Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oar wekt woede bij grootaandeelhouder: ‘Ik ben heel teleurgesteld’

Laatste update:

Tommy Oar vertrekt na het seizoen transfervrij bij FC Utrecht. Dat is een doorn in het oog van geldschieter en grootaandeelhouder Frans van Seumeren. De ondernemer heeft alles in het werk gesteld om het de Australiër naar zijn zin te maken. Van Seumeren wijst op het feit dat hij ‘twee vrienden’, waarschijnlijk Adam Sarota en Michael Zullo, mee liet komen.

/

“Ik heb hen zelfs nog in één van mijn huizen laten wonen toen ze hier niet gelukkig waren en ze voorgesteld aan mijn familie. Als je dan de club zo de rug toekeert door geheel gratis de deur uit te lopen, dan ben ik heel teleurgesteld”, schrijft Van Seumeren in Forza, het blad van de supportersvereniging van FC Utrecht.

Oar werd in verband gebracht met Ajax, maar hij lijkt de Bundesliga of de Premier League te prefereren. “"Het is altijd mijn droom geweest om in een van deze competities te spelen. Toen ik naar Nederland kwam, zag ik dit als een opstapje. Ik ben altijd aan Engeland en Duitsland blijven denken”, zei Oar onlangs tegen Goal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker beleid.. Twee vrienden met een niet EU-salaris mee laten komen om het Oar naar de zin te maken. Verklaart een hoop van de financiele malaise in Utrecht.

9 april 2015 om 17:34

Al die Australiërs hebben dubbele paspoorten hoor. Jij denkt toch niet dat Utrecht het zich kan veroorloven om een peloton niet EU spelers onder contract te hebben? Oar heeft zelf ook een Spaans paspoort.

9 april 2015 om 18:00

Klopt ook ja, maar dan nog. Twee spelers halen om een ander te pleasen slaat nergens op. Zeker als de club al geen geld heeft. Ze pakken toch zo 150.000 tot 200.000 per persoon.

9 april 2015 om 20:11

Dan zou ik ff je tekst aanpassen.. Je baseren op de feiten

9 april 2015 om 23:53

@Mols: essentie blijft hetzelfde. Met beleidsvoering heeft het niks te maken. Het is puur wanbeleid.

9 april 2015 om 23:58

agh zo werkt de voetballerij nou eenmaal

ajax heeft ene lodeiro gekocht en jarenlang op de loonlijst gehad zonder hem te gebruiken, maar het was een maatje van suares, dus die vond het leuk om een maat in de buurt te hebben met een dik salaris

ook zaakwaarnemers/makelaars doen mee aan deze spelletjes, want regelmatig brengen ze pas een topper als je ook een paar mindere goden uit hun portfolio aantrekt...

10 april 2015 om 00:41

Pff teken gewoon bij dan.

10 april 2015 om 08:25

die twee spelers hebben anders gewoon in de basis gestaan bij utrecht

9 april 2015 om 17:35

Ze hebben geen niet EU salaris...
Sarota heeft een Pools paspoort, Zullo een Italiaans paspoort en Oar een Spaans paspoort....
Niet gaan oordelen als je je feiten niet kent he.

9 april 2015 om 17:59

Dan nog.. Twee spelers tegen een volwaardig salaris aantrekken om iemand het naar de zin te maken.

10 april 2015 om 13:33

ja want die twee speelde natuurlijk niet pff want ze zijn gehaald om oar te vermaken denk eens na voordat je mn club weer afzeikt in ieder topic

9 april 2015 om 17:38

Is een beetje bot door hem gezegd, want Sarota en Zullo zijn allebei international (geweest). Die kunnen echt wel een balletje trappen. Hij wilde meer laten merken wat hij allemaal heeft gedaan voor ze. Oar, Sarota en Zullo hebben daarnaast allemaal een EU-paspoort. Dus zij krijgen geen non-EU salaris.

9 april 2015 om 19:19

Ik vind Oar anders ook niet beleefd door te zeggen dat hij Utrecht slechts als een opstapje zag en dan nog te zeggen dat hij altijd aan Duitsland en Engeland heeft gedacht. Klinkt wel heel ondankbaar

Beetje naief om zo te denken, voetballers zullen uiteindelijk bijna altijd voor hun zelf kiezen. Verder heeft hij gewoon zijn contract uitgezeten en is hij dus zijn verplichtingen nagekomen.

9 april 2015 om 17:34

Is zo daarom moeten de clubs hier ook limietafkoopsommen in hun contract opnemen, zodat ze absoluut niet gratis de deur uit kunnen.
Of wat ook slim is om een eenzijdige optie in het contract te zetten waarbij de club met een seizoen extra kan verlengen.
Dit is natuurlijk niet netjes van zo'n speler.
Maar, vooral talenten die je bijv. vanaf hun 10de jaar opleidt en dan op hun 16/17de vertrekken naar Engelse/spaanse topclubs dat vind ik pas vies.

9 april 2015 om 18:03

de eenzijdige optie is nog een mogelijkheid, maar de limietfkoopsom heb je niets aan als het contract al verlopen is, Na een contract mag de speler gaan staan waar hij wil. Dat het niet netjes is vind ik wat raar, hij geeft toch zijn contract uitgediend en daarmee zijn verplichting voldaan. als hij niet goed gespeeld had dan was Utrecht vast niet zo happig om hem nog een contract te geven.

9 april 2015 om 20:28

@mollema1

Het is niet slim van de club. Afgelopen zomer speelde hij op het Wk, dan moet je hem, met nog maar een jaar te gaan, gewoon verkopen. Als je dan besluit om hem te houden, dan weet je dat hij transfervrij weggaat.

9 april 2015 om 18:24

Het is inderdaad een beetje naief van van Seumeren, maar bij hem geldt: een man een man, een woord een woord.

Tommy Oar heeft beloofd niet transfervrij te zullen vertrekken. Als hij niet tijdens de winterstop verkocht zou worden zou hij bijtekenen.
Hij is dus zijn contractuele verplichtingen nagekomen, maar heeft wel zijn woord gebroken.

9 april 2015 om 18:27

Ja dat lees ik niet in dit stuk, had van Seumeren even moeten melden dan.

Vind dat je oar weinig kan verwijten is voor zijn gevoel FC Utrecht ontgroeid en als de club niet tot verkoop over gaat dan loop je idd tranfservrij weg.

Meneer van seumeren had hem gewoon moeten verkopen. Dus eerder een fout van de directie van utrecht dan van oar.

9 april 2015 om 18:50

Je kan Oar van alles verwijten.

Als hij niet verkocht zou worden in de winterstop, was er beloofd vanuit Oar's management dat hij minimaal 1 jaar zou bijtekenen en in de zomer verkocht zou worden.

Helaas komt meneer die afspraak niet na.

9 april 2015 om 20:29

Beetje vreemde afspraak dan, normaal is een afspraak gewoon bindend maar deze is kennelijk erg vaag.

Ik kan van Seumeren wel begrijpen. Als je alles doet wat in je macht ligt om het zo'n voetballertje naar ze zin te maken en dan krijg je stank voor dank. Ik kan Oar daarintegen ook begrijpen. Als je denkt dat je toe bent aan een volgende stap moet je je niet verplicht voelen om te blijven omdat een suikeroom met geld is gaan smijten voor je.

Ben zeer zeer blij dat hij weg gaat!

Kan dit niveau net aan is i.m.o. een waardeloze buitenspeler met een matigge actie en kan totaal niet scoren.
Heeft een goede vrije trap dat is het enige.

Utrecht is zijn top niets meer niets minder

9 april 2015 om 17:44

Inderdaad, hij speelde eventjes leuk en heeft een aardige voorzet (ook lang niet altijd), maar komt duidelijk tekort voor de (sub)top. Denk ook niet dat er veel premier league en bundesliga clubs geinteresseerd zullen zijn eigenlijk.

9 april 2015 om 17:51

Ik zou echt verbaasd zijn als een Premier League of Bundesliga club deze jongen oppikt. Wel een international, en gratis, maar ik heb 'm weinig bijzonders zien doen. Bovendien lijkt het me niet een constante speler.

10 april 2015 om 00:21

Nee, wisselt goede wedstrijden af met veel slechte wedstrijden.
Zeker niet constant dus. Bij Australië is hij ondertussen ook al geen basisspeler meer. Maar er zal vast wel weer een clubje opduiken die hem koopt, maar zoals je zegt, zou mij ook verbazen als dat een premier league of bundesliga club is..

10 april 2015 om 08:28

hij blijft gewoon in nederland en gaat naar twente

Van Seumeren moet niet zeuren, die jongen heeft het volste recht om zijn keuze te maken. Twee extra spelers aantrekken en betalen om hem naar de zin te maken slaat al helemaal nergens op, dat heeft niks met goed beleid te maken.

9 april 2015 om 20:30

Tenzij je een speler direct laat tekenen, zo ging het bij Ajax ook. suarez wilde graag een vriend naar de Arena halen, Ajax zei, prima maar dan moet je wel bijtekenen. Lodeiro kwam, Suarez verlengde en iedereen bij Ajax dol gelukkig.

In dit geval is dat kennelijk niet gebeurt.

Dat klinkt best zuur voor Van Seumeren. Altijd minder om te horen dat spelers het liefst zo snel mogelijk weer vertrekken, terwijl het toch niet niks is om zo'n podium te krijgen van een club in de Eredivisie.

Oar is weer zo'n speler die tijdenlang heeft lopen roepen dat ie niet gratis de deur uit zou gaan lopen. Hij heeft hier vervolgens de club een tijd mee aan het lijntje gehouden door de club enerijds wel warm te houden, maar beslissingen steeds uit te stellen.
Van Seumeren voelt zich nu persoonlijk in de zeik genomen omdat hij prive een hoop voor hem heeft gedaan. Ik snap zijn teleurstelling wel.
Overigens in mijn ogen een hele matige speler met iets van 4 goals in vijf jaar. Blij dat ie eindelijk weg gaat.

Zo gaat dat. En als ie om één of andere redenen ze niet meer bij de club wou, dan moesten die spelers ook niet zeuren dat ze hun land hadden verlaten en si et la.

Mensen moeten echt eens afstappen van het idee dat verdienen op mensen 'normaal' is. Dat is niet normaal, dat is 'abnormaal'. Als je het kan doen, mooi, maar niet veronderstellen dat het de norm moet zijn.

9 april 2015 om 18:15

Tja dit zit gewoon al decennia in het voetbal, het is toch een andere wereld dan een normaal zaken leven. Dat is het natuurlijk ook gewoon want mensen krijgen geen vaste contracten en dergelijke. Het is abnormaal als je het vergelijkt met andere dingen maar in het voetbal is het gewoon normaal en verdienen de Nederlandse clubs juist al bar weinig op de spelers.

Als je hierop tegen ben kan je beter andere competities hier op aanvallen niet de Nederlandse. ik veronderstel dat jij toch ook wel het intellect bezit om te beseffen dat Utrecht en haar supporters er van uitgaan dat een investering als Oar iets oplevert.

9 april 2015 om 19:20

Ach Van Seumeren moet het niet zo persoonlijk opvatten. Die man heeft Mammoet grootgebracht door spijkerharde zakelijke beslissingen. De beslissing van Oar is ook zakelijk, want hij heeft gewoon netjes zijn contract uitgediend tegen het afgesproken loon. Misschien moet Frans eens gaan praten met wat opzij geschoven Ex-medewerkers van Mammoet praten om het in perspectief te zien.

9 april 2015 om 19:52

surreal,

Ik werk in de IT-wereld. Op sommige projecten zijn we bezig met 90 procent contracten van bepaalde duur. Allemaal kleine Zzp'ers. Nog nooit is daar iemand 'verkocht' of moet er geld verdiend worden op een mens.

Wel worden er wel eens contracten afgekocht. Soms voor pittige bedragen, maar alsnog onvergelijkbaar met wat in het voetbal gangbaar is. Het zijn niet eens 'utrecht' bedragen.
En die bedragen zijn gelinkt aan iets: dagloon plus lengte contract.

Dus neen, het is niet normaal dat dit wel zo is in het voetbal. Daar gaat het ook om bedragen 'wat de gek er voor geeft'.

In andere sporten bestaat dit trouwens ook niet of toch amper.

Maar wat je zegt, is de kern van de zaak: 'tja dit zit gewoon al decennia in het voetbal'.

We zijn het gewend ja. Maar eigenlijk is het zo onwettig als maar kan zijn.

9 april 2015 om 23:37

Iedereen komt,

Zoals ik al aangeef met het voorbeeld dat er geen vaste contracten worden gegeven dat dit zelfs voor de wet al er buiten wordt gehouden. En komt eigenlijk alles wat ik zeg er op neer dat het niet zoals buiten de voetbalwereld is. Dus ook niet zoals de IT-wereld of überhaupt andere sporten zoals jij aangeeft.

Maar voetbal is voor de wet dus al apart, maar het wordt echt pas apart als je dit met normale bedrijven of banen vergelijkt. Daarom kan je dit ook nooit doen, en kan je zeker mensen er niet op aanvallen bepaalde verwachtingen over transfers te hebben.

Nu ik er over nadenk zou het misschien wel DE oplossing zijn voor het zieke in de voetballerij, transfers á la Neymar of andere belachelijke structuren om mensen binnen te halen. Geld zou behalve salaris (waar een cap op gezet kan worden) er niet meer toe doen, clubs zouden niet meer failliet gaan zoals Twente en de oligarchie die er nu is met 4 tot 6 clubs die dienst uitmaken zou ophouden.

Helaas dit is niet zo en zal ook zeker niet snel gebeuren, daarvoor is er nu te veel geld mee gemoeid om zomaar te laten gaan door de mensen die de touwtjes in handen hebben.

Om nog maar even te recappen: nee het is niet normaal wat er gebeurd in de voetbal wereld maar het is wel zo. Daarom kan je het niet gek vinden dat Utrecht supporters een bepaald verwachtingspatroon hebben.

tja , dit verhaaltje gaat nog veel vaker gebeuren . dit is al eigenlijk sinds het bosman arrest . de spelers hebben veel te veel macht gekregen . dat krijg je als je het voetbal gelijk stelt aan het bedrijfsleven , wat eigenlijk gewoon niet kan . was vroeger beter geregeld en waren de verschillen tussen arme en rijke clubs niet zo groot .

Het is toch wel grappig ik hoor veel mensen zeggen dat hij het niveau niet aankan, terwijl hij zelf liever Ajax overslaat en gelijk naar een grote competitie gaat. Overschat deze jongen zich schromelijk of zijn het verzuurde supporters die niet reëel zijn en subjectief reageren omdat hij gratis wegloopt?

Zou hij een aanwinst voor de breedte zijn voor Ajax of komt hij echt te kort? En wat voor club zou dan beter bij hem passen?

9 april 2015 om 18:24

Ik denk dat deze jongen zichzelf erg overschat, al sluit ik niet uit dat zijn zaakwaarnemer hem
gek maakt met een transfer naar Engeland of Duitsland. Hij is erg wisselvallig. Hij heeft in al
die jaren een paar hele goede wedstrijden gespeeld maar deze zijn op 1 hand te tellen.
De rest van zijn wedstrijden gaf hij matige voorzetten en hij heeft in al die jaren bar weinig gescoord. Als ik Ajax was zou ik Oar zeker niet vastleggen.

9 april 2015 om 18:30

wie is zijn zaakwaarnemer dan, toch niet raoila soms.

9 april 2015 om 19:40

Karel Janssen

9 april 2015 om 20:46

dank je

Als Oar vanaf het begin had gezegd dat die niet bij zou tekenen had ik het kunnen begrijpen. Hij heeft steeds gezegd bij te tekenen als die niet verkocht zou worden omdat hij wilde dat Utrecht nog wat aan hem zou verdienen. Niet erg netjes om dan gratis de deur uit te lopen.

Ik snap de goede man wel, maar je weet toch hoe het gaat in het profvoetbal. Ben je transfervrij dan kan je gewoon gaan hoe sneu het ook is voor de club en ook ik vond dat hij wel 1 jaar misschien bij kon tekenen en zo de club wat gunnen, maar niet iedere speler denkt zo er over.

Als Vitesse nu eens gaat polsen bij hem.....
Dan heb je de vervanger op links al klaar....

9 april 2015 om 18:52

Hou toch op, die jongen heeft 1 seizoen goed gevoetbald en valt verder door de mand: is vaak weg vanwege interland verplichtingen en scoort werkelijk nooit als linksbuiten.

Het enige wat hij kan is een vrije bal en corner goed nemen.

9 april 2015 om 19:29

Vandaar dus Vitesse....
Voor Ajax, PSV en Feyenoord komt hij te kort...

Weer een geval dat het in de watten leggen van spelers toch vooral instrumenteel is, tenminste niet uit liefdadigheid.

Hetzelfde geval met Bakkali, ik kan als PSV-fan de onvrede goed begrijpen bij supporters en bij Brands maar je wil ook tot het gaatje gaan voor zo'n jongen omdat het een groot talent is die een commerciele waarde vertegenwoordigd. Het is dus zo dat beide partijen een belang hebben en dat een jongen zonder talent allang de deur gewezen was.

Mijns inziens moet je alleen zo je best doen vanuit een goed hart en niet omdat je hoopt dat ze dan niet transfervrij de deur uitlopen. Ik kan me voorstellen dat iemand daar doorheen prikt. Als je dat doet vanuit de goede houding, dan komt het commitment ook vanzelf (Of niet).

10 april 2015 om 00:15

Geef hem is ongelijk. Geen enkele club is bereid geld voor hem te betalen. 100% terecht dat hij kiest voor een transfervrije status want denk je nu echt dat bijvoorbeeld een club als Stoke of Westbrom geld gaat betalen voor een speler die dit seizoen nog niet eens een keer gescoord heeft. Daar komt nog is bij dat hij tekengeld krijgt. Als jij het talent van Oar hebt moet je gewoon proberen zoveel mogelijk geld te verdienen. Hij teert gewoon op zijn status als international en gaat daarom naar een competitie waar hij van droomt. Totaal niet te vergelijken met Bakkali. Die jongen heeft wel het talent om iets van zijn carriere te maken. Helaas heeft hij door zijn belachelijke gedrag nu anderhalf jaar van zijn ontwikkeling verpest. Ik ben bang voor hem dat hij nooit het niveau zal halen dat men van hem verwachtte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren