Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ajax bevestigt gesprekken over positie algemeen directeur

Laatste update:

Het is nog onduidelijk hoe de toekomst van Edwin van der Sar bij Ajax eruit zal zien. De voormalig doelman is momenteel commercieel directeur bij de club en het was de bedoeling dat hij Michael Kinsbergen zou opvolgen als algemeen directeur. Van der Sar voelt zich echter nog niet klaar voor die rol en volgens De Telegraaf denkt Ajax nu serieus aan de komst van Roger van Boxtel.

/

Kinsbergen beschikt over een aflopend contract: hij eiste een nieuwe verbintenis voor twee seizoenen, maar overspeelde daarmee zijn hand. Ajax wilde de directeur slechts voor een jaar laten bijtekenen, maar dat weigerde Kinsbergen. Zijn vertrek is nu aanstaande en de Raad van Commissarissen van Ajax ziet in de 61-jarige Van Boxtel een geschikte opvolger.

Van Boxtel was eerder al actief in de ledenraad van Ajax en maakte in 2011 deel uit van een interim-bestuur van de Amsterdammers. Hij was destijds betrokken bij de fluwelen revolutie van de club. Van Boxtel was minister zonder portefeuille in het tweede kabinet Kok en is momenteel voorzitter van de raad van bestuur van PSV-sponsor Menzis en voorzitter van de publieke omroep NPS. Sinds 2011 is hij D66-fractievoorzitter in de Eerste Kamer.

Het is onduidelijk of Ajax nog steeds van plan is om Van der Sar in de toekomst door te schuiven als algemeen directeur. Ook is nog niet bekend voor hoelang de Amsterdammers Van Boxtel willen laten tekenen.

Update 20 april 09.39 uur - Ajax bevestigt gesprekken over positie algemeen directeur
Ajax heeft zich genoodzaakt gevoeld om te reageren op de berichtgeving uit De Telegraaf van maandagmorgen. De Amsterdammers maken op de website van de club bekend dat er gesproken wordt over verschillende scenario’s met betrekking tot de invulling van de positie van algemeen directeur. Het contract van de huidige algemeen directeur, Michael Kinsbergen, loopt af. Roger van Boxtel zou een belangrijke kandidaat zijn om het stokje over te nemen, maar daar doet Ajax geen mededelingen over.

Denk je dat Edwin van der Sar in de toekomst nog algemeen directeur bij Ajax kan worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat toch hopenlijk niet gebeuren. Zet daar weer zo'n softbox neer en er zal weinig veranderen komende jaren... Er moeten een AD komen die de lijn Cruijff volgt, niet iemand die er tegenin gaan en de tweespalt zoals die er nu is doorzet of verergert. Er moet in Voetballand toch wel een persoon te vinden zijn die deze functie goed kan uitoefenen? Pols Keje Molenaar eens zou ik zeggen...

20 april 2015 om 07:50

Ik denk dat er juist iemand moet komen die de lijn van Cruijf niet volgt. Allemaal leuk die fluele revolitie maar ze zijn geen steek verder dan 4 jaar geleden. Alleen financieel maar dat komt niet door die revolutie.

20 april 2015 om 07:57

Hoe kun je dat nou zeggen, de revolutie gaat om de jeugd opleiding en je kunt niet verwachten van de spelers die toen 12 waren dat ze nu al in het 1e spelen...

20 april 2015 om 08:01

Dus nog eens 4 jaar wachten. Kom op zeg, is er dan helemaal geen respect voor al die mensen met een seizoenkaart??

20 april 2015 om 08:09

Hoe durf je vier titels geen stap verder te noemen man.

20 april 2015 om 08:26

Beste Panerai,


Je wijst vz bezoekers met ongefundeerde opmerkingen over Psv en de grond onder het stadion zeer vaak terecht, overigens begrijpelijk en terecht. Wanneer je immers een mening poneert die gelul in de ruimte behelst verdien je dat ook. Bij deze wil ik je dan ook vragen om eens goed te onderzoeken wat de fluwelen revolutie precies inhoudt en waar het allemaal op gestoeld is, ik ben er van overtuigd dat je de meerwaarde zal gaan zien. De waan van de dag is dat Ajax dramatisch spel op de mat legt en dat de selectie kwaliteit mist dat niet goed genoeg is opgevangen, absoluut waar. De revolutie draait echter veel meer om het fundament van de club, in alle geledingen. Ook hier zijn strubbelingen maar de club staat er op alle facetten beter voor dan 5 jaar geleden. Wil je de details weten moet je zelf maar eens onderzoeken, ik denk dat je het dan ook gaat zien.

20 april 2015 om 08:28

@ Panerai

De enige manier waarop je stappen kan maken is je omzet vergroten. Tenslotte zul je op den duur de salarissen moeten gaan verhogen en daarvoor zul je geld voor vrij moeten maken. Dus het belangrijkste opd e lange termij is het structureel verhogen van de omzet en daarmee ook het salarishuis. En daar zijn wel degelijk uitgebreide plannen voor die ook bekend zijn. Er gaat de komende 5 jaar heel veel veranderen rondom Ajax, de Arena en de Toekomst.

Er komt een nieuw jeugdcomplex aan de noordzijde van de Arena. Het huidige complex staat in de bouwplannen van de gemeente. Maar die zullen de grond van Ajax definitief over moeten gaan nemen en daarvan + investering bouwt Ajax een volledig nieuw toekomst complex. En de plannen voor de overname van de Arena natuurlijk.

Ja dit jaar was een slecht jaar, maar mensen die beweren dat ze geen steek verder zijn hebben oogkleppen op. Ajax is op zoveel vlakken zoveel verder dan ze 5 jaar geleden waren. Alleen omdat het op het veld een jaar wat minder is schreeuwt men moord en brand.

20 april 2015 om 08:32

Wat zijn ze dan verder? Ze halen nog net zoveel punten als in 2012. Het af laten weten van de concurrentie is geen verdienste van Ajax. Het risicoloos tikkie breed heeft het voor Ajax gewonnen, niet het voetbal.

Omdat ze jaarlijks een 25 miljoen krijgen in de CL als lands kampioen ?

20 april 2015 om 08:33

@ Robert41

Ach ach ach, klagen klagen klagen en kommer en kwel. Ajax is een jaar geen kampioen en mensen schreeuwen al om het hoofd van Frank de Boer. De waan van de dag regeert weer. Ja het was dit jaar beroerd, maar gelijk zeggen dat alles drama is.

Als je wilt groeien is er een periode van investeren. En nee, niet het investeren in spelers. Dat is namelijk korte termijn denken en ongelofelijk risico vol. Het bracht PSV aan de financiele afgrond. Het bracht Feyenoord aan de financiele afgrond. En bij Eigen werd er 70 miljoen weg gegooid in minder dan 5 jaar tijd.

Ajax denkt aan de lange termijn, en daaruit blijkt dat de bestuurders capabel zijn. In tegenstelling tot veel emotionele supporters. De afgelopen 5 jaar hebben we 4x het kampioenschap mogen vieren. We hebben spectaculaire transfers gezien. We hebben talenten zien door breken. We hebben mogen genieten van de rust rondom de club.

Investeren doe je op de lange termijn. Investeren in de jeugd zodat die beter word. Investeren in het salarishuis zodat je langdurige contracten af kan sluiten. Investeren in een nieuw jeugdcomplex. Investerne in de overname van het stadion zodat je minder huur hoeft te betalen, meer geld kan ontvangen en dus de volgende stap kan zetten.

Kijk eens verder dan de neus lang is en blijf je club eens supporten. Ook als ze een keer een jaar geen kampioen worden. In dat opzicht kunnen we af en toe nog een hoop leren van supporters van andere clubs.

20 april 2015 om 08:37

@vierdag

Dus Ajax word 4 jaar kampioen omdat de concurrentie het af laat weten? Wat dacht je van 4 jaar lang vrijwel alle topwedstrijden winnen en dus je directe concurrent uitschakelen? Is dat dan geen klasse? Ajax was de afgelopen 4 jaar gewoon simpelweg de terechte kampioen. Net zoals PSV dat dit jaar is. Maar laat PSV komend jaar ook maar weer een kampioensploeg neerzetten.

Maar wat dacht je van het volgende
- Serieuze investeringen in nieuw jeugdcomplex
- Serieuze investeringen om de omzet + salarishuis te verhogen
- Serieuze contractverlengingen van vrijwel iedereen in de selectie
- Een jaarlijkse omzet stijging
- een netto winst stijging
- een stijging van het eigen vermogen
- een stijging van de liquide middelen
- 4 kampioenschappen
- nieuwe (langdurige) sponsors die meer betalen dan de vorige

En zo zijn er nog voldoende dingen te noemen. Alleen blinde mensen kijken puur naar het punten aantal. Verder kijken dan de neus lang is, dat is te moeilijk

20 april 2015 om 08:38

Josephius.

Volgens mij heeft Ajax records geschreven met het aantal punten waarmee ze kampioen zijn geworden (historisch laag).

Daarnaast heb ik het over dit seizoen. Volgens mij was het doel van de revolutie om te groeien als club en in europa.

Ajax is dit jaar geen steek verder als 4 jaar geleden. Ajax heeft echt veelste weinig kwaliteit op het veld staan. Een hoop jonge talenten, maar geen balans met betrekking tot ervaring.

Vergeet niet dat talenten ook ervaren spelers nodig hebben om zich aan op te trekken. Spelers als Andersen waren anno 2015 een stap verder geweest als ze ervaren spelers om zich heen hadden gehad daar ben ik van overtuigd.

20 april 2015 om 09:14

Je hebt helemaal gelijk hoor.
Qua spel is het er in die 4 jaar echt niet beter op geworden.
Pak de opstelling van 5 jaar er eens bij en kijk eens wat voor spelers toen in de basis stonden.
Spelers van dat niveau zijn nu amper te vinden in de huidige selectie.

20 april 2015 om 09:47

Kijk over 5 jaar naar deze selectie, en dan zwijmelen we ook weer terug naar die tijd...

Mensen onthouden alleen hoe goed de spelers waren op hun hoogtepunt, en niet hoe goed ze toentertijd waren.

20 april 2015 om 09:58

Panerai

Een belangrijk doel van de fluwelen revolutie was het verbeteren van de jeugdopleiding door een andere, meer specifiek op de talenten gerichte aanpak. Dat traject zou zo'n vier a vijf jaar in beslag nemen.

De opleiding herbergt momenteel een aantal grote talenten, die baat hebben gehad bij deze aanpak, zeker in de A1 en de B1 zitten een aantal jongen, die de selectie kunnen halen. Ook nu al zie je jongens als Riedewald, Tete en Bazoer doorbreken, spelers die baat hebben gehad aan specifieke trainingen om hun tekortkomingen te verbeteren.

Het blijft natuurlijk moeilijk aantoonbaar wat wel en niet bijdroeg aan hun ontwikkeling, maar vast staat, dat er enkele zeer talentvolle lichtingen aan zitten te komen.
Als het zover is kun je pas spreken over een al dan niet geslaagde fluwelen revolutie.

20 april 2015 om 10:03

@ Futureboss

Precies, mensen vergeten dat spelers als Stekelenburg (AS Roma), Vd wiel (psg) Alderweireld (atletico) Vertonghen (spurs) Blind (united) Anita (newcastle) De Jong (newcastle) etc etc etc ook allemaal jeugd spelers waren die ergens in hun carriere een kans hebben gekregen in het eerste elftal omdat de basis speler van dat moment verkocht werd.

Trabelsi vertrok - vd wiel kreeg een kans. vd Vertrok - Rhijn kreeg een kans

Maduro/heitinga vertrok - Alderweireld kreeg kansen - Alderweireld vertrekt - Veltman krijg een kans

Anita/emanuelson vertrok - Blind kreeg kansen - Blind vertrekt - Boilesen kans

En ga zo maar door

20 april 2015 om 11:06

Kijk vooral naar wat voor team Ajax momenteel heeft: jong en onwijs talentvol (sinkgraven, Andersen, Bazoer, el Ghazi, Riedewald, Veltman, Fischer, Klaassen, Zivkovich). Een of twee goede aankopen erbij die qua mentaliteit iets extra's en anders kunnen brengen en je zit gebakken voor de aankomende jaren.

Ze staan nu een beetje waar PSV een paar seizoenen geleden stond. Ook daar was er een jong en talentvol elftal (willems, Depay, Wijnaldum, Rekik, Bruma, Narsingh, Locadia). Guardado en de Jong waren de ontbrekende schakels, die brengen een hoop gif (en ervaring) in het elftal.

Het idee bij Ajax is, dat er als eenmaal weer een winnend elftal staat, dat ze dat langer bij elkaar kunnen houden. Met hun verbeterende financiele positie kunnen ze immers betere contracten aanbieden. En, als de jeugdopleiding inderdaad beter is geworden, moet het ook makkelijker zijn om spelers die vertrekken te vervangen door een jeugdspeler.

Krijg steeds meer het idee, dat die revolutie van Cruijf 'n paard van Troije was om allemaal oud-voetballers aan 'n baan te helpen. Maar nu zie je dat ze verantwoordelijkheid mijden. Op het veld gaat het alleen maar achteruit. Echte aankopen blijven uit. Maar de bonus van Overmars wordt wel uitbetaald. Dit draait uit op 'n fiasco. Men gaat in Amsterdam ooit nog hunkeren naar de tijd van Jol.

20 april 2015 om 07:50

Je weet wel dat Van Kinsbergen vertrekt en niet Van der Sar? Het gaat hier namelijk over een opvolger voor Kinsbergen. Dan kun je wel met een heel verhaal komen over een fiasco, maar zoals je de tekst hebt kunnen lezen hoef je geen zorgen te maken dat het allemaal op een fiasco uitdraait.

20 april 2015 om 07:56

Ja, maar (dat haal ik uit de tekst) was het de bedoeling dat van de Sar hem ging opvolgen, dus het verhaal van verantwoordelijkheid vermijden gaat wel een beetje op.

20 april 2015 om 08:17

Misschien verantwoordelijkheid vermijden, maar misschien is v.d. Sar ook wel gewoon slim genoeg om eerlijk te zeggen dat hij nog niet klaar is voor die functie en verantwoordelijkheid. Of zou je liever zien dat iemand die zichzelf nog niet klaar acht het risico wel neemt voor een grote club als Ajax. Dat zou pas onverstandig zijn.....

Overigens kan alle onvrede weggenomen worden als Ajax komend jaar in elk geval wat frisser en leuker voetbal laat zien. Ajax is afgelopen jaren verwend geraakt met 4 titels en wat CL wedstrijden maar goed voetbal is er al die jaren niet geweest. En dit jaar zonder titel en misschien wel het slechtste voetbal zorgt dan toch voor onvrede....

20 april 2015 om 08:20

Ook staat dit in de tekst: "het is onduidelijk of Ajax nog steeds van plan is om Van der Sar in de toekomst door te schuiven als algemeen directeur. Ook is nog niet bekend voor hoelang de Amsterdammers Van Boxtel willen laten tekenen."

Voor wie is het onduidelijk en voor wie is het niet bekend? Voor Ajax of de media? Ik neem aan als Ajax met een opvolger praat dat ze wel degelijk op de hoogte zijn hoe zij hun toekomst zien. Dus dan is het gewoon voor de media onduidelijk en maken zij hun verhaal dat er wellicht een kans bestaat dat Van der Sar geen Algemeen Directeur wordt.

Typisch de media, zeg ik altijd.

Spartaajax,

De titel en slecht voetbal is De Boer en Overmars de verantwoordelijke en niet Kinsbergen en/of Van der Sar.

20 april 2015 om 08:40

@ Bayernm

Ach, van der Sar en Kinsbergen hebben slechts sponsors binnen gehaald met 5 jarige contracten die bijna 3 miljoen op jaarbasis meer betalen dan wat we binnen kregen. Van der Sar en Kinsbergen hebben de plannen voor het nieuwe jeugdcomplex gerealiseerd. Van der Sar en Kinsbergen hebben de plannen neergezet voor het grotendeelse overname van het stadion.

Maar alles bij elkaar. Sar, Kinsbergen, Jonk, Boer, Bergkamp. Samen hebben ze gezorgd dat we 4 titels hebben gehaald. ze hebben gezorgd dat we financieel op en top in vorm zijn. Ze hebben gezorgd dat er 4 jaar lang rust was rondom de club. Ze hebben gezorgd voor korte en lange termijn plannen.

Als je niet weet wat ze gedaan hebben, zeg dan niets aub...

20 april 2015 om 09:05

Prachtig verhaal en financieel staat Ajax er fantastisch voor maar op voetbal gebied?

Dat is de verantwoordelijkheid van Overmars maar natuurlijk heeft een Algemeen Directeur daar ook wat over te zeggen, daar moeten we toch uit concluderen dat het nog nooit zo armoedig is geweest wat Ajax laat zien.
Een selectie die totaal aan alle kanten kwaliteiten mist, het weigeren om geld uit te geven maar wel de gewone man flink meer laten betalen om naar voetbal te kijken wat je normaal thuis na 5 minuten zou wegzappen.

Ik mis op voetbal gebied wel de visie en lange termijn, anders waren spelers als Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, de Jong, Blind nog gewoon opgevangen, nu hebben ze allemaal talenten gehaald die er nog niet klaar voor waren, het lijkt een beetje alsof er geen back-up plan was als dit soort spelers vertrekken.

En het gaat bij een voetbalclub toch vooral dat je op voetbaltechnisch gebied stappen maakt en presteert, dat gebeurt al jaren niet en die 4 landstitels hebben dat alleen maar verdoezeld.
Je werd kampioen maar je werd wel helemaal schil getikt door een Salzburg, dat moeten momenten zijn waarop men beseft dat als je Europese subtop wil zijn of worden je moet investeren in je selectie. Het tegenovergesteld is gedaan, de Jong en Blind vertrokken en Zimling en Zivkovic kwamen er voor terug.
Een speler die het niveau nooit aan heeft gekund en een ander die blijkbaar jaren moet wennen aan het Ajax spel.

Dadelijk vertrekt Moisander en dan ga je gewoon Viergever doorschuiven naar het centrum, een speler die eerder al voor AZ te min werd geacht om centraal te kunnen spelen.
Dan lever je dus opnieuw kwaliteit in, kan je wel weer een middenvelder halen maar daar heb je er al genoeg van en je blokkeert talenten. Neemt niet weg dat ik Gudelj een fantastische speler vind maar is dat je hoogste prioriteit..?

Sigi vertrekt, haal een nieuwe spits want Zivkovic heeft blijkbaar nog te weinig ervaring, de back positie is enorm zwak bezet, kijk voor een goede vervanger, een van Anholt bijvoorbeeld.
En een ervaren centrale verdediger, die weet hoe het werkt in Europa, middenvelders heb je genoeg dus haal ipv de ervaren middenvelder een leider voor achterin.

20 april 2015 om 09:16

Wat heb je aan spelers met 5 jarige contracten als ze zich niet goed ontwikkelen?

Juist die lange contracten hangen als een molensteen om je nek.
De helft van deze groep is gewoonweg niet goed genoeg maar je moet ze nog wel 5 jaar betalen.
Over 4 jaar bestaat de selectie uit 50 man op deze manier.

20 april 2015 om 09:30

@ V-Watcher

Als Feyenoord volger en supporter, en ik als Arsenal supporter en volger dan weet je af en toe dat je een beetje geduld moet hebben. Geduld dat vele supporters niet hebben. Feyenoord had en heeft een lange periode nodig om weer boven in te komen. En Arsenal had 8 jaar lang weinig geld door de aanschaf van het stadion. Dat versta ik onder investeren.

Ja kampioenschappen zijn leuk, ja spelers aankopen zijn leuk. Maar is dat lange termijn denken? Absoluut niet. Dat is korte termijn denken en proberen instant succes te halen. Vrij goed vergelijkbaar met gokken op de aandelen beurs of iets dergelijks. Namelijk een investering met een groot risico en een hoop op resultaat.

Ajax probeert op de lange termijn te kijken en dat is voor veel supportes helaas niet duidelijk. Wil je structureel beter worden dan zul je structureel meer geld moeten hebben. Tenslotte kan je dan structureel betere en langere contracten afsluiten en betere en grotere transfers doen. Oftewel je moet ergens structureel geld vandaan halen. En dat is wat Ajax aan het doen is met het stadion. Een besparing van 10 miljoen per jaar aan huur, meer inkomsten verkrijgen uit recettes, reclames en Eten plus drinken.

Financieel gaat het geweldig, toekomst gericht met jeugd staat het fantastisch en de lange termijn plannen staan er ook goed voor. Het grootste kritiek punt is het voetbal van de afgelopen weken.

Dan op voetbal gebied. Ja dit jaar was slecht en dat durf ik gerust toe te geven. Maar is het allemaal zo bedroevend als mensen beweren? Ajax is nog steeds 2e van Nederland, gingen een ronde verder in de Europa league. Goed genoeg, nee dat niet, maar dramatisch? Dat ook niet. Tijdens de winterstop stonden we slechts 4 punten achter Psv. Toen was de kritiek verre van luid. Oftewel veel supporters kijken met de waan van de dag mee. Ga eens echt naar de selectie kijken per positie.

RV: Ghazi + schone
SP: Milik + Zivkovic
LV: Fisscher + Muric/cerny (word gesproken over aankoop)
Ram: Klaassen + Bazoer
Lam: Sinkgraven + Andersen
Cvm: Gudelj + Serero
RB: Rhijn + Tete
Rcv: Veltman + Hoorn
Lcv: Viergever + (word gesproken over aankoop)
LB: Boilesen/riedewald + (word gesproken over aankoop)
GK: Cillessen + Boer

De posities die jij benoemt zijn inderdaad de zwakke punten. LCV en LB het meest voorname. Daarom zijn ze daar ook mee bezig. Maar betekenen die zwakke unten dat de rest van de selectie dramatisch is? Dat niet. Met 2-3 gerichte aankopen is Ajax gewoon kampioen materiaal volgend jaar. Gudelj word nummer 1 en die vult het tekort op het middenveld aan.

Nogmaals, mensen reageren met de waan van de dag en vergeten daardoor regelmatig even verder te kijken. Financieel gaat het prima, met de jeugd worden flinke stappen gemaakt. Lange termijn plannen met een nieuw jeugdcomplex en (deels) stadion overname zijn serieus. Dus het laatste puntje is het voetbal. De huidige selectie ligt (uitzondering Sigthroson/moisander) allemaal vast tot medio 2018 en de meeste zelfs 2019 of 2020. Feitelijk hoeven we de komende 2 jaar dus niets te verkopen. Wanneer daar Gudelj en een LCV bij komen. Dan gaan we komend jaar gewoon weer voor het kampioenschap.

20 april 2015 om 09:41

Ach dat is ook het hele punt we zijn financieel gezond en dat is op zich al een prestatie en commercieel doen ze het ook prima , maar al die wijsneuzen die hierboven die maar roepen dat de mensen geduld moeten hebben die hebben blijkbaar geen idee hoeveel kwaliteit (vertonghen, Alderweireld, Eriksen, de Jong, Blind) Ajax is kwijtgeraakt en hoe daar mee om is gegaan in het opvangen van die kwaliteit , 5 x in de CL gespeeld en even zovele keren in de groepsfase eruit is ook niet erg want de loting speelde ook niet in ons voordeel maar het meest stuitend is dat je daarna door subtoppers uit Roemenie ,oekraïne en Oostenrijk wordt uitgeschakeld en maar roepen dat het de beste selectie is in jaren , er is niet geinvesteert in 1 a 2 routiniers die de jeugd wat sneller kan helpen zich te ontwikkelen verjongen mag en moet ook vind ik maar bij Ajax zijn ze doorgeslagen en totaal geen oog hebben voor de 50.000 mensen die er elke thuiswedstrijd zitten daar wordt zo makkelijk aan voor bij gegaan want ook dat brengt per seizoen zo'n 20 miljoen op , en dan hoor je Klaassen zeggen ik zal blij zijn als het seizoen er op zit want nu spelen we voor jan joker ronduit stuitend .

20 april 2015 om 09:55

@ Sloep01

Hoe dacht je dat de jongens die jij noemt aan hun basis plek zijn gekomen?

Nogmaals, het vertrek van Vertonghen, Eriksen, Alderweireld, De Jong en Blind is opgevangen op de manier zoals de bovengenoemde spelers ook hun kansen kregen. Namelijk het laten debuteren van jeugd. Alle namen die jij noemt hebben kansen gehad omdat hun directe concurrent vertrok en dus kreeg een jeugdspeler zonder ervarng of wat dan ook de kans. EN respectievelijk hebben ze allemaal doorgeleerd en een mooie transfer gemaakt.

Waar 4 a 5 jaar geleden de gneoemde heren kansen kregen terwijl de basis speler vertrok en er geen directe vervanger werd aangetrokken. Moet er nu opeens wel directe vervangers worden aangetrokken. Waar gaat je redenatie mis?

Je komt met namen en kwaliteit, maar je vergeet dat juist die namen die je noemt precies hetgeen kregen van Ajax wat jij nu niet aan hun opvolgers gunt. Namelijk een kans in het eerst en vertrouwen. Als ze op jou manier handelden, dan hadden alle spelers die jij noemt namelijk nooit een kans gehad. Tenslotte waren dat ook slechts jeugd spelers.

20 april 2015 om 10:27

Dat klopt maar die spelers hadden toen iets meer kwaliteit er bij lopen en dat is het verschil, ik ben en dat begrijp jij waarschijnlijk niet juist voor jeugd alleen er hoort ook routine bij en dat heeft Ajax in mijn ogen niet of in ieder geval te laat naar gehandeld en daar komt nu eindelijk verandering in , en als je verder leest ben ik heel positief over hoe het financieel en commercieel gaat hoor alleen sportief blijven wij achter als er nu niet wordt ingegrepen in de selectie , plus dat het spel niet is wat we van Ajax mogen verwachten want ik verschuil mij niet achter die 4 titels hoor mooi maar dat is al weer historie je moet vooruit kijken .
En dat je een jaar geen kampioen wordt maar mij geen moer uit hoor je kunt niet elk jaar kampioen worden maar ik wil vermaakt worden en gewoon acceptabel voetbal zien ik heb in al die jaren dat ik bij Ajax kom nog nooit zo'n slecht jaar gezien en dan heb ik het alleen over het spel en dan kan ik heel slecht tegen zo'n opmerking van Klaassen want zoals ik al opmerkte ook de toeschouwers brengen jaarlijks zo'n 20 miljoen op dus die mogen best kritiek hebben vind ik , en niet door sommige uitgemaakt worden voor nep supporter of succes supporter want daar lach ik om hoor ik weet wel beter .

20 april 2015 om 11:59

@ Sloep01

Die spelers van toen hadden helemaal niet veel meer kwaliteit. Dat is een gedachtegang waarop je de gehele redenatie los laat. Een Daley Blind debuteerde onder Marco van Basten en speelde 6 wedstrijden in 2 seizoenen voordat hij verhuurd werd aan Groningen. Daar speelde hij slechts 19 wedstrijden om vervolgens bij Ajax in de opvolgende seizoenen 18 en 26 wedstrijden te spelen.

Had Daley Blind meer kwaliteit? Gezien zijn 5 jaar om basis speler te worden had menigeen hem al afgeschreven. Maar die heeft wel lekker een transfer naar United gemaakt.

En dan Jan Vertonghen, die kwam bij zijn debuut tot 6 wedstrijden en in eerste instantie niet goed genoeg bevonden. Werd vervolgens uitgeleend aan RKC en speelde daar slechts 20 wedstrijden waarvan veel niet eens als basis speler. BIj terugkomst raakte concurrent Vermaelen geblesseerd waardoor Vertonghen de kans kreeg.

Alderweireld mocht debuteren en speelde 8 wedstrijden in zijn eerste seizoen. Vele interesse voor verhuur en Twente wilde hem zelfs definitief overnemen. Alderweireld bleef, speelde zijn concurrenten uit de basis en werd basis speler.

Je komt maar met voorbeelden van spelers en roept dat die veel beter waren. De basis van je gehele redenatie is fout. Die jongens zijn goed geworden doordat ze vertrouwen kregen. Vertrouwen dat jij de huidige jongens, ondanks hun overduidelijke talent en potentie, niet gunt. In tegenstelling tot de namen die vertrouwen hebben gekregen van Frank de Boer scheld jij op de huidige spelers en gun je ze geen vertrouwen.

Het is dankzij Frank de Boer en zijn vertrouwen dat Vertonghen groeide naar de gouden schoen. Het is dankzij Frank de Boer en zijn vertoruwen dat Daley Blind onbetwist werd. Het is dankzij Frank de Boer en zijn vertrouwen dat Eriksen elke week kon blijven spelen ondanks mindere periodes.

De jeugd van toen had niet meer kwaliteit. Tenslotte eindigde die CL verhalen ook in de groepsfase als ze uberhaupt de CL al haalden. Sterker nog, ze waren geeneens goed genoeg om kampioen te worden. Vertrouwen is het sleutel woord. Vertrouwen in Frank de Boer en vertrouwen in de jeugd. En beiden komt bij jou niet naar voren op basis van drogredenaties.

20 april 2015 om 12:51

Bergkamp ik ben jou continue berichtgeving met ongelooflijk veel verbazing aan het lezen de laaste tijd. Jij denkt dat omdat je een paar detailtjes kent je ook het meest verstand van voetbal hebt. Vent schei toch uit met je Vertonghen heeft zijn carriere te danken aan de Boer. Hij stond er al onder Jol. En Blind kwam centraal te staan omdat er Anita wegging. Voor die positie haalden ze Poulsen. Dat Blind zich stormachtig ontwikkelde heeft ie enkel aan zichzelf te danken.

En jou aanhoudende positieve reacties over het huidige beleid is compleet misplaatst. Zelfs diegene wat de fluwelen revolutie in gang hebben gezet (op Jonk na) zien dat het niet werkt maar jij blijft het maar halstarrig met nietszeggende feitjes verdedigen.

20 april 2015 om 13:20

Je kunt nog een langer betoog maken om je gelijk te halen maar ik weet niet of je geweest bent gisteren maar ik zou zeggen a rest my case , het stadion zat misschien drie kwart vol en dat is niet voor niets zij al die wegblijvers dan gek ?en ben jij degene die de wijsheid in pacht heeft lul toch niet man ga maar is om je heen vragen aan mensen die al jaren bij je in het vak zitten dan praat je wel anders , ik ken mensen die betalen voor een box 100.000 euro per jaar en die hoor je nu ook morren hoor en dat zijn mensen die al jaren bij onze club komen hoor , en dat vind ik een veeg teken ,
jij met je drogredenaties ja wij zijn gek , kijk maar eens naar de aankopen de laatste 4 jaar ronduit bedroevend met als klap op de vuurpijl Zimling koop dan niets , en ik heb juist heel veel vertrouwen in de jeugd maar daar hoort routine bij om de jeugd in wedstrijden te helpen en te corrigeren en dat neem ik de technische staf kwalijk want dat kun je van een Klaassen of Veltman niet verwachten dat ze een elftal op sleeptouw nemen ze zitten zelf nog in een leerproces,

20 april 2015 om 15:05

@ Robert41

En waarom kan een speler zichzelf ontwikkelen tot basis speler en uitblinker? Juist omdat hij het vertrouwen krijgt van de coach en de coach maakt van een jeugdspeler een basis speler. Vertrouwen is iets dat elke jeugd speler nodig heeft en kansen is iets dat elke jeugd speler nodig heeft.

Vertonghen, Blind, Eriksen, De Jong hadden vertrouwen en kansen nodig. Ghazi, Milik, Klaassen, Sinkgraven, Bazoer hebben vertrouwen en kansen nodig. Alleen om dat we dit jaar geen kampioen zijn geworden word er keihard geschreeuwd om aankopen. Dat is pas kortzichtig denken.

De basis is vertrouwen en kansen krijgen. Daarna is het aan de speler om zichzelf te bewijzen. Maar wanneer ze geen kansen of vertrouwen krijgen. Dan kan een speler nooit stappen zetten.

Mijn nietszeggende feitjes zeggen jou misschien niets. Maar voor jou geld wel de pech dat feitjes wel feitjes zijn.

20 april 2015 om 15:19

@sloep01
En daar ligt jou zwakke punt, niet inhoudelijk kunnen reageren op feiten en statistieken. Ik heb de waarheid niet in pacht maar ik kan het op zijn minst onderbouwen met voorbeelden. Waardoor hetgeen dat ik vertel realistischer, logischer en meer beargumenteert klinkt.

Hetgeen dat ik jou verwijt is dat je klaagt, maar niet terecht klaagt. Morren over het slechte spel dit jaar zoals vele malen gezegd is terecht en dat mag ook gerust verteld worden. Maar niet op basis van de drogredenaties die jij aan voert. Kritisch zijn mag, ontevreden zijn mag. Maar onderbouw het dan wel op dingen die realistisch zijn en niet op basis van eigen gevoelens.

De aankopen de afgelopen 4 jaar zijn bedroevend? Ik zou zeggen, zoek het totale lijstje eens even op. Oh nee, klagen zonder background informatie is makkelijker.

Aankopen onder Overmars/de Boer
- Poulsen (duidelijk meerwaarde) transfervrij
- Schone (bijna beste speler vorig jaar) transfervrij
- Moisander (2 jaar basis speler geweest)
- Milik (huur met optie tot koop)
- Zivkovic (grootste spitsten talent van Nl)
- Sinkgraven (alom bewierookt bij Heereveen)
Allemaal dramatische spelers natuurlijk. Ja Zimling was een fout, maak jij nooit een fout op je werk? Overmars moet 100% in perfectie afleveren volgens jou.

En Frank de Boer. Ja het spel dit jaar was slecht. En ja we hebben 4 jaar op rij niet door kunnen gaan in de Champions league. Nou verassing. als Frank de Boer aantrekkelijk voetbal speelde en door bekerde in de champions league dan hadden onze spelers nog eerder vertrokken en had Frank de Boer bij Barcelona gezeten.

Me alle respect, je bent supporter van Ajax met een omzet van 103,8 miljoen euro. Er zijn 26 clubs met een omzet die groter is en sommige wel met 400 miljoen. En met de nieuwe tv deal in Engeland en Duitsland zullen dat er alleen maar meer en meer worden. Overleven in de CL is vrijwel onmogelijk. Ook met aankopen. Want zeg nou zelf, wat moet een aankoop van 5 miljoen tegenover een aankoop van 50 miljoen va de tegenstander.

Ajax moet elk jaar voor het kampioenschap gaan en voor de beker. En dan met een beetje geluk door gaan in de CL. En als je in de afgelopen 5 jaar welgeteld 4x kampioen bent geworde, 2x de bekerfinale hebt gehaald en je spelers hebben mooie transfer gemaakt. Dan moet je eens trots zijn op je club. En wanneer het een jaar voetballend en qua prijzen wat minder is. Dan moet je vertrouwen tonen ipv gelijk 130% te klagen over alles.

20 april 2015 om 15:36

Kijk en daarom neem ik jou ook totaal niet serieus door dit soort opmerkingen

(als Frank de Boer aantrekkelijk voetbal speelde en door bekerde in de champions league dan hadden onze spelers nog eerder vertrokken en had Frank de Boer bij Barcelona gezeten.)

Maar daarvoor heb ik ooit is een ver verleden een seizoenskaart aangeschaft omdat Ajax altijd aantrekkelijk voetbal speelt ook in de jaren dat ze tweede ,derde of soms vierde werden en geen kampioen werden maar wel altijd gewoon Ajax voetbal en dat zie ik nu gewoon niet en daar klagen de mensen over en daar hebben ze groot gelijk in en dat ligt grotendeels aan Frank de Boer want hij laat de zo voetballen.

Ps daar zou ik nu trots op zijn als inderdaad Frank de Boer bij een club als Barcelona zou zitten een mooiere reclame zou dat niet zijn voor een club als Ajax .

20 april 2015 om 17:43

Bergkamp; wel eens gehoord van zoiets als "talent"?

Het gaat nog enkele jaren duren voordat er weer wat rust is bij ajax. Zoals het er nu naar uit ziet zullen ze de komende jaren mee strijden met o.a Vitesse en feyenoord om de plaatsen 2 tot 6.

Ik denk niet dat een oud minister er voor kan voor zorgen dat t snel weer goed komt.

20 april 2015 om 10:10

Bedankt man. Weet ik iig waar we aan toe zijn door jouw goed beargumenteerde uitleg.

Ajax heeft gewoon veel jonge talenten in de selectie lopen en missen ervaring, iemand die ze op sleeptouw kan nemen. Teveel talent zorgt bijna altijd voor wisselend succes aangezien ze vaak nog niet constant zijn. Bij psv zag je dit vorig seizoen ook heel erg. Die talenten hebben dit jaar net de stap gemaakt die nodig was en hebben daarnaast met onder andere een guardado een goede ervaren speler erbij gehaald.
Dit was een erg slecht jaar maar de mensen die direct roepen dat dit probleem de komende jaren wel zullen blijven snappen er niet veel van. Het probleem van dit jaar kan wel eens compleet verdwenen zijn komend seizoen. Dat ligt er heel erg aan wat er in deze zomerstop gebeurt en aan de spelers zelf. Ajax is elk jaar zijn bepalende spelers kwijt geraakt. In deze groep hebben de belangrijkste spelers allemaal een langdurig contract getekend dus hopelijk kun je ze nu lang genoeg vast houden.

Met alle respect voor Edwin, ik had hem zeer hoog zitten als doelman, maar die man is toch niet bekwaam om commercieel directeur te zijn bij een bedrijf ter grootte van Ajax?

Daar zet je een hoogopgeleid iemand, die al tonnen ervaring heeft genoten elders, iemand met een netwerk ook. Geen voetballer dus. Meestal toch.

Met de recente prijsverhoging bleek al hoe 'oncommercieel' deze commerciële jongen wel is.

20 april 2015 om 09:02

Daarom heeft hij ook een wingman. Ervaring in het voetbal hebben die mannen meestal niet, dus ook de topzakenmannen missen ervaring wat dat betreft en essentiele in mijn ogen.

De prijsverhoging is niet handig gecommuniceerd, maar je kunt ook de stijging van de sponsorinkomsten noemen, dat laat je dan weer achterwege. Iedereen maakt wel eens een foutje.

Van der Sar moet nog een paar jaar onder de hoede van bv. van Boxtel werken, opleidingen volgen en steeds meer verantwoordelijkheden op zich nemen.

20 april 2015 om 09:17

afcanats,

Als commercieel directeur moet je ook geen ervaring in het voetbal hebben.

Als de commercieel directeur van pakweg Colgate naar Coca Cola overspringt, denk je dan echt dat die directeur 'alles' over de frisdrankwereld weet? Echt wel niet.

Nou neen, ik vind niet dat een Ajax met een onervaren, ongeschoold (in die materie toch) iemand moet samenwerken. Iemand waarvan je weet dat ie nog veel leergeld zal kosten.

Hallo? Hij kost anders wel aardig wat, maar kan niet conform dat salaris presteren.

20 april 2015 om 09:38

@iedereen komt

Zijn commerciele baan is een opstapje, zal een van zijn verantwoordelijkheden Worden als hij algemeen directeur wordt. In een voetbalclub moet je mensen hebben in de directie die op beide vlakken sterk zijn.

Van der Sar heeft een opleiding afgemaakt en is niet dom. Heeft ook een Foundation opgezet in de praktijk. Ik vind dat er clubmensen moeten zijn die ook verstand van voetbal hebben.

Van der Sar verdient niet zoveel, minder dan een bestuurder bij Psv, verschil is ook van der Sar is allang binnen, hoeft helemaal niet zoveel te verdienen. Dat spreekt juist voor hem, geld is voor hem niet de drijfveer.

20 april 2015 om 09:49

afcanats,

Het gaat niet over dom of slim. Hij heeft gewoon niet de nodige bagage. Noch als commercieel directeur, noch als Ad.

Onze AD is ook géén voetballer geweest. Is wel een vent die uit de sportwereld komt.

Bijna nergens zetten ze ex-voetballers in voor zo'n belangrijke functies. En dat heeft zo zijn redenen.

Beter iemand nemen dus die wél de nodige theoretische kennis heeft en zijn leergeld al elders heeft betaald. Ajax is niet de kruidenier van om de hoek, maar is best een groot bedrijf waar aardig wat personeel rondloopt en die bakken omzet maken. Onbegrijpelijk dat ze daar groentjes aanstellen voor zo'n leidinggevende functies.

Er zijn busladingen mensen die wel het juiste profiel hebben en sehr voetbalminded zijn of al hun sporen hebben verdiend in de sportwereld.

20 april 2015 om 11:01

@iedereen komt

Die bagage krijgt hij nu. Daarom wil hij ook een ervaren man ernaast. Je moet het een keer leren. Enige wat ik wel weet dat als hij dat vergaard, die kennis en ervaring, dat hij completer is dan een gemiddelde voetbaldirecteur.

Er zijn wel meer voorbeelden van oud voetballers die zich ontwikkelden tot topdirecteur. Ajax heeft ook zo zijn reden om er wel voetballers neer te zetten, ieder zijn strategie.

Zoals gezegd er zit een ervaren wingman bij en Slop loopt er ook al jaren rond. Ik heb die busladingen zien komen en gaan, nooit een echte band met de club of met de sport. Bovendien hebben juist die ervaren bestuurders ons bijna naar de afgrond gebracht en onverantwoorde risicos genomen. Het bracht ook nooit continuiteit, wat er nu wel is en dat is meer waard dan je denkt.

Sulejmani was ook aardig wat leergeld namelijk, zo'n 16,25 miljoen in alleen aankoop bedrag. Een directeur met voetbalverstand ziet dat je die ook kunt opleiden.

Komop zeg,aan de leiding van een groot bedrijf zet men toch geen voetballer.
Als eerste minister zet men toch ook niet een portier neer.
Als baas moet men gehaaid zijn op alle vlakken.
Alle voetballers hebben een verleden als voetballer niet als bestuurders van een (voetbal) bedrijf.
Een algemeen directeur bij Ajax moet toch ook over iets anders dan voetbal kunnen praten.

Als er iets is waar ik hekel aan heb is dat iemand van de politiek zich met sport gaat bemoeien. Twee werelden die niks, maar dab ook niks met elkaar gemeen hebben. Van Boxtel kan een heel aardige man zijn, maar laat hem a.u.b niet deze job krijgen. En trouwens wil Cruijff dit? Zo nee dan krijgen we weer onrust binnen de club. Mijn god, het voetbal van de Boer is al een ramp, Overmars met zijn beleid is een ramp en als we weer ruzies gaan krijgen op bestuurlijke niveau dan zal zelfs Feyenoord ons gaan inhalen.

Ik hoop echt dat Ajax deze zomer op alle fronten de rust weet te bewaren want de fans staan er niet op te wachten dat we weer zeven jaar moeten wachten op een titel (of goed voetbal...)

20 april 2015 om 09:36

Die mannen hebben een netwerk en dan kan je al eens dingen regelen.

Roger heeft laten zien dat ie een grotere organisatie dan Ajax kan leiden.

En da's belangrijk. Dat ie niet uit het voetbal komt, da's niet relevant. Erbij da's niet helemaal waar want hij zit al 4 jaar bij Ajax.

20 april 2015 om 09:41

Ik zou eens willen dat vooral ajacieden eens wat meer over de inhoud weten wat betreft het bestuur. Overmars maakt het beleid niet, het technische hart doet dat! Ja daar is hij onderdeel van maar ook Jonk, Bergkamp en Frank hebben daar in gezeten. Als je dat niet weet diskwalificieer je jezef en kan ik je niet serieus nemen.

Ajax moet de boel bij elkaar houden en evt. Kinsbergen doorselecteren als hij niet mee wilt in de plannen.

20 april 2015 om 10:16

Dat is helaas een utopie. Er zitten ook onder de ajacieden helaas veel onwetende mensen die gewoon maar wat roepen als het wat minder gaat en totaal niet weten hoe de situatie daadwerkelijk is. Helaas zien we hier al een aantal van die mensen. Kritiek geven is geen probleem maar dat moeten ze wel met kennis van zaken. Beste voorbeeld is de prijsverhoging van pas terug. Schandalige actie etc maar niemand nam de moeite om eens te kijken waarom deze verhoging er kwam. Dat ze het niet slim hebben aangepakt is een heel ander verhaal.

20 april 2015 om 11:03

Daarom de taak van de mensen die het wel weten omdat ook anderen te vertellen. Behalve dat ze kritiek geven is ook een probleem dat ze nooit met een oplossing komen.

Ik zie dat een beetje als volgt: Ik haat mijn huis, dus ik verkoop het, ik wil er vanaf. Maar niet nadenken over de alternatieven, die misschien wel veel slechter zijn, zoals dat je het hele huis eerst weer moet opknappen. Die niet per definitie beter is.

We moeten leren dat je soms leergeld moet betalen en geduld moet hebben, fouten maken doet iedereen.

Van der sar heeft alleen de naam met zich mee. Als algemeen directeur heb je niet veel aan hem. Communiceert slecht met de fans. En als die t doet is dat niet op een warme manier. Zoals laatst met de prijsverhoging. Zo ga je niet met je fans om. En een luisterend oor naar de fans is er ook niet. We schreeuwen al jaren voor t oude logo en rood witte stoeltjes ipv dat lelijke moderne logo en al die gekleurde stoeltjes. En dat t jaren moet duren voor ze eindelijk een nieuwe hoofdsponsor hadden gevonden vind ik ook schandalig. Prima vent die Edwin maar een club managen is niet voor hem weg gelegd. Beter keeper trainer worden! Daar liggen z'n kwaliteiten.

20 april 2015 om 11:07

Typische zeikerd ben je. Sorry meer kan ik er niet van maken. Hij heeft een foutje gemaakt, kan gebeuren, maar dat hij letterlijk tussen de supporters staat hoor je weer niet. Er is bv. voor het supportershome snel een alternatief gevonden.

En hij heeft juist wel geluisterd bij drie prijsverhoging, op aanraden van de supportersclub heeft zijn plannen herzien.

Het gezeur over de hoofdsponsor spant echt de kroon, ze hebben de tijd genomen, maar in crisistijd een verbeterde deal weten af te sluiten plus dat ze Aegon als partner hebben gehouden. Echt super werk afgeleverd en jij zeikt dit af? Echt waar zoals ik al zei een zeikerd..

Verwacht dat het Tsjeu la ling moet gaan worden, anders mislukt de revolutie :-)

Van Kinsbergen eiste pff hij eiste gast als je dit leest ga effe knikkeren, gewoon boxtel erin 2 jaar lekker erna mer vervroegd pensioen rentenieren, erna is obze edwin er klaar voor hij gaat niet weg uit amsterdam dat weet ik zeker

Als ze van der Sar maar niet laten gaan. Over die managerstypes weet ik het niet, maar ik denk wel dat Edwin belangrijk is als uithangbord. Iedereen kent hem. Voor hem gaan deuren open die voor anderen gesloten blijven. Maak er maar een duobaan van.

Bah bah als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan die gladde ministers die alles recht praten wat krom is. En dan vd.sar er nog mee wegjagen ook want die heeft zijn lot gehangen aan het aanblijven van kinsbergen. Het is altijd een zootje bij ajax bestuurlijk gezien.

Van Boxtel ??? Alstublieft niet zeg, die man is tegen de vrije artsen keuze en werd kwaad op de directeur van DSW toen die op tv het eerlijke verhaal vertelde hoe schandalig de zorgverzekeraars in Nederland te werk gaan. Daarnaast is hij een verstokte NWO aanhanger en ondanks zijn lidmaatschap van D66 is hij alles behalve democratisch, nee deze man moet het echt niet voor zeggen krijgen. Ik voorzie dan een nog erger supporter beleid, als deze man al niet het beste voor heeft met het Nederlandse volk en ook altijd zo gehandeld heeft; dan is hij volstrekt ongeschikt als algemeen directeur van Ajax.

We hebben al een wezel in de organisatie in de vorm van Slop, maar deze man is nog tig keer erger, nee als Ajax slim is geven ze deze slang niet de positie van algemeen directeur. Van der Sar had al moeite met de "kille" van Kinsbergen, dan moet je niet een nog "killere"persoon als algemene directeur aanstellen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren