Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Plichtmatig Ajax stelt titelfeest PSV een week uit

Laatste update:

PSV moet nog minimaal een week wachten met het vieren van de landstitel. De Eindhovenaren hadden zaterdagavond bij een nederlaag van Ajax tegen Heracles kampioen kunnen worden, maar kregen geen medewerking uit Amsterdam. Het elftal van Frank de Boer won na een ongeïnspireerde vertoning met 0-2 bij Heracles Almelo. Daarmee verstevigt de (nu nog) regerend kampioen de tweede plek, die komend seizoen recht geeft op deelname aan de voorronde van de Champions League.

/

De missie voor Ajax was simpel: winnen om het kampioensfeest van PSV nog een weekje uit te stellen. De Amsterdammers konden daarvoor moed putten uit het feit dat er nog nooit een wedstrijd werd verloren op kunstgras (veertien keer winst, vijf keer gelijk). Na een kwartier bleken die cijfers echter weinig houvast te bieden: Ajax had weliswaar het meest de bal, maar de thuisploeg stichtte als enige van de twee wat gevaar. Een kopbal van Wout Weghorst bezorgde Jasper Cillessen echter geen koude rillingen.

In aanvallend opzicht was het lange tijd pover van de zijde van de bezoekers. Anwar El Ghazi was de enige die Bram Castro serieus onder vuur nam, maar ook zijn inzet liet aan veel te wensen over. De grootste kans voor rust kwam zelfs op naam van de thuisploeg: Brahim Darri ontsnapte aan de aandacht van zijn bewakers, maar moest vervolgens zijn meerdere erkennen in Cillessen. Dat Ajax toch nog voor de pauze op voorsprong kwam, viel dan ook uit de lucht. Kolbeinn Sigthórsson reageerde attent nadat een vrije trap van Ricardo van Rhijn terug het veld in sprong.

/

Ook met die voorsprong in de zak kreeg Ajax de motor niet warm. Tekenend voor de aanvallende onmacht was dat Heracles kort na de hervatting opnieuw een goed kans kreeg op een treffer. Dit keer mocht Denni Avdic koppen, maar de Zweed kon de bal net niet de juiste richting meegeven. Het zichtbaar ongeïnspireerde Ajax zette daar lange tijd niet veel meer tegenover dan een dreigend schot van Daley Sinkgraven, die niet veel later overigens naar de kant werd gehaald door zijn coach.

Met Thulani Serero als vervanger en later ook Lucas Andersen in de gelederen, ging Ajax in de resterende twintig tot vijftien minuten toch nog op zoek naar iets meer dan de schamele 0-1. Het bleek een gouden greep van De Boer. De jonge Deen stond namelijk nauwelijks tien minuten in het veld toen hij op prachtige wijze het definitieve oordeel over de thuisploeg velde en de eindstand op 0-2 bepaalde. Dat slotakkoord betekende voor Ajax het tweeduizendste uitdoelpunt in de historie van de Eredivisie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgende week dan maar. Gefeliciteerd

11 april 2015 om 22:39

Kaarsrecht

Bedankt, van mij hadden we mogen verliezen. We verdienden helemaal niks, maar aan de andere kant het is leuker om kampioen te worden in je eigen stadion.

11 april 2015 om 22:42

Nou liever niet ik word het liefste 2de. Hebben daar vanavond goede zaken voor gedaan. Nu mag het niet meer fout gaan.

11 april 2015 om 22:56

Maar goed als je tweede wordt, zal je flink aan je team moeten sleutelen en investeren wil je er wat aan hebben. Mijn God wat was het weer vreselijk slecht

11 april 2015 om 22:58

Heracles verdiende nog minder.

11 april 2015 om 23:06

Gaat ook gebeuren als we Frank de Boer mogen geloven.

11 april 2015 om 23:15

En als je hem ook mag geloven komen er ook geen Duartes meer

11 april 2015 om 23:21

Gudelj, Urby, Vaart en Maduro erbij halen zeg ik.

11 april 2015 om 23:24

Jollie18

Met deze selectie maken we geen schijn van kans, ik hoop natuurlijk wel dat we de voorrondes doorkomen.

11 april 2015 om 23:31

Na deze wederom fantastische pot heb ik het geloof in de titel nog steeds niet opgegeven Voor volgend jaar maar Fischer weer linksbuiten met die Larsson van Heerenveen erbij. Ik wil Frank de Boer wel vervangen want spelen met nog minder inspiratie gaat zelfs mij niet lukken.

11 april 2015 om 23:32

Maduro? ben je gek ofzo? Die heeft al jaren niets meer laten zien, net als Heitinga. Beide zijn zo traag als stront en ook niet de slimste voetballers (zowel in het veld als daarbuiten) hebben we dus niks aan.

11 april 2015 om 23:34

Bobber

Hoezo? Die spelen naar hun mogelijkheden, wat men voor het gemak helemaal vergeet.

11 april 2015 om 23:48

@bobber
Van der Vaart? Dan heb ik liever Jari Litmanen. Van der vaart hebben we echt niets meer aan.

12 april 2015 om 00:16

Heracles heeft de grootste kansen gehad. In mijn ogen. Met darri, en avdic. Helaas wilde die er niet in. Ajax was pover, heracles speelde naar zijn mogelijkheden een blunder, en een uiterst zwak moment van Bruns die Andersen gewoon laat gaan. Zorgen voor 2 0

12 april 2015 om 00:56

Ik denk dat je hem zwaar onderschat. Hij kan nog heel waardevol zijn voor een jonge ploeg die de voorrondes van de CL moet overleven. Jongens als hij heeft dit team hard nodig.

12 april 2015 om 02:18

Volgend jaar heeft Ajax een middenveld met Bazoer, Sinkgraven, Klaassen, plus nog eventuele aanwinsten (gudelj, Pröpper, Vejinovic). Dan is er mijn inziens geen plaats voor een over de top speler als Van der Vaart, die ook nog veel salaris zal moeten krijgen. Plus, de terugkeer van zo'n oude speler is geen garantie voor succes, kijk maar naar Matthijsen en Bouhlarouz.

12 april 2015 om 20:44

Wat is die siggi slecht, zijn aannamens gaan 5 meter van hem af hij kan niet kaatsen, hij heeft geluk met zijn goal, maar voor de rest is het niks. Ik heb hem wel is gesproken en hij is wel een prima gast maar voetballen ho maar.

Het was weer een saaie partij. Maar wel een heerlijke goal van Andersen.

11 april 2015 om 22:40

Echt ontzettend saai inderdaad. Cilessen, Klaassen, Bazoer, Sinkgraven en Riedewald bewaren van degene die vanavond in actie zijn gekomen en door selecteren Aub.

11 april 2015 om 22:58

Je moet er niet aan denken dat Cillesen weg gaat volgend jaar

Bedankt Ajax! Dit was de eerste keer dat ik hoopte dat Ajax zou gaan winnen dit seizoen! Volgende week lekker zelf voetballen, sfeer proeven en hopelijk 2 mooie dagen feest vieren!

11 april 2015 om 22:40

Is wel het aller mooiste om voor je eigen publiek kampioen te worden. Zeker na zo'n lange tijd. Maar Heerenveen geeft zich niet zomaar gewonnen.

11 april 2015 om 22:41

tegen heerenveen is altijd moeilijk, maar met de ambiance van een kampioenswedstrijd, het publiek dat er vol achterstaat, met de beste selectie van Nederland en in eigen huis moet er gewoon gewonnen worden... en ik verwacht dat dat ook gaat gebeuren

11 april 2015 om 22:43

Verwacht het ook hoor. En dan zijn jullie de terechte kampioen.

11 april 2015 om 22:48

Zeer nu hereveen een heerlijke pot heeft neergezet tegen az en met vertrouwen aan de wedstrijd begint.

11 april 2015 om 22:50

@jollie18

Het toevoegen van het woord 'terecht' is bijna beledigend. Alsof er enige twijfel over bestaat dat Psv dit seizoen de verdiende kampioen is.

11 april 2015 om 22:52

Kampioenswedstrijden zijn toch aparte bevallingen, zeker met spelers die dat weinig of zelfs nog niet hebben meegemaakt. Maakt niet uit hoe groot de voorsprong is, maar het zijn zelden goede wedstrijden. Spelers lijken dan ook onder hoogspanning te staan(hetgeen niet eens erg kwalijk is ofzo) en zeker tegen een Heerenveen dat lekker kan voetballen kan dat nog wel eens zwaar worden.

11 april 2015 om 23:02

PSV speelt altijd goed tegen goed voetballende teams.. Dan krijgt PSV meestal ook ruimte om te voetballen en om om te schakelen. Ik denk dat het sowieso een top wedstrijd gaat worden waar veel sensatie te beleven zal zijn!

11 april 2015 om 23:09

Is voor mij hetzelfde maakt niet uit hou je het zegt. Wij zijn ook 4 jaar op rij terecht kampioen geworden.

11 april 2015 om 23:11

Oee Tristan, je ziet dingen die er niet zijn. Ze zijn de terechte kampioen. Het zou juist beledigend zijn om dat jiet te benoemen. Dus ik vind je reactie zeer vreemd.

Over de wedstrijd; knappe goal van de man zonder rendement, uitstekende Veltman, zesjes voor Klaassen, Cillessen en Bazoer, de rest zeer matig, Sigi en Kishna gewoon dramatisch.
PSV wordt dit jaar terecht kampioen, niemand verdient het meer dan de heren uit Eindhoven.

12 april 2015 om 02:05

@tristan

Wat bedoel je precies? Het woord terecht is beledigend? Had hij moeten zeggen dat PSV oppermachtig was? Nee, jullie zijn terecht kampioen, net als dat Ajax terecht kampioen was de afgelopen 4 jaar.

Helaas is het PSV niet gelukt om oppermachtig kampioen te worden, dat had goed geweest voor het Nederlandse voetbal. Dat had ervoor gezorgd hebben dat iig Ajax weer flink zou investereren.

Toch verwacht ik voor komend jaar een betere competitie dan dit jaar. Feyenoord heeft met Kuijt, en waarschijnlijk Guidetti, leuke spelers binnen. Dit zorgt er in ieder geval voor dat zowel PSV als Ajax het niet rustig aan kunnen doen op de transfermarkt.

12 april 2015 om 02:13

Triston als je club zo bedroevend speelt als ajax de laatste tijd doet dan voel je dat je het niet verdiend, daardoor is de concurrent(psv in dit ge val) de terechte kampioen, op andere vlakken trouwens ook terecht: het team, cocu, topscorers, doelsaldo, geen nare streken zoals 2 jaar geleden, trots!

12 april 2015 om 04:38

Bijna beledigend? Op basis van wat? PSV verdiend idd het kampioenschap omdat ze een minder aantal beroerde wedstrijden dan Ajax gespeeld hebben. Echter heeft PSV ook wedstrijden gewonnen waarin ze (heel) slecht speelden maar gelukkig waren. Bij Ajax noemt men het dan Lucky Ajax en bij PSV is het afgedwongen of het geluk van een kampioen.

On: Ajax speelde weer eens inspiratieloos. Die voorronde CL is irritant qua planning en in feite onmogelijk om door te komen, zeker als ze zo door blijven gaan. Voor PSV supporters fijn dat Ajax gewonnen heeft, volgende week in Eindhoven kampioen worden is, zeker na al die jaren wachten, veel en veel leuker.

12 april 2015 om 07:22

Degene die de meeste punten heeft aan het eind van het seizoen is de terechte kampioen.

12 april 2015 om 10:04

De kampioen wedstrijd, waar heb ik dat eerder gehoord

Heerlijke goal van andersen! Wel weer kansloos angstig voetbal gespeeld

Waardeloos ajax gezien (alweer) viel bijna in slaap, ..maar gelukkig dat ze winnen.
Kan PSV het zelf afmaken komende week.

11 april 2015 om 22:48

Het zou toch wel erg grappig zijn al wint Heerenveen volgende week! "het even afmaken" wat een arrogantie, alsof psv zo geweldig is? Terecht kampioen? ja zeker, deze attitude? Zeker niet! Ontopic: waarom Ajax nog plichtmatig noemen? Ik kan niet geloven dat een ploeg een heel seizoen (of misschien wel 2 seizoenen) plichtmatig speelt. Nee ik denk dat het gewoon het maximale is op dit moment.

11 april 2015 om 22:51

Thuis Heerenveen ,eitje.,,
Gallryplay een 3/4-0 en daarna een dik feest in de stad, kan nie wachten!
Kampioenuh!!!

11 april 2015 om 23:04

Beter ipv dat jij feestviert de schoolbanken induikt, je spelling is echt slecht sorry. ON: slap Ajax maar toch 3 punten meer hoef je er niks over te zeggen.

12 april 2015 om 00:29

Galleryplay? Dat heeft PSV niet in zich, ze hebben nog geen enkel spectaculair voetbal laten zien. Ik zou hier ook eigenlijk niet op in moeten gaan, duidelijk een "troll".

12 april 2015 om 06:46

De eerste 20min tegen Zwolle niet gezien? Nee natuurlijk niet, dat helpt je verhaal niet.

12 april 2015 om 10:39

Galleryplay en psv, dat heb jij in elk geval niet meegemaakt in je leven. en je naam doet meer recht aan het psv van tegenwoordig. Overigens is dat niet per definitie slecht, het is spelen naar je mogelijkheden

12 april 2015 om 10:39

@david

Hoe durf jij commentaar te leveren op anderen wat betreft spelling?
Je eigen reactie staat vol met stijlfouten.

Heel mijn zaterdag avond naar de knoppen, ik had beter moeten weten.. Had toch nog stille hoop, op een redelijke wedstrijd.

Maar gebaseerd op wat? Een luchtbel volgens mij, bij nader inzien gezien dit w-a-a-r-d-e-l-o-z-e seizoen!

Als ik dan Overmars lekker zie zitten, kan alleen maar bozer en bozer worden. Beste selectie in jaren? Is heel Nederland gek geworden ofzo, zien wij allemaal verkeerd dat dit de slechtste selectie in jaren is? Het is iedereen duidelijk, dat behoorlijk door geselecteerd moet worden..

Laten we achterin beginnen;

Cillissen: Beste keeper van NL, en de reden dat we op de 2e plek staan.

Van Rhijn: Leek een groei doorgemaakt te hebben, maar stagneert en heeft alleen praatjes. Hoe het zogenaamd beter zou moeten, begin bij jezelf zou ik zeggen!

Exit V Rhijn

Veltman: Blijf ik geen verdediger vinden, maar vooral fysiek te zwak en te klein. Ik denk dat hij de ideale Cvm zou kunnen zijn, al moet ik er bij zeggen dat hij momenteel de beste is onze achterhoede.

Viergever: Komt vreselijk tekort, onbegrijpelijk dat hij ooit is aangetrokken. Riedewald is niet toch niet minder? En was nota bene gratis! Onbegrijpelijk dat hij bijna nooit de kans krijgt! Exit Viergever

Riedewald: Geweldig talent, die veel te weinig kans krijgt. Wat mij betreft is volgend seizoen, tweede man achter een ervaren verdediger.

Boilesen: Ik hou het maar kort, omdat deze jongen al van alle kanten wordt aangepakt. Wat overigens terecht is, wat was hij vandaag weer bedroevend. Het blijft waanzin dat deze speler, aanvoerder is gemaakt en wat nog meer druk geeft.

Exit Boilesen

Serero: Vond ik altijd al tekort komen, en daar kwam ik enigzins op terug na zijn opleving op de 6 positie. Maar hij blijft gewoon tekort komen, ja hij kan goed wegdraaien en werk hard. Maar zelfs op die positie, moet je af en toe een goal kunnen maken vind ik. Maar ook eens een goede steekbal kunnen geven, en assists dat kan hij niet. Zijn vervanger is al in huis, strijder Gudelj die onze barbie's wel even wakker kan schudden!

Serero: Exit

Bazoer: Geweldig uitzonderlijk talent, zo bizar dat hij ook als een van de weinige overeind blijft met Klaassen.

Klaassen: In mijn ogen de enige aanvoerder, of eventueel Cillissen een echte jongen van de club. Die iedere wedstrijd alles geeft, en weet wat er gevraagd word op dit niveau.

Sinkgraven: Geweldig talent, die ons volgend seizoen de broodnodige creativiteit zal bezorgen. Eindelijk iemand met een goede steekbal en diepteballen.

Andersen: Maakt een leuke goal, maar komt vreselijk tekort vooralsnog. En dan vooral fysiek, het kan het beste verhuurd worden en daarna kan een beslissing gemaakt worden.

El Ghazi: Prima talent, die het volgend seizoen zal laten zien.

Sigthorsson: Heb ik lang verdedigd, vooral om zijn belangrijke goals waar ik hem altijd dankbaar voor zal zijn. Maar dat kan echt niet meer, ik had dan veel liever Zivkovic gezien.

Exit: Sigthorsson

Kishna: Wandelde alleen maar een beetje rond als een volleerde ballerina, wat mij betreft mag hij lekker vertrekken! Met die strontvervelende zaaknemer van hem, die hem zo nodig wilt wegsturen naar Italie! Nou prima toch graag, ajuus.

Exit: Kishna

Tuurlijk vind ik het jammer dat we geen kampioen worden, maar absoluut geen ramp zeker niet vier schalen. En als de concurrent gewoon veel beter dan ons is, het is dat tergelijke on Ajax gebrei dat ik vreselijk vind. Als je geen kampioen wordt, maar het publiek wordt vermaakt met leuk voetbal daar is dan nog wat voor te zeggen. Hopelijk zijn de beleidbepalers nu wakker, de eerste stap is gezet met Gudelj. Nu nog een ervaren Cv, en een ervaren linksback en liefst rechtsback maar dat zullen ze niet doen.

Ik vraag me ook af, of De Boer die belachelijke zekerheden en risico verplicht. Ik zou dat echt teleurstellend vinden, zelfs met deze selectie zou je attractiever moeten kunnen voetballen..


En Psvfans nogmaals gefeliciteerd me de titel na zolang, het is jullie gegund en natuurlijk helemaal verdiend! Het zou een schande zijn, als dit Ajax na zo een seizoen met afschuwelijk spel de titel zou pakken..

11 april 2015 om 22:41

Als Kishna inderdaad door Raiola naar Italië gaat, zou ik voor het eerst blij zijn dat hij zoiets doet.

11 april 2015 om 23:58

Legends1900

Ajax moet zich wat mij betreft niet meer, inlaten met die Raiola zorgt alleen maar voor onrust in de tent..

11 april 2015 om 22:41

Ik ben het helemaal met je eens, hoewel ik beide backs misschien zou behouden en voor hun wel concurrenten halen want die zijn er niet echt. Tete en Riedewald maar die spelen allebei liever centraal. Als Van Rhijn en Boilesen dan wel gaan presteren kan je ze weer opstellen anders goed voor de bank.

11 april 2015 om 23:00

Kishna43

Ik had begrepen dat Tete een rechtsback was, tenminste daar heb ik hem zien spelen best wel vaak. In dat geval heb je gelijk, en moeten we hem behouden een aardige bank is ook noodzakelijk. En Boilesen zie ik niet meer terugkomen, en dat is te danken aan die vreselijke blessures. Hoop dat Fischer er beter uitkomt, die is ook zolang eruit geweest.

11 april 2015 om 23:03

Ja klopt Tete speelt daar ook meestal maar ik las ergens dat hij had aangegeven het liefst centraal te spelen.

11 april 2015 om 23:19

Volgens mij was dat een noodoplossing bij Jong. Met zijn 1 meter 73 toch ook wat klein voor een CB.

11 april 2015 om 23:25

Gravity Kishna43

Met 1,73 is een centrale plek onbespreekbaar, alleen Cannavaro was de uitzondering op de regel. Wat was hij fenomenaal zeg.....

11 april 2015 om 23:34

Misschien is Tete na Cannavaro wel een nieuwe uitzondering op de regel. Het lijkt me wat vroeg om daarover te oordelen op dit moment. Ik sprong op het moment dat ik 1.70m was ook over mijn eigen lengte heen op Atletiek, dus wat dat betreft zegt lengte ook niet altijd alles. Bovendien zei mijn prestatie op dat moment ook niks over mijn huidige leven, want dat kan ik nu niet meer.

11 april 2015 om 23:59

Clck

Ik kan geen andere noemen na Cannavaro, jij wel dan? Die was echt uitzonderlijk hoor, vooral door zijn fenomenale sprongkracht. Doe mij maar een vent achterin, van minimaal 1,85 dat is gewoon broodnodig zeker in europa.

12 april 2015 om 02:09

Carlos Puyol?

12 april 2015 om 04:58

Mascherano? Heeft behoorlijk vaak centraal achterin gespeeld.

12 april 2015 om 06:31

Znathan, die was toch geen 1.74?

12 april 2015 om 06:32

Ilampard, klopt en hoef ook! Maar Masherano is toch geen 1,74?En veel langer?

12 april 2015 om 11:06

Sulejmanii

Nee inderdaad, geen 1.74. Maar wel 1.78.
Je geeft zelf aan dat een verdediger toch minimaal 1.85 moet zijn? Ik geef een voorbeeld van een prima verdediger die kleiner is...

12 april 2015 om 13:34

Znathan, ja ok! Maar 1,78 is bijna 1,80 vind ik dan weer. Dat is toch een halve op groter, en die twee zijn wereldspelers. De meeste zijn toch echt, langer en een stuk groter.

12 april 2015 om 13:47

en 1.80 is bijna 1.85
ik snap je punt en ik deel je mening dat een CV eigenlijk minimaal 1.85 moet zijn. Beide heren hebben door hun klasse geen last gehad van hun beperkte lengte, maar in de meeste gevallen zul je dat wel zien.

12 april 2015 om 18:17

Juist!

13 april 2015 om 00:30

Mascherano is 1 meter 75. Niet groot voor een CV, maar dat is dan ook een typisch voorbeeld van een speler die tactisch ongelooflijk sterk is. Ben het verder wel grotendeels met jullie eens, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel.

11 april 2015 om 22:42

Jongen wees blij dat ze gewonnen hebben, ligt het ook niet aan de tegenstander. Die hebben goed mee gevoetbald. Wordt zo moe van dat er altijd mensen zijn die het beter weten, dan een trainer en de club.

11 april 2015 om 22:52

Jolano

Het spijt me hoor, maar jij neemt nou eenmaal genoegen met niks blijkbaar. En dan Heracles de 'schuld' geven, die spelen naar hun mogelijkheden. Ik ben het normaal gesproken met je eens, maar nu echt totaal niet. Ik vind dat clubs als Ajax, Feyenoord en Psv. Met in ieder geval overtuiging en kwalitei tverschil gewonnen moet worden, zeker als de begrotingen naast elkaar zet.

Dat is toch niet meer dan normaal.. ??

11 april 2015 om 23:01

ik en heracles de schuld geven, jongen het is als een compliment bedoeld en niet als schuld geven. En ik heb wel ergere wedstrijden gezien van Ajax, ik heb me nu eenmaal erbij neergelegd, dat dit seizoen het nu niet voor Ajax is, maar wil wel dat ze winnen en alles proberen en ja dat is nu ook niet zo geweest. maar nogmaals ik heb slechtere wedstrijden gezien.

11 april 2015 om 23:30

Jolano

Okay, ik maakte niet op uit jouw reactie dat het als compliment bedoeld was. Er waren slechtere wedstrijden inderdaad, maar tegen betere tegenstanders. Maar daar heb jij weer gelijk in, het is helemaal ons seizoen niet.

11 april 2015 om 22:43

Van Rhijn: Houden doet het prima, een van de beste bij Ajax. Snap echt niet waar de kritiek vandaan komt.

Veltman: Uitstekend gespeeld. Prima verdedigd.

Viergever: Uitstekend gespeeld. Prima verdedigd. Top aankoop. Welke linksbenige verdediger wil jij aantrekken?

Boilesen: Was vandaag redelijk.

Overal de verdediging was vandaag een hele stabiele linie, gaf weinig weg ondanks een slordige aanval en middenveld.

Serero: Houden, we hebben een brede selectie nodig, kent het spelletje. Stappen maken vooruit.

Verder eens.

11 april 2015 om 22:57

afcanats

Viergever vind ik gewoon echt geen Ajaxspeler, en voor hem hoeft geen vervanger gehaald te worden. Riedewald vind ik nu al beter dan hem, dan is 2,3 miljoen voor Viergever toch kapitaalvernietiging.. ??

Serero, zou je als een reserve kunnen houden. Maar ik denk dat hij wilt spelen, en dat verdiend hij ook! Maar niet in de basis bij Ajax vind ik persoonlijk.

Wat vind je dat Van Rhijn goed heeft gedaan de laatste tijd? Hij had toegeven, een goede periode een paar maanden geleden. Maar is weer helemaal teruggezakt in de mailaise, ik denk dat hij gewoon niet beter kan. Als je ook ziet dat hij herhaaldelijk dezelfde fouten blijft maken....

11 april 2015 om 23:00

@ Afcanats

Hoop ik toch echt dat ze bij Ajax hetzelfde denken als jouw, worden we volgend jaar weer kampioen.
Sulejmani slaat de spijker echt op zijn kop met zijn "visie",....misschien een aanrader om hem bij het technische hart toe te voegen.

11 april 2015 om 23:28

Waarom niet, hij is sterk aan de bal en ik vind hem gogme hebben. 2,3 miljoen is helemaal niks voor een verdediger die al aan oranje heeft geroken, beetje ervaring heeft en een linkspoot is. Nogmaals waar zijn je alternatieven want alleen met Riedewald kom je er ook niet.

11 april 2015 om 22:49

Goede punten. Volgend seizoen cerny en fissher op kishna zijn plek en zivkovic in de spits.. vind ik zelf beter dan milik. En van beek en nouri voor de kleine tegenstanders erbij halen. Nu nog een geschikte centrale verdediger erbij halen en persoonlijk zou ik aké of baba halen als ze haalbaar zijn voor de linksback positie.

12 april 2015 om 18:18

Eens, ik ben ook niet zo kapot van Milik. Kan heel slecht een bal vasthouden.

11 april 2015 om 23:08

Boilesen out Urby in. Vooral aanvallend zijn we dan versterkt op de flanken. Vond Boilesen vandaag trouwens niet eens zo slecht als de rest.

Moisander out fysiek sterke verdediger, beest in. Viergever vind ik echt geen speler voor in de basis. Met zo een speler in het centrum overleven we de voorrondes CL waarschijnlijk niet.

Kishna out Tighadouini in!. Hem vind ik persoonlijk na Depay de meest dreigende vleugel in de ED op links. Blijft ook gemakkelijk overeind als hij duels moet aangaan. Heeft een puike versnelling en een prima rechter.

Sig out Traore in. Helaas van Chelsea en zal waarschijnlijk onhaalbaar zijn.

11 april 2015 om 23:20

Lee112

Helemaal eens, niks aan toe te voegen.

11 april 2015 om 23:32

Ik zou dan eerder Berghuis of Larsson halen om op de linkerkant te stallen.

12 april 2015 om 01:27

Weer hetzelfde verhaal als altijd, de nieuwe talenten worden enorm gehyped (riedewald, Bazoer, Sinkgraven) en de talenten die al iets langer meegaan maar het even niet laten zien mogen gelijk weer vertrekken (kishna, Andersen, Boilesen). Ik kan je nu al vertellen dat die nieuwe talenten volgend seizoen de kar ook niet gaan trekken. Er moet ervaring bij, anders kom je volgend jaar weer met precies dezelfde kritiek, maar dan over de talenten die je nu graag ziet spelen.

12 april 2015 om 06:53

It's a never ending story, het is alsof ik men gister nog hoor zeggen dat Kishna het beste talent van Nederland is.

12 april 2015 om 13:41

Ripley, leg me geen woorden in de woord. Hypen doe ik niet aan mee, ik heb niemand wereld talent of toekomstig wereld speler genoemd! Dat is pas hypen kerel, en die jongens die ik noemde heb ik vertrouwen in. En wat ik ook aangaf lui als Viergever, vind ik zonde van het geld ik zie dan liever Riedewald waar ik in geloof. En ervaren krachten komen erbij.

12 april 2015 om 13:42

Why me, wat een quatsch! En stemmingmakerij, iedereen weet dat Depay het grootste talent is in NL.

12 april 2015 om 14:13

niet de mensen die voor de winterstop beweerde dat Kishna in alles beter was. ik verzin het niet, het was een discussie op deze site. Ik vind Willems overigens een groter talent, maar dat is een andere discussie.

12 april 2015 om 18:19

Why me

Waarom vind je Willems een groter talent? Die alleen aanvallend fenomenaal is..

Niet helemaal goed gespeeld, maar toch lekker gewonnen. Ik kan me wel aan de omroepers ergeren, zo erg was het ook weer niet, dat ajax zeer matig was. Maar ja de drie punten zijn binnen en nu zo vol houden.

11 april 2015 om 22:39

Zo erg was het ook weer niet? Hoeveel kansen hebben we kunnen tellen van Ajax kant? Ik zou me hier toch echt wel minder positief over opstellen hoor.... Ze kwamen er amper uit en de twee goals zijn meer dan geflatteerd.

11 april 2015 om 22:44

het is maar hoe je de wedstrijd bekijkt, ja, ze hebben niet veel gecreëerd, dat ben ik het met je eens, maar heracles heeft goed aanvallend voetballend meegedaan vindt ik.

11 april 2015 om 22:55

Jolano; het was werkelijk zo erg. En vergeet niet dat Ajax tegen de nummer voorlaatst speelde.

11 april 2015 om 22:57

goed hoor, jullie je zin, het was vreselijk

12 april 2015 om 10:00

Wat is dit nou voor reactie, je kan toch wel de discussie aangaan.

Ik vind het persoonlijk interessant om te weten hoe jij je - met alle respect uiteraard - in godensnaam vermaakt hebt gisteravond. Het was hemeltergend saai. Het spel was weer slordig en op de twee goals na geen kans gezien. Verder Heracles twee kansen, maar de samenvatting duurt niet langer dan drie minuten denk ik zo.

12 april 2015 om 10:22

ik zeg niet dat ik me vermaakt heb, alleen dat de wedstrijd niet zo slecht was als ze voordeden in de zending, ik heb meer ergere wedstrijden van ze gezien. En naar aanzien dat ze moeten zorgen dat ze tweede blijven, moeten ze winnen hoe dan ook, met vreselijk voetbal of met mooi.

Dramatische wedstrijd van beide kanten... Heracles dat niks kon afmaken en Ajax dat amper kon opbouwen.... Wederom genoeg gezien om ons zorgen te maken over de toekomst van onze competitie.... Drama!

Ik vond Andersen wel aardig invallen, mag ook wel een keer gezegd worden. Verder niet veel lichtpuntjes gezien vandaag. Wel een belangrijke overwinning voor de tweede plaats. Hopelijk kan Ajax volgend jaar weer vlammen.

11 april 2015 om 23:22

Viel zeker aardig in. Andersen is zo'n speler die heel hoog kan pieken. Zou er alles aan doen om hem met vertrouwen te laten spelen, dan komen momenten zoals vandaag vanzelf.

12 april 2015 om 00:06

Wat mij betreft mag hij volgende week beginnen en dan Kishna op de bank. Andersen en Sinkgraven dan afwisselend op linksbuiten en linkshalf.

Dit was echt by far de allerslechtste wedstrijd van het seizoen. het voetbal van ajax is niet om aan te zien, en Heracles was gewoon niet goed genoeg om het af te straffen. Een gelijkspel was naar mijn idee de enige juiste uitslag geweest. Succes met het maken van een samenvatting, die kan niet meer dan twee minuten duren.
Toch wel lekker dat we het volgende week in eigen huis zelf kunnen doen, dat heeft toch meer dan dat je op zo'n sneue zaterdagavond kampioen wordt...

11 april 2015 om 22:44

Haha dit de allerslechtste? Niet vaak Ajax gekeken denk ik.

12 april 2015 om 10:43

goh, alweer een copy paste van vorige week? Dat lezen we elke week dat de slechtste was en ajax niet verdiende te winnen. Want de tegenstander heeft ook 1,5x op doel geschoten of gekopt.

12 april 2015 om 11:07

Daarom vind ik ook dat een gelijkspel terecht was geweest. En je moet toegeven dat ajax de laatste weken gewoon heel, heel matig speelt en het eigenlijk een wonder is dat ze zoveel punten bij elkaar hebben gespaard de laatste weken

Prima resultaat! Verdiend gewonnen maar het was niet fantastisch. De verdediging staat wel, geeft weinig weg. Andersen viel geweldig in en Kishna en Sigi waren weer eens waardeloos.

Gewoon met deze opstelling doorgaan zeker op het middenveld. Ik zie wel steeds beter combinatiespel, alleen in de laatste fase is het erg matig en blijft soms slordig. Ook moet je met de ruimte voorin veel meer doen.

Sinkgraven was vandaag matig, maar hij heeft wel echt dreiging en voetbalt lekker.

11 april 2015 om 22:40

verdiend gewonnen? dat is echt de grootste grap van vanavond. Heracles had de meeste kansen, ajax kwam over als een oude man die er totaal geen zin in had... Ajax verdiende het niet te winnen, een gelijkspel was het enige terechte geweest.

11 april 2015 om 22:44

Nee hoor. Heracles twee kansen, niet meer. Viergever, Sigi en Andersen drie grote kansen.

Ajax was gewoon beter, maar het was niet best.

13 april 2015 om 22:07

ach joh, ajax creëerde echt helemaal niets, die goal van andersen was eigenlijk niet eens een kans, maar hij maakte van niets iets... en heracles was gewoon over het algemeen gevaarlijker dan ajax met counters.. veel de bal hebben betekent niet automatisch beter zijn dan de tegenstander (zie PSV dit jaar in sommige wedstrijden). Een gelijkspel was echt de enige verdiende uitslag

11 april 2015 om 22:42

Volgens mij geeft de verdediging juist wel veel weg, maar redt Jasper enorm veel.... Zonder deze keeper hadden jullie nu echt geen tweede gestaan....

11 april 2015 om 22:45

Nee hoor. Vandaag deden ze het prima achterin, Weghorst helemaal niet gezien. Normaal toch een gevaarlijke spits.

11 april 2015 om 22:45

Ik vraag me eigenlijk een dingetje af. Kan aan mij liggen maar het is me niet helemaal duidelijk: ben jij toevallig voor Ajax?

Vond het een wedstrijd die eigenlijk geen winnaar verdiende. Echt heel slecht. Heeft Ajax überhaupt een echte uitgespeelde(!) kans gehad?

11 april 2015 om 22:47

@ afcanats

De verdediging staat wel ja...tegen een onmachtig Heracles. Ik bewonder jouw positivisme maar kom op kerel. Het is ronduit prof voetbal onwaardig wat Ajax als topclub al een langere tijd laat zien.

11 april 2015 om 22:52

Ik zeg nergens dat het goed is. Maar de verdediging komt dan nog meer onder druk, deden ze vandaag goed. Voorin lijkt het nergens op, ik zie op het middenveld en in het begin wel de juiste scherpte, strak en snel spel, daarna zwakt het af vooral als ze voorin er helemaal niks mee doen.

Als ajax een bal goed rondspeelt, speel je Sigi in, bal kwijt. Daar wordt je als middenvelder denk ik ook helemaal gek van. Kishna idem, alles kwijt, doet niks goed. El Ghazi is een uitzondering.

11 april 2015 om 23:11

@ afcanats

Je hebt in principe ook wel gelijk dat er vaak onnodig veel druk op de verdediging komt te staan omdat het middenveld en de aanval er een potje van maken. Alleen persoonlijk vind ik het vaak onthutsend om te zien dat wanneer er echte druk ontstaat de verdediging vrijwel meteen het spoor bijster raakt zoals het middenveld en de aanval. Dat ze nu tegen een onmachtig Heracles op de been blijven vind ik dat nou niet echt een noemenswaardige prestatie.

Het is niet alleen Sigthorson die niet fatsoenlijk kan rond tikken, de eerste aannames en elkaar de bal over twee meter passen is vaak al teveel voor ze gevraagd. Het is echt schokkend om te zien hoeveel spelers echt de grootste moeite hebben met de basis vaardigheden.

11 april 2015 om 23:03

Ben je nu sarcastisch of vind je echt dat ze met deze opstelling door moeten gaan? Als je deze opmerking niet sarcastisch bedoelt, ben ik 'em effe kwijt geloof ik.

Pff wat een rot rot rot voetbal is het toch van Ajax. Wat een drama. Ze creeeren al weken/maanden amper kansen, het is allemaal slappe hap en echt 0,0 inzet bah. Ben er klaar mee om dit 90 minuten lang te moeten zien. Hoop echt dat er in de zomer is wat spelers gehaald worden die iets toevoegen aan dit ajax en dat de bezem er even flink doorgaat. Je kunt nog beter 90 minuten lang naar een witte muu staren, daarbij nog meer sensatie te zien dan het huidige spel van Ajax. Verschrikkelijk!!!

Mooizo dan volgende week dikke fissa in ehv!

SjongeJonge kijk niet eens vaak een wedstrijd van Ajax maar wat was dit slaapverwekkend zeg.
Klaasen heletijd als een gefrustreerde kleuter zeuren om en alles .. Mooie goal van Andersen trouwens.

Na tien minuten in de eerst helft viel ik serieus in slaap en werd net wakker voordat de nul twee viel (wat wel een mooie goal was), maar goed de drie punten zijn in de tas en meer kunnen/moeten we nu niet van ze verwachten hoe schandalig slecht het ook is. Echt, het is te hopen dat Ajax er nu weleens erin slaagt om de juiste spelers te vinden maar dat men ook iets aan die belabberde instelling doet. De spelers zijn zich van alles bewust maar iets sneller lopen en vooruit spelen "ho maar".

11 april 2015 om 22:49

Denk dat ze vooral niet teveel moeten kopen en de selectie maar eens bij elkaar moeten houden. Iedereen weet dat het niet goed genoeg is en dat ze er ook niet alles uithalen. Als de selectie het juiste antwoord vind kan het prachtig worden, daar geloof ik zeker in. De instelling was goed, uitvoering was erg matig. Vond Ajax wel hard werken, met name Klaassen.

Kun je nog wel een of twee versterkingen halen en een beetje doorselecteren (sigi!, Kishna?, Zimling!). Sinkgraven brengt veel dat zie je nu al, Bazoer moet een beetje wennen. Fischer er straks op links bij en Milik weer terug dat gaat veel schelen. Ook vind ik dat Menig wat vaker mag spelen, is wel een leuk talent.

11 april 2015 om 23:33

@ afcanats

Er moet echt wel het een ander bijkomen, dat optel sommetje wat jij en velen maken van "volgend seizoen zijn ze weer een seizoen verder" is gewoon geen abctje. De ervaring die wij nodig hebben is echt meer jaren ervaring op de hoogste niveau´s. Zelfs nadat je vijf jaar je rijbewijs hebt word je nog niet als ervaren bestuurder beschouwd, zo moet je dat ook enig sinds benaderen in het voetbal.

Met alleen de juiste versterkingen (minimaal drie) zijn we er nog niet, op mentaal vlak moet er ook iets gebeuren. Hoe is het toch mogelijk dat spelers voor en achteraf altijd weten dat het baltempo veel hoger moet, dat je vooruit moet spelen wanneer dat kan en dat niet je (directe) tegenstander moet laten lopen, maar ze dit zelden kunnen opbrengen. Dat heeft echt te maken met een mentaliteit probleem.

Verder moet echt nog veel meer gewerkt worden aan het afronden, want net zoals voor de revolutie worden teveel (goede) mogelijkheden Europees verprutst. Hetzelfde geld voor het nemen van standaard situaties, alleen Schone is in staat om het fatsoenlijk te doen, maar de vele afzwaaiers van de rest is gewoon ook Ajax onwaardig.

Tenslotte moet Ajax er nou eens voor zorgen dat we nu eens verdedigers krijgen die in ieder geval kunnen verdedigen, die zowel qua kracht en lengte hun mannetje staan en ook echt die killer mentaliteit bezitten. Eigenlijk geld dit ook voor het middenveld en de aanval, want qua fysiek en agressiviteit is het gewoon net zo dramatisch zoals voor de revolutie.

Ook al heb ik op het moment niet direct een aantal namen voor handen, moeten dat soort spelers te vinden zijn. Grabri, Guardado, Pantelic en Poulsen kwamen toch allemaal vanuit het niets naar Nederland. Daarvoor moet je wel heel intensief scouten, en dat is 1 van de zaken die Ajax behoorlijk verwaarloosd heeft, en je zult voordat soort spelers gewoon iets meer moeten betalen. Dat kan makkelijk qua financiën en het past ook prima in het beleid, immers men zei altijd dat er voor bepaalde spelers een uitzondering gemaakt kan worden.

Al deze verbeter/speer punten en nog een aantal anderen waren ook onderdeel van het rapport Coronel/cruijff zijn rapport, maar dit leek Ajax de afgelopen jaren compleet vergeten te zijn. Het is daarom ook te hopen dat Ajax vanaf nu eens het beleid; waarover iedereen akkoord was dat nu ook eens echt punt voor punt uit te gaan voeren. Het heeft geen enkele zin om steeds met een "plan" te komen als mensen vervolgens er weer heel snel van afwijken.

12 april 2015 om 00:08

Leuk, maar wie dan? Volgens mij is het gewoon niet realistisch en moet je dus gewoon doorbouwen, ik kan mij niet herrineren dat we een selectie bij elkaar hielden en konden versterken. Dat zou ook goed kunnen werken, zie Psv.

Dat is haast realistischer dan dat wij een goede ervaren speler erbij krijgen, zou mooi zijn, maar wie? Misschien een Emanuelson, Ryan Donk of Spahic, maar meer is niet haalbaar of voegt te weinig toe.

Dit leek wel een degradatieduel. Heracles had wel een puntje verdiend, maar kwam vanuit een naar mijn mening onterechte vrije trap (schwalbe Klaassen) op achterstand.
Ajax mag zich flink gaan versterken willen ze volgend seizoen willen doordringen tot de groepsfase van de Champions League.

11 april 2015 om 23:07

Je kunt ook overdrijven. De wedstrijden van onder andere Feyenoord, PSV en Vitesse in Almelo waren nog treuriger dan deze wedstrijd. Als Ajax Gudelj en een verdediger haalt, en PSV haalt waardige vervangers voor Depay en Wijnaldum, dan steekt Ajax volgend jaar met PSV gewoon boven de rest uit.

12 april 2015 om 14:11

Ajax heeft eerlijk gezegd wel iets meer nodig dan wat jij daar opnoemt. Moet je denken aan een linksback, een buitenspeler en een spits.

Haha, ik lees hier dat mensen positief zijn over de verdediging. We spelen tegen Heracles, zo zie je hoe mensen er al aan gewend zijn dat Ajax zo diep is gezonken.

Wat een belabberd spel, er zit helemaal geen flair in.

Plichtmatig noemt VZ deze overwinning, maar het was natuurlijk een regelrechte schande wat Ajax liet zien. Heel veel belabberde aannames en ontelbaar veel slordige passes, van Ajax verwacht je dat dit minstens voldoende verzorgd is.
Dat de topscorer van Ajax na de winterstop de 4 eigen doelpunten van de tegenstander zijn, zegt volgens mij genoeg. Het seizoen gaat op deze manier als een nachtkaars uit.
Een opvallend feit is nog wel dat Ajax nog nooit verloren heeft op kunstgras.

Wat een belabberde verdediging heeft ajax. Zelfs heracles kan er kinderlijk eenvoudig doorheen komen. Alleen maakten ze het niet af.

Weer een draak van een pot... elke week weer valse hoop op een leuke pot, maar het is gewoon niet om aan te gluren. Siggy, boiliesen en kishna weer geen pepernooi geraakt. Geef riedewald nou gewoon een kans op de lb. Andersen leuk ingevallen, volgend jaar lekker verhuren als gudelj komt.

Hoezo een week uitstellen? Het was toch echt pas voor volgende week geplant

Beste nieuws! Sigi scoort en hij wil weg, hopen dat er een blinde vink intrapt. International he ... Het lijkt wel of de beste man een veer in schoen heeft, zelfs een zachte bal springt 20 meter van zijn voet, wil hij hem binnenhouden tikt hij hem ook nog even over de lijn. Man, man, man..

Als een opstelling met Sigi zie, dan vrees ik al ipv. dat ik er zin in heb.

11 april 2015 om 23:04

Let maar eens op, wanneer hij bij een andere club speelt, hoe hij dan draait. Dan kan het kwartje anders vallen. Speelde zeker niet goed dit seizoen.

11 april 2015 om 23:32

Jolano

Vreemd genoeg, geloof ik dat ook wel! Als je hem goed bediend, dus panklare voorzetten en bruikbare kopballen. Dan maakt ie 20+ goals, ben ik echt van overtuigd.

12 april 2015 om 00:44

Ik niet. Die jongen heeft ook zo ontzettend veel kansen verprutst dit seizoen (apoel uit, eerste seizoenshelft eredivisie).

12 april 2015 om 07:23

bij ajax ja, maar ik geef aan, wanneer hij bij een andere club gaat spelen.

12 april 2015 om 18:27

Denk bij een Qpr wel dat is echt zo een vechtploeg, dat zal hem wel lukken..

11 april 2015 om 23:49

afcanats, hoeveel bruikbare ballen heeft Sigthorsson deze wedstrijd gekregen? Vorige week tegen Utrecht was het niet anders. Noem 1 spits die in de periode De Boer wel heeft gefunctioneerd, ze zijn er niet. Het was wederom een collectieve wanprestatie en het lijkt me logisch dat Sigthorsson in een slecht draaiend elftal het verschil niet kan maken. Het lijkt wel of het hele elftal met en veer in de schoen speelt, dit elftal faalt collectief en het is te kort door de bocht om alleen Sigthorsson de wanprestaties van dit seizoen in de schoenen te schuiven.

12 april 2015 om 00:05

De Jong deed het niet slecht in de spits vond ik. Milik doet het in ieder geval qua statistieken niet onaardig en draagt af en toe voetballend ook zijn steentje bij.

12 april 2015 om 00:10

Hij kreeg toch zeker drie ballen in de voeten aangespeeld, hij kreeg het voor elkaar om hem over de zijlijn te laten lopen.

Milik functioneerde en inderdaad Siem de Jong (zwaar onderschat altijd). We hebben al drie jaar last van Sigi.

12 april 2015 om 00:29

afcanats, wat een onzin. Je vergeet dat Ajax al jaren zonder goed functionerende spits speelt. De Jong deed het uitstekend maar werd door De Boer ook regelmatig als middenvelder gebruikt. De Boer gebruikte Eriksen en Bojan als spits. Het is al jaren K.. met de bekende peren wanneer het over de spitspositie gaat. Ik hoorde De Boer vandaag nog zeggen dat Ajax op zoek gaat naar een nieuwe spits. Milik en Zivkovic schijnen dus ook tekort te komen in de ogen van De Boer. Ik vond Sigthorsson toch redelijk scherp bij de 1-0, hij scoorde vrij gemakkelijk. Waar het mij om gaat is dat je Sigthorsson compleet afbrandt en niet in ziet dat elke spits het moeilijk heeft wanneer hij geen bruikbare voorzet krijgt.

Nu sigthorsson gescoord heeft zal hij volgende wedstrijd wel weer in de basis staan.

11 april 2015 om 23:10

Haha ja slecht he dat Ajax :D

Ajax wordt eens wakker en haal traore als vervanger voor sigthorsson. Traore is de meevoetballende spits die ajax nodig heeft.

Verschrikkelijk. Drukzetten tegen Heracles gaat volledig de mist in, talloze keren balverlies, elkaar in de weg lopen, ga maar door. Het is snakken naar het einde van het seizoen.

Viergever moet vervangen worden en Gudelj moet echt wat energie in het team brengen samen met Klaassen.

Verschrikkelijk saaie wedstrijd, had stiekem gehoopt op wat spectakel op de zaterdag avond.

Wel leuk om te zien dat het stadion van heracles verbouwd wordt.

Ik zie veel mensen die uitgebreid hun mening verkondigen en het schijnbaar allemaal beter weten dan de gezamelijke technische staf van Ajax. Mooi, en die mensen zitten allemaal hier op voetbalzone hun verbale diarree te verkondigen en hoeveel van hen zijn er werkzaam bij een BVO? Juist! Nul dus.

Dat het beter zal moeten weten we heus wel. Alleen is de vorm er helaas op dit moment niet en moeten we de 2de plek koesteren. Desnoods met resultaat voetbal. Btw zou mooi zijn als Heerenveen het feestje van psv kan verstoren. Aan 'arrogantie' geen gebrek in eindhoven.

12 april 2015 om 00:03

Indo expert

Ik weet dat je het niet wilt zien die kritiek, ook jammer dat je bij de vorige discussie niks meer van je liet horen maar dat terzijde.

Niemand beweert meer verstand te hebben, dan die gasten die er nu zitten. Maar dat betekent toch niet dat ze alles goed doen? En dat je geen kritiek mag hebben, de meeste mensen hier raken het probleem bij de wortel aan. En helaas zijn er Ajacieden, die vinden dat men geen kritiek mag hebben op je eigen club. Als je dat niet kan of doet, ben je natuurlijk niet geloofwaardig..

12 april 2015 om 09:59

Wat hier aan verbale diarree naar buiten komt heeft helemaal niets met 'kritiek' te maken. De vorm is er simpelweg niet en die krijg je niet zomaar binnen een paar weken terug. Daarnaast word er constant 'kritiek' geuit over de fluwelen revolutie. Dit jaar speelt Ajax eindelijk weer met jonge jongens waarvan een aantal uit de eigen jeugd maar moet er toch weer gekocht worden. We leren dus niets van het verleden want gekochte mensen zullen altijd de talenten in de wegzitten. We kunnen nieuwe backs kopen, middenvelders en aanvallers maar dat zal altijd tenkoste gaan van de 'jeugd'. Na 1 rampseizoen is de revolutie ineenkeer mislukt en moeten we de portomonee trekken. Pffff, 4 jaar lang hoor je ze bijna niet en staan ze vooraan kampioenen te schreeuwen. En na dit seizoen moet Marc weg, Frank weg en is de revolutie mislukt. Goed dat die mensen gelukkig niet meer aan het roer staan van Ajax.

12 april 2015 om 18:29

Indoexpert

Ja die mensen die roepen, dat Frank weg moet moeten voor altijd verbannen worden. Wat een onzin is dat, maar met wat ben jij het niet eens met ons als criticasters?

Indo Expert, hou op man en begin niet over vorm. Het is een gebrek aan kwaliteit in de selectie of een gebrek aan kwaliteit bij de Technische Staf. Dit Ajax speelt niet alleen de laatste weken slecht maar speelt het gehele seizoen al dramatisch. Waarschijnlijk is het je niet opgevallen dat we onder De Boer al jaren resultaatvoetbal spelen en dat de huidige Technische Staf verantwoordelijk is voor dit afbraakvoetbal. Een wedstrijd controleren is tegenwoordig belangrijker dan het publiek vermaken met aantrekkelijk en aanvallend voetbal!

12 april 2015 om 10:05

Het is een gebrek aan absolute vorm en vertrouwen. We spelen eindelijk met jonge jongens waarvan een groot gedeelte uit de eigen jeugd. Dat is toch wat we wilde? En Ajax heeft genoeg mooie en schitterende wedstrijden gespeelt onder Frank de Boer. Ja dit seizoen misschien niet maar niemand had verwacht dat bijv. Schöne dit seizoen zo zou tegenvallen en Moisander en Boilessen ook. Maar jij schijnt het allemaal beter te weten, dus wat houd je tegen? Ze zullen je bij Ajax lachend de deur wijzen net als bij andere BVO's. Dus gaan jullie maar lekker zeiken over Ajax, de staf en de revolutie. Het zijn 'supporters' zoals jullie die de club constant in de problemen brengen. Werkt de ene filosofie niet moeten we meteen overstappen naar de andere. En zo gaat het maar door.

12 april 2015 om 10:29

We zullen zeggen dat jij de wijsheid in pacht hebt , schitterende wedstrijden onder Frank de Boer ? nou de laatste 1,5 tot 2 jaar niet hoor of je moet echt niet van voetbal houden maar het is al zeker bijna 2 jaar niet om aan te zien en onder deze trainer spelen we al tijden resultaat voetbal en dat is niet des Ajax en dat heeft niets met vorm te maken want alle creativiteit is weg uit het spel van onze club , zijn al die 40 tot 50.000 mensen die elke week komen dan gek die willen maar een ding dat is weer voetbal zien waar Ajax groot me is geworden maar dat zien we al tijden niet er moet ervaring bij en kwaliteit want dat ontbeert deze selectie want die is allemaal verkocht en er is een falend aankoop beleid , Zimling, Duarte Sana , Hoesen , Sigthorsson allemaal spelers die niet het niveau heeft wat Ajax wil nastreven , Financieel hebben ze het klasse gedaan maar sportief zijn we gewoon 1 a 2 klassen minder als in 2011 toen we weer kampioen werden .

12 april 2015 om 11:49

Dat het spel twee jaar lang matig is, heeft in mijn ogen te maken met één man: Christian Eriksen. Wat we de laatste twee jaar zien, zagen we ook in de (delen van) wedstrijden waarin Eriksen niet speelde: er zat weinig/geen voetbal in. Nou zie ik in Sinkgraven iemand die dat terug kan brengen, maar TussenDeLinies heeft laatst een mooi artikel geschreven over het gebrek aan voetbalintelligentie bij Ajax. En dat probleem kan simpelweg niet door één speler worden opgelost.

12 april 2015 om 10:12

Helemaal mee eens met 2-0 winnen en geen enkele kans creeren slechter kan bijna niet je moet je schamen om de mensen zulk voetbal voor te schotelen maar onze trainer zal ongetwijfeld weer goede dingen hebben gezien .

El ghazi was zo slecht, en voetbalt voor zichzelf. Dat soort jongens moet ajax niet nemen.. Gevalletje el hamdaoui

met dit drama voetbal wat niet om aan te gluren is en zo inspiratieloos is het al een hele grote kunst dat je hiemee 2e wordt, dat is op zich wel een prestatie maar ik had liever 3e of 4e geworden met sprankelend voetbal maar voorronde cl brengt weer centjes op maar daar is sowieso geen gebrek aan volgens marc netto ! steek je geld in kwaliteit dan in dit drama team !!

Laat er maar gauw een einde komen aan dit seizoen eventjes geen pijnlijke wedstrijden van Ajax te hoeven zien. En PSV is volgende week kampioen. Wij moeten nog met Feyenoord uitvechten wie er tweede wordt maar dat wordt als we zo spelen nog een hele klus als we zo blijven spelen. Volgende week komt NAC op bezoek dat word ook nog een klusje omdat zij natuurlijk die play-offs willen ontlopen. Daarna moeten naar Zwolle, dan komt Cambuur en dan moeten we nog naar Dordrecht. Dus nog genoeg spanning en stress voor Frank. Maar laat a.u.b. ophouden met Boilesen op te stellen iedere week. Zet dan Viergever of Riedewald linksback of laat Leeroy Owusu de laatste wedstrijden spelen. Maar als Boilesen maar niet meer opgesteld wordt. Haal de bezem er maar een keer flink doorheen en verkoop dan helaas wel met verlies Van der Hoorn en Viergever en verkoop Boilesen, Sigi, Duarte, Boer, Kishna, Kuipers en De Sa. En haal dan Gudelj, Emanuelson, Maduro of Anita, Denayer als back-up voor Veltman. van Aken of Otigba als back-up van de nieuwe linker centrale verdediger misschien Daniel Agger. Haal verder nog Babel of Refaelov. En verhuur Zivkovic en haal een extra spits erbij een ervaren spits waar Milik ook van kan leren. Misschien Soriano van Salzburg, Fred (fluminense), Erik Lima (goias), Henrique Dourado (cruzeiro), Marcelo Moreno (cruzeiro), Tardelli (Ex-PSV, Atl. Mineiro), Barcos (gremio), Guerrero (ex-Bayern, Corinthians), Arouna Koné (everton) of Yussuf Poulsen (RB Leipzig).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren