Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ancelotti krijgt de schuld van blessure Modric: ‘Hij heeft hem overbelast’

Laatste update:

Luka Modric staat door een knieblessure vijf tot zes weken aan de kant, zo werd zondagmiddag duidelijk. De middenvelder moest het veld zaterdag in de tweede helft van de met 3-1 gewonnen competitiewedstrijd tegen Málaga verlaten. Boris Nemec houdt Carlo Ancelotti verantwoordelijk voor de blessure van Modric.

/

De dokter van de nationale ploeg van Kroatië vindt dat de trainer Modric rust had moeten geven, nadat de ex-speler van onder meer Tottenham Hotspur in november al met knieproblemen te maken had. “Hij heeft in bijna iedere wedstrijd negentig minuten meegedaan. Ancelotti heeft Modric overbelast”, zegt Nemec tegen Nova TV.

“Ancelotti had hem rustiger moeten brengen. Als hij niet overbelast was geweest, was hij niet geblesseerd geraakt.” Modric bezocht zondagmorgen het ziekenhuis Sanitas La Moraleja, waar men een verrekking van de knieband in de rechterknie constateerde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin natuurlijk. Real Madrid speelt nu een reeks aan finales voor de titel, dan is het niet meer dan logisch dat je Modric blijft opstellen. Zo'n belangrijke schakel.

20 april 2015 om 00:11

Ja nu zou het logisch zijn. Maar toen die net terug kwam niet.

20 april 2015 om 09:49

Hij is er gewoon ingebracht toen hij fit was. Anders had hij niet gespeeld.

20 april 2015 om 10:06

Modric19
Zo te zien niet, hij is weer geblesseerd. Moest gewoon rustiger aangepakt worden

20 april 2015 om 10:50

Hij was geblesseerd aan zijn linkerdijbeen en nu aan zijn rechterknie. Het heeft echt niets met elkaar te maken.

Real Madrid moet meneer Verheijen in dienst nemen

Het was gewoon ongelukkig.
Als ze Ancelotti de schuld geven kunnen we net zo goed Iker ook de schuld geven voor het geven van zo'n klotebal.

Modric draagt het middenveld van Madrid hij moest inderdaad laten rusten tegen Malaga isco kan zijn plaats gerust in nemen

20 april 2015 om 00:08

*maar hij moest

Ik vind ook dat Ancelotti soms overdrijft hiermee. Ook Kroos krijgt zelden rust. Nu is belangrijkste periode van seizoen en zijn je belangrijkste spelers misschien geblesseerd of helemaal uitgeput.

20 april 2015 om 00:21

Klopt en dat zie je vaak terug in de 2e helft van de wedstrijd, tegen Barca, Atletico maar ook tegen Malaga

20 april 2015 om 00:27

Sterker nog Atletico heeft zich hierop voorbereid. Ze hebben ook opgemerkt dat Real vermoeid wordt in 2de helft. Daarom hebben ze eerste helft (meer dan normaal) compact gespeelt. Al hadden ze wel geluk dat Real het niet heeft afgemaakt in eerste helft.

20 april 2015 om 01:06

Ik kan je alleen maar gelijk geven hiermee. Ik had het ook na een tijdje door eerst dacht ik laks heid maar het is gewoon echt de vermoeidheid.

Ik houd ancelotti er niet verantwoordelijk voor dat modric nu geblesseerd is. Ik hoid de bankspelers wel verantwoordelijk dat ze niet iets dichterbij het basis elf niveau zitten.

Is dat zo dan kan je met meer vertrouwen roulleren daarom had real ook een voorsprong moeten crieeren.

Maar goed nu moeten andere spelers opstaan en laten zien dat ze nu er gaan staan. Zo zie je ook wie echt beter wilt worden en wilt presteren.

20 april 2015 om 01:15

Vm's zoals Modric en Busquets kun je niet zomaar vervangen. Zij zijn gewoon belangrijk voor speelstijl van de ploeg. Vervang je Modric of Busquets door iemand anders dan verandert gewoon alles.

Messi en Ronaldo zijn misschien belangrijker om te winnen, maar voor het spel zijn Modric en Busquets bijna onvervangbaar.

20 april 2015 om 02:57

Jerrdrista,

Je kunt de bankspelers toch niet verwijten dat ze niet de kwaliteiten van de basisspelers hebben. Dat is de omgekeerde wereld: zij zijn juist bankspelers omdat ze die kwaliteiten ontberen.

Zij zijn nu eenmaal de voetballers die ze zijn en zijn gehaald door Real Madrid met volle verstand. Als je dus echt vingers wil wijzen, dan zou je eigenlijk naar het bestuur moeten kijken. Al is ook dat absurd.

Het is praktisch onrealistisch om een bank bij elkaar te rapen die dezelfde kwaliteiten hebben als de basiself. Derhalve gebeurt dat ook nooit en krijg je logischerwijs bankspelers met mindere kwaliteiten. En dat hoor je hen niet te verwijten.

20 april 2015 om 03:22

Als je kijkt München of Chelsea bijvoorbeeld.
Zij kunnen prima wat jongens vervangen met waardige vervangers, ze zullen misschien wat minder spelen door gebrek aan speelritme maar het verschil tussen een kroos/modric en Illaramendi/Khedira is gewoon te groot en je levert veel kwaliteit in.

20 april 2015 om 09:15

Ja, maar dat komt denk ik mede doordat de spelers op de bank bij real bijv. Of chelsea toch meestal iets hebben van, ok ik speel bij een topclub, verdien monster salaris, zit hier prima. Als die spelers zich zouden willen bewijzen dan is er geen probleem... maar dat hou je toch of jemoet enorm veel vertrouwen hebben in je jeugdspelers, de basis elf bij real verdienen over het algemeen het geld en de punten...

20 april 2015 om 00:22

Dat probleem hebbem we nu ook met Chelsea. Enkel is het bij ons alleen vermoeidheid en geen blessures.

Door dat er te weinig geroteerd wordt is de halve ploeg vermoeid en zijn we uit vorm. Fabregas, Ivanovic, Matic zijn vermoeid en in een mindere vorm. En Costa is geblesseerd, al was hij volgens mij nooit fit.

20 april 2015 om 00:29

Inderdaad als er 1 of 2 zijn die in mindere vorm zijn (door vermoeidheid) en dan nog een blessure dan zal het niet gemakkelijk worden.

Nu moet echt bijna alles van Hazard.

Zelfde geldt trouwens voor Bayern. Wat hebben ze echt veel pech gehad met blessures.

20 april 2015 om 09:49

Messi en Cristiano spelen toch ook altijd. Sommige spelers willen gewoon geen rust en willen alles spelen.

Ik vind het niet gekk dat het beste voetbal vaak gespeeld wordt vlak voor de winterstop of vlak erna... de wedstrijden stappelen zich achter elkaar op en nu speelt real de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen tot nu toe zonder, modric, marcelo, bale en misschien benzema al zal die er wel bij zijn aankomende woensdag.

Hmm.. Niet om een Barca - Real discussie uit te lokken, maar dan heeft Enrique het in zoverre wellicht handiger aangepakt door in het begin van het seizoen meer te rouleren. Ik snap inderdaad ook niet waarom hij niet Illara of Lucas Silva of Khedira of Isco in een wedstrijd als tegen Malaga niet de kans geeft. Real heeft zo'n goede en brede selectie, waarom wordt daar niet meer gebruik van gemaakt?

20 april 2015 om 00:42

Daarvzeg je zoiets. Iedereen haat het rouleren van enrique maar nu begint het wel zen vruchten af te werpen

20 april 2015 om 01:09

het rouleren van enrique vond haast geen een barca fan een slecht idee. begrijp het niet verkeerd, ik persoonlijk vind het een goed idee want eind seizoen heb je alle mogelijke fysieke kracht nodig om duels te winnen, Maaaaaaar de probleem met zijn rouleren is dat hij het op de verkeerde tijden dat doet..in haast elke belangrijke wedstrijd heeft hij dit verkeerd gedaan. Neem voorbeeld aan zijn opstelling uit tegen Real of uit tegen Real Sociedad. Vaak heeft het ons belangrijke punten gekost.

En vaak laat hij ook slechte spelers op veld blijven en wisselt hij de verkeerde. Zo heb je een uit vorm Iniesta voor meer dan een jaar en toch haalt hij eerder Rakitic of Rafinha eraf. Of Neymar speelt geweldig en hj laat hij Suarez staan.

Tuurlijk is het jammer dat door de slechte resultaten naar hem gewezen wordt met de vingers, maar soms mag je ook wel kritiek op hem leggen vind ik.

sorry voor offtopic, maar moest even op in gaan vond ik!

20 april 2015 om 01:18

Inderdaad. Had Mourinho dat ook maar gedaan.

Pep doet dat wel, maar heeft pech met blessures. (Of volgt de medische staf niet, maar dat is een andere discussie)

20 april 2015 om 02:01

Ik geef je gelijk wat betreft je punt waarom hij niet Illarra of een andere CM heeft opgesteld groot gelijk. Maar dit staat los van je eerse punt wat betreft Enrique's gerouleer aan het begin van het seizoen. Het zou niks hebben uitgemaakt in dit geval lijkt mij.

Wat betreft het artikel, ik geef de coach geen schuld voor het uitvallen van Modric. Modric was gewoon weer fit en is essentieel voor het team. Hij is al een aantal weken nu weer aan het spelen. Ik verwijt hem wel voor het wegvallen van Bale, hij liet van de week nog een training schieten na de eerste leg van de CL. Hij had gewoon Jese op rechts moeten zetten, of James aangezien hij daar ook speelde toen Bale een aantal maanden eruit lag.

20 april 2015 om 02:36

XAvier.

Ik weet niet hoe jij erbij komt, dat real een brede selectie heeft.

Naast varane of isco zit er niet veel op de bank.

20 april 2015 om 05:24

een wedstrijd als tegen Malaga?

Malaga heeft dit seizoen gelijkgespeeld tegen Atletico, gewonnen van valencia, 4 punten gepakt tegen jullie en maakte nog bijna gelijk in de eerste wedstrijd tegen real. Malaga is geen ploeg waartegen je Modric op de bank laat. Het is gewoon puur pech dat Modric uitvalt, wel erg dure pech.

Tja ik vind het een beetje makkelijk achteraf praten... cristiano speelt bijvoorbeeld ook alles... en ik heb de afgelopen weken niemand horen zeggen dat modric rust moest krijgen, maar nu hij geblesseerd is...

Gewoon voetballen voor dat geld. Ik had deze trainer willen horen als het bij de nationale ploeg gebeurd was.

Dat valt mij ook duidelijk op. Hij blijft zijn sterspelers altijd opstellen. Modric en Kroos krijgen haast nooit rust en spelers als Ramos ook niet. Dat je Ronaldo niet op bank zet oke, maar zelfs Bale mocht wel vaker op de bank beginnen ivm zijn presentatie dit seizoen, maar goed wie ben ik om kritiek te uiten op de man dat in zijn eerste seizoen de CL en Copa met Real won hehe.

Hiervoor was modric lastig te vervangen, maar ik denk met James terug zou de middenveld als nog zeer gevaarlijk zijn, je hebt gewoon 3 top spelers met James - Kroos - Isco bij de hand voor middenveld.
zou nu denk ik minder opvallen dat Modric er niet is aangezien James terug is.

Ik kan niet wachten om te zien wat Ancelotti als oplossing heeft voor Atletico, 7 keer op rij niet te weten winnen en ook vaak met beste 11 spelers. Dit keer misschien zonder Modric, Bale, Marcelo en misschien Benzema? wordt erg interessant.

Grappig dat ie dan geen rust kreeg met de interlands.

Dan maar 5-4-1 spelen tegen atleti met cristi in de spits.....Ancelotti moet nu wel iets goeds bedenken...

Tja als je ziet dat Real zelfs tegen Granada bijna niemand rust geeft, dan zullen de spelers wel wa meer vermoeid zijn op het einde.
Die blessure van Modric heeft daar misschien niks mee te maken, maar Angelotti speelt wel bijna altijd met dezelfde elf

Het probleem is het grote verschil tussen de basis spelers en de wissels. Vooral op het middenveld is dat te groot. Wanneer Kroos en Modric spelen is een wereld van verschil met Khedira, Illarramendi en Lucas Silva. Hopelijk is dat volgend seizoen anders en komt er een topper naar Real. Pogba is vaak genoemd en zou een verwelkoming zijn. Zonder Kroos en Modric verlies je gewoon de wedstrijd tegen de betere ploegen.

Ik hou me hart vast voor woensdag. 4-4-2 spelen met Ronaldo en Benzema voorin en een middenveld met Isco, Khedira (het is niet anders), Kroos en James. Heb je wat meer evenwicht op het middenveld en loop je niet tegen gevaarlijke counters aan.

20 april 2015 om 09:15

Eerlijk, waarom moet per sé de hele selectie allemaal absolute wereldtop zijn? Het is toch zonde als een Pogba niet eens bassispeler zou zijn. Medrán is een toptalent, waarom niet gewoon hem kansen geven? Ik wil niet vergelijken, maar op een zelfde soort manier kreeg Busquets de kans en je ziet hoe dat is afgelopen. Real heeft een ijzersterke cantera er wordt alleen te weinig gebruik van gemaakt, dat is zonde en jammer in mijn opinie. En dan worden er talenten van buitenaf gekocht (illara en Lucas Silva).

20 april 2015 om 09:55

Ik kan daar ook echt niet bij. Ik begrijp heus wel dat niet alles door kan stromen uit de jeugd, tenzij je een gouden generatie hebt zoals Barcelona die had en dat er af en toe een wereldster gekocht moet worden. Echter: waarom inderdaad niet een Jose Rodriguez, Medran of Benavente bij de selectie voegen voor de breedte? Canteranos zijn juist zeer geliefd bij de aanhang en wat is er nou leuker dan spelers in Real Madrid 1 zien spelen die eerst de jeugdopleiding hebben doorlopen?

Voor Jese had ik nog goede hoop, maar dat lijkt ook in duigen te vallen door zijn blessure. Ook Medran ligt er momenteel een tijd uit met een blessure trouwens, maar hij had veel vaker moeten spelen. Zeer creatieve speler die het echt wel verdiende om wat minuten te maken tegen een Granada of iets dergelijks.

En Fcda, alles behalve Khedira tegen Atletico. Hij is echt de laatste die je moet opstellen. Dan Illarramendi en Kroos iets dieper, of Lucas Silva die mag gaan beunen.

20 april 2015 om 10:14

José Rodriguez vind ik persoonlijk minder dan Medrán. Benavente heb ik een aantal keer zien spelen, maar is dat niet meer een aanvallende middenvelder dan een centrale middenvelder? Ja, ben het helemaal met je eens man. Ik had persoonlijk liever gezien dat Sergi Samper de kans had gekregen en Rakitic niet gekocht werd. Maar goed, tot nu toe ben ik tevreden met Rakitic. Beetje gemengde gevoelens.

Jesé Rodriguez heb ik altijd een baas gevonden. Bale had echt nooit gekocht moeten worden. Ik hoop echt dat Jesé weer zijn niveau weet te behalen. Wij hebben hetzelfde met Deulofeu. Maar die ontwikkeld zich ook helemaal niet. Ben bang dat dit ook einde oefening voor hem betekend.

Real moet woensdag gewoon gas geven thuis tegen Atlético. Ik zou gewoon Isco opstellen als vervanger van Modric. Vol op de aanval, daar ligt de kracht van Real. Als je zoals de 1e helft speelt, kunnen ze Atlético echt wel pakken.

Slaat nergens op. Het was een duel om de bal waarbij Modric een enorme klap op zijn onderbeen te verwerken kreeg. Hoe fit je ook bent, het is niet verbazingwekkend dat je er door geblesseerd raakt.

Ik snap niet dat mensen iemand zoeken om de schuld te geven.. zowel Casillas als Ancelotti zijn hier niet schuldig voor. Modric werd nog redelijk rustig gebracht, als je ziet hoe broodnodig hij was. Hij is gewoon één van de belangrijkste, zoniet de belangrijkste schakel binnen dit Madrid. Ik verwacht dat Real wat zal afzwakken zonder hem, maar gelukkig hebben ze James nu wel nog. Spelers als hem en Busquets, bepalen gewoon zeer veel in het spelverloop, daar kan je niet omheen.

Ik ben zeer benieuwd hoe ze zullen spelen tegen Atletico, zonder Modric en Marcelo zal het een zware opgave worden, maar zeker mogelijk natuurlijk.

Succes alvast!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren