Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente gaat geen spelers ‘dumpen’: ‘We hebben nog voldoende power’

Laatste update:

FC Twente heeft het financieel bijzonder lastig en de club wil in de zomer af van grootverdieners als Andreas Bjelland en Luc Castaignos. Daar blijft het mogelijk niet bij, want de clubleiding hoopt tien miljoen euro op te halen en dat wil zeggen dat belangrijke spelers als Hakim Ziyech of Felipe Gutiérrez verkocht moeten worden.

/

Diverse clubs ruiken een kans, bevestigt financieel directeur Gerald van den Belt tegen Voetbal International. “Er zijn inderdaad clubs die denken dat ze spelers bij ons voor een prikkie kunnen ophalen. Doordat privépersonen de club momenteel financieel steunen, hebben we echter voldoende power om dat te weerstaan.”

Er is veel interesse uit Europa voor de spelers van FC Twente en dat heeft Van den Belt positief verrast. “Daarbij gaat het echt niet alleen om Jesús Corona, Ziyech en Castaignos. FC Twente beschikt nog steeds over een jonge en talentvolle spelersgroep”, klinkt het tevreden.

Komt FC Twente er weer bovenop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uhu, en als ze qua prijs te hoog gaan zitten koopt niemand ze en dan mogen de geldschieters nog minimaal 6 maanden langer geld voorschieten.
Daar zitten deze mensen ook niet op te wachten.

Door dit te zeggen willen ze een statement maken en clubs afschrikken maar iedere club weet dat Twente niet in staat is om het hard op hard te spelen.

15 april 2015 om 17:14

Maximaal 6 maanden bedoel je, want daarna zullen ze dan de proflicentie kwijt zijn.

15 april 2015 om 17:16

Ze hebben een plan voor 3 jaar ingediend. Wanneer deze wordt goedgekeurd zal die licentie niet na 6 maand worden ingetrokken.

15 april 2015 om 17:28

Nee, ze hebben een plan voor 2 jaar ingediend, want 1 jaar daarvan is al verbruikt. Een plan van aanpak moet zo geschreven zijn dat je binnen 3 jaar uit categorie 1 weg komt (je mag namelijk niet langer in categorie 1 zitten, anders raak je je proflicentie kwijt) en Twente zit daar nu dus al 1 jaar in. Ze hebben dus iets minder dan 2 jaar over.

En dat nieuwe plan van aanpak zit gewoon ook het fors snijden in de salarishuishouding in en dat moet FC Twente gewoon nakomen. Dat lukt niet als je die dure spelers niet van de loonlijst weet te halen.

Dat plan van aanpak (hoe lang die ook duurt) weer van moment tot moment bekeken of de doelstellingen worden gehaald. FC Twente heeft al 3 overtredingen gehad van het vorige plan van aanpak en je mag maar 4 overtredingen maken, want bij de 5e keer wordt zonder pardon de licentie ingetrokken, of ze nu wel of niet al aan het einde van dat plan zitten. Als FC Twente zich niet aan de beloofde korting op de salarishouding houdt, dan volgt gewoon weer een straf. Aangezien de club ook niet wist of het indienen van het nieuwe plan tot een straf zal lijden, kan dat dus dan al de 5e zijn en dan zijn ze weg.

Ik denk dat je onderschat hoe zorgelijk de situatie bij FC Twente is. Ze hebben niet alleen financiële problemen, maar ook tuchtrechtelijke problemen. Ze kunnen dus op 3 manieren failliet gaan: 1. doordat ze de rekeningen niet meer kunnen betalen (als Van der Laan dus niet meer de tekorten wil bijstorten), 2. als ze weer afspraken niet nakomen en 3 als ze niet op tijd uit categorie 1 komen.

Ik weet niet of het klopt, maar ik heb via via van iemand al gehoord dat de club tegen enkele sponsors heeft gezegd dat de club nadenkt om zelf een faillissement aan te vragen en dan een doorstart te maken (dat betekend wel degradatie naar de hoofdklasse en dan worden alle spelers transfervrij) aangezien de problemen zo enorm zijn. Of dat klopt betwijfel ik overigens (dan kun je lijkt me net zo goed proberen om toch eerst dat plan van aanpak zien uit te voeren).

15 april 2015 om 17:37

Sorry SuperGhost. Je probeerd hier van alles op een hele serieuze te melden waarbij mensen de indruk moeten krijgen alsof je er heel veel verstand van hebt maar na een aantal regels nam ik je betoog al niet meer serieus en met die laatste alinea dreet ik bijna in m'n broek ^^

15 april 2015 om 17:40

Nolimit, dan moet je toch echt eens de kranten volgen (alle kranten melden dit) en de regels van de Knvb nog maar eens goed erop naslaan. Het meeste is nota bene zelf door de club of de Knvb naar buiten gebracht! En dan is het onzin? Haha!

Alleen die laatste alinea zijn geruchten, waarbij ik nota bene zelf nog meldt dat ik het ook niet geloof.

Misschien moet je je rode bril eens afzetten, dan weet je hoe erg de situatie bij Twente is.

15 april 2015 om 17:47

Daar is die weer. De rode bril. Kleuter. Iedere Twente supporter die het niet eens met de super negatieve, tja bijna anti Twente, berichten heeft een rode bril op en wil de realiteit niet onder ogen zien. Geef me 1 goede reden waarom jij het allemaal wel zo goed weet?

15 april 2015 om 17:53

Superghost, volgens mij ben je niet helemaal up to date. Twente heeft afgelopen week een nieuw herstelplan voor cat 2 ingediend met een looptijd van 3 jaar, omdat het eerdere (van 8 maand) verre van realistisch was. Hierdoor ook de 2 sancties met puntaftrek tot gevolg. Het is nu wachten op goedkeuring van de Knvb, of de wens van de bond om het nieuwe plan aan te passen. Zij zouden eind deze maand uitsluitsel geven.

Het zal niet vreemd zijn wanneer de Knvb het verzoek honoreert, omdat het door het uitstrijken realistisch genoeg en er duidelijk kan worden aangetoond op welke vlakken tekort is gekomen.

15 april 2015 om 18:23

Jansen Joenite, is er dan dus ren kans dat jullie langer dan drie jaar in de meest onveilige categorie mogen blijven?

15 april 2015 om 18:26

Klopt, we zouden dan uiterlijk 3 jaar in categorie 1 kunnen zitten. Niet bepaald een luxe als je kijkt welke restricties daaraan vast zitten. Wel noodzakelijk om de financien op orde te krijgen.

15 april 2015 om 18:31

Jansen, je vergeet 1 ding in je berekening: als ze nu een plan indienen met een looptijd van 3 jaar, dan zit FC Twente 4 jaar in categorie 1. Ze zitten er namelijk al een jaar in.

Daarom is het plan ook voor 2 jaar, want langer mag niet meer. Van der Belt zei juist dat de club in het begin voor een looptijd van 3 jaar had moeten kiezen in plaats van de 8 maanden. Nu neemt de club wel de resterende tijd (2 jaar) als uitgangspunt. Lijkt me ook verstandig, daar zijn we het met elkaar over eens.

15 april 2015 om 18:32

Ik helaas wel +1

15 april 2015 om 19:16

dat klopt tenzij de doelstelling weer niet gehaald word

15 april 2015 om 20:02

@jansen volgens mij is 1 plus 3 toch echt 4 jaar

16 april 2015 om 01:58

Maximale tijd in categorie 1 is 9 meet momenten wat overeenkomt met 3 jaar, dan valt het doek. Het nieuwe plan van aanpak moet dus binnen 2 jaar werken.
Maar wie weet geeft de Knvb een jaar categorie 2 om tijd te winnen.

16 april 2015 om 11:46

@jansen Joenite, Volgens mij is het plan ook voor twee jaar met onmiddelijke ingang. Maar jongens als Tapia hoeven ze denk ik niet te verkopen omdat ze relatief weinig verdienen en daar dus weinig mee opschieten. Vergeet niet dat er volgend jaar ook een selectie moet staan dat betaald moet worden. Hopelijk minder dan dit jaar, maar ze zullen niet alles wegdoen.

Ook schieten we weinig op met bedragen als 2 miljoen voor Castiagnos of Corona, dus zo goedkoop zullen ze niet worden.

15 april 2015 om 17:15

Waarom zouden ze clubs willen afschrikken?
Twente is er juist alles aan gelegen om zoveel mogelijk interesse in de spelers te krijgen. Hoe meer geïnteresseerden, hoe beter de prijs.

15 april 2015 om 17:32

Dat hoeft niet persee, je wilt clubs niet het idee geven dat spelers voor een prikkie zijn op te halen want dan bieden clubs gewoon prikkies en word het een strijd van wie het meeste salaris/teken geld geeft.

15 april 2015 om 17:50

Helemaal mee eens Jansen, tuurlijk wil de club ze niet afschrikken. Ik denk ook dat deadsr een verkeerde woordkeuze heeft gebruikt. Het lijkt me dat hij ook wel begrijpt dat de club wel moet verkopen.

15 april 2015 om 17:30

Blijft grappig dat veel mensen hier vaak vermelden dat Twente supporters "te" positief blijven, wat misschien ook zo is. De andere kant is dat veel anderen de situatie allang mooi vinden en misschien wel "te" negatief zijn.
Ik heb al vaker gezegd dat er na verkopen van Castaignos, Ziyech en eventueel Corona geen halve selectie verkocht hoeft te worden waar sommige beweren dat Twente volgend seizoen met een Jupiler League op het veld staat. Ach dat hou je toch. Overigens bedoel ik degene waar ik nu op reageer niet perse mee

15 april 2015 om 17:40

@nolimit

We weten niet welk bedrag er nou van de spelers naar Twente gaat en welk bedrag naar derden zoals Doyen of de voorzitter. Uiteraard zal de financiele huishouding er na het verkopen van twee tot drie dure jongens er veel beter uitzien, echter het wordt wel erg lastig om aan te haken bij de subtop, het zijn wel de betere voetballers die vertrekken. De volgende grote vraag wordt dan, blijft het publiek massaal komen of niet?

15 april 2015 om 17:49

Castaignos, Ziyech zouden niet eens gemist worden. Sterker nog, een gemiddelde Eredivisie spits zou meer goals maken en een Eghan of Corona op 10 had het op zn minst even goed zoniet beter gedaan dan meneer Ziyech. T zou me jeuken als die lui vertrekken.

15 april 2015 om 18:25

Als jij ze zo slecht en vervangbaar vindt denk je dan zelf dat ze veel zullen opleveren?

15 april 2015 om 18:44

Ik vind het niet bijzonder dat Twente zijn duurste (dus meestal de beste) spelers moet verkopen, dat doen alle clubs op een paar na
Die spelers waren in een "normale" situatie ook verkocht deze zomer

Denk zelf dat er nog wel wat meer zal moeten gebeuren dan een paar spelers verkopen, zie eerst bijv. maar weer eens een goede hoofdsponser te krijgen

15 april 2015 om 18:45

Het gaat ook niet direct om de transfersommen, genoemde spelers zijn deels eigendom van investeerders of al eerder voor een deel aan Doyen verkocht, maar om hun salaris dat het liefst zo snel mogelijk van de begroting moet om de bezuinigingen uit het plan van aanpak te kunnen realiseren.

15 april 2015 om 20:10

nolimit jij schetst het wel heel makkelijk met je die zouden niet gemist worden
heb je soms geen wedstrijden gezien van twente dit jaar?
groot gedeelte van wedstrijden van twente waren niet om aan te gluren zonder deze spelers is het helemaal niks
en ziyech ga je niet missen he, nee 12 goals 11 assists mis je idd niet
steek je kop maar lekker in het zand zou ik zeggen

15 april 2015 om 23:11

Nee geen enkele wedstrijd gezien, heb m'n seizoenskaart al voor de eerste speeldag weggegooid, ga toch heen man. Degene die zegt dat Ziyech beter was dan de rest heeft zitten slapen.

Wat heeft dat in godsnaam met kop in het zand steken te maken? Dat is mijn mening, Ziyech had niet eens hoeven komen, helemaal niet met dit financiele gezeik. Eghan had dat prima in kunnen vullen en Corona ook.

Praatjes voor de buhne.
Die investeerders heeft FC Twente niet zo veel aan, want als ze die spelers niet van de loonlijst weten te krijgen, dan kunnen ze zich niet aan het plan van aanpak houden en gaan ze alsnog failliet, doordat de proflicentie wordt ingetrokken.

De enige reden dat Van der Belt dit zegt is om ervoor te zorgen dat clubs een hoger bod uitbrengen en ze alsnog meer kunnen krijgen. FC Twente moet ze namelijk wel verkopen en zal dus zeer afhankelijk zijn van wat de clubs bieden. Dit is dus alleen prijsverhogend bedoeld en alles behalve de waarheid.

15 april 2015 om 17:28

En jij weet de aarheid wel wil je proberen te zeggen met je laatste zin? Twente moet alleen af van de spelers die een hoog salaris verdienen, daaronder vallen spelers als Castaignos, Bjelland en Schilder (vast nog wel een aantal) Maar dat betekend echt niet dat een Ziyech, Tapia of Gutierrez voor een stuivertje verkocht zullen worden, wat sommige mensen wel denken.

15 april 2015 om 17:30

Als je dat nog niet door hebt, heb je liggen te slapen. FC Twente heeft zelf al aangekondigd terug te moeten van een salarishuishouding van 16 naar een van hooguit 10 miljoen. Als FC Twente dat niet lukt, komt de Knvb weer om de hoek kijken en dat kan FC Twente niet meer gebruiken.

Als er dus geen redelijk bod op die spelers komt, dan zal FC Twente wel voor een laag bod moeten gaan om die enorme bezuiniging te bewerkstelligen.

15 april 2015 om 18:57

Zo werkt het natuurlijk niet. Als er geen redelijk bod op die spelers komt, dan voetballen ze komend seizoen nog gewoon mooi in Enschede. Spelers als Tapia, Ziyech, Gutierrez en Corona hebben potentie om in de toekomst bij een Europese (sub)top club te spelen. Een talentje als Tapia vertrekt, nogmaals, echt niet voor een stuiver naar een bijvoorbeeld Ajax, Feyenoord of Psv. Twente is al druk bezig met het bezuinigen op de salarispost, dat is begonnen met Bengtsson. Daarnaast ga ik er van uit dat zowel Castaignos als Bjelland al tegen de 1 miljoen aanzitten als het gaat om salaris, als je die verkoopt en dan misschien eventueel nog van Schilder af kunt komen, eventueel verkoop je dan nog een speler uit het lijstje Gutierrez/ziyech/corona (laatsgenoemde gaat Twente toch niet veel opleveren door het kleine percentage dat in bezit is van Twente) dan kom je natuurlijk al een heel eind.

Het is volstrekt belachelijk om er van uit te gaan dat nu Twente in financiële nood zit ineens de hele selectie mag vertrekken voor een bedrag ver onder hun transferwaarde. Zoals ook al in dit artikel staat heeft onder andere Aldo vd Laan ook een enorm eigen vermogen en ook in Twente geld zat zitten.

15 april 2015 om 17:32

Dat weet toch iedereen precies van buitenaf ForzaTwente. Je leest hier niet anders dat de Twentefans er niets van weten maar alle anderen wel die werkelijk niets meer weten dan dat de media meld samenhangend met een stukje eigen hoop en mening. Zal nog wel ff duren voordat die reacties ophouden.

En dit wordt natuurlijk gezegd zodat de clubs die dachten de spelers voor een prikkie te kunnen ophalen meer gaan betalen.. Slim, maar zo werkt dat denk ik niet.
Als er echt een club met ongeveer 3/4 miljoen voor bijvoorbeeld corona of Ziyech komt zullen ze wel moeten!

15 april 2015 om 17:29

Haha 3/4 miljoen voor Ziyech en dan moeten ze wel? Dus jij denkt serieus dat ze hem na 1 seizoen met dik verlies gaan verkopen, en dat na een toch wel goed seizoen van zijn kant?
Verdiep je aub eens in de situatie van Twente voordat je hier populair loopt te speculeren...
In het nieuwe plan van aanpak moeten ze 2 grootverdieners laten gaan, Ziyech is niet eens een grootverdiener! Als Bjelland en Castaignos bv gaan, kan de rest van de selectie intact blijven.
Wil niet zeggen dat ze niet meer gaan verkopen, de noodzaak is er echter niet meer.

15 april 2015 om 17:34

In het nieuwe plan van aanpak moeten ze terug naar een salarishuishouding van 10 miljoen (nu 16) en dat kan echt niet door slechts 2 grootverdieners te laten gaan. FC Twente heeft geen spelers die 3-4 miljoen salaris krijgen (geen enkele NL club heeft dat). En die 18 scouts en theejuffrouw die ze laten gaan verdienden ook geen miljoenen, dus dat is ook slechts een druppel op de gloeiende plaat.

Dat Ziyech dus met verlies verkocht moet worden is zeker wel iets dat zeer goed mogelijk is. Bovendien: Ziyech heeft helemaal geen goed seizoen gespeeld. Hij begint nu eindelijk in vorm te raken, maar het is nog altijd niet de vorm die hij bij Heerenveen had. Daarnaast verlaagt de financiële situatie van Twente zijn waarde ook behoorlijk.

15 april 2015 om 17:40

Dat kan dus wel door 2 grootverdieners te laten gaan. Daarnaast vergeet je voor het gemak even wat er al bezuinigd is en van welke spelers al is gemeld dat hun contract niet wordt verlengd. Je lult in dit hele artikel gewoon van alles bij elkaar compleet gebasseerd op je eigen mening, hoop en wat kennis die je uit allerlei stukjes aan elkaar hebt geplakt.

15 april 2015 om 17:46

Nolimit: wat heeft de club al bezuinigd dan? Je roept nu wat zonder dat je ook met feiten komt. En dan roep je van iemand (meerdere mensen zelfs) die wel met feiten komen die allang naar buiten zijn gebracht dat ze onzin lullen en te negatief doen.

Kom zelf dan eens met feiten als je denkt dat het niet zo is?

FC Twente moet gewoon 6 miljoen bezuinigen op de salarissen. Dat heeft de club zelf naar buiten gebracht (nota bene Van der Belt zelf) en dat zal gewoon gehaald moeten worden. Die 6 miljoen redt je niet met slechts 2 grootverdieners.
Dat Twente de beloften uit de JL haalt is inderdaad een bezuinigen, maar vooral buiten de salarissen om (de meeste spelers blijven en degene die gaan leveren hooguit 1 miljoentje op). De meeste bezuinigingen zitten daar op wedstrijdkosten.
Die koffiejuffrouw en de 18 scouts leveren ook niet zo'n grote bezuiniging op, of denk je echt dat die individueel tonnen per jaar verdienen?

Kom dan eens met feiten, in plaats van alleen "onzin!" te roepen.

15 april 2015 om 17:53

Ah wat jij zegt zijn dus al bij voorbaat feiten haha. Gast, stap af van je hoogmoedswaanzin en ga ergens anders mensen de gek aansteken. Die 6 miljoen hoeft inderdaad niet bezuinigd te worden buiten de bezuinigingen om die al gedaan zijn. Dan heb ik het over de bezuinigingen die al gedaan zijn in de staff, het "bedrijf" zelf en de lading contracten die niet zijn/worden verlengd. Sowieso heb ik geen zin om een "discussie" te voeren met gasten die van zichzelf al de indruk hebben alles te weten.

15 april 2015 om 18:00

Hoezo heeft Ziyech geen goed seizoen gedraaid?
Hij heeft meer doelpunten achter zijn naam staan dan ooit tevoren. Daarnaast heeft hij de meeste assists gegeven van de hele eredivisie!

Lijkt alsof je maar iets uit je duim zuigt. Je 18 scouts lijken dat te bevestigen.
Kom dan eens met feiten, in plaats van alleen "onzin!" te roepen.

15 april 2015 om 18:17

Serieus, ga eens kranten lezen en het nieuws op tv volgen. Maar om het je wat makkelijker te maken zal ik je vast twee quotes van Van der Belt zelf geven:

"we moeten, zoals we begin maart aangaven, ruim acht miljoen bezuinigen en aan die taakstelling moet alles ondergeschikt gemaakt worden. We redden het niet door alleen aflopende contracten niet te verlengen; we zullen ook moeten snijden in de vaste contracten, ook bij het kantoorpersoneel. De grootste bezuinigingen vinden echter plaats in het voetbalbedrijf"
(10 april, bron: FC Twente, AD, Tubantia, Fcttoday, Metro)

"van het budget, naar verluidt een dikke 16 miljoen euro, blijft dus volgend seizoen nog 'maar' 10 miljoen over. "we moeten ons als club weer klein maken en beperken tot de basis''
(4 maart, bron: RTV Oost, Spits)

Maargoed, wat weet Van der Belt ervan he?

15 april 2015 om 18:30

@nolimit

Als jij er zoveel van af weet kom dan eens met die feiten. Op de bovenstaande posten, die jij aan het afbranden bent zonder zinnig tegenargument te geven, staat anders best wel veel betrouwbare informatie die, als je even gaat Googlen, je gewoon kunt opzoeken. Vervolgens hang jij juist de persoon uit die alles weet, maar vervolgens zijn kop in het zand steekt als je de kans hebt om te reageren. In plaats daarvan schop je modder omhoog in andermans gezichten.

@superghost

Prima stukje.

On-topic:

Helaas zal Twente spelers met verlies moeten verkopen. AZ heeft in een vergelijkbare situatie gezeten dus ik herken het wel. Spelers als Mounir, Lens en Dembele gingen voor 2/3 van hun prijs naar andere clubs omdat AZ moest verkopen. AZ heeft nog winst gemaakt op die spelers, maar dat kwam dan wel omdat ze voor een prikkie waren opgehaald

Bij Twente heb je nou eenmaal te maken met het feit dat ze samenwerken met die Doyen Group. Ziyech heeft een prima seizoen gedraaid, maar zou door de financiële situatie niet voor meer worden verkocht dan dat hij werd ingekocht. Daar komt nog bij dat Twente ook geld moet afdragen aan de Doyen Group, dus zullen ze in die zin wat verlies maken.

Verder moet Twente dus 6 miljoen aan salarissen bezuinigen. Medewerkers zoals scouts verdienen niet zo veel en hierdoor zullen ze maximaal 2 miljoen kunnen bezuinigen en dat zal wel een ruime schatting zijn. Daarnaast worden een paar contracten niet verlengd, maar daar zitten niet echt grootverdieners tussen. Twente zou dan nog steeds tussen de 3-4 miljoen moeten bezuinigen op het salarishuis en dat komt dus neer op 3/4 goede spelers van Twente, al betwijfel ik of er veel rond of boven de miljoen zullen verdienen.

Ik wil het best wel rooskleurig maken voor Twente, maar de situatie is gewoon kritiek. In deze zin hoop ik dat ik te negatief ben en dat Nolimit dus gelijk heeft in de zin dat het wel opgelost is door twee verkopen, maar dat betwijfel ik.

15 april 2015 om 21:56

@ Nolimit

Joop? Ben jij dat? Je kunt leuk en aardig mensen niet serieus nemen, maar je komt op geen enkel punt met een argument en zit alleen maar in het globaal wat rond te harken.

Twente zal deze zomer serieus 3/4 van haar grootverdieners kwijt moeten en het puut gooien op jeugd. Ik geloof dat het voor de supporters ook beter zal zijn, of juichen jullie ook voor nog meer straffen?

Corona naar Ajax! Bier of speler, beiden goed. Mja, Corona lijkt me een prima vervanger voor Kishna

15 april 2015 om 17:29

Jullie hebben Fischer toch nog?

Btw, hopen dat Castaignos, Bjelland (niet om sportieve redenen), Ebecilio, Ziyech en Mokotjo verkocht worden.
Proberen Peters transfervrij op te halen. Blijft er wel een leuk elftal staan dacht ik toch?

Mars
Ter Avest
Andersen
Lachman
Koppers?
Tapia
Eghan
Guttierez
Corona
Borven
Peters

Als ik Twente was zou ik wel proberen zoveel mogelijk spelers te verkopen.
Gezondheid van de club lijkt me prioriteit te hebben.
Dan maar een seizoen met een mindere selectie.

15 april 2015 om 17:30

Als twee grootverdieners vertrekken kunnen ze de rest van de selectie behouden...

15 april 2015 om 17:32

Heb je daar een berekening bij?

15 april 2015 om 17:36

Ik dacht dat ze 10 miljoen moeten gaan bezuinigen op de spelerslonen.

Dus volgens u zijn er tenminste 2 spelers met een jaarsalaris van 5 miljoen aan boord?

Lijkt me sterk. Ik vermoed dat er eerder zo'n 10 grootverdieners van rond het 1 miljoen salaris zullen moeten gaan.

15 april 2015 om 17:37

Inderdaad, want de grootverdieners verdienen zo'n 3 miljoen per jaar (wat geen enkele speler in NL verdiend!) en daarmee bereik je dus de 6 miljoen die FC Twente moet bezuinigen op de salarishuishouding. Want dat is het bedrag dat FC Twente moet bezuinigen, dat heeft de club nota bene zelf naar buiten gebracht. Die 6 miljoen die bezuinigd moet worden is bijna 40% van de hele salarishuishouding. Dat bereik je dus echt niet met slechts 2 spelers. Keep on dreaming.

15 april 2015 om 17:38

@iedereen komt: nee, ze moeten 8 a 9 miljoen bezuinigen, waarvan 6 miljoen op de lonen.

15 april 2015 om 17:43

Doe iedereen een plezier en hou je onzin voot je ipv op iedereen dezelfde reactie te geven. Je hebt er totaal geen verstand van en al helemaal niet over de cijfers.

15 april 2015 om 18:03

Wat twente al bezuinigd heeft op salarissen voor komend seizoen is volgens mij zo'n 10 of meer spelers van het 2e en die verhuurd zijn, denk als je conservatief kijkt ze 50.000 per speler kosten, zit je op een hal miljoen. Bengtsson 800.000 - 1 mil. Rendla zat op ruim 500.000 dacht ik. Dan hopleijk cabral en fernandez weg. Die samen twente ook wel een miljoen.kosten. Dan hopelijk castaignos en bjelland die twente samen 1,5 - 2 miljoen kosten. Zit je al zo boven de 5 miljoen besparingen

Ach ja ze kunnen lullen wat ze willen maar iedereen die een beetje de jaarverslagen heeft zitten lezen de afgelopen jaren en dat combineerd met wat er nu allemaal naar buiten is gekomen weet precies hoe de vork in de steel zit.

Weet je nog Joop, ja maar Tadic en Promes dat komt dit jaar in de boeken? Nou Joop je kan de rekeningen niet eens betalen op dit moment dus oi... Dat zijn een hoop afschrijvingen dit jaar dan vriend.

Ze weten zelf helemaal niet op dit moment hoeveel ze moeten bezuinigen, ze hebben niet eens een sponsor op dit moment voor volgend seizoen en je hebt geen idee wat de seizoenskaart verkoop gaat doen. Allemaal natte vinger werk op dit moment bij Twente.

15 april 2015 om 17:55

Ik denk dat Joop echt wel weet hoeveel hij had moeten bezuinigen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij dat echt niet weet. Ik denk alleen dat Joop er wel te makkelijk over denkt (verblind door zijn clubliefde) en zoveel mogelijk probeerde te verbloemen voor de buitenwereld.

Ik denk ook niet dat de kaartverkoop van Twente helemaal in gaat storten. FC Twente heeft een relatief trouwe supportersaanhang, die gaan echt niet ineens van zo'n 27 duizend per wedstrijd naar 20 duizend terugvallen lijkt me zo.

15 april 2015 om 18:14

Ja als Joop had mogen doorgaan dan wist die aardig wat hij moet bezuinigen of waar hij wat moet bijstoppen, zoals hij afgelopen jaren heeeft gedaan dus.

Maar als de boel ploft dan kan je elk plan in de prullenbak gooien.

En ach dat trouwe aanhang geneuzel, elke club verliest supporters als het minder gaat, dat is gewoon een feit. En hoeveel weet je niet als je na jaren opeens grote stappen terug moet zetten, dus begroten op dit moment is gewoon natte vinger werk bij Twente.

er hoeven maar 2 grootverdieners verkocht te worden om aan de salariseisen van het plan van aanpak te voldoen, er moet weliswaar 6 miljoen bezuinigd worden op de salarissen maar daar is voor het grootste gedeelte al aan voldaan door de aflopende contracten van 12 spelers niet te verlengen. dit is bevestigd door gerald van den belt in een eerder interview die niet op voetbalzone is geplaatst

15 april 2015 om 18:37

Dat betwijfel ik nog. Tweast maakte een paar post hierboven een mooie berekening en kwam met een verkoop van Castaignos en Bjelland nog tot slechts ongeveer 5 miljoen. Dan heb je dus meer dan die 2 spelers nodig die je moet verkopen (al is Bengtsson natuurlijk ook al een grootverdiener en zit je dus eigenlijk al aan 3 dan). Om nog een miljoen te vinden zul je toch minimaal 2 grootverdieners erbij moeten verkopen.

15 april 2015 om 18:58

de spelers waarvan de contracten aflopen verdienden met elkaar echt wel zo'n 4 miljoen samen, spelers als breukers en rendla verdienen al een half miljoen per persoon per jaar en tel daarbij het salaris van bengtsson bij op en je zit al op zo'n 2 miljoen

Tweast heeft idd een goede berekening daarnaast schilder die ook goed is voor 500000 er uit komen we al op 5,5 miljoen dan doen we kusk en borven er uit ook samen 500000 en myachi terug naar Engeland en we zitten op 6 miljoen.
Kijken als er een leuke spits gehuurd kan worden met een centrale verdediger en dan staat er een leuke selectie voor komend seizoen.
Stevens
Ter avest andersen huurling koppers
Tapia guiteirez ebecelio/eghan
Corona. Huurling. Moktar

Twente heeft maar 3 spelers die uberhaupt iets waard zijn toch? Tapia, Guitierez en Corona. Die Castagnos zal weinig animo voor zijn, evenals Ziyech die er nog maar net is. Op die 5 na is niemand meer dan een miljoen waard en zal een verkoop niet echt helpen.

Als ze Ziyech weg doen wie gaat de goals maken en assists afgeven? Hij draagt het elftal in zijn ééntje.

Castagnios mag van mij echt weg, helemaal geen bijdrage aan het elftal alleen maar gezeur wanneer hij de bal niet afgespeeld krijgt.

Hakim Ziyech voor 5 miljoen na psv. Nemanja Gudelj naar ajax 5 miljoen euro. Marko

Vejinovic naar feyenoord voor 4 miljoen euro. voor de corona die tekend een contract in duistland shalke 04 wil hem hebben.

Minimaal 12 M idd.
En dat is nog eigenlijk te weinig. 1 vd grootste oorzaken van de financiële problemen is dat de topspelers voor een te lage prijs verkocht zijn.

15 april 2015 om 22:46

En ik maar denken dat het probleem bij het dure stadion lag dat te snel afgelost moest worden. en in de hoge speler salarissen gecombineerd met het uitblijven van succes maar nee, de spelers werden te goedkoop verkocht? Vijftien miljoen plus voor de Jong, meer dan acht miljoen voor Ola John, vijftien miljoen voor Tadic maar dat alles was veel te goedkoop. Dat heeft Joop dus opgebroken, te goedkoop spelers verkocht.

Zolang de vrienden van Twente de tekorten aanvullen, zullen spelers niet voor een prikkie worden verkocht. Vergeet niet dat enkele investeerders intern en extern belangen in spelers hebben. Die gaan echt niet voor een habbekrats weg. Maar we zullen het aan het eind van het seizoen meemaken. Wie hier allemaal gelijk hebben.

Ik denk dat je nog niet kunt zeggen hoe het volgende seizoen er voor Twente uitziet Ten eerst moet je afwachten of t nieuwe plan van aanpak wordt goedgekeurd door de Knvb.zo ja kan twente verder Zo niet heeft twente een probleem.
Verder wordt het afwachten welke sponsors er afhaken of evt bijkomen. Verder weet men ook nog niet hoeveel supporter ser gaan verlengen er afzeggen of evt bijkomen, Dat gaat in mei duidelijk worden.
Verder kan Twente wel graag van Castagnios af willen maar vlgns mij heeft Castagnios volgend jaar gewoon nog een contract . Dus mocht er geen club voor hem komen (en die kans acht ik reeel) voelbalt Luc volgend jaar gewoon nog bij twente.

Vreemde uitspraak.... voldoende power doordat prive personen momenteel de rekeningen / salarissen betalen.... ik vind dat getuigen van totaal geen power.

Hopelijk laten de supporters zien wat de club Twente voor hen betekent en worden de jaarkaarten massaal verlengd. Dit zal de nodige cashflow geven! Ik ben er in ieder geval weer bij volgend jaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren