Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veltman acht aankopen niet per se nodig: ‘Met dit team gewoon kampioen’

Laatste update:
/

Ajax is achter de schermen al druk bezig met de samenstelling van de selectie voor komend seizoen. De club uit Amsterdam eindigt dit seizoen hoogstwaarschijnlijk op de tweede plaats en greep andermaal naast de KNVB Beker. Succes in Europa bleef opnieuw uit. Joël Veltman denkt dat Ajax komende zomer echter geen versterkingen nodig heeft.

“Met dit team kunnen we volgend seizoen gewoon kampioen worden hoor, ook zonder versterkingen”, zo beweerde Veltman in gesprek met NUsport. De verdediger gaat ervan uit dat niet veel spelers zullen vertrekken. “Dan kunnen we volgend seizoen echt zien of we verder zijn. Al die jongens hebben een Ajax-hart en willen hier iets moois opbouwen, te beginnen met verder komen in Europa.” Veltman wijst erop dat veel jonge jongens al minuten hebben gemaakt, waardoor er komend seizoen minder pieken en dalen zullen zijn.

Veltman snapt wel dat Ajax om zich heen kijkt voor nieuwe spelers. Het niet kunnen lezen van een wedstrijd is een manco, zo erkent de verdediger. “Dan hebben we ervaring nodig. We komen dit jaar gewoon heel moeizaam tot scoren en hebben moeite om uitslagen neer te zetten.” De Boer erkent dat spelers als Nemanja Gudelj (AZ), Davy Pröpper en Marko Vejinovic (beiden Vitesse) in beeld zijn bij Ajax. Verder is men nog op zoek naar een nieuwe spits en mogelijk een vleugelaanvaller, ervan uitgaande dat Kolbeinn Sigthórsson en Ricardo Kishna over enkele maanden de gelederen zullen verlaten.

Zonder aankopen zou Ajax komend seizoen kampioen kunnen worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ligt eraan hoe de andere clubs zich versterken. Maar als PSV volgend jaar te erg verzwakt raakt en Vitesse weer niet aan kan haken, wordt Ajax gewoon kampioen. Feyenoord zie ik nog net te kort komen en als Clasie weg is, kunnen ze geen middenvelder van een vergelijkbaar niveau betalen. Dat wordt weer strijden voor plek 3.

12 april 2015 om 08:28

Feyenoord te kort komen? Clasie is op te vangen en met een goede spits doen ook zij gewoon mee om plaats 1 hoor.

12 april 2015 om 08:42

Clasie is niet zomaar op te vangen hoor. Hij is dit seizoen de beste middenvelder van nederland dus daar ga je dan kwalitatief op achteruit als hij weggaat. Hoop dat ie nog een seizoen wil blijven. Onze held!

12 april 2015 om 08:43

Door wie is clasie op te vangen dan? Clasie speelt altijd minimaal een 6/7.
Hopelijk voor Feyenoord blijft hij gewoon.

12 april 2015 om 08:49

Technische staf is zeer gecharmeerd van schuurman en nieuwkoop( eigen jeugd). Afwachten of dat verstandig is, maar mocht clasie verkocht worden voor 10+ miljoen, dan verwacht ik een vejinovic of een basisplek voor vilhena en karim dan op 6.

12 april 2015 om 09:02

Feyenoord doet gewoon mee....hoewel, dat is natuurlijk niet gewoon geweest de laatste 15 jaar. Clasie zal zeker weg gaan, hij heeft als international geroken aan het echte werk en is zeker uitgeleerd bij Feyenoord. Maar komt Kuijt erbij en los van zijn eigen goede bijdragen zal hij ervoor zorgen dat andere eerder komen (Kalou? Guidetti?). Dus ik zie Feyenoord volgende jaar meedoen voor de titel.

12 april 2015 om 09:45

Clasie inderdaad onvervangbaar. Stort ineens in komend jaar als hij weg is.

12 april 2015 om 09:48

@guikstra

Ik zie Feyenoord wel als goede outsider/underdog. Schaarde ze ook bij de top3, maar ze lijken ieder jaar weer net iets tekort te komen. Dus ik verwacht dat het volgend jaar weer zo zal zijn. Dit jaar hadden ze geen scorend vermogen, volgend jaar geen leider/pitbull op het middenveld. Sowieso scoren de huidige middenvelders en flankspelers te weinig doelpunten.

Daarnaast kijk ik ook gewoon heel droog naar het doelsaldo en de punten. Die zijn dit jaar een stuk minder dan die van PSV (op volle oorlogssterkte) en ook minder dan die van Ajax (dat notabene in opbouw is).

12 april 2015 om 10:45

Dit jaar gewoon top 3 toch? In elke topper beter dan directe tegenstander. Alleen wat constanter wordden.

12 april 2015 om 10:45

door ayoub die is echt niet veel minder hoor

12 april 2015 om 10:52

Als wij een opvolger halen in de naam van Vejinovic, hij kan beter dan Clasie worden, meer scorend vermogen ook.

12 april 2015 om 11:11

Clasie speelt goed dat klopt maar om hem meteen de beste Nederlandse middenvelder te noemen etc...

In Nederland klopt het hoort hij met Wijnaldum, Guardado, Gudelj,klaassen, Maher, Ziyech en Pröpper tot de beste.
Het is niet zo dat hij altijd voor een 8 of 9 speelt ook hij heet z'n mindere wedstrijden.

Feyenoord moet gewoon ervoor zorgen dat ze niet meer dan 2 basisspelers laten vertrekken: Clasie ( +- 15 miljoen voor krijgen) en Lex ( +- 6/7 miljoen euro).
Jongens als Boeïtus, Manu en Vilhena moet je echt proberen te behouden en absoluut niet laten vertrekken.

Versterkingen: Egyptenaar, Kuyt, die jongen van Celtic en Kazim Richards.
Dan heb je dit seizoen gewoon ruim positieve cijfers.

12 april 2015 om 11:24

Noem je nou echt Maher??? Die hoort echt niet in dat rijtje thuis,ik vind hem wel beter geworden, en er is zeker een stijgende lijn. Maar hij goort niet in het rijtje Klaassen, Gudelj, Wijnaldum, guardado, Clasie, en Propper.

12 april 2015 om 11:36

Ahhahahahahhahah sorry, maar serieus. Als jij denkt dat Lex serieus 6 a 7 miljoen gaat opleveren, nou, dan weet ik het gewoom eigenlijk niet :/ .

12 april 2015 om 11:47

Nee guardado is beter, de sleutel van ons kampioenschap! Classie is zeker een goede speler maar komt nog net iets te kort

12 april 2015 om 18:48

Maybee.. Immers, El Ahmadi en Toornstra.. Richards vanaf rechts, Kuijt Spits, Manu Links .... enz enz...

12 april 2015 om 19:38

Zo gaat het elke jaar bij Ajax! Daarmee bedoel ik dat de beste spelers elk jaar worden verkocht.

12 april 2015 om 20:25

Je hoeft niet bang te zijn dat er dit jaar iemand verkocht wordt!

12 april 2015 om 08:47

Kwalitatief krijgt feyenoord de beste selectie. Als je alle geruchten moet geloven van wie komen en gaan bij de top3. Bijv psv: depay, wijnaldum en vast en zeker een verdediger ala rekik of willems, ajax geen moisander, de 2 aanvaller zoals in artikel vernoemd. Bij feyenoord clasie, immers, vilhena, en misschien achahbar. Maar als je ziet hoe ze die vervangen in vergelijking met ajax en psv. Verdediging is al 1 van de beste. Middenveld met clasie sowieso, zonder is afwachten wie hem vervangt. Aanval sowieso beste met spelers als kuyt, guidetti, kazim, achahbar en dan heb ik het niet eens over boetius, bilal, manu, sleegers. Man man te kort komen? Sterkste selectie sinds jaren dan.

12 april 2015 om 09:03

Mochten Ajax en Psv van de Knvb nu niet inkopen dit jaar, dan gaf ik je gelijk, maar je praat over de aanwinsten van Feyenoord en je praat over diegene die er gaan bij Ajax en Psv.

12 april 2015 om 09:15

Kuyt is een aanwinst maar als je over Guidetti praat heb je het over een bankzitter bij een modaal ploegje als Celtic. Ik moet het nog zien bij F'noord, ik gun het ze van harte maar betwijfel of ze in staat zijn een selectie samen te stellen die breed genoeg is om te wedijveren met Ajax en Psv.

12 april 2015 om 10:27

Met die vertrekkende spelers wordt Ajax helemaal niet slechter, zeker aangezien ze allen nu al bankzitter zijn. Als er dan ook nog versterking komt, dan acht ik Ajax het sterkste (qua selectie) volgend seizoen.

12 april 2015 om 11:40

Als als als, denk jij nou echt dat feyenoord en psv zich niet gaan versterken. Ik snap niet dat iedereen al roept dat zijn/haar team volgend jaar de beste selectie heeft, puur speculatie. Komt nogal dom over..

12 april 2015 om 10:14

Als Ajax zijnde moet je niet kijken wat er bij de andere gebeurt, je moet van je eigen kracht uitgaan. En natuurlijk moeten we ons versterken ..

“met dit team kunnen we volgend seizoen gewoon kampioen worden hoor, ook zonder versterkingen”
Gewoon? Door deze opmerking te plaatsen bewijst ie toch echt wel dat er versterkingen bij moeten. Deze jongen is nog heel erg naief en heel jong. Moet een mannetje bij die deze jongens met beide beentjes op de grond zet

12 april 2015 om 09:07

Ik zou zeggen dat hij een gezonde ambitie heeft maar realistisch is het gewoon niet. Het is moeilijk om je eigen tekortkomingen toe te geven en als sporter ga je zoiets natuurlijk niet doen. Maar het is inderdaad wel naïef.

Gek dat hij al 23 jaar is en nog niet zo ver in zijn ontwikkeling zit. Dat hij laat is doorgebroken snap ik maar fysiek lijkt hij op iemand van 20. Hij gaat richting de 25.

Ik hoop echt dat er eens enkele goede verdedigers worden gehaald. Ik zou er zo 3 nieuwe halen.

12 april 2015 om 11:10

Hahaha inderdaad man. Als Ajax met deze selectie kampioen wordt mogen ze feyenoord en psv op hun knietjes bedanken hahaha die veltman wat een grapjas man

12 april 2015 om 13:53

met open mond gelezen hoe de wens de vader van de gedachte is.
Met name het gedeelte waarin Veltman uitlegt dat volgend jaar dan bekeken kan worden hoe de groei eventueel uitpakt.

Dat hebben we dit jaar al gezien. Gebrek aan voetbal en know how.
Collectief afjagen en vastzetten van de tegenstander..pfff..weinig van gezien. Het lijkt alsof men bang is dat er wat verzaken, dus jagen sommigen op en anderen blijven achter hangen mocht het misgaan. Dat werkt voor geen meter en dat kan je jonge knapen ook niet kwalijk nemen.

Die moeten voor 50000 man verwerken dat hun actie is mislukt en later in de week horen en lezen hoe slecht ze zijn. (welkom in prof voetbal. Je hebt de beschermde jeugd omgeving vaarwel gezegd)

Veltman slaat de plank mis.

Positief aan het verhaal is dat het groepsgevoel schijnbaar goed is.

Nee psv gaat versterkingen aantrekken en ajax heeft versterkingen nodig

12 april 2015 om 08:32

En wat als Wijnaldum en Depay wegvallen? Dan kom je in dezelfde situatie als Ajax de laatste jaren. Wat terugkomt is een stuk minder.

12 april 2015 om 08:49

wie zegt dat ? ik denk niet dat psv het geld op de bank gaat zetten en ze krijgen toch een 50 a 60 miljoen binnen , daar kun je 2 leuke spelers voor halen .

12 april 2015 om 09:09

Psv zal nooit en te nimmer in dezelfde situatie komen als Ajax. Psv streeft een heel andere filosofie na dan Ajax. Gaan er goeie weg komen er goeie voor in de plaats, lopen ze niet op de Herdgang dan worden ze gekocht. Kwaliteit van je eerste elftal is de prioriteit en niet het doorstromen van eigen jeugd. Kan weer over getwist worden natuurlijk, maar zo heeft elke club zijn eigen Filosofie

12 april 2015 om 09:28

maar dat is ook de enigste goeie manier en dat zeg ik niet als fan van psv of ajax .

12 april 2015 om 09:46

Ja en daarom zijn ze de afgelopen zes jaar geen kampioen geworden...wat een gelul..

12 april 2015 om 09:58

Vossing. Ja dat is duidelijk te zien aan het feit dat PSV de laatste 10 jaar kampioen is geworden

12 april 2015 om 10:01

Niet in die situatie komen ? Volgens mij hebben ze alleen maar in die situatie gezeten door al 7 keer geen kampioen te worden.

12 april 2015 om 10:06

Ik snap niet wat het uitblijven van een kampioenschap conflicteert met de visie van Vossing? Of een filosofie uiteindelijk ook prestaties oplevert ligt aan nog veel meer aspecten?

12 april 2015 om 10:06

En daarom staat PSV er financieel zo fantastisch voor!

12 april 2015 om 10:39

Engelz; omdat hij zegt dat PSV nooit in dezelfde situatie kan komen als Ajax nu. Volgens mij komen ze daar nu net vandaan

12 april 2015 om 10:40

Jaa maar dit jaar wel .. zo leeft Psv nou eenmaal ik zie liever aankopen dan dat we jeugd der in zetten en 4e worden net als vorig seizoen toen de helft van de team uit jeugd spelers bestond.
PSV koopt altijd en ik ben daar gewoon trots op.

12 april 2015 om 10:53

ik denk dat voor beide wat te zeggen valt. Als ze beide nu eens combineren zal het perfect zijn.. 😉

12 april 2015 om 11:49

Dat doen ze nu ook.. depay, hendrix, zoet, locadia, willems. Voordat ik reacties krijg op willems, als ajax el ghazi, andersen enzovoort ook als jeugd telt, is willems ook jeugd. Was net zoals el ghazi 17 toen hij kwam.

12 april 2015 om 14:04

@ajax81:

PSV staat er financieel inderdaad fantastisch voor. Ze staan ingedeeld in categorie 3 (da's dus de gezondste) en komende zomer komt er nog 12 miljoen startpremie Champions League bij, plus ca. 15 miljoen voor Wijnaldum en ca. 25 miljoen voor Depay.

Helemaal mee eens geen spelers er bij halen en op de zelfde voet verder gaan......

12 april 2015 om 09:53

Inderdaad. Hij zegt nog dat ze dan kunnen zien ze echt verder zijn. Nou, als het blijkt dat je dus niet verder bent wat dan? Ja dan wordt je dus misschien weer niet kampioen. Ach niet erg toch. We hebben dan tenminste wel gezien of we verder zijn...

12 april 2015 om 12:32

Als er nu geen vooruitgang in zit zal dat over een paar maanden niet opeens anders zijn.

Die gasten hebben echt totaal geen zelfreflectie, kijken ze de wedstrijden nooit terug ofzo?

12 april 2015 om 08:45

Hij kan moeilijk zijn teamgenoten afvallen en roepen dat er versterkingen nodig zijn. Hij zal echt niet gek zijn en dit menen.

12 april 2015 om 08:56

Hij valt ze ook niet af als hij aangeeft dat er kwaliteit bij moet. Vorig seizoen zei gini ook gewoon dat er kwaliteit bij moest komen en terecht. Niemand die hem wat kwalijk nam, want het was gewoon zeer slecht. Ik denk dat Veltman dit wel meent.

12 april 2015 om 12:51

"die gasten"??? Volgens mij is het Veltman die het woord heeft en niet de gehele selectie.

Ik begrijp al die discussies over middenvelders, spitsen of helemaal niets halen, totaal niet. Ajax heeft achterin dringend versterking nodig. Ik denk buiten Velman op alledrie positie's. Middenveld is prima zo. En voorin nog een vleugelspeler die de bal fatsoenlijk vast kan houden. Voorin kunnen ze al jaren geen vuist maken. Zo moeilijk is dat toch niet om te zien....

Gewoon? Net als dit seizoen, ging alles ook gewoon... Feyenoord wordt volgend seizoen sterker en PSV is al sterker over 34 wedstrijden. Zo gewoon is het allemaal niet

Als Ajax met hetzelfde team kampioen wil worden volgend seizoen, dan denk ik dat er toch heel veel zal moeten gebeuren qua mentaliteit. Als je bij wedstrijden van Ajax naar het spelbeeld kijkt, dan lijken ze zich steeds aan te passen aan het niveau van de tegenstander. Spelen ze tegen Psv, dan zijn ze niet of nauwelijks de mindere. Maar spelen ze tegen Go Ahead Eagles, Heracles of Excelsior, dan is echt maar amper te zien wie van de twee ploegen nou eigenlijk de degradatiekandidaat is.

Als je kampioen wil worden dan kun je heus wel een keer punten morsen tegen een subtopper, dat is geen schande. Maar van de kleintjes moet je winnen. PSV heeft dit seizoen 12 punten gemorst tegen clubs uit het linkerrijtje, Ajax 15. Dan ontloop je elkaar puur op kwaliteit dus niet zo heel veel. Maar daarentegen heeft PSV pas 2 punten laten liggen tegen clubs uit het rechterrijtje (gelijkspel uit tegen Groningen) en Ajax al 9. En dat is puur een kwestie van mentaliteit.

12 april 2015 om 11:54

Theoretisch klopt het wat je zegt. In de praktijk zou ik alleen el ghazi ruilen tegen narsingh en misschien de keeperts al is zoet wel jonger en is cillessen echt een naar mannetje. Op letterlijk elke andere positie heeft psv een betere rondlopen. Dat zie je ook aan het kampioenswaardige puntenaantal wat ajax geen een kampioenschap heeft gehad.

Dit Ajax zal waarschijnlijk altijd rond de 70 punten pakken. 80 punten of meer lijkt me niet haalbaar en normaal is dat nodig voor een kampioenschap.
Backs zwak, lcv Ajax onwaardig. Vleugels de ene week prima en de andere week bagger (leeftijd I know). Gudelj alleen zal denk ik geen verschil kunnen maken.

12 april 2015 om 09:04

De backs zijn zwak als buitenspelers. Moet eens kijken hoeveel voorzetten zij nu geven. Laat dat de buitenspelers maar doen en laten de backs vooral verdedigen. Een cv moet de inschuivende man zijn.

12 april 2015 om 12:02

Moet dat zo ja? Vreemd, daar denken de opgeleide trainers met jarenlange voetbal ervaring anders over en de praktijk wijst iets anders uit. El snorro had laatst gewoon gelijk bij vi, zet je een statische back neer dan heb je, zeker met naar binnenkomende vleugelaanvallers, een gebrek aan voorzetten. Ajax heeft slechte opkomende backs en ook sinds de winterstop de minste doelpogingen op dordt na (1 wedstrijdronde geleden). Zouden opkomende backs dan toch wel handig zijn? Willems heeft ook al 11 assists, heb je niks aan toch?

12 april 2015 om 14:15

Willems vult dat wel goed in. Dan moet je daar zeker dankbaar gebruik van maken. Zeker met een Depay, die graag zwerft.

De voorzetten van Van Rhijn en Boilesen zijn om te huilen. Vandaar dat ik zie leiver achterin zie, dan kunnen ze zich concentreren op puur verdedigen en de middenvelders in te spelen.

De grootste verandering moet de omzetting van spelopvatting van De Boer worden. Een aanvallender concept. Bazoer op 6 en Klaassen aanvallend. Riedewald de nieuwe Lcv. En vleugelspelers ook als vleugelspelers gebuiken. Als Kishna vertrekt, dan een nieuwe linksbuiten. En voor Boilesen moet een goede linksback komen.

12 april 2015 om 11:49

Wat denk je van Simon Poulsen als Lb?
Riedewald als lcv ben ik met je eens. Fysiek veel sterker dan Viergever en prima techniek en inzicht. Viergever is dan een goede back-up voor Lcv en Lb.

12 april 2015 om 14:16

Poulsen is aanvallend sterk, maar verdedigend ook behoorlijk kwetsbaar.

Veltman wil natuurlijk zijn plekje behouden.
Eventuele aankopen gaan mogelijk ook zijn basisplek kosten.
Inmiddels snap ik helemasl niets meer van dat beleid van Ajax trouwens.
Ik lees de laatste tijd meer over mogelijke aankopen (stuk of 3) dan over doorbrekende talenten.

12 april 2015 om 09:10

Onzin. Met kishna, el gazi, bazoer, klaassen heb je 4 doorgebroken talenten. Daarnaast heb je nog veltman, pas anderhalf seizoen, andersen die ook nog aan t komen is en een geblesseerde fisher die voor zijn blessure ook pas net kwam kijken. Hoeveel talenten wil je laten doorbreken dan?

De arrogantie om dit weer te zeggen van Veltman. Het is een wonder dat Ajax tweede staat met dit dramavoetbal. En het toonbeeld van het slordige foutenfestijn bij Ajax ben jijzelf Veltmannetje.

12 april 2015 om 12:49

Geen arrogantie, maar teveel zelfvertrouwen.

Zou Veltman bang zijn voor zijn plaats? Tuurlijk heeft Ajax aankopen, vooral routine ook. Zeker achterin moet het beter. En Gudelj zou goed zijn voor het evenwicht op het middenveld.

Viergever moet vervangen worden en het middenveld mist een steunpilaar. Gudelj is een goede optie.

"Kunnen we volgend seizoen zien of we verder zijn".. Je kan toch duidelijk aan de wedstrijden van laatste weken zien dat het voetbal niet is om aan te zien..

Liever Ajax versterken met spelers die wel willen vechten voor de winst in een wedstrijd..

zijn reactie vind ik tekenend van de situatie bij Ajax. Ik heb het idee dat de spelers denken dat ze het wel eventjes doen dat er totaal geen passie en strijd in zit. De reactie van Veltman is eigenlijk tekenend hiervoor. Daarnaast zijn er wel zeker aankopen nodig voor Ajax, het is een kwaliteit om goede jeugd door te laten stromen EN goede aankopen te doen.

12 april 2015 om 10:06

Dit toont maar weer eens aan dat de spelers totaal geen zelfreflectie hebben echt onvoostelbaar, ze zullen wel moeten kopen want anders raken ze nog verder achterop, om te beginnen moet de achterhoede danig gerenoveerd worden en er moet meer power komen met het huidige team word je volgend jaar zelfs geen tweede.

Het zou kunnen, ja, maar de meerderheid wilt toch een paar goede aankopen, die de kar kunnen trekken en de jeugdige spelers mee te trekken en nog beter te worden. Is geen zonde om te kopen, omdat ze gezond zijn, maar moet niet de spuigaten uitlopen als voor de tijd van de boer.

Gezonde ambitie, maar tuurlijk moet de selectie versterkt worden. Zo'n rampseizoen kan echt niet meer.

Natuurlijk moet dit team een kwaliteits injectie krijgen. Met dit team wordt je volgend jaar geen kampioen en dan kijk ik niet eens of de concurrentie zich versterkt of niet.
Het voetbal is de laatste jaren niet beter geworden , eerder slechter. Er zijn geen nieuwe leiders opgestaan . Het tempo waar in ze voetballen is erg laag. Ze spelen voorspelbaar en ga zomaar door. Ik ben van mening dat een top club ieder jaar zich moet versterken met minstens 2 spelers die direct inzetbaar zijn in het eerste en een verbetering zijn...

juist de positie centraal achterin moet versterkt worden

zegt veltman die gemideld een 5 scoort in zijn wedstrijden !! aan zijn mening heb je echt wat
jeetje onder welke steen komt hij vandaag of heeft hij geen spiegel waar hij eens in kan kijken?? pfffffff

Helemaal mee eens. ik beb vertrouwen in deze selectie. Denk wel dat een enkele versterking goed is dat is een Am/vm en een Lb/lcv. Sigi en evt. Kishna eruit en wat jeugd door laten stromen.

Ik hoop eigenlijk wel dat naast Sigi ook Kishna vertrekt (belabberd rendement), en heel stiekem hoop ik dat Ajax een poging doet een speler als Podolski aan zich probeert te binden (of Podolski zelf, is straks transfervrij bij inter, schat aan ervaring en precies wat Ajax daar nodig heeft). Zou zo'n uitschieter mogelijk zijn? Het is niet de absolute top maar toch wel een stuk daar onder.

12 april 2015 om 12:10

Wie niet waagt.. psv is het dit jaar ook gelukt. Kan ajax misschien weer wat concurrentie geven volgend jaar.

Natuurlijk zegt Veltman dat, hij kan z'n team moeilijk afvallen... Maar Ajax heeft met name achterin heel veel meer kealieit nodig; Heel vreemd dat je alleen maar middenvelders en aanvallers voorbij ziet komen!

12 april 2015 om 11:49

@ bekkerz

Als hij het normaal/zorgvuldig verwoord vind ik best dat je mag zeggen dat sommigen dingen onacceptabel zijn. Dat zou de team spirit niet meteen moeten aantasten, die kunstmatige politieke correctheid is juist 1 van de grootste problemen van het Nederlands voetbal. Er zou juist veel meer gezegd moeten worden waar het op staat, in plaats van die "good news shows" van spelers dat het allemaal wel meevalt terwijl het niet om aan te zien is; dat het totaal niet terug te zien is dat we met zogenaamde profs te maken hebben.

12 april 2015 om 14:36

Is ook zo, maar het zijn allemaal brave schooljongens... Blijft vreemd dat Ajax het alleen maar over middenvelders heeft, terwijl ze daar nu al in omkomen... Linksback! Liefst 2!

14 april 2015 om 16:45

Bekkerz

Klopt, toch verbaas ik er mij over dat Ajax maar door blijft gaan door zich nog steeds voornamelijk op tengere, niet al te lange spelers te richten, die vaak ook nog over hetzelfde soort zacht aardige karakter beschikken. Uit het plan Coronel en de revolutie was juist steeds 1 van de harde verbeterpunten dat het eerste elftal op alle fronten in balans moet zijn.

Daar is de afgelopen jaren niets van terug te zien. Op zich zou een middenvelder extra geen kwaad kunnen, maar dan moet het er wel eentje zijn met power, die dit ook goed weet toe te passen en het liefst nog met ervaring die een leidende rol op zich kan nemen.

Ik heb zelden zo saai voetbal gezien als bij ajax gisteren. Zelfs kijken hoe gras groeit was interessanter. Ik hoor veel ajacieden roepen dat t een team in opbouw is. Dan wel een dramatisch team in opbouw

Deze man heeft er goede kijk op. Ik hoop ook dat er geen nieuwe spelers bijkomen. Doorgaan met deze groep

Versterkingen zijn dus echt wel nodig, zeker mensen die jullie een schop onder jullie kont durven te geven wanneer jullie weer totaal misplaatst denken het op 30 procent af te kunnen of jullie even goed op jullie plaats zetten wanneer jullie voor de tienduizendste kinderlijk naïef dezelfde fout maken. Die strijd die voort zou moeten komen uit het "ajax hart" zoals hij dat benoemt is ook niet echt veel van te zien als je ziet hoe de dames wekelijks letterlijk en figuurlijk verveeld over het veld sjokken of zich als een bakvis van de bal laten zetten. Concurrentie van echte kerels of spelers die wel beseffen dat je als topsporter altijd 100 procent moet geven zijn heel hard nodig om jullie compleet verstoorde blik over jullie functioneren te herstellen.

Dat gezwetst dat ze volgend seizoen allemaal weer een jaartje verder zijn en zogenaamd meer ervaren zijn is ook weer zo´n verhaaltje voor de bühne. Als het zo makkelijk abctje zou zijn dan zouden zo´n beetje alle spelers elk seizoen substantiële stappen vooruit zetten, dan zouden bepaalde kinderlijke fouten die je in de F´s nog mag maken niet nog steeds schering en inslag zijn op het hoogste prof niveau van Nederland. Praatjes vullen geen gaatjes, dat is toch hetgeen waar het helaas bij de Ajacieden, maar ook bij spelers van andere clubs het te vaak bij blijft.

12 april 2015 om 14:21

Helemaal mee eens. De meeste spelers missen de drive. En dat is iets, wat je zeker al in jezelf moet hebben.

Verder veel geschreeuw bij Ajax. Maar het gepresenteerde spel onder De Boer doet pijn aan je ogen. Binnenkort hopelijk de knuppel door het hoenderhok.

14 april 2015 om 17:25

@ Fcbogarde

Het ontbreken van die drive in het Nederlands voetbal snap ik dus echt helemaal niets van. Je hoort al die spelers roepen dat voetballen hun lust en hun leven is, maar dat is er echt niet aan af te zien.

Voor het vertoonde spel heb ik echt geen woorden voor, afgelopen zaterdag viel ik echt binnen tien minuten in slaap. Het is in mijn ogen ook hoog tijd om echt meer te eisen van de spelers en eens door te selecteren, bijvoorbeeld een van Rhijn die nog geen millimeter is gegroeid. Die regelmatig de ploeg in gevaar brengt omdat hij te laat , te slap of helemaal niet reageert omdat hij gewoon staat te slapen. Ook moeten spelers zoals Serero, Viergever , van den Hoorn en Zimling etc gewoon op de transferlijst gezet worden. Het zullen ongetwijfeld aardige gasten zijn, maar ze komen gewoon tekort voor het niveau wat Ajax nastreeft.

14 april 2015 om 20:24

En het gaat nog erger worden. Zodra de 2e plaats veilig gesteld komen er weer kansen voor Moisander, Andersen etc. De symptonnen voor slap spel !

Voor een deel heeft hij gelijk. Spelers die blijven zijn een jaar ouder, sterker en ervarener geworden. Dus kun je verwachten dat ze het beter gaan doen. Een van de problemen van deze selectie is dat ze gemiddeld te jong zijn. Daarbij is het prettig om te horen dat ze willen blijven.
Aan de andere kant moeten de zwakke schakels vervangen worden. Moisander gaat toch al weg.
Daarbij geloof ik ook in periodieke verandering. Een mutatie brengt ook andere mogelijkheden met zich mee. Het voetbal wordt dan mindr voorspelbaar.

Man ik vind die veltman een beperkte vd.

12 april 2015 om 12:39

Leuk dat je dat vindt. Dat is iets wat men al vaker gelezen heeft. Echter wat is jouw mening over wat Veltman hier verteld. Wellicht is dat een mening wat leden graag van je lezen.

Ik vind dat er wel degelijk versterkingen nodig zijn m.n. een centrale verdediger en een linksback en zo ook een killer als verdedigende middenvelder, een type Nigel de Jong.

Kan niemand binnen Ajax dat joch bij de camera's vandaan houden?
Hij komt wel vaker met dit soort achterlijke teksten.
Laatst zij hij dat soms de tegenstander over de reclameborden moet worden getrapt.
Op zich een goed idee, maar dat kan hij beter aan de echte kerels overlaten, hij heeft zelf nou niet een uitstraling waar een tegenstander bang van wordt, met dat kippenborstje van hem en dat lieve gezichtje.

Als Veltman werkelijk van mening is dat er geen versterkingen voor komend seizoen nodig zijn, moet er eens uitgezocht worden op wat van planeet hij leeft.
Dat is wellicht het hele probleem van deze jongen en die hele generatie van hem, ze denken dat ze heel wat voorstellen, maar zet Veltman, die toch al 23 is, bij een middenmoter neer in de Bundesliga en hij zal keihard worden uitgelachen!!!
Het klopt dat hij zegt dat deze selectie nog jong is, maar ik zie de meeste spelers niet meer veel beter worden en Veltman zelf zeker niet, nogmaals: hij is geen 18 meer, maar toch al 23.
Sinkgraven, Bazoer, Klaassen, El Gahzi, Milik, Cillissen, Riedewald en misschien Fischer, hebben nog potentieel om beter te worden, die moeten worden ondersteund door kwaliteitsaankopen, de rest van de huidige selectie hoort helemaal geen Ajaxshirt te dragen!

Toch wel opvallend dat iedereen wat anders zegt bij Ajax. Lijkt me niet lekker voor de eenheid binnen de club.
Vreemd dat Veltman zelf niet ziet dat er ervaring bij moet komen. Dit team wordt alleen kampioen als PSV weer wegzakt.

Ik hoor iedereen over zelfreflectie. Doe het eens zelf. Veltman heeft in principe gelijk. Geen enkele concurent word sterker als iedereen weggaat die in verband wordt gebracht met een transfer. Bij psv depay, wijnaldum,willems , bij feyenoord clasie, immers, en de rest doet structureel niet mee om de titel. Zonder al deze spelers heeft ajax zonder degenen die vertrekken de beste selectie van nederland. Dat is een reden om te denken dat je gewoon kampioen wordt.

Ik denk dat Veltman wel een punt heeft...als je mijn opstelling bekijkt dan kun je concluderen dat wanneer het binnen deze 11 lekker loopt dit elftal in potentie sterker is als het elftal wat in november 2013 Barca versloeg...en, ja, dan heeft Ajax geen aankopen meer nodig...

Cillisen
Van Rijn
Veltman
vd Hoorn
Boilesen
Bazoer
Klaassen
Sinkgraven
El Ghazi
Milik/Zivko
Fischer

Veltman is altijd zo arrogant, ik vind hem echt grappig man. Altijd vinden dat het eigenlijk allemaal geweldig is terwijl Ajax overduidelijk in de soep zit . Ik mag hem wel.

Lachwekkende uitspraak van veltman. Leeft hij in een ivoren toren ofzo? Of is hij lam geluld door de boer?
Dit elftal mist kwaliteit, dit elftal heeft helemaal geen drive om kampioen te willen worden wat toch een vereiste is om het te kunnen worden, dit elftal creëert bijna de minste kansen van de hele eredivisie op Dordrecht na en dan heb je ook nog een gatenkaas verdediging. Hoe kom je dan aan de arrogantie om te denken dat je met dit materiaal gewoon kampioen kan worden volgend seizoen? Totaal geen zelfreflectie bij de ajax selectie.

Met dit team word je alleen kampioen als de rest hard faalt, zoals de afgelopen jaren. Ze pakken steeds maximaal rond de 70 punten. Wil je echt een sterk team hebben, dan moet je Van Rhijn, Boilesen, Moisander, Viergever, Sightorsson en Kishna gewoon lozen/vervangen (in ieder geval niet meer in de basis zetten).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren