Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Mourinho: ‘Wie Speler van het Jaar wordt, kan niet eens discussie zijn’

Laatste update:

Voor Chelsea-trainer José Mourinho is het duidelijk: niemand anders dan Eden Hazard kan dit seizoen door zijn medespelers uit de Premier League worden verkozen tot Speler van het Jaar in de Engelse competitie. Chelsea stevent op de landstitel af en Hazard is de uitblinker in Mourinho’s elftal.

/

De coach is er dan ook van overtuigd dat de Belgische vleugelspeler deze jaargang de beste voetballer van de Premier League is en dat Hazard de Players’ Player of the Year moet worden. Echte concurrentie heetf de dribbelaar niet, meent Mourinho. “Als ik heel eerlijk ben: als je kijkt naar wat hij laat zien, kan het niet eens een discussie zijn”, vertelt the Special One in de Engelse media.

Mensen die een andere mening zijn toegedaan, kan de Portugese oefenmeester naar eigen zeggen amper serieus nemen. “Als iemand andere namen aan de orde brengt, is dat alleen maar om kranten te verkopen of om mensen zand in de ogen te strooien, want Hazard is al het hele seizoen met grote voorsprong de beste voetballer in de Premier League”, benadrukt de trainer van de koploper.

Ben je het met José Mourinho eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mee eens, kan geen betere speler noemen op het moment.
De elegantie waarmee hij speelt is geweldig, toekomstig Ballon d'or winnaar, en opvolger van Ribery of Ronaldo.

11 april 2015 om 09:31

In de eerste seizoenshelft waren het toch Fabregas en Costa die regelmatig uitblonken, nu beide in een vormdip zijn is het altijd Hazard.
Ik zou het goed vinden moest Hazard hem krijgen maar spelers als Sanchez of eventueel zelfs Kane zouden hem ook wel verdienen.

11 april 2015 om 09:38

Wat doet Kane dan dat Costa niet doet of Aguero in het eerste helft van het seizoen niet deed? De meest constante speler is tog echt Hazard want als hij niet scoort dan maakt hij de mooiste acties en dribbels en werkt ook hard. Hij brengt altijd wel iets. Dat is ook de reden waarom hij boven al die andere spelers blijft staan. Hij kan een beetje van alles wat ze kunnen

11 april 2015 om 09:40

Ja inderdaad maar het verhaal van Kane is toch "mooier" (vooral door de media)

11 april 2015 om 09:55

Toen speelde Hazard ook al fantastisch alleen dan vaak met de pass voor de assist etc. Kane vind ik overigens niet echt een kanshebber, speelt pas sinds rond de winter echt mee. Hem zou ik eerder als revelatie van het seizoen neerzetten. Sanchez vind ik wel een kanshebber voor speler van het jaar.

11 april 2015 om 11:17

Sanchez is niet zo constant als Hazard geweest, terwijl Kane ook maar sinds November zich in de spotlights speelde. En oh Costa zit niet echt in een vormdip, het zijn dan ook voornamelijk de hamstringblessures die hem aan de kant hielden de afgelopen paar maanden.

11 april 2015 om 12:35

Met alle respect maar Sanchez is technisch maar 50pro van Hazard..

Hij scoort miss meer maar echt als voetballer, is Hazard gewoon wereldtop..

Betreft zijn assists kan je het hem niet vaak kwalijk nemen, er staat meestal 2 of 3 man rond hem..

11 april 2015 om 13:19

asr80, volgens mij kun jij beter gaan golfen.

11 april 2015 om 09:36

Ik weet het nog net niet. Als je de titel moet winnen dan klopt het inderdaad zonder twijfel want dan kijk je alleen binnen Chelsea. Maar dat lijkt me niet het geval. Alexis heeft meer doelpunten gescoord en ik geloof 1 assist meer, dus lijkt me meer dan een gedegen concurrrent.Om nou te zeggen dat er geen discussie mogelijk is gaat mij te ver.

11 april 2015 om 15:05

@mrmonopoly

Wat jij doet is enkel naar de statistieken kijken. Sanchez is sinds de eindejaarsperiode veel minder terwijl Hazard constant presteert.

Hazard creëert veruit de meeste kansen van de hele PL. Dat zijn ploegmaats niet scoren uit zijn assists is het gebrek aan effeciëntie;

11 april 2015 om 13:08

Ik verwacht eerder dat hij de opvolger voor de ballon d'or wordt van Messi. Ronaldo en Ribéry zijn ouder, dus het zal eerst nog wel een paar keer Messi worden. Als Hazard dan zo doorgaat zou hij idd de opvolger kunnen zijn

11 april 2015 om 13:42

Hij is al het hele seizoen fantastisch. Niet alleen kwalitatief de beste speler, maar ook nog eens de meest constante speler in de PL. En hij heeft Chelsea normaal gezien kampioen gemaakt. Ik vind dit ook absoluut geen enkele vorm van discussie waard.

11 april 2015 om 15:02

Dat kampioen gemaakt vind ik altijd maar een vreemd argument. Als hij net zo goed had gespeeld bij pakweg Spurs, verdiende hij het dan niet, omdat hij Spurs geen kampioen had gemaakt?

Cesc, Costa, Courtois, Matic waren zowat even belangrijk. Hazard verdient het wel, maar de Gea en Sanchez imo ook. Titel of niet.

Hoe dan ook, ben blij dat er nog eens een Belg wint, mocht Eden effectief winnen.

11 april 2015 om 15:39

De Gea staat de laatste weken te trillen op zijn benen, en maakt de ene keiharde flater na de andere. Hij doet weer net zoals zijn eerste seizoen bij United. Courtois laat al heel zijn carrière zien dat hij wereldtop is. Dan zou ik dus voor doelman ook eerder voor Courtois kiezen dan voor Ddg.

11 april 2015 om 15:42

Met alle respect, maar je kan nationalistisch zijn, maar bij jou neemt het nu wel erge vormen aan. Courtois dit seizoen boven de Gea?

En flaters? Welke flaters? Keept gewoon uitstekend.

11 april 2015 om 15:50

Courtois is dit seizoen fantastisch voor Chelsea. Ik heb al elke wedstrijd gezien, jij duidelijk niet. En van De Gea zie je blijkbaar ook al geen wedstrijden.

De goal van Benteke tegen De Gea bijvoorbeeld vorig weekend. De bal kwam 100% recht op De Gea af, aan een traag tempo, wijkt nergens af, het zicht wordt niet belemmerd. En die bal gaat binnen. Een reusachtige flater dit, niet meer en niet minder.

Eden gaat het worden dit jaar, dat moet wel.
Verder zou alleen Alexis in de buurt kunnen komen.
Harry Kane zou ook een optie zijn puur voor de media.

11 april 2015 om 09:39

Vind ik ook. Voor mij is het Hazard of Alexis en dan wint Hazard op het nippertje door de BPL titel. Individueel doen ze niet veel voor elkaar onder.

11 april 2015 om 09:54

Bwa. Voor mij ook Hazard, maar dan zou eerder zeggen dat De Gea in de buurt komt. Sanchez heeft toch wel een tijdje een vormdip gekend.

11 april 2015 om 10:22

En alsnog meer goals/ assists dan Eden, Hazard heeft ook niet heel het jaar door even goed gepresteerd. In de eerste helft van het seizoen waren het voornamelijk Cesc en Costa die voor het succes van Chelsea hebben gezorgd. De Gea is idd ook heel belangrijk voor zijn team geweest maar ik denk persoonlijk dat een keeper niet veel kans maakt op deze prijs.

11 april 2015 om 10:42

In die eerste helft was Hazard ook goed. nog steeds boven gemiddeld en bij wijlen fantastisch.

Dat Hazard minder goals of assists heeft maakt mij niet uit. Ik kijk naar zijn wedstrijden en zijn invloed reikt veel verder dan dat. Hij is zeer vaak de inzet bij doelpunten.het succes van een doelpunt start niet enkel bij die 2 laatste mannetjes op het einde.

Hazard heeft zijn lijn nu gewoon doorgezet en nog een niveau hoger gespeeld, terwijl hij al op een hoog niveau speelde. Nu valt het meer op omdat die 2 anderen het laten afwetn.

11 april 2015 om 14:59

Rodeduivelfan
In de eerste seizoenshelft was Hazard niet zo overdreven goed. De Gea, Sanchez en Fabregas haalden duidelijk een hoger niveau. Hazard is echter wel het meest constant.

Maar zoals zo vaak, bij vele prijzen, wordt de eerste periode een beetje vergeten en wint diegene die in de 2e helft top was, omdat dat verser in het geheugen ligt.

Hoe dan ook, ben blij dat er nog eens een Belg deze individuele prijs wint.

Mensen kijken teveel alleen naar doelpunten en assists. wat als er aan het einde van het seizoen 2 spelers zijn. Een men 30 assists en een met 30doelpunten. Wint de gene met de doelpunten of de gene met de acties en passes die uiteindelijk tot 30assists brachten wrdoor die spelers 30x kon scoren. Dat vraag ik me toch echt af.

Gaat die psychopaat weer, Harry Kane verdient het meer, Alexis Sanchez verdient het meer. Klaar.

11 april 2015 om 09:49

Sanchez is wel ver terug gevallen sinds zijn blessure. Heeft dit kalenderjaar weinig goede wedstrijden gespeeld. Maar men is blijkbaar vergeten dat Hazard vorig kalenderjaar ook lang niet altijd goed was.

11 april 2015 om 14:54

Ik vind dat Sanchez het ook zou verdienen, en nee, niet omdat ik een Arsenal fan ben, want ik ben ook een Belg, dus zou ook enorm trots zijn mocht Eden hem krijgen.

Ik zie 4 kandidaten: Hazard, de Gea, Sanchez en Kane. Maar Hazard verdient hem wel op basis van meest constante prestaties.

11 april 2015 om 09:52

Kane vind ik niet. Is een fantastische afmaker maar is verder veel minder aanwezig in het spel. Hazard is constant dreigend en op meerdere facetten belangrijk voor Chelsea. Sánchez kan ik me weer wel in vinden, hij draagt Arsenal en speelt een fantastisch debuut seizoen in de Premier League. Ik denk dat het tussen Hazard en Sánchez moet gaan.

11 april 2015 om 10:17

Kane is veel beslissender geweest dan Hazard terwijl die 21 is en pas zijn eerste seizoen echt in het eerste speelt. Sanchez heeft toch gewoon de betere stats trouwens nog Zizoufan??

11 april 2015 om 10:22

Ja, dat zeker. Velen hebben betere stats dan Hazard, tenminste als je doelt op Assists en Goals. Maar dat is wat te simplistisch. Een Huntelaar moet je beoordelen op zulke statistieken, maar pure voetballers niet. Keypasses, chances created, recovery, passing accuracy etc. wegen even zwaar mee.

11 april 2015 om 10:46

Toch vind ik assist en goals belangrijk in de zin van beslissend zijn, Coutinho moet gebaseerd op hoevaak die een man uitkapt ook de beste van Engeland zijn. Vind Hazard in het algemeen met Silva de beste BPL speler hoor, maar vind hem er dit seizoen niet met kop en schouders bovenuit steken.

11 april 2015 om 11:39

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dat de speler van het jaar de meeste indruk moet hebben gemaakt. En indruk maken en beslissend zijn, zijn voor mij twee verschillende dingen. Al is Kane natuurlijk een indrukwekkende afmaker, spelers als Sánchez en Hazard krijgen je op de banken. Die kunnen een heel stadion laten genieten zonder een beslissende pass af te geven of doelpunt te maken. Helemaal rendementsloos mag het natuurlijk niet zijn, maar zowel Hazard als Sánchez hebben prima statistieken.

Kane is een revelatie en met 21 jaar een groot talent, maar behalve een prima afmaker vind ik het geen bijzondere voetballer. Zoals Zizoufan al aangeeft meer een type Huntelaar.

Maar ieder z'n mening! We gaan het zien over een aantal weken.

11 april 2015 om 15:10

@kopitered

Zelfs als Coutinho zijn man uitkapt dan is Hazard nog altijd succesvoller dan Coutinho. Hazard heeft na Messi de meest geslaagde dribbels dit seizoen.

11 april 2015 om 11:19

Kane is pas in November begonnen met het er op los scoren terwijl Hazard het al sinds het begin van het seizoen week in week uit laat zien. Niks psychopaat.

11 april 2015 om 11:25

Hazard verdient het gewoon, maakt Chelsea kampioen en is altijd belangrijk. Sanchez komt sowieso in mijn top 5, en Kane, tja, hij is een revelatie, maar ik had pas voor hem gekozen als hij Spurs naar de CL zou leiden. Hij is wel de jonge speler van het jaar voor mij.

11 april 2015 om 12:39

Meen je dat nu? Voetballend gezien is Hazard 10x beter dan die 2. Laten we niet vergeten dat Hazard een vrees is voor elke verdediging en telkens omringt wordt door 2 a 3 verdedigers...

Kane? Dat zou echt een grap zijn.. Hazard de bal afpakken is haast onmogelijk, 1 of 2 man opzij zetten doet hij met gemak... 'helaas' scoort hij niet zoveel.

11 april 2015 om 12:53

Goh normaal reageer ik niet op zinloze berichtgevingen.. maar wat jij hier typed...

hazard is 10x beter aan de bal dan Sanchez en Kane... je hebt gewoon een hater...

Iedere trainer of speler zal erkennen dat Hazard gewoon buitengewoon is .. zeker en vast de verdedigers...

Zelfs blinde die luistert naar de tv zou me gelijk geven.. wat zeg je allemaal?

Eerst aangeven dat er te veel waarde wordt gehecht aan individuele prijzen, en dan nu schaamteloos op z'n Spaans een speler promoten.

Vind er in Engeland niet 1 een heel seizoen er bovenuit steken. Eerste seizoenshelft waren Aguero, Costa, Fabregas en Sanchez fenomenaal. Nu zijn het Kane, Hazard en Ozil. Hazard zou dan gekozen worden omdat hij eerste seizoenshelft mee kon in een goed draaiend team.

11 april 2015 om 11:51

Precies wat ik dacht. Het is nog geen week geleden dat meneer de gekte rondom de gouden bal, en de nadruk op het individu in een teamsport afkeurt, en nu komt hij alweer met een Hazard lobby.

Waarom vallen dit soort tegenstrijdigheden al die Mourinho adepten nooit op?

11 april 2015 om 11:58

Hazard is al sinds het begin van het seizoen uitstekend aan het presteren maar omdat hij eerder aan de basis stond van pre-assists en Cesc en Costa vaak degene waren die de "job" deden als het ware qua goals en assists blonk Hazard volgens vele hier niet zoveel uit. Maar goed, volgens mij zie Chelsea volgens mij ook niet zo vaak spelen dus neem ik je het ook niet kwalijk.

Trouwens, hilarisch dat je Özil nog opnoemt. Kane heeft pakweg een goeie 4-5 maanden gehad tot nu toe en niet echt een seizoenshelft.

11 april 2015 om 12:20

'hilarisch dat je Ozil nog opnoemt'??
Heb je hem wel zien spelen na zijn blessure? Haalt al enkele maanden een enorm hoog niveau

11 april 2015 om 12:24

Een paar maanden is dan amper een volle seizoenshelft...

11 april 2015 om 12:36

Ozil was dan ook gewoon geblesseerd. Hij haalt nu al maanden een wereldklasse niveau, en in deze periode hebben wij meer punten gehaald dan chelsea.

Je kan gewoon niet wennen aan het idee dat ozil terug op zijn wereldklasse niveau is. Maar daarin sta je niet alleen.

Wat je nu zegt over hazard geldt al langer voor ozil, maar er wordt met twee maten gemeten.

Wereldkampioen, assistenkoning bij real en nu hij gewend is aan de pl weer wereldklasse. Hazard moet veel meer bewijzen dan ozil.

11 april 2015 om 12:58

"wereldkampioen, assistenkoning bij real en nu hij gewend is aan de pl weer wereldklasse. Hazard moet veel meer bewijzen dan Özil".

En weer eens blijkt een discussie aangaan met een deluded Gooner chap hier op VZ dan ook als onbegonnen werk zoals altijd... niet te geloven.

11 april 2015 om 14:23

Ik benoem hier bewezen feiten, dus wie is deluded? Dit is hazards eerste constante seizoen in een topcompetitie, ozil heeft er al vier opzitten en is bezig aan zijn vijfde. Tevens is hij vaak geniaal bij Duitsland, de huidige wereldkampioen. Hazard heeft nog niks laten zien bij België.

Deluded.

11 april 2015 om 15:26

"ozil heeft er al vier opzitten en is bezig aan zijn vijfde"

11 april 2015 om 16:00

Je weet wel dat de trofee heet ' Player of the Year' en dus draait om het hele seizoen. Hazard staat in mijn optiek gewoon als 1ste plaats, Sanchez staat er ook erg dichtbij maar die speelt sinds zijn blessure ook niet meer zo echt fenomenaal als in het eerste seizoenshelft. en Over Özil, özil speelt nu fantastisch maar o.a door zijn blessure zag je hem helemaal niet in de eerste seizoenshelft. En als je toch zo wilt spelen geef hem maar gelijk aan Giroud!

1e hazard

2 Alexis

3 Kane

Hazard was in de 1ste helft goed en soms fantastisch. Nu laten de anderen het afweten en is hij elke wedstrijd fantastisch of valt het gewoon meer op, terwijl dat Sanchez, Costa, Fabregas en Aguero een vormdip hebben gekregen. Dat heeft Hazard niet gehad dit seizoen. Kane is pas vanaf december ontbolsterd.

Enkel De Gea kan met Hazard concurreren vind ik.

11 april 2015 om 10:02

Ik herinner me anders genoeg kritiek Zo zou hij zijn acties te ver doorvoeren, niet efficiënt genoeg zijn en de verkeerde keuzes maken in de final third.

11 april 2015 om 10:45

Zou kunnen, maar de enige kritiek die ik soms op hem heb is dat hij vaker voor eigen succes zou moeten gaan. Maar dat maakt hem eigenlijk zo'n mooie speler.

Bij het doelpunt van Remy zie je het perfect wat voor een teamspeler hij is. Als het een Oscar of Willian was dan zouden ze zelf schieten.

En inderdaad

11 april 2015 om 12:28

Die bal moest die wel afgeven, komop zeg.

11 april 2015 om 15:14

Ja en Sterling of Sturridge had voor eigen succes gegaan.

11 april 2015 om 10:20

Sanchez heeft een paar wedstrijden minder gespeeld maar was bijvoorbeeld tegen liverpool wel terug heel goed.
Voor mij maakt het niet uit wie hem krijgt, sanchez of hazard beide zouden het verdienen

11 april 2015 om 10:47

Sanchez deed het inderdaad zeer goed en is daarna naar benden gezakt. Ik had wel verwacht dat dat zou gebeuren. Hoe dat hij het hele veld rondrende als een gek... Het is wel mooi om te zien, maar het stond in de sterren geschreven dat hij een dip zou krijgen erdoor.

11 april 2015 om 11:31

Sanchez is inderdaad gewoon vermoeid geraakt, hoe hij de eerste seizoenshelft alles heeft gegeven, heeft zijn tol geëist. Toch doet hij het super in zijn eerste jaar in Engeland, beter dan ik had verwacht tenminste.

maar Mourinho jij vond die persoonlijke prijzen in een teamsport toch onzin?

Ik ben het niet vaak eens met Mourinho, maar in deze heeft hij wel gelijk.
Hazard is de beste voetballer van het moment in de Engelse competitie, op een paar mindere matchen na mss altijd ijzersterk en een constante dreiging op zijn linkerflank.

Harry Kane maakt natuurlijk ook een fantastisch seizoen door en zal wel tot beste jongere worden verkozen.

Het feit dat Sanchez kandidaat is voor speler van het jaar zegt genoeg over het niveau vande BPL! Een speler die in la Liga te licht bevonden werd en in de BPL een van de beste is. BPL is ZWAAR overrated!

11 april 2015 om 10:20

hahaah was vorig seizoen na messi de beste speler van Barcelona

11 april 2015 om 10:24

Sanchez was vorig jaar de enige winger na Ronaldo die meer dan 20 goals maakte, nu heeft die er een stuk minder omdat hij het juist moeilijker heeft. De BPL is dus veel beter maar blijf 't vooral proberen. Oke?

11 april 2015 om 10:46

BPL veel beter haha stop alsjeblieft. Hij zit nu gewoon in een veel minder team dan bij Barca, daarom scoort hij minder.

Dat La Liga momenteel veel beter is dan de BPL is praktisch een feit. In Europa bakken de Engelse teams er helemaal niets van terwijl Spaanse teams domineren.

11 april 2015 om 11:01

het gaat om de competitie, niet op de topploegen

11 april 2015 om 11:11

@starhunter
Leuk om te zien dat de Engelse ploegen het zo goed doen in de Europa League dan. Of reken jij dat ook tot topploegen?
Want zeggen dat de PL beter is dan La Liga, omdat West Bromwich Albion beter is dan Getafe gaat mij iets te ver.

11 april 2015 om 11:21

Wacht maar een paar jaar en je ziet aan de top ook het verschil. De enige reden dat de top in La Liga er nu bovenuit springt is de oneerlijke TV-geld verdeling daar. Met de nieuwe BPL deal kan er in de Engelse top nu ook ongelofelijk veel gespendeerd worden.

11 april 2015 om 11:25

@starhunter999
Goed alex.utd zijn reactie lezen. PL fans beginnen altijd over dat Stoke City zo geweldig is vergeleken met Getafe maar who cares? Zowel de top als de subtop ploegen in Spanje zijn beduidend beter dan die in Engeland.

@viswoestijn
Nee want ploegen als City, Chelsea en United hebben de afgelopen jaren niet al honderden miljoenen uitgegeven... Maar ben wel met je eens dat met deze nieuwe deal de Engelse clubs financieel nóg verder gaan uitlopen op andere competities. Uiteindelijk zal de PL wel weer top zijn. Zelfs de meest incapabele bestuurders kunnen met zoveel geld een topteam neerzetten.

11 april 2015 om 11:50

De competitie is beter doordat de tv gelden beter verdeelt worden bijvoorbeeld.
Europees is dit jaar ronduit slecht voor Engelse ploegen, maar om daar zomaar uit te concluderen dat de ene competitie beter is als de andere is heel kortzichtig.

11 april 2015 om 11:53

Tristan

haha zelfs de meest incapabele bestuurders kunnen met zoveel geld een topteam neerzetten, inderdaad kijk maar naar Real Madrid, het beste voorbeeld. Ook maar 1 opeengekochte bende vedetten.
Top van La Liga is inderdaad beter maar vergeet niet dat de top 3 van Spanje een gigantische schuldenberg hebben of vergeten we dat even?

de top is beter (real en Barca) maar de rest? laat me niet lachen, omdat ze het even leuk doen europees zijn die opeens beter? Een Liverpool of Tottenham eindigt in de subtop in Engeland, dat zegt al meer als genoeg

11 april 2015 om 12:00

@starhunter
Huh? De PL is beter omdat de tv-gelden beter verdeeld worden? Wat is dat nu weer voor argument? Je bent beter omdat je beter bent, en de Liga is beter dan de PL.

Spaanse clubs hebben schulden, oke, alsof een United dat niet heeft? Daarbij, wat boeit het dat een club schulden heeft? Als ze die kunnen betalen is er niks aan de hand. Ook beetje gemakkelijk praten als alle Engelse clubs oliegeld hebben. Spaanse clubs zijn tenminste zelfstandig.

En Liverpool en Tottenham zegt genoeg? Dat zij beiden ontzettend matige teams. Jij doet net alsof zij kaliber Juventus of PSG zijn.

11 april 2015 om 12:06

@tristan

Ja, in La Liga gaat bijna al dat geld naar Barcelona of Real. De kleinere ploegen in de PL kunnen daardoor betere spelers kopen.

United is een ingewikkeldere situatie, die hadden geen schulden maar de Gates familie heeft de overname van de club als schulden van de club genomen (ken het hele verhaal niet precies, er zal wel een Man Utd fan zijn die dat beter kan uitleggen).

en ja schulden zijn op zich niks mis mee maar ze laten je toe meer uit te geven dan dat je eigenlijk hebt. Hierdoor kan een Real of Barcelona 80 miljoen op tafel leggen, terwijl als ze het van hun eigen winst moeten doen ze dat niet kunnen.

Alle Engelse clubs hebben oliegeld? Dat is nieuw, City en Chelsea ja maar Liverpool, United, Arsenal? Absoluut niet. Spaanse clubs zijn zelfstand? Ja maar hebben wel allemaal een gigantische schuldenberg dus zo zelfstandig zijn ze ook weer niet als ze geld moeten lenen om transfers te kunnen doen.

Nee inderdaad maar beide ploegen hebben zeker genoeg kwaliteit en doen absoluut niet onder voor een Sevilla of Valencia

11 april 2015 om 12:30

Tristan

Waar heb je 't over? Real en Barca zijn beter dan de engelse teams, maar als competitie is de Premier League superieur aan La Liga

11 april 2015 om 13:16

@ Kopitered
Fijn om te lezen dat je je discutabele mening onderbouwt met veel argumenten. Zoals er net als is gezegd, zijn ook de subtop teams momenteel in la liga beter dan in de PL, kijk maar naar hoe er al jaren in de Europa League wordt gespresteerd door beide competities.

11 april 2015 om 14:53

@starhunter
Dat is juist het punt, de Europa League heeft de afgelopen jaren bewezen dat de subtop van Engeland wel degelijk onderdoet voor de subtop van Spanje. Een Valencia speelt veel beter voetbal dan een Tottenham.

@kopitered
Jouw reacties zijn zo inhoudsloos, reageer dan gewoon niet.

We kunnen blijven discussieren maar de feiten spreken voor zich; Spanje presteert al jaren beter in Europa dan Engeland en aangezien Europese competities zo ongeveer de enige graadmeter zijn die we hebben om teams van verschillende landen met elkaar te vergelijken zullen we het daarmee moeten doen.

Onvoorstelbaar dat er mensen werkelijk nu nog zelfs na dit seizoen ontkennen dat de Liga beter is dan de PL.

11 april 2015 om 10:30

Ben je serieus? Sanchez is vertrokken omdat Suarez is gekomen en hij dan minder zou gaan spelen. Hij is absoluut niet te licht bevonden. En bij Arsenal trekt hij zij zijn goede lijn door, geweldige buitenspeler!

11 april 2015 om 11:44

Dat is wel erg makkelijk conclusies trekken.. Tegelijkertijd zijn spelers als Ozil en Di Maria flink slechter gaan voetballen dan ze in de bbva deden.. Waarschijnlijk ligt de speelstijl in engeland een speler als sanchez gewoon beter. Al moet ik erbij zeggen, dat de bpl wel in kwaliteit is gedaald de laatste tijd, maar om deze conclusie te trekken na het betere spel van sanchez is wel erg makkelijk..

11 april 2015 om 12:01

Ozil speelt nu gewoon geweldig, had gewoon een aanpassingsperiode nodig en Di Maria zal er ook wel komen.

Zegt toch wel wat over de zwakte van de Premier League momenteel dat de top 3 waarschijnlijk zal bestaan uit Hazard, Sanchez en Kane. Hazard is weinig mis mee maar Sanchez is toch een beetje een 'afdankertje' van Barca en Kane is een 21-jarige die net komt kijken en al meteen bij de beste spelers in de PL hoort.

11 april 2015 om 11:08

Nou wat Tristan zegt is niet helemaal onlogisch. Als Sanchez ook zo'n superster was geweest hadden ze hem echt niet verkocht hoor. Laten we ook eerlijk zijn, zo goed was Sanchez niet in het shirt van Barcelona. We hebben dit seizoen voor het eerst écht gezien wat Sanchez allemaal kan en nu vinden mensen als Kopitered en starhunter het nodig om te doen alsof zij altijd al wisten wat hij allemaal wel niet in zijn mars had.

Sanchez was een revelatie bij Arsenal, totaal niet bij Barcelona. Jullie zetten jezelf voorschut.

11 april 2015 om 11:19

Mooi dat ook dat een Liverpool en Arsenal fan leuk komen doen. Twee clubs die al jarenlang weinig meer voorstellen in zowel Europa als hun eigen competitie maar al hun trots ontlenen aan het feit dat ze in 'grote' BPL spelen.

Gooners doen ook echt te blij de laatste tijd. Ik lees hier reacties van mensen die ineens beweren dat Ozil de beste nr 10 ter wereld is terwijl zijn goede wedstrijden voor Arsenal op twee handen te tellen zijn. Sanchez is wel degelijk een afdanker van Barca. Ze hadden liever de beste speler van de PL, Suarez, dan Sanchez. Al jaren vertrekken de beste spelers van de PL naar Spanje (ronaldo, Bale, Suarez). Kun je ontkennen wat je wilt maar intussen al jarenlang La Liga > Bpl, en met een flinke marge.

In La Liga spelen minstens 10 spelers die beter zijn dan Sanchez en nog meer voor Kane. Hazard is een grijs gebied.

@alex
Ja klopt. Maar zijn Liverpool en Arsenal fans, die zijn vaak nogal gefrustreerd over de irrelevantie van hun ploegen in de top van de voetbalwereld.

11 april 2015 om 11:33

@tristan
In La Liga zijn er nooit 10 spelers die het beter doen dan Alexis. Nu moet je niet overdrijven.

Premier League is op dit moment minder. Maar dat wilt niet zeggen dat de competitie daardoor makkelijker is geworden. Ploegen spelen veel defensiever en agressiever dan in La Liga. En de tempo is een stuk hoger. Een speler die daar opvalt doet het individueel altijd goed.

11 april 2015 om 11:34

Helemaal mee eens. De top EN SUBTOP in La Liga is gewoon beter. Dat zie en merk je aan alles. Alleen kunnen de BPL fanboys en fans van net-niet ploegen als Lvpool en Arsenal dat niet accepteren. Hazard is eigenlijk de enige echte topspeler uit de BPL. De rest van de absolute top vd wereld speelt in La Liga of Bayern Munchen.

11 april 2015 om 11:35

Afdanker hoeft niet alles te zeggen. Ik kan me nog twee 'afdankertjes' van Real herinneren die het jaar erna de CL-finale tegen elkaar speelden terwijl Real er in de achtste finale uit lag tegen een B-team.

In La Liga spelen die betere spelers wel allemaal bij twee clubs. Daarnaast paste Sanches gewoon niet in het spel van Barcelona.

De PL heeft zeker een mindere periode, maar met al die TV gelden gaat dat gewoon weer veranderen. Het draait immers allemaal om geld. Maar dat hoef ik een Real-fan vast niet uit te leggen

11 april 2015 om 11:56

alex.utd

Niet goed? Wat? Zijn laatste seizoen bij Barcelona was fenomenaal, had na Ronaldo de meeste goals als winger (en hij speelde in hetzelfde team als Messi, waar toch alles om draait bij Barcelona).
Dat hij mocht vertrekken laat maar zien hoe incapabel het bestuur van Barcelona wel niet is. En iedere Arsenal fan was heel blij met Sanchez, hij doet het zeer goed voor zijn eerste jaar maar iedereen had wel verwacht dat hij ging slagen

11 april 2015 om 12:04

@migi
Afdankertje zegt ook niet alles nee, maar zegt wel wat. Feit blijft dat de beste spelers uit de PL naar Spanje gaan.

En dan hoef je een Real-fan niet uit te leggen nee. Al is het verschil wel dat Real haar geld veel beter besteedt dan de meeste Engelse clubs. Real koopt geen Shaws of Carrolls voor 40 a 50 miljoen. Geven wel veel geld uit maar bijna altijd voor toppers (paar uitzonderingen daargelaten).

@starhunter
Barca bestuur incapabel? Nou vooralsnog gaat het Barca best goed voor de wind dus dat zal allemaal wel meevallen.

11 april 2015 om 12:08

Andersom kan dat ook gezegd worden, Sanchez in zijn laatste jaar was een uitblinker van la Liga en gaat naar arsenal, zelfde verhaal met Ozil en Di Maria.

en ja met 500 miljoen schulden kan iedereen een topteam neerzetten natuurlijk

11 april 2015 om 12:17

@tristan

Goede wedstrijden van Ozil of twee handen te tellen? Amai dan heb jij wel serieus veel vingers aan je handen hangen.

Oke, noem ze maar op? welke spelers (op een gelijkaardige positie) beter zijn dan Sanchez, is zien hoever je komt

11 april 2015 om 12:18

Ja daar heb je zeker een punt. Engelse clubs geven vooral aan matige Engelsen belachelijk veel geld uit. De aantrekkingskracht van Real en Barcelona is inderdaad wel gigantisch en daar gaan veel toppers heen. Maar ja, wie woont er nou niet liever in Spanje dan in Engeland

11 april 2015 om 12:28

@tristan

Nee ze geven geen 40 a 50 miljoen aan de Shaws, maar wel even 100 miljoen neerleggen voor Gareth Bale. In verhouding kun je wel zeggen dat het ongeveer hetzelfde is als het al niet meer is. Gareth Bale zal nooit die 100 miljoen waarmaken. Gareth Bale was niet eens nodig met Angel Di Maria die het veel beter heeft gedaan bij Real Madrid. Illaramendi heeft ook 32 miljoen gekost tot dus ver vind ik het ook nog geen topper.

11 april 2015 om 13:22

starhunter
''hij speelde in hetzelfde team als messi''. Wat ik van deze opmerking moet maken, weet ik niet. Dat maakt hem toch nog geen topspeler. Als Arsenal volgend jaar Mathieu koopt is dat ook opeens een wereldster?
Het feit dat hij bij Messi in het team speelde maakte het alleen maar eenvoudiger om veel te scoren. Je speelt namelijk in een team veel beter dan de rest, met de beste speler ter wereld naast je, dan worden goals en assists opeens wel makkelijker ja.

Overigens speelt er nu een betere speler dan Sanchez op linksbuiten, dus dat valt allemaal nog wel mee.

11 april 2015 om 14:21

het gaat erom dat dat team rond messi draaide en het een pak moeilijker is om uit te blinken als alles rond die ene persoon draait.

Neymar beter noemen als sanchez is ook grappig, laat hem het eerst maar bewijzen. speelde dit seizoen een half seizoen goed en zit nu ook in een vormdip

11 april 2015 om 14:57

@starhunter999

Ik wil er gerust 10 opnoemen maar ik heb nooit gezegd dat er 10 spelers beter zijn op dezelfde positie, nogal wiedes dat dat niet het geval is.

Messi
Neymar
Suarez
Busquets
Iniesta
Ronaldo
Modric
Kroos
Ramos
Griezman

Hier heb je 10 spelers die in mijn ogen beter zijn dan Sanchez. Toegeven, bij sommigen zit er weinig verschil tussen (griezman bijv.).

11 april 2015 om 15:09

Griezmann beter dan Sanchez. Tien dagen geleden had je daar mee kunnen afkomen.

Iemand als Robben is ook een afdankertje van Real maar zou wel een basisplaats hebben bij het huidige Real... Goed bezig man. Ga door met deze reacties.

11 april 2015 om 12:20

Heeft niets met afdankertjes te maken maar bewijst dat het beleid van Real Madrid en Barcelona soms drama is. Of ben jij de afdankertjes als Robben & Sneijder vergeten die het seizoen erna de CL finale speelden en belangrijk waren voor hun team? En over Eden Hazard, ik hoor zowat iedere Real Madrid fan die roept dat ze hem moeten halen. Verder kun je jongens als Sergio Agüero ook wel in het lijst zetten. Het verschil met La Liga is dat jullie Ronaldo en Messi hebben die ver boven de rest uitsteken met hun 37 en 33 goals. Als ik dan naar de nummer 3 kijk (neymar & Carlos Bacca) met hun 17 goals is dat al een stuk minder. En los van die goals zijn het vooral Real Madrid & Barcelona die misschien hier en daar misschien namen hebben die over kwaliteiten bezitten dat je niet snel in de Premier League zult vinden.

Overdrijven is ook een vak. La Liga presteert een aantal jaar beter dan de Premier League en natuurlijk snap ik dat jullie nu lekker los willen gaan omdat La Liga fans en in mindere mate de Seria A fans lang hebben moeten aanhoren dat de Premier League de nummer een competitie is. Maar goed, er zijn ook gewoon een hoop Premier League kenners die het ook gewoon toegeven dat La Liga het momenteel beter doet. Het wordt soms ook wel een beetje overdreven alsof wij in 2007 nog leven waarin de PL duidelijk sterker was, in die tijd leven sommige fans nog..

Sánchez op 1.

Hij doet het uitstekend

Ik ben het absoluut niet eens dat hij speler van het jaar zou moeten worden.
Waarom?
Omdat hij zo sierlijk voetbalt? dat zeker.
Hij valt alleen net zo sierlijk en overdrijft naar mijn mening te veel.
Hij is oncollegiaal wanneer hij de waterlanders open gooit als hij niet tot nauwelijks een tikkie krijgt. dit word ook opgemerkt door een jurylid als ik dat kan opmerken.
En bovendien houden ze daar helemaal niet van in Engeland.
De Gea gaat het worden.
Heel het seizoen lang al de beste van United.
dankzij hem staat United waar het nu staat.
Zonder De Gea hadden ze zeer waarschijnlijk een stuk lager gestaan.

11 april 2015 om 12:27

Mijn god wat lul jij er op los zeg. Hazard die oncollegiaal is? Unreal banter.

Ik acht De Gea ook niet kansloos. De beste man heeft wel 20 punten voor United gepakt dit seizoen volgens mij.

Ach ja ik denk ook wel dat Eden Hazard de verdiende winnaar zou zijn. Maar namen als De Gea, Harry Kane bijvoorbeeld spelen ook een sterk seizoen. Alexis Sanchez heeft ook gewoon laten zien dat hij een van de beste spelers is van de Premier League. Sergio Agüero ook.

De 6 kandidaten wat mij betreft:
- Hazard
- Fabregas
- Costa
- Kane
- Sanchez
- Aguero/silva (ja Silva, 11 goals gescoord in de PL, en qua spel zo belangrijk voor City)

11 april 2015 om 12:25

En hoeveel assists ook alweer? 2-3? Dat is simpelweg ondermaats voor de beste CAM van de PL vind je niet? Costa, Fabregas, Agüero en Sanchez horen over een hele seizoen gezien ook geen aanspraak te maken op de Poty. De Ypoty hoort gewoon naar Kane te gaan.

11 april 2015 om 14:17

Niet zoveel assists nee, maar wel de voor-assists. Door hem worden de kansen uiteindelijk gecreëerd. Het gevaar begint bij hem. Anyways, je moet 6 kandidaten hebben. Voor mij is Hazard de nummer 1. Maar er is altijd een shortlist van 6 man.

11 april 2015 om 12:37

aguero is veel geblesseerd geweest dus heeft ook wat gemist. Silva vind ik dit jaar niet geweldig, goed maar niet zo goed als vorige jaren

11 april 2015 om 14:18

Aguero is iets langer dan een maand geblesseerd geweest na de wedstrijd tegen Everton. Dat valt wel mee. Tja, vorig jaar had Silva het sowieso wel verdient om op de shortlist te staan. Maar toen werd het Lallana, wat ook wel terecht was. Maar zoveel contenders hebben we dit jaar niet.

Hazard is erg goed bezig de laatste maanden, maar de eerste seizoenshelft was het 3x niks.

Voor mij is er een man die de titel verdient: David de Gea. Die heeft dit jaar laten zien bij de top 3 keepers te horen en lijkt bijna eerste keeper van Spanje te worden. Hoe hij Manchester United staande heeft gehouden, geen woorden voor. Die pakt meer punten dan welke andere speler.

11 april 2015 om 13:25

"eerste seizoenshelft was het 3x niks"

Hahahahah mijn god de hoeveelheid bullshit reacties bij deze topic is dan ook niet normaal meer.

11 april 2015 om 14:25

Misschien zit jij er gewoon naast?

Wat een hypocriet die Mourinho. Eerst zeggen dat de Ballon D'or nergens op slaat omdat voetbal niet over individuen moet gaan en dan gaat hij dit roepen.

11 april 2015 om 15:09

Een hypocriet is het zeker maar je kan niet ontkennen dat die Poty award naar Hazard moet gaan. Simpel.

11 april 2015 om 15:12

Jij zet je mening hier continu als een feit neer. Gedraag je toch eens, man.
Hazard verdient hem, maar als de Gea, Sanchez of Kane zouden winnen, zou het niet onterecht zijn.

En neen, ik ben niet anti-Hazard, ik zou net trots zijn mocht een landgenoot zo'n prestigieuze prijs pakken.

11 april 2015 om 15:21

@belgunner

De Gea vind ik de enige serieuze kandidaat naast Hazard maar omdat keepers nauwelijks de Poty winnen ga ik er van uit dat Hazard 'm opeist. Kane hoort de Ypoty te krijgen terwijl Sanchez door die burn-out periode die hij mee maakte wat teruggevallen is geen kandidaat is voor mij net als Cesc, Costa en Agüero.

kane is een ontdekking , dat is wel zo , een ontdekking in een middelmatig team ...., een team dat zich wellicht zelfs niet kan plaatsen voor Europees voetbal, dus valt kane des te meer op.... maar zijn prestaties zijn totaal niet in verhouding dan wat echte spelers van het jaar brengen, dan kon je evengoed zeggen dat bony speler van het jaar moest worden vorig seizoen .... die viel ook op in een middelmatig team dat geen enkele prijs kon pakken !
neen speler van het jaar worden is enkel weggelegd voor spelers die bepalend zijn voor hun team en door zijn prestaties dat team beter laat spelen en prijzen haalt met het team !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren