Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hier kampioen worden is zeker lastiger dan Champions League winnen’

Laatste update:

De Premier League worden door velen beschouwd als de aantrekkelijkste competitie van de wereld, maar volgens Diego Simeone spelen ’s werelds beste ploegen in de Primera División. De trainer van Atlético Madrid is van mening dat Engelse clubs zich achter de oren moeten krabben, nu er bij de laatste acht in zowel Champions League als Europa League niet één Engels team over is.

/

“Dat zou een wake-upcall moeten zijn voor de Premier League”, geeft Simeone aan tegenover Goal. “Ze moeten daar kijken naar de reden dat er, ondanks de geweldige voetballers die in hun competitie spelen en de geweldige financiële mogelijkheden die ze hebben, geen enkele club meer Europees speelt en dat Chelsea de concurrentie zo ver achter zich heeft gelaten.”

De coach van Spaans kampioen Atlético is overigens van mening dat de absolute top niet in Engeland te vinden is. “De Primera División heeft nog altijd de twee beste ploegen: Real Madrid en Barcelona. Wij nemen het dus op tegen twee teams die verplicht zijn om de Champions League te winnen. Daarom was het ook een ongekende prestaties dat wij de landstitel pakten. Want Spaans kampioen worden is veel moeilijker dan de Champions League winnen, zonder enige twijfel.”

Ben je het met Diego Simeone eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 april 2015 om 14:02

mwah.

Om in Spanje kampioen te worden hoef je maar 2 teams te verslaan.
In Engeland kan je van de nr 7 verliezen.

21 april 2015 om 14:06

Oh echt? Dus in Spanje kan je niet verliezen van een Sevilla, Valencia of Villareal? Aparte mening zal ik maar zeggen.. Spanje steekt de laatste jaren gewoon ver boven de PL uit.

21 april 2015 om 14:20

Ik denk dat als je het voor elkaar zou krijgen dat de nr1 van Spanje tegen de nr1 van Engeland laat spelen en ook de nr2 3 en laatst etc tegen elkaar dat de Engelse clubs dan toch wel meer overwinningen boeken.

in de PL moet je er gewoon iedere wedstrijd staan anders kan je verliezen.
Spaanse clubs kunnen nog wel eens een weekendje "rustigaandoen" en zich focussen op de CL. tegen een Eibar of Elche kan Barca ook met het 2e nog makkelijk winnen.

21 april 2015 om 14:26

Iedereen wint daar van elkaar omdat al die Engelse clubs vrijwel even sterk zijn, maar je ziet wat ze klaarspelen in Europa. Alleen Chelsea laat nog enigszins wat zien. Barcelona en Real zouden met gemak kampioen worden in Engeland. Zelfde geldt voor Atletico en Valencia. Sevilla schat ik op dit moment echt wel even sterk in als een Arsenal en United. Dan heb je nog clubs als Bilbao, Villarreal,Malaga ,Sociedad.. De top 10 van Spanje is met afstand de sterkste van Europa. En de onderste 10 zijn goede ploegen die goede technische voetballers hebben en die zijn echt niet zo zwak omdat ze 4-0 ofzo verliezen in het Camp Nou of Bernabeu

21 april 2015 om 14:35

Ik ben het met je eens. In de PL zijn stoke uit of cyrstal palace uit echt gevaarlijk wedstrijden. Ook bestaat in de PL opgeven niet. Als Barca 2-1 voorstaat tegen een Mallorca is de wedstrijd 9/10 keer gespeeld. Als een Arsenal of United 2-1 voorstaat tegen een stoke eindigt het 4-10 keer 2-2 en daarom is de PL zo boeiend. Hierbij wil ik wel zeggen dat Valencia/sevilla/villareal winnen van Spurs/everton/southampton en dat Barca/bayern/real winnen van Chelsea/arsenal/city/united.

Hierom kan je concluderen dat La Liga sterker is maar de PL heeft door zijn onvoorspelbaarheid gewoon echt iets speciaals en is daarom de favoriet van menig voetbalfan.

Ik vind oprecht een wedstrijd Leicster city-west brom leuekr om te kijken dan een wedstrijd eibar-mallorca. Sterker nog ik vind Leicster city-west een leukere pot dan sevilla-eibar.

Het is voor ploegen uit La liga makkelijker te presteren in de CL door de rustmomenten. Ook is het 'oneerlijk' dat BPL geen winterstop heeft waardoor ploegen altijd kwaliteit inleveren. Dit neemt echter niet weg dat de BPL clubs beter beleid moeten voeren.

21 april 2015 om 14:49

Valencie Sevilla en Villareaal zijn de nrs 456 uit spanje.
spurs , southampton en everton zijn de nr 6,7 12

Valancia zou tegen City moeten spelen
Sevilla tegen Liverpool
Villareaal tegen de spurs.

Ik zou dan toch echt zeggen dat de Engelse clubs dit zouden pakken.
Dat Engelse clubs niet veel voorstellen in Europa zegt helemaal niets.

Voor veel clubs is het geld in de CL of EL een welkome aanvulling op de begroting. Een engele club ligt echt niet wakker van die paar miljoen die ze kunnen ophalen in de EL. 1 competitiewedstrijdje thuis levert al bijna evenveel op op aan tv rechten dan het winnen van de El.

21 april 2015 om 15:27

Rickbarca de Spaanse competitie steekt niet boven de PL uit. Alleen Barca en Real zijn beter dan Chelsea en Arsenal maar dan? Man UTD en Atletico zijn ongeveer even goed ik denk dat Man Utd iets beter is City en Valencia als City in vorm is is City beter dan Valencia. Liverpool en Sevilla zijn dan wel gelijk Spurs en Villareal zijn ook nog wel gelijk maar goed de Spaanse competitie is niet beter dan PL.

21 april 2015 om 15:52

Inderdaad, Spaanse ploegen zijn ijzersterk en als je ziet hoe sommige kleinere ploegen zoals celta of subtop als malaga het de grote top ploegen moeilijk maken dat zegt veel over het Spaans voetbal.
Ik denk dat Spaanse competitie nogsteeds wordt onderschat door vele, terwijl clubs als Valencia Sevilla villareal Bilbao echt niet onder doen aan Liverpool Arsenal Tottenham en city.

21 april 2015 om 16:52

Iedereen zegt altijd maar dat die PL zo sterk is.. Het komt omdat elk team van elkaar kan winnen dat mensen dat zeggen. Maar feit is dat de PL al jaren niets meer voorstelt op Chelsea na misschien. Barca en Real zijn veel verder dan welke PL club dan ook. Atletico is in mijn ogen sterker dan Man United over het algemeen gezien. Maar buiten dat word de Spaanse liga echt zwaar onderschat

21 april 2015 om 18:21

Klopt niet.. Als het waar was, dan had Atletico de Champions League gewonnen in plaats van de landstitel. Maar de Champions League bleek moeilijker te winnen..

Ik ben het volkomen met hem eens.. Door een gunstige loting zou je wel de finale van de CL kunnen halen maar op een heel seizoen Barca en Real achter je te houden moet je echt constant zijn..

21 april 2015 om 14:06

Klopt als een bus wat je zegt.

Echter denk ik dat vooral de Engels bond zich achter de oren mag krabben. Ze moeten ook gewoon in Engeland een winterstop gaan houden en de bekers aanpassen zodat ze niet zo belachelijk veel wedstrijden hoeven te spelen. De PL is zo weergaloos sterk dat het onmogelijk wordt dat extra beetje te geven wat nodig is om een CL te winnen.

21 april 2015 om 15:21

beide spelen ze toch 38 wedstrijden in competitie en in de tweede beker van England spelen de top teams met een b-elftal.

Klopt, zowel Barça als Real verslaan over 38 wedstrijden is ongekend van Atletico.

Het ligt er maar aan wat voor team je hebt. Als je beschikt over een vechtersploeg zoals Atletico, is de CL denk ik wel makkelijker ja, want je kunt je gewoon opladen voor twee wedstrijden per ronde en alles daarin geven.

Om de competitie te winnen moet je consistent zijn en een heel seizoen lang een hoog niveau halen. In de CL hoef je alleen op de juiste momenten te pieken.

21 april 2015 om 14:00

Klopt, een 0-0 in Madrid tegen Real is prima in de CL, in de competitie zou het kunnen dat je gewoon moet winnen. In de Cl is een nederlaag niet gelijk een ramp, in de competitie (vooral met 2 teams die bijna altijd wel winnen) loop je dan gelijk tegen een achterstand aan.

21 april 2015 om 14:08

een 0-0 in Madrid tegen Real. Is dat niet altijd in Madrid, wanneer atletico tegen real speelt.

21 april 2015 om 14:10

Ja, ik was aan het typen toen ik mij dat bedacht. Daarom had ik tegen Real er bij gezet

wat een team heeft simeone gemaakt van atletico dat lang niet meer meedeed om de hoofdprijzen.

Eens met Simeone dat de twee beste teams ter wereld uit Spanje komen kanttekening daarbij is echter dat de PL over het algehele niveau zwaarder is. Hetzelfde geldt trouwens voor de Bundesliga.

21 april 2015 om 14:40

Ja dit dus.. de BPL is niet de beste qua kwaliteit maar wel de zwaarste en dus lastiger om te winnen.

21 april 2015 om 14:53

Mag ik je met goede argumenten tegenspreken? Een Atleti en een Valencia zouden in de PL (zonder Barca en Real) mee doen om de titel. Zeker met de selecties die ze dit jaar hebben. Een Sevilla, Villareal, Bilbao, Sociedad, Celta en Malaga zouden ook in het linker rijtje te vinden zijn. Waarom? Omdat men in Spanje (en ook in Duitsland) verder zijn op gebied van techniek, tactiek en krachttraining. Ze evolueren, daar waar het Engelse voetbal (uitzonderingen zoals Arsenal daargelaten) blijven spelen zoals ze dat 40 jaar geleden ook deden. Ook lijlen de Spaanse en Duitse talenten rijper en beter dan de Engelse. De zwakke schakel in Engeland zijn de Britse spelers; enorme inzet maar in verhouding minder rendement. Als je een Spaanse degradant als Granada ziet spelen en combineren dan is dat zowel technisch als tactisch beter dan wat een Engelse subtopper als Tottenham doet.
Daarom denk ik dat de PD ook in de breedte beter is dan de PL.

21 april 2015 om 15:50

Geen winterstop, minder klimaat, harder spel, een over mijn lijk mentaliteit en blessures zullen er in mijn ogen echter voor zorgen dat de Spaanse teams niet continue genoeg zullen zijn om bovenin mee te draaien Barca, Real en Atletico daargelaten.

Ik ben het echter met je eens dat ze in Duitsland en Spanje verder zijn qua techniek en tactiek. Daardoor winnen ze meestal de onderlinge ontmoetingen met Engelse teams in Europa. Echter moet ik daarbij een kanttekening plaatsen dat het dan over twee wedstrijden gaat en niet een gehele competitie.

Over de mindere kwaliteit van jonge Britse spelers kan ik kort zijn. De jeugd mag door wetgeving minder belast worden qua training waardoor leeftijdsgenoten uit Duitsland en Spanje veel verder ontwikkeld zijn. Daarom halen ze naar mijn idee ook graag buitenlandse jeugdspelers op omdat deze tactisch en technisch al veel verder zijn.

Mee eens! Over 1 of twee wedstrijden clubs als Real of Barca verslaan is nog te doen als echt alles mee zit. Maar over een hele competitie beter zijn is erg lastig.

In de competitie kan je nog eens een misstap maken. Wanneer je vanaf de knock out ronde een misstap maakt is dat direct dodelijk. Ben het er dus niet helemaal mee eens Je komt daarnaast in de CL vanaf de kwart maar zeker vanaf de halve finale sowieso allen maar sterke tegenstanders tegen. Ben het er dus niet helemaal mee eens.

21 april 2015 om 14:01

Barca en Real maken nagenoeg geen misstappen in de competitie.

Voor een andere ploeg is het dus nagenoeg onmogelijk om de competitie te winnen. Die ploegen hebben niet zulke brede selecties, dus maak je over een heel jaar veel eerder misstappen.
Een ploeg die na 38 wedstrijden kampioen is, is altijd de beste ploeg.
Een ploeg die de cl wint, of bijvoorbeeld het ek voetbal, hoeft niet de beste ploeg te zijn.

Juist het feit dat je in de CL knock out fase geen misstap mag maken, is in het voordeel van de kleinere clubs dat je geluk kunt hebben met de loting.
Juventus staat nu al bijna in de halve finale, maar wat was er gebeurd als ze in de 1/8 finale real tegen gekomen waren en in de kwartfinale barcalona?
Nu komen ze in de halve finale zonder een echte topploeg uit te schakelen. Hierna moeten ze 1x stunten tegen bijvoorbeeld barca (domme rode kaart van barca, offday zoals bayern had tegen porto) en ze staan al in de finale.

21 april 2015 om 14:12

18 verlies punten is zo ongeveer gemiddeld. Je kan de CL al verliezen door 2 x gelijk te spelen. PSV heeft14 verlies punten in de competitie. Chelsea 20. Bayern een stuk minder en PSG weer meer.

Wat ik hiermee probeer aan te geven is dat ook in de spaanse competitie gewoon net zo veel punten verspeeld worden door de top net als andere toplanden. Alleen Duitsland is eigenlijk saai wat dat betreft.

21 april 2015 om 14:02

Vanaf de knock out fase kun je eigenlijk met alleen maar gelijke spelen doorkomen. In de competitie laat je dan gelijk punten liggen en loop je een achterstand op. Barcelona en Real pakken zoveel punten, als je kampioen wil worden dan moet je zelf ook heel veel wedstrijden winnen. Simeone heeft wat dat betreft wel ergens een punt.

de Liga Bbva is zeker niet de aantrekkelijkste competitie, iedereen kijkt naar Real Bara of Athletico. verder zijn er bijna geen spannende classicos. iedereen kijkt uit naar dé El Classico. ik vind persoonlijk de Premier League de beste competitie. ook zijn alle clubs aan elkaar gewaagt en is elke wedstrijd onvoorspelbaar. Mourinho zal hier zowiezo op lachen. de Premier League blijft en is de moeilijkste competitie in de wereld!

Hij zegt het alsof het een feit is. Volgens mij is de CL altijd nog lastiger met teams zoals Bayern, PSG en normaal gesproken Chelsea. En niet te vergeten Juventus.

21 april 2015 om 15:34

Het moeilijkste zit er hem in dat je giganten als Real en Barcelona achter je moet houden over 38 wedstrijden terwijl je in de CL over twee wedstrijden als die tegenstander dan net een slechte dag heeft of jouw team een hele goede (en zo is het ongeveer gegaan in de kwartfinale tegen Barcelona), dan kan winst in de CL dus net iets makkelijker.

Natuurlijk is de CL winnen ook geen makkelijke taak maar mits wat meeval (of veel geluk), schat Simeone het dus makkelijker in.

Ik kan hem wel volgen al blijft het natuurlijk ook maar een mening.

PL is de leukste competitie omdat er gewoon veel meer gebeurd in wedstrijden doordat er veel minder snel wordt gefloten voor overtredingen. In spanje fluiten ze gewoon veel sneller voor een overtreding zoals ook in de europese competities. Dit zorgt ervoor dat Engelse ploegen zich veel meer moeten aanpassen voor Europese wedstrijden en de gewone competitie een grotere impact heeft op het fysiek van de spelers

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren