij alle lof, maar de periode daarna niet. Verder was Munsterman een soort van dictator die niet van tegenspraak/inspraak hield dus dan is het logisch dat hij geen tegengas krijgt anders werd je weggewerkt.

Het is schandalig hoe hij overal heefy gelogen dat er niks aan de hand was. Zie hem twee/drie maanden geleden nog zitten met een stalen gezicht bij VI. Hij is uiteraard niet de enige schuldige, want die Van der Laan is net zo erg. Alleen is Joop nu de kop van jut omdat hij de verantwoordelijkheid droeg.

22 april 2015 om 17:00

Maar, vriend, jij bent een supporter van AZ, toch? Wil je hier nog even uitleggen hoe jouw clubje kampioen is geworden? Want daar werd niet alleen een club de dupe van, zoals in het geval van Twente nu, maar allerlei mensen die de fout hadden gemaakt om geld te lenen (bijvoorbeeld om een huis te kopen) via de Dirk Scheringa Bank. Dirk Scheringa, ja. En wat deed die met dat uit regelrechte fraude voortkomende geld: lelijke kunst kopen en zijn clubje financieren. AZ was nooit in staat geweest om kampioen te worden (en een nieuw stadion te betrekken) zonder het gelieg en gefraudeer van Scheringa.

Dus, tenzij je toen Scheringa werd ontmaskerd net zo kritisch was als je nu bent, ga even dat pak boter van je hoofd wassen.

Munsterman heeft zich inderdaad rijk gerekend en viel in de val waarin veel megalomane ondernemers vallen: het idee dat als je maar flink investeert, de successen vanzelf duurzaam worden. Zonder Munsterman was de club misschien allang failliet geweest (misschien ook niet), maar Twente was in ieder zeker geen kampioen geweest en had niet in de Champions :eague gespeeld. En daar zat hem de kneep: als ze dat nou een paar keer meer was gelukt, dan wisten wij nu niet wat hij allemaal had uitgevreten. Nu moet hij op de blaren zitten en moet Twente hopen dat ze het redden. Maar Seumers heeft groot gelijk dat het wel heel makkelijk is om achteraf allemaal te zeuren, terwijl je toen in de polonaise meeliep.

22 april 2015 om 17:30

Allereerst is de schoonheid van kunst subjectief. Wat voor mij mooi kan zijn is voor jou weer mooi.
Ten tweede, een supporter afrekenen op het beleid van een eigenaar die vijf en een half jaar geleden vertrok is een beetje triest.
Ten derde, Dirk Scheringa heeft nooit een wet overtreden toen hij DSB in beheer had. Anders was hij wel veroordeeld geweest voor bijvoorbeeld fraude. Dat sommige mensen vergaten de kleine lettertjes te lezen of te gierig of ongeduldig waren om een financieel adviseur in te huren is hun eigen schuld.

En by the way, zowel ABN Amro als Rabobank deden aan woekerpolissen, maar zij zijn nooit aangepakt.

22 april 2015 om 17:59

Oke vriend, ik zal het je even uitleggen. Je weet namelijk niet waar je over praat en vergelijkt appels met peren. Ten eerste heeft Scheringa de club opgebouwd van een club onderin de eerste divisie tot een stabiele (sub)topper in de eredivisie. Scheringa heeft het fundament gelegd voor het huidige AZ. Er moest inderdaad jaarlijks wat geld bij, maar AZ zat middenin het proces om de club volledig zelfstandig te maken. Dat proces was bijna voltooid toen DSB viel. Had hem vijf jaar extra gegeven en de club had er heel anders voorgestaan. Hij was echter wel zover dat de club zelfstandig een goede subtopper kon blijven. Dat is echter heel wat anders dan luchtkastelen bouwen, gigantische risicos nemen, de boel voorliegen en valsheid in geschrifte plegen.

En even over hoe Dirk/dsb aan zijn geld kwam, dat was niet netjes maar wel volledig marktconform. DSB was echter wel de eerste bank die het aanbod aanpaste en meer klantvriendelijk maakte. Dat was nog voor de crisis en de interventie van die gek van een Lakeman. DSB had echter makkelijk gered kunnen worden, en tot op de dag van vandaag is de bank gewoon winstgevend.

De mensen die in de problemen zijn gekomen zijn niet alleen in de problemen gekomen door DSB zelf, maar ook door hun eigen stomme fout. Sommige mensen hadden een hypotheek van 300.000 op een huis van 170.000, dan ben je dus al niet goed bij je hoofd. Daarin is de bank fout geweest, en had het ook zeker een grote verantwoordelijkheid, maar laten die mensen alsjeblieft ook in de spiegel kijken. En zoals ik al zei, dat deden andere banken ook.

ABN Amro en Fortis hebben zich schuldig gemaakt aan exact dezelfde praktijken. Moeten Ajacieden en Feyenoorders dan ook maar hun mond houden over de oplichting van Munsterman? Die clubs hebben ook jarenlang grof verdiend aan de shirtsponsoring van deze banken. Maar daar hoor ik nooit iemand over. Over boter op het hoofd gesproken.

22 april 2015 om 18:11

Aha, dus wat Scheringa deed was helemaal kosjer. My bad! Vandaar ook dat zijn bankvergunning werd afgenomen. Zal ik jou eens wat uitleggen: je club is inderdaad een stabiele subtopper geworden met het geld dat uit de zakken van arme sloebers is geklopt en dat jij dat allemaal weet goed te praten, heet cognitieve dissonantie. Van Munsterman kun je zeggen wat je wil, maar hij heeft het geld niet van niets vermoedende, arme burgers afgetroggeld. Die luchtkastelen zijn wat mij betreft een heel stuk minder erg dan het aan de grond helpen van wie weet hoeveel huishoudens. Bedenk dat de volgende keer als je op de tribune zit (met dat pak boter op je hoofd).

22 april 2015 om 18:37

Waar praat ik alles goed dat Scheringa heeft gedaan dan? Ik zeg volgens mij een aantal keer dat het "niet netjes was wat de bank aanbood, maar wel marktconform", "dat ze DSB zeker schuld had en verantwoordelijk was", alleen is er ook een eigen verantwoordelijkheid.

En stel je niet zo aan met de term "arme sloebers". Je doet net alsof die mensen beroofd zijn. Wat Scheringa deed was geld verdienen door middel van een verdienmodel dat je door het hele bankwezen zag. Dat was inderdaad een verrot verdien model, vandaar dat daar ook vanaf is gestapt. Als eerste door DSB.

Alsof Munsterman geen miljoenen heeft verdiend bij Unilever, betaald door de consument. Geld waarmee hij Twente heeft gered. Maar geef mij eens antwoord op de vraag of Feyenoorders en Ajacieden ook hun mond moeten houden. Zij zijn namelijk ook gesponsord door banken die geld verdienden over de ruggen van de burgers. Sterker nog, elke bank(ier) verdient geld over de rug van de burger/consument.

22 april 2015 om 18:59

Werkelijk iedere bank werkte via dit verrotte principe. Enkel was de DSB Bank de enige bank die klein genoeg was om gewoon om te laten vallen. De rest is enkel overeind kunnen blijven door staatssteun en handelde dus net zo slecht.

Daarnaast hebben veel van de DSB klanten net zoveel boter op hun hoofd als de RvC van Twente. Toen ze 6 keer hun salaris konden lenen klaagde niemand. Toen daarna de rente niet meer opgehoest kond worden begonnen ze te klagen. De klanten gooide het toen op slecht advies maar men moet ook zelf nadenken. Als je leent betaal je daar rente over. Hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.

Ik ben niet voor Az maar ik snap niet waarom je de supporters daarop aanvalt. Je kunt toch makkelijk tegen het handelen van zowel Munsterman als Scheringa zijn.

Het schandaligste is eigenlijk niet eens dat Munsterman veel te ambitieus was en daarbij onverantwoorde risico's nam.

Nog veel erger vind ik dat er blijkbaar niemand in het bestuur of de raad van commissarissen of bij de accountant het lef had om tegen hem in te gaan. Om duidelijk te maken dat de financiële risico's gewoon niet konden.

Als je succes hebt wordt je wel eens blind voor diezelfde risico's, het is Munstermans ondergang geworden dat hij niemand om hem heen had die dat vertelde...

22 april 2015 om 16:04

Dat irriteert mij ook mateloos! Allemaal een grote smoel nou hoe slecht Joop het wel niet gedaan heeft, wat voor een dictator ie was en meer blabla! Maar de hand in eigen boezem steken doen de heertjes die nu op het pluche zitten ook niet... Allemaal sterke mannen met soms eigen bedrijven, maar hrt nu doen voorkomen of Joop geen tegenspraak duldde!
Nee, ze vonden het destijds maar wat mooi om mee te liften op Joop zijn beleid, maar nu dat allemaal de oorzaak van de ellende is dtaan ze vooraan om Joop bij de enkels af te zagen, rukkers...

22 april 2015 om 16:07

De aankoop van Corona werd er door Munsterman heen gedrukt. Hij belde wel iemand op (geen idee wat de technische naam was, technische directeur, voorzitter van de raad van commissarissen, geen idee) maar zijn andere telefoon ging over en hij kwam snel tot een akkoord met zichzelf (voor de duidelijkheid: hij had twee petten op waardoor hij zichzelf controleerde).

Nu doet Corona het nog wel aardig, maar is voor best veel geld gekocht en het verbaast me weinig als dit gewoon niet de werkwijze was bij Twente.

22 april 2015 om 16:19

Corona is een goede aankoop gebleken, dat kan je nu al zeggen. Die gaan ze voor geld verkopen en eveneens voor het fantastische krachtmens Renato Tapia uit Peru. Joop heeft nog best een aantal leuke spelers binnengehengeld dit jaar. Ook een Joachim Andersen en Ter Averst zijn zeer degelijke spelers voor de toekomst. En dan heb je ook nog eens de man met de heerlijke naam: Peet Bijen!

22 april 2015 om 16:24

@DD28 je hebt wel gelijk dat hij het verdient maar die mensen die nu zo een grote smoel hebben terwijl zij in het bestuur of wat dan ook zaten is een beetje mosterd na de maaltijd. Het is een beetje alsof er een gevecht was en iemand dan de pussy was en niks durfde maar dan achteraf wel de grootste mond heeft.....dat gaat simpelweg niet samen. Als je toentertijd niet de ballen had om tegen die "dictator" in te gaan dan moet je achteraf ook niet van de daken gaan staan schreeuwen. Mja dat soort mensen heb je er altijd tussen zitten.

23 april 2015 om 00:46

@ hetisgwnzo

Er waren wel mensen die er tegenin gingen, maar die zijn naar buiten gewerkt. Munsterman wou alleen maar ja-knikkers. Je kan dan wel trouw zijn aan je principes, maar dan sta je wel binnen de kortste keren op straat. De mensen die daar werkten hebben vaak gewoon een hypotheek, kinderen en normale vaste lasten. Een inkomen is dan wel noodzaak, dan zet je snel je principes overboord.

In Noord-Korea ga je ook niet tegen die president in omdat je het anders niet overleeft. Zijn dat dan ook mensen zonder 'ballen'? Een beetje een extreem voorbeeld wellicht, maar je begrijpt mijn punt wel denk ik.

22 april 2015 om 16:18

Het is natuurlijk niet zo dat niemand Munsterman tegensprak (oa Van Halst). Maar als je dat deed, wist je al dat er toch niets mee gedaan werd, maar dat je tijd bij FC Twente ook voorbij was. Er zijn in het verleden meerdere personen geweest, die daardoor weg zijn gemoeten. Munsterman verkocht dan weer een verhaaltje aan de supporters en dan werd je ook nog even met pek en veren bestrooit door deze supporters. Als je dan mensen mede verantwoordelijk moet maken, laat dan vooral de supporters niet achterwege, want die hebben hem altijd verdedigd (In Joop we trust) en degenen die weg moesten/gingen omdat de situatie met Joop onhoudbaar was compleet afgebrand.

22 april 2015 om 17:18

Tsjah, de supporters boeit alleen het directe sportieve belang en alles wat verder weg is dan 3 maanden is niet interessant.

Daar zit het bestuur en vooral de RvC dan ook voor. Dat Munsterman ooit zowel algemeen directeur als voorzitter van de RvC heeft kunnen zijn is natuurlijk helemaal lachwekkend. Moet je eens proberen bij een normaal bedrijf. Dan wordt er onmiddellijk aan fraude gedacht en terecht...

Munsterman is absoluut schuldig aan deze crisis, maar echt niet alleen.

Inderdaad schandalig. Het ligt veel meer aan de laffe omgeving van Munsterman binnen FC Twente die geen ballen hebben gehad weerwoord te geven en tegengas te bieden. Uiterst laf om Munsterman nu zo af te maken.

22 april 2015 om 16:18

Wanneer je die ballen wel had werd je op vriendelijke wijze verzocht de club te verlaten. Joop was omringt door ja-knikkers en daar heeft hij zelf voor gezorgd.

22 april 2015 om 19:23

Munsterman heeft genoeg tegengas gehad echter die heeft hij allemaal de club uitgewerkt net zolang alleen hij over was als directeur en als voorzitter van de Rvc. Daarna begon het schimmige handelen en dealen. Alsof de club zijn persoonlijke eigendom was. Jaren later staat de club aan de rand van een bankroet. En zit zij met diverse schimmige deals opgescheept. Uit elke kast donderd wel een lijk, uit elk laatje komt een nieuw deal te voorschijn.

Maar goed, van Seumeren neem ik niet serieus dus hij gaat zijn gang maar.

Logisch dat ie het voor hem opneemt. Van Seumeren is de volgende Munsterman.

22 april 2015 om 16:15

En waarom dan? De situatie bij Utrecht is totaal anders. Die arme van Seumeren heeft al zijn geld in Utrecht gestopt en voert helemaal geen wanbeleid.

22 april 2015 om 16:51

ook v seumeren maakt fouten hoor alleen moet hij zelf opdraaien voor de kosten in tegenstelling tot munsterman ,maar daar is hij ook eigenaar voor iets wat munsterman niet is/was.
en medelijden hoef je niet te hebben met vseumeren arm is hij niet en zal dat ook niet zo snel worden gezien zijn vermogen.
vseumeren word iig geen volgende munsterman omdat hij al eerder aangegeven heeft er geen spijt van te hebben de club te hebben gekocht en als hij het opnieuw had moeten doen hij het gewoon weer zou doen.
en het geld wat hij in fcutrecht stopt stopt hij dus eigenlijk in zijn eigen bedrijf waarom zou hij dan zo dom zijn om de stekker eruit te trekken dat zou kapitaalvernietiging zijn

22 april 2015 om 18:30

Van Seumeren maakt zeker fouten, maar daar draagt hij ook zelf de gevolgen van. Nogal een groot verschil!

Eindelijk iemand die het eens precies ziet.
Bijna alle commentaren van de pers zijn doordrenkt
met amper verborgen leedvermaak.
Om van 99 procent leeghoofden die overal over mee willen praten maar te zwijgen.

Zoals anderen hier ook aangaven: Munsterman legde verantwoording af aan zichzelf.
En Joop had er ook geen moeite mee om zichzelf voor de camera te trekken als Twente op tv moest. Hij vond zichzelf ook erg goed he?

En dan zijn er 'journalisten' als Derksen die met hem mee lullen. Tot op de dag van vandaag. Het is vooral de schuld 'van het vrouwenvoetbal bij Twente en de commissarissen...jaja'.

Tuurlijk krijg je lovende verhalen over het goede nieuws dat naar buiten is gebracht in het verleden. Maar achteraf is gebleken dat er bijzonder veel sh#t achter schuil gaat. Mensen die zo lovend waren en aannamen wat het bestuur zei (ja, ik ben daar ook 1 van) voelen zich flink belazerd door alle mooipraterij.

22 april 2015 om 16:22

Dat de Twente-supporters zich hebben laten belazeren ligt ook wel een beetje aan henzelf door blindelings achter Munsterman aan te lopen en dat terwijl er menig bericht in de media verscheen waarin werd aangegeven dat het financieel niet goed ging met FC Twente.

22 april 2015 om 16:29

Tuurlijk zet je wel je vraagtekens bij sommige zaken en was er al wel eerder het besef dat het niet goed ging. Maar dagelijks komen er nog lijken uit de kast en keer-op-keer kom je weer nieuwe fratsen tegen.
Het was voor mij niet in te denken dat het zó erg gesteld was als nu blijkt.

Misschien is het ook wel verblind door clubliefde en naief, waarschijnlijk gevoed door alles wat de afgelopen jaren mogelijk leek.

22 april 2015 om 16:33

Tsja, ook clubliefde maakt blind.

Ben benieuwd of Riche heer nog wat op te zeggen heeft, maar die lijkt opeens als van de aardbodem verdwenen hier op Vz.

Van Seumeren heeft hier volledig gelijk. Vooral de mensen om hem heen hebben boter op hun hoofd. Daarnaast staat Johan Derksen overal voorop om commentaar te leveren op van alles en nog wat. Behalve nu het om een vriend gaat, heeft hij ineens geen mening meer en wordt boos als Genee erover begint. Dat vind ik echt zo ontzettend zwak aan Derksen.

22 april 2015 om 16:24

Als je 2 mensen nooit serieus moet nemen zijn het die vreselijke lachzak (v/d Gijp) en die Derksen de ene maakt alleen maar mensen belachelijk en de andere kan alleen maar mensen schofferen die zich niet of nauwelijks kunnen verdedigen .

22 april 2015 om 16:30

@ sloep01

Jij luistert klaarblijkelijk erg selectief naar dat programma. Dat mensen daarin alleen maar belachelijk gemaakt of geschoffeerd worden is grote onzin.

22 april 2015 om 16:53

Sloep heeft juist volledig gelijk. Ze schofferen mensen op kinderachtige wijze, alleen maar mensen die zich niet kunnen verdedigen. Soms zit diegene aan tafel en dan hebben ze ineens een stuk minder te vertellen. En krijgen ze zelf een keer commentaar dan zijn ze flink op hun teentjes getrapt. Erg triest en jammer, het was zo'n leuk programma. Nu is het zuurpruim tv.

Ach al die mensen die hem nu afmaken liepen voorheen allemaal de polonaise achter hem aan en nu wordt hij met pek en veren het stadion uitgejaagd , maar de mensen vergeten dat zonder deze man Twente nooit kampioen was geworden de beker had gepakt en ook de Johan Cruijff waarschijnlijk nooit was gewonnen en dat heb ik het nog niet over het schitterende stadion dat in zijn tijd gerealiseerd is ,
hij zal ongetwijfeld fouten hebben gemaakt maar er waren ook mensen bij die nu nog gewoon aan het bewind zitten hebben die dan met een blinddoek erbij gezeten ? . Laten de mensen niet vergeten dat hij ook heel veel goeds voor Twente heeft betekent maar mensen vergeten snel blijkbaar .

Tja Joop heeft domme dingen gedaan , dat snap ik niet.
Wilde te snel.
Aan de andere kant : als je niks probeert lukt het ook nooit .
Voor hetzelfde geld was Twente nog twee keer kampioen geworden dan was het heel anders geweest.

Gegokt en verloren ja thats life.
Stadion, beker en titel nemen ze niet meer af , nu 5 jaar op de blaren zitten

22 april 2015 om 18:05

@yello

Klopt sluit me er bij aan.
Munsterman heeft gegokt en verloren en bovendien zijn nek ver uitgestoken.
Het was bijna gelukt en dan had hij van Twente een Nederlandse topclub gemaakt.
Dat er nu mensen zijn die hem graag afmaken is een bij effect dat komt kijken bij grote plannen hebben maar dan falen.
Iets kleins in de mens is dat.
Vooral in kleine mensen.. Gecombineerd met simpel leedvermaak.
Vaak vooral door de mensen met een veilig risicoloos bestaan die ook nergens in zullen gaan excelleren. Omdat ze altijd op veilig spelen.
Troost geeft ze dat.
Het was allemaal nep.
En ik ben misschien middelmatig maar ben tenminste wel eerlijk...
Yeah right.

22 april 2015 om 18:42

Precies
Burgerlijke mentaliteit , zulke mensen gunnen niks en lachen dan als iemand failliet gaat.
Terwijl je juist iets moet proberen.

Gek eigenlijk : veel NL ers zijn erg ondernemend en innovatief - tegelijkertijd is er die jaloerse mentaliteit en leedvermaak

Wat dat betreft is de Amerikaanse mentaliteit beter

22 april 2015 om 22:52

Want? Failliet gaan en de burger met de kosten te laten zitten is beter?

Munsterman gokt niet met zijn eigen geld maar met het geld van een ander. Hij is geen ondernemer. En om te voorkomen dat iemand hem tegen hield werd ie zelf voorzitter van de RvC en directeur. Daarna werd iedereen weg gewerkt die enig tegengas gaf. Vervolgens begint ie overal te liegen dat er niks aan de hand is en uiteindelijk blijkt Twente bijna failliet te zijn.

En dat noem jij ondernemend en innovatief ?

Mensen weten nu pas wat er daadwerkelijk is gebeurd. Daarom zijn ze nu kritisch over Munsterman.
Toen nog onbekend was welke kunstjes hij allemaal had geflikt, was er geen reden om hem af te vallen.

Als iemand een man iets gestolen heeft, maar niemand weet het, dan zal niemand hem voor dief uitmaken. Zodra mensen het weten, zullen ze hem een dief noemen, wat dan terecht is.

22 april 2015 om 16:26

"mensen weten nu pas wat er daadwerkelijk is gebeurd."

Onzin, afgelopen jaren zijn er al meerdere berichten verschenen waarin uiteen werd gezet wat er allemaal misging bij de club. Bovendien werd FC Twente al meer dan twee jaar geleden teruggezet uit de gezonden financiële categorie III van de K N V B.

22 april 2015 om 16:32

Categorie 2 is nog altijd een gezonde categorie.
Je moet daarnaast een erg goede glazen bol hebben om precies te weten vooraf wat nu boven water is gekomen. Is ook onmogelijk, omdat nu pas vele verhalen boven water komen.

22 april 2015 om 16:36

Al begin vorig jaar stonden er uitgebreide artikelen in de NRC over de acute liquiditeitsproblemen bij FC Twente.

23 april 2015 om 00:49

@ Malloot

Er komen soms ook verhalen dat het bij PEC Zwolle ook niet al te goed gaat op financieel gebied, terwijl ze sportief gezien wel aan hun max zitten denk ik. Ik ken alle ins en outs ook niet, maar kan dit ook een gevalletje Twente worden, in een kleinere variant weliswaar?

Ps. dit is niks persoonlijks, maar gewoon een vraag waar ik nieuwsgierig naar ben

Dat mensen meejuichten bij het succes en hem nu afmaken is idd hypocriet en smerig, maar successen boeken met geld wat er niet is als luchtkastelen bouwen. Hij had inmiddels al een behoorlijke reputatie bij Wegener, die was niet best. Een gemene man en niet vertrouwen.

22 april 2015 om 17:11

Het punt is nu juist dat de successen niet zijn gebouwd met geld dat er niet was. De laatste uitbreiding was ook nog wel realistisch. Echter had vanaf dat moment de broekriem al moeten worden aangetrokken op het technische beleid (lager salarisgebouw), en niet krampachtig gaan gokken op grote transfers. Daar is het mis gegaan en ontstonden de gaten in de begroting.

Ik ben van mening dat t bestuur medeverantwoordelijk is Er hebben er daar een paar behoorlijk zitten slapen. Nu wijst iedereen naar Munsterman en probeert zijn straatje schoon te vegen . Ze zijnmet z n allen verantwoordelijk.het zou mooi zijn dat Munsterman eens een intervieuw geeft of iets dergelijks waarin hij zijn kant van de zaak belicht

22 april 2015 om 22:57

Het lijkt erop dat de rest niet van de deals afwist, veel blijkt door Munsterman en de huidige directeur gedaan te zijn zonder dat anderen er vanaf wisten. Vandaar we afgelopen weken de ene na de ander onthulling hebben vernomen terwijl Munsterman herhaaldelijk bleef liegen dat er helemaal niks aan de hand was. Zelfs de jaarrekening bleek niet te kloppen en moest worden terug gehaald. Tja als iemand tegen je liegt terwijl jij hem vertrouwt, als hij schulden gewoon niet vermeldt op de jaarrekening, wie zit er dan fout?

Begrijp Van Seumeren wel

Dat betekend niet dat de rest van het bestuur en joop onschuldig is.
Als bestuur ben je samen verantwoordelijk voor o.a de financiële situatie van een club,maar als voorzitter ben jij het hoofd daarvan.

Eigenlijk wijst hij ook op Hennie ten Hag, de vader van zijn nieuwe trainer.

Hier in Almelo wordt zijn beleid wel gewaardeerd hoor

Munsterman had na het kampioenschap al uit de club moeten stappen. Hij dacht groter dan de club ooit kan worden. Twente zit aan zijn max en Munsterman dacht er een club van te maken met fans door het hele land heen zoals Feyenoord, Ajax en in iets mindere mate PSV. Het achterland is gewoon niet groot genoeg voor de ambitie die Munsterman had. Hij maakt daarin dezelfde fout als dat Karel Aalbers bij Vitesse heeft gemaakt.

Ik dacht even dat dit een uitspraak was van Munsterman zijn grootste aanbidder, J. Derksen.

Munsterman is nog steeds de grootste held die Twente ooit heeft gehad. Hier komen ze wel weer bovenop en dan blijven de prestaties gewoon staan.

Bek houden van Seumeren! Wanbeleid van de heer Munsterman. Resultaten behaalt in het verleden tellen niet. Aan de top komen is 1, maar de kunst is aan de top blijven. Daarin heeft hij gefaald.

22 april 2015 om 19:30

Van Seumeren zette de reputatie van zijn bedrijf ook op het spel.

Wat niemand durfde deed hij : nuclear onderzeeer Kursk van de zeebodem halen.

Gegokt en gewonnen , als dat ding was geknapt had hij verloren .... Maar hij deed het toch maar.

Als hij het niet had gedaan was half noord Europa nu glow in the dark radioactief geweest

23 april 2015 om 00:50

Dat zou dan weer schelen in het energieverbruik, hoef je geen licht aan te doen 's avonds.

als ik schulden maak moet ik het ook zelf oplossen,munsterman loopt gewoon weg ,makkelijker kan het toch niet,opsluiten die man

Ik woon in de regio en heb altijd mijn twijfels gehad over het beleid van Twente. Ik weet dat een groot gedeelte van de mensen hem op handen droegen en nu laten vallen (de krant Tubantia voorop). Dat is misschien een hypocriet, maar buiten dat vind ik dat hij wel verantwoordelijk is voor het wanbeleid. Mensen die hem altijd op hebben gehemeld kunnen nu beter hun mond houden, dat sowieso. Maar het is gewoon duidelijk dat er in de begroting(en) is gegokt op nog een CL deelname en dat slaat natuurlijk al nergens op. Hij stond aan het roer, hij heeft gegokt en verloren. Dan krijg je dat gewoon te horen. Klaar.

22 april 2015 om 18:12

Ik vind het ook geen probleem dat Munsterman ter verantwoording wordt geroepen. Wat ik niet vindt kloppen dat de rest van t bestuur nu hem de zwarte piet toeschuift . terwijl ze toen het goed ging meeliepen. en hem nu alle schuld in de schoenen willen schuiven. Het kan niet zo zijn dat de rest de dans ontspringt

Ben ik wel met je eens. Aan de andere kant. Wij weten natuurlijk nooit wie intern tijdens vergaderingen tegengas hebben gegeven en wie de ja-knikkers waren. Het kan best zijn dat bepaalde mensen tegengas hebben proberen te geven. Daar kom je alleen nooit achter. Het blijft een feit dat Munsterman in zijn functie eindverantwoordelijke was. Zo werkt het ook in het bedrijfsleven en in de politiek. Als je gokt en wint, ben je een held. Dat was Munterman ook een tijdje. Als je gokt en verliest dan ben je de zwarte Piet. Dat is Munsterman nu. En ik vind dat hij dat verdiend met de keuzes die hij gemaakt heeft.

Volkomen met hem eens. Munstermann heeft vreselijke fouten gemaakt; ja. Risico's genomen die hij niet had mogen nemen. Maar Twente was op sterven na dood en begraven toen hij de club oppikte. Werd kampioen en op een haar na een tweede keer. Dan was het waarschijnlijk wel goed gegaan. Hij verdient een pak op zijn sodemieter, maar hem zo afmaken is inderdaad over de top.

22 april 2015 om 19:25

Nee dat is niet correct, het oppikken is ook door andere gedaan. Die zijn echter in 2006 door Munsterman de club uitgewerkt zodat hij overbleef om alles naar zijn hand te zetten. Vlak daarnee benoemde hij zichzelf tot directeur en voorzitter van de Rvc. iederene met kritiek verdween door de achterdeur en het feest kon beginnen. Nu is Twente bijna failliet.

22 april 2015 om 22:56

Juist! Het is in mijn ogen juist zo dat er nog veel te veel mensen zijn die hem (zelfs nu) de hand boven het hoofd houden.. Hij heeft gewoon luchtkastelen gebouwd. Ik zie hem nog zo staan in de kantine van vv Den Ham met z'n grote verhalen.

Het meest schandalige in mijn ogen is dat Munsterman zover heeft kunnen komen. Hoe kan je een club nu in handen van 1 persoon laten liggen? Waarom stelde van der Laan nooit vragen? Waarom stelde de rest van de RVC geen vragen. Waarom stond er niemand op binnen de club om inzage te krijgen? Hoe konden de supporters zo'n tunnelvisie hebben dat ze dit toe hebben gelaten terwijl nota bene half Nederland dit al jaren geleden riep dat dit nooit kan. Munsterman heeft mede door de fouten van al deze mensen zijn fouten kunnen maken. Daarom is niet alleen Munsterman verantwoordelijk maar eigenlijk alle betrokkene. Ook de supporters die jarenlang die oogkleppen hebben opgehad.
Ik heb door het slijk moeten gaan afgelopen jaren omdat ik voor Feyenoord ben. Dit heb ik geaccepteerd. Waarom? omdat ik ook mijn mond niet had opengetrokken toen de verkeerde beslissingen zijn genomen. Daarom mag van mij iedereen die er bij Twente betrokken bij is geweest (bestuur, Rvc, Technische Staf en ook de supporters met oogkleppen op) op de blaren zitten.
Regels zijn regels en deze zijn al meerdere malen overtreden. Medewerking van de Knvb aan een nieuw plan zou ik ook niet steunen. Eerst de boel bedonderen en bij elkaar liegen en als puntje bij paaltje komt om medewerking gaan vragen en naar een persoon wijzen die vertrekt. Lekker makkelijk!. Daarnaast is dit nog een vorm van competitie vervalsing ook. Feyenoord had een Ziyech goed kunnen gebruiken. Als Twente zich aan de regels had gehouden had Feyenoord alle tijd om te onderhandelen en was de kans groot geweest dat hij naar Feyenoord was gekomen. Feyenoord is hiermee dus direct benadeeld door Twente op een onrechtmatige wijze.
Daarnaast blijft Twente in mijn optiek eigenwijs en wil men bij Twente nog steeds het stadion volledig in eigen beheer houden terwijl men dit eigenlijk niet kan betalen. Verkoop de exploitatie rechten en Twente heeft weer lucht genoeg. Nu moet de Knvb maar instemmen met een nieuw plan terwijl Twente dit eigenlijk zelf gemakkelijk kan oplossen! Tuurlijk is een eigen stadion op den duur veel beter. Maar clubs als Feyenoord en Ajax kunnen dit niet betalen. ok Ajax misschien inmiddels wel, maar kijk hoe lang ze daar over hebben gedaan en Ajax is toch wel even iets groter en financieel sterker dan een Twente.
PSV heeft vrij recent nog de grond moeten verkopen en heeft dit stadion voornamelijk aan Phillips destijds te danken.

22 april 2015 om 23:11

ou van der Laan schijnt wel op de hoogte te zijn geweest, dat was gewoon zijn partner bij Twente. De rest van de RvC zal ongetwijfeld vragen gesteld hebben maar die kregen dezelfde antwoorden als Nederland kreeg bij VI op tv. En als ze de cijfers op de jaarrekening wilde bekijken, die bleek niet correct en is onlangs nog gecorrigeerd met een paar miljoen extra schulden.

Succes maakt mensen en fans helaas blind terwijl er genoeg signalen zijn geweest. Het gemak waarmee peperdure trainers werden weggestuurd met dikke afkoop sommen. Een onbekende trainer die zonder papier aangesteld werd en tot de grootverdieners behoort in het Nederlanse trainingsgilde. Speler kopen terwijl je geen geld hebt en dan lachend een halve ton boete op tafel leggen. Signalen genoeg.

En aan wie zou twente het stadion moeten verkopen? De gemeente soms? Die zit zelf al erg moeilijk door de vele bijstands uitkeringen in Enschede. Zonder extra geld uit Den Haag waren die verleden jaar failliet gegaan. Stadions leveren geen geld op, die kan je commercieel niet verkopen.

23 april 2015 om 16:43

Er zullen genoeg investeerders zijn die interesse hebben in exploitatie rechten van de grolschveste en daar de nodige miljoenen voor willen betalen. Wessels wilde ook een deel van de exploitatie rechten van de eventuele nieuwe Kuip. Denk dat hij ook best wel een deel van de grolschveste wil, dit is tenslotte zijn club.
De eventueel nieuw te bouwen Kuip zou ook voor een groot deel door externe financiers (banken, investerings maatschappijen, gemeente, Rijke mensen die binding hebben) worden geexploiteerd. Een eigen stadion is voor een voetbal club in Nederland niet te betalen.
Ajax welke nu dik 100 miljoen op de bank heeft geeft zelfs aan dat het nog te vroeg is om de arena te kopen. er word wel naar gekeken maar vergeet niet dat je er nog niet bent met alleen de koop. Ook onderhoud, uitbreidingen en allerlei randzaken zijn ook kosten die meegenomen moeten worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren