Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'De Boer verdient krediet en steun, maar of hij die krijgt is twijfelachtig'

Laatste update:
/

Ajax doet er goed aan om ook na het mindere seizoen ferm achter Frank de Boer te blijven staan. Dat schrijft columnist Dennis Jansen donderdag in het Algemeen Dagblad. Hij ziet dat de coach veel kritiek ten deel is gevallen, met name van Ajax-icoon Johan Cruijff. 'Steekjes onder water', vindt Jansen.

De in Spanje woonachtige Cruijff uitte onlangs wederom felle kritiek op het Nederlandse voetbal én Ajax, waarmee hij ook De Boer aanpakte. "Toch neemt dat niet weg dat juist De Boer de club in de meest rumoerige periode uit zijn bestaan - de fluwelen revolutie - voortreffelijk overeind hield", stelt Jansen echter.

De oefenmeester maakte de club, ondanks de jaarlijkse uittocht van de beste spelers, vier keer op rij kampioen. Hij klaagde nooit. "Nu de club in zwaar weer zit en de ego's over elkaar heen buitelen, verdient De Boer meer krediet en steun, bij uitstek van de grote roerganger uit Barcelona", stelt de columnist dan ook. "Het is alleen hoogst twijfelachtig of hij die krijgt."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Boer verdient ontzettend veel krediet. Natuurlijk maakt hij wat foutjes, maar dat doen alle trainers. En ja, het is onvoorstelbaar dat hij de meest waardeloze speler van de selectie aanvoerder maakte en maar blijft opstellen. Neemt niet weg dat de Boer al 4 jaar lang boven de kwaliteiten van zijn selectie presteert.

Vorig seizoen kampioen worden met een relatief matig elftal en ook nu weer tweede staan, terwijl ze feitelijk de mindere zijn van de nummer 3. Twee keer volledig weggespeeld worden, maar toch boven Feyenoord eindigen. Dan doet de Boer toch ergens iets heel goed.

Met een andere trainer was dit team echt niet hoger dan plek 4 gekomen, daar ben ik echt van overtuigd.

9 april 2015 om 10:17

Ik ben het niet met je eens dat Ajax een zwakkere selectie heeft dan Feyenoord. De verdediging is wat minder, maar op de andere drie linies is Ajax in principe gewoon sterker.

9 april 2015 om 10:23

Ik vind het middenveld van Feyenoord sterker, de verdediging beter en de keeper redelijk gelijkwaardig.. De voorhoede is ook niet veel minder, als die al minder is.. Feyenoord heeft echt wel een goede selectie en ik durf niet te zeggen dat de selectie van Ajax beter is.

9 april 2015 om 10:24

De verdediging wel en het middenveld niet? Juist die linie heeft het middenveld van Ajax tot twee keer toe overklast.

9 april 2015 om 10:32

De cijfers laten anders niet zien dat Ajax een mindere verdediging heeft. Ajax heeft zelfs twee doelpunten minder dan Feyenoord, 26 tegen voor Ajax om 28 tegen voor Feyenoord.

De Boer verdient in mijn ogen ook wat meer credits voor alles wat hij de afelopen jaren heeft gepresteerd. Cruijff heeft makkelijk praten vanuit zijn ivoren toren in Barcelona,

Het wordt tijd dat Cruijff zich ook weer wat actiever gaat bemoeien met Ajax en de bestuurlijke problemen van het moment.

Alleen kritiek leveren is makkelijk, maar de Boer en Ajax zijn meer gebaat bij steun en Cruiff moet nu gebruik maken van zijn status binnen Ajax om de onrust te tackelen.

9 april 2015 om 10:35

26 om 28 is natuurlijk een gelijk aantal en heeft niet alleen te maken met het wel of niet hebben van een goede verdediging. Dat is natuurlijk lekker kort door de bocht redeneren.

Juist doordat ajax toch betrekkelijk weinig doelpunten tegen krijgt valt de Boer een compliment te maken. Hij zet het over het algemeen toch aardig neer en verder pakt Cillessen nog wel eens een balletje.

9 april 2015 om 10:37

Gnabry#

Het middenveld was in de onderlinge wedstrijden vooral slimmer, had meer fysieke power en was ervarener dat dat van Ajax. Dat was in mijn ogen de voornaamste reden, dat het middenveld soms overlopen werd.

9 april 2015 om 10:37

Dubbelpost..

9 april 2015 om 10:42

Kalou

Oké, leg me dan maar eens uit waarom het kort door de bocht is. Ik ben benieuwd met de onderbouwing waar je mee komt.

Het aantal doelpunten lijkt mij een aardige graadmeter voor de collectieve sterkte van de verdediging.

Zo slecht is de Ajax-verdediging ook niet, zoals er altijd beweerd wordt.

Alles aan Cilissen ophangen slaat ook nergens op. Vermeer hielp zijn verdedigers ook nogal eens uit de brand. Daarnaast is de keeper een wezenlijk onderdeel van de verdediging.

En als reden hebben, dat De Boer ze enkel goed neerzette, is ook te eenvoudig gesteld
.
Het zijn nog altijd de verdedigers zelf, die al het werk op het veld, dus verdedigen, moeten doen en uitvoeren.

9 april 2015 om 11:11

Van wat ik begrepen heb, bemoeit Cruijff zich juist continu met Ajax. Hij schijnt maandelijks langs te komen op de toekomst en onderhoud regelmatig contact met de trainers en Wim Jonk op de Toekomst. Dus de term ivoren toren is niet van toepassing.

De Boer doet het al vier jaar goed en daar doen de mindere resultaten dit seizoen niets aan af. Dat er af en toeneen kritische noot uit Barcelona of vanuit het Amsterdamse te horen is, is niet meer dan normaal. De media maakt er alleen een olifant van. En ook dat is logisch, want anders is er niets te melden op bijvoorbeeld Voetbalzone.

9 april 2015 om 11:14

Verdediging van Feyenoord is wel beter en kwa cijfers zegt het niks. Dan zou het 27 om 26 zijn als Vermeer die bal aan nam tegen AZ. Ik vind Cillessen een beter organisator dan Vermeer, ik denk dat met Cillessen Feyenoord ook minder doelpunten tegen had gehad. Middenveld vind ik kwalitatief gelijk, alleen heeft Feyenoord meer ervaring en voorin wint Ajax.

9 april 2015 om 11:22

buitenspelval:

Omdat tegendoelpunten niet altijd alleen aan de verdedigers te wijten vallen. In dat opzicht is het veel te kort door de bocht. Je zou er alle doelpunten op na moeten kijken waar het hem in zit. Cijfers zeggen iets, maar zeker niet alles.

Verder hoef ik jou niet uit te leggen dat niet één verdediger van ajax in de basis zou staan bij Feyenoord.

Des te meer krediet voor de Boer en dat was mijn punt in eerste instantie hierboven, voor we nog verder afdwalen.

9 april 2015 om 11:36

Ik vind ajax zeker een zwakkere selectie hebben als feyenoord, zelfs zwakker als vitesse. Er staan er een paar basis, man man man.

9 april 2015 om 11:39

Het aantal tegendoelpunten zegt natuurlijk wel wat over je verdediging lijkt me.
Hoe slechter je verdediging, hoe meer doelpunten je om de oren krijgt.

Ik vind, zoals gezegd, de keeper een wezelijk onderdeel van de verdediging, inderdaad ook omdat hij de verdediging moet neerzetten.

Sinds Vermeer bij Feyenoord zit, zie hem daar juist constant met die jonge jongens bezig zijn en staat de organisatie goed.
Qua reddingen dit seizoen zullen Cilissen en Vermeer elkaar denk ik ook niet veel ontlopen.

Ajax heeft met Cilissen, Veltman en van Rhijn vind ik een goede degelijke verdediging. Moisander was dit seizoen erg instabiel, Viergever doet het naar vermogen oké en Boilesen is te momenteel te slordig als mandekker en opbouwer. Van der Hoorn is een nuttige Back-up en Riedewald en Tete talentvol en jong.

Met Vermeer, Nelom en van Beek heeft Feyenoord ook een degelijke verdediging staan. Kongolo is in mijn ogen nog wat jong en .flegmatiek. Boulah en Wilkshire zijn ervaren en bruikbaar, maar geen top. Mathijssen is passé. Verder is Woudenberg talentvol en moet zich nog bewijzen.

Al met al zorgen ze ervoor dat het qua tegengoals etlkaar nauwelijks ontloopt.

9 april 2015 om 11:43

Tubby

Ieder zijn mening. Ik ga toch meer af op de mening van Vermeer, die verklaarde dat de selecties van Ajax en Feyenoord gelijkwaardig zijn. Hij kan het als beste beoordelen.

9 april 2015 om 11:54

Kalou

Ik wil er ook niet teveel meer over uitwijden of afdwalen, natuurlijk kun je komen met verdedigen doe je met het hele team, maar uiteindelijk scoren meestal de spitsen en worden tegendoelpunten voorkomen door verdedigers.

Of er verdedigers Ajax in de basis van Feyenoord zouden staan last ik in het midden. Ik heb geen zin om daar op in te gaan of een discussie over aan te gaan.

Tuurlijk gaat het in eerste instantie over de tactische afwegingen die de Boer maakt. En daarover ben het met je eens, met de kanttekening dat het in tweede instantie uitgevoerd moet worden door de spelers op het veld.

9 april 2015 om 17:11

Helemaal mee eens!

9 april 2015 om 10:21

Eens, Frank verdient de steun, als je met zo'n matige selectie zo iets weet te presteren verdien je onderhand een standbeeld.
Maar het is ook niet zo dat Frank dit seizoen helemaal niks te verwijten valt. Het blijft me een raadsel waarom sommige spelers ondanks hun zeer matige prestaties toch opgesteld worden. Totdat ze zo slecht presteren dat er een cynisch applaus komt omdat er eindelijk een wissel wordt uitgevoerd die 4 wedstrijden te laat komt. Dan komt er kritiek op de supporters maar in mijn ogen moet de trainer zeer slecht presterende spelers gewoon beschermen.

9 april 2015 om 10:33

Klopt en ik denk dat zoiets toch het gevaar is van een beginnend trainer die meteen een aantal seizoenen succesvol is. Die gaat echt met volle overtuiging in zichzelf geloven en denkt werkelijk dat alles wat hij beslist het juiste is.

Wat betreft Boilessen is dat natuurlijk lachwekkend. Dat spelers als Veltman en van Rhijn spelen is niet aan de Boer te wijten. Beide zijn niet goed genoeg, maar ajax heeft simpelweg niet beter.

9 april 2015 om 10:57

Met Veltman en van Rhijn zijn we de afgelopen jaren ook gewoon kampioen geworden, zij zijn de slechtste niet. Maar ook experimenten als Viergever en Zimling als VM of Schone in de spits is gewoon lachwekkend. Daarnaast al dat gezeur over Kishna en de Boer. Al met al komt hij er dit seizoen niet bepaald goed vanaf. Het is dat Frank de afgelopen 4 jaar kampioen is geworden anders was er heel wat meer druk op zijn positie geweest.

9 april 2015 om 11:25

Veltman en van Rhijn zijn beide ajax onwaardig wat mij betreft. Met name Veltman is alles behalve een cv. Heel Nederland ziet dat.

Bovendien speelt Veltman pas sinds vorig seizoen echt in het eerste, dus het feit dat ajax daar de laatste jaren ook kampioen mee is geworden klopt van geen kant.
Je bent Vertonghen en Alderweireld toch niet al vergeten? Dat was wel even andere koek dan kabouter Veltman die wekelijks onder ballen door duikt.

9 april 2015 om 11:31

Ok, je hebt gelijk dat hij geen deel maakte van de kampioensploegen van de afgelopen jaren. Maar Veltman is wel een degelijke speler, verdedigend laat hij steken vallen maar opbouwend is hij vaak erg belangrijk geweest. In mijn ogen is hij ook meer een VM dan een CV maar ik maak de beslissingen helaas niet. Ik begrijp ook totaal niet waarom van der Hoorn niet meer krediet krijgt. In mijn ogen is hij een hele degelijke verdediger...

9 april 2015 om 22:48

qua behaalde titels verdient de Boer veel respect. Er zijn echter ook veel kanttekeningen.

Zoals:
* De basis van dit succes is door Jol gelegd.
* Zelden zo vaak een kampioen met zo weinig punten
* Enkele beslissingen (anita en Blind op de 6) waren meer geluk dan wijsheid.
* Het spel is al jaren niet om aan te zien.
* Spelers worden nauwelijks beter.

Eigenlijk verdiend de Boer hoofdzakelijk respect op basis van scorebord journalistiek.

9 april 2015 om 10:42

Doet de boer iets goed met de 2e plek, of juist rutten iets fout?

9 april 2015 om 22:49

Vergeet daarbij niet dat Rutten een behoorlijk nieuw team moest bouwen, en Feyenoord de pech heeft dat ze in de onderlinge wedstrijden wel veel beter waren maar niet wonnen. Deze wedstrijden zijn nu wel het verschil in de stand.

10 april 2015 om 04:41

Janssen, misschien die clubhuis afzetten? Ajax moest ook aan nieuwe selectie beginnen.

11 april 2015 om 14:10

Volgens mij is de situatie toch anders. Feyenoord verkocht 4 basis spelers. Dit zijn De Vrij, Bmi, Janmaat en Pelle.

Bij Ajax kom ik niet verder dan Blind.

9 april 2015 om 11:23

ik vind dat hij aan de ene kant wel meer krediet verdiend maar aan de andere kant ook weer niet

uiteraard wel door de successen die hij heeft behaald, maar niet door de manier waarop...zonder te overdrijven zijn driekwart van de wedstrijden echt niet om aan te zien...en er zit al helemaal geen vooruitgang in, alleen in de CL vind ik dat ajax heel erg goed gespeeld heeft de laatste 2 jaar maar voor de rest zijn bijna alle wedstrijden echt superslecht

ook vind ik veel aankopen heel erg slecht, zoals vd hoorn ( had v dijk moeten zijn) Duarte en viergever (compleet onbegrijpelijk) Hij heeft ook enkele goede aankopen gedaan samen met zijn staf en de scouting maar een blinde zag nog wel dat deze jongens zwaar tekort komen

ook vind ik het nog steeds zonde dat hij theo jansen misbruikt heeft, daar zat 100 zeker meer in maar die werd compleet verkeerd gebruikt

ook het elke keer weer opstellen van sigthorson snap ik helemaal niet, en ik vind het onzin om elke keer weer te zeggen dat hij in de schijnwerpers moet om te kunnen verkopen, gewoon niet opstellen en zivkovic of iemand anders de kans geven met het oog op de toekomst

daarbij vind ik de keuze om boilesen aanvoerder te maken echt het dieptepunt, ten eerste speelt ie superslecht en ten tweede heeft ie 0,0 uitstraling en is gewoon geen leiderstype

dus al met al vind ik toch dat het tijd is voor een andere coach, ook vind ik hem qua persoonlijkheid perfect, hij komt heel erg goed over tegen de media en is niet arrogant maar het gaat om het voetbal en dat is slecht, heel erg slecht

9 april 2015 om 22:23

Waarom wordt die overschatte Van Dijk er altijd bijgehaald? Wat heeft die nou bewezen, in een nog slechtere competitie dan de Nederlandse.

10 april 2015 om 07:59

die is voetballend veel beter dan vd hoorn en ook verdedigend sterker...ik vond hem bij groningen veel beter dan vd hoorn bij utrecht/jong oranje, vooral bij jong oranje hadden ze moeten zien dat hij zwaar tekort komt...v dijk is geen garantie voor succes maar wel de beste optie op dat moment

Als ajax geen prijzen wint is het altijd onrustig. Dat was zo, dat zal altijd zo zijn. Niet moeilijk omdoen.

Het is duidelijk dat de Boer niet het voetbal speelt dat Cruijff wil zien. Ik denk alleen dat dit Ajax helemaal niet in staat is om dat type voetbal te spelen.

Als Ajax met dit materiaal dwingend en aanvallend gaat voetballen, dan komen ze echt niet in de top 3 uit van de Eredivisie. Ik vind nu al dat ze vaak te naïef spelen in de grote (bijvoorbeeld Europese) wedstrijden.

9 april 2015 om 10:17

En dat terwijl ze in Europa vaak hun beste wedstrijden spelen... niet qua resultaat overigens, maar wel qua spel.

9 april 2015 om 10:18

Wellicht moeten ze zich bij Ajax eens wat minder van Johan Cruijff gaan aantrekken... Die man heeft veel te veel invloed waardoor er telkens onrust ontstaat... Ik snap dat hij een grote speler is geweest en veel voor de club heeft betekend, maar Ajax is meer dan meneer Cruijff.

9 april 2015 om 22:53

Volledig mee eens. Maar het probleem is dat er binnen Ajax altijd spelers zijn die wel een wit voetje of bruine arm bij Johan willen halen. Zeker als het dan tegen valt zullen deze mensen van zich laten horen.

9 april 2015 om 10:19

Tja ze hebben ook niet de juiste spelers om dat te spelen. De backs stonden vroeger bekend als veredelde vleugelspelers zoals Barca dat ook heeft maar Boi en in mindere mate Vrijn doen dat veelteweinig.

9 april 2015 om 10:23

Ja, maar dan mis je wel het hele punt van Cruijff. Cruijff ageert juist tegen de situatie waarin backs veredelde vleugelspelers zijn. Cruijff vindt dat een totaal doorgeslagen uitwerking van het concept van totaal-voetbal.

Ook in de filosofie van Cruijff is de eerste taak van een back namelijk verdedigen. De situatie waarbij een back met de vleugelspeler 1-2tjes uitspeelt op de helft van de tegenstander is iets wat Cruijff juist helemaal niet wil zien.

Een slap excuus om telkens de uittocht van club's beste spelers te noemen, want daar heeft elke BVO praktisch mee te maken.

De Boer heeft zojuist veel complimenten gekregen met de behaalde prijzen en de rust die terugkeerde. Maar sinds vorig seizoen zijn de kritiekpunten vooral op het spel bedoeld. Dat ziet er simpelweg niet uit. Uit het feit dat alleen Dordt minder doelpogingen heeft ondernomen, zegt al voldoende !

De Boer blijft volharden in zijn spel, nou dan is de terechte kritiek hem volledig aan te rekenen !

9 april 2015 om 10:28

De Boer kan moeilijk anders spelen. Het materiaal is er gewoon niet naar. Neem bijvoorbeeld Schone versus Kishna. Kishna is, en dat zelfs maar op momenten, leuk voor het publiek, maar is nauwelijks effectief. Schone is redelijk effectief, maar met hem is het spel direct een stuk minder aantrekkelijk. In moeilijke tijden, zoals dit seizoen, val je terug op effectieve spelers... Dat is logisch. Hetzelfde geldt voor Boilesen en Moisander, in moeilijke tijden kies je voor ervaring en vastigheid. Het spelersmateriaal is alleen niet toereikend.

9 april 2015 om 11:25

De Boer kan moeilijk anders spelen ?? Haha, wat naief ! De Boer is zelf medeverantwoordelijk voor het spelersmateriaal. En daarnaast is een trainer er voor om spelers beter te maken en een goed tactisch plan op te stellen. De Boer is hier dus nalatig in geweest. De 4 kampioenschappen hebben de beleidsbepalers verblind !

Gemakkelijk om Kishna te slachtofferen. Maar dat is een speler, die gebaat is bij vertrouwen en een aanvallend concept. Kijk eens, hoe vaak er een Ajacied in het strafschopgebied staat, als er een aanval aan de gang is.

En in moeilijke tijden kies je voor ervaring..... Wel opvallend dat Moisander en Boilesen juist één van de zwaksten van het elftal zijn ! Dat zijn dan de aanvoerder en vice-aanvoerder. Een ieder kan zien, dat zij geen leiders zijn.

De Boer is keihard aan het falen. Hij staat niet open voor kritiek, advies en de geschiedenis van Ajax. Tsja roem is vergankelijk ! De achterdeur lonkt....

9 april 2015 om 22:56

Maar welke speler uit de huidige selectie is onder de Boer beter geworden ?

De Boer verrast vaak met opstellingen. Waar Cocu voor vastigheid kiest, geeft de Boer enkele spelers heel weinig vertrouwen.

De Boer is 50% schuldig aan de speelwijze van Ajax, die andere 50% kun je verwijten aan zijn spelers die hem ook vaak laten zitten.

Ook kun je niet van een jeugdige elftal verwachten dat ze elke week top zijn, Ajax is gebaard bij ervaring een meer spelers met een mentaliteit van Klaassen.

'de ego's over elkaar heen buitelen'

huh? Vanuit Ajax heb ik nog niemand over deze kwestie gehoord, dus hoezo buitelt men over elkaars ego's? Tot dusver zijn het een paar columnisten die het baseren op een mening en niet op feiten en die twee riooljournalisten Driessen en Derksen die spreken over een verstoorde verstandhouding.

Er zal best wat borrelen onder de oever tussen die gasten, maar ego's die over elkaar heen buitelen is weer zo'n loze uitspraak die echt nergens op gebaseerd is en alleen gebruikt wordt om te scoren.

Ajax moet zoveel mogelijk met de huidige mensen doorgaan. Die groep heeft Ajax op elk gebied, behalve het spel van het eerste elftal, verbetert. Dat kan echter niet uitblijven. De jeugdspelers die zich melden bij het eerste elftal hebben duidelijk een hoger niveau dan voor de fluwele revolutie, de bankrekening is gespekt en wordt nu steeds meer aangewend en de huidige spelersgroep ligt langdurig vast. Goed spel kan niet uitblijven en is het enige dat nog ontbreekt. Het probleem is alleen dat 80% van de mensen oordeelt op basis van het eerste elftal, terwijl het bij een grote club om zoveel meer gaat.

Gaat hij niet krijgen en dat heeft hij over zichzelf afgeroepen.

Sommige keuzes zijn echt onbegrijpelijk. Ook houdt hij te lang vast aan falende spelers en geeft hij andere spelers weer niet genoeg krediet. Het voetbal lijkt nergens op en er komt geen enkele verbetering in. Dat is niet alleen af te schuiven op kwaliteit van de spelersgroep. Dat heeft ook met de accenten te maken met de accenten die de Boer zelf heeft gelegd. Want vergis je niet, hij is de trainer die ook begon met een keeper moet de bal maar niet naar voren trappen, want dat levert alleen maar balverlies op.

Hij verspeelt zijn eigen krediet.

Hij hoort ook steun te krijgen en moeten ze achter hem gaan staan, cruijff moet niet zo zitten te zeiken.
Hij kan er niet tegen dat de boer misschien niet helemaal zijn visie presenteert en dat hij zich niet wilt laten zeggen wat hij moet doen. De boer heeft uiteindelijk 4 kampioenschappen gebracht en nu is dit seizoen niet zo gelopen als het moest, gaan ze zo zitten te zeiken.

9 april 2015 om 10:32

Helemaal mee eens. De Boer levert, ook dit seizoen, het maximale haalbare. Dit seizoen vielen spelers op wie De Boer dacht te kunnen rekenen (Boilesen, Moisander, Van Rhijn, Schone) over het hele seizoen zwaar tegen. Dat zijn jongens waarvan De Boer dacht dat zij de kar konden trekken, maar juist zij verzaakte. Dan wordt het voor een trainer heel erg lastig.

9 april 2015 om 10:36

Hopelijk zal het volgende seizoen beter verlopen en dat er goede versterking komt.

9 april 2015 om 11:14

Amen! Met jullie eens. Er is helemaal geen onrust nodig. Gewoon volgend jaar verder met De Boer. Het spel moet beter, maar wat mij betreft blijft De Boer nog 10 jaar.

Gudelj erbij, 1 a 2 verdedigers erbij, en we zijn klaar voor volgend seizoen vind ik.

9 april 2015 om 13:19

eventueel ook nog een goede derde spits bij.

Verdiend zeker krediet, want het is ook knap om met deze selectie tweede te worden. Is ook schandalig om hem te ontslaan, 4x kampioen, en wint nu alleen geen prijs.

Hij heeft ajax al 4 keer kampioen gemaakt. Nu gaat het een jaartje niet lukken en dan zitten we gelijk te zeuren.

Als ajax betere aankopen doet in de zomer met bijvoorbeeld een sterke Braziliaanse verdediger rond de 28 jaar dan wordt het Wat in Europees verband. Ze kunnen ook proberen om kolarov te kopen van city want dat is een aanwinst voor de eredivisie.

Bij de supporters heeft Frank gewoon voldoende krediet vanwege zijn 4 landstitels. Daar veranderd het slechte spel niet meteen iets aan. Zolang de supporters achter de trainer blijven staan is er niks aan de hand. Als ik dit zogenaamde kampen systeem moet geloven zit Frank ook nog eens in het kamp die over zijn aanstelling gaat, waardoor een ontslag op termijn helemaal niet te verwachten is. De vraag is alleen of Frank er zelf nog zin in heeft.

Spelers willen altijd winnen en die laten je niet bewust vallen. Wanneer je voor kiest voor een dikke bankrekening met als consequentie een jonge onervaren spelersgroep, kun je dit die spelers niet verwijten. Het saaie slechte spel kun je de spelers ook niet verwijten. Die komen al stijf van de zenuwen door de vele opdrachten het veld op die ze meekrijgen waardoor er alleen maar stereo heen en weer geschuif te zien is. Je ziet nooit meer een fris Ajax spelen dat naar zijn mogelijkheden voetbalt. Iedere week krijgen de spelers de schuld; om de beurt worden spelers afgebrand en afgeschreven. Bij geen enkele andere club in Nld zie je dit zo sterk. Er iets mis met de voetbal visie en het beleid van de club, ook hier is Frank de Boer medeverantwoordelijk voor. Zelf heb ik het gevoel dat hij ze niet meer aan het voetballen krijgt, niet dit seizoen en ook niet het volgend seizoen.

M.i. Is het my way or the highway beleid van Cruijff juist het hele probleem bij Ajax. Constant dat belerende geroep vanaf de zijlijn en in de media doet de club geen goed en maakt van mensen jaknikkers omdat, indien je tegen Cruijff en Co. ingaat je dagen bij de club geteld zijn. Het wordt tijd dat Cruijff zich dat realiseert en de nieuwe generatie eens vrijspel durft te geven. Ook allemaal jongens die hun sporen dubbel en dwars in het voetbal hebben verdiend.

De Boer is heilig verklaard omdat hij 4 keer kampioen is geworden. Vreemd genoeg is Cruijf in al die jaren nooit onder de indruk geweest van het 1e elftal en noemt de 4 kampioenschappen een verbloeming van de werkelijke situatie. Ik ben het volledig met Cruijf eens, want als we ajax onder een vergrootglas gaan leggen hebben ze nooit goed gespeeld onder de Boer. Dit jaar hebben ze zelfs meer punten op dit moment dan vorig seizoen, dus qua functioneren doet de Boer het niet slechter dan de afgelopen jaren. Maar eindelijk wordt de boel nu wakkergeschut bij ajax omdat ze dit jaar niet de mazzel hebben van de afgelopen jaren door zonder enige concurrentie met weinig punten kampioen te worden.

Met een veredeld jeugdelftal valt er niets te halen in welk Europees verband dan ook omdat die jonkies fysiek omver gekegeld worden en mentaal 2 wedstrijden p.w. nog teveel voor hen is. Jeugdspelers zijn geen robots waarbij je af en toe de software kan aanpassen, maar jongens die nog in hun ontwikkelingsfase zitten. Ik ben het in heel veel zaken met Cruyff en Jonk eens maar niet in dit soort zaken omdat ze niet realistisch zijn.op elke linie zou eigenlijk een speler moeten staan die zijn sporen al verdiend heeft en waar talenten zich aan kunnen optrekken. Het is toch te gek voor woorden dat spelers van begin 20 de kar al moeten trekken.
Ik hoop daarom dat Frak nog jaren blijft omdat er nu een wel een talentvolle selectie komt te staan die enkele jaren bij elkaar blijf waardoor je verder gaan bouwen.

Media hype: onrust bij Ajax. Volgens mij wordt het allemaal een beetje opgeblazen en valt die zogenaamde onrust en kritiek in werkelijkheid wel mee.

Lijkt net alsof men in het Rotterdamse onrust willen zaaien bij Ajax in de hoop dat het zijn hoofd kwijtraakt en punten gaat verspelen. No way guys; die tweede plaats is voor Ajax.

Als je elftal het hele seizoen uit vorm is en je staat aan het eind van de rit 2e, dan doe je het gewoon goed. Hij roeit met de riemen die hij heeft. Hij heeft dit seizoen aan een bepaalde basis gewerkt die alleen nog maar beter kan worden (bazoer, Klaassen, Milik, El Ghazi, Riedewald) daar omheen heb je nog mensen als Veltman, van Rijn, Schöne met de nodige ervaring en stabiliteit. Al met al staat er al een goed team voor volgend jaar die al weer meer ervaring heeft als dit jaar. Ook op Europees gebied. Haal er nog wat versterking (vooral ervaring) bij en dan heb je gewoon weer een (nederlands) kampioenen elftal.

De enige opmerking die ik heb is Boilesen. Die vind ik echt onder de maat en daar mag een vervanger voor komen. Die heeft dit seizoen heel veel punten gekost en dan is hij nog aanvoerder ook. Dat snap ik echt niet. Maar goed, de Boer heeft er meer verstand van dan ik . Hij zal zijn redenen wel hebben.

Hopelijk blijft het geheel een beetje bij elkaar en komt er wat ervaring bij. Dan heb je denk ik alles in huis om weer kampioen te worden. Hoe dan ook, Frank doet het wat mij betreft goed! En ik denk dat er wel meerdere zo denken.

Cruijf loopt overal kritiek te leveren. Dat is makkelijk vanaf de zijlijn. Kijk naar het grotere geheel en dan denk ik dat Ajax prima aan de weg timmert. Er stroomt jeugd door, je draait mee om het kampioenschap en speelt CL. Moet je nog meer verwachten met deze middelen en budgetten?

Ajax hoort elke jaar gooi te doen naar de titel en te winnen . Daarom is Ajax de beste van NL qua alles . Helaas is Ajax nu een doorsluis club geworden die centen wil verdienen . Altijd gaan de beste weg elke jaar kampioen of niet . Ajax koopt of bij az ,Groningen of Heerenveen . Nu is er niks geworden dus zeg ik zo geef Frank vertrouwen al ben ik het niet eens altijd met Frank . Dit kampioenschap dat verloren is komt door de revolutie . Ik snap best dat Frank bergkamp niet luisteren. En zelf beleid vormen . Als Ajax had geïnvesteerd in die 4 jaren dan waren we nu gewoon 5 keer kampioen . Overmars heeft kut spelers gehaald . Hij moet vertrekken .

De Boer heeft ook krediet, hebben de supporters hem de laatst 2, 2,5 jaar niet gesteund ? Ik heb een seizoenskaart en mede seizoenkaarthouders kunnen beamen dat het de afgelopen 2,5 jaar, om enkele uitzonderingen na, niet om aan te zien is.

Het contrast met de Toekomst is veel te groot. Daar speelt men aantrekkelijk voetbal, buitenspelers en zet men daadwerkelijk druk. In Ajax 1 is het tegenovergestelde te zien. Frank speelt slaapverwekkend voetbal. Breien breien brein met zelden een schot op doel. Tegenwoordig ben ik blij als al weten te winnen.

Ik heb respect voor Frank, maar hij is het kwijt en ik zie geen reden om te denken dat het volgend jaar beter zal gaan. Sterker nog, er zit al 4 jaar geen stijgende lijn. Wel constant dan dan weer wel.

9 april 2015 om 11:48

de Boer is by far de trainer die het zou kunnen uitvoerenl. De kwaliteit van de spelers is er gewoon niet.

Excellente buitenspelers als Overmars en Finidi moet je kopen.

9 april 2015 om 12:00

Als je middenvelders als buitenspelers opstelt dan kan je nooit naar de buitenwereld pretenderen dat je staat voor aanvallend voetbal. Dat ben je als trainer gewoon voorzichtig en wil je veilig spelen. Dat Frank regelmatig zegt na de "we hebben niets weggegeven" zegt mij al genoeg over hoe hij een wedstrijd benaderd.

9 april 2015 om 12:03

Maar dit is nou juist wat ik zo vreemd vind. In de jeugd zitten tegenwoordig veel goede talenten. Het voetbal zit er leuker en beter uit dan een aantal jaar terug. Echter heeft Ajax al een aantal jaar amper geld willen investeren in het eerste en wordt FdB daardoor opgezadeld met spelers van bijvoorbeeld 3 ton, 1 miljoen, etc om toch bepaalde posities proberen te bezetten omdat er in de jeugd nog geen spelers zitten die het niveau wat men wilt nog niet kan halen. Vervolgens presteren die goedkoop gehaalde spelers niet en worden alsnog de jonge talenten erin gebracht. Laten zien dat ze wel redelijk meekunnen maar nog enorm wisselvallig waardoor je uiteindelijk zo'n dramatisch seizoen als dit jaar meemaakt. Vervolgens zegt onder andere FdB nu dat er 2/3 kwaliteitsimpulsen gehaald moeten worden(iets wat al een paar jaar gezegd wordt door de overgrote meerderheid van alle supporters/fans en kenners. Maar nee hoor nu is het weer niet goed. Impulsinkopen, veel te duur etc etc. Het is nooit goed.
Men moet gewoon constateren dat er voor komend jaar ervaren krachten bij moeten. In de jeugd zitten niet de spelers die hier nu direct voor aanmerking komen dus daar wordt op geanticipeerd. Prima keuze. Juist komend jaar verwacht ik een ander Ajax als er nog een extra ervaren, goede speler bij wordt gehaald om die jonge groep op sleeptouw te nemen.

Frank de Boer heeft foute keuzes gemaakt, 100 zeker, maar je kan hem moeilijk verwijten dat hij 4 jaar lang geprobeerd heeft met jeugd en b/c garnituur spelers progressie te boeken terwijl de nog steeds jonge doorgebroken talenten telkens vertrekken.

9 april 2015 om 12:14

Als dat zo is, waarom vindt Overmars dat dit de beste selectie in jaren was? de Boer zei vorig jaar dat hij dit jaar een volgende stap wilde zetten. Hij wilde attractief voetbal spelen, publiek vermaken. Is dit gelukt? Nee bij lange na niet zelfs. Zulke uitspraken doen zij toch terwijl zij weten met wat voor spelers ze werken?

Ik kan mij vinden in de ervaring die ontbreekt, dat ben ik met je eens. Maar als die niet voorhanden zijn dan heb ik liever dat er een jeugdspeler wordt opgesteld en die zich daar ontwikkeld dan bijv. een Duarte, of Viergever etc. Dat zijn spelers die ons niet beter maken en waar je gewoon echt niets aan hebt.

Een talent moet ook de kans krijgen zich te ontwikkelen he en daar vind ik dat de Boer te weinig in heeft gedaan. Een Kishna bijv. die man ging van basis, bank, tribune basis etc. En voor wat? Een niet diepgaande speler als Schöne die wel het hele jaar mag blijven aankloten. Kishna moest steeds examens doen, maar kreeg niet voor de langere termijn het vertrouwen. Het stoort mij.

Daarnaast geeft Frank spelers te lang veel vertrouwen (boilesen, van rhijn, Schöne, Siggy) opzich een goede eigenschap totdat het eigenwijs begint te worden en dan gaat het vreselijk storen. Dat begon al met Janssen die die steevast op '6' liet spelen wat voor geen meter liep.

Frank heeft nog een boel te leren en heeft veel succes in korte tijd gehaald, maar men moet zich niet blindstaren op de 4 titels. Ik zie het onder Frank niet verbeteren al zou ik dat wel graag hebben gewild natuurlijk.

Kom op zeg. Ajax in zwaar weer.... In 5 jaar 4 x kampioen en 1x 2e. Dat het voetbal niet geweldig is, weten ze bij Ajax ook wel. Zie interview met Frank de Boer bij Studio Voetbal. Nee hoor, een behoorlijk tendentieus artikel van het AD uit..... uuuuh..... Rotterdam. Juist!

Ik denk dat het sowieso frank zijn laatste seizoen wordt. Of het nou slecht of goed gaat, het zal zijn laatste seizoen zijn.

In feite zijn alle mensen die door Cruyff zijn aangesteld nog beginnelingen, ook de Boer staat in feite nog aan het begin van zijn trainerscarrière.
En beginnelingen maken fouten, dat is heel normaal.
Ik blijf zeggen dat Cruyff deze groentjes nooit zomaar los had moeten gooien op de sleutelposities van de club, de heren die nu aan het bewind staan binnen Ajax hebben zich elders nog nooit of bijna nooit bewezen, ja Overmars was een blauwe maandag TD van de Eagles, maar dat is in mijn ogen geen graadmeter.
Zowel op als naast het veld ontbreekt het de club aan routine, ware leidersfiguren die gepokt en gemazeld zijn.
Om een voorbeeld te noemen: Leo Beenhakker, dat was pas een goede TD!
Die man had zowel nationaal als internationaal overal ervaring opgedaan in het vak, bezat daardoor een wereldwijd netwerk en had ook nog eens oog voor toptalent, voordat de concurrentie deze spelers ontdekte en wegkaapte voor de neus van Ajax.
In dat kader is Overmars toch een lichtgewicht man!
Ander voorbeeld: Over Co Adriaanse is genoeg gezegd en geschreven, maar toen hij hoofd opleiding was, stroomde het een na het andere supertalent door na het eerste, stuk voor stuk spelers die uiteindelijk de internationale top hebben gehaald.
Welke supertalenten zijn onder Jonk tot dus ver doorgestroomd?alleen Klaassen lijkt die potentie in zich te hebben, Bazoer zal ook een heel eind komen, maar die liet bij PSV al zien dat het een baas wordt.
Maar er schijnen nu weer een aantal nieuwe wereldsterren in de dop rond te lopen op de Toekomst, maar de Boer vind ze blijkbaar toch (nog) niet rijp genoeg voor het eerste.

Ook heb ik Stam nog geen enkele verdediger beter zien maken en is het niet te zien dat de voormalige wereldaanvaller Bergkamp dagelijks met de spitsen bezig is.
De laatste zelf opgeleide aanvaller die meer dan 15 doelpunten in een seizoen scoorde heet volgens mij nog altijd Patrick Kluivert, dat zegt genoeg lijkt mij.

De Boer zelf ten slotte heeft het als beginnend coach qua resultaat ( nationaal!!! ) natuurlijk geweldig gedaan, maar er kleven een aantal karakterafwijkingen aan hem.
Om te beginnen is hij stronteigenwijs, zelfs eigenwijzer dan van Gaal ooit was.
Schone in de spits blijven opstellen, Klaassen op 6, Boilisen aanvoerder maken en band niet aan Klaassen geven als iedereen ziet dat hij de ware aanvoerder is.
Ook is het bekend dat hij niet met jongens die een mening hebben kan omgaan, het liefst werkt hij met 23 koorknaapjes, haartjes keuring in de scheiding, shirtje in de broek, '' ja meneer de Boer, zeker meneer de Boer, komt voor elkaar meneer de Boer'' .... daar win je dus nooit de oorlog mee.
Bovendien is het ook tactisch gezien geen genie, getuige zijn vage wisselbeleid en onlogische opstellingen.

Al met al is dit niet het ideale team mensen om Ajax daadwerkelijk naar een hoger niveau te leiden, dat had Cruyff al vanaf het begin kunnen weten, maar over eigenwijsheid gesproken, tja......



9 april 2015 om 13:58

Juist. Het komt erop neer dat Cruijf de verkeerde mensen heeft neergezet die zijn plan niet kunnen uitvoeren. Tot nu lijkt Wim Jonk de enige te zijn die goed werk verricht.

De Boer heeft ook nog wel krediet, maar hij eens eerlijk zeggen waar het op staat, en niet dat inhoudloze gebrabbel bij Studio Voetbal of wat we regelmatig uit de burelen van de Arena horen. Dat dingen fout gaan is nog tot daar aan toe, maar wees daar dan verdomme eerlijk over, want nu is gewoon weer het Ajax van voor de revolutie. Men is al behoorlijk veel afgeweken van het originele plan, de onvrede bij de scouting en de opleiding is nog steeds niet opgelost, het technisch beleid is geen glimp van wat het zou moeten zijn, het voetbal is al jaren niet om aan te zien, het aankoopbeleid is ook niet wat het zou moeten zijn en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het is om moedeloos van te worden.

De Boer verdient zeker krediet maar moet nu echt wat aan het spel gaan doen van ajax. Het is gewoon schrijnend om te zien hoe ze spelen. En dat een lager geklasseerde team wel beter en attractief voetbal op de mat kan leggen.

Dat Cruijf de Boer zo laat vallen zegt veel over de persoon Cruijf, een narcist die je misbruikt en weggooit wanneer het hem uitkomt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren