Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alonso jaagt op prachtrecord Seedorf: 'Natuurlijk is dat een doel'

Laatste update:

Clarence Seedorf is nog altijd de enige speler die met drie verschillende clubs de Champions League heeft gewonnen. Mogelijk krijgt de Nederlander dit seizoen gezelschap van een tweede speler die dat fantastische kunststukje uit weet te halen. Xabi Alonso won de Champions League al met Liverpool en Real Madrid; dit seizoen ligt hij met Bayern München op koers voor eindwinst in het belangrijkste clubtoernooi van Europa.

/

“De enige speler die met drie verschillende clubs de Champions League won is Seedorf. Natuurlijk denk ik aan dat record. Het einde van mijn carrière nadert en het is een van mijn doelen”, zegt de middenvelder van Bayern München tegen de Daily Telegraph. “Het is een individueel doel, maar het zou geweldig zijn om de Champions League voor de derde keer te winnen met een derde club.”

“Toen ik begon aan mijn carrière had ik nooit durven dromen dat ik het WK, twee keer het EK en twee keer de Champions League zou winnen”, gaat de 33-jarige Alonso verder. “Ik ben erg blij en trots op hoe alles is gegaan en nu zullen we zien waar het eindigt met Bayern. Het gaat goed, maar de grote wedstrijden komen er nu aan.”

Denk je dat Bayern München dit seizoen de Champions League wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk is dat een mooi record om op te jagen. Ben alleen bang dat het niet gaat lukken.

15 april 2015 om 13:00

Omdat? Ze hebben een wereld elftal, maar aan de andere kant moet je natuurlijk ook geluk aan je zijde hebben. Zulke wedstrijden draait om details.

15 april 2015 om 13:06

Blessures

15 april 2015 om 13:06

Iedereen die in de kwartfinale CL staat heeft een wereldteam denk ik. Maar ik vind Bayern, Porto en Monaco de minste van de overgebleven 8. Op basis daarvan denk ik niet dat dij dat record dit seizoen zal pakken.

15 april 2015 om 13:12

Hahahaha. Bayern is de minste van de overgebleven 8???

15 april 2015 om 13:23

Bayern hoort bij de minste van de 8? lol. Bayern heeft samen met Real & Barca de beste selecties ter wereld.

15 april 2015 om 13:27

Als Bayern 1 van de minste selecties heeft van de overige 8 dan wordt Twente binnen 5 jaar weer een sub-topper (lijkt me een mooie vergelijking).

Not gonna happen, slaat als een tang op een varken.

15 april 2015 om 13:57

Jij als Bayern fan gaat dat nooit toegeven natuurlijk. Maar we gaan het zien. Bayern zonder Robben, Ribery en Schweinsteiger maakt in mijn ogen geen kans om de CL te winnen. Simpel toch

15 april 2015 om 14:08

Barca zonder Messi, Iniesta en Neymar ook niet, Real zonder Ronaldo, Benzema, en Modric ook niet.

15 april 2015 om 14:17

Mooie bijdrage aan de discussie. Messi, Iniesta en Neymar zijn niet geblesseerd. Ronaldo, Benzema en Modric ook niet. Robben, Ribery en Schweinsteiger wel op dit moment. Daarom vind ik dat Bayern geen titelkandidaat is.

15 april 2015 om 14:23

Ow kom op man...
Bayern heeft een geweldige verdediging, de beste keeper ter wereld, een dubbel middenveld met alleen maar wereld toppers en de aanval is ook om je vingers bij af te likken... Ben toch wel 100% zeker dat Bayern 1 van de 4 kans hebbers is als niet de grootste.

Aanval: Barca, Real, Bayern, Psg
Middenveld: Real/bayern, Barca, Psg
Verdediging: Real/bayern/psg , Barca
Keepers: Bayern, Real/barca , PSG

15 april 2015 om 14:45

fcrsb1, eens. Alleen zijn de mannen binnenkort weer terug, misschien zelfs al voor de return in Munchen tegen Porto.

15 april 2015 om 14:57

oh ja want de finale is natuurlijk vandaag.... wat een onzin redenatie.
Zelfs zonder die 3 is Bayern nog steeds wereldtop en een van de titelfavorieten
Ze hebben een ontzettend goede selectie.

15 april 2015 om 15:16

Zonder die 3 spelers is Bayern inderdaad wel minder sterk. Maar ondanks dat hebben ze nog een hele sterke elftal en dan zou ik ze op p3 zetten.

15 april 2015 om 21:42

Eens al vind in dat je bij de verdediging ook atletico in de top 3 moet zetten!! Die verdedigen echt als een team, voorbeeld voor veel clubs!

15 april 2015 om 23:22

Nee ze zijn de beste, dat hebben ze wel laten zien.

Ik geef hem en hele goede kans... Bayern hoort bij de top favorieten

Xabi alsono, een speler die zeker zijn waarde heeft gehad in al deze successen. Heb het idee dat hij te weinig gewaardeerd is hiervoor. Is ook geen man van de show maar hij is en blijft een herinnerde wereldster!

15 april 2015 om 12:59

Idem met Seedorf. Half god in Italie, half afgeslacht in Nederland. Beide verdienen ze zeker meer krediet dan wat ze nu krijgen. Gelukkig heeft Bayern hem nog een kans gegeven.

15 april 2015 om 13:40

Vergelijking gaat totaal niet op. Xabi Alonso wordt zowel bij zijn clubs als bij Spanje door vrijwel iedereen (spelers, supporters, staf) geprezen en gewaardeerd. Dat misschien zijn sleutelrol in de prijzen niet altijd op waarde wordt geschat maakt hem niet vergelijkbaar met het weinige respect dat Seedorf krijgt.

Seedorf heeft minstens evenveel vijanden en tegenstanders gemaakt dan vrienden. Heeft veel van de hoon die over hem heen is gekomen toch echt aan zijn eigen houding te danken. Voetballend en qua rol bij zijn clubs, heeft Seedorf (zeker van Nederlandse supporters) een veel grotere aandeel toebedeeld gekregen dan feitelijk het geval was.

Seedorf was steeds op het goede moment bij de goede club. Xabi Alonso maakte zijn clubs en land kampioen of speelde daar een essentiële rol in.

15 april 2015 om 13:47

Seedorf over zichzelf heen gekregen? Omdat die een keer een penalty miste? Of omdat die het niet met bepaalde mensen kon vinden? Wat een onzin in 1 bericht. Alonso word in Spanje alleen rondom Madrid geëerd in de rest van Spanje is het Xavi en Iniesta. Ten tijden dat ze Wereldkampioen als 2e keer Europees kampioen werden werkte ik in Spanje. Zowel in de buurt van Gibraltar als in de buurt van Barcelona. Daar waren ze toch echt iets enthousiaste over die 2 van Barcelona.

15 april 2015 om 13:57

Ja, Seedorf was toevallig 4 keer bij de juiste club om toevallig de Champions League te winnen.En toevallig had hij meer dan 100 wedstrijden gespeeld in de CL. Toevallig is hij ook verkozen in het beste elftal van Madrid allertijden. Toevallig was hij samen met Kaka de man die de CL winst naar Milan wist te brengen in 2007. Allemaal toeval....je praat grootse onzin.

15 april 2015 om 15:06

@randje. Dat ze enthousiaster zijn over een ander wil niet zeggen dat Xabi Alonso niet gewaardeerd werd. Iedereen, behalve misschien de Barca fans, zal onderkennen dat hij bij Spanje een essentieel onderdeel was van de successen.

En wat Seedorf betreft, die penalty boeit natuurlijk niet. Er zijn er zoveel die gemist hebben in Oranje. Waar het om ging is dat hij zich, samen met Davids, gewoon onmogelijk maakte in de groep en zich tijdens interviews ook gewoon belachelijk gedroeg.

@Israeli-Amir
Heb je mij het woord toeval zien gebruiken? Je moet geen dingen lezen die er niet zijn. Seedorf heeft goed ingeschat waar hij heen moest om succes te hebben en wist daarbij goed welke kwaliteiten het team miste die hij kon toevoegen. Ik ben het ook niet eens met je stelling over 2007. Seedorf was één van de voetballers die Milan nodig had. Hij was niet de absolute ster. Ik snap dat wij Nederlanders dat graag willen denken, dat wel.

Natuurlijk was hij een goede voetballer. Maar hij hoort echt niet tot de grootste spelers uit onze historie, ook niet met 3 Cl's op zak.

15 april 2015 om 15:18

Gozer je praat echt onzin hoor seedorf is altijd een belangrijke schakel geweest in het team waarin hij speelde. Het is ook niet voor niks dat hij op zijn 15e debuteerde is een ajax dat bij de beste ter wereld hoorde.

15 april 2015 om 15:19

In een ajax*

15 april 2015 om 18:35

Jawel hoor. Hij heeft meer gepresteerd dan de meeste Nederlandse topspelers. Meer dan Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooy, Sneijder, van der Vaart, Robben etc. Je mag van Seedorf vinden wat je wilt, maar hij heeft alles uit zijn carriere gehaald. Hij is ook bij ieder club waar hij gespeeld heeft geslaagd.

16 april 2015 om 05:30

Volgens mij heeft Seedorf gisteren dit topic gelezen en hekserij heeft gedaan bij Xabi gister. Jeetje zeg

15 april 2015 om 13:14

Het is nog maar even afwachten of Real de halve finales haalt. Atletico is, zeker voor Real een erg lastige tegenstander gebleken de afgelopen jaren. Al hoop ik wel dat Real doorgaat. Het team dat Juventus loot in de volgende ronde, ervanuit gaande dat Juventus het karwei afmaakt in de return, staat in principe al met een been in de finale. Juventus is verre weg het zwakste team dat nog overblijft dan.

15 april 2015 om 14:25

Zou nog maar even wachten ^^.
Real was bij Atletico wel de betere maar ze winnen zo 1 2 3.
Juventus wint ook met geluk tegen Monaco. We kunnen zo maar een heel verrassende halve finale hebben.

15 april 2015 om 15:00

Stel je voor :

PSG - Monaco in de finale

Nou ik verwacht dat ze net niet doorgaan omdat ze altijd alles perfect willen hebben en domineren. Dat is iets goeds maar kan tog nadelig zijn zoals vorig jaar tegen Real Madrid in de halve finale. Real had ze helemaal kapot gecounterd BBC

Als Robben en Ribery er op tijd bij zijn en in vorm dan is de kans zéér groot dat Bayern de CL wint. Zou mooi zijn als hij Seedorf's record evenaart én verdiend. Xabi acht ik toch een nét iets grotere speler als Seedorf dus dit record past dan ook bij 'm...

15 april 2015 om 14:01

Maar Seedorf blijft de opperbaas. Ook al evenaart Xabi drie CL winsten bij drie verschillende clubs, Seedorf heeft er in totaal vier gewonnnen, twee met AC Milan waar hij een legende is. Xabi is dat helaas niet. Baas boven baas

15 april 2015 om 15:18

Clarence heeft alleen nooit prijzen gepakt met het nationale team en Xabi wel...

15 april 2015 om 16:53

Nog los van het feit dat teamprijzen niets zeggen over individuele prestaties, heeft Xabi Alonso natuurlijk veel meer teamprijzen gewonnen. Seedorf heeft nog nooit iets gewonnen met Oranje. Xabi heeft 2x het EK gewonnen en 1x een Wk.

Noem het onbelangrijk als je wilt. Maar als je dan toch teamprijzen gaat noemen als argument, dan moet je eerlijk zijn en die ook meenemen.

16 april 2015 om 05:25

Seedorf werd na zijn gemiste penalty zijn hele carrière verguist door meerdere bondscoaches, Xabi niet. In Nederland was Seedorf de boosdoener na 1 gemiste penalty , maar De Boer die er twee miste in een match werd alles al vergeven. Dat argument mag ook meegenomen worden.

Bayern hoort zeker bij de topfavorieten samen met Barca en Real. Bayern hoort alleen bij de favorieten als de spelers met blessures terug komen. Iemand enig idee wat de verwachting is wanneer deze spelers weer terugkomen?

Het team van Heynckes dat de CL won was beter dan nu, maar ik verwacht dat Bayern uiteindelijk wel aan het langste eind trekt. Er is wat geluk bij nodig, dat zeker, maar ik heb alle vertrouwen.

15 april 2015 om 13:27

Het team was beter? Nee hoor. Het team is het zelfde, de instelling is alleen veranderd. En dat ligt puur aan Guardiola.

15 april 2015 om 14:38

We bedoelen hetzelfde in ieder geval. Er zat gewoon meer vuur in dat team en dat lag niet zozeer aan het spelermateriaal (zijn praktisch nog dezelfde spelers + Lewa, Benatia, Gotze en Bernat)

15 april 2015 om 14:59

Klopt, komt puur omdat Guardiola meer 'klasse' heeft, het altijd te mooi wilt doen, niet van zijn principes af wilt stappen.

Bij Heynckes was het echt puur op z'n Duits. Elke team kapot maken ten koste van alles. En niet perse op balbezit voetballen of driehoekjes gaan vormen.

Het is mogelijk, maar Seedorf blijft nog altijd baas. Heeft het in totaal 4x gewonnen. 2x met Milan.

aan de ene kant gun ik het bayern wel, maar aan de andere kant zou het leuk zijn als dat record nog even alleen in de handen van een nederlander zou blijven.

Seedorf is gewoon de meest succesvolle nederlandse voetballer ooit. Past in het rijtje Cruijff, Hanegem, Van Basten, Gullit

15 april 2015 om 15:02

Helemaal mee eens in milan hoort hij gewoon bij een van de sterren zoals maldini kaka ronaldinho beckham die daar ooit hebben gespeelt aleen is seedorf een legend omdat hij zolang op zo een hoog niveau heeft kunnen voetballen voor milan

15 april 2015 om 15:24

Als je succesvol niet gelijk stelt aan kwaliteit, dan ben ik het met je eens. Kwalitatief gezien mag hij natuurlijk nooit in dat rijtje staan.

Bayern is natuurlijk absolute top. Maar een Bayern zonder dé stille kracht Kroos is geen superieure Bayern. Helemaal niet als diezelfde Kroos nu bij Real Madrid speelt.

15 april 2015 om 16:33

Er staan 5-6 basis spelers die wereldkampioen zijn geworden basis. Dan heb je Alaba Robben Ribéry alonso Lewa thiago en nog volhouden dat ze niet 1 van de beste van de wereld zijn?

die prijzenkast van Alonso...pffff

Wk
Ek
Cl
la Liga
Bundesliga (zoegoed als zeker)
Jammer dat hij in de PL geen kampioen is geworden want dan was het rijtje echt wel compleet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren