Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Treurnis in Rotterdam: ‘Hoe goed was Feyenoord dan wel niet geweest?’

Laatste update:

PSV heeft de landstitel zo goed als binnen en Georginio Wijnaldum wordt gezien als een van de belangrijkste spelers in Eindhoven. Dat doet pijn in Rotterdam, waar Wijnaldum eerder onder contract stond bij Feyenoord. Ook Jeffrey Bruma en Karim Rekik hebben een verleden bij Feyenoord. Jeugdtrainer Gaston Taument baalt, zo laat hij weten aan de Volkskrant.

/

“Hoe goed was Feyenoord wel niet geweest als we die hadden kunnen behouden?”, aldus Taument. Het vertrek van Bruma en Rekik naar Engeland deed minder pijn dan het vertrek van Wijnaldum naar PSV. “Hij was al een belangrijke Feyenoord 1-speler. Maar het ging slecht met de club. Gini had van PSV met 10-0 op zijn kloten gekregen en Feyenoord kon zijn transfersom goed gebruiken.”

De kans is aanwezig dat Wijnaldum na het seizoen vertrekt bij PSV. De naam van de middenvelder duikt met grote regelmaat op in de geruchtenrubrieken. Zo zouden clubs als Manchester United, Arsenal en Newcastle United interesse hebben in de aanvoerder.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet iemand of feyenoord een doorverkoopclausule heeft afgedwongen mocht hij verkocht worden?

17 april 2015 om 10:49

Zover ik weet heeft van Geel destijds een doorverkoopclausule afgedwongen in het contract van Wijnaldum. Ook heeft Feyenoord recht op een opleidingsvergoeding.

17 april 2015 om 11:01

Het schijnt dat Feyenoord geen speler van onder de 30 nog verkoopt zonder doorverkooppercentage. Op Fer zat het, op Vlaar zit er ook een percentage en ik vermoed dat hetzelfde geldt voor Wijnaldum, de Vrij, Martins Indi, Pelle en Janmaat.

17 april 2015 om 13:33

Fer had een doorverkooppercentage van 30% van de winst. De verwachting is dat Van Geel hetzelfde voor Wijnaldum heeft geregeld.

Dat betekent dat bij een transfer van 15 miljoen er 3 miljoen richting Feyenoord zou vloeien (+ nog wat opleidingsvergoeding)

Als als als. Wat als ajax ibrahimovic had kunnen behouden. Achteraf praten is heel makkelijk.

17 april 2015 om 10:48

Klopt. Maar zo is het leven

17 april 2015 om 10:49

Het is idd een beetje raar om spelers erbij te betrekken die al.jaren weg zijn. Echter is het natuurlijk wel zo dat die jongens al jong weggegaan zijn bii feyenoord, met name rekik en bruma. Dat is eeuwig zonde, anders hadden zij feyenoord financieel behoorlijk wat kunnen opleveren.

17 april 2015 om 10:49

Achteraf is inderdaad makkelijk praten maar jou vergelijking met Zlatan slaat nergens op! Bruma, Rekik en in mindere mate Wijanldum zijn op jonge leeftijd al dan niet indirect naar de concurrent gegaan!

17 april 2015 om 11:00

Zlatan was ook nog jong toen die wegging. Maargoed, dan met jeugdspelers: wat als sneijder, v.d. vaart, de Jong, Vertonghen, Aldeweireld, v.d. Wiel, waren gebleven dan. Dat kan je bij elke club in Nederland zeggen. Nederland is nou eenmaal een handelshuis geworden sinds het grote geld in het voetbal is beland.

Een Heerenveen kan bijv. ook beweren wat als het nooit de topspelers aan de top van Nederland had hoeven te verkopen, maarja dat telt dus niet.

17 april 2015 om 11:03

Maar die waren allemaal al ergens in de twintig bij vertrek, alleen Seedorf ging op zijn 19e weg.

17 april 2015 om 11:18

Baardgrasmus. Leeftijd vind ik dan weer niet veel mee te maken hebben in dit verhaal. Maar goed, om het zelfs daarop te gaan betrekken dan, neem ik even een gedeelte van een comment van cabinessence hieronder over: hoe goed was Sparta geweest als Strootman, Willems, Depay, El Ghazi, Wijnaldum niet vroeg of uit de jeugd waren weggepikt.

17 april 2015 om 11:48

En die vergelijking is terecht niet die van spelers die naar het buitenland vertrokken! Inderdaad, Sparta zou met die spelers meedoen in het linker rijtje!

17 april 2015 om 12:15

Euro010

Ben ik het niet mee eens. Allen hebben een stap omhoog gemaakt op het moment dat ze die konden maken. Feyenoord leek erg te gaan afzakken dus hebben Fer en Wijnaldum toen binnenlands een stap gemaakt naar een club die het beter leek te gaan doen de komende jaren. Evenals spelers van Az, Heerenveen, Sparta, de stap binnenlands maken naar een grotere club. Bij Ajax is het al een tijdje zo dat er binnenlands geen stap omhoog te maken is en dus maken jonge spelers de stap naar het buitenland. Met Ajax is dus de vergelijking met spelers die binnenlands een stap maken niet te maken, omdat het bij Ajax niet kan dat ze binnenlands een echte stap omhoog kunnen zetten (alleen een stap omlaag). Iets wat op dit moment bij Feyenoord ook gewoon weer het geval is, nu ze zich terug in top hebben genesteld.

Echter is wel de vergelijking te maken met jongens die vroeg zijn vertrokken. Dat gebeurd bij Ajax even goed, en daar kan je ook een leuke opstelling mee maken. Zoiets is met vrijwel elke Nederlandse club te doen, omdat het allen handelshuizen zijn. De spelers van de top in Nederland zijn interessant voor het buitenland, de subtop voor de top van Nederland, de middenmoot voor subtop van Nederland, etc. etc.

17 april 2015 om 10:51

Dit scenario is toch veel realistischer aangezien ze alle 3 nog in de Eredivisie spelen..

Zlatan is al 10 jaar weg..

17 april 2015 om 10:52

Ibrahimovic behouden is natuurlijk een heel ander verhaal dan: Bruma, Rekik, Wijnaldum, Castaignos, Ebecilio, Ake, Fer et cetera. Ibrahimovic had zich in Nederland bewezen, en kon naar een topclub. Jeugdspelers van Feyenoord hadden nog niks bewezen, en gingen door de mooie praatjes/geld naar het buitenland, om later weer terug te keren naar de concurrenten in Nederland. Of gingen door de minder prestaties en het geld direct naar Psv of Twente zoals: Fer en Wijnaldum.

Wat achteraf extra zuur is omdat Psv eigenlijk ook op omvallen stond, maar gered wordt door de gemeente en Twente het geld eigenlijk helemaal niet had.

17 april 2015 om 11:05

Jullie vergeten allemaal even dat toendertijds van Feyenoord naar Psv of Twente een flinke stap omhoog was, sportief gezien. Feyenoord presteerde al jaren niks. Dan gaat de vergelijking tussen Ibra en Gini wel op. Beide waren het niveau van hun huidige club ontgroeit, en konden naar een betere club. Zo simpel is het.

17 april 2015 om 11:06

Wat te zeggen van Sneijder, van der Vaart, Siem en Nigel de Jong, Eriksen, Emanuelson, Verthongen, Alderweireld, etc, etc.
Jongens als Wijnalum en Fer hadden bij Feyenoord ook niks bewezen t.o.v. bijvoorbeeld Ibra bij Ajax, omdat Feyenoord ook ondermaats presteerde al die jaren.

17 april 2015 om 11:17

Feyenoord werd in 2010 4de, en daarna kwam inderdaad het dramatische 2011 jaar waarin ze 10de werden. Psv eindige 2 keer op de 3de plek in 2010 en 2011.

Beide club stonden op dat moment op omvallen, maar Psv werd gered door de gemeente. Denk dat Wijnaldum daarom vooral door het betere vooruitzicht voor Psv heeft gekozen, plus dat die fors meer kon verdienen, omdat er bij Feyenoord geen geld was.

Niemand had in 2012 verwacht dat Feyenoord direct 2de zou worden en boven Psv zou eindigen, zonder geld.

17 april 2015 om 13:07

Toen gezien wel, alleen vergeet niet dat Twente na het rampzalige jaar in 2011 van ons, nooit meer boven Feyenoord is geëindigd.
En Feyenoord de afgelopen 3 jaar ook 2x boven PSV is geëindigd, en 1x gelijk in punten (psv beter doelsaldo).
Dit jaar is voor het eerst dat Wijnaldum met zijn PSV duidelijk boven Feyenoord eindigt.

Wat dat betreft ook alle lof voor Martin v Geel, die met een lege portemonnee een mooie wederopstanding heeft gecreëerd, weliswaar met een kleine dosis geluk, maar toch knap gedaan!

17 april 2015 om 13:25

Precies Matedeor. Doordat PSV het stadion en de grond in eigen beheer had konden ze gered worden.

En we moeten niet vergeten dat het perspectief bij PSV in die tijd een stuk beter was dan bij Feyenoord. Dat het allemaal niet veel heeft uitgemaakt en dat beide ploegen ongeveer gelijkwaardige prestaties hebben neergezet is eigenlijk niet logisch als je kijkt hoe de wereld er toen voorstond. Dus in die zin kan de keuze van Wijnaldum heel goed worden uitgelegd.

17 april 2015 om 13:34

Als Bony, Matic, Atsu, Van Aanholt, Van Ginkel nog bij Vitesse zaten hadden ze ook een vrij goed elftal gehad.

17 april 2015 om 11:02

Als zlatan was gebleven had je een groot probleem met vd Vaart, die op dat moment meer talent werd toegedicht (golden boy oa).

17 april 2015 om 11:17

Verkeerde vergelijking imo. Ibrahimovic ging naar het buitenland en was daar ook klaar voor. In het artikel staat ook, het vertrek van Rekik en vooral Bruma deed minder pijn. Het gaat hier om Fer en Wijnaldum, die in die tijd gewoon een binnenlandse transfer maakte om verder te groeien. Dat is bij het huidige Feyenoord ondenkbaar.

17 april 2015 om 11:37

Ja zo dacht ik ook toen ik het las, als als als. Zijn zoveel goede spelers te vroeg uit Nederland vertrokken.

Feyenoord krijgt ook gewoon geld toch? Als Wijnaldum wordt verkocht aan een topper. Sowieso opleidingsvergoeding, maar is er ook een doorverkoopclaussule?

Is hierboven al gevraagd door deevon zag ik pas na het maken van mijn comment.

Lekker makkelijk. Dan waren de Vrij Martins Indi Kongolo en van Beek lang niet zover geweest of nooit doorgebroken...

Gemis van Wijnaldum is begrijpelijk, maar van Rekik en Bruma? Deze jongens hebben nooit Feyenoord 1 gehaald, in plaats van hun hebben we De Vrij en Martins Indi in het eerste zien spelen, en nu van Beek en Kongolo. Ik denk niet dat Feyenoord Rekik en Bruma nodig zou hebben gehad.

Als ik Taument was geweest had ik eerder Fer en Castaignos genoemt in plaats van Rekik en Bruma. Die jongens hebben wél het eerste van Feyenoord gehaald en zijn belangrijk geweest.

Maar ach, dat is allemaal het verleden. Allemaal giswerk van hoe het anders zou zijn gegaan. Waar spelers vertrekken zullen andere opstaan. Gelukkig heeft Feyenoord een uitstekende jeugdopleiding!

17 april 2015 om 11:32

Toch vraag ik me af hoe goed Rekik, Bruma maar ook een Aké en Ebicilio waren geworden als ze 'gewoon' bij Feyenoord waren gebleven en de stap naar het eerste hadden gemaakt. Natuurlijk waren de Vrij, Martins Indi, van Beek en Kongolo niet zo ver als dat ze nu zijn, maar aangezien Bruma, Rekik en Aké grotere talenten waren in de jeugd, had het zomaar gekund dat deze drie nu nóg verder waren en ondertussen al in de Europese (sub)top zouden spelen.

Natuurlijk zegt het niet alles dat een speler in de jeugd een groot talent is (achahbar en Slabbekoorn), maar toch had ik graag willen zien waar Bruma, Rekik en Aké momenteel zouden staan als ze gebleven waren. Hetzelfde gevoel krijg ik nu met Rodney Kongolo en Joël Piroe, die vroegtijdig vertrokken zijn uit de jeugdopleiding.

Zo gaat het eenmaal in de voetballerij.
Ben wel groot fan van gini bij feyenoord was het een goeie speler.
Hij heeft zich bij psv uitstekend ontwikkeld loopt minder met de bal heeft meer overzicht.
En zijn transfersom konden we goed gebruiken naast het feit dat ieder jaar een bedrag doneert aan de jeugdopleidig klasse.
Bruma en Rekik zijn achteraf niet een groot gemis gebleken.
Weet nog eem jeugd Ek waar Kongolo en Rekik samen in centrum stonden en achabar spits geweldig jeugdteam was dat.

Als is nauwelijks relevant. Net als Feyenoord, raken bijvoorbeeld ook Sparta af Ajax zijn beste jeugdspelers op een bepaald moment kwijt.
Dat is helaas de realiteit van het hedendaagse voetbal.

Sparta had dan wellicht moeiteloos meegrdraaid in de Eredivisie en Ajax presteerde waarschijnlijk ook beter in de Champions League.

Anderzijds waren jongens als Kongolo, Van Beek en andere jeugdspelers misschien nooit doorgebroken met spelers al Bruma, Rekik en Wijnaldum voor zich.

Om met Cruijff te spreken: "elk nadeel heb z'n voordeel."

Als, als, als. Als Feyenoord gezond was en tientallen miljoenen te besteden had gehad waren ze minimaal één keer kampioen geworden de afgelopen jaren.

Daarnaast hadden Bruma, Rekik en Wijnaldum (maar ook Aké, Ebicilio en bijvoorbeeld Van La Parra) de huidige talenten 'in de weg gezeten'. Als deze jongens allemaal gebleven waren weet ik zeker dat van Beek en Martins Indi niet waren doorgebroken en dat ook Kongolo en de Vrij het veel moeilijker hadden gehad om door te breken.

Al met al blijft het natuurlijk zonde dat veel jongens van de gouden lichting van Feyenoord vroegtijdig weg zijn gegaan. Ik zag pasgeleden nog een foto van die lichting in de jeugd, wat een talent voetbalde in dat team zeg: Kongolo, van Beek, Rekik, Boetïus, Vilhena, Achahbar, Sleegers en Ebicilio.

Bruma en Rekik hadden niet eens in de basis gestaan.

17 april 2015 om 11:02

Van Beek en Kongolo hadden dan nooit in de basis gestaan, aangezien zij later kwamen. Dan waren ze waarschijnlijk nog niet doorgebroken.

17 april 2015 om 11:05

Zelfs Indi had niet de stappen gezet die hij de afgelopen jaren gemaakt heeft. Hij stond immers ook nooit bekend als hét grote verdedigende talent en had Rekik, Bruma en Aké voor zich.

17 april 2015 om 11:56

Hoe bedoel je?
Rekik is jonger dan Kongolo en Bruma zou nooit de Vrij uit de basis hebben gespeeld.

17 april 2015 om 13:01

Met Kongolo heb je gelijk, maar zou Bruma dan niet door worden geschoven als vervanger van De Vrij?

Wijnaldum had absoluut iets toe kunnen voegen aan dit Feyenoord. Ik ben het echter niet met Gaston eens wat betreft Rekik en Bruma; het huidige centrale duo acht ik veel talentvoller dan deze twee.

Het blijft zonde dat talenten op jonge leeftijd vertrekken. Kijk maar naar Ebeciliio, Rekik, Bruma en (in mindere mate) ook Castaignos; jongens die uiteindelijk toch weer allemaal in Nederland terecht zijn gekomen. Zelfs Nathan Ake staat op de nominatie om volgend jaar in de eredivisie te voetballen.
Ik snap best dat deze gasten voor financiële zekerheid kiezen, maar hoeveel verder hadden ze kunnen zijn als ze gewoon al 3 a 4 jaar in het eerste van Feyenoord hadden kunnen voetballen. Ach dit is het lot van Feyenoord en je zal het er mee moeten doen.

Dan had je een mooie bank met Rekik en Bruma!

Immers wordt altijd opgesteld dus Gini zou ook op de bank moeten plaats nemen.

17 april 2015 om 11:08

Idd rekik en bruma zijn niet goed genoeg voor feyenoord! !

17 april 2015 om 11:59

Wel grappig, volgens meeste Feyenoorders is Clasie de beste speler(controleur) van de eredivisie, hebben ze de beste keeper en hebben ze het beste centrale duo. Toch heeft PSV minder doelpunten tegen en Ajax ook. Iets met objectiviteit...

17 april 2015 om 12:03

Verdedigen doe je met 11 man.
De meeste PSV-supporters die ik persoonlijk ken vinden hun centrale duo helemaal niks. Zal echt versterkt moeten worden wil je volgend seizoen overwinteren bijvoorbeeld in CL.

Ja, zo kun je je ook wel afvragen hoe goed PSV was geweest als ze Robben, Ronaldo en Van Nistelrooij destijds tien jaar langer hadden kunnen houden. Of Ajax als ze Sneijder, Huntelaar, Zlatan en Suarez nooit kwijt waren geraakt. Of Sparta, als Depay, Willems, Wijnaldum, Strootman en El Ghazi daar nooit uit de jeugd weg waren geplukt...

17 april 2015 om 11:13

Nee want PSV is geen stap omhoog

17 april 2015 om 11:39

@superfritss:

Psv:
- 7x landskampioen sinds 2000 (en dan tel ik dit seizoen nog niet mee)
- Sinds 1974 elk jaar Europees voetbal
- Sinds 1973 nooit meer onder de top 5 geëindigd.
- Momenteel 76 punten
- Volgend seizoen poulefase Champions League

Feyenoord:
- 0x landskampioen sinds 2000
- Alleen al in de afgelopen 10 seizoenen 3x niet geplaatst voor Europees voetbal
- Alleen al in de afgelopen 10 seizoenen 4x onder de top 5 geëindigd.
- Momenteel 58 punten
- Volgend seizoen voorronde Europa League.

In sportief opzicht lijkt van Feyenoord naar PSV me dus toch wel een stapje omhoog.

17 april 2015 om 12:11

Dan is Roda JC ook een stap vooruit voor PEC Zwolle aangezien Roda JC langer in de Eredivisie gespeeld heeft dan Pec?

17 april 2015 om 12:29

@euro010:

Som ik bij mijn vergelijking tussen PSV en Feyenoord dan alleen maar dingen op uit het verleden? Nee...

Feyenoord is een hartstikke mooie club, met een prachtige geschiedenis en de fanatiekste supporters van Nederland. Alle respect daarvoor. Maar als je realistisch bent en gaat kijken naar de feiten, dan moet je toch concluderen dat Feyenoord de afgelopen 10-15 jaar geen topclub geweest is, maar een subtopper? En dat ze dat nu, met 18 punten achterstond op de koploper en al 16 jaar geen titel, nog steeds een subtopper zijn?

Toen Wijnaldum vertrok bij Feyenoord waren ze net 10e geworden. Hoezo is naar PSV dan geen stap omhoog?

17 april 2015 om 13:07

Qua prestaties heeft PSV het veel beter gedaan dan Feyenoord de afgelopen twintig jaar, geen speld tussen te krijgen. Qua uitstraling is echter Feyenoord meer een topclub dan Psv, in mijn ogen alleszins niets minder.

17 april 2015 om 13:07

En de 3 seizoenen daarna eindigt Feyenoord 2x boven Psv.
Net zoals Fer bij Twente, die zijn nooit meer boven Feyenoord geeindigd.

17 april 2015 om 13:35

@cabinessence, allereerst, hele subjectieve statistieken uitgekozen. Daarnaast, de vier seizoenen na de overstap van Wijnaldum is PSV geeindigd op de 3e/2e/4e en wellicht nu 1e plek. Feyenoord op de 2e/3e/2e/wellicht nu 3e plek. Geen enkele verbetering dus in sportief opzicht. Heel leuk voor Wijnaldum dat voordat hij kwam ze 7x kampioen waren geworden in deze eeuw, maar wat heb je aan prestaties uit het verleden?

17 april 2015 om 13:50

UEFA cup 2002 vergeet je op te noemen bij Feyenoord

17 april 2015 om 14:20

@superfritss:

"allereerst, hele subjectieve statistieken uitgekozen"
Onzin. Het zijn allemaal keiharde feiten. Wat is er subjectief aan het feit dat PSV sinds de laatste landstitel van Feyenoord al 7x landskampioen is geworden? Of aan het feit dat PSV al 41 jaar onafgebroken Europees speelt, terwijl Feyenoord er in 2011-2012, 2009-2010, 2007-2008 niet bij was? Ik ben overigens benieuwd of jij met een statistiekje kan komen waarbij Feyenoord wèl beter uit de bus komt dan Psv.

"geen enkele verbetering dus in sportief opzicht."
Sinds Wijnaldum vertrok heeft Feyenoord maar 18 Europese wedstrijden gespeeld en helemaal niets gewonnen. In dezelfde periode heeft PSV 42 Europese wedstrijden gespeeld en de beker gewonnen en daar komt nu een landskampioenschap bij. En dat noem jij "geen enkele verbetering"?

Kwaliteitsverschil tussen Bruma en Rekik is niet zo groot in vergelijking met van Beek en Kongolo. Ook het duo de Vrij en BMI waren prima dus dat zal het verschil niet gemaakt hebben. Wijnaldum had wel een flinke verbetering geweest ten op zichte van de hudige situatie, maar ook hij had de droogte voorin niet opgelost dat je zomaar even een titel had gepakt.

Ik was en ben nooit een bewonderaar van Wijnaldum geweest. Laat het in grote wedstrijden nooit zien. Is tactisch zwak. Zeker bij balbezit vn de tegenstander. Ik vind hem alleen sterk als hij zelf aan de bal is en bij het positie kiezen voor de goal. Maar ik vind het allemaal veel te weinig voor de echte top. Maar hij mag mijn ongelijk gaan bewijzen de komende jaren.
Ik denk dat PSV dit seizoen ook zonder wijnaldum echt wel kampioen geworden was.

Feyenoord is nu beter af als ik de reacties zo lees van de feyenoordsupporters... En de PSV supporters lachen hun kont in 2-en met die 18 punten verschil. Beide supporterskampen dus blij. Mooi toch!?

17 april 2015 om 12:00

Blij met ons duo achterin zeker. Bij PSV is dat duo toch wel het zwakste gedeelte van de selectie. Ondanks dat ze in de eredivisie weinig tegendoelpunten hebben tegen gekregen, maarja dan praat je wel over de eredivisie. Europees kwamen de tekortkomingen van Bruma/rekik weer duidelijk naar voren. En verdedigen doe je niet met twee man natuurlijk.

Het zou mij als Feyenoord supporter niet verbazen als Vilhena en/of Boëtius deze zomer naar Eindhoven zou(den) vertrekken, mocht PSV interesse tonen. Ze spelen daar Champions League, er is financieel net iets meer mogelijk en spelen daar wél echt voor het zilverwerk.

Hoewel de sportieve verschillen niet zo groot zijn als vijf jaar geleden, is er echt nog wel sprake van een stap hogerop. Het is het lot van een subtopper. En ja, dat zijn wij gewoon. Face it.

17 april 2015 om 12:02

Laat ze gaan dan die twee talentjes hebben genoeg kansen gekregen. Bij PSV gaan ze ook niet slagen, Vilhena komt daar 100% op de bank en Boetius ligt hele wedstrijden op de grond.

17 april 2015 om 12:35

Frgiooo,

Beiden waren ze onder Koeman onbetwist basisspelers.

-Boëtius in 13/14: 10 goals en 9 assists
-Vilhena in 13/14: 6 goals en 7 assists.

Deze statistieken kunnen door geen enkele vleugelspeler of middenvelder worden overlegd dit seizoen. Ze zijn dit seizoen niet op hun best, dat klopt... Maar ze zijn nog jong, dat gaat met vallen en opstaan. Er zit echt wel muziek in die gasten. Bovendien vind ik dat ze niet fair behandeld worden (fratsen als Wilkshire/toornstra op rechtsbuiten, Immers die werkelijk alles speelt, ongeacht zijn chronische wanprestaties, et cetera...). Achahbar precies hetzelfde. Je hebt een geweldige speler voor in de spits, je hebt Kuijt al binnen, maar dan tóch Guidetti weer willen binnenhalen. Die is dus ook weg aan het eind van het seizoen. En terecht.

Zowel door de club als de fans worden onze eigen jeugdspelers over het algemeen niet genoeg gewaardeerd, vind ik.

17 april 2015 om 13:01

Jeugdspelers worden genoeg gewaardeerd, maar ze moeten ook gewoon presteren. Dit seizoen is dat beide deze twee gewoon niet gebeurd.

En Guidetti snap ik zeker is een echte spits wat we missen nu. Kuyt kazim en achahbar kunnen ook op andere posities uit de voeten. Selectie bestaat uit meer dan 11 man, op de bank moeten ook goede spelers zitten wil je wat bereiken.

17 april 2015 om 12:03

Lang geleden dat ik een stuk heb gelezen van iemand die zo objectief is. Pluspunten daarvoor. Feyenoord een subtopper gaat me te ver, maar ik ben het wel grotendeels met je eens.

Psv kan veel meer salaris bieden en je hebt meer kans op een prijs. Velen willen het niet zien maar het zijn gewoon de feiten.

17 april 2015 om 12:40

De Bieroloog,

Klopt. Qua historie en qua aanhang zijn we wel een topclub, maar de prestaties in het heden lijken me toch een minstens zo belangrijke graadmeter. Drie titels in de laatste veertig jaar. Dat zegt genoeg. De eeuwige nummer drie, dat is wat wij zijn.

17 april 2015 om 13:34

De historie en de aanhang kan ik inderdaad alleen maar jaloers op zijn. Misschien dat een nieuw stadion gaat zorgen voor de aansluiting bij Ajax en Psv.

Ironisch genoeg was dan wel weer dat Fer en Wijnaldum, nadat ze waren vertrokken, respectievelijk 6e en 3e werden achter Feyenoord met hun clubs. Fer speelt inmiddels in de kelder van de Premier League en Wijnaldum is dan eindelijk na 4 jaar eens kampioen geworden met Psv. Dat laatste nog met een hoop geluk op cruciale momenten dit seizoen. Want in de echte topwedstrijden liet PSV het elke keer afweten. Bruma gaat geen topper meer worden want die heeft te veel gemist in zijn Chelsea/hsv tijd. Rekik geef ik nog even het voordeel van de twijfel. Ik hoop dat al die gasten er van hebben geleerd, want er zijn er nog meer die er geen pepernoot van bakken op het moment. Die jongens die allemaal weglopen om wat voor reden dan ook. Ik vrees van niet.

17 april 2015 om 12:05

Wat moeten Wijnaldum, Bruma en Rekik er van geleerd hebben? Ze worden nu gewoon kampioen. Kan je van de Feyenoord spelers niet zeggen. De carrières van de Psv'ers zitten nou niet bepaalt in het slob ofzo..

17 april 2015 om 13:31

Jij moet beter leren lezen. Ik heb het over die gasten die er op het moment geen pepernoot van bakken. Zoals Ebecilio en Aké. Over Wijnaldum kun je discussiëren. Het heeft wel 4 jaar geduurd voordat hij eindelijk een keer kampioen werd met psv. Bruma gaat uit het elftal gespeeld worden door Isimat. Rekik zou het misschien nog kunnen redden maar had veel verder geweest als bij Feyenoord had gebleven en elke week had gespeeld.

17 april 2015 om 13:35

Komt op hetzelfde neer. De Psv'ers worden kampioen nu, ook al duurde het 4 jaar. Clasie en Co wachten al heel wat langer, en nog steeds..

17 april 2015 om 15:58

Hoezo was ie veel verder geweest als ie bij Feyenoord iedere week speelt? Rekik is 20 en heeft 65 wedstrijden gespeelt. Kongolo is een jaartje ouder en zit op 52 wedstrijden

18 april 2015 om 16:47

Clasie is ook een echte Feyenoorder en geen wegloper. Wie weet hoe het Feyenoord had vergaan met Wijnaldum.

18 april 2015 om 16:49

Daar moet ik je gelijk in geven (geen probleem hoor) Ik dacht dat Rekik ouder was en dus inmiddels een stap als BMI of de Vrij had kunnen maken.



Haha kolere, wat een rancune en venijn in de reacties hier.

Ik denk dat alle drie de Nederlandse topclubs te maken hebben met het probleem wat hier wordt aangekaart. Dus dat heft elkaar op.

stel dat psv messi en ronaldo als eerste gescout had...hoe goed was psv dan wel niet!

Dat is een domme vergelijking. Feyenoord moest gedwongen door financiële problemen Wijnaldum en Fer verkopen! Je hoort Taument toch ook niet roepen

17 april 2015 om 13:54

@vz klote app was een reactie op @djur

Ik vind van Beek beter dan Bruma en Kongolo in vorm beter dan Rekik in vorm, dus Feyenoord red zich prima zonder die twee. Een Wijnaldum zou niet hebben misstaan, maar het middenveld van nu is ook prima met enkele grote talenten in de a jeugd zoals bijv Schuurman

Nooit een speler naar de concurrent laten gaan hè. Heel dom. Net als de transfer van Vermeer maar die heeft minder impact.

Poep × poep poep ÷ poep - poep² blijft poep > Feyenoord.

:-)

Ik denk dat ze in Rotterdam geen traan zullen laten om Rekik en Bruma. Bruma heeft inmiddels al bewezen het niet te kunnen redden in een sterke competitie. Die jongen is overal te zwak bevonden. Rekik is wat jonger en heeft in mijn ogen wat meer potentie, maar niet de potentie die van Beek heeft.

Wijnaldum vertrok in een periode waarin het slecht ging met Feyenoord. Door verkeerde keuzes en financieel wanbeleid zonk de club diep. Die stap was dus verklaarbaar. Momenteel is Feyenoord net weer uit een dal geklommen en ook weer een echte Nederlandse topclub aan het worden. We hebben dit seizoen bovendien in de onderlinge duels tussen de top 3 gezien, dat ze niets voor elkaar onder doen. Feyenoord is in geen enkel duel echt de mindere geweest. Wat dat betreft is de club weer helemaal terug en kunnen ze, mits er goede keuzes worden gemaakt en het een beetje mee zit, volgend jaar zeer serieus mee gaan doen bovenin.

Voor Wijnaldum is het mooi dat hij dit jaar kampioen wordt, maar dat ligt verder niet echt aan Wijnaldum. Zonder hem was Psv ook wel kampioen geworden, dus laten we realistisch blijven en inzien dat een speler als Wijnaldum behoorlijk wat niveau te kort komt voor de echte top van Europa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren