Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Munsterman gaf Pahlplatz op eigen houtje lucratief contract bij Twente’

Laatste update:

Het riante salaris dat hoofdcoach Alfred Schreuder naar verluidt opstrijkt bij FC Twente zorgde al voor beroering in Enschede, maar dat geldt nu ook voor het contract van assistent-trainer Boudewijn Pahlplatz; hij zou vorig jaar voor lange tijd zijn vastgelegd door toenmalig voorzitter Joop Munsterman.

/

De bestuurder is inmiddels vertrokken bij de Tukkers, maar volgens TC Tubantia heeft Munsterman ervoor gezorgd dat Pahlplatz vorig jaar een lucratieve verbintenis voor liefst 4,5 seizoen heeft kunnen ondertekenen in Enschede. Van die deal waren binnen de club maar weinig mensen op de hoogte, meldt het regionale dagblad, terwijl het nieuws ook niet naar buiten is gebracht door Twente.

Een deel van de supporters lijkt het ondertussen te hebben gehad met Schreuder en zijn technische staf: er wordt voor het thuisduel met AZ van 26 april een actie voorbereid en daarbij zou geëist worden dat de trainers vertrekken. Van de vijf man die de hoofdmacht van de Tukkers begeleiden, heeft alleen Youri Mulder een aflopend contract. Dat van Michel Jansen loopt tot medio 2016, Kees van Wonderen heeft een verbintenis voor onbepaalde tijd.

Het zou voor FC Twente goed zijn als alle trainers vertrekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mocht Twente failliet gaan, dan mogen de (ex) bestuurder(s) hun borst narmaken!

14 april 2015 om 12:51

Of is Twente geen BV?

14 april 2015 om 12:52

Vermoedelijk is Twente een BV, maar dan zijn de bestuurders niet hoofdelijk aansprakelijk. Waarvoor moeten ze dan hun borst nat maken?

14 april 2015 om 12:53

Ik hoop in iedergeval niet voor ze dat ze een VoF zijn. Dan zijn ze goed de sjaak. Met een B.V ben je niet hoofdelijk aansprakelijk. (Of er moet sprake zijn van duidelijke schuld)

14 april 2015 om 12:54

Omdat bij een faillisement van een BV onderzoek gestart kan worden naar wanbeleid van het bestuur, als wanbeleid wordt vastgesteld dan kunnen de vestuurders hoofdelijk en soms ook persoonlijk aansprakelijk gehouden worden. Nu ken ik de ins en outs niet, maar als ik de berichten zo lees en ook de verklaringen van de werknemers, dan is er flink wanbeleid gevoerd.

14 april 2015 om 12:56

Betekent niet dat de bestuurders zomaar kunnen doen wat ze willen, er zijn uiterste grenzen waarbuiten ze gewoon aansprakelijk gesteld kunnen worden.

14 april 2015 om 13:05

Bij een BV ben je standaard niet hoofdelijk aansprakelijk, nee, maar je vergeet dat je bij onbehoorlijk bestuur wel privé aansprakelijk kan worden gesteld. Mocht Twente failliet gaan, is het aan de rechter om te bepalen of Munsterman en consorten zich schuldig hebben gemaakt aan onbehoorlijk bestuur.

14 april 2015 om 13:07

In het slechtste geval is er (duidelijk) sprake van wanbeleid, dan kun je alsnog aansprakelijk gesteld worden.

14 april 2015 om 13:13

Jurifischgezien zijn bestuurders van een BV niet hoofdelijk aansprekelijk. In geval van ernstig aantoonbaar wanbeleid echter wel. Maar dan krijg je jarenlange dure rechtzaken.

14 april 2015 om 13:19

Twente is niet failliet toch en dat gaat hopelijk ook niet gebeuren met het nieuwe plan van aanpak.

14 april 2015 om 14:45

Tenzij er sprake is van wanbeheer. Dan zijn ook bestuurders van een rechtspersoon met hun privevermogen aansprakelijk.

14 april 2015 om 15:44

Volgens mij is Twente officieel gezien een stichting

14 april 2015 om 16:48

Nee, zijn niet hoofdelijk aansprakelijk.

14 april 2015 om 12:56

Wie heeft het hier over een faillissement ?

14 april 2015 om 12:57

Ik zeg ook "mocht", dat is een optie gezien het feit dat het slecht gaat! Dat is een bedrijfsrisico.

14 april 2015 om 12:59

Althans, mogelijkheid/risico

Hoezo zouden de supporters iedereen weg willen hebben? Alleen Schreuder en deze Phalplatz kan ik begrijpen. Resultaten blijven uit en beiden hebben een langdurig contract. Ben wel benieuwd of Twente de afkoopsom kan betalen voor beiden!

14 april 2015 om 13:09

Waarschijnlijk denken de supporters in kwestie alleen aan de sportieve malaise en het hoge salaris van Pahlplatz en Schreuder dat ze besparen bij een ontslag, en niet aan een eventuele afkoopsom die Twente dient te betalen als ze van die twee af willen.

14 april 2015 om 14:06

Wat dacht je gewoon van de wanprestatie die Schreuder op de mat legt? En dan al die nobodys in de technische staf is echt ongelofelijk.

14 april 2015 om 13:55

Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat dit er wat mee te maken heeft:
http://www.twentefans.nl/nieuws/16149/-miljardair-...
Daarnaast zijn veel fans van FC Twente al lang klaar met de technische staf en de afgelopen weken hebben daar geen (positieve) verandering in gebracht.

Edit: Het artikel heet 'miljardair Wessels wil 35 miljoen in FC Twente steken'

14 april 2015 om 14:36

Ondertussen heeft Wessels al aangegeven dat dit een 'broodje aap verhaal' is. Jammer maar de droom gaat niet door..

14 april 2015 om 16:08

Mulder is de eerste die mag vertrekken van mij! Heeft nog geen enkele speler aantoonbaar beter gemaakt...

14 april 2015 om 18:33

Geen een van de staf heeft iemand aantoonbaar beter gemaakt...toch een van de eisen die je mag verwachten van een trainer lijkt mij

en de beerput gaat verder en verder open . ik zou me nu toch echt zorgen gaan maken als supporter van fc twente .

14 april 2015 om 14:35

Deden we al . Ergens moet er iets positiefs te melden vallen straks! .. blijven we hopen..

En is ook bekend wat de beste man dan verdiend? In principe is de noemer 'lucratief' nogal abstract om daar conclusies uit te trekken, lijkt me.

14 april 2015 om 15:50

@ Gnabry#

Precies, zolang het bedrag niet bekend is kun je hier eigenlijk geen oordeel over vellen. Speculaties kunnen alleen maar mensen onnodig beschadigen in dit soort situaties.

Wat een schandalige vertoning is dit aan het worden. Die Munsterman en consorten hebben deze hele club naar de filistijnen geholpen! Heb medelijde met alle Twente supporters.

14 april 2015 om 12:55

En zijn "rechterhand" is nu de nieuwe voorzitter. Waar is een RVC eigenlijk voor bij Twente, die hebben ook al die jaren in een diepe winterslaap gelegen.

14 april 2015 om 14:23

nee niet in een winterslaap die hebben gewoon alles goedgekeurd waar munsterman mee kwam om hun eigen hagie te redden in de rvc aangezien munsterman toch voorzitter was

14 april 2015 om 14:26

als ze vd laan eruit gooien wie moet dan de salarissen betalen bij twente daarom word hij er dus niet uitgegooid

Er komen inmiddels zoveel verhalen over wanbeleid van Twente naar buiten dat ik gewoon niet meer weet wat wel of niet klopt.

TV-TIP Voorjaar 2025: 10-delige docusoap "hoe Twente financieel naar de afgrond zakte".

Dit is toch te gek voor woorden, als dit waar is... als Schreuder en Pahlplatz dergelijke contracten krijgen, moet Munsterman niet bij een Europese topclub gaan werken. Die is binnen vijf jaar failliet.

14 april 2015 om 12:58

Geen enkel bedrijf, zelfs als ZZP'er zal hij nog te lucratieve deals voor zichzelf maken. Zo schat ik z'n denkniveau momenteel een beetje in

Al weer een lijk uit de kast. Ik heb al gezegd: Munsterman had te veel macht en te weinig tegenspraak.

14 april 2015 om 12:59

Geen controle, dus geen tegenspraak.

14 april 2015 om 13:05

Dit was vorige week al bekend, alleen niemand kan uitleggen wat 'lucratief' in dezer betekent.
Totdat dit wel bekend is valt dit nieuwsfeitje onder de noemer moddergooien

14 april 2015 om 13:16

Waarom is dit dan modder gooien? Zelfs al blijkt het salaris alleszins redelijk is het nog indicatief voor munstermans bestuurstijl hoe dit gegaan is...

14 april 2015 om 14:14

Blijft oud nieuws, dus modder gooien. Daar heeft hij gewoon een punt in.

14 april 2015 om 16:16

@ antonius

Omdat er geen enkel bedrag word genoemd, ja er word lucratief geschreven, alleen is dat een nogal wijd begrip. Vijfduizend Euro immers ook lucratief zijn voor iemand, natuurlijk weet ik dat er waarschijnlijk sprake zal zijn van een hoger bedrag. Alleen zolang er geen bedrag genoemd word is niets meer dan speculatie,waardoor een persoon ook nog onnodig/onterecht beschadigd kan worden.

Daarnaast kun je het deze man toch niet kwalijk nemen dat hij "ja zegt" als hij een gigantisch mooi contract krijgt aangeboden of dat eruit weet te onderhandelen. Of dat er van hem verwacht word dat hij het contract bij de rvc eerst laat toetsen. Ook kun je dit nog geen lijk noemen omdat ook nog niet duidelijk is of het bedrag wat hiermee gemoeid het statutaire bedrag overschrijd waar Munsterman handeling bevoegd voor was. Zolang er geen bedragen boven tafel komen is dit in mijn ogen toch echt moddergooien door alleen maar te speculeren.

14 april 2015 om 13:13

Als er mensen waren met tegenspraak konden ze vertrekken, zie van halst adriaanse preudhomme

14 april 2015 om 14:15

preudhomme is vertrokken omdat die bergen geld kon gaan scheppen in de zandbak, niet omdat hij een probleem met munsterman had

in zijn tijd groeiden de bomen namelijk tot de hemel en werd er voor twetne begrippen extreem met geld gegooid

van halst was de enige die ''mot'' had met munsterman, maar wellicht ging dat alleen om een hoger salaris voor van halst zelf, dat zou me ook niet verbazen

14 april 2015 om 14:35

ohja klopt, preudhomme was meer om het geld. Maar het was zeker zo dat hij niet heel goed met munsterman kon. Munsterman dulde geen tegenstand

En weer een schandalig verhaal erbij.

De economische en sportieve malaise is niet de schuld van de trainers. De club maakt er een zooitje van en dat heeft zijn uitwerking op de sportieve prestaties. Word er zo moe van dat het altijd de schuld is van de trainers.

14 april 2015 om 13:51

De sportieve malaise valt de trainers wel te verwijten. Kwalitatief een redelijke selectie die voetballend niks laat zien. Van het duel in de voorronde EL tot de beker wedstrijd tegen Zwolle dezelfde slappe hap.

14 april 2015 om 18:37

Sportief valt ze zeker te verwijten......er is geen enkele speler die beter is geworden. T voetbal is niet om aan te zien...verschrikkelijk

Sorry maar waarom nu een actie tegen de Schreuder en Technische staf? Wat kunnen die er nou aan doen dat Munsterman blijkbaar deze informatie niet kenbaar heeft gemaakt? Zou om hele andere dingen een actie opzetten want Schreuder en consorten doen hun best in ieder geval om het team gewoon draaiende te houden en is daarnaast, zover ik het weet, helemaal geen verkeerde trainer. Bij twente gewoon kijken of ze hun contracten vrijwillig willen verlagen. Best mogelijk dat een Schreuder dit helemaal niet erg vind.

14 april 2015 om 13:12

Best mogelijk? Scheuder verdient 800.000 per jaar. Dat gaat hij met zijn staat van dienst de komende 20 jaar niet meer verdienen. Ik zou het vanuit persoonlijk standpunt dus heel goed begrijpen als hij geen verlaging wilt accepteren.

14 april 2015 om 13:34

Schreuder verdiend momenteel geen €800.000 per jaar. Hij heeft een oplopend contract waardoor hij alleen in zijn laatste contractjaar (2018/2019) een bedrag van €800.000 krijgt.

14 april 2015 om 20:20

Klopt, op TV zeiden ze gisteren dat hij momenteel 650.000 euro per jaar verdiend dat de komende jaren op loopt tot 800.000 euro.

14 april 2015 om 13:23

Dat zijn 2 los van elkaar staande zaken. Wat Schreuder met dit team en deze spelers laat zien is belachelijk. Hoe kun je bijvoorbeeld Engelaar en Schilder nog in de basis zetten?
Wat we om de 2 weken in het (duurbetaalde) stadion zien is ronduit bedroevend.

14 april 2015 om 14:10

Schreuder is een incapabele coach, hij zou nooit het maximale uit deze selectie kunnen halen. Volgend jaar moeten we met kwalitatief mindere spelers werken, het is dan zaak dat we een trainer hebben die hier het maximale uit kan halen (zoals Jans bij Zwolle doet). Hier is Schreuder het de juiste trainer voor.

Altijd al gezegd Monsterman is een walgelijk persoon die alleen aan zichzelf en zijn rekening denkt!!!
Heeft zelf 1 club kapot gemaakt want hoe moet twente hier nu uitkomen ???

14 april 2015 om 17:12

apart verhaal he.
Zeker als je ook nog eens terugdenkt aan de actie met de pamfletten "twente is van ons" waarmee hij op de foto staat.

Wat was het nut van die actie vraag je je dan af.

Hij is er zelf alleen maar beter van geworden!
Heb je een woord voor: Bloedzuiger dat is joop

14 april 2015 om 14:44

Ik neem het hier niet op voor Munsterman, dat verdient hij ook niet. Maar ik neem het wel op voor de waarheid. Munsterman was Nederlands Enige onbezoldigd directeur. Bovendien heeft hij er tot nu toe alleen nog maar privégeld ingestoken, wat ie (nog) niet heeft kunnen terugverdienen. Dus hij is er beslist niet beter van geworden. Financieel niet en nu qua reputatie ook niet meer.

14 april 2015 om 14:51

Dat onbezoldigde gold alleen voor de rechtstreekse relatie, indirect en via omwegen allerminst. Daarom was zijn gekoketteer ermee ook zo misplaatst.

15 april 2015 om 09:35

Daar moet je me dan eens meer over vertellen

De beerput word verder opengetrokken. De heer Munsterman kwam nog tijdje terug nog bij Voetbal International doen alsof zijn neus bloedde.

Verbaas me als supporter elke dag weer. Wat nu weer naar boven komt.

´´lucratief´´, met dat woord kunnen we niet heel veel, er staat namelijk geen getal bij...enigste wat mensen zich kunnen bedenken bij lucratief is dat het om een enorm geldbedrag gaat, maar anderzijds wordt dit klakkeloos overgenomen terwijl er nog niks bekend in ten zake van Pahlplatz.

Het zou een stuk makkelijker zijn als er cijfers bij kwamen kijken, dan kunnen we discussiëren..

Het blijft toch verbazingwekkend dat de organisatie van Fc Twente dermate was ingericht dat een voorzitter beslissingen kon maken waar andere bestuursleden niets of nauwelijks iets van afweten. Het vertrouwen in Munsterman was groot, dus van controle zou weinig sprake zijn geweest. Dat Munsterman tegelijk voorzitter/directeur van de club was en voorzitter van RVC (hij controleerde dus zichzelf) is natuurlijk ook te gek voor woorden. Hoelang is dit eigenlijk zo geweest?

Uiteraard blijft Munsterman eindverantwoordelijke voor deze rotzooi, maar ik geloof niet dat er nooit momenten zijn geweest waarop andere bestuurders konden ingrijpen. Of was de macht cultuur zo groot dat niemand iets durfde te zeggen?

Volgens van der laan waren tijdens de persconferentie afgelopen vrijdag nu toch echt alle lijken uit de kast. Niet dus. Alweer een leugen kennelijk. Pahplatz senior heeft jaren met Joop gewerkt bij Wegener. Tel uit je winst. Loyaliteit wordt gekocht, net als met schreuder. Zodat de spelersbeleggingen van Joop en Aldo door loyalisten konden worden begeleid.

14 april 2015 om 15:24

Huh?
Wat heeft Theo bij Wegener gedaan dan?

14 april 2015 om 15:31

Advertentieverkoper voor de huis-aan-huis bladen.

14 april 2015 om 15:53

Ohw, dat wist ik niet. En vanwaar jouw complottheorie?
Wat heeft daar aanleiding toe gegeven?

Mijn hoger management geeft mijn zoon bijvoorbeeld echt geen supercontract alleen omdat hij mijn zoon is..

14 april 2015 om 16:19

Jansenjoenite
Munsterman nam wel meer vriendjes aan - allemaal een dik contract hoor .

Zakenvriendjes , buurmannen , atc vriendjes allemaal bij Twente aan de slag met goed salaris en lease auto vd zaak.

Kom op he , vorig jaar was er voor de vrijwilligers al geen geld meer dat was al een teken aan de wand.
Na de doyen constructies en externe financiers was het toch wel helemaal duidelijk niet ?

Als iemand tegengas gaf werd die eruit gewerkt ( van Halst )

14 april 2015 om 17:04

Laten we even vaststellen dat Theo Pahlplatz een icoon is bij Twente en dat een vermeend baantje bij Wegener echt niet noodzakelijk is om zijn zoon bij Twente aan het werk te houden. Alleen al de naam Pahlplatz wil je voor altijd aan Twente verbonden zien.

Daarbij heeft Boudewijn zelf genoeg kwaliteiten om allerhande trainingen te verzorgen. Een techniek trainer kun je om die reden prima voor lange tijd vastleggen. In de tekst wordt dan vervolgens gesproken over een "lucratief" contact door de verzuurde journalisten van Tubantia. Overigens stond het bericht eerder zonder de term lucratief op de website van Tubantia, heeft iets weg van sensatie zoekerij.

14 april 2015 om 18:49

Ben het grotendeels met je eens hoor. Theo pahlplatz en Boudewijn hebben zelf ook hun verdiensten. Denk dat het wel zo is dat deze bescheiden mensen voor munsterman ook gemakkelijk zijn / waren om eigen doeleinden na te streven. In ieder geval gaan ze niet in de weg liggen. Vind echter niet dat de Tubantia blaam treft. Als je zo arrogant en hautain te werk gaat als munsterman dan moet je er niet vreemd van opkijken dat mensen extra gemotiveerd zijn dingen te brengen. Volstrekte objectiviteit bestaat volgens mij niet.

Zou iemand me kunnen vertellen wat er precies gebuert bij de club volgens mij klopt er iets niets niet elke keer is ereen nieuwe verhaal het word hoogst tijd dat iemand de waarheid zegt het zou heel goed zijn voor de suportters voor twente en voor iedereen dank je wel

14 april 2015 om 22:50

De waarheid is toch allang bekend? Twente is technisch failliet en wordt op de been gehouden door de voorzitter die maandelijks uit eigen zak de lopende rekeningen voorschiet. Er moet drastisch bezuinigd worden om een echt faillissement af te wenden en weer toe te groeien naar een gezonde club. Vandaar de club daarmee begonnen is en geen contracten verlengd, veel mensen moeten afvloeien, er wordt bezuinigd op de jeugd, vrouwenteam weg etcetera. Alleen zijn er een aantal individuen die met Munsterman lang lopende contracten hebben afgesloten waardoor die niet zomaar weggestuurd kunnen worden. Schreuder was al bekend, nu is ook bekend geworden dat Palplatz een langlopend contract heeft.

Heeft iemand enige betrouwbare informatie over het bedrag dat onze club jaarlijks aan recette/seizoenkaarten van de supporters ontvangt?
Daar ben ik benieuwd naar,alvast bedankt voor de info.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren