Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Rutten had PSV geen kampioen gemaakt, hij maakt het nu weer niet af’

Laatste update:
/

PSV stevent af op de eerste landstitel sinds het seizoen 2007/08. Nadat Sef Vergoossen de Brabanders kampioen maakte, lukte het achtereenvolgens Huub Stevens, Dwight Lodeweges (interim), Fred Rutten, Phillip Cocu (interim) en Dick Advocaat niet om de schaal binnen te halen. Nu lukt het Cocu als zelfstandig hoofdcoach alsnog en daar zijn Willy en René van de Kerkhof blij mee.

De tweeling zegt bij Omroep Brabant dat de titel verdiend is. Ze hoopten er al langer op en zien uit naar de festiviteiten, want zo veel viel er de laatste seizoenen niet te vieren in Eindhoven. “Er is eigenlijk geen goede prestatie geweest, de afgelopen zeven jaren. PSV heeft niet op topniveau kunnen acteren en dan zie je, dat een club niet lekker in z’n vel zit”, merkt Willy. “Met name de laatste twee jaar is PSV in rustiger vaarwater terechtgekomen, een nieuwe weg met eigen talent.”

/

“Dat gebeurde met een goede trainer en staf en het is langzaam opgebouwd. Dan zie je toch dat talent bij elkaar komt. Als je dat kunt smeden, heb je een goed team”, aldus de oud-voetballer. Hij zegt dat Memphis Depay en Georginio Wijnaldum de ‘exceptionele talenten’ waren die voorop liepen in de groep en dat Andrés Guardado gezien mag worden als de slagroom op de taart. René geeft aan dat het veroveren van de titel onder Fred Rutten niet zou zijn gelukt, dit seizoen.

“Nee, echt niet. Hij zit nu bij Feyenoord en hij maakt het weer niet af. Als het moeilijk wordt, dan gaat-ie weer. Ik moet wel zeggen dat Feyenoord te laat is mee gaan doen in de competitie. De eerste tien wedstrijden hebben ze enorm veel punten verspeeld. Ze hebben een goede periode gehad, maar Fredje stapt op en maakt het niet af.”

Denk jij dat de komende landstitel een succesvolle tijd voor PSV inluidt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Raar om Rutten de schuld ervan te geven dat Feyenoord geen kampioen wordt.

13 april 2015 om 13:21

Inderdaad raar, en bovendien denk ik dat Rutten PSV wel kampioen had gemaakt. Je kunt zeggen van Rutten wat je wilt, Feyenoord heeft dit seizoen toch misschien wel het beste voetbal gespeeld. Bij Ajax is het hele jaar al slappe hap (helaas) en bij PSV is het vooral via de counter. Alhoewel dat natuurlijk gewoon z'n vruchten afwerpt.

Maar PSV wordt kampioen vanwege de beste selectie. Sterkhouders als een Depay die nu op topniveau zit in de Eredivisie, net zoals Wijnaldum en De Jong. Guardado erbij als de ervaren man en aanjager. Maar ik kan niet zeggen dat ik Cocu zo'n geweldige trainer vind. Vorig jaar heeft ie gewoon hard gefaald.

PSV inderdaad 7 heel magere jaren gehad. Toen Ajax 7 jaar geen kampioen werd, werd het wel bijna elk jaar gewoon 2e. PSV in de laatste 6 jaar maar 1x tweede. 3x derde plaats en zelfs 2x vierde. Dat is gewoon heel erg matig voor een club als Psv.

13 april 2015 om 13:33

Ik denk dat ik nog als trainer van psv dit jaar kampioen was geworden. Het heeft bijna geen 1x tegen gezeten voor cocu dit seizoen, weinig schorsingen en blessures.
Maar om nou te zeggen dat feyenoord onbetwist het beste voetbal speelt dit seizoen? gebaseerd op?? Het beste voetbal ga ik toch associeren met resultaat, het kan namelijk zijn dat je af en toe punten laat liggen. Maar ''het beste voetbal'' moet toch zeker wel 85 van zijn wedstrijden kunnen winnen...

Tuurlijk, af en toe maakt psv gretig gebruik van de counters, maar het is vrij kort door de bocht om te zeggen dat ze het structureel doen??

13 april 2015 om 13:37

Het woordje onbetwist heb ik niet gebruikt, ik zeg alleen dat ik vind dat Feyenoord misschien wel het beste voetbal heeft gespeeld. Kijk anders alleen even de toppers terug. Ze hebben er uiteindelijk maar 1 gewonnen van de 4 tegen Ajax en Psv, maar ze hadden ze ook alle 4 gewoon kunnen winnen.

En dat het beste voetbal 80% moet winnen is onzin, dat geld misschien voor de kampioen. Maar Feyenoord heeft hele goede wedstrijden ook gewoon afgewisseld met hele slechte. En die ondergrens heeft PSV niet gehad. Maar in de wedstrijden die Feyenoord won, speelden ze vaak erg goed voetbal.

13 april 2015 om 14:01

Meegezeten met blessures? Depay is er weken uitgeweest guardado ook een paar wedstrijden en arias ligt nu ook al meer dan een maand in de ziekenboeg.

13 april 2015 om 14:33

@romboncu
Ach komop, dat maakte psv niet opzienbarend zwakker. Het was anders geweest als er in een periode meerdere beslissende spelers afwezig waren.

@silverfront
Tuurlijk, wedstrijden die zij wél wonnen, deden ze op enkele na overtuigend. Maar waarom konden zij die overtuiging niet opbrengen in de verloren wedstrijden? Ik vind dat als je een team over de gehele competitie bestempeld als best voetballend team je dat terug moet kunnen zien op de ranglijst. En als team dat het best voetbalt wél 18 punten achter op de koploper staat, moet je misschien gaan afvragen of ze wel over de gehele competitie wel goed voetballen en niet enkele wedstrijden...

13 april 2015 om 15:12

Feyenoord heeft het beste voetbal gespeeld. Ja hoor vriend natuurlijk. Je staat potverdrie niet eens een straatlengte achter maar een heel dorp! En niet alleen op punten maar ook nog eens op doelsaldo! Ik moet zo lachen om die Feyenoord fans die dit soort teksten maar blijven roepen. Ongelooflijk. Het beste voetbal wordt gespeeld door de ploeg die dik en dik verdiend boven aan staat en volgende week kampioen gaat worden. Niet door Feyenoord.

Als je al sinds 1999 (!!) geen kampioen bent geworden van Nederland dan zou ik gewoon geen grote mond open trekken tegen ploegen als PSV of ajax over goed spel en zo. Dan zou ik zeggen tel je zegeningen en pak lekker die derde plek en ga het volgend jaar weer eens proberen met je goede spel.

13 april 2015 om 15:34

@war75

Als je goed gelezen had, kun je zien dat ik niet eens een Feyenoord supporter ben maar een Ajacied. En tuurlijk speelt Feyenoord over het hele seizoen bekeken niet het beste voetbal. Maar in de toppers wel ja. Maar door de wisselvalligheid staan ze inderdaad ver achter en verdienen ze het ook niet om kampioen te worden. PSV wordt gewoon terecht kampioen, ik gaf alleen aan dat ik Feyenoord op momenten wel het beste voetbal heb zien spelen. In de Arena bijvoorbeeld, maar ook in de kuip thuis tegen Ajax en Psv.

13 april 2015 om 13:30

Klopt, het is ook raar dat René en Willy een podium krijgen waarop zij hun gedachten vrij kunnen laten spreken. Want op enige intelligentie heb ik beide heren nog niet betrapt.

13 april 2015 om 15:17

Zoals Gijp treffend zei: 'normaal weten twee meer dan een, alleen bij dit tweetal heb ik daar mijn twijfels over.'

Ze deden ook beiden mee met de nationale IQ-test, kwamen uit op een score van 83 en 87. Dus op intelligente uitspraken zou je ze niet snel betrappen.

13 april 2015 om 16:12

Als er iemand is die niets moet zeggen over wijsheid dan is het van de gijp zelf wel.

Zo gek is het niet dat deze twee club iconen een podium krijgen, ze zijn nog vaak op de club aanwezig en dan is het niet heel gek dat de (regionale) media af en toe een microfoon onder de mond houdt. Je kunt vervolgens je twijfels erbij zetten waarom voetbalzone er wekelijks aandacht aan besteedt.

13 april 2015 om 14:55

Hoezo is dat raar? De feiten spreken toch voor zich. Hij heeft enkel de KNVB-beker gewonnen. En verder heeft hij helemaal niets gewonnen. Deze man is een ideale tweede man. Maar hij is zeker geen hoofdcoach. Daarvoor mist hij teveel.

Kom op he. Is toch logisch dat Feyenoord niet mee kan doen. Ik vind een derde plaats een prima prestatie met dat team en mogelijkheden.

13 april 2015 om 14:17

Als je ziet hoe de aanval speelde tegen PSV toen boetius en achahbar speelden zie je dat Feyenoord aanvallend te lang afhankelijk is geweest van opportunistische aanvallers als manu en kazim. Dat valt rutten zeker aan te rekenen.

Als al je aanvallers houthakkers zijn krijg je geen mooie soepele aanvallen..

Sorry hoor, maar dat eigen talent is een broodje aap verhaal. Alle jeugdspelers die doorbreken, komen van andere clubs. Zowel Willems als Locadia De enige die enigsinds als zelf opgeleide speler geldt is Depay. Verder breekt er nog weinig talent echt door. PSV wil graag de opleidingsclub zijn, maar laat het opleiden over aan andere clubs en pikt ze op het juiste moment op.

Verder vind ik het ook slap om zo op Fred af te geven. Fred heeft het bij PSV niet opgegeven, hij is ontslagen. Daarna zou de grote heilige Advocaat wel even kampioen worden. Hij kreeg Mark van Bommel erbij, maar faalde alsnog.

Dat ze dit jaar kampioen worden is vooral te danken aan het falen van Ajax. De enige concurrent dit jaar, die het keihard laat afweten. Het mag ook wel een keer naar die gekregen miljoenen van de gemeente. Ik moet nog zien wat er volgend jaar gebeurd als de sterkhouders vertrekken.

13 april 2015 om 13:18

Depay is op zijn 11e naar PSV gegaan, als je dat niet eigen jeugd mag noemen, wanneer mag dat dan wel?

Edit: Stukje naar ik op reageerde is een klein beetje veranderd. Maar Depay is wat mij betreft wel wat meer dan "enigszins(en dus niet enigsinds) zelf opgeleid". Jezoen Zoet zou je bijvoorbeeld als enigszins zelf opgeleid kunnen beschouwen. Depay en Hendrix zijn gewoon 100 PSV jeugd.

Ik vind het ook redelijk overdreven om te zeggen dat PSV dit kampioenschap mag danken aan het falen van Ajax. Met het punten aantal waar PSV op afstevent(88) was je voor het laats in 1998 niet kampioen geworden. In de afgelopen 10 jaar was je zelfs 7 keer met 10 punten voorsprong kampioen geworden. Dat kan je wat mij betreft niet het "falen" van Ajax noemen.

13 april 2015 om 13:27

Hij zegt toch ook dat je Depay als zelf opgeleid mag beschouwen?

13 april 2015 om 13:29

Dat stond er dus nog niet toen ik op reageren drukte. Maar toen mijn reactie werd geplaatst was dit aangepast en vandaar dat ik dus ook mijn reactie heb aangepast.

13 april 2015 om 18:06

De grens bij PSV voor eigen jeugd is 10, voor Ajax is die ineens 16, algemeen bekend.

13 april 2015 om 13:19

Falen van Ajax? Je kan ook gewoon zeggen dat PSV dit seizoen gewoon een paar klassen beter is over het hele seizoen heen.

13 april 2015 om 13:19

Ajax heeft volgens mij niet veel minder punten als vorig jaar. PSV heeft nu al meer punten dan Ajax het hele vorige seizoen. Dus je kan ook zeggen dat PSV stappen heeft gemaakt en Ajax stil is blijven staan in de ontwikkeling.
Ik denk niet dat het Rutten zijn schuld is dat Feyenoord dit jaar geen kampioen is geworden. Feyenoord heeft gewoon te weinig scorende spelers. En ze hebben pech dat talenten als Vilhena en Boetius stilstaan in hun ontwikkeling.

13 april 2015 om 13:20

dan noem mij eens een ploeg die niet vroeg of laat door de gemeente gesteund is ? zowel ajax alsook feyenoord hebben die steun gekregen .

13 april 2015 om 13:21

Ga je niet verlagen tot jaloers gedrag. Dat de supporters van andere clubs (psv en Feyenoord met name) roepen dat Ajax de laatste jaren kampioen is geworden door het falen van de concurrentie wil nog niet zeggen dat wij (ajax) dat ook moeten roepen.

PSV is gewoon de terechte kampioen dit jaar, ze hebben het op eigen kracht gedaan.

13 april 2015 om 13:27

dat heeft niks met jaloers gedrag te maken van feyenoord en psv , ik ben roda jc supporter . ajax is inderdaad kampioen geworden in het laatste jaar door het nog slechter presteren van andere ploegen , niet omdat ze zelf zo goed speelden . maakt toch ook niet uit ?

13 april 2015 om 14:04

Oke dan heb ik niets gezegd, mijn fout.

Ik vind gewoon dat degene die kampioen wordt dat verdient, omdat ze beter zijn dan de anderen. Ik vind dat je (jij niet alleen, geldt voor vele anderen) de prestatie van de ploeg die kampioen wordt omlaag praat door te zeggen dat de concurrenten gefaald hebben.

13 april 2015 om 14:26

Ach, eigenlijk word je toch altijd kampioen omdat de concurrentie faalt? Anders zouden zij wel kampioen worden 😋

13 april 2015 om 14:32

Ja dus dat hoeft toch niet elke keer benoemd te worden?

13 april 2015 om 14:54

In principe wel, of je moet alle wedstrijden hebben gewonnen, maar dan is de concurrentie er weer in gefaald jou af te stoppen tijdens de onderlinge duels.

Ik denk dat het toepasselijker is om te zeggen dat de concurrentie niet de verwachtingen waar heeft gemaakt. Maar ik ben slechts een ziel in een land met 10 miljoen voetbalfanaten.

13 april 2015 om 13:22

Ajax haalt net zoveel als afgelopen seizoenen. Ik gok zomaar dat je toen niet riep dat ze faalden? Het verschil is gewoon dat psv veel punten pakt en sinds ronde 2 al bovenaan staat.

13 april 2015 om 13:23

Hendrix en Zoet vergeten? Als talent goed genoeg is dan spelen ze zeker. En zeg alsjeblieft niet dat PSV kampioen is geworden omdat Ajax het laat afweten. Ajax haalt evenveel punten als in de jaren dat ze kampioen werden. PSV heeft de meeste goals gemaakt, de beste resultaten geboekt tegen de top 5, het minst aantal tegengoals, als team gespeeld, veel meer punten binnen gehaald en vaak genoeg karakter getoond. Veel ingrediënten om kampioen te worden, niet?

13 april 2015 om 13:24

Ik ben het helemaal met je eens, maar zelfs als fan van Ajax zijnde, moet ik bekennen, zij het in mindere mate, dat Ajax ook veel talent op latere leeftijd bij andere clubs weg haalt. In mijn ogen is Feyenoord een echte, echte opleidingsclub.

Verder vind ik het ook heel zwak dat deze muppets afgeven op Fred Rutten. We kunnen het ook omdraaien. Philip Cocu was met dit Feyenoord ook geen kampioen geworden. Een trainer is zo goed als zijn spelersmateriaal en ik betwijfel het ten zeerste of Feyenoord beter had gekund dit seizoen.

13 april 2015 om 15:39

Mooi om te zien dat de opleiding van feyenoord erkent wordt. On: Psv heeft gewoon de beste selectie momenteel. Ik ben van mening dat Rutten geen enkele club effe kampioen maakt, zowel bij psv, vitesse en feyenoord is er gerotzooi Geweest. Hij kan teams mooi voetbal laten spelen, maar komt zelden zelf consistent over. Ik had ook wat meer verwacht dat boetius en vilhena beter zou maken. Hij zou zogenaamd iemand zijn die jeugdspelers beter maakt. Vind dat erg meevallen. Cocu vind ik ook een trainer van niks....faalde dik borig jaar. Maar met deze selectie is het niet al te moeilijk lijkt me.

13 april 2015 om 13:25

doet pijn he? dat psv kampioen wordt. en hoezo maakt ajax psv kampioen psv heeft al meer punten dan d kampioenschappen van ajax de laatste 2 seizoenen.

id de opstelling eigenjeugd in hoofdletters, en anders wie is dan de eigen jeugd van ajax? dan heeft alleen feyenoord nog eigen jeugd.

ik zie je op het stadhuisplijn zondag? houdoe en de routen uit brabant

zoet
BRENET
rekik
bruma
WILLEMS
wijnaldum
HENDRIX
guardado
narsingh
LOCADIA
DEPAY
13 april 2015 om 13:35

@timhelmond1913

Willems komt van Sparta; Locadia, Hendrikx en Brenet spelen normaal gesproken geen basis.

13 april 2015 om 13:29

Hahahaha wat een grap, PSV is op alle fronten beter dan Ajax op dit moment, zal volgend jaar weer anders kunnen zijn als straks de grote leegloop bij PSV gaat beginnen, maar PSV is kampioen door PSV en niet door het falen van Ajax.

13 april 2015 om 13:30

Zoet, Brenet, Hendrix en Tamata ook enigzins. Buiten Feyenoord zijn er maar weinig clubs in Nederland die spelers van jongs af aan hebben opgeleid, Ajax haalt ook alleen maar spelers uit Scandinavië dus dat is een argument van niks.

Ik heb niets tegen Rutten en vind hem een uitstekende trainer maar feit is nu eenmaal dat hij geen kampioenmaker is, het is telkens net niet en dat is best jammer aangezien hij zijn teams altijd wel leuk laat voetballen.

"dat ze dit jaar kampioen worden is vooral te danken aan het falen van Ajax". Dat geldt ook voor Ajax de afgelopen jaren dat hun concurrenten het lieten afweten. Ajax heeft in vergelijking met vorig seizoen rond hetzelfde aantal punten als dat ze nu hebben, daaruit kun je concluderen dat PSV dit seizoen gewoon goed heeft gepresteerd en veel constanter was dan de rest en gewoon terecht kampioen is geworden.

13 april 2015 om 14:18

Wij doen niet mee aan die eigen jeugd hype,ik wil een top elftal zien die elk seizoen mee strijd
om het kampioenschap, of het eigen jeugd is of nie interesseert mij helemaal niks.

13 april 2015 om 14:19

@wim_d het falen van ajax? Haha grapjas. Ajax heeft al meer punten dan waar ze kampioen mee werden de laatste jaren :'

13 april 2015 om 17:56

Wie heeft Depay laten debuteren bij Psv? En vervolgens Depay altijd al het vertrouwen gegeven? Juist ja Cocu, die heeft ook echt wel een belangrijke ontwikkeling gespeeld bij de ontwikkeling van Depay hoor.

Brands heeft PSV kampioen gemaakt, niet Cocu. Al vind ik het wel knap dat hij de verdediging zo goed op de rails heeft gekregen. Dat was toch het zorgenkindje van een seizoen eerder. Al zal Guardado daar ook een groot aandeel in hebben en dat komt dan weer door Brands

13 april 2015 om 17:54

Cocu heeft ook een groot aandeel gehad in met na de komst van Guardado hoor. Guardado heeft ooit aagegeven dat Cocu hem gebeld heeft en dat dat hem heeft overgehaald. Cocu is natuurlijk gewoon een bekende speler, o.a. oud aanvoerder van Barcelona. Als hij dan Guardado opbelt in het Spaans helpt dat echt wel om een speler aan te trekken hoor.

Tja, diegenen die roepen dat Wijnaldum een buitengewoon talent is hebben er oftewel geen verstand van of zijn clubgeorienteerd. Wijnaldum laat het in de grote wedstrijden noot zien. Komt inzicht tekort. Depay wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, maar als hij in deze mate zelfzuchtig blijft kun je hem ook afschrijven.

13 april 2015 om 13:53

Hoeboe, helemaal mee eens! Ook internationaal in Oranje voegt hij niks toe. Ik vind Wijnaldum ook geen topvoetballer.

13 april 2015 om 14:03

Ik kan me nog een wedstrijd in amsterdam herinneren waarin hij de beste van het veld was.

Rutten is gewoon een zeer matige trainer die veel fouten heeft gemaakt. Ik ben blij dat we bijna van hem af zijn. Wat een drama.

13 april 2015 om 13:36

Heeft toch ook voldoende goede dingen gedaan? Feyenoord speelt meer dan uitstekend voetbal, dat is de basis voor een goede toekomst lijkt me.

13 april 2015 om 13:41

Ja, Boëtius en Vilhena hebben nog een contract tot 2016 en misschien vertrekken ze over een paar maanden. Allemaal dankzij Rutten.

Zo goed ziet de toekomst er dus niet uit. En dan heb ik het niet alleen over het vertrek van deze twee talenten. Maar ook over het eventuele vertrek van Clasie. Je bent dan 3 spelers kwijt.

Rutten gooit Bilal telkens op de tribune terwijl Te Vrede wel op de bank mag plaats nemen. Hij weet toch dat hij er niet meer in komt. Waarom Bilal dan niet op de bank? Wij hadden hem tegen Willem ll de laatste 10 a 15 minuten goed kunnen gebruiken. Manu was helemaal leeg.

13 april 2015 om 14:02

@rbn_

Denk je niet dat in het geval van Boëtius en Vilhena Rutten gewoon gelijk heeft? Grote talenten, dat snap ik, maar er wordt veel meer gevraagd in de top en ik denk dat Rutten de aangewezen man is om dat soort jongens te prikkelen. Als het niet loopt zoals je wilt ben je bankzitter. Zo werkt het bij Feyenoord, zo werkt het ook bij Southampton.

Vergeet niet dat Rutten ook veel heeft verloren. Dit jaar zijn jullie opnieuw begonnen en zijn er wedstrijden gespeeld waarin Feyenoord domineerde. Denk aan de periode voor kerst en de wedstrijden tegen ons en Ajax. Feyenoord speelde veel wedstrijden dominant. Cocu kreeg PSV pas na ruim een jaar aan de praat, het voetbal had geen achterliggende gedachte. Bij Feyenoord - Besiktas zag je al, in de uitwedstrijd) de hand van Rutten. Dat is gewoon goed trainerswerk.

Kijk, dat Bilal op de tribune zit ligt toch echt aan die jongen zelf. Rutten is echt niet gek dat ie een miljoenenaankoop laat toekijken. Bilal zal zélf meer moeten brengen. Dat is topsportklimaat zoals Rutten het zelf noemt. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik alleen wedstrijden van Feyenoord bekijk, nieuws erom heen niet. Misschien traint Bilal juist heel goed, ik weet het niet.

@frtorres

Kongolo lijkt mij toch wel sterker dan vorig jaar? Hij maakt vaak genoeg fouten maar verdedigen is ook een ervaringsvak. Dit is zijn eerste jaar op het hoogste niveau. Dat van Beek het wel oppikt binnen een jaar ligt aan van Beek zelf. De ene leert sneller dan de ander lijkt me.

Wat ik ook hier boven zeg, Rutten is net een jaar begonnen. Ik snap waar de kritiek vandaan komt want ik heb vorig jaar Cocu meegemaakt en dat was geen pretje, maar je ziet dit jaar dat het talent samenkomt en dat er ook resultaat behaald wordt. Ik verwacht veel van Feyenoord, juist omdat er dit jaar enorm veel is klaargelegd voor de toekomst. Feyenoord heeft dominante wedstrijden gespeeld, dus het positiespelletje beheersen ze uitstekend en dat komt goed van pas als Giovanni straks hoofdcoach is.

En nogmaals, Rutten zet talenten echt niet ernaast omdat ie geen vertrouwen heeft. Boëtius, Vilhena en Bilal staan niet zomaar stil. Juist Rutten is een man die oog heeft voor dit soort jongens, maar ze zullen het ook vooral zelf moeten afdwingen, Feyenoord wilt mee doen om de titel, dan kun je niet extra lief zijn tegenover bepaalde talenten.

13 april 2015 om 14:08

Het ligt niet aan de talenten. Begin van het seizoen had hij en zijn vader een goed gesprek met Feyenoord. Hij zou een belangrijke speler worden en de toekomst zag er goed uit. Tot meneer Rutten kwam die per se zijn lieveling El Ahmadi wilde hebben. Dat vond ik nog niet eens zo slecht omdat hij een ervaren speler is. Alleen ik verwachtte een andere rol voor Vilhena. Hij speelde vorig seizoen bij vlagen erg goed. Dat zie je ook aan zijn statistieken. 6 goals en 7 assists. (. El Ahmadi heeft dit seizoen 1 goal en 2 assists). Maar nee, hij kwam direct op de bank te zitten. Rutten gaf meerdere malen aan dat Vilhena geen optie is als aanvallende middenvelder (plek van Immers) terwijl Vilhena vroeger bij Oranje en Feyenoord wel als aanvallende middenvelder heeft gespeeld. En ook nog eens goed heeft gespeeld.

Waar ik het meest teleurgesteld in ben, is het feit dat Rutten liever met oudere spelers werkt. Volgens mij wilde hij op hele korte termijn resultaten boeken maar dat hebben wij één keer geprobeerd en dat is mislukt. Waarom wilde hij anders Chery en Havenaar hebben. Plus hij had al Vermeer, El Ahmadi en Toornstra gehaald.

Als het dus even tegen zit, raken wij 2 voor Eredivisie begrippen toptalenten kwijt. En ik zou daar enorm van balen als ze daadwerkelijk weg gaan.

13 april 2015 om 15:42

Idd

13 april 2015 om 16:13

@rbn_

Ik begrijp zeker wat je bedoelt, Rutten heeft ook bij PSV gezegd dat hij met de jeugd wilde werken, maar ook hij haalde ervaren spelers. Bij Feyenoord kan ik me dat wel voorstellen, want ik denk niet dat Feyenoord derde was geworden met enkel de jeugd. El Ahmadi, Toornstra en Vermeer zijn toch belangrijke pionnen in het elftal. De kritiek op Rutten was vele malen erger geweest als hij enkel met de jeugd had gewerkt, want dan was ook je selectie te klein bijvoorbeeld. Daarbij is concurrentie voor de jongelingen echt niet verkeerd, en denk ik nogmaals dat Rutten een prikkel wil geven aan die jongens, want zo gaat het er nou eenmaal aan toe in de top.

Maar goed, ik snap je teleurstelling, ik had zelf ook heel graag Vilhena als vaste waarde gezien, dat hij talent heeft staat buiten discussie. Maar er moet wel een selectie staan. Zoals het er nu naar uit ziet zal er ook volgend jaar genoeg concurrentie zijn voor de jongere spelers. Dat is alleen maar goed lijkt me.

Maar los van zijn selectiebeleid, ik denk wel dat Rutten een duidelijk systeem heeft ingebouwd in het huidige Feyenoord waarmee er veel goede wedstrijden zijn gespeeld. Ik hoop voor jullie dat die lijn wordt doorgetrokken naar volgend jaar en dat er successen mee behaald worden, want ik denk Gio en Van Gastel verder gaan met het werk van Rutten op voetballend gebied.

13 april 2015 om 13:50

Rbn, overdreven hoor vind ik. Rutten heeft uitstekend gedaan zonder spits, en had echt pech in de toppers. Ze waren in alle laat beter, en het afgeven van deze twee trekpoppen is zo laag! Met deze selectie van Psv, was Rutten ook kampioen geworden.

13 april 2015 om 13:56

Zoals Frtorres hierboven al aangaf. Wie is er beter geworden onder Rutten? Alleen Van Beek maar voor de rest valt het tegen. Vergeet niet dat Boëtius en Vilhena een contract tot 2016 hebben. Vilhena had in het begin van het seizoen een goed gesprek met Feyenoord gehad. Hij zou een belangrijke speler worden maar Rutten heeft dat compleet genegeerd. Hij wilde het liefst nog meer middelmatige spelers hebben zoals Havenaar, Chery, Labyad etc.

Hij beseft toch ook wel dat wij het van onze jeugd moeten hebben? Hoe durft hij dan spelers te eisen/vragen. Hij had zich beter kunnen focussen op onze talenten. Hij liet tegen Willem ll weer Vilhena warm lopen, maar hij kwam er weer niet in. Niet de eerste keer dit seizoen. Hij liet hem op 4 a 5 andere posities focussen maar zodra hij één partij minder speelde, werd hij gelijk weer gepasseerd. Hoe wil je een talent kapot maken. Ik vind het een schande.

En op één of andere manier durft/wilt hij niet zijn lievelingetjes passeren. Denk dan aan Immers en Kazim. Achahbar maakte 4 goals in 3 wedstrijden als spits. Toch mocht Kazim als spits spelen en Achahbar als rechtsbuiten. Waarom?

Immers speelde tegen Willem ll weer eens dramatisch, eigenlijk heel het seizoen al. Waarom wordt hij nooit gewisseld. Dat is toch geen topsportklimaat? Iedereen heeft een concurrent behalve Immers.

Bilal heeft ons 2.5 a 3.5 miljoen gekost. Hij heeft potentie maar het komt er helaas nog niet uit. Waarom zet hij hem telkens op de tribune maar mag Te Vrede wel plaats nemen op de bank? Iedereen weet dat hij aankomende zomer weg is. Gebruik dan Bilal. Die hadden wij trouwens goed kunnen gebruiken tegen Willem ll.

Ik ben dus blij dat hij weggaat want ik vind Rutten wel degelijk dramatisch.

13 april 2015 om 15:32

Is het de taak van de trainer dan om spelers beter te maken? Altijd dat domme gelul. Hij is verdediger geweest dus hij zou buitenspelers beter moeten maken? Daar heb je spitsentrainers, keeperstrainers voor etc. En hij doet het met zijn technische staf, dus gio volgend jaar wordt 1 groot drama want niemand wordt beter? Boetius heeft vertrouwen genoeg gehad en is dramatisch, misschien wel teveel opgehemeld aangezien hij een x aantal wedstrijdjes leuk was maar voor de rest vrijwel altijd matig. Op het middenveld hebben we nu veel te veel spelers daarom mag vilhena achteraan sluiten, het is een jong ventje. Als die niet bijtekend is hij gewoon zielig. Dus als je 20 bent mag je een basisplek eisen ofzo? El ahmadi is gewoon beter simpel. Van beek is wel beter geworden, laat hij nou net als rutten een verdediger zijn..

Simpel dat kazim speelt. Hij is sterker en houd de bal vast. Achabar kan dat minder, ja scoorde 2 goals tegen psv maar dit was ook compleet uit het niets, hij is gewoon te klein om als spits te spelen. Linksbuiten of 10 is het best voor hem.

Koeman speelde ook altijd met immers ookal was hij dramatisch, immers wordt door elke trainer geliefd door zijn werklust, idd onbegrijpelijk. Maar goed dat zou nog geen basisplek voor vilhena betekenen.

Bilal heeft een aantal keer gespeeld en kwam geen boom voorbij, ik ben bang dat dit een miskoop is. Superdom dat we hem gekocht hebben na 1 leuk seizoen bij heerenveen. Bilal zou ook niks klaar maken tegen willem 2, net als in die andere wedstrijden waarin hij geen lantaarnpaal voorbij kwam.

Het spel is 100x beter dan onder koeman. Koeman had gewoon de mazzel met pelle en guidetti. Rutten heeft dit niet en moet het doen met een veel mindere spits en wordt toch 3e. Wat kan hij er aan doen dat boetius niet presteerd? Manu teveel kansen mist, hij geen goede spits heeft? Gewoon een goede prestatie.

13 april 2015 om 15:46

Vind je het niet raar dat Boëtius en Vilhena wel heel erg goed onder Koeman presteerde maar niet onder Rutten? Kijk eens naar de statistieken, dat zegt genoeg. Vorig seizoen scoorde Boëtius 10 goals en gaf hij 10 assists. Dat kan echt niet als je maar een paar wedstrijden leuk heb gevoetbald.

Vilhena hoeft van mij geen basisplek garantie maar momenteel heeft hij helemaal geen kans. Rutten haalt zijn lievelingetje er niet uit en op een andere positie komt hij niet in aanmerking. Ja, linksback. Dat is gewoon een belediging voor Vilhena. Laat hem met Immers concurreren en Vilhena staat zo in de basis maar volgens Rutten, die er telkens naast zit, is Vilhena geen nr 10.

Met Achahbar moet je heel anders voetballen dan met Kazim. Zet een goede voetballer als aanvallende middenvelder en je zult zien dat wij (bijna) iedereen zullen weg tikken. Zoveel talent hebben die gasten. Alleen Feyenoord is sinds Pelle gewend geraakt aan een aanspeelpunt, zo erg gewend geraakt zodat het tegenwoordig heilig is verklaard.

Achahbar mag dan wel klein zijn, hij heeft heel zijn leven daarmee te maken gehad en toch is hij een toptalent geweest. Hij is heel slim in de kleine ruimtes en juist zijn slimmigheid compenseert zijn lengte. Kijk maar eens naar zijn goals.

Bilal viel leuk in tegen Psv, had een paar goede individuele acties en een kopkans. Zulke jongens moet je dan motiveren in plaats van direct weer op de tribune te zetten. Zet dan Te Vrede op de tribune. Die is aankomende zomer toch weg en komt toch niet meer in aanmerking om minuten te maken.

14 april 2015 om 15:37

Rbn_

Van Beek is inderdaad veel beter geworden, maar het is oneerlijk dat je Kongolo nu niet noemt omdat hij in een behoorlijke dip zit. En Boetius zit ook een dip, daar kan Rutten toch ook niet veel aan doen? Behalve dat ik vind dat Boetius alleen op rechts rendeert, al vanaf de jeugd. Maar onder Koeman speelde hij ook op links, dus ik denk ook niet dat het per se daar aan ligt. Wat betreft Vilhena ben ik het wel eens, ik heb gister al gezegd hoe het mogelijk is dat Immers zo een godenstatus heeft bij jullie. Hij heeft in mijn ogen nooit het niveau van Ado ontgroeit, en haalt al het voetbal eruit. Op die plek hoort Vilhena te spelen, heb je ook gelijk meer voetbal op zo een belangrijke positie. Maar Koeman deed hetzelfde, waarom neem je Rutten het dan wel schuldig?

En met Chery, en dan Havenaar al helemaal ben ik het wel met je eens. Alhoewel Chery misschien iets zou toevoegen, had ik het ook niet gewild en bovendien geen restwaarde. Zelfde als Zimlings, Duartes klappen in het gezicht van jeugdspelers zijn dat soort lui. En die behandeling van Vilhena is opmerkelijk te noemen, al zou het misschien ook een opdracht van hogerop zijn omdat hij zijn contract niet verlengd heeft. Of is dat te ver gezocht?

Dat probleem komt bij bekend voor, iedere trainer heeft blijkbaar lievelingetjes. Dat Boilesen nog speelt begrijpt niemand in Amsterdam, om een voorbeeld te geven. Ik had Achabar ook lekker laten staan, en Kazim een beetje eromheen sleuren die kan overal spelen. En mijn mening over Immers, kent iedereen wel die heb ik nog in dit bericht verteld. Echt bizar...

Ik vind het jammer dat Rutten zo weinig krediet heeft, zoals ik al eerder vermeldde als die wedstrijd van Psv niet uitgesteld werd. Had Feyenoord 100 procent zeker gewonnen, en wie weet hoe het gelopen was. Want Feyenoord was gewoon het beste, en meest sterkte team van de ED waar iedereen van kon genieten. En Bilal is een prima talent, die inderdaad meer kansen had moeten krijgen daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik snap wel dat jij blij bent dat hij weggaat, maar ik vind niet dat hij slecht gedaan heeft met zo een leegloop. In tegendeel.............

13 april 2015 om 14:06

Hij heeft naar mijn weten vrij veel goede dingen gedaan voor Feyenoord, zonder hem waren ze niet zo (relatief) ver gekomen in Europa...Wel denk ik dat Fredje nu wel weer zal balen van zijn vertrek, want afgezien van het vertrek van Clasie, lijkt het er op dat Feyenoord een van zijn sterkste selectie van de afgelopen 5 jaar krijgt, met kuyt, guidetti en een degelijke vervanger voor clasie (tapia?)

13 april 2015 om 14:13

Europees hebben wij goed gepresteerd maar is dat dankzij Rutten? Volgens mij hebben wij gewoon gigantisch veel geluk gehad met een goede Manu. Kijk maar naar de goal tegen Luhansk.

Renee en Willy hebben in het verleden ook al eens een klus niet afgemaakt bij Fc Twente.
Fred Rutten is een goede trainer zonder enige twijfel.

13 april 2015 om 13:52

Een beetje dom praat van de gebroeders vd Kerkof.

13 april 2015 om 20:06

fraburg,hahaha je reactie: droog,kort en zeer terecht.

En toch vind ik het knapper wat hij met dit uitgeklede Feyenoord heeft gedaan, en wat hij voorheen bij Twente presteerde, dan met het huidige PSV kampioen worden.

Zelfs ik en Alfred Schreuder zouden met dit team kampioen zijn geworden. Wat een geweldig team heeft psv. Ze moeten daar in Eindhoven gewoon niemand verkopen. Ze hebben toch geen schulden dus waarom verkopen? Houd je deze selectie intact win je volgend jaar gemakkelijk weer en denk dat dan zelfs de groepsfase overleefd kan worden van de CL.

PSV wordt nu kampioen dankzij het feit dat ze geen topper hebben hoeven te verkopen en enkele zeer goede spelers aangetrokken hebben (guardado en de Jong). Ajax en Feyenoord hebben steeds hun toppers moeten verkopen. Dan wordt je wel een keer kampioen. Dat had Rutten dus ook wel gelukt en dit is m.i. een onnodige sneer naar hem.
Onder Advocaat deed PSV leuk mee maar de gewenste verdedigende versterking kwam ton niet. Oelewapper Brands haalde toen wel de totaal onnodige Hiljemark (wat hebben we daar van gezien?). Totaal fout aankoopbeleid dus, waar zelf een Advocaat niets mee kon.
PSV heeft nu een leuk team waar nog groei in zit. Met t oog op CL, zouden ze niets moeten verkopen. De souplesse waarmee PSV nu wint, valt nl. niet te kopen (nieuwe spelers moeten altijd wennen).

Vermoedelijk had iedereen PSV dit seizoen kampioen gemaakt. PSV heeft de beste selectie en het hele seizoen was Ajax de grootste uitdager. Om nou te zeggen dat Ajax het dit seizoen geweldig heeft gedaan is ook niet realistisch. De van de Kerkhoffies hebben het altijd goed gedaan bij PSV maar, ze kunnen beter niet over voetbal praten....

Ik plaats wel mijn vraagtekens over de kwaliteiten van Cocu als trainer. Cocu speelt al lange tijd met zelfde elftal en heeft steeds dezelfde wissels.
Voordeel van dit seizoen is geweest dat er spelers nauwelijks lange tijd aan de kant waren door blessures. Het is niet alleen Depay en Wijnaldum geweest dit seizoen, maar zeker ook Willems en Luuk de Jong. Wijnaldum en Depay waren ook niet elke wedstrijd top.

Heren van de Kerkhofs jullie waren in zak en as verleden jaar. Cocu moest ontslagen worden kon er helemaal niks van. Nu een wereld trainer zo genaamd. Jullie hebben op papier al jaren de beste selectie's gehad. Bakken met geld uit gegeven jaren achter elkaar. Brandts moet zich dood schamen en ontslagen worden na zoveel geld uit te hebben geven. En een keer kampioen te worden in zeven jaar. Rutten heeft het gewoon goed gedaan. Spelers op het laatste moment verkocht geen spits enz.

14 april 2015 om 05:03

Het hele korte termijn geheugen laat het afweten bij de gebroeders..
“dat gebeurde met een goede trainer en staf" ??? Na Rutten was Cocu lekker bezig zeker, en Hiddink, wie is dat?
Dit zijn van die trappen na.

Laat ze maar haten Fred, kom maar mooi weer op hoes an.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren