Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jol: ‘Als Cruijff zich roert, kun je maar beter wegwezen’

Laatste update:

Eerder deze maand brachten Voetbal International en De Telegraaf naar buiten dat het rommelt binnen Ajax. Er zouden strubbelingen zijn tussen twee kampen, met enerzijds Wim Jonk en Ruben Jongkind en anderzijds Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Marc Overmars. Johan Cruijff zal zich later deze maand over de zaak buigen en daar kijkt Martin Jol niet van op.

/

De momenteel werkloze trainer was in het seizoen 2010/11 bezig aan zijn tweede jaar bij Ajax, toen Cruijff de ‘fluwelen revolutie’ inzette. Het leidde er uiteindelijk toe dat Jol van het toneel verdween en dat De Boer werd bevorderd van A1-trainer tot hoofdcoach. “Als Cruijff zich roert, kun je maar beter wegwezen”, zegt Jol nu in het Algemeen Dagblad. Hij weet nog hoe de boel in gang werd gezet, in die voor hem bepalende periode.

“Cruijff had op de tribune met zijn hoofd zitten schudden. Dan weet je wel hoe laat het is”, blikt Jol terug. Hij zegt dat hij nu eenzelfde scenario afgedraaid ziet worden, al schudt Cruijff dit keer figuurlijk met het hoofd om Ajax’ spel. Via zijn column komt vervolgens de verkapte kritiek. Jol vraagt zich af waarom dat niet gewoon rechtstreeks gezegd wordt. “Dan vraag ik me af: zit Cruijff nu wel bij Ajax, of toch niet helemaal?”.

Is het goed dat Johan Cruijff officieus veel inbreng heeft bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het spel onder Jol was zeker niet des Ajax. Maar er stond wel een concept, waarin Ajax wel aanvallend was (weliswaar in een soort verkapt 4-4-2). Er zat meer tempo en diepte in het spel van Ajax.

Allemaal onderdelen die nu ontbreken. Het is nu sloom en inspiratieloos. Weinig spelers in het strafschopgebied. Nu heeft Cillessen vaker de bal dan welke aanvaller dan ook.

Hopelijk gaat Cruyff binnenkort eens babbelen met De Boer over de spelopvatting J.c. redt Ajax !

16 april 2015 om 07:09

Ik denk dat beide niet kan. Het is of aanvallend voetbal met mogelijk veel tegengoals, of het spel dat we nu hebben: slecht, inspiratieloos, saai en vervelend maar wel meer talenten die meer kansen krijgen. Kies maar, ik ga toch echt voor de eerste.

16 april 2015 om 07:16

Tuurlijk kan het wel. Als je aanvallend voetbalt wil het niet zeggen dat je automatisch ook veel goals tegen krijgt. Hangt dan af van hoe je als je als ploeg staat. Val je aan, maar geef je bij balverlies veel ruimte weg, dan heb je gelijk. Kan je snel de ruimtes klein maken en de bal veroveren, dan kan het dus wel.

Het punt is dat het team niet in balans is op dit moment, dat Frank een te behoudende spelopvatting heeft en er onvoldoende kwaliteit ook is.

Daar zit ook de discussie tussen de jeugd en het eerste. Moet je kwaliteit kopen indien noodzakelijk of pas je daarvoor jeugdspelers in, die in potentie die kwalitiet hebben? Althans, ik denk dat dit de discussie is binnen de club.

16 april 2015 om 07:44

Met aanvallend voetbal kun je talenten ook een kans geven. Dit elftal kan ook aanvallend spelen. Ik geloof er niets van dat ze daar de kwaliteiten niet voor hebben. Het enige wat ontbreekt is peper in de reet.

16 april 2015 om 08:18

Daar hebben ze juist niet de kwaliteit voor. Er is toch niets wat De Boer liever doet dan voetbal spelen zoals in 95'. Denk je dat de technische staf de opdracht geeft om behouden te spelen? Waarom zouden ze dat in godsnaam doen.

Je zag de afgelopen 4 seizoenen dat, naarmate het team groeide en idividuele kwaliteiten sterk verbeterden, het spel aanvallender werd en wedstrijden makkelijker gewonnen. Daardoor werd Ajax kampioen.

Nu ontbreekt het aan die kwaliteit. Er zit een gat en er zijn nauwelijks spelers met meer dan 2 seizoenen ervaring op het hoogsye niveau. Je ziet, als je elke wedstrijd kijkt, dat spelers niet de kwaliteit hebben om met positiespel door een stugge defensie heen te dringen. Ze kunnen het tempo nog niet opvoeren en al die jonge spelers kunnen niet constante prestaties leveren. Voorbeeld is El Ghazi die zijn momenten en wedstrijden heeft, maar soms ook als een krant speelt. De kwaliteit van de spelers is nog niet op het juiste niveau. Vandaar ook de aankopen om de gaten te dichten.

16 april 2015 om 09:35

Dat heet kwaliteit!!! Het zijn allemaal talenten en blijkbaar hebben vooral de middenvelders de kwaliteiten niet om het spel te versnellen zo ook het centrum. Zij kunnen niet 1 pass het middenveld insturen waardoor je meteen gevaarlijk bent, maar dan moeten de middenvelders slim lopen en vuile meters maken voor mekaar. Maar die kwaliteiten heeft Ajax blijkbaar niet, dan zijn t misschien talenten, maar misschien ook helemaal niet.

Dan hebben we t over vorm vd dag etc... Maar een heel elftal uit vorm? Dan moet je kijken naar de Boer en zijn staf, kunnen zij de "zogenaamde" talenten wel beter maken dan ze zijn?

Ze spelen al weken lang een 6 of zelfs een 5. De 2e plaats vergoed nog veel hoor en dat is echt lucky Ajax en het gebrek aan kwaliteit vd tegenstander.

Ik vind het eerlijk gezegd kwalijk dat ze talenten willenn opleiden, maar dat de talenten t eigenlijk laten afweten op uitzonderingen na. kishna, el Gazhi, Andersen, Boilesen, Veltman etc... Dat is toch wel t technisch hart aan te rekenen.

Cruijff wilde europees weer mee doen, ook daarmee kan je concluderen dat ze hebben gefaald. Is geen ramp, gee je fout toe en sla een andere weg in, maar met vingertjes wijzen help je mekaar al helemaal niet.

16 april 2015 om 10:05

@ Chafa

Kijk even terug naar seizoen 2010/2011 om een mooi voorbeeld te geven.
Van de 23 selectie spelers die we hadden dat seizoen waren er 13 jeugd spelers. En die waren ook veelvuldig basis speler. Namen als Alderweireld, Vertonghen, De Jong, Eriksen, Anita, Blind etc. Die zaten toen vrijwel allemaal in hun tweede of zelfs eerste eredivisie seizoen.

Klinkt dat bekend n de oren? Een selectie met veel jeugd, relatief weinig ervaring. Een paar miskopen (sulejmani, Oleguer etc) en talent. Is dat niet volledig parallel te trekken aan de huidige selectie?

Stekelenburg - As Roma
Vermeer - Feyenoord
Vd Wiel - Psg
Alderwereild - Atletico
Vertonghen - Tottenham
Blind - United
Anita - Newcastle
De Jong - newcastle
Eriksen - Tottenham

Maar kijk eens naar de huidige selectie. Is het allemaal zo kommer en kwel of is het simpelweg elkaar na praten. De selectie van komend seizoen en houd in gedachten dat alle spelers tot minimum 2018 vast liggen.

- Fisscher, in vorm weten we allemaal wat hij kan
- Milik, meest effectieve spits van NL en international
- El Ghazi, na Depay beste vleugel speler (beter dan Depay vorig jaar)
- Klaassen, Na Wijnaldum beste nummer 10 en international
- Sinkgraven, Geroemd bij Heereveen
- Bazoer, één van de grootste talenten van Nl
- Zivkovic, grootste spitsen talent van Nl
- Schone, vorig jaar een van de uitblinker van de eredivisie
- Andersen was talent het jaar van Denemarken
- Rhijn, is die echt minder dan Karsdorp of Arias? niet veel iig
- Veltman, doet die onder voor Bruma of Van Beek?
- Viergever, slechter dan Rekik of Kongolo?
- Cillessen, beste keeper Nl

Kortweg, hoe slecht is de selectie precies? Als je ziet dat de helft international is (cillesen, Veltman, Rhijn, Milik, Schone, Fisscher, Andersen) en dat El Ghazi, Bazoer en Sinkgraven er nog rond lopen als talenten. Dan zit er voldoende kwaliteit in. Nogmaals een parallel met 2010/2011.

Het verschil tussen deze 2 jaren zijn een paar dingen. Ajax werd toen kampioen. En het is 4 jaar geleden waardoor men alleen de spelers herinnert van het moment dat ze vertrokken en niet van hoe ze toen waren. Met Gudelj en een LCV erbij is de selectie compleet en zijn ze gewoon kampioenswaardig. Want zo dramatisch is het allemaal niet als iedereen probeert te benoemen.

16 april 2015 om 11:31

Dat er talent genoeg is, dat staat buiten kijf. Echter zorgt De Boer's spelopvatting en tactiek ervoor dat er zo weinig uit dit talent uitgehaald wordt. Iedereen moet zich schikken in het slome risicoloze spel. Ik heb liever dat hij de teugels een beetje last vieren, en jongens als El Ghazi, Kishna, Zivkovic lekker laat ballen.

16 april 2015 om 11:46

D-Bergkamp

Ik vind je positiviteit leuk om te lezen en deels ben ik het ermee eens, maar je romatiseert de boel wel.

Stekelenburg naar AS Roma, dat leest lekker en lijkt heel wat, maar we weten allemaal hoe de werkelijkheid gegaan is toch?
Alderweireld idem dito, moet maar blijken of die bij Atletico nog aan bod komt.
De Jong deed het leuk die 3 wedstrijden, maar moet toch nog maar bewijzen dat hij echt een toegevoegde waarde is.
Anita, is nou ook niet bepaald onomstreden.

Over de huidige selectie moet ik zeggen dat je van iedere speler op een creatieve manier wat positiefs gemaakt hebt, maar wederom: hoe is de realiteit?

Van Rhijn is voorbijgstreefd door Paul Verhaegh (!) als derde rechtsback bij het NL elftal.
Andersen talent van Denemarken. Wanneer? En hoe speelt hij nu? Ja een leuke techniek, maar ga je er de oorlog mee winnen? Wellicht dat een Gudelj een hoop kan opvangen voor hem.
Schone, vorig jaar uitblinker. Klopt, maar wat heb je er nu aan? Ik denk eerder dat Schone dat jaar boven zijn niveau gespeeld heeft, dan dat dit zijn eigenlijke niveau is. Ik heb het namelijk nog niet in een ander seizoen gezien.

Zo kan ik van iedere speler momenteel ook een andere kant noemen, m.u.v. een enkeling.

16 april 2015 om 13:22

@ Ronzon

Ik pak de transfers erbij om te zien hoe men zich ontwikkeld heeft en om een vergelijking te trekken. De spelers van 4 jaar geleden worden nu meerdere malen als voorbeeld genoemd in vergelijking met de huidige groep. Tenslotte ontbeert deze groep kwaliteit ten opzichte van eerdere selecties.maar wanneer je serieus de selecties erbij pakt dan schrik tmen. De meest succesvolle selecties van Ajax zijn degene met veel jeugdspelers en jeugdige talenten.

De huidige selectie herbergt veel talent. En men is terecht kritisch op het spel de afgelopen paar weken. Maar 2 maanden geleden stonden we 4 punten achter PSV en waren we titel kandidaat. Nu zou de halve selectie op de schop moeten. Opportunisme overheerst.

Het enige dat ik aan wilt geven is simpel. De huidige selectie en met talenten die er bij komen hebben we aan talent en potentie geen gebrek. Het enige dat deze spelers nodig hebben is vertrouwen en tijd. Net zoals spelers zoals Blind, Litmanen, Kluivert en Bergkamp ook kregen.

16 april 2015 om 07:12

Het enige verschil is wel dat Suárez toen in de spits stond.

16 april 2015 om 07:13

M2 zul je bedoelen.

16 april 2015 om 07:16

Klopt, al was de Suarez van toen nog niet zo goed als nu.
Maar Suarez was en is een winnaar. Die gedrevenheid mis je sowieso in de selectie.

16 april 2015 om 08:11

Suarez was al kapot goed toen. Hij zou nu moeite hebben zijn stats van toen te verbeteren.

16 april 2015 om 09:09

Nee, dat zou die niet.

16 april 2015 om 12:38

Laat maar zien.

16 april 2015 om 07:17

Wat jij zegt klopt niet. Ajax was noch dominant noch aanvallend ingesteld onder jol. Het was alle ballen op Suarez en verder niks weggeven. Het voetbal was overigens net zo slecht als nu.

16 april 2015 om 07:54

Alleen won Ajax dan nog weleens met 5-0 of hoger. Als het 3-0 stond en Rommedahl kwam erin stondhet binnen de kortste keren 6-0. Toen had je veel meer spelers met scorend vermogen. Nu heb je 11 spelers zonder scorend vermogen.

16 april 2015 om 09:33

@ Raymond1972

Ach dat is pas dit seizoen. De afgelopen seizoenen hadden we regelmatig 5 a 6 spelers die 10 goals of meer maakten per seizoen. Oftewel juist het verspreiden van doelpunten zorgde voor overwinningen. Onder Jol scoorde we weliswaar meer in totaal. Maar dat waren voornamelijk uitslagen van 5-0 tegen kleine ploegen. In de grote wedstrijden lieten we het juist altijd liggen. En daardoor werden we geen kampioen.

Onder F de Boer is de 3-0 niet zo interessant. Vanaf 1-0 of 2-0 is het consolideren, krachten sparen en uit voetballen. Weliswaar minder aantrekkelijk, maar veel effectiever gebleken.

16 april 2015 om 07:46

Maar nu roeren de mensen zich pas terwijl er niet veel verschil zit met de vorige jaren.
Het is altijd al lelijk voetbal geweest onder de Boer alleen won hij steeds de titel.

16 april 2015 om 07:56

Eerste jaar van Jol vond ik het spel goed (zeer goed zelfs), maar in dat tweede jaar vond ik die alle ballen op Suarez tactiek 3 x niks. En dat terwijl we toen veel betere spelers hadden. Allemaal moesten maar in dienst spelen van Suarez, zonder uit te gaan van eigen kracht. Tenminste zo kwam het op mij over.

Deed me op 1 of andere manier denken aan die Heey Arnold aflevering toen de coach zijn zoon de ster maakte van het basketbal team. ''' Pass the ball to Tucker.'' Even if you're wide open, what do you do? Yes that's correct. Pass the ball to Tucker.

cruijff zorgt vooral altijd heel goed voor zichzelf . deze man moet ook eens langzaam achter de geraniums gaan zitten want zoals het in zijn tijd ging gaat het al lang niet meer . ik hoor hem nog zeggen dat de knvb niet naar hem had geluisterd , toen de "revolutie" was begonnen . en kijk wat er nu gebeurt . als cruijff wat wil zeggen dan moet hij erbij gaan zitten zodat hij ook ter verantwoording kan worden geroepen , maar dit is te vrijblijvend . Hij zal toch nooit zijn ongelijk toegeven .

16 april 2015 om 07:21

Enige dat ik uit je verhaal haal is dat je geen Cruijff aanhanger bent. Je wilt hem tot de orde kunnen roepen? Daar is de clubleiding toch voor? Als die niks van hem willen horen dan gaan ze eruit. Hij is verder gewoon adviseur en ik denk niet dat hij dit voor centen doet.

En wat wil jij zien van de revolutie? Volgend mij merk je pas over een paar jaar wat die revolutie je oplevert, aangezien het opleidingsmodel is veranderd. De resultaten merk je over een paar jaar pas.

16 april 2015 om 07:31

ik zeg ook nergens dat hij het voor de centen doet . mij gaat het erom dat cruijff altijd heel veel roept maar nooit tot veranwoording geroepen kan worden . en dat kan niet als je zo'n invloedrijk persoon bent . en hoelang is het eigenlijk al bezig , dat terughalen van voetballers op belangrijke plaatsen ? vanuit jullie jeugd komt bijna niks door en volgens mij is die "revolutie" al een jaar of 3/4 bezig . als cruijff ballen zou hebben ging hij op een plaats zitten waar hij ook aangesproken kon worden op de resultaten en dat gebeurt niet . ik vind het op z'n minst een beetje lafjes .

16 april 2015 om 09:08

Hoezo? Ajax kiest er zelf voor om het pad Cruijff te kiezen.
De man heeft veel voor Ajax betekent en heeft wil dat zijn club weer top wordt.

16 april 2015 om 11:12

zo te zien is niet iedereen binnen ajax dezelfde mening toegedaan . de club zal wel weer top worden binnen nederland , maar de echte top zal een utopie blijven .

16 april 2015 om 07:37

Cruijff is de enige persoon die iets zinnigs over voetbal kan zeggen. Als ik hem over voetbal hoor praten dan denk ik: ieder woord klopt. Kijk je daarentegen naar VI of Studio Voetbal...

De Boer had dat in het begin ook, maar dat is volledig afgevlakt.

16 april 2015 om 07:56

kijk daar ligt het probleem . de boer wort nu afgerekend en geen onvertogen woord over cruijff . ik heb hem trouwens al jaren niet meer kunnen betrappen op een zinnige uitspraak . je kunt niet zoveel invloed hebben en ondertussen in spanje zitten . hij drukt zijn snor , niet meer , niet minder .

Het lijkt er inderdaad op dat er een hetze is begonnen tegen de Boer onder leiding van Cruijff. De media die Cruijff gunstig gezind zijn al begonnen. Het interne verraad van Jonk is al opgestart. En het wordt van kwaad tot erger. Zoiets heeft Jol indertijd ook meegemaakt en ik kan hem dan ook heel goed begrijpen.

Zijn advies aan de Boer is duidelijk: Dit ga je niet winnen! Beter stap je zelf op.

16 april 2015 om 07:17

M.a.w. aankomende zomer moet hij toch maar het avontuur pakken ???
Laten we het vooral hopen ! Geef Ajax zijn gezicht terug !!

16 april 2015 om 07:30

@fcbogarde

Sorry maar het verval van het spel komt juist door de revolutie. Voor een goed spel heb je goede spelers nodig. En door de huidige beleid heeft de Boer het iedere jaar met steeds minder kwaliteit moeten doen. Dat is de Boer absoluut niet aan te rekenen.

Wat is de bedoeling van Cruijff? Dat de selectie van Ajax straks nog alleen maar uit jeugdspelertjes bestaat? En daar gaat welke trainer mee geweldige resultaten en goed spel mee laten spelen? Dat is echt lachwekkend en gewoon onmogelijk in het huidige voetbal.

De Boer ziet dat ook nu wel in. En zoekt nu naar kwaliteitsimpulsen van buitenaf omdat hij ook inmiddels ziet dat het spelen met voornamelijk jeugd een te armoedige selectie oplevert.

En dat is tegen het zere been van Cruijff. Dat is namelijk tegen zijn opvattingen. En daarom probeert men nu de Boer te loodsen.

Echt te belachelijk voor woorden. Ik heb veel respect voor Cruijff maar zijn opvattingen zijn simpelweg niet meer van deze tijd. Gewoon niet meer mee bemoeien. En zeker niet van afstand en laat mensen gewoon hun werk doen!!

16 april 2015 om 07:32

Had hij beter nu kunnen doen denk ik want veel valt er niet meer te halen met deze selectie die totaal berooft is van kwaliteit en creativiteit , afgelopen maandag of die week ervoor schreef Cruijff in zijn column dat hij ook het voetbal matig vond en als hij zich ook al gaat ergeren aan het spel van Ajax dan wordt het nog lastig want dan zal de Boer toch anders moeten gaan spelen .

16 april 2015 om 07:46

@sloep01

Het is wel grappig dat de Boer de huidige speltype vanaf het begin hanteert. In het begin was er goed spel mee mogelijk omdat hij beschikking had over beter materiaal.

En wel grappig dat Cruijff nu kritiek durft te spuien. Want nu heeft de Boer dit jaar geen goede resultaten kunnen halen met deze 'armoedige' selectie. En daarvoor kon hij dat niet doen omdat de Boer uitstekende resultaten had.

En Cruijff zal bij de volgende trainer ook weer op en aanmerkingen hebben. Want immers er is eigenlijk maar 1 man echt geschikt. En dat is Cruijff zelf.

16 april 2015 om 07:47

De tactiek wordt toch door de Boer bepaald? Als de Boer ze aanvallend laat spelen ziet het er al meteen beter uit. Ze moeten gewoon wat meer risico's nemen.

16 april 2015 om 08:02

@kohaku

Hoe kan je meer risico's nemen met teveel jongens die niet goed genoeg zijn? De clubs die aanvallend spel laten zien dat zijn clubs met veel individuele klasse in hun selecties. En dat ontbeert dit jaar dus juist bij Ajax.

Dus aanvallender spelen met het huidige selectie zou een zeer domme zet zijn. Je wordt echt volledig weggecountert door ploegen die ook iets van kwaliteit bezitten.

16 april 2015 om 09:41

@ Steven West

Alsjeblieft, die jongens zijn niet goed genoeg volgens jou? OP basis waarvan?

El Ghazi is op Depay de beste vleugel spits in NL. Milik de meest effectieve spits van NL. Klaassen is na Wijnaldum de beste nummer 10. Bazoer één van de grootste talenten. Cillesssen de beste keeper. Tel daarbij op dat Sinkgraven door iedereen geroemd werd bij heereveen, Veltman niet minder is dan Bruma/v Beek. Andersen talent van het jaar denemarken, zivkovic grootste spitsen talent NL.

Dit jaar mocht het gewoon niet zo zijn. Zo kan je het ook zien. De selectie huist voldoende kwaliteit om kampioen te worden. We worden dit jaar tweede in een jaar waar in het net niet lukt. De gehele selectie ligt vast tot medio 2018, deze jongens kunnen dus nog in principe 2 jaar lang samen voetballen.

LA: Fisscher - Muric - Cerny
Sp; Milik - Zivkovic
RV: El Ghazi - Schone
Lam: Sinkgraven - Andersen
Ram: Klaassen - Bazoer
Cvm: Gudelj - Serero
LB: Boilesen - Riedewald
Lcv: Viergever
Rcv: Veltman - Hoorn
Rb: Rhijn - Tete
GK: Cillessen - Boer

is een prima selectie, kampioenswaardig. Veel talent en potentie. Alleen het samen spel moet verbeteren. Iets waar ze de gehele zomerstop de tijd voor hebben.

16 april 2015 om 10:49

@bergkamp

Op basis dat het dit jaar is afgetroefd door Psv. Is dat misschien een goed argument? Vroegtijdig uitgeschakeld in de beker, vroegtijdig uitgeschakeld in de CL, vroegtijdig uitgeschakeld in de EL.

Ook de Boer en consorten (o.a. de echte Bergkamp) geven zelf aan dat de selectie kwaliteitsimpulsen nodig heeft. Maar jij weet het kennelijk beter. Misschien dat jij de juiste man ben voor Ajax?

Ik heb nergens gezegd dat deze selectie geen talent heeft. Of dat het geheel helemaal niks is? Maar dit seizoen is toch duidelijk gebleken dat een aantal jongens nog niet goed genoeg zijn of nog te wisselvallig. (wat niet gek is bij jeugd). En grappig genoeg zet je voor volgend seizoen zelf wel een aankoop neer met Gudelj? Een ervaren speler met veel karakter. Als jij de selectie goed genoeg vind. Vanwaar deze aankoop?

Ik weet dat jij graag de individuen ophemelt. Maar ik ben bang dat je mensen beter maakt dan dat zij zijn. Alsjeblieft zeg: van der Hoorn (gewoon een miskoop), Andersen (te wisselvallig), Boilesen (een ramp dit seizioen), Schone (is echt over zijn top), Veltman (maakt teveel cruciale fouten), Viergever (nuttig maar niet top), Zivkovic (niet kunnen beoordelen), Serero (aardig), Fischer (tijd geblesseerd geweest moet weer op niveau komen), Milik (heeft zeker potentie), etc..

Toppers zijn Cillessen, El Ghazi, Klaassen en Bazoer in mijn ogen. En de rest heeft potentie en een aantal is simpelweg gewoon niet goed genoeg.

En de resultaten spreken gewoon voor zich hoor. Je kan een keer pech hebben. Maar echt niet een heel seizoen lang hoor. Aan het eind sta je gewoon waar je hoort te staan. En dit seizoen is het voor een club als Ajax gewoon een tegenvaller. En moet en kan het beter!!

16 april 2015 om 13:32

@ Steven West

De resultaten dit jaar. Die zijn minder en daar hoeven we niet over te discussieren. Desondanks word Ajax gewoon 2e na 4 jaar op rij kampioen te zijn geworden. En met een puntje of 6-8 voorsprong op de nummer 3. Dus zo bedroevend is het ook weer niet.

In de Championsl eague inderdaad uitgeschakeld. Tegen onder andere PSG en Barcelona. 2 clubs die meer dan 5x dan de totale jaaromzet van Ajax in hun basis elf hebben staan. Is dat een grove schande? Netjes gewonnen van Apoel, en een ronde verder in de EL behaald. Prestaties die o.a. PSV en Feyenoord niet lukte. dus wat is de maatstaf?

En waarom ik een paar aankopen nodig vind? Een paar redenen. allereerst geloof ik het verhala dat stilstand achteruitgang betekent. Daarnaast geloof ik dat de selectie wel degelijk kwaliteiten heeft. Maar ook dat er spelers zijn die kwaliteiten toe kunnen voegen. Een type Gudelj is niet ervaren met zijn 23 jaar (serero is net zo ervaren) maar Gudelj is wel iemand die eigenschappen bezit die we te weinig hebben in de selectie. Daarnaast is het middenveld relatief dun bezet.

En individuen ophemelt, nee ik zeg waar het op staat. Vd Hoorn was op het moment van aankopen logisch. Dat hij tegenvalt is een tweede. Andersen was in dit seizoen de beste speler in de eerste 10 wedstrijden. Boilesen belefet een dramatisch seizoen. Maar die jongen heeft wel degeijk potentie en dat heeft hij ook aangetoond.

Verder, Schone is misschien iets minder aan het worden. Maar wel degelijk heel belangrijk. Veltman is absoluut niet minder dan Bruma/vd Beek om een vergelijking te treffen. Is Viergever echt slechter dan Rekik of Kongolo die al een half jaar uit vorm is? Zivkovic is bekend.

Al met al doet men alsof het bij Ajax aan alle kanten aan kwaliteit, talent, leiderschap etc ontbreekt. Maar wanneer men objectief gaat kijken ziet men dat de selectie voldoende kwaliteit behuist en met 1 of 2 aankopen zijn ze gewoon wederom titel favoriet voor komend jaar. Mochten Depay en Wijnaldum vertrekken bij PSV dan heeft Ajax volgend jaar de beste spits, winger, AM en doelman. ZO slecht is het dan toch niet?

Dit jaar is een rot jaar bij Ajax, maar dat betekent niet dat alles slecht is. Er gaan genoeg dingen fout. Maar er gaan ook ongelofelijk veel dingen goed en het toekomstperspectief voor zowel het korte als de lange termijn ziet er heel goed uit. En dat vergeet men te snel.

Opportunisme en waan van de dag heet dat.

16 april 2015 om 07:22

Hij heeft 4 titels gehaald en telkens werden de beste spelers verkocht en kon hij het doen met niet het tweede maar het derde en vierde garnituur want kan hij er aan doen dat ze daar op de toekomst helemaal zijn doorgeslagen . Ajax mist kwaliteit maar dat dringt schijnbaar niet door .

16 april 2015 om 07:38

@sloep

Helemaal mee eens. Zeker als je bedenkt dat de Boer onder moeilijke omstandigheden is begonnen. Ajax stond in 'brand' onder leiding van Cruijff en toch bleef hij rustig en kreeg het voor elkaar om kampioen te worden.

Vervolgens zet hij de lijn door van de opgedragen opvattingen van Cruijff. En werd desondanks toch nog drie keer kampioen. Maar ondertussen heeft hij wel moeten toezien dat hij het steeds met een mindere selectie moet doen.

En nu is het zo armoedig geworden dat hij echt wel inziet dat de revolutie niet zaligmakend is. Ajax heeft kwaliteitsimpulsen nodig van buitenaf. De revolutie werkt niet!

16 april 2015 om 07:55

@ Sloep, dit is gewoon onzin.

Ajax mist kwaliteit mede dankzij de Boer. Op de toekomst helemaal doorgeslagen. Alles wat de toekomst heeft aangeleverd was een grotere aanwinst dat de duartes en van der hoorns.

En het was toch echt de boer samen met stam die vonden dat van der hoorn een fantastische aanwinst zou zijn en dat hij met wat kneedwerk zou uitgroeien tot een fantastische verdediger. Had hij ook fatsoenlijke versterkingen voor kunnen halen....

Wat kan de toekomst er aan doen dat hij Boilessen telkens opstelt en zelfs aanvoerder maakt. De toekomst heeft riedewald geleverd. Die kan op drie posities uit de voeten, maar zijn eigenlijke positie is lcv. Op lb red hij het ook wel en als verdedigende middenvelder doet hij het niet slecht. Maar die jongen mag het doen met kleine invalbeurtjes terwijl Boilessen week in week uit door de mand valt.

Wat kan de toekomst er aan doen dat hij schone in de spits opstelt terwijl Zivko rond loopt bij de jeugd. Zivko heeft mij nog niet overtuigd maar om dan schonein de spits te zetten met zijn 1.65 gaat wel ver he. Je kan zelfs Kishna of el Ghazi kwijt in de spits in het ergste geval.

Het armentierige spel ligt gewoon aan de Boer hoor. Er gaat voldoende fout in de passing en dat ligt aan kwaliteit, maar de spelopvatting is 100% de Boer, het is veel te sloom, te weinig verrassend en compleet gericht op balbezit. Dat mag je de Boer echt wel aanrekenen

16 april 2015 om 08:14

@ninjakai

Wie zijn dan die geweldige spelers uit de jeugd dan? Ja Bazoer maar die stelt de Boer ook gewoon op. En de rest zijn misschien toppers in wording maar op dit moment niet goed genoeg. En ik heb meer vertrouwen in het oordeel van de Boer, Bergkamp en Stam dan in die van Jonk.

Want Jonk heeft immers een andere doelstelling. Zijn doelstelling is om zoveel mogelijk jeugdspelers te laten spelen. Dan heeft hij het goed gedaan. En de resultaten het eerste elftal is van minder belang.

En het is juist het beleid van de revolutie geweest om zo min mogelijk geld uit te geven aan spelers. En daar zitten dan vervolgens een hoop miskopen tussen. En daar willen Overmars en de Boer nu verandering in brengen. Zij zijn bereidt geld uit te geven voor kwaliteit.

Met jeugd alleen ben je in het huidige voetbal echt volledig kansloos!

16 april 2015 om 08:22

@ninjakai

Ik kan trouwens niet voorstellen dat zij ook blij zijn met van der Hoorn. Als aanwinst als een directe versterking is hij absoluut een miskoop geweest. Misschien dat hij nog goed kan worden maar daar was hij niet voor gehaald.

Maar wat verwacht je van de Boer? Dat hij mensen in de media gaat afbranden. Mensen die hij misschien nog wel eens nodig kan hebben? Of dat het bevorderlijk is voor hun marktwaarde bij verkoop?

Natuurlijk zegt hij niets publiekelijks over de miskopen. Maar hij ziet volgens mij heus wel in dat je met weinig geld niks goeds kan kopen. Het zijn teveel gokjes waar je af en toe een keer geluk bij kan hebben. Maar grotendeels zullen het altijd miskopen zijn.

16 april 2015 om 09:02

Ik ben het deels met je eens als je het team neemt dat kampioen werd in 2011 tegen Twente nou met alle respect daar mag het huidige team de veters nog niet van strikken en al die kwaliteit en creativiteit dat dat team had is er nu totaal niet en dat komt grotendeels door A het falende aankoop beleid (het mag niets kosten ) en B door de belabberde speelwijze die onze trainer hanteert .
Maar aan de andere kant je kunt nooit met alleen jeugd potten breken in Europa en de ere divisie en moet een gezonde balans zijn en die is er nu niet .

16 april 2015 om 09:52

@ Sloep01

De selectie van toen heeft de kans gekregen om te rijpen. Iets wat je met de huidige selectie ook moet doen. Alleen bij jou krijgen ze die kans niet.

2010/2011
Keepers: Stekelenburg en Vermeer (beiden jeugd)
Rb; vd wiel (eigen jeugd)
Rcv: Alderweireld (eigen jeugd)
Lcv: Vertonghen (eigen jeugd)
LB: Blind of Anita (beide eigen jeugd)
Cvm: Enoh (cape town) of Lindgren (daar word je vrolijk van)
Lam: Siem de Jong (eigen jeugd) of de Zeeuw
Ram: Eriksen (eigen jeugd) of Lodeiro (joepie, lodeiro)
LV: Sulejmani (topaankoop)
SP: El Hamdaoui (topaankoop)
RV: Ozbilizx & Ebecillio (beiden eigen jeugd)

Oftewel van de 17 spelers die in dat seizoen kampioen wwerden waren er 12 eigen jeugd. En die 12 spelers hebben allemaal stuk voor stuk de kans gekregen om te rijpen. Die kregen vertrouwen van de Boer en hebben vrijwel allemaal een mooie transfer mogen maken. En voordat je het vraagt, voor veel van deze spelers was het hun 1ste of 2e seizoen als basis speler. Oftewel de ervaren en kwalitatieve mensen waren het ook nog niet. Men herinnert ze alleen op punten van vertrek bij Ajax. Maar niet op het punt van hun debuut seizoen of 2e seizoen.

Wist je dat bijvoorbeeld Eriksen pas na 100 duels Ajax 1 echt goed ging voetballen? Dat Blind pas na 6 jaar onbetwist werd bij Ajax? Dat Siem de Jong pas na 3 seizoenen basis speler werd?

Al die spelers waren onervaren maar talentvol. Al die spelers kregen vertrouwen van de Boer. Al die spelers worden nu geroemd en genoemd. Maar spelers als Cillessen, Rhijn, Veltman, Boilesen, Bazoer, Klaassen, Andersen, Ghazi, Kishna, Fisscher krijgen van jou geen vertrouwen. Die krijgen geen 1 a 2 seizoenen de tijd.

Je praat over spelers van 2010/2011. Maar als je die selectie analyseert loopt die vrijwel volledig parallel aan de selectie die we nu hebben. Veel eigen jeugd dat slechts 1 seizoen ervaring in de eredivisie hebben. Het geeft al aan hoe kortzichtig (bijna dom) je reactie is.

16 april 2015 om 11:28

@ Bergkamp

Vorig seizoen hebben een aantal jongen de kans gekregen om te rijpen. En een aantal is simpelweg niet beter geworden. Dat neemt niet weg dat het nog inderdaad misschien zou kunnen. En een aantal is ook simpelweg niet goed genoeg.

Maar een club als Ajax bestaat in mijn ogen niet om alleen spelers beter te maken. Het heeft ook de plicht om resultaat te halen en het liefst met aantrekkelijk spel voor de mensen die een kaartje kopen. Anders kunnen wij beter maar meteen de B1 in het eerste laten spelen. Dan kunnen die jongens zich sneller ontwikkelen.

En hou alsjeblieft op met de eigen jeugd zo te verheerlijken. Dat eigen jeugd valt wel mee (een aantal is gewoon jong gekocht zoals Eriksen, Vertonghen, Aldeirweireld)) en zo goed zijn de meeste oorspronkelijke jeugdspelers niet.

De Boer had in zijn selectie van 2010 spelers met ervaring waar de jeugdspelers baat bij hadden om zich te ontwikkelen. Bijvoorbeeld: Stekelenburg ('82), Ooijer ('74), Oleguer en Silva ('80), de Zeeuw ('83), Lindgren ('84), Enoh ('86), Cvitanic en El Hamdaoui('84), etc...

Kortom een gebalanceerde elftal met jeugd en ervaring. Waar moeten jeugdspelers zich nu aan optrekken? Aan leeftijdsgenoten? Hou toch op.

De Boer gaf bijvoorbeeld aan dat het van cruciaal belang was dat hij een Ooijer in zijn selectie had voor het kampioenschap. En dan maakt het niet eens uit of iemand een basisspeler is of niet. Zijn ervaring kon hij mooi op de training en in het veld overbrengen. Daar hebben bijvoorbeeld jongens zoals Vertonghen ('87) en Alderweireld ('89) vast baat bij gehad.

En spelers als de Zeeuw, El Hamdaoui waren op dat moment gewoon top. En dat is toch lekker om dergelijke ervaren kwaliteit in je selectie te hebben.

Nu wordt er van jeugdige spelers verwacht dat zij de kar trekken en dat zij constant moeten zijn. Dat was in 2010 niet met de jeugdige spelers, nu niet en dat zal in de toekomst ook niet zo zijn. Alleen bij heel uitzonderlijke talenten zoals een Cruijff, van Basten, etc... En die zijn uitzonderingen op de regel.

En die hebben wij niet ieder jaar. Dus een aantal ervaren krachten in je selectie is gewoon echt nodig!!

16 april 2015 om 11:45

@D-bergkamp:

DM: Stekelenburg - Cillessen (beiden de beste keeper van Nederland)
VR: Van der Wiel - Van Rhijn (van der Wiel had een WK-finale achter de rug, Van Rhijn was vierde keus in Brazilië)
VC: Alderweireld-Vertonghen - Veltman-Viergever (alderweireld en Veltman redelijk vergelijkbaar, maar Viergever was aanvankelijk niet meer dan een back-up en Vertonghen had al zijn minuten gemaakt onder Van Basten)
VL: Blind/anita - Boilesen (boilesen is in mijn ogen iets te zeker van zijn plaats. Wanneer Blind ondermaats presteerde, hadden we met Anita (en hn et jonge talent Boilesen) een prima back-up)
Vmc: Enoh/anita - Serero/klaassen (anita debiteerde al in 2005, Enoh onder Van Basten. Serero speelt pas sinds dit seizoen op 6 en daar heeft hij het lang niet slecht gedaan, maar hij verloor dankzij de komst van Sinkgraven en de ontwikkeling van Bazoer zijn basisplaats. Klaassen kwam daardoor op 6 en daarmee mist dit Ajax de diepgang die het in 2011 wel had met Siem de Jong)
Mcr: De Jong/de Zeeuw - Bazoer (zeer groot talent die Bazoer, alleen nog niet zo ver als De Jong en De Zeeuw toen)
Mcl: Eriksen - Sinkgraven (sinkgraven voegt creativiteit toe aan het middenveld dat Ajax daarvoor miste. Andersen liep zich vaak continu vast, hoewel je af en toe zijn klasse zag. Punt bij Sinkgraven is dat hij pas eind januari kwam bij een team dat niet draaide)
RV: El Ghazi - Sulejmani (sulejmani was in de tweede seizoenshelft absoluut een meerwaarde voor Ajax. El Ghazi is dat dit seizoen ook, ondanks zijn wisselvalligheid)
S: El Hamdaoui - Milik (zeker een verbetering, hoewel El Hamdaoui absoluut van waarde was in de eerste seizoenshelft (en dus voor de titel))
LV: Kishna - Ebecilio (kishna heeft veel meer kwaliteit, alleen hij speelt vaak als een krant)

Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Klaassen en Kishna zijn zelfopgeleid, El Ghazi en Bazoer gaan die status nog krijgen, Cillessen is de beste keeper van Nederland, Sinkgraven de meest talentvolle speler van de Eredivisie buiten de top 3, Milik een talentvolle spits. Van Viergever moet je afscheid nemen als je door wil groeien. Verschil is dat Ajax de creativiteit van Eriksen nog mist. Sinkgraven heeft die creativiteit, maar daar gaat Ajax waarschijnlijk volgend seizoen pas van profiteren. Daarnaast had Ajax toen Ooijer (en de miskleun Oleguer) als back-ups en had het met Stekelenburg (28) en De Zeeuw (27, beiden WK-ervaring) meer ervaring dan het Ajax van nu. Nu is Cillessen de oudste van het stel met zijn 25 jaar (zimling niet meegerekend). Ik ben het dan ook met je eens dat het afzeiken van Frank de Boer onterecht is, maar ik vind wel dat het team van 2010/11 meer kwaliteit (en ervaring) had dan het huidige team, op DM, VCR en één plek op het middenveld na. De voorhoede ook, maar met Kishna (20), El Ghazi (19) en Milik (20) mist het ervaring.

16 april 2015 om 15:28

Precies! Bizar gewoon, Riedewald is nu al beter dan Viergever en Boilesen bij elkaar.

Typisch Cruijff, heel veel roepen maar niets zeggen. Lekker vanaf de zijlijn roepen wat er wel en niet goed is maar hij vertikt het om zelf de verantwoordelijkheid te nemen.

16 april 2015 om 09:13

Hetzelfde wat wij hier dus doen.

16 april 2015 om 11:50

Ja maar het verschil is dat niemand ons serieus neemt.

Natuurlijk moet De Boer vertrekken, weinig eer meer te behalen. Je kunt van Jol alles vinden maar het voetbal was toen in ieder geval leuker om naar te kijken.

De spelers van nu zijn technische genoeg en hebben zeker scorend vermogen
Dat het er allemaal zo belabberd uit ziet ligt aan de visie van Frank de Boer
Hij moet met een ander plan komen, een andere manier van spelen.
En aangezien hij zelf heilig is overtuigt van deze manier van spelen zal hij op dat gebied geen verandering doorvoeren.

Dus dan wordt nog een seizoen tegen dit slappe Ajax kijken Inclusief verwachte verlies/gelijkspel tegen clubs zoals herenveen, Zwolle, FC Utrecht, Vitesse, FC Den Haag.

Ik zeg: Als Frank niet met wat anders komt dan moet hij weg.
Anders is het volgende seizoen wel erg voorspelbaar.

Tsja het verschil is dat Frank de Boer met des tijds minimale middelen 4x op rij kampioen is geworden. En dat Martin Jol met mensen zoals Taino en Mido aankwam. Als Martin Jol zo een bijzondere trainer zou zijn zou hij langer bij een club werken. Maar doordat hij een eigen beleid heeft, z'n broer Cock Jol overal meenemen, op de transfermarkt geld uitgeven, waardeloze aankopen doet, dat zegt toch wel iets over de visie van Jol. Nu er een beetje onrust is bij Ajax heeft hij meteen een mening. 4 jaar lang heeft hij z'n schurft niet open getrokken, beetje een zielig mannetje.

16 april 2015 om 10:43

Niet mee eens, De Boer komt nu toch ook met spelers als Duarte, vd Hoorn en Zimling aan, de beste selectie sinds jaren heb ik gehoord. Niet iedere aankoop is nou eenmaal een voltreffer. Je zou ook kunnen zeggen dat De Boer net het geluk ff wat meer aan zijn kont heeft hangen voor wat betreft de titels en concurrentie want het puntenaantal en doelpuntenaantal van Jol heeft De Boer nooit gehaald.

Jol speelde in ieder geval een voetbal dat ik al vier jaar lang in de verste verte niet meer in Amsterdam gezien heb. Dat hij om dat te realiseren meer geld uitgaf is m.i. ondergeschikt belang. Ajax is een voetbalclub en geen bank.

Die vier titels heeft iedereen doen inslapen en iedere vorm van kritiek op het Cruijff beleid werd/word lachend weggewuifd. In de D1 lopen immers toekomstige wereldtalenten en morgen wordt alles beter...

In de tijd van Jol had je suarez en mehke rondlopen, al ben ik blij dat mehke er niet meer bij is. Het spel was meer aanvallend dan nu, maar geef me dan maar de tijd van nu, dan die tijd van toen, buitenom suarez om dan, want dat is een soort speler die we missen met zijn kwaliteiten, ( voetbalkwaliteiten).
Toen stonden we bijna eeuwige tweede plaats.

Jol had een veel betere selectie tot zijn beschikking met spelrs als b.v. Eriksen, Vertonghen, Aldeweireld en Suarez tot zijn beschikking en nog bleef hij zeiken om aankopen en kwam aan met uitgebluste spelers uit de stal Raiola als Mido en Atouba maar keek nooit van wat er bij de eigen jeugdelftallen afspeelde. Die man heeft dus geen enkele recht van spreken.

Jol heeft hier zo gelijk. Het begint inderdaad met speldenprikjes in clubblad in de Telegraaf. Vervolgens haken daarbij ook 'vrienden' als Driessen, De Groot, Molenaar en Derksen aan. Gevolgd door het ineens vaker bezoeken van wedstrijden en rondlopen op de toekomst om symphatie te winnen en jaknikkers te mobiliseren. Dan de boeman aanwijzen en een dusdanig negatief beeld daarover creëeren zodat die zijn koffers al dan niet gedwongen moet pakken.

Ervaring halen is nodig, ben ik het met FdB eens, maar ik vind dat hij niet goed kijkt naar wat er zich aandient. Daar komt de frustratie van Jonk en Jongkind vandaan. Imo komen er uit de A1 de aankomende jaren de volgende spelers:
-vd Beek (kan op CVM of op Ram), is fysiek en mentaal al klaar voor het 1e, dus kan prima als backup voor Klaassen bij de selectie, Klaassen zet je toch als eerste op het wedstrijd formulier, dus kan vd Beek lekker veel minuten in Jong maken. Ook kun je altijd nog schuiven met Andersen, Serero en Bazoer als je vd Beek niet klaar acht of vind dat hij uit vorm is.
-Nouri (kan op LAM en eventueel op Lbu), is fysiek nog niet klaar voor het 1e, laat die het aankomende jaar lekker pendelen tussen de A1 en Jong (als Andersen/sinkgraven niet heeft gespeeld bij het 1e kan die in Jong spelen en Nouri in de A1, speelt Jong eerder in het weekend dan het 1e, kan Nouri lekker in Jong spelen) die is dan in 2016/17 wellicht wel rijp. Positie in het 1e is prima bezet met Sinkgraven en Andersen.
-Cerny (linksbenige rechtsbuiten, nee geen linksbuiten daar wordt hij veel te veel beperkt) is aankomend seizoen nog niet klaar voor het eerste, dus laat hem, net als Nouri, pendelen tussen de A1 en Jong. Rechtsbuiten is in het 1e prima bezet met El Ghazi en Schone.
-Savastano (linksback) is nog niet klaar voor het eerste, laat hem lekker een jaartje in Jong doorgroeien, haal voor het 1e een ervaren linksback van 30 die die tijd (zeg 2 jaar) kan overbruggen, een Kadlec van Fenerbahçe bijv (kom ik zo op terug). Boilesen en Kadlec is een prima bezetting en Kadlec brengt ook nog de nodige ervaring in de ploeg.
-Dekker (linksbuiten) ook aankomend seizoen nog niet klaar voor het 1e, gewoon lekker in de A1 laten spelen, lekker veel voorzetten op Walian laten afvuren, die kopt ze er wel in. Af en toe met Jong laten meespelen zodat hij alvast gaat wennen aan de volgende stap. Door blessures vorig jaar heeft hij zich wat minder snel doorontwikkeld, Dus geef je hem gewoon wat extra tijd. Met Fischer en Kishna heb je die positie bij het 1e prima bezet.

Ajax 2015/16
GK: Cillessen, Boer
Rba: v Rhijn, Tete
Rcv: Veltman, vd Hoorn
Lcv: Viergever, Riedewald
Lba: aankoop ala Kadlec, Boilesen
Cvm: Bazoer, Serero*
Ram: Klaassen, vd Beek
Lam: Sinkgraven, Andersen
Rbu: El Ghazi, Schone
SP: Milik, Zivkovic, aankoop (bulykin achtige speler)
Lbu: Fischer, Kishna*

Voor linksback moet er sowieso iemand bij, Riedewald en Viergever zijn geen backs, kunnen in geval van nood daar uit de voeten, maar zie beide veel liever centraal. Michal Kadlec is een 31 jarige linksback met bijna 300 wedstrijden op het hoogste niveau, heeft gespeeld bij Sparta Praag, Bayer Leverkusen en nu Fenerbahçe. Heeft tussen die 300 wedstrijden zo'n 50 Europese wedstrijden gespeeld en weet ook wat het is om de groepsronde CL te overleven. Daarnaast heeft hij bijna 60 interlands voor Tsjechië gespeeld. Dát is de ervaring die écht iets toevoegt aan deze ploeg. Overigens heeft hij nog een contract tot 2016, die kan je wel afkopen voor een milj of 4 a 5..

Vertrekt Kishna, dan kun je eens verder kijken of je het tijdelijk opvult met Menig (ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening), Muric (nog nooit op links gezien, maar misschien kan hij het wel) of dat je iemand van buitenaf haalt. Ook heb je met Andersen en Sinkgraven spelers die het eventueel op hun manier in kunnen vullen, al ben ik daar niet zo'n voorstander van.

Stel Serero vertrekt deze zomer, dan zou ik niet voor een Gudelj gaan, ik zou gaan voor een speler ala Poulsen, iemand met ervaring die weet dat hij op het 2e plan komt en daar genoegen mee neemt, maar die wél wat toevoegt als hij erin komt. Hier heb ik verder geen namen in m'n hoofd, maar ik ben overtuigd dat als je gewoon creatief bent, je vast wel iemand vind.

FdB heeft aangegeven er graag nog een spits bij te willen, 1 die wat toevoegt. Ik stel opnieuw voor om dáár dan ervaring te halen, een jongen als Bulykin (niet hijzelf, maar zo'n type), zeikt niet als hij bankt en staat er als hij erin komt. Siggi wel verkopen tegen elk aannemelijk bod. En niet moeilijk doen als je niet terugkrijgt wat je ervoor hebt betaald, gewoon wieberen!

blijft fascinerend dat bij organisaties waar zoveel geld in omgaat er nog zo vaak beslist wordt op emoties/politiek i.p.v. beargumenteerde voorstellen.

Ook op organisatorisch vlak moet Ajax sprongen gaan maken. Selectie is al zeer hoopvol voor volgend jaar.

De boer hoeft niet te vrezen voor zijn baantje. De boer is een lievelingetje van cruijff. Er moet alleen weer vrede worden gesticht tussen de beleidsbepalers. En een beleid worden uitgestippeld waar ieder zich in kan vinden.

Haha, Jols tacktiek was alle ballen op Suarez en dat was opzich niet zo'n slecht idee ware het niet dat de rest van zijn team bestond uit jonge talenten en low lifes aangedragen door Raoila om toch wat extra kick back in zijn zakken te kunnen steken boven het toch al riante salaris. En nu krokodillentranen huilen dat als Cruijff zijn hoofd schud? Deze man begrijpt er erg weinig van.

Sorry hoor, maar als Johan Cruijff maar weer eens van stal moet komen om even de boel weer op scherp te zetten, dan ligt het niet aan de kwaliteit die jullie op het veld hebben staan, maar dan is er structueel iets mis met de gehele instelling en opvatting van de technische staf en het management, over hoe de club moet presteren. Ik vind het zielig dat een johan elke 2 jaar weer van stal moet komen om de clubmensen weer eens toe te spreken...en daar loopt half 020 er weer als kuddedieren achter de feitjes aan die johan aangeeft. Als er nou eens minder haantjes gedrag binnen jullie club is en nou eens met ze'n allen gaan samenwerken en vooral eerlijk tegen elkaar zijn dan ken het mischien nog eens wat worden met die club. Maar zoals het nu gaat is er gezeik die je blijft houden omdat niemand tegen elkaar zegt waar het op staat, zonder dat het amsterdamse egootje aangetast wordt en weer een twee strijd krijgt tussen bepaalde groepjes clubmensen. Maar als het voetbal nou eens voorop gaat staan...dan hoeft die Johan niet eleke keer de clubmensen als een stel kleuters toe te spreken.

Als Johan de Grote het allemaal zo goed voor heeft met zijn club, dan zal hij de volledige verantwoordelijk wel gaan opeisen niet waar? Hoeft hij echt niet zelf voor de groep te gaan staan, mag hij neerzetten wie en waar hij maar wil, maar moet dan wèl eindverantwoordelijk zijn.

Via een colomn nota bene geschreven door Jaap de Groot je mening ventileren is wel erg gemakkelijk.
Hij heeft een bloedhekel aan Van Gaal, maar die heeft wèl ballen, door met een echt niet z'on geweldige selectie Oranje te coachen op het WK, daar meer dan fantastisch te presteren, 3e plaats mind you, en vervolgens zonder vakantie een zwalkend Manchester United onder zijn hoede te nemen. Ook daar krijgt hij het na een moeizame start prima op de rit. Spelen prima voetbal, veel leuker om te zien dan dat trage gebrei van Ajax En Ajax is toch met afstand de rijkste club van Nederland.

Frank de Boer is wellicht een goede trainer, maar het spel van Ajax is zolang hij verantwoordelijk is niet om aan te gluren. Ook Europees wordt Ajax door modale clubjes uitgeschakeld. Benieuwd wat Cruijff hier nou eigenlijk echt van vindt. Oranje vond hij niets, hij rekende met zijn slippendragers Derksen, De Groot en de VI op een snelle oneervolle uitschakeling, dan konden ze Van Gaal met vol genoegen tot zijn voetzolen afbranden.dat viel even vreselijk tegen. Ik en velen hebben genoten van de prestaties van het Nederlands Elftal. Overigens durfde Johan de Grote met een selectie vol met wereldsterren het niet aan om het Nederlands Elftal te coachen, terwijl z'on beetje iedereen voor hem op de knieën ging. .

Maar hij zal wel zeer te spreken zijn over de gang van zaken bij Ajax. Het is voor Ajax te wensen dat Cruijff vriendelijk doch dringend wordt verzocht om zich daar niet meer met de gang van zaken te bemoeien. Is trouwens ook een goede zaak voor het Nederlands voetbal. Daar is Barcelona ook niet bepaald slechter van geworden.
Zijn inbreng daar is net zoveel als de mijne.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren