Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Twente trekt jaarrekening in: verlies hoger dan eerst gemeld’

Laatste update:
/

Volgens Nieuwsuur heeft FC Twente over het seizoen 2013/14 een groter financieel verlies geboekt, dan het in eerste instantie meldde. Het actualiteitenprogramma meldt dat de Enschedese club bij de Kamer van Koophandel zijn jaarrekening heeft ingetrokken en een nieuwe jaarrekening heeft doen uitgaan.

In de nieuwe jaarrekening is het negatieve resultaat van FC Twente verhoogd, van 7,2 miljoen euro naar 8,1 miljoen euro. Nieuwsuur stelt dat het ‘hoogst ongebruikelijk is’ dat een onderneming zijn jaarrekening intrekt. Vorig jaar moest FC Twente dat ook al doen, destijds onder druk van de KNVB.

De reden van het hoger uitgevallen verlies, zou komen door het niet eerder opnemen van een grote lening op de jaarrekening. Over de lening, ter waarde van twaalf miljoen euro, moet FC Twente rente betalen. In de herziene jaarrekening is de lening wél meegenomen en dus valt het negatieve resultaat over het seizoen 2013/14 nog verder tegen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit was toch allang bekend?

18 april 2015 om 00:21

Dat kan dus niet want het is pas deze week gebeurd dat de club de bij de KvK ingediende jaarrekening heeft vervangen.

18 april 2015 om 08:02

Het is nieuw dat ze jaarrekening intrekken. Maar oud nieuws dat nettoverlies hoger is

Wow hoe komt het dat Twente opeens 11e staat? Een tijd terug stonden ze nog 6e? Ze hebben toch niet extreem veel verloren de laatste tijd?

17 april 2015 om 23:46

2 x 3 punten eraf gehaald door knvb , dan gaat het snel !

Komende jaren flink bezuinigen, afbetalen en vooral eigen jeugd laten doorstromen

17 april 2015 om 23:46

De schulden lopen zo wel flink op.
Wat is nu de totale schuld van Twente inclusief deze 8 miljoen?

18 april 2015 om 00:05

Die loopt binnenkort richting de honderd miljoen als het zo door gaat. Ze hebben echter wel een eigen stadion, de hypotheek en de leningen hiervoor zijn het leeuwendeel van de schuld. Daarnaast komen ze nu al jaren elk jaar iets van acht miljoen te kort dus dat tikt ook aardig aan.

18 april 2015 om 00:23

Klinkt wel grappig: Ze hebben wel een eigen stadion.
Nou, de bank heeft een eigen stadion, alles is gefinancierd. Inclusief een deel van de spelers.
Vreselijk dit. Arme supporters

18 april 2015 om 07:38

Ja.. Als het nodig is verkopen ze toch gewoon het stadion.... Genoeg mensen die altijd al een stadion hebben willen hebben

18 april 2015 om 08:07

@robert41

Tja eigenlijk is er maar één partij aan wie je het stadion kan verkopen en dat is de gemeente. Dan moet je denken aan een regeling zoals PSV die heeft getroffen. Alleen zijn bij Twente de risico's een stuk hoger dan destijds bij PSV dus kan het zijn dat dan de burgers van Enschede er voor op gaan draaien.

17 april 2015 om 23:48

Zoveel jeugd heeft twente niet achter de hand. Vanavond nog bij Fc Twente A1 - Feyenoord A1 geweest maar dat viel erg tegen.

18 april 2015 om 00:15

Komt omdat zeer jonge a-spelers als Bilal en Ter Avest tegenwoordig al in het eerste of bij de beloften spelen.

18 april 2015 om 07:50

Ze zijn 2 jaar geleden met Kluivert nog landskampioen geweest maar uit dat elftal is ook niets gekomen.

Als ze hun beste spelers gaan verkopen en er komt niets geen aanvulling uit de jeugd. Of ver beneden eredivisienivo, zoals je tegen PSV kon zien, vrees ik volgend jaar voor het ergste.

Misschien is het ook niet verkeert om die club weer helemaal vanaf niets, uit de jupiler L weer op te gaan bouwen

18 april 2015 om 11:06

"Maar uit dat elftal is ook niks gekomen"... Hahaha Ik hou d'r ook wel van, beetje schreeuwen wat in me op komt! Helaas niet feitelijk juist.

18 april 2015 om 13:06

Je hebt me met je sterke argumenten overtuigd...

18 april 2015 om 14:14

oke welke talenten uit dat team zijn nu dan doorgebroken?
want schreeuwen dat het niet juist is zonder zelf feiten te noemen is wel heel zwak.

18 april 2015 om 15:29

Wat dacht je van Nick Marsman en Quincy Promes? Oke, Marsman is geen topper, maar Promes wel. De belangrijkste speler (en aanvoerder) destijds was Chris David, maar helaas koos hij er voor om naar Fulham te gaan waar hij stagneerde. Had anders prima meegekund met het eerste.

En als we gaan zeggen dat er 'niks uit dat team is gekomen', dat jaar vertrokken uit dat team onder andere Berghuis, Gouriye en Pelupessy die elders in de eredivisie terecht konden. Ook vertrok ene Cas Peters, die het nu uitstekend doet. Weliswaar bij Emmen, maar toch.

17 april 2015 om 23:56

Aan voetballen komt FC Twente niet meer na dit seizoen.
De schulden zijn enorm! Wat is de stichting aangedaan! Wat eerst een droom was, wordt een nachtmerrie!

Vraag blijft, wie heeft die jaajaarrekjaajaarrekeningen ingediend.!
Is dit nog een Joop erfenis?

18 april 2015 om 00:07

Tja Munsterman maakte er een zooi van ....
Maar wie controleerde Joop terwijl dat niet gebeurde ?
En welke amateur van een accountant ondertekende de stukken die eigenlijk niet ondertekend hadden mogen worden en diende ze in ?

Joop Munsterman krijgt terecht een boel over zich heen, maar dhr. Aldo van der Laan en de mede commissarissen hebben het allemaal toegelaten. Van der Laan daarop aanvallen is vrij zinloos aangezien die man momenteel FC Twente op de been houd. Maar dat er nu commissarissen zijn die hun eigen hachje proberen te redden door te zeggen dat ze van niks wisten maakt het wel wrang. Het is ronduit schandalig dat ze zichzelf jaren lang commissaris hebben kunnen noemen maar niet de verantwoordelijkheid daarvoor. Dat ze van niks wisten is juist van kwalijk vanuit hun eigen standpunt, als commissaris is het je taak toezicht te houden en als je dat jaren niet kan doen en daar vervolgens niks van zegt of aan doet ben je zelf ook verantwoordelijk.

Om nog eens even te zwijgen over de accountant die de hele zooi ondertekende, die zou een beroepsverbod moeten krijgen.

FC Twente komt maar niet uit de hoek waar de klappen vallen, als dit nog even zo door gaat dreigt de club in veel gevaarlijkere wateren te komen. De prijs voor 'working on a dream' lijkt langzaam gevolgd te worden door ''highway to hell''

18 april 2015 om 00:18

Hier doelde ik op wanneer er een eerder topic over de financiele problemen van twente kwam. Dit had toch gezien moeten worden door een accountant en de rvc. Maar nee ze lichten de boel net zo op.

18 april 2015 om 00:22

Helemaal niets aan toe te voegen. Afscheid is (gelukkig) al genomen van de accountant en Joop, nu de RvC en Aldo nog. Dagelijks weer schrikken wat er weer boven water komt. Met je muziek nummers kom je het overigens niet beter omschrijven.

18 april 2015 om 00:33

@ Adzevedo

"om nog eens even te zwijgen over de accountant die de hele zooi ondertekende"

Ik voel een rechtzaakje aankomen.

18 april 2015 om 07:58

Ik hoor dat overal v/d Laan zou Twente op de been houden.

Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat precies zit?

Volgens mij is hij namelijk een van de hoofdschuldigen van de huidige chaos en is het schandalig dat hij er nog zit

18 april 2015 om 09:10

Van der Laan vult de huidige tekorten in het werkkapitaal van Twente aan vanuit zijn privevermogen. Zorgt er dus letterlijk voor dat de club alle maandelijkse lasten kan voldoen.

18 april 2015 om 09:24

Erg vriendelijk van hem!!

Of zou die het misschien tegen rente terug willen hebben?

18 april 2015 om 10:15

Uiteindelijk zal hij dit wel terug willen hebben, maar vergeet niet dat Van der Laan (en nog een aantal personen) ook prive vermogen in de club heeft zitten. Als Twente failliet gaat is dat allemaal foetsie. Heeft er dus een groot belang bij dat Twente dit overleeft.

18 april 2015 om 13:08

Dat bedoel ik... Dus waarschijnlijk zal hij financieel wel moeten blijven steunen. Is het dan noodzakelijk dat iemand die zo nauw betrokken en verantwoordelijk is voor deze frauduleuze bende, blijft zitten als voorzitter?

18 april 2015 om 07:55

Ja maar v/d Laan wist overal van hoor

9 ton rente betalen over een lening van 12 miljoen, betaal je 13%. Ze zijn duidelijk bij de niet-reguliere geldverstrekkers aangekomen.
En de supporters maken van Schreuder de zondebok. Een beetje Twentse nuchterheid zou zowel de de club als de supporters goed doen . Twente gaat niet stilletjes dood. Het explodeert met een grote knal.

17 april 2015 om 23:54

Ik denk dat de supporters niet alleen over het salaris vallen. Het spel van Twente (net als dat van Ajax overigens, voor het geval mensen daar over beginnen) is ook niet om over naar huis te schrijven dit seizoen. Ik denk dat de combinatie van deze twee zaken, samen met alle negatieve publiciteit die om de club heen hangt, ervoor hebben gezorgd dat de supporters het vertrouwen in Schreuder zijn verloren.

18 april 2015 om 00:07

@dukezwallo

Juist wel, reguliere verstrekkers kijken naar het risico en dat vertaald zich in een risico opslag. Voetbalclubs zijn zeer risicovolle partijen om geld aan uit te lenen. Vandaar PSV via de gemeente heeft geleend met de stadion constructie, dat scheelt echt heel veel aan rente,

18 april 2015 om 00:13

Maar het wordt wel triest als straks blijkt dat Munsterman en vd Laan 13 rente vangen. Dan wordt Twente door zijn eigen bestuur leeggezogen. Het wordt steeds gekker.

Edit 7.5 , tenminste als het over een heel jaar is. Dank Orwell en Brianee hieronder.

18 april 2015 om 00:26

Ja er worden nog even wat zaken achteraf rechtgetrokken. Dit draait uit op een leuke soap..

Ik denk niet dat het lang duurt voor dat het oud bestuur al hun geld terug eist.

18 april 2015 om 00:12

De rente is inderdaad belachelijk hoog, maar geen 13%.
Rekenfoutje?

18 april 2015 om 00:23

Nee inderdaad, het is 7,5%

(12:0,9)x100%=7,5%

18 april 2015 om 00:29

Klopt. Hij heeft de cijfers omgedraaid en het percentage berekend als je 1,2 miljoen rente moet betalen op een lening van 9 miljoen.

18 april 2015 om 00:40

deze berekening is onzin aangezien je niet het exacte verhaal weet achter de cijfers. Nieuwsuur meldt dat het verschil in resultaat, negen ton dus, vooral te maken heeft met deze lening. Vooral dus en dat is nog niet helemaal.

18 april 2015 om 00:45

Ik heb Nieuwsuur niet gehoord, maar in dit artikel staat:

De reden van het hoger uitgevallen verlies, zou komen door het niet eerder opnemen van een grote lening op de jaarrekening. Over de lening, ter waarde van twaalf miljoen euro, moet FC Twente rente betalen. In de herziene jaarrekening is de lening wél meegenomen en dus valt het negatieve resultaat over het seizoen 2013/14 nog verder tegen.

En dat laat niets aan de verbeelding over.

18 april 2015 om 00:59

volgens mij was het niet in de uitzending van vandaag, het staat in ieder geval wel op de site van Nieuwsuur.

Een woordje als 'zou' laat juist heel veel aan de verbeelding over.

Op de site van Nieuwsuur staat onder meer:

"dat het resultaat slechter uitvalt, is vooral te wijten aan het feit dat FC Twente een lening van 12 miljoen, die al eerder was verstrekt, heeft gemeend nu in de jaarrekening te moeten opnemen."

Je kan dus niet zomaar gaan rekening met die negen ton waarmee het resultaat is verlaagd en de lening van 12 miljoen. Bovendien weet je nog niets van bijbehorende voorwaarden en ingangsdatum.

18 april 2015 om 01:19

Ok, laten we nu eens aannemen dat er geen sprake is van een extreem hoge rente. Dan is Twente, behalve de lening, dus nog meer zaken op de jaarrekening vergeten te vermelden.
Volgens mij maakt dat de zaak alleen maar nog ernstiger.

18 april 2015 om 01:24

Het is daar hoe dan ook een puinzooi, daar kunnen we het over eens zijn.
Dat valt nu ook voor de diehard Twente-supporters niet meer te ontkennen.

18 april 2015 om 01:34

In dat laatste vergis je je.
Er zijn nog steeds aardig wat Twentesupporters die de ernst van de situatie niet inzien.
In vrijwel elk topic over FC Twente zijn er mensen die blijven schrijven dat Twente nog steeds de vierde begroting heeft of die denken dat Twente volgend jaar een jaartje terugvalt naar de middenmoot en zich daarna weer zal melden in de subtop.

18 april 2015 om 02:11

het klopt dat Twente nog steeds de vierde begroting heeft en ik sluit zeker niet uit dat Twente zich weer gaat melden in de subtop. De gewenste aanval op de top gaat er echter niet meer van komen.

Maar laat ze eerst maar weer financieel gezond worden. Ik vraag me overigens af waar reageerder Riche is gebleven. Volgens hem had ik er helemaal geen verstand van toen ik (en ik niet alleen) hem er al meer dan een jaar geleden op wees dat het toch echt niet goed ging met zijn club.

18 april 2015 om 09:02

@malloot
Je kan wel de vierde begroting hebben maar als die niet sluitend is heeft dat geen waarde zeker als je in de financiële positie verkeerd waarin Twente nu zit. Dat Munsterman flink heeft lopen schutteren dat is duidelijk maar dit geklungel met de jaarrekening is toch ook weer drama, iedere la die ze daar opentrekken ligt weer een nieuwe schuldbekentenis in.

18 april 2015 om 11:44

@orwell
Twente heeft volgend seizoen ook de 4e begroting van NL...

18 april 2015 om 12:20

Klopt, Staatsen, alleen is dat volstrekt niet relevant als de kosten hoger zijn dan de inkomsten.

18 april 2015 om 16:00

@orwell
Dus jij vertrouwt de nieuwe begroting van VD Belt niet ?

18 april 2015 om 19:45

Waar lees je dat?
Ik heb namelijk helemaal niets in die richting geschreven.

19 april 2015 om 11:46

Je zegt dat de begroting van vd belt hogere kosten heeft dan inkomsten.

19 april 2015 om 19:23

Dat klopt inderdaad. Wat heeft dat te maken met de begroting niet vertrouwen?

18 april 2015 om 00:33

@dukezwallo
Nee, dat is geen 13 %, het is 7 %.
Maar dan nog.
Oh jee, iedereen vergeet dat er nog een lening is aangegaan voor 13 miljoen Euri. Iedereen, dat is dus inclusief de financieel directeur en de accountant.
Los van het feit dat dit al een schande is, geeft het ook gruwelijk weer dat echt niemand meer wist wat er allemaal gebeurde.
Ik ben overigens wel benieuwd wat er met die 13 miljoen is gebeurd.

En dan zal het spel een jaar wat minder zijn. Laten ze blij zijn dat ze in de eredivisie blijven. Het gejank om Schreuder is wel infantiel als je weet hoe de club er financieel voor staat. De 9 ton extra verlies is weer lijk wat uit de kast komt, het zal vast de laatste niet zijn.

Wordt nu donateur vsn FC Twente. Met slechts een donatie van €5 kun jij FC Twente helpen!
Giro 000

Vergelijk Twente maar met Jan Boskamp. Heeft de laatste paar jaren veelte veel nasischijven en bami hapjes naar binnen gewerkt. Nu is het moment dat Twente zijn navel heeft gescheurd en dat het lichaam zegt stop! Je kan zo niet verder gaan. Daarom hebben zijn ze nu op dit moment een maagbandcorrectie aan het uitvoeren door Dokter van der Belt en er word ook wat liposuctie gepleegd door Dokter van der Laan. Deze behandeling zal duren tot het einde van de volgende transferwindow. Hopelijk kan Dokter van de Laan genoeg vet wegzuigen zoals de grote vetkwab Luc Castaignos en Andreas Bjelland. Dit is wel een gevaarlijk werkje omdat je de goede delen niet moet beschadigen. Nier Tapia zit namelijk heel dicht in de buurt van vetkwab Luc Castaignos. Als Dokter van de Laan niet oppast zuigt hij straks ook de nier op en dat is niet de bedoeling. Wanneer deze operatie slaagt kan de pacient minder eten, wanneer de operatie niet lukt zal de pacient gewoon door gaan met zijn bamiballen en nasischijven en is er geen redden meer aan.

Come ONE Twente Enschede!

18 april 2015 om 09:42

Mooi omschreven, maar als je denkt dat volgende transferperiode alles opgelost is dan zit je er toch echt flink naast. Daarnaast: hoeveel denk je voor Castaignos en Bjelland te krijgen? Beide zijn niet in goede doen en daarnaast heeft Castaignos nog een contract maar voor een jaar en gaat een deel van de opbrengst voor hem naar Doyen. Ik meen me te herinneren (ik weet niet meer uit welke hoek dat kwam of wie dat zei), dat Twente minimaal 5 spelers moet verkopen. Met alleen Bjelland en Castaignos redt je het niet. Dan onderschat je echt de situatie als je het mij vraagt

18 april 2015 om 16:32

Thx vond hem ook wel leuk. Ik denk zeker niet dat het na de transferperiode is opgelost. Maar dan hebben we wel onze begroting op orde. Om nogmaals die behandeling die ik hierboven noemde erbij te halen. Nadat die verkleining is ondergaan gaat de persoon pas afvallen. Met Castaignos en Bjelland hebben we voldaan aan het plan van aanpak.

Je ( erg onsmakelijke) vergelijking slaat als een tang op een varken.

twente moet niet eventjes saneren. twente heeft een miljoenenschuld en een hypotheek die als een molensteen om de nek hangt. Dat duurt jaaaren voordat ze dat te boven zijn en al die jaren zitten ze in een veel te groot half leeg stadion wat de zaken nog erger zal doen lijken.

Misschien hebben ze geluk en komt er 1 of andere chinees of arabier die een leuk, goedkoop speeltje zoekt.

18 april 2015 om 11:11

Twente heeft 1 vd hoogste bezettingsgraad van NL en de grootste groei. Dus dat stadion is zeker niet te groot, eerder te klein.
Daarnaast betaalt twente hypotheek ipv huur, dus od dat echt zo nadelig is. De vaste lasten van t stadion zijn alleen te hoog, omdat de knvb de ridicule eis heeft gesteld om t stadion binnen 25 jaar af te betalen, terwijl t stadion wel minstens 3 a 4 x zolang meekan.

18 april 2015 om 13:10

-zucht- Door jou manier van denken is Twente in de huidige situatie terechtgekomen. Als ze vooruit willen zal dat toch echt moeten veranderen

Het is maar de vraag hoeveel geld de club overhoud aan die transfers. Ik heb begrepen dat er al veel ,,transferrechten'' zijn verkocht. En die centjes zijn natuurlijk ook al op! Dus, de dekking die ogenschijnlijk zit in de transferwaarde is er ook niet. Het is te hopen dat sponsoren aan boord blijven, maar dan moet die eindeloze kritiek op FCT wel een keer stoppen en zeker dat onzinnige geneuzel van die supportersverenigingen (hoeveel zijn dat er eigenlijk?) dat de gehele trainersstaf moet opzouten. Dat geld is er niet en die supporters is klaarblijkelijk de ernst van de situatie nog niet duidelijk.
Te hopen dat er een investeerder komt om de ,,lasten'' van de restant hypotheekschuld op zich te nemen, zeker voor de komende jaren. Twente komt er weer bovenop, maar zal samen met de grote supporterschare de tanden er in moeten zetten. Zo niet, dan kan zelfs Twente failliet gaan, ook al denkt iedereen dat zoiets onmogelijk is.

Even voor de nuance. Twente hoeft haar schuld helemaal niet op te lossen. Twente moet het verlies op de operationele begroting stoppen. In die begroting zit het aflossen van de schuld. Het geeft namelijk helemaal niet hoeveel schuld je hebt, zo lang je maar in staat bent de rente en aflossing te voldoen. Dus de mensen die denken dat Twente 30 miljoen of meer moet goed maken: flauwekul. Iedereen die een hypotheek heeft zou ook failliet verklaard worden als hij die hypotheek ineens zou moeten aflossen. Als je je maandelijkse termijn kunt voldoen is er niet aan de hand.
Dus in het geval van Twente: ze moeten de aflossing langer uitsmeren (dat kan en mag) en bezuinigen op kosten die ruimte moeten verschaffen om die aflossing mogelijk te maken. Neemt niet weg dat de situatie wel precair is.
Tot slot: dit nieuws was een maand geleden al bekend. Stond al lang in de regionale media. FC Twente wordt zo langzamerhand in de landelijke media een opvulmomentje zo lijkt het, want echt nieuws is het meestal niet. De bekende mosterd.

Dit helemaal geen nieuwe lijk uit de kast, dit begin maart al gemeld in de Tubantia, dus ook allang bekend bij FC Twente. Nieuwsuur haalt oude koeien uit de sloot

18 april 2015 om 13:01

En nog steeds blijven er Twente supportert de hele klerezooi met een korreltje zout nemen. Word eens wakker! Er is geen geld, maandelijkse betalingen worden gedaan door Vd laan! Om zijn eigen reeds geïnfecteerde centjes te redden! Ook na een transferperiode is er niets, rechten zijn voor het grootste deel verkocht en de centjes hiervan pleite. Daar komt bij dat Twente wel geld voor transfers moet betalen die reeds zijn gehaald ( ziyech ) nog zo'n 3 milj. Hoorde ik. Er komen zware tijden aan voor de supporters, dit gun je ze niet succes!

18 april 2015 om 14:08

Dus omdat het in maart al is gemeld, is het niet erg? Belachelijk dat dat je enige reactie is op dit artikel zeg.

18 april 2015 om 15:28

Ik bagatelliseer de situatie van Twente niet, het is ook een klerezooi. Maar elk bericht van Twente dat het nieuws haalt heeft de pretentie alsof er weer iets nieuws bijkomt, terwijl sommige zaken al lang en breed bekend zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren