Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De achterban van FC Twente is groot en goed, die loopt niet weg'

Laatste update:

De fans van FC Twente maken zware tijden door. Na een eerdere puntenstraf, het opstappen van Joop Munsterman en het vertrek van de hoofdsponsor, werd de club vrijdag opnieuw op het matje geroepen door de KNVB. De Enschedeërs krijgen vanwege de aanhoudende financiële problemen opnieuw drie punten in mindering en zakken naar plaats elf in de rangschikking. Peter Wisgerhof, aanvoerder van het succesvolle elftal dat in 2010 kampioen werd, ziet het met lede ogen aan.

/

In gesprek met het ANP noemt hij de teloorgang van FC Twente 'dramatisch'. Met name het feit dat veel trouwe medewerkers hun baan verliezen, doet hem pijn. Wisgerhof houdt desondanks vertrouwen in het nieuwe bestuur en verwacht dat de Tukkers op termijn weer boven komen drijven. "Het is nu duidelijk hoe het zit en het zal even duren, maar het komt weer goed. De achterban van de club is groot en goed, die loopt niet weg", weet hij uit ervaring.

Over zijn eigen rol als ambassadeur kan de voormalig centrumverdediger weinig zeggen. Hij hoorde nog niks van de club. "Maar ik voel nu niet de behoefte de club lastig te vallen bij deze ellende. Ik heb mijn eigen bedrijf en ben niet afhankelijk van Twente. Voor mensen die al jaren bij de club werken is het veel vervelender. Ik heb ook medelijden met directeur Gerald van den Belt, die al die moeilijke beslissingen moet nemen."

FC Twente keert binnen vijf jaar terug in de bovenste regionen van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

de supporters lopen niet weg? volgens mij zie ik anders iedere week meer lege plekken in de grolsch veste

10 april 2015 om 13:48

Welgeteld rond de 1.000 minder dan vorig jaar. Wat gezien er gebeurd is nog redelijk meevalt.

10 april 2015 om 13:48

klopt, zijn toch veel stoelen leeg en dat zullen er volgend jaar steeds meer worden. Rare opmerking van Wisgerhof

10 april 2015 om 13:53

Sinds Twente met de billen bloot gaat: 30.000 man met de beker, 29.900 tegen Psv. Ja je hebt echt een punt...

Andere voorbeelden:
27.600 tegen Vitesse
28.100 tegen Cambuur

10 april 2015 om 13:56

Dan mag jij mij vertellen waar jij veel lege stoelen ziet. Loop je nou gewoon wat te verzinnen of hoe kom je erbij? Het zit. op hooguit een paar honderd plaatsen. gewoon elke week vol. Rare opmerking van Wisgerof zegt hij dan. Haha.

10 april 2015 om 13:59

We kunnen ook wel roepen dat het bij Utrecht en PSV ook alleen maar vol zit tegen Ajax. Toch lijkt me het verzinnen van statistieken niet helemaal de insteek van het verhaal.

10 april 2015 om 13:59

Als er een klap gaat komen betreft toeschouwersaantallen dan zal dat volgend seizoen zichtbaar worden. Dit seizoen hebben velen al een kaart in bezit en die gaan nu nog wel omdat ze die kaart hebben.

Onderschat niet dat er bij de enorme "groei" die FC Twente heeft ondergaan, een heleboel successupporters erbij zijn gekomen.

10 april 2015 om 14:01

Komt door de cameraopstelling. Die is gericht op de tribune met de sponsorseats. Daarvan zijn door de financiele crisis verhoudingsgewijs veel vrijgekomen.

10 april 2015 om 14:04

@pparzyszek Kijk met jou kan ik in ieder geval praten, zit nog niveau en denkvermogen in. Maar vergeet niet dat ook het aantal losse kaarten ook wekelijks nog goed loopt. Hopelijk gaat de klap niet al te groot worden, dat is het enige wat ik er over kan zeggen voorlopig.

10 april 2015 om 14:04

En hoe weet jij of dat successupporters zijn of niet?
De jaren voordat we kampioen werden was er al een wachtlijst. Na uitbouw zat het direct vol en dit is ondanks de afgelopen mindere jaren nog steeds zo.

Het is niet zo dat ze al een stadion van 30.000 hadden en dat er maar 15.000 zaten wekelijks en nu opeens 30.000 vanwege het "succes".

10 april 2015 om 14:08

@nolimit of ze in het stadion zitten weet ik niet, maar dat er veel successupporters zijn gekomen in de laatste 7/8 jaar is heel erg duidelijk. Het begon zelfs mij nog te ergeren.

10 april 2015 om 14:23

De fanatiek-reagerende Twente-fan reageert nu net zo bedrijfsblind als dat hij enkele maanden reageerde op kritieken op Munsterman... was ook allemaal maar onzin en jalouzie etc etc

10 april 2015 om 14:31

Ah toppie, want als ik verwacht dat het gewoon nog vol zit volgend seizoen ben ik bedrijfsblind..

10 april 2015 om 14:59

Iedereen begrijpt dat het volgend jaar niet meer vol zit, diverse trouwe fans hebben al aangegeven hun buik ervan vol te hebben. De leegloop is begonnen, tenzij men snel de prijzen verlaagd. Immers voor middenmoot voetbal betaal je geen topprijzen.

10 april 2015 om 15:27

Klopt inderdaad met de camerastelling. Ik was er vorige week nog in het uitvak namens PSV, het stadion zat bijna helemaal vol, op wat lege stoeltjes na die net op het zicht van de camera staan.
Zelfs bij de 0-5 zat bijna iedereen er nog gewoon, mijn complimenten, zo hoort het!

10 april 2015 om 16:14

Speedyafc, kleuter.
Welke trouwe fans hebben hier aangegeven volgend seizoen geen seizoenskaart meer te halen? Elke supporter heeft hier de buik vol van. Staat los van een leegloop. Geloof mij nou maar dat het volgend seizoen zo goed als vol zit

10 april 2015 om 16:24

niet gelijk op je teentjes getrapt zijn hoor ,
het is gewoon een logisch gevolg mindere voetballers betekend gewoon minder publiek een hoop gezeik bij je club betekend ook gewoon minder publiek.
denk jij dat twente na zijn sterkhouders verkocht te hebben( wat wel moet gebeuren) dat ze evenveel of misschien meer seizoenskaarten gaan verkopenvoor volgend seizoen natuurlijk niet!
dan kan je met aantallen komen wat overigens geen maatstaaf is want seioenkaarthouders kunnen er ook genoeg van hebben en thuisblijven .

en als je dan toch mijn club erin wil betrekken dat is misschien wel het mooiste voorbeeld en is trouwens tegen ajax ook niet uitverkocht
hoe komt dat nou nou door de mooie beloftes van de club die ieder jaar niet waargemaakt worden .
door financiele problemen waardoor je het met mindere voetballers moet doen daardoor loopt de toeschouwers aantallen terug iets wat bij twente ook gaat gebeuren.
en hoe ik erbij komt dat er minder mensen komen door fosports die een half lege tribune liet zien en er bij vertelde dat er minder supporters dan normaal waren

10 april 2015 om 13:51

Dat zijn geen supporters..mooi wegblijven die lui en nooit meer terugkomen😉

10 april 2015 om 13:54

Het is ook simpelweg niet waar, dit is een supporter van Utrecht en een supporter van PSV die maar wat lult omdat ze denken wat te zien. Cijfers liegen er niet om, Twente heeft het hele seizoen door al een hoge bezettingsgraad.

10 april 2015 om 13:57

Ze komen toch met tegenargument dat ze alle verkochte jaarkaarten meetellen blabla waardoor de cijfers niet kloppen.
Wij weten zelf of het wekelijks vol zit of niet, niet twee supporters van twee andere clubs die werkelijk nooit in het stadion zitten.

10 april 2015 om 14:02

Het is nu ook gewoon nog niet te meten. Het meerendeel van de bezoekers heeft een seizoenskaart en die zullen echt nog wel komen zolang ze die kaart hebben.

De vraag is juist; hoeveel van die seizoenskaarthouders vertrekken er volgend jaar? Dat is pas echt interessant en daar zal je het kunnen vergelijken.

10 april 2015 om 14:07

We zullen zien, ik hoop op een "Feyenoord-effect" (je club onvoorwaardelijk steunen, juist in slechte tijden), maar vrees dat het anders ligt. Overigens zal het in de Grolsch Veste ook met een man of 25.000 nog bere-gezellig worden dus ik zie nog een beetje perspectief.

10 april 2015 om 16:29

kan je ook nog normaal discuseren ach laat maar komt toch niets normaals uit bij je

10 april 2015 om 17:15

Om een normale discussie voort te zetten, wat zijn uw argumenten om tot deze conclusie te komen? Ik sta open voor een diep gesprek.

10 april 2015 om 19:25

je woordkeuze andere mensen noemen jou hier toch ook geen kleuter of betwisten jou denkvermogen
ik wens je verder een fijne dag en hoop dat het goedkomt met jou club ,maar ik sta niet meer open voor een diepgaand gesprek

10 april 2015 om 14:55

Zit jij om de week in het stadion of baseer je het op wat je op tv ziet van de bobo-tribune?

10 april 2015 om 15:22

Twente heeft 1 vd de hoogste bezettingsgraad van NL in het stadion.
Daarnaast hebben ze met afstand de meeste groei aan bezoekersaantallen over de afgelopen 5 jaar, waar de rest van Nl voornamelijk krimp heeft.

10 april 2015 om 16:32

nogal moeilijk als je net heel erg gegroeid bent als club, welliswaar met geld dat er niet was maar toch een nieuw stadion waar veel meer mensen inkunnen nu kijken of het zo blijft nu twente weer een middemotor word ik zeg van niet

10 april 2015 om 16:36

Deze groei kan idd alleen maar met zo n grote achterban.
Dat blijft wel, Twente is niet voor niets de 4e club van NL (eeuwige ranglijst)

10 april 2015 om 19:26

ook dat is onzin in potentie is utrecht al jaren de vierde club van nederland in de praktijk natuurlijk niet

10 april 2015 om 22:54

Hoezo Utrecht? Omdat die groter kwa stad zijn? De directe omgeving van Enschede is gelijk aan Utrecht met Steden als Hengelo Oldenzaal Noordhorn, plaatsen als Haaksbergen Borne Ahaus. Vergeet niet dat er heel veel Duitse supporters zijn. Vanuit het roergebied aan toe.

En wat betreft lege stoeltjes, zijn er veel ook bij mij uit het vak, die in de gracht staan te dollen. Ik gok dat Twente gewoon 90% vol stadion houd. Ondanks dat het minder gaat, zijn kaartjes nog gewild.

Sjonge jonge. Sensatienieuws of niet dan.. Maar bedankt voor dit zeer diepgaande interview met allemaal dingen die we al wisten. Ik ga me richten op de tweets van Raemon Sluiter, stuk vermakelijker dan de (nog niet heel) oude koeien die hier oud de sloot worden gehaald, terwijl het over dezelfde kwestie gaat.

Beetje offtopic: Weet iemand waarom die Aldo van der Laan vooralsnog de dans ontspringt?? Ik ken er het fijne niet van eerlijk gezegd, maar was hij niet verantwoordelijk samen met Munsterman?

10 april 2015 om 13:50

Omdat hij alle salarissen en overige kosten betaalt en er daarmee voor zorgt dat Twente überhaupt nog bestaat?

10 april 2015 om 13:54

Uit eigen zak wondersloff??

10 april 2015 om 14:53

Als ik de berichten mag geloven wel.

10 april 2015 om 13:52

Goeie vraag, aangezien Aldo de enige is die vrijwel altijd op de hoogte was. Hij en Munsterman samen zijn vuil.

Volgens mij ga je erachter komen dat er ook een boel succes supporters zaten, valt nog maar te zien hoeveel mensen er over blijven, de vaste kern altijd, maar er zullen er ook zat zijn die zich gepiepeld voelen en tijdelijk, of langdurig, niet meer terugkomen.

10 april 2015 om 14:00

Inderdaad, want het ging toch zo geweldig de afgelopen 4 jaar (dit jaar meegeteld). Over welke succes heb je het? Zelfs nu zit het stadion nog vol. Tegen PSV waarbij vooraf bekend was dat ze met een B team zouden spelen zaten er 30.000 man.
Maargoed, we gaan het zien

10 april 2015 om 14:07

De plotselinge groei na het behalen van de landstitel, of je dat niet door hebt gehad door een Twentse bril geen idee, maar het was overduidelijk dat er sindsdien meer volk op af kwam.

En volgens mij ben ik niet zo negatief door te stellen dat er niemand meer komt, ik duid de vaste kern toch nog duidelijk aan. Maar geloof me, successupporters zie je komende tijd niet meer terug.

10 april 2015 om 14:11

Als die 30.000 sowieso blijven komen zijn ze de redding van Twente. Verkoop gewoon je beste 8 spelers voor samen 30 miljoen, overleef 2 jaar en je bent weer een gezonde suptopper die elk jaar meedoet voor Europa

10 april 2015 om 14:24

De beste acht spelers zullen samen bij lange na geen dertig miljoen euro opbrengen.
Iedereen weet dat FC Twente moet verkopen, dus de biedingen zullen heel laag zijn. Bovendien zullen de beste spelers sowieso niet bij Twente willen blijven.
Daarnaast geldt dat de transferrechten deels zijn ondergebracht bij andere partijen, dus FC Twente zou maar een bescheiden bedrag overhouden aan de verkoop. De grootste winst zou zitten in de besparing op salariskosten.

Ik denk dat je zowel de termijn van twee jaar (reken op minimaal vijf jaar) als meedoen om Europees voetbal uit je vocabulaire moet halen als het om Twente gaat.

10 april 2015 om 14:26

Crimz, niet zo gek hé dat er meer volk op af kwam omdat daarvoor het stadion nog niet eens was uitgebreid? Er was al een wachtlijst voordat Twente überhaupt kampioen werd. Dat zielige gedoe over die bril altijd
En geloof mij, volgend seizoen zit het gewoon nog steeds zo goed als vol .

10 april 2015 om 14:28

Meedoen om Europees voetbal uit je vocabulaire halen terwijl zelfs Cambuur daar om zit te strijden. Droom lekker een eind verder, Ook al worden Ziyech, Castaignos, Corona etc verkocht dan doe je nog steeds mee voor Europees voetbal. Alleen met Schreuder niet, dat is een ander verhaal.

10 april 2015 om 14:31

Overleven is het motto, niet Europees voetbal.

10 april 2015 om 14:35

Financieel overleven ja, sportief is het motto gewoon Europees voetbal

10 april 2015 om 14:35

Als je de huidige selectie voor 30 miljoen verkoopt moet je eerst nog een deel aan Doyen terugbetalen.
Vraag me trouwens af of je voor de huidige gehele selectie 30 miljoen gaat krijgen. denkt niet dat je dat met 8 spelers voor elkaar krijgt

10 april 2015 om 15:57

Keep dreaming. Sportief gaat Twente in het rechterrijtje eindigen. De kans op degradatie (waar ik overigens niet in geloof) is de komende jaren groter dan de kans op Europees voetbal.

10 april 2015 om 16:02

Ik blijf zeker dromen, volgend seizoen spelen we gewoon linkerrijtje let maar op Minder dan Ajax, Psv, Feyenoord, AZ en misschien Vitesse zullen we zijn maar de clubs hierop volgend gaan we gewoon bij aansluiten.

10 april 2015 om 16:09

Met een nieuwe begroting van 36 M meer kans maken op degradatie dan Europees voetbal.....keep dreaming Orwell....

10 april 2015 om 22:57

Volgend jaar paar spelers huren die het verschil maken. Is ze in 2007 / 2008 ook gewoon gelukt. Goed rond neuzen naar transfer vrije spelers of die amper wat kosten.

Juist nu zouden de supporters massaal achter hun club moeten gaan staan, maar iedereen weet dat dat niet zal gebeuren.
De harde kern blijft, maar bij de overige supporters zullen er heel veel mensen gaan afhaken.

10 april 2015 om 13:57

Ik denk dat je hiermee de spijker op z'n kop slaat. Alhoewel er veel mensen om mij heen de seizoenskaarten verlengen juist omdat het zo slecht gaat (financieel en sportief).

10 april 2015 om 14:43

het zal der ook aan liggen hoe zal twente gaan spelen. als ze zo blijven spelen alsof je ze met boxbeugel onder de kloten hebt geslagen dan zullen personen afhaken ja maar als ze eindelijk eens leuk voetbal zouden gaan spelen zoals onder tijd van fred en preud homme dan blijven de supporters echt wel hoor. zolang het oog waar krijgt voor goede middag komen supporters wel

Volgend jaar de veel minder seizoenkaarthouders en sponsoren. Dus minder inkomsten dan begroot, dus nog meer problemen. Dit kan een vicieuze cirkel worden.

Twente schiet ook helemaal niks op met een grote uitverkoop omdat de spelers die het grootste gedeelte van de waarde van de selectie vormen weer in een investeringsmaatschappij constructie zitten. Dit kan zomaar einde verhaal worden voor FC Twente. Want behoudens de kans om in de subtop te spelen wat blijft er dan van Twente over? Veel spelers gaan naar twente als tussenstap. Voetballen zonder de absolute druk om te presteren. Maar wel vaak bovenin meedoen. Nu valt bovenin meedoen weg, salarissen zullen drastisch verlaagt worden. Ik ben bang dat Twente misschien wel Roda achterna gaat die ook na een aantal goede jaren helemaal in elkaar gestort zijn. Dan wil ik wel weten hoe goot die achterban blijft

10 april 2015 om 14:10

"veel spelers gaan naar twente als tussenstap."

Ik heb nieuws voor je: er zijn naast FC Twente nog 17 eredivisie clubs waar spelers actief zijn die hun club slechts zien als tussenstap.
Je hoeft echt niet bang te zijn dat FC Twente Roda JC achterna gaat. De Twentse regio biedt voldoende mogelijkheden voor de club om in de subtop mee te doen. Uiteraard zullen ze deze fase moeten zien te overleven, maar dat gaat met G vd Belt absoluut lukken.

Komt wel weer goed, heb gewoon mijn seizoenkaart weer verlengd.

Natuurlijk gaan er supporters afhaken, niet meer dan logisch.
Alleen hoeveel? Hoop voor Twente niet dat het Vitesse en Utrecht achterna gaat, dan gaat die Veste ze de kop kosten uiteindelijk als ie nog niet voor de helft is gevuld...

Hoezo weet Wisgerhof dat uit ervaring? Heeft die ooit een slechte periode mee gemaakt dan bij Twente?

Vind dat altijd zo mooi dit geleuter, ons publiek is zo trouw.... Geen enkel publiek is hondstrouw, je hebt een vaste kern die overblijft maar de rest valt altijd weg als het minder gaat.

Niemand die je er hier over hoort. Wanneer word Joop Munterman vervolgt?

Ik blijf komen, in goede en slechte tijden! Heb gisteren mijn seizoenskaart verlengd en ga volgend jaar gewoon weer ongeacht wat voor team er staat. Er zullen vast wat successupporters zijn die nu hun kaart opzeggen en eigenlijk ben ik daar niet rouwig om. De echte supporters die hun club in goede maar met name in slechte tijden steunen blijven over. Je ziet dit jaar dat ook teams met een kleine begroting Willem 2, Cambuur, Pec, Excelsior prima voetbal kunnen spelen als je maar een team hebt wat er met 11 man vol voor gaat. Twente moet zien dat ze dat volgend jaar bereiken, zo komt er weer een klik met supporters, zal de sfeer in het stadion verbeteren en dat zal uiteindelijk ook weer mensen gaan trekken.

10 april 2015 om 15:18

Momenteel heeft Twente zelfs geen begroting meer.

10 april 2015 om 16:16

Oh jawel hoor, van 36 miljoen. Je weet wat een begroting is?

10 april 2015 om 16:42

overal gepiekeerd op reageren maar niet weten dat de begroting al is bijgesteld naar 30 miljoen en die moet nog verder omlaag

10 april 2015 om 23:58

Bijgesteld naar 36 vanaf 44. Dankje.

Samen met Dick Wessels een crowdfunding oprichten , dat is de enige oplossing voor Twente .

10 april 2015 om 17:17

Met Wessels als steunpilaar heb je geen crowdfunding nodig lijkt me dan? Maar snap dat Dick liever niet bakken met geld smijt in een slecht renderend 'bedrijf'.

10 april 2015 om 19:25

Vandaar de crowdfunding.....

Laten we wel wezen, degenen die het nu in hun hoofd halen te vertrekken dien je te noteren in een zwartboek en zet je helemaal achteraan als het ooit wel weer goed gaat. Als er ooit weer een wachtlijst is dus achteraan op de wachtlijst. Nu niet blijven steunen door geen seizoenkaart aan te schaffen helpt de club er zeker niet bovenop. Als je het kunt betalen neem dan een seizoenkaart (voor mensen die het geld bij elkaar moeten harken om naar het voetbal te kunnen kan ik mij voorstellen dat ze andere prioriteiten hebben). Gewoon de club blijven steunen dus dat is wat ze nodig hebben.

Het verwachtingspatroon van Twente zal omlaag gaan en het is vrij logisch dat er dan ook minder supporters komen. Echter zal dit niet zo gek veel schelen in de inkomsten. Kost je mss een ton aan inkomsten, maar wat is een ton als je 8 miljoen op jaarbasis moet bezuinigen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren