Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Serie A haalt Premier League bijna in: extra Champions League-ticket lonkt

Laatste update:

De goede prestaties van de Italiaanse clubs in Europa kunnen de Serie A een vierde Champions League-ticket gaan opleveren, vanaf het seizoen 2017/18. Aan het eind van het seizoen 2010/11 moest de Serie A op de UEFA-coëfficiëntenlijst voorrang verlenen aan de Bundesliga, waardoor er nog maar drie Italiaanse clubs mochten deelnemen aan de Champions League. Dat kunnen er echter weer vier gaan worden.

/

Dit seizoen werden alle Engelse verenigingen al voor de kwartfinales uitgeschakeld in de Champions- en Europa League. Manchester City, Liverpool, Chelsea en Arsenal namen deel en van die vier sneuvelde Liverpool al in de groepsfase. In de achtste finales vonden vervolgens Chelsea (tegen Paris Saint-Germain), Manchester City (tegen Barcelona) en Arsenal (tegen AS Monaco) alle drie meteen hun Waterloo.

Liverpool bereikte als nummer drie uit de groepsfase van de Champions League de knock-outfase van de Europa League, maar werd daar direct gevloerd door Besiktas. In Europees verband is het een waardeloos seizoen voor de Engelse clubs, terwijl er in Italië juist gejuicht wordt. Juventus zit bij de kwartfinalisten in de Champions League en Fiorentina en Napoli hebben de laatste acht bereikt in de Europa League. Napoli lijkt bovendien al vrijwel zeker van de laatste vier, terwijl Juventus op voorsprong staat tegen AS Monaco.

Dit seizoen kan Engeland nog niet achterhaald worden op de coëfficiëntenlijst, berekende Sky Italia, zelfs als Juventus de Champions League wint en Fiorentina en Napoli de Europa League-finale zouden afwerken. Wel kan de Serie A behoorlijk dicht bij de Premier League komen, temeer daar de voorbije vijf seizoenen steeds worden gepakt als uitgangspunt voor de coëfficiëntenlijst. Het seizoen 2010/11 valt vanaf komend seizoen weg op de ranking.

Nu staat Spanje nog aan kop en is Engeland tweede, maar als de Engelse clubs er nóg een jaar niets van bakken in Europa gaan Duitsland (nu derde) en Italië (nu vierde) er langs. Wanneer Juventus, Fiorentina en Napoli het dit seizoen zeer goed doen, loopt de Serie A flink in en moet Engeland serieus vrezen voor het verliezen van een Champions League-ticket.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Woow, zag dit niet zo snel aankomen. Ik verwacht volgend seizoen wel veel van Arsenal en Chelsea.

18 april 2015 om 11:52

Het is ook gewoon onzin. Het slechtste jaar van Engeland en het beste van Italië en het wordt al als een trend gezien.

Alleen als engeland nog een heel slecht jaar heeft en Italië weer zo'n goed jaar heeft gebeurt het.

18 april 2015 om 12:13

beste van Italië ? Jij volgt nog niet zo lang voetbal dus

18 april 2015 om 12:45

Van de afgelopen jaren wel

En terecht ook! Ze kopen van alles maar presteren niks, al hoewel ik arsenal we geweldig vond spelen. En het italiaanse voetbal groeit de laatste de laatste tijd aardig met juventus , lazio en napoli spelen echt goed voetbal. Zie liever lazio dan bijvoorbeeld manchester city.

18 april 2015 om 00:55

Elk jaar die engelse ploegen in de EL met hun derde elftal, een city dat in de competitie altijd sterker oogt dan in de CL en ze presteren de laatste jaren niet. Hoop dat de italianen dat ticket pakken, dan worden ze misschien wakker in engeland.

18 april 2015 om 02:07

Italiaanse ploegen spelen meestal ook met B elftallen in de EL. Dit jaar echter niet en zie waar het toe leidt.

18 april 2015 om 01:19

Klinkt inderdaad logisch en makkelijk maar er speelt meer. Twee Bekertoernooien, een competitie met 20 teams, europees voetbal en geen winterstop maakt de Engelse competitie de zwaarste ter wereld. Tel daarbij alle blessures, schorsingen en de steeds strengere regels van de Fifa en de Engelse bond daarbij op en je komt dan tot een andere conclusie. Ze mogen maar een beperkt aantal spelers inschrijven voor de competitie en europees voetbal waarvan een deel uit de eigen opleiding moet komen.

18 april 2015 om 01:58

Vorig seizoen speelde atletico en real madrid in totaal meer wedstrijden als alle engelse teams.het zijn gewoon smoesjes.grote praatjes weinig daden.zoveel geld zo weinig presteren al jaren hoop dat ze die 4de spot verliezen.

Dat de Serie A terug zou komen wist ik. Dat dan dit seizoen al gebeurde is voor iedereen duidelijk. Maar nu al Engeland op de hielen had ik niet verwacht. Mooi seizoen voor Serie A liefhebbers. Italia is coming!

17 april 2015 om 22:46

Italië is coming maar de stadions blijven aardig leeg wat dood zonde is..
Daarnaast is het triest om te zien hoe ver Milan & Inter zijn afgezakt

On: Probleem van Engelse clubs is dat zij de Europa League minder serieus nemen dan elk ander club in Europe wat ontzettend jammer is!
Maar goed, dit zijnbd dw consequenties

17 april 2015 om 23:04

Dat van die stadions klopt. maar op te lossen door stadions te renoveren of vervangen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar Juve speelde in Delle Alpi waar er maar 20 tot 24.000 zaten. Terwijl er rond de 30 geloof ik in konden. Nu zijn er 41.000 stoeltjes en zitten er meestal gewoon 40-41.000. Veel clubs kunnen beter met kleinere, nieuwe stadions werken. helaas is dat moeilijk te realiseren.

17 april 2015 om 23:08

In het Delle Alpi konden bijna 70.000 man. Ik denk dat je het Olympisch Stadion bedoeld, waar stadsgenoot Torino nou speelt. Daar kunnen 25-27.000 man in.

17 april 2015 om 23:15

Ik ben in de war Bianconeri. Stom van mij je hebt gelijk. Maar mijn punt klopte denk ik wel? Kleiner stadion maar meer supporters ineens.

17 april 2015 om 23:15

Misschien omdat zij meer wedstrijden spelen in de competitie dat ze daarom minder kunnen geven in Europa

18 april 2015 om 00:07

Het was een perfecte stap van Juve om het stadion te verbouwen en te verkleinen. Het oude Delle Alpi was een gigantisch maar ook kil stadion wat alleen vol zat als bijvoorbeeld Real Madrid op bezoek kwam.

Nu zit iedereen dichter op het veld en heb je een veel betere sfeer.
Denk dat Milan, Inter en Roma ook voor een nieuw stadion gaan.

18 april 2015 om 00:33

Italie, Spanje en Engeland spelen allemaal 38 wedstrijden in de competitie. Daar kan het niet aan liggen.
De twee bekers in Engeland, daareentegen...

18 april 2015 om 02:04

In spanje speel je uit en thuis in de beker

18 april 2015 om 02:11

Italiaanse clubs namen de EL ook niet serieus. Dit is sinds jaren dat ze met redelijke elftallen spelen..maar eigenlijk ook pas sinds de 8e finales.

17 april 2015 om 22:59

Lol nee niet echt. 1 op 1 blijven de Engelsen sterker en ook de Fransen en Duitsers schat ik hoger in dan de Italianen. Juventus doet het goed, maar die gaan in hun eentje Italië niet constant kunnen redden.

17 april 2015 om 23:02

bron? Of verzin je dit nu ter plekke?

17 april 2015 om 23:15

Bij het woordje Fransen kon ik je niet meer serieus nemen 1 op 1 de Engelsen sterker? Not really mate. Waar baseer je dat op. Italië komt gewoon keihard terug, wen er maar aan knul. Duitsland en Spanje zullen gewoon weer ingehaald worden en op op de plek gezet worden waar ze horen, achter Italië en Engeland.

17 april 2015 om 23:32

Leonardo, hoe kom je er bij dat het Spaanse clubvoetbal achter het Italiaanse hoort? In de geschiedenis van de Europacup/Champions League staat Spanje bovenaan. Dat jullie een periode gahd hebben dat met name AC en in mindere mate Juve sterk waren wil niet zeggen dat jullie op 1 of 2 horen te staan. Dingen roepen zonder enige fundering is arrogant, vriend!

17 april 2015 om 23:36

En op wat baseer jij je dat Spanje ingehaald gaat worden? Ze presteren al jaren zo goed op Europees gebied. Ze zullen daar nog lang blijven staan en weet je waarom? Omdat het technisch en mooi voetbal altijd wint van het rugby dat de PL en de Serie A eigenlijk zijn.

17 april 2015 om 23:40

Engelsen niet sterker dan de Italianen? Kom op ey, in onderlinge duels tussen engelse 1 tegen italiaanse 1, engelse 2 tegen italiaanse 2 etc zouden de Engelsen natuurlijk veel meer wedstrijden winnen.

17 april 2015 om 23:45

Je was me net voor. Hij geeft commentaar op een andere en daarna gaat hij zelf onzin liggen uitkramen. Al zou de Primera division op plek 20 staan blijft het de mooiste competitie om naar te zien. Al zal plek 20 nooit niet gebeuren gebeuren natuurlijk. Daar spelen ze veel te mooi voetbal voor. Is weer een bewijs dat het Spaanse voetbal suprieur is aan de PL. En zo zie je weer, niet omdat er veel geld omgaat in die competitie dat ze er iets van bakken. Rugby blijft rugby, zowel in Engeland als in Italië.

18 april 2015 om 00:07

De Fransen ja. PSG is even sterk als Juve, of misschien zelfs sterker. En de rest van Frankrijk, Monaco, Marsaile en Lyon zijn natuurlijk gewoon beter dan de huidige top van Italië. Gozer zelfs Feyenoord had AS Roma bijna opgerold om maar wat te noemen. Italië stelt niks voor. Dat ze nu zo dichtbij komen heeft eerder te maken met het feit dat de Engelsen zo slecht presteren, dan dat Italië zo goed is.

18 april 2015 om 00:48

Waar zijn deze Franse ploegen momenteel in Europa dan?

18 april 2015 om 00:56

Och nee, hebben we weer zo'n wijsneus en Italie hater. Die Franse competitie gewoon minder dan de Serie A. Napoli won afgelopen jaar nog twee keer van Marseille, en dan is Napoli behoort Napoli nog niet eens tot de echte top van Italie. Teams als Lyon of Marseille zijn zo geweldig nog niet, daarbij wordt PSG okk flink overschat. Wat hebben die nou gepresteerd in Europa? En verklaar me dan eens waarom Fiorentina Tottenham uit het toernooi knikkert, Juve Dortmund eruit knikkert, Torino wint van Zenit en Bilbao eruit knikkert, Milan won van Barcelona en Inter en Fiorentina beide twee keer wonnen van Dnipro. En dan neem ik maar een kleine greep uit de resultaten. En je bedoelt het Roma wat hopeloos uit vorm was en al maanden niet had gewonnen? Zelfs tegen dat team kon Feyenoord geen vuist maken, integendeel. Ze hadden geluk dat het in het heenduel niet 3/4-1 werd. De resultaten dit jaar spreken voor zich, hoe pijnlijk het ook voor je is.

17 april 2015 om 23:00

Klopt zeer mooi en het vooruitzicht op Engeland is buitengewoon goed.
Aankomend jaar raakt Engeland 18.357 punten kwijt en de Serie A slechts 11.571. Dat is een verschil van 6786 punten die we sowieso dichterbij komen (excl. de prestaties van dat jaar waar Italië ook hoger scoort). Het jaar erop raakt Engeland 15.250 punten kwijt en Italië 11.357 dus daar zit ook weer een ruim verschil tussen, stel ze zullen dat jaar in Europees verband gelijkwaardig presteren dan heeft Italië een zeer grote kans om Engeland in te halen.

Daar is één grote reden voor en dat is de Europa League die ze niet serieus nemen. En als we dan even terug gaan is dat ook precies de reden hoe Italië die vierde plek is kwijtgeraakt: een gebrek aan belangstelling voor de Europa League.

17 april 2015 om 23:46

Vind je het gek ik ben benieuwd wat teams als Lazio Roma AS Roma en Napoli kunnen doen met extra CL money.

Die zullen ook wel presteren, in Italie kunnen ze goed scouten en als je spelers veel kunt bieden zullen ze eerder blijven.

18 april 2015 om 11:19

Dan kunnen ze voordat de echte wedstrijden komen, lekker oefenen tegen de rest van de dramatische italiaanse ploegen. Alleen de top 8 stelt wat voor voorderest is het om te janken.

18 april 2015 om 11:27

Waar basseer je dat op? Volgens mij kijk jij amper Serie A wedstrijden. Een ploeg als Udinese bijvoorbeeld heeft vaak veelbelovende talenten. Nu heb je ook Palermo die een geweldig aanvalsduo hebben met Vasquez en Dybala. Waaruit haal jij dat de plaatsen onder de top 8 niets voorstellen en in andere competities wel?

Verrassend. Italiaanse competitie leek achteruit gegaan en Engelse vooruit. Maar dat kan het ook verklaren: Engelse clubs richten zich erg op de intensieve conpetitie, terwijl Italiaanse clubs zich willen bewijzen op Europees topniveau.

17 april 2015 om 22:33

Het ging de afgelopen jaren ook slechter met de Serie A, maar dat dat nog steeds zo is is een leugen die hier op voetbalzone en in heel Nederland rond zweeft. Juve heeft een goed voorbeeld gemaakt voor alle Italiaanse clubs met het nieuwe moderne stadion en beter spel, en andere clubs volgen nu dat voorbeeld.

18 april 2015 om 01:02

Wat een onzin.

De 20 clubs in de hoogste Italiaanse divisie hebben samen €1,7 miljard euro aan schulden en operationele problemen. Parma is failliet en AS Roma en Inter dreigen een boete te krijgen. AC Milan lijkt al weggevallen. Alleen Juventus doet het echt goed. Lazio en Napoli heb ik minder zicht op.

Bovendien zitten de stadions meestal niet eens halfvol en de stadionhuur wordt niet overgemaakt naar de gemeentes. Gemiddeld zelfs minder toeschouwers dan in NL.

18 april 2015 om 03:28

Hebb je de totale schuld van bpl clubs gezien....

18 april 2015 om 10:01

ja idd. en wat maakt het eigenlijk uit hoeveel schulden voetbal clubs hebben, als ze het kunnen betalen is er toch niks aan de hand.

18 april 2015 om 10:57

Je zegt wat een onzin maar je uitleg is grotere onzin dan wat ik zei. Schulden maken totaal niet uit voor hoe gezond een competitie is. Als dat zo was dan was de Premier League allang weg geweest. De La Liga ook. Parma is inderdaad failliet gegaan, maar zoals ik dus zei, de Italiaanse clubs kijken naar boven, ze zijn er nog niet. Parma heeft gewoon heel erg slecht beleid gevoerd en merkt nu de gevolgen daarvan.

18 april 2015 om 11:30

Dan moet je toch echt een keer kijken naar de schulden in Spanje en Engeland. Je kan niet ontkennen dat de Serie A er beter voor staat dan een paar jaar terug. Veel clubs hebben plannen voor een nieuw stadion en de omzet van de Serie A clubs gaat ook stijgen. Dus er is echt geen reden om te zeggen dat de Serie A nog steeds aan het dalen is. Naar mijn idee is het dieptepunt nu wel al bereikt.

18 april 2015 om 11:30

Schulden doen er niet toe? Uefa, Figc (italiaanse voetbalbond) en schuldeisers denk daar heel anders over. Dat een gemiddelde supporter dit niet snapt is wat anders.

Die plannen voor een nieuwe stadions zijn er idd bij veel clubs. Maar er is geen geld om het te financieren en ondertussen zit de gemeenschap nog met de schuld van het oude stadion.

Nee, het Italiaanse voetbal is ver van gezond.

18 april 2015 om 14:34

Ik ontken ook niet dat het Italiaanse voetbal nog lang niet gezond is maar dit kan wel veranderen. Het gaat de goede kant op in ieder geval. Daarbij zijn de schulden in Engeland en Spanje, dat maakt je argument wel een stuk minder krachtig.

18 april 2015 om 21:40

Maar geen 1 voetballand is gezond, dus nogmaals, wat is je punt?

19 april 2015 om 04:01

Duitsland is kerngezond. Engeland zet zo veel om dat de schuld heel erg redelijk is. Bovendien zijn zo ongeveer alle clubs ondertussen geprivatiseerd.

Spanje ben ik met je eens; Eind 2013/2014 bedroeg de belastingschuld nog €500 miljoen en de totale schuld €2.75 miljard. De omzet van het Spaanse voetbal was in die periode €2.3 miljard.

Punt is dat jij leugens over het italiaanse voetbal verkondigt. Het Italiaans voetbal is niet gezond. Het is alleen iets minder rot geworden. Daarom reageerde ik op je.

19 april 2015 om 14:00

Ik heb geen enkele leugen vertelt. Jij begint alleen over dingen waar ik het niet over had. Het enige wat ik zei is dat het de goede kant op gaat.

Ik verwacht volgend jaar wel veel van chelsea united en arsenal. Zeker van united en arsenal.

17 april 2015 om 22:43

Niet alleen in CL, maar ook in de EL moeten Engelse clubs het beter doen. Het is een gewoonte geworden om met een b elftal te spelen in de EL, terwijl ze er vol voor moeten gaan

Dit zou een fantastische beloning zijn voor de prestaties van dit seizoen. Eindelijk wordt de Europa League serieus genomen in Italië. Spanje heeft bewezen dat je daar aardig wat punten mee kan pakken en dat clubs die het goed doen in de EL lekker kunnen groeien, Atletico van de EL finale naar de CL finale bijvoorbeeld. Hopelijk houden ze het vol volgend seizoen en stiekem hopen op nog een drama seizoen van de Engelse clubs.

17 april 2015 om 22:36

Ik ben ervan overtuigd dat Italie het volgend seizoen ook goed doet. Juventus word rijker en rijker en kunnen dus sterker en sterker worden (cavani, Dybala, Firmino, Kolarov, Sandro). Lazio heeft een hele mooie ploeg. Als die het bij elkaar houden kunnen die in de CL ook wat moois laten zien. AS Roma kan niet nog zo een seizoen meemaken lijkt me. Fiorentina en Napoli laten ook behoorlijk zien wat ze kunnen. En over paar seizoenen komen de Milanese clubs er ook weer aan.

De Spaanse top-5 is geweldig. maar de Duitse en Engelse top-5 word ingehaald door de Italiaanse. #2 op UEFA-coëfficiëntenlijst komt eraan,

17 april 2015 om 22:58

Denk niet dat AS Roma, Napoli, Fiorentina en de clubs uit Milan het de komende 5 jaar ver gaan schoppen in de CL, ik zie alleen Juve als kanshebber op een kwart/halve finale plek. De rest heeft gewoon te weinig geld om met de top mee te doen op Inter na.

17 april 2015 om 23:05

Met de Europa League kan je ook heel veel punten binnen halen. Daarnaast zijn Fiorentina, Napoli, Juventus en Lazio (kern)gezonde clubs en hebben genoeg doorgroei mogelijkheden. Het hoeft ook niet a la minute, het groeiproces is ingezet en dat is het belangrijkste. Voor de Milanese clubs wordt het inderdaad erg lastig, op dit moment is er geen uitweg te zien, maar eenmaal uit het dal kan het ook explosief stijgen met de clubs gezien de grote naam, aanhang en historie.

17 april 2015 om 23:12

Juventus heeft het geld ook niet om mee te doen om de Cl.althans, Juventus geeft het slimmer uit. Geen salarissen van 10miljoen en hoger, grote transfersommen zijn schaars. Het gaat er niet om hoeveel je uit geeft, maar hoe je het uitgeeft. Juventus haar duurste speler is nog altijd Buffon, gevolgd door Morata.
Fiorentina en Napoli hebben heerlijke ploegen zonder absurde uitgaven.

Italiaanse topploegen hebben goede teams met veel topspelers maar niet de echte absolute top. Maar combineer die alsnog erg goede spelers (gomez, Salah, Higuain, Mertens, Hamsik om er even paar te noemen) met sterke tactiek die bij je spelers past en je presteert. En laat Italie nou net heel goed zijn in tactische spelletjes.

17 april 2015 om 23:29

Over een tijdje zal Milan het San Siro verlaten, en zal er een stadion komen dat waarschijnlijk ons voorbeeld volgt. Kleiner en realistischer zodat het altijd vol kan zitten. Dat zal waarschijnlijk minder kosten en meer opleveren. Dus dat zal al een goede stap zijn voor Milan.

Mooi nieuws . Italie zat in een dip maar komt erg sterk terug . Zou het echt weer heerlijk vinden als de Serie A weer de beste Competitie ter wereld wordt.

17 april 2015 om 23:48

Is het niet raar dat spanje geen 4 directe CL tickets heeft aangezen ze altijd top presteren in de CL.

18 april 2015 om 03:05

Geen enkel land heeft dat . Spanje heeft er gwn 3 en de nummer 4 speelt kwalificatie .

De Engelse clubs zitten in een dip momenteel, en de meesten zijn in opbouw (united, Arsenal, Liverpool). Chelsea is compleet momenteel, en City moet opnieuw bouwen met al die oude spelers. Ook door de intensiteit van de PL zijn de clubs vermoeider in de tweede seizoenshelft, en dat heeft invloed op de prestaties. Hopelijk doen de clubs het beter in Europa komend seizoen.

Overschatte competitie, wordt keer op keer duidelijk in Europa.

En terecht. Engelse clubs presteren al jaren niks meer in Europa. Daarin tegen de Italiaanse competitie wel. Word ook moe van al dat commentaar op de Serie A. Competitie is echt niet zo slecht als iedereen denkt. En met de smaakmakers Juve, Lazio en Napoli. En met tijden Fiorentina is het een leuke competitie. Stadions worden weer voller en het voetbal wordt beter. Blijft wel jammer dat 2 grootmachten; Inter en Milan ver zijn afgezakt en het wel een aantal jaren duurt voordat deze weer serieus meedoen.

Engelsen nemen Europa league niet serieus en krijg je voor een overwinning in de cl evenveel punten als in de el?

17 april 2015 om 22:38

Is dat echt zo? Evenveel punten voor EL als CL?

Edit: ik zie dat je er zelf ook al een vraag van hebt gemaakt. Het lijkt mij in ieder geval onwaarschijnlijk.

17 april 2015 om 22:48

Ik weet zeker dat je meer punten krijgt voor de Cl maar ook in de El zul je wel een aanzienlijke hoeveelheid punten krijgen.

17 april 2015 om 23:00

Ik heb het even opgezocht en in beide competities leveren een overwinning en gelijkspel evenveel punten op. Wel zijn de bonussen voor verder komen in het toernooi bij de CL een stuk hoger. Daar zit dus het verschil.

17 april 2015 om 23:09

Aha bedankt, rede genoeg om de EL serieus te nemen lijkt me voor de Engelse teams om hun 4e CL plaats te behouden.

17 april 2015 om 23:31

Daarom staat Portugal ook zo hoog. Op dit seizoen na komen Portugese clubs nooit ver in de CL, maar in de EL meestal wel.

17 april 2015 om 23:49

Porto doet het toch al jaren lang best verdienstelijk in de cl? Ook benfica wil nog wel eens doorbekeren..

18 april 2015 om 00:29

2013/14 3e in de groep
2012/13 2e ronde
2011/12 3e in de groep, benfica kwart finale
2010/11 geen porto, benfica 3e in de groep, braga 3e in de groep
2009/10 2e ronde

Dus 2e ronde is vaak het hoogst haalbare voor de portugese teams. 1 keer dan Benfica in de kwart finale de afgelopen 5 jaar en nu Porto mogelijk in de halve finale.

17 april 2015 om 23:03

Ja beide competities tellen even zwaar mee. Een overwinning is 2 punten, gelijkspel 1. Voor elke ronde die een club door gaat krijgt het land nog een puntje erbij

18 april 2015 om 00:46

Diezelfde excuus werd ook gebruikt door de Italianen toen ze hun 3e positie verloren.

18 april 2015 om 21:42

En ze komen dicht bij om hem terug te krijgen na een seizoen dat ze het wel serieus nemen, dus misschien is het wel waar.

Ik vind de premier leugue nog altijd beter dan de serie A. Dit jaar is dan wel goed gegaan op Europees niveau voor de Italianen, maar daarvoor (ongeveer 5 jaar) waren de Engelse clubs duidelijk beter dan de Italiaanse.

Daarnaast als je de compitities zou samenvoegen zou juve een outsider zijn voor de titel terwijl clubs als Lazio en AS Roma en napoli zouden moeten strijden om een ticket voor de europaleugue.

Kortom de bpl is in mijn ogen nog altijd beter dan de serie A,
Ook al is dit jaR voor de Italianen super en zo kut voor de Engelsen.

17 april 2015 om 22:46

Juventus zou samen met Chelsea en City gewoon favoriet zijn voor de titel, wij doen niets onder voor hun.

17 april 2015 om 22:50

Wil niet zeggen dat Juve een betere selectie heeft maar bij Juve draait het goed. Ook is Juve erg consistent en weet wat het is om kampioen te worden. Daarbij kan Southhampton ook verrassen in de BPL dus waarom zou alleen maar Juve in de top 4 kunnen eindigen. Het mag verder wel duidelijk zijn dat ik de PL ook hoger inschat dan de Serie A.

Ach hopelijk loot Man City niet weer Barcelona in de achtste finales. Het is jammer dat de selectie straks weer een jaartje ouder is want qua leeftijd raken ze binnenkort over the hill.

17 april 2015 om 22:46

City kan je het niet kwalijk nemen. Verliezen van Barca is niet zo erg. Chelsea, Arsenal en Liverpool hebben het dit seizoen beschamend gedaan en tel daar bij nog de afgang van Everton op.

17 april 2015 om 22:57

City kan je het niet kwalijk nemen? Verliezen van Barcelona is inderdaad niet erg maar wel op de manier waarop City dat heeft gedaan. Pellegrini heeft tactisch(zoals wel vaker) enorm gefaald. City had het zelfs in de groepsfase moeilijk tegen Roma en Cska Moskou.

Maar goed, ben er eigenlijk wel overtuigd van dat het volgend seizoen beter zal gaan met Manchester United, Arsenal en Chelsea in Europa. De Engelse clubs hebben het echter op tactisch gebied gewoon moeilijk tegen de andere clubs maar dit moet echt veel beter. Van Gaal en Mourinho(op dit seizoen na) zijn tactisch erg goed, Wenger doet het dit jaar ook wel wat beter tegen de grote clubs(city/utd winst) en hopelijk wordt dat volgend jaar voortgezet. Kan eigenlijk niet dat er in de kwartfinale geen Engelse club meer is.

17 april 2015 om 23:02

Everton deed het best aardig vond ik. Moeilijke groep en Dynamo Kiev was gewoon erg goed, ik heb die wedstrijd gezien.

17 april 2015 om 23:03

Pellegrini had idd tactisch gefaald. Erg jammer, een gemist kans.

Hoe de Engelse clubs het volgend jaar doen zien we dan wel, eerst de eindklassering in de Premier League en de loting van de groepen maar eens afwachten denk ik. En dan heb je ook nog de zomerse transferperiode.

17 april 2015 om 23:07

De manier waarom was toch wel beschamend de kampioen van Engeland weg werd gespeeld door Barca.

17 april 2015 om 23:34

Zelfs Ajax was beter dan City paar jaar terug. Ze moeten het echt verbeteren in de CL.

17 april 2015 om 23:35

Als Roma hun vorm niet ineens kwijt raakte in de 2e helft van de groepsfase had City er al in de groep uit gelegen.

18 april 2015 om 00:09

Als City gewoon 2x won van Cska dan was de poule al veel eerder beslist dan op de laatste speeldag....

18 april 2015 om 00:31

Ja, maar dan kan je nog wel ff doorgaan. Roma is toen opeens in elkaar gestort zonder dat er een echte reden voor was. In de Serie A gaven ze de strijd op en in de CL lieten ze punten liggen die ze nooit hadden mogen laten liggen. Volgens mij ook tegen Cska.

Denk dat het wel goed komt volgend seizoen in Europa voor de engelse clubs. Al halen Chelsea, Arsenal en Man United de kwartfinale of verder is dat een goeie prestatie en in de Europa League moeten clubs als Liverpool en Tottenham toch wel tot de halve finale kunnen komen al nemen ze het serieus. Maarja we gaan het wel zien denk niet dat Italie Engeland in gaat halen

Niet te hard van stapel lopen jongens, dit is pas als een zelfde scenario als dit jaar zich ook volgend jaar voorzet. Het jaar dat weg valt heeft de Serie A 11.000 punten bij elkaar weten te sprokkelen en de Engelsen 18.000, het gat wordt volgend jaar dus sowieso 7000 punten kleiner, daarbij telt ook nog het verschil wat ze dit jaar maken. De Bundesliga zal volgend jaar naar plaats twee stijgen volgens mij.

Mooi dat de Serie A een comeback aan het maken is, ik kan niet wachten totdat de nieuwe stadions klaar zijn om de aantrekkingskracht te verbetern.

Chelsea kan die eer niet blijven redden. De afgelopen jaren is het de enige Engelse ploeg die nog wat kan betekenen in de CL .

En het wordt tijd dat Engelse ploegen de EL serieus nemen, want nu zie je de gevolgen ervan.

17 april 2015 om 23:31

Inderdaad, als de Stoke City etc met een B elftal komen aankakken schiet het ook niets op in de punten verdeling. Ik snap dat ze de pl belangrijker vinden ivm dat de EL inkomsten waardeloos zijn. Maar ja, die Europa League is ook zo een waardeloze toernooi in mijn optiek.

18 april 2015 om 00:04

Of het nou waardeloos is of niet, voor clubs als Spurs/everton is het wel de enige kans om CL voetbal te halen nu. En dan hoor je Pochettino roepen dat de kans op CL groter is wanneer ze geen Europa League spelen, tja in welke wereld leef je dan? Tottenham kan niet tegen Arsenal/chelsea/united/city/liverpool op in de Premier League en dat zal volgend jaar ook niet veranderen.

18 april 2015 om 01:17

Oh jij bedoelt zeker met de nieuwe regeling dat de Europa League winnaar automatisch naar de CL gaat? Dat zou het voor deze clubs zeker een goeie mogelijkheid zijn. Heeft hij dat gezegd? Tja met die oude regeling snap ik het wel, onnodige wedstrijden die je speelt in de Europa League. Maar nu die regeling vanaf volgend seizoen in gaat zou dit de mogelijkheid zijn. Ik verwacht ook niet dat de Spurs bij de eerste vier zullen eindigen de komende jaren zeker niet United weer de oude weg bewandeld.

Weer het bewijs waarom de Premier League een overschatte competitie is. Er gaat veel geld in om, maar kwa niveau is het niet om naar huis te schrijven. ik denk zelfs dat de Serie niet onder doet voor de Premier League, althans nou nog wel natuurlijk.

Mooi nieuws dit, de Serie A is weer stappen vooruit aan het maken. Natuurlijk is de PL wel een betere competitie, maar het niveauverschil is lang niet zo groot als velen beweren. Vooral de accomodaties van veel Italiaanse clubs zijn niet meer van deze tijd. Wanneer ook op dat gebied stappen worden gemaakt, ziet de toekomst voor de Serie A er zeer rooskleurig uit. Gelukkig hebben veel clubs al plannen voor een nieuw stadion, al dan niet concreet. Avanti Serie A!

Ik kan me eigenlijk een cl zonder arsenal (als ze volgend seizoen niet goed presteren) niet voorstellem. Ondanks dat ze nooit verder komen dan de kwart finale

18 april 2015 om 03:00

Met de veronderstelling dat ze weer 4de eindigen

Niet echt verassend. Engeland is op europees niveau dit jaar dramatisch geweest. Kijk maar naar chelsea, liverpool, arsenal, city, spurs en everton. Italië heeft het gewoon uitstekend gedaan als je zag hoeveel italiaanse ploegen er nog in de knock-out fase van de europa league zaten.

18 april 2015 om 00:41

Ze baseren zich altijd op de laatste 5 seizoenen, dus het is meer dan alleen dit seizoen!

Tja klinkt gek, maar dit riep ik al in 2011. De Serie A gaat keihard terug komen. Het viel me op dat sommige clubs goed beleid voerden en dat teams aanvallender voetbalden. Ik had verwacht dat Mazzari toen nog coach van Inter, Inter terug zou helpen aan de top op langer termijn omdat hij bij Napoli succesvol was en een man met visie. Wilt de Serie A echt weer aantrekkelijk worden internationaal dan zal het toch echt een hoop stadions moeten updaten. Een hoop zijn verouderd.

Over de Premier League maak ik me geen zorgen. Dit jaar was het extreem dramatische slechte jaar. Nu Arsenal eindelijk aan een top team kan bouwen hou ik rekening met ze volgend jaar, ik verwacht een sterk United & Chelsea gaat zijn ding doen.

Iedereen loopt maar te haten op de serie A maar ik heb gister toch echt zitten genieten van een heerlijk napoli. En Juventus komt ook sterk over.

18 april 2015 om 00:40

Komt meestal vanwege misplaatste stereotypes.

Het voetbal kent ook z'n cycli. Italië domineerde het voetbal grotendeels in de jaren '90 en vervolgens ook deels in het begin van het nieuwe millennium. Vervolgens ging het door vervelende omstandigheden binnenlands bergafwaarts. Die CL titel van Inter kon gezien worden als een laatste stuiptrekking. Maar sinds 2011/2012 werd de weg omhoog weer ingezet. Ik zie de Serie A nog niet op hetzelfde niveau als de Premier League, maar dit toont aan dat het gat niet zo groot is als men soms vermoed.
Wat betreft het Engelse voetbal: Hun cyclus lijkt langzaam aan, in ieder geval Europees gezien, flink omlaag te gaan. De binnenlandse competitie is zeer competitief. Het probleem is echter dat er niet echt een ploeg is die echt als een "topteam" gezien kan worden. Ofwel het top materiaal zoals dat van Bayern ontbreekt (ik kijk naar Arsenal), of de cohesie is soms ver te zoeken (ik kijk naar City). Daarbij komt kijken dat de Europa League, met de geweldige bedragen voor de televisie-rechten in de Premier League, totaal niet lucratief is en gewoon opzij wordt geschoven soms.

geweldig. mooi nieuws dit, mensen die Serie A niks gunnen, heb steeds minder om te zeggen; italie presteert europees geweldig en en het "o zo geweldige Bpl" niet, daardoor gebeurt dit. mensen zeggen trouwens: ja dat komt omdat Engelse EL niet serieus nemen" nou dat zou ik maar wel doen want de puntendeling is percies het zelfde als in de CL. als je ook niet presteert in EL, komt er dit soort gevolgen.
Serie is dus goed bezig (al tijdje, maar mensen die voetbal niet volgen merken het dus nu)
alleen Manu, Liverpool en een klein beetje Manc, vind ik leuk om europees te zien dus zou leuk zijn als we vaker italiaanse tegenstanders tegen hun gaan zien : ) en aangezien italiaanse clubs goede resultaten boeken tegen Engelsen, zou het helemaal mooi zijn hup haal die extra plek binnen!

Serie A kijkt omhoog. En wij kijken mee.

Beetje apart dat Everton niet genoemd wordt. Die kwamen toch ook redelijk ver.

Duitsland heeft die 3de positie veroverd vanwege goed te presteren in de Europa league. Italië komt op dezelfde manier terug. Dat de Engelse competitie zo slecht doet de laatste jaren is toch wel verrassend, daar wordt toch gemiddeld het meeste geld uitgegeven.

Als Italië nog een aantal punten pakt dit seizoen, is de strijd volgend seizoen volledig open tussen Duitsland, England & Italië. Kan nog spannend worden. Maar de strijd is nog niet gewonnen, wel doen ze uitstekende zaken dit jaar.

Italie heeft geluk dat de goede ploegen dit jaar europa zijn gegaan. Paar jaar terug haalde bijvoorbeeld palermo en sampdoria europees en haalden weinig punten.

18 april 2015 om 03:12

Niks geluk, dat heet kwaliteit.

18 april 2015 om 08:04

Dat klopt maar het is wel fijn dat teams die er wat te zoeken hebben Europa in gaan. Ik hoop ook dat de serie À weer de oude wordt.

De serie A haters zijn terug in hun grot gekropen, het is stiller tijdens live meepraten van Italiaanse ploegen. ik kan me nog uitspraken herinneren waarbij de meerderheid dacht dat de eredivisie van hetzelfde niveau is als de Serie A, belachelijk toch? De oh zo geweldige PL was 100 keer beter dan de Serie A. zelfs de Franse en Portugese competitie werd beter geacht. Maar wij trouwe Serie A fans (jullie weten wie jullie zijn) bleven standhouden onder de lawine van onwetendheid en onterechte kritiek. Ik lach me een deuk nu dat de meest overschatte competitie ter wereld misschien wordt ingehaald door de "oude mannen" van de Serie A. Karma is een "onvriendelijke vrouw" die zo uitspraken genadeloos afstraft!

18 april 2015 om 03:16

Percies deze. Ik vind kwalitatief de serie A niet zoveel minder dan de BPL. Zegt genoeg toch dat de BPL laatste jaren Europees erg slecht doet?
Ja de top van de BPL is beter maar de rest is van de zelfde niveau of serie A is zelfs iets beter(qua prestaties)

18 april 2015 om 04:53

Maar Serie A is wel een verschrikking om na te kijken met al die lege tribunes,..

18 april 2015 om 14:25

Dat kan, maar dat maakt de serie A nog niet slecht. Ik kijk liever een half vol sassuolo met sfeer dan een volle stamford birdge waar het doodstil is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren