Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV heeft in de Champions League meer te bieden dan Ajax’

Laatste update:

Sef Vergoossen heeft hoge verwachtingen van PSV in de komende editie van de Champions League. De trainer in ruste, 67 jaar, verwacht de komende jaren sowieso nóg meer van de kersverse landskampioen en vindt technisch manager Marcel Brands een belangrijke pilaar binnen de Eindhovense club. “Ik maak me dan ook geen zorgen over de mogelijke opvolgers van Memphis Depay en Georginio Wijnaldum, al acht ik het ook niet kansloos dat hij een van de twee misschien langer weet vast te houden.”

/

“Mensen moeten alleen niet verwachten dat hij eventjes een tweede Depay weet te strikken”, vertelt Vergoossen in gesprek met Voetbal International. “Hij moet kijken wat het team nodig heeft en daar op anticiperen. Dat kan ook een linksbuiten zijn die de positie anders invult. Dat kan je goals kosten, maar misschien brengt die nieuwe speler weer andere kwaliteiten mee.”

PSV gaat komend seizoen voor overwintering in de Champions League, in de wetenschap dat Ajax daar viermaal op rij niet in slaagde. “PSV heeft in de Champions League in ieder geval meer te bieden dan het Ajax van de afgelopen jaren”, zo claimt Vergoossen, die benadrukt dat de loting cruciaal is. “Met de speelwijze van Cocu maak je ook meer kans. Ajax wil altijd domineren, maar dat kost je vaak de kop op dat niveau.”

‘PSV heeft in de Champions League meer te bieden dan Ajax’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe komen al deze mensen hierbij? Dit seizoen moeite in de EL en dan verwacht met meer in de CL. Hou de verwachtingen aub in lijn met de realiteit.

19 april 2015 om 08:23

We zullen zien dadelijk tegen real Madrid of barcelona

19 april 2015 om 09:28

We zien het al jaren. Ga maar eens uitzoeken wanneer psv voor het laatst in een officiële Europese wedstrijd van een hoger aangeschreven tegenstander won... zie geen enkele reden waardoor Vergoossen kan concluderen dat hier binnenkort verandering in zou komen.

19 april 2015 om 09:33

Voor komend seizoen staat PSV onder Az... rond 42e plek... dat zegt toch al genoeg..

19 april 2015 om 11:07

Helaas, niet in europa beste jongen.

19 april 2015 om 11:41

@borreltjuh

Borreltje teveel op? Ajax staat hoger dan PSV op de lijst terwijl in de EL net zoveel punten te verdienen zijn als in de CL.

19 april 2015 om 09:41

PSV heeft jaren geen CL gespeeld, dan is het helemaal moeilijk omdat niemand daar gewend is om tegen zulke clubs te spelen. Alleen Guardado en De Jong dan. Toen Ajax voor het eerst CL speelde in jaren dacht ik dat Ajax Real Madrid wel kon pakken, en ik was niet de enige. Viel wel even tegen dus, geloof dat Ajax kansloos met 4-0 naar huis werd gestuurd.

Ik ben benieuwd wat Depay gaat doen. Eigenlijk zou hij er goed aan doen om nog 1 jaartje langer te blijven. Ik snap dat het bij hem begint te kriebelen na het vorige WK en dit seizoen maar hij kan nog veel leren in de eredivisie, ook op mentaal vlak. En daar zullen die CL wedstrijden ook bij helpen. Verbeter je spel tegen mindere tegenstanders zodat je straks beter je mannetje staat in Engeland. Ik denk dat als hij nu vertrekt en een te grote club kiest zoals Spurs/lfc/united dat het goed mogelijk is dat hij tussen bank en basis gaat hangen en hij het heel moeilijk gaat krijgen. Nog 1 jaartje Psv/cl en dan word je als grotere speler binnen gehaald en heb je meer krediet en gaat alles sneller.

Wijnaldum kan/moet eigenlijk wel vertrekken op zijn leeftijd.

19 april 2015 om 08:18

alsof er iemand beter wordt van 6 wedstrijdjes cl . elke dag trainen tegen top spelers met een top coach , daar wordt je beter van . En dan speel je elke wedstrijd europees .

19 april 2015 om 08:28

Of je bekijkt ze vanaf de bank. ..
Al vind ik dat depay de stap wel mag maken hoor, hij heeft zijn woord gehouden en is kampioen geworden met psv

19 april 2015 om 08:55

dus jij zegt eigenlijk dat hij niet vanaf de bank zou kijken als hij nog een jaartje tegen te " top " ploegen in nederland zou spelen en 6 wedstrijdjes cl zou spelen ? allemaal die onzin , want dat is het , dat je CL " ervaring " opdoet .

19 april 2015 om 09:22

@dieker

Lees even goed. Ik zeg niet dat hij beter gaat worden van 6 CL wedstrijden. Ik zeg dat dit mentaal wel goed kan helpen.

En als je Depay ziet spelen zie je dat hij een heel beperkte techniek heeft en het voornamelijk moet hebben van zijn snelheid. Het is rennen met de bal en snijden en hopen dat niemand je stopt. In Engeland staat er 1 groot blok en pakken ze hem zo op, einde verhaal. Je kunt zoiets een paar wedstrijden flikken en dan beland je op de bank en daarna op de tribune. Veel plezier.

Gebruik het jaartje extra bij PSV om aan je techniek te werken want nu kan hij het nog doen tegen deze mindere verdedigers, dat is veel makkelijker om te oefenen. In Engeland word je zo neergebeukt.

Het is een leuke speler maar hij is er lang nog niet en ik denk ook niet dat hij ooit zo goed gaat worden als Robben. Verre van.

19 april 2015 om 09:35

@diekertje: waarom mag het WK wel aangedragen worden als "ervaring" maar een CL niet? Erg subjectief weer.

Desalniettemin: gefeliciteerd met de titel.

19 april 2015 om 09:37

dat hadden we van robben op die leeftijd ook niet verwacht . de competitie in nederland is kapot . je kunt de verdedigers waar tegen je speelt in nl niet vergelijken met de verdedigers in het buitenland . waar zou je meer van op steken ? hier tegen dort , excelsior of ga spelen of elke dag trainen tegen top verdedigers met de nodige partij vormen ?

19 april 2015 om 09:40

ik ben roda fan dus mij boeit het niet echt wie kampioen is geworden . en het wk draag ik niet aan als " ervaring " . iets wat je vaak doet , daar heb je wat aan en helpt bij je ontwikkeling . iets wat je 1 x in de 2/3 weken doet , anderhalf uur , draagt daar niet aan bij . die zogenaamde CL ervaring is gewoon onzin . je kunt beter elke dag trainen met top verdedigers .

19 april 2015 om 09:46

@dieker

Ben je echt zo simpel of snap je het niet?

Depay heeft een heel beperkte techniek. Hij had de afgelopen 2 jaar daar makkelijk aan kunnen werken met de mindere verdedigers in de eredivisie en zijn techniek kunnen bijschaven. Dat heeft hij niet gedaan.

Nu wilt hij de stap zetten naar Engeland en daar krijg je al helemaal niet de kans om te oefenen en te experimenteren. Op dat moment wordt er verwacht dat je het allemaal kan en moet je er staan. Dat is gewoon dom van hem.

19 april 2015 om 09:50

ten eerste denk ik dat jij qua iq niet in mijn buurt komt . depay moet maken dat hij wegkomt uit deze wazige competitie . het is geen speler meer van 18 . als hij die techniek nu niet heeft , heeft hij die over 2 jaar ook niet .

19 april 2015 om 11:09

Diekertje, dat is geen onzin. Je gaat het pas snappen als je het door hebt.
Dat is hier erg van toepassing.

19 april 2015 om 11:40

tuurlijk is dat onzin . je gaat mij niet vertellen dat 6 wedstrijdjes in de cl opwegen tegen een heel seizoen trainen met top verdedigers en met een top coach . tevens speel je , als hij naar de pl zou gaan , 10 tot 12 x tegen potentiële CL deelnemers . dus waar krijg je meer ervaring uit dan ? ik volg het voetbal al meer dan 40 jaar en denk toch ook wel het spelletje te snappen , net als jullie .

19 april 2015 om 12:56

Diekertje, je bent gewoon een fantast.
Jij denkt toch niet dat depay, die al maanden uit vorm is en zich totaal niet ontwikkeld het zomaar even gaat redden!!?? Die jongen is de eredivisie nog niet ontstegen. Dan ben je nog niet goed genoeg voor de top. Hij zal bij manchester lang niet alles spelen en waarschijnlijk zal hij vooral tegen de toppers op de bank zitten. Lekker veel ervaring dan!! Op de training doe je trouwens geen ervaring op hè, dat zou jij toch wel moeten weten met je enorme iq!!

19 april 2015 om 13:15

dus jij denkt dat ze bij een top club niet aan partijvormen doen ? en jij denkt niet dat bij die partijvormen de basisspelers niet worden opgedeeld ? het is geen fifa 2016 hë ? ik zou eens wat vaker een training bezoeken voordat je ligt te oordelen . Zou ook jij kunnen stoppen met mij rare namen te geven ? volgens mij doe ik dat ook niet bij jou . ik kan me natuurlijk vergissen maar volgens mij is depay momenteel topscorer , of zie ik dat ook alweer verkeerd ?

Ajax speelt in NL angstig betonvoetbal en heeft daarmee nationaal succes gehad. Maar zodra ze in de CL mogen voetballen raken ze het helemaal kwijt. Grootste schuldige hieraan is F. de Boer. Psv zal NL Europees beter op de kaart zetten. Onder Cocu zie je het team en de spelers langzaam groeien. Cocu laat spelers ook staan en geeft ze vertrouwen en uiteindelijk worden het goede spelers/toppers. F de Boer speelt concurrentie juist tegen elkaar uit. En deze vorm van roulatie levert op de lange termijn niks op. En vraagt altijd om nieuw bloed.

19 april 2015 om 08:54

Wat een onzin zeg... Ajax probeert altijd z'n eigen spel te spelen vooruit te voetballen. Dat ze nu kwaliteit en routine missen is iets anders dan betonvoetbal. Wacht nou maar eerst eens af hoe het PSV vergaat in de CL.
Denk dat ze ook in pot 3 zullen zitten... Komen er in ieder geval een paar mooie ploegen op bezoek in Eindhoven!

Een rare uitspraak van Vergoossen, die nergens op gebaseerd is. Tot dit jaar heeft Brands steeds gefaald met zijn aankoopbeleid. Tot en met dit jaar heeft PSV steeds gefaald in de Europa League. Vanaf volgend seizoen is PSV Wijnaldum, Depay en Willems kwijt. Denken dat een van deze spelers blijft is dromen met de huidige financiele middelen in Engeland. Dus Sef slaat de plank volledig mis met alles wat hij zegt in dit interview.

19 april 2015 om 08:40

Gefaald? Als PSV ergens niet in heeft gehaald is het wel aankoopbeleid. Spelers als Dzsuzsak, Mertens, Strootman, Guardado zijn allemaal gekocht en uitgegroeid tot absolute toppers.

19 april 2015 om 09:02

Maar ze hebben er niks mee gewonnen , tot gister dan, dus wel gefaald

19 april 2015 om 09:03

@prithender
Klopt, geweldige spelers.
Maar nu noem je Schaars, Marcelo en Manolev bijvoorbeeld niet. Dus, ik vind het niet gefaald, maar ook niet helemaal geslaagd. Bovendien was het van Mertens en Strootman vrij duidelijk dat ze in de top ook wel zouden slagen. Waren duidelijk de beste bij Utrecht samen met Vorm.

19 april 2015 om 09:07

Absolute toppers die vanuit NL verhuisd zijn naar het buitenland zijn/waren mensen als Robben, van Persie, Suarez, Ibrahimovic. Mertens, Strootman en dzusczak horen niet bij dit rijtje

19 april 2015 om 09:46

Prachtige spelers maar niks mee gewonnen. Guardado hoort bij dit seizoen, waarin Brands dus niet gefaald heeft, zoals ik aangaf. Komend seizoen kijken we weer

19 april 2015 om 10:17

Guardado was al een topper toch?

19 april 2015 om 11:16

Ajaxf1, je hebt geen enkele club die alleen maar goudhaantjes koopt. Er zullen altijd wel mindere spelers tussen zitten die het niet halen. Zelfs bij de grootste clubs die geld hebben tot aan de wolken faalt er wel eens een transfer. Brands heeft juist als sterkte goede spelers aan te trekken en voor veel te kunnen verkopen.

Mwah, hiermee wordt Ajax in de CL toch wel zwaar tekort gedaan. Ik verwacht niet dat PSV nu ineens wel de tweede ronde haalt, tenzij de loting fiks meezit. Tegen Barca, City en Milan winnen moeten ze nog maar eens na zien te doen.

Al hoop ik inderdaad wel dat PSV zich in de CL een stuk meer aanpast aan de tegenstander dan de Nederlandse ploegen de laatste jaren in Europa doen. Daarmee sprokkel je toch vaak best wat punten. En sowieso moeten meer clubs in Nederland in andere systemen gaan spelen dan 4-3-3. In het buitenland kunnen veel clubs met twee systemen spelen, eigenlijk heb je dat in de CL ook nodig.

Maar we gaan het zien !

19 april 2015 om 09:06

@t0mmy_psv

Allereerst gefeliciteerd met de titel.

Ten tweede is het systeem (4-3-3) het probleem niet. Alleen moeten ze meer doseren, als een Nederlandse club achter komt, willen ze meteen de gelijkmaker maken. Dat resulteert vaak in een counter van de tegenpartij en de 2-0. Ze moeten ook iets meer inzakken als ze de bal niet hebben, nu staan ze alsnog rond de middenlijn als ze de bal kwijt zijn, terwijl je dan in de buurt van de 16 moet staan, om aanvallen af te wenden/slaan. Nederlandse club hebben die ervaring niet, dat inzicht. Wij willen gelijk aanvallen, zoals we ook in de Eredivisie doen. Dat moeten we afleren.

19 april 2015 om 20:08

Hartstikke bedankt! Extra zoet natuurlijk na liefst zeven jaren droogte ....

Klopt, Nederlandse ploegen willen te graag via balbezit, combinaties en kaatsen in een te laag tempo aanvallen. Daarbij wordt de verdediging veel te vaak over het hoofd gezien. Als ze maar kunnen voetballen. Dat ze drie of vijf keer per wedstrijd hun man vergeten wordt te vaak op de koop toe gelaten.

Wat ook erg opvalt, is dat er in heel veel wedstrijden weinig op-en-neer-gang in het wedstrijdbeeld zit. Vaak lopen er maar 3, 4 spelers mee in een tegenaanval, waar er van de tegenpartij dan ook maar 3 of 4 spelers terug meerennen. In Duitsland en Spanje zie je het hele speelveld in een veel hoger tempo naar voren en naar achteren bewegen als de bal naar voren of naar achteren gaat.

Zeker, zoals jij aangeeft, op het gebied van verdedigen lopen we ver achter op alle top-15 competities van Europa. Het is dat het middenveld en de vleugels vaak compenseren voor die tekorten, maar het blijft zonde. Hopelijk wordt die stap een keer gemaakt.

19 april 2015 om 09:57

Daarnaast moeten we realistisch zijn waarom zou Gini of Depay langer bij PSV willen blijven. Die kunnen naar clubs die CL spelen. En als ze bij PSV blijven dan spelen ze 6 CL wedstrijden. Waarvan ze hoogstwaarschijnlijk 3e of 4e worden. Aangezien de 2e plaats zeer moeilijk is.

19 april 2015 om 20:11

Klopt, ik zie zowel Depay als Wijnaldum vertrekken. Maar gelukkig komen daar waarschijnlijk ook sterke spelers voor terug.

Ik heb gehoord dat Hutchinson transfervrij is; wat mij betreft haalt PSV hem meteen terug als verdedigende middenvelder zodra Wijnaldum vertrokken zou zijn. Je verliest aan creativiteit, maar je wint aan degelijkheid. Hij zou heel veel vuil werk voor Guardado en Maher op kunnen knappen...

Wie Depay kan vervangen zou ik zo echt niet kunnen zeggen...

Maar even eerlijk, ook met Depay en Wijnaldum gaat PSV echt niet zomaar tweede worden in de poule hoor... Ik hoop op een derde plek en een nette serie in de EL daarna. Met een beetje pech zit je in een poule met drie veel rijkere ploegen. Maar goed, we gaan het zien - ik heb er zeker zin in .

Onzin dat psv meer te bieden heeft in de cl dan ajax.
Ajax heeft de pech gehad dat ze geen geluk hadden met de loting, elk jaar teams als real , barca, ac milan, dortmund, psg loten, dan weet je dat t moeilijk gaat worden om door te gaan naar de volgende ronde.
En als psv naar alle waarschijnlijkheid depay en wijnaldum verkoopt moet je maar afwachten wat hun vervangers gaan doen. Mochten die 2 blijven en ze hebben geluk met de loting dan maken ze n kans op n volgende ronde. Net zoals ajax kans had gemaakt op n volgende ronde als we meer geluk hadden met de loting..
Maar goed we moeten eerst nog maar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren in de transferperiode en hoe de loting verloopt.. Dan kunnen we pas zeggen of psv een kans heeft op de volgende ronde.

Hou toch op, zonder wijnaldum, depay en willems wint psv nog niet eens de toss

19 april 2015 om 08:04

Ajax wint alleen maar de tos.

19 april 2015 om 08:33

Alles valt en staat bij een gunstige loting, zoals het er nu naar uit ziet komt PSV in pot 3 en dan kan er heel gunstig geloot worden wanneer PSV in een poule terecht komt met Juventus, Porto en Celtic of Benfica United en Celtic. Ajax heeft gewoon heel erg veel pech gehad met de loting en ondanks dat waren ze niet kansloos, maar hij heeft wel gelijk dat de manier van spelen van PSV kansrijker is in de Cl.en Willems zal niet vertrekken of er moet echt veel geld op tafel komen (20+ miljoen).

19 april 2015 om 08:41

Tjah, zonder Messi, Neymar en Suarez komt Barcelona ook niet door de poulefase heen, your point being?

19 april 2015 om 09:03

Nou dat toch wel hoor. Niet overdrijven

19 april 2015 om 09:43

Dat messi suarez en neymar niet verpatst gaan worden en die drie van psv wel...

depay doet er goed aan te vertrekken naar een club als man united en dat hij dan een jaartje wordt verhuurd aan een club uit de engelse middenmoot.
wijnaldum is ook rijp voor het buitenland voor een club als southampton newcastle everton

psv zou tighadoiouni van NAC moeten halen om depay te vervangen en aangezien fc twente veel spelers moet verkopen zou je ziyech kunnen halen om wijnaldum te vervangen.
bilal ould chikh (de nieuwe robben). zou je ook over kunnen nemen, hij zou dan klaargestoomd moeten worden om narsingh over 1 of 2 seizoenen opte volgen.
isimat moet ook zeker gehaald worden en rekik ook proberen over te nemen van city als psv dan ook nog eens willems en arias weet te behouden, dan heeft psv zeker meer te bieden dan psv.

ik denk dat ziyech en ould chikh samen wel voor 5 6 miljoen kunnen worden gehaald tighadouini isimat en rekik samen ook zo een 5 6 miljoen dan heb je voor 10 12 miljoen een compleet team en wijnal en depay zullen samen wel 40miljoen opleveren deze zomer.

psv voor het komende seizoen

zoet
arias
isimat
rekik
willems
ziyech
cuadrado
maher
narsing
L.de jong
tighadiouni
19 april 2015 om 08:37

Hiermee red je het niet in de CL, met Ziyech en Maher verlies je bijna elk duel op het middenveld. Rekik zal niet blijven aangezien City hem niet wil verkopen. Zie mijn iedeale PSV voor met name in de CL.

Zoet
Bruma
Ervaring
Isimat
Arias
Gudelj
Guardado
Willems
Maher
De Jong
Aankoop
19 april 2015 om 12:06

3 mans verdediging lijkt me niet echt slim voor een Nederlandse ploeg in de CL. Ik dacht eerder aan dit:

Zoet
Arias
Alex
Bruma
Willems
Gudelj
Guardado
Maher
Corona
De Jong
Larsson
19 april 2015 om 12:32

Als je goed kijkt zie je dat de backs Arias en Willems zijn dus in verdedigend opzich sta je met 5 man met 2 controleurs daarvoor.

Ik ben benieuwd op basis waarvan Sef dit denkt. PSV was met deze speelwijze in Europa toch ook niet dominant. Dikverdiende titel, maar als je met dit elftal slechts 2x kan winnen in 8 wedstrijden tegen Estoril, Panathinaikos, Dinamo Moskou en Zenith dan ga je in de Champions League ook geen potten breken. Een PSV gaat het normaal gesproken net zo goed als Ajax doen in de CL.

19 april 2015 om 09:39

Je slaat de spijker op zen kop, in 8 EL wedstrijden hebben ze straks meer keer niet gewonnen dan een hele competitie in Nederland.
En nu gaan ze in 1 keer potten breken in de CL? Probeer eerst maar is 3e te worden net zoals Ajax.
Maar met een beetje mazzel speelt Ajax volgend seizoen ook weer CL dus dan zouden we het mooi kunnen vergelijken wie daar het meest te bieden heeft.

19 april 2015 om 11:22

Hoe zit het eigenlijk met Ajax als ze de voorrondes gaan spelen? Hoeveel rondes spelen ze dan en loten ze gunstig, omdat ze al veel CL hebben gespeeld?

19 april 2015 om 11:44

Ajax heeft voordeel van haar plek op de Europese club coefficienten lijst. Die bepaalt of je geplaatst bent of niet en dus tegen welke clubs je speelt. Het voordeel komt niet door de CL maar door de punten die je Europees behaald. In de EL kan je namelijk net zoveel punten verdienen als in de CL.

19 april 2015 om 12:00

Oke bedankt voor de info! Hopelijk halen ze ook de CL en kunnen we beide strijden voor de volgende ronde. Dat zou wel echt een wereldstunt zijn.

Ach ach wat een euforie na 7 jaren van de ene na de andere aankoop het zuurstof geboden door de gemeente paar jaar terug en voor dit jaar een gelukkige hand met 2 aankopen (een huurling) en 2 spelers die nog een jaartje bleven om de club te helpen zijn de heren kampioen! In een competitie die volgens al deze kenners inclusief sef niets voorstelt hoorde ik gisteren zelfs bruggink lyrisch over het middenveld en aanval van PSV praten of hij sprak over de winnaar van de cl.
Er wordt vergeten dat in Amsterdam de afgelopen 4 kampioenschappen alles verkocht is met kwaliteit waardoor ze kampioen werden en er eigenlijk niks op dat niveau terug kwam met als dieptepunt dit jaar! Geloof me het gaat nu pas beginnen voor PSV om daadkrachtige vervangers aan te trekken voor Wijnaldum en depay die moeten minimaal zelfde niveau hebben anders wordt het ook daar weer niks!

19 april 2015 om 09:29

Mooi gespoken Ramon1972, ik word gek van die doordravende Psv'ers, het dieptepunt was nog wel die voorzitter van de supportersvereniging met zijn jaar nul opmerking.

Er is niets af te dingen op de titel waarvoor nogmaals mijn felicitaties, maar ook PSV speelt helemaal niets klaar in een poule met PSG en Barca of RM, Man City en Dortmund etc etc

19 april 2015 om 11:31

Zet allebei een keer een raam open en geniet van de zon en frisse lucht .. Wat een negatieve geluiden. Mag het, eindelijk een keer lyrisch zijn na 7 jaar geen kampioenschap. Dat is meer dan volkomen terecht.

Over die jaar nul opmerking die maak jijzelf ook Cyprioot. Het is al wat langer bekend dat Nederlandse ploegen vrijwel niks in te brengen hebben in de CL namelijk. Ook niet zo gek als je naar de bedragen kijkt van andere CL teams. PSV heeft met dit team voor Nederlandse begrippen een meer dan prima team die een klein kansje zou maken bij een gunstige loting.
Maar een dag na een welverdiend kampioenschap mag je best nog euforisch zijn en dromen over verder komen in de CL.

Ik zeg niet dat dat niet zo kan zijn maar dat blijkt niet uit de Europese perstaties de afgelopen jaren. Eerst maar eens kijken hoe de selectie eruit ziet en welke loting ze krijgen. Beetje voorbarig om nu al zulke bravoure uitspraken over de CL te doen. Het is geen 3e klasse of zo.

19 april 2015 om 08:29

PSV schrikt zich kapot van het niveau dat er gespeelt wordt in de cl

19 april 2015 om 12:39

Wat zeur je nou over bravoure, de man geeft het gewoon aan zoals het is. PSV leunt toch ook liever achterover en laat de ander het spel maken waar Ajax graag zelf het spel wil maken en je daardoor ook ruimte weggeeft. Is toch niet iets onzinnig? PSV heeft de pech gehad een team als Zenit te loten die nog meer achterover hangen en toch vond ik PSV niet slecht spelen.

Eindhoven is kampioen en onmiddelijk keert de 'arrogantie' terug in het Zuiden. Bah, wat een verschrikkelijk arrogant zooitje daar bij PSV. Ik ben heel erg benieuwd of dit PSV uberhaupt bestand is tegen de grote jongens uit de championsleague. We zullen je woorden onthouden Sef, als ze volgend jaar afgaan als een gieter!

19 april 2015 om 08:50

joh dus Vergoossen zegt wat en dit is representatief voor wat iedereen bij PSV denkt. goh ik moet gelijk terugdenken aan onze eerdere discussie. te geestig jij!

19 april 2015 om 09:28

Ik constateer slechts wat ik zie. Psv word 1 keer kampioen en onmiddelijk word er even een trap na gegeven richting Ajax. Dit PSV heeft net zo weinig te bieden in de CL als het huidige Ajax en dat weet iedereen. En de vorige discussie? Ja die ben ik niet vergeten inderdaad. Ik heb medelijden met je 'blanke' matties en daar houd ik het bij.

19 april 2015 om 10:03

trap na door wie? iemand die geen functie bij psv heeft. je constateringen zijn telkens zo zwart-wit en je generaliseert direct vanuit je eigen beleving. niemand bij psv bezigt deze woorden, dus hou op met vingers wijzen.

19 april 2015 om 13:00

Doe normaal leipo ;d

Zowel Psv als Ajax hebben niks te zoeken in de Champions League. ..... Met deze verdediging mogen ze blij zijn als ze 3e worden in de poule. Maar ook is afwachten, welke tegenstanders ze treffen. Ajax heeft altijd pech gehad met de sterke groepen. Aan de andere kant is het toch mooi voor de supporters als ze net zo'n zware poule krijgen als Ajax in al die jaren. Kan Psv mooi doen waar ze goed in zijn...... Counteren haha

19 april 2015 om 09:02

Inderdaad, stel dat ze Chelsea loten. Dan wordt het twee keer een saaie 0-0.

19 april 2015 om 14:06

Chelsea rolt ze gewoon 2 keer op hoor, wat nou 0-0. 0-0 tegen Estoril ja

Vergoossen moet niet overdrijven, maar het is wel zo dat de speelwijze van PSV beter toegespitst is op resultaat in de CL. dat was ook in de jaren onder Hiddink te zien (met Cocu) toen als speler. Psv heeft in de EL ook wel laten zien dat ze altijd voor het doel van de tegenstanders kunnen komen, maar er zal in de komende periode echt aan de afronding gewerkt moeten worden.
Als PSV echt kans wilt maken hebben ze nog meer dan een vervanger voor Depay een goede/ervaren speler naast Isimat.

Ja tuurlijk, doe eerst maar een fijne loting zoals Ajax afgelopen jaren dan. En tel daarbij nog al die idiote arbitrale beslissingen die ze tegen kregen, dan zien we wel of ze ook 3e worden.
En in de EL was het nou ook niet dat je zegt, ze waren de baas. O ja, en vertrekken er nog spelers?
Sekfe mag blij zijn dat ze weer eens kampioen zijn, maar zulke uitspraken zijn nergens op gebaseerd

Ale Nederlandse clubs zijn kansloos in de CL, tenzij er incidenteel een gunstige loting is. Als PSV zijn sterhouders verliest zullen er spelers gehaald moeten worden die er meteen staan, en dat zal niet makkelijk worden. Al is CL voetbal natuurlijk wel aantrekkelijk om aan te bieden. Dat zal jongens als Guardado nog eerder over de streep trekken.

Ach Vergoosen ook voor PSV is het in december over en sluiten wat de CL betreft. Hebben daar niets te zoeken, geen enkele Nederlandse club trouwens. Als straks ook nog eens de beste spelers weg gaan. Mogelijk komen ze dan met Gudelje om eens een naam te noemen.....wat een aanfluiting is deze opgemeukte speler. Nee geen enkele Nederlandse club heeft in de CL wat te zoeken, tenzij ze zich voor miljoenen in de schulden gaan steken en de Europese top naar Nederland krijgen. Nog even dan komen we in de categorie van landen waar de kampioen eerst voorronde wedstrijd moet spelen alvorens in het hoofdtournooi te mogen meedoen. De kampioenen van Nederland van de afgelopen jaren zijn de huidige ranking mooi aan het verstieren door in december al uit het tournooi te liggen..

PSV had het dit jaar al moeilijk met zenit en PSV was op topsterkte. Dus als depay en wijnaldum weg gaan wordt het team alleen minder. Ik zie ze de Europa league niet halen. Laatste in de groep, jammer genoeg

ligt er aan wie er blijven bij PSV

Ajax won in de CL van AC Milan, van Barcelona en van Man City (ja, en de overwinningen tegen Barca en AC kun je nuanceren, maar toch). Het toonde zich minimaal gelijkwaardig en eigenlijk beter dan een Franse topclub, Lyon, en speelde gelijk tegen Psg. Het toonde zich over 2 wedstrijden beter dan AC Milan, een ploeg die PSV kort daarvoor had opgerold.

De laatste keer dat PSV CL speelde was het een blamage die leidde tot een 4e plaats. Los daarvan presteert PSV in de EL al jaren pover. Tegen Zenith, niet eens een echte topploeg, waren ze onlangs nog kansloos, NB met Depay en Wijaldum.

Daarnaast verliezen ze Depay en Wijnaldum en wie nog meer, kortom, er is geen enkele garantie dat PSV beter presteert, eerder andersom, Sef verkoopt onzin.

Je kunt een hoop van Ajax zeggen maar ze hebben in de CL naar behoren gepresteerd, met enkele uitschieters naar boven.

19 april 2015 om 11:59

Cyprioot, als we op jou wijze gaan beredeneren heeft Ajax het nog slechter gedaan om tegen Dnipro te verliezen.

Daarnaast zie ik best nog kansen als Depay vertrekt. Het is een enorm talent, maar hij speelt al sinds na zijn blessure niet voor 100% in dienst van het elftal. Met een teamspeler op de flanken, kan je een gevaarlijke tandem krijgen die de Jong beter kan bedienen. Al blijft zijn explosiviteit altijd een gemis.

Wijnaldum opvangen zal veel moeilijker worden. Daarom hoop ik dat Brands er alles aan doet om Wijnaldum te behouden. Desnoods geef je hem extra tekengeld van een paar miljoen.

In de eredivisie lopen er ook nog relatief betaalbare spelers rond die kunnen uitgroeien tot grotere spelers; Gudelj, Corona, Tighadouini, Chery, Pröpper, Vejinovic, Ayoub. Het bestuur van PSV heeft lang de tijd gehad om waardige vervangers voor deze spelers te zoeken dus ik heb er alle vertrouwen in. Ze richten zich ook weer meer op het Zuid-Amerikaanse talenten dus ik ben benieuwd.

19 april 2015 om 12:35

Alavez, dat hebben ze ook, maar dit is dan ook het slechtste Ajax in jaren. Vergelijken met dit team heeft geen zin en is bovendien geen argument waarom PSV het beter zou doen dan Ajax in de Cl.
Ik zie PSV volgend jaar gewoon kampioen worden als Depay en Wijnaldum vertrekken en er redelijke versterkingen bijkomen. Met die versterkingen die jij noemt lachen ze zich echter europees gezien helemaal kapot. Ik vrees dat het weer een pover jaar gaat worden voor nederlandse teams in europa. Er zijn geen aanwijzingen dat het nu ineens wel gaat lukken...

19 april 2015 om 13:34

@t.alavez, als we zo gaan beginnen, liever tegen Dnipro, de nummer 3 van een minimaal aan de ED gelijkwaardige competitie, verliezen, dan tegen AIK Solna en Ludogorets ...

Alles hangt af van de loting. Maar PSV zal zeer wschl in pot 3 belanden en dan heb je 80 procent kans op minimaal 2 ploegen in je poule die al niet te pakken zijn.

Dus je kunt dromen wat je wilt, maar normaal gesproken weet je na de loting al dat de doelstelling van CL overwintering niet kan worden gehaald ...

19 april 2015 om 22:35

Dat zeg ik ook helemaal niet. Sowieso hebben Nederlandse clubs weinig te zoeken in de CL dat is gewoon een feit. Een ander feit is ook dat ze geen echte toppers kunnen kopen, dus moet je opzoek naar spelers die wel mogelijk zijn en realistisch. Natuurlijk zijn het allemaal geen spelers die kunnen opboksen topspelers zoals Hazard of Robben.
Wat ik wel denk is dat ze met een degelijk team zoals nou, best kansen hebben.
Met een juist strijdplan en tactiek liggen er best kansen.
Normaal gesproken wint een Ajax ook niet van een Barcelona of Manchester City. Ajax is dichtbij geweest op de overwintering, dat kan PSV ook. Niks is zeker, maar op een goede dag en de juiste vorm hoeven ze ook niet voor alle teams onder te doen.

Haha Sef, zeker dat PSV meer te bieden heeft he, hebben ze ook zeker laten zien in de EL dit seizoen. Als Depay, Wijnaldum en Willems wellicht weggaan, scoor je miss 3 punten. Het niveau van Ajax in de CL is altijd een stuk hoger dan in de eredivisie dus ik denk zeker niet dat PSV het beter gaat doen, maar laten we het vooral afwachten Sef..

We zullen het zien. PSV zal vast wel psg en barcelona verslaan of derde worden in een poule met dortmund, real en man city.

Ik gun PSV het beste in de CL, maar Ajax heeft het niet slecht gedaan de laatste jaren. Plus we kunnen ons ook kwalificeren. Jammer dat hij meteen op Ajax moet afgeven.

Laat ik het zo zeggen. Wat mij betreft wint PSV de CL. Maakt mij niet uit is alleen maar mooi voor ons Land. Maar wanneer je beste spelers verkocht worden , iedere keer na een kampioenschap, en je 'weer' in een ongunstige poule komt is het haast onmogelijk om te overwinteren. Is natuurlijk de vraag of dragende spelers zoals Wijnaldum en Depay zullen vertrekken. Maar als ze gaan scheelt je dat toch een hoop. . Maar ach we zullen zien. Dat ze het beter gaan doen als Ajax weet niemand.. Gun t ze natuurlijk.. Ben geen hater.. Maar zie t niet snel gebeuren.

Helaas heeft geen enkele Nederlandse club nog iets te bieden in de CL.

“met de speelwijze van Cocu maak je ook meer kans. Ajax wil altijd domineren, maar dat kost je vaak de kop op dat niveau."

Denk dat dit wel klopt maar om nou te zeggen dat ze meer kans maken in de cl gaat me wat te ver. voor een nederlandse club lijkt het me bijna onmogelijk( mits een hele gunstige loting) om te overwinteren in de cl.

19 april 2015 om 13:37

“met de speelwijze van Cocu maak je ook meer kans. Ajax wil altijd domineren, maar dat kost je vaak de kop op dat niveau."

Denk dat dit onzin is. Ajax heeft het met ''die speelwijze'' iha behoorlijk gedaan in de CL, met overwinningen tegen ploegen als AC Milan, Barcelona en Man City. Tegen Lyon waren we met die speelwijze over 2 wedstrijden de betere ploeg, tegen AC Milan eveneens etc. etc.

Het gaat niet zo zeer om speelwijze, het gaat om kwaliteit en die ontbreekt zowel bij Ajax als Psv, zeker als je ervan uitgaat dat je in pot 3 terecht komt.



Die gast heeft er weinig beSEF van zeg !!!
Altijd dat vergelijken met Ajax geeft in principe al aan hoe men naar Ajax kijkt.
Ajax heeft veel talenten die de komende seizoenen naar een hoger niveau groeien. En voor het komende seizoen is het belangrijk om 1 a 2 spelers met de nodige ervaring en kwaliteit in huis te halen. Daarbij gaan er gelukkig wat spelers (mogelijk) weg waar Ajax alleen maar slechter van wordt.
Een vertrek van Depay en Wijnaldum lijkt mij moeilijker op te vangen voor de Eindhovenaren. Als je het afgelopen seizoen terugkijkt heeft men in Eindhoven op Europees vlak ook geen onuitwisbare indruk gemaakt toch?!

Gelukkig maar dat Sef Vergoossen helderziend is maar ik wil het graag eerst zien en dan geloven. Hoe kan je dit nu al zeggen dan??? Altijd afwachten welke spelers vertrekken en welke komen en ook de loting kan wel eens van belang zijn. In de E.L hebben ze ook weinig laten zien. Dus maar even afwachten

Dit jaar kon psv (met depay en wijnaldum) toch ook geen potten breken in de EL. Waarom volgend jaar dan wel in de champions league.

Als PSV met Depay en Wijnaldum en Willems (hoewel die laatste verdedigend nog steeds drama is in mijn ogen) in de europa league al niks bereikt waarom dan wel in de CL ? En dan nog waarschijnlijk zonder deze drie....nee net als Ajax moet je geluk hebben met een loting en dan hopen dat je spelers 6 wedstrijden op hun top spelen anders is het na de groep gewoon exit.

PSV en Ajax hebben alle 2 wat te bieden in de Cl. Ajax heeft gewoon pech gehad met de loting maar ze hebben ook goede wedstrijden laten zien. En het blijft afwachten hoe de selectie's er komend seizoen er uit gaan zien. Laten we hopen dat Ajax het red en dat PSV het goed doet in de Cl.

Pff kampioen en denken dat ze nu heel ver gaan komen in de CL...

Ik hoop dat ze real en psg loten!! Dat is meteen lamp uit in eindhoven.

Is natuurlijk onzin, Ajax heeft de pech gehad dat ze elke keer bij de groep des doods kwamen. Als psv daar komt is het ook afgelopen. Volgens mij heeft PSV dit jaar Europees ook niks laten zien, de ploegen waar zij bij in de groep zaten zijn van een ander kaliber dan waar Ajax bij zat. De eerste zware ontmoeting, en ze hadden niks tr vertellen. Volgens mij zegt dat voldoende.

Dit is wel een beetje een makkelijke uitspraak, hoe kun je dit nou stellen? Voor hetzelfde geldt treft PSV ook een zware poule en gaan ze er kansloos af. Natuurlijk spreekt het in het voordeel van PSV dat ze houden van counteren en het zal ook geen tienertour zijn zoals bij Ajax, maar laten we eerst maar kijken of ze sterkhouders weten te vervangen en of ze een beetje goed loten.

Hier ook weer zo'n opportunistisch verhaal. Sjonge jonge zeg. Haal je roze bril van je hoofd man. Psv heeft misschien wel minder dan Ajax wat in de CL te zoeken. Afgelopen jaren heeft psv in de EL heel slecht gepresteerd. En kregen ze eens een tegenstander wat een beetje naam heeft verloren ze m gelijk 2x. Ik bedoel maar. Jullie mogen zulke teksten als van Seff best geloven hoor, maar ga niet lopen janken als de eerste beste analist na een nederlaag in de CL gaat roepen dat psv niks in de CL heeft te zoeken. Succes ermee

Het zou die Vergoosen sieren als hij zijn Ajax haat eens wat minder zou profileren.
Bij alles wat hij over Ajax zegt is het negatief en bij psv beter, ziekelijk gewoon. Mits het niet weer vz is die dingen anders opschrijft dan de werkelijkheid.

Psv is dit jaar de terechte kampioen, niets op af te dingen. Maar hé, daar hebben ze een bak geld en spelers voor nodig gehad, niet normaal. En dan nog gemiddeld een titel per 8 jaar.

Psv moet geluk hebben met de loting en het verloop van wedstrijden. Tegen Madrid en Barca en City zijn zij ook niet heel kansrijk.

Die Sef is niel serieus te nemen. Dacht telkens dat PSV wel even kampioen zou worden, en PSV deed het nog slechter dan Ajax in Europa, maar volgend seizoen geef ik ze meer kans.

19 april 2015 om 11:46

Gebaseerd waarop? je weet nog geen eens welke spelers er volgend jaar nog bij PSV spelen. De verwachting is toch dat een hoop spelers vertrekken en er dus ook een hoop spelers gehaald worden. Hoe lang duurt het dan voordat je weer een in gespeeld elftal hebt?

@jaakke Een titel gemiddeld per 8 jaar is natuurlijk onzin. PSV is deze eeuw 8x kampioen geworden, dus gemiddeld 1x per 2 seizoenen een kampioenschap. Ook al zaten er nu wat jaartjes tussen het gemiddelde blijft wel 1x per 2 seizoenen een kampioenschap

Dat ligt toch echt aan de loting. Ajax heeft vaak de moeilijkste tegenstanders geloot. Als psv in de poule komt met Barca en Psg dan wil ik het nog wel eens zien of ze meer punten pakken.

Typisch geval van wij van wc eend raden wc eend aan. Sef heeft zo'n enorm gekleurde psv bril op altijd. Psv zou het ook niet hebben gered tegen Barcelona en psg. En dan worden depay, wijnaldum en misschien willems ook nog verkocht.

Eerst maar eens zien wat je loot denk ik. Als je kijkt waar Ajax de afgelopen jaren bij in de poule zat is het ook niet verwondelijk dat je het lastig hebt om te overwinteren.

Jammer dat hij dit zegt. Hij diskwalificeert hier namelijk de, in mijn ogen vaak bovengemiddelde, prestaties van Ajax in de Champions League. Ze hebben de poule nooit overleefd, dat is waar, maar het feit dat ze vaak dichtbij waren telt i.m.o. ook als je te maken hebt met tegenstanders van het kaliber Real Madrid, Barcelona, PSG en Borussia Dortmund. Er valt misschien wat voor te zeggen dat Ajax meer had moeten anticiperen in plaats van zijn eigen spel te blijven spelen, maar dat vind ik in dit geval makkelijk achteraf praten.
We zullen zien of PSV opgewassen is tegen de Europese top. Ik denk ze het heel moeilijk gaan krijgen, maar wellicht zit de loting mee en kunnen ze verassen. Dat zou goed zijn voor het Nederlandse voetbal.

lood om oud-ijzer Sef. Kan me niet herinneren dat PSV ooit won van een serieuze tegenstander in de EL, laat staan CL

Nou Sef, dat PSV meer te bieden heeft is helemaal niet zeker want ze kunnen altijd nog 4e worden in de poule iets wat bij Ajax niet gebeurd is de afgelopen CL jaren. Ik hoop dat Depay en Wijnaldum willen blijven zodat het elftal zich daaraan op kan trekken. Maar met de lotingen en ongeluk dat Ajax heeft gehad de afgelopen jaren had ook Psv het niet beter gekund.

Mooi verhaal natuurlijk.
Met de huidige selectie kunnen ze, mits in vorm en, mits een gunstige poule, wel wat potten breken. Maar Depay gaat weg, Willems, Wijnaldum.... als het een beetje tegenzit (voor Psv).

Ja, daar krijgen ze wel weer wat Euro'tjes voor terug, maar daar gaan ze niet de kwaliteiten van de drie bovenstaande spelers mee evenaren.

PSV gaat het echt niet beter doen dan Ajax de afgelopen jaren in de CL. Dat kun je mij niet wijs maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren