Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Discussie over beloftenelftallen laait op: 'Het moet gewoon niet kunnen'

Laatste update:

De clubs in de Jupiler League hebben andermaal hun afkeur uitgesproken over de wijze waarop de beloftenelftal van Ajax, PSV en FC Twente zich manifesteren. Uit statistieken blijkt dat de talenten uit Amsterdam en vooral die uit Eindhoven, veel meer punten pakken wanneer zij op maandag in actie komen. In dat geval kunnen de coaches van die clubs namelijk een beroep doen op reservespelers die bij het eerste elftal geen minuten mochten maken.

/

Het niveau van de beloftenelftallen loopt daardoor sterk uiteen en dat neigt naar competitievervalsing, vinden de 'reguliere' deelnemers aan de competitie. "Het moet gewoon niet kunnen, dat je op vrijdag tegen een veredeld A-jeugdelftal staat en op maandag tegen een team dat niet zou misstaan in de eredivisie", vat NEC-coach Ruud Brood samen in De Telegraaf.

Nummer twee FC Eindhoven spint daar dit seizoen garen bij. Het elftal van coach Jean-Paul de Jong speelt alle duels met beloftenelftallen op vrijdagavond. Andere clubs treffen Jong Ajax, Jong PSV en FC Twente drie keer op de maandag. Technisch directeur Hans Smulders van Eindhoven erkent desondanks dat er iets mis is. "Iedere club werkt met een eigen vaste selectie. Dan moet het niet kunnen dat de beloftenteams voortdurend kunnen rouleren met de spelers."

Met ingang van het seizoen 2016/17 zal dat veranderen. Naast het feit dat FC Twente tegen die tijd om financiële redenen is afgehaakt, mogen beloftenteams alleen bestaan uit spelers jonger dan 23 jaar. Ook mogen er nog maximaal twee spelers van de A-selectie meedoen. Het gaat dan om spelers ouder dan 23 en met meer dan 10 wedstrijden in de hoofdmacht achter hun naam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens. Is gewoon een soort minachting voor jupiler league clubs. Daar naast komt het gewoon erg oneerlijk over.

9 april 2015 om 10:06

Minachting vind ik niet het juiste woord, het is gewoon praktisch erg lastig te regelen. Vanuit de technische staf van de Jong-teams is het eigenlijk heel logisch wat er gebeurt, maar voor de Jupiler League clubs levert het een oneerlijke factor binnen het seizoen op.

Wat mij betreft worden de Jong-elftallen verplicht met een vaste selectie te werken, waarbij alleen dispensatie wordt verleend voor spelers van het eerste die langdurig geblesseerd zijn geweest.

Mochten spelers uit Jong zich geweldig manifesteren, dan kunnen ze tijdens de transferwindow worden overgeheveld naar het eerste. Hetzelfde geldt andersom, bij blessures in het eerste mogen spelers uit Jong alleen worden overgeheveld tijdens de Window.

Dat betekent wel dat je een volwaardige selectie bij Jong moet hebben, die alleen met A-jeugd mag worden aangevuld. Maar ja, dat lijkt me ook logisch gelet op de belangen die er ook in de JL zijn.

9 april 2015 om 10:15

Valt reuze mee. Ik heb het in een eerder topic al eens uitgezocht, en het valt reuze mee hoeveel reservespelers er bij Jong Ajax meededen. Alleen Duarte, Denswil en van der Hoorn hebben slechts een paar wedstrijden meegedaan. Fischer, Veltman en Sightorsson hebben ook 1 wedstrijd meegedaan na een lange blessure. Daarbij is Fischer nog gewoon van Jong Ajax leeftijd. In de periode dat Ajax veel won, werd sporadisch met spelers van 1 gespeeld

9 april 2015 om 10:39

Het is ook erg oneerlijk voor die teams. Bijvoorbeeld eerste teamspelers van ajax mogen gewoon invallen voor jong ajax zoals, sightorson en veldman. Maar wat zou jij doen als je als club in die situatie zat om een tweede team mee te laten doen en zo spelers meer te laten wennen aan het spel.

Eerlijker zou zijn een vast opgestelde selectie met geen recht op dispensatie.

9 april 2015 om 14:03

Shoarmabar die hebben maar 1 keer meegedaan en volgens mij niet eens een hele wedstrijd.

Dit gaat vooral om Jong PSV en het staat ook in de tekst "en vooral die uit Eindhoven" maar omdat er een plaatje van Jong Ajax wordt gebruikt gaan de comments logischerwijs vooral om Ajax.

In de wedstrijd tussen Jong PSV en Jong Ajax bijvoorbeeld speelde PSV met Schaars (31), Pasveer (31), Quekel (27), Tamata (24) en een aantal van 21 zoals Ritzmaier.

Ajax speelde weliswaar met Fischer (20) die net terug is van een zware blessure en Zivkovic (18) die zowieso dit seizoen veel met Jong Ajax gespeeld heeft, maar die zouden tenminste qua leeftijd nog bij een beloftenelftal thuishoren.

En een speler van 25 die van een lange blessure terugkomt dan?

9 april 2015 om 09:57

Dat is dan een van die twee spelers ouder dan 23 jaar.

9 april 2015 om 09:57

Die heeft pech gehad. Je kan ook gewoon eerst je conditie opbouwen met training en desnoods 15 minuten mee doen. Voorheen had je dit ook niet dat je ff spelers 1 niveau lager kan stallen omdat ze niet in actie kwamen of ritme nodig hadden. Plus volgens mij is dit alleen in nederland het geval en niet in spanje engeland duitsland qua regels met geblesseerden enz

9 april 2015 om 09:58

Het gaat er om dat Jong Ajax op vrijdag een kwalitatief mindere selectie heeft dan op maandag. Als je als club dus twee keer Jong Ajax op maandag treft en je directe concurrent twee keer Jong Ajax op vrijdagavond zit daar weldegelijk een verschil in.

Ik zou zeggen dat Jong Ajax/psv/fc Twente met een vaste selectie horen te werken. Alleen tijdens transferperiodes is deze selectie aan te passen. Zo weet de tegenstander welke spelers hij tegen kan krijgen en zal er veel minder verschil zitten in de kwaliteit van het elftal.

9 april 2015 om 11:14

Laat Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente dan standaard op vrijdag voetballen. Op maandag krijgen ze de complete bank van het eerste. Op Vrijdag nemen ze het risico toch niet om de selectiespelers te laten spelen. 23 jaar is ook al zoiets. Er spelen nauwelijks spelers in het eerste van de genoemde clubs die ouder zijn dan 23.

9 april 2015 om 11:53

Net zoals elke club in de JL mogen ook deze elftallen een voorkeur aangeven voor een speeldag. Sommige clubs kiezen voor de vrijdag, anderen voor de zaterdag en de belofteteams voor de maandag. Regels moeten altijd voor iedereen gelijk zijn. Alleen de belofteteams verplichten om op vrijdag te spelen zou ook geen oplossing zijn.

Lekker met vaste kernen gaan werken en in principe de spelers van 23 jaar en jonger opnemen.

9 april 2015 om 14:07

Fr12jules dat is allang niet meer zo bij Jong Ajax sinds de winterstop. Zie bijvoorbeeld de wedstrijd tussen Jong PSV en Jong Ajax.

Ajax had alleen Fischer die terugkwam van een zware blessure. Zivkovic speelt zoals iedereen weet Jong Ajax dit seizoen dus die kan je ook nauwelijks meerekenen.

PSV had wel het meerendeel spelers uit de 1e selectie. Die kunnen nu onder de oude regels wel Pasveer, Schaars, Quekel en Tamata opstellen (spelers van 25 en ouder) tegen Jong Ajax.

gewoon stoppen met die commerciele onzin in de jl de clubs voegen niets toe doen mee om spek en bonen en beinvloeden de ranglijst op deze manier

9 april 2015 om 11:56

Dat ze niets toevoegen is simpelweg niet waar. Voor alle 3 de beloften elftallen geldt dat ze zelfs met zwaar wisselende samenstellingen in de middenmoot mee kunnen draaien. Met name voor jong Ajax en vermoedelijk ook jong PSV is een plek in de subtop ook mogelijk als ze het hele jaar met hetzelfde team zouden spelen. Ze voegen dus kwaliteit toe aan de JL.

9 april 2015 om 20:04

ze voegen ook niets toe,ze kunnen namelijk niets winnen .
en dat ze in de middemoot meedraaien is leuk en aardig maar niet zo moeilijk natuurlijk in de jl

Gewoon met maandag kappen als speeldag. Wat is dat sowieso voor nutteloze speeldag?

9 april 2015 om 10:07

Ik ben bang dat de maandag in de nabije toekomst ook een speeldag in de eredivisie gaat worden. Zie Spanje en Engeland. Lang leve Fox.

9 april 2015 om 10:12

Inderdaad, dat is de enige dag dat er geen voetbal wordt gespeeld. Dus daar moet wat aan gedaan worden, alles voor de commercie.

9 april 2015 om 11:08

Klopt, maar in die landen spelen ze niet op de vrijdag toch? Ik heb liever vrijdag dan maandag als speeldag.

Als alle ploegen op de maandag spelen dan kan ik er nog mee ingaan, maar ene club op vrijdag en beloften op maandag is onzin.

Er moet gewoon hetzelfde concept komen als in Spanje. Daar spelen ook tweede elftallen in de Segunda Division. Echter hebben beide teams daar een eigen selectie en kan er niet zo heen en weer geschoven worden met spelers.

Geblesseerde spelers moeten gewoon fit worden op de training en in oefenwedstrijden.

Beloftenteams elke week op vrijdag. Probleem opgelost.

Het moge duidelijk zijnd at de heren van de JL en de Knvb hier niet lang en goed genoeg over nagedacht hebben. Het concept is leuk, maar dan wel volgens Duits model: vaste selecties.

Nadeel daaraan is dat geblesseerde spelers van de Bvo's nagenoeg geen wedstrijdritme op kunnen doen als ze een vaste waarde zijn bij het eerste. Vraag is, weegt dat zwaar genoeg om het wel of niet te doen. Vermoed van niet.

Maar goed, binnenkort gaat toch de gehele voetballadder in Nederland op de schop. Mooi moment om ook dit probleem aan te pakken.

Komen deze clubs in de 2de divisie? Voor spelers die net van hun blessure terugkomen, vind ik het goed, maar voor de tegenstander is het wel erg vervelend.

Is er ook maar iemand die mij (goed beargumenteerd) uit kan leggen wat nou precies de meerwaarde is van het feit dat Jong Psv, Jong FC Twente (momenteel) en Jong Ajax in de Jupiler League spelen? Het enige dat ik kan bedenken is dat de talenten in die elftallen meer weerstand krijgen en dus sneller stappen maken, maar of dat het allemaal waard is?

De nadelen wegen in deze zaak toch een stuk zwaarder als je het mij vraagt. Hoeveel discussies zijn er wel niet geweest over of het competitievervalsing is of niet? De ene week speelt club A tegen Arias, Hendrix of Bruma terwijl club B de week erna bij wijze van spreken speelt tegen Vloet, Boljevic en Alberto. Daarnaast is het aantal supporters dat afkomt op deze wedstrijden werkelijk waar om te huilen, meer dan 500 per wedstrijd zal het gemiddeld niet zijn.

Ook qua mensen die het op tv volgen zal het allemaal meevallen. De precieze cijfers daarover heb ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen op maandag/vrijdagavond goed gaan zitten voor Jong Ajax - Telstar als bijvoorbeeld VI ook op tv is. De clubs zijn inderdaad akkoord gegaan met het contract dat Fox had opgesteld, maar hadden ze veel keuze? Zodra ze dit niet zouden tekenen zouden ze weinig tot geen geld krijgen van Fox, ze werden min of meer gedwongen dit contract te tekenen en akkoord te gaan met de toetreding van deze drie teams.

Al die jaren is het prima gegaan zonder die drie teams en was er minder tot geen discussie over competitievervalsing: gewoon de Jong-teams uit de competitie halen en je bent van heel veel gezeik af.

9 april 2015 om 10:14

Ging inderdaad jaren prima, slechts 3 clubs zijn faillieet gegaan....

Die competitievervalsing valt reuze mee maar is een heel makkelijk argument. Maar mensen kijken niet naar de feiten dat de jeudgteams max met 1,2 spelers van het 1e team spelen. Alsof de invloed van 2 spelers zo groot is. Daarnaast is er dan altijd sprake van competitievervalsing als er iemand bijvoorbeekd geblesseerd is. Dan speel je toch ook tegen een ander team

Of ze wel of niet ingezte worden,.er zijn heel veel drogredenen

9 april 2015 om 10:26

Dat die clubs failliet zijn gegaan zal niet aan het competitiesysteem van de Jupiler League hebben gelegen. Parma is een kleine maand geleden failliet verklaard, ligt dit dan ook aan de Serie A?

Daarnaast hoeft de invloed inderdaad niet heel groot te zijn, maar het feit dat je twee weken van te voren niet weet op wat voor team je je in moet stellen is al verkeerd. Het zou al schelen als ze met een vaste selectie gaan werken waar ze dan 1 of 2 wijzigingen in mogen voeren (spelers die terugkomen van een blessure en ritme moeten opdoen).

Je hoort het mij ook geen competitievervalsing noemen, maar dubieus vind ik het allemaal wel. Daarnaast vraag ik me ook af wat die Jong-teams nou daadwerkelijk toevoegen aan de Jupiler League.

9 april 2015 om 11:16

Parma noemen is een slecht voorbeeld want daar is de situatie totaal anders. Dat is appels met peeren vergelijken. Als meerdere clubs in korte tijd failliet gaan dan zegt dat wel iets over de competitie. Namelijk dat het een tanende competitie is met lage bezoekersaantallen. Met de belofteteams heeft men gepoogd om de wedstrijden interessanter te maken voor tv. Je kan discussieren of dat gelukt is maar feit is wel dat 1e divisie al jaren acterhuit loopt qua bezoekersaantallaen

Instellen op een team 2 weken van tevoren is natuurlijk de grootste drogreden die er is. Mensen kunnen geblesseerd, raken of geschorst. De trainer kan ook zomaar kiezen voor een andere speler. Dan speel je toch ook tegen een andere ploeg. Welke trainer geeft een week van tevoren zijn opstelling prijs? Ik ken hem nog niet

De enige discussie die men moet voeren, is wat de teams toevoegen. Ik vind dat het geen kwaad kan totdat ik een valide argument hoor waarom dat niet zou moeten zijn. Ze nemen niet de plek in van een andere ploeg, zijn competitief en zorgen dat er meer wedstrijden zijn. Dat is ook meer inkomsten voor de clubs

9 april 2015 om 10:27

De thuiswedstrijden van de beloften zijn om te janken qua supportersaantallen (hoewel dat bij Ajax nog meevalt dacht ik). Echter, als de beloften uit spelen dan komt er significant meer bezoekers bij de thuisclub (bij Jong Twente is dit niet het geval, dan zijn de bezoekers iets minder). Maar het gemiddelde van de wedstrijden tegen de beloften (dus ook met Jong Twente) ligt hoger qua bezoekers dan dat van de overige wedstrijden. Jong Twente stopt er mee dus dit verschil zal naar verwachting nog groter worden. Verder is de wedstrijd tegen Jong Ajax voor veel clubs (ik dacht ongeveer de helft) de tegenstander die de meeste bezoekers oplevert.

Ik vind het op zich wel een aardig idee om de beloften mee te laten doen (gebeurt ook in andere landen en daar gaat het prima), maar de huidige opzet is niet goed. Dit seizoen en het vorige en het komende seizoen zijn een pilot om te kijken hoe het gaat. In het seizoen 2016-2017 komen er al veranderingen waardoor het mogelijk is dat ook de beloften kunnen degraderen waardoor ze niet voor spek en bonen meedoen. Ook wordt er wat gedaan aan de steeds wisselende selecties dus dat probleem is ook verholpen. Wellicht dat er andere mankementen aan het licht gaan komen, maar vergeet niet dat dit nog maar in de kinderschoenen staat. Nogmaals, het idee is goed, de uitvoering kan beter, maar dat is logisch aangezien ze er net mee zijn begonnen.

Verder is het denk ik niet mogelijk om de beloften eruit te knikkeren. Fox Sport had als vereiste dat zij werden toegevoegd, anders heb je een zeer kleine competitie en hadden zij geen interesse om de beelden uit te zenden, wat de Jupiler League veel geld zou kosten.

Dus de meerwaarde zijn: meer inkomsten uit tv-gelden, meer inkomsten door het spelen van meer wedstrijden, meer inkomsten door meer toeschouwers als de beloften komen (jong Twente uitgezonderd, maar zij stoppen ermee), betere talentontwikkeling van de beloften. Dus er is wel degelijk een meerwaarde, maar men kijkt te veel naar de negatieve kanten. Maar dat is typisch iets Nederlands

Ah daar hebben we het topic weer. Er wordt een causaal verband gelegd waar helemaal geen duidelijk bewijs voor is.

Men heeft het erover dat ajax op maandag meer punten pakt. Dat is een feit maar nu wordt het simpel de conclusie getrokken dat dit komt door 1e elftal spelers. Nou ik heb eens verder gekeken en daar viel het volgende op:
- Ajax heeft 11 keer op maandag gespeeld en maar in 2 wedstrijden zijn meer dan 2 1e elftalspelers gebruikt. Sterker nog meestal wordt er helemaal geen gebruik gemaakt van 1e elftalspelers ook niet op maandag.
- Van de 11 wedstrijden heeft ajax er 10! thuis gespeeld.

Hoe zou het nu toch kpomen dat ajax meer punten op maandag pakt dan op vrijdag....

9 april 2015 om 10:21

Heb ik toch het hele artikel verkeerd gelezen.... Ik dacht namelijk dat het niet alleen over Ajax ging.

9 april 2015 om 10:58

Goede inhoudelijke reactie!

Aja wordt er toch in genoemd en daar heb ik even voor gekeken want die staan he thoogste dus hebben er het meeste voordeel van gehad, zogenaamd

Maar psv heeft 10x op maandag gespeeld en 8x thuis.......

9 april 2015 om 11:37

Je hebt het artikel niet gelezen, waarom zou ik dan inhoudelijk op je reageren? Het gaat totaal niet om of de beloften-elftallen er wel of geen voordeel van hebben gehad. Dat is helemaal niet het punt van de teams in de JL.

Het gaat er om dat de ploegen in de JL weliswaar in dezelfde league spelen, maar niet dezelfde tegenstanders hebben. Eindhoven, waar ik ook supporter van ben, heeft het veel makkelijker gehad, omdat zij altijd op vrijdag de beloftenelftallen hebben getroffen. Daar gaat het om. Het zal alle clubs in de JL echt een rotzorg zijn waar de beloftenelftallen eindigen. Net als dat het de beloftenelftallen een zorg zal zijn, simpelweg omdat ze voor spek en bonen meedraaien.

9 april 2015 om 14:12

Hoppa! hij heeft het artikel wel degelijk gelezen en is gewoon verbaasd dat er een plaatje van Jong Ajax gebruikt wordt en ook steeds als 1e genoemd terwijl het duidelijk is dat enkel Jong PSV bevooroordeeld wordt.

Dat was vorig seizoen ook al toen ze de meeste wedstrijden op maandag speelden. Jong PSV heeft dat zelf zo gewild omdat ze weten dat ze er voordeel aan hebben.

Het is niet voor niets dat in de comments het vooral over Ajax gaat.

9 april 2015 om 18:53

Nogmaals: het hele artikel gaat daar niet over.

Ik kan me prima vinden in deze kritiek, het is namelijk ook gewoon competitievervalsing. Tijd voor vaste jeugdselecties en geen wisselende A-spelers meer.

9 april 2015 om 10:16

ik niet want de feiten liggen anders

9 april 2015 om 10:22

Dat was vorig seizoen anders. Toen speelden er vaker spelers van Ajax 1 mee.

9 april 2015 om 10:48

Wat zijn de feiten dan? Dat ajax maar een beperkt aantal A-speler in de basis zet in zijn wedstrijden? Zal best, maar het gaat om het punt dat de selecties niet hetzelfde zijn, er kunnen steeds andere spelers toegevoegd worden en dat kunnen clubs als VVV of NEC niet doen.

9 april 2015 om 11:08

De selecties zin nooit hetzelfde. Andere teams hebben toch ook blessures, schorsingen en wintertransfers. Oftewel je speelt zelden tegen hetzelfde team.

De feiten zeggen namelijk dat ajax 462 spelers heeft kunnen gebruiken (33x111 + 33x3 wissels). Daarvan is 21 keer duidelijk een 1e elftal speler gebruikt en dan heb je nog de twijfelgevallen zoals Bazoer, Andersen, Riedewald en Fischer. Nu hebben Andersen en Bazoer sinds hun rentree in ajax 1 niet meer in jong ajax gespeeld. maar stel ik gooi riedewald en andersen erbij dan kom je op op 32

Feitleijk? Dat slechts 4.5% tot 7% van het elftal uit 1e elftal spelers bestond. Maar ja dat past natuurlijk niet in het verhaal van competitievervalsing....

9 april 2015 om 11:28

' De selecties zin nooit hetzelfde. Andere teams hebben toch ook blessures, schorsingen en wintertransfers. Oftewel je speelt zelden tegen hetzelfde team.'

Zwakke reden hoor. De andere teams zijn inderdaad niet altijd hetzelfde, maar daar worden door schorsingen/blessures/tactische overwegingen maar plus minus 2 wijzigingen per wedstrijd doorgevoerd, en soms ook helemaal geen. Terwijl er situaties zijn geweest waarin een beloftenelftal op vrijdag met de normale kern speelt en maandag met 5(of soms meer) spelers van het eerste. En dan hebben de beloftenteams zelf ook nog geblesseerden en schorsingen(die vlieger gaat dus sowieso niet op)

Een aantal voorbeelden:

Opstelling Jong Ajax tegen Volendam, 22 augustus 2014: Leeuwenburgh, Owusu, Denswil, Riedewald, Boccara, Bakker, Duarte, Becker, Zivkovic en Menig

Opstelling Jong Ajax 3 dagen later tegen Achilles 29: Kenneth Vermeer, Jaïro Riedewald, Mike van der Hoorn, Ruben Ligeon, Stefano Denswil, Lucas Andersen, Riechedly Bazoer, Thulani Serero, Arek Milik, Ricardo Kishna , Sheraldo Becker

Opstelling Jong Twente tegen Nec, Vrijdag 28 November: Bednarek, Andersen, Bijen, Kwee, Bleker, Van der Heyden, Nhlakanipho, Miyachi, Zschussen, Oosterwijk.

Opstelling Jong Twente tegen FC Den Bosch, 3 dagen later: Stevens, Lachman, Andersen, Koppers. Tapia, Breukers, van der Heyden, Kusk, Borven, Oosterwijk, Ould- Chick

Opstelling Jong PSV tegen Helmond Sport, Vrijdag,28 november: Bertrams, Koch, Hermansson, Tamata, Noor, Leemans, Sanoh, Rommens, Lukovic, Rudovic, Van Overbeek.

Opstelling Jong PSV tegen De Graafschap, 4 dagen later: Pasveer, Brenet, Koch, Isimat, Tamata, Hendrix, Leemans, Vloet, Boljevic, Van Overbeek en Josefzoon.

Knap iemand die mij hiervan de eerlijkheid gaat uitleggen(en er zijn nog meer voorbeelden). Het gaat er bij mij vooral om dat de mogelijkheid tot competitievervalsing bestaat, en dat alleen is al genoeg i.m.o. om de regels aan te passen. Gelukkig heeft de Knvb dat al deels gedaan door als ik het goed heb de beloftenelftallen volgend jaar op de dezelfde dag te laten spelen als het eerste. Want ze hoeven van mij niet per se weg, laat dat duidelijk zijn.

Overigens zijn degene die deze opzet verdediging wel opvallend vaak supporters van Ajax, PSV en Twente... Zegt ook wel wat.

9 april 2015 om 11:42

Knap hoor, je weet uit 99 wedstrijden er 6 te selecteren, waar de verschillen het grootst waren. Maar als ik dan naar de resultaten kijk

Daarnaast verloor jong ajax gewoon van Achilles en speelde twente gelijk tegen den bosch. 4 punten uit 3 thuiswedstrijden is niet indrukwekkend

Lol@ je slotzin alsof supporters van ajax, psv en twente ongelijk hebben omdat zij voor de clubs zijn.
'
Even met jou woorden: ' Overigens zijn degene die deze opzet aanvallen wel opvallend vaak geen supporter van Ajax, PSV en Twente... Zegt ook wel wat.'

9 april 2015 om 12:23

' Knap hoor, je weet uit 99 wedstrijden er 6 te selecteren, waar de verschillen het grootst waren'

Zoals ik al dacht kan je me de eerlijkheid ervan niet uitleggen. In plaats daarvan begin je over het aantal wedstrijden. Ten eerste zijn er nog meer voorbeelden. Ten tweede heb ik alleen de meest extreme voorbeelden gebruikt. En ten derde vind ik dat het aantal niet uitmaakt om te kunnen stellen dat er een mogelijkheid tot competitievervalsing bestaat.

' Daarnaast verloor jong ajax gewoon van Achilles en speelde twente gelijk tegen den bosch. 4 punten uit 3 thuiswedstrijden is niet indrukwekkend'

Dat is het zeker niet. Persoonlijk vind ik het moeilijk, zoniet onmogelijk om het wel of niet bestaan van competitievervalsing aan te tonen met uitslagen. Zoals je zegt verliest een versterkt Jong Ajax bij Achilles, maar een versterkt Jong PSV en Jong Ajax winnen van subtoppers als De Graafschap en VVV met cijfers waarop een topploeg in de competitie trots zou zijn. Het gaat er mij ook meer om dat de mogelijkheid tot competitievervalsing gewoon bestaat, en die mogelijkheid moet beperkt worden. Want spelers als Ritzmaier, Locadia, Myiachi etc. kunnen echt een verschil maken op dit niveau.

Zoals ik al eerder zei hoeven die teams niet eens uit de competitie wat mij betreft. Maar er zijn wel degelijk mogelijkheden om de eerlijkheid te vergroten. Vaste selecties met een x-aantal dispensatiespelers(2 bijv.) van het eerste zou bijvoorbeeld al een verbetering zijn.

' Overigens zijn degene die deze opzet aanvallen wel opvallend vaak geen supporter van Ajax, PSV en Twente... Zegt ook wel wat.'

Slechte poging, want dat zijn dus de rest van de voetbalsupporters en die staan er over het algemeen een stuk objectiever in dan de supporters van de clubs die de beloftenteams leveren. Het is uiteindelijk ook hun club die 'aangevallen' wordt(wat in feite niet eens zo is, het is meer kritiek op de Knvb) en dan ben je als supporter sneller geneigd het voor je club op te nemen. Maar dat supporters die niet voor die clubs zijn het vaker oneens zijn met deze regeling zegt natuurlijk echt wel wat.

9 april 2015 om 12:30

Als ze altijd maar 1 of 2 invallers hebben, hoe kan het dan dat Jong Ajax dit seizoen al 41 speler gebruikte? Waaronder 2 die op het WK speelde?

Jong PSV trouwens ook 42.

Tov Sparta 23 en NEC 21

Dan speel je dus niet altijd met dezelfde spelers. Hebben schorsingen en blessures niks mee te maken....

Gewoonweg competitievervalsing

9 april 2015 om 12:43

@manucaian: Omdat ajax namelijk ook veel A1 spelers laten spelen in jong ajax.

9 april 2015 om 14:18

Keizerstad1994 weet ook wel dat Jong Ajax alleen in het begin van het seizoen zoveel wisselingen had.

Het is niet voor niets dat hij voor Jong Ajax wedstrijden uit notabene augustus eruit pikte en voor de andere 2 november.

Jong Ajax ziet er sindsdien bijna altijd hetzelfde uit, maar focus vooral op Ajax terwijl in de tekst duidelijk staat dat vooral Jong PSV voordeel had en Ajax en Twente dus helemaal niet genoemd hoefden te worden.

9 april 2015 om 15:01

Voor Ajax kan ik ook nog de wedstrijd tegen VVV van begin december eruitpikken. En ik weet ook wel dat het na de winter zeker bij Ajax wat minder is geworden, hetgeen verschillende redenen had, zoals het maximaal aantal gespeelde wedstrijden in de Eredivisie(15) wanneer een speler in principe niet meer in de Juup mag uitkomen.

Maar dat het afneemt na de winter betekent natuurlijk niet dat het eerlijk is.

Laat de beloftes eerder spelen als het eerste, probleem opgelost. zo moeilijk kan het toch niet zijn ?
En mocht het verplicht zijn om 1x op maandag te spelen, doe het dan in de week dat er cl is.

Gewoon afschaffen die onzin. Voegt niets toe en niemand zit erop te wachten

gewoon een vaste selectie voor de beloften en geen roulatie tussen het 1e en 2e team, dat is het duidelijkste en het eerlijkste. Wisselen van team kan alleen in de transferperiode, hanteer dezelfde regels als voor de reguliere clubs!

vaste selectie, is al een begin, dat hebben alle andere clubs in de JL ook, dus niet meer dan logisch

Alleen spelers van 23 jaar of jonger mogen meedoen ........ dat is dus drie kwart van de selectie van bijna iedere club wat een onzin zeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren